Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:26
@Protax

Staat er iets in de Sonarr log ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10 11:33
Inmiddels gefixed, update van Filestation had mijn rechten vernaggeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 08:13
Probleempje met radarr. In de list view klopt de status van geen enkele film. Dwz een film is gedownload in 1080P maar staat gemarkeerd als not monitored (of missing).

Kijk je bij eigenschappen van de film zelf dan klopt het wel.

Een update library lost dit niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-10 07:10

Tijntje

Hello?!

Het ziet er naar uit dat Couchpotato een langzame dood aan het sterven is.
Op github is de mogelijkheid al weggehaald in issues aan te maken en het forum staat helemaal vol met spamberichten.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Medusa is dit weekend bij mij geupdated, sindsdien is de database ook kapot, geen enkele serie meer in de lijst en ook niet meer toe te voegen, backup weigert, configuraties zijn wel intact gebleven.
naar de database handmatig te hebben verwijdert ben ik nu weer bezig met toevoegen van de series...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

geenwindows schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:54:
Medusa is dit weekend bij mij geupdated, sindsdien is de database ook kapot, geen enkele serie meer in de lijst en ook niet meer toe te voegen, backup weigert, configuraties zijn wel intact gebleven.
naar de database handmatig te hebben verwijdert ben ik nu weer bezig met toevoegen van de series...
Ik kreeg de melding dat ik handmatig moest updaten, uiteindelijk zelf de update gestart zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
geenwindows schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:54:
Als het kan probeer dan even een issue to melden op GitHub. Kan je wellicht nog iemand anders mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
KontI schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:26:
[...]

Als het kan probeer dan even een issue to melden op GitHub. Kan je wellicht nog iemand anders mee helpen.
dat wou ik graag doen, maar ik had de logboeken niet opgeslagen 8)7
kunnen de devs er ook nog wat mee ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hmmm nadat nzbget bestanden heeft gedownload kan een sickrage er niks mee omdat de lees/schrijfrechten fout staan.
Processing failed: File is locked for reading/writing
Deze week eens kijken hoe dat te fixen is. Elke keer handmatig de file permissions aanpassen is ook niet handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42
Tijntje schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:10:
Op github is de mogelijkheid al weggehaald in issues aan te maken en het forum staat helemaal vol met spamberichten.
Het werkt nog half. Soms haalt hij ineens een hele lijst binnen, dag erna moet ik weer handmatig aan de slag. Zijn er inmiddels goede alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Het werkt nog half. Soms haalt hij ineens een hele lijst binnen, dag erna moet ik weer handmatig aan de slag. Zijn er inmiddels goede alternatieven?
https://github.com/Radarr/Radarr

Geen idee hoe dat werkt en of het iets is. Mijn NAS kan sonarr en radarr niet draaien :(
Maar moet zeggen dat ik voor films nog altijd zelf op zoek ga en zelf bepaal wat ik wel/niet wil hebben/kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Paulus07 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:53:
[...]

https://github.com/Radarr/Radarr

Geen idee hoe dat werkt en of het iets is. Mijn NAS kan sonarr en radarr niet draaien :(
Maar moet zeggen dat ik voor films nog altijd zelf op zoek ga en zelf bepaal wat ik wel/niet wil hebben/kijken :)
Sonar gaat hier prima, maar kan zo niet direct een package voor synology vinden voor radarr. Vanavond maar ff goed kijken of dat wil of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:02:
[...]

Sonar gaat hier prima, maar kan zo niet direct een package voor synology vinden voor radarr. Vanavond maar ff goed kijken of dat wil of niet.
https://synocommunity.com/package/radarr

Heb op mijn nas (213+) deze er wel bij staan "http://packages.synocommunity.com/" als source. Maar krijg dan niet die sonarr en radarr terug (Betas ingeschakeld). Dus verwacht dat mijn NAS te oud aan het worden is hiervoor :(

Hmm heel die source is gewoon offline 8)7
Overzicht: http://dottoremoe.com/synomon/

[ Voor 7% gewijzigd door Paulus07 op 12-02-2018 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

MADG0BLIN schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Ik begrijp dat ze bij Medusa aan het nadenken zijn om ook films te gaan doen.
Er zijn de laatste tijd veel wijzigen aan de back end gedaan waardoor die toevoeging niet al te ingewikkeld moet zijn.
Zie de Master Feature Request lijst: https://github.com/pymedusa/Medusa/issues/282

[ Voor 8% gewijzigd door Tijntje op 12-02-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Hmm, net Radarr geinstalleerd, maar nu start zowel Radarr als Sonarr niet meer. Radarr verwijdert, maar Sonarr wil nog steeds niet starten.. Kunnen ze wel naast elkaar draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Schijnt prima naast mekaar te kunnen draaien,
maar kan meerdere redenen hebben dat het niet bij je werkt.
De meeste info krijg je uit je logs.
En als je dan nog vragen hebt kan je beter het rose stukje hier onder te lezen en beginnen met wat info te geven.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Nog mensen die Watcher gebruiken? Ik had enkele ergernissen met Radarr terwijl ik Sonarr dan wel weer super vind. Watcher is simpel, snel en doet wat het moet doen.

NZBHydra2 is ook uitgebracht. Maakt nu gebruik van Java en damn wat een verschil in snelheid.

[ Voor 26% gewijzigd door Obscurax op 14-02-2018 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
@MADG0BLIN Ik heb zowel Radarr als Sonarr draaien zonder problemen en ook nooit problemen gehad.
Wellicht andere poort instellen op één van de twee, alhoewel volgens mij de één draait op 8989 en de andere op 7878, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ben er denk ik al achter. Ik heb gisteravond een tijdje voor de installatie ook mono een update gegeven. Deze leek nog iets aan het doen te zijn waardoor ze niet werkten. Nadat ik een uur heb gewacht wilde Sonarr weer starten en na de nieuwe installatie van Radarr deze ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
voor de gene die subzero gebruiken in Plex. er is een update uitgekomen die betere integratie heeft met radarr/sonarr en filebot. o.a.. handig wanneer je aan rename doet.
Couchpotato heb ik bij deze ook vervangen door radarr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik snap het niet meer, heb sinds vandaag voor het eerst Sonarr draaien. De eerste serie die ik toe wilde voegen ging prima, maar nu geeft Sonarr bij iedere serie die ik wil toevoegen de volgende foutmelding aan: There Was An Error Searching For " serie naam"

Iemand een idee wat hieraan te doen? Ik heb de package al opnieuw laten opstarten, als een keer een herstart van de server, maar beide bieden geen soelaas.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
Slaapje schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:20:
Ik snap het niet meer, heb sinds vandaag voor het eerst Sonarr draaien. De eerste serie die ik toe wilde voegen ging prima, maar nu geeft Sonarr bij iedere serie die ik wil toevoegen de volgende foutmelding aan: There Was An Error Searching For " serie naam"

Iemand een idee wat hieraan te doen? Ik heb de package al opnieuw laten opstarten, als een keer een herstart van de server, maar beide bieden geen soelaas.
Je TheTvDB gegevens correct ingevuld ?
en als je het probeert met tvdb:[id] ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Misschien ook handig om wat meer info te geven,
Welke serie ?
Heb je gekeken of thetvdb het wel deed,
onderhoud ?

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-10 08:22
Tijntje schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:10:
Ben zelf ook steeds minder te spreken over CP. Heb wel eens gekeken naar Radarr echter ontbrak toen de Automation mogelijkheid waar je kan opgeven dat 'ie alle films met een IMDB cijfer hoger dan X in je Wanted lijst zet. Weet niet of iemand hier meer over weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
DaMoUsYs schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:22:
[...]

Je TheTvDB gegevens correct ingevuld ?
en als je het probeert met tvdb:[id] ?
TRaSH schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:00:
Misschien ook handig om wat meer info te geven,
Welke serie ?
Heb je gekeken of thetvdb het wel deed,
onderhoud ?
Dank & dank,

Ik denk inderdaad dat thetvdb het even niet deed, want iedere serie die ik wilde toevoegen lukte niet. Vanmorgen kon ik ze echter zonder problemen toevoegen.

Nu alleen nog uitvogelen waarom Sonarr het post processing niet doet en dan ben ik weer up and running.

To dare is to do

• DaMoUsYs
Welke download tool gebruik je?

Check dit en help mee!

• Slaapje
@DaMoUsYs SABnzbd. Het aanslingeren van downloads vanuit Sonarr naar sab werkt prima. Alleen daarna blijft alles uitgepakt staan, maar de files worden niet geïmporteerd door Sonarr. De categorieën staan beide op tv, dus die link zou goed moeten gaan.

To dare is to do

• DaMoUsYs
Slaapje schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:06:
@DaMoUsYs SABnzbd. Het aanslingeren van downloads vanuit Sonarr naar sab werkt prima. Alleen daarna blijft alles uitgepakt staan, maar de files worden niet geïmporteerd door Sonarr. De categorieën staan beide op tv, dus die link zou goed moeten gaan.
Hmm klinkt apart, welke API key gebruik je ?
De API key of de NZB key ?
Als je de API key gebruikt, zou ik debug logging aanzetten in Sonarr

Check dit en help mee!

• Slaapje
De Api key, ik heb debug nu aangezet en opnieuw de categorieën gekozen voor zowel Sonarr als SAB. Maar eens kijken of er wat gaat gebeuren.

To dare is to do

• DaMoUsYs
Slaapje schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:34:
De Api key, ik heb debug nu aangezet en opnieuw de categorieën gekozen voor zowel Sonarr als SAB. Maar eens kijken of er wat gaat gebeuren.
Als het een grote download is wil het wel eens lang duren heb ik gemerkt (heel seizoen bijvoorbeeld)
Een aflevering gaat bij mij meestal wel direct

Check dit en help mee!

• Paulus07
  • Niet online
Hier wil CP films etc niet meer lekker oppakken mbt renamen.
Vanuit nzbget is het elke keer:
Post-process-script nzbToCouchPotato.py for............ failed (terminated with unknown status)

Sturen naar sickrage gaat allemaal wel goed mbt series

[ Voor 13% gewijzigd door Paulus07 op 15-02-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
couchpotato is nu gewoon ruk. deed niks meer bij mij, Radarr geïnstalleerd en ingesteld en de een na de ander kwam binnen (al dan niet als mislukt)
enige minpuntje wat ik had, ik kreeg het niet voor elkaar om de couchpotato lijst te importeren in Radarr, radarr kon geen verbinding krijgen met CP (draai beide in Docker) dus alles handmatig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is radarr echt een optie op een nas? Als ik mono moet gaan draaien en radarr lijkt de performance mij niet echt best...
Moet zeggen dat sinds ik onlangs handmatig heb geüpdate er druppelsgewijs wat binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Ik merk met radarr wel dat ie soms eventjes niks lijkt te doen (de GUI) maar wanneer ik de systeem performance bekijk zie ik geen hogere vraag naar ram/cpu..
maar ik heb dan ook een zelfbouw bakbeest, die is stukken krachtiger dan een Nas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Meer info zal je in je log files vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10 08:34
MikeyMan schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:24:
Is radarr echt een optie op een nas? Als ik mono moet gaan draaien en radarr lijkt de performance mij niet echt best...
Moet zeggen dat sinds ik onlangs handmatig heb geüpdate er druppelsgewijs wat binnen komt.
Qnap ts 809 van 6 jaar oud. Mono nzbget sonarr radarr en emby zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:00
Omdat het volgens mij niet de bedoeling is dat ik 2x achter elkaar post even een volledige edit.

Inmiddels ben ik erachter dat wanneer nzbhydra achter een nginx reverse proxy met basic auth draait deze niet aan te roepen is door sonarr omdat sonarr username:password@url/nzbhydra niet ondersteunt.

Om die reden heb ik nu basic auth uitstaan voor nzbhydra en login form aangezet.

Nou vraag ik me af of iemand hier dezelfde setup draait en wat in dit geval de beste beveiliging biedt. Ik kan niet veel vinden over de combinatie van nzbhydra met fail2ban of een ingebouwde optie. Maar misschien dat iemand tips heeft?

[ Voor 78% gewijzigd door Kasper1985 op 20-02-2018 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mijn sickrage draait in docker op een synology en is nogal van slag, zoals onderstaand gaat het de hele logs door.
Op google kan ik er weinig over vinden, iemand een idee wat er hier mis gaat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2018-02-21 13:38:05 INFO     TORNADO :: Could not start webserver on port 8083: already in use!
2018-02-21 13:38:05 INFO     TORNADO :: Starting SickRage on http://0.0.0.0:8083/
2018-02-21 13:38:05 INFO     MAIN :: Starting SickRage [master] using '/config/config.ini'
2018-02-21 13:38:00 INFO     TORNADO :: Could not start webserver on port 8083: already in use!
2018-02-21 13:38:00 INFO     TORNADO :: Starting SickRage on http://0.0.0.0:8083/
2018-02-21 13:38:00 INFO     MAIN :: Starting SickRage [master] using '/config/config.ini'
2018-02-21 13:37:55 INFO     TORNADO :: Could not start webserver on port 8083: already in use!
2018-02-21 13:37:55 INFO     TORNADO :: Starting SickRage on http://0.0.0.0:8083/
2018-02-21 13:37:55 INFO     MAIN :: Starting SickRage [master] using '/config/config.ini

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

EWK schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:39:
Mijn sickrage draait in docker op een synology en is nogal van slag, zoals onderstaand gaat het de hele logs door.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2018-02-21 13:38:05 INFO     TORNADO :: Could not start webserver on port 8083: already in use!
2018-02-21 13:38:05 INFO     TORNADO :: Starting SickRage on http://0.0.0.0:8083/
2018-02-21 13:38:05 INFO     MAIN :: Starting SickRage [master] using '/config/config.ini'
2018-02-21 13:38:00 INFO     TORNADO :: Could not start webserver on port 8083: already in use!
2018-02-21 13:38:00 INFO     TORNADO :: Starting SickRage on http://0.0.0.0:8083/
2018-02-21 13:38:00 INFO     MAIN :: Starting SickRage [master] using '/config/config.ini'
2018-02-21 13:37:55 INFO     TORNADO :: Could not start webserver on port 8083: already in use!
2018-02-21 13:37:55 INFO     TORNADO :: Starting SickRage on http://0.0.0.0:8083/
2018-02-21 13:37:55 INFO     MAIN :: Starting SickRage [master] using '/config/config.ini
Of er draait al een instance van Sickrage of er is een ander proces wat de zelfde TCP poort in gebruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Is er een manier om weer snel bij te komen in de wereld van de diverse downloadprogramma's?

Ik heb al jaren meerdere draaien op mijn Qnap TS-212 en over het algemeen doet het wat het moet doen; de gewenste programma's/films binnenhalen en netjes bij elkaar neerzetten.
Ondertussen heb ik NZBget, Sick Beard, SickRage, CouchPotato, Headpones en AutoSub draaien.
Heb Sick Beard en SickRage naast elkaar draaien omdat na het installeren van het nieuwere SickRage deze niet alle programma's kon verwerken (geen idee waarom) en omdat verdere overzetting ook niet echt lekker ging.

Ondertussen merk ik dat vaak een of meerdere programma's niet meer opstarten of wegvallen (kan de interface niet meer bereiken) en ook wordt de boel ondertussen enorm traag. Sick Rage is bijvoorbeeld nagenoeg onbruikbaar traag.

Nou ben ik natuurlijk al gaan inlezen over de nieuwere, verbeterde versies en kom ik bijv. Medusa, Sonarr, Radarr, NZBHydra etc. en dockers...het is vrij veel nieuwe informatie zeg maar.

Ik vrees dat ik mijn TS-212 sowieso een keer moet leeghalen (ik maak al elke zoveel maanden een volledige kopie van de NAS naar een externe 4TB schijf) en opnieuw moet gaan installeren om eens met een schone lei te beginnen, maar dan is het ook wel fijn om weer bij te zijn :+ ...
De NAS zelf wordt namelijk ook wel traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-10 12:46
EWK schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:39:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Ook wel eens gehad. Komt volgens mij omdat de applicatie gerestart is maar docker de poort nog gereserveerd heeft. Herstarten van je docker container na een update fixt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:53
Ik ben bezig geweest om via de guide op snelrennen alles werkend te krijgen.
https://www.snelrennen.nl/spotweb/automatisch_updaten.php

Alleen lukt dit automatisch updaten dus voor geen meter. Handmatig gaat alles goed, maar als ik het via een taak wil doen gaat het mis. Dan krijg ik de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Task: Spotweb Update
Start time: Sat, 24 Feb 2018 16:52:06 GMT Stop time: Sat, 24 Feb 2018 16:52:06 GMT Current status: 255 Standard output/error:
PHP Fatal error:  Uncaught Error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php:28
Stack trace:
#0 /volume1/web/spotweb/lib/Bootstrap.php(117): dbeng_pdo_mysql->connect('localhost', 'spotweb', 'spotweb', 'spotweb')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/Bootstrap.php(34): Bootstrap->getDaoFactory()
#2 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(11): Bootstrap->boot()
#3 {main}
  thrown in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

Iemand een idee?

Synology NAS (DSMDSM 6.1.5-15254)
Spotweb 20171120-1
Mariadb 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:17

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Je moet nog een aantal pdo extensie van PHP aanzetten. De Snelrennen handleiding is verouderd

https://nzbusenet.com/spotweb-installeren-synology-nas/
zie pdo instellingen screenshot
ProudElm schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:31:
Ik ben bezig geweest om via de guide op snelrennen alles werkend te krijgen.
https://www.snelrennen.nl/spotweb/automatisch_updaten.php

Alleen lukt dit automatisch updaten dus voor geen meter. Handmatig gaat alles goed, maar als ik het via een taak wil doen gaat het mis. Dan krijg ik de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Task: Spotweb Update
Start time: Sat, 24 Feb 2018 16:52:06 GMT Stop time: Sat, 24 Feb 2018 16:52:06 GMT Current status: 255 Standard output/error:
PHP Fatal error:  Uncaught Error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php:28
Stack trace:
#0 /volume1/web/spotweb/lib/Bootstrap.php(117): dbeng_pdo_mysql->connect('localhost', 'spotweb', 'spotweb', 'spotweb')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/Bootstrap.php(34): Bootstrap->getDaoFactory()
#2 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(11): Bootstrap->boot()
#3 {main}
  thrown in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

Iemand een idee?

Synology NAS (DSMDSM 6.1.5-15254)
Spotweb 20171120-1
Mariadb 5

[ Voor 3% gewijzigd door TheDudez op 25-02-2018 10:01 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 17:09
Prima handleiding. Overigens wordt het zetten van de juiste rechten tegenwoordig door de spotweb installere gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:53
TheDudez schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:26:
Je moet nog een aantal pdo extensie van PHP aanzetten. De Snelrennen handleiding is verouderd

https://nzbusenet.com/spotweb-installeren-synology-nas/
zie pdo instellingen screenshot

[...]
Helaas. Die stonden reeds allemaal aan. Gekke is dat handmatig bijwerken wel prima gaat, alleen het automatische stuk niet. Ik ga met die handleiding uit jouw link alles even nalopen, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 21-10 05:17
Gebruiken meer mensen de e-mail notificatie functie in Medusa? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar. Een testmail sturen werkt prima, maar ik krijg niks binnen als Medusa iets gedownload heeft.

Heb ik mijn instellingen verkeerd staan? Online is er niet zoveel over te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vuRaMXrzYbR4qU0voOGJ1rLG/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

DappereDodo schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:07:
Gebruiken meer mensen de e-mail notificatie functie in Medusa? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar. Een testmail sturen werkt prima, maar ik krijg niks binnen als Medusa iets gedownload heeft.

Heb ik mijn instellingen verkeerd staan? Online is er niet zoveel over te vinden.

[afbeelding]
Je zal ook wel een from adres en user en password moeten invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 21-10 05:17
Tijntje schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:14:
[...]

Je zal ook wel een from adres en user en password moeten invullen.
Ik zou niet weten welke username/password. Bij Tweak is het niet nodig om dat in te vullen. From address is ook niet nodig, geprobeerd, maakt geen verschil. Bovendien komt de testmail wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:51
Kwam laatst Lidarr tegen en ziet er goed uit. Maar krijg spotweb niet aan de praat erop.
Zelfde settings overgenomen (host en apikey) maar geeft error.
Url die requested is is:
https://spotweb.url/api?t...TAPIKEY&offset=0&limit=50
Als ik de url zelf bezoek geeft hij ook niets aan :(
Iemand nog een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Laatst online: 17:01

QinX

Shai-Hulud

Ik probeer blade runner 2049 via Couch Potato toe te voegen.
Maar hij weigert iedere naam, unknown.ignore

Zelfs tt1856101.mkv geeft in de logs aan dat deze geen imdb koppeling kan leggen.
IMDB: Blade Runner 2049 (2017)

Geen idee wat ik hieraan kan doen buiten handmatig het bestand verplaatsen.

Iemand anders een tip?

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
slommer schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:42:
Kwam laatst Lidarr tegen en ziet er goed uit. Maar krijg spotweb niet aan de praat erop.
Zelfde settings overgenomen (host en apikey) maar geeft error.
Url die requested is is:
https://spotweb.url/api?t...TAPIKEY&offset=0&limit=50
Als ik de url zelf bezoek geeft hij ook niets aan :(
Iemand nog een idee wat dit kan zijn?
Probeer de laatste versie van spotweb eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:51
mesa57 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:09:
[...]

Probeer de laatste versie van spotweb eens.
Awesome. Werkt ook weer thanks.
Update toch wel regelmatig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Er is toevaliig net een update geweest nav een issue met music search in de api ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:49
ik heb Sonarr geïnstalleerd op een windows machine, ter vervanging van Couchpotato, die niet meer goed werkte. Installatie was prima, maar begrijp één ding niet. Heb als download client een usenet blackhole ingesteld.
Waar zet Sonarr de files neer die uitgepakt in de watch-folder verschijnen? Ik heb kan niet echt mijn video-directories specificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Waarom blackbole gebruiken ?
Sonarr kan dat zelf veel beter controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maxtrash schreef op maandag 5 maart 2018 @ 00:03:
ik heb Sonarr geïnstalleerd op een windows machine, ter vervanging van Couchpotato
Sonarr is voor series, Couchpotato is voor films. Ergens gaat er iets niet goed. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Protax schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:41:
[...]

Inmiddels gefixed, update van Filestation had mijn rechten vernaggeld.
Ik lijk het zelfde probleem te hebben. Hoe heb jij de rechten hersteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Laatst online: 18-10 11:33
Arbeider schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:06:
[...]

Ik lijk het zelfde probleem te hebben. Hoe heb jij de rechten hersteld?
Rechten op de mappen gegeven aan de accounts waaronder het draait (via de webinterface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
pven schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:41:
[...]

Sonarr is voor series, Couchpotato is voor films. Ergens gaat er iets niet goed. ;)
excusé, ik heb dus Radarr geïnstalleerd.
blijft de vraag dus over: wat doet Radarr met de gedownloade files in de watchfolder?

Ik gebruik de blackhole functionaliteit omdat ik alt.binz gebruik voor het downloaden. Kan ik natuurlijk van af stappen, maar bevalt me verder op zich goed dus als het niet hoeft.

[ Voor 21% gewijzigd door maxtrash op 05-03-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@maxtrash

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180305-fv44-16kb.png

Bij Sonarr hier dus ik neem aan met Radarr ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
TRaSH schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:56:
@maxtrash

[afbeelding]

Bij Sonarr hier dus ik neem aan met Radarr ook
ziet er hetzelfde uit. Daar staat bij mij F:\TEMP en dat is de directory waar alt.binz de boel uitpakt. Echter, hoe weet Sonarr waar de film naar toe moet? Ik heb directory's d:\video en f:\video bijvoorbeeld. Waar stel ik dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@maxtrash
Dat stel je in wanneer je de series toevoeg die je wilt volgen:
Als voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180305-vwlz-93kb.png

[ Voor 3% gewijzigd door TRaSH op 05-03-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
ik geloof dat ik het begin te begrijpen. Je kunt via "add movies" een film toevoegen, die hij dan probeert te downloaden. Daar kun je het pad opgeven.
Bij couchpotato kon ik films buiten cp downloaden . Als CP deze dan zag verschijnen in de watch-folder pikte hij ze alsnog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 13:30
maxtrash schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:08:
ik geloof dat ik het begin te begrijpen. Je kunt via "add movies" een film toevoegen, die hij dan probeert te downloaden. Daar kun je het pad opgeven.
Bij couchpotato kon ik films buiten cp downloaden . Als CP deze dan zag verschijnen in de watch-folder pikte hij ze alsnog op.
Als je al een map hebt met films, dan kun je "Bulk import movies" doen, dan ziet ie die map als homemap, geloof ik.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Er is een package update geweest vanuit de package center van Synology voor Radarr en Sonarr. Hoewel het pakket na die update nog goed functioneert kan ik de status niet meer uitlezen met onderstaand commando.

Dat is jammer, want ik gebruik een taak die de services monitort en mij op de hoogte brengt als ze niet gestart zijn. Iemand ervaring hiermee?

code:
1
/var/packages/nzbdrone/scripts/start-stop-status status

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-10 12:44
Alle afleveringen die Sonarr vandaag heeft gedownload (Sabnzbd als downloadclient) blijven in de sonarr mao staan: Het hernoemen en verplaatsen naar de tv-folder gebeurt niet? Wat kan hier aan de hand zijn? Dagen ervoor ging wel alles goed en ik heb niks verandert... Gaat om een synology DS214play

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
En wat staat er in de debug log files ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 16:27
Iemand een alternatief of omweg voor Filebot software? De nieuwste update kan je niet meer gratis downloaden en wordt ook enkel gegeven op Windows 10 (je kan wss wel de installeer gewoon runnen in andere Windows versies)

Maar vooral de attitude van de developer staat me niet aan, als ik zo lees op zijn forums.

Alternatieven? Ik gebruik het vooral voor subs te zoeken van bvb een heel seizoen van een serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Satangel schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:58:
Iemand een alternatief of omweg voor Filebot software? De nieuwste update kan je niet meer gratis downloaden en wordt ook enkel gegeven op Windows 10 (je kan wss wel de installeer gewoon runnen in andere Windows versies)

Maar vooral de attitude van de developer staat me niet aan, als ik zo lees op zijn forums.

Alternatieven? Ik gebruik het vooral voor subs te zoeken van bvb een heel seizoen van een serie.
Gewoon Subliminal?
https://github.com/Diaoul/subliminal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Laatst online: 07-10 10:27

Krizzii

Kris W.

Satangel schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:58:
[...]
Installers zijn nog wel vanaf SourceForge te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 16:27
Krizzii schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:25:
[...]

Installers zijn nog wel vanaf SourceForge te downloaden.
Was ook mijn eerste reactie om daar te kijken maar de nieuwste update lijkt daar toch niet terecht te komen. (is uit vanaf 10 maart 2018). Ik vrees dat, indien je niet betaald, je echt geen updates meer krijgt, simpel. Of je moet het piraten, maar weet niet of ik dat ga vinden.

Ik bekijk de subliminal eens, bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Laatst online: 07-10 10:27

Krizzii

Kris W.

Satangel schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:38:
[...]
Was ook mijn eerste reactie om daar te kijken maar de nieuwste update lijkt daar toch niet terecht te komen. (is uit vanaf 10 maart 2018). Ik vrees dat, indien je niet betaald, je echt geen updates meer krijgt, simpel. Of je moet het piraten, maar weet niet of ik dat ga vinden.
[...]
Oops, is inderdaad een oudere versie: 4.7.9 vs 4.7.19 (ik zag die extra 1 even over het hoofd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMoUsYs
@Satangel
Eventueel AutoSub ?
[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill
Werkt perfect

[ Voor 7% gewijzigd door DaMoUsYs op 12-03-2018 16:08 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Satangel schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:38:
[...]

Ik bekijk de subliminal eens, bedankt :*)
Is ook de onderliggende code die voor Medusa, couchpotato, etc wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
[quote]kraades schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:30:
Sickbeard.

Ik kwam er net achter dat er al enige tijd geen series meer worden gedownload.

Ik zie onderstaande error. Enig idee wat de oorzaak kan zijn?

2017-10-03 15:53:20 ERROR SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error while searching XXXXXX, skipping: coercing to Unicode: need string or buffer, instance found
[/quote]

Tijdje niet naar gekeken. Ik heb deze melding nog steeds...
Wombles index. Iemand een oplossing of moet ik maar eens een andere oplossing dan SB en/of Wobble gaan zoeken?

Edit: ik lees net dat Wombles index al een tijd niet meer online is... Case closed.

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 13-03-2018 15:04 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nog een vraag...

Wat is tegenwoordig hét alternatief voor Sickbeard?

Edit:
Sorry voor achter elkaar posten.
Is dat nog steeds Sickrage, Sonarr, ... of iets anders?

[ Voor 41% gewijzigd door technorabilia op 13-03-2018 15:34 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:44
kraades schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:33:
Nog een vraag...

Edit:
Medusa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMoUsYs
kraades schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:33:
Nog een vraag...

Edit:
Ik gebruik Sonarr voor de meeste series.
Alleen voor de series die niet gevonden worden in Sonarr gebruik ik Medusa.
De series die in Medusa staan moet ik toch handmatig downloaden

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@kraades ik gebruik ook Medusa, werkt goed, niet perfect, maar wel goed genoeg.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 22:44
Wat is er niet zo goed aan medusa?

Werkt medusa wel minimaal net zo goed als sickrage?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

avec_style schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:52:

Ik ben zelf begonnen met sickbeard daarna overgestapt naar sickrage, de fork van sickrage en uiteindelijk naar Medusa.
Ik ben erg tevreden over Medusa en doet alles en meer wat ik nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h3llrais3rke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10 16:51

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
avec_style schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:52:

Ik ben ook begonnen met SickBeard, toen overgestapt naar SickRage en gebruik nu denk ik 4-5 maanden Medusa. Medusa werkt op sommige gebieden beter, maar op sommige gebieden minder goed dan SickRage. Zo werkt manual search goed en zijn er hier en daar wat verbeteringen op visueel gebied. Echter geeft Medusa een stuk meer foutmeldingen en random errors.

Zo heb ik per week wel een of twee "critical errors". Als ik dit probeer te posten op github met de ingebouwde knop werkt dat niet, ook al heb ik debugging wel aan staan. Ik heb dit dus op github gezet, en kreeg de melding dat ik die fouten gewoon kon negeren als de rest prima werkt.

Verder gebruik ik een reverse proxy, de ingebouwde reverse proxy op mijn Synology NAS, en zonder het uitvoeren van een bepaald script krijg ik iedere keer een melding over websockets. Letterlijk bij iedere acite, bij het openen van Medusa, vervolgens bij het aanklikken van een serie, of het gaan naar de settings, waar ik ook op klik krijg ik die melding. Volgens Medusa ligt dit toch echt aan Synology, en dat terwijl SickBeard, SickRage, Hydra, Radarr, HeadPhones en LazyLibrarian nergens last van hebben. Uiteindelijk los ik het op met een script dat draait op de NAS. Die moet echter wel iedere keer als de NAS opnieuw opgestart wordt uitgevoerd worden, en soms, als de webserver opnieuw of nginx opnieuw start moet ik het script handmatig opnieuw draaien. Vrij irritant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
miicker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:11:
[...]

Ik ben ook begonnen met SickBeard, toen overgestapt naar SickRage en gebruik nu denk ik 4-5 maanden Medusa. Medusa werkt op sommige gebieden beter, maar op sommige gebieden minder goed dan SickRage. Zo werkt manual search goed en zijn er hier en daar wat verbeteringen op visueel gebied. Echter geeft Medusa een stuk meer foutmeldingen en random errors.

Zo heb ik per week wel een of twee "critical errors". Als ik dit probeer te posten op github met de ingebouwde knop werkt dat niet, ook al heb ik debugging wel aan staan. Ik heb dit dus op github gezet, en kreeg de melding dat ik die fouten gewoon kon negeren als de rest prima werkt.

Verder gebruik ik een reverse proxy, de ingebouwde reverse proxy op mijn Synology NAS, en zonder het uitvoeren van een bepaald script krijg ik iedere keer een melding over websockets. Letterlijk bij iedere acite, bij het openen van Medusa, vervolgens bij het aanklikken van een serie, of het gaan naar de settings, waar ik ook op klik krijg ik die melding. Volgens Medusa ligt dit toch echt aan Synology, en dat terwijl SickBeard, SickRage, Hydra, Radarr, HeadPhones en LazyLibrarian nergens last van hebben. Uiteindelijk los ik het op met een script dat draait op de NAS. Die moet echter wel iedere keer als de NAS opnieuw opgestart wordt uitgevoerd worden, en soms, als de webserver opnieuw of nginx opnieuw start moet ik het script handmatig opnieuw draaien. Vrij irritant dus.
Medusa maakt gebruik van websockets. Dat doen die andere applicaties niet. Op dit moment wordt websockets alleen gebruikt voor de popup notificaties. Maar in de toekomst zou het wel eens gebruikt kunnen worden om real-time logs te laten zien.

Je reverse proxy moet correct zijn geconfigureerd voor het kunnen werken met websockets.

Overigens kan je iedere error/bug gewoon melden. Dan zal iemand het proberen te fixen. Misschien is iemand je issue vergeten. Dan gewoon ff bumpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
KontI schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:29:
[...]

Medusa maakt gebruik van websockets. Dat doen die andere applicaties niet. Op dit moment wordt websockets alleen gebruikt voor de popup notificaties. Maar in de toekomst zou het wel eens gebruikt kunnen worden om real-time logs te laten zien.

Je reverse proxy moet correct zijn geconfigureerd voor het kunnen werken met websockets.

Overigens kan je iedere error/bug gewoon melden. Dan zal iemand het proberen te fixen. Misschien is iemand je issue vergeten. Dan gewoon ff bumpen.
De melding over websockets moest ik dus zelf maar fixen. Daarnaast zijn de errors gewoon irritant. Medusa werkt verder prima maar produceert regelmatig vage errors, die ik dan maar gewoon moet negeren.. Met SickRage had ik daar nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
miicker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:40:
[...]

De melding over websockets moest ik dus zelf maar fixen. Daarnaast zijn de errors gewoon irritant. Medusa werkt verder prima maar produceert regelmatig vage errors, die ik dan maar gewoon moet negeren.. Met SickRage had ik daar nooit last van.
De reden dat sickrage minder errors geeft is omdat ze 90% van de exceptions opslokken. Dat doet medusa niet meer. Dus veel errors die boven water komen drijven worden opgelost.

Er is een wiki pagina met een aantal voorbeelden voor de reverse proxy. https://github.com/pymedusa/Medusa/wiki/Reverse-Proxy-setup. Ik ga ervan uit die je die ook eerder hebt gezien. En als je echt die proxy niet in je synology geconfigureerd krijgt, configureer je toch snel ff nginx op 1 of ander raspberry pi? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
KontI schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:15:
[...]

De reden dat sickrage minder errors geeft is omdat ze 90% van de exceptions opslokken. Dat doet medusa niet meer. Dus veel errors die boven water komen drijven worden opgelost.

Er is een wiki pagina met een aantal voorbeelden voor de reverse proxy. https://github.com/pymedusa/Medusa/wiki/Reverse-Proxy-setup. Ik ga ervan uit die je die ook eerder hebt gezien. En als je echt die proxy niet in je synology geconfigureerd krijgt, configureer je toch snel ff nginx op 1 of ander raspberry pi? }:O
Waarom zou ik dat doen? Ik wil gewoon makkelijk een reverse proxy opzetten, en dat doe ik in Synology, en dat werkt bij alles behalve Medusa gewoon perfect. Je kunt er niets in aanpassen. De config file van de reverse proxy wordt bij iedere herstart van de webserver, van de NAS of van nginx gereset en er is niets dat je daaraan kan doen. Nu heb ik dus een gemodde config file die iedere keer als mijn NAS opnieuw opstart de originele config file overschrijft. Echter wordt dit bestand pas 5 minuten nadat mijn NAS is opgestart overschreven, dus ik heb nu een automatische task die uitgevoerd wordt na het opnieuw opstarten van de NAS ingesteld, maar wel met een delay van 10 minuten. Daarnaast komt het vaak random voor dat de config file weer gereset wordt en dan moet ik het script handmatig aftrappen wat allemaal zorgt voor een hoop extra werk. Ja dat ligt deels aan Synology, maar als alle packages die ik gebruik geen enkel probleem hebben met de reverse proxy die in DSM zit, dan ligt het mijn inziens toch echt meer aan Medusa dan aan Synology.

Daarnaast heb ik nog een probleem met Medusa, wat ik met SickRage niet had. Dit probleem doet zich voor bij series waarbij de afleveringsnummering afwijkt van hoe de afleveringen online worden aangeboden, dit is onder anderen bij American Dad het geval. Voorbeeld: S15E01 wordt in de nieuwsgroepen aangeboden als S14E02.. Dit komt door de achterlijke nummering die American Dad hanteert en omdat ze ineens besloten om de nummering te wijzigen, nu past Medusa dit aan d.m.v. XEM, wat SickRage ook deed. Hij weet dus dat S14E02 hernoemd moet worden naar S15E01, dit zou in theorie premie moeten werken, maar in de praktijk zijn er ook uploaders die de nieuwe nummering hanteren, waardoor S14E03 t/m S14E20 o.i.d. ook al online staan. Medusa download nu constant die afleveringen en veranderd ze naar S15E02, E03, E04 etc, terwijl die afleveringen nog niet eens zijn uitgezonden, een oplossing zou zijn pas te gaan zoeken naar een aflevering na de daadwerkelijke airdate, maar dat gebeurt dus schijnbaar niet. SickRage deed dit volgens mij wel.
Al met al heb ik wel spijt dat ik ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 08:35

zeroday

There is no alternative!

iemand ervaring met het opzetten van SSL en Sonarr?

nu letsencrypt wildcard certificaten aan kan wil ik thuis over met bepaalde subdomeinen naar SSL
echter sommige pakketjes zoals sonarr zijn erg lastig met SSL

Inmiddels werkt mijn Apache ok met SSL
Sabnzbd is easy, dus ook ok met SSL

Maar SSL met sonarr is wat anders.. iemand een idee?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
In de settings kan je SSL aanzetten.
Werkt dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
zeroday schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:34:

nu letsencrypt wildcard certificaten aan kan wil ik thuis over met bepaalde subdomeinen naar SSL

Je hebt al apache. Is een reverse proxy geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

KontI schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 03:35:
[...]

Je hebt al apache. Is een reverse proxy geen optie?
na een nachtje slapen en wat knoeien werkt dat ineens..

uhm..
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:12

Meneer iCy

swarma

zeroday schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:34:

Ik heb een aparte nginx server als reverse proxy die mijn SSL services doorzet naar al mijn andere machines :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Moet ik ook nog eens uitdokteren hoe ik met nginx SSL kan gebruiken.
Lees alleen over dure licenties voor de SSL certificaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:12

Meneer iCy

swarma

TRaSH schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:40:
Moet ik ook nog eens uitdokteren hoe ik met nginx SSL kan gebruiken.
Lees alleen over dure licenties voor de SSL certificaat.
Nee hoor gewoon gratis.

Dit is een voorbeeld, ik heb hem zelf zonder ajanti draaien

https://tylermade.net/201...inx-ssl-webui-management/

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik weet niet of Plex ook tot de doelapplicaties in dit topic behoort, maar sinds ik NordVPN heb geactiveerd op mijn Synology kan ik Plex niet meer van buitenaf bereiken. Iemand suggesties?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

icy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:24:
[...]

Ik heb een aparte nginx server als reverse proxy die mijn SSL services doorzet naar al mijn andere machines :-)
heb vanmorgen Sonarr ook op de reversed proxy gezet, had het liever anders gezien, maar de wijze waarop deze app omgaat (of om moet gaan) met de certificaten.. brrrrr

;)
Dus ja dan maar zo .. jammer maar het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

zeroday schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:18:
[...]

heb vanmorgen Sonarr ook op de reversed proxy gezet, had het liever anders gezien, maar de wijze waarop deze app omgaat (of om moet gaan) met de certificaten.. brrrrr

;)
Dus ja dan maar zo .. jammer maar het werk.
Waarom is dat jammer? Juist veel handiger alles achter een reversed proxy, veel minder configuratie werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
miicker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:25:
[...]

Waarom zou ik dat doen? Ik wil gewoon makkelijk een reverse proxy opzetten, en dat doe ik in Synology, en dat werkt bij alles behalve Medusa gewoon perfect. Je kunt er niets in aanpassen. De config file van de reverse proxy wordt bij iedere herstart van de webserver, van de NAS of van nginx gereset en er is niets dat je daaraan kan doen.
Toch wel? Zie bijvoorbeeld hier. Deze file wordt niet overschreven.

Andere vraag:
Is er in Medusa een indexer die standaard gewoon werkt of moet ik zelf op zoek naar een werkende?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
kraades schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:59:
[...]

Toch wel? Zie bijvoorbeeld hier. Deze file wordt niet overschreven.

Andere vraag:
Is er in Medusa een indexer die standaard gewoon werkt of moet ik zelf op zoek naar een werkende?
Dat is inmiddels een jaar geleden, bij de laatste versie van DSM 6 wordt het bestand gewoon overschreven.

Pagina: 1 ... 33 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)