De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.085 views

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41
Grmbll rootserver met een dooie host disk .. grmbl .. naja nu maar een hoop data verpompen aan guests .. en uiteraard iedereen en alles met die 1000 punten vraag ... hoelang duuuuuuurt het .. hmpppfrrr

[ Voor 33% gewijzigd door gekkie op 17-09-2015 14:27 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:10
alienfruit schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:01:
Hebben jullie eigenlijk al eens naar React Native gekeken? Het ziet er interessant uit. Alleen ik weet niet of het bundelen van alle applicatie logica in één groot JavaScript bestand (hoewel minified) zo'n goed idee is. Het is een toch een stuk makkelijker te 'jatten' dan in de weer te moeten met IDA Pro bij een normaal native applicatie.

Wat vinden jullie? Moeten we hier bang voor zijn of maakt het allemaal niet zo uit?
Wij zijn hier aan de gang met een React Native applicatie, eerst focus op iOS, Android support is er net. Het jatbare is hier niet zo'n punt, gratis app voor onze klanten; maar development wise lopen we tegen een paar pittige issues aan;

- Veel repo's met handige projecten zijn outdated of slecht onderhouden
- Documentatie van Facebook is ronduit rommelig, en onoverzichtelijk
- Er is maar 1 JS proces, wat betekent dat je UI misschien wel reageert, maar als je buiten de UI om veel wil doen wordt 't nog wat complexer.

En nog een hoop meer kleine praktische problemen. Maar het feit dat je verder JS (we bouwen verder in Rails/NodeJS) kan werken, en dus gemakkelijk kan aansluiten op wat je in je bedrijf verder doet, het verder best behoorlijk werkt (helemaal tov cordova) maakt het allemaal wel aantrekkelijk. De alternatieven zijn gewoon vrij kut, en daarnaast werken we al een behoorlijk tijdje met React voor de webapp zelf.

https://rnplay.org/ is nog wel interessant om te kijken wat je er mee kan.

|>

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Is dat de reden dat de Facebook app zo ruk traag is? Het is gebouwd in Javascript? Ben nog niet met React bezig geweest. Wel een beetje Angular, niet erg enthousiast, en nu beetje aan het rommelen met Polymer; beetje andere insteek van Ember/Angular/React, maar ben er enthousiaster over dan deze drie.
Geen idee, volgens alleen hun Facebook Groups en AdManager applicaties zijn gebouwd met React Native. De rendering wordt native gedaan en niet middels WebView. Ik vind zelf React voor de web wel lekker werken en is nou weer niet zo verschillend met Polymer beide volgen webcomponents naar mijn mening.

Ja, Angular vind ik zelf ook minder dan React. React met zijn virtual dom en nu de mogelijkheid rechtstreeks native views e.d. te gebruiken is een interessant concept.

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
nog 1 daggie

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
hier ook.. project klaar zetten voor live, ander project zover mogelijk afmaken dan inpakken en op naar Barcelona :) Eerst 4 dagen Drupalcon Europe en daarna nog weekje de stad zelf verkennen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-12 12:03
Nog maar 2 uurtjes! \o/

Eury#2434

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Kleine consternatie vanmorgen hier op kantoor toen de kaarten voor Muse in de verkoop gingen. Er zijn inmiddels wel zo'n 20 kaarten in omloop op kantoor :)

Read the code, write the code, be the code!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Muse gaat toch pas komende dinsdag in de voorverkoop? http://www.ticketmaster.n...world-tour-tickets/153103

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• wackmaniac
Er was een voorverkoop voor leden van Muse.mu en abonnees van Ziggo.

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-12 20:13
Ja, en hierdoor heb ik geen kaarten kunnen bemachtigen :(

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Niekfct schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:57:
Ja, en hierdoor heb ik geen kaarten kunnen bemachtigen :(
Doordat er een voorverkoop was, en de normale kaartverkoop nog niet is begonnen, heb jij geen kaarten kunnen bemachtigen? :P

• wackmaniac
Ik neem dat ze slechts een deel van de kaarten in de voorverkoop hebben gedaan.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-12 11:01

Bolletje

Moderator Harde Waren
Voor een nieuwe opdracht moet ik met VB aan de gang. Hiervoor ben ik op zoek naar een goede text editor, met degelijke syntax highlighting en een goede (en snelle) navigatie door de code. IDE is niet nodig.

Nu heb ik Visual Studio Code, notepad++ en Sublime Text 2. Wat ik handig vind aan Sublime Text 2 is het overzicht aan de rechterkant. Voor Sublime Text 2 heb ik wel een package moeten installeren voor VBscript highlighting, maar die is niet helemaal naar wens.

Hebben jullie nog tips? :) Sublime Text 2 heb ik nog geen licentie van (nu de proefversie).

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 18-09-2015 14:00 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:57
Waarom zijn er zoveel mensen die sublime text volgooien met plugins/addons om het een IDE te laten zijn terwijl je ook een IDE direct kan nemen?

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12 23:24
Ealanrian schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:06:
Waarom zijn er zoveel mensen die sublime text volgooien met plugins/addons om het een IDE te laten zijn terwijl je ook een IDE direct kan nemen?
Blijkbaar omdat Sublime bizar snel is. Ik gebruik zelf meestal wel gewoon een IDE, maar ik snap het sentiment wel. Ik weet niet hoe dat zit met VS, maar bij Java gebaseerde IDE's zoals alles van Jetbrains merk je het verschil in snelheid toch wel aanzienlijk.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12 18:35
Heh, ik gebruik naast VS2013 ook gewoon Sublime Text 2, is wel zo handig om dat te hebben voor snel differences of oude versies uit onze sourcecontrol te halen.

• wackmaniac
Omdat IDE's als Eclipse gewoon traaaaaaaaag zijn in vergelijking met een text editor. En aangezien Sublime een text editor on steroids is, is deze redelijk populair. Nu zou ik highlighing niet zien als een IDE-feature, maar misschien ben jij een andere mening toegedaan :)

Edit: niet alleen Eclipse is traaaaag, ik heb ook NetBeans, PHPStorm en Visual Studio zijn traag vergeleken met Sublime.

[ Voor 10% gewijzigd door wackmaniac op 18-09-2015 14:36 ]

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-12 20:13
EddoH schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:19:
[...]

Doordat er een voorverkoop was, en de normale kaartverkoop nog niet is begonnen, heb jij geen kaarten kunnen bemachtigen? :P
Lauw kans dat er bij normale verkoop nog kaarten zijn :'(

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• kwaakvaak_v2
Niekfct schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:41:
[...]

Ga er maar vanuit van wel.. Dit is/was zo'n zelfde deal als die ene creditcard toko altijd heeft met die reserved seats. Die krijgen meestal paar vakken toebedeeld die ze mogen verkopen aan hun leden en vol is vol.
Bij U2 waren dat ik uit mijn hoofd 2 vakken vooraan links en rechts op ring 1 en 2.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Niekfct schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:41:
[...]

Tuurlijk wel. Dat fanclubs en andere partijen een vroege voorverkoop krijgen wordt al jaren gedaan. Echt niet dat ze dan alle beschikbare kaarten gaan vrijgeven.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ach, je ziet ook steeds meer dat je "snakepit" kaartje kan kopen om vooraan te kunnen staan zonder heel de dag voor de deur te hangen bij de concertzaal.
Ik moest kaartjes kopen voor Ariane Grande voor een vriendin van me, jammerlijk mislukt i.v.m. drukte, de enige kaartjes die er nog waren, waren 600 per stuk o.i.d. met een meet and greet. :')

Bij Pearl Jam in de Ziggo een tijdje geleden stond je als fanclub lid standaard vooraan(met aparte ingang) , dat is heel leuk voor die fanclubleden, maar ik heb geen tijd/zin om van elke band waar ik fan van ben lid te worden van de fanclub en sta dan per definitie niet vooraan, ook al ben ik er een uur eerder dan de rest.
Luxe problemen, tegenwoordig sta ik toch liever wat verder achteraan in het midden, zodat ik het geluid wat beter meekrijg, maar niet te ver want dan sta je tussen de kletsende mensen. :')

Last.fm | Code Talks

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:49
Afvalzak schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:20:
Ach, je ziet ook steeds meer dat je "snakepit" kaartje kan kopen om vooraan te kunnen staan zonder heel de dag voor de deur te hangen bij de concertzaal.
Ik moest kaartjes kopen voor Ariane Grande voor een "vriendin" van me, jammerlijk mislukt i.v.m. drukte, de enige kaartjes die er nog waren, waren 600 per stuk o.i.d. met een meet and greet. :')

Bij Pearl Jam in de Ziggo een tijdje geleden stond je als fanclub lid standaard vooraan(met aparte ingang) , dat is heel leuk voor die fanclubleden, maar ik heb geen tijd/zin om van elke band waar ik fan van ben lid te worden van de fanclub en sta dan per definitie niet vooraan, ook al ben ik er een uur eerder dan de rest.
Luxe problemen, tegenwoordig sta ik toch liever wat verder achteraan in het midden, zodat ik het geluid wat beter meekrijg, maar niet te ver want dan sta je tussen de kletsende mensen. :')
Uhu :) je mag Ariane Grande gewoon leuk vinden hoor :+

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
Erwin537 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:22:
[...]

Ze is ook leuk! O+

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Erwin537 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:22:
[...]

Met oordoppen in zou ik gaan :+

Last.fm | Code Talks

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey! Eindelijk vandaag project online, zodat ik hopelijk volgende week de nieuwe hardware kan installeren in m'n PC. Ligt hier nog maar te kijken :9

Nieuwe i5 en 16 GB geheugen, waardoor het allemaal even wat soepeler moet lopen hier.

• Ryur

• gekkie
Hmm alleen waarom een fallback license voor de versie waarmee je gestart bent .. ipv een fallback op de versies van voor (en tot op het punt van) de beeindiging van je subscription.

• Ealanrian
Grr, dinsdag ochtend wat aangepast in een project waar ik aan werk. 's middags begonnen aan een klus op een ander project. Nu weet ik niet meer wat ik heb aangepast op het eerste project maar het is wel stuk

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ealanrian schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:48:
Grr, dinsdag ochtend wat aangepast in een project waar ik aan werk. 's middags begonnen aan een klus op een ander project. Nu weet ik niet meer wat ik heb aangepast op het eerste project maar het is wel stuk
Dat kan je toch gewoon terug zien in je source-control?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gekkie
Of je bash history .. of een find op file change date .. voor het geval het niet in enige source control zit en het wel linux is.

• Ealanrian
Woy schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:49:
[...]

Dat kan je toch gewoon terug zien in je source-control?
Dit stuk zit nog niet in source-control... Momenteel hekel ik mezelf een beetje voor het niet gebruiken van GIT lokaal

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
gekkie schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:42:
Hmm alleen waarom een fallback license voor de versie waarmee je gestart bent .. ipv een fallback op de versies van voor (en tot op het punt van) de beeindiging van je subscription.
"You will receive perpetual fallback licenses for every version you’ve paid 12 consecutive months for in a rolling fashion."

Je krijgt dus de versie van een jaar voor het beeindigen van je licentie? Dat lijkt me best begrijpelijk en ook best redelijk.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:04
Anders gezegd: je krijgt een prepetual license voor de versie die op het moment van aankoop beschikbaar was

Rare vogel in spe

• gekkie
Maar dus niet het recht om eventuele upgrades die er in die periode van 12 maanden zijn geweest te blijven gebruiken .. althans zo lees ik het.
Dus ik doen een subscriptie .. na een half jaar komt nieuwe versie uit .. die gebruik ik voor 6 maanden .. dan vindt ik het subcription wise mooi geweest, zoals ik het lees zou je dan dus een versie terug moeten tov van wat je op het laatst gebruikte.

• F.West98
  • Laatst online: 23-12 04:16

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja.
Maar in de oude situatie had je dan ook een tweede keer voor de nieuwe versie moeten betalen (toch?)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• kwaakvaak_v2
Ealanrian schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:52:
[...]

Dit stuk zit nog niet in source-control... Momenteel hekel ik mezelf een beetje voor het niet gebruiken van GIT lokaal
En weer een punt voor een fatsoenlijke IDE :)

Mijn Jetbrains product heeft ook een local history die paar weken terug gaat. Best handig voor als ik iets heb zitten kloten wat nooit GIT heeft gehaald. Ik commit niet om de 2 enters naar GIT.
F.West98 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:47:
Ja.
Maar in de oude situatie had je dan ook een tweede keer voor de nieuwe versie moeten betalen (toch?)
nee.. want bij Jetbrains zitten versie's in de huidige subscriptie.

In het nieuwe model krijg je een licentie voor de versie dit op dat moment uit is. En eerlijk gezegd is dat ook wel redelijk te noemen.
Our motivation is pretty straightforward. I think I made it clear in the post. We put most efforts into improving our products continuously and we wish users, who enjoy these improvements rewarded us accordingly. If you do not need updates and only need particular version – that’s now even cheaper than it used to be.
Is best een aardig standpunt, iedereen wilt betaald krijgen voor wat ze gedaan hebben, en ik snap dat ze daarbij een (kleine) groep mensen boos mee maken. Maar ik denk dat ze zakelijk dat risico best kunnen lopen.

[ Voor 59% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 18-09-2015 17:14 . Reden: nog meer jetbrains verbeterd. ]

• gekkie
Dus eigenlijk koop je een bepaalde versie plus het recht om voor een periode van max. een jaar lang trial versies te draaien en testen (ipv voor een beperkte tijd van een maand (als ze dat handhaven)).
(hopende dat je er verknocht dan wel afhankelijk van bent geraakt, zodat je je subscription niet op gaat zeggen)

[ Voor 22% gewijzigd door gekkie op 18-09-2015 17:53 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Voorlopig praten we alleen maar over Rust? [Rust] Mensen hier die er professioneel mee werken? :?

iOS developer

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:28

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat is vertical align een hel :(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• gekkie
Hangt er vanaf waar ... maar de IT equivalent van een schietloodje zou soms wel handig zijn :p

• azerty
  • Laatst online: 20:35
Daar gaan we weer... Wil ik mij laten verwijderen uit de databank van de VDAB (waar ik moet inloggen met rijksregisternummer), is het opgeven van het rijksregisternummer niet voldoende om mijn "dossier op te vragen" en mij uit te schrijven |:(

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

JavaScript:
1
2
var someVal = NaN;
sameVal === NaN;

3x raden wat dit wordt...
spoiler:
false. Natuurlijk :'(

[ Voor 10% gewijzigd door F.West98 op 18-09-2015 23:16 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:14:
JavaScript:
1
2
var someVal = NaN;
sameVal === NaN;

3x raden wat dit wordt...
spoiler:
false. Natuurlijk :'(
WAT?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FqhZZNUyVFM]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het is redelijk logisch dat NaN niet true comparet met iets - het is namelijk het resultaat van een ongeldige berekening, en als zodanig dus ook niet bruikbaar.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gekkie
Zal wel de creatieve redenatie achter zitten dat het ene Not a Number het andere Not a Number niet is. :)
Opzich weet je niks .. behalve dat het geen nummer is .. wat dan wel tsja :-p

Zou dan in pseudocode:
code:
1
number(javascript) === number(iskut)

true moeten zijn ?

Eigenlijk gewoon een wacky concept ... iets wat iets niet is zijn.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:20:
Het is redelijk logisch dat NaN niet true comparet met iets - het is namelijk het resultaat van een ongeldige berekening, en als zodanig dus ook niet bruikbaar.
Ja op zich wel... Maar bedenk dan iets anders dan isNaN als functie om te checken of het NaN is. Dan geen NaN, maar een nullable int? Ik noem maar wat.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
F.West98 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:23:
[...]

Ja op zich wel... Maar bedenk dan iets anders dan isNaN als functie om te checken of het NaN is.
Alleen maar omdat jij wat bagage mist om de achterliggende beweegredenen te begrijpen? ;) Het is namelijk niet echt een javascript-ding, in het algemeen in computing is het zo dat een NaN niet true met zichzelf comparet. Iets vergelijkbaars zie je ook met NULL in SQL. Het representeert gewoon een ongedefinieerde waarde. Ongedefinieerde waardes kun je niet vergelijken.

Overigens is er gewoon een manier om zonder isNaN() maar met == (of ===) te testen of iets NaN is. Ik kan een hint geven, maar eigenlijk heb je die zelf al gegeven in je originele post hierover ;)
Dan geen NaN, maar een nullable int? Ik noem maar wat.
Even afgezien van de compleet andere semantiek van iets dat nullable is, en dan? Heb je toch ook een syntax nodig om te distantieren tussen een normale compare en de test of het geen null betreft?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
.oisyn schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:30:
[...]

.. Ongedefinieerde waardes kun je niet vergelijken.
Behalve dan in javascript, waar

JavaScript:
1
undefined == undefined 

gewoon werkt

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hetzelfde verhaal als met het nullable voorbeeld van F.West, dat is gewoon andere semantiek. Er zit een verschil tussen "de waarde van dit ding is onbekend" en "dit ding bestaat niet"

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 18-09-2015 23:39 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:30:
[...]

Alleen maar omdat jij wat bagage mist om de achterliggende beweegredenen te begrijpen? ;) Het is namelijk niet echt een javascript-ding, in het algemeen in computing is het zo dat een NaN niet true met zichzelf comparet. Iets vergelijkbaars zie je ook met NULL in SQL. Het representeert gewoon een ongedefinieerde waarde. Ongedefinieerde waardes kun je niet vergelijken.

Overigens is er gewoon een manier om zonder isNaN() maar met == (of ===) te testen of iets NaN is. Ik kan een hint geven, maar eigenlijk heb je die zelf al gegeven in je originele post hierover ;)
Ik ken idd de onderliggende implementatie niet. Ik ken C#/Java, waar een int niet null kan zijn dus waar je meestal een arbitraire waarde (buiten bereik van de functie) kiest als 'null'/'geen resultaat'. Dus bijvoorbeeld bij getLastLoadTime is dat dan gewoon 0, anders is het ms van current date. Ik interpreteerde de NaN dus als een soort null. Is het kennelijk niet. (niet dat het dan wél logisch is, isNaN(" ") = false want " " = 0, maar dat is een ander verhaal).

Hoe kan dat trouwens wel? :+
[...]

Even afgezien van de compleet andere semantiek van iets dat nullable is, en dan? Heb je toch ook een syntax nodig om te distantieren tussen een normale compare en de test of het geen null betreft?
Nee klopt, dat is waar.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
F.West98 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:46:
[...]

Ik ken idd de onderliggende implementatie niet. Ik ken C#/Java, waar een int niet null kan zijn dus waar je meestal een arbitraire waarde (buiten bereik van de functie) kiest als 'null'/'geen resultaat'.
Een int kan idd geen NaN zijn (en daarom gooit een int-deling door 0 een exception). Een float kan echter weldegelijk NaN zijn. En die comparet false met zichzelf (hint 2 O-)). Maar goed, die doen dat vooral omdat de hardware zo werkt. In Javascript heb je geen onderscheid tussen een integer en een floating point waarde. Het is gewoon een nummer :)
(niet dat het dan wél logisch is, isNaN(" ") = false want " " = 0, maar dat is een ander verhaal).
Ah ja, ik wist überhaupt niet dat isNaN true teruggaf voor alle andere type waardes anders dan number. Ik ging er vanuit dat hij alleen true teruggaf als het daadwerkelijk het "nummer" NaN was.

Wat dat betreft is de test met === nóg beter om te kijken of iets écht NaN is :P

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:54:
[...]

Een int kan idd geen NaN zijn (en daarom gooit een int-deling door 0 een exception). Een float kan echter weldegelijk NaN zijn. En die comparet false met zichzelf (hint 2 O-)). Maar goed, die doen dat vooral omdat de hardware zo werkt. In Javascript heb je geen onderscheid tussen een integer en een floating point waarde. Het is gewoon een nummer :)
:o
Veel minder duidelijk wat er gebeurt, maar wel 'beter' dan isNaN.
[...]

Ah ja, ik wist überhaupt niet dat isNaN true teruggaf voor alle andere type waardes anders dan number. Ik ging er vanuit dat hij alleen true teruggaf als het daadwerkelijk het "nummer" NaN was.

Wat dat betreft is de test met === nóg beter om te kijken of iets écht NaN is :P
isNaN is inconsistent, hij converteert eerst wat er is opgegeven naar een Number voordat hij controleert.
De Number.isNaN uit ES6 klopt wél, die doet het wel goed. (maar slechte browsersupport nog)

• gekkie
Hmm ieee754 .. de rounding rules hebben me ook al een keertje in de staart gebeten.
Bij een stukje perl:
code:
1
2
3
4
5
perl -e 'printf "%.2f\n", "2.565";'
2.56

perl -e 'printf "%.2f\n", "2.575";'
2.58

Mooie uitvinding dat "Round to nearest, ties to even" .. komt alleen niet zo overeen met wat je op de basisschool was ingeprent :p

[ Voor 60% gewijzigd door gekkie op 19-09-2015 00:18 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
F.West98 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 00:06:
isNaN is inconsistent, hij converteert eerst wat er is opgegeven naar een Number voordat hij controleert
De Number.isNaN uit ES6 klopt wél, die doet het wel goed. (maar slechte browsersupport nog)
Ah, ik weet alleen wat de recentste publieke versie van Chrome doet. Die returnt true bij "aap" of function(){} oid.

Maar hier doelde ik dus op:
JavaScript:
1
2
3
4
function myIsNaN(x)
{
    return x !== x;
}

Geeft alleen maar true als het ook daadwerkelijk een NaN is ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Door die t.net dev content van deze maand toch maar weer geïnteresseerd geraakt in het maken van een eigen bignum library. Ik had er ooit al eens een, die een paar jaar terug verloren is gegaan in een HDD crash. Nou had ik nog een tweetal 250GB HDD's die ik ooit in RAID0 had waar de sourcecode op stond, maar die had ik later ingezet als RAID1 om wat data redundant op te slaan, maar dat is hooguit enkele GB's geweest.

Maar goed, mirror is mirror, dus de helft van de data is sowieso kwijt. Maar met een stripe size van 128kB is er toch nog een grote kans dat je behoorlijk wat sourcefiles in goede staat terug kan vinden. Toch maar eens een file recovery tool eroverheen gehaald, en idd, hij vond de oude partitie in een "excellent" staat, waaronder mijn bignum.h en bignum.cpp files *O*. De header geheel intact, van bignum.cpp was de eerste helft oid overschreven met andere meuk.

Maar nou wil het feit dat het overgrote deel van de sourcefile bestond uit constanten - zoals pi en e in 256k bits. Ik hoefde eigenlijk alleen de constructors opnieuw te implementeren, de rest van de sourcecode (algoritmes voor standaard calculus zoals optellen, vermenigvuldigen, delen en wat complexere zaken zoals machtsverheffen en logaritmes) was er gewoon nog :D

Ik heb zojuist e berekend tot 12,672 decimalen achter de komma (tot zover klopt hij iig met http://apod.nasa.gov/htmltest/gifcity/e.2mil :P).

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door BikkelZ op 19-09-2015 04:38 ]

iOS developer

• azerty
BikkelZ schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 04:37:
Members only:
_O-

Tuurlijk dat het weer bij zo'n toko moet gebeuren 8)7

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
(jarig!)
BikkelZ schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 04:37:
Members only:
Members only:

Nothing to see here!

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
.oisyn schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 00:37:
Door die t.net dev content van deze maand toch maar weer geïnteresseerd geraakt in het maken van een eigen bignum library. Ik had er ooit al eens een, die een paar jaar terug verloren is gegaan in een HDD crash.
*kuch* bitbucket *kuch* ;)

Wel grappig; ben hetzelfde gaan doen (in Java) maar zoals de meeste zaken waar ik thuis aan begin heb ik het afgemaakt :D

[ Voor 14% gewijzigd door Hydra op 19-09-2015 12:46 ]

https://niels.nu

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
.oisyn schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:35:
Hetzelfde verhaal als met het nullable voorbeeld van F.West, dat is gewoon andere semantiek. Er zit een verschil tussen "de waarde van dit ding is onbekend" en "dit ding bestaat niet"
Maar als het ding niet bestaat, hoe kun je dan checken of het ding dat je hebt wel bestaat. Schrödinger's ding!

We are shaping the future

• Rutix
(jarig!)
Hydra schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:45:
[...]

*kuch* bitbucket *kuch* ;)

Wel grappig; ben hetzelfde gaan doen (in Java) maar zoals de meeste zaken waar ik thuis aan begin heb ik het afgemaakt :D
Ik denk dat je een "niet" bent vergeten :+?

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik had wel source control (perforce), maar die db is dus verloren gegaan. Nu heb ik een server draaien op mijn nas in RAID5 met CrashPlan voor offsite backup :P

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

.oisyn schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:53:
[...]

Ik had wel source control (perforce), maar die db is dus verloren gegaan. Nu heb ik een server draaien op mijn nas in RAID5 met CrashPlan voor offsite backup :P
Leuke meid op crashplan :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Ryur
Je hebt gelijk! O+ Kan ik haar ook bestellen?

• gekkie
Craushplan <3

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 19-09-2015 22:39 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

wiiiiiiiiiiIIIIIIiiiiiiiiiIIIIIIIIIIII weer een aantal bugs geplet in een programma van me.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• gekkie
heb ik al .. i just needed a backup :+

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

backup.brides.ru :p

• gekkie
Doe mij dan maar crushplan .. en ze heeft ook al geen creditcard nodig .. waar vind je dat nou nog :>
Ze had er alleen eerder op de avond al moeten zijn .. werk aan je script eindigen met het erin plakken van een rmtree .. en dan tijdje later verder gaan en vergeten zijn dat je het path nog niet goed had gezet valt niet onder de echt briljante moves van vandaag.

[ Voor 36% gewijzigd door gekkie op 19-09-2015 23:59 ]

• Rutix
(jarig!)
Ze lijkt heel erg op iemand die ik ken lol :+ maar inderdaad leuk meisje!

Nothing to see here!

• Ryur
Rutix schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:08:
[...]
Ze lijkt heel erg op iemand die ik ken lol :+ maar inderdaad leuk meisje!
Heb je telefoonnummer? O-)

• gekkie
844-333-4242 (Toll free)

• azerty
Die staat blijkbaar bij sedo te koop tegenwoordig :+

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
AWS in virginia ligt eruit en meteen is het halve internet kapot. :(

Tijdmachine | Nieuws trends

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Maar het is de cloud, totaal geen problemen meer met uptime! :+

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Members only:

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

*O*

Ik ben (samen met een vriend) door naar de finale van de BAPC!

spoiler:
Ik zal er maar niet bij zetten dat er van de 3 deelnemende teams 3 door mochten in deze voorronde :+
Maar, op het landelijke scorebord waren wij uiteindelijk 10e

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bij elke iOS release gaat er wel wat stuk bij ons. Nu in iOS 9 is NSLocale preferredLanguages veranderd. Krijg je ipv "nl_NL" nu ineens "nl-NL" terug 8)7 (wat onze app niet herkent en die valt daardoor terug op Engels).

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Daos schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:48:
Bij elke iOS release gaat er wel wat stuk bij ons. Nu in iOS 9 is NSLocale preferredLanguages veranderd. Krijg je ipv "nl_NL" nu ineens "nl-NL" terug 8)7
Da's wel tamelijk lame.

[ Voor 10% gewijzigd door incaz op 20-09-2015 19:39 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• azerty
maar strikt gezien is het beter, want het is de IETF standaard. Langs de andere kant, veel talen gebruiken de underscore (POSIX, java, C#, ...)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Joe is a programmer for a big tech company.
Joe's job, is writing good code.
On average, every hour, there's one bug introduced.

After a week of working on a new piece of software, 38 bugs are found.

The next week, Joe starts to debug the program, and starts fixing bugs. Since the code already works for the most part, Joe can work quite fast and fix almost 2 bugs an hour.

When Joe is done, how many bugs are there in the code?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:N

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

0

Lekker op de bank

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een halve :P Of een andere leuke: omdat iedere iteratie de hoeveelheid bugs halveert (38 bugs => opgelost in 19 uur, 19 nieuwe bugs en dat dan verder), is er een oneindig aantal iteraties nodig om 0 te benaderen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Laat mij antwoorden in de vorm van een liedje:
99 little bugs in the code
99 little bugs
You fix one bug
Check it around
107 little bugs in the code

• mrc4nl
  • Laatst online: 02:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Firesphere schreef op maandag 21 september 2015 @ 01:24:
Laat mij antwoorden in de vorm van een liedje:

[...]
Ja maar hij lost ze sneller op dan dat hij ze introduceert...?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

Bij elke iOS release gaat er wel wat stuk bij ons. Nu in iOS 9 is NSLocale preferredLanguages veranderd. Krijg je ipv "nl_NL" nu ineens "nl-NL" terug 8)7 (wat onze app niet herkent en die valt daardoor terug op Engels).
Was dat in de beta's dan ook al niet ? 8)7

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Goed dat je het zegt, was mij nog niet opgevallen. Gelukkig heb ik bij ons de functioneel beheerders kunnen overtuigen dat men een customizing tabel in de backend moet gebruiken voor zaken die anders moeten zijn per Locale. Anders hadden onze BE gebruikers een aantal features niet meer.

(Ook irritant is dat Vlaams wel netjes nl_BE is, maar Waals niet fr_BE. Denk je netjes language door te kunnen mappen naar SAP, werkt dat niet voor de Walen :()

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Dat zou ook wel 'ns het probleem kunnen zijn bij Facebook. Ik heb tijdens de betafase namelijk ook een halve Engelse/Nederlandse versie van de app.

Zal wel een reden zijn dat Apple ervoor heeft gekozen.

• Alex)
As of November 15, 2015, Zune services will be retired. You will no longer be able to stream or download content to your device from the Zune music service. However, Zune devices will still function as music players and any MP3 content that you own on the Zune device will remain there. You’ll also be able to transfer music to and from your Zune player.
Daar gaat de helft van m'n muziekverzameling -O-

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 21-09-2015 10:01 ]

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
Rutix schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:16:
Ik denk dat je een "niet" bent vergeten :+?
Yup. Zoals zovaak is er een grote disconnect tussen wat er in m'n hoofd zit en wat er via vingers en toetsenbord op 't scherm verschijnt. Die had ik compleet gemist, thanks :)
.oisyn schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:53:
Vandaar bitbucket. Source control is leuk maar als je je repo alleen lokaal hebt, is dat natuurlijk ook erg link. En m'n code is typisch niet zo bijzonder dat ik bang ben dat de NSA d'r mee vandoor gaat :)

[ Voor 42% gewijzigd door Hydra op 21-09-2015 10:20 ]

https://niels.nu

• Ealanrian
Dit is wat eng. Er ging iets fout in character encoding waardoor ä, ä werd. Ik pas wat aan in een poging het op te lossen. Dit maakte het nog erger. Aanpassing ongedaan maken, nu gaat het wel goed. WTF is er aan de hand?

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vincentio schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:15:
[...]

Goed dat je het zegt, was mij nog niet opgevallen. Gelukkig heb ik bij ons de functioneel beheerders kunnen overtuigen dat men een customizing tabel in de backend moet gebruiken voor zaken die anders moeten zijn per Locale. Anders hadden onze BE gebruikers een aantal features niet meer.

(Ook irritant is dat Vlaams wel netjes nl_BE is, maar Waals niet fr_BE. Denk je netjes language door te kunnen mappen naar SAP, werkt dat niet voor de Walen :()
Walen he :p

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-12 12:03
Ealanrian schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:51:
Dit is wat eng. Er ging iets fout in character encoding waardoor ä, ä werd. Ik pas wat aan in een poging het op te lossen. Dit maakte het nog erger. Aanpassing ongedaan maken, nu gaat het wel goed. WTF is er aan de hand?
Ik weet nog wel een ervaringsdeskundige :+

Eury#2434

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Alex) schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:01:
[...]

Daar gaat de helft van m'n muziekverzameling -O-
Is dat een "koop je album" dienst of een streamingdienst?
Er zou toch wel een export functie zijn toch?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Alex)
Gamebuster schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:58:
[...]

Is dat een "koop je album" dienst of een streamingdienst?
Er zou toch wel een export functie zijn toch?
Het is een streamingdienst zoals Spotify.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Alex) schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:02:
[...]

Het is een streamingdienst zoals Spotify.
Groove music is toch de opvolger?

/me heeft alleen maar een klok horen luiden

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.