Het Grote Muziek Streaming Topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:19

Grozno

acts without consequence!

Mwoa, dat hangt af van hoe je de diensten wilt vergelijken. In dit topic wordt daarbij veelal gesproken over een hoorbaar kwaliteitsverschil. Daarbij ga ik ervan uit dat een verschil in masters uitgesloten is. Al geloof ik prima dat dit verschil kan voorkomen.
En zolang ik tevreden ben met de functionaliteit van Spotify, beoordeel ik voor mezelf of ik verschil in geluidskwaliteit kan onderscheiden met een daarvoor valide test.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:10

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Grozno schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:00:
Iedereen maakt een eigen keuze natuurlijk. Ik test mezelf af en toe (https://abx.digitalfeed.net/) om te checken of ik verschil kan horen. En zolang dat niet zo is, heeft het geen zin om over te stappen. Voor diegene die het verschil wel hoort kan de keuze natuurlijk anders zijn.
Hoe bluetooth compressie op een reeds gecomprimeerde file klinkt, hoor je niet in dit soort test ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Dat klopt, want ik gebruik geen bluetooth als ik echt naar muziek luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:26
daffie82 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:35:
[...]

Hoe bluetooth compressie op een reeds gecomprimeerde file klinkt, hoor je niet in dit soort test ;)
Als je dat wil luister je met een BT hoofdtelefoon? :?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Grozno schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:34:
Mwoa, dat hangt af van hoe je de diensten wilt vergelijken. In dit topic wordt daarbij veelal gesproken over een hoorbaar kwaliteitsverschil. Daarbij ga ik ervan uit dat een verschil in masters uitgesloten is. Al geloof ik prima dat dit verschil kan voorkomen.
En zolang ik tevreden ben met de functionaliteit van Spotify, beoordeel ik voor mezelf of ik verschil in geluidskwaliteit kan onderscheiden met een daarvoor valide test.
Het belangrijkste is dat je tevreden bent met de geluidskwaliteit.

De verschillen zitten er ook op andere vlakken.
Qobuz betaalt de artiesten meer per stream dan Spotify. Flink meer, wanneer je ziet hoeveel meer streams om $ 1.000 te kunnen verdienen. Kan voor iemand ook belangrijk zijn.

https://www.headphonesty....s-spotify-pay-per-stream/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MerijnB schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Als je dat wil luister je met een BT hoofdtelefoon? :?
Je snapt mijn punt duidelijk niet. Maakt niet uit. Laat lekker zitten.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
daffie82 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 00:43:
[...]

Ben dan wel benieuwd wat je bedoelt.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb het hierboven reeds uitgelegd. Ga niet twee keer hetzelfde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04
Hier ook een tevreden Qobuz gebruiker. Mijn jaarabonnement loopt binnenkort af, en dan ga ik toch Tidal weer eens uitproberen. Reden hiervoor is vooral Tidal Connect.
Ik heb een Wiim streamer en hun app is prima, maar toch vergt het wat extra stappen om te zoeken binnen alleen de Qobuz catalogus (om te voorkomen dat je ook zoekresultaten van internet radiozenders krijgt ;)).
Ik gebruik nu regelmatig de Qobuz app via Airplay maar dan wordt de stream omgezet naar AAC 256kbps. en da's toch jammer als Qobuz zelf hi-res aanbiedt. Qobuz Connect komt dan wel steeds dichterbij maar ben ook gewoon benieuwd waar Tidal nu staat en hoe het klinkt in vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
daffie82 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:04:
Ik heb het hierboven reeds uitgelegd. Ga niet twee keer hetzelfde zeggen.
daffie82 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:48:
[...]
Als ik met mijn simpele SBC bluetooth radio in de auto naar Qobuz luister:
als ik daar van CD kwaliteit start of ik start van 320 OGG, dat maakt wel degelijk een verschil voor mijn oortjes...
Hier zeg je niet zoveel, behalve dat een (subjectieve) luistertest voor jou verschil maakt.

daffie82 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 00:43:

[...]

En hier zeg je ook niets...

Sorry hoor, maar ik zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

CR2032 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:09:
[...]

Het belangrijkste is dat je tevreden bent met de geluidskwaliteit.

De verschillen zitten er ook op andere vlakken.
Qobuz betaalt de artiesten meer per stream dan Spotify. Flink meer, wanneer je ziet hoeveel meer streams om $ 1.000 te kunnen verdienen. Kan voor iemand ook belangrijk zijn.

https://www.headphonesty....s-spotify-pay-per-stream/
Dat vind ik inderdaad een heel legitieme reden om je keuze op te baseren. Eentje waar ik nog niet heel bewust over had nagedacht. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

musicfreak schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:19:
Hier ook een tevreden Qobuz gebruiker. Mijn jaarabonnement loopt binnenkort af, en dan ga ik toch Tidal weer eens uitproberen. Reden hiervoor is vooral Tidal Connect.
Ik heb een Wiim streamer en hun app is prima, maar toch vergt het wat extra stappen om te zoeken binnen alleen de Qobuz catalogus (om te voorkomen dat je ook zoekresultaten van internet radiozenders krijgt ;)).
Ik gebruik nu regelmatig de Qobuz app via Airplay maar dan wordt de stream omgezet naar AAC 256kbps. en da's toch jammer als Qobuz zelf hi-res aanbiedt. Qobuz Connect komt dan wel steeds dichterbij maar ben ook gewoon benieuwd waar Tidal nu staat en hoe het klinkt in vergelijking.
Ik gebruik Qobuz en Tidal. Ik hoor geen verschil tussen beiden. Ze klinken allebei erg goed thuis via Roon. En op de oordoppen op het werk via mijn iPhone.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:57
Eerst zelf trouble shooten aan welk device/bron het issue ligt in plaats van triple posten.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 07-07-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
musicfreak schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:19:
Op de WiiM streamer kun je ook direct de Qobuz app met Chromecast gebruiken. Het streamen verloopt dan in high-res direct via de WiiM en Qobuz, je telefoon is alleen een remote.

Deze tip kwam ik eerder tegen op WiiM support. 8)
On iOS and Android, the Qobuz app is compatible with Chromecast, thus, you can stream Qobuz in Hi-Res to WiiM Pro via Chromecast up to 24-bit at 96 kHz format.

https://faq.wiimhome.com/...obuz-app-using-chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04
CR2032 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:54:
[...]
Op de WiiM streamer kun je ook direct de Qobuz app met Chromecast gebruiken. Het streamen verloopt dan in high-res direct via de WiiM en Qobuz, je telefoon is alleen een remote.

Deze tip kwam ik eerder tegen op WiiM support. 8)
Oh dat is nog een goede tip, al gebruik ik liever geen Google diensten. Heb nu een Tidal abonnement afgesloten en ben een beetje aan het vergelijken. Beiden klinken goed vind ik maar ik merk wel dat Qobuz in vergelijking iets softer klinkt, iets rustiger. Het is maar net wat je prettiger vind klinken, meer een kwestie van smaak en wat het beste klinkt op je set.
Bij Qobuz vond ik het altijd prettig dat je bij sommige albums voor verschillende versies kon kiezen, al dan niet geremasterd bijvoorbeeld. Dat mis ik vooralsnog bij Tidal (of ik kijk niet goed?).

[ Voor 11% gewijzigd door musicfreak op 19-07-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:55

Toshirou

Vinyl Surfer

Na een goede tijd in het verleden Spotify en Apple Music te hebben gebruikt, gebruik ik nu een aantal maanden naar tevredenheid Tidal.

