24 uur van Le Mans 2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-06 22:19
Ik kwam helaas te laat achter dat er vandaag al werd gereden.
Maar ik ga denk ik straks om 22:00 kijken :) Gewoon via de App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 13:34

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ze hebben de snelheid er lekker inzitten dit jaar. 3.15:xx poletijd verwacht, bijna 6 sec sneller dan vorig jaar.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:55
Ryur schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:37:
Ik kwam helaas te laat achter dat er vandaag al werd gereden.
Maar ik ga denk ik straks om 22:00 kijken :) Gewoon via de App
Heb je geen Eurosport HD? Die zenden gewoon live uit.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Rivanov schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:43:
[...]

Heb je geen Eurosport HD? Die zenden gewoon live uit.
Ik heb geen TV ;)
Doe alles digitaal, Netflix, Sport1Go, UitzendingGemist. En nu dus officieel via de WEC site (bevalt goed hoor, 30 euro voor alle races)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:55
Ah vandaar. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Wat is er nu aan de hand? Niemand weet volgens mij wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Lijkt een gevalletje boem is ho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik kan even snel niet vinden hoe de quali is opgezet?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

BMW_M3 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:22:
Ik kan even snel niet vinden hoe de quali is opgezet?
3 sessies verdeeld over vandaag en morgen, met een doorlopend klassement. tevens moeten alle rijders in het donker minstens 3 vliegende rondjes rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Het weer vooruitzicht ziet er best leuk uit voor komend weekend :D
Zaterdag droog (misschien rond 21:00 - 22:00 regen), zondagochtend ook regen verwacht.

Dit is echt waarschijnlijk laatste Q-sessie in het droog! Morgen geheid regen!

Wie is jullie favoriete coureur/team trouwens? Ikzelf ben (natuurlijk) voor HEINEMEIER HANSSON, David van LMP2 ESM-HPD (#30).

[ Voor 52% gewijzigd door Ryur op 10-06-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:37
Jezus die LMP en Ferrari net 5 tellen geleden... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door kevz op 10-06-2015 23:41 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:42

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Ryur schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:26:
Wie is jullie favoriete coureur/team trouwens? Ikzelf ben (natuurlijk) voor HEINEMEIER HANSSON, David van LMP2 ESM-HPD (#30).
Ik ben eigenlijk best neutraal en volg meerdere teams of rijders om verschillende redenen. Zelf heb ik niet een echte favoriet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Niellie41 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:41:
[...]

Ik ben eigenlijk best neutraal en volg meerdere teams of rijders om verschillende redenen. Zelf heb ik niet een echte favoriet eigenlijk.
Hier 't zelfde. Het is leuk als nederlanders het goed doen, maar ik zie liever flinke competitie in alle klassen. Vind het daarom ook jammer dat Toyota het balletje heeft laten vallen de laatste tijd. Ook Nissan is nog steeds standaard Nissan; Veel nieuwe dingen proberen maar het valt altijd uit elkaar of het werkt gewoon niet :X (maar dat ze het proberen waardeer ik wel haha)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-06 15:16
Ik ben voor Audi, vind het zoon gave auto. (ook daarvoor al met diesel project etc).
Buiten dat natuurlijk de Viper van Bleekemolen, hopelijk blijven ze beetje uit de problemen. (wat in US niet lukt op verschillende banen),

