Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:53:
[...]

Dit is de besteldatum geweest. Garantie geldt pas wanneer je het product binnen hebt, dus wellicht heb je geluk.

[...]

Ik zou gewoon even contact opnemen met de Chat (zo vlug mogelijk), om te vragen hoe het zit met de garantie.

Overigens werken andere simkaarten ook niet?
Yes thanks! was in de tussentijd al aan het chatten met 8 wachtende voor me haha toen ik dit typte! nu met de chat een reset in recovery mode aan het proberen.. en meteen gevraagd voor de garantie! en die is gelukkig tot 15 november!! :D
ook na de recovery reset nog steeds niet herkend me simkaart.. dus dat word opsturen ofzo.. hoe goed zijn ze daarmee?

[ Voor 8% gewijzigd door Rohit op 02-11-2016 14:25 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
Zou zeggen. Lees de ervaringen eens door in dit topic. Er zijn er genoeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Hmm, chat nu met een andere want hij liep net vast.. deze zegt dat ze niet weten wanneer er precies garantie is en of ik wou zeggen wanneer ik de telefoon heb ontvangen.. daarna zegt die dat hij wel denkt dat het approved word.. dus moet nu afwachten.. anders chat ik morgen of overmorgen dat hij 7-11-2014 binnen kwam.. dus ik in principe nog garantie heb..

Hoelang duurt het ongeveer voordat ik een mailtje terug krijg van ze?

Edit: Toestel word opgehaald door UPS en gebracht naar Arvato.. Wat ik snel zo lees van Arvato is niet echt positief volgens mij? Pff

[ Voor 22% gewijzigd door Rohit op 03-11-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 22:44
Hoe zit het met de garantie wanneer je een toestel van een andere eigenaar hebt overgenomen?

[ Voor 12% gewijzigd door born4trance op 05-11-2016 12:22 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
born4trance schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 02:02:
Hoe zit het de garantie wanneer je een toestel van een andere eigenaar hebt overgenomen?
Ik had het geluk dat ik hen van mijn baas had overgenomen dus ik kon via zijn account een ticket aanmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Laatst online: 11-08 22:44
rohit schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:51:
[...]

Ik had het geluk dat ik hen van mijn baas had overgenomen dus ik kon via zijn account een ticket aanmaken..
Hopelijk ervaar ik dat geluk dan óók als het er ooit van zal komen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
dorenberg schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:27:
haha, dat hadden ze de eerste keer al gedaan. Echter, communicatie is het probleem hier tussen service desk en Arvato. En Arvato die waarschijnlijk een bepaald bedrag krijgen per item dat ze voor reparatie krijgen.
update. Telefoon weer bij Arvato sinds afgelopen vrijdag. Brief erbij gedaan dat diagnostic check niet voldoende is. Krijg ik toch weer hetzelfde resultaat bij Arvato. Diagnostic check. No fault found..........
Meteen weer gechat met oneplus. Gaan ze kijken of ze er toch beter na kunnen kijken bij Arvato. Ik zie het donker in en dat ik weer een kapotte foon terug krijg. Hij gaat net zo lang terug totdat ie goed is. Kost Oneplus alleen maar geld zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
born4trance schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:25:
[...]
Hopelijk ervaar ik dat geluk dan óók als het er ooit van zal komen.
Volgens mij is het geen probleem en wordt de garantie aanvraag gewoon verwerkt. Zoals jij een bon hebt met een aankoopdatum, mogen ze de garantie niet weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Mijn status voor retourneren staat nu op 'Assigned to Service Center'. Iemand enig idee wat dit concreet inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crimedevil schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:10:
Mijn status voor retourneren staat nu op 'Assigned to Service Center'. Iemand enig idee wat dit concreet inhoudt?
Dan is hij toegewezen aan het service center, en dat houdt in dat hij onderweg is, of momenteel bij het service center is. :)

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Anonymoussaurus schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:53:
[...]

Dan is hij toegewezen aan het service center, en dat houdt in dat hij onderweg is, of momenteel bij het service center is. :)
Lijkt me sterk want ik heb een verzoek tot retour ingediend. Na processing veranderde hij hierin vandaag. Nog niks opgestuurd of iets dergelijks.

EDIT: Ik contact met support gehad. Het betekent dat ze mijn verzoek tot retourneren zo goed als geaccepteerd hebben en dat ik binnen twee dagen verzendgegevens ontvang.

[ Voor 18% gewijzigd door crimedevil op 14-11-2016 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crimedevil schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:37:
Lijkt me sterk want ik heb een verzoek tot retour ingediend. Na processing veranderde hij hierin vandaag. Nog niks opgestuurd of iets dergelijks.

EDIT: Ik contact met support gehad. Het betekent dat ze mijn verzoek tot retourneren zo goed als geaccepteerd hebben en dat ik binnen twee dagen verzendgegevens ontvang.
Ah. Hij moet dus verstuurt worden? Dan kan het inderdaad niet wat ik zeg.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Nice!! 3-11 opgestuurd en 10-11 werd die weer opgestuurd.. net open gemaakt en volgens hun diverse parts vervangen en battery cover! Die was al op enkele plekken flink beschadigd dus die is weer nieuw! Vanavond ff testen of de simkaart het nu wel doet! Toch best snel gedaan vind ik! Vind de communicatie wel erg slecht.. Nergens een mailtje gekregen dat het toestel binnen was bij hun etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Zojuist mijn Oneplux X aangemeld voor een schermvervanging bij Oneplus support. Ik heb hem een aantal weken geleden laten vallen, toen zat er alleen een barst in m'n scherm. Vanochtend viel hij nog een keer en doet het scherm niet zoveel meer, zijn alleen wat regenboog kleurtjes te zien en lijnen op het scherm ;w

Geschatte kosten zijn 86 euro kreeg ik te horen via de Livechat, dat is veel lager dan wat verschillende repair bedrijven vragen in NL (165 tot 240(!) euro). Ik heb ook geen andere vergelijkbare telefoon voor 86 euro, dus dan maar laten repareren.
Eens zien hoe lang het duurt voordat ik hem weer terug heb na verzenden. De medewerker op de livechat gaf aan dat het 8 tot 15 werkdagen duurt voordat ie terug is bij mij, dat vind ik ook wel te doen. Ik heb m'n oude telefoon nog, dus die dan maar even gebruiken in de tussentijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik ben van plan om mijn OnePlus 3 morgen terug te sturen. Het toestel heeft een barst in het frame tussen het scherm en de metalen behuizing. De persoon van de live chat vertelde mij dat ik recht heb op een splinternieuwe aangezien mijn toestel ook nieuw is, en nog binnen de 15 dagen zit. Ik moet het pakketje dus afleveren bij een UPS afleverpunt, terwijl er in de brief van OP stond dat iemand hem binnen 24 uur zou ophalen (nu ruim meer dan 24 uur geleden). Ik vind ook dat er niet erg duidelijk is aangegeven wat het pakketje precies moet bevatten, daarom vraag ik het hier maar even. Mijn pakketje bestaat nu uit:

- Het toestel (met oplader, etc..);
- Een briefje met foto's van de schade en een uitleg;
- Op de doos zit nog het verzendetiket.

Heb ik iets gemist?

In de mail stond ook iets van : Elektronisch bewijs van retour label, dit moet ik toch gewoon alleen bewaren?

