De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.097 views

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21
Alex) schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:32:
[...]

PHP is kut hebben we al gehad, wat was het volgende onderwerp... var is evil?
How about; Hoe vroeg/laat begin jij? Of hoe maak jij je collega's van slag?

Ik werd vandaag vroeg wakker en kon niet meer slapen. Dus ik naar werk. Ben ik er 7.15u.
Komen mijn collega's binnen; helemaal van slag!
En om 4 uur zijn mijn uurtjes voorbij en ga ik weg; nog meer van slag!

let the past be the past.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Morgen weer naar de kerk.

iOS developer

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:15

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:00:
[...]

In het oosten van het land, gewoon in Enschede? :)
Count me in dan! Zwerf toch normaal in Hengelo

"Het kleine kamertje"? De WC bedoel je?
Ik zat meer te denken aan Wellington NZ als locatie, maar Enschede kan ook ja.
Waarom?

[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 08-09-2015 20:18 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:56

StM

Als ik in de buurt ben kom ik graag BBQ'en in Wellington :P Maar alleen daarvoor vind ik het toch net een tikkie te ver weg.

Misschien in februari naar vrienden toe die sinds kort op het zuidereiland wonen *O*

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-12 23:28
Firesphere schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:40:
Heren en Dames.

Omdat het ondertussen hangt op de tijd dat het duurt voor ik m'n Visa krijg, neem ik alvast een voorschot op mijn eigen toekomst.

Ik wil in November een grootsche Barbeque organiseren. Ik heb hier een budget van plm. 500 euro voor. Deze BBQ zal dan zijn een "Bring your own stuff", ik regel de BBQ's etc. en eventueel slaapplekken.

Een exacte datum heb ik nog niet, omdat ik dat even moet plannen. Maar iemand zin?

Als het toevallig zo uitkomt, mag het ook een vervanging van de devschuur meetup zijn!

Ealanrian heeft dibs op "het kleine kamertje"
Lijkt me gaaf!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
SPee schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:07:
[...]

How about; Hoe vroeg/laat begin jij?
Ik stap ergens tussen 10:00 en 11:00 binnen, afhankelijk van hoe goed het OV het op die dag doet.
Of hoe maak jij je collega's van slag?
Hiermee:

Of hiermee:

Deze doet het ook wel aardig:

We are shaping the future

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:07
Firesphere schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:40:
Heren en Dames.

Omdat het ondertussen hangt op de tijd dat het duurt voor ik m'n Visa krijg, neem ik alvast een voorschot op mijn eigen toekomst.

Ik wil in November een grootsche Barbeque organiseren. Ik heb hier een budget van plm. 500 euro voor. Deze BBQ zal dan zijn een "Bring your own stuff", ik regel de BBQ's etc. en eventueel slaapplekken.

Een exacte datum heb ik nog niet, omdat ik dat even moet plannen. Maar iemand zin?

Als het toevallig zo uitkomt, mag het ook een vervanging van de devschuur meetup zijn!

Ealanrian heeft dibs op "het kleine kamertje"
Als het de devschuur meeting vervangt kan ik komen, anders niet. Ik moet keuzes maken voor mijn vliegtuigticket (boek het morgen). Als het bij jou is, blijf ik liefst slapen :)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:48

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vliegtuig ticket om naar Enschede te gaan?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• StM

StM

azerty dus waarschijnlijk uit België hé :P

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:48

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

StM schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:00:
azerty dus waarschijnlijk uit België hé :P
is maar 3u rijden vanaf Mechelen O-)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:02
Hmm de indische waterlelies (aka afrikaan beat) heb ik op de auto-sd staan ... in de zomer ouders in auto's met kids plagen :p (ach en best een rustig deuntje om met voldoende snelheid over den snelweg te zoefen)

• Alex)
Ik heb hier een cd rondslingeren waar een nummer van de soundtrack van The Sims 2 op staat. Heerlijke muziek voor in de Zwitserse bergen :')

• azerty
Damic schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:14:
[...]
is maar 3u rijden vanaf Mechelen O-)
En maar een uur of 11 vanuit Wenen :+

• gekkie
Alex) schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:46:
Ik heb hier een cd rondslingeren waar een nummer van de soundtrack van The Sims 2 op staat. Heerlijke muziek voor in de Zwitserse bergen :')
Hmm nooit gespeeld .. van "na mijn tijd" :)
Achja bij mij staat tie tussen wat meer instrumentaal .. take five .. lily was here en zo nog eens wat ..
morgen zal kraftwerk met de autobahn ook wel weer klinken of de autobahn denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 08-09-2015 21:53 ]

• Alex)
gekkie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:52:
[...]

Hmm nooit gespeeld .. van "na mijn tijd" :)
Om precies te zijn is het deze:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=B-XtWzp-x7U&t=307]

Vanaf 5:08

Leuk joh, als je op vakantie gaat met vrienden en eentje zegt "Ik regel wel wat muziek voor onderweg" :+

• gekkie
Alex) schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:55:
[...]
Om precies te zijn is het deze:

Vanaf 5:08

Leuk joh, als je op vakantie gaat met vrienden en eentje zegt "Ik regel wel wat muziek voor onderweg" :+
Ohh wat een irritant deuntje :)

Offer ik liever m'n ziel op de berg op aan zoiets: [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AqZceAQSJvc]

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 08-09-2015 22:10 ]

• Alex)
gekkie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:09:
[...]

Ohh wat een irritant deuntje :)
Goed hè _O-

• gekkie
Ach het kan altijd fouter (in iedergeval tekstueel gezien :p) [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lVI7AsBbk2I]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:40

RayNbow

Kirika <3

[...]

Welke var? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:41
[...]

Of mechanische toetsenbord/'normale' toetsenborden?
Welke muizen men gebruikt?

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Hoe irritant touchscreen kan zijn op je laptop. Even schoonvegen....

Storyteller @ soundcloud

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 16:59

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit al voorbijgekomen http://blog.jetbrains.com/blog/2015/09/04/we-are-listening/ ?

Ik denk dat JetBrains toch aan het zwichten is voor de kritiek. Ze zeggen wel dat het nieuwe license model niet af was maar daar geloof ik niets van; niemand presenteert iets op die manier, terwijl het niet af is. Ze komen er gewoon gedeeltelijk op terug, ik verwacht dat ze beide modellen naast elkaar laten draaien. Ze zullen vast intern nog aan het kijken zijn hoe ze dat kunnen doen en vooral wat de prijzen dan moeten zijn.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
klagen en dreigen op internet is makkelijk en laagdrempelig. Ik lees vaak niet eens meer comments bij artikelen, het hele sociale model daarvan is vervallen tot een grote bak bedorven zure zult. Kijk maar eens op de FP van Tweakers, of reacties op nujij.nl

Blijkbaar is de tendens dat je vooral niet iets positiefs moet zeggen.

En met deze zure reactie bewijs ik, dat ik zelf net zo schuldig ben aan dit zure sentiment.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die zijn inderdaad dramatisch ja :X

Mensen maken fouten, dus ook bedrijven. Ik vond het een oliedomme beslissing maar ik vind het netjes dat ze zich niet te goed voelen om er op terug te komen. Achteraf erkennen van fouten (ook al doe je het dan met een smoesje, het blijft marketing) is moeilijk en toch doen ze het.

Dit geintje zal ze hoe dan ook klanten gekost hebben, dat zie je wel aan de reacties.

edit:
@ hierboven
Moet je voor de lol eens een politiek figuur volgen op Facebook. De reacties op posts daarvan, daar zijn geen woorden voor. Je zou je bijna schamen om Nederlander te zijn als je dat leest, ware het niet dat waarschijnlijk geen enkel land beter is op dit front.

[ Voor 25% gewijzigd door Cloud op 09-09-2015 09:16 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• kwaakvaak_v2
Cloud schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:15:

Dit geintje zal ze hoe dan ook klanten gekost hebben, dat zie je wel aan de reacties.
Ik twijfel over hoeveel klanten ze het echt gekost heeft. Tussen roepen dat je iets anders gaat gebruiken en het daadwerkelijk doen zit een nog wel een gat.

Ik weet nog dat toen ik over gestapt was van Netbeans naar PHPStorm ik zeker een maand of 2 echt moest wennen aan sneltoetsen, dingetjes die net iets anders werkten etc.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:27:
[...]

Ik twijfel over hoeveel klanten ze het echt gekost heeft. Tussen roepen dat je iets anders gaat gebruiken en het daadwerkelijk doen zit een nog wel een gat.

Ik weet nog dat toen ik over gestapt was van Netbeans naar PHPStorm ik zeker een maand of 2 echt moest wennen aan sneltoetsen, dingetjes die net iets anders werkten etc.
Het aantal ga ik niet naar gokken, maar de reacties laten wel zien dat veel mensen heel erg met emotie werken, zelfs bij tooling als dit. Ook al komen ze er op terug, sommige mensen nemen zoveel aanstoot aan de poging dat ze niets meer met zo'n bedrijf te maken willen hebben.

Er zullen ongetwijfeld veel mensen zijn die hard schreeuwen maar ondertussen gewoon doorgaan met het gebruik van software van JB.

• Ryur
In mijn geval:
Ik ben zelfs blij met de Subscription model.

Momenteel gebruik ik zowel Resharper, IntelliJ, RubyMine & AppCoda.
Dit wordt straks nog goedkoper voor mij (en dan heb ik zelfs meer software)

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Ryur
incaz schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:43:
Gamemuziek voor door de Alpen? Syberia!!

[video]
Ik heb regelmatig de 'soundtrack' opstaan (4 nummers ofzo maar, maar toch O+)
Ja dit nummer staat ook op de 'soundtrack'

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 09-09-2015 09:45 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:16

orf

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:15:
[...]

klagen en dreigen op internet is makkelijk en laagdrempelig. Ik lees vaak niet eens meer comments bij artikelen, het hele sociale model daarvan is vervallen tot een grote bak bedorven zure zult. Kijk maar eens op de FP van Tweakers, of reacties op nujij.nl

Blijkbaar is de tendens dat je vooral niet iets positiefs moet zeggen.

En met deze zure reactie bewijs ik, dat ik zelf net zo schuldig ben aan dit zure sentiment.
Het hangt van het medium af vind ik. Op de FP van Tweakers vind ik het nog best meevallen en de comments op de Correspondent lees ik graag.

• StM

StM

Ryur schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:38:
In mijn geval:
Ik ben zelfs blij met de Subscription model.

Momenteel gebruik ik zowel Resharper, IntelliJ, RubyMine & AppCoda.
Dit wordt straks nog goedkoper voor mij (en dan heb ik zelfs meer software)
Ik ook, ik had ze er zelfs een tijd (jaar ofzo) terug om gevraagd, maar toen was het nog niet mogelijk :) Gewoon beide vormen naast elkaar laten draaien en iedereen is blij zou ik zeggen...

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
Als ze hadden aangekondigd dat er een vorm bij zou komen denk ik dat er nog steeds redelijk wat mensen zouden zijn die moord en brand zouden gaan schreeuwen "want over een tijdje word het oude model afgeschaft en komen er advertenties!11". Als bedrijf kan je het toch niet goed doen

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Toen ik las over het nieuwe licentiemodel van Jetbrains 'schrok' ik ook even, maar als je kijkt naar de prijzen ben je dan op jaarbasis net (ongeveer) zoveel kwijt als nu.

Alleen mensen die niet elk jaar betalen voor upgrades zijn duurder uit.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

TheNephilim schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:42:
Toen ik las over het nieuwe licentiemodel van Jetbrains 'schrok' ik ook even, maar als je kijkt naar de prijzen ben je dan op jaarbasis net (ongeveer) zoveel kwijt als nu.

Alleen mensen die niet elk jaar betalen voor upgrades zijn duurder uit.
Maar dan met als voordeel dat ze wel altijd de nieuwste versie hebben. Het enige nadeel is dat je geen echte keus meer hebt.

Ikzelf heb er niet veel problemen mee, maar dat komt omdat we toch elk jaar upgraden naar de nieuwste versies.

• Alex)
Een ander nadeel is dat de software stopt met werken wanneer je er niet meer voor betaalt. Zeker in grote bedrijven kan zo'n aanschafproces nog wel eens lastig zijn...

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Alex) schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:53:
Een ander nadeel is dat de software stopt met werken wanneer je er niet meer voor betaalt.
Dat is hetzelfde nadeel als ik bedoelde :) : je hebt geen keus meer, je moét upgraden, of stoppen met gebruim van de software.

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 11:08
Al een geluk heb ik net begin vorige maand mijne licentie vernieuwd. De licentie wijzigingen hebben blijkbaar geen impact op de huidig lopende licenties. Dan heb ik toch ondersteuning voor alle nieuwe features van .NET 4.6 en VS2015. Ik zal wel bekijken wat ik doe als de volgende iteratie van MS development er is.

[ Voor 15% gewijzigd door Eppux op 09-09-2015 11:17 ]

• Alex)
Eppux schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:16:
Al een geluk heb ik net begin vorige maand mijne licentie vernieuwd. De licentie wijzigingen hebben blijkbaar geen impact op de huidig lopende licenties.
Het nieuwe model zou dan ook pas vanaf november in gaan :)

Dat geeft Jetbrains ruim de tijd om nog aanpassingen te doen n.a.v. de vele feedback die ze hebben gekregen.

• Alex)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mdhc0x9.png

HP Quality Center. Echte kwaliteit hoor :/

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
(jarig!)
EddoH schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:57:
[...]

Dat is hetzelfde nadeel als ik bedoelde :) : je hebt geen keus meer, je moét upgraden, of stoppen met gebruim van de software.
Precies en dit is ook meteen de hoofd reden waarom mensen zo 'emotioneel' boos zijn. Als ze een model hadden genomen waar het zo was dat als je x aantal maanden daarvan hebt betaald je de laatste versie gewoon mocht gebruiken dan zou het probleem niet zo zien :). Er is voor resharper al een licensing model die wij gebruiken op het werk en mijn werkgever vind dat echt een perfect model.

Nothing to see here!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Hier op het werk moeten we werken met deze:

Afbeeldingslocatie: http://images.geeksimages.com/imageshare/P/300x300/P58-00001-BULK-R-unit.jpg

Zoiets supersonisch als dat van jou krijgen wij niet hoor :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Ryur
Gebruik ik privé ook :) Heerlijk ding!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ryur schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:04:
[...]

Ja dat vind ik ook wel een goeie! :D

Voor mij is dat de pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse; goede sensor zonder DPI onzin, ligt lekker in de hand en het is verder een degelijk ding.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Logitech Performance MX. Geweldig ding, behalve dat ik de microswitches op lijk te vreten zo ongeveer.
Na 2 jaar is het wel klaar en gaan de kliks raar doen en dan mik ik 'm de prullenbak in en koop weer een nieuwe.

Lekker op de bank

• StM

StM

Heb de mijne gereanimeerd door hem uit elkaar te slopen en te spoelen met WD40. Werkt inmiddels al weer een paar weken als een tierelier nadat ik compleet gek werd van dubbelkliks op willekeurige momenten.

[ Voor 3% gewijzigd door StM op 09-09-2015 14:52 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

pricewatch: Logitech B110

Alweer honderd jaar dit model of een van de voorlopers. Heerlijk.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• StM

StM

Dat soort kleine muizen zijn voor mij de snelste weg naar RSI, met mijn grote handen :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:44

markvt

Peppi Cola

pricewatch: Logitech RX250 (Zwart)

Soms houden ze op met klikken, maar dan haal ik gewoon een nieuwe :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

StM schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:51:
Heb de mijne gereanimeerd door hem uit elkaar te slopen en te spoelen met WD40. Werkt inmiddels al weer een paar weken als een tierelier nadat ik compleet gek werd van dubbelkliks op willekeurige momenten.
Ik had er een zoekopdracht oplosgelaten en kwam een instructiefilmpje op youtube tegen die ook zoiets liet zien. Het filmpje duurde al een half uur en mijzelf kennende zit ik een avond lang aan een muis te klooien met nog maar de vraag of het lukt en/of voor hoe lang.
Kan ik beter een uurtje extra werken.

Lekker op de bank

• StM

StM

Accu er uit, die slijtpads er af, 4 schroefjes, voorzichtig uit elkaar klikken, stekkertje lospielen en schoonmaken. En daarna het tegenovergestelde :P

Nu ik weet hoe het moet is het waarschijnlijk een klusje van 10 minuten :)

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Dus daarna weer vies maken? :P

Lekker op de bank

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21
TheNephilim schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:45:
[...]
Ja dat vind ik ook wel een goeie! :D

Voor mij is dat de pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse; goede sensor zonder DPI onzin, ligt lekker in de hand en het is verder een degelijk ding.
Helaas hebben ze daar geen wireless variant van.
Ik heb deze namelijk thuis en die werkt echt super!
Maar met een laptop en dagelijks in-/uitpakken gaat de draad in de weg zitten (en grote kans dat hij stuk gaat).

Ik heb maar een Logitech G602 gekocht.
(maar ook al een vervangende ontvanger)

let the past be the past.

• StM

StM

Uiteraard :) Al mag dat wat mij betreft best weer een paar jaar duren... :P

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:57
[...]
Zowel thuis als op het werk deze: pricewatch: Apple Magic Mouse.

Hoewel ik een hoop mensen hoor klagen over deze muis, vind ik het echt een fijn ding. De multitouch gestures zijn ideaal in combinatie met OS X.

Daarnaast gebruik ik thuis ook nog een Wacom (pricewatch: Wacom Bamboo Pen v3) als ik wat moet doen met Lightroom.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:47:
[afbeelding]

HP Quality Center. Echte kwaliteit hoor :/
Het befaamde Try / Catch / Shrug pattern

iOS developer

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12 21:17
SPee schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:07:
Maar met een laptop en dagelijks in-/uitpakken gaat de draad in de weg zitten (en grote kans dat hij stuk
Niet zo strak oprollen. Ik neem het ding (met draad want draadloos vind ik verschikkelijk) elke dag heen en weer in de laptop (rug)tas en heb nog nooit last gehad van een kapotte draad.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

farlane schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:38:
[...]

Niet zo strak oprollen. Ik neem het ding (met draad want draadloos vind ik verschikkelijk) elke dag heen en weer in de laptop (rug)tas en heb nog nooit last gehad van een kapotte draad.
Wat vind je verschrikkelijk aan draadloos? Ik heb zelf dat ik heel onrustig word door het idee dat mijn batterijen op kunnen raken. Daarin vind ik bijv. de Performance MX ideaal. Zitten oplaadbare AA batterijen in die opgeladen worden als je het usb-snoertje erin steekt. Dus als ie dan eens leeg is kan je gewoon doorwerken met dezelfde muis en hoef je niet rond te zeulen met reserve.

Lekker op de bank

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, als ik in SourceTree een nieuwe feature start (git flow), dan kan ik eventueel in de develop branch gewoon aan andere dingen werken toch? Mergen van develop -> master kan dan ook gewoon zonder die feature branch mee te mergen?

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
TheNephilim schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:58:
Hmmm, als ik in SourceTree een nieuwe feature start (git flow), dan kan ik eventueel in de develop branch gewoon aan andere dingen werken toch? Mergen van develop -> master kan dan ook gewoon zonder die feature branch mee te mergen?
Zeker, is gewoon een branch :)

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 09:00
Een feature kan inderdaad langer duren dan een release.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oké nice, dat maar even proberen!

• F.West98
  • Laatst online: 13:43

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik gebruik al ruim 4 jaar een Performance MX maar die is inmiddels bijna aan het eind van z'n leven. Opvolger moet ik nog uitzoeken, of dezelfde, of een MX Master.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:17
Hipska schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:03:
Een feature kan inderdaad langer duren dan een release.
Hangt een beetje van welke ontwikkelmethode je gebruikt. Als je met sprints werkt zou dat idealiter niet mogen, maar je weet het nooit :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WB0fJmL.jpg

Uit 2012 :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kssst, doe eens niet jatten uit een ander topic!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat is dat, "een ander topic"?

[ Voor 9% gewijzigd door kenneth op 09-09-2015 21:36 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iets anders dan 1634158?

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 09-09-2015 21:42 ]

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:03
[...]

Of mechanische toetsenbord/'normale' toetsenborden?
Op kantoor:
Gebruik ik het meeste de pricewatch: Apple Magic Trackpad

Maar ik gebruik hem niet zoveel, dit omdat ik mijn workflow zo heb aangepast om het meeste met mijn toetsenbord te doen. Cmd + tab, IdeaVim en Vim :P
Ik had hiervoor ook nog een Logitech muis aan mijn Mac hangen, maar toen ik terug kwam van wintersport in januari was hij weg. Ik weet zo niet welke, maar dit was wel een fijne muis, zat een speciaal knopje op waardoor je het scrollwieltje "los" kon klikken waardoor je sneller kon scrollen.

Privé:
pricewatch: Razer Deathadder Chroma
Maar deze is momenteel buiten gebruik, ben de laatste tijd niet meer aan 't gamen. Mijn PC gebruik ik eigenlijk alleen nog maar als oplaad station van mijn telefoon en tablet.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Volgens mij is de Surface 2 erg goed ontvangen en ook erg goed verkocht. De Surface 1 was een beetje een valse start met name door het gefaalde Windows RT.

iOS developer

• BM
  • Laatst online: 21:27

BM

Moderator Spielerij
Funny because it's true... maar eigenlijk is het gewoon vooral heel treurig :-(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik dacht het altijd al, maar nu ook duidelijk van een professor:

'Werkdagen vanaf 9 uur zijn vorm van marteling'

Gelukkig heb ik toch geen strakke tijden :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met BM: grappig, maar eigenlijk is het vooral erg triest.
pedorus schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:07:
Ik dacht het altijd al, maar nu ook duidelijk van een professor:

'Werkdagen vanaf 9 uur zijn vorm van marteling'

Gelukkig heb ik toch geen strakke tijden :)
Hier ook écht flexibele werktijden en dat is echt fijn :)

• kwaakvaak_v2
BM schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:39:
[...]

Funny because it's true... maar eigenlijk is het gewoon vooral heel treurig :-(
nee joh het is marketing.. Dat kan Apple nu eenmaal net even iets beter dan Microsoft in de Balmer/Gates tijd kon. De ideeën van Microsoft zijn zeker wel goed, maar het was te duidelijk dat Balmer en Gates gewoon nerds zijn die heel ongemakkelijk op het podium bewogen en praten.

• Alex)
Jon Worth - @jonworth

Looks the screens in DB ICEs are webpages in Chrome?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BMZWmlK.jpg

6:45 AM - 10 Sep 2015
HTML wordt ook echt overal voor gebruikt hè :D

Ik zou de sourcecode van die pagina wel eens willen zien, het zou me niet verbazen als het een flinke tablesoup is.

[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 10-09-2015 09:47 ]

• azerty
Waarom ook niet? Er zijn toch veel displays te vinden die ergens wel in een soort kiosk modus draaien?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De HTML-code is waarschijnlijk best netjes, want bij zulk soort dingen ondersteun je gewoon 1 webbrowser. Tenminste, toen ik eens een systeem bouwde die de kiosk-mode gebruikte, had ik alleen Chromium als browser, en ik kon die keuze ook opleggen. Was wel een leuk projectje, want 2 van de 3 schermen hadden user-input nodig, waarbij de ene alleen een touchscreen had en de ander alleen een toetsenbord.

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:03
Onze narrowcasting oplossing werkt ook met Chrome in kioskmode. We hebben er voor gekozen om hier chromeboxes voor te gebruiken. Het voordeel is dat de Chromebox ook automatisch update, waardoor we niet met verouderde browsers zitten.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:52

Pizzalucht

Snotneus.

Solopher schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:31:
Onze narrowcasting oplossing werkt ook met Chrome in kioskmode. We hebben er voor gekozen om hier chromeboxes voor te gebruiken. Het voordeel is dat de Chromebox ook automatisch update, waardoor we niet met verouderde browsers zitten.
Same here :) HTML is gewoon makkelijk voor zulke dingen, ook als je schermen van verschillende formaten/resoluties moet gaan ondersteunen.

• markvt

markvt

Peppi Cola

Xamarin licentie binnen; business voor ios en android. Niet verkeerd.

Nu alleen nog bedenken wat ermee te doen :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
markvt schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:48:
Xamarin licentie binnen; business voor ios en android. Niet verkeerd.

Nu alleen nog bedenken wat ermee te doen :)
Huizen bouwen?

• markvt

markvt

Peppi Cola

Eigenlijk ben ik op zoek naar een 1.000.000.000+ app idee ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• markvt

markvt

Peppi Cola

De rest van die source is niet best >:)

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

markvt schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:05:
[...]

De rest van die source is niet best >:)
Inline CSS ;(

• Alex)
Dat heb ik ook :o

Maar alleen om zo snel mogelijk een "Loading..."-gifje te kunnen laten zien terwijl de rest van de resources van m'n SPA nog wordt gedownload.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Alex) schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:21:
[...]

Dat heb ik ook :o

Maar alleen om zo snel mogelijk een "Loading..."-gifje te kunnen laten zien terwijl de rest van de resources van m'n SPA nog wordt gedownload.
Dat keur ik nog wel goed :+

• kwaakvaak_v2
net even op de OSCon banner geklikt, hier en daar best een boeiend programma, maar holly fuck.. die entree prijzen gaan echt nergens meer over. Goeie handel, dat conferenties organiseren volgens mij.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

En waarom gaat iedere ORM over zijn nek van een béétje many-to-many of koppeltabel relatie? Als de meest logische manier om een database te structureren niet lekker werkt met je ORM is het geen abstractielaag meer maar een complicatielaag.

------------------
markvt schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:53:
Eigenlijk ben ik op zoek naar een 1.000.000.000+ app idee ;)
Een selfie-app die via een computeralgoritme bepaalt hoe goed je er nou echt op staat omdat je vrienden maar een stelletje in je gezicht altijd oh wat zie er goed uit commenters zijn die dan achter je rug om roddelen over je zwembandjes.

En dan een of andere celeb dik betalen om de app te promoten.

Ik weet niet hoe vaak je naar de pinautomaat moet lopen en op "saldo weergeven" moet drukken om met zoiets deprimerends om te kunnen gaan maar het werkt wel.

"You look too fat, don't post this picture" 8)

[ Voor 14% gewijzigd door BikkelZ op 10-09-2015 13:55 ]

iOS developer

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

BikkelZ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:49:
En waarom gaat iedere ORM over zijn nek van een béétje many-to-many of koppeltabel relatie? Als de meest logische manier om een database te structureren niet lekker werkt met je ORM is het geen abstractielaag meer maar een complicatielaag.

------------------
[...]
Daarom gebruik ik gewoon Dapper. Maakt de meeste selects wat netter/makkelijker en verder regel ik het zelf wel in mijn datalaag

Lekker op de bank

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:23
BikkelZ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:49:

------------------
Welke en hoe dan? We hebben op 't werk Hibernate en die werkt er best prima mee. (Snelheid daargelaten maar da's meer omdat Hibernate traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag is :P )

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Merethil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:26:
[...]

Welke en hoe dan? We hebben op 't werk Hibernate en die werkt er best prima mee. (Snelheid daargelaten maar da's meer omdat Hibernate traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag is :P )
Ik weet het niet, de situatie is nu dat gebruikers en vestigingen gekoppeld kunnen worden many to many, maar dat er ook een rechten niveau in die koppeltabel zit. Ik zit nu met de query "geef my alle users + rechten uit de vestigingen waar ik administrator voor ben". Dus veel vestigingen en veel users plus een koppeltabel filter.

iOS developer

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 09:00
[...]

Vanuit Wikipedia:
Hibernation is a state of inactivity ...
Ze hebben hun naam wel goed gekozen :+

• Merethil
BikkelZ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:36:
[...]

Ik weet het niet, de situatie is nu dat gebruikers en vestigingen gekoppeld kunnen worden many to many, maar dat er ook een rechten niveau in die koppeltabel zit. Ik zit nu met de query "geef my alle users + rechten uit de vestigingen waar ik administrator voor ben". Dus veel vestigingen en veel users plus een koppeltabel filter.
Maar welk ORM is het? Of is het iets dat ingebakken zit in de software die jullie gebruiken? Want ik ken er ook maar een enkele die ManyToMany een beetje normaal aankunnen :P
Hipska schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:40:
[...]

Vanuit Wikipedia:

[...]

Ze hebben hun naam wel goed gekozen :+
Dat vond ik nou ook. :+
Maar goed, een écht snel ORM bestaat natuurlijk niet, het is en blijft behelpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Merethil op 10-09-2015 15:45 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Het gaat om Entity Framework. Ik heb eigenlijk niks meer nodig dan parametrized queries die automatisch mappen naar models en kunnen saven, meer niet. SQL hoeft van mij helemaal niet weggemoffeld te worden tenzij het de super standaard CRUD dingen zijn.

iOS developer

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41
[...]

Ik heb geen problemen met de snelheid van NHibernate.
je moet natuurlijk wel weten hoe het te gebruiken.

Ik zie bv soms mensen volledige entities uit de DB trekken om dan van iedere entity enkele gegevens te gebruiken om een overzichtslijstje te tonen. Tja, dat kan natuurlijk wel anders en beter.
(Zeker als je er dan nog eens n + 1 selects voor nodig hebt).

https://fgheysels.github.io/

• Merethil
whoami schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:07:
[...]

Ik heb geen problemen met de snelheid van NHibernate.
je moet natuurlijk wel weten hoe het te gebruiken.

Ik zie bv soms mensen volledige entities uit de DB trekken om dan van iedere entity enkele gegevens te gebruiken om een overzichtslijstje te tonen. Tja, dat kan natuurlijk wel anders en beter.
(Zeker als je er dan nog eens n + 1 selects voor nodig hebt).
Hibernate != NHibernate ;)
Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.