De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.125 views

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Creepy schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:37:
[...]

Zodra ik niet met een beetje gangbare build / dependency tool (npm, bower, maven etc) zo'n lib naar binnen kan trekken, dan haak ik 9 van de 10 keer al af
Ja inderdaad......maar dan zit je dus bijvoorbeeld met het feit dat de CentOS package manager alleen een achterlijke oude Python versie ondersteund, waardoor je dus weer heel veel tools niet kunt gebruiken of buggy zijn (brakke Python SSL impelmentaties bijoorbeeld) ;(

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Rutix schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:06:
dus nu ben ik alleen maar documentatie aan het doen xD. Wat een rot werkje is dat toch altijd.
Documentatie typen vind ik best relaxt. Stuk leuker dan ColdFusion schrijven :P Of front-end -O-

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

EddoH schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:49:
[...]

Ja inderdaad......maar dan zit je dus bijvoorbeeld met het feit dat de CentOS package manager alleen een achterlijke oude Python versie ondersteund, waardoor je dus weer heel veel tools niet kunt gebruiken of buggy zijn (brakke Python SSL impelmentaties bijoorbeeld) ;(
Wij gebruiken voornamelijk Debian, maar als het echt teveel achterloopt is het altijd even zoeken of het project in kwestie zelf ook Debian packages maakt. Maar aangezien het gros hier HTML/JS Angular en Java is, hebben we dat eigenlijk nauwelijks en packagen we gebruikte libs direct mee in de (web)app via bijv npm/bower of maven. Dan is het 9 van de 10 keer alleen maar een web- of applicatie server die via het package systeem van het OS moet komen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Over die geen-hbo-gedaan, weet-niks-van-algebra-enzo discussie van laatst... :+

Stel je verdient 3000 euro per maand, als je dan maar 10 euro overhoudt aan het einde van de maand, dan is dat niet veel. Terwijl dat niet zo gek is als je maar 900 euro per maand verdiend.

Is daar een naam voor? Soort van efficiëntie uitrekenen of iets dergelijks? :9

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:58

Sebazzz

3dp

Visual Studio 2015 ondersteunt npm, grunt en gulp in hipster ASP.NET 5 projecten. Weet iemand of Visual Studio dit ook voor ASP.NET 4.x projecten ondersteunt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Drie maal is scheepsrecht, eindelijk de SAP certificering binnen voor het SAP Mobile Platform. *O* oOo

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

TheNephilim schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:18:
Over die geen-hbo-gedaan, weet-niks-van-algebra-enzo discussie van laatst... :+

Stel je verdient 3000 euro per maand, als je dan maar 10 euro overhoudt aan het einde van de maand, dan is dat niet veel. Terwijl dat niet zo gek is als je maar 900 euro per maand verdiend.

Is daar een naam voor? Soort van efficiëntie uitrekenen of iets dergelijks? :9
'Uitgavenpatroon' :+

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou ik heb er maar gewoon een percentage van gemaakt :p

---

Voor de ergonomy liefhebbers hier: http://www.keyboardco.com...r-rollermouse-red-review/

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

OkkE schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:31:
Laatste dag werken voor m'n vakantie, wel toe aan even 3 weken weg. *O*
Ik heb nu bijna mijn eerste week erop zitten. Ging toch redelijk snel :'( Nog één week, want ik mag geen 3 weken achter elkaar vij. :')

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
Dat ziet er best interessant uit, maar ik kan zo snel niet zien of ze ook minder brede versies hebben. Het product in de review is al breder dan een 10keyless toetsenbord, laat staan het 60% toetsenbord dat ik nu gebruik.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Vincentio schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:22:
Drie maal is scheepsrecht, eindelijk de SAP certificering binnen voor het SAP Mobile Platform. *O* oOo
Sterkte. Wat kan je er eigenlijk mee? Ik ben overigens bekend met het ERP systeem.
Percentage? :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Motrax schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:42:
[...]
Sterkte. Wat kan je er eigenlijk mee? Ik ben overigens bekend met het ERP systeem.
Hehe thanks. Gelukkig hoef ik zelf bijna niet in SAP GUI zelf te zijn. Hooguit voor wat debuggen af en toe.

