We are shaping the future
Oh zeker. Maar dan wel een die de schuld op zich neemt en niet op anderen schuift.
*duimpje omhoog*zeef schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:13:
[...]
Oh zeker. Maar dan wel een die de schuld op zich neemt en niet op anderen schuift.
Zoiets dacht ik ook te zijn tegengekomen. Was vrij snel duidelijk (op een harde manier) dat het 'working as intended' was
Morgen .Plan voor nieuwe community manager?zeef schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:13:
[...]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Daarnet constant BSoD's die gerelateerd waren aan memory issues (PAGE_FAULT, MEMORY_MANAGEMENT) in een 3-dagen-oude laptop. Leek me wat vreemd, ook omdat memtest na 10 passes nog niets had gevonden. Bleek dus een brakke driver te zijn die conflicteert met de IGP en dus niet goed samen kan werken, behalve op de meegeleverde Windows-drivers (die overigens ook prima zijn, dus ok).
Never mind, net weer een blue screen dus memtest maar weer even aanzwengelen.
[ Voor 8% gewijzigd door F.West98 op 01-09-2015 23:47 ]
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Eeuwig en altijd gezeik mee
Het ziet er altijd wel leuk dat soort dingen, maar is het toch altijd net niet helaas. babun gebruikt pact als package manager en die heeft helaas niet de mogelijkheid om alle packages in 1x bij te werken naar de nieuwste versie. Zo is er altijd een feature die ik net mis bij dat soort toolpacks, waardoor je het toch niet gebruikt.Firesphere schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:48:
Dit ziet er best aardig uit: https://github.com/babun/babun
Ik ben op zoek naar pacman (van archlinux) met de AUR, maar dan voor Windows. Vrees dat dat maar ijdele hoop blijft of dat ik het zelf moet gaan maken ofzo...
Klopt, maar ik ben't nu een beetje aan het proberen, maar het is sowieso beter dan cygwin o.i.d. werkt lekkerder out of the box enzo.Gleighton schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:11:
[...]
Het ziet er altijd wel leuk dat soort dingen, maar is het toch altijd net niet helaas. babun gebruikt pact als package manager en die heeft helaas niet de mogelijkheid om alle packages in 1x bij te werken naar de nieuwste versie. Zo is er altijd een feature die ik net mis bij dat soort toolpacks, waardoor je het toch niet gebruikt.
Ik ben op zoek naar pacman (van archlinux) met de AUR, maar dan voor Windows. Vrees dat dat maar ijdele hoop blijft of dat ik het zelf moet gaan maken ofzo...
grmbll hmmfffpprr .. ja het staat in de specs .. maar wat een geneuzel.
Hoe lang zit er al Remote Desktop ondersteuning in WIndows? Een jaar of 20?
En nog steeds vern**kt WIndows alle grafische settings na een RDP sessie. Geen anti-aliasing bij fonts, scheve verhouding bij sommige windows, Alt-Tab iconen zijn te klein en lelijk.
Zucht.
edit: Nog meer te klagen! IT Recruiters die mails met virussen verzenden. Really?
[ Voor 12% gewijzigd door EddoH op 02-09-2015 09:41 ]
Het is niet zo dat andere OS'en dit niet hebben; Ubuntu wil mij ook minstens een keer per week laten rebooten en ook mijn Macbook wil, hoewel minder frequent, herstart worden.gekkie schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:42:
Tsja windows is nog steeds niet helemaal (of helemaal niet) verlost van "rebooten" na elke scheet.
Read the code, write the code, be the code!
Ik gebruik nu Console2 + powershell/cygwin/visualstudio command prompt. Maar ik kwam onderlaatst een mooiere versie dan Console2 tegen maar die kan ik niet meer vinden xD.Firesphere schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:12:
[...]
Klopt, maar ik ben't nu een beetje aan het proberen, maar het is sowieso beter dan cygwin o.i.d. werkt lekkerder out of the box enzo.
Verneukt de grafische settings op de pc waar je de RDP vanaf start (dus niet de pc waarnaar je gaat RDP-en)? Ik heb daar sinds 7 namelijk geen last meer van. Hier blijft alles netjes hetzelfde, misschien komt het ook wel omdat ik nu RoyalTS gebruik.EddoH schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:06:
Ik *mopper* even mee.
En nog steeds vern**kt WIndows alle grafische settings na een RDP sessie. Geen anti-aliasing bij fonts, scheve verhouding bij sommige windows, Alt-Tab iconen zijn te klein en lelijk.
Zucht.
edit: Nog meer te klagen! IT Recruiters die mails met virussen verzenden. Really?
Nothing to see here!
Dat was vast deze, ik gebruik hem met veel plezier iig (en in tegenstelling tot Console2 wordt deze nog onderhouden).Rutix schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:42:
[...]
Ik gebruik nu Console2 + powershell/cygwin/visualstudio command prompt. Maar ik kwam onderlaatst een mooiere versie dan Console2 tegen maar die kan ik niet meer vinden xD.
Nee, de target PC. Client Pc blijft inderdaad ok.Rutix schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:42:
Verneukt de grafische settings op de pc waar je de RDP vanaf start (dus niet de pc waarnaar je gaat RDP-en)? Ik heb daar sinds 7 namelijk geen last meer van. Hier blijft alles netjes hetzelfde, misschien komt het ook wel omdat ik nu RoyalTS gebruik.
Verwijderd
Dat aangegeven, krijg ik als reactie dat hij toch echt leeg is. Want "de connecties staan juist", "alles verwijst 100% juist naar de server" en het mooiste is nog wel dat "e-mail verwijst gewoon prima naar outlook en zal ook nog werkend zijn".
Nog één poging, en dan ga ik klant aangeven dat hij maar moet verhuizen, want dit gaat helemaal nergens over.
Ook vaak meegemaakt dat wij *kuch* vaak de schuld krijgen dat onze API bij klanten niet werkt omdat curl icm openssl uit 2008 of eerder gebruikt wordt en de hoster gewoon simpelweg dit niet bijwerkt terwijl het een kleine moeite is om even openssl te upgraden en ca-certificates bij te werkenVerwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:24:
Altijd leuke conversaties met hostingbedrijven... Website van een klant ligt er uit, hostingbedrijf gaf in eerste instantie aan dat de public_html leeg is. Ik het even nagekeken, maar de bestanden staan er gewoon.
Dat aangegeven, krijg ik als reactie dat hij toch echt leeg is. Want "de connecties staan juist", "alles verwijst 100% juist naar de server" en het mooiste is nog wel dat "e-mail verwijst gewoon prima naar outlook en zal ook nog werkend zijn".
Nog één poging, en dan ga ik klant aangeven dat hij maar moet verhuizen, want dit gaat helemaal nergens over.
Pff, achterhaald. Bij de chinees om de hoek komt het eten ook uit een luikje.
Achja .. vanmiddag maar even een persbericht uitsturen van m'n oude-wijn-in-nieuwe-zakken B.V.EddoH schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:11:
http://www.nu.nl/eten-en-...ten-zonder-personeel.html
ben nu nog bezig om de bingomolen te vullen met alle buzzwords
Andere partij waarbij jezelf domeinen en DNS beheert onafhankelijk van de rest van de hosting doet vaak al wonderen, gaan ze grappen en grollen uithalen dan heb je zo of een tijdelijk of permanent alternatief in de lucht.mbarie schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:41:
Ditto, kan mijn mailboxen niet middels pop laten ophalen door gmail sinds mijn account is gemigreerd door de partij die mijn hostingbedrijf heeft overgenomen. Ligt natuurlijk niet aan hen. Het is alleen zo'n gedoe 12 domeinen te migreren.
[ Voor 36% gewijzigd door gekkie op 02-09-2015 12:19 ]
Ze hadden nog niet van de automatiek gehoord zekerEddoH schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:11:
http://www.nu.nl/eten-en-...ten-zonder-personeel.html
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Lol, die inderdaad ook nog.Ger schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:22:
[...]
Ze hadden nog niet van de automatiek gehoord zeker
Maar wel een frikandel.EddoH schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:19:
Als je een kroket met een stuk bordkarton kan vergelijken heb je denk ik geen kroket gekocht....
Zou het eerder een mislukte loempia noemen.EddoH schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:19:
Als je een kroket met een stuk bordkarton kan vergelijken heb je denk ik geen kroket gekocht....
Dat was die inderdaad! ThanksDaWin schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:58:
[...]
Dat was vast deze, ik gebruik hem met veel plezier iig (en in tegenstelling tot Console2 wordt deze nog onderhouden).
Nothing to see here!
Hmm op de TU/e waren ze er wel een ster in .. kroketten waarbij een groot deel van de vulling voortijdig de vrijheid had gezocht. Doe mij m'n eigen kroketten (naja meestal bitterballen, iets makkelijker qua vorm) maarEddoH schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:19:
[ Voor 100% gewijzigd door Bv202 op 02-09-2015 14:43 ]
Goede tip, dank. Het betreft allemaal kleine domeinen waar ik weinig aan doe maar wel graag wil behouden. Het is de moeite niet. Maar mocht de dag komen dan neem ik deze tip meegekkie schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:17:
Andere partij waarbij jezelf domeinen en DNS beheert onafhankelijk van de rest van de hosting doet vaak al wonderen, gaan ze grappen en grollen uithalen dan heb je zo of een tijdelijk of permanent alternatief in de lucht.
[...]
Ik gebruik nu Console2 + powershell/cygwin/visualstudio command prompt. Maar ik kwam onderlaatst een mooiere versie dan Console2 tegen maar die kan ik niet meer vinden xD.
[...]
ConEmu
Daarvoor heb ik een ander user account speciaal voor RDP-sessies. Met een kleine bewerking in je termsrv.dll (http://www.mysysadmintips...top-sessions-on-windows-8) kan je dan meerdere sessies tegelijk hebben.EddoH schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:06:
Ik *mopper* even mee.
Zucht.
Wel heb ik altijd de hoogste kwaliteit aan staan, dan heb ik van switches tussen kwaliteit geen last en zou ik ook naar mijn main-account kunnen verbinden zonder problemen, alleen dan is de resolutie veranderd en staan alle vensters anders en daar houd ik niet van
Dat los ik op met Layouts O Rama extension in visual studio.
Lekker op de bank
Nu nog een extension die het automatisch doet op basis van schermresolutie, hoeveelheid schermen en de layout daarvan.ZaZ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:17:
Ik heb er nooit zo last van, behalve mijn visual studio layout die gaar is na het switchen.
Dat los ik op met Layouts O Rama extension in visual studio.
Als je je IDE netjes afsluit en dan op ander account weer opent heb je als het goed is de indeling weer terug. Dan in Chrome of Firefox tab sync aanzetten en je hebt niet veel problemen meer denk ik zo, maar het klopt wel dat het niet exact hetzelfde is. Draait dus echt los ervan. Vind ik wel fijn, kan ik bijvoorbeeld ook makkelijk via internet bij bestanden op mijn PC zonder dat ik bijv word uitgelogd.EddoH schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:17:
Maar ik wil juist verder gaan met mijn werk zoals ik dat heb achtergelaten op kantoor. Een ander user account lost dat probleem dan niet op.Of snap ik je verkerd?
Ik heb wel wat meer open dan alleen een IDE en een browser (as we speak 24 venster die ik ook allemaal gebruik..helaas), maar toch bedankt voor de tipF.West98 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:25:
[...]
Als je je IDE netjes afsluit en dan op ander account weer opent heb je als het goed is de indeling weer terug. Dan in Chrome of Firefox tab sync aanzetten en je hebt niet veel problemen meer denk ik zo, maar het klopt wel dat het niet exact hetzelfde is. Draait dus echt los ervan. Vind ik wel fijn, kan ik bijvoorbeeld ook makkelijk via internet bij bestanden op mijn PC zonder dat ik bijv word uitgelogd.
Dat was even waar ik snel aan dachtEddoH schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:28:
[...]
Ik heb wel wat meer open dan alleen een IDE en een browser (as we speak 24 venster die ik ook allemaal gebruik..helaas), maar toch bedankt voor de tip
Maar bijvoorbeeld in mijn situatie is het relatief snel op te starten allemaal. VS, browser(s), sourcetree, mail, outlook, enz. Maar zodra je allemaal tekstbestanden los hebt, een CL ergens, wat SQL scripts enzo, dan wordt het idd moeilijker.
Wellicht helpt het om de kwaliteit thuis op maximaal te zetten, dan heb je iig geen last van veranderende cleartype e.d.
Iemand iets te hard tegen de emmer met bitjes geschopt .. nou ligt alles in de war.raptorix schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:28:
Bitbucket ook lekker bezig
http://status.bitbucket.org/
Meeste externe meuk host ik toch liever ook zelf als een kopietje, kan het ook niet weer zomaar verdwenen zijn.
Verdwijnen maak ik me echt geen zorgen over, echter onze buildservers halen de source direct van bitbucket en die kunnen dan dus niet deployen, vooral vervelend als je tegen deadline aan zit.gekkie schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:33:
[...]
Iemand iets te hard tegen de emmer met bitjes geschopt .. nou ligt alles in de war.
Meeste externe meuk host ik toch liever ook zelf als een kopietje, kan het ook niet weer zomaar verdwenen zijn.
Naja als je een lokale tree hebt die even up to date is, dan is die toch even veel waard als die op bitbucket. Theoretisch zou je dus je tree op je buildserver moeten kunnen kwakken als de nood je hoog genoeg is, handig is uiteraard anders, als je het geautomagiseerd gewend bentraptorix schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:40:
[...]
Verdwijnen maak ik me echt geen zorgen over, echter onze buildservers halen de source direct van bitbucket en die kunnen dan dus niet deployen, vooral vervelend als je tegen deadline aan zit.
Haha ik zat ook al te wachten op een deployment die maar niet kwamraptorix schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:40:
[...]
Verdwijnen maak ik me echt geen zorgen over, echter onze buildservers halen de source direct van bitbucket en die kunnen dan dus niet deployen, vooral vervelend als je tegen deadline aan zit.
Laatst ook al dat gezeik met Nuget, je zou toch verwachten dat dit soort diensten wat stabieler zijn.TheNephilim schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:53:
[...]
Haha ik zat ook al te wachten op een deployment die maar niet kwam
"De cloud is de toekomst! Niets meer on-premise! Altijd bereikbaar!"raptorix schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:57:
[...]
Laatst ook al dat gezeik met Nuget, je zou toch verwachten dat dit soort diensten wat stabieler zijn.
Tot blijkt dat ook zulke diensten offline kunnen gaan, en je helemaal geen enkel idee hebt wanneer de boel weer online komt.
Daarvoor hebben ze speciale groenten voor.Alex) schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:08:
[...]
"De cloud is de toekomst! Niets meer on-premise! Altijd bereikbaar!"
Tot blijkt dat ook zulke diensten offline kunnen gaan, en je helemaal geen enkel idee hebt wanneer de boel weer online komt.
Maar soms zijn die niet gunstig en de klap merk je pas wanneer het fout gaat.
let the past be the past.
Speciale groenten? Wat?SPee schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:22:
[...]
Daarvoor hebben ze speciale groenten voor.
Maar soms zijn die niet gunstig en de klap merk je pas wanneer het fout gaat.
Ja; sla [/flauw]
http://bitbouquet.com/raptorix schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:28:
Bitbucket ook lekker bezig
http://status.bitbucket.org/
sorry.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Godsamme
En ja, een SLA is leuk maar daar koop je alsnog weinig voor. Ja, je krijgt wat geld terug als hij niet wordt gehaald...
Als je echt 99.999999% zekerheid wilt hebben moet je meerdere upstream aanbieders hebben.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Daar staat de verkeerde foto op, het moet de vrouw zijn
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Sixpack bier om je verdriet te verdrinken lukt je meestal al niet van wat je terug krijgt voor je verlepte bosje sla.Alex) schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:35:
[...]
Godsamme
En ja, een SLA is leuk maar daar koop je alsnog weinig voor. Ja, je krijgt wat geld terug als hij niet wordt gehaald...
Geen idee of er een groot verschil zit in de mate waarin er resources ter beschikking zijn binnen azure tov een baremetal windows waar je die software op zou draaien. Op de een of andere manier zou het niet zo snel in me op komen om Postgresql te draaien op windows, maar het zou moeten kunnen, maar ik kan me voorstellen dat azure als platform wellicht wat flexibeler met resources en scheduling om gaat dan bijvb een Postgresql verwacht (met ditto (performance) problemen).alienfruit schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:03:
Hebben mensen hier ervaring met het Azure platform en het gebruik van niet Microsoft technologie/software. Bijv. Node.js, Postgresql, Redis en Mongodb? Ik zag dat ze een startup-deal hebben en dat leuk mij wel interessant. Vraag mij alleen af in hoeverre het bruikbaar is.
Misschien eerst kijken / testen of die software uberhaupt een beetje fatsoenlijk op baremetal windows installs wil werken ?
[ Voor 100% gewijzigd door gekkie op 02-09-2015 18:35 ]
Nee.Damic schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:50:
[...]
Daar staat de verkeerde foto op, het moet de vrouw zijn
De vrouw zegt "It's pronounced Bouquet".
De man zegt "Actually, it's pronounced 'Bucket'".
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik heb nu, om maar eens wat te proberen, WorkRave geinstalleerd maar het programma is wel erg opdringerig (wat misschien juist wel goed is). (En de graphics die de oefeningen uitleggen zijn echt om te huilen
Ik heb ook het idee dat ik 's ochtends als ik op sta veel last heb. Misschien heeft het ook een beetje met slaap houding te maken?
Ik raad je aan om naast zo'n programmatje een pen tablet te gaan gebruiken (bv. van Wacom) pak een Wacom bamboo of intuos (niet al te groot) en gebruik die als muis (desnoods afwisselend met gewone muis). Gebruik het tablet in ieder geval een week om te wennen, op een gegeven moment is het echt relaxed.roy-t schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:31:
Heeft iemand van jullie ervaring met progamma's zoals WorkRave? Ik heb toch redelijk last van RSI. De keyboard/muis set die ik heb (deze icm met zo'n stand waardoor de voorkant hoger is dan de achterkant) heeft geholpen maar nog steeds heb ik eigenlijk elke dag last van een stijve en een klein beetje pijnlijke rechter pols (de hand waarmee ik muis).
Ik heb nu, om maar eens wat te proberen, WorkRave geinstalleerd maar het programma is wel erg opdringerig (wat misschien juist wel goed is). (En de graphics die de oefeningen uitleggen zijn echt om te huilen). Natuurlijk geeft het niet als het probleem daarmee weg gaat, maar vinden jullie dat dit soort programma's echt helpen? Zijn er misschien betere alternatieven?
Ik heb ook het idee dat ik 's ochtends als ik op sta veel last heb. Misschien heeft het ook een beetje met slaap houding te maken?
Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar een studiegenoot werkt met dezelfde programma's. Toch zie ik hem regelmatig de opdringerige pop-ups weg klikken, omdat hij druk bezig is en er niet gestoord wilt worden. Het is eigenlijk aan jou tot hoeverre je wilt luisteren naar dat soort programma's en ook daadwerkelijk een korte pauze neemt.roy-t schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:31:
Heeft iemand van jullie ervaring met progamma's zoals WorkRave? Ik heb toch redelijk last van RSI. De keyboard/muis set die ik heb (deze icm met zo'n stand waardoor de voorkant hoger is dan de achterkant) heeft geholpen maar nog steeds heb ik eigenlijk elke dag last van een stijve en een klein beetje pijnlijke rechter pols (de hand waarmee ik muis).
Ik heb nu, om maar eens wat te proberen, WorkRave geinstalleerd maar het programma is wel erg opdringerig (wat misschien juist wel goed is). (En de graphics die de oefeningen uitleggen zijn echt om te huilen). Natuurlijk geeft het niet als het probleem daarmee weg gaat, maar vinden jullie dat dit soort programma's echt helpen? Zijn er misschien betere alternatieven?
Slaaphouding heeft denk ik geen invloed op je RSI-pols, tenzij je met je handen onder het hoofd slaapt of een aparte slaaphouding aanneemt. Lastig om dit zelf te controleren natuurlijk. Misschien komt het omdat je slaapt - en daarmee stil ligt - dat je een stijve pols hebt in de ochtend en door het bewegen weer soepeler - en pijnlijker - wordt? Zijn ook slechts suggesties, maar luister er wel goed naar. Zelf krijg ik ook steeds vaker last van mijn rechter pols dus dit soort berichten let ik vaker op andermans ervaring en/of tips.
Toevallig slaap ik altijd met mijn rechterhand op mijn hoofd. Op vakantie sliep ik in een slaapzak dus dan had ik mijn rechterhand meestal niet onder mijn hoofd (In IJsland wil je het liefst al je extremiteiten ook in de slaapzakFraxleNL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:43:
[...]
Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar een studiegenoot werkt met dezelfde programma's. Toch zie ik hem regelmatig de opdringerige pop-ups weg klikken, omdat hij druk bezig is en er niet gestoord wilt worden. Het is eigenlijk aan jou tot hoeverre je wilt luisteren naar dat soort programma's en ook daadwerkelijk een korte pauze neemt.
Slaaphouding heeft denk ik geen invloed op je RSI-pols, tenzij je met je handen onder het hoofd slaapt of een aparte slaaphouding aanneemt. Lastig om dit zelf te controleren natuurlijk. Misschien komt het omdat je slaapt - en daarmee stil ligt - dat je een stijve pols hebt in de ochtend en door het bewegen weer soepeler - en pijnlijker - wordt? Zijn ook slechts suggesties, maar luister er wel goed naar. Zelf krijg ik ook steeds vaker last van mijn rechter pols dus dit soort berichten let ik vaker op andermans ervaring en/of tips.
Een collega van mij raadde ook al een Wacom aan, dat heeft hem iig heel erg geholpen. Lijkt me wel lastig om daar aan te wennen, maar als het helpt is het dat zeker waard! Vanavond maar even speuren bij de MediaMarkt.Erwin537 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:41:
[...]
Ik raad je aan om naast zo'n programmatje een pen tablet te gaan gebruiken (bv. van Wacom) pak een Wacom bamboo of intuos (niet al te groot) en gebruik die als muis (desnoods afwisselend met gewone muis). Gebruik het tablet in ieder geval een week om te wennen, op een gegeven moment is het echt relaxed.
Welk onderdeel van Azure bedoel je?alienfruit schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:03:
Hebben mensen hier ervaring met het Azure platform en het gebruik van niet Microsoft technologie/software. Bijv. Node.js, Postgresql, Redis en Mongodb? Ik zag dat ze een startup-deal hebben en dat leuk mij wel interessant. Vraag mij alleen af in hoeverre het bruikbaar is.
Ik heb 2 VPS'jes met Ubuntu draaien bij Azure met onder andere golang, MongoDB en Redis, werkt prima
Misschien heel cliché, maar bij mij helpt sporten (fitness) enorm goed.roy-t schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:31:
Vaak krijg ik last wanneer ik een tijd geen kracht training meer heb gedaan. Wanneer ik dan weer even met de gewichten in de sportschool train zijn de problemen vaak binnen 1 of 2 weken weer vertrokken.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Recentelijk een topic over geweest met goede tips: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1644402roy-t schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:31:
Heeft iemand van jullie ervaring met progamma's zoals WorkRave? Ik heb toch redelijk last van RSI.
Een programmaatje is niet genoeg. Ook kijken naar werkplek, zithouding en sport.
maar nog steeds heb ik eigenlijk elke dag last van een stijve
De basketbal trainingen beginnen gelukkig volgende week weer. Zijn er nog specifieke oefeningen waar je veel aan had? (Bij basketbal train je niet echt veel je armen).Jan_V schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:06:
[...]
Misschien heel cliché, maar bij mij helpt sporten (fitness) enorm goed.
Vaak krijg ik last wanneer ik een tijd geen kracht training meer heb gedaan. Wanneer ik dan weer even met de gewichten in de sportschool train zijn de problemen vaak binnen 1 of 2 weken weer vertrokken.
Ik zag 'm staan toen ik dat typte... had het kunnen wete dat iemand daar een opmerking over ging maken
[ Voor 17% gewijzigd door roy-t op 03-09-2015 10:46 ]
Hoe verplaats je de bal danroy-t schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:44:
[...]
De basketbal trainingen beginnen gelukkig volgende week weer. Zijn er nog specifieke oefeningen waar je veel aan had? (Bij basketbal train je niet echt veel je armen).
Heb je weleens een powerball geprobeerd?
Wikipedia: PowerBall
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Het went heel snel.. met een week zou je al zou je echt al een heel eind moeten zijn. Met zo'n tablet heb je ook een aantal opties. Je kan hem bijvoorbeeld in mouse-mode of in pen mode zetten (hoe je teken gebied zich vertaald naar je scherm oppervlak). Ook kan je instellen wat de mouseclick/rightmouseclick/scroll is; ik heb bv. dat als ik met de pen tik ik een click doe, bovenste knopje op de pen is rightclick en onderste ingedrukt houden en swipen is scrollen.roy-t schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:57:
[...]
Een collega van mij raadde ook al een Wacom aan, dat heeft hem iig heel erg geholpen. Lijkt me wel lastig om daar aan te wennen, maar als het helpt is het dat zeker waard! Vanavond maar even speuren bij de MediaMarkt.
Ik gebruikte idd eerst ook WorkRave. Je kan die opdringerigheid wat minder zetten, maar het was soms wel irritant. (alsook de collega's die grappen maakte om de "oefeningen van die mooie dame na te doen")
Ons bedrijf gebruikt nu het programma Beeldschermtachograaf, die is wat minder opdringerig (maar betaald plus de website doet het niet).
Bij mij treedt de pijn vaak op bij de schouders en af en toe straalt het uit richting de arm. Ik doe dan vaak de dumbbell bench press en dat volstaat bij mij.roy-t schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:44:
[...]
De basketbal trainingen beginnen gelukkig volgende week weer. Zijn er nog specifieke oefeningen waar je veel aan had? (Bij basketbal train je niet echt veel je armen).
Als de benches of dumbbells bezet zijn, dan doe ik dezelfde oefening maar dan op de Chest Press machine.
De laatste tijd doe ik ook wel een halter in snel tempo liften. Daarmee sta ik gehurkt, voorover gebogen en lift de halter dan naar de borst en laat hem zakken naar de knieen. Wat de naam van die oefening is weet ik niet... Deze oefening heeft wel minder focus op de armen, maar het helpt wel een klein beetje mee.
De overige oefeningen van m'n schema hebben volgens mij weinig met de armen te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Jan_V op 03-09-2015 12:08 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ja hadden wij ookCreepy schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:08:
We zijn hier Slack aan het testen en tegelijk ook Hubot met de slack adapter. En uiteraard krom liggen van het lachen met de standaard chat opties van HuBot
Nothing to see here!
En zojuist ook de Jenkins integratie met slack en ook met HuBot aangezet. Notificaties maar ook direct builds aanslingeren via Slack. Ik ben toch stiekum best onder de indruk met het gemak waarmee dat allemaal in te richten is.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Je kan ook gewoon VM's laten draaien met je Azure fonds dat je via BizSpark krijgt.alienfruit schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:03:
Je kan via "Websites" ook wel NodeJS sites laten draaien, maar daar zijn toch wel wat beperkingen aan (ik meen me iets herinneren over workers). Als je met die beperking(en) kan leven is wel het bekijken waard, handig ding.
1
2
3
4
5
6
| 2.1.1 :001 > Float::NAN < 1.0 => false 2.1.1 :002 > Float::NAN > 1.0 => false 2.1.1 :003 > [Float::NAN, 1.0].max ArgumentError: comparison of Float with Float failed |
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Of we even konden laten zien hoe we het een en ander deden, op locatie met 3 werknemers (van klant). Dan konden ze het de volgende keer zelf wel
Raad de taal:Gamebuster schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:03:
Ruby:
1 2 3 4 5 6 2.1.1 :001 > Float::NAN < 1.0 => false 2.1.1 :002 > Float::NAN > 1.0 => false 2.1.1 :003 > [Float::NAN, 1.0].max ArgumentError: comparison of Float with Float failed
Prelude> let nan = 0/0 Prelude> nan > 1.0 False Prelude> nan < 1.0 False Prelude> maximum [nan, 1.0] NaN Prelude> maximum [1.0, nan] 1.0
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Websites zijn gewoon websites (hosting eigenlijk), die workers zijn evil. Tenzij je stateless wilt werken.zezke schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:51:
[...]
Je kan ook gewoon VM's laten draaien met je Azure fonds dat je via BizSpark krijgt.
Je kan via "Websites" ook wel NodeJS sites laten draaien, maar daar zijn toch wel wat beperkingen aan (ik meen me iets herinneren over workers). Als je met die beperking(en) kan leven is wel het bekijken waard, handig ding.
Haskell?
[ Voor 32% gewijzigd door Ryur op 03-09-2015 14:44 ]
Voor zover ik weet is Azure wel een van de weinige die NodeJS hosting met continuous deployment aanbiedt, en dat gratis voor startups. Maar je loopt inderdaad al gauw tegen de beperkingen aan.Mercatres schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:39:
[...]
Websites zijn gewoon websites (hosting eigenlijk), die workers zijn evil. Tenzij je stateless wilt werken.
Inderdaad, heel de integratie met Visual Studio (al dan niet Online) werkt heel lekker. Doen ze goed, daar bij Microsoft.zezke schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:47:
[...]
Voor zover ik weet is Azure wel een van de weinige die NodeJS hosting met continuous deployment aanbiedt, en dat gratis voor startups. Maar je loopt inderdaad al gauw tegen de beperkingen aan.
Misschien eens updaten dan?Ealanrian schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:47:
Grrrr, ik loop tegen een bug aan in Eclipse die al in 2004 gemeld is en waar ook al een patch voor is...
[ Voor 46% gewijzigd door Mercatres op 03-09-2015 14:53 . Reden: Added quote ]
Gedaan, helaas word die patch niet automagisch toegepastMercatres schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:48:
[...]
Inderdaad, heel de integratie met Visual Studio (al dan niet Online) werkt heel lekker. Doen ze goed, daar bij Microsoft.
[...]
Misschien eens updaten dan?
Jij post bijna uitsluitend Haskell, dus dat lijkt me een redelijk gefundeerde gok
De foutmelding bij de .max call, maar wel kunnen vergelijkendcm360 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:19:
Wat was de verwachting dan? NAN is niet groter, en ook niet kleiner, maar ook niet gelijk aan 1.0. Het grootste getal kiezen uit een rijtje waarvan er 1 niet gedefinieerd is lijkt op zich ook al vrij dubieus.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Geen gok, herkenning van de syntax. En door Prelude
Paar jaar terug op de opleiding wat mee gespeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 03-09-2015 17:28 ]
Dan was het vraagteken toch overbodig?Ryur schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:28:
[...]
Geen gok, herkenning van de syntax. En door Prelude
Paar jaar terug op de opleiding wat mee gespeeld.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De directories waar je compiled bestanden staan in de ignore lijst zetten...TheNephilim schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:42:
Sinds PhpStorm 9 is hij steeds erg druk met indexen als ik m'n LESS/JS compile .... Schiet niet echt op
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
In mijn verdediging: hij postte vier jaar lang minstens één vraag per dag (vandaag al zes), vol spelfouten (geen énkel woord met een hoofdletter in meer dan duizend posts), zonder enig begrip van de meest basale zaken, toonde geen enkele poging tot het begrijpen van foutmeldingen, reageerde nooit op comments die om opheldering vroegen en iedere vraag was een "kameleonvraag", waarbij hij onder de antwoorden zijdelings gerelateerde vragen en de meest simpele compilerfouten probeerde beantwoord te krijgen in comments.
Maar toch...
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 03-09-2015 20:03 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
En dat terwijl ik er een takkehekel aan heb
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 03-09-2015 20:04 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Alt+spatie, M, pijltje omlaag, muis een zwieper geven.Damic schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:38:
Well fooek om de 1 of andere reden heeft VS13 beslist om posy en posx op -32000 tezetten, met als gevolg, window buiten het scherm
Bij een Nederlandstalige Windows is het een andere letter, maar ik weet zo niet welke.
https://blog.xamarin.com/...windows-phone-developers/
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Dit topic is gesloten.
![]()
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.