Door die t.net dev content van deze maand toch maar weer geïnteresseerd geraakt in het maken van een eigen bignum library. Ik had er ooit al eens een, die een paar jaar terug verloren is gegaan in een HDD crash. Nou had ik nog een tweetal 250GB HDD's die ik ooit in RAID0 had waar de sourcecode op stond, maar die had ik later ingezet als RAID1 om wat data redundant op te slaan, maar dat is hooguit enkele GB's geweest.
Maar goed, mirror is mirror, dus de helft van de data is sowieso kwijt. Maar met een stripe size van 128kB is er toch nog een grote kans dat je behoorlijk wat sourcefiles in goede staat terug kan vinden. Toch maar eens een file recovery tool eroverheen gehaald, en idd, hij vond de oude partitie in een "excellent" staat, waaronder mijn bignum.h en bignum.cpp files

. De header geheel intact, van bignum.cpp was de eerste helft oid overschreven met andere meuk.
Maar nou wil het feit dat het overgrote deel van de sourcefile bestond uit constanten - zoals pi en e in 256k bits. Ik hoefde eigenlijk alleen de constructors opnieuw te implementeren, de rest van de sourcecode (algoritmes voor standaard calculus zoals optellen, vermenigvuldigen, delen en wat complexere zaken zoals machtsverheffen en logaritmes) was er gewoon nog
Ik heb zojuist e berekend tot 12,672 decimalen achter de komma (tot zover klopt hij iig met
http://apod.nasa.gov/htmltest/gifcity/e.2mil 
).