Ik gun het Spotify alleen niet. De gunfactor is echt niet aanwezig. Ik ga liever afspeellijsten migreren...
Ik merk bij Tidal dat het Nederlandse muziek steeds minder wordt, van m'n afspeellijsten zie ik steeds minder nummers beschikbaar, erg irritant.
Ik moet nu regelmatig uitwijken naar Spotify helaas.
Ik moet nu regelmatig uitwijken naar Spotify helaas.
Ik maak vooral zelf speellijsten en volg artiesten die ik leuk vind. Via de release radar van Spotify blijf ik op de hoogte van nieuwe muziek van artiesten die ik volg en dan zoek ik ze op in Tidal, want helaas heeft Tidal geen vergelijkbare optie hiervan. Aanbevelingen bevatten steeds meer AI geproduceerde rotzooi of idd remixes of herbewerkingen dus die volg ik niet. Er komt ook nog voldoende Nederlandse muziek uit. Nieuwe album van Wies vind ik bijvoorbeeld erg goed.
Hier ook. Sinds kort zijn mijn partner en ik ook over op Qobuz en daar speelden vooral motieven mee die weinig met de werking van Spotify van doen hebben zoals de steun van Spotify aan ICE, slechte betaling van artiesten en de promotie van AI muziek in het algoritme.CloudPrutser schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:26:
Ik gun het Spotify alleen niet. De gunfactor is echt niet aanwezig. Ik ga liever afspeellijsten migreren...
Let op:
Dit topic is per 1 mei 2025 voor alle muziekstreamingdiensten:
Check eerst of een vraag reeds gesteld is. Kleine problemen, vragen en vergelijkingen kunnen hier, maar wel met eigen inzet.
Grote specifieke problemen benodigen een eigen topic.
Dit topic is per 1 mei 2025 voor alle muziekstreamingdiensten:
- Amazon Music
- Apple Music
- Deezer
- Soundcloud
- Spotify
- Tidal
- Qobuz
- YouTube Music
Check eerst of een vraag reeds gesteld is. Kleine problemen, vragen en vergelijkingen kunnen hier, maar wel met eigen inzet.
Grote specifieke problemen benodigen een eigen topic.