SAP Mobile Platform is een middleware platform voor het ontsluiten van het ERP landschap naar de mobiele gebruiker. Dit kan ofwel via BAPI's / RFC's of wat moderner via Gateway en Odata.

En dan natuurlijk wat technieken erin zodat het wat beter behapbaar wordt voor mobiel gebruik en dat offline functionaliteit ondersteund wordt enzo.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Sebazzz schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:18:
Visual Studio 2015 ondersteunt npm, grunt en gulp in hipster ASP.NET 5 projecten.
Kun je uitleggen wat daar precies het voordeel van in ten opzichte van NuGet en de ingebouwde bundling + minification? Ik zie de meerwaarde niet echt en heb het idee dat het alleen ondersteund wordt om hip te zijn en mee te doen met alle circlejerktooltjes die de javascripthipsters gebruiken.

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-12 12:48
*snip, ook korte vraagjes horen in hun eigen topic thuis*

[ Voor 60% gewijzigd door Woy op 28-08-2015 16:55 ]

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Douweegbertje schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:39:
[...]

Ik heb nu bijna mijn eerste week erop zitten. Ging toch redelijk snel :'( Nog één week, want ik mag geen 3 weken achter elkaar vij. :')
So true! Ik heb nu ook een week vrijaf achter de rug, dat is echt voorbij gevlogen :( Nog weekje te gaan. Als het weer meevalt, volgende week nog eens een pretparkje doen, mogelijk eens trektochtje van paar dagen doen, ... Veel zaken die we willen doen maar geen idee wat te kiezen :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:03
TheNephilim schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:34:
[...]

Nou ik heb er maar gewoon een percentage van gemaakt :p

---

Voor de ergonomy liefhebbers hier: http://www.keyboardco.com...r-rollermouse-red-review/
Lijkt me super cool om te gebruiken, maar meer dan 200 euro uitgeven aan iets waarvan ik niet zeker weet of het fijn is vind ik net te gek.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Meh. Altijd lastig met nieuwe functionaliteit: nog niet alles is ingeklopt, maar de performance is ook niet "optimaal" en hindert nu mijn ontwikkelproces.

Ga ik nu eerst optimizen of eerst functionaliteit afmaken...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Welke fuckface vond het een goed idee om bluetooth en wifi over dezelfde frequentie te gooien?

Mijn bluetooth muis en toetsenbord worden onbruikbaar zodra ik backups maak over wifi. Blijkt dus een bekend issue te zijn dat bluetooth en wifi elkaar in de weg zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 28-08-2015 16:40 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12 10:56

markvt

Peppi Cola

Eigenlijk zou er ook een - duimpje moeten zijn.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• RobertMe
  • Nu online
Gamebuster schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:40:
Welke fuckface vond het een goed idee om bluetooth en wifi over dezelfde frequentie te gooien?

Mijn bluetooth muis en toetsenbord worden onbruikbaar zodra ik backups maak over wifi. Blijkt dus een bekend issue te zijn dat bluetooth en wifi elkaar in de weg zitten.
Ook leuk als je in de auto naar muziek vanaf de telefoon luistert via bluetooth. Elke keer als ik in de buurt kom van een bekend netwerk zorgt dat ervoor dat de muziek begint te "storen". Lijkt daarbij ook zo te zijn dat de telefoon sterker signaal gaat uitzenden om het bereik net wat op te rekken, waar de bluetooth verbinding vervolgens onder te lijden heeft.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-12 23:09
Avalaxy schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:50:
[...]
Kun je uitleggen wat daar precies het voordeel van in ten opzichte van NuGet en de ingebouwde bundling + minification? Ik zie de meerwaarde niet echt en heb het idee dat het alleen ondersteund wordt om hip te zijn en mee te doen met alle circlejerktooltjes die de javascripthipsters gebruiken.
Grunt is meer dan alleen een bundling + minification tool en gulp overigens ook. Wat voornamelijk de meerwaarde is, is dat je nu ook de bak met grunt/gulp zooi van nodejs kan meenemen. Denk dan bijv. aan less files automatisch omzetten na of voor build of alle ES6 bestanden vertalen naar ES5. Daarvoor heb je nu geen MSBuild spul meer nodig. In Asp.net 5 heb je overigens ook geen vbproj/cproj files meer.
Geen msbuild dependency is misschien nog wel het mooiste, omdat je nu tenminste echt 1 codebase kan hebben voor alle verschillende IDE's en frameworks.

