Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:39
Het gaat er ook niet om of jij die ACL's wilt gebruiken, maar de nieuwe packages van de SynoCommunity die geschikt gemaakt zijn voor DSM 6 werken er mee.

En het gaat helemaal niet over het ondersteunen van windows ACL's.
In DSM 5 heeft Synology ACL's geintroduceerd, net als windows dat kent, maar dat heeft dus niets met de ACL's van windows te maken.
ACL is gewoon een fijnmaziger permissie systeem dan het grove linux systeem met alleen user,group,world settings.

Dus als je een oude share hebt die nog geen ACL support dan werken die packages niet meer.
Maar vermoeddelijk hebt jij helemaal geen oude share types.
(of geen nieuw packages)

En als die users sickrage en couchpotatoes iets doen heb je nog oude packages of je denkt alleen dat ze iets doen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Ben(V) schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:14:
Het gaat er ook niet om of jij die ACL's wilt gebruiken, maar de nieuwe packages van de SynoCommunity die geschikt gemaakt zijn voor DSM 6 werken er mee.

En het gaat helemaal niet over het ondersteunen van windows ACL's.
In DSM 5 heeft Synology ACL's geintroduceerd, net als windows dat kent, maar dat heeft dus niets met de ACL's van windows te maken.
ACL is gewoon een fijnmaziger permissie systeem dan het grove linux systeem met alleen user,group,world settings.

Dus als je een oude share hebt die nog geen ACL support dan werken die packages niet meer.
Maar vermoeddelijk hebt jij helemaal geen oude share types.
(of geen nieuw packages)
OK, helder. Mijn volumes stammen wel uit het DSM 5 tijdperk overigens.
En nieuwe packages werken gewoon, zowel officieel als via third party repo's als via IPKG.
Het enige issue had ik met CouchPotato recentelijk en dat kwam door rechten op de custom log folder die ik heb aangemaakt (staat op een USB share). Dat is gewoon opgelost door /etc/groups aan te passen en de juiste ownership toe te passen op de folder.
En als die users sickrage en couchpotatoes iets doen heb je nog oude packages of je denkt alleen dat ze iets doen.
Ik zeg toch dat ik ze gebruik voor Download Station. Dus in SR en CP gebruik ik DS als downloader en daarbij de door mij aangemaakte couchpotato of sickrage user. Vervolgens vindt het downloaden plaats via die users waarbij ik in DS heb opgegeven dat completed files voor couchpotato in volumeX/downloads/_couchpotato moeten komen en voor sickrage idem maar dan in _sickrage. Dat maakt post-processing weer eenvoudiger.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 30-05-2018 10:19 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
Na enkele jaren tevreden gebruik gemaakt te hebben van een configuratie op mn Synology met Couchpotato, Sickbeard/SickRage, NZBGet en alles in combinatie met Kodi en dan synchen via/naar/vanaf Trakt.TV en notificaties naar Pushbullet was mijn oude DS213+ aan vervanging toe en bij de nieuwe DS418play heb ik maar eens besloten alles opnieuw te gaan configureren in combinatie met Docker (ook omdat nog niet alle apps stable beschikbaar zijn voor de apollolake arch).

Tot nu heb ik SABnzb met Sonarr werkend, beide in een Docker. Maar ik mis van alles. O.a. trakt.tv integratie lijkt er niet te zijn in Sonarr? Is dat er well voor Radarr? (voordat ik die helemaal ga configureren en dat daar ook blijkt te missen)

Trakt is voor mij de hub / internet toegang tot mn library en ook om nieuwe films/series op mn watchlist te zetten zodat die aangemaakt worden op mn NAS en automatisch nieuwe aflevering gaat volgen van series, of de release van de films in de gaten gaat houden - dus voor mij erg belangrijk.
Ik kan zo nergens iets vinden hierover, voor Radarr lijkt er wel iets mogelijk te zijn als ik er op Google, maar diverse bronnen spreken elkaar tegen...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 10:24
Ben op het sonarr forum iets tegengekomen in de 3rd party sectie volgens mij,
Of het doet wat hij wilt weet ik niet.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 13:29
Ik lijk een probleem te hebben met Medusa: het toevoegen van de show "The Handmaid's Tale" gaat niet goed, maar ik snap de foutmelding niet - en ook geen idee hoe ik dat zou kunnen oplossen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2018-06-06 18:36:17 ERROR    SHOWQUEUE-ADD :: [212cd1c] Error loading IMDb info: Title not found. tt5834204 is a redirection imdb id
Traceback (most recent call last):
  File "/opt/medusa/medusa/show_queue.py", line 542, in run
    self.show.load_imdb_info()
  File "/opt/medusa/medusa/tv/series.py", line 1530, in load_imdb_info
    imdb_info = imdb_api.get_title(self.imdb_id)
  File "/opt/medusa/ext/imdbpie/imdbpie.py", line 77, in get_title
    self._redirection_title_check(imdb_id)
  File "/opt/medusa/ext/imdbpie/imdbpie.py", line 300, in _redirection_title_check
    msg='{0} is a redirection imdb id'.format(imdb_id)
  File "/opt/medusa/ext/imdbpie/imdbpie.py", line 323, in _title_not_found
    raise LookupError('Title not found.{0}'.format(msg))
LookupError: Title not found. tt5834204 is a redirection imdb id

Nou had ik de show een paar weken geleden al toegevoegd, niet op errors gelet en de show kwam gewoon keurig in de lijst. Afleveringen worden gedownload, maar postprocessing verplaatst ze niet naar de juiste Medusa-map met als warning "This show isn't in your list, you need to add it before post-processing an episode". Daarom zojuist de show eerst uit de lijst verwijderd - en nu krijg ik met het opnieuw toevoegen en beter opletten dus bovenstaande error.

Iemand enig idee hoe dat op te lossen is?

Besturingssysteem: Linux (Debian stable);
Repository/versie: master branch, versie 0.2.3

...en misschien zelf al opgelost. In Medusa, naar "Manage -> Manage Searches", daar "Scene Exceptions:" op 'Force' klikken. Daarna de show toevoegen ging zonder errors. Postprocessing werkte daarna nog niet automatisch, maar met 'force postprocessing' kon ik 'm wel laten postprocessen - wat eerst niet ging.

[ Voor 8% gewijzigd door vanaalten op 06-06-2018 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

Sinds begin van deze week ben ik ook Sonarr gaan gebruiken. Tot een aantal jaar terug maakte ik gebruik van Sickbeard en dat werkte toen goed. En ik las dat ontwikkelingen rondom Sickbeard al geruime tijd stilliggen en het daarom beter is om Sonarr te gebruiken.

Maar ik snap niet waarom Sonarr zo de hemel ingeprezen wordt. Ik ervaar toch echt een aantal problemen en/of onduidelijkheden.
  • Ik heb Sonarr draaien in een Docker container en nadat ik een aantal keer Sonarr opnieuw had opgestart via de menu, schoot het CPU de hoogte in. De container opnieuw opstarten lost dit probleem op.
  • Vervolgens wil ik een aantal bestaande importeren. Nu blijkt dat met de Firefox browser dit niet goed werkt omdat na het selecteren van een path deze weer automatisch op blanco komt te staan nadat je op import klikt
  • Import functie geeft geen enkele feedback of iets wel of niet gelukt is of wat er nu precies gebeurd
  • Simpel weg handmtig items kopiëren naar de parent map blijkt al voldoende te zijn voor Sonarr om deze bestanden te detecteren, maar ze worden vervolgens niet verplaatst, bijvoorbeeld wanneer ik een aflevering van seizoen 2 plaats in seizoen 1 blijft deze gewoon staan.
.
Al met al ben ik veel tijd kwijt geweest aan de import functie (wanted > manual import). Met Sickbeard had ik deze ervaringen niet, daar 'werkte' het gewoon. Je kon volgens mij gewoon aangeven, scan deze directory en zoek voor nieuwe items. Klaar.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
1. Ik ondervind dit probleem niet,
Maar draai het niet in een container dus misschien ligt het daaraan ?
Sonarr en Radarr gebruiken mono en dat kan voor sommige lichte systemen een issue wezen.
2. Ik gebruik Chrome en heb daar nooit last van gehad,
Had je gekeken op het Sonarr forum of er meer mensen die FF gebruiken deze issue hebben ?
3. Da's inderdaad een nadeel als je handmatig importeert dat je geen echte feedback krijgt.
4. Hoe bedoel je dit met handmatig kopiëren en waarheen ?
Bedoel je als je het zelf kopieert naar de verkeerde "final locatie" ?

Snap niet dat je zoveel handmatig moet importeren,
Bij mij pakt hij 99.9% automatisch.
Enigste wat ik wel eens heb is dat ik iets handmatig moet zoeken in sonarr ipv automatisch,
Maar dat heeft te maken wegens mijn restricties en voorkeuren,
Ben nogal selectief wat ik wil hebben.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds mijn Synology een DSM-update heeft gehad, geeft NZBhydra (v1) in de webinterface bijna constant timeouts. Iemand een idee of ik dat ergens in de code aan kan passen? Via de gebruikelijke configuratie kan ik het niet vinden. Via de api werkt het overigens 99% van de tijd wel goed.

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 25-06-2018 09:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04
Vreemd heb net een update gedaan aan "network_timezones.txt" bij Medusa. (De RTL4 van een tijdje terug)
Maar als ik naar die file zoek heb ik die helemaal niet ?
Als ik met SQL Lite in de cache DB ga kijken zie ik daar wel RTL4 tussen staan ?
dus weet iemand hoe die gegevens daar inkomen ?

Oke de cache.db opgeschoond en nu doet ie t wel

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik zit nog te klooien met de post processing van Sick Gear. Ik heb via deze informatie (https://github.com/SynoCo...iki/Permission-Management) zowel optie 1 als optie 2 gecheckt. Bij optie 1 zie ik dat sc-download alle permissies heeft. Bij optie 2 kan ik de map videos een algemene permissie geven zodat sc-download mag lezen en schrijven. De map downloads had deze al. Dit venster Afbeeldingslocatie: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/wiki/files/Permissions_FileStation_Editor.png kan ik al niet te voorschijn krijgen. Komt dat omdat "optie 1" reeds ingesteld is, of doe ik iets verkeerd? Post processen lukt in elk geval niet en binnen Sick Gear kan ik ook niet specifieker worden dan Volume1/downloads. Andere mappen kan ik aanklikken om submappen te zien. Bij downloads kan dit niet. Handmatig intypen wordt niet opgeslagen. Iemand een paar pointers wat ik moet doen om SG weer zelfstandig te laten werken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik krijg sinds gisteren een package update beschikbaar voor Sickrage Custom op Mn synology NAS. Kan ik deze zonder problemen updaten, of laten zitten en gewoon in het frontend updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MikeyMan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:14:
Ik krijg sinds gisteren een package update beschikbaar voor Sickrage Custom op Mn synology NAS. Kan ik deze zonder problemen updaten, of laten zitten en gewoon in het frontend updaten?
Heb ik ook gehad (en gewoon geüpdatet). Heeft te maken met de DSM6 permissies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Wel even dit lezen en naar handelen:
https://github.com/SynoCo...iki/Permission-Management

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Hmmm, na de update van mijn Syno en alle packages werkte het wel weer met Sick Gear en de post processing, maar nu laat hij toch weer een map, inclusief videobestand staan. Handmatig pp aanslingeren geeft aan dat er tig errors zijn en de map niet zou bestaan. Nou, ik zie hem toch echt... :+ Pffff.... maar eens zien wat er dan nu weer is.

Edit: sommige worden probleemloos wel gepostprocest, andere willen niet. Allemaal in dezelfde map.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 09-07-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Subfolders krijgen hun permission setting op het moment dat ze aangemaakt worden.
Als je dus packages update die met de nieuwe DSM 6 permission setting werken dan moet je die permissions wel even toepassen op bestaande folder want die krijgen natuurlijk niet zomaar ander permissions.

Lees verder de link die ik net boven de jouwe gepost had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ben(V) schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:58:
Subfolders krijgen hun permission setting op het moment dat ze aangemaakt worden.
Als je dus packages update die met de nieuwe DSM 6 permission setting werken dan moet je die permissions wel even toepassen op bestaande folder want die krijgen natuurlijk niet zomaar ander permissions.

Lees verder de link die ik net boven de jouwe gepost had.
Die had ik ook gelezen ;) Ga van het weekend nog een keer checken of alles nu goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb al tijden sickrage hier draaien en dat werkt prima nu ik mijn abbo bij nzbgeek weer heb verlengd, echter loop ik er af en toe tegen aan dat een aflevering 'bad' is als nzb en gooit nzbget de boel weg. Normaliter ga ik dan manueel de torrent opzoeken en alsnog downloaden maar kan me bijna niet voorstellen dat dit niet geautomatiseerd kan worden. Kan het alleen nergens vinden in de settings van sickrage of nzbget.

Iemand hier een idee? Wat ik dus wil is dat sickrage opnieuw gaat zoeken naar een torrent als een nzb faalt en die dan door stuurt naar mijn NAS. Dit lijkt hij wel te doen als hij een nzb helemaal niet kan vinden, maar als de status al op snatched staat gebeurd er verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je in de show pagina gaat staan en je klikt bij die aflevering op het vergrootglas naast de show, dan komt hij met de vraag of hij hem als failed download wilt behandelen en kan hij een andere gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 13:57

Tijntje

Hello?!

Geen idee of er iemand ervaring mee heeft maar ik heb een abbo genomen bij NordVPN om toch wat veiliger te zitten :)
Nu heb ik in qBittorrent 4.1.1 de SOCKS5 Proxy ingevuld die NordVPN voorsteld via de selector tool.
Het lijkt allemaal wel te werken maar ik wilde een test doen door zelf een torrent aan te maken die te announcen op public trackers en dan via een andere PC via een andere internet connectie de torrent te downloaden.
Op die manier kan ik checken of de connectie niet als nog via mijn IP loopt, echter wil de download niet starten als ik de SOCKS5 proxy heb ingevuld.
Als ik hem uitzet en beide clients herstart dan start de download wel vanuit mijn eigen IP adres uiteraard.

Mijn bestaande torrents van Private Trackers lijken wel af en toe uploads te starten.

Mis ik iets?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Kan veel makkelijker,
Er zijn een aantal torrent check sites,
Je download een torrent daar en doet die in je client.
Dan krijg je op die site je gebruikte ip nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

TRaSH schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:37:
Kan veel makkelijker,
Er zijn een aantal torrent check sites,
Je download een torrent daar en doet die in je client.
Dan krijg je op die site je gebruikte ip nummer.
Die laat enkel het Proxy IP adres zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Dan weet je welk ipnummer gezien word door de tegenpartij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Valt me op dat steeds meer 1080p Web DL geen 5.1 audio meer hebben maar 2.0.
Zien jullie dat ook of ligt dat aan mij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
Tijntje schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:11:
Valt me op dat steeds meer 1080p Web DL geen 5.1 audio meer hebben maar 2.0.
Zien jullie dat ook of ligt dat aan mij?
das omdat je waarschijnlijk die troep van -TBS download
-TBS staat bekend om hun beroerde WEB-DL re-encodes met 2.0 AAC audio,
kan je ook in je medio info zien
(als je in de media info ziet staan: "Encoding settings" dan weet je ook dat het geen echte WEB-DL is
Die heb ik ook in mijn ignore lijst staan.

Voorbeeld

TBS Encode

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
General
Unique ID : 119633857065079040420687537294003267519 (0x5A00A48C78957033EA2CD355F2F5E7BF)
Complete name : serie.s04e02.1080p.web.x264-tbs.mkv
Format : Matroska
Format version : Version 4 / Version 2
File size : 1.27 GiB
Duration : 43 min 18 s
Overall bit rate : 4 207 kb/s
Encoded date : UTC 2018-07-28 10:59:24
Writing application : mkvmerge v24.0.0 ('Beyond The Pale') 64-bit
Writing library : libebml v1.3.6 + libmatroska v1.4.9

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : Main@L4
Format settings : CABAC / 1 Ref Frames
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 1 frame
Format settings, GOP : M=1, N=48
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 4 096 kb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.082
Stream size : 1.24 GiB (98%)
Writing library : x264 core 152
Encoding settings : cabac=1 / ref=1 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=hex / subme=6 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=0 / me_range=16 / chroma_me=0 / trellis=1 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=8 / lookahead_threads=1 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=0 / weightp=2 / keyint=48 / keyint_min=25 / scenecut=0 / intra_refresh=0 / rc=abr / mbtree=0 / bitrate=4096 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Default : Yes
Forced : No

Audio
ID : 2
Format : AAC
Format/Info : Advanced Audio Codec
Format profile : LC
Codec ID : A_AAC-2
Bit rate : 96.0 kb/s
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : Front: L R
Sampling rate : 44.1 kHz
Frame rate : 43.066 FPS (1024 SPF)
Compression mode : Lossy
Stream size : 29.7 MiB (2%)

Echte WEB-DL

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
General
Unique ID : 242219651536358478532032847897623918456 (0xB639CED92C31EACEFC002CFE560DF778)
Complete name : Serie.S04E02.Johnny.Dangerously.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-KiNGS.mkv
File size : 1.78 GiB
Duration : 43 min 8 s
Overall bit rate : 5 896 kb/s
Encoded date : UTC 2018-07-28 14:34:20
Writing application : mkvmerge v15.0.0 ('Duel with the Devil') 64-bit
Writing library : libebml v1.3.5 + libmatroska v1.4.5

Video
Format profile : High@L4
Format settings, RefFrames : 4 frames
Bit rate : 5 253 kb/s
Bits/(Pixel*Frame) : 0.106
Stream size : 1.58 GiB (89%)
Color range : Limited
Color primaries : BT.709
Transfer characteristics : BT.709
Matrix coefficients : BT.709

Audio
Format : E-AC-3
Format/Info : Enhanced Audio Coding 3
Format settings, Endianness : Big
Codec ID : A_EAC3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 640 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 kHz
Frame rate : 187.500 FPS (256 SPF)
Stream size : 198 MiB (11%)
Language : English
Service kind : Complete Main

Text #1
ID : 3
Format : UTF-8
Codec ID : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text
Duration : 43 min 0 s
Bit rate : 79 b/s
Count of elements : 923
Stream size : 25.0 KiB (0%)
Default : No

Text #2
ID : 4
Bit rate : 91 b/s
Count of elements : 1081
Stream size : 28.8 KiB (0%)
Title : SDH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

TRaSH schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 23:50:
[...]

das omdat je waarschijnlijk die troep van -TBS download
-TBS staat bekend om hun beroerde WEB-DL re-encodes met 2.0 AAC audio,
kan je ook in je medio info zien
(als je in de media info ziet staan: "Encoding settings" dan weet je ook dat het geen echte WEB-DL is
Die heb ik ook in mijn ignore lijst staan.

Voorbeeld

TBS Encode

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
General
Unique ID : 119633857065079040420687537294003267519 (0x5A00A48C78957033EA2CD355F2F5E7BF)
Complete name : serie.s04e02.1080p.web.x264-tbs.mkv
File size : 1.27 GiB
Overall bit rate : 4 207 kb/s
Encoded date : UTC 2018-07-28 10:59:24
Writing application : mkvmerge v24.0.0 ('Beyond The Pale') 64-bit
Writing library : libebml v1.3.6 + libmatroska v1.4.9

Video
Format profile : Main@L4
Format settings : CABAC / 1 Ref Frames
Format settings, ReFrames : 1 frame
Format settings, GOP : M=1, N=48
Bit rate : 4 096 kb/s
Bits/(Pixel*Frame) : 0.082
Stream size : 1.24 GiB (98%)
Writing library : x264 core 152
Encoding settings : cabac=1 / ref=1 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=hex / subme=6 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=0 / me_range=16 / chroma_me=0 / trellis=1 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=8 / lookahead_threads=1 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=0 / weightp=2 / keyint=48 / keyint_min=25 / scenecut=0 / intra_refresh=0 / rc=abr / mbtree=0 / bitrate=4096 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00

Audio
Format : AAC
Format/Info : Advanced Audio Codec
Format profile : LC
Codec ID : A_AAC-2
Bit rate : 96.0 kb/s
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : Front: L R
Sampling rate : 44.1 kHz
Frame rate : 43.066 FPS (1024 SPF)
Stream size : 29.7 MiB (2%)

Echte WEB-DL

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
General
Unique ID : 242219651536358478532032847897623918456 (0xB639CED92C31EACEFC002CFE560DF778)
Complete name : Serie.S04E02.Johnny.Dangerously.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-KiNGS.mkv
File size : 1.78 GiB
Overall bit rate : 5 896 kb/s
Encoded date : UTC 2018-07-28 14:34:20
Writing application : mkvmerge v15.0.0 ('Duel with the Devil') 64-bit
Writing library : libebml v1.3.5 + libmatroska v1.4.5

Video
Format profile : High@L4
Format settings, RefFrames : 4 frames
Bit rate : 5 253 kb/s
Bits/(Pixel*Frame) : 0.106
Stream size : 1.58 GiB (89%)
Color range : Limited
Color primaries : BT.709
Transfer characteristics : BT.709
Matrix coefficients : BT.709

Audio
Format : E-AC-3
Format/Info : Enhanced Audio Coding 3
Format settings, Endianness : Big
Codec ID : A_EAC3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 640 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 kHz
Frame rate : 187.500 FPS (256 SPF)
Stream size : 198 MiB (11%)
Service kind : Complete Main

Text #1
ID : 3
Bit rate : 79 b/s
Count of elements : 923
Stream size : 25.0 KiB (0%)

Text #2
ID : 4
Bit rate : 91 b/s
Count of elements : 1081
Stream size : 28.8 KiB (0%)
Title : SDH
Nee, TBS heb ik al sinds heel lang in de Ignore lijst staan, ook alle varianten van 2.0 etc staan er in.
Een aantal voorbeelden waar heel laat of geen 5.1 van beschikbaar is.
  • Yellowstone
  • The Handmaid's Tale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Tijntje schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Nee, TBS heb ik al sinds heel lang in de Ignore lijst staan,
_/-\o_ ;)
Tijntje schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:54:
ook alle varianten van 2.0 etc staan er in.
Een aantal voorbeelden waar heel laat of geen 5.1 van beschikbaar is.
  • Yellowstone
  • The Handmaid's Tale
Net even voor je opgezocht:
Yellowstone (2018) is er inderdaad alleen op dit moment in 2.0
Is ook een nieuwe serie en net uit,
Er is momenteel ook een vraag gaande of die op Amazon ook als 2.0 word uitgezonden.
The Handmaid's Tale
S01 is er wel als 5.1 en S02 zijn de Hulu Rips en die zijn wel eens vaker als 2.0 audio,
misschien dat die later nog als 5.1 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:38
Ik heb 4 Usenet providers (2 gratis, 1 betaald normaal en 1 betaald block).
De eerste drie staan in NZBGet op groep 0 level 1 en de blockprovider op groep 0 level 2.

Bij oudere bestanden lijkt het dat de eerste drie de nzb niet kunnen downloaden en dat niet wordt omgeschakeld naar de blockprovider. De snelheid blijft dan op 0KB/s staan.
Als ik de eerste drie uitschakel, staat er bij snelheid -- MB/s.
Verplaats ik de blockprovider naar level 1, lukt het downloaden wel.

Heeft iemand enig idee waarom er niet automatisch wordt omgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
omdat ze in dezelfde group zitten,
Je moet geen groups gebruiken hiervoor maar levels.

Heb het even voor je onderstreept.
If you have multiple accounts with same conditions (retention, etc.) on the same news server, set the same group (greater than 0) for all of them. If download fails on one news server, NZBGet does not try other servers from the same group.
The servers are ordered by their level. NZBGet first tries to download an article from one (any) of level-0-servers. If that server fails, NZBGet tries all other level-0-servers. If all servers fail, it proceeds with the level-1-servers, etc.

Put your major download servers at level 0 and your fill servers at levels 1, 2, etc..
En dat wil je niet met een block acount dat hij willekeurig je block account kiest voor een download.
Daar wil je je unlimited server op hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand hier toevallig NZBhydra gelinked naar SABnzbd die achter een https-certificaat zit? Ik heb een LetsEncrypt-certificaat welke via Chrome keurig werkt (safe). Als ik het echter via NZBhydra probeer, dan meld deze dat het cerftificaat niet geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

TRaSH schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:26:
[...]

_/-\o_ ;)

[...]

Net even voor je opgezocht:
Yellowstone (2018) is er inderdaad alleen op dit moment in 2.0
Is ook een nieuwe serie en net uit,
Er is momenteel ook een vraag gaande of die op Amazon ook als 2.0 word uitgezonden.
The Handmaid's Tale
S01 is er wel als 5.1 en S02 zijn de Hulu Rips en die zijn wel eens vaker als 2.0 audio,
misschien dat die later nog als 5.1 uitkomt.
The Handmaid's Tale Season 2 zijn de eerste 10 afleveringen al wel, de rest nog niet.
Zal gewoon meer geduld moeten hebben.

Ik snap gewoon niet dat mensen een 1080p downloaden zonder 5.1 maar dat zal wel aan mij liggen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
Sommige mensen interesseert de video en audio kwaliteit totaal niet gaat bij hun meer om het gezien te hebben denk ik.
Mijn voorkeur gaat bij Series ook naar 1080p met 5.1 audio het geeft je net iets meer een ruimtelijke effect en dat je er midden in zit.
Voor Films ga ik zelf een stap hoger dat het minimaal Blu-Ray remuxes moeten zijn met HD audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:38
TRaSH schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:31:
omdat ze in dezelfde group zitten,
Je moet geen groups gebruiken hiervoor maar levels.

Heb het even voor je onderstreept.
Value "0" means no group defined (default).
Doordat ze allemaal group 0 hebben worden er juist geen groepen gebruikt toch? De eerste drie providers worden wel afgelopen, de download wordt niet afgebroken na één van level 1.
The servers are ordered by their level. NZBGet first tries to download an article from one (any) of level-0-servers. If that server fails, NZBGet tries all other level-0-servers. If all servers fail, it proceeds with the level-1-servers, etc.
Several servers with the same level may be defined, they have the same priority.
Hierdoor worden toch alle drie unlimited providers op level 1 eerst geprobeerd, als dat niet lukt de blockprovider op level 2?

[ Voor 5% gewijzigd door remcoboy1479 op 30-07-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Tijntje schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:09:
[...]

The Handmaid's Tale Season 2 zijn de eerste 10 afleveringen al wel, de rest nog niet.
Zal gewoon meer geduld moeten hebben.

Ik snap gewoon niet dat mensen een 1080p downloaden zonder 5.1 maar dat zal wel aan mij liggen ;)
Voor op de slaapkamer is 2.0 bijvoorbeeld prima; ik heb daar toch (nog) geen soundbar of zo.

Video moet minstens 720p zijn, bij voorkeur 1080p.

Verder eens met @TRaSH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ik ben aan het orienteren om over te stappen van CouchPotato naar Radarr, echter heb ik niet helemaak door hoe de flow van Radarr gaat.

De manier waarop ik het nu heb werken is als volgt:
  1. Couchpotato voegt automatisch nieuwe films to aan de hand van een aantal criteria (score, leeftijd, keywords)
  2. Zodra de film beschikbaar is via een torrent source wordt deze in qBittorent gezet.
  3. Als de download klaar is loopt er een custom script dat de film naar een post proccessing locatie zet en uitpakt indien nodig
  4. Nadat de film naar de tijdelijke locatie is gezet wordt de CouchPotato API aangeroepen naar de tijdelijk locaties.
  5. Couchpotato scant de locatie en verhuist de film naar de definitieve Movies directory.
  6. Als ik films heb gekeken verwijder ik de bestanden maar laat de entry in CouchPotato staan als history.
Ik zit wat te puzzelen met Radarr maar de flow lijkt heel anders.
Zaken waar ik nu tegen aanloop:
  • Waar stel ik de definitieve movie locatie in?
  • Kan ik de database van Couchpotato importeren om mijn 400 bekeken films er in te krijgen?
  • Volgens mij moet ik mijn post processing uitzetten voor films en Radarr direct met qBittorent laten praten, toch?
  • Kan Radarr ook een backlog search doen voor torrents?

[ Voor 3% gewijzigd door Tijntje op 05-08-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
Ik heb nu al een tijdje calibre draaien op een VM maar is niet echt snel.
Zou top zijn als er voor een calibre een web interface zou zijn om de ebooks ook te managen.
Heb even kort gekeken naar lazylibrary maar die herkent 50% de boeken niet.

Weet iemand nog een goeie ebook manager linux met web interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Gebruik nu Sonarr & Radarr in plaats van CouchPotato en SicRage.
Moet wel zeggen dat Radarr veelal beta aanvoelt, door het aantal errors in de logs en de films die soms verkeerd binnenkomen.

.. en voor de rest, mono.. bleh 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Nindustries op 06-08-2018 08:19 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Tijntje schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:54:
Ik ben aan het orienteren om over te stappen van CouchPotato naar Radarr, echter heb ik niet helemaak door hoe de flow van Radarr gaat.

De manier waarop ik het nu heb werken is als volgt:
  1. Couchpotato voegt automatisch nieuwe films to aan de hand van een aantal criteria (score, leeftijd, keywords)
  2. Zodra de film beschikbaar is via een torrent source wordt deze in qBittorent gezet.
  3. Als de download klaar is loopt er een custom script dat de film naar een post proccessing locatie zet en uitpakt indien nodig
  4. Nadat de film naar de tijdelijke locatie is gezet wordt de CouchPotato API aangeroepen naar de tijdelijk locaties.
  5. Couchpotato scant de locatie en verhuist de film naar de definitieve Movies directory.
  6. Als ik films heb gekeken verwijder ik de bestanden maar laat de entry in CouchPotato staan als history.
Ik zit wat te puzzelen met Radarr maar de flow lijkt heel anders.
Zaken waar ik nu tegen aanloop:
  • Waar stel ik de definitieve movie locatie in?
  • Kan ik de database van Couchpotato importeren om mijn 400 bekeken films er in te krijgen?
  • Volgens mij moet ik mijn post processing uitzetten voor films en Radarr direct met qBittorent laten praten, toch?
  • Kan Radarr ook een backlog search doen voor torrents?
De flow is ook anders :) Is even wennen maar ik gebruik Radarr en Sonarr als jaren en werkt naar mijn mening toch echt wel prettiger dan alternatieven.

1. Zodra je de eerste film toevoegd kun je de locatie kiezen, deze zal dan de standaard zijn voor alle toekomstige films (totdat je deze weer veranderd). Eigenlijk heel handig als je meerdere locaties gebruikt.
2. Je kunt via de API Couchpotato lists inporteren alarm het goed is (zelf nooit gebruikt). Je kunt natuurlijk ook gewoon een folder toevoegen en zo de films importeren.
3. Ja, alles werkt via api's en er zijn geen extra scripts nodig.
4. Je kunt via "wanted" je backlog inzien en direct runnen.
Nindustries schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:18:
Gebruik nu Sonarr & Radarr in plaats van CouchPotato en SicRage.
Moet wel zeggen dat Radarr veelal beta aanvoelt, door het aantal errors in de logs en de films die soms verkeerd binnenkomen.

.. en voor de rest, mono.. bleh 8)7
Als je echt errors in je logs krijgt dan staat er iets niet helemaal correct ingesteld. Daarnaast heb ik nog nooit echt een verkeerde film binnengehaald, dus dat zal ook ongetwijfeld met je configuratie en/of bronnen te maken hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 06-08-2018 09:09 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:56:
Heeft iemand hier toevallig NZBhydra gelinked naar SABnzbd die achter een https-certificaat zit? Ik heb een LetsEncrypt-certificaat welke via Chrome keurig werkt (safe). Als ik het echter via NZBhydra probeer, dan meld deze dat het cerftificaat niet geldig is.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Puck schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:07:
[...]

De flow is ook anders :) Is even wennen maar ik gebruik Radarr en Sonarr als jaren en werkt naar mijn mening toch echt wel prettiger dan alternatieven.

1. Zodra je de eerste film toevoegd kun je de locatie kiezen, deze zal dan de standaard zijn voor alle toekomstige films (totdat je deze weer veranderd). Eigenlijk heel handig als je meerdere locaties gebruikt.
2. Je kunt via de API Couchpotato lists inporteren alarm het goed is (zelf nooit gebruikt). Je kunt natuurlijk ook gewoon een folder toevoegen en zo de films importeren.

[...]

Als je echt errors in je logs krijgt dan staat er iets niet helemaal correct ingesteld. Daarnaast heb ik nog nooit echt een verkeerde film binnengehaald, dus dat zal ook ongetwijfeld met je configuratie en/of bronnen te maken hebben.
Werkt die Backlog ook als je enkel Jackett als provider hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Even een kleine kick vanuit mijzelf.

Zover lijkt alles goed te werken.
Het geen wat ik nog een beetje mis is het updaten van Kodi.

In Couchpotato heb je de mogelijkheid om een update te doen van je Kodi en daar meerdere instances van Kodi opgeven. Deze worden sequentieel afgegaan en zodra de eerste antwoord stopt de update.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jkThJ8L.png

In Radarr kan ik enkel per instance van Kodi opgeven maar hij lijkt ze altijd allemaal te doen.
Ik heb een shared database en niet alle instances staan altijd aan.

Het andere wat ik mis is de automatische import van films aan de hand van criteria. In couchpotato had ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BmiXEnO.png

Van de volgende providers
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6EtLFl2.png

Mis ik iets of is dit niet mogelijk met Radarr

[ Voor 17% gewijzigd door Tijntje op 10-08-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Puck schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:07:
[...]

[...]

Langzaam aan kom er wel verder, echter is nu met de eerste download binnen gekomen met RAR files.
Na het halve Internet gelezen te hebben lijkt het dat dit binnen Radarr een dingetje is. De devs roepen dat uitpakken een ding is van je download cliënt. Mijn post process script werkt niet aangezien Radarr uitgaat van de locatie die de download cliënt aan geeft.

Als ik hem laat uitpakken in de folder van de download client werkt het wel maar blijven alle bestanden staan zolang ik deed dus dat is dan ondertussen 3 keer dubbele data.
Een keer de download, een keer het uitgepakte en dan nog een keer de definitieve film.
Hoe doe jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ze hebben een punt dat uitpakken net als downloaden een ding van je download client is,
Sonarr en Radarr zijn management software.
Hoe Radarr werkt weet ik niet alleen dat Sonarr wel de optie heeft om de file te moven,
afhankelijk of hij via usenet of torrents binnen gekomen is.
Met torrents laat hij een hardlink achter wegens het seeden(keus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:16
Tijntje schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:15:
Even een kleine kick vanuit mijzelf.

Zover lijkt alles goed te werken.
Het geen wat ik nog een beetje mis is het updaten van Kodi.

In Couchpotato heb je de mogelijkheid om een update te doen van je Kodi en daar meerdere instances van Kodi opgeven. Deze worden sequentieel afgegaan en zodra de eerste antwoord stopt de update.
[afbeelding]

In Radarr kan ik enkel per instance van Kodi opgeven maar hij lijkt ze altijd allemaal te doen.
Ik heb een shared database en niet alle instances staan altijd aan.

Het andere wat ik mis is de automatische import van films aan de hand van criteria. In couchpotato had ik het volgende:
[afbeelding]

Van de volgende providers
[afbeelding]

Mis ik iets of is dit niet mogelijk met Radarr
Je vragen over Kodi kan ik je helaas niet mee helpen omdat ik geen Kodi draai...

Voor wat betreft automatische imports: kijk eens bij settings en dan bij lists. Daar kun je verschillende providers (bv trakt, imdb) profielen maken met elk hun eigen opties.

[ Voor 20% gewijzigd door Robsta86 op 12-08-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@Tijntje
Als je een shared database hebt dan hoef je toch ook niet alle instances aan te hebben ?
Je hebt 1 kodi device draaien waar de shared mysql mee word geupdatet.
Ik heb daarvoor een RaspberryPi draaien.
En daarmee zijn meteen al mijn instances mee geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

TRaSH schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 10:22:
@Tijntje
Als je een shared database hebt dan hoef je toch ook niet alle instances aan te hebben ?
Heb een aantal instances maar er is er in principe geen 1 die altijd aan staat, vandaar de vraag.
Robsta86 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:29:
[...]

Je vragen over Kodi kan ik je helaas niet mee helpen omdat ik geen Kodi draai...

Voor wat betreft automatische imports: kijk eens bij settings en dan bij lists. Daar kun je verschillende providers (bv trakt, imdb) profielen maken met elk hun eigen opties.
Probleem met die imports is dat niet alle lists de zelfde filter criteria hebben, had echter al een feature request aangemaakt om dat gelijk getrokken te krijgen.
TRaSH schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:22:
Ze hebben een punt dat uitpakken net als downloaden een ding van je download client is,
Sonarr en Radarr zijn management software.
Hoe Radarr werkt weet ik niet alleen dat Sonarr wel de optie heeft om de file te moven,
afhankelijk of hij via usenet of torrents binnen gekomen is.
Met torrents laat hij een hardlink achter wegens het seeden(keus).
Ik heb er geen moeite mee dat het een ding is van mijn download client, probleem vind ik alleen wel dat zij er altijd van uitgaan dat het in de download client folder is terwijl ik juist alles naar tijdelijk locaties verhuis tijdens het post proccesing.

Heb echter niet het gevoel dat de Radarr devs heel erg open staan.
Bij bijvoorbeeld Medusa wordt altijd vriendelijk gereageerd en staan ze open voor nieuwe ideeën. Als ik de Git doorlees van Radarr zie ik vooral devs die vinden dat het allemaal al perfect is zoals zij het hebben bedacht.
Uiteraard is het gratis en ben ik vrij wat anders te gebruiken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tijntje op 12-08-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Tijntje schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:53:
[...]

Heb een aantal instances maar er is er in principe geen 1 die altijd aan staat, vandaar de vraag.
Niet handig in mijn opinie om elke een willekeurig device het laten updaten,
Een RaspberryPi 24/7 laten draaien voor het updaten en misschien voor slaapkamer gebruik kost niet niet zoveel op stroom verbruik,
Geloof dat iemand het ooit eens berekend had en op 10 euro per jaar kwam.
Naar mijn weten (Gebruik alleen Sonarr en waarop Radarr op gebaseerd is) geeft hij een notificatie/update naar alle devices/apps die in de Connections settings staan,
gelukkig maar aangezien ik bv daar ook Pushover tussen heb staan.
Tijntje schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:53:
[...]

Ik heb er geen moeite mee dat het een ding is van mijn download client, probleem vind ik alleen wel dat zij er altijd van uitgaan dat het in de download client folder is terwijl ik juist alles naar tijdelijk locaties verhuis tijdens het post proccesing.

Heb echter niet het gevoel dat de Radarr devs heel erg open staan.
Bij bijvoorbeeld Medusa wordt altijd vriendelijk gereageerd en staan ze open voor nieuwe ideeën. Als ik de Git doorlees van Radarr zie ik vooral devs die vinden dat het allemaal al perfect is zoals zij het hebben bedacht.
Uiteraard is het gratis en ben ik vrij wat anders te gebruiken :)
Gewoon een vraag en kritiek van je werkwijze,
Maar waarom onnodig verplaatsen naar een temp folder voor post processing en niet gewoon laten staan en in de download folder laten doen ?

Denk dat de issue bij Radarr is dat de basis van Sonarr komt,
Wat perfect werk voor series kan net iets anders werken voor films.
(De DEV van Sonarr heeft altijd gezegd dat Sonarr een media management software is en voor downloaden, unpacken dat het de download client behoort af te handelen)
Ik zelf zie ook (nog) niet de nut om post processing in een andere folder te doen dan de download folder.
NZBGet doet alle postprocessing van uit de download folder en als het klaar is geeft hij Sonarr een soort van seintje en dan gaat die zijn ding doen.

Ik zelf gebruik voor films geen automatisering aangezien al die programma's alleen maar om kunnen gaan met enkele bestanden (mkv, iso) en bv niet als iets een Blu-Ray folder structuur heeft.
Ik zelf heb dan ook voor films bepaalde eisen afhankelijk wat voor films het zijn.
(Voorkeur Remuxes, HD Audio, Evt. NL Subs of zelf een BluRay Remux maken en Pak de TrueHD Atmos track van de UHD en mux die in de Bluray Remux met NL Subs)
En het is niet dat elke dag een film uitkomt die de moeite waard is om te kijken of je moet erg laagdrempelig zijn.
Met series is een automatisering een perfecte uitkomst en zou niet meer anders willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

TRaSH schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:13:
[...]

Niet handig in mijn opinie om elke een willekeurig device het laten updaten,
Een RaspberryPi 24/7 laten draaien voor het updaten en misschien voor slaapkamer gebruik kost niet niet zoveel op stroom verbruik,
Geloof dat iemand het ooit eens berekend had en op 10 euro per jaar kwam.
Naar mijn weten (Gebruik alleen Sonarr en waarop Radarr op gebaseerd is) geeft hij een notificatie/update naar alle devices/apps die in de Connections settings staan,
gelukkig maar aangezien ik bv daar ook Pushover tussen heb staan.

[...]

Gewoon een vraag en kritiek van je werkwijze,
Maar waarom onnodig verplaatsen naar een temp folder voor post processing en niet gewoon laten staan en in de download folder laten doen ?

Denk dat de issue bij Radarr is dat de basis van Sonarr komt,
Wat perfect werk voor series kan net iets anders werken voor films.
(De DEV van Sonarr heeft altijd gezegd dat Sonarr een media management software is en voor downloaden, unpacken dat het de download client behoort af te handelen)
Ik zelf zie ook (nog) niet de nut om post processing in een andere folder te doen dan de download folder.
NZBGet doet alle postprocessing van uit de download folder en als het klaar is geeft hij Sonarr een soort van seintje en dan gaat die zijn ding doen.

Ik zelf gebruik voor films geen automatisering aangezien al die programma's alleen maar om kunnen gaan met enkele bestanden (mkv, iso) en bv niet als iets een Blu-Ray folder structuur heeft.
Ik zelf heb dan ook voor films bepaalde eisen afhankelijk wat voor films het zijn.
(Voorkeur Remuxes, HD Audio, Evt. NL Subs of zelf een BluRay Remux maken en Pak de TrueHD Atmos track van de UHD en mux die in de Bluray Remux met NL Subs)
En het is niet dat elke dag een film uitkomt die de moeite waard is om te kijken of je moet erg laagdrempelig zijn.
Met series is een automatisering een perfecte uitkomst en zou niet meer anders willen.
Die Pi kan ik inderdaad wel gewoon aan laten staan. Het voordeel van van de manier van Medusa en CouchPotato is dat in het geval dat de media pc in de woonkamer aanstaat de update daar kan worden uitgevoerd en dat is een "gewone" pc en dus veel sneller klaar.
Is ook niet de grootste onvolkomenheid ;)

De reden dat ik het op deze manier doe is omdat ik veel meer doe dan alleen maar importeren.
Ik gebruik Medusa voor TV en CouchPotato, nu dus Radarr voor film.
  1. De pakketten monitoren nieuwe releases
  2. Als er 1 is die aan de criteria voldoen word die in qBittorent geplaats.
  3. Als de download klaar is wordt er een script in qBittorent gestart
  4. Het script zorgt er voor dat rars worden uitgepakt naar een tijdelijk Process folder. Bij single files wordt het bestand naar de Process folder geplaatst
  5. Daarna doe ik met SubtitleEdit een export van de embedded subtitles en schoon die automatisch op van Hearing Impaired delen
  6. Daarna verwijder ik alle embedded subtitles behalve English uit de MKV
  7. Dan een call naar de post process van Medusa of Couchpotato om de import te starten vanaf de Process folder.
Omdat Radarr persee wil dat het in de folder staat van de download client kan ik al die additionele zaken niet meer doen omdat ik dan weer de torrent aanpas.
Als laatste ruimt qBittorrent uitgepakte bestanden onder de torrent niet mee op.

Ik snap dat mijn use case niet de meest alledaags is maar voor mij werkt het perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
@Tijntje
Het updaten van enkele series of films duurt niet echt veel langer op een Pi dan op een HTPC/Desktop vind ik.
Is een ander verhaal als je je complete library opnieuw(Fresh) moet toevoegen zeker met muziek.
...
Dat is eigenlijk 1 van de redenen dat zulke programma's niet werken voor mij voor Films,
en dat ik ze handmatig selecteer wat ik zoek naar mijn eisen.
De releases die ik download hebben gewoon originele (Engelse of NL Subs) of custom NL Subs en anders plaats ik die zelf erbij.
Maar het is duidelijk dat Radarr niet geschikt is voor jouw werkwijze,
en ik verwacht ook niet dat dat zal gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

TRaSH schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:03:
@Tijntje
Het updaten van enkele series of films duurt niet echt veel langer op een Pi dan op een HTPC/Desktop vind ik.
Is een ander verhaal als je je complete library opnieuw(Fresh) moet toevoegen zeker met muziek.
...
Dat is eigenlijk 1 van de redenen dat zulke programma's niet werken voor mij voor Films,
en dat ik ze handmatig selecteer wat ik zoek naar mijn eisen.
De releases die ik download hebben gewoon originele (Engelse of NL Subs) of custom NL Subs en anders plaats ik die zelf erbij.
Maar het is duidelijk dat Radarr niet geschikt is voor jouw werkwijze,
en ik verwacht ook niet dat dat zal gebeuren.
Uiteindelijk krijg ik het allemaal wel weer aan de praat maar is ook gewoon frustratie dat je een setup hebt die jaren perfect werkt en dan weer aan de slag moet omdat een project zijn levenseinde nadert :)

In ieder geval bedankt voor je hulp en het meedenken, dat waardeer ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Laatst online: 18:44
Je kunt in radarr (tenminste, in sonarr wel dus zal in radarr ook wel zitten) gewoon een post processing script toevoegen om met ffmpeg de ondertitels eruit te halen. Als je die nog wilt bewerken laat je de ondertitel gewoon naar een andere folder wegschrijven.

En je kan dus ook een ffmpeg commando afvuren om hem te remuxen zonder ondertitels.

https://forums.sonarr.tv/...api-python-examples/18563

[ Voor 24% gewijzigd door Mirx_NL op 13-08-2018 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Tijntje schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

Langzaam aan kom er wel verder, echter is nu met de eerste download binnen gekomen met RAR files.
Na het halve Internet gelezen te hebben lijkt het dat dit binnen Radarr een dingetje is. De devs roepen dat uitpakken een ding is van je download cliënt. Mijn post process script werkt niet aangezien Radarr uitgaat van de locatie die de download cliënt aan geeft.

Als ik hem laat uitpakken in de folder van de download client werkt het wel maar blijven alle bestanden staan zolang ik deed dus dat is dan ondertussen 3 keer dubbele data.
Een keer de download, een keer het uitgepakte en dan nog een keer de definitieve film.
Hoe doe jij dat?
Ik laat alles gewoon over aan de downloadclient, NZBGet in dit geval. Die pakt de bestanden uit in een folder en geeft vervolgens via API een seintje aan Sonarr/Radarr dat hij klaar is en de files daar te vinden zijn. Die verplaatst vervolgens de content naar de juiste definitieve map. Enige wat je dan goed moet instellen is zorgen dan alle software toegang tot die download folder hebben.

Zodra NZBGet klaar is met uitpakken worden de RAR files weggegooid en zodra Sonarr/Radarr klaar is met verplaatsten worden de overige bestanden ook weggegooid. Niet echt dubbele data dus ook, en het wordt allemaal al zo goed als automatisch voor je geregeld.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TRaSH schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 10:22:
@Tijntje
Ik update alleen de eerste device omdat je anders duplicate entries krijgt (dat is mijn ervaring althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik wil CP installeren op een windows 10 bak die over het algemeen in slaapstand staat. Hoe kan ik CP win 10 laten ontwaken om naar films te scannen? Of kan je dat automatisch laten doen bij opstarten van de win10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tijntje schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:34:
[...]

Die Pi kan ik inderdaad wel gewoon aan laten staan. Het voordeel van van de manier van Medusa en CouchPotato is dat in het geval dat de media pc in de woonkamer aanstaat de update daar kan worden uitgevoerd en dat is een "gewone" pc en dus veel sneller klaar.
Is ook niet de grootste onvolkomenheid ;)

De reden dat ik het op deze manier doe is omdat ik veel meer doe dan alleen maar importeren.
Ik gebruik Medusa voor TV en CouchPotato, nu dus Radarr voor film.
  1. De pakketten monitoren nieuwe releases
  2. Als er 1 is die aan de criteria voldoen word die in qBittorent geplaats.
  3. Als de download klaar is wordt er een script in qBittorent gestart
  4. Het script zorgt er voor dat rars worden uitgepakt naar een tijdelijk Process folder. Bij single files wordt het bestand naar de Process folder geplaatst
  5. Daarna doe ik met SubtitleEdit een export van de embedded subtitles en schoon die automatisch op van Hearing Impaired delen
  6. Daarna verwijder ik alle embedded subtitles behalve English uit de MKV
  7. Dan een call naar de post process van Medusa of Couchpotato om de import te starten vanaf de Process folder.
Omdat Radarr persee wil dat het in de folder staat van de download client kan ik al die additionele zaken niet meer doen omdat ik dan weer de torrent aanpas.
Als laatste ruimt qBittorrent uitgepakte bestanden onder de torrent niet mee op.

Ik snap dat mijn use case niet de meest alledaags is maar voor mij werkt het perfect.
Jemig wat een moeite en gedoe voor een film, kun je niet gewoon een fatsoenlijke (Scene) release downloaden die kaal is van subs en wat is eigenlijk het probleem als er bv Hearing Impaired nog aanwezig is? Is dat omdat Kodi verkeerde subs laat zien of iets? Hier worden gewoon de subs gepakt die er naast staan en dat gaat prima.

En wat @Mirx_NL zegt, Radarr == Sonarr dus kunnen beide zo goed als hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

schumi2004 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:25:
[...]
Jemig wat een moeite en gedoe voor een film, kun je niet gewoon een fatsoenlijke (Scene) release downloaden die kaal is van subs en wat is eigenlijk het probleem als er bv Hearing Impaired nog aanwezig is? Is dat omdat Kodi verkeerde subs laat zien of iets? Hier worden gewoon de subs gepakt die er naast staan en dat gaat prima.

En wat @Mirx_NL zegt, Radarr == Sonarr dus kunnen beide zo goed als hetzelfde.
De subtitles is ook met name voor series. Tegenwoordig zitten in veel 1080p web dl al de Engelse subtitles maar die zijn vaak HI. Op deze manier worden ze als een srt geëxporteerd en ontdaan van HI.
Toen ik een jaar of wat geleden overstapte op 1080p web dl (meestal NTb) waren er vaak geen goede subtitles van te vinden.

Dat ik de rest van de substitles uit de mkv sloop is omdat er soms 20 talen in zitten en dan wordt de lijst zo lang in Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijntje schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:52:
[...]

De subtitles is ook met name voor series. Tegenwoordig zitten in veel 1080p web dl al de Engelse subtitles maar die zijn vaak HI. Op deze manier worden ze als een srt geëxporteerd en ontdaan van HI.
Toen ik een jaar of wat geleden overstapte op 1080p web dl (meestal NTb) waren er vaak geen goede subtitles van te vinden.

Dat ik de rest van de substitles uit de mkv sloop is omdat er soms 20 talen in zitten en dan wordt de lijst zo lang in Kodi.
Ik download al een hele poos maar ben het zelf nog niet tegen gekomen dat het mij hindert.
In Kodi staat de default subtitle language geconfigureerd en dat gaat prima.

Mss moet ik er zelf meermaals tegen aan lopen om het zelf te ervaren maar voor nu vind ik het iig klinken als een boel werk voor iets wat incidenteel voor kan komen. ;)

Maar terugkomend op jouw issue, scriptjes in Radarr zou geen probleem moeten zijn.
https://github.com/Radarr...m-Post-Processing-Scripts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

schumi2004 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:04:
[...]

Ik download al een hele poos maar ben het zelf nog niet tegen gekomen dat het mij hindert.
In Kodi staat de default subtitle language geconfigureerd en dat gaat prima.

Mss moet ik er zelf meermaals tegen aan lopen om het zelf te ervaren maar voor nu vind ik het iig klinken als een boel werk voor iets wat incidenteel voor kan komen. ;)

Maar terugkomend op jouw issue, scriptjes in Radarr zou geen probleem moeten zijn.
https://github.com/Radarr...m-Post-Processing-Scripts
Ach het zijn van die dingen waar ik me dan een keer aan irriteer en een dagje voor ga zitten :) en dan is de irritatie weer weg.
Tegenwoordig zijn de NTb subs ook steeds vaker te vinden via Addic7ed en OpenSubtitles dus is de nood om zelf die HI er uit te slopen minder groot.

Heb ondertussen al een oplossing voor Radarr.
Ik laat nu mijn post processing script vanuit qBittorrent films uitpakken als er een rar inzit in een folder EXTRACT onder de download folder.
Die kan Radarr weer oppikken en dan heb ik een custom script in Radarr dat de folder EXTRACT weer opruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
De instructies om met Flexget een volledige Lazy Couch Experience te verkrijgen zijn geupdate.
https://github.com/zilexa/Flexget-the-lazy-couch-experience

De instructies zijn geschreven voor OSMC maar werken op alle Debian based devices en vast niet moeilijk om het ook op Arch of Ubuntu werkend te krijgen. .

Hoewel ik ook even Radarr overwoog, ben ik veel te verwend met wat Flexget allemaal kan doen. En met deze instructies hoef je totaal geen expert te zijn.
Het schoont zelfs je Trakt lijst en je harde schijf op (oude seizoenen wissen als je ze hebt gezien & bent begonnen met het volgende seizoen of als je de serie hebt gezien en er komen geen nieuwe seizoenen).

Geen enkel andere tool is volgens mij zo lichtgewicht en automatiseert zoveel. De instructies bevatten ook uitleg hoe je zelf de gewenste video kwaliteit kan krijgen en hoe je subtitle talen kan kiezen. De Flexget config is gebaseerd op die van Jonybat en verder uitgebreid en gefinetuned.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 21-08-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Makkelijk ?
Denk dat het nogal een groot woord is.
Volgens mij moet je aardig in de script duiken om het helemaal naar je wenst te maken als je best wat kwaliteitseisen hebt.
Sowieso word het zoeken van bv BluRay Remuxes met NL subs en HD audio een stuk lastiger.

En met series wil ik eigenlijk altijd Amazon WEB-DL's maar ik weet van een aantal series dat die er niet zijn en kies daar dan een ander profiel voor.
Zodat hij niet eerst 5 verschillende versies download voordat hij degene pakt die ik wil.
Ik hoef niet de eerste beste versie die uit is,
ik wacht wel even tot ik de juiste versie uit is.
(En daarnaast heb ik een afwijking dat ik bv een serie alleen van een bepaalde release group wil hebben 8)7 )

Maar het idee erachter is niet verkeerd als je niet te eisend bent.
En dan zal het prima werken.
Ik vind het idee dat je gewoon in trakt aangeeft wat je wilt best wel handig/slim bedacht

[ Voor 6% gewijzigd door TRaSH op 17-08-2018 16:46 . Reden: afwijking ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TRaSH schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:42:
<knip>
(En daarnaast heb ik een afwijking dat ik bv een serie alleen van een bepaalde release group wil hebben 8)7 )

<knip>
Ben ik toch niet de enige :P 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Yep hier nog 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ik wil mijn oude DS212 nas graag vervangen voor een wat snellere. Nu lees ik verhalen over dat de processor van de DS218 geen Sonarr en Transmision ondersteunen. Is dit correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Bertha781 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 07:29:
Ik wil mijn oude DS212 nas graag vervangen voor een wat snellere. Nu lees ik verhalen over dat de processor van de DS218 geen Sonarr en Transmision ondersteunen. Is dit correct?
Ik ben van onderstaande niet 100% zeker, dus vooral zelf nog even dubbelchecken...

De DS218+ heeft in ieder geval de mogelijkheid om docker te draaien, dus mocht een package dan iet beschikbaar zijn voor die CPU architectuur (apollo lake) dan kun je altijd nog op docker terugvallen.

https://www.synology.com/...d_of_CPU_does_my_NAS_have
Hier kun je zien welke CPU er in welke Synology zit.

https://synocommunity.com/packages
Hier kun je checken welk package welke architectuur ondersteund.

https://synocommunity.com/package/nzbdrone
Sonarr heeft rtd1296 ondersteuning, dus zou volgens mij gewoon moeten werken.

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/3079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:44
En met series wil ik eigenlijk altijd Amazon WEB-DL's maar ik weet van een aantal series dat die er niet zijn en kies daar dan een ander profiel voor.
Zodat hij niet eerst 5 verschillende versies download voordat hij degene pakt die ik wil.
Hoe heb je dit precies ingesteld in sonarr? Extra quality toevoegen en toevoegen aan het goede profiel? Of komt er meer bij kijken?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Kefding schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Hoe heb je dit precies ingesteld in sonarr? Extra quality toevoegen en toevoegen aan het goede profiel? Of komt er meer bij kijken?
Ik gebruik zelf Medusa voor Series en daar kan ik Ignore words instellen die altijd moeten worden genegeerd dus voor release groupen die altijd bagger (wat mij betreft) uit brengen.
Daarna kan ik Preferred words opgeven van Release groupen die ik in het algemeen wel wil hebben.
Dit zorgt er voor dat ik eigenlijk nooit iets per series hoef te doen maar mocht dat nodig zijn kan ik bij Medusa per Serie Ignored words en Required words opgeven om het verder te verfijnen.
Volgens mij kun je met Sonarr het zelfde.

Ik mag helaas mijn Ignored words lijst niet meer delen op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Zelfde met Sonarr.
Heb een persoonlijke lijst van release groups die retaggen of een re-encode er van maken.
En ook veel info vanuit andere sources op het net gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Sinds een aantal dagen heb ik Lidarr draaien langs Radarr en Sonarr. Maar ik kan hier eigenlijk niet gevonden krijgen wat ik wil. Het aanbod artiesten, en met name Nederlandse is veel te klein. Headphones heb ik nog niet geprobeerd, maar dit lijkt mij hetzelfde.

Is er geen alternatief voor meer Nederlandse artiesten/muziek? Het hoeft voor mij ook niet via artiest > album te gaan, losse nummers of via verzamel CD's is in mijn geval eigenlijk alleen maar fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Is eigenlijk altijd een issue geweest met NL muziek,
Je ziet dat ook in de database van Musicbrainz, etc
Er is voor Nederlandstalige muziek minder Animo en de personen die er Animo voor hebben zijn over het algemeen te lui/beroerd om een database te updaten.
Al die info gebaseerde sites(Film, Series, Muziek, Boeken etc) zijn veelal fanbased.
Als er te weinig mensen zijn die bereid zijn om info te delen of te toevoegen word het gewoon erg lastig.
Dat is dus ook met bronnen voor Nederlandstalige muziek.
losse nummers is sowieso onbegonnen werk het moet ergens bij horen dus vandaar dat het merendeels albums zijn.
Al die geautomatiseerde programma's moeten ergens hun data vandaan halen zodat ze weten waarnaar ze moeten zoeken.
Ik heb zelf ook een tijdlang Albums die ik van iTunes gedownload heb geupdate/toegevoegd bij musicbrainz zodat het ook in mijn eigen music library in Kodi goed werk geupdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoeWn schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:59:
Sinds een aantal dagen heb ik Lidarr draaien langs Radarr en Sonarr. Maar ik kan hier eigenlijk niet gevonden krijgen wat ik wil. Het aanbod artiesten, en met name Nederlandse is veel te klein. Headphones heb ik nog niet geprobeerd, maar dit lijkt mij hetzelfde.

Is er geen alternatief voor meer Nederlandse artiesten/muziek? Het hoeft voor mij ook niet via artiest > album te gaan, losse nummers of via verzamel CD's is in mijn geval eigenlijk alleen maar fijner.
TRaSH schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:13:
Is eigenlijk altijd een issue geweest met NL muziek,
Je ziet dat ook in de database van Musicbrainz, etc
Er is voor Nederlandstalige muziek minder Animo en de personen die er Animo voor hebben zijn over het algemeen te lui/beroerd om een database te updaten.
Al die info gebaseerde sites(Film, Series, Muziek, Boeken etc) zijn veelal fanbased.
Als er te weinig mensen zijn die bereid zijn om info te delen of te toevoegen word het gewoon erg lastig.
Dat is dus ook met bronnen voor Nederlandstalige muziek.
losse nummers is sowieso onbegonnen werk het moet ergens bij horen dus vandaar dat het merendeels albums zijn.
Al die geautomatiseerde programma's moeten ergens hun data vandaan halen zodat ze weten waarnaar ze moeten zoeken.
Ik heb zelf ook een tijdlang Albums die ik van iTunes gedownload heb geupdate/toegevoegd bij musicbrainz zodat het ook in mijn eigen music library in Kodi goed werk geupdatet.
Het probleem wat ik met Lidarr had was dat de data wel beschikbaar was maar deze niet gevonden werd door Lidarr. Recente albums werden gewoon niet gevonden maar als ik een manual search op de informatie leveranciers deed dan was het er wel gewoon.
Ik weet niet of dat bedoeld wordt door @LoeWn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@schumi2004
Gebruik het zelf niet maar denk dat de basis ook Sonarr is,
Als je manual search en je vind hem dan wel.
Staat er dan niet een uitroep teken achter waarom hij hem niet gepakt heeft zoals met Sonarr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
@schumi2004 Ik bedoel eigenlijk een combinatie van factoren

- Artiest kan niet gevonden worden
- Album staat er niet tussen
- Een nummer dat ik wil is niet te vinden in een album (bijvoorbeeld los uitgebracht)

Kort gezegd ben ik eigenlijk op zoek naar een methode om of per nummer te zoeken, of bijvoorbeeld een verzamel cd te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
Tijntje schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:52:
[...]

Ik weet niet of de SubZero plugin er ook is voor Kodi, maar in de Plex variant zit er ook een stuk automation in die ogenschijnlijk jou wensen kunnen invullen.

https://github.com/pannal...2%80%90Zero-Configuration

Automatically extract and use embedded subtitles upon media addition

When enabled, this will extract embedded subtitles (if any) from your media and apply your default mods to them, right when media is added.

Remove Hearing Impaired tags from downloaded subtitles

Dus waar ik het extracten nu in Sonarr heb opgelost met een custom post-processing script lijkt dit ook te kunnen met de SubZero ondertitel plugin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

LoeWn schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:32:
@schumi2004 Ik bedoel eigenlijk een combinatie van factoren

- Artiest kan niet gevonden worden
- Album staat er niet tussen
- Een nummer dat ik wil is niet te vinden in een album (bijvoorbeeld los uitgebracht)

Kort gezegd ben ik eigenlijk op zoek naar een methode om of per nummer te zoeken, of bijvoorbeeld een verzamel cd te pakken.
Heel eerlijk is met de groei van Spotify veel van de Muziek piraterij weggevallen.

Vroeger downloaden ik ook al mijn muziek en deed het allemaal netjes taggen met MusicBrainz en als het album daar nog niet instond dan voegde ik ze netjes toe.

Sinds ik een jaar of 2 nu Spotify heb heb ik helemaal niets meer gedownload en voel ook absoluut niet meer de behoefte om daar nog al die moeite in te steken.
Met series en films is het nog een ander ding omdat ik nog steeds niet ergens 1 abonnement kan afsluiten en alles kan zien wat ik nu ook kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tijntje idem hier.
Ik heb dan incidenteel een abo bij Spotify als er een leuke aanbieding voorbij komt maar meer ook eigenlijk niet.
Vandaag de dag is zoveel muziek zo eenvoudig bereikbaar dat ik ook niets meer download. Ik heb Lidarr wel draaien maar dat is meer omdat het kan, ik doe er eigenlijk helemaal niets mee verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

schumi2004 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:30:
@Tijntje idem hier.
Ik heb dan incidenteel een abo bij Spotify als er een leuke aanbieding voorbij komt maar meer ook eigenlijk niet.
Vandaag de dag is zoveel muziek zo eenvoudig bereikbaar dat ik ook niets meer download. Ik heb Lidarr wel draaien maar dat is meer omdat het kan, ik doe er eigenlijk helemaal niets mee verder :P
Ik heb Headphones nog draaien maar ook al eeuwen niet meer ingekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Makkelijk ?
Denk dat het nogal een groot woord is.
Volgens mij moet je aardig in de script duiken om het helemaal naar je wenst te maken als je best wat kwaliteitseisen hebt.
Sowieso word het zoeken van bv BluRay Remuxes met NL subs en HD audio een stuk lastiger.

Maar het idee erachter is niet verkeerd als je niet te eisend bent.
En dan zal het prima werken.
Ik vind het idee dat je gewoon in trakt aangeeft wat je wilt best wel handig/slim bedacht
Heb je überhaupt de link gevolgd en de guide gelezen?

Het doet alles voor je, pakt hoge kwaliteit en in de FAQ staat duidelijk hoe je je eigen kwaliteitswensen kan toevoegen. Als je de guide en het installatiescript volgt krijg je de best uitgewerkte config die volledig is getweakt en getest door veel gebruikers.

Je hoeft dus zelf niks te doen. Als je hoge kwaliteitseisen hebt hoef je alleen maar in de quality tabel op de Flexget website te kijken en je eigen eisen toe te voegen. Staat in de FAQ.

Ook ondertitels worden automatisch opgezocht uit 3 bronnen maar ook daar kan je meer aan toevoegen.

Flexget is zo ontzettend simpel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:12:
[...]
<knip>

Flexget is zo ontzettend simpel geworden.
Ik heb me er ook eens in verdiept echter is het moeten hebben van een Trakt.tv account iets wat me tegenstaat.
Ik heb zelfs mijn hele trakt account gewiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
schumi2004 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:28:
[...]

Ik heb me er ook eens in verdiept echter is het moeten hebben van een Trakt.tv account iets wat me tegenstaat.
Ik heb zelfs mijn hele trakt account gewiped.
Ik ben wel benieuwd waarom precies?
Er zijn natuurlijk alternatieve sites zoals trakt, maar dan mis je de watched informatie, die handig kan zijn als je een serie wil laten downloaden waarvan je een deel al hebt gezien.
Je kan trouwens ook gewoon met een textbestandje gebruiken met serienamen en evt start episode. Maar dan kan ik me voorstellen dat je liever een UI gebruikt (die heeft Flexget ook, is alleen nog in beta en ik heb er geen behoefte aan, nooit getest). .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vooral een stukje moeite gekregen met dit stukje van Trakt.tv hun Terms of Use.
Plus dat wanneer je je profile publiek open heb gesteld iedereen kan meekijken en in theorie ook kan zien of je iets kijkt wat er helemaal nog niet hoort te zijn ;)
Trakt does not guarantee that any Content or User Submissions (as defined below) will be made available on the Site or through the Service. Trakt has no obligation to monitor the Site, Service, Content, or User Submissions. However, Trakt reserves the right to (i) remove, edit or modify any Content in its sole discretion, including without limitation any User Submissions, from the Site or Service at any time, without notice to you and for any reason (including, but not limited to, upon receipt of claims or allegations from third parties or authorities relating to such Content or if Trakt is concerned that you may have violated the Terms of Use), or for no reason at all and (ii) to remove or block any User Submissions from the Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

schumi2004 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:35:
Ik heb vooral een stukje moeite gekregen met dit stukje van Trakt.tv hun Terms of Use.
Plus dat wanneer je je profile publiek open heb gesteld iedereen kan meekijken en in theorie ook kan zien of je iets kijkt wat er helemaal nog niet hoort te zijn ;)

[...]
Ik heb inderdaad mijn Trakt account ook private staan en verder geen herleidbare info naar mijzelf er ingezet om die reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
@Jazco2nd

Ik heb het globaal doorgenomen,
en zoals je zei er is geen webui.
Dus wil je je wensen aanpassen dan moet je dus de script in duiken en handmatig aanpassen.

En dan is een programma zoals Sonarr, Medussa, Sickbeard (of welke variant) een stuk makkelijker en sneller.

Vraagje tussendoor over flexget,
Maakt het gebruik van de APi's van indexers of scrapt het de sites zelf (wat bij veel sites niet mag) ?

Maar mooi dat het voor jouw en misschien een paar andere prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
schumi2004 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:35:

[...]
Lijkt me vanzelfsprekend dat je je profiel niet publiek zet :)

Maar wat stoort je precies aan die tekst? Ik had verwacht iets over delen van user data met derden verwacht, maar dat staat er juist niet. Alleen dat ze je data mogen wissen. Je kan bij Trakt geen belangrijke data opslaan dus dat is toch geen probleem?
Als trakt mijn account wist ben ik niks bijzonders kwijt, een lijstje serie namen, film namen en watched historie die ook in Kodi staat opgeslagen. Niks aan de hand toch?

Ik begrijp de angst wel... Heb nooit uitgezocht waar hun servers staan, als dat de VS is, maakt het niet uit wat er in hun T&C staat, ze zijn verplicht data af te staan.. dat zou een reden zijn om toch een alternatief te zoeken.
TRaSH schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:33:
@Jazco2nd

Ik heb het globaal doorgenomen,
en zoals je zei er is geen webui.
Dus wil je je wensen aanpassen dan moet je dus de script in duiken en handmatig aanpassen.

En dan is een programma zoals Sonarr, Medussa, Sickbeard (of welke variant) een stuk makkelijker en sneller.

Vraagje tussendoor over flexget,
Maakt het gebruik van de APi's van indexers of scrapt het de sites zelf (wat bij veel sites niet mag) ?

Maar mooi dat het voor jouw en misschien een paar andere prima werkt.
Ok dat begrijp ik. Het mooie van deze oplossing is juist dat het ideaal is voor wie juist niet dingen wil aanpassen of dat helemaal niet kan. Maar als je juist wel die vrijheid wil is iets als Sonarr beter want de Flexget UI (die er dus wel is) is volgens mij nog lang niet zo ver.

Hoe Flexget search plugins exact werken weet ik niet, ik denk een combi, iedereen kan namelijk een scraper maken en daar een plug-in voor bouwen. Ik ben vooral fan van RSS feeds. Subliminal, wat Flexget gebruikt voor subtitles werkt inderdaad via APIs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jazco2nd
Ik vermoed dat ik het verkeerde ge copy/past heb want er staat ergens dat ze zonder problemen data overhandigen als er door bepaalde instanties om gevraagd wordt.
Is ook ergens een YouTube video van die het uitlegt.
Anyway, ik heb hun services iig niet meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Jazco2nd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:54:
[...]
Ok dat begrijp ik. Het mooie van deze oplossing is juist dat het ideaal is voor wie juist niet dingen wil aanpassen of dat helemaal niet kan. Maar als je juist wel die vrijheid wil is iets als Sonarr beter want de Flexget UI (die er dus wel is) is volgens mij nog lang niet zo ver.
Als ik zo kijk is de drempel van flexget groter dan van Sonarr, Medussa, Sickrage.
Aangezien het na installatie (Windows) een webui hebt waar je via de webui je series kan toevoegen.
Standaard staat er ook een profiel ingesteld en de voorgemaakte profielen zijn ook vrij simpel met keuze.

Alleen op het moment als je extra eisen hebt dan ben je met elk programma wat langer bezig met leeswerk hoe het in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:06
Ik krijg sinds een paar dagen de melding dat NZB.su niet meer werkt binnen sonarr. De melding in de logs is: DNS Name Resolution Failure: 'api.nzb.su.

Hebben andere mensen hier ook last van en heeft iemand wellicht een oplossing?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Had je al op nzb.su zelf gekeken of er iets bekend is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Ik zie niets staan over problemen daar.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ik heb geen access meer tot hun forum omdat ik heb besloten om hun niet meer als betaalde indexer te gebruiken,
vond het aanbod niet zo super en vaak traag.(toendertijd)
Als ik een tracert of een ping uitvoer op hun api krijg ik ook geen hit.
Denk dat het echt bij hun is.
Je kan het altijd even vragen op hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
.

[ Voor 97% gewijzigd door Slaapje op 26-08-2018 13:25 . Reden: Eerst de regels lezen ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180826-7qzm-37kb.jpg

Daar mag ik niet meer over praten in het openbaar hier op het forum :X

[ Voor 21% gewijzigd door TRaSH op 26-08-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Duidelijk, bericht aangepast. Het ligt zo te zien niet aan NZB.su. Nu heb ik een andere toegevoegd en hier krijg ik dezelfde melding. Denk dat ik sonarr en radarr maar eens even opnieuw moet installeren.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slaapje schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:27:
Duidelijk, bericht aangepast. Het ligt zo te zien niet aan NZB.su. Nu heb ik een andere toegevoegd en hier krijg ik dezelfde melding. Denk dat ik sonarr en radarr maar eens even opnieuw moet installeren.
Mijn inziens is dat wat overdreven en zal een DNS resolving issue echt niet verhelpen (als dat nog steeds de melding is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Slaapje schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:27:
Nope, want hier tracert/pingt die nog gewoon. Ik denk dat je naar de DNS bij jezelf moet kijken (of die van je provider als je die gebruikt)

Ik gebruik googleDNS btw (8.8.8.8)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Bij mij doet tracert/ping het nu wel en van de week kreeg ik geen response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 15:55
Al sinds 23 juni geen update van zowel Radarr als Sonarr. Staan de projecten stil? Synology hier btw. Geen docker, teveel gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Vraagje,

Hoe download ik Veronica Inside automatisch met Sickgear? Eerst wat het simpel met RTL XL maar de kwaliteit van Kijk is echt zeer slecht dus ik wil ze downloaden via Spotweb. Ik heb Spotweb al als newznab provider toegevoegd en dat werkt allemaal alleen Sickgear herkent de episodes niet.

code:
1
2
3
2018-08-27 13:58:03 WARNING  POSTPROCESSER :: Failed! Did not process any files.
2018-08-27 13:58:03 WARNING  POSTPROCESSER :: Did not use file /tank/content/complete/tv/Veronica Inside 24-08-2017 x264 HQTV 720p/Veronica Inside 20180824.mkv
2018-08-27 13:58:03 INFO     POSTPROCESSER :: Analyzing name u'Veronica Inside 24-08-2017 x264 HQTV 720p Veronica Inside 20180824.mkv'

Ik heb al aangevinkt dat de episodes by date genummerd zijn en niet met scene nummers (S01E01 etc).

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:30
Nu ik m'n eigen huis heb, heb ik ook maar gelijk een NAS aangeschaft (Synology DiskStation DS218play). Daar heb ik een 8TB (Seagate Ironwolf) harde schijf bij gekocht. In het verleden heb ik veel applicaties geprobeerd, zoals CouchPotato, maar persoonlijk nooit hele goede ervaringen mee gehad (maar nooit heel veel tijd ingestoken). Dus heb ik besloten om ook Radarr en Sonarr te proberen. Ik moet zeggen dat deze applicaties erg goed werken, en ook makkelijk te zijn gebruiken. Door eerst nog wat configuraties door te voeren in de NAS kan je automatisch Radarr en Sonarr installeren, dus je hoeft dit ook niet via omwegen te doen. Het configureren gaat ook makkelijk, maar dan kom je er ook achter wat je nog allemaal moet hebben (zoals de Indexers).

Waar je ook snel genoeg achter komt zijn de quality instellingen. Ik was al gauw 50GB bestanden aan het downloaden, terwijl ik meestal de max. op 15GB zet.

Verder heb ik op mijn computer nog Plex geïnstalleerd (wil in de toekomst nog een zuinige mini PC maken) voor het afspelen van films. Plex staat zo ingesteld dat wanneer er wijzigingen plaatsvinden, dat hij de bibliotheek gelijk update.

Ben dan ook erg blij met de opzet :D

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
wvkreg schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:47:
Al sinds 23 juni geen update van zowel Radarr als Sonarr. Staan de projecten stil? Synology hier btw. Geen docker, teveel gedoe :)
Mijn laatste update voor Sonarr
2.0.0.5245 - Aug 19 2018 develop Installed

Denk dat hij ook vakantie heeft en de mail release even op een laag vuurtje gezet heeft aangezien er niet echt iets bijzonder is wat noodzakelijk geupdated moet worden

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180827-ou1s-61kb.jpg

Radarr zelf gebruik ik niet dus daar weet ik niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 15:55
Ik stond op stable niet op develop is zie het nu!
Radarr is wel 0.2.0.1120 - 10 Jun 2018 develop Installed, nightly updates lost dat op :)

[ Voor 49% gewijzigd door wvkreg op 29-08-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Al vaak heb ik het idee gehad om hier eens mee aan de slag te gaan.
Ik doe nu nog veel handmatig (nzb opzoeken, in NZBget zetten, renamen etc). Op de een of andere manier wilde het renamen van de film nooit goed werken.

Ik zit te denken om Sonarr (wat is overigens het verschil tussen Sonarr en Radarr of welke is beter?) te gaan gebruiken, ik download films en series. Een serie vaak wanneer er al 1 of meerdere seizoenen van zijn.
Het liefst in een MKV waarin de ondertiteling al is toegevoegd, ik vind een lading bestanden met daaronder een srt file niet echt staan.

Wat ik nodig denk te hebben:
- Sonarr en/of Radarr
- een NZB-indexer?
- NZBget evt?
- plugin voor onderteleling
- wat vrije tijd
Pagina: 1 ... 35 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)