• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10 14:06
@Tommygun en Tsurany, dat is precies hetgeen waar ik bang voor was.

Om nu over oplossingen te gaan praten, ik ben jaren geleden van Usenet afgestapt omdat me dat niet echt beviel (en het kost geld).

Hoe kan ik public trackers gebruiken met Sonarr? Via jacket kan ik alleen maar private trackers gebruiken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb geen ervaring met Sonarr, ik gebruik zelf Sickrage en daar zijn meerdere oplossingen (API of RSS).

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ImmortalSoul
Ik denk dat RSS feeds mijn beste optie dan zijn, backlog/searches hoeft van mijn niet per se.
Ik zit hier met een bug in CouchPotato vermoed ik.
Alles draait als een zonnetje echter worden movies niet als Done gemarkeerd in CP maar als Downloaded, ik moet ze dus zelf handmatig op Done zetten om re-downloads te voorkomen.

Ik heb dus mijn logging er even op nageslagen en nzbToMedia script zegt wel dat release als Done gemarkeerd is maar in CouchPotato niet.

nzbtomedia.log:
code:
1
2016-11-16 00:31:37 POSTPROCESS::COUCHPOTATO: SUCCESS: Release zomaareenfilmhier.1080p.BluRay.x264-bleh.cp(tt1234567) has now been marked with a status of [DONE]

couchpotato.log
code:
1
11-16 00:30:00 DEBUG [36m[tato.core.plugins.release] Marking release zomaareenfilmhier.1080p.BluRay.x264-bleh as downloaded[0m

Ik heb alle instellingen nagelopen maar kan niets geks vinden, ook geen fouten in de logging of wat dan ook. Ik heb op github ook gezocht naar deze meldingen en komen deze een aantal keren tegen maar die zijn al van een hele poos terug. Geen idee waar het mis gaat. Iemand een idee of dit ook heeft?

/EDIT:
Vermoed dat CP gui iets of wat misleidend is als ik namelijk een manual api request doe en zoek op stats=done dan staat deze wel degelijk op Done.
Dat ie in de gui staat zal wel een reminder zijn voor de gebruikers.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 22-11-2016 09:54 ]

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
[...]

[ Voor 116% gewijzigd door Pistolebob op 23-04-2019 14:45 ]

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-10 07:36
Kodi maar eens geupdate van OpenElec naar LibreElec. Meteen maar eens werk gemaakt van geautomatiseerd downloaden van series. Wat een dijk van ene programma dat Sonarr.

CouchPotato is dan toch de beste variant voor films?

Zijn er nog tips om ook een perfecrte library voor Kodi te krijgen zodat ik eindelijk eens van de lijst modus af kan en naar de library modus. Of doen Sonarr en CouchPotato dit al perfect.
Ook zeer benieuwd of het goed gaat met subtitles regelen! Maar mocht dit zo zijn scheelt dit heel veel werk ;-)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:59

TommyGun

Stik er maar in!

trekker22 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:33:
Kodi maar eens geupdate van OpenElec naar LibreElec. Meteen maar eens werk gemaakt van geautomatiseerd downloaden van series. Wat een dijk van ene programma dat Sonarr.

Zijn er nog tips om ook een perfecrte library voor Kodi te krijgen zodat ik eindelijk eens van de lijst modus af kan en naar de library modus. Of doen Sonarr en CouchPotato dit al perfect.
Ook zeer benieuwd of het goed gaat met subtitles regelen! Maar mocht dit zo zijn scheelt dit heel veel werk ;-)
CouchPotato inderdaad voor de films.

Voor subtitels (van series), kijk eens naar [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Indien dat faalt / voor films gebruik ik gewoon de subtitle plugins van Kodi (OpenSubtitles, SubScene etc).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Ik zou het in het Kodi topic vragen.
Maar even kort. Als je de resources hebt kun je Emby proberen als shared library en anders gewoon mysql en de juiste scraper kiezen en configureren die aan je wensen voldoet.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nogmaals; heeft iemand een idee hoe ik dezelfde show in twee aparte mappen nog steeds apart kan indexeren e.d. bij SickRage?
In mijn geval Have I Got News for You en de extended versie Have I Got a Bit More News for You.

• trekker22
schumi2004 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:53:
[...]

Ik zou het in het Kodi topic vragen.
Maar even kort. Als je de resources hebt kun je Emby proberen als shared library en anders gewoon mysql en de juiste scraper kiezen en configureren die aan je wensen voldoet.
dank voor de tip. Doe eerst even kaal met Sonarr die schoont al aardig op en dan misschien over tijdje naar DB. Heb ook maar 1 mediaplayer dus niet heel spannend.

Nu aan het puzzelen met CouchPotato en die AutoSub; maar voor Qnap net ff anders dan op Syno.

Zo krijg je wel weer zin in series kijken en niet om de haverklap forum de poster zitten bedanken / nzb downloaden / renamen / kopieeren. Maar kost wel ff een paar uurtjes werk!

EDIT iemand ook CouchPotato draaiende op x86 Qnap?
Heb python en git geinstalleerd en daarna de QCouchpotato en staat op versie 1.2 in AppCenter en de service is draaiende. Echter webinterface op :5050 werkt niet. En in de process lijst zie ik ook geen couch process.
Suggesties?

[ Voor 15% gewijzigd door trekker22 op 22-11-2016 17:45 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:52

OMX2000

By any means necessary...

Is er ergens een handleiding of een soort van best practice hoe je rechten moet zetten als je nzbget icm Sonarr en Couchpotato gebruikt.

Ik heb nu een groep (media) waar de users nzbget en sonar lid van zijn, maar om een of andere reden heeft sonar geen toegang tot gedownloade bestanden.

Ik gebruik ook het nzbToMedia script in nzbget.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:58

👉🏻 Blog 👈🏻

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39

backupdevice

No Risk , Full Push

ImmortalSoul schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:51:
Ik ben eigenlijk een tevreden Sonarr gebruiker. Ik maakte gebruik van gratis/publieke indexers, en dat is echt jaren goed gegaan ... totdat er nu geen publieke indexers meer over zijn voor Sonarr.
Is dit omdat de community niet meer met Sonarr wilt werken? Ik heb sinds twee weken dat Sonarr niks meer vindt. Ik gebruikte mijn eigen spotweb wat altijd goed werkte maar nu niet meer. Nu heb ik Wombles geactiveerd en dat werkt ook niet meer zo goed...aka ik krijg bijna niks meer binnen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoi! Ik kom hier even het thread taggen omdat ik denk dat ik het e.e.a. wil wijzigen aan mijn volledig automatische systeem 8) Daarbij wil ik eens verder kijken naar o.a. de applicaties die in deze topics gebruikt worden.

Korte introductie, via het custom RSS van een welbekende website download ik automatisch series die vervolgens via mijn NFS share uitgelezen worden door Kodi. Hierbij wordt er niet naar data gescraped door Kodi maar alles in een filedir neergezet. Omdat ik het e.e.a. heb gewijzigd aan mijn opslag wil ik misschien de filedir vervangen door een keurig gescrapde (is dat een woord?) Kodi content.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• trekker22
kan een couchpotato gebruiker even in de logs kijken?

heb account op nzbgeek wat prima werkt met sonarr echter bij CP zie ik:

[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get https://api.nzbgeek.info/...ey=xxx&t=movie&extended=1, data: []

ziet iemand wel zijn correct apikey? of hoeft dit niet? want lijkt alsof die geen enkele film wil oppakken.
Als ik handmatig de apikey vervang geeft deze mooie de XML data die nodig is voor de film.

want na deze zoek actie staat er deze fout melding:
[ couchpotato.core.event] Error in event "quality.single", that wasn't caught: Traceback (most recent call last): File "/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/couchpotato/core/event.py", line 15, in runHandler return handler(*args, **kwargs) File "/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/couchpotato/core/plugins/quality/main.py", line 117, in single quality = db.get('quality', identifier, with_doc = True)['doc'] File "/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/libs/CodernityDB/database_super_thread_safe.py", line 43, in _inner res = f(*args, **kwargs) File "/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/libs/CodernityDB/database.py", line 944, in get raise RecordNotFound("Not found") RecordNotFound: Not found encoding=UTF-8 debug=False args=['--data_dir', '/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config', '--daemon', '--pid_file', '/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/couchpotato.pid'] app_dir=/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2 data_dir=/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config desktop=None options=Namespace(config_file='/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/settings.conf', console_log=False, daemon=True, data_dir='/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config', debug=False, pid_file='/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/couchpotato.pid', quiet=False)

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48
De logging haalt voor security reden je api key weg ;)

• trekker22
loyske schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:09:
De logging haalt voor security reden je api key weg ;)
ja daar ging ik al vanuit.

heb eerder idee dat ik een probleem met python heb.

weet niet precies welke versie/package nodig is op een Qnap.

maar ff doorpuzzelen

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:54

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

trekker22 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:57:
kan een couchpotato gebruiker even in de logs kijken?

heb account op nzbgeek wat prima werkt met sonarr echter bij CP zie ik:

[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get https://api.nzbgeek.info/...ey=xxx&t=movie&extended=1, data: []

ziet iemand wel zijn correct apikey? of hoeft dit niet? want lijkt alsof die geen enkele film wil oppakken.
Als ik handmatig de apikey vervang geeft deze mooie de XML data die nodig is voor de film.

want na deze zoek actie staat er deze fout melding:
[ couchpotato.core.event] Error in event "quality.single", that wasn't caught: Traceback (most recent call last): File "/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/couchpotato/core/event.py", line 15, in runHandler return handler(*args, **kwargs) File "/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/couchpotato/core/plugins/quality/main.py", line 117, in single quality = db.get('quality', identifier, with_doc = True)['doc'] File "/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/libs/CodernityDB/database_super_thread_safe.py", line 43, in _inner res = f(*args, **kwargs) File "/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/libs/CodernityDB/database.py", line 944, in get raise RecordNotFound("Not found") RecordNotFound: Not found encoding=UTF-8 debug=False args=['--data_dir', '/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config', '--daemon', '--pid_file', '/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/couchpotato.pid'] app_dir=/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2 data_dir=/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config desktop=None options=Namespace(config_file='/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/settings.conf', console_log=False, daemon=True, data_dir='/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config', debug=False, pid_file='/share/MD0_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/couchpotato.pid', quiet=False)
Volgens mij had ik ergens gelezen dat het te maken heeft met de quality settings waarop je de diverse films wilt downloaden. Wanneer je aanpassingen hebt gedaan aan de standaard quality settings of toevoegingen of dingen verwijderd dan verschijnt deze melding.

• trekker22
MaakmeGek schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:36:
[...]

Volgens mij had ik ergens gelezen dat het te maken heeft met de quality settings waarop je de diverse films wilt downloaden. Wanneer je aanpassingen hebt gedaan aan de standaard quality settings of toevoegingen of dingen verwijderd dan verschijnt deze melding.
dat kwam ik ook tegen.

heb wel wat dingen weg gegooid, maar hoe krijg ik die weer terug?

en zou die melding ook betekeken dat er geen films gevonden worden? Want resultaat van de API search levert volgens mij wel een werkbare NZB op.

Edit wat aangepast en die error blijft weg. Maar nog download.

Wat is de volgende log regel als die nzbgeek api request wel lukt?

[ Voor 9% gewijzigd door trekker22 op 23-11-2016 18:42 ]

• OMX2000
  • Laatst online: 17:52

OMX2000

By any means necessary...

Yes het heeft geholpen. Umask in nzbget gezet, alle rechten en eigenaars recht getrokken. En nu werkt het.

Thx!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• MaakmeGek

MaakmeGek

trekker22 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:15:
[...]

dat kwam ik ook tegen.

heb wel wat dingen weg gegooid, maar hoe krijg ik die weer terug?

en zou die melding ook betekeken dat er geen films gevonden worden? Want resultaat van de API search levert volgens mij wel een werkbare NZB op.

Edit wat aangepast en die error blijft weg. Maar nog download.

Wat is de volgende log regel als die nzbgeek api request wel lukt?
In principe moet er verder niets aan de hand zijn. Ik heb deze meldingen ook contstant maar heb geen problemen met downloads.

• trekker22
opgelost door de goede versie van QCouchPotato te pakken (die heeft sowieso een goede eigen Python versie ingebakken).
Qcouchpotato 20160822 moet je hebben!

• trekker22
zeroday schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:57:
[...]

google calendar, een internet agenda toevoegen aan de iphone
maar ik gebruik gewoon Telegram met /upcoming in mijn tool en ik zie wat er vandaag / morgen komt.
Tijdstip niet van belang
Werkt telegram bot ook fijn op iPhone? Zag iets van een custom keyboard om te kunnen selecteren?

Edit nodejs lijkt wrrr problematisch op qnap...🙃

[ Voor 6% gewijzigd door trekker22 op 24-11-2016 11:17 ]

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10 21:16

zeroday

There is no alternative!

trekker22 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:12:
[...]

Werkt telegram bot ook fijn op iPhone? Zag iets van een custom keyboard om te kunnen selecteren?

Edit nodejs lijkt wrrr problematisch op qnap...🙃
ik krijg al mijn meldingen binnen op de iPhone. en als ik wat zoek of wil toevoegen aan Sonarr dan kan dat via mijn telefoon,.

Pas geleden wat er iets kapot, is gemaakt en draait alweer tijden als een tierelier.

There are no secrets, only information you do not yet have

• trekker22
zeroday schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:35:
[...]

ik krijg al mijn meldingen binnen op de iPhone. en als ik wat zoek of wil toevoegen aan Sonarr dan kan dat via mijn telefoon,.

Pas geleden wat er iets kapot, is gemaakt en draait alweer tijden als een tierelier.
Iets toevoegen werkt ook intuïtief ? Anders ga ik toch ff op me qnap stoeien!
trekker22 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:48:
[...]

Zou je niet eerst zorgen dat het 1 werkt alvorens aan het andere te beginnen?
Ik zie je van de hak op de tak springen en waar komt ineens die tweede mediaspeler vandaan, 2 dagen terug bestond hij nog niet!

• trekker22
schumi2004 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:02:
[...]

Zou je niet eerst zorgen dat het 1 werkt alvorens aan het andere te beginnen?
Ik zie je van de hak op de tak springen en waar komt ineens die tweede mediaspeler vandaan, 2 dagen terug bestond hij nog niet!
2e mediaplayer is onderweg gister meteen besteld. Sonarr en CP werken. Nu alleen nog Emby met kodi fixen en telegram bot.
Maar inderdaad veel dingen tegelijk, maar heb nu toevallig 2-3 dagen veel tijd over!

• ImmortalSoul
backupdevice schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:06:
[...]

Is dit omdat de community niet meer met Sonarr wilt werken? Ik heb sinds twee weken dat Sonarr niks meer vindt. Ik gebruikte mijn eigen spotweb wat altijd goed werkte maar nu niet meer. Nu heb ik Wombles geactiveerd en dat werkt ook niet meer zo goed...aka ik krijg bijna niks meer binnen.
Ik denk dat veel publieke indexers verdwijnen (KAT, etc), en er nog geen goede vervangers voor in plaats zijn gekomen die ondersteund worden door Sonarr.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ImmortalSoul schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:09:
[...]

Ik denk dat veel publieke indexers verdwijnen (KAT, etc), en er nog geen goede vervangers voor in plaats zijn gekomen die ondersteund worden door Sonarr.
Zou een move naar sickbeard helpen>

• ImmortalSoul
backupdevice schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:17:
[...]

Zou een move naar sickbeard helpen>
Naar mijn ervaring niet. Vroeger had Sickbeard geen ondersteuning voor torrents, daarvoor moest je de Sickrage fork gebruiken. Echter had ik veel problemen met Sickrage en ben ik daarom overgegaan naar Sonarr.

Sonarr werkt eigenlijk al 2 jaar probleemloos voor mij, behalve het gebrek aan indexers dan. Ik heb echter nu een drietal RSS feeds toegevoegd, wat voldoende moet zijn voor het downloaden van nieuwe afleveringen.

Echter, ik heb hetzelfde probleem met Couchpotato nu ... ik ga Cardigann maar eens proberen.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Snap niet precies wat er aan de hand is. Van een op andere dag stopt het met werken. Moet maar eens google afstruinen om uit te zoeken wat er is gebeurt met Sonarr icm Spotweb (local) en Womble.

ImmortalSoul schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:40:
[...]

Naar mijn ervaring niet. Vroeger had Sickbeard geen ondersteuning voor torrents, daarvoor moest je de Sickrage fork gebruiken. Echter had ik veel problemen met Sickrage en ben ik daarom overgegaan naar Sonarr.

Sonarr werkt eigenlijk al 2 jaar probleemloos voor mij, behalve het gebrek aan indexers dan. Ik heb echter nu een drietal RSS feeds toegevoegd, wat voldoende moet zijn voor het downloaden van nieuwe afleveringen.

Echter, ik heb hetzelfde probleem met Couchpotato nu ... ik ga Cardigann maar eens proberen.
Als ik het zo lees werk je met torrents?
Ik heb Cardigann ook even geprobeerd en dat wilde niet vlotten maar buiten dat ik dat nog niet werkend heb (corrupt ARM archive) loop ik altijd te stoeien hoe ik nu fatsoenlijk met categorieën kan werken voor Sonarr en CouchPotato samen met een zelfde downloader als bv Transmission en dan met name post-processing per categorie (series/movies)?

Ik heb dat nooit fatsoenlijk voor elkaar gekregen |:(
Als ik in Transmission namelijk een post-processing opgaf was deze of alleen voor CP of alleen voor Sonarr. Voor Sonarr hoeft het niet persee dus zou dit achterwege gelaten kunnen worden maar als je PP eenmaal ingesteld had in Transmission werd deze ook afgevuurd voor series terwijl dat nu net niet de bedoeling was. Soort van black hole principe vind ik dan weer niets want dan staan de apps om het uur te scannen voor een completed releases wat meestal voor niets is.
Ben zoekende geweest naar alternatieve downloaders maar zolang ik geen zekerheid heb dat het werken gaat was ik niet van plan er heel veel tijd aan te spenderen om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt.

Iemand daar een goede guide voor?

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 25-11-2016 19:44 ]

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-10 14:59
Ik laat het post-processing door CP en Sonarr doen ipv (in mijn geval) NZBget.

Werkt prima.

Computer nr 486 denk ik..

BlaBla1973 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:51:
Ik laat het post-processing door CP en Sonarr doen ipv (in mijn geval) NZBget.

Werkt prima.
Met NZBget heb ik dat ook alleen beslist dan NZBget wanneer er geprocessed gaat worden. Download klaar, nzbget geeft seintje en de rest gaat vanzelf. Soortgelijke zin met Sonarr.
Vind het onzin om CP elk uur te laten checken of er iets nieuws is andere manier is er bij mijn weten niet. (of we bedoelen beide iets anders)

Anyway, zoiets lijkt niet mogelijk te zijn met torrents in mijn geval. De download client zou gewoon per categorie een ppscript gedefinieerd moeten hebben en dan heb ik hetzelfde als nzbget heeft nu (liefst ook met fake detectors etc)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik snap het echt niet. Twee jaar lang loopt Sonarr perfect met mijn locale spotweb en nu download Sonarr niks meer hij vorige week wel deed.

Is er iets veranderd in de scene wat ik niet weet? Iemand anders dezelfde problemen met Usenet, spotweb en Sonarr. Wobles geeft hetzelfde probleem.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

trekker22 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:48:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HfjTPl1JKJKdq5GLozMSzbMO/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0GNSyllAwnUSCo6No12hVJMH/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gBWNBz20Hvz4PrKIATTRSVFn/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VOFi1KWkTgxKGhniiDidwv8C/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aP3ng5Xf9hLYEQ24CgypLpGY/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IKM7tGtsqBVcD0oplwwFJA2n/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qGYkohDETRfvar1Ls6oJ3nhA/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t387KaZdipwUmW2rXpXRF0v7/thumb.png

hier een stappen overzicht van hoe een serie toegevoegd kan worden

• MaakmeGek

MaakmeGek

backupdevice schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:19:
Ik snap het echt niet. Twee jaar lang loopt Sonarr perfect met mijn locale spotweb en nu download Sonarr niks meer hij vorige week wel deed.

Is er iets veranderd in de scene wat ik niet weet? Iemand anders dezelfde problemen met Usenet, spotweb en Sonarr. Wobles geeft hetzelfde probleem.
Voor zover ik weet geen problemen met Spotweb, maar Sonarr pakt ze sneller van nzb indexers dus weet niet of het grabben van spotweb goed verloopt.

Wat ik wel heb gemerkt met spotweb is dat ze veel met fake nzb's werken en in de spot zelf linken naar juiste nzb. Misschien dat dat mis gaat?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Het grabben van Spotweb werkte perfect. Merk nu ook dat spotweb zelf de series niet meer vindt... raar... van de een op andere dag.

• MaakmeGek

MaakmeGek

backupdevice schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:24:
Het grabben van Spotweb werkte perfect. Merk nu ook dat spotweb zelf de series niet meer vindt... raar... van de een op andere dag.
Daar heb ik geen problemen mee met het vinden. Wanneer ik nu manueel in Sonarr zoek naar episodes dan krijg ik genoeg hits van spotweb.
MaakmeGek schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:23:
[...]

Voor zover ik weet geen problemen met Spotweb, maar Sonarr pakt ze sneller van nzb indexers dus weet niet of het grabben van spotweb goed verloopt.

Wat ik wel heb gemerkt met spotweb is dat ze veel met fake nzb's werken en in de spot zelf linken naar juiste nzb. Misschien dat dat mis gaat?
backupdevice schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:24:
Ik heb spotweb een poos geprobeerd maar als ik eerlijk ben is het 3x niets. Bovendien zijn we afhankelijk van voornamelijk onze medelanders die iets spotten en dan ben je voor mijn gevoel al redelijk beperkt.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

schumi2004 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:26:
[...]

[...]

Ik heb spotweb een poos geprobeerd maar als ik eerlijk ben is het 3x niets. Bovendien zijn we afhankelijk van voornamelijk onze medelanders die iets spotten en dan ben je voor mijn gevoel al redelijk beperkt.
Ok, ik zal eens zonder proberen.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

schumi2004 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:26:

da's natuurlijk geheel afhankelijk welke content je wil hebben. Geautomatiseerd is het veelal wel drama, maar ik vind af en toe best juwelen die ik via spotweb kan binnen hengelen.
vroegâh deed ik veel met torrents, dat ging over naar usenet, maar de af en toe is de retentie om te huilen en dan vlieg je weer terug naar torrents, En dan is het afhankelijk wat je zoekt welke tracker je pakt.

• ImmortalSoul
schumi2004 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:23:
[...]

Als ik het zo lees werk je met torrents?
Ik heb Cardigann ook even geprobeerd en dat wilde niet vlotten maar buiten dat ik dat nog niet werkend heb (corrupt ARM archive) loop ik altijd te stoeien hoe ik nu fatsoenlijk met categorieën kan werken voor Sonarr en CouchPotato samen met een zelfde downloader als bv Transmission en dan met name post-processing per categorie (series/movies)?

Als ik in Transmission namelijk een post-processing opgaf was deze of alleen voor CP of alleen voor Sonarr. Voor Sonarr hoeft het niet persee dus zou dit achterwege gelaten kunnen worden maar als je PP eenmaal ingesteld had in Transmission werd deze ook afgevuurd voor series terwijl dat nu net niet de bedoeling was. Blackhole principe vind ik dan weer niets want dan staan de apps om het uur te scannen voor niets.
Ben zoekende geweest naar alternatieve downloaders maar zolang ik geen zekerheid heb dat het werken gaat was ik niet van plan er heel veel tijd aan te spenderen om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt.

Dit zijn mijn instellingen bij Sonarr:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3822426/Download1.JPG
+ Completed Download Handling aan.

En bij Couchpotato:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3822426/Download2.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3822426/Download3.JPG
Geselecteerde mappen zijn hetzelfde.

Films en series worden elk in een aparte map gedownload, en Sonarr en Couchpotato kijken ook elk alleen in die mappen. Daarna wordt alles verplaatst naar mijn films/series mappen inclusief renaming en de juiste metadata voor Kodi.
Thanks.
Je zegt ze kijken beide (CP en Sonarr) in hun folder zeg je dan heb je toch zeker in CP ook deze waarde ingevuld en enabled?:
Run Every 0 Detect movie status every X minutes.

Wat dus inhoud dat CP bv elk uur gaat checken in de folder of een movie completed is ja of nee.
Dat is nu net niet wat ik wil, onnodige scans op mijn NAS.

Bij Sonarr zit ik er niet zo mee want deze monitort Transmission zelf en ziet zelf wanneer er een download klaar is dus die hoeft niet onnodig te scannen maar CP kan dat niet.

In mijn geval heb ik dus in NZBget een post-processing script welke een seintje geeft aan CP om het renaming/move process te starten wanneer een download klaar is, Sonarr regelt dit zoals ik al zij zelf.
Maar deed Sonarr dat niet dan was het nog geen probleem omdat ik voor elke categorie een apart post-processing script kan configureren.

Bij Transmission gaat dit niet, als je daar een post-processing script configureert dan is dat voor alles wat je download gelijk met als gevolg dat wanneer er een serie gedownload is hij een post-processing script voor bv CP aftrapt. (omdat ik deze ingesteld heb omdat ik dat voor CP juist wil)

Mooiste zou zijn als je een generiek PP-script had wat kon zien om welke content het ging en dus bv bij een Serie (of afkomstig van Sonarr) niets doet en bij een film (of afkomstig van CP) wel iets doet maar zoiets bestaat er volgens mij niet?

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10 08:19
Op m'n Synology in SickRage bij het checken van de serie Quarry krijg ik een redirect naar crashsafari
Schijn niet de enige te zijn:
https://forums.sonarr.tv/...o-crashsafari-com/12860/3
Schijnt iets met tvdb te zijn die daar ook naar toe redirect waardoor je lokale sickbeard er ook last van heeft.
Dacht eerst dat ik wat malware oid had, maar nee dus.
Dus mocht je zoiets in de toekomst tegenkomen hoeft het dus niet iets lokaals op je PC of NAS te zijn.

Edit: werkt inmiddels weer, ze hebben het bij tvdb opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Tadream op 30-11-2016 09:07 ]

• Exocet
  • Niet online
spoor12b schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:00:
Ik zag in CP in de logs de onderstaande foutmeldingen als ik een refresh doe van een wanted movie.

Er zou een oplossing staan op de issuetracker op github maar die link werkt niet meer (en hij staat ook niet in het internet archive).

Weet iemand de oplossing?

bedankt!

edit: dit is de niet meer werkende link die de oplossing zou moeten bieden

https://github.com/CouchPotato/CouchPotatoServer/issues/6081

11-20 19:50:23 ERROR [ couchpotato.core.event] Error in event "quality.single", that wasn't caught: Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/event.py", line 15, in runHandler
return handler(*args, **kwargs)
File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/quality/main.py", line 117, in single
quality = db.get('quality', identifier, with_doc = True)['doc']
File "/usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/libs/CodernityDB/database_super_thread_safe.py", line 43, in _inner
res = f(*args, **kwargs)
File "/usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/libs/CodernityDB/database.py", line 944, in get
raise RecordNotFound("Not found")
RecordNotFound: Not found

11-20 19:50:23 DEBUG [ couchpotato.core.event] Assume disabled eventhandler for: quality.single
11-20 19:50:23 ERROR [ couchpotato.core.event] Error in event "movie.searcher.single", that wasn't caught: Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/event.py", line 15, in runHandler
return handler(*args, **kwargs)
File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/media/movie/searcher.py", line 200, in single
log.info('Search for %s in %s%s', (default_title, quality['label'], ' ignoring ETA' if always_search or ignore_eta else ''))
TypeError: 'NoneType' object has no attribute '__getitem__'
Heb je ondertussen een oplossing, heb hetzelfde probleem.
Zelfs helemaal opnieuw geinstalleerd, dan werkt het even. Maar nu weer de foutmeldingen... :(
Exocet schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:20:
[...]

Zelfs helemaal opnieuw geinstalleerd, dan werkt het even. Maar nu weer de foutmeldingen... :(
Ik neem de issues (hoewel op moment weinig) met CP voor lief en hoop dat dit snel van de grond komt ;)

https://forums.sonarr.tv/...discussion-planning/12753

• Exocet
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:58:
[...]

Ik neem de issues (hoewel op moment weinig) met CP voor lief en hoop dat dit snel van de grond komt ;)

https://forums.sonarr.tv/...discussion-planning/12753
Dat zou mooi zijn! Al klinkt het nog wel iets voor de lange termijn.

• Exocet
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:20:
[...]

Gevonden!
https://www.reddit.com/r/...ato_error_on_ubuntu_1604/
iets in de quality settings dus

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10
Hiermee is de foutmelding inderdaad verholpen.

Bedankt!

spoor12b

Verwijderd

Ik heb CouchPotato draaien op mijn DS213+, maar klopt het wel dat er sinds 24 januari 2016 geen updates meer zijn geweest? Mijn versie:

Version 89fd4e11 (24-1-2016 10:42:44)
Updater git, master

Ik krijg de melding dat er geen updates beschikbaar zijn, maar voorheen werd de applicatie regelmatig bijgewerkt.

• Exocet
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:42:
Ik heb CouchPotato draaien op mijn DS213+, maar klopt het wel dat er sinds 24 januari 2016 geen updates meer zijn geweest? Mijn versie:

Version 89fd4e11 (24-1-2016 10:42:44)
Updater git, master

Ik krijg de melding dat er geen updates beschikbaar zijn, maar voorheen werd de applicatie regelmatig bijgewerkt.
Zo te zien wordt er nog wel aan gewerkt:
https://github.com/CouchP...tatoServer/commits/master
Er wordt ook niet gezegd dat er niet aan gewerkt wordt ;) is al een paar keer voorbij gekomen dat dat in de develop branch gebeurt. Tempo is wellicht niet hoog maar actief is het nog wel.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

schumi2004 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:23:

Als ik in Transmission namelijk een post-processing opgaf was deze of alleen voor CP of alleen voor Sonarr. Voor Sonarr hoeft het niet persee dus zou dit achterwege gelaten kunnen worden maar als je PP eenmaal ingesteld had in Transmission werd deze ook afgevuurd voor series terwijl dat nu net niet de bedoeling was. Soort van black hole principe vind ik dan weer niets want dan staan de apps om het uur te scannen voor een completed releases wat meestal voor niets is.

Ik heb het als volgt werken:
Sonarr, Cardigann, Sabnzbd, Rutorrent en/of Deluge
Sonarr krijgt data van RSS, Cardigann en gaat nagelang de bron downloaden van usenet/torrents
bij usenet komt het in categorie TV waarbij ik een link in sabnzbd heb naar een plek waar sonarr de bestanden kan terug vinden
bij torrents heb ik ook een plek waarin sonarr de gedownloade bestanden kan terugvinden en dan kopieert ie deze het naar mijn plek waar ik alles heb staan.
ja, ik heb voor de torrents duplicaten, maar eens in de zoveel tijd schoon ik dat op, ik doe niets met softlinks etc..

zou dit kunnen werken?

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Is er een reden waarom ik over zou stappen op libreelec? openelec draait hier in combi met een mysqldb uitstekend en sonarr doet ook zijn job goed. En als het werkt, waarom dan overstappen (spul draait op verschillende raspberry pi's.)

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

backupdevice schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:19:

echt even je loggin aan zetten in Sonarr en kijken wat er richting spotweb naar binnenkomt. Nu is het gissen.
Zo vind ik spotweb waardeloos voor gebruik met sonarr omdat die eigenwijze nederlanders er een totaal eigenzinnige naamgeving van de bestanden erop nahoud. Als er al wat binnenkomt via spotweb bij mij dan komt dat omdat de spotter de juiste naamgeving heeft gebruikt (hulde).

zeroday schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:17:
[...]

Is er een reden waarom ik over zou stappen op libreelec? openelec draait hier in combi met een mysqldb uitstekend en sonarr doet ook zijn job goed. En als het werkt, waarom dan overstappen (spul draait op verschillende raspberry pi's.)
Reden zou kunnen zijn dat de ontwikkelingen met LibreELEC een stuk sneller verlopen dan met OpenELEC

Ow en tip, niet elke keer opnieuw posten na je laatste eigen bericht maar gewoon quotes toevoegen ;)
zeroday schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:40:
[...]

Ik heb het als volgt werken:
Sonarr, Cardigann, Sabnzbd, Rutorrent en/of Deluge
Sonarr krijgt data van RSS, Cardigann en gaat nagelang de bron downloaden van usenet/torrents
bij usenet komt het in categorie TV waarbij ik een link in sabnzbd heb naar een plek waar sonarr de bestanden kan terug vinden
bij torrents heb ik ook een plek waarin sonarr de gedownloade bestanden kan terugvinden en dan kopieert ie deze het naar mijn plek waar ik alles heb staan.
ja, ik heb voor de torrents duplicaten, maar eens in de zoveel tijd schoon ik dat op, ik doe niets met softlinks etc..

zou dit kunnen werken?
Cardigann werkt hier (nog) niet maar buiten dat denk ik gewoon dat ik gebruik moet maken van ruTorrent (Deluge heeft een nasty bug die er al een hele poos in zit) omdat Transmission gewoon niet kan wat ik wil, hoewel ik het idee heb dat dit met ruTorrent ook niet helemaal gaat maar heb me er alleen maar vluchtig in verdiept.
Enige wat ik zoek voor torrents is categories en post-processing per categorie

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:58
NZBGet 17.1 in een Docker container van LinuxServer.io op Synology DS716+.

Edit:
Of zou het door deze file names komen met een ★ erin?
Bijvoorbeeld: ★ KOM EENS LANGS KLIK HIER★.URL
Wie verzint dit soort dingen? 8)7

Ik krijg regelmatig een unpack failure door een permission denied.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Sat Dec 03 2016 18:48:48    INFO    Unrar: Extracting from bri10dksiert.part184.rar
Sat Dec 03 2016 18:48:49    INFO    Unrar: ...         bri10dksiert/XYZ.1080p.BluRay.DD5.1.DTS.x264.NLSubs-QoQ/XYZ.1080p.BluRay.DD5.1.DTS.x264.NLSubs-QoQ.mkv
Sat Dec 03 2016 18:48:49    INFO    Unrar: Extracting from bri10dksiert.part185.rar
Sat Dec 03 2016 18:48:50    INFO    Unrar: Extracting bri10dksiert/<knip>.JPG
Sat Dec 03 2016 18:48:50    INFO    Unrar: Extracting bri10dksiert/<knip>.jpg
Sat Dec 03 2016 18:48:50    INFO    Unrar: Extracting bri10dksiert/<knip>.txt
Sat Dec 03 2016 18:48:50    INFO    Unrar: Extracting
Sat Dec 03 2016 18:48:50    INFO    Unrar: Permission denied
Sat Dec 03 2016 18:48:50    INFO    Unrar: Cannot create directory /downloads/completed/bjb/_unpack/bri10dksiert/XYZ.1080p.BluRay.DD5.1.DTS.x264.NLSubs-QoQ
Sat Dec 03 2016 18:48:50    INFO    Unrar: Total errors: 6
Sat Dec 03 2016 18:48:50    ERROR   Unrar error code: 9

Vreemde is dat alle directories op 777 staan en tijdens het uitpakken de files gewoon worden aangemaakt.

Daarna krijg je de permission denied en de cannot create directory terwijl deze directory eigenlijk al aanwezig was (zie onder; let op de timestamp).

Wie weet wat er mis is?

code:
1
2
3
4
5
6
7
root@DS716:/volume1/Share/Docker/nzbget/downloads/completed# find bjb -ls
2232382    4 drwxrwxrwx   3 admin    users        4096 Dec  3 18:43 bjb
2232390    4 drwxrwxrwx   3 admin    users        4096 Dec  3 18:43 bjb/_unpack
2232391    4 drwxrwxrwx   3 admin    users        4096 Dec  3 18:43 bjb/_unpack/bri10dksiert
2232392    4 drwxrwxrwx   2 admin    users        4096 Dec  3 18:43 bjb/_unpack/bri10dksiert/XYZ.1080p.BluRay.DD5.1.DTS.x264.NLSubs-QoQ
2232393 2670432 -rw-rw-rw-   1 admin    users    2734517446 Dec  3 18:45 bjb/_unpack/bri10dksiert/XYZ.1080p.BluRay.DD5.1.DTS.x264.NLSubs-QoQ/XYZ.1080p.BluRay.DD5.1.DTS.x264.NLSubs-QoQ.mkv
root@DS716:

Let op:
Directory /volume1/Share/Docker/nzbget/downloads/ op de Synology mapt naar /downloads op de Docker container dus dat is geen probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 03-12-2016 19:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 22:28

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Mijn Synology NAS (413J) wordt écht te zwaar belast op dit moment. En NZBGet krijgt geen update meer :(

Tijd dus voor een nieuw systeem.
Mooi energie zuinig servertje zit ik aan te denken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4500 Boxed€ 71,50€ 71,50
1Gigabyte GA-X150M-PRO ECC€ 102,85€ 102,85
1Crucial CT8G4WFD8213€ 58,62€ 58,62
1Cooler Master V Series V550€ 94,-€ 94,-
1Kingston HyperX Fury SSD 120GB€ 48,80€ 48,80

Met een WD RED 3TB.

Maar nu het OS.
Wat raden jullie aan?

Couchpotato, Sonarr en NZBGet moeten er sowieso op draaien.
Ook komt er een Ubiquiti Unifi Controller te draaien.
En een Windows DC zou ook prettig zijn.

#1 Windows Server 2012R2
#2 FreeNAS met een jail voor Windows Server en de andere apps via een plugin
#3 FreeNAS met 2 jails, 1x windows en 1x ubuntu
#4 Ubuntu Server (met een VM voor Windows Server)
#5 ESXi met 2 VM's, 1x Windows Server 1x Ubuntu Server
#6 Anders, nl.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 20:24
Aangezien je al Windows wilt/moet draaien zou ik meteen daar voor gaan.
Draai zelf ook 2012R2

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 22:28

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

TRaSH schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:44:
Aangezien je al Windows wilt/moet draaien zou ik meteen daar voor gaan.
Draai zelf ook 2012R2
En hoe doe je dat met antivirus? Built-in of een gratis/betaalde AV?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• TRaSH
Niet, 8)7
Heb wel eens gehad dat een virus scanner problemen veroorzaakte toen ik van me Server naar Kodi aan het streamen was.
1x in de zoveeltijd start ik wel Malware Bytes als ik zeker weet dat ik niets doe met me server.
Gebruik me server verder niet voor het browsen.
puur alleen sonarr, nzbget, autoub, media opslag, backup van andere computers+telefoons (foto's), streamen van de media naar me kodi devices en een shared MySQL en een VMware voor andere toepassingen die ik niet op me main server wil draaien.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14
Hmm net voor het eerst Sonarr geinstalleerd. Ziet er allemaal gelikt uit alleen heb nog beetje ruzie met de search functie.

Als ik zoek dan komt hij meestal niets tegen. Kijk ik zelf bij de indexer dan is het er wel. Druk ik op manual dan staat er "no results found" en lijkt het dat hij zoekt op "naam - 1x15 - naam" in plaats van via de bekende "s01e15" structuur. Kan dat?

edit: Als ik in de logs kijk dan lijkt hij wel gewoon "goed" te zoeken. Blijft vreemd dat hij geen results tegen komt die er wel zouden moeten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 06-12-2016 01:36 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• TRaSH
Je profiel zal wel niet goed staan,
Als je handmatig zoekt staat er een uitroep teken naast de gevonden resultaten met de oorzaak waarom hij ze negeert.
Als hij helemaal niks vind dan is er iets mis met de api van de indexers die je gebruikt en moet je het daar zoeken.
En nee hij zoekt niet alleen naar 1 x 15,
Aangezien het merendeels is S01E15 formaat staat

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
Hoe krijg ik Cardigann op een Raspberry pi geinstalleerd? Ik download de arm versie, pak de .tgz file uit, en dan heb ik 1 file genaamd cardigann...

• FREAKJAM
  • Laatst online: 30-10 20:29

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dacuuu schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:46:
Hoe krijg ik Cardigann op een Raspberry pi geinstalleerd? Ik download de arm versie, pak de .tgz file uit, en dan heb ik 1 file genaamd cardigann...
README gelezen op Github? Het klopt dat het om één file gaat, omdat het een binary betreft.

Follow the instructions on the above to install the cardigan binary, and then you can run the following to run the server in the foreground:
cardigann server
At this point you can visit the web interface on http://localhost:5060.

If you want to run this service non-interactively, you can install it as a service (supports windows services, macOS launchd, linux upstart, systemv and systemd):
cardigann service install
cardigann service start

[ Voor 44% gewijzigd door FREAKJAM op 08-12-2016 15:12 ]

is everything cool?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
FREAKJAM schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:10:
[...]

README gelezen op Github? Het klopt dat het om één file gaat, omdat het een binary betreft.

Follow the instructions on the above to install the cardigan binary, and then you can run the following to run the server in the foreground:

[...]

At this point you can visit the web interface on http://localhost:5060.

If you want to run this service non-interactively, you can install it as a service (supports windows services, macOS launchd, linux upstart, systemv and systemd):

[...]
Had golang niet geïnstalleerd, en toen kwam ik op de geniale ingeving om
code:
1
./
te gebruiken.. :+

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10 09:19
Mijn couchpotato package draait met een git versie van 24-01-2016 (89fd4e11)en vind geen updates. Moet ik overstappen op de couchpotato-custom om updates te krijgen? Of kan ik mijn geïnstalleerde package op één of andere manier updaten?

sorry, niet gezocht maar gelijk geblaat O-)

Toch een vraag, de master is al wel bijgewerkt sinds 24 januari toch? Maar toch zegt de log dat de remote versie ook 89fd4e11 is.

Ik denk dat mijn install naar RuudBurger/CouchPotatoServer wijst ipv CouchPotato/CouchPotatoServer. Of zeg ik iets geks? Zie de commit op 12 februari: https://github.com/CouchP...a8bf040a7058c00c875f9b8bf

[ Voor 51% gewijzigd door lexi op 09-12-2016 00:03 . Reden: ik ben een lompe kut ]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

Nicap

Tsssk....

Net ingelogd op de Synology en zag een update van sabnzbd staan. Na het updaten krijg ik hem echter niet gestart. ook na een reset van de nas, lukt het niet.
Meer mensen met problemen?
Het gaat om versie 1.1.1-19
Ik weet niet precies meer wie mij NZBhydra tiptje, maar bij deze: _O_

Wat een fantastische tool is dat! _O_

Nicap schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:27:
Net ingelogd op de Synology en zag een update van sabnzbd staan. Na het updaten krijg ik hem echter niet gestart. ook na een reset van de nas, lukt het niet.
Meer mensen met problemen?
Het gaat om versie 1.1.1-19
Wat staat er in sabnzbd.log? Volgens mij staat die hier: /volume1/@appstore/sabnzbd/var/logs

[ Voor 66% gewijzigd door pven op 13-12-2016 12:55 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Nicap

Nicap

Tsssk....

pven schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:54:
Ik weet niet precies meer wie mij NZBhydra tiptje, maar bij deze: _O_

Wat een fantastische tool is dat! _O_

[...]

Wat staat er in sabnzbd.log? Volgens mij staat die hier: /volume1/@appstore/sabnzbd/var/logs
Als ik inlog met winscp zie ik wellogs staan, maar die kan ik niet openen)ik log in met admin). Ik heb geen permissies zegt ie.

Als ik naar de tijd kijk lijkt me ook dat daar niets in is bijgeschreven na het updaten van de package. Tijd is 10-12-16 om 16:30.
Heb nzbget maar geinstalleerd als backup.
Enig idee hoe ik het log op een andere manier uit kan lezen? Heb al geprobeerd met root en dan de admin password, maar dat werkt niet.
Nicap schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:13:
[...]

Als ik inlog met winscp zie ik wellogs staan, maar die kan ik niet openen)ik log in met admin). Ik heb geen permissies zegt ie.

Als ik naar de tijd kijk lijkt me ook dat daar niets in is bijgeschreven na het updaten van de package. Tijd is 10-12-16 om 16:30.
Heb nzbget maar geinstalleerd als backup.
Enig idee hoe ik het log op een andere manier uit kan lezen? Heb al geprobeerd met root en dan de admin password, maar dat werkt niet.
Welke DSM-versie heb je?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

pven schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:14:
[...]

Welke DSM-versie heb je?
DSM 6.0.2-8451 Update 6
Ik heb zelf geen DSM6 (mijn Synology is te oud), maar kan je hier iets mee: http://mysynology.nl/inlo...nu-anders-dsm-6-0-beta-2/ ? Als je root bent kan je via putty wel naar dat bestand kijken.

Hmz, nu ik erover nadenk: ik vermoed dat er niets zinnigs in je log staat, maar je moet ergens beginnen.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

pven schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:19:
[...]

Ik heb zelf geen DSM6 (mijn Synology is te oud), maar kan je hier iets mee: http://mysynology.nl/inlo...nu-anders-dsm-6-0-beta-2/ ? Als je root bent kan je via putty wel naar dat bestand kijken.

Hmz, nu ik erover nadenk: ik vermoed dat er niets zinnigs in je log staat, maar je moet ergens beginnen.
Haha, idd. Als je nergens begint kom je nooit verder. Ik ga dr naar kijken. tnx
Nicap schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:21:
[...]

Haha, idd. Als je nergens begint kom je nooit verder. Ik ga dr naar kijken. tnx
In DSM zelf heb je toch ook een optie 'view log'?

• MaakmeGek

MaakmeGek

Changelog van laatste Sonarr update:
2.0.0.4427 - 10 Dec 2016 Installed
New Validate PMS version before performing a library update
New Telegram notifications
Nice! sinds 10 dec dus ingebouwde Telegram notificaties, heb het meteen juist ingesteld en nu maar eens kijken of de notificaties ook netjes de juiste informatie bevat bij grabs wat eerder niet het geval was.
MaakmeGek schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:29:
Changelog van laatste Sonarr update:

[...]

Nice! sinds 10 dec dus ingebouwde Telegram notificaties, heb het meteen juist ingesteld en nu maar eens kijken of de notificaties ook netjes de juiste informatie bevat bij grabs wat eerder niet het geval was.
Met een andere Telegram oplossing bedoel je?
Van wat ik begreep is de inhoud van deze build in notifier maar minimalistisch dus zal je tegenvallen vermoed ik ;)

• MaakmeGek

MaakmeGek

schumi2004 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:48:
[...]

Met een andere Telegram oplossing bedoel je?
Van wat ik begreep is de inhoud van deze build in notifier maar minimalistisch dus zal je tegenvallen vermoed ik ;)
Ohh haha, we gaan het zien. Anders switch ik weer terug. :)

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Afgelopen nacht is er een automatische update geïnstalleerd van DSM op mijn Synology DS216Play, nu werkt SABnzbd ineens niet meer :|
Ik kan de service niet starten, maar krijg geen foutmelding o.i.d.
SickRage en CouchPotato werken ook niet (deze services draaien echter wel).

Ik kan wel de webinterface en een website benaderen die op de NAS draait.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of eventueel tijdelijk een rollback kan doen naar de DSM versie voor de update?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

miicker schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:02:
Afgelopen nacht is er een automatische update geïnstalleerd van DSM op mijn Synology DS216Play, nu werkt SABnzbd ineens niet meer :|
Ik kan de service niet starten, maar krijg geen foutmelding o.i.d.
SickRage en CouchPotato werken ook niet (deze services draaien echter wel).

Ik kan wel de webinterface en een website benaderen die op de NAS draait.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of eventueel tijdelijk een rollback kan doen naar de DSM versie voor de update?
Wat gebeurt er als je SABnzbd van CLI start ?
/var/packages/sabnzbd/scrips/start-stop-status start
(ik denk dat bovenstaande path correct is maar weet niet zeker want heb geen sab)

• miicker
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:33:
[...]

Wat gebeurt er als je SABnzbd van CLI start ?
/var/packages/sabnzbd/scrips/start-stop-status start
(ik denk dat bovenstaande path correct is maar weet niet zeker want heb geen sab)
Ik ben nit thuis, en heb geen VPN ingesteld, dus kan de NAS niet via putty o.i.d. benaderen. Kan ik dat ook doen in de web-interface?

miicker schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:36:
[...]

Ik ben nit thuis, en heb geen VPN ingesteld, dus kan de NAS niet via putty o.i.d. benaderen. Kan ik dat ook doen in de web-interface?
Zou kunnen ja, moet je wel even een package installeren wat je soort van shell geeft.
Weet de naam hiervan even niet, ik zoek het even op.

/edit:
Je zou deze kunnen proberen http://missilehugger.com/757/synology-package-shellinabox/
of deze http://missilehugger.com/708/synology-package-web-console/

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 14-12-2016 10:40 ]

• miicker
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:38:
[...]

Zou kunnen ja, moet je wel even een package installeren wat je soort van shell geeft.
Weet de naam hiervan even niet, ik zoek het even op.

/edit:
Je zou deze kunnen proberen http://missilehugger.com/757/synology-package-shellinabox/
of deze http://missilehugger.com/708/synology-package-web-console/
Thanks, maar als ik "http://packages.missilehugger.com" toevoeg aan pakketbronnen dan krijg ik de melding "Ongeldige locatie."

Edit: ik zie dat de packet source offline is en ik kan shellinabox helaas nergens anders vinden ;(

[ Voor 8% gewijzigd door miicker op 14-12-2016 10:49 ]

miicker schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:42:
[...]

Thanks, maar als ik "http://packages.missilehugger.com" toevoeg aan pakketbronnen dan krijg ik de melding "Ongeldige locatie."
Probeer anders Tmux van Synocommunity, die doet volgens mij hetzelfde of zsh.

• miicker
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:49:
[...]

Probeer anders Tmux van Synocommunity, die doet volgens mij hetzelfde of zsh.
Thanks!
Begin het idee te krijgen dat er meer mis is. Ik heb Tmux geïnstalleerd, echter krijg ik ook deze niet gestart. Als ik klik op "Uitvoeren", dan begint hij met laden, maar springt hij weer naar "Stopgezet" zonder enige mededeling. Ook ZShell heb ik geprobeerd, daar gebeurt precies hetzelfde :s

miicker schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:56:
[...]

Thanks!
Begin het idee te krijgen dat er meer mis is. Ik heb Tmux geïnstalleerd, echter krijg ik ook deze niet gestart. Als ik klik op "Uitvoeren", dan begint hij met laden, maar springt hij weer naar "Stopgezet" zonder enige mededeling. Ook ZShell heb ik geprobeerd, daar gebeurt precies hetzelfde :s
Welke DSM versie draaide je ook alweer?

• miicker
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:58:
[...]

Welke DSM versie draaide je ook alweer?
Ik draai DSM 6.0.2-8451 Update 6

• miicker
  • Niet online
pven schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:09:
Hm, al twee man die SABnzb niet gestart krijgen: Nicap in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4"

Of gaat het om verschillende dingen?
Ik heb inderdaad ook SAB versie 1.1.1-19, echter heeft deze bij mij wel een tijdje gewerkt

Voor diegene waarbij het niet werkt zou ik het eerst proberen via cli te starten dan komen we wel wat verder.

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:02
Ik ben aan het zoeken naar een zo optimaal mogelijke instelling van CP voor required en preferred words.
Welke woorden gebruiken jullie daarvoor?

• miicker
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:33:
Voor diegene waarbij het niet werkt zou ik het eerst proberen via cli te starten dan komen we wel wat verder.
code:
1
2
@NAS:/$ sudo /var/packages/sabnzbd/scripts/start-stop-status start
Starting SABnzbd ...

Dit is alles wat ik te zien krijg. Hij laad even en dan verschijnt er een nieuwe commando regel.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb net nzbget geinstalleerd ipv sabnzbd op mn synology. Nu koppelde sabnzbd altijd terug dat een download klaar was en cp ging dan renamen en verplaatsen. Het lijkt erop dat nzbget na het voltooien van een download geen signaal geeft aan cp dat hij kan gaan renamen en verplaatsen. Iemand een idee? Paden staan goed ingesteld.

Edit: ik zie in nzbget dat cp elke min connect om de status te bekijken:

CouchPotato connected to check status

Blijkbaar komt er geen signaal terug?

[ Voor 19% gewijzigd door Ferra op 14-12-2016 19:13 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daar kun je een stukje code voor opgeven in nzbget.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:34:
Daar kun je een stukje code voor opgeven in nzbget.
Edit: ben gaan debuggen. Cp geeft deze melding:

12-15 00:20:23 DEBUG
[tato.core.plugins.renamer] The provided media folder /volume1/downloads/dst/American.Honey.2016.LIMITED.1080p.BluRay.x264-GECKOS.cp(tt3721936) does not exist. Trying to find it in the 'from' folder.

En dat snap ik niet, aangezien deze folder wel bestaat?

Niemand?

[ Voor 65% gewijzigd door Ferra op 15-12-2016 18:47 ]

• TRaSH
The Fops schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:44:
Ik ben aan het zoeken naar een zo optimaal mogelijke instelling van CP voor required en preferred words.
Welke woorden gebruiken jullie daarvoor?
Is afhankelijk wat voor kwaliteit je wilt,
En wat jij kwaliteit vind.
Sommige nemen al genoegen met 1080p releases die 3-4 GB zijn andere 9 GB en ik zelf afhankelijk wat voor film het is wil ik het liefst een Blu-Ray Remux met HD audio.

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
In de topic start vind je een lijst met geschikte zoekwoorden.
(M.u.v. van releasegroups, want die mogen we hier niet bespreken.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10 09:19
lexi schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:47:
Mijn couchpotato package draait met een git versie van 24-01-2016 (89fd4e11)en vind geen updates. Moet ik overstappen op de couchpotato-custom om updates te krijgen? Of kan ik mijn geïnstalleerde package op één of andere manier updaten?

sorry, niet gezocht maar gelijk geblaat O-)

Toch een vraag, de master is al wel bijgewerkt sinds 24 januari toch? Maar toch zegt de log dat de remote versie ook 89fd4e11 is.

Ik denk dat mijn install naar RuudBurger/CouchPotatoServer wijst ipv CouchPotato/CouchPotatoServer. Of zeg ik iets geks? Zie de commit op 12 februari: https://github.com/CouchP...a8bf040a7058c00c875f9b8bf
Heeft er nog iemand tips?

• miicker
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:33:
Bedankt voor je eerder geboden hulp. Het is me gelukt!

Behoorlijk stom, mijn SSL certificaat (van Let's Encrypt) was verlengd, daardoor ging het mis :F

Even wat back-story:
Ik maak dus gebruik van SSL bij zowel SABnzbd, CouchPotato en SickRage, echter had ik geen zin om iedere keer via de webinterface het certificaat te downloaden en dan daar weer in te stellen, dus wat heb ik gedaan:
Ik heb SAB, CP en SR rechten gegeven op de certificaat bestanden in:
/usr/syno/etc/certificate/system/default

Echter iedere keer als er een nieuw certificaat opgehaald wordt, dan worden de rechten gereset :| Dus dan moet ik opnieuw in WinSCP de rechten van de bestanden op 0755 zetten :|
Dit wil ik eigenlijk automatiseren, zou het mogelijk zijn dit automatisch uit te laten voeren zodra het certificaat updated wordt?

Pagina: 1 ... 21 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)