Net een service request aangemaakt, maar ik heb geen confirmatie mailtje gekregen en ik zie ook niks onder custom support > service tickets. Duurt dit een tijdje of is er iets mis gegaan?
De bevestiging mail duurt even. Bij mij was dat ongeveer 1 dag.Pozzuh schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:53:
Net een service request aangemaakt, maar ik heb geen confirmatie mailtje gekregen en ik zie ook niks onder custom support > service tickets. Duurt dit een tijdje of is er iets mis gegaan?
Valt inderdaad niet tegen.wwwhizz schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:52:
En hij is bezorgd! Mooi nieuw scherm, en vreemd genoeg ook geüpdate naar 3.2.2![]()
Nog even ter info:
Wo 27 juli: service request ingeschoten
Do 28 juli: DHL belt voor afspraak
Vrij 29 juli: DHL haalt telefoon op
Ma 1 aug: Telefoon is in Janki, Polen
Wo 3 aug: Ik krijg een offerte (90,54 incl alles, via IBAN overmaken), betaald
Ma 8 aug: DHL T&T via de mail
Di 9 aug: Telefoon terug.
Dat valt me niets tegen, van en naar Polen, voor een schappelijke prijs!
Heb gisteren offerte gehad voor reparatie en deze direct ondertekend terug gestuurd.
Nu nog geen bericht gehad om geld over te maken. Hoelang duurde dit bij jou?
Schermreparatie kost me 104 euro. Vind ik nog wel meevallen.
Hopelijk heb ik hem ook snel weer terug.
Gelijk maar een Otterbox hoesje gekocht om dit te voorkomen
Ik moest niks ondertekenen, maar een vinkje zetten. Op dezelfde website stonden betaalgegevens (bij de offerte en het vinkje dus, dat was allemaal 1 pagina).oester schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:31:
[...]
Valt inderdaad niet tegen.
Heb gisteren offerte gehad voor reparatie en deze direct ondertekend terug gestuurd.
Nu nog geen bericht gehad om geld over te maken. Hoelang duurde dit bij jou?
Schermreparatie kost me 104 euro. Vind ik nog wel meevallen.
Hopelijk heb ik hem ook snel weer terug.
Gelijk maar een Otterbox hoesje gekocht om dit te voorkomen
I see red pixels.
OK. Ik kreeg per mail een offerte. Had de keuze tussen repareren, niets doen (€30) of toestel vernietigen.wwwhizz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:40:
[...]
Ik moest niks ondertekenen, maar een vinkje zetten. Op dezelfde website stonden betaalgegevens (bij de offerte en het vinkje dus, dat was allemaal 1 pagina).
Die laatste optie leek me een beetje overdreven

Heb uiteraard gekozen voor optie 1 en deze ondertekend terug gestuurd.
Waar is die van jou gerepareerd dan?
Die van mij is in Tsjechië bij Arvato
Via website kan ik wel de status zien echter staat er nergens een rekeningnummer.
Huidige status is "wait for quotation/message"
Die van mij in Polen bij Regenersisoester schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:47:
[...]
OK. Ik kreeg per mail een offerte. Had de keuze tussen repareren, niets doen (€30) of toestel vernietigen.
Die laatste optie leek me een beetje overdreven![]()
Heb uiteraard gekozen voor optie 1 en deze ondertekend terug gestuurd.
Waar is die van jou gerepareerd dan?
Die van mij is in Tsjechië bij Arvato
Via website kan ik wel de status zien echter staat er nergens een rekeningnummer.
Huidige status is "wait for quotation/message"
I see red pixels.
Telefoon is weer eens gevallen door toedoen van anderen. Niet eens hard ofzo en het scherm ligt in zeshonderd stukken. Hier had ik met de iPhone nooit zo extreem last van..
Enfin ik moet hem dus laten repareren.. Dit kan via Oneplus maar er staan verder geen bedragen bij.. KAn iemand hier iets over vertellen? En kan ik dit gewoon via Service Request doen?
Tevens, ik heb de telefoon aangeschaft via Credit card met een dergelijke aankoopbescherming (ING studentenkaart) heeft iemand daar specifiek ervaring mee? Op de site wordt namelijk nadrukkelijk qua marketing gezegd dat als je je aankoop (in de winkel nog bij wijze van spreken) laat vallen dat je gewoon verzekerd bent..
Enfin ik moet hem dus laten repareren.. Dit kan via Oneplus maar er staan verder geen bedragen bij.. KAn iemand hier iets over vertellen? En kan ik dit gewoon via Service Request doen?
Tevens, ik heb de telefoon aangeschaft via Credit card met een dergelijke aankoopbescherming (ING studentenkaart) heeft iemand daar specifiek ervaring mee? Op de site wordt namelijk nadrukkelijk qua marketing gezegd dat als je je aankoop (in de winkel nog bij wijze van spreken) laat vallen dat je gewoon verzekerd bent..
[ Voor 31% gewijzigd door Hoiz op 15-08-2016 20:16 ]
Kosten voor schermreparatie zijn 104 euro.Hoiz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:08:
Telefoon is weer eens gevallen door toedoen van anderen. Niet eens hard ofzo en het scherm ligt in zeshonderd stukken. Hier had ik met de iPhone nooit zo extreem last van..
Via Oneplus een Service request indienen.
Telefoon wordt dan opgehaald en naar Duitsland gestuurd. Vanuit daar wordt hij of naar Polen of naar Tsjechië gestuurd ter reparatie.
Hou er wel rekening mee dat je hem even kwijt bent.
Die van mij is 5 augustus opgestuurd en nog niet retour.
Status is dat men in het reparatiecentrum wachten op display. Blijkbaar kunnen ze er zelf ook moeilijk aan komen.
Ik heb vandaag een mailtje (in het Pools
) van Regenersis ontvangen dat de reparatie vertraagd is door de levering van onderdelen. Nog even wachten dus

Bedankt voor de heldere informatie. Ik bereid me vast voor op 3 weken leven met een Nokia 3310 in dat geval 
Ik wacht trouwens nog steeds op mijn verzendlabel. Na mijn service request ingediend te hebben heb ik 0,0 van Oneplus gehoord..
Ik wacht trouwens nog steeds op mijn verzendlabel. Na mijn service request ingediend te hebben heb ik 0,0 van Oneplus gehoord..
.... Geen reactie is "normaal"Hoiz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:29:
Bedankt voor de heldere informatie. Ik bereid me vast voor op 3 weken leven met een Nokia 3310 in dat geval

Kwestie van geduld hebben
Oh shit. Krijg ik nu al gelijk een mailtje dat ze vandaag of morgen hem al willen ophalen, terwijl ik moet werken
Lekker slim van mij weer..
Telefoon wordt gerepareerd door arvato zo te zien.
Maakt niet uit. Je kan hem dan zelf aanbieden bij een UPS puntHoiz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:01:
Oh shit. Krijg ik nu al gelijk een mailtje dat ze vandaag of morgen hem al willen ophalen, terwijl ik moet werkenLekker slim van mij weer..
Telefoon inmiddels aangekomen in dat willekeurige gehucht in Tsjechië en onder review (dat laatste volgens livechat support). De betreffende service request is alleen nog steeds niet te vinden in mijn account.. En aangezien ik vrij binnenkort ga moeten betalen voor de service zou ik hem toch onderhand moeten kunnen zien en wat de status ervan is? Iemand die weet wanneer je hem onder je account kan verwachten?
