Het Grote Muziek Streaming Topic

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:29
Visgek82 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:41:
[...]

Ik gebruik windows en android. Apple music heeft het daar ook prima voor elkaar !!
En ook Flac 24-bit/192kHz voor Android ?

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 25-04-2025 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:39
Albert020 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:00:
[...]

En ook Flac 24-bit/192kHz voor Android ?
Ik heb even in de mobiele app gekeken, De hoogste optie die ik daar kan kiezen is ALAC , 24 bit / 192 khz (er wordt tevens gewaarschuwd dat externe apparatuur wss een beter idee is op deze settings). dat is losless, het verbruik van data daarvoor is ~145 mb per 3 minuten. Flac is geen optie, het is of aac of alac (welke losless is).

Moet zeggen dat de dienst ook wel echt subliem klinkt.

Wat ik ook heel prettig vind is de normalizatie van Apple music. Het technische deel erachter is niet aan mij besteed, maar ik merk wel dat het veel beter werkt dan bv de normalizatie van Spotify. Ik moet wel zeggen dat ik het maar voor een aantal nummers gebruik , meestal heb ik het uit staan want ik wil mijn ervaring zo puur mogelijk hebben. Maar van de "alternatieven" methodes om dit te bereiken is dit de beste optie die ik gehoord heb.

https://www.reddit.com/r/...e_enable_it_by/?rdt=36919

[ Voor 42% gewijzigd door Visgek82 op 25-04-2025 19:01 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Visgek82 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:49:
[...]

Ik heb even in de mobiele app gekeken, De hoogste optie die ik daar kan kiezen is ALAC , 24 bit / 192 khz (er wordt tevens gewaarschuwd dat externe apparatuur wss een beter idee is op deze settings). dat is losless, het verbruik van data daarvoor is ~145 mb per 3 minuten. Flac is geen optie, het is of aac of alac (welke losless is).

Moet zeggen dat de dienst ook wel echt subliem klinkt.

Wat ik ook heel prettig vind is de normalizatie van Apple music. Het technische deel erachter is niet aan mij besteed, maar ik merk wel dat het veel beter werkt dan bv de normalizatie van Spotify. Ik moet wel zeggen dat ik het maar voor een aantal nummers gebruik , meestal heb ik het uit staan want ik wil mijn ervaring zo puur mogelijk hebben. Maar van de "alternatieven" methodes om dit te bereiken is dit de beste optie die ik gehoord heb.

https://www.reddit.com/r/...e_enable_it_by/?rdt=36919
Casten gaat ook via applicatie voor Chrome, alleen kan ik dan geen audiokwaliteit instellen.
Deze staat dan op standaard, dit is laag volgens mijn 256 KHz?
Met Windows app kun je niet naar Chromecast casten, denk dat in mijn situatie Tidal de beste is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 26-04-2025 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Albert020 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:43:
[...]

Casten gaat ook via applicatie voor Chrome, alleen kan ik dan geen audiokwaliteit instellen.
Deze staat dan op standaard, dit is laag volgens mijn 256 KHz?
Met Windows app kun je niet naar Chromecast casten, denk dat in mijn situatie Tidal de beste is ;)
Zal wel streamen met 256 kbit AAC. Dit gebeurt namelijk ook als je via AirPlay streamt. Was een van de redenen voor mij om niet verder te gaan met Apple Music. Daarnaast zijn er zeer weinig streamers die Apple Music ondersteunen. Volgens mij een paar Eversolo's en een paar FIIO's.

Een beetje fatsoenlijk hi-res uit Apple Music zien te krijgen is een crime.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ alle deelnemers: is er behoefte om over alle muziekstreamingdiensten in dit topic te praten? Dus naast Spotify, Deezer en Tidal ook YouTube Music, Apple Music, Amazon Music, Qobuz, Soundcloud, etc.Of zijn de huidige 3 voldoende?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:04

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Doe maar allemaal @Jorgen

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Jorgen schreef op zondag 27 april 2025 @ 00:26:
@ alle deelnemers: is er behoefte om over alle muziekstreamingdiensten in dit topic te praten? Dus naast Spotify, Deezer en Tidal ook YouTube Music, Apple Music, Amazon Music, Qobuz, Soundcloud, etc.Of zijn de huidige 3 voldoende?
Doe maar allemaal. Want je gaat hier toch, letterlijk, apples met peren vergelijken. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Modbreak:Dit topic is per 1 mei 2025 voor alle muziekstreamingdiensten:
  • Amazon Music
  • Apple Music
  • Deezer
  • Soundcloud
  • Spotify
  • Tidal
  • Qobuz
  • YouTube Music
Etc

Check eerst of een vraag reeds gesteld is. Kleine problemen, vragen en vergelijkingen kunnen hier, maar wel met eigen inzet.

Grote specifieke problemen benodigen een eigen topic.

[ Voor 95% gewijzigd door Jorgen op 01-05-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 17:43
Ik heb me laten verleiden om Tidal 30 dagen op proef te nemen. Ik vind het geluid beter (voller en helderder) klinken en Atmos tracks geven helemaal een ruimtelijk effect! De App (Android) is prima en ook de Tesla integratie is top, de grote maar is streamen naar een Onkyo TX-NR686 receiver.

Mijn ervaringen:
  • Via de Chromecast build in duurt het ontzettend lang voordat de muziek gaat spelen (30-60 seconden) en moet hij regelmatig bufferen waardoor de muziek een paar seconden stil valt.
  • Via de Onkyo Connect app gaat het iets sneller en hoeft er niet gebufferd te worden, maar het is nog steeds geen vergelijk met Spotify.
  • De interface van de Onkyo Connect app is heel beperkt, dat is geen vergelijk met de Tidal App of Spotify.
Ik heb de Onkyo zowel draadloos als bedraad geprobeerd, dat maakt geen enkel verschil. (Had ik ook niet verwacht, de router staat bijna bovenop de receiver.)

Ik ben zelf enthousiast over het verschil in geluidskwaliteit, maar loop hier tegen een veto aan vanuit de rest van de fam. 🫣 Is er nog iets dat ik kan proberen qua instellingen, of werkt Tidal alleen met externe netwerkstreamers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:21:
Ik heb me laten verleiden om Tidal 30 dagen op proef te nemen. Ik vind het geluid beter (voller en helderder) klinken en Atmos tracks geven helemaal een ruimtelijk effect! De App (Android) is prima en ook de Tesla integratie is top, de grote maar is streamen naar een Onkyo TX-NR686 receiver.

Mijn ervaringen:
  • Via de Chromecast build in duurt het ontzettend lang voordat de muziek gaat spelen (30-60 seconden) en moet hij regelmatig bufferen waardoor de muziek een paar seconden stil valt.
  • Via de Onkyo Connect app gaat het iets sneller en hoeft er niet gebufferd te worden, maar het is nog steeds geen vergelijk met Spotify.
  • De interface van de Onkyo Connect app is heel beperkt, dat is geen vergelijk met de Tidal App of Spotify.
Ik heb de Onkyo zowel draadloos als bedraad geprobeerd, dat maakt geen enkel verschil. (Had ik ook niet verwacht, de router staat bijna bovenop de receiver.)

Ik ben zelf enthousiast over het verschil in geluidskwaliteit, maar loop hier tegen een veto aan vanuit de rest van de fam. 🫣 Is er nog iets dat ik kan proberen qua instellingen, of werkt Tidal alleen met externe netwerkstreamers?
Ik kan zo niet achterhalen of je Onkyo Tidal Connect aan boord heeft. Dat zou al een hele verbetering op moeten leveren.