Eigenlijk zegt Scott het al het beste:
[...]Why client-side package managers for ASP.NET? Why not NuGet? Why not MSBuild?[...] Some of you may ask, why not use NuGet for JavaScript? Why not extend MSBuild for building CSS/JS? Simple. Because there's already a rich ecosystem for this kind of thing. NuGet is great for server side libraries (and some client-side) but there are so many more CSS and JS libs on npm and bower. MSBuild is great for server-side builds but can be overkill when building a client-side app. [...]
En als je dan toch npm en bower meeneemt, kan je net zo goed ook grunt en gulp meenemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 28-08-2015 19:14 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:00

RayNbow

Kirika <3

Update MiKTeX...

...MiKTeX stuq. :(

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

We gaan waarschijnlijk volgende sprint Reactive Cocoa implementeren, wat een soort variant is op Rx van Microsoft. Erg interessant om eens wat anders te gaan doen in plaats van MVVM of MVC. Één centraal scherm wat op allerlei externe input zoals push messages en websockets gaat reageren, dus alles event driven.

iOS developer

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-12 10:41
BikkelZ schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:19:
We gaan waarschijnlijk volgende sprint Reactive Cocoa implementeren, wat een soort variant is op Rx van Microsoft. Erg interessant om eens wat anders te gaan doen in plaats van MVVM of MVC. Één centraal scherm wat op allerlei externe input zoals push messages en websockets gaat reageren, dus alles event driven.
Leuk! Ik zit nu juist te denken om Rx te gaan implementeren :) (werk met .NET)
Hou ons op de hoogte van je bevindingen!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Jeej voor documentatie:
The difference between attributes and properties can be important in specific situations. Before jQuery 1.6, the .attr() method sometimes took property values into account when retrieving some attributes, which could cause inconsistent behavior. As of jQuery 1.6, the .prop() method provides a way to explicitly retrieve property values, while .attr() retrieves attributes.
Ok, belangrijk. Maar misschien ontzettend dom hoor, maar als je expliciet wilt vermelden dat .prop() properties ophaalt en attr() attributes, is het dan echt gek om te verwachten dat ook het inhoudelijke verschil tussen beide ergens is na te lezen, ergens na een doorkliklinkje?

(Note, de jquery-documentatie geeft daarna gelukkig wel een paar voorbeeldjes.)

Maar toch, zo ontzettend veel documentatie presteert het steeds weer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
/** public bool useSomeMagicSpecialFunction: 
*        @default: true
*        @description: if set to true, it will use the someMagicSpecialFunction, 
*            if set to false, someMagicSpecialFunction will not be used. 
*            No. We will not tell you in any way, shape or form what  
*            someMagicSpecialFunction would do or why you would want to 
*            use it. We made that function private, didn't we? We described 
*            the boolean absolutely accurately, while giving you no useful 
*            information at all. It's called information hiding. Very important 
*            programming principle.
*/

[ Voor 3% gewijzigd door incaz op 29-08-2015 10:00 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10

Firesphere

Yoshis before Hoshis

A group of wolves is called a pack.

A group of crows is called a murder.

A group of developers is called a merge conflict.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:18

Matis

Rubber Rocket

Die gaat op het prikbord. Moet ik nog iemand credit geven voor deze uitspraak?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Matis schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:39:
[...]

Ehm, het is een retweet van een kennis, maar ik heb geen idee wie de originele tweeter was, aangezien dat al een copy-paste retweet was, etc.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ryur schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:28:
[...]

Leuk! Ik zit nu juist te denken om Rx te gaan implementeren :) (werk met .NET)
Hou ons op de hoogte van je bevindingen!
Vannacht toch nog eens er over nagedacht en wellicht is een rewrite in één keer te veel werk en moeten we eerst alle triggers gaan externaliseren waarbij listeners die een bepaald protocol (Interface) gaan implementeren zich kunnen aanmelden. Heb dat nu al bij een Session (login, logout) gedaan en dat werkt op zich al goed.

En dan als alle code netjes op die manier verdeeld is over gaan naar React zodat het gewoon een wijziging van koppeling is in plaats van nieuw framework + refactoren.

iOS developer

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:19
Matis schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:39:
[...]

Google is your friend ;)
https://www.google.nl/sea...chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Die levert alsnog honderden resultaten ;) Ik weet uit google niet wie er nu origineel met deze uitspraak kwam in ieder geval ;)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-12 03:46

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nieuwe laptop :D
Direct met Windows 10 e.d., en dat werkt echt best wel heel goed. Ook de DPI-scaling is stukken beter in W10 dan W8.1. /blij

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
:O

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fR13fzB.gif

<3

We are shaping the future

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:19
Verslaafde! ;)

* Struikrover schuift z'n koffie snel achter het beeldscherm

[ Voor 89% gewijzigd door Struikrover op 31-08-2015 09:25 ]

• Alex)
Koffie op :o

En afgelopen weekend is mijn thuisservertje overleden. Ik denk dat de voeding naar z'n grootje is, hopelijk is dat het enige... ;(

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 11:05
Moggeh. Al één ticketje opgelost, yey.
* Mercatres gooit wat koffie in de Devschuur.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Mercatres schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:15:
Moggeh. Al één ticketje opgelost, yey.
* Mercatres gooit wat koffie in de Devschuur.
Gloeiende gloeiende, hoe vaak is het al gezegd, Niet gooien met koffie! :( * Ealanrian pakt een doekje om bureau schoon te maken.

Gedurende het weekend uitgedacht hoe een probleem toch geen probleem blijkt te zijn.

• Mercatres
Ealanrian schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Gloeiende gloeiende, hoe vaak is het al gezegd, Niet gooien met koffie! :( * Ealanrian pakt een doekje om bureau schoon te maken.

Gedurende het weekend uitgedacht hoe een probleem toch geen probleem blijkt te zijn.
It is a feature?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Firesphere schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:00:
Even een aanrader, die helaas nodig is.

Schrijf je uit van TalentBin! https://www.talentbin.com/profileinquiry
Ik heb een aantal weken geleden een verzoek gedaan en het LinkedIn-account toegevoegd, maar niets meer gehoord. Ze beantwoorden m'n mails ook niet...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ealanrian schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://image-store.slidesharecdn.com/21bf1bb2-f8c3-46d6-b699-4c079d933874-original.jpeg

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Hoe is de PEP-8 support in VS eigenlijk?

iOS developer

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dood aan emails met als subject "Vraag" of "Vraagje"!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
EddoH schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:40:
Dood aan emails met als subject "Vraag" of "Vraagje"!
+1: het zijn noooooooooooooooooooit vraag'jes'. Het is altijd een vraag waarbij men voor het gemak maar een heleboel 'vergeet' te vermelden. Met een beetje 'mazzel' zoeken ze naar info om een politiek spel mee te spelen met als gevolg dat er in een discussie ineens met je antwoord geschermd word (ja maar hij zei.... )

een vraagje is of je koffie of thee wilt, niet wat ongeveer de impact is van feature xyz. :(

• Alex)
Hear hear.

Het zijn inderdaad nooit vraag"jes": in het meest gunstige geval willen ze een boatload aan informatie van je hebben. In het slechtste geval mondt het uit in een gigantische CR.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Vraagje..

P = NP?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Laat even aan mij (alleen) weten als je het antwoord hebt, krijg je $100.000 van me!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• azerty
  • Laatst online: 24-12 15:07

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
P=0 of N=1, sim-pel :Y)

Ik zat voor de grap eens te zoeken en dit pareltje stond in de top van de search results :D

https://www.quora.com/If-...art-taking-over-the-world

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RayNbow
  • Laatst online: 12:00

RayNbow

Kirika <3

PHP:
1
var_dump(P==NP);

E_NOTICE : type 8 -- Use of undefined constant P - assumed 'P' -- at line 2
E_NOTICE : type 8 -- Use of undefined constant NP - assumed 'NP' -- at line 2
bool(false)

?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Misschien kun je het uitbesteden,in India schijnen erg goede developers te zitten..

• Mercatres
Bijna 4 uur verloren door te debuggen waarom m'n web API calls zo traag waren. Reden: Intellitrace dat aanstond...

• Alex)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

:D :'( :D

Er zijn wel een paar die hem doorhebben maar man o man :o _o-

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kijk ook eens naar de usernames ;)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

KurtG had ik niet eens door tot hij afsloot met K. Gödel :$

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12 10:56

markvt

Peppi Cola

/// <returns>A datatable represingting .../returns>
:'(

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• azerty
Wie neemt er vanaf morgen deel aan de challenge die door Tweakers & Capgemini georganiseerd zal worden deel? :+

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-12 21:09
azerty schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:53:
Wie neemt er vanaf morgen deel aan de challenge die door Tweakers & Capgemini georganiseerd zal worden deel? :+
Neh .. meld me wel aan voor de india challenge .. meer kansen op een paar rupees :+
https://www.in.capgemini.com/techchallenge/coding-challenge

• joram.agten
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 15:43
Challenge opens on 8th May 2013 at 12 p.m. and ends on 10th May 2013 at 12 p.m.
too little, too late

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
joram.agten schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:18:
[...]

Challenge opens on 8th May 2013 at 12 p.m. and ends on 10th May 2013 at 12 p.m.
too little, too late
Je kunt 't altijd proberen :P

• gekkie
Meh deden die indiers niet aan creatieve eeuw codering O-) ... dan kan het vast nog wel .. moet ik alleen nog bijna een eeuw wachten .. ahwel ..

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:09

StM

Volgens die lui leven we in 2115... ;)

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 10-10 08:02
en voor iets totaal anders... geen idee wat ik mij er bij moet voorstellen hoe het precies werkt, maar ik heb zowaar een ruimte gereserveerd voor een BOF sessie op de Drupalcon in Barcelona einde van de maand :)

Gelukkig weet ik wel waar ik het over wil hebben, en daar lul ik met gemak een uurtje over dicht, dat scheelt.. Maar geloof dat het niet de bedoeling is dat ik er een monoloog ga houden ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:02:
en voor iets totaal anders... geen idee wat ik mij er bij moet voorstellen hoe het precies werkt, maar ik heb zowaar een ruimte gereserveerd voor een BOF sessie op de Drupalcon in Barcelona einde van de maand :)

Gelukkig weet ik wel waar ik het over wil hebben, en daar lul ik met gemak een uurtje over dicht, dat scheelt.. Maar geloof dat het niet de bedoeling is dat ik er een monoloog ga houden ;)
Er zijn toch duidelijke richtlijnen: https://events.drupal.org/losangeles2015/bofs-page (dit vond ik na googlen)? Het lijkt me dat je als organisator stellingen en vragen voorbereid, om zo een interactieve discussie te krijgen tussen de aanwezigen.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12 17:44
azerty schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:53:
Aan de rust hier te zien een hoop mensen wel ;)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• azerty
Jogai schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:18:
[...]

Aan de rust hier te zien een hoop mensen wel ;)
Of de meesten zijn terug aan het werk :+

• kwaakvaak_v2
HuHu schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:11:
[...]

Er zijn toch duidelijke richtlijnen: https://events.drupal.org/losangeles2015/bofs-page (dit vond ik na googlen)? Het lijkt me dat je als organisator stellingen en vragen voorbereid, om zo een interactieve discussie te krijgen tussen de aanwezigen.
Dat stuk had ik ook al door, maar ik bedoel meer of er veel of geen mensen gaan komen en of de discussie op gang gaat komen. Kortom het moet een beetje constructief zijn :) Vandaar ook mijn geen monoloog statement.

Ik heb wel een soort van agenda in mijn hoofd zitten, en die moet ik maar eens uit schrijven van de week en plaatsten bij het gereserveerde slot.

Die tekst is overigens de standaard tekst, die er altijd staat https://events.drupal.org/barcelona2015/bofs-schedule vandaar dat ik dat stuk wel door had :)

• Alex)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

|:(

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 01-09-2015 10:25 ]

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Alex) schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:24:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

|:(
Oh ze hadden je nog niet ingelicht :+

Ik kreeg een waarschuwing dat mij hetzelfde staat te wachten over 13 dagen...

• Alex)
Laurens-R schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:29:
[...]

Oh ze hadden je nog niet ingelicht :+

Ik kreeg een waarschuwing dat mij hetzelfde staat te wachten over 13 dagen...
Ik had dit vorige maand, mijn account is toen verlengd. Het lijkt erop met 4 weken ipv 4 maanden... :')

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:23:
[...]

Dat stuk had ik ook al door, maar ik bedoel meer of er veel of geen mensen gaan komen en of de discussie op gang gaat komen. Kortom het moet een beetje constructief zijn :) Vandaar ook mijn geen monoloog statement.

Ik heb wel een soort van agenda in mijn hoofd zitten, en die moet ik maar eens uit schrijven van de week en plaatsten bij het gereserveerde slot.

Die tekst is overigens de standaard tekst, die er altijd staat https://events.drupal.org/barcelona2015/bofs-schedule vandaar dat ik dat stuk wel door had :)
Ik zou sowieso een aantal mensen uitnodigen uit je vakgebied, die willen komen en meediscussiëren. Dan heb je een basis-publiek. Als er wat grote namen tussen zitten, komt de rest vanzelf.

• Alex)
En na een reboot lijkt m'n account het op magische wijze weer te doen.

Vreemd.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb de discussie over de context even afgesplitst naar [ADV] Devv Answer Contest

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 01-09-2015 14:08 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:08:
Ik heb de discussie over de context even afgesplitst naar [ADV] Devv Answer Contest
Hmm...dan is mijn 'bijdrage' aan dat topic nu wel erg flauw :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb overwogen om 'm te laten staan maar dan was ie ook zo out of the blue :P

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ach, zolang ik geen mod op m'n dak krijg voor nutteloze posts vind ik het best :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Jawel, ik ga je nu een waarschuwing geven voor offtopic gedrag, that's how we roll >:)

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:20
EddoH schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:27:
Ach, zolang ik geen mod op m'n dak krijg voor nutteloze posts vind ik het best :+
Is dat niet juist hoe mods werken?
Eerst verplaatsen ze een nuttige post naar een random topic en daarna krijg je een waarschuwing voor het maken van nutteloze posts :P

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:28:
Jawel, ik ga je nu een waarschuwing geven voor offtopic gedrag, that's how we roll >:)
Too easy! :-(
Jegorex schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:29:
[...]

Is dat niet juist hoe mods werken?
Eerst verplaatsen ze een nuttige post naar een random topic en daarna krijg je een waarschuwing voor het maken van nutteloze posts :P
Het schuim der aarde zeg ik je! Protest! Opstand! Malieveld!
Willen wij meer of minder mods hier op Tweakers?!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
EddoH schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:32:
[...]
Willen wij meer of minder mods hier op Tweakers?!
Niet meer ieder geval, dan moeten we al het bier over meer mensen verdelen :(

[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 01-09-2015 14:35 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Woy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:35:
[...]

Ah jullie zijn de hele tijd dronken. That explains. :+

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:50
Woy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:35:
[...]

Moet de vraag dan niet zijn: "Willen we meer of minder bier?"

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• gekkie
Net zo'n slechte vraag/stelling als de marokaan .... definieer bier ..

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ger schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:34:
[...]

Moet de vraag dan niet zijn: "Willen we meer of minder bier?"
Dat is een nogal retorische vraag :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ger schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:34:
[...]

Willen we meer of minder bier?
Ja.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-12 10:41
Jij dronk toch geen bier meer?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:47:
[...]

Jij dronk toch geen bier meer?
:? Hoe kom je daar nu bij?

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Zoiets staat me ook bij....vanwege je gezondheid?....toch?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

EddoH schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:51:
[...]

Zoiets staat me ook bij....vanwege je gezondheid?....toch?
Da's iets anders dan "helemaal niet meer" ;)

• kwaakvaak_v2
minder dus ;)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Firesphere schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:53:
[...]

Da's iets anders dan "helemaal niet meer" ;)
Ik dacht dat jer helemaal niet meer tegen kon ofzo. Anyway, vast iets met klok / klepel.

• alienfruit
  • Laatst online: 03:19

alienfruit

the alien you never expected

Sjonguh jonguh, gebruikt er iemand hier de Breeze.js library om te praten met OData? Een of andere reden vertikt het om mijn data correct te updaten. Reteirritant.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Underflow bug. Ghe. Dat krijg je van bitmanipulatie :P

• zeef
  • Laatst online: 25-12 22:46
ook even hier:

Onze excuses voor de fouten die jullie hebben gevonden. We zijn samen met de bouwer druk bezig om alles te fixen. Het is heel jammer dat deze fouten tijdens het testen niet zijn gevonden. Wees ervan verzekerd dat we dat een volgende keer radicaal anders gaan doen.

Gun ons heel even de tijd voor de aanpassingen, als alles verwerkt is meld ik dat bij jullie en ik hoop dat jullie the Devv Answer dan nog een faire kans willen gunnen. Alle vragen en antwoorden worden opnieuw bekeken en berekend door een developer die niet betrokken was bij het project in eerste instantie. We gaan voor maximale zekerheid.

De fouten zijn in geen geval gemaakt door Capgemini. Dit project is door Tweakers ontwikkeld in samenwerking met een derde partner. Dus de schuld treft puur en alleen ons.

Ook de inhoud van de vragen is door Tweakers en de externe partij bedacht, ook daarvan treft Capgemini geen enkele schuld of blaam.

Nogmaals mijn excuses voor de verwarring, we maken het goed door snel alle fouten te fiksen en niet een maar twee rondjes bier op de volgende dev-meeting.

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-12 18:10
zeef schreef:
De fouten zijn in geen geval gemaakt door Capgemini. Dit project is door Tweakers ontwikkeld in samenwerking met een derde partner. Dus de schuld treft puur en alleen ons.
Is er al iemand op het matje geroepen van dev voor deze fout :+

spoiler:
Ik durf te wedden dat het Jeroen was :')

• F.West98
  • Laatst online: 25-12 03:46

F.West98

Alweer 16 jaar hier

zeef schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:41:
[..]

Nogmaals mijn excuses voor de verwarring, we maken het goed door snel alle fouten te fiksen en niet een maar twee rondjes bier op de volgende dev-meeting.
Mogen die twee rondjes een meet uitgesteld worden? O-)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• zeef
  • Laatst online: 25-12 22:46
iRicardo schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:53:
[...]

Is er al iemand op het matje geroepen van dev voor deze fout :+

spoiler:
Ik durf te wedden dat het Jeroen was :')
We gaan dit zeker meenemen in de evaluatie, maar de fout is op meer dan een niveau gemaakt. Ik heb me zelf teveel laten leiden door het idee dat 'het wel goed zat'. Dus op dat matje sta ik zelf ook. :'(
F.West98 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:00:
[...]

Mogen die twee rondjes een meet uitgesteld worden? O-)
Nope. :+

[ Voor 17% gewijzigd door zeef op 01-09-2015 19:09 ]

• gekkie
Brrr matje met dev' ers ... als het nou een twistermatje met een aantal onbekende schonen was :p

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-12 16:32
Waarom wordt die index eigenlijk kleiner dan 0? Hij vermeldt dat ze later incrementen per connectie die opgezet wordt, dus waarschijnlijk na integer overflow? Waarom resetten ze de index variabele gewoon niet terug naar 0 in zo'n geval in plaats van zo te foefelen in de index methode. Zorg gewoon dat uw index variabele invariant correct is.

Leuk dat hij eindigt met:
Now we don’t need the if clause anymore.

int index() {
return this.index.get() & Integer.MAX_VALUE;
}
Nu zit je met een ander probleem: een jaar later kijkt een developer die de boel maintaint naar die code en je ziet de ene na de andere "WTF" op zijn gezicht verschijnen en dan besluit die developer even die code te herschrijven naar iets leesbaarder en dan is het hek helemaal van de dam...

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-12 18:10
Neverwinterx schreef:
Nu zit je met een ander probleem: een jaar later kijkt een developer die de boel maintaint naar die code en je ziet de ene na de andere "WTF" op zijn gezicht verschijnen en dan besluit die developer even die code te herschrijven naar iets leesbaarder en dan is het hek helemaal van de dam...
Dit is zo herkenbaar! :P

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.