Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
RAlex) schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:18:
[...]
Alt+spatie, M, pijltje omlaag, muis een zwieper geven.
Bij een Nederlandstalige Windows is het een andere letter, maar ik weet zo niet welke.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Nou, Azure bied een startup aanbieding. BizSpark for Startups: http://azure.microsoft.co...offers/bizspark-startups/Pizzalucht schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:03:
Welk onderdeel van Azure bedoel je?
Ik heb 2 VPS'jes met Ubuntu draaien bij Azure met onder andere golang, MongoDB en Redis, werkt prima
Ik heb momenteel een oplossing met Mongo, Redis en Node.js werkend zoek alleen betrouwbare hosting partij en gratis altijd mooi meegenomen.
Wat zijn dan de beperkingen. Als ik vragen mag?Mercatres schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:39:
[...]
Websites zijn gewoon websites (hosting eigenlijk), die workers zijn evil. Tenzij je stateless wilt werken.
Jaja, het is ook niet moeilijk. Maar begin jaren 90? Dat geloof ik niet. Daar wil ik bewijs van zien!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat verklaard waarom ik er niet meer op kan nuCodeCaster schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:43:
Er is dankzij een report van mij een user geband op Stack Overflow. Nu voel ik me best wel een rat.![]()
In mijn verdediging: hij postte vier jaar lang minstens één vraag per dag (vandaag al zes), vol spelfouten (geen énkel woord met een hoofdletter in meer dan duizend posts), zonder enig begrip van de meest basale zaken, toonde geen enkele poging tot het begrijpen van foutmeldingen, reageerde nooit op comments die om opheldering vroegen en iedere vraag was een "kameleonvraag", waarbij hij onder de antwoorden zijdelings gerelateerde vragen en de meest simpele compilerfouten probeerde beantwoord te krijgen in comments.
Maar toch...
Mario deed het al begin jaren 80, dus waarom zou het begin jaren 90 niet kunnen?Firesphere schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:29:
[...]
Jaja, het is ook niet moeilijk. Maar begin jaren 90? Dat geloof ik niet. Daar wil ik bewijs van zien!
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Mooi is anders
edit: mooie reactie op MS Connect:
Dus als er - om welke reden dan ook - een gat valt in je ID's dondert het hele systeem in elkaar? Lekker brakke implementatie heb je danWe have developed and sell a help desk ticketing system that depends upon these sequential case numbers.
[ Voor 43% gewijzigd door Alex) op 03-09-2015 22:23 ]
We are shaping the future
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat wilde ik ook net posten, maar je had hem er al ingeëdit.Alex) schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:16:
Dus als er - om welke reden dan ook - een gat valt in je ID's dondert het hele systeem in elkaar? Lekker brakke implementatie heb je dan
Als zo'n sequence zó belangrijk is voor je applicatie, los je dat anders op. Die laat je niet van een auto-increment afhangen... Op deze manier is uitrollen, terugrollen, updaten en testen toch een horror?
Om nog niet te beginnen over klanten die de onderliggende database van een bij hen geïnstalleerde applicatie zomaar updaten, wat blijkbaar problemen oplevert. Je mag aannemen dat dat eerst met de leverancier wordt overlegd, die dan eerst de compatibiliteit gaat testen?
Neemt niet weg dat het een gare feature is om standaard aan te zetten.
[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 03-09-2015 22:31 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik snapte het ook niet, ik had al eens eerder gezocht naar een verklaring (ik dacht dat EF lag te kloten) maar ik kon er geen vindenF.West98 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:24:
Ooh dat verklaart die sprongen bij mij...
Ik heb het ook alleen maar op mijn dev-laptop zien gebeuren, want daar heb ik SQL 2012 draaien. Test/Acc/Prod draaien nog op SQL 2008 R2.
Als je applicatie afhankelijk is van hoe primary keys worden gegenereerd zit er naar mijn mening sowieso iets fout in de architectuur. Dat je een bepaald datatype hebt is dan nog wel logisch (int, guid of desnoods string)... maar de waarde zou echt niet uit moeten maken.CodeCaster schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:26:
[...]
Dat wilde ik ook net posten, maar je had hem er al ingeëdit.![]()
Als zo'n sequence zó belangrijk is voor je applicatie, los je dat anders op. Die laat je niet van een auto-increment afhangen... Op deze manier is uitrollen, terugrollen, updaten en testen toch een horror?
