Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Gelijk een klacht indienenHydra schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:01:
[...]
Ik had een tijdje geleden een pakketbezorger die na 30 seconden al de conclusie had getrokken dat we niet thuis waren. Ik moest alleen ff een broek aantrekken (kwam net uit de douche). Deed open terwijl ze er nog stond. "Nee meneer, ik kan u het pakket niet geven, ik heb hem al aangemerkt als niet thuis".
Godverdegodver. Ik doe de volgende keer wel in m'n blote lus open.
leide bij mij alleen maar tot meerdere mailtjes waarin ik uiteindelijk de manager een oetlul noemdeStM schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:08:
[...]
Gelijk een klacht indienenHier hebben ze dat soort geintjes aardig afgeleerd.
(lag alleen aan de bezorger blablabla .. erhmm en jullie betalingsmodel voor die zzp'ers heeft er zeker geen fsck mee te maken .. hmmm hmm)
(ik wil o.a. dat mijn (pakket)post nooit never ever bij de buren komt te liggen .. klaar .. basta.
Jaa dat kon allemaal niet .. *zucht* .. hoe moeilijk kan het zijn .. laat de slechte chauffeurs van NL gewoon ff op hun schermpje kijken als ze dat ding afbliepen .. en dan staat er "Niet bij de buren" op basis van dit adres .. how hard can it be ... naja ik kreeg er in iedergeval een slappe van.
Grootste hekel die ik heb aan het hele online bestel gedoe (naast dat je het niet fatsoenlijk kunt zien en voelen) ... dat gezeik om het binnen de deur te krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 05-09-2015 20:15 ]
Nooit problemen meegekkie schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:14:
[...] Grootste hekel die ik heb aan het hele online bestel gedoe (naast dat je het niet fatsoenlijk kunt zien en voelen) ... dat gezeik om het binnen de deur te krijgen.
M'n chinees is niet dermate briljant dat dat echt lukt ... de gemiddelde duitser denkt ook euhhhh je wil wat ?Caelorum schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:08:
[...]
Nooit problemen meePleur het maar lekker bij de buren of in de achtertuin, kom het later brengen of lever het af op een afhaalpunt. Ik zorg wel dat ik het pakketje te pakken krijg en als het de eerste keer niet lukt, mag de webshop het gewoon nog een keer opsturen. Zeiken kunnen ze daar niet over, want dan hadden ze maar een handtekening moeten sturen of instructies moeten meegeven (bijv. niet bij buren kan de verstuurder aangeven).
Wat is de moeite om mij vooraf de keuze te geven als geaddresseerde, vaak genoeg dat ik het liever gelijk naar een afhaalpunt heb.
Maar goed met het bij de buren / achtertuin omzeilen ze die 2e afleverpoging en dus ook hun
fanstastische systeem dat je met je mijnpakket meuk na de 1e poging wel kunt aangeven dat je wil dat er mee gebeurd. Dus daar heb je dan ook geen fsck aan.
nouja tests, ik gooi de boel meteen in de live omgeving. (als ik met iets nieuws bezig ben zijn er toch geen bezoekers)Niekfct schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:01:
[...]
Noemen we dat niet gewoon test driven development? Mits je tests schrijft natuurlijk
Ik heb het trouwens afgekregen, ik had een meeting manager gemaakt.
http://mrc4.nl/meuk/demo.php
ora et labora
Is natuurlijk ook een soort van test...gekkie schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:38:
trail and error .. een vorm van test driven development waarbij je geen geautomagiseerde tests gebruikt maar gewoon user input
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Vandaar dat ik het ook wel als een vorm van testdrivendevelopment benoemde ..Firesphere schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:44:
[...]
Is natuurlijk ook een soort van test...
maar met als onderscheid dat de tests dus meestal niet geprogrameerd zijn (en vaak ook niet of maar beperkt) anders uitgeschreven en daardoor ook vaak niet op exact dezelfde wijze met minimale inspanning herhaalt kunnen worden. Zie het als de oer-vorm van TDD .. prutsen met je vuistbijltje of hoe je vuur kunt prutsen
We are shaping the future
Waar ik zit schijnen ze ook naar TDD te willen.Niekfct schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:01:
[...]
Noemen we dat niet gewoon test driven development? Mits je tests schrijft natuurlijk
Alsof de huidige (unit) tests nu al uitblinken...
Unit tests die eigenlijk niets doen, dao tests die naar de ontwikkel database gaan, tests die op ignore staan, of een maven die de verkeerde testframework gebruikt en niemand die merkt dat er nog maar 1 test (van de 100+) draait. Of er zijn geen tests.
Genoeg voer voor verbetering.
let the past be the past.
Gewoon de klant onderdeel maken van je test-framework .. is vast hip te maken met een spannend acroniem...SPee schreef op zondag 06 september 2015 @ 01:07:
[...]
Waar ik zit schijnen ze ook naar TDD te willen.
Alsof de huidige (unit) tests nu al uitblinken...
Unit tests die eigenlijk niets doen, dao tests die naar de ontwikkel database gaan, tests die op ignore staan, of een maven die de verkeerde testframework gebruikt en niemand die merkt dat er nog maar 1 test (van de 100+) draait. Of er zijn geen tests.
Genoeg voer voor verbetering.
Parcipatieve Ontwikkeling E... P.. aka SHared Interest in Testing. Ik doe het al elke dag .. en koffie is een bijzondere stimulans bij gebruik van deze methodiek.
Heh. Nee hoor; ik lees hier meer dan ik post. Kom niet zo veel meer in PRG, is nu meer vanwege die contest. Zit meer op Reddit tegenwoordig.Firesphere schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:21:
Ik was al haast bang een dezer dagen een uitnodiging voor je begrafenis te krijgen
Maar lief dat je me gemist hebt. Krijg helemaal een warm gevoel van binnen
https://niels.nu
[ Voor 98% gewijzigd door Creepy op 06-09-2015 19:25 ]
[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV
[ Voor 17% gewijzigd door F.West98 op 06-09-2015 19:21 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Hydra schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:23:
[...]
Heh. Nee hoor; ik lees hier meer dan ik post. Kom niet zo veel meer in PRG, is nu meer vanwege die contest. Zit meer op Reddit tegenwoordig.
Maar lief dat je me gemist hebt. Krijg helemaal een warm gevoel van binnen
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zit echt al 2 uur te puzzelen op een handige truc om die een beetje mooi te doen.
Frustratie...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Jammer dat zo'n simpel te bedenken aanval toch blijkt te kunnen. Dit is toch een van de eerste dingen die je gaat proberen als je een zelfrijdende auto wilt lastig vallen?
De meeste ontwikkelaars focussen zich waarschijnlijk eerst op het daadwerkelijk veilig rondrijdend te krijgen van de auto zelf in plaats van alle mogelijke security concerns... Maar het zou inderdaad wel beter zijn om daar zo snel mogelijk mee te beginnenEalanrian schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:27:
http://tweakers.net/nieuw...om-de-tuin-te-leiden.html
Jammer dat zo'n simpel te bedenken aanval toch blijkt te kunnen. Dit is toch een van de eerste dingen die je gaat proberen als je een zelfrijdende auto wilt lastig vallen?
Wat ik me nu ga afvragen: is het ook mogelijk om echo's te laten verdwijnen? Dus een zelfrijdende auto tegen objecten oplaten rijden door wat manipulatieazerty schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:37:
[...]
De meeste ontwikkelaars focussen zich waarschijnlijk eerst op het daadwerkelijk veilig rondrijdend te krijgen van de auto zelf in plaats van alle mogelijke security concerns... Maar het zou inderdaad wel beter zijn om daar zo snel mogelijk mee te beginnen
Kun je een laser niet gewoon afbuigen met een spiegel zodat er geen echo terug komt?Ealanrian schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:38:
[...]
Wat ik me nu ga afvragen: is het ook mogelijk om echo's te laten verdwijnen? Dus een zelfrijdende auto tegen objecten oplaten rijden door wat manipulatie
Misschien door super donker materiaal te gebruiken? Wikipedia: VantablackEalanrian schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:38:
[...]
Wat ik me nu ga afvragen: is het ook mogelijk om echo's te laten verdwijnen? Dus een zelfrijdende auto tegen objecten oplaten rijden door wat manipulatie
Spiegels vraag ik me ook af, daardoor zou je wellicht de LIDAR kunnen doen geloven dat de afstand groter is dan hij in werkelijkheid is (tot de spiegel). Verbergen niet, want de spiegel zal in de omgekeerde richting weer een echo teruggeven. Of je moet zo'n spiegel gebruiken die aan één kant semi-transparant is. Maar dat zal nog altijd een echo teruggeven, alleen dan wat zwakker.
[ Voor 28% gewijzigd door Cloud op 07-09-2015 14:58 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Dat zou ik nogal bizar vinden, want als echte ontwikkelaar (zowel software of hardware) ga je eerst eens kijken welke technieken je tot je beschikking hebt en kan je met een beetje FMEA analyse er al achter komen of het grote security risico's met zich meebrengt. Eerst iets ontwikkelen en dan later eens kijken of er nog nadelen aan vast hangen is nogal een risico omdat er dusdanige issues zich kunnen voordoen waardoor je de hele techniek al af kan schrijven.azerty schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:37:
[...]
De meeste ontwikkelaars focussen zich waarschijnlijk eerst op het daadwerkelijk veilig rondrijdend te krijgen van de auto zelf in plaats van alle mogelijke security concerns... Maar het zou inderdaad wel beter zijn om daar zo snel mogelijk mee te beginnen
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik neem aan dat de auto geprogrammeerd wordt om obstakels te verwijderen. Als je dan ineens op bijv. een 80 weg een niet bestaand obstakel 'projecteert' net als er twee auto's voorbij komen die elkaar tegemoet rijden... tja.. Ik zie wel wat mogelijkheden eerlijk gezegd. Al denk ik niet dat een auto met dat soort problemen ooit de weg op wordt gelaten. Aan de andere kant moeten ze dan wel gevonden zijn natuurlijk.incaz schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:57:
Ik weet niet hoe groot ik het security risico moet vinden. [...] Op welke manier zou dit reeel uitgebuit kunnen worden? Ik zie het nog niet helemaal voor me en vind het dan ook moeilijk te bedenken hoe ernstig dit is.
Flawless PHP logic. strtotime(): '00-00-00' means 2000-00-00, which is 1999-12-00, which is 1999-11-30. No bug, perfectly normal. (see the comments)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nah de conclusie was toch dat het met PHP 7 allemaal opgelost was en je verder niet meer mocht zeuren ?
The standard library [of PHP] is the equivalent of a shitty C library where function lookup was implemented by a hash table keyed on the length of the function name: One of the reasons the core php functions all have names that don’t fit into obvious consistent patterns is that the original author of php was making them all different lengths so that the hash table didn’t have too many collisions.
Zoiets als http://news.php.net/php.internals/70691 ?Soultaker schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:47:
Citation needed?
(In het algemeen kan ik zeggen dat ik blijkbaar dusdanig defensief programmeer dat ik dus zelden de neiging heb om tegen dat soort randgevallen op te lopen.)
Ik vind bij strtotime wel behoorlijk duidelijk dat het gaat om een 'educated guess' die er koste wat kost wat van wil maken, en niet om perfecte datuminput-validatie.
Maar ik merk vaker dat mensen steeds weer vinden dat php in alles strict hoort te zijn. Laat dat los. Zo is php niet begonnen en als je oudere functies gebruikt zul je dat dus niet vinden. Als je daar nu nog in teleurgesteld bent zijn het je verwachtingen die flawed zijn, niet de taal. (En voor betere inputvalidatie zijn er betere libs. Gebruik die.)
Maarja .. als het een taal is .. wat eigenlijk maar een template taaltje was .. met allerlei functies en libs die je niet meer moet gebruiken .. maar die er wel zijn .. maar waar iets beters voor is ...incaz schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:59:
Ik ben nog aan het proberen te begrijpen wat precies het probleem is?
(In het algemeen kan ik zeggen dat ik blijkbaar dusdanig defensief programmeer dat ik dus zelden de neiging heb om tegen dat soort randgevallen op te lopen.)
Ik vind bij strtotime wel behoorlijk duidelijk dat het gaat om een 'educated guess' die er koste wat kost wat van wil maken, en niet om perfecte datuminput-validatie.
Maar ik merk vaker dat mensen steeds weer vinden dat php in alles strict hoort te zijn. Laat dat los. Zo is php niet begonnen en als je oudere functies gebruikt zul je dat dus niet vinden. Als je daar nu nog in teleurgesteld bent zijn het je verwachtingen die flawed zijn, niet de taal. (En voor betere inputvalidatie zijn er betere libs. Gebruik die.)
Zou je natuurlijk ook kunnen kijken of er niet ergens een taal is die dat betere ook heeft .. zonder de rest
Hier niet even wat meer, maar wel erg leesbaar.
Is er een beetje een overzichtje van hoeveel mensen elk level afgerond hebben? Ben wel benieuwd wat de percentages afhakers zijn.
En daarna waren er weer andere dingen die om attentie vroegen en eigenlijk zeker zo leuk zijn om uit te vogelen.
https://www.reddit.com/r/...time_000000_means/cutkxxySoultaker schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:47:
Citation needed?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zegt niet dat het níet waar is.oisyn schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 01:05:
Oh iemand zegt het op reddit, dan móet het wel waar zijn
http://news.php.net/php.internals/70691 (van Gekkie)
.oisyn schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 01:20:
Je snapt toch wel dat *dat* de citation was waar Soultaker om vroeg, niet de link naar de post op reddit waarvan we allemaal wel wisten waar je het vandaan had?
Ik ga er niet meer van uit dat mensen daadwerkelijk linkjes lezen. (of in ieder geval, ook reacties e.d. lezen)
[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 08-09-2015 01:29 ]
Ben bij vraag 5Boudewijn schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:02:
[...]
Hier niet even wat meer, maar wel erg leesbaar.
Is er een beetje een overzichtje van hoeveel mensen elk level afgerond hebben? Ben wel benieuwd wat de percentages afhakers zijn.
Ik hoopte eigenlijk op een manier om de signalen te verstoren/manipuleren zonder fysieke aanpassingen aan de auto. Dus bijvoorbeeld door een lidar van een andere auto, ik denk dat ze ook gebruikt worden voor de parkeer/proximity sensoren en adaptive cruisecontrole in duurdere auto's. Ik ga hier eens ff over nadenken...Cloud schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:46:
[...]
Misschien door super donker materiaal te gebruiken? Wikipedia: Vantablack
Spiegels vraag ik me ook af, daardoor zou je wellicht de LIDAR kunnen doen geloven dat de afstand groter is dan hij in werkelijkheid is (tot de spiegel). Verbergen niet, want de spiegel zal in de omgekeerde richting weer een echo teruggeven. Of je moet zo'n spiegel gebruiken die aan één kant semi-transparant is. Maar dat zal nog altijd een echo teruggeven, alleen dan wat zwakker.
edit:Met een beetje Googlen, lijkt het er inderdaad op dat een object dat omgeven is door Vantablack inderdaad onzichtbaar zou zijn voor radar/lidar/etc. Daar zou een Google-auto dus gewoon tegen aan rijden.
In principe is lidar een vorm van radar maar gewoon met een andere gebruikte frequentie. En radar is ook niet zo eenvoudig voor de gek te houden, zeker niet zonder fysieke aanpassingen aan het object wat je wilt verbergen/manipulerenEalanrian schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 07:42:
[...]
Ik hoopte eigenlijk op een manier om de signalen te verstoren/manipuleren zonder fysieke aanpassingen aan de auto. Dus bijvoorbeeld door een lidar van een andere auto, ik denk dat ze ook gebruikt worden voor de parkeer/proximity sensoren en adaptive cruisecontrole in duurdere auto's. Ik ga hier eens ff over nadenken...
Ik denk dat het aantal manieren op die auto's voor de gek te houden, zonder echt heel ver te gaan en heel veel geld uit te geven, niet erg groot is. Er zijn dan makkelijkere/goedkopere manieren om zo'n auto te laten verongelukken denk ik.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Thanks
Achja eigenlijk zouden ze bij PHP een keer goed schoonschip moeten maken en BC grondig moeten breken. Maarja dan ontwikkel je onderhand nagenoeg een nieuwe taal .. dus waarom dan niet over op iets al bestaands .. maarja zo doormodderen en de kans op brakke code hoog houden, danwel bij iedere update wel *iets* aan BC gaan breken omdat je het langzaam doet is ook een martelgang.Soultaker schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:37:
[...]
ThanksDa's iets geloofwaardiger dan een random quote zonder bron.
catch22 anyone ?
Ik denk niet dat er 1 taal te vinden is met behoorlijk wat massa die geen verouderde libs of constructies heeft.gekkie schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:09:
[...]
Maarja .. als het een taal is .. wat eigenlijk maar een template taaltje was .. met allerlei functies en libs die je niet meer moet gebruiken .. maar die er wel zijn .. maar waar iets beters voor is ...
Zou je natuurlijk ook kunnen kijken of er niet ergens een taal is die dat betere ook heeft .. zonder de rest
BC breken is verder gewoon vooral bloedirritant. Als je in een nieuwe taal wilt beginnen en je oude code weg wilt gooien moet je dat vooral doen, maar leg het anderen niet op.
Elke taal zal het hebben ja maar de mate waarin verschilt wel behoorlijk per taal en dat is waar het om gaat.incaz schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:48:
[...]
Ik denk niet dat er 1 taal te vinden is met behoorlijk wat massa die geen verouderde libs of constructies heeft.
Als je als taal vooruit wilt komen moet je af en toe backwards compatibility breken. Niemand bedenkt een taal in één keer goed. Zelfs C# heeft nog in latere versies een wijziging doorgevoerd die niet bc is. Soms is het gewoon beter.BC breken is verder gewoon vooral bloedirritant. Als je in een nieuwe taal wilt beginnen en je oude code weg wilt gooien moet je dat vooral doen, maar leg het anderen niet op.
En een nieuwe major versie is een prima moment om dat te doen.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Nopekwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:00:
aha.. PHP is zo slecht, dat één Wat is er slecht aan PHP topic niet voldoende is ?
Ja en nee .. een verbouwing geeft een tijdje een enorme rotzooi .. maar daarna kun je wel verder.incaz schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:48:
[...]
BC breken is verder gewoon vooral bloedirritant. Als je in een nieuwe taal wilt beginnen en je oude code weg wilt gooien moet je dat vooral doen, maar leg het anderen niet op.
Vraag is wel of de tent op dit moment voldoende waarde heeft voor haar gebruikers dat ze dat willen doorstaan, ipv verhuizen naar een nieuwbouw huisje. Steeds een nieuw hokje erbij bouwen kan ook .. maar of je het daar in de longrun mee gaat redden vraag ik me af.
Een nieuwe standaard library maken (naast de huidige warboel) is wel een optie, desnoods beginnen met een moderne consistente façade bovenop de oude functies. Daarmee breek je geen backwards compatibility en kan je wel allerlei vreemde zaken opvangen (consistente naamgeving en volgorde van parameters bvb).gekkie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:41:
[...]
Achja eigenlijk zouden ze bij PHP een keer goed schoonschip moeten maken en BC grondig moeten breken. Maarja dan ontwikkel je onderhand nagenoeg een nieuwe taal .. dus waarom dan niet over op iets al bestaands .. maarja zo doormodderen en de kans op brakke code hoog houden, danwel bij iedere update wel *iets* aan BC gaan breken omdat je het langzaam doet is ook een martelgang.
catch22 anyone ?
Ik heb me net suf zitten zoeken naar een memory leak. Ik gebruik FastMM4 in Delphi, dat is een memory manager die onder andere memory leaks kan rapporteren. Na het afsluiten van een programma krijg je dan een hele lijst met memory leaks met details als de stacktrace bij allocatie, de inhoud van het memory block.
Ik kreeg meldingen van memory leaks van een exception en de message string van de exception. Dat is op zich al vreemd, want exceptions worden normaal gezien automatisch opgeruimd en de IDE staat ingesteld om te breaken bij iedere exception (wat dus niet gebeurde).
Uiteindelijk begint er een lichtje te branden: de exception wordt geraised vanuit een functie
1
| Waarde(aVeldNaam: string): variant |
Ach nog even rellen en dan het pand voor een tijdje verlaten .. mag toch welkwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:00:
aha.. PHP is zo slecht, dat één Wat is er slecht aan PHP topic niet voldoende is ?
Mjah je hebt denk ik 2 modellen voor zoiets ... huidige PHP model ...Otherside1982 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:04:
[...]
Een nieuwe standaard library maken (naast de huidige warboel) is wel een optie, desnoods beginnen met een moderne consistente façade bovenop de oude functies. Daarmee breek je geen backwards compatibility en kan je wel allerlei vreemde zaken opvangen (consistente naamgeving en volgorde van parameters bvb).
we hebben iets zuigends waar we het opzich wel overeens zijn dat het apennootjes zuigt, dus we bouwen wat nieuws .. maar het oude laten we tot in de lengte van jaren bestaan. Er blijven meerdere manier om het te doen. De officiele documentatie (onderhand omvangrijke documentatie want je hebt voor een hoop zaken meerdere manieren) waar je controle over hebt geeft misschien wel aan dat je het niet moet gebruiken, maar alle onofficiele documentatie op het internet niet. Niets waarschuwt je als je die toch gebruikt. Na jaren haal je er af en toe misschien iets uit, waardoor je bij iedere upgrade goed moet opletten en vooral testen of er iets stuk is gegaan (aangezien een hoop mensen niet weten wat hun wordpress en obscure plugins allemaal voor spannends gebruiken).
Of de harde knip a la python, het geeft een aantal jaren frustratie en puinhoop als je over wil op python3 omdat nog niet alle libs geport waren. Aan de andere kant is het wel duidelijk .. python2 is python2 en is anders dan python3. Ze maken een converter die de meeste basale dingen voor je doet. Dus eenvoudige programma's en libs laten zich geautomatiseerd overzetten. En nu het eenmaal geland is kun je met een redelijk schone lei verder .. er zijn wederom niet al te veel (hopelijk 1 evidente) manier om iets te doen and that's it. Maarja dat vereist wel enige visie en een userbase die voldoende voordelen in jouw taal ziet om die rit ook vol te maken.
Ik betwijfel eigenlijk of PHP dat 2e uberhaupt bij PHP zou kunnen (qua visie, sturing, legacy projecten).
[ Voor 74% gewijzigd door gekkie op 08-09-2015 10:18 ]
Als het bestaan van dat topic betekent dat we hier niet meer op PHP mogen bitchen ga ik dat topic per direct sluitenkwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:00:
Als je dat topic sluit bestaat het nog steeds....oisyn schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:12:
[...]
Als het bestaan van dat topic betekent dat we hier niet meer op PHP mogen bitchen ga ik dat topic per direct sluiten
Zelfs als je dat doet, dan blijft het topic toch gewoon bestaan?.oisyn schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:12:
[...]
Als het bestaan van dat topic betekent dat we hier niet meer op PHP mogen bitchen ga ik dat topic per direct sluiten
edit: spuit11
[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 08-09-2015 10:13 ]
Niet met mijn sluitmethodeEalanrian schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:13:
[...]
Als je dat topic sluit bestaat het nog steeds...
Dus jouw sluitmethode verwijderd dat topic ook uit ieder zijn geheugen?
Lang geleden dat ik er _zo_ aan toe ben geweest. laatste 2 maanden was echt een uitputting slag.
Iets met deadlines enzo
Zelfs uit backups!Ealanrian schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:16:
[...]
Dus jouw sluitmethode verwijderd dat topic ook uit ieder zijn geheugen?
Hmm ik ben bijna gepakt .. zo nog eens kijken waar ik eigenlijk heen ga .. stond niet op de paklijstD-Raven schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:17:
Nog 3 dagen en dan heb ik vakantie.
Lang geleden dat ik er _zo_ aan toe ben geweest. laatste 2 maanden was echt een uitputting slag.
Iets met deadlines enzoMaar uiteindelijk gaan we het toch halen. Dus dat is fijn
Dat kan toch wel hoorgekkie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:35:
tis dat het hier geen kroeg is maar een koffie cornert ... anders had je een random-php-zuigt-quote-o-botje op een barkruk kunnen hijsen die gevoed wordt uit dat andere topic.
Clandestine biertap op de achterzijde van de koffiemachine bouten ?
Heb je straks naast die belgen met hun handtasjes ook nog dikke duitsers staan met een paar laarzen.
[ Voor 19% gewijzigd door gekkie op 08-09-2015 10:42 ]
I'm confusedgekkie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:41:
[...]
Heb je straks naast die belgen met hun handtasjes ook nog dikke duitsers staan met een paar laarzen.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Ok ok .. mea culpa .. i know jij drukt gelijk een hele rugtas af bij den koffie automatiekElkeBxl schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:20:
[...]
I'm confused"belgen met hun handtasjes"?
(grappig dat het nog altijd werkt zo'n kreet ... achja kan ik nog even uit
doe het dan.... doe het dan.....oisyn schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:12:
[...]
Driving a cadillac in a fool's parade.
Is het eigenlijk verantwoord om bij een api client je intermediate en root certificaten mee te sturen voor het geval iemand een oude curl, openssl of distro gebruikt?
Ik kan wel een paspoort van Minionstan in elkaar flanzen en een documentje schrijven waarin ik mezelf uitroep tot dictator van Minionstan die gerechtigd is om paspoorten uit te geven, maar als ik me daarmee bij jou probeer te identificeren stuur je me ook weg.
Noted. Thanks voor het voorbeeldAlex) schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:12:
Wat zou daar de toegevoegde waarde van zijn? Als de API-server je rootcertificaat niet vertrouwt zal dat ook niet gaan gebeuren als je ze meestuurt.
Ik kan wel een paspoort van Minionstan in elkaar flanzen en een documentje schrijven waarin ik mezelf uitroep tot dictator van Minionstan die gerechtigd is om paspoorten uit te geven, maar als ik me daarmee bij jou probeer te identificeren stuur je me ook weg.
Dus .. al je papieren vernietigen en de asielprocedure inAlex) schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:12:
Wat zou daar de toegevoegde waarde van zijn? Als de API-server je rootcertificaat niet vertrouwt zal dat ook niet gaan gebeuren als je ze meestuurt.
Rugtas? Rugzak ja!gekkie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:31:
[...]
Ok ok .. mea culpa .. i know jij drukt gelijk een hele rugtas af bij den koffie automatiek
(grappig dat het nog altijd werkt zo'n kreet ... achja kan ik nog even uit' en )
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Alleen als je de verbouwing / verhuizing kunt betalen. Ik heb het idee dat die hobby om bc los te laten nu ook met regelmaat leidt tot een achteruitgang in kwaliteit van programma's / webapps / plugins, omdat de investering om het steeds aan te passen naar de nieuwste (en totaal andere) standaarden te hoog wordt. Gevolg is dan geen verbetering maar eerder verarming.gekkie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:01:
[...]
Ja en nee .. een verbouwing geeft een tijdje een enorme rotzooi .. maar daarna kun je wel verder.
(Overigens valt het me wel tegen dat DateTime::createFromFormat hetzelfde gedrag laat zien als strtotime, zonder mogelijkheid dat te veranderen.)
Nee, want dat betekent het niet. En wat is er beter dan op een plek kunnen bitchen op PHP? Precies, op twee plekken kunnen bitchen op PHP!
(Elke post afsluiten met "ceterum censeo..."?
Hoe bedoel je? In strtotime geven we niet op in welk format de datum/tijd string is gemaakt, bij createFromFormat wel.incaz schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:38:
[...]
Alleen als je de verbouwing / verhuizing kunt betalen. Ik heb het idee dat die hobby om bc los te laten nu ook met regelmaat leidt tot een achteruitgang in kwaliteit van programma's / webapps / plugins, omdat de investering om het steeds aan te passen naar de nieuwste (en totaal andere) standaarden te hoog wordt. Gevolg is dan geen verbetering maar eerder verarming.
(Overigens valt het me wel tegen dat DateTime::createFromFormat hetzelfde gedrag laat zien als strtotime, zonder mogelijkheid dat te veranderen.)
Daarnaast krijg je in strtotime een time string terug en hier een object waar je heel eenvoudig mee verder kan werken.
Dat het technisch hetzelfde nut heeft ben ik met je eens, maar het object is een veel krachtiger middel (veel meer mogelijkheden daarmee) dan de string uit strtotime.
Denk dat PHP idd het niet kan betalenincaz schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:38:
[...]
Alleen als je de verbouwing / verhuizing kunt betalen. Ik heb het idee dat die hobby om bc los te laten nu ook met regelmaat leidt tot een achteruitgang in kwaliteit van programma's / webapps / plugins, omdat de investering om het steeds aan te passen naar de nieuwste (en totaal andere) standaarden te hoog wordt. Gevolg is dan geen verbetering maar eerder verarming.
9gag, de reposts van de reposts van reddit. Wat een verschrikkelijke site vol gerecyclede diarree is het eigenlijk ook
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik kom er nooit, maar zag hem op FB voorbijkomenkenneth schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:14:
[...]
9gag, de reposts van de reposts van reddit. Wat een verschrikkelijke site vol gerecyclede diarree is het eigenlijk ook
<originele content> -> Reddit -> 9gag (met copyright) -> Funnyjunk (met 9gag-copyright erafgeknipt en groot FJ-logo onderaan) -> Facebook (met ranzige JPEG-compressie).
[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 08-09-2015 13:39 ]
createFromFormat accepteert nog steeds kritiekloos 0-months en 0-days en telt dan terug, terwijl ik van createFromFormat zou wensen dat die wel klapt op 00-00-00.jbdeiman schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:10:
[...]
Dat het technisch hetzelfde nut heeft ben ik met je eens, maar het object is een veel krachtiger middel (veel meer mogelijkheden daarmee) dan de string uit strtotime.
Zo doe je dat:

Het is een prima aggregate als je verder niet op de andere sites komtkenneth schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:14:
[...]
[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 08-09-2015 13:56 ]
Tenzij je vrouw in het onderwijs zit natuurlijkAlex) schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:18:
Vakantietijd misschien? Vrijgezellen en DINKs kunnen ook na de zomervakantie op reis tenslotte. Rustiger én goedkoper
Gooi anders een onderwerp in de groep om over te babbelen?
PHP is kut hebben we al gehad, wat was het volgende onderwerp... var is evil?ElkeBxl schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:31:
[...]
Gooi anders een onderwerp in de groep om over te babbelen?
Ah, dat was me niet helder. Ik dacht dat je letterlijk bedoelde dat die hetzelfde doet, maar er zit eenzelfde fout nog steeds in.incaz schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:43:
[...]
createFromFormat accepteert nog steeds kritiekloos 0-months en 0-days en telt dan terug, terwijl ik van createFromFormat zou wensen dat die wel klapt op 00-00-00.
Nothing to see here!
Blame zeefRutix schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:01:
Ik denk dat iemand bij tweakers.net een foutje heeft gemaakt
[afbeelding]
Moeten we je even renamen naar {Username}? Dan klopt het weerRutix schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:01:
Ik denk dat iemand bij tweakers.net een foutje heeft gemaakt
[afbeelding]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Reddit/Imgur ja!Alex) schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:39:
Het gaat toch zo?
<originele content> -> Reddit -> 9gag (met copyright) -> Funnyjunk (met 9gag-copyright erafgeknipt en groot FJ-logo onderaan) -> Facebook (met ranzige JPEG-compressie).
Hoera, weekje vakantie
Omdat het ondertussen hangt op de tijd dat het duurt voor ik m'n Visa krijg, neem ik alvast een voorschot op mijn eigen toekomst.
Ik wil in November een grootsche Barbeque organiseren. Ik heb hier een budget van plm. 500 euro voor. Deze BBQ zal dan zijn een "Bring your own stuff", ik regel de BBQ's etc. en eventueel slaapplekken.
Een exacte datum heb ik nog niet, omdat ik dat even moet plannen. Maar iemand zin?
Als het toevallig zo uitkomt, mag het ook een vervanging van de devschuur meetup zijn!
Ealanrian heeft dibs op "het kleine kamertje"
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 08-09-2015 19:41 ]
In het oosten van het land, gewoon in Enschede?Firesphere schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:40:
Heren en Dames.
Omdat het ondertussen hangt op de tijd dat het duurt voor ik m'n Visa krijg, neem ik alvast een voorschot op mijn eigen toekomst.
Ik wil in November een grootsche Barbeque organiseren. Ik heb hier een budget van plm. 500 euro voor. Deze BBQ zal dan zijn een "Bring your own stuff", ik regel de BBQ's etc. en eventueel slaapplekken.
Count me in dan! Zwerf toch normaal in Hengelo
"Het kleine kamertje"? De WC bedoel je?
[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 08-09-2015 20:01 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.