Ik ben sinds een tijdje in Swift 2 bezig en ik moet zeggen dat een moderne maar performante taal toch wel echt heel erg relaxed is. Mijn C is heel rudimentair en bij C++ ben ik eigenlijk altijd weg gebleven vanwege de ogenschijnlijke complexiteit. Ik heb wel ooit overwogen een mobiele SDK te bouwen met een simpele subset van moderne C++ (soort van "C++: The Good Parts"), echter toen dat speelde hebben andere mensen er doorgedrukt dat het native zou worden per platform. Ook ben ik bij het opdoen van C++ kennis bang om veel aanbiedingen voor legacy projecten te krijgen met veel WIN32 en koude spaghetti.
Maar als ik naar Rust kijk zie ik eigenlijk heel veel overeenkomsten met Swift, je kunt er nog één niveau dieper mee qua geheugenmanagement (Swift is altijd ARC) maar verder is het wel een schone, simpele en duidelijke taal. Het heeft ook als voordeel dat er géén legacy code bestaat.
Wat ik me af vraag is in hoeverre het al mogelijk is om een deel van je carrière op Rust te baseren, wat wordt er nu al mee gedaan en in hoe verre gaat dat meer worden?
Maar als ik naar Rust kijk zie ik eigenlijk heel veel overeenkomsten met Swift, je kunt er nog één niveau dieper mee qua geheugenmanagement (Swift is altijd ARC) maar verder is het wel een schone, simpele en duidelijke taal. Het heeft ook als voordeel dat er géén legacy code bestaat.
Wat ik me af vraag is in hoeverre het al mogelijk is om een deel van je carrière op Rust te baseren, wat wordt er nu al mee gedaan en in hoe verre gaat dat meer worden?
iOS developer