Twoto123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bij mij stond in de mail dat ik binnen 24 uur gebeld zou worden door UPS om een afspraak te maken om het pakketje op te halen. Toen ik de werkdag erna thuis kwam lag er een briefje in de brievenbus, dat ze langs waren geweest om een pakketje op te halen maar dat ik niet thuis was (ik was nog niet gebeld) :')

Die van mij is nu sinds 23 november bij het bedrijf in Polen dat hem repareert, 25 november heb ik het geld overgemaakt voor de reparatie (viel niet binnen garantie). Had gehoopt dat de telefoon deze week weer retour werd gezonden, maar nog niets gehoord dat ie weer onderweg is..
Indicatie vanaf moment van verzenden was 8 tot 15 werkdagen, we zitten nu op werkdag 8. Dus ik moet nog maar even geduld hebben -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49
Tankiej schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:45:
Zojuist mijn Oneplux X aangemeld voor een schermvervanging bij Oneplus support. Ik heb hem een aantal weken geleden laten vallen, toen zat er alleen een barst in m'n scherm. Vanochtend viel hij nog een keer en doet het scherm niet zoveel meer, zijn alleen wat regenboog kleurtjes te zien en lijnen op het scherm ;w

Geschatte kosten zijn 86 euro kreeg ik te horen via de Livechat, dat is veel lager dan wat verschillende repair bedrijven vragen in NL (165 tot 240(!) euro). Ik heb ook geen andere vergelijkbare telefoon voor 86 euro, dus dan maar laten repareren.
Eens zien hoe lang het duurt voordat ik hem weer terug heb na verzenden. De medewerker op de livechat gaf aan dat het 8 tot 15 werkdagen duurt voordat ie terug is bij mij, dat vind ik ook wel te doen. Ik heb m'n oude telefoon nog, dus die dan maar even gebruiken in de tussentijd..
Wel netjes, ik heb een OnePlus X scherm in April laten vervangen bij OnePlus voor €173,-!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Fuwor schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:32:
[...]

Wel netjes, ik heb een OnePlus X scherm in April laten vervangen bij OnePlus voor €173,-!
Alleen het scherm? Ben benieuwd waarom het nu dan opeens zoveel goedkoper is. Ik moest uiteindelijk 82 euro betalen, dus zelfs nog iets minder dan de indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49
Tankiej schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:46:
[...]

Alleen het scherm? Ben benieuwd waarom het nu dan opeens zoveel goedkoper is. Ik moest uiteindelijk 82 euro betalen, dus zelfs nog iets minder dan de indicatie.
Jazeker, hieronder een opsomming van de kosten, alleen het scherm dus. Belachelijk eigenlijk, bijna net zo veel als een nieuw toestel. Op reparaties zoveel winst maken vind ik eigenlijk not done. Zelfs schermreparatie van de nieuwste iPhone was destijds goedkoper. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rpmea8P.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Fuwor op 02-12-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Fuwor schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:00:
[...]

Jazeker, hieronder een opsomming van de kosten, alleen het scherm dus. Belachelijk eigenlijk, bijna net zo veel als een nieuw toestel. Op reparaties zoveel winst maken vind ik eigenlijk not done. Zelfs schermreparatie van de nieuwste iPhone was destijds goedkoper. 8)7

[afbeelding]
Wtf, dit is de mijne van vorige week 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/xf6nwl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Gisteren is mijn OP3 op transport gegaan: ter reparatie aangeboden vanwege defect aan de camera - autofocus / manual focus werkte niet meer. Vandaag is hij aangekomen in Neurenberg. Ik ben benieuwd wanneer ik m terug heb..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:42
jagdeleur schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:46:
Gisteren is mijn OP3 op transport gegaan: ter reparatie aangeboden vanwege defect aan de camera - autofocus / manual focus werkte niet meer. Vandaag is hij aangekomen in Neurenberg. Ik ben benieuwd wanneer ik m terug heb..!
Opvallend, daar heb ik hem een paar weken terug ook voor opgestuurd. 13 nov opgestuurd, 22 november was hij terug. Ik kreeg totaal geen updates, maar via de volgende link kun je het proces volgen:
rens-br schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:05:
[...]

Als je de telefoon opgestuurd hebt, dan gaan ze eerst kijken wat er mis mee is. Vervolgens krijg je vanzelf een kostenplaatje.

De status van de RMA kan je hier vinden: https://portal.teleservic...rderstatus/search-cz.seam. Hier moet je je imei-nummer en Arvato order number en/of RMA# ticket nummer invoeren. Mochten ze de telefoon al gecontroleerd hebben, komt in tabblad quotation vanzelf te staan wat de kosten zijn.

Bij mij was binnen 4 dagen na verzending duidelijk wat er mis mee was. Op die website is het niet mogelijk om te reageren en ik heb dit via mijn lopende RMA ticket gedaan.

Wat is er mis met je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Voor de geïnteresseerden hieronder de info ivm het laten herstellen van het scherm van een Oneplus 3 bij Oneplus zelf.
Samenvatting: Duur 2 weken - Prijs 107 euro

Uitgebreid:
Ik heb recent mijn telefoon laten vallen, scherm kapot...
Ik heb gekozen om deze bij Oneplus te laten herstellen.
Je meld deze aan via je account op de site van oneplus zelf en krijgt dan een verzendlabel toegestuurd via mail. Automatisch wordt UPS op de hoogte gebracht en deze komen binnen de paar dagen bij je opgegeven adres langs om de telefoon te halen. Indien je er niet bent kan je een nieuwe afspraak maken via het papiertje dat ze achterlaten of kiezen om zelf de telefoon af te geven op een ophaalpunt (deze 2de optie heb ik gekozen).
Wanneer het toestel bij de hersteller (Arvato) in Duitsland is aangekomen (al gebeurt de effectieve herstelling bij hun afdeling in Tsjechië volgens mij gezien de naam tijdens communicatie) kijken zij het na en maken een prijsofferte voor de herstelling.
Hierop moet je dan reageren en deze betalen. Wanneer zij de betaling hebben ontvangen (grootste reden voor vertraging bij mij vermits de bank er best even over deed om de overschrijving in orde te brengen) voeren zij de herstelling uit en sturen het toestel terug via UPS erna.

Prijzen van de verschillende opties die je krijgt in de offerte in mijn geval:
Repair device at the cost of 106,95 EUR (including VAT)
Unrepaired back at the cost of 38,92 EUR (including VAT)
Scrap device free of charge

Bij het achteraf bekijken van de factuur zat in deze 107 euro de 39 euro voor bekijken van het probleem.
Een 20 tal euro voor verzendkosten en de rest was het effectieve herstellen.

De herstelling is in mijn ogen goed verlopen.
Al hebben ze wel alle data van het toestel gehaald ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DaemonAngel schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:03:
Bij het achteraf bekijken van de factuur zat in deze 107 euro de 39 euro voor bekijken van het probleem.
Een 20 tal euro voor verzendkosten en de rest was het effectieve herstellen.
Effectief kost een schermreparatie met onderdelen dus 48 euro, dat is geen geld.
Al hebben ze wel alle data van het toestel gehaald ook.
Dit is eigenlijk standaard procedure om de werking van alle sensoren e.d. te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergundy
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-09 21:30
Net een maand voordat ik m'n Oneplus 1 twee jaar in gebruik zou hebben liet ik 'm vallen, een week voordat een nieuw hoesje binnen is.. Scherm gebarsten, touchscreen dood.

