Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 10:41
Wat is nu eigenlijks een goed pakket om in windows ondertitels te vinden.
Heb nog wat series op mijn pc staan, waar nog geen ondertiteling bij zit.

Pakketen als sickbeard etc. gebruik ik allemaal niet. Had al autosub voor windows getest, maar die vind nog steeds niks.
Kwam ook al de tool sublight tegen, maar dan moet ik 1 voor 1 gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:56

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Als je bijvoorbeeld Kodi gebruikt om je video's af te spelen, kun je dat ook door Kodi laten doen. Weliswaar alleen voor de video doe je bekijkt, maar dat werkt mijns inziens goed.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:05
AutoSub kan prima werken. Heb je wel accounts bij bijv. Addic7ed en hebben je afleveringen de juiste naam?

Kijk anders even hier:
[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

XBMC Subtitle service is ook een heel werkbaar alternatief, maar ik vind het prettig als de ondertitels al klaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:57

rally

Deyterra Consultancy

NMe schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:28:
[...]

Die factory is bedoeld voor handmatige imports. Als je die gebruikt voor het automatisch importeren van geslaagde nzb-downloads dan ga je inderdaad issues ondervinden, ja. ;)
Hahaha, ja dat weet ik. En als ik ze dus handmatig in de folder zet, of ze door uTorrent daar in laat zetten als de download compleet is, dan verwerk Sonarr de bestanden niet :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

rally schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:56:
[...]

Hahaha, ja dat weet ik. En als ik ze dus handmatig in de folder zet, of ze door uTorrent daar in laat zetten als de download compleet is, dan verwerk Sonarr de bestanden niet :(
Rechten?

En uTorrent moet je daar geen downloads in laten zetten, Sonarr kan gewoon praten met de API van uTorrent.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 01-05 10:41
RudolfR schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:41:
AutoSub kan prima werken. Heb je wel accounts bij bijv. Addic7ed en hebben je afleveringen de juiste naam?

Kijk anders even hier:
[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

XBMC Subtitle service is ook een heel werkbaar alternatief, maar ik vind het prettig als de ondertitels al klaar staan.
Thnx voor de link ga daar even kijken. Nee heb nergens accounts voor.
Autosub erop gezet, path van de series ingevuld en autosub herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 20:38
Ik weet niet of het hier thuis hoort anders excuus hiervoor.

Ik heb sinds vorige week mijn home seever opnieuw geinstaleerd alleen ik krijg nu sickbeard niet goed samen met sabnzb. Elke keer als sickbeard verse nzb's verstuurd naar Sabnzb krijg ik de melding in sabnzb "Probeer NZB op te halen van https://api.nzbgeek.info/". Als ik op de link klik krijg ik gewoon de nzb gedownload alleen sabnzb lukt het niet? Ik heb me sabnzb al gedowngrade naar 0.7.18 alleen dit mag ook niet baten.

Ik gebruik Windows 2012 server essentials en de nieuwe versie van sickbeard. Als indexer gebruik ik nzbgeek (vip) en wat andere gratis indexers. Heb al op google rond gekeken alleen ik word hier niet echt wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-05 21:29
G.Scholtens schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:47:
Wat is nu eigenlijks een goed pakket om in windows ondertitels te vinden.
Heb nog wat series op mijn pc staan, waar nog geen ondertiteling bij zit.

Pakketen als sickbeard etc. gebruik ik allemaal niet. Had al autosub voor windows getest, maar die vind nog steeds niks.
Kwam ook al de tool sublight tegen, maar dan moet ik 1 voor 1 gaan zoeken.
Om achteraf voor een folder met films en of series subtitles te zoeken gebruik ik Filebot.

Gui is een beetje apart naar mijn inziens, maar het werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 19:44
Autosub werkt prima voor series,
Mits er genoeg info in de bestandsnaam staat.
Meestal gaat het daar fout.
Meer info erover in de autosub topic

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
drfruit schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:34:
@BBBrt
Ik kon al die series prima binnenhalen met Sickrage, al werkt het allemaal net iets beter sinds ik gisteren naar Sonarr ben overgestapt. (Dat lag niet aan de zoekresultaten maar aan andere problemen.)

Wellicht zit het probleem in je search providers.
Hmmm, heb je misschien tips? Volgens mij heb ik niet veel aangepast t.o.v. standaard. Ik heb Kickass Torrents en TPB als providers en bij de instellingen een vinkje dat er alleen 'trusted' downloads gebruikt moeten worden...

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik krijg bijna alles binnen via usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik probeer Spotweb aan couchpotato toe te voegen als Newznab searcher.

[IP]/spotweb/api?t=c geeft netjes een XML, dus dat lijkt in orde.

Na het zoeken geeft couchpotato de volgende error:
ERROR [edia._base.providers.base] Invalid XML returned, check "[IP]/spotweb/api?imdbid=3297330&apikey=xxx&t=movie&extended=1" manually for issues
Als ik vervolgens mn API key invul op de "xxx" zie ik de volgende melding:
Warning: filegroup() [function.filegroup]: stat failed for ./cache//web/144 in /share/MD0_DATA/Web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 295

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /share/MD0_DATA/Web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php:293) in /share/MD0_DATA/Web/spotweb/lib/page/SpotPage_Abs.php on line 72
Zowel spotweb als couchpotato zijn up to date. Platform is een QNAP nasje.

Hebben jullie suggesties, of zal ik een ticket maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 03-05 21:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb de volgende aanroep staan in mijn spotweb.conf (in mijn geval met nginx, voor apache of andere webservers zie github url hieronder) om spotweb werkende te moeten krijgen met cp: (vooral het rewrite gedeelte is belangrijk).

code:
1
2
3
4
5
6
location / {
  root /opt/spotweb/;
  index index.php;
      if ($uri !~ "api/"){
rewrite api/?$ /index.php?page=newznabapi last;
 }

Linkje naar github. :)

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 30-05-2015 00:55 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
FREAKJAM schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 00:42:
Ik heb de volgende aanroep staan in mijn spotweb.conf (in mijn geval met nginx, voor apache of andere webservers zie github url hieronder) om spotweb werkende te moeten krijgen met cp: (vooral het rewrite gedeelte is belangrijk).

code:
1
2
3
4
5
6
location / {
  root /opt/spotweb/;
  index index.php;
      if ($uri !~ "api/"){
rewrite api/?$ /index.php?page=newznabapi last;
 }

Linkje naar github. :)
Yes, dat heb ik in een htaccess staan. Hij geeft ook netjes die XML pagina.
Testen

Om te testen of bovenstaande stappen zijn gelukt, kun je browsen naar http://server/spotweb/api?t=c. Indien je dan een XML-pagina te zien krijgt is de installatie gelukt. De gegevens in deze XML heb je verder niet nodig.
Update: Lijkt iets met een corrupte cache van spotweb te zijn. Ik ga even verder in het spotweb forum.

pieterrr in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2"

[ Voor 9% gewijzigd door pieterrr op 31-05-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 23-04 17:13
spoor12b schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:51:
Probeer eens het laatste stuk van de Sickrage log op te vragen als hij gestopt is (dus voor de herstart). Je kunt via Telnet/SSH dan naar de log map gaan met mail tail logfilenaam het eind bekijken. Bij mij staat de log in deze map: /volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/Logs

Waarschijnlijk staat daar de reden waarom hij zich afsluit.
Nog even een korte update: ik heb de logds bekeken en daar stond geen reden voor stoppen. Wat wel opviel was dat de laatste activiteit die werd uitgevoerd een daily check was. Dat heb ik nu uitgezet en SR is nooit meer gestopt. Kennelijk vond hij die daily check iets te veel van het goede en stopte er gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 22:21

D4NG3R

kiwi

:)

Even een vraag over Sonarr, het valt mij op dat de meeste anime die ik toevoeg niet de correcte datum heeft in Sonarr. Zijn hier ook workarounds voor? De ene keer staat een serie goed, de andere keer een dag te vroeg en weer een andere keer een dag te laat..

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/6654ad2c0e3d3517829bf488c55406d3.png

Om de anime op "vrijdag" even als voorbeeld te nemen, in volgorde:
Donderdag
Donderdag
Zaterdag
Zaterdag
Zaterdag
Zaterdag

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 02-06-2015 01:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je niks aan doen, komt omdat TVDB geen tijdzone meestuurt. Daarnaast worden veel series eerder of juist later gereleased op Crunchyroll/Funimation, dus dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bende, hopen dan maar dat hier in de toekomst verandering aan komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Food Wars en DanMachi kloppen trouwens wel, die worden op vrijdag uitgezonden, niet op zaterdag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Altijd http://anichart.net/airing aangehouden, zou zomaar kunnen dat die inderdaad op vrijdagen vallen omdat ik geen idee heb welke tijdzone anichart gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

D4NG3R schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:39:
Altijd http://anichart.net/airing aangehouden, zou zomaar kunnen dat die inderdaad op vrijdagen vallen omdat ik geen idee heb welke tijdzone anichart gebruikt.
Volgens mij een Amerikaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 07:47

Michelli

LL.M

D4NG3R schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:39:
Volgens de FAQ is het JST (Japan Standard Time) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan kan het prima kloppen aangezien Japan 8 uur vooruit zit op ons. Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:18
Question..

Bij een vriend van mij heb ik een Raspberry Pi 2 geinstalleerd met daarop Sabnzb, Sonarr & Couchpato.

Alles werkt prima. Echter krijgt SabNZB constant de volgende foutmeldingen als er een serie of film wordt gedownload:

code:
1
2015-06-04 10:58:09,613 FOUT: Kan beveiliging van /home/xbian/NAS/Downloads/incomplete/Castle.S07E23.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ECI niet aanpassen

Sabnzb schrijft in dit geval direct alle series en films direct naar de NAS. In dit geval is dit een WDDigitalLiveHUB netwerkschijf.

'NAS' heb ik dus gemount in xbian met fstab tabellen.

Het rare is dat ik niet echt weet wat er met beveiliging wordt bedoeld. Alles wordt namelijk wel gewoon netjes gedownload en verplaatst naar de juiste mappen op de netwerkschijf.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

edit: Als ik eerst zorg dat de bestanden op de raspberry pi worden gedownload, en vervolgens naar de WDDigital worden gekopierd, dan gaat het wel goed. Dit gaat echter niet lukken i.v.m. de capaciteit van het SDkaartje. Vandaar dat ik direct op de netwerkschijf laat schrijven.

[ Voor 14% gewijzigd door Possible op 04-06-2015 13:04 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dit al eens gelezen?
In Config->Folders you can specify which access rights SABnzbd should give the end result.
This parameter is passed to the CHMOD command. It uses the octal notation supported by CHMOD.
You need to specify the settings for folders, so with the X bits set, SABnzbd will automatically remove any X bits for the files. Also note that folders and files will always have private access (SABnzbd does not allow blocking of private access).

[ Voor 46% gewijzigd door FREAKJAM op 04-06-2015 13:24 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:59
SABNZB wil ofwel een anderen naam, andere eigenaar of andere rechten aan die video toekennen en mag dat niet van die WD NAS.

Heb je de gerbuiker waaronder Sabnzb draait op die Raspberry Pi voldoende rechten gegeven op die NAS?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ben(V) schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:24:
SABNZB wil ofwel een anderen naam, andere eigenaar of andere rechten aan die video toekennen en mag dat niet van die WD NAS.

Heb je de gerbuiker waaronder Sabnzb draait op die Raspberry Pi voldoende rechten gegeven op die NAS?
Ik heb in sabnzb de chmod inderdaad op 777 gezet voor full access. Ik kan met het account namelijk gewoon schrijven lezen en verwijderen. Alles wordt ook gewoon prima gedownload enzo.. maar om 1 of andere reden geeft sabnzb toch die foutmelding.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:27:
[...]

Ik heb in sabnzb de chmod inderdaad op 777 gezet voor full access. Ik kan met het account namelijk gewoon schrijven lezen en verwijderen. Alles wordt ook gewoon prima gedownload enzo.. maar om 1 of andere reden geeft sabnzb toch die foutmelding.
Incomplete folder juiste rechten gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
schumi2004 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:37:
[...]

Incomplete folder juiste rechten gegeven?
Daar zal ik vanavond eens naar kijken. Ik heb echter wel chmod 777 -R op de /Downloads map uitgevoerd.

Daaronder bevinden zich weer de mappen incomplete en complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:52:
[...]

Daar zal ik vanavond eens naar kijken. Ik heb echter wel chmod 777 -R op de /Downloads map uitgevoerd.

Daaronder bevinden zich weer de mappen incomplete en complete
Juiste user ook?

Staat me iets van bij dat SAB nogal eigenwijs is wat de incomplete folder betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2024

psyy138

blackbulls.nl

Laatst de serie The Messengers (2015) (p.s. nog niet aan begonnen :/) toegevoegd, en tot mijn verbazing download sonar de spots van QoQ. Komt natuurlijk omdat de serie naam overheen komt met QoQ absurde benaming, genaamd jaartallen bij series..... :( 8)7

Toen dacht ik heeeee, wat nou als ik op een of andere manier de serie naam kan aanpassen die in sonar staat. Bijv. van Game of Thrones naar Game of Thrones (2015). Theoretisch zou dit moeten werken.

Vervolgens DB Browser for SQlite (sqlitebrowser.org) gedownload en de database van Sonar geopend.
Standaard locatie; C:\ProgramData\NzbDrone\nzbdrone.db). Hier ben ik een beetje met toeval achtergekomen maarja dat boeit niet :D.

In de database de tabel "series" geopend, vervolgens Title, TitleSlug, Cleantitle en Sorttitle aangepast.
De aanpassingen spreekte voor zich want ik kon deze vergelijken met The Messengers (2015)
(Wel even op write database klikken zodat de aanpassing is opgeslagen.)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N1PzKuz.png

Getest en JA HOOR hij herkent de serie en pusht de nzb naar sabnzd.
IK HELEMAAL BLIJ, woooohooo :9~.

Paar minuten later werkte het niet meer..................
Sonar had namelijk de naam weer terug gezet naar Game of Thrones, een of andere automatische update verwacht ik.

Nu ben ik dus helemaal blij met niks, want het werkt maar voor de helft.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Allereerst: met die database moet je vooral niet klooien terwijl Sonarr nog draait, krijg je hele gekke dingen van. ;)

Wat je wil kan niet, afgezien van wat je nu hebt gedaan. Nou ja, eventueel zou Sonarr aliassen kunnen maken in hun eigen service daarvoor maar ze hebben al (terecht) aangegeven dat ze daar niet aan beginnen voor één koppige releasegroep die vindt dat 'ie specialer is dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2024

psyy138

blackbulls.nl

NMe schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:59:
Allereerst: met die database moet je vooral niet klooien terwijl Sonarr nog draait, krijg je hele gekke dingen van. ;)

Wat je wil kan niet, afgezien van wat je nu hebt gedaan. Nou ja, eventueel zou Sonarr aliassen kunnen maken in hun eigen service daarvoor maar ze hebben al (terecht) aangegeven dat ze daar niet aan beginnen voor één koppige releasegroep die vindt dat 'ie specialer is dan de rest.
Snap ik allemaal volkomen, ik dacht ik ga op zoek naar een om weg en deze heb ik soort van gevonden .

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Ben eens aan het kijken naar Sonarr in plaats van SickBeard en ben er op zich wel tevreden mee. Echter, via een grep kon ik uit de logs van SickBeard zien wat er allemaal binnenkomt via de indexers:

code:
1
grep -hi "adding item from rss" /opt/SickBeard/Logs/sickbeard.log*|sed -e 's/^.*cache: //' -e 's/^.*results: //'|sort|uniq|less -S

Met als resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
...
Aaahh.Real.Monsters.S04E07.DVDRip.x264-DEiMOS
Aaahh.Real.Monsters.S04E08.DVDRip.x264-DEiMOS
Aaahh.Real.Monsters.S04E09.DVDRip.x264-DEiMOS
Aaahh.Real.Monsters.S04E11.DVDRip.x264-DEiMOS
Aaahh.Real.Monsters.S04E13.DVDRip.x264-DEiMOS
Adventure.Time.S06E42E43.Hot.Diggity.Doom.The.Comet.720p.HDTV.x264-W4F
Adventure.Time.S06E42E43.Hot.Diggity.Doom.The.Comet.HDTV.x264-W4F
Alaskan.Bush.People.S02E10.720p.HDTV.x264-KILLERS
Alaskan.Bush.People.S02E10.HDTV.x264-KILLERS
All.In.with.Chris.Hayes.2015.06.04.MSNBC.WebRIP.x264
All.In.with.Chris.Hayes.2015.06.05.MSNBC.WebRIP.x264
Aquarius.US.S01E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION
Aquarius.US.S01E01.HDTV.x264-LOL
Aquarius.US.S01E02.720p.HDTV.X264-DIMENSION
...

Kan ik iets soortgelijks ook doen met Sonarr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb CouchPotato en SickRage op m'n RPi2 draaien op respectievelijk poorten 5050 en 8081.
Beide poorten zijn op de Router gemapt naar het interne IP-adres van m'n RPi2.
SickRage kan ik prima benaderen via mijn DDNS-adres, maar CouchPotato niet. Iemand die dit kan verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als het intern in je eigen netwerk wél werkt doet CouchPotato het gewoon en stel je je vraag op de verkeerde plek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 17:55
Hoi,

ik draai op mijn Synology Sickrage icm NZBGet en ook Spotweb.

Hoe krijg ik m'n eigen Spotweb als searchprovider in Sickrage? Het draait op xxx.xxx.xxx.xxx/spotweb maar heb dat al geprobeerd (met http:// ervoor) en ook http://localhost/spotweb
Hij vindt dan niets of slaat deze searchprovider over. Terwijl er wel degelijk downloads in staan die hij zou moeten vinden. Iemand een idee?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Spotweb wiki al gelezen? Daar staat stap voor stap uitgelegd hoe je Apache/Nginx etc moet instellen en hoe je de verbinding naar Spotweb kunt instellen/testen.

[ Voor 38% gewijzigd door FREAKJAM op 11-06-2015 18:10 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 17:55
Oh my..... ik dacht even de URL in te voegen oid. Maar moet je op de Synology dan nog van alles uitvoeren ?! Zal me er vanavond verder in verdiepen. Thanks!

Edit:

Blijkbaar was dit al voldoende:

Spotweb als Newsnab Provider

Om te testen of bovenstaande stappen zijn gelukt en de mogelijk bestaat om gebruik te maken van de Spotweb API, kun je browsen naar http://ip-adres/spotweb/api?t=c. Indien je dan een XML-pagina te zien krijgt is de installatie gelukt. De gegevens in deze XML heb je verder niet nodig.

Zie je geen XML pagina dan voor je onderstaand commando uit:

wget -O /volume1/web/spotweb/.htaccess http://dl.dropbox.com/u/5...iles/spotweb/htaccess.txt

[ Voor 63% gewijzigd door M.v.Veelen op 11-06-2015 21:31 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kdbruin schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:38:
Kan ik iets soortgelijks ook doen met Sonarr?
Je zou voor de grap eens kunnen kijken onder System -> Logs waar je op moet greppen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
NMe schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:14:
Je zou voor de grap eens kunnen kijken onder System -> Logs waar je op moet greppen? ;)
Gedaan en niets gevonden. Dus please enlighten me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 09:13
code:
1
grep -hi DownloadService nzbdrone.txt

Dan zie je wat er naar je download client word gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door z1rconium op 12-06-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
z1rconium schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:08:
code:
1
grep -hi DownloadService nzbdrone.txt

Dan zie je wat er naar je download client word gestuurd.
Dat is ook niet wat is zoek, want dat kan ik in m'n download clients ook vinden. Het gaat juist om de lijst van releases die via de search providers binnen komen, waaruit door Sonarr dan de juiste releases naar de download clients gestuurd worden.

Deze lijst was in SickBeard gemakkelijk terug te vinden in de logs, bij Sonarr zie je alleen dit:

code:
1
2
3
Starting RSS Sync
Processing 221 releases
RSS Sync Completed. Reports found: 221, Reports grabbed: 1

Wat ik dus wil weten is wat die 221 releases zijn. Ik vind dit namelijk een handige manier om te zien of er DVD/BD rips zijn die ik wil ophalen (niet voor alles wil ik die hebben) of dat er een nieuwe serie is gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 09:13
waarom kijk je dan niet gewoon in die rss feeds ? kan zelfs in een mailclient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kdbruin schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:42:
[...]

Gedaan en niets gevonden. Dus please enlighten me ;)
15-6-12 05:24:20.6|Info|DownloadService|Report sent to download client. Hannibal.S03E02.720p.HDTV.X264-RELEASEGROUP

Releasegroep weggehaald vanwege het FTD-arrest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
z1rconium schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:29:
waarom kijk je dan niet gewoon in die rss feeds ? kan zelfs in een mailclient
Dat is ook een optie maar als de informatie al is opgehaald, waarom dat dan nog een keer doen? Ik had via een crontab entry op de server een scriptje draaien dat dit dagelijks naar mij mailde. Misschien maar een RSS scriptje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
NMe schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:11:
15-6-12 05:24:20.6|Info|DownloadService|Report sent to download client. Hannibal.S03E02.720p.HDTV.X264-RELEASEGROUP

Releasegroep weggehaald vanwege het FTD-arrest. :P
Zoals gezegd in een eerdere reactie, dit is niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kdbruin schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:19:
[...]

Wat ik dus wil weten is wat die 221 releases zijn. Ik vind dit namelijk een handige manier om te zien of er DVD/BD rips zijn die ik wil ophalen (niet voor alles wil ik die hebben) of dat er een nieuwe serie is gestart.
Dat eerste is met Sonarr een non-probleem, gewoon de cutoff voor die series waar je BD-rips voor wil hebben op een BD-kwaliteit zetten.

Wat je wil kan verder alleen als je je logs op "debug" zet in plaats van op "info" in je settings, lopen je logs wel gigantisch snel van vol en je schijf blijven veel actiever omdat Sonarr continu naar die logs schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
NMe schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:29:
Dat eerste is met Sonarr een non-probleem, gewoon de cutoff voor die series waar je BD-rips voor wil hebben op een BD-kwaliteit zetten.
Ik had de globale setting al wel gevonden, wist echter niet dat je dit ook per serie kan instellen.
Wat je wil kan verder alleen als je je logs op "debug" zet in plaats van op "info" in je settings, lopen je logs wel gigantisch snel van vol en je schijf blijven veel actiever omdat Sonarr continu naar die logs schrijft.
Nah, dat is een beetje te veel van het goede. Ik ga wel eens kijken of ik een RSS scriptje kan maken die dat voor me doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 20:42
Ik heb vanwege het veranderen van ziggo naar KPN een experiabox gekregen. Hierin kan ik de ip range niet wijzigen. Daardoor heb ik de Synology een ander ip moeten geven. Dit was geen probleem voor couchpotato en autosub, maar SAB werkt nu niet meer. SAB wil zelfs niet meer starten. Enig idee hoe ik dit handmatig misschien kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Mijn Headphones installatie doet al een tijdje bijzonder weinig...

Het belangrijkste wat bij mij mis gaat is dat nieuwe releases niet meer worden toegevoegd. Ook het handmatig toevoegen van nieuwe artiesten, doet het niet meer. Eigenlijk heeft het nooit echt goed gewerkt, maar voor zover ik weet zijn er geen alternatieven.

De integratie met musicbrainz is van begin af aan al niet geweldig geweest en ik heb een tijdje met een eigen MB-server gedraaid, maar ook dat ging op een gegevenmoment niet echt lekker meer.

Is er een alternatief in beeld en wat is de ervaring onder de tweakers momenteel met Headphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Heb je de develop branch al eens geprobeerd? Hier draait hij eigenlijk vrij oké. Enige nadeel is inderdaad de combinatie met een MB-server, vaak nog wel wat 403 errors (Request raise HTTP error with status code 403 (local client error).

Moet nog een keer kijken of ik een eigen MB-server wil draaien.
MADG0BLIN schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:32:
Ik heb vanwege het veranderen van ziggo naar KPN een experiabox gekregen. Hierin kan ik de ip range niet wijzigen. Daardoor heb ik de Synology een ander ip moeten geven. Dit was geen probleem voor couchpotato en autosub, maar SAB werkt nu niet meer. SAB wil zelfs niet meer starten. Enig idee hoe ik dit handmatig misschien kan wijzigen?
In sabnzbd.ini lijkt me.

[ Voor 46% gewijzigd door FREAKJAM op 15-06-2015 20:41 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik draai de main branch. Kan wel eens de development proberen... of misschien toch nog een keer proberen een nieuwe MB-server op te zetten en te kijken of ik dan meer succes heb.

Alternatieven lijken er niet te zijn... Zou er misschien nog eens ondersteuning voor een andere db worden ingebouwd? theaudiodb.com ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-05 06:46
Mijn headphones is sinds een update gisteren plots héél actief geworden en vindt nu plots erg veel zaken binnen op m'n Synology.
Misschien eens updaten en testen of er bij jou ook wat gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:17
Misschien kunnen jullie helpen :)
Had mijn vraag ook in een van de synology topics gezet, maar denk dat de vraag hier meer tot zijn recht komt.

Ik gebruik op de pc spotnet.
Het downloaden gebeurd op de pc doormiddel van sabnzbd.
Het opslaan van de downloads gebeurd op mijn synology zodat de series bekeken kunnen worden op mijn android-box.

Tot zover mijn opstelling nu de vraag.
Alles wat in de map complete binnenkomt op de nas verplaats ik handmatig naar de map series.
Is dit doormiddel van post processing te regelen ? Zodat deze handmatige actie niet meer nodig is?

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 20-06-2015 22:42 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
voor de mensen die SickRage gebruiken een kleine copy/paste van een nieuws update van een indexer.
de indexer naam heb ik vervangen voor ****.** aangezien er niet over indexers gesproken mag worden.
mensen die toegang hebben tot die indexer weten zelf wel welke indexer dit is.
het zou zomaar kunnen dat andere indexers volgen.
SickRage Banned on ***.** Thursday, June 18 2015 03:10:19 AM

As you all remember, a few weeks ago the site was very slow. This was due to load on our servers, making the site very slow, and unavailable at times.

After some investigation, we found that members using SickRage were hammering the API, causing a large majority of this load.

Furthermore, SickRage doesn't seem to have any throttling mechanism like other apps do.

Since our primary objective and concern is the responsiveness of ****.**, we've decided to block the requests coming from SickRage completely,..(at least until there is some throttling capabilities).

The reason for this news item, is because we've learned that the SickRage developers are actively trying to bypass this ban. They've gone as far as changing the identifier of the app to match SickBeard's, just so that indexers can't tell the difference if a request comes from SickRage or SickBeard.

According to one of SickRage's developers,
"SR is so popular that we were hogging so many resources that their own app could not get results reliably."

Keep in mind, all the others apps work just fine.

So, it’s been decided. No more Sickrage with ****.**.

And if for some reason you sneaky ninjas get around it again, we’ll simply disabled the access to people hammering the API.

Therefore, we recommend that people using SickRage switch to Sonarr. And whether you take our recommendation or not, we don't care. The moral of the story is SickRage will no longer work on ****.**.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TRaSH schreef op zondag 21 juni 2015 @ 09:38:
voor de mensen die SickRage gebruiken een kleine copy/paste van een nieuws update van een indexer.
de indexer naam heb ik vervangen voor ****.** aangezien er niet over indexers gesproken mag worden.
Die indexer wil zelf ook niet dat je zijn naam ergens noemt, dus dat komt goed uit. ;)

Compleet debiele actie ook van die dev, dit was zijn "oplossing" om die eerste block tegen te gaan vorige week:
https://github.com/SiCKRA...f628fc389fb3f467b1ad0fR26

Wat denk je dan helemaal dat er gaat gebeuren? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb sinds ik mijn nieuwe nas heb gepoogd Headphones maar weer eens te gaan gebruiken om mijn muziek beter te ordenen.
Echter krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om:
A. Mijn huidige muziek/artiesten toe te voegen
B. Net nieuwe albums te post processen

Krijg bij die laatste continu deze foutmelding
Directory /volume1/downloads/complete/Headphones does not exist. Skipping

Terwijl die directory wel degelijk bestaat en ik de permissies ook juist heb staan (denk ik iig)

Nu las ik dat er wel meer problemen waren met Headphones en vraag me dan ook af of er iets van een alternatief is die wel degelijk werkt?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-05 18:17
Rubman schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:14:
Ik heb sinds ik mijn nieuwe nas heb gepoogd Headphones maar weer eens te gaan gebruiken om mijn muziek beter te ordenen.

Terwijl die directory wel degelijk bestaat en ik de permissies ook juist heb staan (denk ik iig)

Nu las ik dat er wel meer problemen waren met Headphones en vraag me dan ook af of er iets van een alternatief is die wel degelijk werkt?
Heb zelf ook Headphones draaien op een 414 (bijna halfjaar inmiddels) maar kan mij niet vinden in je problemen en ik laat het binnenkomen op dezelfde locatie als jou waarna ik het op laat pakken en verplaatsen. Misschien toch een rechten probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik ben ook nog altijd zoekende naar een alternatief... Voor zover ik weet is het er niet. Voor het ordenen van je muziek en het postprocessen is Headphones behoorlijk selectief. Het is erg belangrijk dat de mapnaam is opgebouwd volgens de standaard die headphones gebruikt. Als je dat niet doet, herkend hij 9 van de 10 mappen niet. Je hebt wel de mogelijkheid om in de interface de mismatches te corrigeren, maar dat kost nogal wat tijd...

N.a.v. de tip Van Bluefall, heb ik ook nog even gekeken of het weer wilde functioneren na de laatste update, maar dat heeft bij mij geen verschil mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat denk ik niet, want dan zou hij die melding niet geven. Heeft de user ook rechten op alle andere mappen die boven deze map liggen? Als user1 toegang heeft tot /a/b/c is dat heel fijn, maar als hij géén rechten heeft op /a of /a/b dan zal hij /a/b/c nooit kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

NMe schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:05:
[...]

Dat denk ik niet, want dan zou hij die melding niet geven. Heeft de user ook rechten op alle andere mappen die boven deze map liggen? Als user1 toegang heeft tot /a/b/c is dat heel fijn, maar als hij géén rechten heeft op /a of /a/b dan zal hij /a/b/c nooit kunnen openen.
lubbertkramer schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Heb zelf ook Headphones draaien op een 414 (bijna halfjaar inmiddels) maar kan mij niet vinden in je problemen en ik laat het binnenkomen op dezelfde locatie als jou waarna ik het op laat pakken en verplaatsen. Misschien toch een rechten probleem?
Bedankt voor de reacties, maar alle rechten staan ingesteld vanaf de map downloads en onderliggende mappen. Heel gek dat hij het niet oppakt.

Inmiddels is het werkende na een restart van de NAS en een reboot van Headphones (en misschien zelfs een update) werkt alles zoals je verwacht.

Nu enkel door het gedrocht van de mappen komen en alle artiesten toevoegen en processen.

Heb eigenhandig destijds alle mappen als volgt opgebouwd [artiest] - [albumnaam] / [track#] - [tracknaam]
Nu wil ik eigenlijk Headphones de hele boel opnieuw laten processen en in een nieuw format zetten wat over de hele map music gelijk is en in het vervolg nieuwe dingen downloaden via Headphones.
Hoe pak ik dit het beste aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Rubman op 22-06-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-03 07:18
Ik zit vandaag op een DS211J met de volgende applicaties:
- SABnzbd
- Sonarr
- CouchpotatoServer
- Sickbeard (inactief)

Alles werkt naar behoren maar de interface snelheid van Sonarr is een ramp. Ik merk dat er verschillende users hierover klagen. Ik neem aan dat hier geen oplossing voor is momenteel?

Vandaag gebruik ik mijn rPi2 voor het runnen van Kodi en dus ook het streamen NAS -> TV. De oude rPi1 gebruik ik voor niets meer. Is het een oplossing om de rPi1 te gebruiken voor Sonarr en andere apps? Hoe kan ik dit optimaliseren? Gaat de rPi de NAS nog steeds gebruiken als download folder?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

tboheeren schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:31:
Ik zit vandaag op een DS211J met de volgende applicaties:
- SABnzbd
- Sonarr
- CouchpotatoServer
- Sickbeard (inactief)

Alles werkt naar behoren maar de interface snelheid van Sonarr is een ramp. Ik merk dat er verschillende users hierover klagen. Ik neem aan dat hier geen oplossing voor is momenteel?

Vandaag gebruik ik mijn rPi2 voor het runnen van Kodi en dus ook het streamen NAS -> TV. De oude rPi1 gebruik ik voor niets meer. Is het een oplossing om de rPi1 te gebruiken voor Sonarr en andere apps? Hoe kan ik dit optimaliseren? Gaat de rPi de NAS nog steeds gebruiken als download folder?
Sonarr op de generatie DS*12 of lager is werg lastig, het vraagt gewoon wat meer van je NAS. Je kan dan beter op sickrage blijven hangen tot er een NAS upgrade komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:30
Is er ook een alternatief van Couchpotato die wel degelijk werkt?
Kan Couchpotato met regelmaat niet bereiken, alleen blauwe achtergrond en niet doorladen, gaat ook vaak stuk na een update (moet je 'm opnieuw starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:36
CRXDelSol schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:45:
Kan Couchpotato met regelmaat niet bereiken, alleen blauwe achtergrond en niet doorladen, gaat ook vaak stuk na een update (moet je 'm opnieuw starten).
En wat geeft de log file aan. Draait hier al maanden probleemloos namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

CRXDelSol schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:45:
Op wat voor omgeving draai je überhaupt Couchpotato? Draai je ook de laatste git versie? Hij draait hier al minimaal een jaar zonder problemen (CentOS 7 VM).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 00:56

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Dat heb ik ook. Soms is een complete reinstall nodig of een update van CP, vooraleer hij weer werkt. (Bij mij op een Syno mt DSM 4.x en 5.x. Sinds 5.x draait hij beter, en gebeurt het minder vaak, maar gebeurt het soms nog.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tot nu toe ben ik heel tevreden over Sickbeard op mijn Synology maar omdat dat niet verder ontwikkeld wordt ben ik eens verder gaan kijken. Ik kwam op Sonarr uit. Het lijkt een aardig programma, maar ik mkrijg het niet aan de praat. De setup werkt prima, ik stel NZBGet in als download cliënt en als ik op de test knop druk zegt hij dat alles oké is.
Als ik dan een serie toevoeg dan vind hij die ook en zegt dat hij een episode vindt. Maar daarna gaat er niets richting NZBGet en er wordt dus ook niets gedownload. Ik zie blijkbaar wat over het hoofd, maar wat. Ik ben al twee dagen aan het googelen. De Wiki van Sonarr is haast onleesbaar. Daarin kan ik niets vinden

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ortep schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:22:
Tot nu toe ben ik heel tevreden over Sickbeard op mijn Synology maar omdat dat niet verder ontwikkeld wordt ben ik eens verder gaan kijken. Ik kwam op Sonarr uit. Het lijkt een aardig programma, maar ik mkrijg het niet aan de praat. De setup werkt prima, ik stel NZBGet in als download cliënt en als ik op de test knop druk zegt hij dat alles oké is.
Als ik dan een serie toevoeg dan vind hij die ook en zegt dat hij een episode vindt. Maar daarna gaat er niets richting NZBGet en er wordt dus ook niets gedownload. Ik zie blijkbaar wat over het hoofd, maar wat. Ik ben al twee dagen aan het googelen. De Wiki van Sonarr is haast onleesbaar. Daarin kan ik niets vinden
In je settings je logs op "debug" of "trace" zetten (staat standaard op info). Daarna naar System -> Logs -> Files gaan en alles clearen. Probeer daarna nog eens (al dan niet handmatig) iets te downloaden en kijk of je in de logs die daarna gemaakt worden wat terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:47:
[...]

In je settings je logs op "debug" of "trace" zetten (staat standaard op info). Daarna naar System -> Logs -> Files gaan en alles clearen. Probeer daarna nog eens (al dan niet handmatig) iets te downloaden en kijk of je in de logs die daarna gemaakt worden wat terug kan vinden.
Daar staat maar een melding in en die komt iedere 1-2 minuten
Import failed, path does not exist or is not accessible by Sonarr: /volume1/downloads/complete/tv/serienaam.S05E01.720p.HDTV.x264-KILLERS
Natuurlijk klopt dat. Die file staat daar ook helemaal niet omdat NZBget niet aan het downloaden slaat. De boodschap om dat te doen komt blijkbaar niet aan. In de logs van NZBGet staat ook niets bijzonders. Hij krijgt geen enkel verzoek van Sonarr

Vanuit Sickbeard werkt het prima. Dus de installatie van NZBget is in orde

Klopt het dat je de logfile van Sonarr niet kan verplaatsen? Dat zou voor mij al een reden zijn om het niet te gebruiken. Zo gaan mijn schijven nooit in rust. De log file van alle andere programma's heb ik op een SD kaart staan zodat de mechanische schijven in slaap kunnen gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 25-06-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hij kan niet importeren wat niet uit de history van je client komt. Staat 'ie ook niet bij je failed downloads in NZBGet ofzo? En check eens op je filesystem of dat bestand niet stiekem toch bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:37:
Hij kan niet importeren wat niet uit de history van je client komt. Staat 'ie ook niet bij je failed downloads in NZBGet ofzo? En check eens op je filesystem of dat bestand niet stiekem toch bestaat?
NZBget begint gewoon niet te downloaden er staat ook helemaal niets in die directory op dit moment. En everyone heeft alle rechten op de directory. Dus het is geen rechtenkwestie

Hij staat niet bij failed downloads in NZBGet. Er staat gewoon helemaal niets in de log. Volgens NZBGet is er geen request geweest
Er staat dat hij gedownload is in Sonarr. Maar dat is dus niet zo

En in NZBGet staat dupecheck uit

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 25-06-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het punt is dat Sonarr niet kán rapporteren dat er gedownload is (of liever: dat de import faalt) als er niet ergens iets is dat Sonarr vertelt dat dat zo is. Sonarr gaat pas importeren als de downloader hem vertelt dat een download klaar is. De enige uitzondering daarop zijn de Drone Factory en Black Hole voor torrents omdat dat eenrichtingsverkeer is, maar die zul je naar ik aanneem beiden uit hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:47:
Het punt is dat Sonarr niet kán rapporteren dat er gedownload is (of liever: dat de import faalt) als er niet ergens iets is dat Sonarr vertelt dat dat zo is. Sonarr gaat pas importeren als de downloader hem vertelt dat een download klaar is. De enige uitzondering daarop zijn de Drone Factory en Black Hole voor torrents omdat dat eenrichtingsverkeer is, maar die zul je naar ik aanneem beiden uit hebben staan...
Maar daarvoor zal Sonarr eerst NZBGet moeten vertellen dat hij moet gaan downloaden. En dat doet hij blijkbaar niet. Ik heb hem getimed net. Binnen een seconde nadat hij de NZB gevonden heeft krijg ik de melding dat hij de 'gedownloade' file niet kan vinden. Zo snel is NZBGet echt niet. Als ik in de log kijk zie nergens staan dat hij wat dan ook maar heeft proberen te downloaden

Blackhole en Dronefactory staan uit ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb hem nog een keer opnieuw geïnstalleerd, nu begon hij wel naar NZBGet te praten en die begon zowaar met een download. Een 1080 Web versie. Zodra die klaar was begon hij aan een 720 web versie en gooide de 1080 weg. Nu is hij bezig met een gewone HDTV en die heeft zojuis de 720 verwijderd. Maar ook de HDTV is nu nergens meer te vinden.

Conclusie: Te veel nadelen aan Sonarr, te veel gepruts en onhandige dingen zoals niet verplatasbare log files. Terug naar Sickbeard zolang dat nog werkt.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Ortep schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:16:
Ik heb hem nog een keer opnieuw geïnstalleerd, nu begon hij wel naar NZBGet te praten en die begon zowaar met een download. Een 1080 Web versie. Zodra die klaar was begon hij aan een 720 web versie en gooide de 1080 weg. Nu is hij bezig met een gewone HDTV en die heeft zojuis de 720 verwijderd. Maar ook de HDTV is nu nergens meer te vinden.

Conclusie: Te veel nadelen aan Sonarr, te veel gepruts en onhandige dingen zoals niet verplatasbare log files. Terug naar Sickbeard zolang dat nog werkt.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken
Te veel nadelen? Gewoon goed instellen, je kan aangeven in Sonarr wat de volgorde is, web-dl eentje lager zetten dan hdtv had het gefixed. Maar bij mij pakt ie als er meerdere releases zijn, alleen de beste van die volgorde, dan kan ie deze later vervangen, maar niet meteen zoals bij jou. Maar standaard staan web-dl's hoger dan HDTV, dus dat klopt in ieder geval niet in jouw verhaal tenzij je zelf dus die prio's verkeerd hebt aangepast.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Inderdaad, je kunt natuurlijk heel makkelijk de applicatie de schuld geven, maar je kunt ook eerst zelf verder kijken dan je neus lang is. Bij een nieuwe applicatie is het natuurlijk altijd even zoeken, maar als de boel eenmaal goed ingesteld staat is er geen kijken om meer naar. Ik dl zelf ook eerst HDTV720P en vervolgens WEBDL720P. De HDTV wordt weggegooid wanneer er een WEBDL beschikbaar is. Easy peasy.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MeNTaL_TO schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:30:
[...]

Te veel nadelen? Gewoon goed instellen, je kan aangeven in Sonarr wat de volgorde is, web-dl eentje lager zetten dan hdtv had het gefixed. Maar bij mij pakt ie als er meerdere releases zijn, alleen de beste van die volgorde, dan kan ie deze later vervangen, maar niet meteen zoals bij jou. Maar standaard staan web-dl's hoger dan HDTV, dus dat klopt in ieder geval niet in jouw verhaal tenzij je zelf dus die prio's verkeerd hebt aangepast.
Ik heb niets aangepast in de prio's. Ik heb gewoon een default install die twee dagen lang helemaal niets wilde downloaden en binnen een seconde aangaf dat hij klaar was met downloaden en dan helemaal niets had doorgegeven aan NZBGet. Terwijl hij wel vond dat daar communicatie mee was als je de test button gebruikte.
NZBGet dacht daar anders over. De zag geen enkel verzoek binnekomen. Na een herinstall waarbij alles dus op default staat ging hij wel downloaden. Maar in de achterstevoren volgorde. En aan het einde was er helemaal niets te vinden. Ook de laagste versie was niet nergens meer aanwezig. In NZBGet stond toen 1 gefaalde download. Ik heb Sonarr verwijderd, Sickbeard weer opgestart en hoppa....exact dezelfde versie kon plotseling wel worden gedownload.
Blijkbaar gaat er onder bepaalde omstandigheden iets vreselijk mis met de communicatie tussen Sonarr en NZBGet. En aangezien NZBGet het wel prima doet met Sckbeard en ook SickRage heb ik zomaar het idee dat dat Sonarr een nogal afwijkende manier van communiceren heeft. Prima, dat mag van mij, maar ik ben geen test centrum voor software. Het moet gewoon goed werken. En andere pakketten doen dat bij mij uitstekend. Die krijg ik blijkbaar wel goed ingesteld

Ook kan je de log files niet verplaatsen. Dat alleen als is voor mij een reden om het niet te gebruiken.

Ik heb Sonarr verwijderd en mijn systeem staat weer tevreden van alles te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Ortep schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:42:
[...]

Ik heb niets aangepast in de prio's. Ik heb gewoon een default install die twee dagen lang helemaal niets wilde downloaden en binnen een seconde aangaf dat hij klaar was met downloaden en dan helemaal niets had doorgegeven aan NZBGet. Terwijl hij wel vond dat daar communicatie mee was als je de test button gebruikte.
NZBGet dacht daar anders over. De zag geen enkel verzoek binnekomen. Na een herinstall waarbij alles dus op default staat ging hij wel downloaden. Maar in de achterstevoren volgorde. En aan het einde was er helemaal niets te vinden. Ook de laagste versie was niet nergens meer aanwezig. In NZBGet stond toen 1 gefaalde download. Ik heb Sonarr verwijderd, Sickbeard weer opgestart en hoppa....exact dezelfde versie kon plotseling wel worden gedownload.
Blijkbaar gaat er onder bepaalde omstandigheden iets vreselijk mis met de communicatie tussen Sonarr en NZBGet. En aangezien NZBGet het wel prima doet met Sckbeard en ook SickRage heb ik zomaar het idee dat dat Sonarr een nogal afwijkende manier van communiceren heeft. Prima, dat mag van mij, maar ik ben geen test centrum voor software. Het moet gewoon goed werken. En andere pakketten doen dat bij mij uitstekend. Die krijg ik blijkbaar wel goed ingesteld

Ook kan je de log files niet verplaatsen. Dat alleen als is voor mij een reden om het niet te gebruiken.

Ik heb Sonarr verwijderd en mijn systeem staat weer tevreden van alles te downloaden.
Ieder zijn keuze, maar sinds Sonarr bij mij controleerd of een file succesvol binnen gekomen is en als dat niet het geval is een nieuwe gaat zoeken is voor mij de kleine moeite waard geweest, ik heb gewoon de config van Sickbeard geimporteerd en wat kleine aanpassingen moeten doen en sindsdien draait het continu, maar goed, ik gebruik ook Sabnzb ipv nzbget (wat volgens mij niet veel uit moet maken).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ortep schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:42:
[...]

Blijkbaar gaat er onder bepaalde omstandigheden iets vreselijk mis met de communicatie tussen Sonarr en NZBGet. En aangezien NZBGet het wel prima doet met Sckbeard en ook SickRage heb ik zomaar het idee dat dat Sonarr een nogal afwijkende manier van communiceren heeft.
Het is juist SickRage dat een afwijkende manier van communiceren heeft omdat dat AFAIK niet de daarvoor bestaande API's gebruikt. Sonarr doet het juist volgens het boekje.

Tien tegen één dat je gewoon iets van een postprocessingscriptje had draaien dat je om wat voor reden dan ook nodig had voor SickRage maar dat voor Sonarr alles in de war schopte. Maar dat helemaal uit gaan schrijven heeft geen zin meer als jij toch weer terug overgestapt bent naar SR. Ik zou zelf geen SR willen gebruiken vanwege de mentaliteit van de developer tegenover blokkades van indexers op basis van die ronduit abusive backlog search die erin zit. SickGear doet dat voor zover ik weet stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NMe schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:53:
[...]

Het is juist SickRage dat een afwijkende manier van communiceren heeft omdat dat AFAIK niet de daarvoor bestaande API's gebruikt. Sonarr doet het juist volgens het boekje.
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in, maar he is natuurlijk wel zo dat SickBeard/SickRage en SickGear er een stuk eerder waren dan Sonar. En die werkten/werken allemaal prima met SabNZB en NZBGet. Blijkbaar doen ze toch iets goed
Ik zou zelf geen SR willen gebruiken vanwege de mentaliteit van de developer tegenover blokkades van indexers op basis van die ronduit abusive backlog search die erin zit. SickGear doet dat voor zover ik weet stukken beter.
Dat klopt, dat was ook voor mij om naar iets totaal anders te kijken. Maar het moet wel werkbaar blijven voor mij.

Ook de plaats waar de logfiles staan is voor mij een absolute no no. Zo worden mijn harde schijven doorlopend uit de spindown gehaald. Natuurlijk moeten ze draaien als er wat wordt opgehaald. Maar alleen even kijken en niets vinden zorgt al voor het opspinnen van de schijven. Dat is in de SickXXX groep beter geregeld.

Over je opmerking dat ik mogelijk eens scripje had draaien: Ik heb wel postprocessing scripts, maar die kwamen helemaal niet aan bod. Die lopen pas na een download. En zover is het nooit gekomen. Dagen lang kreeg ik het niet voor elkaar om NZBGet aan te sturen via Sonarr. NZBGet deed helemaal niets.
Die API's werken blijkbaar niet zo heel betrouwbaar als de een beweert dat het werkt en de ander zegt huh? Wat werkt. Er was duidelijk geen twee richting verkeer.
Dat zou kunnen komen omdat ik in het begin een verkeerde afslag heb genomen ergens en dat alleen maar erger heb gemaakt bij het testen. Na een complete herinstal waarbij ik via WinSCP ook nog alle mogelijke resten heb opgeruimd begon Sonar wel tegen NZBGet te praten. Maar deze default install gaf opdracht om 1080 te downloaden, die vervolgens de nek om te draaien voor hij klaar was en dan de 720 te nemen...die ook de nek om te draaien en dan de HDTV te nemen en die ook de nek om te draaien.

Ik heb geen idee waarom dat zo is, maar Sickrage had ik in een half uurtje aan de praat en draait nu zonder problemen. Al mijn series zijn overgezet en de eerste zijn netjes en zonder problemen opgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ortep schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:20:
[...]

Dat klopt, dat was ook voor mij om naar iets totaal anders te kijken. Maar het moet wel werkbaar blijven voor mij.
No offense, maar misschien moet je dan langer dan een halve avond nemen om te kijken wat er mis is. :P
Ook de plaats waar de logfiles staan is voor mij een absolute no no.
Volgens mij kun je daaromheen met een symlink op je configfolder. Weet ik niet zeker, nooit geprobeerd.
Over je opmerking dat ik mogelijk eens scripje had draaien: Ik heb wel postprocessing scripts, maar die kwamen helemaal niet aan bod. Die lopen pas na een download. En zover is het nooit gekomen. Dagen lang kreeg ik het niet voor elkaar om NZBGet aan te sturen via Sonarr. NZBGet deed helemaal niets.
En ik zeg dat dat niet kan. Als je die debug log nog hebt en ergens wil hosten kan ik je misschien vertellen wat er gebeurde.
Die API's werken blijkbaar niet zo heel betrouwbaar als de een beweert dat het werkt en de ander zegt huh? Wat werkt. Er was duidelijk geen twee richting verkeer.
Dat is juist wat de Sick*-familie doet. Een API is per definitie tweerichtingsverkeer. En dat gaat ook gewoon goed bij alle systemen waar ik het ingesteld heb. Het zal ongetwijfeld ergens in je settings hebben gezeten. Veel mensen stellen Sonarr in zoals ze Sick* ingesteld hebben en dat werkt niet altijd even goed. En veel mensen vergeten dus dat hun PP-scripts voor Sick* Sonarr in de war kunnen schoppen.
Ik heb geen idee waarom dat zo is, maar Sickrage had ik in een half uurtje aan de praat en draait nu zonder problemen. Al mijn series zijn overgezet en de eerste zijn netjes en zonder problemen opgehaald
Als je daar tevreden mee bent is dat natuurlijk prima. Maar je zit nu Sonarr redelijk onderuit te schoppen omdat je het niet snapte en niet even wilde wachten op support. Ik had je best willen helpen en de developers/community vast ook als je even op het forum of IRC langs was gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NMe schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:28:
[...]

No offense, maar misschien moet je dan langer dan een halve avond nemen om te kijken wat er mis is. :P
Het was geen halve avond ;) Maar het was een drietal dagen. Wat jij gezien hebt was het eindpunt van dagen zoeken en proberen ;)
En ik zeg dat dat niet kan. Als je die debug log nog hebt en ergens wil hosten kan ik je misschien vertellen wat er gebeurde.
Ik heb de enige regel die in mijn log verscheen gepost. Meer stond er niet in. Hij kon de gedownloade file niet vinden. Dat klopt, NZBGet heeft hem nooit zelfs maar geprobeerd te downloaden omdat hij daar geen opdracht voor kreeg. Maar sonar dacht binnen een seconde dat het wel was gebeurd.
Dat is juist wat de Sick*-familie doet. Een API is per definitie tweerichtingsverkeer. En dat gaat ook gewoon goed bij alle systemen waar ik het ingesteld heb. Het zal ongetwijfeld ergens in je settings hebben gezeten. Veel mensen stellen Sonarr in zoals ze Sick* ingesteld hebben en dat werkt niet altijd even goed. En veel mensen vergeten dus dat hun PP-scripts voor Sick* Sonarr in de war kunnen schoppen.
Zoals ik al zei: De PP scripts kwamen nooit aan bod omdat er nooit een opdracht naar NZBGet ging om te downloaden. Behalve bij de allerlaatste poging en toen werden ze afgebroken voor ze klaar waren en vervangen door een ander.
Als je daar tevreden mee bent is dat natuurlijk prima. Maar je zit nu Sonarr redelijk onderuit te schoppen omdat je het niet snapte en niet even wilde wachten op support. Ik had je best willen helpen en de developers/community vast ook als je even op het forum of IRC langs was gekomen. ;)
Het is niet mijn bedoeling geweest om Sonarr onderuit te schoppen. Het ziet er mooi uit en het werkt bij veel mensen blijkbaar prima. Misschien klonk ik wat bijterig vanwege de frustratie van het eindeloze proberen zonder enig zinnig resultaat. Blijkbaar heb ik een totaal andere gedachtegang dan Sonarr vereist. En pas ik beter bij de gedachtegang die nodig is voor de Sick familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ortep schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:39:
[...]

Ik heb de enige regel die in mijn log verscheen gepost. Meer stond er niet in. Hij kon de gedownloade file niet vinden. Dat klopt, NZBGet heeft hem nooit zelfs maar geprobeerd te downloaden omdat hij daar geen opdracht voor kreeg. Maar sonar dacht binnen een seconde dat het wel was gebeurd.
Misschien dat dat een overblijfsel was van een eerdere zoekopdracht. Je clearde immers je logs tussendoor. :) Ik weet inmiddels redelijk wat van hoe Sonarr werkt en het is daarin onmogelijk dat je een log-entry krijgt voor een importpoging tenzij Sonarr eerst wat heeft geprobeerd te downloaden (en daarin is geslaagd) óf je handmatig iets in je downloadclient gezet hebt in de categorie die Sonarr monitort. Normaal heb je eerst een search of een RSS-check, vervolgens wordt er wat gematcht met wat je zoekt/monitort en wordt de beste release gedownload. Vervolgens wacht Sonarr tot de client klaar is met downloaden en pas als dat gemeld wordt is die importmelding mogelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NMe schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Misschien dat dat een overblijfsel was van een eerdere zoekopdracht. Je clearde immers je logs tussendoor. :)
Klopt, ik deed een clear van de log zoals gevraagd
Ik weet inmiddels redelijk wat van hoe Sonarr werkt en het is daarin onmogelijk dat je een log-entry krijgt voor een importpoging tenzij Sonarr eerst wat heeft geprobeerd te downloaden
Klopt ook, hij gaf aan dat hij een NZB hat gesnatched
(en daarin is geslaagd)
Dat vond hij zelf wel ja. Binnen een seconde nadat hij de snatch gedaan had vond hij dat hij gedownload was en deed hij die poging om de file te verwerken. Die hij natuurlijk niet vond omdat er niets door NZBGet gedaan was. In de log daarvan stond ook helemaal niets van een poging of een misluking
Normaal heb je eerst een search of een RSS-check, vervolgens wordt er wat gematcht met wat je zoekt/monitort en wordt de beste release gedownload. Vervolgens wacht Sonarr tot de client klaar is met downloaden en pas als dat gemeld wordt is die importmelding mogelijk. :P
Dat is dus wat ik ook waarnam, hij ging zoeken en vond wat. Maar Sonarr dacht bijna onmiddellijk na het vinden dat de download klaar was.

Er ging duidelijk iets mis met de communicatie tussen de twee. Sonarr dacht dat NZBGet zijn werk deed en NZBGet heeft niet eens gemerkt dat Sonarr wat vroeg.

Na een herinstallatie ging het iets beter. Toen merkte NZBGet het verzoek wel op. Maar er werd door Sonarr niet gewacht op het downloaden. Hij pikte gelijk een andere versie op enz enz

Maar goed, ik ben voorlopig overgestapt van SickBeard naar Sickrage. Het gedrag van de dev bevalt me ook niet echt. Dus ik blijf met een half oog kijken naar Sonar en misschien probeer ik het over een haf jaartje wel weer eens.

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 26-06-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je het probeert en het lukt je niet, vraag dan even hier, op hun forums of in hun IRC-kanaal om hulp. Gaat meestal best snel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 13:37
Hmmz stiekem ben ik wel benieuwd welke nzb provider dat is geweest :P Zo ver ik weet werken mijn indexers nog naar behoren met SR. En wat is nu precies de oorzaak van deze rel. Welke feature werkt niet naar behoren volgens hun?

Maar erm...ik ben niet helemaal op hoogte maar hebben hun dit wel eerst aangekaart bij de devs van SR? Ik kan me best voorstellen als je het zonder pardon dichtgooid dat de devs andere manieren gaan zoeken om het weer aan het werk te krijgen. Persoonlijk vind ik ook niet dat je SR hier mee afstraft maar eigenlijk de gewone gebruikers. Er zullen vast wel wat gebruikers zijn die helemaal niet op de hoogte zijn of zelf misschien geen weet hebben hoe SR is ingesteld. Naar mijn mening konden ze beter samenwerken om het op te lessen en/of de users 'educaten'.

Persoonlijk ervaar ik op dit moment amper problemen met SR. Deze week is een 'bug' nog netjes opgelost door 1 van de devs. Probleem was dat de propercheck elke nieuwe release wat gepost werd als een proper en begon het weer opnieuw te downloaded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Raven__NL schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:58:
Maar erm...ik ben niet helemaal op hoogte maar hebben hun dit wel eerst aangekaart bij de devs van SR? Ik kan me best voorstellen als je het zonder pardon dichtgooid dat de devs andere manieren gaan zoeken om het weer aan het werk te krijgen.
Ik denk dat je de desbetreffende providers en de communities erachter onderschat, en Sickrage overschat. Sickrage heeft die providers een stuk harder nodig dan dat die providers Sickrage nodig hebben...

Dat providers applicaties straffen die misbruik maken van resources is hun goed recht, ongeacht de impact die het heeft op de gebruikersgroep van die applicatie. De SR devs hadden contact op moeten nemen met de providers toen ze geblokkeerd werden, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Dr. Bean schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:05:
[...]

Ik denk dat je de desbetreffende providers en de communities erachter onderschat, en Sickrage overschat. Sickrage heeft die providers een stuk harder nodig dan dat die providers Sickrage nodig hebben...

Dat providers applicaties straffen die misbruik maken van resources is hun goed recht, ongeacht de impact die het heeft op de gebruikersgroep van die applicatie. De SR devs hadden contact op moeten nemen met de providers toen ze geblokkeerd werden, niet andersom.
oh nee hoor...Ik onderschat en overschat niemand. SR heeft ruwweg 30 andere providers en de indexer zal het een worst wezen als de gebruikers de nzb maar weer handmatig moeten gaan downloaden. Dus beide hebben elkaar niet nodig maar wij ,de gebruikers, hebben hun nodig.
SR draait al een tijd mee en kan toch niet zo zijn dat 1 provider op de 1 of andere dag continue performance problemen heeft. Wie wie contact had moeten opnemen laat ik even in het midden. Het klopt wat je zegt maar je kan het ook van de andere kant bekijken. De indexer had ook met hun contact op kunnen nemen want hun hadden dus blijkbaar ergens last van. Zoals ik al eerder zei wil ik wel eens graag weten waar ze precies last van hadden. Tevens wat ik dus ook al eerder zei, wij de gebruikers hebben hier last van.

Ik heb ff gekeken bij mijn eigen goede indexers maar daar kom ik niks tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Je begrijpt me verkeerd. Laat ik het zo verwoorden: De serverload die SR veroorzaakte stond in geen verhouding tot het aantal gebruikers (en ondanks dat het hier vaker genoemd wordt, is het gebruik van SR relatief laag).
Die providers hadden geen enkele reden om contact op te nemen met SR, want dat lage aantal gebruikers leverde ze toch al niks op. Laten we wel wezen: als SR jou op een dag geen downloads meer levert, stap jij net zo vrolijk weer over naar een andere applicatie (met wat gemopper, natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmmz stiekem ben ik wel benieuwd welke nzb provider dat is geweest :P
Dat gaat niemand hier je vertellen want 1) dat mag niet op Tweakers en 2) dat mag niet van de provider in kwestie. :P

Het ging in elk geval om de backlog search. Die is hartstikke zwaar voor indexers maar SR heeft hem toch gewoon ingebouwd op zo'n manier dat dat met enige regelmaat automatisch gebeurt. Die indexer merkte dat, heeft geprobeerd wat aan de overlast te doen maar in plaats van het probleem te fixen ging de developer om de blokkade die intussen opgeworpen was heen hacken. Tsja, dan ben je al snel elke vorm van goodwill kwijt. :)

Dit is overigens meteen de reden waarom de devs van Sonarr dit soort abusive backlog searches niet willen inbouwen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 26-06-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Dr. Bean schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:43:
Je begrijpt me verkeerd. Laat ik het zo verwoorden: De serverload die SR veroorzaakte stond in geen verhouding tot het aantal gebruikers (en ondanks dat het hier vaker genoemd wordt, is het gebruik van SR relatief laag).
Die providers hadden geen enkele reden om contact op te nemen met SR, want dat lage aantal gebruikers leverde ze toch al niks op. Laten we wel wezen: als SR jou op een dag geen downloads meer levert, stap jij net zo vrolijk weer over naar een andere applicatie (met wat gemopper, natuurlijk ;))
Mja wie wie had moeten informeren laat ik in het midden. Zoals aangegeven de users zijn hier de dupe van. Ik weet niet of ik persee zal overstappen naar een andere app hoor. Sonarr en SR hebben beide hun voor en nadelen. Ik weet niet om welke provider het gaat maar als ik naar mijn eigen private providers kijk dan bieden hun een mogelijkheid om geld te doneren. Daarvoor in de plaats krijg ik dan wel extra features, waaronder extra API calls per dag. Wat ik daarmee doe is natuurlijk mijn eigen zaak. Alhoewel persoonlijk haal ik de default api calls per dag nog niet eens. Maar hier trek ik dan wel mijn conclusie uit dat iig mijn indexers hun zaken beter voor elkaar heb dan deze geheimzinnige provider die een beetje moeilijk gaat doen.
NMe schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:45:
[...]

Dat gaat niemand hier je vertellen want 1) dat mag niet op Tweakers en 2) dat mag niet van de provider in kwestie. :P

Het ging in elk geval om de backlog search. Die is hartstikke zwaar voor indexers maar SR heeft hem toch gewoon ingebouwd op zo'n manier dat dat met enige regelmaat automatisch gebeurt. Die indexer merkte dat, heeft geprobeerd wat aan de overlast te doen maar in plaats van het probleem te fixen ging de developer om de blokkade die intussen opgeworpen was heen hacken. Tsja, dan ben je al snel elke vorm van goodwill kwijt. :)

Dit is overigens meteen de reden waarom de devs van Sonarr dit soort abusive backlog searches niet willen inbouwen. :P
Mwah wat maakt een naam nou uit. En anders via pm ofzo

Mja beide apps hebben een voor en nadelen. Persoonlijk vind ik juist de backlog search een heel groot voordeel wat Sonarr helaas mist. Mensen die hun htpc/server/nas niet 24x7 aan hebben staan lopen bij sonarr gewoon te veel shows mis. Dat is ook de reden waarom ik nog altijd op SR zit want die kan er wel mee overweg. Daar heb ik tenminste niet de kans dat die shows niet pakt wanneer die worden gepost terwijl mijn server offline is.

Maar zo uit het hoofd staat de backlog search op 4u. Dat is misschien voor een apparaat die wel 24x7 aanstaat een beetje teveel van het goede. Maar voor een apparaat wat maar een paar uur per dag aanstaat is dat misschien wel goed. Maar veel mensen weten dat waarschijnlijk niet en zoals ik al eerder zei
Naar mijn mening konden ze beter samenwerken om het op te lessen en/of de users 'educaten'.
edit: ik zit nu dat backlog op 720 minuten staat. Dat is dus 12u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Raven__NL schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:38:
[...]

Mwah wat maakt een naam nou uit. En anders via pm ofzo
Ook via PM heeft GoT dezelfde regels. ;)
Mja beide apps hebben een voor en nadelen. Persoonlijk vind ik juist de backlog search een heel groot voordeel wat Sonarr helaas mist. Mensen die hun htpc/server/nas niet 24x7 aan hebben staan lopen bij sonarr gewoon te veel shows mis. Dat is ook de reden waarom ik nog altijd op SR zit want die kan er wel mee overweg. Daar heb ik tenminste niet de kans dat die shows niet pakt wanneer die worden gepost terwijl mijn server offline is.
Daarom doet Sonarr nadat je hem opstart een search naar alle afleveringen die uitgezonden zijn in de afgelopen X tijd. ;) Dat is dus niet hetzelfde als een backlog search omdat je backlog véél groter kan zijn door oude series.
Maar zo uit het hoofd staat de backlog search op 4u. Dat is misschien voor een apparaat die wel 24x7 aanstaat een beetje teveel van het goede. Maar voor een apparaat wat maar een paar uur per dag aanstaat is dat misschien wel goed. Maar veel mensen weten dat waarschijnlijk niet en zoals ik al eerder zei
Voor een apparaat dat 24/7 aan staat heb je het gewoon niet nodig (want je mist gewoon geen posts) en voor een apparaat dat je eens in de zoveel tijd een keer herstart kun je dus net als Sonarr een search doen tijdens de boot. ;) Daarmee zit je geen enkele indexer in de weg en loop je dus ook niet het risico geblokkeerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Doe maar lekker geheimzinning hoor. Ik ben hier niet aan het vissen om toegang te krijgen naar een nieuwe provider als je dat denkt. Ik zit al bij 2 hele goede en bekende indexers. En als ik al hoor dat deze provider (nzbs .in) server issues heeft met SR dan hoef ik het al helemaal niet. De providers die ik gebruik draaien als een tierelier en daar zullen ook genoeg SR users op zitten ;)

Maar je kan wel altijd Sonarr zo de hemel in prijzen zoals je altijd hier doet. Maar zo geweldig is Sonarr nou ook weer niet hoor.
NMe schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:43:
[...]

Daarom doet Sonarr nadat je hem opstart een search naar alle afleveringen die uitgezonden zijn in de afgelopen X tijd. ;) Dat is dus niet hetzelfde als een backlog search omdat je backlog véél groter kan zijn door oude series.
Gedeeltelijk true. Upgrades doet die namelijk niet. En dat hebben we al eens besproken fyi ;)
Voor een apparaat dat 24/7 aan staat heb je het gewoon niet nodig (want je mist gewoon geen posts) en voor een apparaat dat je eens in de zoveel tijd een keer herstart kun je dus net als Sonarr een search doen tijdens de boot. ;) Daarmee zit je geen enkele indexer in de weg en loop je dus ook niet het risico geblokkeerd te worden.
Makkelijk praten. Niet iedereen heeft de behoefte om een server/htpc of een nas 24x7 aan te hebben staan voor 5 minuten SR/Sonarr werk per dag (ervan uit gaan dat je elke dag minstens 1 tv aflevering download. wat dus ook niet voor iedereen geld)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik ben dan wel geen SR gebruiker, maar ik heb net dit thema gespot. De maker heeft al eerder een theme gemaakt voor spotweb (helaas nog niet af), maar ik zag op zijn github dat hij vrij recent bezig is geweest met een theme voor SR.

Helaas geen screenshots erbij, dus wellicht maak ik jullie blij met een dode mus. Zijn spotweb thema ziet er echter heel aardig uit, dus ik verwacht wel iets moois.

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 26-06-2015 23:01 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Raven__NL schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:52:
[...]

Doe maar lekker geheimzinning hoor. Ik ben hier niet aan het vissen om toegang te krijgen naar een nieuwe provider als je dat denkt. Ik zit al bij 2 hele goede en bekende indexers. En als ik al hoor dat deze provider server issues heeft met SR dan hoef ik het al helemaal niet. De providers die ik gebruik draaien als een tierelier en daar zullen ook genoeg SR users op zitten ;)
Het gaat er niet om of je die toegang nou wil of niet. Onze regels op GoT zeggen dat die naam niet genoemd mag worden, en de regels van die indexer zelf zeggen ook nog eens dat je die naam nergens mag noemen. Ik begrijp dat je nieuwsgierig bent maar ik heb dus twee redenen om het hier niet te posten.
Maar je kan wel altijd Sonarr zo de hemel in prijzen zoals je altijd hier doet. Maar zo geweldig is Sonarr nou ook weer niet hoor.
Ik prijs Sonarr (op dit moment) niet de hemel in? Ik zeg alleen dat de developer van SickRage een rare keuze heeft gemaakt die nu een deel van zijn gebruikers naait. Het maakt mij niet uit of iemand iets uit de Sick*-familie draait of dat hij Sonarr gebruikt, maar als je dan voor Sick* kiest dan zou ik eerder Sickbeard zelf of SickGear kiezen dan SickRage. Door dit soort stunts vertrouw ik niet op de keuzes van die ontwikkelaar.
Gedeeltelijk true. Upgrades doet die namelijk niet. En dat hebben we al eens besproken fyi ;)
Kan ik me niet herinneren, maar ik praat op drie verschillende media over Sonarr dus ik zou het best eens gemist kunnen hebben. ;) Je hebt gelijk trouwens, hij zoekt niet actief naar upgrades.
Makkelijk praten. Niet iedereen heeft de behoefte om een server/htpc of een nas 24x7 aan te hebben staan voor 5 minuten SR/Sonarr werk per dag (ervan uit gaan dat je elke dag minstens 1 tv aflevering download. wat dus ook niet voor iedereen geld)
Het was juist niet makkelijk praten? Ik omschreef een usecase waarin je het ding niet de hele dag aan hoeft te laten staan. Het klopt dat je daar geen upgrades mee vindt maar in welke mate je dat vervelend vindt is natuurlijk ook maar de vraag. Ik ken zat mensen die geen moeite hebben met IMMERSE-releases ook al zijn de internals van BATV beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
[...]
Ook via PM heeft GoT dezelfde regels. ;)
Sorry maar het is kolder om voor PM verbodsregels in te stellen. of wil je duidelijk maken dat alle PM's door hogerhand gelezen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
heeft niks met deze topic verder te maken,
is het beleid van Tweakers
als je er niet mee eens bent dan moet je contact opnemen met Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
NMe schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:03:
[...]

Onze regels op GoT zeggen dat die naam niet genoemd mag worden, en de regels van die indexer zelf zeggen ook nog eens dat je die naam nergens mag noemen. Ik begrijp dat je nieuwsgierig bent maar ik heb dus twee redenen om het hier niet te posten.
Met alle respect maar dat is onzin. Er komen hier in dit topic vaak genoeg namen voorbij van indexers. Al is het direct of via een subtiele hint of via debug logs. Via pm moet zeker kunnen of kijkt Big Brother mee ? Maar goed, hou je 'this is fightclub mentaliteit maar vast' :+

Uiteindelijk kom ik er toch wel achter... O-)

[...]
Ik prijs Sonarr (op dit moment) niet de hemel in? Ik zeg alleen dat de developer van SickRage een rare keuze heeft gemaakt die nu een deel van zijn gebruikers naait. Het maakt mij niet uit of iemand iets uit de Sick*-familie draait of dat hij Sonarr gebruikt, maar als je dan voor Sick* kiest dan zou ik eerder Sickbeard zelf of SickGear kiezen dan SickRage. Door dit soort stunts vertrouw ik niet op de keuzes van die ontwikkelaar.
Begrijp me niet verkeerd. Ik probeer hier niet de keuze van de dev goed te praten. Zoals ik al eerder aangaf zijn de gebruikers hiervan de dupe. Beide partijen zullen het uiteindelijk een worst wezen, vooral de reactie van deze geheimzinning provider zegt al genoeg. SR heeft nog wat geprobeerd om daar iets aan te doen maar dat is weer dichtgegooid.
Dit probleem kan toch niet van de 1 op de andere dag naar boven zijn gekomen. De backlog functionaliteit zit er al vanaf dag 1 zowat in. Andere providers hebben hier blijkbaar veel minder last van. Dan kan ik toch alleen maar aannemen dat deze geheimzinninge provider hun zaakjes niet goed in orde heeft tov andere providers.
Het was juist niet makkelijk praten? Ik omschreef een usecase waarin je het ding niet de hele dag aan hoeft te laten staan. Het klopt dat je daar geen upgrades mee vindt maar in welke mate je dat vervelend vindt is natuurlijk ook maar de vraag. Ik ken zat mensen die geen moeite hebben met IMMERSE-releases ook al zijn de internals van BATV beter. :)
Er zijn genoege gebruikers (waaronder ik) die gewoonweg gebruik willen maken van alle features wat zo'n app aanbied. Als dat betekent dat de app ook upgrades moet zoeken dan moet moet ik daarvan uit kunnen gaan dat die dat doet bij een apparaat wat niet 24/7 aanstaat. Bij Sonarr moest ik elke avond kijken of die wel alles had gedownload. Bij SR kan ik de app zowat vergeten en alles komt naar binnen. De UI van Sonarr is idd mooier maar als het allemaal werkt en je kan ervan uit gaan dat hij alles pakt dan heb je die UI helemaal niet nodig.
Pagina: 1 2 ... 51 Laatste

Let op:
[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:125%; line-height:18px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.</li>
<li>Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>[/html]