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Hoewel ik de Audi's graag zag winnen de afgelopen jaren, gun ik het eigenlijk dit jaar Webber in de Porsche wel. Verder hoop ik vooral op mooie gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ik hoop dat de Porsches een ronde minder op een tank kunnen doen, anders zullen de gevechten snel over zijn omdat Porsche met 2 vingers in de neus vooraan wegrijdt van de rest. Ben in de GT's ook bang dat de Astons te snel zijn dit jaar om mooie gevechten op te leveren, al willen gevechten om mindere plaatsen ook altijd wel leuk zijn om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
To finish first, first you have to finish. ;)
Audi is heel vaak niet de snelste geweest, maar wel het meest betrouwbaar en hebben daardoor veel races gewonnen.Op Silverstone en Spa waren de Porsches ook sneller op pure snelheid. We gaan het zien, maar het is zeker nog te vroeg om conclusies te trekken op basis van een training en een kwalificatie sessie. Toyota concentreerde vooral op race runs bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Ik verwacht ook dat Porsche langer in de pitstraat gaat staan en Audi ze voorbij rijden door de uber hoge betrouwbaarheid. Ik hoop dat Toyota weinig problemen gaat krijgen en daardoor ook competitief het laatste uurtje in kan gaan. De Astons blijken keer op keer het sterkste te zijn onder de GTE's, waarom weet ik niet. Maar ik volg liever de Viper en de McDreamy Porsche. Ik hoop niet dat het enorm éénzijdig gaat worden, dan ben ik snel klaar met motorsport :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 23:42
LMP1 - Le Mans Prototype 1
Specificaties
De teams zijn zeer vrij in de keuze van hun motor.
Porsche: V4 Turbo (benzine - RWD - 8 MJ cat.)
Audi: V6 TDI (diesel - RWD - 4 MJ cat.)
Toyota: V8 normally aspirated (benzine - RWD - 6 MJ cat.)
Nissan: V6 Twin Turbo (benzine - FWD - 2 MJ cat.)

ERS categorieën
Het principe van deze categorieën luidt: hoe meer energie per ronde teruggewonnen, hoe minder brandstof je per ronde mag gebruiken. Bijvoorbeeld: de Porsche 919 mag door zijn 8 MJ-categorie maximaal 88,5 kg benzine per uur verstoken, terwijl een vergelijkbare LMP1 in de 2MJ-categorie gelimiteerd is tot 94,3 kg/uur. Dit scheelt toch al snel een litertje of 8.

Tankinhoud
Benzine: 68.3 liter
Diesel: 54.2 liter
Leuk om te zien dat er auto's uitkomen in alle 5 de verschillende LMP1/ERS classes. Helemaal aangezien ze verschillende filosofieën hebben over ERS opslag. Zoals ook in de tabel te zien heeft Diesel een 'Fuel Technology Factor' of 1.077 t.o.v. Petrol.

MGU-K: Motor Generator Unit – Kinetic
MGU-H: Motor Generator Unit – Heat
ERS: Energy Recovery System
J: Joule, unit of energy, 1J = 1 Watt second
MJ: 1 Mega Joules = 1,000,000 joules.
1 kW = ~1.36 pk
1 MJ = 1000kW (1360hp) voor één seconde, of 200kW (272hp) voor 5 seconden, etc....

UnitLMP1 LMP1-HLMP1-HLMP1-HLMP1-H
ERS EnergyMJ/Lap0<2<4<6<8
Minimum Car MassKg850870870870870
Petrol EnergyMJ/Lap157.2147.0143.3139.5138.0
Max Petrol FlowKg/hour100.994.391.989.588.5
Petrol Capacity CarriedLitres68.368.368.368.368.3
Diesel EnergyMJ/Lap148.5138.3134.8131.3128.1
Max Diesel FlowKg/hour87.081.079.077.075.1
Diesel CapacityLitres54.254.254.254.254.2

Daarnaast is er een extra restrictie voor LMP1 (non H) engines van max. 5500 cm3 .
bron: http://www.24h-lemans.com...cal-regulations-lm-p1.pdf (pagina 52)