Afijn, ik ga voor een upgrade! Iemand de stap van de 1naar de 3T gemaakt?? Anders ga ik gewoon voor de 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
rens-br schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:16:
[...]

Effectief kost een schermreparatie met onderdelen dus 48 euro, dat is geen geld.

[...]

Dit is eigenlijk standaard procedure om de werking van alle sensoren e.d. te kunnen testen.
De cover assembly was 50,27 euro zonder btw volgens de factuur.
Al de rest was quotation en shipping.

Goed punt ivm het testen. Ik vermoede ook wel dat voor iets degelijks was want voor niets zullen ze het wel niet doen zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Mijn Oneplus X is weer terug, met een nieuw scherm :D

Nog even een opsomming van het traject voor geïnteresseerden:
  • Vrijdag 18 november, telefoon valt en het scherm doet geheel niets meer (zat al een barst in het glas)
  • Vrijdag 18 november, aangemeld voor reparatie via Oneplus support chat
  • Dinsdag 22 november, opgehaald door UPS
  • Vrijdag 25 november, prijsopgave voor reparatie & geld overgemaakt
  • Dinsdag 6 december, telefoon verzonden vanaf reparatiecentrum (in Polen)
  • Woensdag 7 december, telefoon weer thuis
Totale kosten: €82,16

Dus 2,5 week van begin tot eind. Vind ik zeer redelijk, zeker voor deze prijs. Als ik hem in NL wilde laten repareren bij één van de vele bedrijven die dat doen was ik minstens het dubbele kwijt geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagdeleur
Mijn OnePlus 3 is weer terug. Maandag 5-12 verzonden voor reparatie van de camera, vandaag 9-12 weer terug! Dat is erg snel wat mij betreft! Erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
DannySchreurs schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:30:
Ik heb sinds een week last van een slecht werkende camera. Mijn camera wil niet meer focussen waardoor ik geen scherpe foto's kan maken. Heb al cache gewiped maar heeft niets geholpen.
Zijn er meer mensen met dit probleem en is hier een oplossing voor?
Ik heb die van mij ervoor teruggestuurd en laten repareren. Was bij mij een hardware probleem en ze hebben de cameramodule geheel vervangen. Ik was m maar een werkweek kwijt overigens, maandag verzonden, vrijdag terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 23:03
jagdeleur schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:52:
[...]

Ik heb die van mij ervoor teruggestuurd en laten repareren. Was bij mij een hardware probleem en ze hebben de cameramodule geheel vervangen. Ik was m maar een werkweek kwijt overigens, maandag verzonden, vrijdag terug..
Ma-Vr? Da's snel! Waar stuur je 'm dan heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
Omer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:41:
[...]

Ma-Vr? Da's snel! Waar stuur je 'm dan heen?
Via OnePlus support je toestel aanmelden, dan krijg je een verzendlabel van UPS toegezonden. Die van mij ging naar Nürnberg, maar volgens mij is in Tsjechië gerepareerd. Ik kreeg m wel gereset terug, dus hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 23:03
jagdeleur schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:51:
[...]

Via OnePlus support je toestel aanmelden, dan krijg je een verzendlabel van UPS toegezonden. Die van mij ging naar Nürnberg, maar volgens mij is in Tsjechië gerepareerd. Ik kreeg m wel gereset terug, dus hou daar rekening mee.
OK, dank. Ik vind t écht heel snel. Ik zou wéken verwachten. En zéker als ie naar t buitenland gaat. Goed om te weten. Zie je er trouwens nog iets van terug dat ze m open hebben gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagdeleur
Omer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:39:
[...]

OK, dank. Ik vind t écht heel snel. Ik zou wéken verwachten. En zéker als ie naar t buitenland gaat. Goed om te weten. Zie je er trouwens nog iets van terug dat ze m open hebben gehad?
Nee, daar is niks van te zien. Prima technici daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Iemand anders hier last van een slechte batterij?
Sinds ik mijn telefoon heb (sinds launch) is de batterij flink achteruit gegaan. Als ik de app AccuBattery gebruik geeft deze ook aan dat ik nog slechts 2600 v.d. 3000maH overheb...

RMA or nah?

offtopic: ben serieus aan het overwegen weer een OPO aan te schaffen; had hier een betere ervaring mee.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ComputerHoed schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:42:
Iemand anders hier last van een slechte batterij?
Sinds ik mijn telefoon heb (sinds launch) is de batterij flink achteruit gegaan. Als ik de app AccuBattery gebruik geeft deze ook aan dat ik nog slechts 2600 v.d. 3000maH overheb...
Welke telefoon heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:14:
[...]

Welke telefoon heb je precies?
De OnePlus 3.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ah ok. Die app 'berekend' aan de hand van het oplader en ontladen wat de capaciteit van je batterij is. Theoretisch klinkt dit leuk, maar in praktijk wil dit nog wel eens verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:28:
[...]

Ah ok. Die app 'berekend' aan de hand van het oplader en ontladen wat de capaciteit van je batterij is. Theoretisch klinkt dit leuk, maar in praktijk wil dit nog wel eens verschil in zitten.
Tuurlijk, dat snap ik.
Maar dan alsnog is de batterijduur om te janken. Met een beetje geluk red ik het tot 9 uur 's avonds, maar daar blijft het dan ook bij :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:13

FREAKJAM

"MAXIMUM"

De pinnetjes van mijn charger ports waarschijnlijk defect of versleten en daar baal ik enorm van. Support heeft aangegeven dat ik hem het bet beste RMA kan opsturen, maar ik heb op dit moment nog geen idee of het onder garantie valt ja of de nee. Blijkbaar wordt dat aldaar besloten nadat de telefoon is geïnspecteerd.

Twee dagen geladen bleef mijn laadkabel opeens niet meer zitten aan mijn OP3 en laadt de telefoon slecht op. Twee grijze puntjes die er normaliter zitten (mijn vriendin heeft gelukkig dezelfde telefoon, dus kon ik de onderkant snel vergelijken), zaten er bij mij niet meer.

Ben benieuwd hoeveel dit geintje me gaat kosten.
Unfortunately, I cannot provide you any estimated repair amount once this will be tagged as Out-Of-Warranty Repair because the damaged spare part of your device which is the charging port is not yet included in our "Spare Parts' Estimated Repair Price"

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 27-12-2016 15:18 ]

is everything cool?

• vincent120420
  • Laatst online: 08-08 13:34
Ik kom even mijn zegje doen.

Ik heb iets over een jaar geleden een OPO gekocht. Maar deze begon kleine bugs en irritatie dingetjes te krijgen, waardoor hij niet meer normaal te gebruiken was.

Ik heb in totaal hem 4 keer teruggestuurd voor een RMA. Elke keer: software test, hardware test, reset; niks aan de hand dus zogenaamd.

Ik heb het maar laten gebeuren maar een maand geleden was ik het helemaal zat. Dus weer een RMA, deze keer een Replacement, want dat was mij eerder beloofd in a support ticket.
Heel wat berichten heen en weer, OPO niet meer op voorraad etc. etc.
Na een berichtje naar de NL twitter pagina van OnePlus is er toch wat vaart achter gekomen.
Uit het niets was er een order aangemaakt voor een OP2. Hier was ik het alleen niet mee eens. Ik had wat slechte dingen gehoord erover: slechte accu, veel bugs etc.

Dus ik zag een OP3/3T wel zitten. Maar zelfs met mijn bijbetaling was het niet mogelijk. Dus met wat redelijke argumenten geprobeerd het toch voor elkaar te krijgen. Maar weer: Nee, is protocol dus kan niet.

Daarna had ik het nog een keer gevraagd. Toen zouden ze toch even overleggen met het 'global' team, want ze konden geen oplossing bieden voor mijn verzoek. (overigens boden ze me 50% van het originele aankoopprijs van de OPO, €150 destijds dus, maar dan ik natuurlijk niks mee, raar voorstel imho)

Maar vandaag zag ik tot mijn verbazing dat er een order was geplaatst voor een OnePlus 3T, met €120 openstaand bedrag erbij. Precies wat ik had voorgesteld en zo op hoopte. Dus de OP3T ligt binnen kort op de mat :)

Maar goed, waar komt dit op neer.
Het is erg lastig om door de service heen te komen. Gebrekkig engels, standaard antwoorden, protocol, kan ik niks aan doen etc etc

Maar zodra je er eindelijk doorheen bent en via twitter er bijvoorbeeld wat vaart achter probeert te zetten kan je echt wel wat voor elkaar krijgen. Maar dit zou natuurlijk niet moeten bij een 'winkel'!
Product en bedrijf is geweldig, maar de klantenservice heeft nog een lange weg te gaan...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
ik weet niet wat ik van je verhaal moet vinden...
Maar deze begon kleine bugs en irritatie dingetjes te krijgen
wat zijn dat? kan prima door gebruikte apps komen..
Ik had wat slechte dingen gehoord erover: slechte accu, veel bugs etc
een upgrade krijgen en klagen op basis van geruchten... je kan het op zijn minst een kans geven.
€150 destijds dus
150 na ruim een jaar is niet zo slecht, dan zou je voor 290 een op3t kunnen scoren, een behoorlijke upgrade.

en ten slotte, je hoort wel te weten dat je een goedkope telefoon hebt, waar het meeste geld naar de hardware gaat, en niet naar uitgebreide retail of service kanalen. Als je dat belangrijk vind moet je in NL naar een winkel gaan en daar een gangbaar merk kopen.

Strava

• vincent120420
  • Laatst online: 08-08 13:34
Bugs waren onder andere: camera, die gaf strepen in beeld, gyroscoop werkte amper, performance issues.
Ik kan het een kans geven, maar als hij niet bevalt moet hij wee terug, en ik zat in totaal al zo'n beetje aan de 2 maanden zonder een (redelijk werkende) telefoon.

€150 is niet heel verkeerd, maar veel kan ik er niet mee. Voor dat geld heb je geen redelijke telefoon.
Ik heb ook niks te klagen over de klantenservice, als je dat zo interpreteerde. Hij is niet geweldig, maar dat verwacht je idd bij zo'n prijs voor een telefoon.
Mijn ervaring is al met al dan ook zeer positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
Even een vraagje voor de zekerheid :)

Moet iedere RMA support worden aangevraagd middels het account van de oorspronkelijke koper van het toestel? Dus stel je verkoopt je Oneplus aan iemand anders, dan moet alle RMA communicatie alsnog verlopen via het account van de oorspronkelijke koper? Of kan de huidige eigenaar dat allemaal met z'n eigen account regelen?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:13
morgen zal ik ook mijn oneplus 3 opsturen voor rma.
krijg heel veel random reboots. Niets moeten bewijzen, mag hem gewoon opsturen.
Eens benieuwd wat ik zal terug krijgen (waarschijnlijk refurbished)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Laatst online: 12-09 22:38
Ik heb mijn OnePlus One helaas laten vallen en het scherm is flink versplinterd en het touchscreen werkt niet meer. Display werkt nog wel maar zie wel iets gele plekjes op het scherm.
Ik zag in dit topic al wel meerdere prijzen voor de vervanging bij een Oneplus 3 en de Oneplus X.
Iemand enig idee wat het kost bij Oneplus om het scherm van mijn Oneplus One te laten vervangen en als dit het nog waard is omdat het toestal al bijna 2,5 jaar oud is.

Zie op Aliexpress ook genoeg setjes maar twijfel toch erg om dit zelf te doen en als de kwaliteit van die setjes wel goed is.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Helaas moet ik het nu doen met een Galaxy S2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
thespeed schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 01:14:
Ik heb mijn OnePlus One helaas laten vallen en het scherm is flink versplinterd en het touchscreen werkt niet meer. Display werkt nog wel maar zie wel iets gele plekjes op het scherm.
Ik zag in dit topic al wel meerdere prijzen voor de vervanging bij een Oneplus 3 en de Oneplus X.
Iemand enig idee wat het kost bij Oneplus om het scherm van mijn Oneplus One te laten vervangen en als dit het nog waard is omdat het toestal al bijna 2,5 jaar oud is.

Zie op Aliexpress ook genoeg setjes maar twijfel toch erg om dit zelf te doen en als de kwaliteit van die setjes wel goed is.

Helaas moet ik het nu doen met een Galaxy S2 :9
Ik heb toen via de support chat van Oneplus geinformeerd hoeveel het kost. Dat kan je altijd even doen voordat je besluit wat je gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:13
Netjes, maandag verzonden via ups naar Duitsland.
Nieuw moederbord
Vandaag al terug bij ups.

Met geluk morgen terug

[ Voor 5% gewijzigd door jimmypop1 op 05-01-2017 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 19:33
thespeed schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 01:14:

Ik had in oktober net hetzelfde probleem en heb toen via Aliexpress een nieuw scherm besteld samen met de OP3 zodat ik mijn OP1 als back-up kan gebruiken. Gelukkig maar, want heb deze ochtend mijn OP3 laten vallen en die moet nu weg ter reparatie naar Polen met een gebarsten scherm. |:(

De OP1 heb ik dus zelf gerepareerd met een scherm van een euro of 25. Dit is relatief goed te doen indien je een beetje handig en voorzichtig bent. De gereedschapjes worden netjes meegeleverd. Het scherm zelf is een ander paar mouwen, het werkt en is responsief maar de kleuren zijn wel enorm flets. Het lijkt wel een poster die te lang in de etalage gehangen heeft en enorm is gebleekt.

Conclusie: perfect te gebruiken als backup en reageert zoals het hoort maar verwacht niet veel van het kleurcontrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Heb hier ook een zeer mooi verhaaltje dat een staart gaat krijgen.

Eind juli contacteerde een vriend met een Oneplus One mij in paniek dat zijn toestel constant herstart. Op dat moment zat hij in Griekenland en diende zijn One ook als camera. Nadat hij terug was is hij even bij mij geweest en heb ik de One even bekeken. Als electronicus en al jaren op XDA ben ik wel bekend met dit ding.
Conclusie rma want ik mag de zegel wegens garantie niet verbreken. Om een extreem maandenlang verhaal kort te maken vochtschade, 'wij doen juist niks', kostprijs hoger dan nieuwprijs.
Vriend had er genoeg van dus niet eens besloten om hem tegen kostprijs onhersteld terug te krijgen.

