En als je het zelf al niet meer begrijpt, kan je nagaan hoe lastig het voor een collega was geweest als hij/ zij hiermee verder had gemoeten..Otherside1982 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:40:
Druk bezig om uit te vissen wat ik al gedaan heb en wat ik nog moet doen voor een kleine change-request. Twee maanden geleden aan begonnen voor mijn verlof, na mijn verlof meer dan een maand aan andere dingen gewerkt en nu zit ik met een half afgewerkte boel in een lokale kopie die ondertussen al een eind achterloopt op source control. De merge gaf gelukkig maar 1 conflict.
Ik heb bepaalde stukken nieuwe code waarbij ik me afvraag waarom ik die ook alweer nodig had, blijkbaar te weinig commentaar bij gezet.
Heb een lekkere foute AliExpress-gadget gekocht. Was eigenlijk de bedoeling dat het deze was: YouTube: Wireless Handheld USB Trackball with Laser Pointer - Control Media Center, HTPC, XBMC, PLeX maar ergens ben ik het overzicht kwijtgeraakt en heb ik er een zonder kabel en met batterij
(Mijn fout.)
Jammerderder is dat ik niet kan uitvinden hoe ik het gedrag voor specifiek die muis kan veranderen, zoals scrollrichting en scrollspeed, en liefst ook nog wat button-config. Drivers zitten er niet bij, en windows kan alleen maar alle settings tegelijk aanpassen, maar dan gaat mijn trackpad en evt andere muizen ook mee. Da's weer niet de bedoeling.
Jammerderder is dat ik niet kan uitvinden hoe ik het gedrag voor specifiek die muis kan veranderen, zoals scrollrichting en scrollspeed, en liefst ook nog wat button-config. Drivers zitten er niet bij, en windows kan alleen maar alle settings tegelijk aanpassen, maar dan gaat mijn trackpad en evt andere muizen ook mee. Da's weer niet de bedoeling.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Daarom dat ik ook niets heb gecommit, het was niet af en er ontbrak commentaarjbdeiman schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:46:
[...]
En als je het zelf al niet meer begrijpt, kan je nagaan hoe lastig het voor een collega was geweest als hij/ zij hiermee verder had gemoeten..
Reflection is hier overduidelijk de oplossing. Hoe kun je jezelf ooit onmisbaar maken als Ctrl-B je collega's meteen naar de juiste class brengt?BikkelZ schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:50:
Zit nu in een tweemansproject met een Java Enterprise overlevende en het is toch wel enorm lastig om in twintig lagen slimme abstracties het punt te vinden waar hij opgehouden is met het implementeren van functionaliteit die daadwerkelijk iets doet.
https://niels.nu
Baas vraagt hier of de stagiaire even op Enter wil drukken.
Het moment dat de stagiaire op enter drukt, knalt er hier een enorme donderslag
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
NiceFiresphere schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:56:
Baas vraagt hier of de stagiaire even op Enter wil drukken.
Nothing to see here!
Echt toeval dat die donderslag tegelijk viel met het enter-drukken. Maar was wel erg cool.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Oh het was ook echt een donderslag? Ik dacht dat je het figuurlijk bedoeldeFiresphere schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:16:
[...]
Echt toeval dat die donderslag tegelijk viel met het enter-drukken. Maar was wel erg cool.
Nothing to see here!
Ja, het was een echteRutix schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:19:
[...]
Oh het was ook echt een donderslag? Ik dacht dat je het figuurlijk bedoelde
Dat denk je nu.... ^^Firesphere schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:16:
[...] Echt toeval dat die donderslag tegelijk viel met het enter-drukken. Maar was wel erg cool.
Kinderspel, kwestie van de flits zien en weten hoe lang het de vorige keer duurde.
[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 15-09-2015 13:38 ]
{signature}
Argh, IntelliJ. Ondersteunt geen touch dus scroll is klik+sleep, dus ineens allerlei bestanden op een andere plek gezet en code verplaatst 
* F.West98 doet rollback van changes
* F.West98 doet rollback van changes
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
@scale heeft een aantal goede presentaties online gezet:
Maar je durft nog wel naar de Devschuur meet te komen?azerty schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:43:
Ik durf bijna niet meer posten na afgelopen weekend
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Tickets zijn al geboekt, heb geen keuze meerCreepy schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:58:
[...]
Maar je durft nog wel naar de Devschuur meet te komen?
Duts tochazerty schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:59:
[...]
Tickets zijn al geboekt, heb geen keuze meer
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Zullen we de meeting maar op een andere dag doen?
Daar moet ik toch eens een nachtje over slapen...azerty schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:22:
[...]
Anders kom ik gewoon langs bij jou in plaats?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Kom gewoon ook naar de meetingElkeBxl schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:29:
[...]
Daar moet ik toch eens een nachtje over slapen...
Hoe meer Belgen, hoe meer leute toch.
[ Voor 8% gewijzigd door Otherside1982 op 16-09-2015 10:02 ]
Belgen .. krijgen die eigenlijk wel uitleg over al die fancy knopjes en lampjes voor ze in een auto stappen ?
(recent toch weer hernieuwd respect voor het uitvinden van ZOAB en wel afwaterende snelwegen gekregen)
(recent toch weer hernieuwd respect voor het uitvinden van ZOAB en wel afwaterende snelwegen gekregen)
Dat idee heb ik ook. Elke. Autovakantie. Weer.
En dan vooral het laatste punt. Bij veel wegen lijkt het water nog steeds op te spatten als het 2 dagen daarvoor geregend heeft. En dan rij je Belgie uit en is het zicht direct 4x beter.
En dan vooral het laatste punt. Bij veel wegen lijkt het water nog steeds op te spatten als het 2 dagen daarvoor geregend heeft. En dan rij je Belgie uit en is het zicht direct 4x beter.
{signature}
Rij maar eens door Duitsland, je voorligger niet zien aan de achterlichten maar aan de nog dichtere mist voor je...
Waarom denken ze in een rijk land als België dat je autowegen van betonplaten maakt? Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, zelfs Spanje en Slovenië: overal waar ik ooit heb gereden hebben ze stukken betere wegen dan in België.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Blijf dan ook weg hé uit ons landje, heb je er geen last meer vankenneth schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:27:
Waarom denken ze in een rijk land als België dat je autowegen van betonplaten maakt? Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, zelfs Spanje en Slovenië: overal waar ik ooit heb gereden hebben ze stukken betere wegen dan in België.
Goed ideeOtherside1982 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:01:
[...]
Kom gewoon ook naar de meeting
[ Voor 20% gewijzigd door azerty op 16-09-2015 10:33 ]
De wegen in Frankrijk die ik tot nu toe heb gereden vond ik niet super en de tolwegen vielen me helemaal tegen om eerlijk te zijn. De wegen in Polen daarintegen vielen me ontzettend mee.kenneth schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:27:
Nogal ver en ik ben tamOtherside1982 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:01:
[...]
Kom gewoon ook naar de meeting
Haha, die betonplaten heb ik ook nooit gesnapt ook al waren bijna alle wegen zo aangelegd in de gemeente waar ik opgroeide. Geeft toch herkenbaar geluidje?kenneth schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:27:
Dan organiseer jij er de volgende keer eentje in Brussel en dan komen wij daarheen
Een bierproeverij ofzo?
We are shaping the future
Over bierproeverij; afgelopen twee dagen was ik in Amsterdam bij de Polymer Summit en tegenover het muziekgebouw aan het ij zit het Délirium Café Amsterdam: wo! 720 bieren om uit te kiezen
Read the code, write the code, be the code!
Een kroegentochtje in Brussel lijkt me wel geinigAlex) schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:39:
[...]
Dan organiseer jij er de volgende keer eentje in Brussel en dan komen wij daarheen
Een bierproeverij ofzo?
"In de voetsporen van onze Belgische zus Délirium Café Brussel". Een vaste bestemming voor mij en mijn vriendengroep. Kan je nooit fout mee gaanwackmaniac schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:42:
Over bierproeverij; afgelopen twee dagen was ik in Amsterdam bij de Polymer Summit en tegenover het muziekgebouw aan het ij zit het Délirium Café Amsterdam: wo! 720 bieren om uit te kiezen
Pft, echt een typisch "ooooooh werkt dat zo" momentje vandaag... Al vaker wat problemen gehad dat er bij een (php) PDO exec een "duplicate key" warning gegooit zou moeten worden. MySQL doet dit ook netjes maar somehow blijft PDO stil. Vandaag weer dat probleem gehad en ik dacht laat ik het maar eens op stackoverflow plaatsen: https://stackoverflow.com...n-on-duplicate-key-insert
Net het antwoord gezien en hup alles is me opeens duidelijk
LANG LEVE STACKOVERFLOW
(hoewel er hier allicht ook wel mensen zijn hoe dit werkt, maar dit was zo'n wtf voor mij dat ik dit jullie niet wil onthouden)
Net het antwoord gezien en hup alles is me opeens duidelijk
(hoewel er hier allicht ook wel mensen zijn hoe dit werkt, maar dit was zo'n wtf voor mij dat ik dit jullie niet wil onthouden)
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Laat vage syntax maar aan SQL* over:
Bij het aanmaken van een column is column verboden, bij verwijderen verplicht. Bij het aanmaken van een constraint is constraint verplicht, bij verwijderen optioneel.
* Of alleen SQL Server? Hoe dan ook, irritant.
SQL:
1
2
3
4
5
6
| alter table customer add lastname varchar(100) alter table customer add constraint myCheckConstraint check (lastname <> 'Hitler') -- maar: alter table customer drop column lastname alter table customer drop myCheckConstraint |
Bij het aanmaken van een column is column verboden, bij verwijderen verplicht. Bij het aanmaken van een constraint is constraint verplicht, bij verwijderen optioneel.
* Of alleen SQL Server? Hoe dan ook, irritant.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nog erger dan tijdens fosdem zal wel niet kunnenElkeBxl schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:45:
"In de voetsporen van onze Belgische zus Délirium Café Brussel". Een vaste bestemming voor mij en mijn vriendengroep. Kan je nooit fout mee gaanAlleen jammer dat het zo over de koppen lopen is eens na 22u.
Neh in belgoland hadden ze dan:Ealanrian schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:26:
Rij maar eens door Duitsland, je voorligger niet zien aan de achterlichten maar aan de nog dichtere mist voor je...
- permanente remverlichting aan
- 1 remlicht aan ..
- geen verlichting aan
En het virus wat hier in nederland vooral bij bepaalde autotypes voorkomt .. komt daar bij bijna alle auto's voor .. richtingaanwijzers zijn ook altijd aangevreten.
Maar goed vervelendste vind ik nog de vrij aanzienlijke kans om te planeren .. das leuk op een plank of in een badkuip met een zeiltje .. maar niet in de otto. Vorig jaar terwijl het al weer droog was (maar de weg nog steeds een spiegel van het vocht) een dure mercedes zichzelf in de prak zien rijen in een lokaal zwembad op de snelweg. Was ik blij dat die me net had ingehaald en zo mooi waarschuwde voor dat zwembad.
Krijg er een guus meeuwis gevoel van ... (en nee dat is niet warm en fuzzy)ElkeBxl schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:36:
Haha, die betonplaten heb ik ook nooit gesnapt ook al waren bijna alle wegen zo aangelegd in de gemeente waar ik opgroeide. Geeft toch herkenbaar geluidje?
[ Voor 71% gewijzigd door gekkie op 16-09-2015 14:02 ]
Fosdem google summer of code party in 2014 was er wel heel gezellig. en het bier werd goedkoopgekkie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:57:
[...]
Nog erger dan tijdens fosdem zal wel niet kunnen
Dat ze op fosdem zelf eens een beter bierdistributiealgoritme bedenken .. van de ellende maar aan het duitsche "suse-bier" gegaan .. bier zonder ellelange wachtrij.Ealanrian schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:59:
[...]
Fosdem google summer of code party in 2014 was er wel heel gezellig. en het bier werd goedkoop
Wij hadden het, hier heb je tokens doe maar zoveel verschillende bieren algoritme. Dat werkte best aardiggekkie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:04:
[...]
Dat ze op fosdem zelf eens een beter bierdistributiealgoritme bedenken .. van de ellende maar aan het duitsche "suse-bier" gegaan .. bier zonder ellelange wachtrij.
Naja op de campus zelf schiet het gewoon niet op .. zelfde met de koffie. Doe eens prijs omlaag en parallel-processing .. en verkoop veel meer.Ealanrian schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:06:
[...]
Wij hadden het, hier heb je tokens doe maar zoveel verschillende bieren algoritme. Dat werkte best aardig
En met bier is er de kans dat ik dan ineens wat ga begrijpen van de anderehelft van de praatjes
Aah ja de campus was wel minder. Daar heb ik dan ook weinig gedronken of gegeten eigenlijk. Misschien ga ik komende editie weer kijken.gekkie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:10:
[...]
Naja op de campus zelf schiet het gewoon niet op .. zelfde met de koffie. Doe eens prijs omlaag en parallel-processing .. en verkoop veel meer.
En met bier is er de kans dat ik dan ineens wat ga begrijpen van de anderehelft van de praatjes
Devmeet op FOSDEM? Ben afgelopen twee jaar geweest, de ene talk is wel interessanter dan de andere. Maar gelukkig is er bier (en soms nog Mate)Ealanrian schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:12:
[...]
Aah ja de campus was wel minder. Daar heb ik dan ook weinig gedronken of gegeten eigenlijk. Misschien ga ik komende editie weer kijken.
Zowat iedere Belg zal het met me eens zijn: "Wij belgen kunnen beter met de wagen rijden als jullie Nederlanders."gekkie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:05:
Belgen .. krijgen die eigenlijk wel uitleg over al die fancy knopjes en lampjes voor ze in een auto stappen?
En ik vermoed dat we dit aan onze wegen te danken hebben
RTFM!
Paard en wagen bedoel je dan neem ik aan?_Moe_ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:22:
[...]
Zowat iedere Belg zal het met me eens zijn: "Wij belgen kunnen beter met de wagen rijden als jullie Nederlanders."
Dan*. En nee._Moe_ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:22:
[...]
Zowat iedere Belg zal het met me eens zijn: "Wij belgen kunnen beter met de wagen rijden als jullie Nederlanders."
Dat klopt denk ik wel, dat ze dat denken. Het is namelijk een heel egoïstische gedachte. En egoïstische mensen hoeven natuurlijk geen rekening te houden met anderen op de weg._Moe_ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:22:
[...]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mjah talks zijn zeer wisselend .. ook vaak genoeg dat het op papier hier wat leek en in de praktijk tegen viel maar ook genoeg andersom. Wel jammer dat ik vaak had dat er interessante dingen tegenover elkaar stonden (en de zalen eigenlijk veel te klein aan het worden zijn .. met als gevolg soms maar strategisch blijven zitten). En ook irri dat je totaal niet op de video opnames kunt vertrouwen. Beide jaren een hoop wat niet gelukt is. Maar niettemin toch een leuk weekend gehad de afgelopen 2x.
You win.oisyn schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:24:
[...]
Dat klopt denk ik wel, dat ze dat denken. Het is namelijk een heel egoïstische gedachte. En egoïstische mensen hoeven natuurlijk geen rekening te houden met anderen op de weg.
RTFM!
SRV-wagen waarmee je het pakje boter vervoert waarmee het rijbewijs verkregen is ?_Moe_ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:22:
[...]
Nu zou ik toch echt graag meermaals kunnen liken_Moe_ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:22:
[...]
Nederlanders en Belgen die soebatten over in welk land de beste bestuurders wonen, terwijl beide landen grenzen aan Duitsland
iOS developer
Die zodra ze in Nederland aankomen vergeten dat zoveel mogelijk rechts rijden op zich wel fijn is. :BikkelZ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:52:
Nederlanders en Belgen die soebatten over in welk land de beste bestuurders wonen, terwijl beide landen grenzen aan Duitsland
Mwah. Dat vind ik nog wel meevallen. Als ik kijk wie er in Nederland onnodig links rijden, zijn dat hoofdzakelijk Nederlands zelf. En dat is niet omdat die er meer rijden.Afvalzak schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:59:
[...]
Die zodra ze in Nederland aankomen vergeten dat zoveel mogelijk rechts rijden op zich wel fijn is. :
Als ik in Nederland met de motor op de snelweg rijdt, vind ik dat een stuk minder prettig rijden dan wanneer ik over de Duitse Autobahn rijd. Ik ben een paar maanden geleden met de motor naar de Eifel geweest en je kunt precies merken wanneer je in Duitsland zit. Duitsers zijn in het algemeen een stuk socialere weggebruikers dan Nederlanders.
Ik wil 'hold your lane'! Dat zoveel mogelijk rechts rijden werkt op een bepaald moment echt niet meer op bredere snelwegen.Afvalzak schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:59:
[...]
Die zodra ze in Nederland aankomen vergeten dat zoveel mogelijk rechts rijden op zich wel fijn is. :
Mja, ik vind dat bloedirritant. Als ik op de A2 rij (5-baans met trajectcontrole op 100km/u, dus iedereen kachelt 90-95 km/u want net iets onder de 100 op de teller, en ik op de cruise control 110km/u, wat 104 is volgens mijn navigatie
), dan kom ik regelmatig voor de keuze: gewoon maar even rechts inhalen, of 3 banen opschuiven omdat zo'n eikel per se op de 3e of 4e baan wilt blijft hangen. Er is geen enkele reden voor hen om niet gewoon even naar rechts te gaan, toch vertikken ze het.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat werkt alleen maar op enorm brede snelwegen, die hebben we in nederland bijna niet. Het is niet voor niks dat het ook in Amerika op grote delen van het wegennet gewoon de bedoeling is dat je zoveel mogelijk naar rechts gaat.incaz schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:24:
[...]
Ik wil 'hold your lane'! Dat zoveel mogelijk rechts rijden werkt op een bepaald moment echt niet meer op bredere snelwegen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
.oisyn schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:33:
Mja, ik vind dat bloedirritant.

Ik rijd ook altijd +/- 10km harder op de teller vanaf +/-90 km/h. Gaat doorgaans prima.
[ Voor 46% gewijzigd door mbarie op 16-09-2015 15:45 ]
Nou ja, 'bijna niet' - het grootste deel van de randstad heeft 3 banen minimaal overdag / spits. En daarvan loopt de middelste baan met regelmaat vol.Woy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:38:
[...]
Dat werkt alleen maar op enorm brede snelwegen, die hebben we in nederland bijna niet. Het is niet voor niks dat het ook in Amerika op grote delen van het wegennet gewoon de bedoeling is dat je zoveel mogelijk naar rechts gaat.
Ook met de drukke driebaanswegen in nederland met enorm veel op- en afritten gaat het echt niet fijn werken. Eigenlijk is de A2 tussen Utrecht en Amsterdam een van de weinige uitzonderingen waar het waarschijnlijk wel goed zou werken.incaz schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:45:
[...]
Nou ja, 'bijna niet' - het grootste deel van de randstad heeft 3 banen minimaal overdag / spits. En daarvan loopt de middelste baan met regelmaat vol.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Meeste snappen het nog niet als je vervolgens voor hun neus weer 4 banen naar rechts opschuift..oisyn schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:33:
Mja, ik vind dat bloedirritant. Als ik op de A2 rij (5-baans met trajectcontrole op 100km/u, dus iedereen kachelt 90-95 km/u want net iets onder de 100 op de teller, en ik op de cruise control 110km/u, wat 104 is volgens mijn navigatie), dan kom ik regelmatig voor de keuze: gewoon maar even rechts inhalen, of 3 banen opschuiven omdat zo'n eikel per se op de 3e of 4e baan wilt blijft hangen. Er is geen enkele reden voor hen om niet gewoon even naar rechts te gaan, toch vertikken ze het.
Bij veel op- en afritten en drie banen werkt het juist wel beter. Dan kun je namelijk gewoon plaats maken als je er niet op of af moet, nu komt het invoegende verkeer soms in de verdrukking terwijl de 3e baan vrijwel leeg is.Woy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:46:
[...]
Ook met de drukke driebaanswegen in nederland met enorm veel op- en afritten gaat het echt niet fijn werken. Eigenlijk is de A2 tussen Utrecht en Amsterdam een van de weinige uitzonderingen waar het waarschijnlijk wel goed zou werken.
Ach. Die spitstrook begrijpt ook een groot deel van de automobilisten niet.
Mijn grootste irritatie is vooralsnog het "onnodig links rijden". Of eigenlijk beter gezegd: "Het onnodig in het midden rijden" of "Niet op de rechter rijstrook willen rijden".
Bloedirritant als iemand in het midden rijdt en iemand anders haalt hem langzaam in en jij moet afremmen, terwijl de rechter rijbaan volledig vrij is. En zelfs inhalen en wel naar die rechter baan gaan, doet ze dat nog niet beseffen. Zeker op de snelwegen waar je na 19u 130km/u mag; dat schijnen veel mensen ook niet te weten/durven.
Mijn grootste irritatie is vooralsnog het "onnodig links rijden". Of eigenlijk beter gezegd: "Het onnodig in het midden rijden" of "Niet op de rechter rijstrook willen rijden".
Bloedirritant als iemand in het midden rijdt en iemand anders haalt hem langzaam in en jij moet afremmen, terwijl de rechter rijbaan volledig vrij is. En zelfs inhalen en wel naar die rechter baan gaan, doet ze dat nog niet beseffen. Zeker op de snelwegen waar je na 19u 130km/u mag; dat schijnen veel mensen ook niet te weten/durven.
let the past be the past.
Tsja naast zoveel mogelijk rechts rijden bestaat er ook nog wel zoiets als afstandhouden, evenals:incaz schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:51:
[...]
Bij veel op- en afritten en drie banen werkt het juist wel beter. Dan kun je namelijk gewoon plaats maken als je er niet op of af moet, nu komt het invoegende verkeer soms in de verdrukking terwijl de 3e baan vrijwel leeg is.
- de volledige invoegstrook gebruiken
- zorgen dat je aan het begin van de invoegstrook minimaal dezelfde snelheid als het verkeer waartussen je wilt invoegen hebt
- ook afstandhouden op een oprit ...
bumper aan bumper met een sliert van 500m die 60 rijd .. willen invoegen tussen een niet afstandhoudende sliert vrachtwagens ... welkom op de a67 waar ze elkaar iedere ochtend in de prak rijden.
De spitsstrook is op veel plekken waar 'ie in gebruik genomen wordt ook echt een ronduit achterlijk principe. Daar is dan plek genoeg om nog een extra baan erbij te leggen zodat je ook in de spits netjes een vluchtstrook te behouden, maar nee: we maken van de vluchtstrook een extra baan, laten mensen de belijning negeren afhankelijk van de aan- of afwezigheid van een rood kruis boven de baan en gaan vervolgens zeuren dat geen hond het snapt en dat zelfs de mensen die het wél snappen het vaak niet prettig vinden om er te rijden.SPee schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:16:
[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 16-09-2015 16:22 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Naja opzich kun je het in een paar zinnen uitleggen .. dus als je dat niet kunt snappen .. wellicht is het dan verstandig om het toch bij een brommobiel dan wel SRV-wagen te houden of asiel aan te vragen in belgoland (als je je een beetje creatief kleed moet dat momenteel niet zo'n probleem zijn).NMe schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:21:
[...]
De spitsstrook is op veel plekken waar 'ie in gebruik genomen wordt ook echt een ronduit achterlijk principe. Daar is dan plek genoeg om nog een extra baan erbij te leggen zodat je ook in de spits netjes een vluchtstrook te behouden, maar nee: we maken van de vluchtstrook een extra baan, laten mensen de belijning negeren afhankelijk van de aan- of afwezigheid van een rood kruis boven de baan en gaan vervolgens zeuren dat geen hond het snapt en dat zelfs de mensen die het wél snappen het vaak niet prettig vinden om er te rijden.
(niet dat ik fan ben van spitsstroken, maar het niet snappen zou toch moeten betekenen dat je niet de weg op zou moeten)
[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 16-09-2015 16:27 ]
De implementatie is ook beroerd op veel plekken - je moet dingen doen die je nadrukkelijk niet mag. Vanuit UI-oogpunt vind ik ze dramatisch.SPee schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:16:
Hoewel de frustratie begrijpelijk is, is ook het gedrag van in het midden blijven rijden begrijpelijk, want bij een bepaalde drukte kom je er echt niet meer tussen.Mijn grootste irritatie is vooralsnog het "onnodig links rijden". Of eigenlijk beter gezegd: "Het onnodig in het midden rijden" of "Niet op de rechter rijstrook willen rijden".
Heb recentelijk best wat autokm gemaakt op allemaal verschillende wegen en tijdstippen, en dan blijkt dat het handigste gedrag echt per keer verschilt en het verkeer als geheel niet altijd goed werkt. De ene keer is het heel belangrijk dat je echt op tijd naar links moet want anders kom je er niet tussen, de andere keer zit je daarmee alleen maar mensen in de weg. Dat dat dus frictie geeft, vooral bij mensen die inderdaad niet heel veel rijden of vooral in andere situaties, vind ik volkomen begrijpelijk.
Ja, da's wel grappig. Heb eindelijk een keer mogen ervaren hoe het voelt als je als aso over de linkerrijbaan scheurt terwijl je echt veel sneller gaat dan de restEn zelfs inhalen en wel naar die rechter baan gaan, doet ze dat nog niet beseffen. Zeker op de snelwegen waar je na 19u 130km/u mag; dat schijnen veel mensen ook niet te weten/durven.
Naast wat NMe al zei, het bijbehorende bord is verre van optimaal leesbaar.

Deze staat soms op een totaal random plek, op een 12 meter hoge paal (A9), heeft een rode lijn welke smaller is dan de witte pijl voor de weg die doorgestreept wordt en bovendien minder reflecteert, en het is een dynamisch bord met allemaal extra randjes en poep.
Deze staat soms op een totaal random plek, op een 12 meter hoge paal (A9), heeft een rode lijn welke smaller is dan de witte pijl voor de weg die doorgestreept wordt en bovendien minder reflecteert, en het is een dynamisch bord met allemaal extra randjes en poep.
{signature}
Zijn er maar weinig zonder ook nog signalering boven elke rijstrook .. die zijn toch vrij lastig bij herhaling te missen lijkt me.Voutloos schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:28:
Naast wat NMe al zei, het bijbehorende bord is verre van optimaal leesbaar.
[afbeelding]
O, dat klopt. Zou zelfs soms denken dat matrix-borden altijd en overal op de snelweg de oplossing zou moeten zijn. En dan kan dit kansloze bord lekker de prullenbak in.
En gooi er dan meteen 24/7 de snelheid op (ook voor 120 en 130), dan kunnen die onderborden met tijden ook lekker naar de stort.
En gooi er dan meteen 24/7 de snelheid op (ook voor 120 en 130), dan kunnen die onderborden met tijden ook lekker naar de stort.
[ Voor 28% gewijzigd door Voutloos op 16-09-2015 16:38 ]
{signature}
Ik vind 'bij rood X rijstrook dicht' dan wel weer een schitterend bord, terwijl
Er zit zo weinig visie achter, de ene keer moet je met zo'n lullig bordje maar precies weten wat de bedoeling is (en bv het kruisen van afslagen over de spits-vluchtstrook is mij niet eens automatisch duidelijk), de andere keer hebben ze het idee dat ze die gigantisch niet-te-missen kruizen nog eens extra moeten verduidelijken.
Er zit zo weinig visie achter, de ene keer moet je met zo'n lullig bordje maar precies weten wat de bedoeling is (en bv het kruisen van afslagen over de spits-vluchtstrook is mij niet eens automatisch duidelijk), de andere keer hebben ze het idee dat ze die gigantisch niet-te-missen kruizen nog eens extra moeten verduidelijken.
Zolang je maar niet als een gek na elke auto weer volledig rechts inschuift om je punt duidelijk te maken. Je hebt er zo een aantal die daar hun stokpaardje van maken en na elke auto inhalen helemaal naar rechts schuiven terwijl ze zelf zien dat ze 100m later alweer een auto moeten inhalen, met als resultaat dat ze enorm zitten slalommen en de weg onveilig maken met hun onrustig rijgedrag.gekkie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:47:
[...]
Meeste snappen het nog niet als je vervolgens voor hun neus weer 4 banen naar rechts opschuift.
Heb trouwens niet het idee dat het echt gaat om niet snappen, maar eigenlijk wil je toch wel dat verkeersdeelnemers dat soort dingen redelijk intuitief / geautomatiseerd doen ipv dat ze het de hele tijd cognitief moeten beredeneren.gekkie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:26:
[...]
Naja opzich kun je het in een paar zinnen uitleggen .. dus als je dat niet kunt snappen .. wellicht is het dan verstandig om het toch bij een brommobiel dan wel SRV-wagen te houden of asiel aan te vragen in belgoland (als je je een beetje creatief kleed moet dat momenteel niet zo'n probleem zijn).
(niet dat ik fan ben van spitsstroken, maar het niet snappen zou toch moeten betekenen dat je niet de weg op zou moeten)
En met die belijning is wat dat betreft echt een probleem - op de A28 kom je vlak voor Utrecht een stuk tegen waar het verkeer vanaf rechts over de doorgetrokken streep zomaar invoegt omdat dat een spitsstrook is, terwijl je op de A12 vlak voor Utrecht een plek hebt waar ze een lange doorgetrokken streep hebben bij een invoegstrook omdat het verkeer daar niet mag invoegen en je juist door moet rijden. (Driebergen.)
Dan gaan je intuities makkelijk de mist in.
(Betere oplossing: e-ink-lijnen?)
Laten we het zo zeggen: die dingen liggen lang niet overal in de buurt dus veel mensen zien die dingen nooit. Bovendien bestonden spitsstroken 20 jaar geleden (toen veel mensen hun rijbewijs allang hadden) nog niet. Als je dan ineens bij zo'n strook aankomt kan ik me best voorstellen dat je even niet weet wat het nou allemaal voor moet stellen.gekkie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:26:
[...]
Naja opzich kun je het in een paar zinnen uitleggen .. dus als je dat niet kunt snappen .. wellicht is het dan verstandig om het toch bij een brommobiel dan wel SRV-wagen te houden of asiel aan te vragen in belgoland (als je je een beetje creatief kleed moet dat momenteel niet zo'n probleem zijn).
Komt nog bij dat het ook gewoon onprettig rijdt. Je hebt geen vluchtstrook, kan alleen naar links uitwijken en alle belijning zegt dat je eigenlijk verkeerd zit. Alles schreeuwt dat je daar eigenlijk beter niet kan rijden, behalve dat groene rondje boven de baan.
Het moge trouwens duidelijk zijn dat ik wel weet hoe een spitsstrook werkt en dat ik ook gewoon netjes helemaal naar rechts ga tenzij er veel vrachtwagens rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 16-09-2015 16:44 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Hangt er vanaf hoe hard diegene rijd die ik daar dan zou moeten gaan inhalen .. als ons snelheidsverschil betrekkelijk laag is zit ik braaf op de rechterbaan. En verder vooral een kwestie van kijken in je spiegels wat de rest doet en wanneer je moet aangeven dat je graag een baan wil opschuiven als het voor de achterop komende ook gewoon normaal mogelijk is om er eentje naar links op te schuiven. Zo moeilijk is het allemaal niet om een beetje vloeiend door te rijden met z'n allen. En als je inhaalt haal dan ook in .. en blijf er niet naast of half schuin achter rijden.Neverwinterx schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:37:
[...]
Zolang je maar niet als een gek na elke auto weer volledig rechts inschuift om je punt duidelijk te maken. Je hebt er zo een aantal die daar hun stokpaardje van maken en na elke auto inhalen helemaal naar rechts schuiven terwijl ze zelf zien dat ze 100m later alweer een auto moeten inhalen, met als resultaat dat ze enorm zitten slalommen en de weg onveilig maken met hun onrustig rijgedrag.
Maarja meeste zijn aan het kleppen met de passagiers, poederen, bellen .. of hun eigen al dan niet rode kruis aan het bekijken (sms / ik bel wel maar ik wil het niet laten zien .. meest erge want geheel op en neer kijken kost nog meer tijd dan gewoon wel blijven kijken .. maar goed), en hebben dus gaar geen idee wat er voor hun gebeurd .. laat staan achter hun.
Meeste auto's zie je voor het inhalen dan ook:
- flink dicht op de voorganger rijden
- een klein slingertje maken (eventueel gecombineerd met eerst flink remmen)
- zijdelings bewegen
- soms knipperen en soms spiegelen
- eventueel een flinke slinger maken .. want oh er zat toch nog iemand .. goh .. kwam die nou zo opeens vandaan.
Kortom .. briljant voorbereid.
Dit zijn kritiek punten waarom ik er ook geen fan van ben (naast dat het vaak door de snelheidsbeperking nog beroerder opschiet dan zonder tegen de tijd dat ik er langs kom), maar het niet snappen op een recht stuk met voldoende ruimte rechts groene pijlen erboven .. wat wil een mens nog meer.incaz schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:43:
[...]
Heb trouwens niet het idee dat het echt gaat om niet snappen, maar eigenlijk wil je toch wel dat verkeersdeelnemers dat soort dingen redelijk intuitief / geautomatiseerd doen ipv dat ze het de hele tijd cognitief moeten beredeneren.
En met die belijning is wat dat betreft echt een probleem - op de A28 kom je vlak voor Utrecht een stuk tegen waar het verkeer vanaf rechts over de doorgetrokken streep zomaar invoegt omdat dat een spitsstrook is, terwijl je op de A12 vlak voor Utrecht een plek hebt waar ze een lange doorgetrokken streep hebben bij een invoegstrook omdat het verkeer daar niet mag invoegen en je juist door moet rijden. (Driebergen.)
Dan gaan je intuities makkelijk de mist in.
(Betere oplossing: e-ink-lijnen?)
That includes me .. en opzich is er ook wel de nodige voorlichting over geweest.NMe schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:43:
[...]
Laten we het zo zeggen: die dingen liggen lang niet overal in de buurt dus veel mensen zien die dingen nooit. Bovendien bestonden spitsstroken 20 jaar geleden (toen veel mensen hun rijbewijs allang hadden) nog niet. Als je dan ineens bij zo'n strook aankomt kan ik me best voorstellen dat je even niet weet wat het nou allemaal voor moet stellen.
Gekke is dat andere wijzigingen gedurende het leven ze dan moeiteloos af gaan.
Handdoekje leggen niemand zeggen op een turkse all inclusive hebben ze allemaal gelijk door geloof ik
Yeps daarom ben ik er ook geen fan van .. maar het niet snappen .. als enorme kudde dier .. bij mij gaat het er niet in .. dat je niet zoiets hebt van .. goh .. iedereen rijd op de vluchtstrook ... goh .. overal hangt iets groens ... zou het misschien .. neeeee ... en als je daar niet aan toe komt met denken dan ben je kennelijk met je gedachten ergens anders (aspiraties voor een spookrijder denk ik dan .. als je de context van een weg niet kunt lezen).Komt nog bij dat het ook gewoon onprettig rijdt. Je hebt geen vluchtstrook, kan alleen naar links uitwijken en alle belijning zegt dat je eigenlijk verkeerd zit. Alles schreeuwt dat je daar eigenlijk beter niet kan rijden, behalve dat groene rondje boven de baan.
Het moge trouwens duidelijk zijn dat ik wel weet hoe een spitsstrook werkt en dat ik ook gewoon netjes helemaal naar rechts ga tenzij er veel vrachtwagens rijden.
PS. wie maakt er eens een "quote onderaan in laatste wijziging if als laatste gereageerd knop"
[ Voor 42% gewijzigd door gekkie op 16-09-2015 16:55 ]
Juist dat context gevoel wordt zo ondermijnd... Overigens is het rijden op zo'n spitsstrook die omkeert ook echt heel eng, je hebt echt het idee dat je idd aan het spookrijden bent. (was bij Washington, weet eigenlijk niet of ze die hier ook hebben)
Je hebt bij Adam wel een wisselstrook? Bedoel je dat?incaz schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:58:
Juist dat context gevoel wordt zo ondermijnd... Overigens is het rijden op zo'n spitsstrook die omkeert ook echt heel eng, je hebt echt het idee dat je idd aan het spookrijden bent. (was bij Washington, weet eigenlijk niet of ze die hier ook hebben)
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Als je niet actief met het autorijden bezig bent wel ja. Nou is dat de modusoperandi van minimaal 50% van het verkeer, waarvoor een zelfrijdend barrel een uitkomst zou zijn.incaz schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:58:
Als je weet wat je gedaan hebt valt zo'n wisselstrook ook wel mee .. als je er met je hoofd niet bij bent kan ik me voorstellen dat je na een tijdje schrikt van waar je je bevindt. Betekend dus ongeconcentreerd rijden en derhalve een signaal dat je eens wat beter op moet gaan letten aangezien dat nog allemaal relatief statische evenementen zijn die op je pad komen, als je die eigenlijk al niet aan kunt...
Maar goed bij wegwerkzaamheden gaat het ook zo .. heb je nog wel wat ondersteuning van nog meer snelheidsverlaging .. andere kleur belijning en nog een berg meer borden en paaltjes en kleurtjes en tierelantijnen. Maar mag je (zeker in duitsland) ook soms door een mooi stripje gescheiden aan de andere kant van de middenberm rijden voor enkele kilometers.
Mijn concentratie gaat voornamelijk kapot van 6 baans wegen waar je dan 80 mag met trajectcontrole voor enige kilometers aan een stuk.
[ Voor 46% gewijzigd door gekkie op 16-09-2015 17:48 ]
Nee, ook als je wel bewust bezig bent, maar niet bekend met de situatie. Het probleem is dat je mensen traint om allerlei automatische interpretaties weer af te leren. Waar je eerst al meteen een ongemakkelijk gevoel krijgt omdat het gewoon verkeerd voelt zijn al die onderbewuste signalen nu verkeerd afgesteld.gekkie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:41:
[...]
Als je niet actief met het autorijden bezig bent wel ja.
Die omgekeerd strook bv: Het viel meteen op dat de borden en afslagen verkeerd zijn. Maar dat soort dingen leer je dus negeren, met als gevolg dat als je echt een keer verkeerd zit die waarschuwing die minder gegeven wordt. Het gaat dan ook niet ook de situaties waarin het goed gaat maar juist om de situaties dat dingen mislopen.
FWest: Dat zou kunnen ja. Ik geloof van wel maar ken het niet echt.
Vagrant stuk. Fijne timing
Hmm zou ik dan zo goed afgetraind zijn ?incaz schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:04:
[...]
Nee, ook als je wel bewust bezig bent, maar niet bekend met de situatie. Het probleem is dat je mensen traint om allerlei automatische interpretaties weer af te leren. Waar je eerst al meteen een ongemakkelijk gevoel krijgt omdat het gewoon verkeerd voelt zijn al die onderbewuste signalen nu verkeerd afgesteld.
Die omgekeerd strook bv: Het viel meteen op dat de borden en afslagen verkeerd zijn. Maar dat soort dingen leer je dus negeren, met als gevolg dat als je echt een keer verkeerd zit die waarschuwing die minder gegeven wordt. Het gaat dan ook niet ook de situaties waarin het goed gaat maar juist om de situaties dat dingen mislopen.
Nah waarschijnlijker dat ik zo'n enorme stijfkop ben dat ik niet zo gauw ontraint geraak
Kan er nou niet echt last van hebben voor mijn gevoel, het is een uitzonderingssituatie .. en ja daar ben ik me bewust van .. en dat lijkt me opzich ook deels de bedoeling. maar om nou te zeggen dat ik maffe dingen ga doen (niet maffer dan anders in iedergeval).
Stuk ? als in zijn guus meeuwis en Vagrant uit elkaar ?
.. neeeeee
Nooit meer "belgische-snelweg belgische-snelweg .. tooettttooettt"
[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 16-09-2015 19:38 ]
Het lijkt er op dat ik stuk wasgekkie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:35:
[...]
Stuk ? als in zijn guus meeuwis en Vagrant uit elkaar ?
.. neeeeeeneeeee
Nooit meer "belgische-snelweg belgische-snelweg .. tooettttooettt"
@Gekkie: volgens mij bedoelt Incaz de reversible lanes, een heel ander concept dan de spitsstroken in NL.
Op dergelijke wegen heb je een oneven aantal rijstroken, waarbij de middelste rijstrook afhankelijk van de drukte van richting wisselt. En dan krijg je dus inderdaad onduidelijke situaties waarbij je het idee krijgt dat je aan het spookrijden bent.
In NL zijn de rijrichtingen altijd al fysiek gescheiden en de spitsstrook ligt altijd aan dezelfde kant van de vangrail als de rest van de rijstroken die jouw richting opgaan. Dat kan door de belijning nog onnatuurlijk aanvoelen (doorgetrokken strepen die je mag negeren, smaller, etc.) maar is van een heel ander kaliber als de reversible lanes.
Op dergelijke wegen heb je een oneven aantal rijstroken, waarbij de middelste rijstrook afhankelijk van de drukte van richting wisselt. En dan krijg je dus inderdaad onduidelijke situaties waarbij je het idee krijgt dat je aan het spookrijden bent.
In NL zijn de rijrichtingen altijd al fysiek gescheiden en de spitsstrook ligt altijd aan dezelfde kant van de vangrail als de rest van de rijstroken die jouw richting opgaan. Dat kan door de belijning nog onnatuurlijk aanvoelen (doorgetrokken strepen die je mag negeren, smaller, etc.) maar is van een heel ander kaliber als de reversible lanes.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ligt toch niet echt aan Vagrant dan toch? De oplossing als Vagrant stuk is:Firesphere schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:43:
[...]
Het lijkt er op dat ik stuk wasHeeft me een half uur gekost om te ontdekken dat de applicatie in live-mode stond, en dus redirect deed naar www.localhost/ Vond vuurvosje niet leuk.
code:
1
| vagrant destroy && vagrant up |
Eerste keer vond ik even wennen en dan bedoel ik de wisselbaan bij de A1 richting Amsterdam inderdaad maar afgezien daarvan vind ik het wel erg prettig rijden. Ik heb ook niet het idee dat ik verkeerd tegen borden aan zit te kijken of zo. Alleen de belijning is ietwat gek als je er op rijdt, omdat je over een doorgetrokken streep invoegt zonder invoegstrook. Maar je hebt aan beide kanten een rijbaanscheiding van beton, dus je hebt wel gewoon door dat je op een éénrichting baan zit.Ger schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:40:
@Gekkie: volgens mij bedoelt Incaz de reversible lanes, een heel ander concept dan de spitsstroken in NL.
Spitsstroken ben ik het overigens wel wat mee eens, die dingen zorgen in sommige situaties wel degelijk voor verwarring. Vooral in combinatie met in/uitvoegstroken bedoel ik dan
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 17-09-2015 09:15 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Achja dan erger ik me meer aan alle "creatieve" constructies die men binnen de bebouwde kom weet te verzinnen. Alles lijkt geoorloofd onder het adagium "meer verwarring betekent minder snelheid en dus minder ongelukken" .. en het NIH-syndrome is daar ook erg gebruikelijk.
Dat heb ik dus een aantal keer gedaan zonder resultaatwackmaniac schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:04:
[...]
Ligt toch niet echt aan Vagrant dan toch? De oplossing als Vagrant stuk is:
code:
1 vagrant destroy && vagrant up
Die baan is echt een uitkomstCloud schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:11:
[...]
Eerste keer vond ik even wennen en dan bedoel ik de wisselbaan bij de A1 richting Amsterdam inderdaad maar afgezien daarvan vind ik het wel erg prettig rijden. Ik heb ook niet het idee dat ik verkeerd tegen borden aan zit te kijken of zo. Alleen de belijning is ietwat gek als je er op rijdt, omdat je over een doorgetrokken streep invoegt zonder invoegstrook. Maar je hebt aan beide kanten een rijbaanscheiding van beton, dus je hebt wel gewoon door dat je op een éénrichting baan zit.
Spitsstroken ben ik het overigens wel wat mee eens, die dingen zorgen in sommige situaties wel degelijk voor verwarring. Vooral in combinatie met in/uitvoegstroken bedoel ik dan
Nothing to see here!
Inderdaad!Rutix schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:47:
[...]
Die baan is echt een uitkomstik heb hem 's ochtends altijd naar Amsterdam en naar huis ook!
Ik heb alleen nog wel eens dat mensen denken dat ik op een asociale manier daar probeer in te voegen. Ik kom van bussum/naarden en heb weinig ruimte om op de wisselstrook te komen dus moet dan 3 banen opschuiven vanaf de invoegstrook, als ik dan een gaatje zie zet ik hem er tussen. Kunnen (enigszins begrijpelijk) niet heel veel mensen waarderen.
Heb wel eens een mercedes meneer gehad die mij om die reden de hele wisselstrook heeft zitten treiteren door in te halen te remmen, dicht erop zitten etc..
[ Voor 11% gewijzigd door maxtz0r op 17-09-2015 09:55 ]
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Ik heb ook wel het idee dat het (soms) wat averechts werkt, omdat je niet veel verder ook een rijstrook minder krijgt op de doorgaande weg (niet de wisselstrook zelf!). Je ziet dat best veel mensen dan ineens bedenken toch de wisselstrook op te willen, of juist niet en dat men daarom op de rem moet.maxtz0r schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:54:
[...]
Inderdaad!
Ik heb alleen nog wel eens dat mensen denken dat ik op een asociale manier daar probeer in te voegen. Ik kom van bussum/naarden en heb weinig ruimte om op de wisselstrook te komen dus moet dan 3 banen opschuiven vanaf de invoegstrook, als ik dan een gaatje zie zet ik hem er tussen. Kunnen (enigszins begrijpelijk) niet heel veel mensen waarderen.
Heb wel eens een mercedes meneer gehad die mij om die reden de hele wisselstrook heeft zitten treiteren door in te halen te remmen, dicht erop zitten etc..
Als we allemaal toch eens zo zouden rijden als van mij wordt verwacht
- Onverwachte situaties optreden voor weggebruikers die WEL vooruit proberen te kijken
- Inhalen op snelheid niet kan, omdat men eerst vlak achter de vrachtwagen rijdt en dan wil inhalen, ipv wat afstand houden en snelheid maken wanneer het kan.
- Men niet doorheeft dat er een wisselstrook is, of dat er groene kruizen boven de vluchtstrook staan. (deze groep mensen kijkt voor mijn gevoel niet veel verder dan recht voor de auto, max 50 meter)
- Men flink moet remmen, om in te voegen wanneer er een rijstrook minder komt, terwijl dat toch zo vaak en zo ruim vantevoren wordt aangegeven. (Ander punt van aandacht zijn die mensen die anderen er niet tussen willen laten, waardoor iets vergelijkbaars ontstaat....)
Ik vind voornamelijk die bumperklevers vlak voor mijn neus vervelend op de linker weghelft.
Lekker op de bank
Geef ze de kost die eerst remmen ... want ze zitten er te dicht op om in hun spiegels te durven kijken ... en dan met een pis snelheid hem er voor schuiven ..jbdeiman schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:31:
[...]
• Inhalen op snelheid niet kan, omdat men eerst vlak achter de vrachtwagen rijdt en dan wil inhalen, ipv wat afstand houden en snelheid maken wanneer het kan.
(Waarbij ze het meestal pas doen als je al vrij dicht genaderd bent .. en niet toen er nog een ruime afstand was en je met anticiperen en gas los niet eens had hoeven remmen ... terwijl als ze dan nog iets beter hadden gekeken ze ook nog gezien hadden dat achter jou er ook niemand rijd en ze dus nog beter ook nog die 2 tellen extra hadden kunnen wachten .. maarja snelheid van anderen en verkeersbeeld inschatten via spiegels schijnt niet echt gemakkelijk te zijn geloof ik.
Volgens mij hebben de Tesla's er ook last van. Al meerdere malen meegemaakt dat die zó vlak voor mij gingen invoegen (van rechts naar links), dat ik verbaasd ben dat er nog 1 cm ruimte tussen zat. Ik dacht dat ze nog naast mij reden.gekkie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:38:
[...]
maarja snelheid van anderen en verkeersbeeld inschatten via spiegels schijnt niet echt gemakkelijk te zijn geloof ik.
let the past be the past.
Geen idee of dit al voorbij gekomen is, maar dit zijn dingen die je niet verwacht als je een IDE gebruikt:
https://www.humankode.com...st-me-6500-in-a-few-hours
Dit zijn de soort dingen die je steeds meer gaat verwachten hoe langer je een IDE gebruiktSkyaero schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:07:
Geen idee of dit al voorbij gekomen is, maar dit zijn dingen die je niet verwacht als je een IDE gebruikt:
Duur geintje. En hoewel het natuurlijk zeer ernstig is dat de checkbox "Private repository" niets doet is het wel mooi dat hij de hand ook in eigen boezem steekt, en dat hij voortaan zulke access keys gaat .gitignore'en.
edit:
edit:
Dat is wel heel netjes van Amazon, want ze zijn daar helemaal niet toe verplicht.Amazon has indicated that they will refund the full amount. The process could take several business days.
[ Voor 31% gewijzigd door Alex) op 17-09-2015 12:14 ]
We are shaping the future
Amazon handelt het ook netjes af:
Edit: Alex) was me net voor zie ikAmazon has indicated that they will refund the full amount. The process could take several business days.
[ Voor 11% gewijzigd door Rhapsody op 17-09-2015 12:18 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Nuance is wel dat het een probleem is in een extensie die niet door Microsoft is ontwikkeld.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Volgens mij wel door Microsoft ontwikkeld, maar open sourced en verder ontwikkeld door Github.Sebazzz schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:22:
Nuance is wel dat het een probleem is in een extensie die niet door Microsoft is ontwikkeld.
The GitHub Extension for Visual Studio is an open source project primarily maintained by GitHub but was initially jointly developed with Microsoft.
[ Voor 21% gewijzigd door CodeIT op 17-09-2015 12:24 . Reden: Relevante quote toegevoegd ]
Hebben jullie eigenlijk al eens naar React Native gekeken? Het ziet er interessant uit. Alleen ik weet niet of het bundelen van alle applicatie logica in één groot JavaScript bestand (hoewel minified) zo'n goed idee is. Het is een toch een stuk makkelijker te 'jatten' dan in de weer te moeten met IDA Pro bij een normaal native applicatie.
Wat vinden jullie? Moeten we hier bang voor zijn of maakt het allemaal niet zo uit?
Wat vinden jullie? Moeten we hier bang voor zijn of maakt het allemaal niet zo uit?
Is dat de reden dat de Facebook app zo ruk traag is? Het is gebouwd in Javascript? Ben nog niet met React bezig geweest. Wel een beetje Angular, niet erg enthousiast, en nu beetje aan het rommelen met Polymer; beetje andere insteek van Ember/Angular/React, maar ben er enthousiaster over dan deze drie.alienfruit schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:01:
Hebben jullie eigenlijk al eens naar React Native gekeken? Het ziet er interessant uit. Alleen ik weet niet of het bundelen van alle applicatie logica in één groot JavaScript bestand (hoewel minified) zo'n goed idee is. Het is een toch een stuk makkelijker te 'jatten' dan in de weer te moeten met IDA Pro bij een normaal native applicatie.
Tegelijkertijd is dat wel weer erg makkelijk, net als telecomproviders die heeeeel makkelijk incasseren bij obscure sms-diensten, onverwacht hoog dataverbruik etc. Het is toch steeds weer de schuld van het individu, en vooral niet van de giga-companies die best weten dat dergelijke dingen mislopen maar geen zin hebben daar iets aan te doen, want lucratief business model. Ik ga daar niet mee akkoord.Alex) schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:13:
Dat is wel heel netjes van Amazon, want ze zijn daar helemaal niet toe verplicht.
In de post staan een aantal hele goede vragen en suggesties (waarom maakt Amazon het zo makkelijk en het stoppen ervan zo ondoorzichtig.) We mogen/moeten echt echt echt wel wat meer verantwoordelijkheid verwachten van zulke miljardenbedrijven, ipv steeds meegaan in het idee dat het allemaal je eigen schuld is en dat het logisch is dat je als individu meer expertise moet hebben dan een heel bedrijf vol deskundigen bij elkaar.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.