De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 368.542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
NMe schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:21:
Die berekening is nogal zwaar en wordt dus gecached. Ik weet niet hoe lang, maar als dit topic gewoon even zonder die tag blijft komt die herberekening vanzelf een keer en klopt die badgetoekenning ook weer. ;)
Ik hoop maar dat die berekening opnieuw gedaan word, anders is het nogal zuur voor de mensen in de echte koffie topics.

Vraag me ook af of de koffie topics überhaupt nog groot genoeg gaan zijn als de CC niet meer meegeteld zal worden (want enkel de 1000 populairste kregen een badge had ik gelezen?) :+
NMe schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:21:
Er gaan zoals het er nu naar uitziet geen downvotes komen, alleen upvotes. Daarmee voorkomen we het gezeur over moderatie zoals je dat nu op de FP ziet. :P
Maar goed ook. Anders is het forum ook onderhevig aan meningmodden.

[ Voor 21% gewijzigd door azerty op 14-05-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wsitedesign schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:23:
[...]

Ik hoop maar dat die berekening opnieuw gedaan word, anders is het nogal zuur voor de mensen in de echte koffie topics. Vraag me ook af of de koffie topics überhaupt nog groot genoeg gaan zijn als de CC niet meer meegeteld zal worden (want enkel de 1000 populairste kregen een badge had ik gelezen?) :+
Er wordt intern nog overlegd over het verruimen daarvan. Ik geloof dat de populairste mening op dit moment is om alle tags met minimaal X karma een ranking te geven. Of dat ook daadwerkelijk gebouwd wordt of überhaupt gebouwd kan worden weet ik niet, maar het is wel de wens. :)
wsitedesign schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:23:
Maar goed ook. Anders is het forum ook onderhevig aan meningmodden.
Likes zijn per definitie een geval van meningmodden. ;) Het systeem wordt dan ook niet zo anaal zoals op de FP. Als je een post leuk vindt om wat voor reden dan ook, dan geef je hem een upvote. Verder geen gezeur. :P

[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 14-05-2015 13:27 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:14

alienfruit

the alien you never expected

Gamification is stront irritant yoh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
* azerty voelt zich opstandig

Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/-

})

probeer deze tag maar eens verwijderd te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 18:52
wsitedesign schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:49:
* gekkie voelt zich opstandig

[afbeelding]

})

probeer deze tag maar eens verwijderd te krijgen :+
secondenlijm gebruikt ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
gekkie schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:02:
[...]

secondenlijm gebruikt ? :+
Is gemakkelijker te verwijderen, maar zal voor de modjes toch een uurtje of 10 duren voor ze bij mij ter plaatse zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
wsitedesign schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Is gemakkelijker te verwijderen, maar zal voor de modjes toch een uurtje of 10 duren voor ze bij mij ter plaatse zijn :p
_/-\o_ _O- Zou pas geniaal zijn als ze ook echt die tag komen verwijderen :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
wsitedesign schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:05:
[...]

ze deden nogal geheimzinnig over de kontsekwentsies ... the powers that be ...
heb je zo een permaban te pakken tot je je tag komt inleveren terwijl ze in het zonnetje met een kratje bier op je zitten te wachten >:) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
gekkie schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:19:
[...]

ze deden nogal geheimzinnig over de kontsekwentsies ... the powers that be ...
heb je zo een permaban te pakken tot je je tag komt inleveren terwijl ze in het zonnetje met een kratje bier op je zitten te wachten >:) ..
Ik ben er (nu) nog 8)
Rutix schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:16:
[...]

_/-\o_ _O- Zou pas geniaal zijn als ze ook echt die tag komen verwijderen :+
Als ze willen komen, mogen ze. Ze krijgen dan een biertje voor de moeite :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
wsitedesign schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:34:
[...]
Ik ben er (nu) nog 8)
[...]
Als ze willen komen, mogen ze. Ze krijgen dan een biertje voor de moeite :+
Oh hier ook wel ... lig op de ouderenhangplek in het zonnetje ... beetje debuggen .. zit soms best een fraai exemplaar in m'n blikveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Een fraaie oudere? Hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:37

markvt

Peppi Cola

grmbl firefox 38 en de hele selenium omgeving valt omver.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Caelorum schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:08:
Een fraaie oudere? Hoe moet ik dat zien?
Fraaie bug .. hoe oud ze zijn weet ik zo niet .. naja ze mogen in iedergeval ouder worden .. spletten geeft zo'n zooi op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
markvt schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:15:
grmbl firefox 38 en de hele selenium omgeving valt omver.
Valt zeker onder DRM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vind dat de TW wat meer aandacht kan krijgen hoor. Valt nu een beetje weg.
Iets als dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.picgifs.com/graphics/a/alarm-lights/graphics-alarm-lights-687060.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.picgifs.com/graphics/a/alarm-lights/graphics-alarm-lights-687060.gif

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Deze mag er ook wel zijn
Afbeeldingslocatie: http://www.animatedimages.org/data/media/703/animated-warning-image-0016.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:23
De opdracht van de reactive programming cursus van deze week was eigenlijk niet zo moeilijk maar ben er toch een aantal uur mee zoet geweest. Een binairy search tree met actors. Nu zag de implementatie er zo uit dat bij een remove commando removed op true wordt gezet om aan te geven dat een node verwijderd moet worden. Vervolgens is er een garbage collector die de tree opnieuw opbouwd en enkel de nodes meeneemt die niet verwijderd zijn.

De fout die ik maakte, wanneer je een node verwijderd en weer toevoegd moet removed wel weer op false gezet worden, anders wordt hij door de garbage collector alsnog verwijderd |:(

Uren frustratie opgelost met 1 simpele regel. :')

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Goddomme waarom ben ik nou weer niet bereikbaar volgens Vodafone. Kan wel gewoon zelf bellen 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:11:
Goddomme waarom ben ik nou weer niet bereikbaar volgens Vodafone. Kan wel gewoon zelf bellen 8)7
Ze gunnen je rust op je vrije dag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
.oisyn schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:11:
buurtpaal een schop geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:23:
[...]

Ze gunnen je rust op je vrije dag? :+
Da's heel leuk van ze, maar ik probeerde iets online te betalen en ik kreeg maar geen tancodes van ING :P

Doet het inmiddels weer (wellicht niet geheel toevallig nadat ik wat settings zoals call forwarding nakeek op mijn telefoon)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Gisteren in een tesla gereden.

Damn, dat was lachen. Ik rij zelf op dit moment in een volvo S80 met meer dan 200pk op de banden, maar plankgas in een tesla is een ervaring apart. Geweldige ervaring.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Gamebuster schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:31:

Damn, dat was lachen. Ik rij zelf op dit moment in een volvo S80 met meer dan 200pk op de banden, maar plankgas in een tesla is een ervaring apart. Geweldige ervaring.
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_md3oa5Jeid1rrpsd7.gif

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

De eerste zin las ik eerst als 'Gisteren -met mijn wagen- in een tesla gereden.' (als in: er tegen aan gebotst)

De comment heeft dan toch een iets andere bijklank :)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb eens een test weekend gehad met een e-nv200 ook leuk maar de range is ervan veels te klein :( maar wel betaalbaarder dan de Tesla

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
F.West98 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:41:
Ik vind dat de TW wat meer aandacht kan krijgen hoor. Valt nu een beetje weg.
Iets als dit?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Schitterend, 1992 is weer helemaal terug _O-

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:42:
[...]
Schitterend, 1992 is weer helemaal terug _O-
Als we dan toch in de tijd gaan .. en geheel on topic :X :

Afbeeldingslocatie: http://www.cl.cam.ac.uk/coffee/qsf/xcoffee.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 11:51
roeleboel schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:20:
[...]

De eerste zin las ik eerst als 'Gisteren -met mijn wagen- in een tesla gereden.' (als in: er tegen aan gebotst)

De comment heeft dan toch een iets andere bijklank :)
Als je de ruimte ziet in de model s had letterlijk 'met mijn wagen in een Tesla gereden' (als in: niet Vlaams) ook nog gekund :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hebben mensen hier thuis een AV receiver staan? Ik wil er ook een aanschaffen zodat ik al m'n apparaten erop aan kan sluiten, en tegenwoordig hebben ze ook allemaal van die hippe features zoals music streaming van de NAS en bedienbaar via de tablet/telefoon met een app.

Maar er is zoveel keuze dat ik bij god niet weet waar ik op moet letten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
En zoveel features die je uiteindelijk nooit gaat gebruiken ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Meh documentatie.

Van mijn voorganger een SQL script overgenomen dat het e.e.a. berekende. Ongeveer 3 kantjes. Geen letter documentatie.

Bleek achteraf:
- Functioneel niet juist
- Technisch niet juist
- Performance ook niet tof

Na een half jaar er af en aan naar gekeken te hebben, heb ik nu 75% aangepast en blijkt het nog steeds niet goed te zijn :X

Maar het einde is in zicht... dan moet alles goed zijn.

Nu de documentatie nog :+ Vicieuze cirkel :D

Met gelukkig 1 verschil: ik heb veel commentaar in het script staan + de functionele specs zijn boven water (en zijn versimpeld). In de basis was het nog best simpel. Jammer dat de technische implementatie zo ingewikkeld was gedaan dat er geen kaas van te eten was.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
PatrickH89 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:05:
[...]Als je de ruimte ziet in de model s had letterlijk 'met mijn wagen in een Tesla gereden' (als in: niet Vlaams) ook nog gekund :+
Is niet alleen Vlaams hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 01:55:
Hebben mensen hier thuis een AV receiver staan? Ik wil er ook een aanschaffen zodat ik al m'n apparaten erop aan kan sluiten, en tegenwoordig hebben ze ook allemaal van die hippe features zoals music streaming van de NAS en bedienbaar via de tablet/telefoon met een app.

Ik heb een AV receiver staan en zat destijds met hetzelfde als jij, misschien iets minder omdat de hippe features toen vooral op de veel duurdere modellen zat.

Destijds heb ik gewoon geprobeerd een beeld te krijgen van hoe ik mijn eind situatie zag qua configuratie, dus welke apparaten aangesloten en wie is verantwoordelijk voor wat. En belangrijk, ik wilde een AV receiver die goed was in zijn eigen ding niet een derde mediacenter. Ben dus eerst op zoek gegaan naar goed geluid en aansluitmogelijkheden en dat alles met een bepaald budget in het hoofd.

Het is zaak jezelf zoveel als mogelijk limieten/grenzen op te leggen zodat je wat minder apparaten overhoudt om uit te kiezen. Dan kun je daarna altijd nog kijken of er kekke features zijn die A wel heeft maar B niet :)

/50cent

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 04-10 14:40
Ok, TIL dat Facebook blijkbaar test met een account genaamd Ash Ketchum. Vind ik leuk :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie

Meestal blijken bij gebruik de interfaces van al die "slimme" apparaten om te huilen en niet aanpasbaar.
Zodat zelfs futiele dingen die zo ongeveer de basishandelingen van het apparaat zouden moeten zijn, een onderneming blijken. En dat staat er in de specs nooit bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 04-10 14:40

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Een read-only database .. met enige miljoenen rows .. die een aantal keer per dag geraadpleegd wordt ..
volstrekt heldere en simpele functionaliteit .. waarin eenmaal geimplementeerd niets meer te wijzigen valt,
maar er zal wel een dikke directeur + happyness manager ingecalculeerd zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 15-05-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
gekkie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:24:
[...]

Wat moet er nog gesynchroniseerd worden dan ?
Iedereen en z'n schoonmoeder hebben toch al een IBAN gemapt gekregen met hun oude rekeningnummer ?
Nieuwe nummers bestaan alleen als IBAN.
Lijkt me dat daarmee die gegevens volstrekt statisch zijn geworden ?
Er worden dagelijks rekeningnummers opgeheven/ verhuizen van bank etc... Op een gegeven moment is ook 1 van de banken samen gegaan waardoor rekeningnummers wijzigde(er staat nu namelijk een bankcode in rekeningnummer).

Tijdens SEPA migratie was het mogelijk om als bedrijf Batches in te sturen. Je kreeg dan een IBAN nummer terug of een melding dat nummer bijvoorbeeld niet meer bestaat. Was dus belangrijk dat de database met enige regelmaat werd bijgehouden.

[ Voor 75% gewijzigd door maxtz0r op 15-05-2015 09:28 . Reden: Dit is dus een reactie op Gekkie hieronder :-) ]

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
maxtz0r schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:22:
[...]

Dat is inderdaad wel erg veel en in de periode van SEPA migraties lag dat ding ook vaak genoeg op zijn gat. Het voordeel was wel dat hij door de banken(eens per week dacht ik?) gesynchroniseerd werd. Vraag mij al enige tijd af hoe die alternatieve websites dat doen.
Iedereen en z'n schoonmoeder hebben toch al een IBAN gemapt gekregen met hun oude rekeningnummer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

gekkie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:21:
[...]

Een read-only database .. met enige miljoenen rows .. die een aantal keer per dag geraadpleegd wordt ..
volstrekt heldere en simpele functionaliteit .. waarin eenmaal geimplementeerd niets meer te wijzigen valt,
maar er zal wel een dikke directeur + happyness manager ingecalculeerd zitten.
Ja dat snap je niet hè... hoe ingewikkeld kan zoiets zijn? De beveiliging van het geheel is waarschijnlijk het belangrijkste, maar daarnaast zullen er dan wel hele dure SLA's bovenop liggen ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

gekkie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:14:
[...]

Meestal blijken bij gebruik de interfaces van al die "slimme" apparaten om te huilen en niet aanpasbaar.
Zodat zelfs futiele dingen die zo ongeveer de basishandelingen van het apparaat zouden moeten zijn, een onderneming blijken. En dat staat er in de specs nooit bij.
In dat soort gevallen loont het om te gaan voor een gevestigd merk wat gespecialiseerd is in dat soort apparaten. Zelf heb ik een Harman & Kardon staan, ding werkt prima en is intuitief. Je kan via de TV een interface oproepen, maar gelukkig ook gewoon configureren via het scherm van de receiver zelf :)

Qua features heb ik gewoon gekeken naar de audio-types die hij kan decoden en het aantal HDMI poorten. Fratsen als iPod aanslutiing of AirPlay waren voor mij niet belangrijk. Hij heeft wel AirPlay en een iPod aansluiting, maar dat vind ik toch niet echt prettig werken (vooral Airplay, enkel geluid werkt en vanwege mijn brakke powerline-netwerk is de stabiliteit om te janken). Dus meestal fiets ik gewoon een aux kabel in de iPod/iPad en gebruik hem op die manier :)

Qua apparaten is mijn receiver toch wel mijn beste aankoop geweest de afgelopen jaren. Kwam van een oude jvc receiver die redelijk zijn werk deed, maar gewoon out-dated was.
gekkie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:24:
[...]

Er worden nog steeds nieuwe rekeningnummers uitgegeven, dus die moet je ook kunnen aanvullen in je DB. Op zich snap ik nu ook wel dat de prijs stijgt, SEPA/IBAN hangt al redelijk lang boven ons hoofd en je had allang moeten migreren. Doe je dat niet? Tja dan moet je maar in de buidel tasten. Wat dat betreft worden "luie" bedrijven/mensen netjes gestraft. SEPA/IBAN is diverse keren uitgesteld dus lijkt mij dat je genoeg tijd hebt gehad om over te gaan :)

Qua kosten voor de overheid, onderschat niet wat de druk op een dergelijk systeem kan zijn. Je moet de hele handel ergens hosten, zorgen voor goede schaalbaarheid en je moet zorgen/garanderen dat de data correct is. Vooral de availability is een interessante, want er vinden dagelijks redelijk wat bank-transacties plaats, dus zal een dergelijk systeem ook redelijk wat transacties krijgen op een dag. Dat red je niet met een simpel VPS-je.

Daarnaast weten ICT-boeren de overheid altijd goed te melken... Deel de prijs door 10 en je weet wat het daadwerkelijk zou moeten kosten :P Als IT leverancier hoef je eigenlijk alleen maar een aantal keer een overheidsproject te landen om binnen te lopen :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
NMe schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:58:
[...]
Op dit moment is GoT helemaal niet interessant voor mensen die daadwerkelijk kennis hebben van programmeren. Het gros loopt weg na een tijdje omdat de interessante onderwerpen ophouden, wat weer zorgt voor minder interessante onderwerpen waardoor meer mensen weglopen. Ik denk persoonlijk dat die cirkel te doorbreken valt met gamification zoals dat op Stack Overflow al jaren een daverend succes is. Reputation (karma), bounties, badges, posts upvoten, antwoorden markeren als accepted answer, etc. dragen allemaal bij aan het leuk houden van het platform, ook wanneer de daadwerkelijke inhoud niet zo hoogstaand is. Karma 2.0 en badges zijn een eerste stap in die richting. Op korte termijn komen daar ook "likes" voor posts bij, en er zit een Q&A-systeem ergens in de pijplijn. Ik vind het heel belangrijk dat die systemen een succes zijn, want op dit moment is de Devschuur gewoon dood. ;)
Eerlijk gezegd lijkt me dat nogal verspilde moeite. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Tweakers.net net zo fijn gaat werken als Stack Overflow, puur omdat Stack Overflow een heel erg duidelijk doel heeft. Tweakers.net is voornamelijk een nieuwssite, dan een forum, en dan pas een programmeerhulp. Ik denk niet dat die prioriteiten gaan veranderen :).

De huidige badges hebben ook niet heel veel nut, veel slechte vragen maakt iemand evenveel keizer van een bepaalde taal als iemand met veel slechte antwoorden :P.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 01:36
maxtz0r schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:22:
Er worden dagelijks rekeningnummers opgeheven/ verhuizen van bank etc...
Wat maakt dat uit? Er is toch geen nummerportabiliteit.
Op een gegeven moment is ook 1 van de banken samen gegaan waardoor rekeningnummers wijzigde(er staat nu namelijk een bankcode in rekeningnummer).
En dan zijn alle uitgegeven IBAN nummers ongeldig? Dat lijkt me sterk; dan heeft namelijk iedere rekeninghouder bij die bank een probleem.
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:45:
Er worden nog steeds nieuwe rekeningnummers uitgegeven, dus die moet je ook kunnen aanvullen in je DB.
Ik meende altijd dat het gewoon op basis van patronen ging; rekeningnummers die met 78 beginnen zijn van Triodos, bijvoorbeeld. Is dat niet zo?

Sowieso geloof ik er niets van dat je nu nog een pre-IBAN-bankrekeningnummer kunt krijgen. Dan valt er dus ook niets om te rekenen.

[ Voor 35% gewijzigd door Soultaker op 15-05-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Soultaker schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:53:
[...]

Wat maakt dat uit? Er is toch geen nummerportabiliteit.

[...]

En dan zijn alle uitgegeven IBAN nummers ongeldig? Dat lijkt me sterk; dan heeft namelijk iedere rekeninghouder bij die bank een probleem.

[...]

Ik meende altijd dat het gewoon op basis van patronen ging; rekeningnummers die met 78 beginnen zijn van Triodos, bijvoorbeeld. Is dat niet zo?

Sowieso geloof ik er niets van dat je nu nog een pre-IBAN-bankrekeningnummer kunt krijgen. Dan valt er dus ook niets om te rekenen.
Zou kunnen dat het nog wel op die manier uitgegeven worden maar rekeningnummers kunnen ook verhuizen van bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
maxtz0r schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:59:
[...]

Zou kunnen dat het nog wel op die manier uitgegeven worden maar rekeningnummers kunnen ook verhuizen van bank.
Was het maar zo'n feest - dat kon nou juist niet! Ook niet pre-iban.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
incaz schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:04:
[...]

Was het maar zo'n feest - dat kon nou juist niet! Ook niet pre-iban.
Sorry, je hebt gelijkt. Gebeurt dus alleen indien banken migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

roy-t schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:52:
[...]

Eerlijk gezegd lijkt me dat nogal verspilde moeite. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Tweakers.net net zo fijn gaat werken als Stack Overflow, puur omdat Stack Overflow een heel erg duidelijk doel heeft. Tweakers.net is voornamelijk een nieuwssite, dan een forum, en dan pas een programmeerhulp. Ik denk niet dat die prioriteiten gaan veranderen :).

De huidige badges hebben ook niet heel veel nut, veel slechte vragen maakt iemand evenveel keizer van een bepaalde taal als iemand met veel slechte antwoorden :P.
Het hoeft allemaal niet beter en zelfs niet net zo goed te werken als SO, het moet alleen beter worden dan het was. We hoeven geen gebruikers weg te stelen bij SO, we moeten de gebruikers die we al hebben zien vast te houden. :)

Op dit moment zijn badges nog wat meh maar zodra posts op het forum ook geliked kunnen worden komt daar vanzelf verandering in. Je krijgt dan meer karma voor posts die anderen goed beoordelen, dus daarmee wordt het vanzelf moeilijker voor iemand die veel slechte posts maakt om en badge te verdienen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]
Volgens mij willen ze altijd een nummer kunnen omrekenen, dat is immers de service die ze bieden. Dus als jij jouw IBAN nummer niet als IBAN aan een derde geeft maar gewoon je rekeningnummer dan moeten ze die wel om kunnen rekenen. Het aanleveren aan die database blijft dus wel gewoon doorgaan zolang die service in de lucht moet blijven. En dus eventuele wijzigingen in geval van migraties.

Of dat allemaal die miljoenen zou mogen kosten is de vraag natuurlijk, want afgezien van availabilty/schaalbaarheid is er niet zo veel te doen volgens mij. Ik denk dat die eerder genoemde 10% wel redelijk klopt ;)

Verder ben ik het ook wel eens met het feit dat het een keer op moet houden. We zitten al zo lang in die overstap fase, dat IBAN er is en gebruikt moet worden mag nu wel eens bekend zijn. Ik snap wel dat ze er een eind aan willen breien.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 16:20

Enkele punten om over na te denken:

- Budget?
- Hoeveel aansluitingen wil je en van welk type? Veel HDMI is nooit verkeerd
- Welk HDMI standaard moet er ondersteunt worden voor bijvoorbeeld wel of geen 3D ondersteuning?
- 4K ondersteuning alvast?
- Hoeveel speakers wil je aansluiten? Een 2.1 setje, 5.1, 7.1?
- Vind je het belangrijk dat er veel decoder functionaliteiten aanwezig zijn (Dolby DTS, etc) of ben je meer iemand van de muziek die die nabewerkingen niet wil hebben?
- Mogelijkheid tot het aansluiten van een tweede zone? (tweede set speakers die apart aangestuurd kan worden).

Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn Onkyo 607 set. Audiofielen zullen je misschien zeggen dat andere merken beter zijn maar voor mijn doeleinden is het prima geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Cloud schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:14:
Verder ben ik het ook wel eens met het feit dat het een keer op moet houden. We zitten al zo lang in die overstap fase, dat IBAN er is en gebruikt moet worden mag nu wel eens bekend zijn. Ik snap wel dat ze er een eind aan willen breien.
Banken zijn tamelijk naief als ze dat hadden gedacht. Er wordt tenslotte ook nog steeds omgerekend naar de gulden... Het idee dat je dan binnen 2 jaar van de oude bankrekeningnrs af bent is nogal naief.

(Verder is het ibannr uberhaupt een draak en is het me nog niet gelukt mijn nieuwe reknr te onthouden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 01:36
Cloud schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:14:
Volgens mij willen ze altijd een nummer kunnen omrekenen, dat is immers de service die ze bieden. Dus als jij jouw IBAN nummer niet als IBAN aan een derde geeft maar gewoon je rekeningnummer dan moeten ze die wel om kunnen rekenen.
Waarom moet dat? Ze kunnen toch gewoon zeggen "dit nummer is ons niet bekend"?

Er is geen enkele eis dat ze 100% van de nummers moeten kunnen omrekenen. 99% is ook al heel handig, zeker als die 99% 100% van de nummers van vóór het IBAN-tijdperk bevat, want de primaire use case van die site is dat mensen geld willen overmaken naar iemand waarvan ze wel een rekeningnummer hebben, maar nog geen IBAN. Dat zullen dus altijd oude nummers zijn.

Figuren die expres hun nieuwe IBAN om gaan rekenen naar een oud rekeningnummer (wat wel kan, als je weet hoe de IBAN geconstrueerd is) vragen natuurlijk problemen. Ik snap best dat je die situatie niet wilt ondersteunen (mensen moeten immers overstappen op IBAN) maar daarom hoef je nog niet de hele dienst stop te zetten.
Dit soort dingen duren gewoon lang; echt niet alle oude rekeningnummers zijn omgerekend. Dan is het gewoon handig om zo'n service te hebben. Ik begrijp dat ze het niet hoeven doen, maar het technische argument dat het niet mogelijk/te duur zou zijn, daar geloof ik niet in.

Zeker als je nu hoort dat mensen opgelicht worden omdat er louche omrekensites zijn, dan lijkt me dus duidelijk dat er vraag is naar zo'n service. Dan denk ik: denk eens aan het belang van de gebruiker, en houd zo'n site een tijdje langer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

incaz schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:19:
[...]

Banken zijn tamelijk naief als ze dat hadden gedacht. Er wordt tenslotte ook nog steeds omgerekend naar de gulden... Het idee dat je dan binnen 2 jaar van de oude bankrekeningnrs af bent is nogal naief.

(Verder is het ibannr uberhaupt een draak en is het me nog niet gelukt mijn nieuwe reknr te onthouden...)
Ik ken nog steeds het oude telefoonnummer van mijn ouders uit mijn hoofd, van vóór het moment dat alle telefoonnummers in Nederland omgezet werden naar 10-cijferige nummers. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Sardaukar schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:17:
[...]

Enkele punten om over na te denken:

- Budget?
- Hoeveel aansluitingen wil je en van welk type? Veel HDMI is nooit verkeerd
- Welk HDMI standaard moet er ondersteunt worden voor bijvoorbeeld wel of geen 3D ondersteuning?
- 4K ondersteuning alvast?
- Hoeveel speakers wil je aansluiten? Een 2.1 setje, 5.1, 7.1?
- Vind je het belangrijk dat er veel decoder functionaliteiten aanwezig zijn (Dolby DTS, etc) of ben je meer iemand van de muziek die die nabewerkingen niet wil hebben?
- Mogelijkheid tot het aansluiten van een tweede zone? (tweede set speakers die apart aangestuurd kan worden).

Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn Onkyo 607 set. Audiofielen zullen je misschien zeggen dat andere merken beter zijn maar voor mijn doeleinden is het prima geschikt.
Ik ben absoluut geen audiofiel, dus ik ben niet zo anal over kwaliteit, als het maar een beetje goed klinkt. Ik ga waarschijnlijk een 2.0 of een 2.1 setje aansluiten. 2e zone in de slaapkamer klinkt interessant maar lijkt me qua aansturing en hel. Verder heb ik een stuk of 5 hdmi apparaten. Een belangrijke feature meldde ik al: ik wil muziek vanaf mijn nas kunnen streamen, en dat bedienen met een tablet (iOS of Windows) en zeker niet via de tv.

Al heeft mijn synology dan volgens mij ook wel weer een fatsoenlijke webinterface voor muziek en dlna support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

incaz schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:19:
[...]

Kwam het einde van die service niet van hogerop in de keten, zelfs ergens op Europees niveau? Of dat naïef is weet ik niet. Ik vond het zelf ook wel wat snel.

Zijn er echt nog mensen die omrekenen naar de gulden? :X
Is dat echt zo moeilijk? Je weet je rekeningnummer, je weet in welk land je woont en hopelijk ook de afkorting van de bank waarbij je bankiert. Het enige wat je dan nog hoeft te houden is het controle getal van 2 cijfers en of er wel of niet een 0 tussen de bankcode en je rekeningnummer moet. Ik heb verre van een briljant geheugen maar ik heb daar geen moeite mee :)
Soultaker schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:23:
[...]
Waarom moet dat? Ze kunnen toch gewoon zeggen "dit nummer is ons niet bekend"?
Uiteraard niets moet maar echt gebruikersvriendelijk is het niet toch? :) Als je het zo gaat spelen, hoeft de omreken service ook niet meer in de lucht te blijven want iedereen mag het nu wel eens een keer omgerekend hebben cq. nieuwe pas hebben toch?

Je adresboek bij de bank is als het goed is ook automatisch omgezet dus daar hoeft het ook al niet voor. Waar haalt men dan nog die oude nummers vandaan, een papieren bankboekje? :)

/advocaatvdduivel
Figuren die expres hun nieuwe IBAN om gaan rekenen naar een oud rekeningnummer (wat wel kan, als je weet hoe de IBAN geconstrueerd is) vragen natuurlijk problemen.
Dat is niet zozeer een kwestie van omrekening als vooral een kwestie van weglaten :P
[...]
Dit soort dingen duren gewoon lang; echt niet alle oude rekeningnummers zijn omgerekend. Dan is het gewoon handig om zo'n service te hebben. Ik begrijp dat ze het niet hoeven doen, maar het technische argument dat het niet mogelijk/te duur zou zijn, daar geloof ik niet in.

Zeker als je nu hoort dat mensen opgelicht worden omdat er louche omrekensites zijn, dan lijkt me dus duidelijk dat er vraag is naar zo'n service. Dan denk ik: denk eens aan het belang van de gebruiker, en houd zo'n site een tijdje langer in de lucht.
Alles kan, maar volgens mij is de boel volgens afspraak afgekapt en niet zozeer omdat de banken dat wilden hoor. Die paar miljoenen die met ze met zijn allen moeten betalen, daar zal het echt niet aan liggen :) Of die afspraak niet wat streng is, dat valt uiteraard te bezien. Zoals ik al zei, ik vond het ook een redelijk korte overgangsperiode. Al kijk ik al drie of bijna vier jaar tegen IBAN nummers aan bij de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
.oisyn schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:30:
[...]

Ik ben absoluut geen audiofiel, dus ik ben niet zo anal over kwaliteit, als het maar een beetje goed klinkt. Ik ga waarschijnlijk een 2.0 of een 2.1 setje aansluiten. 2e zone in de slaapkamer klinkt interessant maar lijkt me qua aansturing en hel. Verder heb ik een stuk of 5 hdmi apparaten. Een belangrijke feature meldde ik al: ik wil muziek vanaf mijn nas kunnen streamen, en dat bedienen met een tablet (iOS of Windows) en zeker niet via de tv.

Al heeft mijn synology dan volgens mij ook wel weer een fatsoenlijke webinterface voor muziek en dlna support.
Tja, dan zul je je toch echt moeten focussen op de streaming mogelijkheden. Ik heb zelf een Squeezebox (die ik bedien via een app op mijn telefoon/tablet) waarmee de muziek op mijn NAS gestreamd wordt (via de versterker uiteraard) en een Chromecast. Mijn Onkyo heeft die streaming mogelijkheden zelf niet (maar ik heb ze ook niet nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Een deel van de reeksen is inderdaad ter herleiden naar een bepaalde bank, maar daar mag je niet 100% op vertrouwen. Daarnaast zijn er een aantal rekeningnummers wel geporteerd, er is schijnbaar ooit een mogelijkheid geweest om te verhuizen met je rekeningnummer (heel kort).
De opmaak van je rekeningnummer is gelijk aan de pre-iban fase. Er is enkel een landcode, bankcode en checksum toegevoegd. Als je NLxxINGB en wat voorloopnullen weghaalt uit een iban heb je je oude nummer. Nieuwe nummers worden met exact dezelfde logica (namelijk de 11-proef) uitgegeven. Sterker nog, dat moet volgens mij, want in de Nederlandse IBAN spec staat dat het specifieke deel aan de elfproef moet voldoen (behalve voor oude postbank nummers).

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:33:
[...]

Een deel van de reeksen is inderdaad ter herleiden naar een bepaalde bank, maar daar mag je niet 100% op vertrouwen. Daarnaast zijn er een aantal rekeningnummers wel geporteerd, er is schijnbaar ooit een mogelijkheid geweest om te verhuizen met je rekeningnummer (heel kort).

[...]

De opmaak van je rekeningnummer is gelijk aan de pre-iban fase. Er is enkel een landcode, bankcode en checksum toegevoegd. Als je NLxxINGB en wat voorloopnullen weghaalt uit een iban heb je je oude nummer. Nieuwe nummers worden met exact dezelfde logica (namelijk de 11-proef) uitgegeven. Sterker nog, dat moet volgens mij, want in de Nederlandse IBAN spec staat dat het specifieke deel aan de elfproef moet voldoen (behalve voor oude postbank nummers).
Ik vergeet altijd hoeveel voorloopnullen mijn rekeningnummer heeft. De rest ken ik wel uit mijn hoofd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Sardaukar schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:33:
[...]

Tja, dan zul je je toch echt moeten focussen op de streaming mogelijkheden. Ik heb zelf een Squeezebox (die ik bedien via een app op mijn telefoon/tablet) waarmee de muziek op mijn NAS gestreamd wordt (via de versterker uiteraard) en een Chromecast. Mijn Onkyo heeft die streaming mogelijkheden zelf niet (maar ik heb ze ook niet nodig).
Ik heb meerdere Synologies en Squeezeboxen door mijn huis en werkt top. Jammer dat Squeezebox een beetje dood is, maar merk er verder nog niets van. Zou ook niet weten wat voor mij het alternatief zou moeten zijn. Ik ga echt niet aan de Sonos. Dat spreekt mij veel minder aan op technologisch vlak.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Cloud schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:32:
Is dat echt zo moeilijk? Je weet je rekeningnummer, je weet in welk land je woont en hopelijk ook de afkorting van de bank waarbij je bankiert. Het enige wat je dan nog hoeft te houden is het controle getal van 2 cijfers en of er wel of niet een 0 tussen de bankcode en je rekeningnummer moet. Ik heb verre van een briljant geheugen maar ik heb daar geen moeite mee :)
Ik weet mijn rekeningnr niet. Mijn oude rekeningnr kende ik, maar toen ben ik overgestapt. En het leren van het hele iban is gewoon... best veel. Maar is ook niet zo heel belangrijk, dus dat heb ik maar niet meer gedaan.

Wat wel irritant is, is dat het nummer te lang is om in 1 keer te lezen, als je het over moet typen (bv voor je mobiele app) heb je een opgebroken nummer nodig, maar de meeste invulvelden aanvaarden weer geen opgebroken nummer noch is er een eenduidige standaard over het opgebroken weergeven van ibans.

Ben er dus bv ook nog niet uit wat de gebruiksvriendelijkste manier is om het op een website te publiceren (geschikt voor kopieren of geschikt voor lezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wat ik het ergste vind ik dat de banken waarschuwen voor de 3rd-party tools omdat die een ander rekeningnummer kunnen teruggeven om zo geld te verdienen. Zorg dat er een campagne komt dat iedereen weet dat een IBAN altijd eindigt op je oude rekeningnummer en je hebt dat niet meer! Dan is iedereen blij :P

Maar sowieso, twee cijfertjes onthouden is nou niet het grootste probleem lijkt mij. Rekening daarna aanvullen tot 10 cijfers met voorloopnullen. Ik denk dat dat het probleem niet is, maar dat iedereen denkt 'getsie, IBAN' en niemand de moeite neemt om het te leren omdat het zo moeilijk zou zijn. Wat het helemaal niet is.

Maar mijn ouders rekenen nog steeds om naar guldens hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
NMe schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:11:
[...]

Het hoeft allemaal niet beter en zelfs niet net zo goed te werken als SO, het moet alleen beter worden dan het was. We hoeven geen gebruikers weg te stelen bij SO, we moeten de gebruikers die we al hebben zien vast te houden. :)

Op dit moment zijn badges nog wat meh maar zodra posts op het forum ook geliked kunnen worden komt daar vanzelf verandering in. Je krijgt dan meer karma voor posts die anderen goed beoordelen, dus daarmee wordt het vanzelf moeilijker voor iemand die veel slechte posts maakt om en badge te verdienen. ;)
Dat lijkt me een stuk beter en haalbaarder doel. Ik stel trouwens voor, zolang we nog geen like button hebben, om het gewoon maar op de ouderwetse manier te doen met quotes en plaatjes! :D

Afbeeldingslocatie: http://chrisblattman.com/files/2011/07/facebook_like_button_big1.jpg

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

We hadden toch zo'n tooltje, 'Ik henk 'm'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]
Zijn er echt nog mensen die omrekenen naar de gulden? :X
Helaas wel, ik mag op ongeveer iedere familiebijeenkomst naar het melancholische geleuter over de gulden luisteren. Want ja, vroeger betaalde je geen x gulden voor product y... :X

Klopt, maar vroeger was het (modale) inkomen ook niet zo hoog. Als je kijkt naar de grafieken was het modale inkomen in 2000 € 24 000 en in 2015 € 35 000. Er is dus +/- 30% verhoging. Wat opzich niet raar is als je naar inflatie kijkt, maar helaas wil iedereen nog kijken naar de prijzen van 2000.

Vooral mensen in de lagere regionen zitten er veel over te klagen, maar sorry als je sinds 2000 niet meer bent gaan verdienen, tja dan hoeft dat niet specifiek aan de gulden->euro overgang te liggen... :/
Uiteraard niets moet maar echt gebruikersvriendelijk is het niet toch? :) Als je het zo gaat spelen, hoeft de omreken service ook niet meer in de lucht te blijven want iedereen mag het nu wel eens een keer omgerekend hebben cq. nieuwe pas hebben toch?
Volgens mij mogen banken het niet meer aanbieden. In de overgangsperiode vulde de ING bijvoorbeeld netjes de IBAN code in op basis van het rekeningnummer, maar dat mogen ze dus niet meer doen.

Volgens mij mag je ook niet meer de oude nummers toestaan in je systeem als je betalingen afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.Gertjan. schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:41:
[...]

Helaas wel, ik mag op ongeveer iedere familiebijeenkomst naar het melancholische geleuter over de gulden luisteren. Want ja, vroeger betaalde je geen x gulden voor product y... :X
[...]
Ik geef toe, ik hoor de opa's en oma's er heel af en toe nog over ja. Maar gelukkig houdt het daar wel bij op :)
Volgens mij mogen banken het niet meer aanbieden. In de overgangsperiode vulde de ING bijvoorbeeld netjes de IBAN code in op basis van het rekeningnummer, maar dat mogen ze dus niet meer doen.

Volgens mij mag je ook niet meer de oude nummers toestaan in je systeem als je betalingen afhandelt.
Dit is inderdaad de reden dat de boel gestopt is. Beetje gek dat het NOS artikel daar aan voorbij ging en dat juist dat citaat van die miljoenen er zo in zette, terwijl dat niet de reden is dat het gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Laatst online: 10:29

Je adresboek bij de bank is als het goed is ook automatisch omgezet dus daar hoeft het ook al niet voor. Waar haalt men dan nog die oude nummers vandaan, een papieren bankboekje? :)
Nog niet iedereen heeft dus een nieuwe pas waarop het IBAN nummer vermeld staat, zie:
Nos, 13 mei 2015

Een deel van de Nederlanders heeft nog altijd een bankpas met het oude rekeningnummer. Volgens Betaalvereniging Nederland heeft voor het eind van het jaar meer dan de helft van de Nederlanders een pas met het nieuwe bankrekeningnummer erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cloud schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:46:
Ik geef toe, ik hoor de opa's en oma's er heel af en toe nog over ja. Maar gelukkig houdt het daar wel bij op :)
Grappig genoeg is in mijn familie juist mijn oma de gene die het geen moer kan boeien. Die heb ik nog nooit horen klagen dat dingen duur zijn. En dat is niet omdat ze zo vermogend is ofzo, maar gewoon omdat ze wel begrijpt hoe economie werkt en niet al te veel waarde hecht aan materialisme :)

Ik hoor de klachten vooral uit de hoek van de wat minder opgeleide mensen. Niet dat die per definitie minder intelligent zijn, maar die schijnen enkel te denken met hun banksaldo en volgen ieder opinie die de schuld van hun tegenvallende banksaldo legt bij een ander.
Uiteraard denk ik niet dat iedereen die minder bedeeld is dat aan zichzelf heeft te danken, maar sommige mensen wel. Helaas is juist die groep geneigd om in de slachtoffer rol te duiken en de schuld vooral elders neer te leggen).
Dit is inderdaad de reden dat de boel gestopt is. Beetje gek dat het NOS artikel daar aan voorbij ging en dat juist dat citaat van die miljoenen er zo in zette, terwijl dat niet de reden is dat het gestopt is.
Kwestie van stemmingmakerij. Als het over IT, overheid of banken gaat kan je heel makkelijk lezers trekken met dat soort statements. Daarnaast heeft het systeem toch gewoon gedraaid, dus het is niet helemaal over de balk gegooid. Maar het is makkelijk om te bashen op banken, overheid en ICT... :X Er zijn momenten dat ik liever niet toegeef in de IT te zitten, want je bent al snel een graaier van belastingcenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Stigandr schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:51:
[...]
Nog niet iedereen heeft dus een nieuwe pas waarop het IBAN nummer vermeld staat, zie:
[...]
Dat vind ik eigenlijk een groter probleem dan het feit dat die omrekenservice gestopt is. En dat is wel iets wat je de banken geheel kunt verwijten. Vraag me wel af om welke banken het gaat, ik heb mijn IBAN namelijk echt al heel lang :)
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:51:
[...]
Kwestie van stemmingmakerij. Als het over IT, overheid of banken gaat kan je heel makkelijk lezers trekken met dat soort statements.
Inderdaad, al is dat iets dat ik altijd hoop niet te zien bij de NOS. Helaas doen zij het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Als ik google op bepaalde problemen kom ik bijna altijd op Stack Overflow terecht en niet bij GoT, terwijl Google mijn profiel/voorkeuren echt wel goed in de gaten heeft...

Jammer maar de waarheid.

Overigens wel frappant: ik heb op Stack Overflow geen account. Alles wat ik google is al een keer gevraagd en beantwoord. Dat zegt wat over mijn eigen niveau :'( :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Motrax schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:18:
Als ik google op bepaalde problemen kom ik bijna altijd op Stack Overflow terecht en niet bij GoT, terwijl Google mijn profiel/voorkeuren echt wel goed in de gaten heeft...

Jammer maar de waarheid.
Als je Engelse termen gebruikt vind je een Nederlandse site niet makkelijk. :+ Los daarvan heeft SO natuurlijk een groter publiek en is het beter ingericht op het stellen van vragen en geven van antwoorden, dus heel vreemd is het niet. Wel jammer inderdaad. :)
Overigens wel frappant: ik heb op Stack Overflow geen account. Alles wat ik google is al een keer gevraagd en beantwoord. Dat zegt wat over mijn eigen niveau :'( :+
Ruilen? Als ik vragen stel verdien ik daar de tumbleweed-badge voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Beetje kip/ei verhaal ook. Je wordt pas gevonden zodra je veel van dat soort content hebt, maar die content komt pas echt zodra je veel gevonden wordt (om je vraag te stellen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

NMe schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:23:
[...]

Als je Engelse termen gebruikt vind je een Nederlandse site niet makkelijk. :+ Los daarvan heeft SO natuurlijk een groter publiek en is het beter ingericht op het stellen van vragen en geven van antwoorden, dus heel vreemd is het niet. Wel jammer inderdaad. :)

[...]

Ruilen? Als ik vragen stel verdien ik daar de tumbleweed-badge voor. :P
Ik zit op een Nederlandse Windows 7... huilen met de pet op:
Scheduled Tasks? ""Taakplanner"
Snipping Tool? "Knipprogramma"

:'(

De tumbleweed-badge laat wel wat zelfspot zien haha
Cloud schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:28:
Beetje kip/ei verhaal ook. Je wordt pas gevonden zodra je veel van dat soort content hebt, maar die content komt pas echt zodra je veel gevonden wordt (om je vraag te stellen dan).
Kip-ei inderdaad, maar voor mijn vakgebied (MPP databases, (semi-) big data) is er veel te vinden op Stack Overflow. Meer dan ik had verwacht. Normaliter is het allemaal een beetje obscuur.

En wat hobby bob programmeren met Python geeft ook vaak Stack Overflow terug.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:51:
[...]
...en volgen ieder opinie die de schuld van hun tegenvallende banksaldo legt bij een ander.
Nice! Die ga ik onthouden :D Beschrijft precies het gevoel dat ik er ook bij heb maar wist het niet in die woorden te vatten :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Motrax schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:33:
[...]
Ik zit op een Nederlandse Windows 7... huilen met de pet op:
Scheduled Tasks? ""Taakplanner"
Snipping Tool? "Knipprogramma"

:'(

De tumbleweed-badge laat wel wat zelfspot zien haha
Ik ben gewend op een Nederlands Windows (8.1) te werken, maar het is toch wel jammer met programmeren, elke foutmelding is ook Nederlands :'(
[...]
Kip-ei inderdaad, maar voor mijn vakgebied (MPP databases, (semi-) big data) is er veel te vinden op Stack Overflow. Meer dan ik had verwacht. Normaliter is het allemaal een beetje obscuur.

En wat hobby bob programmeren met Python geeft ook vaak Stack Overflow terug.
SO heeft soms echt voor de vreemdste dingen een antwoord, maar soms ook niet van dingen waarvan ik denk 'dat moet iemand anders toch ook al geprobeerd hebben...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
SO vind ik ook maar matig. Soms nuttig, soms totaal niet... lastig ook dat oude antwoorden lang geldig blijven, en lang niet altijd het beste in de huidige tijd vertegenwoordigen. Dat kun je dan wel editen, maar het votingsysteem heeft dan eigenlijk geen oordeel gegeven over wat nou de betere oplossing voor nu is.
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:41:
[...]
... en de banken hebben echt helemaal geen invloed gehad op die beslissing, en hebben echt hun uiterste best gedaan om al hun lobbymacht in te zetten om wel voor hun klanten op te komen en het meest gebruiksvriendelijke systeem op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
F.West98 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:41:
[...]

Ik ben gewend op een Nederlands Windows (8.1) te werken, maar het is toch wel jammer met programmeren, elke foutmelding is ook Nederlands :'(
Voor .net fouten:

http://unlocalize.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja die ken ik, maar de obscure dingen die ik soms langs krijg staan daar zelfs niet in :+
Ook EF-gerelateerde zaken niet volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

incaz schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:42:
SO vind ik ook maar matig. Soms nuttig, soms totaal niet... lastig ook dat oude antwoorden lang geldig blijven, en lang niet altijd het beste in de huidige tijd vertegenwoordigen. Dat kun je dan wel editen, maar het votingsysteem heeft dan eigenlijk geen oordeel gegeven over wat nou de betere oplossing voor nu is.
Het votingsysteem juist wel, maar het accepted answers-systeem niet. Ik kom helaas veel te vaak tegen dat iemand een antwoord heeft geaccepteerd dat nogal slecht is en zelfs per saldo downvoted is, met meteen daaronder een antwoord dat tientallen upvotes heeft gekregen en wél goed is. Het meest recente voorbeeld dat ik gezien heb was iemand die vroeg hoe hij het beste meerdere records aan één ander record kon koppelen. Het antwoord dat omschreef hoe je het moest doen met een comma separated veld was accepted en keihard omlaag gemod, het goede antwoord met een relationele oplossing stond daar net iets onder met tig upvotes... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En zeker ook op GoT heb je vaak meerdere posts samen die het antwoord vormen, kan je moeilijk een 'accepted answer' hebben. Dat zie je bijvoorbeeld op de Microsoft Support forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Blijf het treurig vinden dat zoiets nodig is. Snap nog steeds niet dat de debugger van Visual Studio een exception niet automatisch terug naar het Engels kan vertalen. Desnoods met een unlocalize plugin (exception-map-nl_NL). Hacky, maar vele malen beter dan de huidige situatie. Exceptions in het Nederlands.. bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
GateKeaper schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:49:
[...]

Blijf het treurig vinden dat zoiets nodig is. Snap nog steeds niet dat de debugger van Visual Studio een exception niet automatisch terug naar het Engels kan vertalen. Desnoods met een unlocalize plugin (exception-map-nl_NL). Hacky, maar vele malen beter dan de huidige situatie. Exceptions in het Nederlands.. bah.
Ik heb me dat ook altijd al afgevraagd waarom Microsoft dat niet kon/kan/wil doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:30:
[...]

Zou toch wel voor een 2.1 gaan, een kleine subwoofer erbij is een groot gewin. Vooral tijdens de film :). Het ontbreken van een sub kan je compenseren door grotere speakers te nemen, maar daar moet je van houden.

Zelf heb ik destijds bewust voor een 2.1 gekozen, ik wilde geen luidsprekers door mijn hele kamer (lees 5.1 of 7.1). Dus ben voor zoiets gegaan, (weet mijn exacte type zo even niet, maar vergelijkbaar). Ook ik ben zeker geen audiofiel, dus het zal ook niet de beste keuze zijn geweest. Maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Prima setje.

Een maat van mij heeft een Onkyo met tig opties, en zit altijd te kloten om het geluid er goed uit te krijgen. Wisselen van input-kanaal, switchen tussen verschillende modi, en weet ik wat niet meer. Ik zet mijn geluidsset aan, tv aan, en 't werkt. Console (ps4) stuurt geluid gewoon over de HDMI naar de tv, die het weer ruw doorstuurt naar de geluidsset. Dit kan ook direct via optische kabel, maar ik kon hier geen verschil in kwaliteit in horen. Leverde alleen maar op dat ik het geluidkanaal op de harman moest wisselen wanneer ik ging gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat IBAN-probleem lijkt me vooral een probleem in landen waar internetbankieren nog niet ingeburgerd, waar je dus geen automatisch bijgehouden lijstje hebt wat vanzelf wordt geüpdate naar IBAN. Dan moet je ineens zelf uitzoeken hoe je je hele papieren adresboekje moet vertalen naar IBAN.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vind het ook heel vreemd dat Microsoft hun SimpleMembership (gebouwd op .NET Membership) niet heeft geaccepteerd in de IIS Manager. Je moet nu handmatig de DLL's in de GAC plaatsen (wat enkel met een installer of een VS-tooltje kan, handig op een server) en dan ook nog en aantal config files aanpassen om het toe te voegen (en dan werkt het nog niet omdat er nog een API call moet zijn voordat andere calls kunnen)
/irrelevante frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
GateKeaper schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:49:
[...]
Ach ten opzichte van de localized excel formules :X .. wees blij dat je zelf niet localized hoeft te proggen :)

Wat dan weer de vraag op roept .. doet iedereen ook braaf zijn commentaren in het engels (steenkoolse dialect inbegrepen) ?

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 15-05-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
gekkie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:03:
[...]

Wat dan weer de vraag op roept .. doet iedereen ook braaf zijn commentaren in het engels ?
Bij mij is alles in het Engels. Ik heb een hekel aan een mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

F.West98 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:02:
Ik vind het ook heel vreemd dat Microsoft hun SimpleMembership (gebouwd op .NET Membership) niet heeft geaccepteerd in de IIS Manager. Je moet nu handmatig de DLL's in de GAC plaatsen (wat enkel met een installer of een VS-tooltje kan, handig op een server) en dan ook nog en aantal config files aanpassen om het toe te voegen (en dan werkt het nog niet omdat er nog een API call moet zijn voordat andere calls kunnen)
/irrelevante frustratie
Vrijwel elke dll kan je gewoon samen met je site deployen, waarom zou dat met SimpleMembership niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

GateKeaper schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:05:
[...]

Vrijwel elke dll kan je gewoon samen met je site deployen, waarom zou dat met SimpleMembership niet kunnen?
Kan ook wel, maar deze komt dan niet terecht in de GAC (Global Assembly Cache) en kan dus niet direct werken in IIS Manager als trusted provider. Het werkt allemaal wel, maar ik kan dus niet makkelijk rechten aan mezelf toekennen oid via de IIS Manager, ik moet daarvoor SQL Management Studio in. Beetje omslachtig imo, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
GateKeaper schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:59:
[...]
Een maat van mij heeft een Onkyo met tig opties, en zit altijd te kloten om het geluid er goed uit te krijgen. Wisselen van input-kanaal, switchen tussen verschillende modi, en weet ik wat niet meer. Ik zet mijn geluidsset aan, tv aan, en 't werkt. Console (ps4) stuurt geluid gewoon over de HDMI naar de tv, die het weer ruw doorstuurt naar de geluidsset. Dit kan ook direct via optische kabel, maar ik kon hier geen verschil in kwaliteit in horen. Leverde alleen maar op dat ik het geluidkanaal op de harman moest wisselen wanneer ik ging gamen.
Nooit problemen gehad met mijn Onkyo zoals jij daar beschrijft. Wel gebruik ik zelf ook een Logitech afstandsbediening om alles aan te sturen - dat werkt wel een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 22:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wie hier is er nog meer op tweakers? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:06
Ikzelf heb vorige maand een 5.1 set gekocht (zie mijn inventaris). Viel toch wat duurder uit dan ik had verwacht.
Maar voor echte hulp hebben we de Audio en Hifi en Consumentenelektronica Aankoopadvies topics ;)

Het omrekenen van de IBAN is niet nodig als men op een makkelijke manier kan zien wat de eigen nummer is. Ik heb een nieuw pasje, waarop ik dat kan zien, dus kan ik het noemen als iemand erom vraagt (maar weet ik dus niet uit mijn hoofd).
Aangezien er nog veel mensen zijn zonder dat IBAN nummer op het pasje, kunnen zij dat niet. En het voortijdig vervangen van de pasjes is een geld kwestie en ligt dus volledig bij de banken. En zelfs daarvan denk ik dat dat niet al te veel zou kosten, aangezien die pasjes niet al te duur zullen zijn.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
GateKeaper schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:59:
[...]

Zou toch wel voor een 2.1 gaan, een kleine subwoofer erbij is een groot gewin. Vooral tijdens de film :). Het ontbreken van een sub kan je compenseren door grotere speakers te nemen, maar daar moet je van houden.
Ja die komen er dus niet ;). Ik ga waarschijnlijk gewoon minipods neerzetten :). Het punt is, ik heb niet echt een lekkere plek voor een sub. Op of onder het kastje waar de TV op staat, staat zo lelijk.
Console (ps4) stuurt geluid gewoon over de HDMI naar de tv, die het weer ruw doorstuurt naar de geluidsset. Dit kan ook direct via optische kabel, maar ik kon hier geen verschil in kwaliteit in horen.
Met "ruw" bedoel je analoog? Anders is het natuurlijk nogal logisch dat je geen verschil hoort in kwaliteit. Maar ik vraag me eerder af of je geen last hebt van input lag.

God zeg, zoek je op "design speakers" dan krijg je allemaal van die kunstige speakers te zien (zoals ook de Minipods). Zoek je op "design subwoofer" dan krijg je allemaal van die sjonnnie zelfbouw meuk 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 15-05-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmmmpppfrrr tijd om eens een flinke EMP puls door de buurt te sturen .. of alle magnetrons zelf te nuken ..
2.4ghz wifi gaat opzich prima .. behalve soms voor een minuutje of half minuurtje .. dan is het hoge pingtijden of loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Niets is zo irritant als thuiswerken en je audiostream valt wel, de vpn connectie weer kwijt is...

Op 5 ghz ben ik de enige met een wireless netwerk, maar die komt maar net 1 verdieping verder. Toch zit ik daar vaker op omdat die stabiel is. Maar veel mobiele apparaten hebben slechtere receivers of ondersteunen niet eens 5 ghz.

De 2.4 ghz is hier stampvol, ook dankzij allemaal KPN Fon netwerken. Niemand die ze gebruikt, maar wel het hele spectrum in woonwijken vervuilt...

Ik ben net van kanaal gewisseld, van 3 (was het leegst tot recent) naar 7+12. Fuck it. Eens kijken of de meeste van mijn apparaten de 40 mhz kanalen beter oppakken.

13 is gek genoeg heel leeg, maar ik heb 1 laptop in huis die dat niet snapt (bedankt Amerika).

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Ikzelf heb sinds een maand (naar aanleiding van mijn topic dat overigens nergens op uitdraaide) een pricewatch: Pioneer VSX-924-K in combinatie met twee pricewatch: Dali Zensor 7 (Zwart) aangeschaft.

De receiver kan prima overweg met streaming-protocollen en streaming-diensten. Ikzelf ben ook geen audiofiel, maar wil wel graag goed spul; dat is gelukt!
Wat een gruwelijk geluid komt er uit :9

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Motrax schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:01:
Niets is zo irritant als thuiswerken en je audiostream valt wel, de vpn connectie weer kwijt is...
Hier vooral m'n ssh die stottert
Op 5 ghz ben ik de enige met een wireless netwerk, maar die komt maar net 1 verdieping verder. Toch zit ik daar vaker op omdat die stabiel is. Maar veel mobiele apparaten hebben slechtere receivers of ondersteunen niet eens 5 ghz.
Op 5ghz was ik inderdaad ook de enige .. geen idee hoe het er inmiddels mee staat .. maar goed in de tuin valt ook de 5ghz soms net weg.
De 2.4 ghz is hier stampvol, ook dankzij allemaal KPN Fon netwerken. Niemand die ze gebruikt, maar wel het hele spectrum in woonwijken vervuilt...
Die Fon en UPC z'n equivalent zijn irritant ja.
Ik ben net van kanaal gewisseld, van 3 (was het leegst tot recent) naar 7+12. Fuck it. Eens kijken of de meeste van mijn apparaten de 40 mhz kanalen beter oppakken.

13 is gek genoeg heel leeg, maar ik heb 1 laptop in huis die dat niet snapt (bedankt Amerika).
Hmm ik heb 13 ingesteld staan (na reghack van de atheros driver slikte openwrt dat wel weer) en devices doen er gelukkig ook wel aan.

Maar vrees dat het hier gewoon de andere voor je wifi onzichtbare meuk op de 2.4ghz is die er een potje van maakt.

Achja misschien maar weer gewoon UTP gaan uitrollen in de tuin net als vroegâh .. de tijd van tuinfeestjes met een laptop met napster in de hoek als DJ :+

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 15-05-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:54

RayNbow

Kirika <3

Zo awesome dat er een docker client is voor Windows. Kan nu de projectfiles op een Windows host laten staan en een andere host met een Docker daemon de images laten builden en containers laten runnen. *O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:56:
[...]

Ja die komen er dus niet ;). Ik ga waarschijnlijk gewoon minipods neerzetten :). Het punt is, ik heb niet echt een lekkere plek voor een sub. Op of onder het kastje waar de TV op staat, staat zo lelijk.
Ik heb de subwoofer naast het kastje staan. Op het kastje zou ik sowieso niet doen, gaat nogal rammelen ( vooral bij de subs waar de speaker naar onderen wijst). En onder het kastje, dan moet je of een hoog kastje hebben, of een hele kleine sub. Lelijk, tjah... ik geeft toe, alleen het tv-meubel tegen een muur aan staat strakker, maar de hoogglans-zwarte sub van Harman Kardon, het kan slechter zeg maar.
Met "ruw" bedoel je analoog? Anders is het natuurlijk nogal logisch dat je geen verschil hoort in kwaliteit. Maar ik vraag me eerder af of je geen last hebt van input lag.
Met "ruw" bedoel ik niet analoog, het signaal is uiteraard gewoon digitaal. De verwerking laat ik over aan mijn geluidsset, die ervoor bedoeld is. Ik heb een aantal instellingen in de tv zitten (sony bravia), de fabrieksinstelling is dat de tv geluidssignalen die over hdmi binnen komen verwerkt, ook wanneer hij het toch doorzend aan een receiver over de optical out. Op één of andere manier slaagt de tv er dan in om het geluid enorm af te vlakken. Hoge tonen en de diepe bas verdwijnen volledig.

Dat heb ik veranderd, het geluidsspoor dat nu over hdmi bij de tv binnen komt, stuurt de tv onaangetast / verwerkt (digitaal) over de optical out door naar de receiver. Het gaat zeg maar niet meer door een 'decoder' heen. (geen idee hoe dat in geluidstermen werkt of genoemd wordt)

Op deze manier merk ik ook niks van lag. En dat is wel weer iets waar ik gevoelig voor ben. Niets irritanter dan geluid dat niet bij het beeld past, en constant het gevoel hebben dat er iets niet klopt. De extra lag die er (theoretisch) is, zou de vertraging moeten zijn die veroorzaakt wordt door optische kabel van een meter, en de controller in de tv die het audiospoor van de hdmi richting de optical out stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Harry Shearer stopt ermee :'(
GateKeaper schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:58:
Het gaat zeg maar niet meer door een 'decoder' heen. (geen idee hoe dat in geluidstermen werkt of genoemd wordt)
Dry ipv wet ;)
Op deze manier merk ik ook niks van lag. En dat is wel weer iets waar ik gevoelig voor ben. Niets irritanter dan geluid dat niet bij het beeld past, en constant het gevoel hebben dat er iets niet klopt. De extra lag die er (theoretisch) is, zou de vertraging moeten zijn die veroorzaakt wordt door optische kabel van een meter, en de controller in de tv die het audiospoor van de hdmi richting de optical out stuurt.
Signaal latency is natuurlijk verwaarloosbaar. Alleen digitaal is packet switched, en dus kan hij het vaak niet eerder doorsturen dan een packet is ontvangen. Hierdoor kan per hop nogal wat vertraging ontstaan.

[ Voor 93% gewijzigd door .oisyn op 15-05-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Sardaukar schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:07:
[...]

Nooit problemen gehad met mijn Onkyo zoals jij daar beschrijft. Wel gebruik ik zelf ook een Logitech afstandsbediening om alles aan te sturen - dat werkt wel een stuk fijner.
Kan ook door zijn technische kennis komen hoor. Maar punt blijft dus staan. Blijkbaar is het dan zo gebruiksonvriendelijk dat hij er niet uit komt. Mijn idee van tv kijken / muziek luisteren is dat je een knop in moet kunnen drukken, en dat alles werkt. Niet dat je vervolgens moet gaan zoeken naar de juiste instellingen voor wat je wil horen (film, serie, game of muziek).
F.West98 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:06:
[...]

Kan ook wel, maar deze komt dan niet terecht in de GAC (Global Assembly Cache) en kan dus niet direct werken in IIS Manager als trusted provider. Het werkt allemaal wel, maar ik kan dus niet makkelijk rechten aan mezelf toekennen oid via de IIS Manager, ik moet daarvoor SQL Management Studio in. Beetje omslachtig imo, maar ok.
Beetje website heeft dan toch ook een "usermanagement area"? Zoiets dus: https://www.nuget.org/pac...MembershipAdministration/ ?

[ Voor 30% gewijzigd door GateKeaper op 15-05-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mooi hoe onze watercooler je milieuvervuiling toch op een positieve manier weet te brengen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uD2aTvU.png

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.