Ik gebruik het nu in combinatie met de Eversolo DMP-A6 ME en met hun integratie binnen de Eversolo app is het zowel qua gebruiksgemak als de geluidskwaliteit echt meer dan goed te noemen. Alles klopt en het is echt overzichtelijk zonder onnodige onzin als podcasts etc.. die mij worden opgedrongen erbij. Al met al… hier een tevreden Tidal gebruiker 😁👍

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 13:38
Ik merk ook geen verschil tussen Spotfy en Tidal. Die laatste zou een véél betere kwaliteit moeten leveren, maar mijn oortjes willen er niets van weten.

Ik heb het al met meerdere apparaten en combinaties geprobeerd;

* Chord Mojo
* Topping DX3 Pro+
* Fiio Q10
* Schiit Stack (Magi en Modi)

In combinatie met:

* Shure SHR1540
* Beyeredynamic DT770
* Audeze Maxwell (bluetooth)
* Monoprice Monolith M1070

Het is allemaal niet het meeste high-end, maar niets lijkt een verschil te maken tussen de diensten.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Qobuz heeft nu ook de radio feature in hun apps. Qobuz Radio is tegelijk uitgebracht met meer nieuwe features. Beter laat dan nooit. Voor wie het ook had gemist: https://community.qobuz.c...ji08ktj0w94hcfcjbbuyui2dw

De muziekselectie is soms best verrassend te noemen.
Top dat het er nu is. (y)

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:40
Heb iets vreemd bij Qobuz, van het album Jan Hammer Miami Vice: The Complete Collection
Speelt deze sommige nummer maar 30 seconden af terwijl de nummers meer dan 4 minuten duren!
Via Tidal speelt ie deze wel helemaal af, heb gewoon abonnement, heel vaag ?

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 28-09-2024 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Albert020 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:18:
Heb iets vreemd bij Qobuz, van het album Jan Hammer Miami Vice: The Complete Collection
Speelt deze sommige nummer maar 30 seconden af terwijl de nummers meer dan 4 minuten duren!
Dat heet: we hebben die nummers uit de catalogus gehaald. Jammer joh.
Heb ik wel vaker gezien bij Qobuz.
Soms krijg je dan enkele dagen later een nieuwe release te zien als je zoekt op de titel maar kan ook gewoon zijn dat Qobuz geen licentie meer heeft voor die tracks.

En Tidal heeft de licentie wel nog.

Je huurt. Als je de muziek voor altijd wil, moet je hem kopen.
Koop je hem via Qobuz niet vergeten te downloaden en op te slaan. Want als Qobuz tijdje later die release die je gekocht hebt uit hun catalogus verwijderd kan je hem NIET opnieuw downloaden. Ook al heb je het gekocht.

Daarom heb ik dus ook nog steeds een fysieke collectie naast Qobuz.

• Albert020
daffie82 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:48:
[...]

Soms krijg je dan enkele dagen later een nieuwe release te zien als je zoekt op de titel maar kan ook gewoon zijn dat Qobuz geen licentie meer heeft voor die tracks.

Koop je hem via Qobuz niet vergeten te downloaden en op te slaan. Want als Qobuz tijdje later die release die je gekocht hebt uit hun catalogus verwijderd kan je hem NIET opnieuw downloaden. Ook al heb je het gekocht.

Okay, heb dit bij Tidal nooit meegemaakt....

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Is bij Tidal even vaak hoor. Al zul je het daar toevallig nog nooit zelf gezien hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:29
daffie82 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:48:
[...]

Dat heb ik regelmatig met Tidal , staat wel doodleuk in mijn playlist maar afspelen ho maar.

Maar voor 2.20 per maand mag ik niet klagen. O-)

• Albert020
Amdwarrior schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:14:
[...]

Dat heb ik regelmatig met Tidal , staat wel doodleuk in mijn playlist maar afspelen ho maar.

Maar voor 2.20 per maand mag ik niet klagen. O-)
Is bij Qobuz wel een andere prijs, zou daar niet mogen !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een van de vele redenen waarom ik offline muziek wil hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Het lijkt erop dat er bij Qobuz per 1 oktober veel albums gaan verdwijnen. Zowel via streaming als de online shop.

Ik kreeg van de week een e-mail dat 2 van mijn 30 gekochte albums na 1 oktober niet meer te beluisteren zijn. En op het Roon forum zijn er meerdere mensen die eenzelfde mail hebben gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/cks0ojmEsF7mIf2yi51hTAyz.png

Ik heb overigens al mijn aankopen allemaal gedownload met een extra backup. :)

[ Voor 11% gewijzigd door SandsOfArrakis op 28-09-2024 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:59
Om die reden ben ik ook sinds een aantal jaar weer cd's aan het kopen. Dan pakt niemand mijn favoriete albums meer af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb het even met Roon gechecked. Maar het grootste deel van het album is unavailable op Qobuz. Op Tidal staat hij wel compleet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/3G3JpGOi4aJR8en9o2QpjQgi.png

• Albert020
SandsOfArrakis schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 16:55:
[...]

Ik heb het even met Roon gechecked. Maar het grootste deel van het album is unavailable op Qobuz. Op Tidal staat hij wel compleet.

[Afbeelding]
Echt heel slecht, gratis maand Qobuz, weet nu genoeg, zeer slecht, hou het wel bij Tidal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Albert020 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:35:
[...]

Is bij Qobuz wel een andere prijs, zou daar niet mogen !
Heb je gelezen wat ik schreef?

als Netflix een serie of film eruit zwiert omdat ze de licentie kwijt zijn, ga je ook weg?
En dat gebeurt nog veel vaker dan bij Qobuz.

En hoezo zou dat niet mogen voor die prijs? Vroeger kocht je amper 2 CD's of LP's voor de prijs die je nu voor een maand Qobuz betaalt. En dan hou ik nog geen rekening met inflatie. Met dat verschil dat je nu voor dat geld GIGANTISCH veel muziek kan luisteren.
Maar nogmaals: HET IS NIET VAN JOU.
En dat kan je ook niet verwachten voor die prijs natuurlijk.

@SandsOfArrakis die mail heb ik ook gehad. Ik had echter geen "affected albums".
Maar ik doe ze inderdaad ook meteen downloaden en backuppen in de cloud :)

[ Voor 13% gewijzigd door daffie82 op 28-09-2024 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

daffie82 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:22:
[...]

Heb je gelezen wat ik schreef?

als Netflix een serie of film eruit zwiert omdat ze de licentie kwijt zijn, ga je ook weg?
En dat gebeurt nog veel vaker dan bij Qobuz.

En hoezo zou dat niet mogen voor die prijs? Vroeger kocht je amper 2 CD's of LP's voor de prijs die je nu voor een maand Qobuz betaalt. En dan hou ik nog geen rekening met inflatie. Met dat verschil dat je nu voor dat geld GIGANTISCH veel muziek kan luisteren.
Maar nogmaals: HET IS NIET VAN JOU.
En dat kan je ook niet verwachten voor die prijs natuurlijk.

@SandsOfArrakis die mail heb ik ook gehad. Ik had echter geen "affected albums".
Maar ik doe ze inderdaad ook meteen downloaden en backuppen in de cloud :)
Afgelopen augustus had Qobuz Downloadfest. Daar veel hi-res albums voor iets van 8 Euro per stuk binnengeharkt. Klinken lekker hier. Ik heb Qobuz Sublime er al lang weer uit.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb trouwens net gecheckt. Van de 535 favoriete tracks en meer dan 250 favoriete albums waren er minder dan 5 niet meer beschikbaar.
En als ik zocht op de releases/tracks kon ik ze allemaal terug toevoegen.
Betrof telkens kleine wijzigingen in de release versie waardoor die oude favoriet dus niet meer beschikbaar was.

Voor de rest merk ik dus zelf heel weinig van de wijziging per 1 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CloudPrutser
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-05 14:32
SacreBleu schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:15:
Ik merk ook geen verschil tussen Spotfy en Tidal. Die laatste zou een véél betere kwaliteit moeten leveren, maar mijn oortjes willen er niets van weten.

Ik heb het al met meerdere apparaten en combinaties geprobeerd;

* Chord Mojo
* Topping DX3 Pro+
* Fiio Q10
* Schiit Stack (Magi en Modi)

In combinatie met:

* Shure SHR1540
* Beyeredynamic DT770
* Audeze Maxwell (bluetooth)
* Monoprice Monolith M1070

Het is allemaal niet het meeste high-end, maar niets lijkt een verschil te maken tussen de diensten.
Nee klopt, 99% van de Bluetooth apparaten ondersteunen max. 328 Kbps. Ik zag maanden geleden wel bij HiFi Klubbe een koptelefoon die het ondersteund, maar die is echt heel prijzig.

Ik heb een koptelefoon van Sennheiser die ze ook gebruiken in studio's; heeft me 500 euro gekost ofzo. Weet even niet wat het model is maar kan wel checken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 13:38
CloudPrutser schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:56:
[...]

Nee klopt, 99% van de Bluetooth apparaten ondersteunen max. 328 Kbps. Ik zag maanden geleden wel bij HiFi Klubbe een koptelefoon die het ondersteund, maar die is echt heel prijzig.

Ik heb een koptelefoon van Sennheiser die ze ook gebruiken in studio's; heeft me 500 euro gekost ofzo. Weet even niet wat het model is maar kan wel checken voor je.
Sennheiser is goed spul. Ik heb alleen daarvan al een tijd niets gehad. Op dezelfde koptelefoon hoor ik geen verschil met de bekend AB test van Tidal. Tussen de hoofdtelefoons zit wel verschil.
Alleen de Maxwell is bluetooth en in de koptelefoon zelf zit een amp.

Hij klinkt echt mega-goed. Ik zit wel rond de 500 - 600 euro qua klasse. Ooit eens nagedacht om eens een stap naar de 1000 te maken. Maar uiteindelijk kom je op het pad van diminishing returns.

Ik ben ook een niet al te kritische luisteraar. Maar ook als ik het probeer krijg ik het verschil niet te horen. Dat wil niet zeggen dat het er niet is, overigens.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nou nou.... Een bluetooth headset moet echt geen 500 euro kosten.
Heel tevreden van deze Sennheiser, geweldige batterij en zeer stabiele bluetooth verbinding met aptX HD. Dus hoger dan 328kbps. Ook aptX Adaptive is beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lJWEvL8VbSxgfiO6laRRDBKrX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUmOEAHfIIQdNtI8Fr10Bd7N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Miljardenfraude teistert streamingindustrie: ‘Dit zijn geen kinderen in kelders meer’

https://www.volkskrant.nl...in-kelders-meer~bd612a9d/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 21:06
Mijn jaarabo op qobuz stopt over 2 maanden, doordat Tidal afgestapt is van MQA, was ik wel benieuwd of ik eventueel wil overstappen, vond bij Tidal vooral de mixes erg fijn waardoor ik veel nieuwe bands heb leren kennen. Daarnaast zou ik op een familieabo over kunnen gaan, scheelt toch bijna €130-170 in abo kosten per jaar.

Maar bij vergelijken en luisteren naar verschillende nummers tussen qobuz en tidal in roon, klinkt naar mij idee qobuz toch nog steeds een stuk fijner. Rustiger in het gehoor, het idee meer details te horen, bas net teveel aanwezig in tidal lijkt het, lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Pharminepulse schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:17:
Mijn jaarabo op qobuz stopt over 2 maanden, doordat Tidal afgestapt is van MQA, was ik wel benieuwd of ik eventueel wil overstappen, vond bij Tidal vooral de mixes erg fijn waardoor ik veel nieuwe bands heb leren kennen. Daarnaast zou ik op een familieabo over kunnen gaan, scheelt toch bijna €130-170 in abo kosten per jaar.

Maar bij vergelijken en luisteren naar verschillende nummers tussen qobuz en tidal in roon, klinkt naar mij idee qobuz toch nog steeds een stuk fijner. Rustiger in het gehoor, het idee meer details te horen, bas net teveel aanwezig in tidal lijkt het, lastig.
Ik ben van Tidal afgestapt. Morgen verloopt mijn abonnement. Tidal claimt wel leuk dat MQA pleite is. Maar Roon speelt nog zeer geregeld MQA af via Tidal. De meeste 16/44.1 albums van Tidal zijn nog steeds MQA.
Tidal heeft gewoon MQA uitgeschakeld in hun app.

Vanaf morgen heb ik alleen nog Qobuz Sublime in huis. Qobuz klinkt hier gewoon beter. Enige nadelen van Qobuz ten opzichte van Tidal zijn hun kleinere bibliotheek. Alhoewel 95% van de muziek waar ik naar luister gewoon beschikbaar is. En Tidal's persoonlijke muziek mixes zijn een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Paar jaren geleden had ik dezelfde ervaringen met Tidal. Sindsdien zit ik bij Qobuz and I havent looked back since.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 12:32
MQA is toch dat dubieuze proprietary audio formaat waarbij er het een en ander wordt geclaimd, maar niet echt wordt waargemaakt?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

GarBaGe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:46:
MQA is toch dat dubieuze proprietary audio formaat waarbij er het een en ander wordt geclaimd, maar niet echt wordt waargemaakt?
Klopt en ondertussen ook licentie geld vangen. Is een tijdje geleden overgenomen door Lenbrook. Eigenaar van onder meer NAD en Bluesound.
daffie82 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:31:
Paar jaren geleden had ik dezelfde ervaringen met Tidal. Sindsdien zit ik bij Qobuz and I havent looked back since.
Ik heb een mooie collectie muziek opgebouwd de afgelopen 30+ jaar. Hier vormt Qobuz een prima aanvulling op. Zowel streaming als hun online winkel. Al ruim dertig albums vandaan gehaald. Zowel CD als hi-res FLAC, en DSD.

Qobuz Sublime kan voor mij prima uit.

[ Voor 17% gewijzigd door SandsOfArrakis op 23-10-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 10:31
Ik heb sinds kort een nieuwe koptelefoon ( Bowers & Wilkins PX7 S2e ) en luister nu een stuk meer muziek dan voorheen.
Ik gebruikte eigenlijk altijd spotify maar omdat ik veel lees over de betere kwaliteit van Tidal ben ik dan eens gaan gebruiken deze ochtend. Ik weet nog niet helemaal of ik het verschil hoor maar wellicht nog wat meer tijd geven.
Zou het verschil merkbaar moeten zijn wanneer ik de koptelefoon bekabeld aansluit op mijn telefoon? Of is de kwaliteit via de telefoon sowieso wat beperkt?

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:52
Mavi86 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:33:
Ik heb sinds kort een nieuwe koptelefoon ( Bowers & Wilkins PX7 S2e ) en luister nu een stuk meer muziek dan voorheen.
Ik gebruikte eigenlijk altijd spotify maar omdat ik veel lees over de betere kwaliteit van Tidal ben ik dan eens gaan gebruiken deze ochtend. Ik weet nog niet helemaal of ik het verschil hoor maar wellicht nog wat meer tijd geven.
Zou het verschil merkbaar moeten zijn wanneer ik de koptelefoon bekabeld aansluit op mijn telefoon? Of is de kwaliteit via de telefoon sowieso wat beperkt?
Wat heb je hier zelf al over gevonden? Er spelen enkele factoren mee en als je die meeneemt in je search kom je veel nuttigs tegen.

Denk aan het model van je telefoon, de Bluetooth Codec, de DAC in je telefoon.
Mijn gok is dat de maximale geluidskwaliteit/bitrate van Spotify in jouw situatie, draadloos, dezelfde is als Tidal aanbiedt. Tidal kan meer, maar dat komt botgezegd niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 10:31
Ik zit deze ochtend onder werktijd wat te prutsen dus mijn search is beperkt geweest. Ik las in ieder geval dat via bluetooth de winst sowieso beperkt is dus ik heb zojuist mijn koptelefoon via een kabel aangesloten op mn telefoon ( samsung a52). Vervolgens ben ik een paar nummers gaan vergelijken door te switchen tussen spotify en tidal. soms denk ik verschil te horen maar twijfel of mezelf het wijs maak of het echt hoor.
Daarom vroeg ik me af of het technisch wel of niet te horen is.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mavi86 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:47:
Ik zit deze ochtend onder werktijd wat te prutsen dus mijn search is beperkt geweest. Ik las in ieder geval dat via bluetooth de winst sowieso beperkt is dus ik heb zojuist mijn koptelefoon via een kabel aangesloten op mn telefoon ( samsung a52). Vervolgens ben ik een paar nummers gaan vergelijken door te switchen tussen spotify en tidal. soms denk ik verschil te horen maar twijfel of mezelf het wijs maak of het echt hoor.
Als je aptX HD Bluetooth gebruikt, kan draadloos ook prima en kan je technisch het verschil ook horen.

of je het effectief hoort, hangt ook van vele andere factoren af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Mavi86 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:47:
Het hangt er vanaf, als Tidal beter (of eigenlijk andere, want wat is beter?) masters heeft, of nog sleutelt aan de audio ga je dat horen. Hi-res heeft geen toegevoegde waarde, lossless vs lossy eigenlijk ook niet (bij tests waarbij enkel het verschil tussen lossless en lossy (met hoge bitrate!) getest wordt kan het verschil eigenlijk nooit geduid worden.

Onderaan de streep is een technische onderbouwing voor verschil best twijfelachtig, veel van de ervaren verschillen zullen subjectief zijn (waar overigens niets mis mee is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Al die muziek providers tegenwoordig die werken met een shuffle die amper een shuffle te noemen is. Als je een playlist of favoriete lijst hebt van 300+ songs, krijg je toch altijd dezelfde 50 songs te horen.

Dat is zo bij Spotify, dat is zo bij Qobuz en dat is zo bij Tidal.

is dat nu zo moeilijk?

Amateurs.

https://www.reddit.com/r/...dal_not_working_properly/
https://www.reddit.com/r/...l44/the_shuffle_is_awful/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 09:47
Tidal geprobeerd vanwege flac kwaliteit.
Via Chromecast Audio (kabel) klinkt dat geweldig. Vergelijken met Spotify (hoogste kwaliteit) is echter niet te doen, zou niet weten hoe. Nadeel van Tidal is dat bij luisteren op mijn telefoon met bt-dopjes de muziek om de haverklap stopt. Ik moet dan de app openen.
Met Spotify nooit problemen.
Exit Tidal.

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:59
snarfl schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:40:
Tidal geprobeerd vanwege flac kwaliteit.
Via Chromecast Audio (kabel) klinkt dat geweldig. Vergelijken met Spotify (hoogste kwaliteit) is echter niet te doen, zou niet weten hoe. Nadeel van Tidal is dat bij luisteren op mijn telefoon met bt-dopjes de muziek om de haverklap stopt. Ik moet dan de app openen.
Met Spotify nooit problemen.
Exit Tidal.
Ligt niet aan Tidal dat de muziek om de haverklap stopt en heb er zelf ook totaal geen last van. Je apparatuur en overbrenging moet de hoge resolutie ook aan kunnen en daar zal bij jou iets fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
Nu ook bij KPN de prijs van spotify omhoog gaat en je deze niet kunt omzetten naar de basic versie zijn we op zoek naar een vervanger voor spotify. Welke van de 2 andere komt het dichts in de buurt van spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dancis schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:28:
Nu ook bij KPN de prijs van spotify omhoog gaat en je deze niet kunt omzetten naar de basic versie zijn we op zoek naar een vervanger voor spotify. Welke van de 2 andere komt het dichts in de buurt van spotify?
Tja, dat hangt er vanaf wat je belangrijk vind. Heb je het topic wel doorgelezen, want dit lijkt niet op enig eigen vooronderzoek.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
gambieter schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:38:
[...]

Tja, dat hangt er vanaf wat je belangrijk vind. Heb je het topic wel doorgelezen, want dit lijkt niet op enig eigen vooronderzoek.
Ik bedoelde meer qua muziek library. Muziek kwaliteit is niet van heel groot belang, het hoeft geen lossless te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dancis schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:50:
Ik bedoelde meer qua muziek library. Muziek kwaliteit is niet van heel groot belang, het hoeft geen lossless te zijn.
Ze overlappen sterk, het aanbod verschilt imo niet vreselijk veel. Spotify is veel beter in het maken van gepersonaliseerde playlists, hun algoritme werkt beter. Je valt je geen buil met Tidal of Deezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 09:47
aljooge schreef op maandag 21 april 2025 @ 07:38:
[...]

Ligt niet aan Tidal dat de muziek om de haverklap stopt en heb er zelf ook totaal geen last van. Je apparatuur en overbrenging moet de hoge resolutie ook aan kunnen en daar zal bij jou iets fout gaan.
5 ghz, signaalsterkte uitstekend, maar als ik op mijn telefoon even een appje beantwoord valt Tidal stil en gaat pas weer verder als ik Tidal weer op scherm open.
Het probleem doet dus zich niet voor als Tidal op de Chromecast Audio (bekabeld) via mijn versterker afspeelt.
Ik vermoed dat de app gewoon jaloers van aard is 8) .

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-05 22:33
Maar je eerste reflex als iets duurder word is dus dat je naar iets anders op zoek moet?
Dat hoeft niet goed uit te pakken natuurlijk. Concurrentie is vaak even duur en is vaak minder user friendly dan spotify.
Zeker als geluidskwaliteit je niet uitmaakt zou ik voor spotify gaan, zelfs als hij een paar euro duurder zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

maDDog83 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:53:
[...]

Maar je eerste reflex als iets duurder word is dus dat je naar iets anders op zoek moet?
Dat hoeft niet goed uit te pakken natuurlijk. Concurrentie is vaak even duur en is vaak minder user friendly dan spotify.
Zeker als geluidskwaliteit je niet uitmaakt zou ik voor spotify gaan, zelfs als hij een paar euro duurder zou zijn.
Tja we blijven Nederlanders he.. Als het ergens 1 Euro goedkoper is dan gaan we daar heen.

Ik heb zelf twee jaar abonnementen. Qobuz Sublime en Deezer. Qobuz is zeker niet de goedkoopste maar klinkt uitstekend, heeft de muziek waar ik graag naar luister. En een mooie download shop. Deezer jaar abonnement er naast wat omgerekend op 9 Euro per maand uitkomt. Voornamelijk voor de Flow optie. Maar het heeft gewoon een uitgebreide bibliotheek en klinkt ook goed.

Verder ben ik het wel eens met je stelling. Als Spotify altijd goed bevallen is dan kan je er net zo goed bij blijven. Het gras is niet altijd groener aan de overkant.

[ Voor 8% gewijzigd door SandsOfArrakis op 24-04-2025 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat heb je zelf al gevonden? In dit topic bijv?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancis
maDDog83 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:53:
[...]

Het gaat er meer om dat we bij kpn de verhoging moeten slikken. Heb je via spotify zelf afgesloten dan kun je nog terug naar premium basic , dus zonder luisterboeken voor 17,99 maar bij kpn kan dat dus niet en dat steekt een beetje. Die luisterboeken hoeven van mij sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dancis schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:37:
[...]

Het gaat er meer om dat we bij kpn de verhoging moeten slikken. Heb je via spotify zelf afgesloten dan kun je nog terug naar premium basic , dus zonder luisterboeken voor 17,99 maar bij kpn kan dat dus niet en dat steekt een beetje. Die luisterboeken hoeven van mij sowieso niet.
Je kan eerst Spotify ook nog aanhouden en een trial op een andere streaming dienst nemen. Ze hebben allemaal de optie om een maand gratis te testen. Maak dan je keuze zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
Voor iemand die er wat aan heeft, Ik heb zo'n beetje alle muziekdiensten nu wel gehad, maar de keus is voor mij inmiddels op Apple Music (10,99) gevallen. zeer prettige, cleane app met goede integratie, zeer goede geluidskwaliteit en pretitge recommendations - alsmede local media playback. Precies wat ik zocht, en gevonden. Uiteraard losless.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Visgek82 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:26:
Voor iemand die er wat aan heeft, Ik heb zo'n beetje alle muziekdiensten nu wel gehad, maar de keus is voor mij inmiddels op Apple Music (10,99) gevallen. zeer prettige, cleane app met goede integratie, zeer goede geluidskwaliteit en pretitge recommendations - alsmede local media playback. Precies wat ik zocht, en gevonden. Uiteraard losless.
Voor Apple gebruikers wel, anders is het tocht echt wel Tidal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Albert020 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:27:
[...]

Voor Apple gebruikers wel, anders is het tocht echt wel Tidal ;)
Ik gebruik windows en android. Apple music heeft het daar ook prima voor elkaar !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Visgek82 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:41:
[...]

Ik gebruik windows en android. Apple music heeft het daar ook prima voor elkaar !!
En ook Flac 24-bit/192kHz voor Android ?

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 25-04-2025 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Albert020 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:00:
[...]

En ook Flac 24-bit/192kHz voor Android ?
Ik heb even in de mobiele app gekeken, De hoogste optie die ik daar kan kiezen is ALAC , 24 bit / 192 khz (er wordt tevens gewaarschuwd dat externe apparatuur wss een beter idee is op deze settings). dat is losless, het verbruik van data daarvoor is ~145 mb per 3 minuten. Flac is geen optie, het is of aac of alac (welke losless is).

Moet zeggen dat de dienst ook wel echt subliem klinkt.

Wat ik ook heel prettig vind is de normalizatie van Apple music. Het technische deel erachter is niet aan mij besteed, maar ik merk wel dat het veel beter werkt dan bv de normalizatie van Spotify. Ik moet wel zeggen dat ik het maar voor een aantal nummers gebruik , meestal heb ik het uit staan want ik wil mijn ervaring zo puur mogelijk hebben. Maar van de "alternatieven" methodes om dit te bereiken is dit de beste optie die ik gehoord heb.

https://www.reddit.com/r/...e_enable_it_by/?rdt=36919

[ Voor 42% gewijzigd door Visgek82 op 25-04-2025 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Visgek82 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:49:
[...]

Ik heb even in de mobiele app gekeken, De hoogste optie die ik daar kan kiezen is ALAC , 24 bit / 192 khz (er wordt tevens gewaarschuwd dat externe apparatuur wss een beter idee is op deze settings). dat is losless, het verbruik van data daarvoor is ~145 mb per 3 minuten. Flac is geen optie, het is of aac of alac (welke losless is).

Moet zeggen dat de dienst ook wel echt subliem klinkt.

Wat ik ook heel prettig vind is de normalizatie van Apple music. Het technische deel erachter is niet aan mij besteed, maar ik merk wel dat het veel beter werkt dan bv de normalizatie van Spotify. Ik moet wel zeggen dat ik het maar voor een aantal nummers gebruik , meestal heb ik het uit staan want ik wil mijn ervaring zo puur mogelijk hebben. Maar van de "alternatieven" methodes om dit te bereiken is dit de beste optie die ik gehoord heb.

https://www.reddit.com/r/...e_enable_it_by/?rdt=36919
Casten gaat ook via applicatie voor Chrome, alleen kan ik dan geen audiokwaliteit instellen.
Deze staat dan op standaard, dit is laag volgens mijn 256 KHz?
Met Windows app kun je niet naar Chromecast casten, denk dat in mijn situatie Tidal de beste is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 26-04-2025 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Albert020 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:43:
[...]

Casten gaat ook via applicatie voor Chrome, alleen kan ik dan geen audiokwaliteit instellen.
Deze staat dan op standaard, dit is laag volgens mijn 256 KHz?
Met Windows app kun je niet naar Chromecast casten, denk dat in mijn situatie Tidal de beste is ;)
Zal wel streamen met 256 kbit AAC. Dit gebeurt namelijk ook als je via AirPlay streamt. Was een van de redenen voor mij om niet verder te gaan met Apple Music. Daarnaast zijn er zeer weinig streamers die Apple Music ondersteunen. Volgens mij een paar Eversolo's en een paar FIIO's.

Een beetje fatsoenlijk hi-res uit Apple Music zien te krijgen is een crime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ alle deelnemers: is er behoefte om over alle muziekstreamingdiensten in dit topic te praten? Dus naast Spotify, Deezer en Tidal ook YouTube Music, Apple Music, Amazon Music, Qobuz, Soundcloud, etc.Of zijn de huidige 3 voldoende?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Doe maar allemaal @Jorgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Jorgen schreef op zondag 27 april 2025 @ 00:26:
@ alle deelnemers: is er behoefte om over alle muziekstreamingdiensten in dit topic te praten? Dus naast Spotify, Deezer en Tidal ook YouTube Music, Apple Music, Amazon Music, Qobuz, Soundcloud, etc.Of zijn de huidige 3 voldoende?
Doe maar allemaal. Want je gaat hier toch, letterlijk, apples met peren vergelijken. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Modbreak:Dit topic is per 1 mei 2025 voor alle muziekstreamingdiensten:
  • Amazon Music
  • Apple Music
  • Deezer
  • Soundcloud
  • Spotify
  • Tidal
  • Qobuz
  • YouTube Music
Etc

Check eerst of een vraag reeds gesteld is. Kleine problemen, vragen en vergelijkingen kunnen hier, maar wel met eigen inzet.

Grote specifieke problemen benodigen een eigen topic.

[ Voor 95% gewijzigd door Jorgen op 01-05-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 21:30
Ik heb me laten verleiden om Tidal 30 dagen op proef te nemen. Ik vind het geluid beter (voller en helderder) klinken en Atmos tracks geven helemaal een ruimtelijk effect! De App (Android) is prima en ook de Tesla integratie is top, de grote maar is streamen naar een Onkyo TX-NR686 receiver.

Mijn ervaringen:
  • Via de Chromecast build in duurt het ontzettend lang voordat de muziek gaat spelen (30-60 seconden) en moet hij regelmatig bufferen waardoor de muziek een paar seconden stil valt.
  • Via de Onkyo Connect app gaat het iets sneller en hoeft er niet gebufferd te worden, maar het is nog steeds geen vergelijk met Spotify.
  • De interface van de Onkyo Connect app is heel beperkt, dat is geen vergelijk met de Tidal App of Spotify.
Ik heb de Onkyo zowel draadloos als bedraad geprobeerd, dat maakt geen enkel verschil. (Had ik ook niet verwacht, de router staat bijna bovenop de receiver.)

Ik ben zelf enthousiast over het verschil in geluidskwaliteit, maar loop hier tegen een veto aan vanuit de rest van de fam. 🫣 Is er nog iets dat ik kan proberen qua instellingen, of werkt Tidal alleen met externe netwerkstreamers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:21:
Ik heb me laten verleiden om Tidal 30 dagen op proef te nemen. Ik vind het geluid beter (voller en helderder) klinken en Atmos tracks geven helemaal een ruimtelijk effect! De App (Android) is prima en ook de Tesla integratie is top, de grote maar is streamen naar een Onkyo TX-NR686 receiver.

Mijn ervaringen:
  • Via de Chromecast build in duurt het ontzettend lang voordat de muziek gaat spelen (30-60 seconden) en moet hij regelmatig bufferen waardoor de muziek een paar seconden stil valt.
  • Via de Onkyo Connect app gaat het iets sneller en hoeft er niet gebufferd te worden, maar het is nog steeds geen vergelijk met Spotify.
  • De interface van de Onkyo Connect app is heel beperkt, dat is geen vergelijk met de Tidal App of Spotify.
Ik heb de Onkyo zowel draadloos als bedraad geprobeerd, dat maakt geen enkel verschil. (Had ik ook niet verwacht, de router staat bijna bovenop de receiver.)

Ik ben zelf enthousiast over het verschil in geluidskwaliteit, maar loop hier tegen een veto aan vanuit de rest van de fam. 🫣 Is er nog iets dat ik kan proberen qua instellingen, of werkt Tidal alleen met externe netwerkstreamers?
Ik kan zo niet achterhalen of je Onkyo Tidal Connect aan boord heeft. Dat zou al een hele verbetering op moeten leveren.

Je kunt inderdaad kijken naar een netwerk streamer. Als je een goedkope zoekt dan kan ik je een WiiM Mini aanbevelen. Deze heeft Tidal Connect aan boord en de WiiM app is uitstekend. Sluit hem digitaal aan (via toslink) en je Onkyo verzorgt het geluid. De WiiM ondersteunt tot maximaal 24/192 via optical dus dat zit wel goed.

Ik heb er zelf een gehad voordat ik deze aan mijn ouders gaf nadat ik een Cambridge CXN V2 had gekocht.

Edit:
https://www.reddit.com/r/...nect_and_onkyo_avr/?tl=nl Overigens ben je niet de enige met een trage Chromecast in combinatie met je Onkyo.

[ Voor 4% gewijzigd door SandsOfArrakis op 04-05-2025 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Thanks @SandsOfArrakis ! Het reddit draadje dat je linkt is een mooie samenvatting van alles waar ik tegenaan loop. Klinkt weinig hoopvol dat het met de Onkyo soepel gaat werken. Spotify Hifi laat denk ik voorlopig ook nog even op zich wachten (en wordt vermoed ik ook flink duurder dan Tidal)

Gaat casten op een hoger segment receiver beter? B.v. de Denon x3700h of x4800h, of zit jaar juist de meerwaarde van losse netwerkstreamers? Qua ruimte in de kast wordt het denk ik krap, of misschien een kleine achter een kastdeur.

Ik zal de WiiM en Cambridge eens opzoeken! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:46:
Thanks @SandsOfArrakis ! Het reddit draadje dat je linkt is een mooie samenvatting van alles waar ik tegenaan loop. Klinkt weinig hoopvol dat het met de Onkyo soepel gaat werken. Spotify Hifi laat denk ik voorlopig ook nog even op zich wachten (en wordt vermoed ik ook flink duurder dan Tidal)

Gaat casten op een hoger segment receiver beter? B.v. de Denon x3700h of x4800h, of zit jaar juist de meerwaarde van losse netwerkstreamers? Qua ruimte in de kast wordt het denk ik krap, of misschien een kleine achter een kastdeur.

Ik zal de WiiM en Cambridge eens opzoeken! 👍
De WiiM Mini is een klein dingetje, die kan je letterlijk overal kwijt. Je kan hem ook gewoon ergens achter in een kast gooien. Zolang hij maar wifi onstvangst heeft en de kabels er naar toe kunnen. Ik heb tegenwoordig 3 streamers in huis. (Cambridge CXN V2, Bluesound Node X en een WiiM Ultra). De Cambridge is niet meer leverbaar. Deze is vorig jaar opgevolgd door de CXN100.

Wat betreft een receiver.. De laatste die ik ooit gekocht heb was mijn 20 jaar oude Harman Kardon. Ik heb zelf een 2.1 versterker in huis om naar muziek te luisteren. Films en TV gaan via mijn Samsung 5.1 Dolby Digital / Dolby Atmos soundbar systeem. Radio luister ik al jaren via Internet dankzij een streamer.

Spotify zuigt behoorlijk. En ik zie eerlijk gezegd dat Spotify Hifi niet verschijnen. Ze hebben het er nu al bijna 5 jaar over. En mocht het inderdaad verschijnen, dan zal het zoals je zelf al zegt. waarschijnlijk prijzig worden.

Wat betreft het casten zelf. Ik draai thuis met een Roon server. Die regelt alles met betrekking tot mijn muziek in huis. Ik gebruik zelf geen AirPlay of Chromecast.

[ Voor 11% gewijzigd door SandsOfArrakis op 04-05-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ligt de server van Tidal er bij meer mensen uit ?

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 06-05-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 15:53
Albert020 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:43:
Bij mij half. Artiesten en albums doen het wel. De homepage en playlists niet en ik kan ook niet streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik krijg de melding dat de homepage eruit ligt op mijn iPhone. De rest werkt wel gewoon.

Roon werkt verder prima.

[ Voor 9% gewijzigd door SandsOfArrakis op 06-05-2025 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 15:53
Alles doet het weer hier

Edit, tidal connect nog niet....

[ Voor 16% gewijzigd door ErikG2 op 06-05-2025 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Ik heb bijna alle streaming diensten uitgeprobeerd maar blijf toch steeds terugkeren bij Qobuz.
Goede geluidskwaliteit en ze betalen de artiesten een hoge vergoeding.

Sinds deze week is Qobuz Connect uitgebracht. Eindelijk, volledig de Qobuz app kunnen gebruiken in plaats van de app van de streamer. In combinatie met de WiiM Pro werkt Qobuz Connect prachtig.

Leestip is het Qobuz Magazine. Voor muziek tips ook leuk wanneer je geen Qobuz hebt.

https://www.qobuz.com/us-en/magazine

[ Voor 11% gewijzigd door CR2032 op 06-05-2025 22:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/XB2cJvapxfowOL5FQktX6ppi.jpg

Qobuz Connect is officieel uit. Alleen mijn WiiM Ultra wordt ondersteund. Mijn CXN V2 en Node X nog niet. Normaliter gebruik ik Roon. Maar toch even testen. En het werkt hier prima met de WiiM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Ik ben wel gecharmeerd van de opkomst van Dolby Atmos op Tidal. Kan ik ook Atmos muziek afspelen als ik een WiiM mini aanschaf en via Toslink verbind met mijn receiver? De Onky nr686 ondersteund het wel, maar ik raak de weg nog een beetje kwijt in alle manieren van aansluiten en bandbreedtes... 🫣

(optisch, RCA, digitale coax, (e)Arc en dan gebruik je per verschillende type ook nog eens of de dac van je streamer of die van de receiver - best een complex wereldje dit. 😅)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:40:
Ik ben wel gecharmeerd van de opkomst van Dolby Atmos op Tidal. Kan ik ook Atmos muziek afspelen als ik een WiiM mini aanschaf en via Toslink verbind met mijn receiver? De Onky nr686 ondersteund het wel, maar ik raak de weg nog een beetje kwijt in alle manieren van aansluiten en bandbreedtes... 🫣

(optisch, RCA, digitale coax, (e)Arc en dan gebruik je per verschillende type ook nog eens of de dac van je streamer of die van de receiver - best een complex wereldje dit. 😅)
Wat betreft Atmos dat durf ik niet te zeggen.

Wat betreft de aansluitingen :

RCA en XLR zijn beide analoog. Wat betekent dat de DAC in de streamer het geluid produceert.
Optisch (Toslink) en Coax zijn digitaal. Wat betekent dat de DAC in je Onkyo voor het geluid zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
OrganicIron schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:40:

Atmos via toslink (optisch) gaat niet. Daar is een HDMI aansluiting voor nodig. Heb het geprobeerd met Tidal via een NAD CS1 via toslink. Optisch is daar niet voor gemaakt, is te oude standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Helder!

@Bucephalus Wat is jouw ervaring als je Atmos muziek probeert te spelen via Toslink? Speelt hij de Atmos muziek helemaal niet, of wordt de muziek automatisch naar een ander formaat geconverteerd? (en detecteert Tidal dat dan, of is dat aan de streamer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
@OrganicIron Zal ik even moeten uitproberen als ik thuis ben vanmiddag. Is al weer even geleden dat ik dat geprobeerd had, en weet even niet meer of er toen wel of geen geluid speelde. (en dan nog kan jouw Wiim mini daar anders mee omgaan dan mijn CS1).
Als ik nu iets in Atmos wil luisteren dan doe ik via de app op de nvidia shield.

Edit @OrganicIron: net even geprobeerd, via tidal app atmos track afspelen via de CS1 gaat bij mij over naar stereo (via optische kabel naar receiver).

[ Voor 20% gewijzigd door Bucephalus op 17-05-2025 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
@Bucephalus Dankjewel! Fijn dat je het geprobeerd hebt! 🙏👍

[ Voor 3% gewijzigd door OrganicIron op 17-05-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Ik heb de WiiM Mini in huis! Super eenvoudig te installeren! Zelfs mijn oudste dochter hoorde duidelijk verschil bij het afspelen van hetzelfde nummer via Spotify of Tidal. :)

Ik krijg alleen 192 kHz/24 bit niet werkend. Ik heb hem met de meegeleverde Toslink kabel aangesloten en een sample rate van 96Khz met 24bit bit depth werkt uitstekend. Als ik hem naar 192kHz zet dan komt er om de paar seconden een geluidje voorbij, maar meer dan dat niet.

Als ik in de handleiding van mijn receiver (Onkyo TX-NR686) kijk zou een sample rate van 192kHz wel ondersteund moeten worden. Zie onderstaand 2 snips uit de handleiding. Weet iemand wat ik verkeerd doe en/of kan proberen?

FLAC (.flac/.FLAC):
• Supported sampling rates: 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz,
192 kHz
• Quantization bit: 8 bit, 16 bit, 24 bit

Supported Audio Formats
2 ch linear PCM:
32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, 192 kHz, 16/20/24 bit
Multi-channel linear PCM:
Maximum 7.1 channels, 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz,
192 kHz, 16/20/24 bit

[ Voor 5% gewijzigd door OrganicIron op 19-05-2025 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:50:
Ik heb de WiiM Mini in huis! Super eenvoudig te installeren! Ik krijg alleen 192 kHz/24 bit niet werkend. Ik heb hem met de meegeleverde Toslink kabel aangesloten en een sample rate van 96Khz met 24bit bit depth werkt uitstekend. Als ik hem naar 192kHz zet dan komt er om de paar seconden een geluidje voorbij, maar meer dan dat niet.

Als ik in de handleiding van mijn receiver (Onkyo TX-NR686) kijk zou een sample rate van 192kHz wel ondersteund moeten worden. Zie onderstaand 2 snips uit de handleiding. Weet iemand wat ik verkeerd doe en/of kan proberen?

FLAC (.flac/.FLAC):
• Supported sampling rates: 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz,
192 kHz
• Quantization bit: 8 bit, 16 bit, 24 bit

Supported Audio Formats
2 ch linear PCM:
32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, 192 kHz, 16/20/24 bit
Multi-channel linear PCM:
Maximum 7.1 channels, 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz,
192 kHz, 16/20/24 bit
Het nadeel van toslink is dat het theoretisch 24/192 ondersteund maar praktisch gezien hangt het wel af van de gebruikte apparatuur. Speelt het test bestand wel goed af in de WiiM instellingen?

Ik heb in het verleden een WiiM Mini gehad en die speelde 24/192 af via mijn oude Marantz Melody X (MCR612). Maar via mijn huidige Cambridge CXA81 versterker zou het niet verder kunnen dan 24/96 daar dat de max van de Cambridge is.

Edit:

Refereert de tekst die je gekopieerd en geplakt hebt niet naar de HDMI ingangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ELLJ4OsK1jiupcwDp5Mn5jhB.png

[ Voor 8% gewijzigd door SandsOfArrakis op 19-05-2025 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
@SandsOfArrakis Thanks voor het meedenken! Scherp! Dezelfde bit & sampling rates worden genoemd bij USB en Internet. (p52 & 57) Ik zie nergens melding van een beperking bij gebruik van een optische kabel, dus ik ga er stiekem vanuit dat daar dezelfde limieten gelden.

Het testbestand speelt ook niet af op 192kHz, dus dat is wel weer consequent. Ik las op het WiiM forum iemand die de optische kabel had omgedraaid en het daarna wel werkte. Nu krijg ik helemaal geen geluid meer bij 192kHz. (ook niet na het terugdraaien, geen stotter niks meer 🫣🤷‍♂️)
Als ik het i-symbooltje op de afstandsbediening gebruik laat hij op de tv zien welke poort & geluidskwaliteit er speelt. Bij 24bit 96kHz toont hij Optisch PCM 96kHz. Als ik hem op 192kHz instel springt hij naar analoog en geen signaal.

Zou het zin hebben om een andere/betere optische kabel te kopen en het daarmee nogmaals te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@OrganicIron
Je handleiding https://www.gebruikershan...w-handleiding-859298.html pagina 92 staat in kleine letters wat er via de digitale ingangen ondersteund wordt. Dat gaat in stereo tot 96/24. Dus ik denk dat daar je bottleneck zit en hoger, zeker via meerkanaals, alleen via hdmi ondersteund wordt.

Alternatief: analoog aansluiten en de Wiim de conversie laten doen, maar dan mis je de multichannel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
@The Eagle Eagle eyes! Daar heb ik 3x overheen gelezen! Jammer!

Had wel onderstaande gevonden in oud marketing materiaal: De TX-NR686 komt daarnaast met een 384 kHz/32-bit DAC en VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry), dat klonk hoopvol. 🫣

Ik zal eens kijken wat analoog aansluiten betekend, wordt het dan mono? (op muziekgebied voel ik me iedere keer zo'n noob, wat een wereld is dit zeg! Zoveel termen, variaties, wel leuk om in te duiken 👍)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

OrganicIron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:27:

Had wel onderstaande gevonden in oud marketing materiaal: De TX-NR686 komt daarnaast met een 384 kHz/32-bit DAC en VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry), dat klonk hoopvol. 🫣
Dat klinkt eerder als 10 jaar oude marketing bullshit waarbij je het aantal khz moet delen door het aantal kanalen om de werkelijke capaciteit over te houden :P
Ik zal eens kijken wat analoog aansluiten betekend, wordt het dan mono? (op muziekgebied voel ik me iedere keer zo'n noob, wat een wereld is dit zeg! Zoveel termen, variaties, wel leuk om in te duiken 👍)
Dan gebruik je de analoge uitgang van de Wiim, das gewoon stereo. Doe je dat 3,5mm uitgangetje naar 2x rca plug en laat je de dac van de Wiim het werk doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:27:

Digitale aansluitingen zijn maximaal 24/192. En in mijn ervaring is coax altijd 24/192 max terwijl het met optical (toslink) afhankelijk is van de gebruikte apparatuur. De meeste hifi lijken bij 24/96 wel op hun max te zitten. Voor TV's is het volgens mij doorgaans 24/48.

Wil je 32/384 luisteren dan kan dat alleen maar via een analoge verbinding. En dat betekent niet mono ;) RCA (tulp stekker) en XLR zijn beiden analoog. Vraag is alleen of je ook audio materiaal hebt die zo ver gaat.

Dat VLSC klinkt inderdaad zoals reeds vermeld als marketing bullshit.Niet naar kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Vanmiddag tijdens de lunch even aangesloten met een iets betere Toslink kabel. Nu speelt het meest van de muziek met af en toe een paar hakkels. Nog steeds niet ontspannen luisteren, maar 192kHz gaat er wel overheen. Blijft een schimmig buitengebied waar de WiiM mini zich in begeeft blijkbaar. Had een 2m kabel van 9,- liggen, vooral iets langer zodat ik de puc vrijer kan plaatsen. Nu natuurlijk de twijfel of een duurdere kabel verschil gaat maken. 🫣😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpNeNkKq7sxvS8HDKwhkDA-qVhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVFfxLdNYg6iIfxvqt3LxRxE.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik hem via RCA aansluit, dan gebruik ik niet de DAC van de Onkyo maar verwerkt de WiiM puc het geluid, zeg ik dat zo goed? Wat betekend dat dan qua verlies van multichannel waar The Eagle aan refereerde?

Qua achtergrond: Ik heb me recent laten verleiden tot de aanschaf van een veel betere speakerset dan ik had. (en van plan was te kopen... 😂) Ik hoor nu dingen waar ik het bestaan niet van wist en ieder stapje maakt het geluid zoveel mooier. (eerst speakers, toen kabels, nu hi-res audio) Het verschil tussen 192 en 96 kHz is duidelijk hoorbaar, de muziek is veel lichter en rijker, maar door de hakkels nog steeds niet ontspannen beluisterbaar. Zoveel om te leren & uit te zoeken. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:47:
Vanmiddag tijdens de lunch even aangesloten met een iets betere Toslink kabel. Nu speelt het meest van de muziek met af en toe een paar hakkels. Nog steeds niet ontspannen luisteren, maar 192kHz gaat er wel overheen. Blijft een schimmig buitengebied waar de WiiM mini zich in begeeft blijkbaar. Had een 2m kabel van 9,- liggen, vooral iets langer zodat ik de puc vrijer kan plaatsen. Nu natuurlijk de twijfel of een duurdere kabel verschil gaat maken. 🫣😂

[Afbeelding]

Als ik hem via RCA aansluit, dan gebruik ik niet de DAC van de Onkyo maar verwerkt de WiiM puc het geluid, zeg ik dat zo goed? Wat betekend dat dan qua verlies van multichannel waar The Eagle aan refereerde?
Dat klopt inderdaad. RCA is een analoge verbinding. En in jouw geval betekent dat de DAC in de WiiM al het werk doet. Met een digitale verbinding wordt het signaal doorgegeven naar de DAC aan het eind van de digitale keten. Met andere woorden. Dan is het de beurt aan de DAC in je Onkyo.

De WiiM is dan feitelijk niets anders dan een transport. Zo gebruik ik mijn Cambridge CXN V2 en WiiM Ultra ook. Beiden zijn digitaal aan een externe DAC aangesloten die het geluid produceert. In beide gevallen via coax, maar het principe is hetzelfde als met optical. Enige verschil is dat met coax je wel gegarandeerd en zonder problemen 24/192 eruit kan halen.

Cambridge CXN V2 -> FIIO K11 R2R DAC -> Cambridge CXA81 versterker (huiskamer)
WiiM Ultra -> FIIO K11 R2R DAC -> set actieve monitor speakers (mancave)

Ik heb twee van deze DAC's. Ik ben er erg wijs mee. :)

[ Voor 7% gewijzigd door SandsOfArrakis op 20-05-2025 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrganicIron
Dat zijn deftige setups! 👌

Ik heb de WiiM mini aangesloten met de meegeleverde RCA/AUX kabel. Persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit van de optische kabel op 24/96kHz mooier dan de RCA kabel op 24/192kHz. Ik hou het bij de optische aansluiting en ga me nu verdiepen in het overzetten van mijn playlists van Spotify naar Tidal. (en hoe ik de drempel zo laag mogelijk kan maken voor de rest van de fam 😅)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OrganicIron schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:51:
Dat zijn deftige setups! 👌

Ik heb de WiiM mini aangesloten met de meegeleverde RCA/AUX kabel. Persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit van de optische kabel op 24/96kHz mooier dan de RCA kabel op 24/192kHz. Ik hou het bij de optische aansluiting en ga me nu verdiepen in het overzetten van mijn playlists van Spotify naar Tidal. (en hoe ik de drempel zo laag mogelijk kan maken voor de rest van de fam 😅)
Playlists etc overzetten kan heel eenvoudig via Soundizz.

Veel luisterplezier :)

P.S.
De DAC van de WiiM Mini is niet de beste helaas. Maar je kunt niet alles hebben voor die prijs :)

[ Voor 7% gewijzigd door SandsOfArrakis op 21-05-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afgeleide
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:36
Vorige maand verhoogde spotify de prijs van het premium duo abonnement van 16 naar 18 euro. We zijn toen overgestapt naar basic duo voor de oude prijs van 16 euro per maand, want we luisteren niet naar audioboeken. Vandaag kreeg ik een melding over ‘een probleem met de betaalmethode’, terwijl we al jaren via die rekening betalen. Nu kan ik weer premium duo nemen, maar basic duo is niet meer beschikbaar. Ik zie online dat je hier ‘eligible’ voor moet zijn. Zijn er anderen met deze ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Afgeleide ik heb je vraag verplaatst naar het algemene muziekstreamingtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afgeleide
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:36
Via de klantenservice hebben we toch weer spotify basic duo af kunnen sluiten. Ik ben nog steeds benieuwd of anderen hier ook tegenaan zijn gelopen
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is per 1 mei 2025 voor alle muziekstreamingdiensten:
  • Amazon Music
  • Apple Music
  • Deezer
  • Soundcloud
  • Spotify
  • Tidal
  • Qobuz
  • YouTube Music
Etc

Check eerst of een vraag reeds gesteld is. Kleine problemen, vragen en vergelijkingen kunnen hier, maar wel met eigen inzet.

Grote specifieke problemen benodigen een eigen topic.