De verschillen tussen de auto's:
TypeRebellion R-One & ByKolles CLM P1Nissan GT-R NismoAudi R18 E-TronToyota TS-040Porsche 919 Hybrid
ERS class02 MJ4 MJ6 MJ8 MJ
ERS storage-Mechanical FlywheelFlywheel accumulatorSupercapacitatorLithium-ion battery
MGU-KineticKineticKineticKinetic+Heat
Fuel typeGasolineGasolineDieselGasolineGasoline
EngineAER P60 V6 90° Twin-Turbo Direct InjectionNissan VRX30A V6 60° Twin Turbo Direct InjectionAudi V6 TDIToyota V8 90° normally aspiratedV4 Turbo
Engine displacementNot disclosed3.0L4.0L3.7L2.0L
Power600hp??500hp + 750hp(ERS)558hp(engine) + 272hp(ERS)1000hp (engine+hybrid)>500hp(engine) + >400hp(ERS)
DrivetrainRWDFWD+ERS?RWD (AWD hybrid)RWD (AWD hybrid)RWD (AWD hybrid)

Ter vergelijking: Formule 1 heeft (in 2015) een 1.6L V6 90° Single Turbo, waarvan het motor gedeelte 600-650hp heeft plus een MGU-K van 160hp. Per race lap mag de MGU-K 4MJ gebruiken, waarvan max. 2MJ gegenereerd door de MGU-K (bij het remmen) en de rest gegenereerd door de MGU-H (onbeperkt). Max. Fuel Flow is 100kg/h. In de race mag er max. 100kg brandstof gebruikt worden (tank is dus ook ter grote van 100kg, aangezien er geen refueling is). Echter gaan die power units maar 4-5 race weekenden mee (als ze dat al halen, *kuch* Honda *kuch* Renault *kuch*). Het minimum gewicht van een F1 auto is met 691kg een stuk lichter en is daardoor sneller, maar kwa downforce doet een LMP1 wagen niet onder voor een F1 bolide.

Misschien ook wel leuk om nog even de vergelijking te maken met een Tesla Model S P85D. Die heeft 700hp door electromotoren op voor- en achteras (AWD). De accu in die Tesla is 85kWh = 85*1000*3600 Joules = 306 MJ. Genoeg voor een redelijke actieradius is het dagelijks leven, maar een LMP1 wagen zou er in een paar rondes doorheen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
jpiwf schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:08:
Ik hoop dat de Porsches een ronde minder op een tank kunnen doen, anders zullen de gevechten snel over zijn omdat Porsche met 2 vingers in de neus vooraan wegrijdt van de rest. Ben in de GT's ook bang dat de Astons te snel zijn dit jaar om mooie gevechten op te leveren, al willen gevechten om mindere plaatsen ook altijd wel leuk zijn om naar te kijken.
Kijk naar Spa en Silverstone, dat zegt wel genoeg denk ik. (Spoiler Audi won beide, terwijl Porsche sneller was in Q en Audi achteraan stond geloof ik)

Audi maakt veel goed met pitstops (dubbel/triple stinten)

Ik denk dat het wel spannend gaat worden, vooral gezien Silverstone en Spa.
Tactiek wordt net zo belangerijk hier als snelheid. (even problemen daargelaten dat kan altijd gebeuren, als I Audi vaak wel heel betrouwbaar)

Voorop, ik wil echt leuke gevechten zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Ryur schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:26:
Ik vind Rebellion Racing wel een leuk teampje, maar echt m'n favoriet is het nu ook weer niet.

Is er dit jaar trouwens een Garage 56 entry?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Nope, stond pagina terug in iedergeval van niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Betrouwbaar, of snel kunnen sleutelen. Vorig jaar hadden de Audi's turbo en injectie problemen en het jaar ervoor hebben ze volgens mij ook wel een bak gewisseld. Als je in redelijke tijd de auto uit elkaar kan trekken om de bak of turbo te wisselen dan helpt dat ook erg op Le Mans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Helaas gaat InMotion niet op Le Mans rijden in 2017. :(
http://www.dailysportscar...-for-2016-and-beyond.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Is Eurosport dus de beste betaalde stream? Kan hier wel ES1 en ES2 ontvangen, maar reclame is niet leuk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
RobinHood schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:54:
Is Eurosport dus de beste betaalde stream? Kan hier wel ES1 en ES2 ontvangen, maar reclame is niet leuk.
Ja. Eurosport heeft ook een kanaal zonder geluid, dan kan je RLM opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mooi, tijd om eens een stream te kopen.

