MisterEagle schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 23:53:
Hopelijk kan iemand me hier de juiste richting op sturen want ik ben het even kwijt.
Gaat om het volgende, heb een m4 ICS splitgearbox. Is 9 jaar oud heeft 8 jaar stilgelegen. Daarom begin dit jaar de upper volledig geupgrade en lower gesmeerd.
Het probleem:
Regelmatig feed deze geen BB en het lijkt dan om en om te zijn (dit komt het meeste voor), al is het ook regelmatig volledig willekeur.
Heb de indruk dat als ik rustiger triggerpull (singleshot) dat het minder voor komt dan wanneer ik sneller pull. Maar ook op full auto zijn er misfeeds.
Overigens wanneer de schoten wel komen zijn ze redelijk stabiel. Op 0.3g tussen 1.17j en 1.2j.
Gear:
Upper reciever is volledig veranderd.
M90 veer
Maxx springguide
Maxx cylinder
Maxx cylinderhead
Maxx pistonhead
Weet even niet welk merk piston, maar alleen de eerste 2 tanden zijn metaal de rest enhanced polymer, ik meen prometheus.
Maxx nozzle 21.25 (en heb ook een 21.00 maar die nog niet geprobeerd)
Onbekend merk tapetplate
Dan ook:
Maxx hopup specifiek voor de ICS m4
Mapple 60 bucking
Pdi 6.02 barrel
Lower reciever is stock.
Geen mosfet (dus mogelijk meer dan 1 hele cycle per trigger pull?)
7.4v lipo
Standaard motor
Ik gebruik g&g m4 midcaps waarvan het palletje in de spring eruit is gehaald ivm feedissues met dat ding erin, laatste bb blijft dus altijd in mn mag maar hierdoor feeden de mags in elk geval waar ze dat voorheen helemaal niet deden.
Wat ik zelf als mogelijke oorzaken zie:
- midcap springs misschien na zoveel jaar niet sterk genoeg meer? (Mags zijn wel zonder bbs opgeborgen geweest) zag van mapple een upgraded spring pakket, kost niet zoveel dus ga ik wel proberen. Maar ik zie wel BB's in mn hopup zitten door het glasje dus lijkt me niet het probleem?
- nozzle, misschien toch de 21.00 proberen mogelijk de 2e feed niet omdat nozzle niet ver genoeg terug komt? Maar waarom dan wel bij het 1e en 3e etc schot?
- in redenatie van voorgaande punt dan wellicht toch te ver de volgende cycle in na een trigger pull? Dus wellicht de moeite waard om er een mosfet in te zetten? (En dan wellicht meteen motor en gears vervangen om naar 11.1lipo te gaan?)
Denk ik dan in de juiste richting? Of mis ik iets?
Kan het bijvoorbeeld zijn dat ik niet ver genoeg triggerpull?
Overigens neig ik ook erg om naar hpa over te stappen, iedereen met wie ik zou spelen is inmiddels naar hpa alleen gezien de beste investering al in de upper is het waarschijnlijk vriendelijker voor de portemonnee om het probleem gewoon op te lossen. De rest van de replica is prima en ik wissel nog eens van arm/schouder om aan te leggen en dat is met hpa toch lastig(er)