......geduld.Hoiz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 01:49:
Telefoon inmiddels aangekomen in dat willekeurige gehucht in Tsjechië en onder review (dat laatste volgens livechat support). De betreffende service request is alleen nog steeds niet te vinden in mijn account.. En aangezien ik vrij binnenkort ga moeten betalen voor de service zou ik hem toch onderhand moeten kunnen zien en wat de status ervan is? Iemand die weet wanneer je hem onder je account kan verwachten?
Heb mijn telefoon 5 augustus opgestuurd en op de site van OnePlus is nog steeds geen service request zichtbaar.
Je hebt wel een link van Arvato waar je de status kunt checken.(link staat in dit forum).
Die van mij heeft sinds vanmorgen de status "function check".
Van 11 augustus tot 24 augustus stond status op "wait for spare part".
Hopelijk nu snel weer terug.
Betalen is overigens,zover ik begrepen heb, pas bij ontvangst van UPS.
Ah hij heeft de pre-check gehad en staat nu bij in-house repair, dankjewel
Gaat om een gebarsten scherm dus het zal mits ze alles op voorraad hebben wel niet te lang duren.
Ik meen me van de site te herinneren dat je een e-mail kreeg waarin je akkoord moest geven voor non-warranty reparatie, maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Edit: Een quotation gekregen van 101 euro, ik kan niet klagen
Zie ik op de site ten minste... Wanneer gaan ze mij vragen wat ik er mee wil doen? er staat namelijk ook een bedrag bij als ze hem terug zouden moeten sturen unrepaired..
Ik meen me van de site te herinneren dat je een e-mail kreeg waarin je akkoord moest geven voor non-warranty reparatie, maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Edit: Een quotation gekregen van 101 euro, ik kan niet klagen
[ Voor 26% gewijzigd door Hoiz op 25-08-2016 18:58 ]
In mijn quotation hebben ze het part ONEP/Cover Assy TOP glacier grey genoemd. Ik neem aan dat dit een replacement van het scherm betekent? Het klinkt allemaal wel enorm raadselachtig namelijk, niet dat plotseling alleen mijn backplate (welke 100% intact is) wordt gereplaced..
Volgens het UPS punt is mijn OPO aangekomen bij Arvato, maar de communicatie laat een beetje op zich wachten. Hoop dat alles goed is gegaan maar zie dat er meerdere gebruikers zijn die hier het zelfde probleem hebben. (Mijn OPO is trouwens weg gegaan ivm een halve gele cirkel bij het scherm rond de SIM.)
Mijn oneplus 3 net afgeleverd bij een UPS punt, de bezorger was helaas vanochtend langskomen en ik was niet thuis..
Op de "Delivery note" staat bij product OnePlus ONE A3003, maar het gaat om een Oneplus 3... A3003 staat wel voor de 3, beetje raar.
Iemand toevallig hetzelfde probleem ondervonden? (zie afbeelding)

De telefoon start dus niet meer door, blijft herstarten.
Op de "Delivery note" staat bij product OnePlus ONE A3003, maar het gaat om een Oneplus 3... A3003 staat wel voor de 3, beetje raar.

[ Voor 4% gewijzigd door youri_ajax op 29-08-2016 14:29 ]
Quote uit Ervaringen & Discussie-topic:
Hoewel ik het toestel nog niet weer terug heb, tot zover niets dan lof voor OP!
-edit: Iets meer dan 2,5 dag is mijn toestel weggeweest en voorzien van een nieuwe accu! Volledig binnen garantie en kosten voor OP. Goede service!
Ongeveer twee weken geleden opgemerkt dat mijn accu defect was en begon uit te zetten. Vorige week donderdag is daarom het toestel door DHL opgehaald, zodat het in Polen bij Regenersis kon worden gerepareerd. Zojuist een mailtje ontvangen dat de reparatie is afgerond en dat morgen het toestel alweer thuis wordt bezorgd! Dat is wat ik noem snelle service!Lex2 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:51:
[...]
Tevens viel mij vandaag ook dit op:
[afbeelding]
[...]
Hoewel ik het toestel nog niet weer terug heb, tot zover niets dan lof voor OP!
-edit: Iets meer dan 2,5 dag is mijn toestel weggeweest en voorzien van een nieuwe accu! Volledig binnen garantie en kosten voor OP. Goede service!
[ Voor 12% gewijzigd door Lex2 op 01-09-2016 11:06 ]
Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8
Momenteel weer waiting for parts bij de schermen trouwens.. Zal dus nog wel even duren. Ze zullen schermen wel binnen krijgen in kleine batches.
Yep bijna de zelfde problemen, die van mij is net afgeleverd in Duitsland bij Arvato door de UPSyouri_ajax schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:28:
Mijn oneplus 3 net afgeleverd bij een UPS punt, de bezorger was helaas vanochtend langskomen en ik was niet thuis..
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben ik niet de enige (en dat zal ik denk ik ook niet zijn)Poenzkie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:57:
[...]
Yep bijna de zelfde problemen, die van mij is net afgeleverd in Duitsland bij Arvato door de UPS
Mijn telefoon is nu op dit moment in Neurenberg, is die van jou/jullie daar ook geweest? En hoelang duurde het vanuit Neurenberg om naar het reparatie centrum te komen?
Hij is vandaag in ontvangst genomen in Neurenberg. Verder nog geen informatie bekend.youri_ajax schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:43:
[...]
Ben ik niet de enige (en dat zal ik denk ik ook niet zijn)
Mijn telefoon is nu op dit moment in Neurenberg, is die van jou/jullie daar ook geweest? En hoelang duurde het vanuit Neurenberg om naar het reparatie centrum te komen?
Het lijkt erop dat ze een pre-check uitvoeren en dat ie dan gok ik naar Tsjechië gaat..Poenzkie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:50:
[...]
Hij is vandaag in ontvangst genomen in Neurenberg. Verder nog geen informatie bekend.
Staat er nu:
31.08.2016 deliver accessory with device
31.08.2016 precheck
Tussen Neurenberg en dat Tsjeschische gehucht duurt minder dan een dag. Ik had de dag na verzending gelijk de pre-check bij hun en een dag daarna hadden ze foto's gemaakt van mijn mobiel en die geupload en mij de dag daarna weer een quote gestuurd.youri_ajax schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:43:
[...]
Ben ik niet de enige (en dat zal ik denk ik ook niet zijn)
Jouw phone is al aangekomen in het repaircentrum.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoiz op 31-08-2016 19:54 ]
Heb die van mij 3 augustus opgestuurd voor beeldscherm reparatie en gisteren weer retour ontvangen, zie hieronder.
03.08.2016 09.08.2016 goods receipt from POS
09.08.2016 25.08.2016 deliver accessory with device
09.08.2016 10.08.2016 precheck
10.08.2016 10.08.2016 in-house repair
10.08.2016 10.08.2016 estimate
10.08.2016 11.08.2016 wait for quotation/message
11.08.2016 24.08.2016 wait for spare part
24.08.2016 25.08.2016 repair according to WS
25.08.2016 25.08.2016 function check
25.08.2016 25.08.2016 collective delivery to POS
25.08.2016 25.08.2016 repair protocol
31.08.2016 weer ontvangen
Bijna 2 weken geduurd voordat onderdeel binnen was bij Arvato
03.08.2016 09.08.2016 goods receipt from POS
09.08.2016 25.08.2016 deliver accessory with device
09.08.2016 10.08.2016 precheck
10.08.2016 10.08.2016 in-house repair
10.08.2016 10.08.2016 estimate
10.08.2016 11.08.2016 wait for quotation/message
11.08.2016 24.08.2016 wait for spare part
24.08.2016 25.08.2016 repair according to WS
25.08.2016 25.08.2016 function check
25.08.2016 25.08.2016 collective delivery to POS
25.08.2016 25.08.2016 repair protocol
31.08.2016 weer ontvangen

Maar in totaal een RMA procedure van één maand is niet heel erg lang.oester schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:45:
Dat valt idd zeker niet tegen.rens-br schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:58:
[...]