Misschien kan ik ook zowaar eens de start van Le Mans zien, ik mis hem altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 21:05

Fuelke

Forza Ferrari

Leuk de terugkeer van WR, da's een team dat er best al heel wat Le Mans races opzitten heeft.
Niellie41 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:57:
[...]

Ja. Eurosport heeft ook een kanaal zonder geluid, dan kan je RLM opzetten.
Hmm, ik zie dat kanaal vandaag, maar in tegenstelling tot gisteren heb ik er geen beeld op 8)7 en het werkt ook opnieuw.

[ Voor 41% gewijzigd door Fuelke op 11-06-2015 19:14 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bah, je gaat toch niet zeggen dat er gewoon reclame op de eurosportplayer zit? Waarom betaal ik dan voor een stream?

Of is de race zelf wél gewoon reclame-vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ikzelf vind de beste stream gewoon via de iOS-app of via de Website. Bevalt me perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

RobinHood schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:13:
Bah, je gaat toch niet zeggen dat er gewoon reclame op de eurosportplayer zit? Waarom betaal ik dan voor een stream?

Of is de race zelf wél gewoon reclame-vrij?
Zie mijn edit, er is een kanaal zonder commentaar, maar met natural sounds, en die heeft geen reclame.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Xgk44xyjmN2HtNEjacVkJTMl/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Fuelke op 11-06-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Fuelke schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:04:
[...]

Leuk de terugkeer van WR, da's een team dat er best al heel wat Le Mans races opzitten heeft.
Toch had ik liever InMotion daar gezien in 2017. Niet alleen omdat het Nederlands en van de TU/e is, maar ook omdat ik daar stage ga lopen en de interface van de cockpit mag ontwerpen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Fuelke schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:14:
[...]

Zie mijn edit, er is een kanaal zonder commentaar, maar met natural sounds, en die heeft geen reclame.

[afbeelding]
Daar was net ook reclame op, maar nu inderdaad niet.

Of mijn player deed raar, kan ook.

InMotion leek mij zelf ook interessanter eerlijk gezegd dan dit team, dit lijkt op een vrij normale LMP maar dan op methaan, die InMotion was een stuk interessanter zo op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Auto van Xavier Maassen uitgebrand...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Die stond inderdaad wel te branden als een fakkel :X

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Weer een auto (waarschijnlijk) total loss. En dit is nog maar de 2e Quali

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 14:43
Als Porsche fan ben ik niet teleurgesteld!

Alhoewel.... De GTE Porsches gaan niet zo heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ik twijvel momenteel tussen Eurosport player en WEC app/site, denk dat het de laatste gaat worden.
Zijn er ook weer gewoon onboards, zoals vorig jaar en kan je de WEC meerdere keren openen op 1 pc? (met maximal een total van 5 schermen inc. Andriod? (Dus 4 onboards en de race live bijvoorbeeld? (dan benut ik al mijn schermen teminste goed. ;-)

Vorig jaar bij Niel, werkte dit echt perfect met de apps en de pc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Tijdens de kwalificatie woensdag had ik de app op me telefoon en op me tablet tegelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 14:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Looking weird? For 360° Effect - watch in YouTube App on iOS or Android, or Chrome on a computer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Streskip schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:35:
Tijdens de kwalificatie woensdag had ik de app op me telefoon en op me tablet tegelijk aan.
Dat had ik wel al begrepen van de site inderdaad, maar ik heb 4 schermen op mijn PC.
Hopelijk kan ik dan deze benutten door 3/4 op verschillende feeds te zetten en 1 scherm of tablet voor live timing. (luxe probleem weet het)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ithric schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:49:
[...]