Zolang je het database compatability level niet zomaar verhoogt (of verlaagt) zou er niet zo heel veel moeten breken. De backwards compatability van MSSQL is meestal erg goed.Om nog niet te beginnen over klanten die de onderliggende database van een bij hen geïnstalleerde applicatie zomaar updaten, wat blijkbaar problemen oplevert. Je mag aannemen dat dat eerst met de leverancier wordt overlegd, die dan eerst de compatibiliteit gaat testen?
Ik nog niet maar ze gaven aan dat het wel twee weken kon duren, dus ik wacht nog even af...markvt schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:22:
Heeft er iemand al een xamarin licentie ontvangen nav deze afgelopen actie?
https://blog.xamarin.com/...windows-phone-developers/
Hail to the king baby!
Je zou maar een 'tinyint' kolom hebben met auto increment
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
In qbasic onder DOSFiresphere schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:29:
[...]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat is een goed punt, ja.markvt schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:36:
Alleen jammer dat het niet in de upgrade notes of de breaking changes staat. Aangezien er bij kolommen met kleine datatypen als auto increment wel problemen kunnen ontstaan.
Je zou maar een 'tinyint' kolom hebben met auto increment
US$ 200,- per jaar is niet zo gek veel voor die tools. En ik gebruik ReSharper best vaak, PyCharm ook regelmatig en AppCode negeer ik eigenlijk altijd omdat Xcode gratis is. ReSharper alleen is op zich ook best te doen.
iOS developer
SCREEN 13, DRAW en met GETs en PUTs sprites op je scherm dumpen. Hele top down space shooter gebouwd, alleen begreep ik het concept van arrays nog niet echt toen ik een jaar of 12 was waardoor ik een miljoen variabelen definieerde. En vijanden stuiterden door het scherm a la de bal in breakout omdat ik niet wist hoe je een ander soort bewegingspatroon kon maken.
Kostte me ook een aardige tijd voordat ik het aangeleerde procedureel denken/programmeren eruit had gekregen voor object geörienteerd
Wel zonde dat het tegenwoordig niet meer zo laagdrempelig is voor kiddo's om van scratch een spelletje in elkaar te zetten zonder zo'n lame game maker oid te moeten gebruiken.
Was wel te verwachten, zo'n subscription model. Wel jammer dat ze deze kant nu varen.BikkelZ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 01:48:
http://www.jetbrains.com/toolbox/
US$ 200,- per jaar is niet zo gek veel voor die tools. En ik gebruik ReSharper best vaak, PyCharm ook regelmatig en AppCode negeer ik eigenlijk altijd omdat Xcode gratis is. ReSharper alleen is op zich ook best te doen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja heel leuk! Ik zag het gister ook al.BikkelZ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 01:48:
http://www.jetbrains.com/toolbox/
Enige wat ik vreemd vind: in het pakket van "AppCode, PhpStorm, RubyMine, PyCharm or CLion". Als ik AppCode & RubyMine wilt gebruiken, moet ik dan dat pakket 2x aanschaffen?
Dan wordt de 'hoofd'toolbox interessanter voor mij:
Ik moet 1x Resharper hebben (119 euro per jaar);
En dan 2x "AppCode, PhpStorm, RubyMine, PyCharm or CLion" (2x 99 euro);
Dus dan is het pakket nog interessanter, en krijg ik zelfs veel meer!
Hoezo jammer? Ik denk dat dit voordeliger is dan de 'oude/boxed' versions te kopen (ik weet je kon niet meer spreken over boxed versions).iRicardo schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 04:33:
[...]
Was wel te verwachten, zo'n subscription model. Wel jammer dat ze deze kant nu varen.
Daarnaast vind ik dat Jetbrains zoveel updates uitbracht dat je snel boven de gekochte versie uitzat (bijv ooit versie 14 gekocht, binnen een jaar versie 15 uitgebracht).
[ Voor 23% gewijzigd door Ryur op 04-09-2015 08:16 ]
Dat valt blijkbaar wel meeBarôZZa schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 04:32:
[...]
Wel zonde dat het tegenwoordig niet meer zo laagdrempelig is voor kiddo's om van scratch een spelletje in elkaar te zetten zonder zo'n lame game maker oid te moeten gebruiken.
Toch zit er een verschil tussen het zijn van de zoon van de maker van Doom, en het zijn van een random jochie die toevallig de IT-guru moet zijn omdat zijn ouders niet eens precies weten hoe de pc eigenlijk aan moet zodra hij een keer onverhoopt uitgegaan is...
Of windowstoets+pijltje rechts/linksAlex) schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:18:
[...]
Alt+spatie, M, pijltje omlaag, muis een zwieper geven.
Bij een Nederlandstalige Windows is het een andere letter, maar ik weet zo niet welke.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik heb gisteren op reddit ook een hele reeks met commentaar zitten lezen, en vraag mij af wie ook al die tools gebruikt. En hoe groot die groep is? Ik weet zeker dat ik de .net tools never ever niet nodig ga hebben, en voor mij zou de versie met "AppCode, PhpStorm, RubyMine, PyCharm or CLion" meer dan voldoende zijn, en kost mij dus minder dan ik nu per jaar aan PHPStorm kwijt ben.iRicardo schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 04:33:
[...]
Was wel te verwachten, zo'n subscription model. Wel jammer dat ze deze kant nu varen.
Ach en het abbo model voor software werkt best prima, ik ben zo'n idioot die toch netjes elk jaar een nieuwe versie kocht, en op deze manier heb ik niet 1x per jaar een hoop kosten voor de verschillende software, maar kan ik het netjes verdelen per maand.
Driving a cadillac in a fool's parade.
bizzar idd.. ik gebruik al sinds jaar en dag enneloops in de (tr/m)agic mouse en die werken prima.Hipska schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:22:
Zucht, heb ik weerMijn draadloze Apple muis lijkt alleen maar gewone batterijen te aanvaarden, bij (opgeladen) accu's geeft ie geen kick
oops niet gezien dat ik twee keer de laatste had.. sorry...
[ Voor 8% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 04-09-2015 09:43 ]

Ze zijn met E70,-, naar mijn smaak, net te duur om het zomaar te proberen zonder er een vast gehouden te hebben (of positieve reacties over gehoord te hebben). (Maar spotgoedkoop als het daadwerkelijk helpt)
Het moeten ook nog Apple batterijen zijn zeker?Hipska schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:22:
Zucht, heb ik weerMijn draadloze Apple muis lijkt alleen maar gewone batterijen te aanvaarden, bij (opgeladen) accu's geeft ie geen kick
1
2
3
4
5
| select ... from meting join meetstand begin on begin.id = meting.id join meetstand einde on einde.id = meting.id where meting.parent_id = 1 |
Hoewel er maar een tiental records zijn die voldoen aan de where clause, doet de databank toch een table scan op meetstand waar er honderduizenden records in zitten.
Zelde query op de testserver doet een index scan op meting.parent_id = 1 om daarna de rest te joinen.
Op ontwikkeling mag ik dus een paar minuten wachten op resultaat, op test is het instant. Ontwikkeldatabank draait hier dan ook nog op een oude versie: 3 of 4 versies terug, van een paar jaar oud
Nope. Normale oplaadbare batterijen werkt bij mij prima. Het verschilt wel een beetje welk merk. Ik heb nu hele simpele er in zitten die een keer bij Staples zijn meegekomen. Daar kan ik gerust een paar weken mee werken.TheNephilim schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:58:
[...]
Het moeten ook nog Apple batterijen zijn zeker?
Het is alleen wel zo dat die Magic Mouse langer doet met niet-oplaadbare batterijen. Minstens drie keer.
En hij heeft maar 1 knopTheNephilim schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:58:
[...]
Het moeten ook nog Apple batterijen zijn zeker?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Heb ook eneloops in m'n logitech m555b bluetooth beestje gezet, lijken wel oneindige capaciteit te hebben die dingen.kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:43:
[...]
bizzar idd.. ik gebruik al sinds jaar en dag enneloops in de (tr/m)agic mouse en die werken prima.
oops niet gezien dat ik twee keer de laatste had.. sorry...
Dat is net het vreemde, alle oplaadbare batterijen die ik hier nu test hebben vroeger in het ding probleemloos gewerkt. Alleen nu sinds een paar maand steeds minder. En ik weet ook niet hoe ik andere ervaringen op dat vlak kan vinden op het netdev10 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:17:
[...]
Nope. Normale oplaadbare batterijen werkt bij mij prima. Het verschilt wel een beetje welk merk. Ik heb nu hele simpele er in zitten die een keer bij Staples zijn meegekomen. Daar kan ik gerust een paar weken mee werken.
Het is alleen wel zo dat die Magic Mouse langer doet met niet-oplaadbare batterijen. Minstens drie keer.
Ja maar Azure heeft veel verschillende producten. Met BizSpark krijg je gewoon Azure tegoed.alienfruit schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:27:
[...]
Nou, Azure bied een startup aanbieding. BizSpark for Startups: http://azure.microsoft.co...offers/bizspark-startups/
Ik heb momenteel een oplossing met Mongo, Redis en Node.js werkend zoek alleen betrouwbare hosting partij en gratis altijd mooi meegenomen.
Onder het nieuwe model ga ik minder betalen (89 euro) voor de Resharper Ultimate licentie (met DotCover, DotMemory en DotTrace er als extra bij).
Nadeel is inderdaad: stoppen met betalen is einde functionaliteit. Maar ik gebruik het nu al zo'n 3 jaar en heb elk jaar weer een nieuwe versie gekocht omdat ik het de moeite waard vond.
[ Voor 3% gewijzigd door Sardaukar op 04-09-2015 12:03 ]
Heb je toch ook met niet-sub?Skyaero schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:15:
Subscription models brrrr. Je hele leven betalen voor een product waar de fabrikant geen verplichting heeft tot het aanbrengen van verbeteringen of nieuwe features en waarbij op elk moment de subscription kan worden beeindigt door de fabrikant. Daar zit je dan met je proprietry bestandformaat.
Valide punten. Aan de andere kant kocht ik nu elk jaar toch al een nieuwe versie.Skyaero schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:15:
Subscription models brrrr. Je hele leven betalen voor een product waar de fabrikant geen verplichting heeft tot het aanbrengen van verbeteringen of nieuwe features en waarbij op elk moment de subscription kan worden beeindigt door de fabrikant. Daar zit je dan met je proprietry bestandformaat.
Plus, de noodzaak om te blijven vernieuwen is weg. Want ze moeten het nu hebben van alle nieuwe aanschaffen, straks stroomt het geld wel binnen ongeacht of ze nu een nieuwe versie uitbrengen of niet. Ja als ze niets doen kost dat op termijn ook klanten maar toch. In eerste instantie was een nieuwe R# versie altijd een mooie vernieuwing en de aanschaf waard, maar ik heb toch het idee dat de groei er wat uit is. En daar komt bij dat VS2015 ook al heel wat functies brengt die R# eerst alleen had.
Ik ben benieuwd of ze er nog op terug gaan komen
Zie ook http://bytecrafter.blogsp...st-years-of-customer.html
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik ben een tijd lang gebruiker geweest van Matlab. Eenmalige aankoop van het basispakket kost je 3.000 euro. Ik had er op een gegeven moment zoveel toolboxen bij (o.a. simulink) dat er 50.000 aan software aankopen lag. Door jaarlijks 10% van de aanschafwaarde te betalen kreeg je toegang tot de nieuwe releases (alsook helpdesk support). Inmiddels ben ik geen poweruser meer en is de 10% fee niet meer te verantwoorden, maar mijn license key geeft nog wel (legaal) toegang tot een oudere versie van Matlab.
Kennelijk is de meerwaarde van een nieuwe Resharper versie voldoende om elk jaar een nieuwe te kopen. Ik kan mij zo voor stellen dat dit voor bijvoorbeeld Adobe Photoshop (Adobe heeft inmiddels ook een subscription model) niet het geval is. Met Photoshop 7 kun je veelal net zo goed uit de voeten als photoshop 10.
Eigenlijk precies hetzelfde als Office 365. Wij gebruik op het werk nog steeds Office 2010, werkt prima en onder de motorkap zijn alle Office versies eigenlijk niets anders dan Office 2003 met een mooiere user interface.
Ik vind subscription models voor dit soort software een manier om meer geld aan de klant te vragen terwijl je minder veplichtingen tegenover die klant hebt.
edit: Cloud snapt 'em!
Behalve dan als het een partij is die continue door ontwikkeld op datgene waar je een subscription hebt. Sowieso moest ik nu elk jaar een nieuwe resharper license kopen omdat er dan meestal een nieuwe versie van Visual Studio uitkomt en ik toch moet upgraden. Dit subscription model is nu goedkoper en bevat meer features. Daarnaast gebruik ik het letterlijk elke dag.Skyaero schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:15:
Edit: Oh ik had niet gezien dat het niet als optie ernaast erbij is gekomen maar compleet het vorige model heeft vervangen. Dan vind ik het inderdaad een ander verhaal.
[ Voor 9% gewijzigd door Rutix op 04-09-2015 12:42 ]
Nothing to see here!
Dat is wat ze nu hebben, maar gaan vervangen door een SaaS-variantSkyaero schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:38:
Toch zou ik graag een ander business model willen zien. Bijvoorbeeld een serviceabonnement voor upgrades, maar als het abonnement stopt, je nog de laatste versie waarvoor je betaald hebt, gewoon kunt gebruiken.
Kort door de bocht maar dat is precies hoe ik het ook zieSkyaero schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:38:
[...]
Ik vind subscription models voor dit soort software een manier om meer geld aan de klant te vragen terwijl je minder veplichtingen tegenover die klant hebt.
[...]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
We zijn gewoon ANTI-Cloud!Cloud schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:47:
[...]
Kort door de bocht maar dat is precies hoe ik het ook zieHet is geen cloud software, het is lokale software. Dan vind ik dat simpelweg lastig te verantwoorden.
Ja maar als er vraag naar is betekent het nog niet dat je dan maar het oude model moet killen tochAlex) schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:55:
Er is kennelijk vraag naar een abonnementsmodel, als je de blogpost zou moeten geloven. Toch vind ik het jammer dat ze dan maar stoppen met de 'eeuwige licenties', ik heb liever een key die ik over 20 jaar nog altijd kan gebruiken.
Nothing to see here!
It's a feature not a bugFiresphere schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:49:
Wij krijgen hier letterlijk de Query die fout gaat terug uit een API call.
Nog kansen op hippe sql injections ?
[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 04-09-2015 14:49 ]
Foutrapport aanmaken, plaatje van input en output als bijlage erbij en de query oplossen en toevoegen. Daarna nog een aanbeveling maken welke soort foutafhandeling ze moeten doen en hoe ze de database verder kunnen normaliseren.Firesphere schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:49:
Wij krijgen hier letterlijk de Query die fout gaat terug uit een API call.
Daarna afwachten en kijken hoe snel het verandert
[ Voor 16% gewijzigd door BikkelZ op 04-09-2015 14:52 ]
iOS developer
Tot je 10 a 20 van die pakketten hebt ...BikkelZ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:52:
Tja ik heb de Adobe Suite ook gehuurd omdat het vanuit hier zo goedkoop is dat het goedkoper werd om legaal te werken dan met illegaal te prutsen (voor mijn vrouw). $US20 per maand is ook zo'n bedrag wat je bijna vergeet. Terwijl ik steeds ReSharper nooit gekocht heb (heb die Maya aanbieding destijds gemist).
Dat is het inderdaad; voor een klein bedrijf dat het kleinbedrijf bediend, met 4 of 5 medewerkers, is het een ander verhaal. Toch een heel bedrag op jaarbasis.gekkie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:54:
[...]
Tot je 10 a 20 van die pakketten hebt ...
Yups als het nou een afgerond bedrag was voor alles wat los en vast zat.TheNephilim schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:00:
[...]
Dat is het inderdaad; voor een klein bedrijf dat het kleinbedrijf bediend, met 4 of 5 medewerkers, is het een ander verhaal. Toch een heel bedrag op jaarbasis.
Maar voor een hoop programma's doet alles wat er bij gebouwd wordt eerder afbreuk dan dat het wat oplevert, enige is dat het bij gehouden moet worden qua UI en libs enzo.
Heb zelf bijvb een antieke versie van snelstart boekhoud meuk (van de club die op zondag hun website sluit
Ook verkocht op abonnementsbasis met updates en support , maarja die updates waren alleen
voor extra's die ik niet nodig heb (hou van KISS). En support ook nooit gehad want het doet het prima. En aangezien dat nu getest is en niet meer geupdate wordt blijft het ook werken ook.
Alleen sinds windows 7 zitten er nu wel wat glitches in sommige GUI elementen waardoor meuk niet altijd goed leesbaar is (lijkt iets met font-scaling in invulboxjes vandoen te hebben).
Maar goed voorlopig doen we het er nog maar mee, waarschijnlijk levert elke verandering meer ellende op.
Nou ja, aangezien we nu exact weten hoe de API zich vertaald naar de database... Hebben we wel een paar ideetjes jagekkie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:41:
[...]
It's a feature not a bug.. lekker makkelijk debuggen toch ?
Nog kansen op hippe sql injections ?
Database leeg fietsen en een record met je bug inserten .. focust in iedergeval de aandacht er een beetje op .. en weet je gelijk daarna of ze een beetje fatsoenlijk backupppenFiresphere schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:51:
[...]
Nou ja, aangezien we nu exact weten hoe de API zich vertaald naar de database... Hebben we wel een paar ideetjes ja
Je moet niet vertrouwen op security by obsucrity .. maar het legt de lat toch soms wel iets hoger
[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 04-09-2015 16:03 ]
ons moederbedrijf heeft wereldwijd voor een paar duizend werkplekken de Adobe suite afgesloten, heb ooit begrepen dat de bedragen dan toch echt anders worden en fors lager per werkplek worden.TheNephilim schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:00:
[...]
Dat is het inderdaad; voor een klein bedrijf dat het kleinbedrijf bediend, met 4 of 5 medewerkers, is het een ander verhaal. Toch een heel bedrag op jaarbasis.
En om even terug te komen op Jetbrains, ze hebben zojuist deze geplaatst : http://blog.jetbrains.com/blog/2015/09/04/we-are-listening/
Niet dat ze veel zeggen, maar geeft wel aan dat ze toch klein beetje geschrokken lijken te zijn van het negatieve sentiment rond de nieuwe licenties.
[ Voor 22% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 04-09-2015 16:46 . Reden: Jetbrains linkje ]
Ehm nee. Nieuwe versies van Office dan 2003 kunnen PDF's openen (alsmede Open Office bestanden), Excel heeft meer formules, grote werkbladen, snelheid, slicers, PowerPivot etc. Als je Excel puur als lijstjes maker gebruikt klopt je stelling misschien nog enig zins maar voor de rest ben ik het niet met je eens. * Gebruik even Excel omdat ik daar het beste van weet wat er van veranderd is.Skyaero schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:38:
Eigenlijk precies hetzelfde als Office 365. Wij gebruik op het werk nog steeds Office 2010, werkt prima en onder de motorkap zijn alle Office versies eigenlijk niets anders dan Office 2003 met een mooiere user interface.
Waar natuurlijk niemand hardop over praat is het feit dat piracy veel moeilijker wordt met dit soort licenties, of beter gezegd distributiemethodes. Volgens mij zijn er al tijden geen fatsoenlijke illegale versies van veel Adobe producten verschenen.kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:43:
[...]
En om even terug te komen op Jetbrains, ze hebben zojuist deze geplaatst : http://blog.jetbrains.com/blog/2015/09/04/we-are-listening/
Niet dat ze veel zeggen, maar geeft wel aan dat ze toch klein beetje geschrokken lijken te zijn van het negatieve sentiment rond de nieuwe licenties.
iOS developer
Goh, mocht er iemand genoeg moeite in willen steken om een versie tot punt x te ontdoen van alle licensie checks, dan heb je toch een gekraakte versie? Trouwens, ik vraag me wel af, met die maandelijkse licenties, hoe ze dat gaan valideren op computers "zonder" internetBikkelZ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:00:
[...]
Waar natuurlijk niemand hardop over praat is het feit dat piracy veel moeilijker wordt met dit soort licenties, of beter gezegd distributiemethodes. Volgens mij zijn er al tijden geen fatsoenlijke illegale versies van veel Adobe producten verschenen.
Die doen het niet meer na een maand. Precies zoals een trial eigenlijk.azerty schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:34:
[...]
Goh, mocht er iemand genoeg moeite in willen steken om een versie tot punt x te ontdoen van alle licensie checks, dan heb je toch een gekraakte versie? Trouwens, ik vraag me wel af, met die maandelijkse licenties, hoe ze dat gaan valideren op computers "zonder" internet
iOS developer
Mwah, voor Creative Cloud zijn nog wel manieren te vinden om 'm werkend te krijgen ondanks het abonnementsmodel. Ook voor de Master Collection.BikkelZ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:00:
[...]
Waar natuurlijk niemand hardop over praat is het feit dat piracy veel moeilijker wordt met dit soort licenties, of beter gezegd distributiemethodes. Volgens mij zijn er al tijden geen fatsoenlijke illegale versies van veel Adobe producten verschenen.
Het is goed van Jetbrains dat ze aangeven te luisteren. Het is duidelijk dat niet iedereen even blij is met het SaaS-model, ik ben benieuwd wat ze gaan doen met alle feedback.
Dit heeft vervolgens de notificaties van vrijwel alle andere apps gesloopt:
• WhatsApp: opent soms niet het scherm met het bericht waarop ik klik, maar het hoofdscherm.
• Ingress (game): crasht consequent naar de (dan ineens lege) "desktop" bij het aanklikken van een notificatie.
• StackExchange: opent de app, schuift de berichten-drawer uit, maar toont vervolgens geen berichten in deze drawer.
Moeilijk hè, programmeren?
[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 04-09-2015 19:28 ]
iOS developer
Het lijkt erop dat het uitschakelen van notificaties van één app problemen veroorzaakt in de notificaties van andere apps.BikkelZ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:58:
Wat heeft dat überhaupt te maken met Facebook push messages?
Ik weet erg weinig van programmeren voor Android, maar het lijkt erop dat de notificaties na het wijzigen van deze instelling zonder "id" bij de applicaties aankomen.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 04-09-2015 20:28 ]
Tja... De reactie was dat ze dat expres doen om tenminste te weten wat de fout isgekkie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:02:
[...]
Database leeg fietsen en een record met je bug inserten .. focust in iedergeval de aandacht er een beetje op .. en weet je gelijk daarna of ze een beetje fatsoenlijk backupppen
Je moet niet vertrouwen op security by obsucrity .. maar het legt de lat toch soms wel iets hoger
Ik hou ook best wel van verbose logging ... alleen hou ik het meeste toch liever voor mezelfFiresphere schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:33:
[...]
Tja... De reactie was dat ze dat expres doen om tenminste te weten wat de fout is
Eventueel een error-referentie zodat ik het snel kan vinden wat je uitgespookt hebt.
Hrrmppffrr vage tjap .. altijd fijn .. dingen doen die je eigenlijk niet zou moeten kunnen
(in opencv de python wrapper van al het c++ proberen te herverbouwen terwijl je c(++) vooral kunt lezen ipv schrijven ... en de lib wel volhangt met een sloot aan overloads en andere creativiteit)
Ding maakt er nu wel een universal matrix van .. ipv een gewone .. maar why oh why heb ik nog maar 1 image channel ipv 3 ...
[ Voor 35% gewijzigd door gekkie op 04-09-2015 20:48 ]
Ik krijg opeens een getal in mijn hoofd, ik denk: dat is volgens mij mijn icq-nummer (zo'n 14 jaar geleden voor het laatst gebruikt). En ja hoor, het klopt nog ook.
Stom brein, jarenlang acht cijfers onthouden en er opeens aan moeten denken
Shit, inloggen gaat nooit meer lukken:
Wat een trips down memory laneA confirmation email was sent to t******@dolfijn.nl
[ Voor 20% gewijzigd door kenneth op 04-09-2015 20:51 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
poeh .. 132 nog wat geloof ikkenneth schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:47:
Wauw, dat was een nutteloze ervaring!
Ik krijg opeens een getal in mijn hoofd, ik denk: dat is volgens mijn icq-nummer (zo'n 14 jaar geleden voor het laatst gebruikt). En ja hoor, het klopt nog ook.
Stom brein, jarenlang acht cijfers onthouden en er opeens aan moeten denken
edit:
Shit, inloggen gaat nooit meer lukken:
[...]
Wat een trips down memory lane
achja nu vervangen door xmpp .. beetje jammer dat google met z'n hangouts er mee gekapt is.
[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 04-09-2015 20:55 ]
Blast from the past
Eh, verbose logging door domweg de hele foutmelding terug te gooien, inclusief een complete connect/insert statement???gekkie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:43:
[...]
Ik hou ook best wel van verbose logging ... alleen hou ik het meeste toch liever voor mezelf
Eventueel een error-referentie zodat ik het snel kan vinden wat je uitgespookt hebt.
Eh, ja, duh. Maar die API bouwer dus nietMercatres schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:07:
Daar heb je toch NLog (of vergelijkbare concepten) voor? Zorg gewoon dat je correcte HTTP-responses teruggeeft.
Vandaar ook dat ik zei dat ik het meeste wel voor mezelf hou .. mijn logging .. mijn mijn mijn .. maar ik heb wel gevallen dat met verhoogde verbosity ik de hele geparametriseerde queries eruit gebaggerd krijg ja .. maar ook dat is mijn mijn mijn. De frontfacing kant krijgt hooguit een referentie naar een whoopsje ... graag oppennen en doorsturen .. scheelt mij weer al te veel zoeken in den logs.Firesphere schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:05:
[...]
Eh, verbose logging door domweg de hele foutmelding terug te gooien, inclusief een complete connect/insert statement???
Was er nog mooie semi-hidden informatie die je nu ook graag onsloten wil hebben ? ;p
[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 04-09-2015 21:15 ]
Android is zo veel flexibeler dan iOS wat betreft mogelijkheden voor het zelf veroorzaken van ellendeCodeCaster schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:28:
Ik heb verder vrij weinig apps geïnstalleerd, helemaal niet die zelf iets met notificatie-instellingen doen. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, maar na het uitschakelen is het begonnen.
iOS developer
En op mijn eigen IBD, (iteration based development) waarbij je max èèn regel code schrijft en kijkt wat het resultaat is, indien goed schrijf de volgende regel of parameter.
t is maar goed dat ik alleen voor de hobby programeer, gewoon spelend leren
ora et labora
Ms. BitBouquet's revengeFiresphere schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:24:
Oi! Wie heeft GitHub gesloopt?
Op GitHub??
Fittie
Maar goed het weerbericht voor de cloud deze week is thans wel donkere donderwolken geloof ik.
Of level3 ligt eruit:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1649074
[ Voor 29% gewijzigd door gekkie op 04-09-2015 23:39 ]
Heb nog wel een rolletje ducttape ?Firesphere schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:39:
Nee, half m'n interwebz is stuk. Het lijkt er op dat er een DNS node uit ligt. FB, CNN, etc. allemaal onbereikbaar.
Dat wel, gelukkig.
Moet ik nu ook al betalen voor DNS records? Crap, sinds wanneer is dat?
En hoe controleer je dat resultaatmrc4nl schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:16:
* mrc4nl is helemaal over op Sobd
En op mijn eigen IBD, (iteration based development) waarbij je max èèn regel code schrijft en kijkt wat het resultaat is, indien goed schrijf de volgende regel of parameter.
t is maar goed dat ik alleen voor de hobby programeer, gewoon spelend leren
Nothing to see here!
je moet de èèn regel code ook niet al te letterlijk nemen maar het gaat wel met kleine stapjes.Als je een foutje maakt zie je die terug in de console van je browser (javascript) of in de error reporting (php) Omdat je een kleine wijziging maakt weet je ook meteen waar de fout zit als iets opeens niet meer werkt.Rutix schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 02:45:
[...]
En hoe controleer je dat resultaat? Want als je haakjes ofzo hebt en die niet afsluit (want maar 1 regel code) hoe controleer je het resultaat dan
?
ik begon met html tags, dus body en head. en dan voeg je een div toe en bekijk je het resultaat.
Langzaam voeg je iedere keer een regeltje of parameter toe, css javascript, en ben nu bezig met php & sql.
nu zijn dit meer scripttalen dan programmeertalen, maar goed ook de basis moet je beheersen.
[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 05-09-2015 09:04 ]
ora et labora
Ik heb toch voor het gros van mijn apps notificaties uitstaan, behalve whatsapp en mail e.d. Facebook notificaties staan ook uit.CodeCaster schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:12:
[...]
Het lijkt erop dat het uitschakelen van notificaties van één app problemen veroorzaakt in de notificaties van andere apps.
Ik weet erg weinig van programmeren voor Android, maar het lijkt erop dat de notificaties na het wijzigen van deze instelling zonder "id" bij de applicaties aankomen.
Heb er toch 0,0 problemen mee. Ook op de tablet niet.
Is wel allebei stock Android 5.1 op Nexus. Misschien heb jij misschien een fabrikanten versie? (Samsung ofzo)
Tjolk is lekker. overal en altijd.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Motorola Nexus met Android 5.1.1.Ger schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:11:
[...]
Ik heb toch voor het gros van mijn apps notificaties uitstaan, behalve whatsapp en mail e.d. Facebook notificaties staan ook uit.
Heb er toch 0,0 problemen mee. Ook op de tablet niet.
Is wel allebei stock Android 5.1 op Nexus. Misschien heb jij misschien een fabrikanten versie? (Samsung ofzo)
Het zal eens niet.
Tussen 0900 en 1300 wordt het bezorgd, maar nog steeds niemand gezien.
De volgende keer maar weer maandag op de zaak laten bezorgen.
[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 05-09-2015 16:27 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik had een tijdje geleden een pakketbezorger die na 30 seconden al de conclusie had getrokken dat we niet thuis waren. Ik moest alleen ff een broek aantrekken (kwam net uit de douche). Deed open terwijl ze er nog stond. "Nee meneer, ik kan u het pakket niet geven, ik heb hem al aangemerkt als niet thuis".Matis schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:26:
Fijn, pakketbezorgers die hun eigen afspraken niet nakomen.
Godverdegodver. Ik doe de volgende keer wel in m'n blote lus open.
https://niels.nu
WOENSDAG komt ie nu pas...
Dafuk
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Hey Hydra! Lang niet gezien!Hydra schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:01:
[...]
Ik had een tijdje geleden een pakketbezorger die na 30 seconden al de conclusie had getrokken dat we niet thuis waren. Ik moest alleen ff een broek aantrekken (kwam net uit de douche). Deed open terwijl ze er nog stond. "Nee meneer, ik kan u het pakket niet geven, ik heb hem al aangemerkt als niet thuis".
Godverdegodver. Ik doe de volgende keer wel in m'n blote lus open.
HaiFiresphere schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:06:
Hey Hydra! Lang niet gezien!
https://niels.nu
Ik was al haast bang een dezer dagen een uitnodiging voor je begrafenis te krijgen
Dit topic is gesloten.
![]()
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.