Maar in totaal een RMA procedure van één maand is niet heel erg lang.
Wanneer ze onderdelen op voorraad zouden hebben kan het nog sneller gaan.
Al met al wel tevreden behalve dat je via OnePlus totaal geen update krijgt.
Het is dat ik via dit forum een link van Arvato gevonden had anders had ik totaal geen idee gehad
Dat is inderdaad wel een minpuntje. Maar wel vreemd dat jij die link niet van OnePlus hebt gehad. Ik heb die link namelijk gekregen via mijn support ticket bij het aanmaken van de RMA.oester schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:25:
[...]
Het is dat ik via dit forum een link van Arvato gevonden had anders had ik totaal geen idee gehad
Die van mij is vandaag ook eindelijk de precheck in gegaan nadat hij gister al was afgeleverd. Jij al een update?youri_ajax schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:54:
[...]
Het lijkt erop dat ze een pre-check uitvoeren en dat ie dan gok ik naar Tsjechië gaat..
Staat er nu:
31.08.2016 precheck
De mijne is vandaag veranderd van precheck naar repair protocol.Poenzkie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:51:
[...]
Die van mij is vandaag ook eindelijk de precheck in gegaan nadat hij gister al was afgeleverd. Jij al een update?
Die van mij hebben ze ondertussen een Module swap uitgevoerd. En op de openings pagina zie ik een vervangend IMEI nummer staan dus het lijkt erop dat ze me moederbord vervangen hebben. Ze zijn nu met de Function check bezig.youri_ajax schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:14:
[...]
De mijne is vandaag veranderd van precheck naar repair protocol.
01.09.2016 02.09.2016 precheck
02.09.2016 02.09.2016 in-house repair
02.09.2016 02.09.2016 notice: module swap
02.09.2016 function check
Dat gaat wel lekker snel. Ik heb nog even gechat met de support en ze "verwachten" begin volgende week dat mijn reparatie klaar is. Nouja dat neem ik wel even met een korreltje zout... Raar dat de jouwe geen repair protocol heeft gekregenPoenzkie schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:07:
[...]
Die van mij hebben ze ondertussen een Module swap uitgevoerd. En op de openings pagina zie ik een vervangend IMEI nummer staan dus het lijkt erop dat ze me moederbord vervangen hebben. Ze zijn nu met de Function check bezig.
01.09.2016 02.09.2016 precheck
02.09.2016 02.09.2016 in-house repair
02.09.2016 02.09.2016 notice: module swap
02.09.2016 function check
Mijn USB-C connector doet het niet meer. Die is "lam" ik kan de lader nog wel aansluiten maar zit helemaal los en valt bij een beetje speling eruit. Bekend probleem?
Die van mij is ondertussen weer terug met een nieuw moederbordjeyouri_ajax schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:27:
[...]
Dat gaat wel lekker snel. Ik heb nog even gechat met de support en ze "verwachten" begin volgende week dat mijn reparatie klaar is. Nouja dat neem ik wel even met een korreltje zout... Raar dat de jouwe geen repair protocol heeft gekregen
Bij mij is de status nog steeds niet veranderd.Poenzkie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:56:
[...]
Die van mij is ondertussen weer terug met een nieuw moederbordjetotaal 11 dagen tussen RMA aanvragen en toestel weer terug hebben.
State:
warranty
in clearance
accessory
Twee keer contact opgenomen met de support dmv de chat. Twee keer zeiden ze dat hij aan t einde van de week wel klaar zou zijn, helaas (verwacht) niet zo. Ze kunnen ook niet opvragen bij het reparatiecentrum wat de bovenstaande status betekend (wat ik heel vaag vind). Dus als het mij te lang duurt ga ik een geschil aanvragen bij PayPal want aan de support heb je ook niks...
Heb je wellicht een prijsopgave gekregen?youri_ajax schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:21:
[...]
Bij mij is de status nog steeds niet veranderd.
State:
warranty
in clearance
accessory
Ik heb geen mailtjes gehad van Oneplus. Zijn de prijsopgave(s) ergens anders vinden als die er zijn?rens-br schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:23:
[...]
Heb je wellicht een prijsopgave gekregen?
Via de statuspagina op het tabblad quotation.youri_ajax schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:24:
[...]
Ik heb geen mailtjes gehad van Oneplus. Zijn de prijsopgave(s) ergens anders vinden als die er zijn?
Ik heb maar drie tabbladen: details, history, attachments.
Als ik in het tabblad history kijk zie ik de volgende statussen:
- delivery from POS to Service Center
- goods receipt from POS
- deliver accessory with device
- precheck
- repair protocol
Dan zijn ze waarschijnlijk gewoon nog niet toegekomen aan het nakijken van je telefoon. Wanneer is hij ontvangen voor Arvato?youri_ajax schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:30:
[...]
Ik heb maar drie tabbladen: details, history, attachments.
Er staat:rens-br schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:34:
[...]
Dan zijn ze waarschijnlijk gewoon nog niet toegekomen aan het nakijken van je telefoon. Wanneer is hij ontvangen voor Arvato?
goods receipt date 31.08.2016
De history tab met datums:
26.08.2016 26.08.2016 delivery from POS to Service Center
26.08.2016 31.08.2016 goods receipt from POS
31.08.2016 01.09.2016 precheck
01.09.2016 01.09.2016 repair protocol
Dus na 9 dagen hebben ze nog niks gedaan?
[ Voor 33% gewijzigd door youri_ajax op 09-09-2016 09:37 ]
Wel vreemd inderdaad dat het zo stil blijft staan. Overigens is het pas 5 dagen als je het weekend niet mee telt. Maar het is wel vreemd dat ze repair protocol hebben voltooid op 01.09.2016 en daarna niks meer, het lijkt er een beetje op alsof ze vergeten zijn de status op te daten.youri_ajax schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:36:
[...]
Dus na 9 dagen hebben ze nog niks gedaan?
Je kan eventueel direct contact opnemen met Arvato, om te vragen wat de status is, vergeet daarbij je Arvato order nummer of RMA ticket niet te vermelden.
[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 09-09-2016 09:42 ]
Ik heb een mailtje gestuurd en zal afwachten, bedankt!rens-br schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:41:
[...]
Wel vreemd inderdaad dat het zo stil blijft staan. Overigens is het pas 5 dagen als je het weekend niet mee telt. Maar het is wel vreemd dat ze repair protocol hebben voltooid op 01.09.2016 en daarna niks meer, het lijkt er een beetje op alsof ze vergeten zijn de status op te daten.
Je kan eventueel direct contact opnemen met Arvato, om te vragen wat de status is, vergeet daarbij je Arvato order nummer of RMA ticket niet te vermelden.
Ik heb ook lange tijd geen update ontvangen, daarna contact opgenomen met OnePlus, welke netjes een ticket aan heeft gemaakt waarbij ik in direct contact kon komen met Arvato. Moet zeggen dat het wat mij betreft best lang duurt allemaal (ben nou eenmaal max een weekje gewend bij een telefoon reparatie en meestal 3 werkdagen), en de communicatie komt ook niet lekker op gang. Ik moet zelf vragen wat de status is, om gisteren te horen dat de telefoon na een maand gerepareerd is (scherm waarschijnlijk vervangen) en onderweg terug is naar mij. Ik heb heel tevreden over de telefoon, ik was ook erg te spreken over de software updates, maar de support is toch niet helemaal wat ik verwacht als ik een "flagship" telefoon koop. Aan de andere kant is de support voor een Chinese telefoon weer erg positief, beetje dubbel dus eigenlijk.
Bij de twee keer vragen wat de status was werd ik afgescheept van "Ja we weten t niet en we kunnen er ook niet achter komen"... Hebben ze zo ook bij jou gereageerd of heb jij gevraagd dat ze t uit moeten gaan zoeken?Raznov schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:12:
Ik heb ook lange tijd geen update ontvangen, daarna contact opgenomen met OnePlus, welke netjes een ticket aan heeft gemaakt waarbij ik in direct contact kon komen met Arvato. Moet zeggen dat het wat mij betreft best lang duurt allemaal (ben nou eenmaal max een weekje gewend bij een telefoon reparatie en meestal 3 werkdagen), en de communicatie komt ook niet lekker op gang. Ik moet zelf vragen wat de status is, om gisteren te horen dat de telefoon na een maand gerepareerd is (scherm waarschijnlijk vervangen) en onderweg terug is naar mij. Ik heb heel tevreden over de telefoon, ik was ook erg te spreken over de software updates, maar de support is toch niet helemaal wat ik verwacht als ik een "flagship" telefoon koop. Aan de andere kant is de support voor een Chinese telefoon weer erg positief, beetje dubbel dus eigenlijk.
Bij mij kreeg ik de melding dat ze het uit zouden zoeken en er op terug zouden komen. Ik heb een weekje gewacht en toen nogmaals gevraagd. Toen kreeg ik de terugkoppeling dat hij onderweg terug was en gerepareerd was.youri_ajax schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:36:
[...]
Bij de twee keer vragen wat de status was werd ik afgescheept van "Ja we weten t niet en we kunnen er ook niet achter komen"... Hebben ze zo ook bij jou gereageerd of heb jij gevraagd dat ze t uit moeten gaan zoeken?
Nou ik heb eindelijk een update. Omdat het binnen de 15 dagen viel (bezorging en het aanmaken van de RMA) krijg ik nu een nieuwe telefoon. Dus maar weer met smacht op de bezorgen gaan wachten
. Bedankt iedereen voor de hulp.
Mijn telefoon (gebarsten scherm) is ook eindelijk (op zondag zelfs!) gerepareerd, terwijl hij sinds de 16e van vorige maand daar heeft gelegen.. Ik trek hier maar even een wijze les uit haha. Nu alleen nog even wachten op delivery, dat zal wel dinsdag worden. Ik neem aan dat je UPS alleen contant kan betalen en niet kan pinnen?
Je kan toch gewoon je status zien op https://portal.teleservice.com/tassweb2search/simpleSearch ?youri_ajax schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:36:
[...]
Bij de twee keer vragen wat de status was werd ik afgescheept van "Ja we weten t niet en we kunnen er ook niet achter komen"... Hebben ze zo ook bij jou gereageerd of heb jij gevraagd dat ze t uit moeten gaan zoeken?
[ Voor 40% gewijzigd door Hoiz op 11-09-2016 23:30 ]
Mijn USB poort lijkt een beetje "los" te zitten, als in dat kabels niet lekker blijven zitten en ze ook vaak iets naar beneden gedrukt dienen te worden. Is diet iets waarvoor ik een RMA zou kunnen indienen?
(Daarnaast vernaggelt hij ook mijn micro USB kabels, de kleine pinnetjes worden verbogen na enig gebruik, waardoor hij ook niet vast meer lijkt te zitten)
(Daarnaast vernaggelt hij ook mijn micro USB kabels, de kleine pinnetjes worden verbogen na enig gebruik, waardoor hij ook niet vast meer lijkt te zitten)
Lijkt me inderdaad een valide reden om een RMA in te dienen. Over welk toestel gaat het hier?Headshifter schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:01:
Mijn USB poort lijkt een beetje "los" te zitten, als in dat kabels niet lekker blijven zitten en ze ook vaak iets naar beneden gedrukt dienen te worden. Is diet iets waarvoor ik een RMA zou kunnen indienen?
Het gaat hier om de OnePlus XLijkt me inderdaad een valide reden om een RMA in te dienen. Over welk toestel gaat het hier?
Ik heb een probleempje: ik kan via mijn OnePlus account geen ticket aanvragen voor reparatie, omdat mijn OnePlus X daarop niet geregistreerd staat. Die heb ik namelijk ooit besteld met iemand anders z'n account gebonden invite, waar ik geen toegang meer tot heb. Iemand ervaring hiermee?
De earpiece van mijn X is kapot, vandaar de service request.
De earpiece van mijn X is kapot, vandaar de service request.
Heb je al geprobeerd contact te hebben met de chat?Binscow schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:02:
Iemand ervaring hiermee?
Nog niet, waar doe ik dat? Zag alleen een internationaal telefoonnummer staan.rens-br schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:18:
[...]
Heb je al geprobeerd contact te hebben met de chat?
Op de support pagina: https://oneplus.net/nl/support.Binscow schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:57:
[...]
Nog niet, waar doe ik dat? Zag alleen een internationaal telefoonnummer staan.
Ik heb eindelijk mijn Oneplus 3 terug na schermreparatie, maar mijn wifi werkt dus TOTAAL niet meer.. Ik kan, als ik mijn mobiel naast mijn router leg nog net één of twee streepjes krijgen (dataverbinding werkt echter met een paar kbit/sec) maar als ik er ook maar meer dan een halve meter van af kom dan heb ik van geen enkel wifi netwerk meer bereik.. Is iemand hier bekend mee?
Maandag OP3 besteld toen het weer kon. Vandaag al ontvangen.
Maar helaas, kan wel bellen maar geen 3G of LTE bij Telfort.
Telefoon geeft aan: LTE! in plaats van LTE. In een Nexus 5 werkt de SIM prima.
Op advies van OP Customer Service toestel (2x) factory reset gegeven en cash wipe gedaan vanuit de bootloader. Ook vanmiddag een nieuwe SIM gehaald bij Telfort winkel en ter plekke laten activeren en de settings bij Telfort laten controleren.
(De winkelmeneer had overigens zelf een OP3 en is daar heel blij mee...)
Maar nee: voor mij geen succes.
Iemand een suggestie? Anders gaat ie retour.
Edit: Opgelost met de helpdesk. Phone maakt foutje met APN instellingen. Proxy en Poort moeten leeg zijn.
Maar helaas, kan wel bellen maar geen 3G of LTE bij Telfort.
Telefoon geeft aan: LTE! in plaats van LTE. In een Nexus 5 werkt de SIM prima.
Op advies van OP Customer Service toestel (2x) factory reset gegeven en cash wipe gedaan vanuit de bootloader. Ook vanmiddag een nieuwe SIM gehaald bij Telfort winkel en ter plekke laten activeren en de settings bij Telfort laten controleren.
(De winkelmeneer had overigens zelf een OP3 en is daar heel blij mee...)
Maar nee: voor mij geen succes.
Iemand een suggestie? Anders gaat ie retour.
Edit: Opgelost met de helpdesk. Phone maakt foutje met APN instellingen. Proxy en Poort moeten leeg zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door PC3790 op 16-09-2016 21:29 . Reden: Opgelost ]
Ze zullen wel iets fout gedaan hebben bij de reparatie. Ik verwacht dat het toestel dus gewoon weer terug moet. Je zou voor de zekerheid nog wel een factory reset kunnen uitvoeren.Hoiz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:20:
Is iemand hier bekend mee?
Alles al geprobeerd. Durf alleen geen rom te flashen vanwege dat ik niet weet of zij daarna nog zin hebben om mijn vindingen te reproduceren en straks niet mijn custom recovery de schuld geven, dus daar ben ik vanaf gebleven.rens-br schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:12:
[...]
Ze zullen wel iets fout gedaan hebben bij de reparatie. Ik verwacht dat het toestel dus gewoon weer terug moet. Je zou voor de zekerheid nog wel een factory reset kunnen uitvoeren.
Hij is nu weer onderweg naar Neurenberg, zodra ze een inspectie erop los hebben gelaten zal ik hier wel weer even posten
Hallo medetweakers,
Hierbij mijn ervaring met de oneplus 3 RMA service. Mijn telefoon deed helemaal niks meer na 2 maanden, kan gebeuren, RMA aangevraagd ging soepel mijn telefoon op weg naar Arvato in Duitsland.
Dit was op 5 September, 12 September mijn telefoon terug, het moederbord was vervangen.
Op 15 September merkte ik dat de speaker die gebruikt wordt tijdens het bellen het niet deed, op de grote luidspreker of met een headset wel, vandaar dat ik dit pas later merkte.
Weer RMA aangevraagd, vervelend als die net van reparatie terug is, 16 September verzonden en 19 september bij Arvato afgeleverd.
Jammer genoeg werden hierna de problemen alleen maar erger. In het Arvato systeem wordt nog steeds gezegd "on transportation to service centre" terwijl de UPS deze 19 September om 10:18 heeft afgeleverd. Het ticketsysteem van Oneplus werkt ook niet mee en zij zeggen dat ze informatie aan het inwinnen zijn, maar dat zeggen ze al een week.
Het lijkt erop dat Arvato mijn telefoon kwijt is geraakt. Wat nu?
Ik zit te denken om een paypal Dispute aan te vragen, maar ik wil natuurlijk gewoon een werkende telefoon.
Hierbij mijn ervaring met de oneplus 3 RMA service. Mijn telefoon deed helemaal niks meer na 2 maanden, kan gebeuren, RMA aangevraagd ging soepel mijn telefoon op weg naar Arvato in Duitsland.
Dit was op 5 September, 12 September mijn telefoon terug, het moederbord was vervangen.
Op 15 September merkte ik dat de speaker die gebruikt wordt tijdens het bellen het niet deed, op de grote luidspreker of met een headset wel, vandaar dat ik dit pas later merkte.
Weer RMA aangevraagd, vervelend als die net van reparatie terug is, 16 September verzonden en 19 september bij Arvato afgeleverd.
Jammer genoeg werden hierna de problemen alleen maar erger. In het Arvato systeem wordt nog steeds gezegd "on transportation to service centre" terwijl de UPS deze 19 September om 10:18 heeft afgeleverd. Het ticketsysteem van Oneplus werkt ook niet mee en zij zeggen dat ze informatie aan het inwinnen zijn, maar dat zeggen ze al een week.
Het lijkt erop dat Arvato mijn telefoon kwijt is geraakt. Wat nu?
Ik zit te denken om een paypal Dispute aan te vragen, maar ik wil natuurlijk gewoon een werkende telefoon.
Vervelend dat je telefoon kwijt 'lijkt' te zijn, maar wat denk je te bereiken met een Dispute?Woboleft schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:23:
Wow Rens jij bent snel.
Met een dispute krijg ik in ieder geval mijn geld terug, gelukkig heb ik nog de tijd tot begin December om deze aan te vragen, maar ga natuurlijk niet zolang wachten.
Met een dispute krijg ik in ieder geval mijn geld terug, gelukkig heb ik nog de tijd tot begin December om deze aan te vragen, maar ga natuurlijk niet zolang wachten.
Ben wel benieuwd dan of PayPal daarmee in zee gaat. Een claim is bedoeld als een product niet aan je eisen voldoet of niet is aangekomen. Lang reparatieproces valt niet onder een van die twee opties lijkt me.Woboleft schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:30:
Ik heb iemand anders gevonden waarbij de telefoon kwijt was geraakt bij Arvato en hij kreeg een refund via een dispute van Paypal. Bij hem was de telefoon al 2 weken aangekomen bij Arvato en nog steeds niet 'geregistreerd' bij Arvato.
Als oneplus goede service verleent sturen ze gewoon een nieuwe telefoon op, maar ik wacht nog even af en zal hier later melden hoe het is afgelopen.
Nog andere ideeën wat te doen buiten afwachten? Heb Arvato ook al een mail gestuurd of zij misschien weten waar het is mis gegaan na aankomst.
Als oneplus goede service verleent sturen ze gewoon een nieuwe telefoon op, maar ik wacht nog even af en zal hier later melden hoe het is afgelopen.
Nog andere ideeën wat te doen buiten afwachten? Heb Arvato ook al een mail gestuurd of zij misschien weten waar het is mis gegaan na aankomst.
Heb je alleen via een ticket contact gehad met OnePlus of ook via de LiveChat? Mijn ervaring is dat ze je bij de LiveChat een stuk sneller kunnen helpen. Mocht ze je momenteel niet kunnen helpen, kunnen ze wel je ticket prioriteit geven, waardoor deze een stuk sneller wordt beantwoord.Woboleft schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:17:
Bedankt voor de tips Rens.rens-br schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:20:
[...]
Heb je alleen via een ticket contact gehad met OnePlus of ook via de LiveChat? Mijn ervaring is dat ze je bij de LiveChat een stuk sneller kunnen helpen. En kunnen ze je momenteel niet helpen, kunnen ze wel je ticket prioriteit geven, waardoor deze een stuk sneller wordt beantwoord.
Heb verschillende keren al contact gehad en er wordt dan snel gereageerd op de Ticket die is aangemaakt, maar het blijft bij "sorry voor de overlast" en we gaan informatie inwinnen bij Arvato. Waar ik dan weer dagen niks van hoor, morgen heeft Arvato de oneplus 3 al 10 dagen in huis, als deze dan nog steeds niet 'gevonden' is ga ik weer contact opnemen via een Ticket om een nieuw toestel te krijgen.
Ding zit alweer 2 weken in 'in-house repair' zonder enig aankondiging dat het zou moeten wachten op onderdelen of iets dergelijks.. De vorige keer zat hij precies voor één dag in in-house repair. Gaat lekker zo, straks raken ze hem nog kwijt 
Nadat ze na mijn vorige simpele reparatie mijn wifi module hebben gesloopt, heb ik er in ieder geval nog maar weinig vertrouwen in.
Nadat ze na mijn vorige simpele reparatie mijn wifi module hebben gesloopt, heb ik er in ieder geval nog maar weinig vertrouwen in.
[ Voor 21% gewijzigd door Hoiz op 01-10-2016 18:09 ]
Oneplus teruggekregen na meer dan 47 dagen aan reparatietraject.. Dit keer hebben ze een enorm diepe kras op het scherm gemaakt. Gelukkig nog niet helemaal door de screenprotector, maar ik vind dit toch echt waardeloze aftersales. Ik ga terug naar een andere fabrikant.
Dat is wel echt waardeloos inderdaad. Hoe krijgen ze dat toch voor elkaar? Verder is 47 dagen ook echt heel erg lang. Zo lang hoefde ik niet te wachten met mijn OPX, dat heeft in totaal 20 dagen geduurd.Hoiz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:02:
Oneplus teruggekregen na meer dan 47 dagen aan reparatietraject.. Dit keer hebben ze een enorm diepe kras op het scherm gemaakt. Gelukkig nog niet helemaal door de screenprotector, maar ik vind dit toch echt waardeloze aftersales. Ik ga terug naar een andere fabrikant.
~27 dagen voor de screen replacement, vervolgens hebben ze de wifi module gesloopt en was ik hem weer ~20 dagen kwijt voor een motherboard replacement. Ik heb hem ook gelijk teruggestuurd dus daar ligt het niet aan. En nu dus weer terug met een kras, en dat alles terwijl ik wel 103 euro heb mogen aftikken voor een waardeloze service. Deze keer was de telefoon trouwens ook erg amateuristisch verpakt in een doos van (ik vermoed) waar vroeger een ander product in heeft gelegen.rens-br schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:16:
[...]
Dat is wel echt waardeloos inderdaad. Hoe krijgen ze dat toch voor elkaar? Verder is 47 dagen ook echt heel erg lang. Zo lang hoefde ik niet te wachten met mijn OPX, dat heeft in totaal 20 dagen geduurd.
Als je de support raadpleegt lijkt het ook niemand een snars te interesseren dat je 47 dagen wacht op een telefoon die alweer niet zo terug is gekomen als dat je hem weg hebt gestuurd. Niet eens een woord van dat zij begrijpen dat dit vervelend kan zijn
Net tot mijn grote schrik gezien dat het glas van mijn OP3 helemaal gebarsten is. Nu wil ik hem opsturen naar Oneplus, heeft iemand ervaring met de verwachte wachttijd en kosten?
Ah ok. Het betrof dus twee reparaties. Wel slordig inderdaad dat ze bij beide reparaties onderdelen gesloopt hebben.Hoiz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:54:
~27 dagen voor de screen replacement, vervolgens hebben ze de wifi module gesloopt en was ik hem weer ~20 dagen kwijt voor een motherboard replacement. Ik heb hem ook gelijk teruggestuurd dus daar ligt het niet aan. En nu dus weer terug met een kras, en dat alles terwijl ik wel 103 euro heb mogen aftikken voor een waardeloze service.
Nou, momenteel wordt er ook een ticket aangemaakt voor mij...
Tijdje geleden op een of andere manier voor elkaar gekregen het glas van de rearcamera te breken, waarschijnlijk bij het stoten tegen de hoek van de tafel bij het omdraaien
Camera zelf werkt nog, alleen het glas is kapot.
1e contact omtrent dit konden ze me niet zeggen hoe lang het ging duren en alleen dat het nieuwe glas €29,- kost. Heb ze net geprobeerd zo ver te krijgen het glas op te sturen en dan de telefoon bij een lokale reparateur te maken, maar daar wilden ze niet aan. Dus nu maar een RMA...
Fingers crossed, het verloopt niet heel duidelijk allemaal...
Kerstie said:
I will not create the RMA for you.
16:37:42
You said:
sorry?
16:38:53
Kerstie said:
I mean I will create the RMA for you.
Tijdje geleden op een of andere manier voor elkaar gekregen het glas van de rearcamera te breken, waarschijnlijk bij het stoten tegen de hoek van de tafel bij het omdraaien
Camera zelf werkt nog, alleen het glas is kapot.
1e contact omtrent dit konden ze me niet zeggen hoe lang het ging duren en alleen dat het nieuwe glas €29,- kost. Heb ze net geprobeerd zo ver te krijgen het glas op te sturen en dan de telefoon bij een lokale reparateur te maken, maar daar wilden ze niet aan. Dus nu maar een RMA...
Fingers crossed, het verloopt niet heel duidelijk allemaal...
Kerstie said:
I will not create the RMA for you.
16:37:42
You said:
sorry?
16:38:53
Kerstie said:
I mean I will create the RMA for you.
[ Voor 10% gewijzigd door WhySoSerious op 06-10-2016 16:42 ]
Hmm, ik ben wat informatie aan het inwinnen over de Oneplus 3, maar deze dingen geven echt totaal geen vertrouwen. Een vriend van me heeft er nu een in bestelling staan en ik had hem al gewaarschuwd over brakke service. "Tja, ik weet het, maar wat wil je als je x hoeveelheid geld hebt en niet meer?". Hopen dan maar dat hij er niks aan krijgt.rens-br schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:13:
[...]
Ah ok. Het betrof dus twee reparaties. Wel slordig inderdaad dat ze beide reparaties onderdelen gesloopt hebben.Ga je de telefoon nu weer opsturen?
Eigenlijk is dit ook vrijwel de enige reden dat ik niet naar Oneplus ga (niet dat daar sowieso een reden voor is met een Nexus 6P). Toen ik een defect had aan mijn Nexus 5 (vlek in camera) werd hij bij de MediaMarkt opgestuurd. 2 weken later niet gerepareerd terug, weer opgestuurd wat dit keer de laatste dag van de garantie was en hij kwam 2 weken later weer niet gerepareerd terug. "Nou, dan krijgt u gewoon het aankoopbedrag terug"

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Je hebt altijd verhalen die eruit springen. Dit verhaal is wel heel extreem. Ik heb de OnePlus X van mijn vriendin opgestuurd, vanwege waterschade. Uiteindelijk heeft dat heel reparatie proces twee weken geduurd.kuusj98 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:37:
[...]
Hmm, ik ben wat informatie aan het inwinnen over de Oneplus 3, maar deze dingen geven echt totaal geen vertrouwen. Een vriend van me heeft er nu een in bestelling staan en ik had hem al gewaarschuwd over brakke service. "Tja, ik weet het, maar wat wil je als je x hoeveelheid geld hebt en niet meer?". Hopen dan maar dat hij er niks aan krijgt.
Ik was het toestel wel 5 weken kwijt, maar dat kwam doordat ik moest wachten op antwoord van de verzekering.
Er zijn ook veel mensen die de OnePlus One hebben opgestuurd vanwege de touchscreen problemen, die hadden binnen twee weken een compleet nieuw toestel.
Mijn RMA verloopt ook desastreus als je het mij vraagt. OP3 van nog geen 5 cm hoogte laten vallen. Klein tikje maar toch was het scherm kapot. Gevalletje domme pech. In RMA ticket netjes beschreven dat ik graag een nieuw scherm wil. De val was mijn fout dus ik betaal er graag voor. Moest na retour al 8 dagen wachten op hun review...en na die periode kreeg ik een heel verhaal dat het mijn schuld was en dat ik voor het nieuwe scherm moest betalen. Dit had al in een uur worden vastgesteld, stond namelijk in mijn eigen omschrijving. Ik kreeg echter niet na die 8 dagen een reactie, ik kreeg na 13 dagen de reactie dat ik nog drie dagen had om op hun service brief te reageren die een week daarvoor verstuurd hadden. Niks van dit alles gevonden. Geen mail, geen RMA update niks. Nu zijn we inmiddels weer een week verder en heb sinds betaling vorige week niks meer vernomen. Jammerlijk en best frustrerend. Volgende keer koop ik wrs maar meteen twee toestellen...
Verwijderd
Mijn RMA ging dan juist weer prima. Bij binnenkomst gaf mijn op3 al af en toe een ruis op het scherm (echt het hele scherm ook). Als ik dan op t scherm drukte ging t weg. Wel irritant dus een rma aangevraagd, binnen 15 dagen na arrival. Op 16 oktober kwam UPS de telefoon ophalen en werd ie naar arvato in duitsland gebracht. Net kreeg ik een high five mailtje (27 oktober) dat mijn replacement has been shipped. Tis een soft gold dus waar ze nu opeens de voorraad voor de goude vandaan halen is me wel een raadsel.
Weet iemand of je garantie wordt behouden wanneer je de sticker van de achterkant verwijderd (wel bewaren natuurlijk)? Ik vind die sticker nou niet heel mooi 
EDIT: het gaat om een OP3
EDIT: het gaat om een OP3
[ Voor 8% gewijzigd door six-shooter op 28-10-2016 09:40 . Reden: model vergeten enzo ]
Volgens mij haalt iedereen die stikker eraf en daarbij stikkers kunnen geen onderdeel zijn van de garantie regeling.six-shooter schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:40:
Weet iemand of je garantie wordt behouden wanneer je de sticker van de achterkant verwijderd (wel bewaren natuurlijk)? Ik vind die sticker nou niet heel mooi
Dat kunnen ze zeker wel bij andere merken. Dat komt omdat daar het serienummer etc op staat. En dat is de unique identifier van een apparaat. Wanneer een merk het eist dat het er op zit, kan je hoog en laag springen en er juridische stappen voor nemen, maar je komt er niet ver meerens-br schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:55:
[...]
Volgens mij haalt iedereen die stikker eraf en daarbij stikkers kunnen geen onderdeel zijn van de garantie regeling.
Vandaar mijn vraag of dit bij OP ook zo is
[ Voor 9% gewijzigd door six-shooter op 28-10-2016 10:01 ]
Wederom onzin. Lees dit blog maar eens: http://blog.iusmentis.com...ntenwet-garantiestickers/.six-shooter schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:58:
[...]
Dat kunnen ze zeker wel bij andere merken. Dat komt omdat daar het serienummer etc op staat. En dat is de unique identifier van een apparaat. Wanneer een merk het eist dat het er op zit, kan je hoog en laag springen en er juridische stappen voor nemen, maar je komt er niet ver mee
Maar nogmaals iedereen haalt die stikker eraf en als je het echt zeker wilt weten zou ik even contact opnemen met de support.Bij ons hebben we geen MMWA, maar wel het algemene begrip conformiteit. Een product moet voldoen aan de redelijkerwijs gewekte verwachtingen, en doet deze dat niet dan moet de winkel het gratis herstellen of vervangen. Daar kunnen geen voorwaarden aan worden gesteld, en al helemaal niet “je mag het product niet open maken”.
Helaas toch genoeg ervaring mee, en daarbij werd die persoon uiteindelijk niet in het gelijk gesteld bij het juridisch proces.rens-br schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:05:
[...]
Wederom onzin. Lees dit blog maar eens: http://blog.iusmentis.com...ntenwet-garantiestickers/.
[...]
Maar nogmaals iedereen haalt die stikker eraf en als je het echt zeker wilt weten zou ik even contact opnemen met de support.
Anywho! Ik heb contact met ze opgenomen zojuist:
"You may remove the sticker, this does not have consequences for the warranty."
ALSO:
Maar let wel: het gaat hier om de wettelijke garantie, de plicht van de winkel tot herstel en vervanging bij problemen. Een fabrikant of importeur heeft die plicht niet. Het staat hem dus vrij om aanvullende reparatie- of vervangingsregelingen te bieden, en daarbij mag hij dus eisen stellen. Inclusief de eis “vervalt als je hem open maakt”. Heb je dus liever fabrieksgarantie dan een claim bij de winkel, houd je dan wél aan de eisen die de fabriek stelt.
[ Voor 26% gewijzigd door six-shooter op 28-10-2016 10:35 ]
Ah kijk goed om te weten.six-shooter schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:23:
[...]
"You may remove the sticker, this does not have consequences for the warranty."
Je weet dat OnePlus in dit geval ook de winkel is.Maar let wel: het gaat hier om de wettelijke garantie, de plicht van de winkel tot herstel en vervanging bij problemen. Een fabrikant of importeur heeft die plicht niet. Het staat hem dus vrij om aanvullende reparatie- of vervangingsregelingen te bieden, en daarbij mag hij dus eisen stellen. Inclusief de eis “vervalt als je hem open maakt”. Heb je dus liever fabrieksgarantie dan een claim bij de winkel, houd je dan wél aan de eisen die de fabriek stelt.
Ja zeker, mijn ervaringen waren vooral bij fabrikanten. Dus in dit geval hadden we het over twee verschillende partijenrens-br schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:49:
[...]
Ah kijk goed om te weten.
[...]
Je weet dat OnePlus in dit geval ook de winkel is.
[ Voor 3% gewijzigd door six-shooter op 28-10-2016 11:24 ]
Garantie dien je sowieso eigenlijk alleen te claimen bij het verkooppunt. De fabrikant heeft geen contract met jou en ook geen verplichtingen. Dat veel fabrikanten het product toch repareren is meer coulance.six-shooter schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:23:
[...]
Ja zeker, mijn ervaringen waren vooral bij fabrikanten. Dus in dit geval hadden we het over twee verschillende partijenWeer wat geleerd enzo
Jup, ik werk zelf voor een grote (niet nader te noemen) fabrikant/verkopende partij combinatierens-br schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:19:
[...]
Garantie dien je sowieso eigenlijk alleen te claimen bij het verkooppunt. De fabrikant heeft geen contract met jou en ook geen verplichtingen. Dat veel fabrikanten het product toch repareren is meer coulance.
vandaag OP2 terug van Arvato. No issue found stond erop. Doet de fingerprint sensor en home button het nog steeds niet. *#808# geeft beide als PASSED maar het werkt duidelijk niet. Ja heel even voor enkele secondes en erna weer niet. Dus morgen gaat ie weer terug. Blijkbaar doen ze alleen maar in het diagnostics menu alle tests en dat was het. Nu maar een duidelijke beschrijving erbij gedaan dat het beter getest moet worden en het echt kapot is...... Weer minimaal een week weg.....
Dat is wel slecht zeg! Maar als het via het diagnostic menu wel werkt, zit er dan niet gewoon iets in de software verkeerd?dorenberg schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:35:
Blijkbaar doen ze alleen maar in het diagnostics menu alle tests en dat was het.
zou je wel zeggen toch. Dacht ik ook. Maar tot 3x een verse installatie en herinstallatie van de ROM gaf niet het gewenste resultaat. En zeker als de knop het dan even wel doet en erna niet weet ik het niet meer. Level 2 support had meegekeken online en concludeerde een hardware probleem. Voordeel deze keer dat ik niet al die standaard vragen kreeg van de support desk. Dus meteen een RMA aangemaakt en apparaat gaat zometeen op de post.rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:55:
[...]
Dat is wel slecht zeg! Maar als het via het diagnostic menu wel werkt, zit er dan niet gewoon iets in de software verkeerd?
[ Voor 12% gewijzigd door dorenberg op 02-11-2016 10:43 ]
Dan kan het inderdaad niet anders dan dat het een hardware probleem is. Gelukkig heeft OnePlus nu aangegeven dat het inderdaad een hardware fout is, waardoor je reparatie dit keer hopelijk wel wordt uitgevoerd.dorenberg schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:41:
[...]
zou je wel zeggen toch. Dacht ik ook. Maar tot 3x een verse installatie en herinstallatie van de ROM gaf niet het gewenste resultaat. En zeker als de knop het dan even wel doet en erna niet weet ik het niet meer. Level 2 support had meegekeken online en concludeerde een hardware probleem. Voordeel deze keer dat ik niet al die standaard vragen kreeg van de support desk. Dus meteen een RMA aangemaakt en apparaat gaat zometeen op de post.
haha, dat hadden ze de eerste keer al gedaan. Echter, communicatie is het probleem hier tussen service desk en Arvato. En Arvato die waarschijnlijk een bepaald bedrag krijgen per item dat ze voor reparatie krijgen.
[ Voor 28% gewijzigd door dorenberg op 02-11-2016 11:28 ]
Dat is dan wel heel erg slordig zeg!dorenberg schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:27:
haha, dat hadden ze de eerste keer al gedaan.
Geen idee hoe het precies werkt, maar bij mijn RMA geval was er ook een groot gebrek aan communicatie tussen de verschillende partijen.Echter, communicatie is het probleem hier tussen service desk en Arvato. En Arvato die waarschijnlijk een bepaald bedrag krijgen per item dat ze voor reparatie krijgen.
Zo heeft mijn RMA 10 dagen stil gestaan, omdat ik een quotation formulier moest ontvangen. Wat ik pas na veelvuldig gesproken te hebben met de chat eindelijk ontving.
Ik ga hem binnenkort bestellen
Na de Note 3 wordt dit weer een echt goede android telefoon.
Valt me wel op dat de Live Chat support erg goed is, vragen werden snel en efficient beantwoord.
Enige vraag die niet werd beantwoord:
1.) Wat als hij kaput aankomt, wat dan. Terugsturen via RMA en vervanging? of een ander traject?
2.) Wie betaald eventuele terugstuur kosten als hij kaduuk is, en waar stuur je hem naar toe
Daar kreeg ik wat ontwijkende antwoorden op.
Maar neemt niet weg dat ik hem ga bestellen
Valt me wel op dat de Live Chat support erg goed is, vragen werden snel en efficient beantwoord.
1.) Wat als hij kaput aankomt, wat dan. Terugsturen via RMA en vervanging? of een ander traject?
2.) Wie betaald eventuele terugstuur kosten als hij kaduuk is, en waar stuur je hem naar toe
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
- Anonymoussaurus
- Registratie: April 2014
- Niet online
Medewerker van Oxygen Updater
- OnePlus
- OnePlus 3
- OnePlus 3T
- OnePlus 2
- OnePlus 5 (8GB RAM, 128GB opslag)
- OnePlus 6 (6GB)
- OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag)
- OnePlus 6 (8GB)
- OnePlus 6T (6GB ram)
- OnePlus 7 (6GB)
- OnePlus 7 Pro (8GB intern)
- OnePlus Dash Car Charger
- OnePlus Loop VR Headset
- OnePlus 7 Pro (6GB intern)
- OnePlus Bullets (V2)
- OnePlus 7 Pro (12GB intern)
- OnePlus 6T (8GB ram)
- Smartphones
- OnePlus X
/u/590416/crop5d8a8f12228ba_cropped.png?f=community)
Helaas moet ik je en de andere ergens mee teleurstellen, en dat is vooralsnog iets wat ik heb gehoord, maar wat ik me wel goed kan voorstellen, maar:corset schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:55:
Ik ga hem binnenkort bestellenNa de Note 3 wordt dit weer een echt goede android telefoon.
Ik heb een aantal keer gelezen dat de support chat, gewoon standaard antwoorden klaar heeft liggen. Echt meer antwoorden dan wij denken. Dus kunnen ze dat gewoon eenvoudig kopiëren en plakken. Daardoor lijkt het alsof ze uiterst vriendelijk zijn, en dat zijn ze ook wel, maar ik vind het nogal nep als je alles maar kopieert en plakt.
Nu als antwoord op jouw vragen.
Vraag 1: je moet dan een ticket indienen bij OnePlus met jouw situatie en probleem.
Vraag 2: OnePlus betaalt dat volgens mij.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Beetje offtopic, maar elk groot bedrijf met een chat/whatsapp-achtige functie kopieert en plakt de antwoorden, zodat elke medewerker consequent hetzelfde antwoord kan geven op dezelfde vragen. Zo voorkom je situaties als: "Maar je collega Piet zei afgelopen zaterdag heel wat anders."Anonymoussaurus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:12:
[...]
Helaas moet ik je en de andere ergens mee teleurstellen, en dat is vooralsnog iets wat ik heb gehoord, maar wat ik me wel goed kan voorstellen, maar:
Ik heb een aantal keer gelezen dat de support chat, gewoon standaard antwoorden klaar heeft liggen. Echt meer antwoorden dan wij denken. Dus kunnen ze dat gewoon eenvoudig kopiëren en plakken. Daardoor lijkt het alsof ze uiterst vriendelijk zijn, en dat zijn ze ook wel, maar ik vind het nogal nep als je alles maar kopieert en plakt.
True. En zo niet, dan vergoed PayPal dat voor je. Tot 180 dagen na de aanschaf.Anonymoussaurus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:12:
[...]
Vraag 2: OnePlus betaalt dat volgens mij.
Pfff vriendin overgegaan op een IPhone. 2 jaar gebruik gemaakt van de Oneplus haal ik maandag dus haar simkaart eruit en aangezien ik met een 3 jaar oude HTC zit omdat ik de S7 Edge binnekort krijg dacht ik dan gebruik ik de oneplus even.. Maar hij pakt mijn simkaart niet... Denk dat hij dus kapot is ofzo.. Erg vreemd heb hem goed erin (video ook bekeken voor de zekerheid haha) simkaart facedown.. in mijn HTC pakt hij simkaartje gewoon wel.. Nu heb ik bij mijn baas gekeken wanneer hij de oneplus had besteld aangezien ik hem van hem heb overgekocht in 2014.. order date staat op 28-10 maar weet niet meer of dat de leverdatum was of de besteldatum.. dit i.v.m. de garantie dus.. kan ik ergens zien of er nog garantie op zit? En hoe is de ervaring nu met de servicedesk van hun? zijn ze coulance?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Dit is de besteldatum geweest. Garantie geldt pas wanneer je het product binnen hebt, dus wellicht heb je geluk.rohit schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:43:
Nu heb ik bij mijn baas gekeken wanneer hij de oneplus had besteld aangezien ik hem van hem heb overgekocht in 2014.. order date staat op 28-10 maar weet niet meer of dat de leverdatum was of de besteldatum..
Ik zou gewoon even contact opnemen met de Chat (zo vlug mogelijk), om te vragen hoe het zit met de garantie.dit i.v.m. de garantie dus.. kan ik ergens zien of er nog garantie op zit? En hoe is de ervaring nu met de servicedesk van hun? zijn ze coulance?
Overigens werken andere simkaarten ook niet?
Let op:
Benieuwd wat een reparatie gaat kosten? Gebruik dan de search of kijk op de website van OnePlus:
Benieuwd wat een reparatie gaat kosten? Gebruik dan de search of kijk op de website van OnePlus: