De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 368.542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edric
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-12-2022
iemand hier :#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Dat kun je toch niet meer serieus nemen. Hoe ze dat zongen ook: "Wie ar troe consultants :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
jip_86 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:10:
[...]

Dat kun je toch niet meer serieus nemen. Hoe ze dat zongen ook: "Wie ar troe consultants :')
Misschien wel even omkaderen dat het gebaseerd is op de vlaamse televisie reeks Safety first

Van daar dus das slecht engels.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06
Ik heb hem halverwege maar uitgezet, te moeilijk om mijn lach in te houden. :') Dat accent ook :D

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edric
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-12-2022
pro zangers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
jbdeiman schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:44:
[...]

Als ik de samenvatting lees zoals zij de vacature interpreteert begrijp ik haar wel. Een vacature is vaak een samenraapsel van Buzzwords, of korte beschrijvingen die voor de meeste mensen interessant zijn:

...
Die eerste vraag die ze stellen is redelijk legitiem lijkt me, ook voor javascript UX-developers ( :? ): je zult toch ook grafisch wel eens dingen moeten als als elke zoveelste item moet zus en het zoveelste item zo (zover je dit niet in css zou kunnen doen natuurlijk). Of zie ik dat nou verkeerd? De tweede vraag is een verkapte manier van het converteren van een string, om een andere representatie te krijgen. Lijkt mij ook relevant.

Komt mij een beetje over alsof de schrijfster zichzelf meer skills toedicht dan ze bezit. Wel vermakelijk om te lezen :)

[ Voor 34% gewijzigd door wackmaniac op 13-05-2015 11:38 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:49
Ik vind de pagina waarnaar gelinkt wordt eigenlijk nog veel zorgwekkender: http://blog.codinghorror.com/why-cant-programmers-program/

Er zijn dus serieus mensen die solliciteren op een senior development functie zonder zoiets te kunnen schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Caelorum schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:13:
[...]

De tags ondersteunen geen Japanse tekens ^^. Maar... reden is simpel: Tag is aangevraagd, maar moet nog worden goedgekeurd. Gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Vreemd, toen ik Koffie aanvroeg (LANG GELEDEN!) werkte het meteen. Ben benieuwd wat voor lollig Japans er moet staan.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Wauw, echt een half uur geen internet hier op kantoor. Langzaam beginnen de meeste websites het weer te doen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Hier ook (Alkmaar)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik bedoel...

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hLDNE/2741d078de.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 22:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Hier ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Hier was het ook even eruit. Met name Azure gerelateerde sites/services etc

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:18
Dat is natuurlijk omdat iedereen die pagina als een gek zit te refreshen :+
Maar hier ook problemen (Maastricht). Mooiste was dat als eerste de niet IT collega's kwamen "doet jullie het bij jullie nog?" en hier meteen Google werd open gegooid die (wel) perfect werkte, oftewel "jup, doet het".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:49
Apart, hier in utrecht ook problemen. Ene moment loopt alles als een trein, volgende moment niks te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DeluxZ schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:44:
Hier was het ook even eruit. Met name Azure gerelateerde sites/services etc
Nu.nl was ook stuk, de website van de ams-ix ook, nuon.nl (was ik toevallig net op ingelogd). Was wel wat meer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

En waarom gebeuren zulk soort dingen altijd op hetzelfde moment als ik iets in mijn netwerk verander... Deze keer net het accesspoint herstart en er waren issues. Net als toen ik vorige keer mijn router herstartte, Ziggo om een of andere reden net last kreeg van een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
dcm360 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:15:
En waarom gebeuren zulk soort dingen altijd op hetzelfde moment als ik iets in mijn netwerk verander... Deze keer net het accesspoint herstart en er waren issues. Net als toen ik vorige keer mijn router herstartte, Ziggo om een of andere reden net last kreeg van een storing.
Oorzaak gevonden, bedankt.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Mwah ik merk toch wel dat er een aantal bedrijven zijn die je dan leuk allerlei algoritmes willen laten maken als test en dat ik bij mezelf zoiets heb van "je gaat mij niet wijs maken dat ik dit de hele dag moet gaan doen". Leuk voor mensen die net een opleiding CS achter de rug hebben maar ik zie zelden tot nooit mensen iets met die exacte kennis doen. Ik mag het nou gaan leren of ik kom voor bepaalde banen niet in aanmerking, maar dan leer ik het voor mijn gevoel met name alleen om door de sollicitatieprocedure heen te komen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

BikkelZ schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:37:
Mwah ik merk toch wel dat er een aantal bedrijven zijn die je dan leuk allerlei algoritmes willen laten maken als test en dat ik bij mezelf zoiets heb van "je gaat mij niet wijs maken dat ik dit de hele dag moet gaan doen". Leuk voor mensen die net een opleiding CS achter de rug hebben maar ik zie zelden tot nooit mensen iets met die exacte kennis doen. Ik mag het nou gaan leren of ik kom voor bepaalde banen niet in aanmerking, maar dan leer ik het voor mijn gevoel met name alleen om door de sollicitatieprocedure heen te komen.
Volgens mij gaat het niet over dat soort algoritmes toch? :) Het gaat hier over de meest basic programmeeropdrachten om te checken of iemand überhaupt kan programmeren of niet.

Het ging hier in elk geval om FizzBuzz en daar heb je absoluut geen CS opleiding voor nodig.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:49
BikkelZ schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:37:
Dat soort opdrachten is inderdaad redelijk zinloos. Beter is om naar iemand z'n blog, GitHub, etc. te kijken hoe zijn/haar programmeer skills zijn.
In The Software Craftsman: Professionalism, Pragmatism, Pride wordt er speciaal in een hoofdstuk beschreven waarom dat beter is die triviale opdrachten die je in de praktijk toch nooit gebruikt.

Mocht een ontwikkelaar geen blog, GitHub, Twitter, artikelen geschreven, etc. hebben, dan is het misschien tijd om daar eens aan te beginnen.

Zelf knap ik altijd af van dat soort opdrachten te doen. Meestal kies ik dan wel voor een ander bedrijf om te gaan werken (mits de keuze er is). Je hebt immers ook nog zoiets als proeftijd om (van beide kanten) af te tasten of het een goede match is.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan_V op 13-05-2015 13:47 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Jan_V schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:45:
[...]
Mocht een ontwikkelaar geen blog, GitHub, Twitter, artikelen geschreven, etc. hebben, dan is het misschien tijd om daar eens aan te beginnen.
Het kan ook zijn dat ze buiten hun werk graag iets anders doen natuurlijk }:|

Dan ook nog hopen dat diegene dat onder zijn eigen naam doet en niet via een nickname hier op GoT bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 04-10 14:40
[...]

...

...
Ik denk dat potentiele werkgevers niet de kwaliteit van mijn code kunnen afleiden van mijn Twitter. Mijn GitHub bevat voornamelijk gists en voor een serieuze blog heb ik geen zin (of tijd om zin voor te maken); ik zit de hele dag al in de code en dan heb ik thuis, als de kids 's avonds eindeljk op bed liggen, weinig goesting meer om nog meer code te gaan kloppen. Ik denk dat je hier een beetje kort door de bocht gaat.

Edit: hehe, jip_86 is me net voor :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Iedereen deze al gezien? Het wordt een erg enge toekomst: https://www.destroyallsof...h-and-death-of-javascript

(Het begin is even grappig, maar de laatste tien minuten, over hoe je allemaal hardware virtualisatie kan laten wegvagen, klinkt als iets heel engs maar ook iets heel logisch dat mogelijk gaat gebeuren.)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 16:20
wackmaniac schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:51:
[...]

Ik denk dat potentiele werkgevers niet de kwaliteit van mijn code kunnen afleiden van mijn Twitter. Mijn GitHub bevat voornamelijk gists en voor een serieuze blog heb ik geen zin (of tijd om zin voor te maken); ik zit de hele dag al in de code en dan heb ik thuis, als de kids 's avonds eindeljk op bed liggen, weinig goesting meer om nog meer code te gaan kloppen. Ik denk dat je hier een beetje kort door de bocht gaat.
Wat ik meestal doe is specifieke issues die ik tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden tegenkom noteren (leve Evernote) en tijdens een periode van wat down-time schrijf ik er dan een artikeltje over. Dat hoeft niet veel tijd te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat soort opdrachten is inderdaad redelijk zinloos. Beter is om naar iemand z'n blog, GitHub, etc. te kijken hoe zijn/haar programmeer skills zijn.
In The Software Craftsman: Professionalism, Pragmatism, Pride wordt er speciaal in een hoofdstuk beschreven waarom dat beter is die triviale opdrachten die je in de praktijk toch nooit gebruikt.
Dat is niet het doel van dat soort opdrachten. Het is bedoeld als een eenvoudige manier om snel het kaf van het koren te scheiden. Je kunt zo ook een boekhouder vragen wat extracomptabel betekent, niet omdat hij in dienst komt als lopend woordenboek maar omdat je dan snel weet of het gesprek vijf of vijftig minuten gaat duren. Nu is dat voor een boekhouder een wel erg simpel begrip maar het gaat om het idee :)

Of FizzBuzz daarin slaagt, is de vraag. Elke keer als het over FizzBuzz gaat is er altijd wel één iemand die weet te vertellen dat het neefje van de groenteboer geen FizzBuzz kan schrijven maar wel kan bewijzen dat P=NP.

Aan de andere kant hoeft het daar ook niet geheel in te slagen. Als je 80% van de waardeloze sollicitanten vrij snel aan de kant kunt schuiven en daar toevallig ook 2% van de goede sollicitanten mee terzijde schuift is dat niet erg. FizzBuzz is een tiebreaker en niet het enige onderdeel van een sollicitatiegesprek.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:06
Sardaukar schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:54:
[...]
Wat ik meestal doe is specifieke issues die ik tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden tegenkom noteren (leve Evernote) en tijdens een periode van wat down-time schrijf ik er dan een artikeltje over. Dat hoeft niet veel tijd te kosten.
Alleen; in hoeverre mag je iets publiceren over een klant-specifieke issue.
En hoeveel zin heeft het, als dat al 1000-en keren is gedaan.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:58
wackmaniac schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:37:
[...]

Die eerste vraag die ze stellen is redelijk legitiem lijkt me, ook voor javascript UX-developers ( :? ): je zult toch ook grafisch wel eens dingen moeten als als elke zoveelste item moet zus en het zoveelste item zo (zover je dit niet in css zou kunnen doen natuurlijk). Of zie ik dat nou verkeerd? De tweede vraag is een verkapte manier van het converteren van een string, om een andere representatie te krijgen. Lijkt mij ook relevant.

Komt mij een beetje over alsof de schrijfster zichzelf meer skills toedicht dan ze bezit. Wel vermakelijk om te lezen :)
Het gaat mij er niet om dat ze die vraag niet mogen stellen, maar dat het wel duidelijker in facatures mag worden gezet wat er gezocht wordt. Vaak zijn het een stel termen/ buzz woorden, waar je allerlei kanten mee op kan.
Ik vind die eerste vraag nog enigszins legitiem, maar of je nu uit het hoofd het moet kunnen opdreunen, of moet kunnen toepassen zijn verschillende zaken.

Natuurlijk is JS een onderdeel van Front-End development, maar vraag een front-ender niet om echte JavaScript code te schrijven (een soort van JS programma), gebruiken van JS moet wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:49
jip_86 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:47:
[...]

Het kan ook zijn dat ze buiten hun werk graag iets anders doen natuurlijk }:|

Dan ook nog hopen dat diegene dat onder zijn eigen naam doet en niet via een nickname hier op GoT bijvoorbeeld...
wackmaniac schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:51:
[...]

Edit: hehe, jip_86 is me net voor :)
Uiteraard!
Ik bedoel ook niet dat een ontwikkelaar iedere avond/weekend/stukje vrije tijd met z'n vak bezig hoeft te zijn, maar 1 maal per maand (of zo) is het vast wel mogelijk om een periode van 1 uur te vinden om iets uit te diepen.
Al zijn het links waar een volzin omheen is geschreven, zoals Sardaukar beschrijft.
Net zoals het 1 of 2 maal per (half) jaar een user group te bezoeken.

Ook uit gists kun je natuurlijk al wat informatie halen. Zegt misschien wat minder dan een volledig project, maar persoonlijk zou ik dat al voldoende vinden bij een sollicitatiegesprek. Zeker als men in een gesprek kan aangeven waarom/waarvoor dat is gebruikt, door het beschrijvende verhaal krijg je dan vaak al snel door of iemand kennis van zaken heeft.

Volgens mij is iedereen tegenwoordig wel druk met z'n gezin, andere hobby's, sport en andere zaken. Maar zo nu en dan iets in prive tijd doen voor je vak hoort er mijns inziens gewoon bij als je vooruit wilt.

disclaimer: niet persoonlijk bedoeld aan iemand, gewoon in het algemeen
SPee schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:07:
[...]

Mijn ervaring hierin is dat het vaak wel mogelijk is om klant zaken publiek beschikbaar te maken, mits je de tijd neemt om het te obfuscaten en de case te vereenvoudigen. Dit kost uiteraard wel wat extra tijd.
Maar het kan natuurlijk zo zijn dat er bepaalde zaken niet publiekelijk kunnen worden gemaakt, dat soort edge cases zijn er altijd.

Ook als het al 1000-en keren is beschreven, kan het voor een potentiele werkgever wel nuttig zijn om te zien waar de ontwikkelaar de afgelopen tijd mee bezig is geweest. Het gaat dan niet om het uniek zijn met een artikel, maar om je carriere te volgen. Zo kan iemand precies volgen waar de ontwikkelaar nu mee bezig is en waar die persoon een jaar geleden mee bezig was.

[ Voor 19% gewijzigd door Jan_V op 13-05-2015 14:15 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 16:20
SPee schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:07:
[...]

Ik betrek nooit klanten in mijn blogposts - meestal kun je het wel zo generiek opschrijven dat het niet te herleiden is.

En wat betreft originaliteit: tja, meestal schrijf ik het ook voor mezelf. Het is sowieso een goede oefening (zeker in een beroep waarin je vaak moet schrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
roy-t schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:37:
[...] Vreemd, toen ik Koffie aanvroeg (LANG GELEDEN!) werkte het meteen. Ben benieuwd wat voor lollig Japans er moet staan.
Caelorum in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:52:
[...]

Ik heb geprobeerd koffie in het japans toe te voegen als nieuwe tag, maar die tekens snapt het forum niet :) Komt uiteindelijk dit uit: •ã?³ã?Œã??ã?Œ, was dit: コーヒー :/
Unicode is hard, yo :Y)

>>> print u"コーヒー".encode('utf-8').decode('iso-8859-15')
u'\xe3\x82\xb3\xe3\x83\u0152\xe3\x83\x92\xe3\x83\u0152'
= ã³ãŒã㌠(met wat crap ertussen -- dat zijn die vraagtekens)

De query string die naar t.net wordt gestuurd is nl.

kw=%E3%82%B3%E3%83%BC%E3%83%92%E3%83%BC

en dat is utf-8 encoded (zoals het hoort in een query string...). Blijkbaar wordt dat aan de t.net-kant alleen als iso-8859-15 geínterpreteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door ValHallASW op 13-05-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het probleem is meer dat t.net een Latin-9 output heeft. Over het algemeen wordt dat gefixed door niet ondersteunde tekens te vervangen door HTML entities. Bij de tags lijkt dat "vergeten" en wordt de UTF-8 as-is uitgestuurd.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Kunnen mensen eens kappen met het koppelen van tags aan deze topic? Laatste waarschuwing, hierna volgen consequenties! :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19

RayNbow

Kirika <3

ValHallASW schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:15:
[...]

Unicode is hard, yo :Y)

>>> print u"コーヒー".encode('utf-8').decode('iso-8859-15')
u'\xe3\x82\xb3\xe3\x83\u0152\xe3\x83\x92\xe3\x83\u0152'
= ã³ãŒã㌠(met wat crap ertussen -- dat zijn die vraagtekens)
Nu nog support voor unicode in [code]-blokken en zo. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Jan_V schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:09:
Ik bedoel ook niet dat een ontwikkelaar iedere avond/weekend/stukje vrije tijd met z'n vak bezig hoeft te zijn, maar 1 maal per maand (of zo) is het vast wel mogelijk om een periode van 1 uur te vinden om iets uit te diepen.
Al zijn het links waar een volzin omheen is geschreven, zoals Sardaukar beschrijft.
Net zoals het 1 of 2 maal per (half) jaar een user group te bezoeken.
Voornamelijk geen zin om dat te doen / daar tijd voor vrij te maken. :)

Maar als front-end developer is het misschien ook iets makkelijker; bij mijn sollicitaties heb ik altijd een aantal URLs gegeven van websites die een goede indruk gaven van mijn ‘skills’.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:46:
[modbreak]Kunnen mensen eens kappen met het koppelen van tags aan deze topic? Laatste waarschuwing, hierna volgen consequenties! :/[/]
Klinkt altijd zo raar. Deze topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:52
[modbreak]Kunnen mensen eens kappen met het koppelen van tags aan deze dit topic? Laatste waarschuwing, hierna volgen consequenties! :/[/]
Kun je iets uitwijden over de consequenties ? ...
Consequenties als een kratje bier voor de winnaar van de orgineelste .. of de langste staan me op zich wel aan :+ (dan gelijk uitleg of er nog verhoogde winkansen zijn voor de abonees en de chinees natuurlijk 8) )

ps. je klonk als een gebroken mod. .. je komt er toch wel weer overheen heh :>

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 13-05-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Cloud schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:41:
[...]

Volgens mij gaat het niet over dat soort algoritmes toch? :) Het gaat hier over de meest basic programmeeropdrachten om te checken of iemand überhaupt kan programmeren of niet.

Het ging hier in elk geval om FizzBuzz en daar heb je absoluut geen CS opleiding voor nodig.
Nee maar het gaat ook wel wat verder dan FizzBuzz. Deze vraag moest ik binnen 40 minuten beantwoorden bijvoorbeeld:

http://codegolf.stackexch...nt-that-it-has-already-vi

Dit zijn problemen die iedere fatsoenlijke programmeur met een beetje Google en zelf nadenken binnen een professionele omgeving in een redelijke tijd wel kan oplossen, maar binnen 40 minuten niet. Dan moet je al bekend zijn met het algoritme van de oplossing.
[...]

Zelf knap ik altijd af van dat soort opdrachten te doen. Meestal kies ik dan wel voor een ander bedrijf om te gaan werken (mits de keuze er is). Je hebt immers ook nog zoiets als proeftijd om (van beide kanten) af te tasten of het een goede match is.
Ik heb er helaas niet zo veel tijd meer voor, maar ik wil inderdaad wel wat blogposts schrijven. Heb laatst MonoMac (dus niet Xamarin.Mac) aan de praat gekregen met een bridge naar een in C geschreven hardware driver, dat is gewoon interessante informatie die ik niet 1-2-3 panklaar op het internet kon vinden.

Een GitHub vol zetten met "interessante" dingen met als enige reden er interessante dingen op te zetten....liever bouw ik een frameworkje en zet dat er dan op op.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
gekkie schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:19:
[...]

Een tempban. En je taalfix mag je achterwege laten: http://www.woorden.org/woord/topic
ps. je klonk als een gebroken mod. .. je komt er toch wel weer overheen heh :>
Nee, het is gewoon bloedirritant om die dingen de hele tijd te moeten weghalen ondanks meerdere waarschuwingen van NMe. Op een gegeven moment zijn we het gewoon zat.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 13-05-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Waarom zijn "consequenties" nodig om op te houden met ongewenst gedrag? Op een handjevol mensen na zijn we hier allemaal volwassen.

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 13-05-2015 16:30 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:40:
Het probleem is meer dat t.net een Latin-9 output heeft. Over het algemeen wordt dat gefixed door niet ondersteunde tekens te vervangen door HTML entities. Bij de tags lijkt dat "vergeten" en wordt de UTF-8 as-is uitgestuurd.
Het is iets subtieler. Als je een form post dan zorgt de browser er voor dat dat in dezelfde encoding gaat als de pagina-encoding (=latin-9 in dit geval). Dit teken -> コ wordt daardoor door de browser als &#12467; verzonden. Dat wordt vervolgens (neem ik aan) letterlijk zo aan de database doorgegeven.

Als je met een xmlhttprequest werkt dan wordt de request standaard als utf-8 encoded, en dan zul je dus aan de server side daar nog een htmlentities-achtige functie overheen moeten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Op de een of andere manier klinkt het in iedergeval erg euhmmm "jeugdig" ... tegenwoordig is bijna alles "de" en "deze" .. weetjuh jonguh

Maar in dit geval mea culpa 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:06
Een ban, terwijl je niet kan zien wie de tag heeft toegevoegd?
Wie krijgt die dan?
Cloud schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:41:
[...]

De "rant" ging niet zozeer over de (nutteloze) test.
Maar meer om de onduidelijke jobbeschrijving én nutteloze acties die gevraagd worden.
Dus dat een vacature in veel gevallen niet beschrijft wat je daar gaat doen. Dat heb ik ook met de meeste advertenties.
Zó onduidelijk en vaag en algemeen beschreven, daar wordt ik niet enthousiast van. En het probleem is: dat zijn de meeste advertenties. Bij die eenheidsworst sla ik die vacature over "want dat zal toch wel niets wezen".
Ook niet goed voor bedrijven; een groot aantal ontwikkelaars haakt af.
Wat het ook lastig maakt: dezelfde naamgeving voor verschillende invulling van werk. Als "web developer" bij het ene bedrijf een UX bedoeld wordt, terwijl bij het andere een php-er is, maakt het ook niet makkelijk. Of, omdat de term "ontwikkelaar" niet mag, er "applicatiebeheerder" van maken. Krijg je daar als ontwikkelaar niet argwaan bij?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:29:
[...]
Waarom zijn "consequenties" nodig om op te houden met ongewenst gedrag? Op een handjevol mensen na zijn we hier allemaal volwassen.
Dank je ... smeer me al jaren het ongans met de oil of ola(y|z) ... ben blij dat het toch enigzins helpt O+

Ik zat ook maar wat te vissen ... en aangezien ongewenst gedrag opzich een positieve consequentie niet uitsluit (ik terroriseer de buurt .. en mag gratis naar de sportschool danwel op een reisje) .. dacht ik .. ik vraag eens welke kant het op gaat.
Maar goed het reisje is dus een enkeltje kerkers van tweakers HQ als ik het zo begrijp ..

Ben nu natuurlijk wel benieuwd naar een shortlist van al deze creativiteit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 13-05-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SPee schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:42:
Een ban, terwijl je niet kan zien wie de tag heeft toegevoegd?
Wie krijgt die dan?
Dat ik het niet kan zien wil niet zeggen dat het niet op te vragen valt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Tweakers kennende wordt dat allemaal gelogd. ;)

Misschien ben ik gewoon dom hoor, maar wat is nou eigenlijk precies het probleem?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:40:
Tweakers kennende wordt dat allemaal gelogd. ;)

Misschien ben ik gewoon dom hoor, maar wat is nou eigenlijk precies het probleem?
Het echte probleem is dat er iets bedacht is zonder het helemaal uit te werken. Heel dat 'onderwerp' gebeuren is IMO aardig verouderd. De insteek zou iets moeten zijn zoals bij stackoverflow maar ok. In feite komt het er nu op neer dat je -bestaande- tags cq onderwerpen standaard kan toevoegen of iemand het er nu mee eens is of niet. Niet bestaande tags moet je eerst aanvragen.
Vervolgens staan hier aardig wat posts in, en als je dus een onderwerp koppelt zoals 'koffie' dan krijgen sommige zo'n badge terwijl dit topic technisch gezien geen tags mag/moet krijgen omdat het een soort slowchat topic is.

tl;dr je kan tags te voegen en daar zit geen direct beheer achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ofwel, als we een koffieslowchat-tag zouden hebben zou er een 'echte' Koffiekeizer kunnen zijn (die alles weet over Senseo's) en zou Firesphere hier alsnog de slowchatkeizer zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Bakt NMe toch een scriptje wat ze redirect naar /dev/null .. totdat ze bedacht hebben wat ze nou eigenlijk willen met de koning keizer admiraal ... iets moeten we toch allemaal ... (zeker van te veel koffie)

Toch opvallend dat er gelijk gekeken wordt naar een peopleware oplossing ipv software :X >:)

[ Voor 19% gewijzigd door gekkie op 13-05-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Of men stopt gewoon met kinderachtig doen. De grapjes hebben we al uitgehaald, er zal nu wel 20x de tag koffie en andere shit in hebben gestaan.
Mja als men vervelend is ga je gewoon al je oude topics langs en voeg je daar de tags die je maar wilt in. Uiteindelijk wordt het gewoon een administratieve rompslomp om alles in de gaten te houden, vooral als je nu hoort dat de admins totaal geen 'beheer' erop hebben los van het achteraf aanpassen...

Al met al ben ik wel van mening dat je het probleem niet bij de gebruiker moet neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Douweegbertje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:04:
Of men stopt gewoon met kinderachtig doen. De grapjes hebben we al uitgehaald, er zal nu wel 20x de tag koffie en andere shit in hebben gestaan.
:Y
Mja als men vervelend is ga je gewoon al je oude topics langs en voeg je daar de tags die je maar wilt in. Uiteindelijk wordt het gewoon een administratieve rompslomp om alles in de gaten te houden, vooral als je nu hoort dat de admins totaal geen 'beheer' erop hebben los van het achteraf aanpassen...
In kleinere oude topics maakt het weinig uit tenzij het écht in bulk gebeurt, in grotere topics komen we er vanzelf achter en is het snel genoeg gefixt.
Al met al ben ik wel van mening dat je het probleem niet bij de gebruiker moet neerleggen.
Er staat inmiddels een feature request open om het onmogelijk te maken om topics waar een tag niet zinnig is te taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
Brakkie41 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:52:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
Members only:
Avalaxy schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:59:
[...]
Members only:
Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 13-05-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 03:10

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zullen we niet weer een complete discussie van de grond laten komen die members only is? :) Dat leest bijzonder storend voor mensen die via Google binnenkomen. ;) Als je dit graag wil bespreken, open dan even een topic in Tweakers Lounge of iets dergelijks, of doe het gewoon open en bloot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:40
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:08:
Zullen we niet weer een complete discussie van de grond laten komen die members only is? :) Dat leest bijzonder storend voor mensen die via Google binnenkomen. ;) Als je dit graag wil bespreken, open dan even een topic in Tweakers Lounge of iets dergelijks, of doe het gewoon open en bloot. :)
Fair enough NMe. Je kan m'n post-geschiedenis erop naslaan maar ik doe dit normaal gezien nooit. :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De "weer" sloeg niet op dat jij dit nou zo vaak doet maar op dat ik het een week geleden ook al zag in dit topic. :+

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 13-05-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Nadat je bent uit gechangemanagement .. en alles en iedereen nu weer agile en scrum bezig is .. en weer terug aan elkaar geteambuild ... zijn natuurlijk zowel de tijd en het budget op .. dus productiieeee en niet te lang bij de ongelabelde coffee corner staan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je bent nog drammeriger dan mijn dochter van 1,5 jaar }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Members only:
Refactoring heeft voor een leidinggevende ongeveer de zelfde betekenis als "klysma". Het kan best een keer nodig zijn maar vooral niet bij mij en vooral niet nu.

Speltip 1:
Praat nooit met leidinggevenden over refactoring, doe het gewoon. Pak een story die redelijk complex is of lijkt en ga er even met de rest van het team (ex leidinggevenden en ander niet-technisch tuig) doorheen hoe je het gaat doen en doe het gewoon in de tijd van die change request.

Speltip 2:
Refactor altijd. Alle oude code waar je doorheen gaat die moet je gewoon volgens Clean Code refactoren, dat is nauwelijks werk terwijl je uit aan het zoeken bent hoe het precies in elkaar zit en met fatsoenlijke tools is het vrij risicoloos. Eerst los je grote functies op in kleine en vervolgens herken je weer patronen waardoor je grote klasses kunt omzetten naar meerdere kleine. Op dat moment is je code zo vloeibaar dat je tijdens je in Speltip 1 vermelde refactoring-die-niet-zo-genoemd-wordt heel makkelijk dingen kunt rondschuiven en de extra tijd voor de refactor niet eens ergens een rood metertje veroorzaakt op het dashboard van je manager.

Speltip 3:
In tegenstelling tot managers (je zou het niet zeggen als je de respectievelijke salarisschalen ziet) zijn programmeurs schaars. Mocht je baan aanvoelen als een eindeloos moeras van JIRA tickets zonder glorie kun je altijd *hop* *hop* *hop* wat beters zoeken.

[ Voor 2% gewijzigd door NMe op 13-05-2015 21:17 . Reden: Naam van degene die je citeert weggehaald. ;) ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Eens, eens en eens.

Voor managers is refactoren niets meer als "geld uitgeven aan iets onnodigs, want wat we hebben is al goed, toch?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
kenneth schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:28:
[...]

Je bent nog drammeriger dan mijn dochter van 1,5 jaar }:|
Owhh wacht maar tot ze ouder en wijzer wordt :+ (en van de lambrusco genuttigd heeft in het zonneke) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:46
BikkelZ schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:41:
[...]

Refactoring heeft voor een leidinggevende ongeveer de zelfde betekenis als "klysma". Het kan best een keer nodig zijn maar vooral niet bij mij en vooral niet nu.
Schitterende vergelijking! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wijze woorden over refactoring
Ook mijn ervaring. Refactoring is een continu (achtergrond)proces. Maar het is ook de ideale klus voor vrijdagmiddag wanneer je geen zin meer hebt om een nieuwe taak op te pakken. Even de laatste twee uur orde op zaken brengen en met een lekker voldaan gevoel het weekend in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De leidinggevende is het probleem niet, de klant wel. Daarom is de truuk om voor elke nieuwe feature/iteratie/whatever wat extra tijd in te plannen voor refactoring tussen de andere werkzaamheden. De klant is al akkoord met de prijs en hoeft niet in detail te weten waar je mee bezig bent, en uiteindelijk is ook hij gebaat bij beter onderhoudbare code.

Gelukkig weet het bedrijf waar ik werk wel hoe belangrijk refactoring is en krijg ik daar toch nog regelmatig de tijd voor als ik daarom vraag. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:20:
Gelukkig weet het bedrijf waar ik werk wel hoe belangrijk refactoring is
Alles is relatief. Ik als programmeur zou graag hier en daar wat herschrijven. Als ik het zakelijk ga bekijken, dan is het het niet waard. Uiteindelijk blijft het een misschien wat moeilijke rekensom, maar programmeurs neigen al snel naar het refactoren terwijl hoe onlogisch het ook klinkt niet altijd de 'efficiëntste' manier is zakelijk gezien. Ook niet uitgerekt over meerdere jaren soms.
In elk geval merk ik dat persoonlijk hier zelf. 2 jaar geleden had ik soms nog van 'wtf waarom staat dit hier nog' terwijl ik nu redelijk goed begrijp waarom dat is, en dat ik er ook van af blijf om wat dringendere zaken te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:03:
[...]

Alles is relatief. Ik als programmeur zou graag hier en daar wat herschrijven. Als ik het zakelijk ga bekijken, dan is het het niet waard. Uiteindelijk blijft het een misschien wat moeilijke rekensom, maar programmeurs neigen al snel naar het refactoren terwijl hoe onlogisch het ook klinkt niet altijd de 'efficiëntste' manier is zakelijk gezien. Ook niet uitgerekt over meerdere jaren soms.
In elk geval merk ik dat persoonlijk hier zelf. 2 jaar geleden had ik soms nog van 'wtf waarom staat dit hier nog' terwijl ik nu redelijk goed begrijp waarom dat is, en dat ik er ook van af blijf om wat dringendere zaken te doen.
Dat is ook waar, en iedere programmeur heeft ook de neiging het werk van zijn voorganger af te zeiken. Maar als je bepaalde stukken code ziet die duidelijk niet zo goed zijn dan kun je in ieder geval op het moment dát je er iets aan moet veranderen het ook een beetje "losweken" zodat het makkelijker te veranderen is in de toekomst.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 03:36

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[modbreak]Kunnen mensen eens kappen met het koppelen van tags aan deze topic? Laatste waarschuwing, hierna volgen consequenties! :/[/]
Even ter controle hoor. Uberhaupt niet? Want op zich zijn er best een aantal relevante tags lijkt me?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 21:19

RayNbow

Kirika <3

Haskell lijkt me wel een relevante tag, in geen enkel ander topic wordt er namelijk over Haskell gesproken. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

[...]

Speltip 1:
Praat nooit met leidinggevenden over refactoring, doe het gewoon. Pak een story die redelijk complex is of lijkt en ga er even met de rest van het team (ex leidinggevenden en ander niet-technisch tuig) doorheen hoe je het gaat doen en doe het gewoon in de tijd van die change request.

Speltip 2:
Refactor altijd. Alle oude code waar je doorheen gaat die moet je gewoon volgens Clean Code refactoren, dat is nauwelijks werk terwijl je uit aan het zoeken bent hoe het precies in elkaar zit en met fatsoenlijke tools is het vrij risicoloos. Eerst los je grote functies op in kleine en vervolgens herken je weer patronen waardoor je grote klasses kunt omzetten naar meerdere kleine. Op dat moment is je code zo vloeibaar dat je tijdens je in Speltip 1 vermelde refactoring-die-niet-zo-genoemd-wordt heel makkelijk dingen kunt rondschuiven en de extra tijd voor de refactor niet eens ergens een rood metertje veroorzaakt op het dashboard van je manager.

Speltip 3:
In tegenstelling tot managers (je zou het niet zeggen als je de respectievelijke salarisschalen ziet) zijn programmeurs schaars. Mocht je baan aanvoelen als een eindeloos moeras van JIRA tickets zonder glorie kun je altijd *hop* *hop* *hop* wat beters zoeken.
Mooi verwoord!

@Speltip 1:
Dat is hoofdzakelijk de weg die ik inderdaad bewandel, enkel deze refactor-slag was inmiddels zo uit de kluiten gewassen dat dit niet meer even "tussendoor" te doen was. (Was trouwens de eerste keer dat ik met mijn leidinggevende een discussie heb gehad over mijn priorities maar dat is een ander verhaal).

@Speltip 2: Precies! Afgelopen weekend toevallig een weekendje weg geweest en m'n Clean Code boek maar eens afgestoft en meegenomen. Toch wel goed om weer eens een keer door te lezen en alles weer vers in het koppie te hebben. :+

@Speltip 3: Ben nu bezig met een trainings-programma. Als alles goed verloopt heb ik in de zomer een nieuwe functie. Zelfde bedrijf maar bij een ander team waar één van de functie-eisen is: "We don't want you to simply have read Clean Code, we want you to live by these rules". Die manager daar pusht mij ook enorm om bij mijn team de refactor-hamer er flink doorheen te gooien. _/-\o_ *Fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Firesphere schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:27:
[...]

Even ter controle hoor. Uberhaupt niet? Want op zich zijn er best een aantal relevante tags lijkt me?
Dat lijkt ons het beste ja. Het punt is dat iedereen die hier post dan automatisch punten krijgt voor die tags. Stel we voegen idd Haskell toe. Dan ben jij dus automatisch karmakoning in Haskell ;). Zelfs iets algemeens als development klopt niet helemaal, deze topic staat tenslotte ook in Graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Kan er nog niet aan wennen; 'deze topic' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 21:26
Eindelijk valt hij goed genoeg op met die mooie waarschuwingsbordjes erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

heeft lang geduurd :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

A. Ik was het niet...

B. Wtf... na één post al meester der koffie-tags :+.

TheNephilim in "Problemen aanlevering content door opdrachtgevers"

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZEW27pphUIz9uJTLq082pYr9/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door TheNephilim op 14-05-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Dat heeft iets te maken zo te zien met het feit dat karma berekening niet opnieuw gedaan wordt als de tag verwijderd wordt... Dus al dat karma is nog van de devschuur in tijde van de koffie tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

wsitedesign schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:40:
[...]

Dat heeft iets te maken zo te zien met het feit dat karma berekening niet opnieuw gedaan wordt als de tag verwijderd wordt... Dus al dat karma is nog van de devschuur in tijde van de koffie tag.
Heel bijzonder :p Firesphere is koning trouwens (zie edit ^ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
TheNephilim schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:41:
[...]

Heel bijzonder :p Firesphere is koning trouwens (zie edit ^ )
Keizer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 01:14

alienfruit

the alien you never expected

Waarom mag je geen tags plaatsen? Beetje flauw wel iets introduceren en vervolgens verbieden ze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
wsitedesign schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:28:
Eindelijk valt hij goed genoeg op met die mooie waarschuwingsbordjes erbij :+
Het heeft nog iets aanvalinducerend knipperends nodig!

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

incaz schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:30:
[...]

Het heeft nog iets aanvalinducerend knipperends nodig!
De textarea die in het rood begint te knipperen als je "koffie" begint te typen? :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Modbreak:Dat je hier de tag koffie niet meer mag gebruiken betekent nog niet dat dat bij andere topics wel mag. Ik begin er écht ziek van te worden. Als dit topic dicht moet tot de "grap" is overgewaaid moeten jullie het nu zeggen, dan regelen we dat. En anders verwacht ik dat dit het laatste geintje is. :(

edit:
Degene die de tag daar heeft toegevoegd was zo eerlijk om zich even te melden. Dat verandert niks aan mijn boodschap overigens. De eerste keer was het grappig, na 400 keer die tag weghalen gaat het enigszins vervelen. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 14-05-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Of je gaat wat nuttigers met je tijd doen en laat die tag gewoon staan :P Ik denk dat het vrij veilig is om te zeggen dat GoT nooit een koffie-forum zal worden waar de tag 'koffie' betekent dat je daadwerkelijk een koffie-kenner bent.

Mag coffeescript wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:30

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Er zijn threads waar de tag koffie wel klopt (zie http://tweakers.net/tag/Koffie/forum/) ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Avalaxy schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:49:
Of je gaat wat nuttigers met je tijd doen en laat die tag gewoon staan :P Ik denk dat het vrij veilig is om te zeggen dat GoT nooit een koffie-forum zal worden waar de tag 'koffie' betekent dat je daadwerkelijk een koffie-kenner bent.

Mag coffeescript wel?
Géén tags op dit topic tenzij die tag daadwerkelijk voor 90% van de posts van toepassing is. Gezien het open karakter van dit topic is dat onmogelijk. ;)

En dit is nuttig. Die badges zijn voor mij belangrijk, want dat soort dingen houdt mensen geïnteresseerd. Als een badge een grap is, dan betekent dat dat die badge waardeloos is om te halen. Ook de mensen die in de echte koffietopics gepost hebben moeten de kans hebben om daar koning of keizer van te kunnen worden.

Op dit moment is GoT helemaal niet interessant voor mensen die daadwerkelijk kennis hebben van programmeren. Het gros loopt weg na een tijdje omdat de interessante onderwerpen ophouden, wat weer zorgt voor minder interessante onderwerpen waardoor meer mensen weglopen. Ik denk persoonlijk dat die cirkel te doorbreken valt met gamification zoals dat op Stack Overflow al jaren een daverend succes is. Reputation (karma), bounties, badges, posts upvoten, antwoorden markeren als accepted answer, etc. dragen allemaal bij aan het leuk houden van het platform, ook wanneer de daadwerkelijke inhoud niet zo hoogstaand is. Karma 2.0 en badges zijn een eerste stap in die richting. Op korte termijn komen daar ook "likes" voor posts bij, en er zit een Q&A-systeem ergens in de pijplijn. Ik vind het heel belangrijk dat die systemen een succes zijn, want op dit moment is de Devschuur gewoon dood. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
NMe schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:58:
[...]
Ook de mensen die in de echte koffietopics gepost hebben moeten de kans hebben om daar koning of keizer van te kunnen worden.
Dat heeft op dit moment géén enkele zin, omdat de karma berekend is mét de CC erbij, en (nog) niet herberekend is met de CC eruit. Dus de mensen die in die topics posten hebben op korte termijn geen enkele kans om de badge van FS over te nemen, tenzij de karma voor de badges opnieuw doorrekend zou worden.

Maar goed, je hebt natuurlijk wel gelijk.

Al blijf ik in een deuk liggen met het idee alleen al, maar goed, ik heb wat beloofd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:46
Bedankt voor de uitleg @NMe. Ik vind het een goed systeem worden zo!
NMe schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:58:
[...]

Op korte termijn komen daar ook "likes" voor posts bij.
Hopelijk gaan die likes van posts ook mogelijk worden voor dit topic? Ik snap dat je geen tags hier wilt, maar likes zijn denk ik wel handig.

Bijvoorbeeld een mod (sorry dat ik diegene niet meer weet :$ ) die mij die tooltjes van NimbleText aanraadde die had van mij direct een like mogen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
* Avalaxy likes de uitleg van NMe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Brakkie41 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 02:59:
[...]

@Speltip 3: Ben nu bezig met een trainings-programma. Als alles goed verloopt heb ik in de zomer een nieuwe functie. Zelfde bedrijf maar bij een ander team waar één van de functie-eisen is: "We don't want you to simply have read Clean Code, we want you to live by these rules". Die manager daar pusht mij ook enorm om bij mijn team de refactor-hamer er flink doorheen te gooien. _/-\o_ *Fingers crossed*
Nice! d:)b

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Avalaxy schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:17:
* Avalaxy likes de uitleg van NMe :Y)
* azerty downvotes de korte, nutteloze post van Avalaxy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wsitedesign schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:09:
[...]

Dat heeft op dit moment géén enkele zin, omdat de karma berekend is mét de CC erbij, en (nog) niet herberekend is met de CC eruit. Dus de mensen die in die topics posten hebben op korte termijn geen enkele kans om de badge van FS over te nemen, tenzij de karma voor de badges opnieuw doorrekend zou worden.
Die berekening is nogal zwaar en wordt dus gecached. Ik weet niet hoe lang, maar als dit topic gewoon even zonder die tag blijft komt die herberekening vanzelf een keer en klopt die badgetoekenning ook weer. ;)
Ryur schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:11:
Hopelijk gaan die likes van posts ook mogelijk worden voor dit topic? Ik snap dat je geen tags hier wilt, maar likes zijn denk ik wel handig.
Voor zover mij bekend is dat wel de bedoeling en wat mij betreft is dat ook gewoon wenselijk. :)
wsitedesign schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:21:
[...]

* NMe downvotes de korte, nutteloze post van Avalaxy :+
Er gaan zoals het er nu naar uitziet geen downvotes komen, alleen upvotes. Daarmee voorkomen we het gezeur over moderatie zoals je dat nu op de FP ziet. :P

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 14-05-2015 13:22 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.