Dat had ik wel al begrepen van de site inderdaad, maar ik heb 4 schermen op mijn PC.
Hopelijk kan ik dan deze benutten door 3/4 op verschillende feeds te zetten en 1 scherm of tablet voor live timing. (luxe probleem weet het)
Durf het niet te zeggen. Weet wel dat als ik op mijn account ben ingelogd en mijn pa kijkt vanaf mijn account bij hem thuis ook dan stopt 1 van de 2.. Hoop voor je dat je vanaf het zelfde ip adres wel meerdere streams aan kan hebben.

En bekend luxe probleem, moet helaas werken tot 11 's avonds (op kantoor) maar mag wifi van werk gebruiken om te kunnen kijken via tablet en of telefoon. Als het werkt mag je het wel zeggen dan sluit ik mijn drie monitoren ook weer aan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Een grid panelty voor de Nissan LMP1's:
http://www.sportscarone.c...after-qualifying-penalty/
Dit omdat ze de 110% regel niet hebben gehaald.

En Xavier Maassen racet gewoon:
https://instagram.com/p/3055vLDwP2/

[ Voor 18% gewijzigd door ge-flopt op 12-06-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 18:18
ge-flopt schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:25:
Ik las het net, maar wat houdt de 110% regel in? Dat ze te weinig op de baan zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
UTwizard schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:43:
[...]

Ik las het net, maar wat houdt de 110% regel in? Dat ze te weinig op de baan zijn geweest?
Dit is een quote van de WikiPedia pagina van Le Mans 2013:
The noted cars were moved to the back of the starting grid due to not having all three of their drivers setting qualifying lap times within 110% of the class leader's pole time.[20]
Dus ze zijn 10% langzamer dan de snelste wagen uit hun klasse. Eigenlijk gewoon een aangepastte versie van de 107% regel van de F1.

Natuurlijk ook een beetje "onmacht" aangezien de porsches ineens een qualy tijd neer zetten die 1.5 sec sneller is dan het record.

[ Voor 10% gewijzigd door ge-flopt op 12-06-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Zal het wel melden morgen, anders heb ik vast nog genoeg wat ik kan doen op de andere schermen. (Live Timing, Eurosport en stream bijvoorbeeld, dan onboard op Tablet.)
ge-flopt schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:54:

Natuurlijk ook een beetje "onmacht" aangezien de porsches ineens een qualy tijd neer zetten die 1.5 sec sneller is dan het record.
Tja ze zijn gewoon te langzaam momenteel, geloof iets van 15-20s op de langzaamste L MP1 van Toyota?
Volgens mij waren voorgaande jaren de Rebelions nog sneller dan dat. (wat tijden betreft in de Q, dat ze er nu achter staan is mij bekent. :+ )

*Kunnen ze niet overstappen naar L MP2, dan zijn ze misschien wel compitatief. :+ (flauw grapje :o )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ze hadden misschien beter wat langer kunnen testen om zo'n afgang te voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tja, die auto rijdt, maar daar is alles mee gezegd, ze slepen een in-actief hybride systeem mee, de banden zouden nog niet geweldig zijn, aero zou niet best zijn etc.

Het zou voor nu leuk zijn als ze gewoon de Le Mans uitrijden zonder al te grote problemen, en volgend jaar zowaar mee doen voor het podium.

Zelf denk ik dat het dit jaar weer een win voor Audi gaat worden, Porsche is dan wel sneller in de quali, Spa heeft wel laten zien hoe geweldig Porsche LMP's kunnen omgaan met oude banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 19:53
Nou lekker dan, ik wilde de officiële livestream kopen, maar daar is dus een creditcard voor nodig. En die heb ik helaas niet. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Solictice op 12-06-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die van Eurosport kun je gewoon met Paypal en Ideal betalen.

Moet je natuurlijk wel die van ES willen kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Solictice schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:12:
Nou lekker dan, ik wilde de officiële livestream kopen, maar daar is dus een creditcard voor nodig. En die heb ik helaas niet. |:(
Hier 't zelfde probleem gehad. Ik heb toen via 3vcard een 'visa voucher' aangeschaft met iDeal, en daarmee kon ik wel betalen. 1080p HD stream op de officiële site :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
kevz schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:59:
[...]