Nu gisteren krijg ik telefoon van hem dat UPS een pakje aan de deur had afgeleverd. Blijjkbaar was zijn 'onherstelde' gsm ongevraagd teruggestuurd.
Hij had hem even aangezet en warempel kreeg hij de melding low batt 0% in rode letters en symbolen te zien terwijl hij daarvoor daar al bleef bootlopen. Toen heb ik 'm maar even gezegd om hem aan de lader te hangen voor 5 minuten en hem proberen op te starten.
Rararara hij startte op en kreeg hij een lockscreen te zien dat niet zijn gebruikelijke lockscreen was, Ook kreeg hij andere iconen dan normaal te zien. Na het doorsturen van een screenshot merk ik op dat dit ColorOS was, kerel heeft nooit ColorOS geflashed (non IT guy die zelf die dingen niet durft doen)
Bij het nakijken van de emei code blijkt dat dit dezelfde is als dezelfde 'onherstelbare vochtschade' die opgestuurd is geweest.
Lijkt mij dat Oneplus wat uit te leggen heeft hier,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Laatst online: 12-09 22:38
Kijk perfect,
dan kan ik daar nog eens over nadenken.
Heb je gewoon een los schermpje besteld of zo'n eentje met een middle frame?
Voor een reserve toestel kan hij wel handig zijn.
Mijn Galaxy S2 is daarvoor nu ook niet meer echt geschikt :P
Kan dus niet wachten totdat ik de Oneplus 3T binnen krijg.
HierarchyHero schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:54:
[...]

Ik had in oktober net hetzelfde probleem en heb toen via Aliexpress een nieuw scherm besteld samen met de OP3 zodat ik mijn OP1 als back-up kan gebruiken. Gelukkig maar, want heb deze ochtend mijn OP3 laten vallen en die moet nu weg ter reparatie naar Polen met een gebarsten scherm. |:(

De OP1 heb ik dus zelf gerepareerd met een scherm van een euro of 25. Dit is relatief goed te doen indien je een beetje handig en voorzichtig bent. De gereedschapjes worden netjes meegeleverd. Het scherm zelf is een ander paar mouwen, het werkt en is responsief maar de kleuren zijn wel enorm flets. Het lijkt wel een poster die te lang in de etalage gehangen heeft en enorm is gebleekt.

Conclusie: perfect te gebruiken als backup en reageert zoals het hoort maar verwacht niet veel van het kleurcontrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 19:33
Ondertussen heb ik van de Poolse herstellers een offerte gehad: €90.54 in totaal voor herstelling met een nieuw scherm. De procedure loopt op zich wel vlot, maar zoals hierboven al aangehaald werd mag er wel wat meer begeleiding en interactie zijn in het proces.

12/01: aanmelding
13/01: verzonden
19/01: offerte + internationale overschrijving
thespeed schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:06:
Heb je gewoon een los schermpje besteld of zo'n eentje met een middle frame?
Een los scherm van €23 van bij Ali. Mogelijk vind je wel betere schermen maar voor die prijs kan je niet sukkelen.

[ Voor 15% gewijzigd door HierarchyHero op 19-01-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Luke-san schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:17:
Heb hier ook een zeer mooi verhaaltje dat een staart gaat krijgen.

.....
Lijkt mij dat Oneplus wat uit te leggen heeft hier,
Niemand blijkt van Oneplus te zijn. De pm naar een mod op het officiele Oneplus forum die van heel de zaak afwist in augustus en september verwijst mij nu naar een andere mod die ik zelf mocht contacteren.
Na heel de affaire bijna weer eens uit te leggen vraagt deze mij gewoon of ik al CS, dus de support van Oneplus heb gecontacteerd. Er zijn dus nog geen foto's gevraagd, wat dus het bewijs is van heel deze zaak.

Ondertussen blijkt de kompleet verloren onherstelbare phone nu al een week te werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Oh boy ik hoop nooit te maken te krijgen met Oneplus klantenservice.

Een goede vriend van mij kocht vorig jaar ook een Oneplus 3 en eergisteren heeft hij de nieuwste update erop gezet. Hij wilde even Netflix gebruiken maar kreeg alleen maar errors. Dus besloot hij de telefoon even opnieuw op te starten. Helaas startte de telefoon niet meer op en zat er niets anders op dan de klantenservice te bellen.

Het heeft in totaal zo'n vier uur moeten duren voordat hij eindelijk de mogelijkheid kreeg de telefoon op te sturen naar hun. Hij zat eerst in de chat met iemand van Oneplus en die leek maar niet te begrijpen dat er niets meer gedaan kon worden met de telefoon, zoals bijvoorbeeld een hard reset. Hij heeft in de chat laten weten dat hij het al via Usb had aangesloten op de pc, aan de quick charger en ga zo maar door. En de man van de klantenservice vroeg even later wederom of hij al die dingen had gedaan. Toen nam ineens iemand anders die chat over en begon het hele verhaal opnieuw.

Na een tijdje heeft hij dat maar opgegeven en besloten Oneplus te bellen. Daar sprak hij met een vrouw die volgens hem alleen maar via de computer alles aan het lezen was, want ze leek totaal niet te luisteren of te begrijpen wat er aan de hand was. De telefoon gaat niet meer aan, hoe moeilijk is dit te begrijpen? Er werden nutteloze vragen gesteld zoals, wanneer is dit gebeurd en hoe het kon, of hij hem had laten vallen en ga zo maar door. Ook werd er om een of andere reden random verteld dat als hij de telefoon nog maar 15 dagen had gehad hij zo een nieuwe had gekregen. Wtf heb je daar allemaal aan?

Hij heeft nu eindelijk een ticket gekregen en gaat hem opsturen, maar man man...dat klinkt echt als een drama die service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

Nicap

Tsssk....

Tja, het kan ook best lastig zijn aan de andere kant van de lijn. Als de communicatie over en weer niet al te duidelijk is kan dat ook gebeuren. Lijkt me ook logisch dat ze door gaan vragen wat er precies gebeurd is. Wat de een vind dat hij "alles" heeft geprobeerd is nog lang niet "alles" wat een ander doet.

Heb zelf ook contact gehad met de klantenservice voor een kapot scherm, maar was best snel klaar. Ligt dus ook aan de aard van het probleem he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Nicap schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:46:
Tja, het kan ook best lastig zijn aan de andere kant van de lijn. Als de communicatie over en weer niet al te duidelijk is kan dat ook gebeuren. Lijkt me ook logisch dat ze door gaan vragen wat er precies gebeurd is. Wat de een vind dat hij "alles" heeft geprobeerd is nog lang niet "alles" wat een ander doet.

Heb zelf ook contact gehad met de klantenservice voor een kapot scherm, maar was best snel klaar. Ligt dus ook aan de aard van het probleem he.
Wat ik van hem begreep is dat hij in detail heeft uitgelegd wat hij allemaal had getest en even later vroegen ze exact dezelfde dingen weer. Maar ja, het gaat nu vast allemaal goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 20:21
Bericht al eerder gepost in het verkeerde topic... Gisteren heb ik helaas 'm telefoon laten vallen en als gevolg hiervan is mijn scherm gebroken... Als ik zo vluchtig rondkijk online, zie ik dat reparatie bij een willekeurige telefondocter mij bijna €200 kost, praktisch de helft van de totale nieuwwaarde.

Heeft iemand ervaringen met andere oplossingen? Zelf reparatie bijvoorbeeld? Terugsturen naar Oneplus vind ik een mindere optie aangezien ik mijn telefoon dan enkele weken kwijt kan zijn.*knip*. Hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:06
Slabbysl schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:28:
Bericht al eerder gepost in het verkeerde topic... Gisteren heb ik helaas 'm telefoon laten vallen en als gevolg hiervan is mijn scherm gebroken... Als ik zo vluchtig rondkijk online, zie ik dat reparatie bij een willekeurige telefondocter mij bijna €200 kost, praktisch de helft van de totale nieuwwaarde.

Heeft iemand ervaringen met andere oplossingen? Zelf reparatie bijvoorbeeld? Terugsturen naar Oneplus vind ik een mindere optie aangezien ik mijn telefoon dan enkele weken kwijt kan zijn. *knip*
€105 en 10 dagen kwijt geweest bij Oneplus, daarvoor zou ik risico bij een lokale winkel niet nemen. Daarnaast verkoopt Oneplus geen genuine schermen dus je hebt hoe dan ook namaak als je niet bij Oneplus doet...

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 20:21
superiscch schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:05:
[...]

€105 en 10 dagen kwijt geweest bij Oneplus, daarvoor zou ik risico bij een lokale winkel niet nemen. Daarnaast verkoopt Oneplus geen genuine schermen dus je hebt hoe dan ook namaak als je niet bij Oneplus doet...
Mmm, zoiets merkte ik inderdaad ook al op. Als ik zelf een scherm zou inkopen, zijn het allemaal LCD-schermen... Bij Oneplus krijg ik neem ik aan gewoon een amoled?

Thanks btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:06
Slabbysl schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:40:
[...]

Mmm, zoiets merkte ik inderdaad ook al op. Als ik zelf een scherm zou inkopen, zijn het allemaal LCD-schermen... Bij Oneplus krijg ik neem ik aan gewoon een amoled?

Thanks btw.
Yep, origineel amoled

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:49

Nakebod

Nope.

Mag ik ook even een eh.. Plus One :+ geven voor OP support.
Al heb ik mijn telefoon nog niet fysiek terug, volgens het ticket is mijn garantie afhandeling inmiddels compleet en is er een UPS tracking code beschikbaar.

Supportaanvraag zaterdagmiddag gedaan, paar uur later al een reactie dat hij in behandeling is genomen, met nog een paar wedervragen. Reactie teruggestuurd, en zondagmorgen de definitieve bevestiging dat de RMA geaccepteerd was. Maar nog zonder UPS shipping label, die zou binnen 2 werkdagen komen.

Toen werd het qua timing spannend :+ Maandag zou ik een midweekje weggaan, dus het liefst had ik de telefoon dan al opgestuurd. Gelukkig op zondag nog een UPS shipping label gekregen van het reparatiecentrum, maandagmorgen bij een UPS AccessPoint het pakket afgegeven, door een sorteerfout van UPS is hij een dag later (Woensdag, dus nog steeds erg snel!) in Polen aangekomen, en nu dus de melding dat hij klaar is. Mogelijk dus morgen of maandag alweer terug in huis.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:52

Laguna

Connaisseur

rens-br schreef op donderdag 4 augustus 2016 @ 08:22:
[...]

Ik heb alleen de telefoon opgestuurd. Wel in zijn originele doosje, omdat ik niks anders had liggen. Maar volgens mij mag die gewoon overal in verstuurd worden. Met de accessoires doen ze in ieder geval niks mee en de kans dat ze die weer vergeten in te pakken bij het terugsturen is groot.
Ik neem aan dat je 'm ook weer terug hebt ontvangen in het originele doosje?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Laguna schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:30:
Ik neem aan dat je 'm ook weer terug hebt ontvangen in het originele doosje?
Ja zeker. Ik kreeg zelfs ook alle defecte onderdelen opgestuurd. (Moederbord, batterij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
rens-br schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:22:
[...]

Ja zeker. Ik kreeg zelfs ook alle defecte onderdelen opgestuurd. (Moederbord, batterij).
Ha, dat scheelt ze weer afval. :P

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Heb dinsdag contact gehad met de Chat om te vragen of ik een nieuwe batterij kon krijgen voor mijn OPO, helaas konden ze daar niet aan beginnen en moest het toestel toch echt opgestuurd worden.

Kreeg rond 17.00u mijn verzendgegevens en woensdag stond de koerier onverwachts al aan de deur, uiteindelijk heb ik donderdag het pakket zelf maar afgegeven.

Tot nu toe erg tevreden.

Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren, ze gaven zelf 7 tot 10 werkdagen aan.

Edit. Drie werkdagen en vijf dagen verder is het pakket nog steeds in Nederland en heeft sinds vanmorgen de volgende status:
Vertraging - Het pakket is fout gesorteerd in onze vestiging. Dit kan leiden tot minimaal één werkdag vertraging.
Ik vond het al zo vreemd dat het pakket als sinds donderdag op het UPS Access Point lag. Erg jammer. Ik had toch gehoopt dat het pakket vandaag al in Polen was aangekomen.

Edit: Toestel weer terug gekregen met nieuwe accu erin.

De timetable:
21 feb: RMA aangevraagd
21 feb: RMA goegekeurd
23 feb: toestel afgegeven bij Service punt
28 feb: toestel aangekomen (heeft zo lang geduurd, vanwege fout bij UPS)
1 maa: toestel klaar
2 maa: toestel weer terug met nieuwe accu

Uiteindelijk heeft het dus precies één week geduurd en dit had nog sneller kunnen zijn als UPS geen fout had gemaakt. Al met al zeer tevreden over de RMA procedure van OnePlus!

[ Voor 59% gewijzigd door rens-br op 07-03-2017 13:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:52

Laguna

Connaisseur

Het scherm van mijn OnePlus was aardig kapot nadat m'n toestel niet in mijn broekzak belandde maar ernaast en dus op mijn betonnen galerij. Is volgens mij ook precies met het scherm naar beneden gevallen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7x0mJ2p.jpg

Vervolgens bij een aantal winkels geinformeerd wat de kosten zijn van het vervangen van het scherm, hierbij kwamen bedragen voorbij tussen de 180-250 euro. Daarnaast was het nog de vraag of je een origineel scherm zou krijgen. Oftewel vrij prijzig wetende dat het toestel nieuw 399 euro was.
Op eBay en de bekende Chinese websites werd de complete benodigde set niet goedkoper dan voor 120 dollar aangeboden en dan moest je het nog zelf gaan vervangen met alle risico's van dien.

Na een tijdje zoeken kwam ik een post op reddit tegen waarbij een gebruiker hiervoor met OnePlus support contact had opgenomen, waarbij de kosten een stuk lager bleken te liggen.
Vorige maand contact opgenomen en de kosten van het vervangen van het scherm zouden 69 dollar zijn + arbeidskosten (medewerker kon niet zeggen hoeveel de arbeidskosten zouden zijn). Vorige week donderdag het toestel opgestuurd, waarna ik vrijdag een mail kreeg met de kosten (95 euro), die direct betaald en afgelopen donderdag weer ontvangen inclusief gratis hoesje :*)

Erg attent en denk dat ik 'm daar nu toch maar in houd ipv naakt :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cX2fTWt.jpg

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Laguna schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:25:
Vorige week donderdag het toestel opgestuurd, waarna ik vrijdag een mail kreeg met de kosten (95 euro), die direct betaald en afgelopen donderdag weer ontvangen inclusief gratis hoesje :*)
Dat is een erg nette prijs voor het verzenden, onderdelen en reparatie! Daar kunnen weinig reparatieshops tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco64
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11-2019
*knip*. Rant verwijderd.

We purchased the curved tempered glass screen protector for our Oneplus 3T. The problem, it only works in combination with their own case protector. You can't find any information on this and still today Oneplus does not comunicate this. Complaining and requesting for refund or a suitable product as replacement was rejected from the beginning. There was and is no room for any responsibility at Oneplus and PayPal cover their attitude.
This was the last item I ever bought from Oneplus. Be warned that you can't expect any service from this company.

*knip*.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 17-03-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo gaat lekker, vandaag midnight black ontvangen en het lijkt een DOA te zijn. Het toestel gaat niet aan dmv de powerknop en reageert ook niet als ik 'm aan de lader hang.
Beetje een let-down zo, ben nu in de wachtrij bezig met de helpdesk...

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliaz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 15:42
-

[ Voor 101% gewijzigd door Eliaz op 02-07-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:39
rockhopper schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:38:
Zo gaat lekker, vandaag midnight black ontvangen en het lijkt een DOA te zijn. Het toestel gaat niet aan dmv de powerknop en reageert ook niet als ik 'm aan de lader hang.
Beetje een let-down zo, ben nu in de wachtrij bezig met de helpdesk...
Dat dacht ik ook. Ik heb de powerknop toen een tijdje vastgehouden (15 sec of zo) en toen ging 'ie als nog aan. Werkt probleemloos sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Eliaz schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:59:
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Destijds mijn originele telefoondoos gewoon ingerapt met wat bubbeltjesplastic en in een doos gestopt die ik nog had liggen. Je kan eventueel ook naar een PostNL punt en daar vragen om bubbeltjesplastic en een verzenddoos. Eventueel dat ze deze spullen ook hebben bij een echt DHL punt, maar bij de meeste afgiftepunten (Supermarkt, Tankstation e.d.) zullen ze zoiets niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Theone098 schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:08:
[...]

Dat dacht ik ook. Ik heb de powerknop toen een tijdje vastgehouden (15 sec of zo) en toen ging 'ie als nog aan. Werkt probleemloos sindsdien.
Bij mij was de oplossing 20s powerknop met volume omlaag knop vasthouden. Je kwam toen in een soort van speciaal boot menu (waarschijnlijk om te rooten e.d. al heb ik daar geen verstand van), vanaf dat keuze scherm kon de helpdesk mij verder helpen.
Het duurde allemaal redelijk lang, zeker uurtje mee bezig geweest waarbij de eerste lijn chat weinig kon doen behalve 1) mij de telefoon laten terugsturen voor een swap, of 2) mij een chat sessie laten hebben met de tweedelijns tech help en dat zou dan ongeveer 24u later zijn. Ondertussen was ik zelf al aan het zoeken geweest op het internet en zo op de powerknop/volume down optie uitgekomen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:06:
Dat is @rens-br ook gelukt met z'n OnePlus One (hij heeft ook z'n accu laten vervangen). Wellicht dat hij je wilt/kan vertellen hoe dat is gegaan etc, want ik heb er (nog) geen ervaring mee
@zunrob. Ik heb destijds contact opgenomen met de Chat en uitgelegd dat mijn batterijduur waardeloos was. (Niet zo waardeloos als bij jou) Daarna gaan ze wat vragen stellen over apps en software e.d. en vragen ze of je een factory reset wilt uitvoeren. Mocht dat allemaal niet helpen dan zullen ze je de stappen uitleggen om een RMA ticket aan te maken. Op het moment dat die wordt goedgekeurd kan je toestel opgestuurd worden.

Je krijgt dan een verzendlabel en UPS zal meteen de eerst volgende werkdag op de stoep staan om je telefoon op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:12
rens-br schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:46:
[...]

@zunrob. Ik heb destijds contact opgenomen met de Chat en uitgelegd dat mijn batterijduur waardeloos was. (Niet zo waardeloos als bij jou) Daarna gaan ze wat vragen stellen over apps en software e.d. en vragen ze of je een factory reset wilt uitvoeren. Mocht dat allemaal niet helpen dan zullen ze je de stappen uitleggen om een RMA ticket aan te maken. Op het moment dat die wordt goedgekeurd kan je toestel opgestuurd worden.

Je krijgt dan een verzendlabel en UPS zal meteen de eerst volgende werkdag op de stoep staan om je telefoon op te halen.
Bedankt voor je bericht, dat klinkt goed! Hoe oud was je telefoon toen? En hoe lang was je hem kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
zunrob schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:03:
Bedankt voor je bericht, dat klinkt goed! Hoe oud was je telefoon toen? En hoe lang was je hem kwijt?
Mijn telefoon was 1 jaar en 11 maanden en ben hem één week kwijt geweest. Ik heb toen een post gemaakt met alle details erin: rens-br in "[OnePlus] RMA & Support".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
rens-br schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:09:
[...]

Mijn telefoon was 1 jaar en 11 maanden en ben hem één week kwijt geweest. Ik heb toen een post gemaakt met alle details erin: rens-br in "[OnePlus] RMA & Support".
Dat klinkt super. Dan wacht ik nog even tot de accu nog wat slechter is. Wat is de reden dat ook je moederbord is vervangen? Mijn telefoon wordt de laatste tijd tijdens opladen ook zeer warm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
zunrob schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:11:
Wat is de reden dat ook je moederbord is vervangen?
Moederbord vervangen? Waar lees je dat in die post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
rens-br schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:14:
[...]

Moederbord vervangen? Waar lees je dat in die post?
Dat zag ik in deze post:
rens-br schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:22:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
zunrob schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:18:
Dat zag ik in deze post: [...]
Ah dat gaat niet over mijn OPO, maar over mijn OPX. Die ook naar de reparatie moest. De OPX was verdronken in een regenbui en viel dus buiten garantie. (Totaal ander verhaal ook overigens)

Mijn OPO heb ik opgestuurd in januari, terwijl ik mijn OPX opgestuurd heb in mei vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Gister was het raak.
Mijn Op3 was al verschillende keren op de grond gevallen waar je in sommige gevallen met je hart in je keel zit van ; O god durf niet te kijken of die nog heel is, was het gister raak! Kleine schammele 15 cm vanaf de grond, bam scherm te barsten en goed ook!
Ideale timing zo vlak voor de launch van de Op5? Nou nee was zo tevreden over dit toestel dat ik net had besloten om hem nog een jaar te houden.
Alles werkt nog alleen het glas is geruïneerd, kan iemand mijn vertellen waar ik het scherm kan laten maken of makkelijk​ zelf te doen? Zat zelf te denken als de kosten nou te hoog zijn om toch de Op5 maar aan te schaffen als deze nog redelijk geprijsd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Cosmo_nl schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:10:
Gister was het raak.
Mijn Op3 was al verschillende keren op de grond gevallen waar je in sommige gevallen met je hart in je keel zit van ; O god durf niet te kijken of die nog heel is, was het gister raak! Kleine schammele 15 cm vanaf de grond, bam scherm te barsten en goed ook!
Ideale timing zo vlak voor de launch van de Op5? Nou nee was zo tevreden over dit toestel dat ik net had besloten om hem nog een jaar te houden.
Alles werkt nog alleen het glas is geruïneerd, kan iemand mijn vertellen waar ik het scherm kan laten maken of makkelijk​ zelf te doen? Zat zelf te denken als de kosten nou te hoog zijn om toch de Op5 maar aan te schaffen als deze nog redelijk geprijsd is.
https://oneplus.net/nl/support

daar ff vragen

Wat ik tot dusver gezien heb is het scherm vervangen door OPO zelf niet heel prijzig en met behoud van garantie

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Cosmo_nl schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:10:
Gister was het raak.
Ik had dit precies 2 weken na aankoop. Van zelfs nog geen 5cm hoogte, want ik zat met de phone in mijn hand aan een wiel van de buggy te friemelen.

Ticket aangemaakt, opgestuurd. Te horen gekregen dat het mijn fout was en €103 euro betaald via een linkje....twee weken later nieuw scherm (of gloednieuwe phone).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Bedankt voor de tip!

Screen: €57.20
Labor Fee: €18.50
Logistics Fee: 0
VAT: 23%
Total Price: €93.11

Exclusief eventuele bij komende kosten.
Goede service, scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 21:10
Een vriend van me had m'n OP3 op de stoeptegels laten vallen. De telefoon functioneerde nog prima, maar het glaswerk was compleet aan diggelen. Heb vervolgens een ticket aangemaakt, telefoon op dinsdag 13-6 opgestuurd en vrijdag 16-6 kreeg ik te horen wat de reparatiekosten waren. In mijn geval moest er 152 euro betaald worden aangezien de battery cover blijkbaar ook nog vervangen moest worden. Heb het geld diezelfde dag nog overgemaakt en kreeg afgelopen dinsdag 20-6 te horen dat het geld ontvangen was en dat ze de telefoon binnen 2 tot 3 werkdagen zouden repareren. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tmIWyPn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42

WCA

JensM schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:51:
Een vriend van me had m'n OP3 op de stoeptegels laten vallen. De telefoon functioneerde nog prima, maar het glaswerk was compleet aan diggelen. Heb vervolgens een ticket aangemaakt, telefoon op dinsdag 13-6 opgestuurd en vrijdag 16-6 kreeg ik te horen wat de reparatiekosten waren. In mijn geval moest er 152 euro betaald worden aangezien de battery cover blijkbaar ook nog vervangen moest worden. Heb het geld diezelfde dag nog overgemaakt en kreeg afgelopen dinsdag 20-6 te horen dat het geld ontvangen was en dat ze de telefoon binnen 2 tot 3 werkdagen zouden repareren. [afbeelding]
Netjes hoor, nieuw amoled paneel + een backcover. Kost je bij een Samsung het dubbele, en dan heb je alleen maar een nieuw scherm :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Laatst online: 16:00
Kan het niet zo gauw op de Oneplus site vinden maar waar moet je een return verzoek indienen?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 23:05

The_Worst

Unox

Daarvoor moet je contact opnemen met support.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gixfreax
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08-2023
Erik1805 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:25:
Kan het niet zo gauw op de Oneplus site vinden maar waar moet je een return verzoek indienen?
Log in op je account. Onder "my orders" kan je op de knop "Service" drukken en daar de retour aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Laatst online: 16:00
gixfreax schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:26:
[...]

Log in op je account. Onder "my orders" kan je op de knop "Service" drukken en daar de retour aanvragen.
Dank je wel. Nu nog maar even goed nadenken wat ik ga doen.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Laatst online: 16:45
Moet je eigenlijk ook de accessoires terugsturen als je je OP5 wil retourneren?
Heb 1 case welke ik eigenlijk gratis heb via het referall systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

ComTech schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:17:
Moet je eigenlijk ook de accessoires terugsturen als je je OP5 wil retourneren?
Heb 1 case welke ik eigenlijk gratis heb via het referall systeem.
Zojuist een "Refund request" aangevraagd. Daar stond aangegeven dat accessoires alleen geretourneerd kunnen worden als ze nog ongeopend in de verpakking zitten. Waarschijnlijk dus pech wat betreft m'n car charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Laatst online: 16:45
Dan ben ik benieuwd hoeveel ze dan terug betalen.
De case die ik erbij heb heb ik gratis via dat referral programma namelijk.

Toch moeten ze de accessoires ook gewoon terugnemen volgens mij telefoon is toch ook uit de verpakking geweest.

Ach het maakt ook niet uit ik heb besloten om hem te houden vind het een prima telefoon en merk weinig van het scherm en de camera doet het goed genoeg heb toch een DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:46
Hmm, RMA:Return aangevraagd voor de Oneplus 5 maar niks op de mail gehad. Ik zou een label krijgen maar die zie ik nergens. Op de site zie ik bij support requests alleen maar "Pending arrival at service center."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Galukon gewoon even contact op nemen met de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Galukon schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:38:
Hmm, RMA:Return aangevraagd voor de Oneplus 5 maar niks op de mail gehad. Ik zou een label krijgen maar die zie ik nergens. Op de site zie ik bij support requests alleen maar "Pending arrival at service center."
Het duurde bij mij ook dik 2 dagen voor er reactie kwam.

Had eerst een support ticket aangevraagd. Daarna las ik hier ergens dat het via "My orders" en dan onderaan een "service request" moest.

Overigens kan de car charger niet mee vanwege "geopend". Heb toen de oude request gecanceld en een nieuwe aangemaakt zonder car charger, kreeg toen binnen een uur alle mails met instructies en UPS shipment labels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 13:43
Ben echt helemaal klaar met dit zielige bedrijf. Ik wissel via een ticket al vele e-mails uit met de ene na de andere "medewerker" met de bedoeling om mijn OP5 + accessoires + defecte tempered glass screen protector te retourneren, en steevast worden mijn berichten gewoon niet in detail gelezen. Ik krijg enkel het standaard PR-riedeltje en dan nog een summiere persoonlijke reactie op mijn bericht.

Ik krijg steeds meer het idee dat OnePlus de boel aan het rekken is, in de hoop dat ik ergens een fout maak en dat ik buiten de 15 dagen retourrecht kom. Werkelijk, praten tegen een muur is zinvoller dan een nette e-mail opstellen richting OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik heb mijn Oneplus 3 weer terug van de schermreparatie! 😁
Ze hebben er ook een glazen bescherm glaasje erop gedaan, uiteraard niet helemaal passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 08:06
Heren!

Afgelopen tijd beetje issues met de (auto)focus. Redelijk vaak weigert de camera te focussen en tap-to-focus doet niet zijn ding.

Een paar keer de camera app-force stoppen lijkt het probleem soms voor even op te lossen waarbij de camera weer als een malle focus't. Mijn vermoede is dus ook dat dit toch een software fout is, dit terwijl ik het bij andere camera apps (snapchat / instagram) ook ervaar.

Iemand met dezelfde problemen? Ik draai OxygenOS 4.1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0N4NN
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-05 14:45
Zojuist besloten een refund aan te vragen voor mijn Oneplus 5. Request is ingediend. Hebben meer mensen ervaring hier mee en weten die hoe lang dit allemaal gaat duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
CasperNL schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:08:
Heren!

Afgelopen tijd beetje issues met de (auto)focus. Redelijk vaak weigert de camera te focussen en tap-to-focus doet niet zijn ding.

Een paar keer de camera app-force stoppen lijkt het probleem soms voor even op te lossen waarbij de camera weer als een malle focus't. Mijn vermoede is dus ook dat dit toch een software fout is, dit terwijl ik het bij andere camera apps (snapchat / instagram) ook ervaar.

Iemand met dezelfde problemen? Ik draai OxygenOS 4.1.6
Bij mij hetzelfde en heb hem rma gedaan, raad hetzelfde aan, maandag krijg ik hem terug en kan ik vertellen of het opgelost is of niet...

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Benieuwd wat een reparatie gaat kosten? Gebruik dan de search of kijk op de website van OnePlus: