En ook Flac 24-bit/192kHz voor Android ?Visgek82 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:41:
[...]
Ik gebruik windows en android. Apple music heeft het daar ook prima voor elkaar !!
[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 25-04-2025 18:14 ]
En ook Flac 24-bit/192kHz voor Android ?Visgek82 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:41:
[...]
Ik gebruik windows en android. Apple music heeft het daar ook prima voor elkaar !!
[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 25-04-2025 18:14 ]
Ik heb even in de mobiele app gekeken, De hoogste optie die ik daar kan kiezen is ALAC , 24 bit / 192 khz (er wordt tevens gewaarschuwd dat externe apparatuur wss een beter idee is op deze settings). dat is losless, het verbruik van data daarvoor is ~145 mb per 3 minuten. Flac is geen optie, het is of aac of alac (welke losless is).
[ Voor 42% gewijzigd door Visgek82 op 25-04-2025 19:01 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Casten gaat ook via applicatie voor Chrome, alleen kan ik dan geen audiokwaliteit instellen.Visgek82 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:49:
[...]
Ik heb even in de mobiele app gekeken, De hoogste optie die ik daar kan kiezen is ALAC , 24 bit / 192 khz (er wordt tevens gewaarschuwd dat externe apparatuur wss een beter idee is op deze settings). dat is losless, het verbruik van data daarvoor is ~145 mb per 3 minuten. Flac is geen optie, het is of aac of alac (welke losless is).
Moet zeggen dat de dienst ook wel echt subliem klinkt.
Wat ik ook heel prettig vind is de normalizatie van Apple music. Het technische deel erachter is niet aan mij besteed, maar ik merk wel dat het veel beter werkt dan bv de normalizatie van Spotify. Ik moet wel zeggen dat ik het maar voor een aantal nummers gebruik , meestal heb ik het uit staan want ik wil mijn ervaring zo puur mogelijk hebben. Maar van de "alternatieven" methodes om dit te bereiken is dit de beste optie die ik gehoord heb.
https://www.reddit.com/r/...e_enable_it_by/?rdt=36919
[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 26-04-2025 20:31 ]
Zal wel streamen met 256 kbit AAC. Dit gebeurt namelijk ook als je via AirPlay streamt. Was een van de redenen voor mij om niet verder te gaan met Apple Music. Daarnaast zijn er zeer weinig streamers die Apple Music ondersteunen. Volgens mij een paar Eversolo's en een paar FIIO's.Albert020 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:43:
[...]
Casten gaat ook via applicatie voor Chrome, alleen kan ik dan geen audiokwaliteit instellen.
Deze staat dan op standaard, dit is laag volgens mijn 256 KHz?
Met Windows app kun je niet naar Chromecast casten, denk dat in mijn situatie Tidal de beste is
He who controls the Spice, controls the Universe.
Your Friendly Neighborhood Moderator
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Doe maar allemaal. Want je gaat hier toch, letterlijk, apples met peren vergelijken.Jorgen schreef op zondag 27 april 2025 @ 00:26:
@ alle deelnemers: is er behoefte om over alle muziekstreamingdiensten in dit topic te praten? Dus naast Spotify, Deezer en Tidal ook YouTube Music, Apple Music, Amazon Music, Qobuz, Soundcloud, etc.Of zijn de huidige 3 voldoende?
[ Voor 95% gewijzigd door Jorgen op 01-05-2025 19:38 ]
Ik kan zo niet achterhalen of je Onkyo Tidal Connect aan boord heeft. Dat zou al een hele verbetering op moeten leveren.OrganicIron schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:21:
Ik heb me laten verleiden om Tidal 30 dagen op proef te nemen. Ik vind het geluid beter (voller en helderder) klinken en Atmos tracks geven helemaal een ruimtelijk effect! De App (Android) is prima en ook de Tesla integratie is top, de grote maar is streamen naar een Onkyo TX-NR686 receiver.
Mijn ervaringen:Ik heb de Onkyo zowel draadloos als bedraad geprobeerd, dat maakt geen enkel verschil. (Had ik ook niet verwacht, de router staat bijna bovenop de receiver.)
- Via de Chromecast build in duurt het ontzettend lang voordat de muziek gaat spelen (30-60 seconden) en moet hij regelmatig bufferen waardoor de muziek een paar seconden stil valt.
- Via de Onkyo Connect app gaat het iets sneller en hoeft er niet gebufferd te worden, maar het is nog steeds geen vergelijk met Spotify.