Hier 't zelfde probleem gehad. Ik heb toen via 3vcard een 'visa voucher' aangeschaft met iDeal, en daarmee kon ik wel betalen. 1080p HD stream op de officiële site :)
Goed idee, ga ik eens naar kijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

ge-flopt schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:25:

En Xavier Maassen racet gewoon:
https://instagram.com/p/3055vLDwP2/
Ze zijn niet enige, ook de #4 ByKolles CLM P1/01 AER en de #45 Ibanez Racing Oreca 03R Nissan schuiven naar achteraan de LMP2 grid. Ook vanwege dezelfde regel als de Nissans.

In GTE schuift de #68 Team AAI Porsche 911 RSR naar achter wegens die brand, en ook de #71 AF Corse Ferrari F458 Italia schuift naar achter, omdat die laatste niet binnen de 120% zat van de Porsche op pole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Het is race day :9~

En we beginnen er aan met de warm-up van 9h tot 9h45.

Gevolgd door de Le Mans legend race om 10h005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 13-06 11:05
Mooi spul tussen die legends :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 12:45
Wel mooi dat ze die wagens gebruiken waarvoor ze gebouwd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Laatst online: 06:54
Ik heb tot dusverre nog niet gezien of de Aston Martin race ergens te volgen is behalve Radio Le Mans. Ik heb toegang tot de WEC app met Le Mans race maar het lijkt er op dat deze daar niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Is het inmiddels al bekend of de WEC stream RLM inbegrepen heeft? Ik zie in de start post dat dit nog niet duidelijk was. Als dit inbegrepen is lijkt de WEC stream ideaal, zo niet dan beter eurosport player met aparte RLM stream denk ik?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
Bij de warm up was het niet RLM in de WEC app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Sowieso ga ik de RLM youtube stream gebruiken, daar staat een klokje bij zodat je hem makkelijker kan syncen met je andere streams :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
NickThissen schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:25:
Is het inmiddels al bekend of de WEC stream RLM inbegrepen heeft? Ik zie in de start post dat dit nog niet duidelijk was. Als dit inbegrepen is lijkt de WEC stream ideaal, zo niet dan beter eurosport player met aparte RLM stream denk ik?
In Spa & Silverstone was dit wel het geval :)
De beelden die ik kreeg waren met commentaar van RLM.

Hoelaat staat de stream open? Weet iemand dat?
Ik wil heel erg graag nog de Gridwalk zien!

[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 13-06-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
In de App zie je in 24 Inside hier en daar wat beelden. Om kwart over 2 begint Eurosport ook met een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ryur schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:52:
[...]

In Spa & Silverstone was dit wel het geval :)
De beelden die ik kreeg waren met commentaar van RLM.

Hoelaat staat de stream open? Weet iemand dat?
Ik wil heel erg graag nog de Gridwalk zien!
Hier hadden ze het net over de grid walk en ze laten wel wat leuke beelden zien nu en wat interviews. Op zich leuke stream tot dat de race begint.
https://youtu.be/Ope44tGN5BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Zo..... Ik zit gewoon op RTL7 te kijken, ben klaar voor de race....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Hoera, het vrouwenvoetbal is eindelijk afgelopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Bullet NL schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:14:
Is daar nu al Le Mans beeld? :)
Ze hebben wel leuke commentators, ik las dat o.a. Rick Winkelman (NASCAR op Sport1) er is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De Eurosportplayer stream loopt iets van 30 seconden achter,

Wel gaaf dat jaar Ford weer terugkomt, het wordt steeds drukker op Le Mans qua merken.

En ik hoop stiekem wel dat er nog een buitje over de race komt, altijd wel interessant bij dit soort lange circuits, waar het niet persé overal nat hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:45
Bullet NL schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:14:
Hier ook, met als presentator Allard Kalff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Let the race begin:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3JIGHD3-D.jpg

Heb 2 streams via de PC aan op de FIAWEC site, dus het werkt.

Dan wordt het dus livetiming op Tablet

[ Voor 38% gewijzigd door Ithric op 13-06-2015 14:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ryur schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:19:
[...]

Is daar nu al Le Mans beeld? :)
Ze hebben wel leuke commentators, ik las dat o.a. Rick Winkelman (NASCAR op Sport1) er is!
Vanop de facebookpagina van Renger Van der Zande is dit het schema voor RTL7

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bv7gGZYrywxVaOOdRmvPYbE9/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Fuelke schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:50:
[...]

Vanop de facebookpagina van Renger Van der Zande is dit het schema voor RTL7

[afbeelding]
Wat gaat Allard nou precies doen?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Bullet NL schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:55:
[...]

Wat gaat Allard nou precies doen?
Die geeft 24 uur lang verslag van de race ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Jammer dat Bleekenmolen geen OB heeft, dan maar Audi #7 en Porsche #18.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Gas erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Iedereen een prettige 24h le mans toegewenst. Zin in. Hopen dat ik veel kan volgen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:27
Allard Kalff houdt de pits in de gaten en loopt daar rond begrijp ik.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Prachtig beeld zo de top te zien gaan zo dicht op mekaar op mulsanne straight.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-06 20:28
Ik wil graag timing gebruiken en heb de 24h Le Mans app gedownload op iPad en Android telefoon, maar beide geven ze aan dat ik geen internet connectie heb. Zowel Wifi als via Data van mobiele provider. Heeft iemand de app wel aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja, vliegende start. Dat was ik vergeten :D Ik zat te wachten op de start en toen reden ze opeens gewoon door _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Hoyden schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:14:
Ik wil graag timing gebruiken en heb de 24h Le Mans app gedownload op iPad en Android telefoon, maar beide geven ze aan dat ik geen internet connectie heb. Zowel Wifi als via Data van mobiele provider. Heeft iemand de app wel aan de praat?
Hier ook, Moet mijn connectie controleren. :( Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 03:01
ge-flopt schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:16:
[...]

Hier ook, Moet mijn connectie controleren. :( Android telefoon.
Ja hier ook last van. Zowel op Android tablet als op mijn Android telefoon.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Bij mij werkt de Live Timing ook niet op mijn Tablet, blijft hangen op 23.54 te gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Ik herinner me iets over de WEC app die problemen heeft met je locatie en de juiste server selecteren. Ik weet het het klinkt vaag en ik herinner me ook niet wat je kon doen daar tegen :')

Misschien iets met je systeem op UK zetten ofzo? Of iets met de taal? Meer weet ik echt niet.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
De server zal het wel druk hebben nu in het begin.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
kevz schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:20:
Ik herinner me iets over de WEC app die problemen heeft met je locatie en de juiste server selecteren. Ik weet het het klinkt vaag en ik herinner me ook niet wat je kon doen daar tegen :')

Misschien iets met je systeem op UK zetten ofzo? Of iets met de taal? Meer weet ik echt niet.
Is bij mij in iedergeval nie het geval, want kan wel onboard bekijken op mijn tablet.

Moet ik een scherm op offeren voor de timing... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Sommige vragen ook bij Eurosport...

"Is bandenslijtage net zo'n probleem als bij de F1?"

Wat denk je zelf? Dat iedere auto in die 24 uur eventjes iets van 50 bandensetjes verslijt? Zou wel de bandenstapels verklaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Ithric schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:23:
[...]

Is bij mij in iedergeval nie het geval, want kan wel onboard bekijken op mijn tablet.

Moet ik een scherm op offeren voor de timing... :+
First world problems }:O

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
RobinHood schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:23:
Sommige vragen ook bij Eurosport...

"Is bandenslijtage net zo'n probleem als bij de F1?"

Wat denk je zelf? Dat iedere auto in die 24 uur eventjes iets van 50 bandensetjes verslijt? Zou wel de bandenstapels verklaren :+
Denk dat ze wel een paar uur op de banden doen, vooral Audi die misschien 5 stints gaan doen. (45-50 min per stint toch ongeveer?)

@Edit: heb het opgelost, vierde scherm ook maar aangesloten. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 13-06-2015 15:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Gaat al gelijk goed voor Nissan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Tijdzone en taalwijzingen helpt niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Denk dat het Allard Kalff vorig jaar toch niet zo goed bevallen is, 24 uur achtereen presenteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobinHood schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:23:
Je hoeft maar één setje per 8 uur te verslijten om evenveel banden te verbruiken O-) Slijtage is dus een groter probleem bij de 24-uurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ithric schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:24:
[...]

Denk dat ze wel een paar uur op de banden doen, vooral Audi die misschien 5 stints gaan doen. (45-50 min per stint toch ongeveer?)
Vorig jaar had Audi ergens in de 40 stops gemaakt, dus ongeveer ieder half uurtje een. Dacht ook gehoord te hebben dat je maar 12 bandensets mag hebben, maar dat was voor de race en toen was ik drukker bezig met de ESplayer stream werkend te krijgen.
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:27:
[...]

Je hoeft maar één setje per 8 uur te verslijten om evenveel banden te verbruiken O-) Slijtage is dus een groter probleem bij de 24-uurs.
He? Bij de 2,5 F1 race die ik dit jaar zeg, werden banden vaak vervangen, alleen bij Monaco niet volgens mij, maar bij Spanje heb ik meerdere bandenwissels gezien.

En dat in maar 1,5 uur.

[ Voor 31% gewijzigd door RobinHood op 13-06-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dat zijn vooral tankstops, die banden wisselen ze vaak tegelijk met een coureur, na 3-4 uur soms.

Komt ook mede omdat er maar 2(?) monteurs tegelijk met de auto bezig mogen zijn, itt F1, een pitstop met bandenwissel duurt dan ook langer dan 3 seconden.

[ Voor 44% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 13-06-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
SkullboyNL schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:25:
Tijdzone en taalwijzingen helpt niet.
Dan weet ik het niet, behalve dat de WEC app simpelweg niet zo stabiel is... :/
RobinHood schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:27:
[...]

Vorig jaar had Audi ergens in de 40 stops gemaakt, dus ongeveer ieder half uurtje een. Dacht ook gehoord te hebben dat je maar 12 bandensets mag hebben, maar dat was voor de race en toen was ik drukker bezig met de ESplayer stream werkend te krijgen.
340 km/h rijden is ook niet zo top voor de banden heh 8)7

Vooral Porsche met hun uber acceleratie en top speed. Die hadden op Silverstone al banden problemen ondanks dat ze zo enorm veel power ter beschikking hadden, en gaan dus meer tijd in de pits doorbrengen.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
RobinHood schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:27:
[...]

Dat zou best kunnen dan ja, 2 stints op de banden is geen uitzondering dat weet ik. Dus dat zal wel 2-3 stints gemiddeld zijn dan per team en uitschieters naar boven.

EDIT: gemiddeld dan 36 min. per stint. (aan de hand van vorig jaar, dus kan nu anders zijn. We gaan het zien)
1440:12 = 120 min per set gemiddeld dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Ithric op 13-06-2015 15:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
De timing op de tablet doet het weer nu, dus verwacht dat het overload was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-06 20:28
Ithric schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:39:
De timing op de tablet doet het weer nu, dus verwacht dat het overload was.
'No live race for the moment' klinkt ook niet goed als ik de app start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Handig, de Eurosportplayer ligt eruit, en Eurosport zelf begint aan zijn derde reclameblok....

Volgens mij gaan er meer servers kapot dan auto's :+

[ Voor 22% gewijzigd door RobinHood op 13-06-2015 15:44 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste