Ik kom even mijn zegje doen.
Ik heb iets over een jaar geleden een OPO gekocht. Maar deze begon kleine bugs en irritatie dingetjes te krijgen, waardoor hij niet meer normaal te gebruiken was.
Ik heb in totaal hem 4 keer teruggestuurd voor een RMA. Elke keer: software test, hardware test, reset; niks aan de hand dus zogenaamd.
Ik heb het maar laten gebeuren maar een maand geleden was ik het helemaal zat. Dus weer een RMA, deze keer een Replacement, want dat was mij eerder beloofd in a support ticket.
Heel wat berichten heen en weer, OPO niet meer op voorraad etc. etc.
Na een berichtje naar de NL twitter pagina van OnePlus is er toch wat vaart achter gekomen.
Uit het niets was er een order aangemaakt voor een OP2. Hier was ik het alleen niet mee eens. Ik had wat slechte dingen gehoord erover: slechte accu, veel bugs etc.
Dus ik zag een OP3/3T wel zitten. Maar zelfs met mijn bijbetaling was het niet mogelijk. Dus met wat redelijke argumenten geprobeerd het toch voor elkaar te krijgen. Maar weer: Nee, is protocol dus kan niet.
Daarna had ik het nog een keer gevraagd. Toen zouden ze toch even overleggen met het 'global' team, want ze konden geen oplossing bieden voor mijn verzoek. (overigens boden ze me 50% van het originele aankoopprijs van de OPO, €150 destijds dus, maar dan ik natuurlijk niks mee, raar voorstel imho)
Maar vandaag zag ik tot mijn verbazing dat er een order was geplaatst voor een OnePlus 3T, met €120 openstaand bedrag erbij. Precies wat ik had voorgesteld en zo op hoopte. Dus de OP3T ligt binnen kort op de mat
Maar goed, waar komt dit op neer.
Het is erg lastig om door de service heen te komen. Gebrekkig engels, standaard antwoorden, protocol, kan ik niks aan doen etc etc
Maar zodra je er eindelijk doorheen bent en via twitter er bijvoorbeeld wat vaart achter probeert te zetten kan je echt wel wat voor elkaar krijgen. Maar dit zou natuurlijk niet moeten bij een 'winkel'!
Product en bedrijf is geweldig, maar de klantenservice heeft nog een lange weg te gaan...