Ik gun het Spotify alleen niet. De gunfactor is echt niet aanwezig. Ik ga liever afspeellijsten migreren...
Ik merk bij Tidal dat het Nederlandse muziek steeds minder wordt, van m'n afspeellijsten zie ik steeds minder nummers beschikbaar, erg irritant.
Ik moet nu regelmatig uitwijken naar Spotify helaas.
Ik moet nu regelmatig uitwijken naar Spotify helaas.
Ik maak vooral zelf speellijsten en volg artiesten die ik leuk vind. Via de release radar van Spotify blijf ik op de hoogte van nieuwe muziek van artiesten die ik volg en dan zoek ik ze op in Tidal, want helaas heeft Tidal geen vergelijkbare optie hiervan. Aanbevelingen bevatten steeds meer AI geproduceerde rotzooi of idd remixes of herbewerkingen dus die volg ik niet. Er komt ook nog voldoende Nederlandse muziek uit. Nieuwe album van Wies vind ik bijvoorbeeld erg goed.
Hier ook. Sinds kort zijn mijn partner en ik ook over op Qobuz en daar speelden vooral motieven mee die weinig met de werking van Spotify van doen hebben zoals de steun van Spotify aan ICE, slechte betaling van artiesten en de promotie van AI muziek in het algoritme.CloudPrutser schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:26:
Ik gun het Spotify alleen niet. De gunfactor is echt niet aanwezig. Ik ga liever afspeellijsten migreren...
Horen jullie nu nog steeds verschil tussen Tidal en Spotify op high end stereo set of high end headphone?
Ik gebruik Tidal voor de geluidskwaliteit, maar ik overweeg sterk om over te stappen naar Spotify omdat die veel meer Nederlandse artiesten hebben en betere Playlisten.
Ik gebruik Tidal voor de geluidskwaliteit, maar ik overweeg sterk om over te stappen naar Spotify omdat die veel meer Nederlandse artiesten hebben en betere Playlisten.
Het limiet van 2000 nummers per afspeellijst op Qobuz is niks meer dan achterlijk en debiel. Man manman wat irritant.
Yes, dat is het zeker.Marcel a schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 21:22:
Achterlijk, debiel en irritant. Sjonge.
Alle aanbieders hebben een limiet. Ik zou niet weten waarom ik een afspeellijst van duizenden tracks zou willen maken.
Kan je de top 2000 precies in 1 playlist kwijt. Meer nummers heb je niet nodig.CloudPrutser schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:54:
Het limiet van 2000 nummers per afspeellijst op Qobuz is niks meer dan achterlijk en debiel. Man manman wat irritant.
Marcel a schreef op zondag 12 april 2026 @ 11:40:
Alle aanbieders hebben een limiet. Ik zou niet weten waarom ik een afspeellijst van duizenden tracks zou willen maken.
Ik geef toe dat ik grootse woorden gebruik.aljooge schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:07:
[...]
Kan je de top 2000 precies in 1 playlist kwijt. Meer nummers heb je niet nodig.
Er is geen reden om het te limiteren; laten we even eerlijk zijn.
@CloudPrutser Ik weet niet of die reden er niet is. Die kan er best zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Marcel a op 13-04-2026 11:07 ]
Ik volg de Tidal subreddit zo nu en dan en de laatste tijd lees ik veel negativiteit over Tidal mbt AI gegenereerde "muziek" die niet apart getagged wordt en dat hun bij vlagen toch al chaotische muziek catalogus (artiesten met dezelfde naam worden gewoon samen gevoegd om iets te noemen) er steeds meer mee volloopt en ook (met name) hun moederbedrijf wat schijnbaar weinig actie onderneemt. Heb er zelf nog niet heel veel last van, met de nadruk op nog. Maar bij sommige artiesten is het wel chaos.
Was wel benieuwd hoe jullie er hier over denken. Zou toch jammer zijn als een van Spotify's weinige concurrenten aan shitificatie ten onder zou gaan.
Was wel benieuwd hoe jullie er hier over denken. Zou toch jammer zijn als een van Spotify's weinige concurrenten aan shitificatie ten onder zou gaan.
Ik merk nog niet dan mijn favoriete artiesten daar last van hebben. Maar in mijn daily discovery staat wel steeds vaker AI gegenereerde muziek. Die blokkeer ik dan wel meteen. maar volgens mij hebben alle platformen hier last van, niet alleen Tidal. AI is hier, en gaat niet meer weg, daar moeten we mee leren leven. Het erge is alleen dat mensen of liegen over het feit dat hun muziek AI gegenereerd is of dat ze de naam van een bestaande artiest misbruiken. Een verplicht label/tag zou dit probleem grotendeels oplossen, maar het lijkt er op dat ze daar niet zo veel zin in hebben.eswa schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:09:
Ik volg de Tidal subreddit zo nu en dan en de laatste tijd lees ik veel negativiteit over Tidal mbt AI gegenereerde "muziek" die niet apart getagged wordt en dat hun bij vlagen toch al chaotische muziek catalogus (artiesten met dezelfde naam worden gewoon samen gevoegd om iets te noemen) er steeds meer mee volloopt en ook (met name) hun moederbedrijf wat schijnbaar weinig actie onderneemt. Heb er zelf nog niet heel veel last van, met de nadruk op nog. Maar bij sommige artiesten is het wel chaos.
Edit. Blijkbaar heb ik het ook met artiesten die ik volg. Ik kijk alleen bijna nooit bij updates......
[ Voor 3% gewijzigd door ErikG2 op 14-04-2026 22:00 ]
Ik heb mijn Tidal abbo zojuist weer gereactiveerd, na een paar maanden zonder te hebben gezeten.
Deze maand een nieuwe headphone én nieuwe speakers gekocht en daarmee is mijn setup is nu eigenlijk klaar om het verschil tussen cd kwaliteit en high res bloot te kunnen leggen, althans dat ga ik proberen te ontdekken. Als ik niet overtuigd ben dan is het definitief exit bij Tidal want verder heeft het geen toegevoegde waarde voor me.
Deze maand een nieuwe headphone én nieuwe speakers gekocht en daarmee is mijn setup is nu eigenlijk klaar om het verschil tussen cd kwaliteit en high res bloot te kunnen leggen, althans dat ga ik proberen te ontdekken. Als ik niet overtuigd ben dan is het definitief exit bij Tidal want verder heeft het geen toegevoegde waarde voor me.
Let op:
Dit topic is per 1 mei 2025 voor alle muziekstreamingdiensten:
Check eerst of een vraag reeds gesteld is. Kleine problemen, vragen en vergelijkingen kunnen hier, maar wel met eigen inzet.
Grote specifieke problemen benodigen een eigen topic.
Dit topic is per 1 mei 2025 voor alle muziekstreamingdiensten:
- Amazon Music
- Apple Music
- Deezer
- Soundcloud
- Spotify
- Tidal
- Qobuz
- YouTube Music
Check eerst of een vraag reeds gesteld is. Kleine problemen, vragen en vergelijkingen kunnen hier, maar wel met eigen inzet.
Grote specifieke problemen benodigen een eigen topic.