Je kunt inderdaad kijken naar een netwerk streamer. Als je een goedkope zoekt dan kan ik je een WiiM Mini aanbevelen. Deze heeft Tidal Connect aan boord en de WiiM app is uitstekend. Sluit hem digitaal aan (via toslink) en je Onkyo verzorgt het geluid. De WiiM ondersteunt tot maximaal 24/192 via optical dus dat zit wel goed.

Ik heb er zelf een gehad voordat ik deze aan mijn ouders gaf nadat ik een Cambridge CXN V2 had gekocht.

Edit:
https://www.reddit.com/r/...nect_and_onkyo_avr/?tl=nl Overigens ben je niet de enige met een trage Chromecast in combinatie met je Onkyo.

[ Voor 4% gewijzigd door SandsOfArrakis op 04-05-2025 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Thanks @SandsOfArrakis ! Het reddit draadje dat je linkt is een mooie samenvatting van alles waar ik tegenaan loop. Klinkt weinig hoopvol dat het met de Onkyo soepel gaat werken. Spotify Hifi laat denk ik voorlopig ook nog even op zich wachten (en wordt vermoed ik ook flink duurder dan Tidal)

Gaat casten op een hoger segment receiver beter? B.v. de Denon x3700h of x4800h, of zit jaar juist de meerwaarde van losse netwerkstreamers? Qua ruimte in de kast wordt het denk ik krap, of misschien een kleine achter een kastdeur.

Ik zal de WiiM en Cambridge eens opzoeken! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:46:
Thanks @SandsOfArrakis ! Het reddit draadje dat je linkt is een mooie samenvatting van alles waar ik tegenaan loop. Klinkt weinig hoopvol dat het met de Onkyo soepel gaat werken. Spotify Hifi laat denk ik voorlopig ook nog even op zich wachten (en wordt vermoed ik ook flink duurder dan Tidal)

Gaat casten op een hoger segment receiver beter? B.v. de Denon x3700h of x4800h, of zit jaar juist de meerwaarde van losse netwerkstreamers? Qua ruimte in de kast wordt het denk ik krap, of misschien een kleine achter een kastdeur.

Ik zal de WiiM en Cambridge eens opzoeken! 👍
De WiiM Mini is een klein dingetje, die kan je letterlijk overal kwijt. Je kan hem ook gewoon ergens achter in een kast gooien. Zolang hij maar wifi onstvangst heeft en de kabels er naar toe kunnen. Ik heb tegenwoordig 3 streamers in huis. (Cambridge CXN V2, Bluesound Node X en een WiiM Ultra). De Cambridge is niet meer leverbaar. Deze is vorig jaar opgevolgd door de CXN100.

Wat betreft een receiver.. De laatste die ik ooit gekocht heb was mijn 20 jaar oude Harman Kardon. Ik heb zelf een 2.1 versterker in huis om naar muziek te luisteren. Films en TV gaan via mijn Samsung 5.1 Dolby Digital / Dolby Atmos soundbar systeem. Radio luister ik al jaren via Internet dankzij een streamer.

Spotify zuigt behoorlijk. En ik zie eerlijk gezegd dat Spotify Hifi niet verschijnen. Ze hebben het er nu al bijna 5 jaar over. En mocht het inderdaad verschijnen, dan zal het zoals je zelf al zegt. waarschijnlijk prijzig worden.

Wat betreft het casten zelf. Ik draai thuis met een Roon server. Die regelt alles met betrekking tot mijn muziek in huis. Ik gebruik zelf geen AirPlay of Chromecast.

[ Voor 11% gewijzigd door SandsOfArrakis op 04-05-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ligt de server van Tidal er bij meer mensen uit ?

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 06-05-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:31
Albert020 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:43:
Bij mij half. Artiesten en albums doen het wel. De homepage en playlists niet en ik kan ook niet streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik krijg de melding dat de homepage eruit ligt op mijn iPhone. De rest werkt wel gewoon.

Roon werkt verder prima.

[ Voor 9% gewijzigd door SandsOfArrakis op 06-05-2025 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:31
Alles doet het weer hier

Edit, tidal connect nog niet....

[ Voor 16% gewijzigd door ErikG2 op 06-05-2025 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik heb bijna alle streaming diensten uitgeprobeerd maar blijf toch steeds terugkeren bij Qobuz.
Goede geluidskwaliteit en ze betalen de artiesten een hoge vergoeding.

Sinds deze week is Qobuz Connect uitgebracht. Eindelijk, volledig de Qobuz app kunnen gebruiken in plaats van de app van de streamer. In combinatie met de WiiM Pro werkt Qobuz Connect prachtig.

Leestip is het Qobuz Magazine. Voor muziek tips ook leuk wanneer je geen Qobuz hebt.

https://www.qobuz.com/us-en/magazine

[ Voor 11% gewijzigd door CR2032 op 06-05-2025 22:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/XB2cJvapxfowOL5FQktX6ppi.jpg

Qobuz Connect is officieel uit. Alleen mijn WiiM Ultra wordt ondersteund. Mijn CXN V2 en Node X nog niet. Normaliter gebruik ik Roon. Maar toch even testen. En het werkt hier prima met de WiiM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Ik ben wel gecharmeerd van de opkomst van Dolby Atmos op Tidal. Kan ik ook Atmos muziek afspelen als ik een WiiM mini aanschaf en via Toslink verbind met mijn receiver? De Onky nr686 ondersteund het wel, maar ik raak de weg nog een beetje kwijt in alle manieren van aansluiten en bandbreedtes... 🫣

(optisch, RCA, digitale coax, (e)Arc en dan gebruik je per verschillende type ook nog eens of de dac van je streamer of die van de receiver - best een complex wereldje dit. 😅)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:40:
Ik ben wel gecharmeerd van de opkomst van Dolby Atmos op Tidal. Kan ik ook Atmos muziek afspelen als ik een WiiM mini aanschaf en via Toslink verbind met mijn receiver? De Onky nr686 ondersteund het wel, maar ik raak de weg nog een beetje kwijt in alle manieren van aansluiten en bandbreedtes... 🫣

(optisch, RCA, digitale coax, (e)Arc en dan gebruik je per verschillende type ook nog eens of de dac van je streamer of die van de receiver - best een complex wereldje dit. 😅)
Wat betreft Atmos dat durf ik niet te zeggen.

Wat betreft de aansluitingen :

RCA en XLR zijn beide analoog. Wat betekent dat de DAC in de streamer het geluid produceert.
Optisch (Toslink) en Coax zijn digitaal. Wat betekent dat de DAC in je Onkyo voor het geluid zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:03
OrganicIron schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:40:

Atmos via toslink (optisch) gaat niet. Daar is een HDMI aansluiting voor nodig. Heb het geprobeerd met Tidal via een NAD CS1 via toslink. Optisch is daar niet voor gemaakt, is te oude standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Helder!

@Bucephalus Wat is jouw ervaring als je Atmos muziek probeert te spelen via Toslink? Speelt hij de Atmos muziek helemaal niet, of wordt de muziek automatisch naar een ander formaat geconverteerd? (en detecteert Tidal dat dan, of is dat aan de streamer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:03
@OrganicIron Zal ik even moeten uitproberen als ik thuis ben vanmiddag. Is al weer even geleden dat ik dat geprobeerd had, en weet even niet meer of er toen wel of geen geluid speelde. (en dan nog kan jouw Wiim mini daar anders mee omgaan dan mijn CS1).
Als ik nu iets in Atmos wil luisteren dan doe ik via de app op de nvidia shield.

Edit @OrganicIron: net even geprobeerd, via tidal app atmos track afspelen via de CS1 gaat bij mij over naar stereo (via optische kabel naar receiver).

[ Voor 20% gewijzigd door Bucephalus op 17-05-2025 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
@Bucephalus Dankjewel! Fijn dat je het geprobeerd hebt! 🙏👍

[ Voor 3% gewijzigd door OrganicIron op 17-05-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Ik heb de WiiM Mini in huis! Super eenvoudig te installeren! Zelfs mijn oudste dochter hoorde duidelijk verschil bij het afspelen van hetzelfde nummer via Spotify of Tidal. :)

Ik krijg alleen 192 kHz/24 bit niet werkend. Ik heb hem met de meegeleverde Toslink kabel aangesloten en een sample rate van 96Khz met 24bit bit depth werkt uitstekend. Als ik hem naar 192kHz zet dan komt er om de paar seconden een geluidje voorbij, maar meer dan dat niet.

Als ik in de handleiding van mijn receiver (Onkyo TX-NR686) kijk zou een sample rate van 192kHz wel ondersteund moeten worden. Zie onderstaand 2 snips uit de handleiding. Weet iemand wat ik verkeerd doe en/of kan proberen?

FLAC (.flac/.FLAC):
• Supported sampling rates: 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz,
192 kHz
• Quantization bit: 8 bit, 16 bit, 24 bit

Supported Audio Formats
2 ch linear PCM:
32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, 192 kHz, 16/20/24 bit
Multi-channel linear PCM:
Maximum 7.1 channels, 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz,
192 kHz, 16/20/24 bit

[ Voor 5% gewijzigd door OrganicIron op 19-05-2025 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:50:
Ik heb de WiiM Mini in huis! Super eenvoudig te installeren! Ik krijg alleen 192 kHz/24 bit niet werkend. Ik heb hem met de meegeleverde Toslink kabel aangesloten en een sample rate van 96Khz met 24bit bit depth werkt uitstekend. Als ik hem naar 192kHz zet dan komt er om de paar seconden een geluidje voorbij, maar meer dan dat niet.

Als ik in de handleiding van mijn receiver (Onkyo TX-NR686) kijk zou een sample rate van 192kHz wel ondersteund moeten worden. Zie onderstaand 2 snips uit de handleiding. Weet iemand wat ik verkeerd doe en/of kan proberen?

FLAC (.flac/.FLAC):
• Supported sampling rates: 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz,
192 kHz
• Quantization bit: 8 bit, 16 bit, 24 bit

Supported Audio Formats
2 ch linear PCM:
32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, 192 kHz, 16/20/24 bit
Multi-channel linear PCM:
Maximum 7.1 channels, 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz,
192 kHz, 16/20/24 bit
Het nadeel van toslink is dat het theoretisch 24/192 ondersteund maar praktisch gezien hangt het wel af van de gebruikte apparatuur. Speelt het test bestand wel goed af in de WiiM instellingen?

Ik heb in het verleden een WiiM Mini gehad en die speelde 24/192 af via mijn oude Marantz Melody X (MCR612). Maar via mijn huidige Cambridge CXA81 versterker zou het niet verder kunnen dan 24/96 daar dat de max van de Cambridge is.

Edit:

Refereert de tekst die je gekopieerd en geplakt hebt niet naar de HDMI ingangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ELLJ4OsK1jiupcwDp5Mn5jhB.png

[ Voor 8% gewijzigd door SandsOfArrakis op 19-05-2025 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
@SandsOfArrakis Thanks voor het meedenken! Scherp! Dezelfde bit & sampling rates worden genoemd bij USB en Internet. (p52 & 57) Ik zie nergens melding van een beperking bij gebruik van een optische kabel, dus ik ga er stiekem vanuit dat daar dezelfde limieten gelden.

Het testbestand speelt ook niet af op 192kHz, dus dat is wel weer consequent. Ik las op het WiiM forum iemand die de optische kabel had omgedraaid en het daarna wel werkte. Nu krijg ik helemaal geen geluid meer bij 192kHz. (ook niet na het terugdraaien, geen stotter niks meer 🫣🤷‍♂️)
Als ik het i-symbooltje op de afstandsbediening gebruik laat hij op de tv zien welke poort & geluidskwaliteit er speelt. Bij 24bit 96kHz toont hij Optisch PCM 96kHz. Als ik hem op 192kHz instel springt hij naar analoog en geen signaal.

Zou het zin hebben om een andere/betere optische kabel te kopen en het daarmee nogmaals te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@OrganicIron
Je handleiding https://www.gebruikershan...w-handleiding-859298.html pagina 92 staat in kleine letters wat er via de digitale ingangen ondersteund wordt. Dat gaat in stereo tot 96/24. Dus ik denk dat daar je bottleneck zit en hoger, zeker via meerkanaals, alleen via hdmi ondersteund wordt.

Alternatief: analoog aansluiten en de Wiim de conversie laten doen, maar dan mis je de multichannel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
@The Eagle Eagle eyes! Daar heb ik 3x overheen gelezen! Jammer!

Had wel onderstaande gevonden in oud marketing materiaal: De TX-NR686 komt daarnaast met een 384 kHz/32-bit DAC en VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry), dat klonk hoopvol. 🫣

Ik zal eens kijken wat analoog aansluiten betekend, wordt het dan mono? (op muziekgebied voel ik me iedere keer zo'n noob, wat een wereld is dit zeg! Zoveel termen, variaties, wel leuk om in te duiken 👍)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

OrganicIron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:27:

Had wel onderstaande gevonden in oud marketing materiaal: De TX-NR686 komt daarnaast met een 384 kHz/32-bit DAC en VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry), dat klonk hoopvol. 🫣
Dat klinkt eerder als 10 jaar oude marketing bullshit waarbij je het aantal khz moet delen door het aantal kanalen om de werkelijke capaciteit over te houden :P
Ik zal eens kijken wat analoog aansluiten betekend, wordt het dan mono? (op muziekgebied voel ik me iedere keer zo'n noob, wat een wereld is dit zeg! Zoveel termen, variaties, wel leuk om in te duiken 👍)
Dan gebruik je de analoge uitgang van de Wiim, das gewoon stereo. Doe je dat 3,5mm uitgangetje naar 2x rca plug en laat je de dac van de Wiim het werk doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:27:

Digitale aansluitingen zijn maximaal 24/192. En in mijn ervaring is coax altijd 24/192 max terwijl het met optical (toslink) afhankelijk is van de gebruikte apparatuur. De meeste hifi lijken bij 24/96 wel op hun max te zitten. Voor TV's is het volgens mij doorgaans 24/48.

Wil je 32/384 luisteren dan kan dat alleen maar via een analoge verbinding. En dat betekent niet mono ;) RCA (tulp stekker) en XLR zijn beiden analoog. Vraag is alleen of je ook audio materiaal hebt die zo ver gaat.

Dat VLSC klinkt inderdaad zoals reeds vermeld als marketing bullshit.Niet naar kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Vanmiddag tijdens de lunch even aangesloten met een iets betere Toslink kabel. Nu speelt het meest van de muziek met af en toe een paar hakkels. Nog steeds niet ontspannen luisteren, maar 192kHz gaat er wel overheen. Blijft een schimmig buitengebied waar de WiiM mini zich in begeeft blijkbaar. Had een 2m kabel van 9,- liggen, vooral iets langer zodat ik de puc vrijer kan plaatsen. Nu natuurlijk de twijfel of een duurdere kabel verschil gaat maken. 🫣😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpNeNkKq7sxvS8HDKwhkDA-qVhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVFfxLdNYg6iIfxvqt3LxRxE.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik hem via RCA aansluit, dan gebruik ik niet de DAC van de Onkyo maar verwerkt de WiiM puc het geluid, zeg ik dat zo goed? Wat betekend dat dan qua verlies van multichannel waar The Eagle aan refereerde?

Qua achtergrond: Ik heb me recent laten verleiden tot de aanschaf van een veel betere speakerset dan ik had. (en van plan was te kopen... 😂) Ik hoor nu dingen waar ik het bestaan niet van wist en ieder stapje maakt het geluid zoveel mooier. (eerst speakers, toen kabels, nu hi-res audio) Het verschil tussen 192 en 96 kHz is duidelijk hoorbaar, de muziek is veel lichter en rijker, maar door de hakkels nog steeds niet ontspannen beluisterbaar. Zoveel om te leren & uit te zoeken. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:47:
Vanmiddag tijdens de lunch even aangesloten met een iets betere Toslink kabel. Nu speelt het meest van de muziek met af en toe een paar hakkels. Nog steeds niet ontspannen luisteren, maar 192kHz gaat er wel overheen. Blijft een schimmig buitengebied waar de WiiM mini zich in begeeft blijkbaar. Had een 2m kabel van 9,- liggen, vooral iets langer zodat ik de puc vrijer kan plaatsen. Nu natuurlijk de twijfel of een duurdere kabel verschil gaat maken. 🫣😂

[Afbeelding]

Als ik hem via RCA aansluit, dan gebruik ik niet de DAC van de Onkyo maar verwerkt de WiiM puc het geluid, zeg ik dat zo goed? Wat betekend dat dan qua verlies van multichannel waar The Eagle aan refereerde?
Dat klopt inderdaad. RCA is een analoge verbinding. En in jouw geval betekent dat de DAC in de WiiM al het werk doet. Met een digitale verbinding wordt het signaal doorgegeven naar de DAC aan het eind van de digitale keten. Met andere woorden. Dan is het de beurt aan de DAC in je Onkyo.

De WiiM is dan feitelijk niets anders dan een transport. Zo gebruik ik mijn Cambridge CXN V2 en WiiM Ultra ook. Beiden zijn digitaal aan een externe DAC aangesloten die het geluid produceert. In beide gevallen via coax, maar het principe is hetzelfde als met optical. Enige verschil is dat met coax je wel gegarandeerd en zonder problemen 24/192 eruit kan halen.

Cambridge CXN V2 -> FIIO K11 R2R DAC -> Cambridge CXA81 versterker (huiskamer)
WiiM Ultra -> FIIO K11 R2R DAC -> set actieve monitor speakers (mancave)

Ik heb twee van deze DAC's. Ik ben er erg wijs mee. :)

[ Voor 7% gewijzigd door SandsOfArrakis op 20-05-2025 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrganicIron
Dat zijn deftige setups! 👌

Ik heb de WiiM mini aangesloten met de meegeleverde RCA/AUX kabel. Persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit van de optische kabel op 24/96kHz mooier dan de RCA kabel op 24/192kHz. Ik hou het bij de optische aansluiting en ga me nu verdiepen in het overzetten van mijn playlists van Spotify naar Tidal. (en hoe ik de drempel zo laag mogelijk kan maken voor de rest van de fam 😅)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:51:
Dat zijn deftige setups! 👌

Ik heb de WiiM mini aangesloten met de meegeleverde RCA/AUX kabel. Persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit van de optische kabel op 24/96kHz mooier dan de RCA kabel op 24/192kHz. Ik hou het bij de optische aansluiting en ga me nu verdiepen in het overzetten van mijn playlists van Spotify naar Tidal. (en hoe ik de drempel zo laag mogelijk kan maken voor de rest van de fam 😅)
Playlists etc overzetten kan heel eenvoudig via Soundizz.

Veel luisterplezier :)

P.S.
De DAC van de WiiM Mini is niet de beste helaas. Maar je kunt niet alles hebben voor die prijs :)

[ Voor 7% gewijzigd door SandsOfArrakis op 21-05-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afgeleide
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-10 15:14
Vorige maand verhoogde spotify de prijs van het premium duo abonnement van 16 naar 18 euro. We zijn toen overgestapt naar basic duo voor de oude prijs van 16 euro per maand, want we luisteren niet naar audioboeken. Vandaag kreeg ik een melding over ‘een probleem met de betaalmethode’, terwijl we al jaren via die rekening betalen. Nu kan ik weer premium duo nemen, maar basic duo is niet meer beschikbaar. Ik zie online dat je hier ‘eligible’ voor moet zijn. Zijn er anderen met deze ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Afgeleide ik heb je vraag verplaatst naar het algemene muziekstreamingtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afgeleide
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-10 15:14
Via de klantenservice hebben we toch weer spotify basic duo af kunnen sluiten. Ik ben nog steeds benieuwd of anderen hier ook tegenaan zijn gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:06
Sinds een jaar bezit in een nieuwe geluidsinstallatie. Na wat firmware issues (slechte kwaliteit geluid) moest ik volgens mijn dealer de nieuwe firmware afwachten en dan weer testen.

Hij hamerde er op de test altijd via Tidal uit te voeren. Ik dacht dat er geen verschil was maar heb me toch een Tidal Abbo aangeschaft naast mijn Spotify account. ( Wifi streaming quality staat op Automatic bij spotify en op max bij Tidall, was standaard zo)

Wat blijkt: Tidal is echt wel beter. Bijna elk liedje klinkt gewoon beter dan Spotify. Alles is bedraad aangesloten via een netwerk kabel btw. Test gedaan met Apple TV app en rechtstreeks streamen in de HEOS app. Beide zijn gelijk, geen hoorbare verschillen.

Ik weet dat er mensen zijn die 100% zeker zijn dat je het verschil niet kan horen maar voor mij is het dag en nacht. Sommige liedjes lijken zelfs nog extra te profiteren terwijl jaren 80-90 opnames slecht blijven klinken.

Het is alsof de muziek bij Tidal los komt van de speakers en bij spotify alles platter en minder ruimtelijk klinkt. Ook het hoog is merkbaar zuiverder. Al blijft een muziek ervaring beschrijven natuurlijk moeilijk.

Mijn test is natuurlijk niet eerlijk want Spotify staat niet standaard op High en past zich aan op de internetsnelheid, maar ik heb wel alles bedraad en 500Mbs/s verbinding ik vermoed 320 kbps. (Ik zie nu pas de ‘very high’ optie bij Spotify)

Ik was ook wel benieuwd wat jullie ervaring zijn met Lossless VS compressed audio. Zijn er liedjes die extra profiteren van lossless?

Hoor ik de compressie of doet Tidal iets magisch met de muziek? Of zit alles tussen de oren?

Fyi: De setup is een Marantz M1 met Kef R3 meta’s, bi-wired en ruimtecorrectie met Dirac. Dus best wel een stevige setup die wat mij betreft beter klinkt dan oudere audiofiele systemen die een veelvoud kostten.

Komt Lossless eindelijk ‘los’ met nieuwe technologie of is er iets anders gaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:42
Coolstart schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:18:

Hoor ik de compressie of doet Tidal iets magisch met de muziek? Of zit alles tussen de oren?
Hier zullen de meningen erg over verschillen en dit topic zal daarom ook alle kanten op vliegen waarschijnlijk maar maakt het uit?

Jij hoort verschil dus geniet er van ongeacht wat een ander vind.

Zelf heb ik het hele huis vol staan met goede apparatuur en daarom wil ik ook dat de bron zo goed mogelijk is. Heb destijds uitgebreid vergeleken en ben uiteindelijk bij qubuz uitgekozen en daar zit ik nog steeds.

De bitrate van zowel Tidal als Qubuz is vele malen hoger dan Spotify, kan je het horen? Ik vind van wel.

Ook vind ik belangrijk dat Qubuz de artiesten 10-20x meer betaald per stream belangrijk.

Als jij het de moeite waard vind lekker doen en geniet er van, en zo is het ook met bijvoorbeeld dure kabels waar de een van overtuigd is en de andere onzin vind, of bi-ampen waar duizenden discussies over zijn waar het ene kamp zegt niet doen het brengt niets en de andere niet zonder wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Coolstart schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:18:

Tidal gebruikt vooral originele albums en originele bronnen die vaak ook een stuk moderner zijn.

Op Spotify staat een shitload aan bagger in verschillende kwaliteiten, een groot verschil in volume en compressie. Volgens mij is er ook geen quality control want bij sommige nummers klinkt rechts bijvoorbeeld zachter dan links, terwijl andere versies van dat nummer wel goed zijn.

Ik heb ook beide en gebruik Spotify voor onderweg en in de auto en Tidal voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Jij hoort verschil dus geniet er van ongeacht wat een ander vind.
Ik begrijp wat je wil zeggen maar dat klinkt voor mijn een beetje als ‘je voelt god dus wie kan dat weerleggen’. Wetenschap is lastig want je kan de perceptie van geluidskwaliteit moeilijk meten in een menselijk brein maar voor mij was het wel een openbaring. Ik was 100% overtuigd dat Spotify even goed was als Tidal omdat er zoveel mensen het bevestigen dat het verschil tussen FLAC en een degelijke compressie niet hoorbaar is.

Dat wereldbeeld was waar tot ik gemotiveerd werd om toch eens te luisteren.

In mijn auto (model Y) heb ik ook de Spotify/Tidal app, maar daar kan ik geen verschil horen tussen Tidal en Spotify.

Bij mijn thuis is het wel een verschil. Ik wil nog niet gezegd bebben dat het door lossless komt, ik merk enkel op dat Tidal out of the box beter is dan Spotify, ondanks mensen mij het tegendeel willen aanpraten. Maar hoe hard ik ook probeer objectief te oordelen, Tidal klinkt beter op mijn Hifi thuis. (Auto niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Spotify alles op very high vreet nog steeds max 320kbps bandbreedte, dus ik zou je over je internetverbinding geen zorgen maken.

Maar kijk eens, sloot aan ervaringen gebundeld: Het Grote Muziek Streaming Topic

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 26-08-2025 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Coolstart schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:32:
[...]

Ik begrijp wat je wil zeggen maar dat klinkt voor mijn een beetje als ‘je voelt god dus wie kan dat weerleggen’. Wetenschap is lastig want je kan de perceptie van geluidskwaliteit moeilijk meten in een menselijk brein maar voor mij was het wel een openbaring. Ik was 100% overtuigd dat Spotify even goed was als Tidal omdat er zoveel mensen het bevestigen dat het verschil tussen FLAC en een degelijke compressie niet hoorbaar is.

In mijn auto (model Y) heb ik ook de Spotify/Tidal app, maar daar kan ik geen verschil horen tussen Tidal en Spotify.

Bij mijn thuis is het wel een verschil. Ik wil nog niet gezegd bebben dat het door lossless komt, ik merk enkel op dat Tidal out of the box beter is dan Spotify, ondanks mensen mij het tegendeel willen aanpraten. Maar hoe hard ik ook probeer objectief te oordelen, Tidal klinkt beter op mijn Hifi thuis. (Auto niet)
Qua specs is Tidal ook gewoon beter, daar is geen discussie over. Of je dat hoort is nogal persoonlijk. Dat je het in de auto niet hoort zal te maken hebben met matige protocollen en dac, iets wat je thuis beter op orde hebt. Er kan heel veel in de keten een negatief effect op kwaliteit hebben, dus een goede bron betekent lang niet altijd dat je ook die goede weergave hebt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:10
Coolstart schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:32:
[...]

Dus je hebt thuis een wetenschappelijke statisch significante dubbel blind luister test gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:07
De belangrijkste factor in de geluidskwaliteit bij Spotify is de gebruikte codec. Spotify heeft Ogg Vorbis en ik vind die qua dynamiek zeer tekort komen.

Enkele jaren geleden besloot ik om een proefabonnement op Apple Music te nemen en dat was nog in de tijd dat ze nog geen lossless aanboden. De muziek bij Apple Music klonk veel dynamischer en helderder dan Spotify . Apple gebruikt AAC als lossy codec en deze klinkt gewoon beter dan Ogg Vorbis. Geldt overigens ook voor 320 kbps mp3. Zelf geripte muziek in 320kbps mp3 klinkt ook beter dan op Spotify.

Dus dat de muziek op Tidal beter klinkt dan op Spotify verbaast mij niets.

Nog even over Qobuz, omdat iemand dat hier noemt als best klinkende streaming service
Heb pas een vergelijking gedaan tussen CD , Apple Music lossless en Qobuz CD-kwaliteit, maar ook high res. Uiteraard dezelfde albums en in 1 geval 100% zeker dezelfde master (want er is er ooit maar 1 gemaakt van die CD). Hier mijn conclusie: CD en Apple Music klinken nagenoeg hetzelfde, maar Qobuz klinkt anders. Op sommige aspecten klinkt dat beter (inderdaad meer ruimtelijkheid qua instrumenten, instrumenten die eruit 'ploppen'), maar de vocalen, m.n. bij zangeressen goed te horen, zijn "plat" met minder resonantie dan op de CD of bij Apple Music.

Ik kan dus maar 1 conclusie trekken voor mijzelf, en ja, ik ben mij bewust dat dit n=1 is, als Qobuz anders klinkt dan op de CD, dan moet er wel een EQ overheen zijn gegaan. Eentje die bepaalde frequenties versterkt, hetgeen tot gevolg heeft dat andere meer worden gedempt. Het geluid van Qobuz kan ik daarom niet anders kwalificeren dan steriel qua weergave van de vocalen (waarschijnlijk vooral middenfrequenties worden wat gedempt), wat wel goed kan klinken bij klassiek of jazz, maar wat bij pop (bij mij) door de mand valt. Ik houd het liever bij iets dat klinkt zoals de CD klinkt en daarom blijf ik tevreden met mijn Apple Music abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:39
Silvestris schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:43:
De belangrijkste factor in de geluidskwaliteit bij Spotify is de gebruikte codec. Spotify heeft Ogg Vorbis en ik vind die qua dynamiek zeer tekort komen.

Enkele jaren geleden besloot ik om een proefabonnement op Apple Music te nemen en dat was nog in de tijd dat ze nog geen lossless aanboden. De muziek bij Apple Music klonk veel dynamischer en helderder dan Spotify . Apple gebruikt AAC als lossy codec en deze klinkt gewoon beter dan Ogg Vorbis. Geldt overigens ook voor 320 kbps mp3. Zelf geripte muziek in 320kbps mp3 klinkt ook beter dan op Spotify.

Dus dat de muziek op Tidal beter klinkt dan op Spotify verbaast mij niets.

Nog even over Qobuz, omdat iemand dat hier noemt als best klinkende streaming service
Heb pas een vergelijking gedaan tussen CD , Apple Music lossless en Qobuz CD-kwaliteit, maar ook high res. Uiteraard dezelfde albums en in 1 geval 100% zeker dezelfde master (want er is er ooit maar 1 gemaakt van die CD). Hier mijn conclusie: CD en Apple Music klinken nagenoeg hetzelfde, maar Qobuz klinkt anders. Op sommige aspecten klinkt dat beter (inderdaad meer ruimtelijkheid qua instrumenten, instrumenten die eruit 'ploppen'), maar de vocalen, m.n. bij zangeressen goed te horen, zijn "plat" met minder resonantie dan op de CD of bij Apple Music.

Ik kan dus maar 1 conclusie trekken voor mijzelf, en ja, ik ben mij bewust dat dit n=1 is, als Qobuz anders klinkt dan op de CD, dan moet er wel een EQ overheen zijn gegaan. Eentje die bepaalde frequenties versterkt, hetgeen tot gevolg heeft dat andere meer worden gedempt. Het geluid van Qobuz kan ik daarom niet anders kwalificeren dan steriel qua weergave van de vocalen (waarschijnlijk vooral middenfrequenties worden wat gedempt), wat wel goed kan klinken bij klassiek of jazz, maar wat bij pop (bij mij) door de mand valt. Ik houd het liever bij iets dat klinkt zoals de CD klinkt en daarom blijf ik tevreden met mijn Apple Music abonnement.
Het maakt uit welke cd speler je gebruikt, het is en blijft een apparaat met draaiende onderdelen. Heb flink geinvesteerd in een speler die nog een Philips loopwerk en laser hebben, die allang niet meer worden gemaakt. Het is nog elke dag genieten van die aanschaf. Ben nu wat marktjes, tweedehands winkels en uiteraard nog cd winkels met nieuw materiaal aan het afstruinen (ze bestaan nog :) )

Verder voor nieuw werk heb ik Qobuz, alleen kan ik me niet zo vinden in dat dat steriel klinkt, integendeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:07
aljooge schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 06:56:
[...]

Het maakt uit welke cd speler je gebruikt, het is en blijft een apparaat met draaiende onderdelen. Heb flink geinvesteerd in een speler die nog een Philips loopwerk en laser hebben, die allang niet meer worden gemaakt. Het is nog elke dag genieten van die aanschaf. Ben nu wat marktjes, tweedehands winkels en uiteraard nog cd winkels met nieuw materiaal aan het afstruinen (ze bestaan nog :) )

Verder voor nieuw werk heb ik Qobuz, alleen kan ik me niet zo vinden in dat dat steriel klinkt, integendeel.
Dat maakt zeker uit. Ik heb dan ook een goede speler met een uitstekende DAC, CD's klinken prachtig, dus daar ligt het echt niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Ik heb zowel Spotify en Tidal via de HEOS app gekoppeld zodat ze beiden rechstreeks streamen via Spotify & tidal connect. Maar ook hier is Tidal merkbaar beter. De stemmen zijn helderder en resoneren beter en het geluid lijkt mees los te komen van de speakers, een meer ruimtelijke ervaring en stereobeeld.

Er zijn liedjes zoals Birs van Dominique Fills die gewoon totaal anders klinken. Je hoort dingen in Tidal die in Spotify verstopt zitten.

@Silvestris Ik was idd nog niet op het spoor van Ogg Vorbis. Wie weet is het ook een codec dingetje en is ACC misschien beter voor high-end muziek bij een lossy formaat.

Ik heb voor de grap een gratis Abbo gebomen op Apple Music en het verschil met Spotify is direct merkbaar. Het is alsof er een doek van uw speakers valt en je Tidal-achtig geluid ervaart. Dus het is mijn nu wel duidellijk dat Spotify iets doet aan de muziek waardoor het minder goed is.

Dan heb je nog Apple lossless optie. Ik heb die ingeschakeld maar het verschil was voor mij niet merkbaar, als ik Tidal vergelijk dan kan ik niet anders dan oordelen dat Tidal ook is lossless beter is dan Apple Music losless. Tidal gebruikt de FLAC codec en Apple de ALAC codec. Hun eigen codec.

In ieder geval het verschil tussen Spotify en Apple Music is veel groter dan het verschil tussen Apple Music op AAC 256kbps vs Tidal. Voorlopig blijf ik nog bij Tidal omdat voor één of andere reden Tidal beter klinkt dan Apple Music. Technisch is dat lastig te verklaren maar voor mij lijkt het dat op met Tidal IN het liedje zit en een stem echt door mij gaat, terwijl bij Apple Music losless ALAC er soort van afstandelijkheid te horen is, het komt minder binnen. Technisch zou er echter geen verschil mogen zijn.

Het enige wat ik kan bedenken is dat Tidal rechstreeks via Tidal connect gaat en dat Apple via Airplay2 gaat en dat er daar iets 'misloop' of de kwaliteit beperkt toch nog wordt ondanks ik losless selecteer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:39
Coolstart schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:40:
[…]
Het enige wat ik kan bedenken is dat Tidal rechstreeks via Tidal connect gaat en dat Apple via Airplay2 gaat en dat er daar iets 'misloop' of de kwaliteit beperkt toch nog wordt ondanks ik losless selecteer.
AirPlay 2 is niet altijd lossless, hier wordt dit uitgelegd door Darko: klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolstart
manusz schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:48:
[...]

AirPlay 2 is niet altijd lossless, hier wordt dit uitgelegd door Darko: klik
Idd dat verklaart veel. Airplay 2 streamt dus lossy AAC 256kbps naar mijn Airplay 2 receiver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZktSBhEt6c1lZdAs56WBXRUx64k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/448g2lM49CMfs2eQOpvdHkWm.png?f=fotoalbum_large

Ik heb een Marantz en die draait op HEOS. Zover ik weet heeft Apple Music geen HEOS connector. Ik vermoed dan als ik op Apple TV de Apple Music app open doe dat het wel losless ALAC zal zijn. Te testen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Coolstart Dit kan prima in het grote muziek streaming topic besproken worden, derhalve de hele discussie daarnaartoe verplaatst.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 28-08-2025 01:52 ]

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:57
nieuws: Spotify brengt lossless muziek naar Premium zonder extra kosten
Ik ben benieuwd of ik verschil ga horen met Qobuz.....

Dit kan prima in het Grote Muziek Streaming Topic

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 11-09-2025 00:57 ]

• Albert020
sonsan schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:02:
nieuws: Spotify brengt lossless muziek naar Premium zonder extra kosten
Ik ben benieuwd of ik verschil ga horen met Qobuz.....

[mbr]Dit kan prima in het Grote Muziek Streaming Topic[/mbr]
En het werkt, Op Android, PC en Spotify Connect zonder extra kosten ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7aQCoXNtlhAibmQ06Heno3_IYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQUFecKPp6cbbdLiZQfPnVCp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 11-09-2025 17:56 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Albert020 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:47:
[Afbeelding]
Op Android, mobiel? En dan middels een app update?

Testing, one, two ...

• D-e-n
  • Laatst online: 21:24
Albert020 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:47:
[...]

[Afbeelding]
Op Android kan ik hem nog niet vinden in elk geval en er staat ook geen update klaar van de app

• Albert020
Op Android, mobiel? En dan middels een app update?
D-e-n schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:45:
[...]

Op Android kan ik hem nog niet vinden in elk geval en er staat ook geen update klaar van de app
Heb geen update gehad, het werkt het gewoon....

Zowel PC en Android als via Spotify Connect naar speaker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlnYY3vOVOwV8fz3B6DiljPcNXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LKyicnTBBZsJeugaZ2rClsUt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door Albert020 op 11-09-2025 19:30 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gefaseerde uitrol. Dus sommige hebben het al, anderen niet.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zit het met connect te proberen, maar nog geen nummer hoger gezien dan 44.1/16.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik krijg net bij het openen van Spotify op Android de melding dat het komt. Schermgrootte popup die ik moest dismissen. Ben benieuwd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Op mijn telefoon beweert hij nummers 'zonder kwaliteitsverlies' af te spelen. Straks weer even naar de receiver kijken wat die ontvangt.

Edit:
Zodra je connect gebruikt verdwijnt de indicatie. Daar gaat dus iets nog niet lekker.

Edit 2:
Je moet het blijkbaar ook per connect apparaat instellen waarmee je verbindt. Dus echt op het apparaat en doorklikken en daar zit nog een menu voor geluidskwaliteit. Nu zie ik FLAC binnen komen op de versterker.

[ Voor 58% gewijzigd door Gonadan op 11-09-2025 20:50 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Kun je de geluidskwaliteit van connect streams instellen? Hoe fix je dat dan?
Edit: in de desktop app kun je dat blijkbaar instellen als je doorklik. Pakt hij dat vanaf nu altijd automatisch op?

[ Voor 43% gewijzigd door Tortelli op 11-09-2025 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Op mobiel kan je ook doorklikken, via het icoontje als je verbonden bent. Ik ga er eigenlijk blind dat één keer instellen voor een telefoon-versterker combinatie genoeg is maar ik heb dat nog niet geverifieerd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• The Eagle

The Eagle

Welke versie van de Android app levert die hoge kwaliteit @Albert020 @Gonadan ?
Ik zit zelf op 9.0.76.1126 maar dus nog geen flac.

• Gonadan

Gonadan

The Eagle schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:09:
Jij hebt dezelfde versie als ik.

Stap 1 is in je app instellingen je kwaliteit opschroeven, kan je die instelling wel zien?
Dan krijg je icoontjes en een melding van 'zonder kwaliteitsverlies'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMFeqCCEvZSut5bI4AorPQC3LAw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfm6imgLOT2rP7umaZu7w0YT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-oiDL-JklacTgBA9XHOzSVZrDM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tiVUNtg2bA6TNuEztQYj651l.png?f=fotoalbum_tile
Overigens zie ik dat in dat menu ook het apparaat naar voren komt waarmee je verbonden bent, en dan moet je het specifiek opnieuw hoog zetten. (of dus via doorklikken)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kwaliteit instellingen ken ik, maar daar staat die zonder kwaliteitsverlies nog niet bij. Welk device ik ook kies.
Naja, misschien even afwachten nog :)

• Albert020
The Eagle schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:09:
Hier ook versie 9.0.76.1126

• D-e-n
  • Laatst online: 21:24
Zou het nog uitmaken of je Family of Duo premium of gewoon premium hebt? Met Duo hebben wij nog geen losless

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:24
D-e-n schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:12:
Zou het nog uitmaken of je Family of Duo premium of gewoon premium hebt? Met Duo hebben wij nog geen losless
Het is een gefaseerde uitrol tot en met oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:12:
Wij hebben Duo, dus dat is geen beperking.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

The Eagle schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:36:
Kwaliteit instellingen ken ik, maar daar staat die zonder kwaliteitsverlies nog niet bij. Welk device ik ook kies.
Naja, misschien even afwachten nog :)
Even opnieuw opstarten, misschien is er wat gecached. En alles wat je gedownload hebt moet opnieuw anders blijft het de oude kwaliteit. Ik mag aannemen dat wanneer je de melding gehad hebt je er ook daadwerkelijk toegang tot hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:18
Inderdaad gefaseerde uitrol. Ik krijg de melding dat het binnenkort beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Arjantje72 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:41:
Inderdaad gefaseerde uitrol. Ik krijg de melding dat het binnenkort beschikbaar is :)
Komt nu wel een nieuw update binnen op Android.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nIyoJzHnq8Ga9eQSPVQx7j3Cxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5sW7acLrj6DFoPR4M509xrk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:18
Albert020 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:08:
[...]

Komt nu wel een nieuw update binnen op Android.
[Afbeelding]
Inderdaad, hier nu ook binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Het zou eigenlijk wel mooi zijn als Spotify 24-bit/44.1kHz bij zijn nummer zet die je afspeelt.
In plaats van (Zonder Kwaliteitsverlies)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuEmwTqGQCGuhQ6Kge1Y1vKq7Bo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2CP1i1XKycZrqPLG4B8Nhj18.png?f=user_large

[ Voor 52% gewijzigd door Albert020 op 12-09-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Albert020 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:56:
Het zou eigenlijk wel mooi zijn als Spotify 24-bit/44.1kHz bij zijn nummer zet die je afspeelt.
In plaats van (Zonder Kwaliteitsverlies)
[Afbeelding]
24-bit heb ik nog niet gevonden, dus dat zouden ze er niet bij moeten zetten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bits zeggen niet veel aan de luisteraar, zonder kwaliteitsverlies is duidelijk en als een niet premium klant dit ziet nodigt het uit tot premium worden.

Zouden gratis abonnees nu “met kwaliteitsverlies” zien?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Gonadan schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:19:
[...]

24-bit heb ik nog niet gevonden, dus dat zouden ze er niet bij moeten zetten. ;)
Ok, meeste nummer 16-bit/44.1kHz dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Albert020 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:39:
[...]

Ok, meeste nummer 16-bit/44.1kHz dus.
Voor zover ik kan zien wel. Niet dat me dat uitmaakt, lossless is al een mooie stap, 'high-res' hoeft van mij niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:00
Hier een familie account en lossless is nog niet op alle accounts mogelijk, wat ook (nog) niet werkt is lossless weergave via Chromecast Audio en Ultra, krijg de melding dat deze niet geschikt is hiervoor, wat natuurlijk niet klopt, had elders ook gelezen dat lossless streamen via recente Marantz en Yamaha receivers ook deze melding geeft.
Heb zelf een Denon maar heb dit nog niet getest maar vrees het zelfde.
Hopelijk gaan ze dit nog wel mogelijk maken.

Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:22
Ik wist niet dat je bij Spotify connect kwaliteit kon kiezen.. lijkt er op dat deze standaard op hoog ipv zeer hoog stond. Dus met lossless is er wel een groot verschil in de kwaliteit 😅

• Albert020
Google Cast werkt dus niet met Flac via Spotify.
Het hoogste wat ik dan kan instellen is MP3/320 Khz, alleen Spotify Connect werkt met Flac.

[ Voor 67% gewijzigd door Albert020 op 13-09-2025 01:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:00
Inmiddels kan ik vertellen dat Lossless via de Denon AVR-x1700H werkt en was ook al meerdere berichten tegengekomen die dit bevestigen.
Ik hoop dat Chromecast een kwestie van tijd is.

edit: @Albert020 geeft al aan dat Chromecast geen Spotify-Connect gebruikt maar Google Cast, heb dit nooit geweten, zou het jammer vinden als dit niet mogelijk gemaakt kan worden.
Maak op mijn telefoon gebruik van hifi-cast welke perfect flac bestanden afspeelt via chromecast, gaan het zien hoop ik.

[ Voor 45% gewijzigd door Servpage op 13-09-2025 08:28 ]

Collectie

• Albert020
Servpage schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 08:10:
Inmiddels kan ik vertellen dat Lossless via de Denon AVR-x1700H werkt en was ook al meerdere berichten tegengekomen die dit bevestigen.
Ik hoop dat Chromecast een kwestie van tijd is.

edit: @Albert020 geeft al aan dat Chromecast geen Spotify-Connect gebruikt maar Google Cast, heb dit nooit geweten, zou het jammer vinden als dit niet mogelijk gemaakt kan worden.
Maak op mijn telefoon gebruik van hifi-cast welke perfect flac bestanden afspeelt via chromecast, gaan het zien hoop ik.
Het werkt in ieder geval wel met Google Cast, kijk maar naar Tidal, en zelf in 24-bit/96 kHz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sonos zit ook nog in de pijplijn dus ik verwacht dat er nog wel doorontwikkeld wordt.

@Servpage mijn Yamaha doet het prima met lossless.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Albert020 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:53:
[...]

Het werkt in ieder geval wel met Google Cast, kijk maar naar Tidal, en zelf in 24-bit/96 kHz.
Maar Google Cast (zeg maar casten vanaf je browser ed) werkt en is iets anders dan de Spotify connect implementatie op de Chromecast :)
Alleen de Chromecast Audio is in staat op 320kbps te doen, de rest is gelimiteerd tot 256Kbps. Daarom ook geen Chromecast gebruiken icm Spotify, dan doe je jezelf tekort ;)

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Bij mij is sinds gisteren de optie 24-bits/44.1khz beschikbaar.
Maar als ik met spotify connect naar mijn Denon receiver zend, blijft hij op 320kbit opereren en zegt hij dat mijn device niet hoger ondersteund.
Terwijl Tidal probleemloos 192 / 24 doet.

Iemand zoiets al eens geprobeerd met Spotify connect naar receiver?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The Eagle schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:52:
[...]

Maar Google Cast (zeg maar casten vanaf je browser ed) werkt en is iets anders dan de Spotify connect implementatie op de Chromecast :)
Alleen de Chromecast Audio is in staat op 320kbps te doen, de rest is gelimiteerd tot 256Kbps. Daarom ook geen Chromecast gebruiken icm Spotify, dan doe je jezelf tekort ;)
Dat werkt dan anders met Qobuz ?

Ik kan met de Qobuz app, Google cast gebruiken om naar mijn Samsung soundbar te casten. Dat werkt volgens mij echt wel aan de maximale CD kwaliteit die ik ingesteld heb.

Maar goed, dat is dan ook geen Chromecast apparaat natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

maDDog83 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:43:
Maar als ik met spotify connect naar mijn Denon receiver zend, blijft hij op 320kbit opereren en zegt hij dat mijn device niet hoger ondersteund.

Niet naar een receiver (heb een Cambridge versterker). Maar mijn streamers werken allemaal prima. Moest in de Spotify Connect lijst voor ieder apparaat apart instellen dat het zonder kwaliteits verlies mocht.

Lossless is vandaag voor mij geactiveerd. En ben het even aan het testen voordat ik zo naar het werk moet. Speelt een Miami Vice playlist af op mijn Cambridge CXN V2 :)

• maDDog83
  • Nu online
SandsOfArrakis schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:55:
[...]

Niet naar een receiver (heb een Cambridge versterker). Maar mijn streamers werken allemaal prima. Moest in de Spotify Connect lijst voor ieder apparaat apart instellen dat het zonder kwaliteits verlies mocht.
Wat en waar is precies die Spotify Connect lijst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

maDDog83 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:01:
[...]

Wat en waar is precies die Spotify Connect lijst?
Gewoon het overzicht waar je een apparaat kiest voor Spotify Connect om de muziek naar toe te sturen. Daar kan je voor ieder apparaat apart instellen dat hij lossless mag gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/0X9eoBpLwRckxwiq7XSNLvS5.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/UlPPBQEHq31wawaij1ZSkvsy.png

[ Voor 19% gewijzigd door SandsOfArrakis op 18-09-2025 11:08 ]

• maDDog83
  • Nu online
SandsOfArrakis schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:06:
[...]

Gewoon het overzicht waar je een apparaat kiest voor Spotify Connect om de muziek naar toe te sturen. Daar kan je voor ieder apparaat apart instellen dat hij lossless mag gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ah daar, volgens mij was bij mij deze optie zonder kwaliteitsverlies ook greyed out.
Zal thuis nog even de boel opnieuw opstarten en nog eens checken.

btw. prachtig apparaat die cambridge :D

[ Voor 3% gewijzigd door maDDog83 op 18-09-2025 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

maDDog83 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:43:

Blader anders gewoon even terug, er zijn recent genoeg ervaringen gepost.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik heb thuis een Wiim pro plus en een Volumio primo streamer. Ik kan wel lossless streamen naar de Wiim, maar bij de Volumio is het voormalige maximum van 320 kbps het maximale.

Ik verwacht dat Volumio nog wel een firmware update gaat uitbrengen voor de primo, dat doen ze sowieso regelmatig maar of Argon dat ook voor de Stream 2M van een vriend van me gaat doen vraag ik me af. Of je wel of niet kan genieten van lossless bij Spotify zal dus ook van de fabrikant van je streamer afhangen.

• Albert020
Google Cast nog steeds geen lossless.... :-(

[ Voor 38% gewijzigd door Albert020 op 18-09-2025 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

musicfreak schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:44:
Ik heb thuis een Wiim pro plus en een Volumio primo streamer. Ik kan wel lossless streamen naar de Wiim, maar bij de Volumio is het voormalige maximum van 320 kbps het maximale.

Ik verwacht dat Volumio nog wel een firmware update gaat uitbrengen voor de primo, dat doen ze sowieso regelmatig maar of Argon dat ook voor de Stream 2M van een vriend van me gaat doen vraag ik me af. Of je wel of niet kan genieten van lossless bij Spotify zal dus ook van de fabrikant van je streamer afhangen.
Heb hier ook Volumio op een pi draaien. Plugin ondersteunt max 320Kbps, dus geen lossless helaas. Ligt aan het plugin team. Ze zijn aan een andere aan het werken zag ik, maar die is voor Volumio 3 zelfs nog in development en niet eens in bèta.

En idd, hangt af van de ondersteuning van de fabrikant. Argon is huismerk Hifi Klubben iirc, das dus na te vragen.

• Albert020
Wel jammer dat je alleen via bluetooth een playlist kunt mixen en niet via lossless audio

[ Voor 79% gewijzigd door Albert020 op 25-09-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ik vroeg mij af of jullie wellicht tips hebben waar je volledige officiële (geen cam versies) concerten met beeld kan streamen?
Via YouTube kom ik veelal losse nummers tegen, maar heel af en toe een volledige concert.
Qua Gerne zoek ik momenteel eigenlijk vooral Nederlands en Pop.

De volgende tips kreeg ik al:
Nugs.net
Arte.de
Youtube

Wat ik zelf had bekeken en of gevonden:

YouTube
Netflix (vooral documentaires kwam ik tegen)
Prime (normale versie geen aanvullende abonnementen onderzocht)
Videoland (onvoldoende nog onderzocht)

Vraag (in elk geval tijdelijk) hier gepost met moderator-toestemming

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 06-10-2025 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:55
Heeft iemand al ervaring met Qobuz connect? Werkt dat soepel en probleemloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

pascoa341 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:05:
Heeft iemand al ervaring met Qobuz connect? Werkt dat soepel en probleemloos?
Ik gebruik normaal Roon. Maar ik heb Qobuz Connect getest op mijn twee ondersteunde streamers (WiiM Ultra en Bluesound Node X). Qobuz Connect werkt er prima mee samen.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is per 1 mei 2025 voor alle muziekstreamingdiensten:
  • Amazon Music
  • Apple Music
  • Deezer
  • Soundcloud
  • Spotify
  • Tidal
  • Qobuz
  • YouTube Music
Etc

Check eerst of een vraag reeds gesteld is. Kleine problemen, vragen en vergelijkingen kunnen hier, maar wel met eigen inzet.

Grote specifieke problemen benodigen een eigen topic.