Geschikte (surround)set voor mijn wensen en apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste Audiofanaten,

Na drie jaar het geluid van mijn TV (Samsung UE40D5000) via de achter speakers van de TV te hebben gehoord, is de maat vol. Er mag een HiFi-set aangeschaft worden.
Aangezien ikzelf niet zo in het wereldje thuis ben, ik ben namelijk geen Audiofiel, wil ik jullie graag om advies vragen.

Mijn huidige apparatuur en de manier waarop ze momenteel aangesloten zitten:De manier waarop we de speakers (en daarmee automatisch de TV) nu gebruiken:
  • TV / Series / Films
  • (Kinder)radio en/of Spotify
Voor die laatste moet nu ook altijd de TV aanstaan, het mag dan wel een LED-TV zijn, maar het voelt toch overbodig.

Wat zijn de wensen:
  • Een bescheiden (surround)setje; We hebben een woonkamer van 20m2
  • Budget +/- €300. Met de juiste argumenten is uitbreiding bespreekbaar :*)
  • Wanneer alleen geluid nodig, TV niet noodzakelijk aan
  • Het hoeft niet perse een 5.1 set te zijn, als een 2.0 voldoet vind ik dat ook prima
  • De look-and-feel moet kloppen bij het huidige meubel en apparatuur
Waar moet rekening mee gehouden worden:
  • Er zijn geen plinten / loze leidingen waar kabels in weggewerkt kunnen worden
  • We hebben een dochtertje van 11 maanden, die graag op ontdekking uitgaat. Dus minder kabels over de vloer is beter
  • Dit is het TV-meubel waarin / waarop /waarnaast het geheel moet passen (145 x 45 x 45 cm)
    Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/omSGrrki07h0sLAzUgKOxe9M/thumb.jpg
  • De hoogte van de opening is 12 cm en de hoogte binnenin de opening is 17 cm
  • De speling tussen het huidige meubel en de muur / deur is maximaal 50 cm (voor een eventuele subwoofer)
  • Ik heb geen voorkeur voor een merk / uitvoering
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen.
Mocht aanvulling welkom zijn, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt,

Matis

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:47
Allereerst dan maar de vraag: heb je zelf al iets op het oog? Boekenkastspeakers of vloerstaanders? Merk? Etc.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
RobbieB schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:20:
Allereerst dan maar de vraag: heb je zelf al iets op het oog? Boekenkastspeakers of vloerstaanders? Merk? Etc.
Ik heb zelf niets op het oog. Een soundbar zou niet mijn voorkeur genieten, ik vind het het er niet mooi uit zien.
Voor wat betreft de formfactor van de speakers heb ik niet echt een voorkeur. Wel lijken speakers op een statief me wat instabieler en derhalve gevaarlijker voor ons dochtertje, dat ze ze gemakkelijk om kan trekken.
Zoals al aangegeven heb ik niet echt een voorkeur qua merk.

Bij mijn PC heb ik nu een 2.1 setje van Logitech Z623 staan. Dat geeft prima geluid, maar lijkt me niet geschikt als HiFi-systeem bij de TV, al heb ik het wel overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Na wat inlezen ben ik op de volgende combinatie uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Pioneer VSX-S510 Zwart€ 317,95€ 317,95
1Dali Zensor 3 (Zwart)€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 516,95

Natuurlijk komt daar nog een aantal meter speakerkabel en twee setjes bananenstekkers bij.

Kan dit jullie goedkeuring wegdragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dali heeft prima speakers, alleen de prijs is wel per stuk, dus ver buiten je budget.

Zelf heb ik sinds vorige week de Jamo S426 HCS3. Is een 5.0 setje, maar ook prima enkel de fronts te gebruiken (staan veel te koop tweedehands). Ik heb ze zelf aangesloten op een Onkyo TX-NR636.

Ik ben zeker geen audiofiel maar er komt fantastisch geluid uit en als je 3 jaar naar de speakers van je TV hebt geluisterd verwacht ik dat je er zeker tevreden met zal zijn. Zelf mis ik de subwoofer niet en had hiervoor een Z5500 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb laatst een setje witte zensor 3 speakers via marktplaats voor 275 € gekocht. Verkeren in uiterlijke nieuwstaat. Is misschien ook een idee, veel goed tweedehands hifi spul beschikbaar zeker als je budget niet te ruim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Matis schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:55:
Na wat inlezen ben ik op de volgende combinatie uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Pioneer VSX-S510 Zwart€ 317,95€ 317,95
1Dali Zensor 3 (Zwart)€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 516,95

Natuurlijk komt daar nog een aantal meter speakerkabel en twee setjes bananenstekkers bij.

Kan dit jullie goedkeuring wegdragen?
Prima spul, alleen denk ik dat je wat laag gaat missen. Maar een sub toevoegen kan altijd natuurlijk :)
Ik snap overigens wel dat je met zo'n kleintje geen vloerstaanders wilt waar ie met zijn kinderhandjes aan kan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Wat betreft speakers: Dali is een erg mooi merk dat kwaliteit levert. Als je dat voor een mooi bedrag op de kop kan tikken, zeker doen! Een andere, iets voordeligere optie (die relatief gezien net zo veel waar voor je geld biedt) is de Wharfedale 10.1 serie. Tweedehands pik je deze al op voor ongeveer € 200,- op Marktplaats, met goed zoeken misschien nog voor minder.

Wat betreft een versterker kan je bijvoorbeeld kijken naar Denon AVR-X1000 voor €249,- of een Onkyo TX NR535 voor €249,-

En combi hiervan kost je totaal ongeveer € 450,-. Natuurlijk niet zo geavanceerd als je (nieuwe) Dali/Pioneer combinatie, maar dat kost dan ook ongeveer € 300,- meer...

Met het genoemde budget ga je in het begin sowieso érgens op inleveren.. Ik heb met exact hetzelfde dilemma gezeten....
Het meest verstandig is om in te leveren op bass en over een tijdje een mooie subwoofer erbij te halen. Met deze speakers en versterkers zet je in ieder geval een mooie basis, zeker aangezien je de voorkeur hebt voor een 'netwerk' receiver met airplay/spotify mogelijkheden.. En banaanpluggen is mooi, maar totaal onnodig nu nog. Spaar het liever op voor een mooie upgrade ;)

En btw: de meeste boekenplank speakers die je zult tegenkomen hebben een bassreflexpoort aan de achterkant, dus zet ze niet te dicht tegen de muur aan maar een beetje voorop het meubel, mocht je ze willen 'verstoppen' van de kleine.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Deveon schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:09:
Dali heeft prima speakers, alleen de prijs is wel per stuk, dus ver buiten je budget.
Gedver, je hebt gelijk. Op de Pricewatch staat aangegeven bij Aantal: 2x. Dat blijkt dus onjuist te zijn :/ ;(
herofruit schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:28:
Wat betreft speakers: Dali is een erg mooi merk dat kwaliteit levert. Als je dat voor een mooi bedrag op de kop kan tikken, zeker doen! Een andere, iets voordeligere optie (die relatief gezien net zo veel waar voor je geld biedt) is de Wharfedale 10.1 serie. Tweedehands pik je deze al op voor ongeveer € 200,- op Marktplaats, met goed zoeken misschien nog voor minder.
Dat setje had een collega ook al aangeraden, maar die zijn nergens meer leverbaar. Ik was eigenlijk op zoek naar nieuw spul, maar als ik het zo hoor, dan is er zat tweedehands mooi spul te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
ik heb zelf bij Correct in Rotterdam een Klipsch f1 speaker gekocht voor 120 euro , je hebt ook de serie / jaar ervoor voor 100 euro maar die vond ik minder klinken !

2x klipsch f1 staande vloerspeaker 240 euro !

Versterker bij bol.com een Onkyo tx nr 636 voor 349 euro.. ja dan zit je over je max heen maar kan je wel uitbreiden als je naar surround wil later (pers. vindt ik het een mooie toevoeging bij films en series ) maar als je gaat voor stereo kan je ook eens bij correct kijken in de koopjes hoek ! zat te vinden van oude modellen van 2014 en 13 etc.. en een stuk voordeliger !

Je zal over je budget heen gaan maar je moet eens kijken naar de langere termijn en waar voor je geld !

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Geloof dat ik iemand overtuigd heb ;)

Maar Klipsch maakt idd speakers die behoorlijk veel bng for buck geven. Alleen zijn de F series wel vloerstaanders, en dat moet, zeker icm kids, ook kunnen.
Plus je moet van hoog houden, die hoorntweeters zijn wat dat betreft redelijk onvergefelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:23

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die ruimte onder de TV zit er perfect uit voor een soundbar.
Voor een ruimte van 20m² is dat qua vermogen ook prima.
Daarnaast oogt het ook het mooiste, dus dat zal de vrouw des huizes ook kunnen waarderen.

De meesten hebben Bluetooth ondersteuning, dus dan kan je gewoon Spotify via Bluetooth afspelen.
Duurdere modellen hebben ingebouwde Spotify ondersteuning (Sonos Playbar, Philips Fidelio B5).

Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1509518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties en perfecte onderbouwingen.
Persoonlijk ben ik nogal huiverig voor tweede hands, zeker via Marktplaats, daar ben ik toch al wel een aantal keer genept.

Helaas zijn praktisch alle suggesties die jullie doen niet nieuw (meer) leverbaar.

Dat ik het met mijn schamele (en niet gehinderd door enige vorm van kennis) budget van €300 niet ga redden is een gegeven. Want ik wil goed (en bij voorkeur uitbreidbaar) spul. Een soundbar wordt echt een last-resort, want ook die doen qua prijs niet veel onder voor een setje zoals ik voorstelde.

Misschien moet ik het spul gewoon bestellen en kijken wat ik er van vind en of ik het het waard vind. Een krappe €750 is een mooie overschrijding van ons (lees haar :*) ) budget.

Wat voor speakersnoer raden jullie aan met zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 in mijn achterhoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:23

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zou ik gaan voor een Sonos Playbar, die is goed uitbreidbaar en ondersteunt Spotify streaming :) heb je ook geen tuner/versterker nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nadeel van Sonos Playbar is dat er nauwelijks aansluitmogelijkheden zijn, ze niet eens DTS ondersteunen en behoorlijk prijzig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Vandaag heb ik met vrouwlief overlegd. Het wordt sowieso geen soundbar, om de volgende redenen:
  • Met onze wensen (Spotify en uitbreidbaarheid) ga je met de prijs al snel richting een AV-receiver + speakers
  • Omdat de soundbar voor de TV moet komen, zijn we bang voor de grijpgrage vingertjes van onze dochter
  • Het design kan onzer goedkeuring niet wegdragen
We zijn het er el over eens dat het de pricewatch: Pioneer VSX-S510 Zwart als AV receiver gaat worden:
  • De recensies zijn overal lovend
  • Hij past keurig binnen het TV-meubel
  • De featureset is (over)compleet
  • Mogelijkheid tot uitbreiding (sub en/of surround)
  • Gunstig geprijsd
Nu hebben we alleen nog een discussie over de speakers. Mijn vriendin vindt de Zensor 3's te duur. Daarnaast heeft ze liever geen tweedehands; zoals al eerder aangegeven zijn we al een aantal keren genept en ik ben ook niet bij kennis en kunde om aan de speakers te horen of ze nog goed zijn.

Zijn er goedkopere alternatieven, waarmee we toch nog de mogelijkheid hebben om later uit te breiden?

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 17-03-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:12
Je budget gaat dus eigenlijk al op aan je receiver, uiteraard heb je dan een goed ding maar nog geen speakers.

als je redelijk tot goede speakers wilt hebben tegen een beperkt budget kun je kijken naar Jamo en Teufel, deze komen soms zeer scherp om de hoek kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat zeiden we al: Klipsch F10. En dan een Klipsch C10 center. Ben je voor 360 euro qua front en centers klaar :)
Je kunt voor een tientje meer als center ook het grotere broertje, de C20 nemen. Prima center, heb ik hier ook staan. Maar dat zal ws niet in je meubel passen als het wel past, is het dat tientje meer dan waard :)
Correct heet dat spul gewoon op voorraad :)

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 17-03-2015 23:28 ]

Pagina: 1