- De interface van de Onkyo Connect app is heel beperkt, dat is geen vergelijk met de Tidal App of Spotify.
Ik ben zelf enthousiast over het verschil in geluidskwaliteit, maar loop hier tegen een veto aan vanuit de rest van de fam. 🫣 Is er nog iets dat ik kan proberen qua instellingen, of werkt Tidal alleen met externe netwerkstreamers?
[ Voor 4% gewijzigd door SandsOfArrakis op 04-05-2025 19:32 ]
De WiiM Mini is een klein dingetje, die kan je letterlijk overal kwijt. Je kan hem ook gewoon ergens achter in een kast gooien. Zolang hij maar wifi onstvangst heeft en de kabels er naar toe kunnen. Ik heb tegenwoordig 3 streamers in huis. (Cambridge CXN V2, Bluesound Node X en een WiiM Ultra). De Cambridge is niet meer leverbaar. Deze is vorig jaar opgevolgd door de CXN100.OrganicIron schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:46:
Thanks @SandsOfArrakis ! Het reddit draadje dat je linkt is een mooie samenvatting van alles waar ik tegenaan loop. Klinkt weinig hoopvol dat het met de Onkyo soepel gaat werken. Spotify Hifi laat denk ik voorlopig ook nog even op zich wachten (en wordt vermoed ik ook flink duurder dan Tidal)
Gaat casten op een hoger segment receiver beter? B.v. de Denon x3700h of x4800h, of zit jaar juist de meerwaarde van losse netwerkstreamers? Qua ruimte in de kast wordt het denk ik krap, of misschien een kleine achter een kastdeur.
Ik zal de WiiM en Cambridge eens opzoeken! 👍
[ Voor 11% gewijzigd door SandsOfArrakis op 04-05-2025 21:11 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 06-05-2025 15:44 ]
Bij mij half. Artiesten en albums doen het wel. De homepage en playlists niet en ik kan ook niet streamen.Albert020 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:43:
Ligt de server van Tidal er bij meer mensen uit ?
Ik krijg de melding dat de homepage eruit ligt op mijn iPhone. De rest werkt wel gewoon.Albert020 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:43:
[ Voor 9% gewijzigd door SandsOfArrakis op 06-05-2025 16:19 ]
Alles doet het weer hierAlbert020 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:43:
[ Voor 16% gewijzigd door ErikG2 op 06-05-2025 16:36 ]
[ Voor 11% gewijzigd door CR2032 op 06-05-2025 22:13 ]
Wat betreft Atmos dat durf ik niet te zeggen.OrganicIron schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:40:
Ik ben wel gecharmeerd van de opkomst van Dolby Atmos op Tidal. Kan ik ook Atmos muziek afspelen als ik een WiiM mini aanschaf en via Toslink verbind met mijn receiver? De Onky nr686 ondersteund het wel, maar ik raak de weg nog een beetje kwijt in alle manieren van aansluiten en bandbreedtes... 🫣
(optisch, RCA, digitale coax, (e)Arc en dan gebruik je per verschillende type ook nog eens of de dac van je streamer of die van de receiver - best een complex wereldje dit. 😅)
Atmos via toslink (optisch) gaat niet. Daar is een HDMI aansluiting voor nodig. Heb het geprobeerd met Tidal via een NAD CS1 via toslink. Optisch is daar niet voor gemaakt, is te oude standaard.OrganicIron schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:40:
Ik ben wel gecharmeerd van de opkomst van Dolby Atmos op Tidal. Kan ik ook Atmos muziek afspelen als ik een WiiM mini aanschaf en via Toslink verbind met mijn receiver? De Onky nr686 ondersteund het wel, maar ik raak de weg nog een beetje kwijt in alle manieren van aansluiten en bandbreedtes... 🫣
(optisch, RCA, digitale coax, (e)Arc en dan gebruik je per verschillende type ook nog eens of de dac van je streamer of die van de receiver - best een complex wereldje dit. 😅)
[ Voor 20% gewijzigd door Bucephalus op 17-05-2025 15:25 ]
[ Voor 3% gewijzigd door OrganicIron op 17-05-2025 17:21 ]
[ Voor 5% gewijzigd door OrganicIron op 19-05-2025 19:52 ]
Het nadeel van toslink is dat het theoretisch 24/192 ondersteund maar praktisch gezien hangt het wel af van de gebruikte apparatuur. Speelt het test bestand wel goed af in de WiiM instellingen?OrganicIron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:50:
Ik heb de WiiM Mini in huis! Super eenvoudig te installeren! Ik krijg alleen 192 kHz/24 bit niet werkend. Ik heb hem met de meegeleverde Toslink kabel aangesloten en een sample rate van 96Khz met 24bit bit depth werkt uitstekend. Als ik hem naar 192kHz zet dan komt er om de paar seconden een geluidje voorbij, maar meer dan dat niet.
Als ik in de handleiding van mijn receiver (Onkyo TX-NR686) kijk zou een sample rate van 192kHz wel ondersteund moeten worden. Zie onderstaand 2 snips uit de handleiding. Weet iemand wat ik verkeerd doe en/of kan proberen?
FLAC (.flac/.FLAC):
• Supported sampling rates: 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz,
192 kHz
• Quantization bit: 8 bit, 16 bit, 24 bit
Supported Audio Formats
2 ch linear PCM:
32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, 192 kHz, 16/20/24 bit
Multi-channel linear PCM:
Maximum 7.1 channels, 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz,
192 kHz, 16/20/24 bit
[ Voor 8% gewijzigd door SandsOfArrakis op 19-05-2025 20:08 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat klinkt eerder als 10 jaar oude marketing bullshit waarbij je het aantal khz moet delen door het aantal kanalen om de werkelijke capaciteit over te houdenOrganicIron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:27:
@The Eagle Eagle eyes! Daar heb ik 3x overheen gelezen! Jammer!
Had wel onderstaande gevonden in oud marketing materiaal: De TX-NR686 komt daarnaast met een 384 kHz/32-bit DAC en VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry), dat klonk hoopvol. 🫣
Dan gebruik je de analoge uitgang van de Wiim, das gewoon stereo. Doe je dat 3,5mm uitgangetje naar 2x rca plug en laat je de dac van de Wiim het werk doen.Ik zal eens kijken wat analoog aansluiten betekend, wordt het dan mono? (op muziekgebied voel ik me iedere keer zo'n noob, wat een wereld is dit zeg! Zoveel termen, variaties, wel leuk om in te duiken 👍)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Digitale aansluitingen zijn maximaal 24/192. En in mijn ervaring is coax altijd 24/192 max terwijl het met optical (toslink) afhankelijk is van de gebruikte apparatuur. De meeste hifi lijken bij 24/96 wel op hun max te zitten. Voor TV's is het volgens mij doorgaans 24/48.OrganicIron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:27:
@The Eagle Eagle eyes! Daar heb ik 3x overheen gelezen! Jammer!
Had wel onderstaande gevonden in oud marketing materiaal: De TX-NR686 komt daarnaast met een 384 kHz/32-bit DAC en VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry), dat klonk hoopvol. 🫣
Ik zal eens kijken wat analoog aansluiten betekend, wordt het dan mono? (op muziekgebied voel ik me iedere keer zo'n noob, wat een wereld is dit zeg! Zoveel termen, variaties, wel leuk om in te duiken 👍)
Dat klopt inderdaad. RCA is een analoge verbinding. En in jouw geval betekent dat de DAC in de WiiM al het werk doet. Met een digitale verbinding wordt het signaal doorgegeven naar de DAC aan het eind van de digitale keten. Met andere woorden. Dan is het de beurt aan de DAC in je Onkyo.OrganicIron schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:47:
Vanmiddag tijdens de lunch even aangesloten met een iets betere Toslink kabel. Nu speelt het meest van de muziek met af en toe een paar hakkels. Nog steeds niet ontspannen luisteren, maar 192kHz gaat er wel overheen. Blijft een schimmig buitengebied waar de WiiM mini zich in begeeft blijkbaar. Had een 2m kabel van 9,- liggen, vooral iets langer zodat ik de puc vrijer kan plaatsen. Nu natuurlijk de twijfel of een duurdere kabel verschil gaat maken. 🫣😂
[Afbeelding]
Als ik hem via RCA aansluit, dan gebruik ik niet de DAC van de Onkyo maar verwerkt de WiiM puc het geluid, zeg ik dat zo goed? Wat betekend dat dan qua verlies van multichannel waar The Eagle aan refereerde?
[ Voor 7% gewijzigd door SandsOfArrakis op 20-05-2025 16:04 ]
Playlists etc overzetten kan heel eenvoudig via Soundizz.OrganicIron schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:51:
Dat zijn deftige setups! 👌
Ik heb de WiiM mini aangesloten met de meegeleverde RCA/AUX kabel. Persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit van de optische kabel op 24/96kHz mooier dan de RCA kabel op 24/192kHz. Ik hou het bij de optische aansluiting en ga me nu verdiepen in het overzetten van mijn playlists van Spotify naar Tidal. (en hoe ik de drempel zo laag mogelijk kan maken voor de rest van de fam 😅)
[ Voor 7% gewijzigd door SandsOfArrakis op 21-05-2025 19:55 ]
Hier zullen de meningen erg over verschillen en dit topic zal daarom ook alle kanten op vliegen waarschijnlijk maar maakt het uit?Coolstart schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:18:
Hoor ik de compressie of doet Tidal iets magisch met de muziek? Of zit alles tussen de oren?
Tidal gebruikt vooral originele albums en originele bronnen die vaak ook een stuk moderner zijn.Coolstart schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:18:
Hoor ik de compressie of doet Tidal iets magisch met de muziek? Of zit alles tussen de oren?
Ik begrijp wat je wil zeggen maar dat klinkt voor mijn een beetje als ‘je voelt god dus wie kan dat weerleggen’. Wetenschap is lastig want je kan de perceptie van geluidskwaliteit moeilijk meten in een menselijk brein maar voor mij was het wel een openbaring. Ik was 100% overtuigd dat Spotify even goed was als Tidal omdat er zoveel mensen het bevestigen dat het verschil tussen FLAC en een degelijke compressie niet hoorbaar is.Jij hoort verschil dus geniet er van ongeacht wat een ander vind.
[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 26-08-2025 18:15 ]
Qua specs is Tidal ook gewoon beter, daar is geen discussie over. Of je dat hoort is nogal persoonlijk. Dat je het in de auto niet hoort zal te maken hebben met matige protocollen en dac, iets wat je thuis beter op orde hebt. Er kan heel veel in de keten een negatief effect op kwaliteit hebben, dus een goede bron betekent lang niet altijd dat je ook die goede weergave hebt.Coolstart schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:32:
[...]
Ik begrijp wat je wil zeggen maar dat klinkt voor mijn een beetje als ‘je voelt god dus wie kan dat weerleggen’. Wetenschap is lastig want je kan de perceptie van geluidskwaliteit moeilijk meten in een menselijk brein maar voor mij was het wel een openbaring. Ik was 100% overtuigd dat Spotify even goed was als Tidal omdat er zoveel mensen het bevestigen dat het verschil tussen FLAC en een degelijke compressie niet hoorbaar is.
Dat wereldbeeld was waar tot ik gemotiveerd werd om toch eens te luisteren.
In mijn auto (model Y) heb ik ook de Spotify/Tidal app, maar daar kan ik geen verschil horen tussen Tidal en Spotify.
Bij mijn thuis is het wel een verschil. Ik wil nog niet gezegd bebben dat het door lossless komt, ik merk enkel op dat Tidal out of the box beter is dan Spotify, ondanks mensen mij het tegendeel willen aanpraten. Maar hoe hard ik ook probeer objectief te oordelen, Tidal klinkt beter op mijn Hifi thuis. (Auto niet)
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus je hebt thuis een wetenschappelijke statisch significante dubbel blind luister test gedaan?Coolstart schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:32:
[...]
Ik begrijp wat je wil zeggen maar dat klinkt voor mijn een beetje als ‘je voelt god dus wie kan dat weerleggen’. Wetenschap is lastig want je kan de perceptie van geluidskwaliteit moeilijk meten in een menselijk brein maar voor mij was het wel een openbaring. Ik was 100% overtuigd dat Spotify even goed was als Tidal omdat er zoveel mensen het bevestigen dat het verschil tussen FLAC en een degelijke compressie niet hoorbaar is.
Dat wereldbeeld was waar tot ik gemotiveerd werd om toch eens te luisteren.
In mijn auto (model Y) heb ik ook de Spotify/Tidal app, maar daar kan ik geen verschil horen tussen Tidal en Spotify.
Bij mijn thuis is het wel een verschil. Ik wil nog niet gezegd bebben dat het door lossless komt, ik merk enkel op dat Tidal out of the box beter is dan Spotify, ondanks mensen mij het tegendeel willen aanpraten. Maar hoe hard ik ook probeer objectief te oordelen, Tidal klinkt beter op mijn Hifi thuis. (Auto niet)
Het maakt uit welke cd speler je gebruikt, het is en blijft een apparaat met draaiende onderdelen. Heb flink geinvesteerd in een speler die nog een Philips loopwerk en laser hebben, die allang niet meer worden gemaakt. Het is nog elke dag genieten van die aanschaf. Ben nu wat marktjes, tweedehands winkels en uiteraard nog cd winkels met nieuw materiaal aan het afstruinen (ze bestaan nogSilvestris schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:43:
De belangrijkste factor in de geluidskwaliteit bij Spotify is de gebruikte codec. Spotify heeft Ogg Vorbis en ik vind die qua dynamiek zeer tekort komen.
Enkele jaren geleden besloot ik om een proefabonnement op Apple Music te nemen en dat was nog in de tijd dat ze nog geen lossless aanboden. De muziek bij Apple Music klonk veel dynamischer en helderder dan Spotify . Apple gebruikt AAC als lossy codec en deze klinkt gewoon beter dan Ogg Vorbis. Geldt overigens ook voor 320 kbps mp3. Zelf geripte muziek in 320kbps mp3 klinkt ook beter dan op Spotify.
Dus dat de muziek op Tidal beter klinkt dan op Spotify verbaast mij niets.
Nog even over Qobuz, omdat iemand dat hier noemt als best klinkende streaming service
Heb pas een vergelijking gedaan tussen CD , Apple Music lossless en Qobuz CD-kwaliteit, maar ook high res. Uiteraard dezelfde albums en in 1 geval 100% zeker dezelfde master (want er is er ooit maar 1 gemaakt van die CD). Hier mijn conclusie: CD en Apple Music klinken nagenoeg hetzelfde, maar Qobuz klinkt anders. Op sommige aspecten klinkt dat beter (inderdaad meer ruimtelijkheid qua instrumenten, instrumenten die eruit 'ploppen'), maar de vocalen, m.n. bij zangeressen goed te horen, zijn "plat" met minder resonantie dan op de CD of bij Apple Music.
Ik kan dus maar 1 conclusie trekken voor mijzelf, en ja, ik ben mij bewust dat dit n=1 is, als Qobuz anders klinkt dan op de CD, dan moet er wel een EQ overheen zijn gegaan. Eentje die bepaalde frequenties versterkt, hetgeen tot gevolg heeft dat andere meer worden gedempt. Het geluid van Qobuz kan ik daarom niet anders kwalificeren dan steriel qua weergave van de vocalen (waarschijnlijk vooral middenfrequenties worden wat gedempt), wat wel goed kan klinken bij klassiek of jazz, maar wat bij pop (bij mij) door de mand valt. Ik houd het liever bij iets dat klinkt zoals de CD klinkt en daarom blijf ik tevreden met mijn Apple Music abonnement.
Dat maakt zeker uit. Ik heb dan ook een goede speler met een uitstekende DAC, CD's klinken prachtig, dus daar ligt het echt niet aan.aljooge schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 06:56:
[...]
Het maakt uit welke cd speler je gebruikt, het is en blijft een apparaat met draaiende onderdelen. Heb flink geinvesteerd in een speler die nog een Philips loopwerk en laser hebben, die allang niet meer worden gemaakt. Het is nog elke dag genieten van die aanschaf. Ben nu wat marktjes, tweedehands winkels en uiteraard nog cd winkels met nieuw materiaal aan het afstruinen (ze bestaan nog)
Verder voor nieuw werk heb ik Qobuz, alleen kan ik me niet zo vinden in dat dat steriel klinkt, integendeel.
AirPlay 2 is niet altijd lossless, hier wordt dit uitgelegd door Darko: klikCoolstart schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:40:
[…]
Het enige wat ik kan bedenken is dat Tidal rechstreeks via Tidal connect gaat en dat Apple via Airplay2 gaat en dat er daar iets 'misloop' of de kwaliteit beperkt toch nog wordt ondanks ik losless selecteer.
Idd dat verklaart veel. Airplay 2 streamt dus lossy AAC 256kbps naar mijn Airplay 2 receiver.manusz schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:48:
[...]
AirPlay 2 is niet altijd lossless, hier wordt dit uitgelegd door Darko: klik
[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 11-09-2025 00:57 ]
En het werkt, Op Android, PC en Spotify Connect zonder extra kostensonsan schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:02:
nieuws: Spotify brengt lossless muziek naar Premium zonder extra kosten
Ik ben benieuwd of ik verschil ga horen met Qobuz.....
[mbr]Dit kan prima in het Grote Muziek Streaming Topic[/mbr]
[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 11-09-2025 17:56 ]
Op Android, mobiel? En dan middels een app update?Albert020 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:47:
En het werkt, Op Android, PC en Spotify Connect zonder extra kosten
[Afbeelding]
Testing, one, two ...
Op Android kan ik hem nog niet vinden in elk geval en er staat ook geen update klaar van de appAlbert020 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:47:
[...]
En het werkt, Op Android, PC en Spotify Connect zonder extra kosten
[Afbeelding]
Heb geen update gehad, het werkt het gewoon....D-e-n schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:45:
[...]
Op Android kan ik hem nog niet vinden in elk geval en er staat ook geen update klaar van de app
[ Voor 82% gewijzigd door Albert020 op 11-09-2025 19:30 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 58% gewijzigd door Gonadan op 11-09-2025 20:50 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 43% gewijzigd door Tortelli op 11-09-2025 21:59 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jij hebt dezelfde versie als ik.The Eagle schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:09:
Welke versie van de Android app levert die hoge kwaliteit @Albert020 @Gonadan ?
Ik zit zelf op 9.0.76.1126 maar dus nog geen flac.
![]() | ![]() |
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier ook versie 9.0.76.1126The Eagle schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:09:
Welke versie van de Android app levert die hoge kwaliteit @Albert020 @Gonadan ?
Ik zit zelf op 9.0.76.1126 maar dus nog geen flac.
Het is een gefaseerde uitrol tot en met oktober.D-e-n schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:12:
Zou het nog uitmaken of je Family of Duo premium of gewoon premium hebt? Met Duo hebben wij nog geen losless
Wij hebben Duo, dus dat is geen beperking.D-e-n schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:12:
Zou het nog uitmaken of je Family of Duo premium of gewoon premium hebt? Met Duo hebben wij nog geen losless
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Even opnieuw opstarten, misschien is er wat gecached. En alles wat je gedownload hebt moet opnieuw anders blijft het de oude kwaliteit. Ik mag aannemen dat wanneer je de melding gehad hebt je er ook daadwerkelijk toegang tot hebt.The Eagle schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:36:
Kwaliteit instellingen ken ik, maar daar staat die zonder kwaliteitsverlies nog niet bij. Welk device ik ook kies.
Naja, misschien even afwachten nog
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Komt nu wel een nieuw update binnen op Android.Arjantje72 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:41:
Inderdaad gefaseerde uitrol. Ik krijg de melding dat het binnenkort beschikbaar is
Inderdaad, hier nu ook binnenAlbert020 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:08:
[...]
Komt nu wel een nieuw update binnen op Android.
[Afbeelding]
[ Voor 52% gewijzigd door Albert020 op 12-09-2025 15:12 ]
24-bit heb ik nog niet gevonden, dus dat zouden ze er niet bij moeten zetten.Albert020 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:56:
Het zou eigenlijk wel mooi zijn als Spotify 24-bit/44.1kHz bij zijn nummer zet die je afspeelt.
In plaats van (Zonder Kwaliteitsverlies)
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
You don't need eyes to see, you need vision
Ok, meeste nummer 16-bit/44.1kHz dus.Gonadan schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:19:
[...]
24-bit heb ik nog niet gevonden, dus dat zouden ze er niet bij moeten zetten.
Voor zover ik kan zien wel. Niet dat me dat uitmaakt, lossless is al een mooie stap, 'high-res' hoeft van mij niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 67% gewijzigd door Albert020 op 13-09-2025 01:32 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Servpage op 13-09-2025 08:28 ]
Het werkt in ieder geval wel met Google Cast, kijk maar naar Tidal, en zelf in 24-bit/96 kHz.Servpage schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 08:10:
Inmiddels kan ik vertellen dat Lossless via de Denon AVR-x1700H werkt en was ook al meerdere berichten tegengekomen die dit bevestigen.
Ik hoop dat Chromecast een kwestie van tijd is.
edit: @Albert020 geeft al aan dat Chromecast geen Spotify-Connect gebruikt maar Google Cast, heb dit nooit geweten, zou het jammer vinden als dit niet mogelijk gemaakt kan worden.
Maak op mijn telefoon gebruik van hifi-cast welke perfect flac bestanden afspeelt via chromecast, gaan het zien hoop ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar Google Cast (zeg maar casten vanaf je browser ed) werkt en is iets anders dan de Spotify connect implementatie op de ChromecastAlbert020 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:53:
[...]
Het werkt in ieder geval wel met Google Cast, kijk maar naar Tidal, en zelf in 24-bit/96 kHz.
Dat werkt dan anders met Qobuz ?The Eagle schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:52:
[...]
Maar Google Cast (zeg maar casten vanaf je browser ed) werkt en is iets anders dan de Spotify connect implementatie op de Chromecast
Alleen de Chromecast Audio is in staat op 320kbps te doen, de rest is gelimiteerd tot 256Kbps. Daarom ook geen Chromecast gebruiken icm Spotify, dan doe je jezelf tekort
Niet naar een receiver (heb een Cambridge versterker). Maar mijn streamers werken allemaal prima. Moest in de Spotify Connect lijst voor ieder apparaat apart instellen dat het zonder kwaliteits verlies mocht.maDDog83 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:43:
Bij mij is sinds gisteren de optie 24-bits/44.1khz beschikbaar.
Maar als ik met spotify connect naar mijn Denon receiver zend, blijft hij op 320kbit opereren en zegt hij dat mijn device niet hoger ondersteund.
Terwijl Tidal probleemloos 192 / 24 doet.
Iemand zoiets al eens geprobeerd met Spotify connect naar receiver?
Wat en waar is precies die Spotify Connect lijst?SandsOfArrakis schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:55:
[...]
Niet naar een receiver (heb een Cambridge versterker). Maar mijn streamers werken allemaal prima. Moest in de Spotify Connect lijst voor ieder apparaat apart instellen dat het zonder kwaliteits verlies mocht.
Gewoon het overzicht waar je een apparaat kiest voor Spotify Connect om de muziek naar toe te sturen. Daar kan je voor ieder apparaat apart instellen dat hij lossless mag gebruiken.maDDog83 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:01:
[...]
Wat en waar is precies die Spotify Connect lijst?
[ Voor 19% gewijzigd door SandsOfArrakis op 18-09-2025 11:08 ]
ah daar, volgens mij was bij mij deze optie zonder kwaliteitsverlies ook greyed out.SandsOfArrakis schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:06:
[...]
Gewoon het overzicht waar je een apparaat kiest voor Spotify Connect om de muziek naar toe te sturen. Daar kan je voor ieder apparaat apart instellen dat hij lossless mag gebruiken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door maDDog83 op 18-09-2025 11:43 ]
Blader anders gewoon even terug, er zijn recent genoeg ervaringen gepost.maDDog83 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:43:
Bij mij is sinds gisteren de optie 24-bits/44.1khz beschikbaar.
Maar als ik met spotify connect naar mijn Denon receiver zend, blijft hij op 320kbit opereren en zegt hij dat mijn device niet hoger ondersteund.
Terwijl Tidal probleemloos 192 / 24 doet.
Iemand zoiets al eens geprobeerd met Spotify connect naar receiver?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 38% gewijzigd door Albert020 op 18-09-2025 22:02 ]
Heb hier ook Volumio op een pi draaien. Plugin ondersteunt max 320Kbps, dus geen lossless helaas. Ligt aan het plugin team. Ze zijn aan een andere aan het werken zag ik, maar die is voor Volumio 3 zelfs nog in development en niet eens in bèta.musicfreak schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:44:
Ik heb thuis een Wiim pro plus en een Volumio primo streamer. Ik kan wel lossless streamen naar de Wiim, maar bij de Volumio is het voormalige maximum van 320 kbps het maximale.
Ik verwacht dat Volumio nog wel een firmware update gaat uitbrengen voor de primo, dat doen ze sowieso regelmatig maar of Argon dat ook voor de Stream 2M van een vriend van me gaat doen vraag ik me af. Of je wel of niet kan genieten van lossless bij Spotify zal dus ook van de fabrikant van je streamer afhangen.
[ Voor 79% gewijzigd door Albert020 op 25-09-2025 11:09 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 06-10-2025 20:48 ]
Ik gebruik normaal Roon. Maar ik heb Qobuz Connect getest op mijn twee ondersteunde streamers (WiiM Ultra en Bluesound Node X). Qobuz Connect werkt er prima mee samen.pascoa341 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:05:
Heeft iemand al ervaring met Qobuz connect? Werkt dat soepel en probleemloos?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq