Het Grote Muziek Streaming Topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:06

Grozno

acts without consequence!

SandsOfArrakis schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:53:

[...]

Lossy. Maar klinkt wel veel beter dan wat mp3 er van maakt. Het klinkt hier vergelijkbaar met een hi-res FLAC van Qobuz.
Dat was mijn punt niet. Mensen meer laten betalen voor minder vind ik een rare vorm van bedrijfsvoering.

Wat de uiteindelijke hoorbare kwaliteit betreft. Daar laat mijn gehoor me in de steek. Ik hoor bij onderstaande tests geen verschil.
https://abx.digitalfeed.net/

Maar ik heb al vanaf jonge leeftijd lichte gehoorschade, dus ik ben geen goede graadmeter.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
daffie82 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:24:
Als je wilt dat de artiesten er het meeste aan overhouden moet je naar Qobuz. Simple as that.

Qobuz > Tidal > > > > Spotify
Alleen de keuze is niet reuze....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:30

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Albert020 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

Alleen de keuze is niet reuze....
Eens. Zo zocht ik gisteren naar Kevin de Vries and Mau P - Metro
In juli uitgebracht op Afterlife Recordings en het MEEST gedraaide nummer op tomorrowland dit jaar. Guess what? Not on Qobuz.

Ik heb wel al vaker wat suggesties aangevraagd en die kwamen er dan regelmatig ook. Zal dat met deze ook eens doen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-01 19:56
Ik zag deze topic misschien leuk om even te laten zien vanuit een audio engineer.
Hij heeft zelf dit nummer gemasterd en daarom heeft hij de master.

YouTube: What is the BEST SOUNDING STREAMING SERVICE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46
StgMt schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:55:
Ik zag deze topic misschien leuk om even te laten zien vanuit een audio engineer.
Hij heeft zelf dit nummer gemasterd en daarom heeft hij de master.

YouTube: What is the BEST SOUNDING STREAMING SERVICE?
Ik al eens wat van zijn video's bekeken, leuk, maar mist toch net de details waar het om gaat. Een A/B test is leuk, maar moet je hem wel blind doen, een null test kan aantonen dat er verschil zit tussen lossy en lossless audio, maar dat is bekent, de vraag is of de verschillen te horen zin, alleen kijken naar de verschillen gaat daar niets over zeggen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-01 19:56
zeker nu Tidal naar Flac is gegaan. Zouden we misschien meer en beter kwalitiet kunnen krijgen. Ik moet zeggen dat ik weinig verschil nu hoor maar ik heb ook geen HiFi plus abbonement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Is Tidal nog steeds de beste keuze qua geluidskwaliteit?
Hebben jullie toevallig inmiddels al wat meer onderzoek en luister testen gedaan?

Hebben jullie ook het idee Tidal ineens wat harder is qua volume? Ik merk dat ik me versterker zachter moet doen voor hetzelfde geluidsniveau.
Heb geen DB meter dus het is wel op gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
NicoHF schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:59:
Hebben jullie toevallig inmiddels al wat meer onderzoek en luister testen gedaan?

Hebben jullie ook het idee Tidal ineens wat harder is qua volume? Ik merk dat ik me versterker zachter moet doen voor hetzelfde geluidsniveau.
'Geluidskwaliteit' is (ij dit geval) best een subjectief begrip, je kunt het beste lekker luisteren en zelf beslissen wat je het beste vindt klinken.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11

Het is zo persoonlijk en vooral afhankelijk van ontelbaar veel factoren.

Ik hoor het verschil niet tussen lossless bij TIDAL en lossless bij Apple Music. Vermoed dat er ook geen verschil is. En ik wil het graag geloven maar de compressie van Spotify weet ik er blind meestal ook niet uit te pikken.

Dit soort tests waren voor mij reden om te stoppen met dure audio-apparatuur en te genieten van muziek met een fijne draadloze koptelefoon.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

https://abx.digitalfeed.net/
Die test moet je wel kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
MerijnB schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:11:
[...]

'Geluidskwaliteit' is (ij dit geval) best een subjectief begrip, je kunt het beste lekker luisteren en zelf beslissen wat je het beste vindt klinken.
Met streamingdiensten hoef je toch niet te luisteren dat is toch gewoon data wat je kan vergelijken?
Hoeveel bit komt er door en wat voor soort compressie gebruiken ze.
Las dat Tidal een bepaalde compressie gebruikt waardoor er minder mid is, daardoor twijfel ik nu een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
ericafterdark schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Het is zo persoonlijk en vooral afhankelijk van ontelbaar veel factoren.

Ik hoor het verschil niet tussen lossless bij TIDAL en lossless bij Apple Music. Vermoed dat er ook geen verschil is. En ik wil het graag geloven maar de compressie van Spotify weet ik er blind meestal ook niet uit te pikken.

Dit soort tests waren voor mij reden om te stoppen met dure audio-apparatuur en te genieten van muziek met een fijne draadloze koptelefoon.
De dure apparatuur is er alπŸ˜‚ wil gewoon het beste van het beste hebben qua streaming.
Prijs maakt mij niet uit als het maar goed is en te streamen is.
Heb geen zin om te moeten downloaden en al dat gedoe eromheen en cd's zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Thanks. Vanavond of morgen doen ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
NicoHF schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:24:
[...]

De dure apparatuur is er alπŸ˜‚ wil gewoon het beste van het beste hebben qua streaming.
Prijs maakt mij niet uit als het maar goed is en te streamen is.
Heb geen zin om te moeten downloaden en al dat gedoe eromheen en cd's zie ik ook niet zitten.
Ja dat snap ik. En het heeft ook wel wat om te weten dat je er alles uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:52

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb besloten om afscheid van Tidal te nemen. Ik heb een jaar abonnement of zowel Qobuz als Deezer. En tezamen zijn die ongeveer net zo prijzig als een jaar Tidal Max.

Qobuz in combinatie met Roon. En Deezer voor de albums die bij Qobuz ontbreken. De StreamMagic app van mijn Cambridge ondersteunt beiden volledig.

Ik vind de Flow functie van Deezer erg fijn, en heb een aantal van hun thema mixes als presets in mijn streamer gezet.

De geluidskwaliteit van beiden is prima voor elkaar.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
NicoHF schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:22:
[...]

Met streamingdiensten hoef je toch niet te luisteren dat is toch gewoon data wat je kan vergelijken?
Hoeveel bit komt er door en wat voor soort compressie gebruiken ze.
Las dat Tidal een bepaalde compressie gebruikt waardoor er minder mid is, daardoor twijfel ik nu een beetje.
Maar als je puur naar de compressie kijkt is er objectief eigenlijk geen verschil waar te nemen. De weinige mensen die dit wel kunnen doen dat niet door 'muziek te luisteren', maar die hebben een taktiek om codecs te herkennen, dat heeft dus niet zoveel meer met muziek consumeren te maken.

De 'marketingsfeer' en mogelijk sausje dat door streamingdiensten wordt toegevoegd heeft veel meer invloed dan de gebruikte codec (er vanuit gaande dat we het over hoge bitrates hebben), en de features hebben natuurlijk veel invloed.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SandsOfArrakis schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:46:
Ik heb besloten om afscheid van Tidal te nemen. Ik heb een jaar abonnement of zowel Qobuz als Deezer. En tezamen zijn die ongeveer net zo prijzig als een jaar Tidal Max.

Qobuz in combinatie met Roon. En Deezer voor de albums die bij Qobuz ontbreken. De StreamMagic app van mijn Cambridge ondersteunt beiden volledig.

Ik vind de Flow functie van Deezer erg fijn, en heb een aantal van hun thema mixes als presets in mijn streamer gezet.

De geluidskwaliteit van beiden is prima voor elkaar.
Deezer vind ik echt niet goed. Ten eerste geven ze het minste per stream aan de artiesten. Echt schandalig weinig.
Ten tweede, last time I checked, gemixte albums, die dus geen overgangen hebben tussen de tracks vertonen toch telkens een kleine skip bij de track wisseling. Voor een mix album van een DJ bijvoorbeeld is dit natuurlijk heel erg storend.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

• Albert020
  • Nu online
Met welke muziekstijl kun je het best het verschil qua geluidskwaliteit horen, en welk track ?

Hoor zelf via Tidal of Spotify geen verschil met de track van "Bruce Springsteen - Darlington County"
Met de track van "Anouk - Nobody's Wife" hoor ik via de linker speaker meer gitaar met Tidal dan Spotify.

Luister met deze opstelling,

1x Harman Kardon Multibeam 700
2x Harman Kardon Citation One
1x Harman Kardon Sub S

[ Voor 78% gewijzigd door Albert020 op 20-09-2023 20:01 ]

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 15:48
Albert020 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:21:
Met welke muziekstijl kun je het best het verschil qua geluidskwaliteit horen, en welk track ?

Hoor zelf via Tidal of Spotify geen verschil met de track van "Bruce Springsteen - Darlington County"
Met de track van "Anouk - Nobody's Wife" hoor ik via de linker speaker meer gitaar met Tidal dan Spotify.

1x Harman Kardon Sub S
Doorgaans de tracks die jezelf goed kent.

Zelf gebruik ik Qubuz voor hifi en spotify voor het leren kennen van nieuwe muziek. Twee diensten voor twee use cases. Spotify ook voor in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
Albert020 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:21:

1x Harman Kardon Sub S
Het is lastig, want je moet vooral eerlijk testen, dat betekend blind en met gelijke volumes en dat is niet makkelijk te realiseren.

• Albert020
  • Nu online
RobbieHifi schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:02:
[...]

Doorgaans de tracks die jezelf goed kent.

Zelf gebruik ik Qubuz voor hifi en spotify voor het leren kennen van nieuwe muziek. Twee diensten voor twee use cases. Spotify ook voor in de auto.
Heb ook Qubuz gehad maar weel albums zijn niet HiRes Audio bij een normaal abonnement van 14 euro.
En Tidal heeft meer muziek en muzieklijsten naar mijn smaak.
MerijnB schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:16:
[...]

Het is lastig, want je moet vooral eerlijk testen, dat betekend blind en met gelijke volumes en dat is niet makkelijk te realiseren.
Is inderdaad heel lastig om het verschil te horen, hoor het wel bij sommige nummers zoals bij
Fleetwood Mac - Tango in the Night, maar lang niet bij alle nummers.

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 21-09-2023 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
Albert020 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:31:

[...]

Is inderdaad heel lastig om het verschil te horen, hoor het wel bij sommige nummers maar lang niet alles.
Wat er lastig aan is is dat je je af moet vragen of dat verschil er objectief echt is, als je niet juist test (tenminste als je dat graag objectief wil weten).

• RobbieHifi
Albert020 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:31:
[...]

Heb ook Qubuz gehad maar weel albums zijn niet HiRes Audio bij een normaal abonnement van 14 euro.
En Tidal heeft meer muziek en muzieklijsten naar mijn smaak.

[...]
Toevallig wel veel van de albums die ik luister om mijn stereo set.

Nu achter de laptop op kantoor gewoon weer Spotify. Dat is vooral voor het ontdekken van nieuwe muziek, de algoritmes zijn daarin gewoon enorm goed.

• Albert020
  • Nu online
RobbieHifi schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:26:
[...]

Toevallig wel veel van de albums die ik luister om mijn stereo set.

Nu achter de laptop op kantoor gewoon weer Spotify. Dat is vooral voor het ontdekken van nieuwe muziek, de algoritmes zijn daarin gewoon enorm goed.
Als je opzoek gaat naar Top 880 in Qubuz vind je geen lijst .

• RobbieHifi
Albert020 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:21:
[...]

Als je opzoek gaat naar Top 880 in Qubuz vind je geen lijst .
Maar die luister ik ook niet. ;)

• Albert020
  • Nu online
RobbieHifi schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:00:
[...]

Maar die luister ik ook niet. ;)
Zijn 880 verschillende artiesten in verschillende genre....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Denk nu ik dit artikel gelezen heb bij Tidal blijf !

• ericafterdark
In andere tijden kocht ik maandelijks voor tientallen euro's of guldens cd's. Onder de streep zijn streaming diensten nog altijd goedkoop.

• Albert020
  • Nu online
ericafterdark schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:46:
[...]

In andere tijden kocht ik maandelijks voor tientallen euro's of guldens cd's. Onder de streep zijn streaming diensten nog altijd goedkoop.
Laatste keer dat ik een cdtjuhh gekocht hebt was geloof ik in 2001 ?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ericafterdark schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:46:
[...]

Appels en peren. Als je een CD koopt is de muziek van jou. Voor altijd.
Bij een streaming dienst mag je luisteren wat toevallig op dat moment in hun catalogus zit.

Zelfs aangekochte films op Apple zijn niet meer afspeelbaar als ze de film uit hun catalogus verwijderen.

• ericafterdark
daffie82 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:26:
[...]

Appels en peren. Als je een CD koopt is de muziek van jou. Voor altijd.
Bij een streaming dienst mag je luisteren wat toevallig op dat moment in hun catalogus zit.

Zelfs aangekochte films op Apple zijn niet meer afspeelbaar als ze de film uit hun catalogus verwijderen.
Goed punt. Toch, mijn maandelijks uit te geven budget voor muziek is ontzettend gedaald de afgelopen 20 jaar. Ik denk dat alle diensten uiteindelijk naar 15+ euro per maand gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ericafterdark schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:40:
[...]

Goed punt. Toch, mijn maandelijks uit te geven budget voor muziek is ontzettend gedaald de afgelopen 20 jaar. Ik denk dat alle diensten uiteindelijk naar 15+ euro per maand gaan.
Ik weet niet of mijn budget zo gedaald is...
3 streamingdiensten + Qobuz.
Ik denk dat dat wel overeenkomt met wat ik vroeger uitgaf aan Bluray + audio CD's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 14:22
Voor wie zit te wachten op qobuz connect, op audiophilestyle.com zit al een aantal jaar een product manager van Qobuz, afgelopen tijd vroegen gebruikers oa hoever ze al z\jn met qobuz connect.

Antwoord daarop was;

'
We'll be a few months late, but 2024 will be the launch year for Qobuz Connect.
We're already in contact with HiFi brands, and testing will begin shortly, but as it's a big project for a small team (yes, Qobuz is a small company) it's taking us longer than we thought. ''

en verder ook wel interessant;

'About your list
- DLNA / UPnP: never, and even more so now that we're working on Qobuz Connect.
- Bit Perfect support via USB for Android: planned
- Qobuz Connect with Denon / Marantz: this is probably the most important brand for Qobuz and this project, so we're working closely with them to get it done as quickly as possible.
- A little UI Overhaul: This is underway, we have a new design system that will be gradually rolled out to all applications. '

Zie ook; https://audiophilestyle.c...thread/page/211/#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Pharminepulse schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:56:
Voor wie zit te wachten op qobuz connect, op audiophilestyle.com zit al een aantal jaar een product manager van Qobuz, afgelopen tijd vroegen gebruikers oa hoever ze al z\jn met qobuz connect.

Antwoord daarop was;

'
We'll be a few months late, but 2024 will be the launch year for Qobuz Connect.
We're already in contact with HiFi brands, and testing will begin shortly, but as it's a big project for a small team (yes, Qobuz is a small company) it's taking us longer than we thought. ''

en verder ook wel interessant;

'About your list
- DLNA / UPnP: never, and even more so now that we're working on Qobuz Connect.
- Bit Perfect support via USB for Android: planned
- Qobuz Connect with Denon / Marantz: this is probably the most important brand for Qobuz and this project, so we're working closely with them to get it done as quickly as possible.
- A little UI Overhaul: This is underway, we have a new design system that will be gradually rolled out to all applications. '

Zie ook; https://audiophilestyle.c...thread/page/211/#comments
Dat miste ik nog wel destijds met mijn Marantz. HEOS heeft geen ondersteuning voor Qobuz. Nu is het voor mij minder interessant omdat zowel BluOS (Bluesound Node X) en StreamMagic (Cambridge Audio CXNv2) volledige ondersteuning voor Qobuz hebben. En natuurlijk Roon.

Ik heb nu zelf een paar knoopjes doorgehakt.

Ik blijf bij Qobuz en Deezer. Beiden een jaarabbonement. En ik heb Tidal, Spotify en Apple Music eruit geknikkerd. Het enige minpunt voor mij is dat Deezer geen Roon integratie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Pharminepulse
Bit perfect via USB on Android kan al heel lang via de betalende app "USB Audio Player Pro".
Kost ongeveer 7 euro dacht ik. Alleen jammer dat je hier enkel online kan gebruik van maken. Geen mogelijkheid tot offline gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharminepulse
SandsOfArrakis schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:46:
[...]
Ik blijf bij Qobuz en Deezer. Beiden een jaarabbonement. En ik heb Tidal, Spotify en Apple Music eruit geknikkerd. Het enige minpunt voor mij is dat Deezer geen Roon integratie heeft.
Gebruik zelf nu een paar jaar Tidal, ook al vind ik Qobuz fijner, kon geregeld wat meer muziek vinden op Tidal. Vaak verzoeken gedaan voor albums, na een paar jaar zijn er maar een paar toegevoegd op Qobuz. Nu ik ook Roon gebruik denk ik om Tidal stop te zetten en jaarabo Qobuz te nemen.
daffie82 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:58:
@Pharminepulse
Bit perfect via USB on Android kan al heel lang via de betalende app "USB Audio Player Pro".
Kost ongeveer 7 euro dacht ik. Alleen jammer dat je hier enkel online kan gebruik van maken. Geen mogelijkheid tot offline gebruik.
Ik ben zelf geen Android gebruiker, maar vond oa qobuz connect naar marantz/denon receiver wel interessant, gewoon fijn om te weten dat de optie er is.

Nu heb ik overigens ook een bluesound node sinds 2 dagen, via coax gebruik ik de dac van mn Marantz.
Gisteren viel mij overigens in Roon het volgende op; M'n marantz receiver onder Roon Ready.
Blijkbaar sinds de Heos update erbij gekomen, ik las dat anderen op het roon forum dit nu ook zagen.
Belooft veel goeds, alleen zit nu zelf in twijfel of ik niet mn bluesound in de bedenk periode nog terug moet sturen, krijg niet helemaal duidelijk hoelang zo'n test periode kan duren als er uncertified staat, lees soms paar maanden tot een paar jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQ4Gj57VGToJCKB1ZnB4DP3Yqwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTV11akTUotmMZfQE3M4Pvl9.jpg?f=fotoalbum_large

Edit; Enablen is overigens niet mogelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Pharminepulse op 15-12-2023 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Pharminepulse schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:40:
[...]

Gebruik zelf nu een paar jaar Tidal, ook al vind ik Qobuz fijner, kon geregeld wat meer muziek vinden op Tidal. Vaak verzoeken gedaan voor albums, na een paar jaar zijn er maar een paar toegevoegd op Qobuz. Nu ik ook Roon gebruik denk ik om Tidal stop te zetten en jaarabo Qobuz te nemen.

[...]

Ik ben zelf geen Android gebruiker, maar vond oa qobuz connect naar marantz/denon receiver wel interessant, gewoon fijn om te weten dat de optie er is.

Nu heb ik overigens ook een bluesound node sinds 2 dagen, via coax gebruik ik de dac van mn Marantz.
Gisteren viel mij overigens in Roon het volgende op; M'n marantz receiver onder Roon Ready.
Blijkbaar sinds de Heos update erbij gekomen, ik las dat anderen op het roon forum dit nu ook zagen.
Belooft veel goeds, alleen zit nu zelf in twijfel of ik niet mn bluesound in de bedenk periode nog terug moet sturen, krijg niet helemaal duidelijk hoelang zo'n test periode kan duren als er uncertified staat, lees soms paar maanden tot een paar jaar.

[Afbeelding]

Edit; Enablen is overigens niet mogelijk.
Tidal HiFi+ was maar net iets goedkoper op jaarbasis ten opzichte van de combinatie Qobuz + Deezer. Deezer heeft, net als Tidal, ook albums die Qobuz niet heeft.

Ik blijf bij Deezer want op het werk met mijn iPhone + JBL earbuds maakt het geen verschil of je naar CD kwaliteit FLAC luistert of naar hi-res. Deezer heeft erg fijne playlists en diverse thema mixes. Van de laatste heb ik meerdere als preset in my Cambridge gezet.

HEOS vond ik destijds altijd maar een gedrocht met mijn Marantz. Lang niet zo intuitief als BluOS of Cambridge's StreamMagic. Plus dat HEOS geen ondersteuning voor Qobuz heeft.

Maar inderdaad. Er gaat niets boven Roon :)

2x Roon Ready, 1x DAC, 1x TV en 2 Harman Kardon Citation One speakers samen in een groep. Genoeg muziek opties in huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/r3UTZEYtT4mqjhH43tBSEIRB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:39
SandsOfArrakis schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:43:
[...]

Tidal HiFi+ was maar net iets goedkoper op jaarbasis ten opzichte van de combinatie Qobuz + Deezer. Deezer heeft, net als Tidal, ook albums die Qobuz niet heeft.

Ik blijf bij Deezer want op het werk met mijn iPhone + JBL earbuds maakt het geen verschil of je naar CD kwaliteit FLAC luistert of naar hi-res. Deezer heeft erg fijne playlists en diverse thema mixes. Van de laatste heb ik meerdere als preset in my Cambridge gezet.

HEOS vond ik destijds altijd maar een gedrocht met mijn Marantz. Lang niet zo intuitief als BluOS of Cambridge's StreamMagic. Plus dat HEOS geen ondersteuning voor Qobuz heeft.

Maar inderdaad. Er gaat niets boven Roon :)

2x Roon Ready, 1x DAC, 1x TV en 2 Harman Kardon Citation One speakers samen in een groep. Genoeg muziek opties in huis.

[Afbeelding]
Is Roon arc niks voor je? Dan kan je muziek die geen enkele streaming service aanbiedt, maar wel op je ssd staat, op je werk afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

aljooge schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:32:
[...]

Is Roon arc niks voor je? Dan kan je muziek die geen enkele streaming service aanbiedt, maar wel op je ssd staat, op je werk afspelen.
Het werkt maar ARC vreet de accu van mijn iPhone op. Plus dat mijn iPhone aardig warm wordt. Met geen andere app heb ik daar last mee, behalve met ARC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik gebruik Cloudplayer Platinum vaak. Kan je muziek die je in de cloud gezet hebt, offline maken om vervolgens overal te kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Ik luister met Tidal via Bluetooth adapter.
Nu vraag ik mij af of het daadwerkelijk 16-BIT 44,1KHZ FLAC is ?

[ Voor 113% gewijzigd door Albert020 op 23-03-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Albert020 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:29:
Ik luister met Tidal via Bluetooth adapter.
Nu vraag ik mij af of het daadwerkelijk 16-BIT 44,1KHZ FLAC is ?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat jij uiteindelijk hoort niet, dat is nog gecomprimeerd ivm BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
MerijnB schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:37:
[...]

Wat jij uiteindelijk hoort niet, dat is nog gecomprimeerd ivm BT.
En als ik mijn oude Bluetooth adapter vervang voor een met aptX HD, zou dan hoorbaar verschil maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Albert020 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 06:01:
[...]

En als ik mijn oude Bluetooth adapter vervang voor een met aptX HD, zou dan hoorbaar verschil maken ?
Als je daar serieus antwoord op wil hebben zal je dat zelf serieus moeten testen (en dat niet leuk en heel lastig). Welke BT codec wordt er nu gebruikt? Kan de ontvangende kant aptX HD ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
MerijnB schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:18:
[...]

Als je daar serieus antwoord op wil hebben zal je dat zelf serieus moeten testen (en dat niet leuk en heel lastig). Welke BT codec wordt er nu gebruikt? Kan de ontvangende kant aptX HD ontvangen?
Maar waarom staat er dan nu 44,1KHZ FLAC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Albert020 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:23:
[...]
Je snapt neem ik aan zelf ook wel dat je als bronmateriaal naar Flac luistert maar dat dit vervolgens via compressie in het BT signaal bij je oren komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
Albert020 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:23:
[...]

Omdat dat is wat Tidal ontvangt voor het door de BT Transmitter heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
MerijnB schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:39:
[...]

Omdat dat is wat Tidal ontvangt voor het door de BT Transmitter heen gaat.
Geen Bluetooth meer maar WiiM Mini veel beter met Tidal en of Spotify :P

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 03-03-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:24
Ik heb meerdere streamingdiensten geprobeerd en zit nu al een tijdje bij Apple Music. Echter gaat er niets boven de algoritmen van Spotify, nu 3 maanden gratis afgesloten en door hun voorstellen, standaard playlists en persoonlijke playlists al redelijk wat nieuwe muziek ontdekt. Tot begin vorig jaar Tidal gebruikt, daar viel mij op dat ik heel veel rare hits kreeg, als je zocht op een artiest dan zaten er ook tracks bij die verkeerd gekoppeld waren. Bij Qobuz miste ik een connect functie, vond die app wel heel prettig. Ik luister dan ook vooral jazz, 70s en klassiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik vind de suggesties van Qobuz ook prima. De wekelijkse playlist op vrijdag is altijd zeer goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tidal verlaagt de abonnements kosten

Per 10 April gaat Tidal zijn abonnenmenten over de kop gooien. Ze komen dan met een enkel abonnenement voor 11 Euro per maand (voor 1 persoon) waarin alles toegankelijk zal zijn.

Voor mij de reden om dan zowel Qobuz Sublime aks Tidal aan te houden. Beiden werken perfect samen met Roon en de Qobuz shop heeft geregeld leuke aanbiedingen qua albums.

Ik had Deezer, maar deze heb ik geannuleerd en verloopt deze maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dat is wel een mooie prijs voor ook Dolby Atmos en Sony 360 Reality Audio erbij te hebben.
Misschien dat ik dat ook nog bij mijn Qobuz pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tidal uitleg

Hier staat alles keurig op een rijtje.
daffie82 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:10:
Dat is wel een mooie prijs voor ook Dolby Atmos en Sony 360 Reality Audio erbij te hebben.
Misschien dat ik dat ook nog bij mijn Qobuz pak.
Voor mij is de integratie van beiden in Roon de reden om een abonnement op zowel Qobuz als Tidal te hebben.

[ Voor 102% gewijzigd door SandsOfArrakis op 05-03-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:36
Bijna een jaar verder en ik heb de overstap gemaakt naar Tidal via Ubuntu. Maar damn it, wat issie buggy! Niet erg stabiel. :/

Edit: zeg maar niet. Trial annuleren dan maar?

[ Voor 5% gewijzigd door StopEcocide op 21-03-2024 00:25 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: STOP ECOCIDE πŸ’šπŸŒπŸ’š

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Een beetje een gekke vraag maar toch ... stel men heeft een abo bij Deezer en je wil dit tijdelijk onderbreken ... geen gedoe voor opzeg of wel?
Ik vraag dit omdat ik rare verhalen heb gelezen i.v.m. problemen opzeggen Deezer abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Finesse schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:26:
Een beetje een gekke vraag maar toch ... stel men heeft een abo bij Deezer en je wil dit tijdelijk onderbreken ... geen gedoe voor opzeg of wel?
Ik vraag dit omdat ik rare verhalen heb gelezen i.v.m. problemen opzeggen Deezer abo.
Mijn Deezer abonnement is gewoon gestopt nadat ik deze geannuleerd heb. Geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
SandsOfArrakis schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 00:09:
Tidal verlaagt de abonnements kosten

Per 10 April gaat Tidal zijn abonnenmenten over de kop gooien. Ze komen dan met een enkel abonnenement voor 11 Euro per maand (voor 1 persoon) waarin alles toegankelijk zal zijn.

Voor mij de reden om dan zowel Qobuz Sublime aks Tidal aan te houden. Beiden werken perfect samen met Roon en de Qobuz shop heeft geregeld leuke aanbiedingen qua albums.

Ik had Deezer, maar deze heb ik geannuleerd en verloopt deze maand.
Nu 10 april, nog geen wijzigingen bij Tidal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
Albert020 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:43:
[...]

Nu 10 april, nog geen wijzigingen bij Tidal ?
Ben er ook op aan het wachten, wijziging zal wel ergens vandaag zijn en anders vertraging denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Pharminepulse schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:57:
[...]

Ben er ook op aan het wachten, wijziging zal wel ergens vandaag zijn en anders vertraging denk ik.
Ja hoop het wel, me2 :9

***Edit***

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LsZtoxW-7jfasCHaklJFXqJSmA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZnlibwWyuLKF7G67P2Cwx3Au.png?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door Albert020 op 10-04-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Voor de Roon gebruikers onder ons. Het lijkt erop dat de combinatie Roon-Tidal nog niet helemaal perfekt werkt.

Voor degenen die van Tidal HiFi Plus afkomen, zoals ondergetekende, werkt het prima. Maar voor de mensen die voorheen op het standaard HiFi abonnement zaten is het nog niet mogelijk om Max te selecteren in Roon. Waardoor je dus nog steeds vastzit aan 16/44.1.

Roon heeft dus nog wat te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Spotify geluidskwaliteit is dramatisch. On the go of in de auto is het wel te doen nog maar thuis is het echt niet aan te horen voor mij. Kinderen en vrouw zijn invested in het platform omdat vrienden het ook gebruiken en playlists delen maar zelf zou ik mijn centen liever aan een andere dienst besteden. Maar goed, alles wat ik mooi vind koop ik ook nog steeds op CD.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:54
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:52:
Spotify geluidskwaliteit is dramatisch. On the go of in de auto is het wel te doen nog maar thuis is het echt niet aan te horen voor mij. Kinderen en vrouw zijn invested in het platform omdat vrienden het ook gebruiken en playlists delen maar zelf zou ik mijn centen liever aan een andere dienst besteden. Maar goed, alles wat ik mooi vind koop ik ook nog steeds op CD.
Helaas is veel muziek niet op CD te krijgen. Denk aan de muzikale hoogstandjes en klassiekers van Adje of HEF. Een goede netwerk streamer (met een goed DAC!) is in combinatie met Tidal dan echt een uitkomst.
Tidal heeft trouwens z'n prijzen drastisch verlaagd. Ik heb een gezins abonnement waar de kinderen nu ook hun weg mee weten te vinden.

De Low setting op Tidal van dezelfde kwaliteit als High van Spotify.
Ik heb opnames op cassette (Type IV) die superieur klinken vergeleken met Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat is waar, veel nieuwere muziek kan je niet op CD meer krijgen maar mijn smaak is toch wat ouder en met de prijzen waar je (tweedehands) CDs voor kan krijgen zijn het echt mooie tijden voor mij. Nieuw gekochte CDs liggen een paar maanden beneden, dan rip ik ze in Apple Lossless en gaan ze de CD kast in.

Tidal is inderdaad niet duurder dan Spotify zie ik; helaas is dat uitwisselen van playlists echt een ding voor mijn familie dus ik ga dat er niet door krijgen. Zelf zou ik liever Apple Music gebruiken nog dan Tidal, of is Tidal veel beter? Prijs is ook daar hetzelfde.

Ik gebruik een 2nd gen Apple TV in combinatie met een Musical Fidelity V90 DAC en dat werkt goed wat betreft geluidskwaliteit, al moet ik de ATV nog wel eens een schop geven omdat AirPlay niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-06-2024 10:41 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PAdam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:51
Recent heb ik mijn geluidsinstallatie compleet vernieuwd en kennisgemaakt met Qobuz en Tidal. Die diensten stream ik via een Bluesound Node 130. Mijn gehoor is voldoende om t verschil tussen Spotify en beide diensten te horen. Verschil tussen hi res, losless etc en CD kwaliteit neem ik niet waar. Wel opvallend is de kwaliteit van de opname, het klankbeeld, in t Engels de soundstage ongeacht de leeftijd van de opname. Verschillen tussen Qobuz en Tidal zijn vooral de omvang en diepte van de catalogus in genres, in mijn beleving. Opvallend vind ik dat Tidal veel minder diepte, omvang heeft in elektronische muziek dan ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Link met meer informatie.

Tidal zet dus (eindelijk) een punt achter MQA.

[ Voor 23% gewijzigd door SandsOfArrakis op 18-06-2024 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:52:
Heb je de audio kwaliteit van Spotify dan wel goed staan. alles op very high en alle auto adjust uit.

Wij hadden hiervoor Tidal, Qobuz en nu weer eens Spotify genomen omdat deze beter is met de playlists en ontdekken van nieuwe muziek. Je hoort soms wel wat verschil in kwaliteit, dramatisch is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Vind het toch wel weer erg lang duren dat Spotify met lossless audio komt, wtf wat doen ze bij dat bedrijf :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

fuck spotify ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik zit nu zo’n 3 jaar bij Qobuz. En nu ook op een permanente basis bij TIDAL. Ik mis Spotify in zijn geheel niet. Helemaal na een aanbieding van ze. Drie maanden voor de prijs van een. Paar keer geluisterd maar het klonk gewoon ruk. Geen Roon integratie en al die extra meuk zoals podcasts kunnen me gestolen worden.

Lifetime Roon gecombineerd met Qobuz, TIDAL en mijn eigen collectie is het helemaal voor mij. πŸ˜€

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zit ook kleine 3 jaar bij Qobuz. Nu ook een Duo voor mijzelf en mijn vrouw.
Spotify kan mij de boom in.
Hou niet zo van bedrijven die jarenlang vanalles beloven en nergens mee komen.
Behalve allerlei crap waar ik niet om vraag.

[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 19-06-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Met Tidal krijg ik dus geen Max flac via mijn Harman Kardon Citation set, alleen High ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Albert020 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:24:
Met Tidal krijg ik dus geen Max flac via mijn Harman Kardon Citation set, alleen High ?
Heb je wel het juiste abonnement? De duurste?
Ondersteund jou device het wel?
Is het nummer wat je beluisterd in 'Max' beschikbaar? Niet alle nummers zijn 'max'.

Edit

Je mag het nummer ook doorgeven dan check ik het wel

[ Voor 8% gewijzigd door NicoHF op 20-06-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
NicoHF schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Heb je wel het juiste abonnement? De duurste?
Ondersteund jou device het wel?
Is het nummer wat je beluisterd in 'Max' beschikbaar? Niet alle nummers zijn 'max'.
Heb TIDAL Individual genomen, zie het nummer op mijn computer wel in Max Flac afspeeld,
maar via de Harman Kardon Citation Multibeam alleen tot High gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:41

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Albert020 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:28:
[...]

Heb TIDAL Individual genomen, zie het nummer op mijn computer wel in Max Flac afspeeld,
maar via de Harman Kardon Citation Multibeam alleen tot High gaat.
Bluetooth? Dat is beperkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlOElfNydrOSg-1iyvoNRVuLO1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ew3ksAPtwTvtzCIFFV6o4Io8.jpg?f=fotoalbum_large

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Nee, het is geen bluetooth verbinding, Wifi (Tidal Connect) denk dat Harman Kardon niet ondersteunt wordt!

[ Voor 61% gewijzigd door Albert020 op 20-06-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Het is nu mogelijk om Dolby Atmos uit te schakelen in de mobiele apps van TIDAL.

Hier zat ik echt op te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Wat is er mis met Spotify?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Grozno schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:17:
[...]

Wat is er mis met Spotify?
Geen CD kwaliteit. Voor hetzelfde geld heb ik wel CD kwaliteit ergens anders. Toen ik 30 jaar geleden mijn eerste CD kocht - Bad van Michael Jackson - was de kwaliteit beter dan Spotify nu.
Sorry, daar betaal ik niet voor. Komt nog eens bij dat ze al 6 jaar lopen te zeiken dat ze met een Hifi abonnement gaan komen en het gewoon niet doen.
Als je zo met je klanten omgaat, kan je voor mij de hoogste boom in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ach ja... Geen Hi-Fi abbo waar je ook niet voor betaald, lijkt me geen ramp. :p
En zolang ik in een valide test geen verschil kan horen tussen Tidal en Spotify ben ik prima tevreden bij de tweede. De functionaliteit en features zijn verder prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Grozno schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:30:
Ach ja... Geen Hi-Fi abbo waar je ook niet voor betaald, lijkt me geen ramp. :p
En zolang ik in een valide test geen verschil kan horen tussen Tidal en Spotify ben ik prima tevreden bij de tweede. De functionaliteit en features zijn verder prima in orde.
Je betaalt echter evenveel dan een Hifi abonnement ergens anders ;)
Geen idee waarom ik dat zou ondersteunen. Op 30 jaar verwacht ik minimaal behoud van dezelfde kwaliteit. Los van of je het hoort of niet.

Als ik met mijn simpele SBC bluetooth radio in de auto naar Qobuz luister:
als ik daar van CD kwaliteit start of ik start van 320 OGG, dat maakt wel degelijk een verschil voor mijn oortjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Iedereen maakt een eigen keuze natuurlijk. Ik test mezelf af en toe (https://abx.digitalfeed.net/) om te checken of ik verschil kan horen. En zolang dat niet zo is, heeft het geen zin om over te stappen. Voor diegene die het verschil wel hoort kan de keuze natuurlijk anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Grozno schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:00:
Iedereen maakt een eigen keuze natuurlijk. Ik test mezelf af en toe (https://abx.digitalfeed.net/) om te checken of ik verschil kan horen. En zolang dat niet zo is, heeft het geen zin om over te stappen. Voor diegene die het verschil wel hoort kan de keuze natuurlijk anders zijn.
Of je doet een testje met de verschillende streamers door ze een proefperiode te gebruiken. Vaak is dat nog gratis ook. Het gaat naast de kwaliteit ook om het gebruiksgemak en de insteek van de app.
Dat hebben we met Qobuz, Tidal en onlangs een tijd met Spotify gedaan. De kwaliteit en de app vonden wij het fijnste werken met Qobuz. Nu weer een jaarabonnement op Qobuz genomen.

Qobuz heeft meer een DIY mentaliteit. Je mist wel het gemak van de vele automatisch playlists van Spotify zoals met de Daily Mixes. Maar daar werden wij weer lui van...
Nu luister ik weer veel meer naar hele albums en ben online op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Dat is (in ieder geval in mijn situatie) een biased test helaas. Dus ik maak graag dankbaar gebruik van het werk van andere idioten om mezelf op de proef te stellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
@Grozno De streaming diensten bieden vaak niet dezelfde masters aan of gebruiken een volume correctie. Je ontkomt niet aan een persoonlijke vergelijking. Naast dat de app's en mogelijkheden ook nog eens flink verschillen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6qtL33XH/myq345.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Mwoa, dat hangt af van hoe je de diensten wilt vergelijken. In dit topic wordt daarbij veelal gesproken over een hoorbaar kwaliteitsverschil. Daarbij ga ik ervan uit dat een verschil in masters uitgesloten is. Al geloof ik prima dat dit verschil kan voorkomen.
En zolang ik tevreden ben met de functionaliteit van Spotify, beoordeel ik voor mezelf of ik verschil in geluidskwaliteit kan onderscheiden met een daarvoor valide test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Grozno schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:00:
Hoe bluetooth compressie op een reeds gecomprimeerde file klinkt, hoor je niet in dit soort test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Dat klopt, want ik gebruik geen bluetooth als ik echt naar muziek luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
daffie82 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:35:
[...]

Hoe bluetooth compressie op een reeds gecomprimeerde file klinkt, hoor je niet in dit soort test ;)
Als je dat wil luister je met een BT hoofdtelefoon? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Grozno schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:34:
Mwoa, dat hangt af van hoe je de diensten wilt vergelijken. In dit topic wordt daarbij veelal gesproken over een hoorbaar kwaliteitsverschil. Daarbij ga ik ervan uit dat een verschil in masters uitgesloten is. Al geloof ik prima dat dit verschil kan voorkomen.
En zolang ik tevreden ben met de functionaliteit van Spotify, beoordeel ik voor mezelf of ik verschil in geluidskwaliteit kan onderscheiden met een daarvoor valide test.
Het belangrijkste is dat je tevreden bent met de geluidskwaliteit.

De verschillen zitten er ook op andere vlakken.
Qobuz betaalt de artiesten meer per stream dan Spotify. Flink meer, wanneer je ziet hoeveel meer streams om $ 1.000 te kunnen verdienen. Kan voor iemand ook belangrijk zijn.

https://www.headphonesty....s-spotify-pay-per-stream/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MerijnB schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Als je dat wil luister je met een BT hoofdtelefoon? :?
Je snapt mijn punt duidelijk niet. Maakt niet uit. Laat lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
daffie82 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 00:43:
[...]

Ben dan wel benieuwd wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb het hierboven reeds uitgelegd. Ga niet twee keer hetzelfde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:30
Hier ook een tevreden Qobuz gebruiker. Mijn jaarabonnement loopt binnenkort af, en dan ga ik toch Tidal weer eens uitproberen. Reden hiervoor is vooral Tidal Connect.
Ik heb een Wiim streamer en hun app is prima, maar toch vergt het wat extra stappen om te zoeken binnen alleen de Qobuz catalogus (om te voorkomen dat je ook zoekresultaten van internet radiozenders krijgt ;)).
Ik gebruik nu regelmatig de Qobuz app via Airplay maar dan wordt de stream omgezet naar AAC 256kbps. en da's toch jammer als Qobuz zelf hi-res aanbiedt. Qobuz Connect komt dan wel steeds dichterbij maar ben ook gewoon benieuwd waar Tidal nu staat en hoe het klinkt in vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
daffie82 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:04:
Ik heb het hierboven reeds uitgelegd. Ga niet twee keer hetzelfde zeggen.
daffie82 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:48:
[...]
Als ik met mijn simpele SBC bluetooth radio in de auto naar Qobuz luister:
als ik daar van CD kwaliteit start of ik start van 320 OGG, dat maakt wel degelijk een verschil voor mijn oortjes...
Hier zeg je niet zoveel, behalve dat een (subjectieve) luistertest voor jou verschil maakt.

daffie82 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 00:43:

[...]

En hier zeg je ook niets...

Sorry hoor, maar ik zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

CR2032 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:09:
[...]

Het belangrijkste is dat je tevreden bent met de geluidskwaliteit.

De verschillen zitten er ook op andere vlakken.
Qobuz betaalt de artiesten meer per stream dan Spotify. Flink meer, wanneer je ziet hoeveel meer streams om $ 1.000 te kunnen verdienen. Kan voor iemand ook belangrijk zijn.

https://www.headphonesty....s-spotify-pay-per-stream/
Dat vind ik inderdaad een heel legitieme reden om je keuze op te baseren. Eentje waar ik nog niet heel bewust over had nagedacht. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

musicfreak schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:19:
Hier ook een tevreden Qobuz gebruiker. Mijn jaarabonnement loopt binnenkort af, en dan ga ik toch Tidal weer eens uitproberen. Reden hiervoor is vooral Tidal Connect.
Ik heb een Wiim streamer en hun app is prima, maar toch vergt het wat extra stappen om te zoeken binnen alleen de Qobuz catalogus (om te voorkomen dat je ook zoekresultaten van internet radiozenders krijgt ;)).
Ik gebruik nu regelmatig de Qobuz app via Airplay maar dan wordt de stream omgezet naar AAC 256kbps. en da's toch jammer als Qobuz zelf hi-res aanbiedt. Qobuz Connect komt dan wel steeds dichterbij maar ben ook gewoon benieuwd waar Tidal nu staat en hoe het klinkt in vergelijking.
Ik gebruik Qobuz en Tidal. Ik hoor geen verschil tussen beiden. Ze klinken allebei erg goed thuis via Roon. En op de oordoppen op het werk via mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:56
Eerst zelf trouble shooten aan welk device/bron het issue ligt in plaats van triple posten.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 07-07-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
musicfreak schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:19:
Op de WiiM streamer kun je ook direct de Qobuz app met Chromecast gebruiken. Het streamen verloopt dan in high-res direct via de WiiM en Qobuz, je telefoon is alleen een remote.

Deze tip kwam ik eerder tegen op WiiM support. 8)
On iOS and Android, the Qobuz app is compatible with Chromecast, thus, you can stream Qobuz in Hi-Res to WiiM Pro via Chromecast up to 24-bit at 96 kHz format.

https://faq.wiimhome.com/...obuz-app-using-chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:30
CR2032 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:54:
[...]
Op de WiiM streamer kun je ook direct de Qobuz app met Chromecast gebruiken. Het streamen verloopt dan in high-res direct via de WiiM en Qobuz, je telefoon is alleen een remote.

Deze tip kwam ik eerder tegen op WiiM support. 8)
Oh dat is nog een goede tip, al gebruik ik liever geen Google diensten. Heb nu een Tidal abonnement afgesloten en ben een beetje aan het vergelijken. Beiden klinken goed vind ik maar ik merk wel dat Qobuz in vergelijking iets softer klinkt, iets rustiger. Het is maar net wat je prettiger vind klinken, meer een kwestie van smaak en wat het beste klinkt op je set.
Bij Qobuz vond ik het altijd prettig dat je bij sommige albums voor verschillende versies kon kiezen, al dan niet geremasterd bijvoorbeeld. Dat mis ik vooralsnog bij Tidal (of ik kijk niet goed?).

[ Voor 11% gewijzigd door musicfreak op 19-07-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:45

Toshirou

Vinyl Surfer

Na een goede tijd in het verleden Spotify en Apple Music te hebben gebruikt, gebruik ik nu een aantal maanden naar tevredenheid Tidal.

Ik gebruik het nu in combinatie met de Eversolo DMP-A6 ME en met hun integratie binnen de Eversolo app is het zowel qua gebruiksgemak als de geluidskwaliteit echt meer dan goed te noemen. Alles klopt en het is echt overzichtelijk zonder onnodige onzin als podcasts etc.. die mij worden opgedrongen erbij. Al met al… hier een tevreden Tidal gebruiker πŸ˜πŸ‘

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is per 1 mei 2025 voor alle muziekstreamingdiensten:
  • Amazon Music
  • Apple Music
  • Deezer
  • Soundcloud
  • Spotify
  • Tidal
  • Qobuz
  • YouTube Music
Etc

Check eerst of een vraag reeds gesteld is. Kleine problemen, vragen en vergelijkingen kunnen hier, maar wel met eigen inzet.

Grote specifieke problemen benodigen een eigen topic.