De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.134 views

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 11:08
Heb ondertussen VS 2015 even in gebruik en ik dacht eens te kijken naar de nieuwe features in C# 6.0. Vooral veel syntactic sugar, maar één feature is wel enorm handig namelijk de nameof operator.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
using Stuff = Some.Cool.Functionality
class C {
    static int Method1 (string x, int y) {}
    static int Method1 (string x, string y) {}
    int Method2 (int z) {}
    string f<T>() => nameof(T);
}

var c = new C()

nameof(C) -> "C"
nameof(C.Method1) -> "Method1" 
nameof(C.Method2) -> "Method2"
nameof(c.Method1) -> "Method1" 
nameof(c.Method2) -> "Method2"
nameof(z) -> "z" // inside of Method2 ok, inside Method1 is a compiler error
nameof(Stuff) = "Stuff"
nameof(T) -> "T" // works inside of method but not in attributes on the method
nameof(f) -> "f"
nameof(f<T>) -> syntax error
nameof(f<>) -> syntax error
nameof(Method2()) -> error "This expression does not have a name"

Weer een hoop magic strings kunnen replacen :). Vooral de enorme hoeveelheid strings in PropertyChanged event calls irriteerde me al lang.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:00
Eppux schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:36:
Vooral de enorme hoeveelheid strings in PropertyChanged event calls irriteerde me al lang.
Daar heb ik sinds kort PostSharp voor O+

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Weer een hoop magic strings kunnen replacen :). Vooral de enorme hoeveelheid strings in PropertyChanged event calls irriteerde me al lang.
Daar heb je sinds .NET 4.5 de CallerMemberNameAttribute voor, dat is IMHO nog een stuk makkelijker dan de nameof operator ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
F.West98 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:36:
[...]

Wauw... DreamSpark is nog eventjes wat uitgebreid. Volledige Windows versies, Visual Studio, en Xamarin(!!). :D
Alleen Windows Server toch? Veel dingen op DreamSpark zijn trouwens tegenwoordig toch al voor iedereen beschikbaar (zoals VS Community), maar Xamarin is wel nice.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ryur schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:48:
[...]

Hmm.. ik krijg zelf geen toegang tot Xamarin.
Maar maakt ook niks uit, ik heb het van mijn werk. Weet nog steeds niet of ik het prettig vind werken!
Ben er een beetje vanaf geknapt doen de VS2015 support zo lang duurde (en volgens mij nog steeds problemen).
Uhm... Xamarin word meegeleverd met Visual Studio 2015 als onderdeel van de cross platform features. Out of the box kan je er niet zoveel mee en kwam ik er (helaas) achter omdat je een Xamarin account + abbo nodig hebt om gebruik te maken van alle fancy designers etc.

Maar qua support zit het dus wel snor (volgens mij)

• Laurens-R
edit: crap! sorry voor het twee keer achter elkaar posten |:( zat even te 'slapen'
Heb ondertussen VS 2015 even in gebruik en ik dacht eens te kijken naar de nieuwe features in C# 6.0. Vooral veel syntactic sugar, maar één feature is wel enorm handig namelijk de nameof operator.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
using Stuff = Some.Cool.Functionality
class C {
    static int Method1 (string x, int y) {}
    static int Method1 (string x, string y) {}
    int Method2 (int z) {}
    string f<T>() => nameof(T);
}

var c = new C()

nameof(C) -> "C"
nameof(C.Method1) -> "Method1" 
nameof(C.Method2) -> "Method2"
nameof(c.Method1) -> "Method1" 
nameof(c.Method2) -> "Method2"
nameof(z) -> "z" // inside of Method2 ok, inside Method1 is a compiler error
nameof(Stuff) = "Stuff"
nameof(T) -> "T" // works inside of method but not in attributes on the method
nameof(f) -> "f"
nameof(f<T>) -> syntax error
nameof(f<>) -> syntax error
nameof(Method2()) -> error "This expression does not have a name"

Ik moet me ook nog steeds verdiepen in de nieuwe features; wel gaaf/handig als je repositories of automatische datamapping achtige functionaliteit moet implementeren, want Reflection kan dan echt wel een drama zijn af en en toe.

[ Voor 4% gewijzigd door Laurens-R op 26-08-2015 17:20 ]

• Ryur
Laurens-R schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:13:
[...]

Uhm... Xamarin word meegeleverd met Visual Studio 2015 als onderdeel van de cross platform features. Out of the box kan je er niet zoveel mee en kwam ik er (helaas) achter omdat je een Xamarin account + abbo nodig hebt om gebruik te maken van alle fancy designers etc.

Maar qua support zit het dus wel snor (volgens mij)
Ik heb het voornamelijk over Xamarin.Forms (waarvoor je dus betaald).
Door de wijzigingen in de Intellisense van VS2015 is die best wel kapot in VS2015 icm Xamarin.Forms.

Momenteel is het nog steeds niet volledig gefixt, er zijn wel kleine fixjes maar veel beta-versies & kopiëren van losse DLL's.

Misschien dan Xamarin.iOS & Xamarin.Android wel werken, maar Xamarin.Forms nog niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 26-08-2015 17:28 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:36:

Wauw... DreamSpark is nog eventjes wat uitgebreid. Volledige Windows versies, Visual Studio, en Xamarin(!!). :D
Serieus? Daar heb ik twee maanden terug nog voor betaald. FUCKERS.

Ohhh DreamSpark is voor studenten en ik heb BizSpark. Wellicht dat dat ook nog komt? :?

[ Voor 13% gewijzigd door BikkelZ op 26-08-2015 18:08 ]

iOS developer

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, ik ben gesloopt. De dag begon met totale "paniek" omtrent een paar bugs na livegang.

Gevolgd door 6 uur aan vergaderingen... :X Blij dat ik weer tegen een IDE aan kan kijken.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:20
Firesphere schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:36:
Zo, ik ben gesloopt. De dag begon met totale "paniek" omtrent een paar bugs na livegang.

Gevolgd door 6 uur aan vergaderingen... :X Blij dat ik weer tegen een IDE aan kan kijken.
Dus in plaats van de bug oplossen gaan jullie praten in een praatgroepje over dat het opgelost moet worden?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jegorex schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:51:
[...]

Dus in plaats van de bug oplossen gaan jullie praten in een praatgroepje over dat het opgelost moet worden?
Nee, Ik zeg toch "gevolgd door" ;)

We hebben eerst de openstaande kritieke bugs opgelost, daarna een planningsmeeting etc. gehad ;) Je doet alsof we de bugs hebben afgeschoven, dat dus niet ;)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:20
Firesphere schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:55:
[...]

Nee, Ik zeg toch "gevolgd door" ;)

We hebben eerst de openstaande kritieke bugs opgelost, daarna een planningsmeeting etc. gehad ;) Je doet alsof we de bugs hebben afgeschoven, dat dus niet ;)
Ik las het als paniek gevolgd door vergaderingen, maar dit klinkt logischer.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Jegorex schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:57:
[...]

Zo gaat het bij mij dus wel. Er wordt iets gespot, dan komt er één of andere meeting over "wat er aan de hand is" waar allemaal mensen bij zijn die het niet snappen en die het allemaal groter maken dan het is. Vervolgens worden er terloops nog andere zaken bijgehaald, dwaalt de boel helemaal af tot men ineens zegt "maar ik zie dat we door onze tijd heen zijn. Bedankt allemaal!"

Een paar uur later volgt er een mailtje met notulen en actiepunten, waarna er uiteindelijk iemand aan gaat werken. En het is niet zelden dat het oplossen hoogstens 5 minuten duurt...

We are shaping the future

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jegorex schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:57:
[...]

Ow, tja, ehhh, de paniek was bij de klant die had besloten een dag voor een grote demo live te willen gaan met de nieuwste versie.
Zonder ons te vertellen dat ze een grote presentatie hadden (en wij dus niet hadden kunnen adviseren even te wachten) ;)

Bij ons is op zo'n moment wel wat chaos, maar geen paniek. Paniek doen wij niet aan, dat doen klanten alleen.

Nu moet ik toegeven, de bugs lagen allemaal buiten de scope van onze behaviour/function/unit/integration tests, dus ze zijn echt wel bugs die we eigenlijk hadden moeten spotten, en daar hebben we ook wel een beetje de balen van gehad, maar bij ons intern was het gewoon in alle rust de experts op een bepaald onderdeel er op zetten en samenwerken naar een oplossing ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Firesphere op 26-08-2015 19:03 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:36

Wildfire

Joy to the world!

incaz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:16:
[...]

Iets subtieler:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
.action_list li.rating {
    transform: scale(0.5);
   opacity: 0.4;
}
span.thumbsup{
 transform: scale(0.75) !important;
}

Daarmee is 'ie wel te behappen vind ik
Bedankt voor de tip, maar ik wil die duim in z'n geheel niet zien omdat ik het zelf compleet nutteloos en onzinnig vind. Vandaar dat in mijn custom CSS dat hele ding gewoon niet meer getoond wordt :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-12 03:46

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Chris7 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:48:
[...]

Alleen Windows Server toch? Veel dingen op DreamSpark zijn trouwens tegenwoordig toch al voor iedereen beschikbaar (zoals VS Community), maar Xamarin is wel nice.
DreamSpark basic is inderdaad enkel WServer e.d., maar omdat ik bij de RuG op de juiste faculteit zit heb ik toegang tot DreamSpark Premium met ook volledige Windows erbij enzo (en MS-DOS 6 :P )
BikkelZ schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:05:
[...]

Serieus? Daar heb ik twee maanden terug nog voor betaald. FUCKERS.

Ohhh DreamSpark is voor studenten en ik heb BizSpark. Wellicht dat dat ook nog komt? :?
DreamSpark linkt door naar Xamarin waar je een speciale studentenlicentie kan krijgen, maar ze hebben niets voor startups (en ik denk niet dat dat er gaat komen)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Ik ga er van uit dat ze gewoon gekocht gaan worden door Microsoft, of iets in die richting. Xamarin is gewoon te belangrijk om Windows Phone een voet tussen de deur te laten krijgen. Gratis licenties mits je je app ook in de Windows Phone App Store released, zo iets.

[ Voor 18% gewijzigd door BikkelZ op 26-08-2015 22:14 ]

iOS developer

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:09

Matis

Rubber Rocket

Raar. Ik zie geen duimpjes op m'n mobiel. Ze verschijnen tijdens het laden wel, maar verdwijnen bij document.ready weer :/

Zie ze ook niet wanneer ik mijn scherm kantel.

Stomme responsive design :+

[ Voor 24% gewijzigd door Matis op 27-08-2015 00:20 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1238/1073265478_aff2f171a2_z.jpg?zz=1

Zo dan?

Lekker op de bank

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

BikkelZ schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:14:
Ik ga er van uit dat ze gewoon gekocht gaan worden door Microsoft, of iets in die richting. Xamarin is gewoon te belangrijk om Windows Phone een voet tussen de deur te laten krijgen. Gratis licenties mits je je app ook in de Windows Phone App Store released, zo iets.
Ik weet het niet, maar Xamarin had al langer een studentenprogramma, maar nu is 'ie verbeterd en staat er een linkje bij DreamSpark...

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
F.West98 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:37:
[...]

Ik weet het niet, maar Xamarin had al langer een studentenprogramma, maar nu is 'ie verbeterd en staat er een linkje bij DreamSpark...
Toen ik nog Dreamspark had kon ik alleen met 50% discount een licentie kopen, was toen nog 500$ per jaar kwijt.

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Pff die iBood hunt loopt echt voor geen meter, moet de pagina iedere keer opnieuw laden om er achter te komen dat ik alweer 3 advertenties achterloop...

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Megamind schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 01:42:
[...]

Toen ik nog Dreamspark had kon ik alleen met 50% discount een licentie kopen, was toen nog 500$ per jaar kwijt.
Wij kunnen zowat alle Microsoft software pakketten gratis downloaden (VS2015 Enterprise tot aan VB6 of een MS Project). Mooie zet van Microsoft, erg fijn dat je gewoon legaal met de software kan werken :D

[ Voor 10% gewijzigd door Martindo op 27-08-2015 09:04 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

DreamSpark premium lijkt toch wel erg op de oude Technet-licenties qua beschikbare software. Ik ben er ook erg blij mee :)

Laatste werkdag vandaag... En gister werd er pas getest wat ik gemaakt heb, en nu voor vandaag +- 20 bugs te doen :/

[ Voor 34% gewijzigd door F.West98 op 27-08-2015 09:39 ]

• Ryur
Denk wel met Dreamspark aan dat je de software niet voor commerciële producten mag gebruiken!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:26

BM

Moderator Spielerij
F.West98 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:38:
Laatste werkdag vandaag... En gister werd er pas getest wat ik gemaakt heb, en nu voor vandaag +- 20 bugs te doen :/
Als je het dan ook gewoon in 1 keer goed gedaan zou hebben :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

BM schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:43:
[...]

Als je het dan ook gewoon in 1 keer goed gedaan zou hebben :+
Als ze de specs nou in één keer goed hadden opgeschreven :+
Heel veel dingetjes als 'ander icoontje', 'andere tekst', 'andere indeling', 'dit en dat toch wel. En een paar bugs die helemaal buiten de scope van mijn project lagen dus dingen die ik ook nooit heb getest.

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
F.West98 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:01:
[...]

Als ze de specs nou in één keer goed hadden opgeschreven :+
Heel veel dingetjes als 'ander icoontje', 'andere tekst', 'andere indeling', 'dit en dat toch wel. En een paar bugs die helemaal buiten de scope van mijn project lagen dus dingen die ik ook nooit heb getest.
Dan zijn het geen bugs :)

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-12 16:58
Ryur schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:42:
Denk wel met Dreamspark aan dat je de software niet voor commerciële producten mag gebruiken!
Officieel waarschijnlijk niet, maar ik denk niet dat dit te achterhalen valt. (behalve Windows Server dan),

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

hellum schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Officieel waarschijnlijk niet, maar ik denk niet dat dit te achterhalen valt. (behalve Windows Server dan),
Hoe valt dat bij WServer dan te achterhalen?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als er bij een audit blijkt dat de server draait met een key van Dreamspark.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

dcm360 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:25:
Als er bij een audit blijkt dat de server draait met een key van Dreamspark.
Oh zo. Gebeurt zo'n audit dan vaak dat dat echt een risico is?

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat hangt een beetje af van het interne bedrijfsproces, en ook hoe graag Microsoft de resultaten van een audit bij jouw bedrijf wil weten. Oftewel: het risico is er waarschijnlijk niet.

Neemt niet weg natuurlijk dat een gebrek aan risico maar meteen moet betekenen dat je de licentievoorwaarden moedwillig gaat breken. Wat dat betreft moet ik misschien nog even nazoeken of ik met mijn gebruik nog net wel binnen de licentievoorwaarden van Windows Server val, anders eens kijken waar ik nog een WS2008 licentie vandaan kan krijgen...

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

dcm360 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:34:
Dat hangt een beetje af van het interne bedrijfsproces, en ook hoe graag Microsoft de resultaten van een audit bij jouw bedrijf wil weten. Oftewel: het risico is er waarschijnlijk niet.

Neemt niet weg natuurlijk dat een gebrek aan risico maar meteen moet betekenen dat je de licentievoorwaarden moedwillig gaat breken. Wat dat betreft moet ik misschien nog even nazoeken of ik met mijn gebruik nog net wel binnen de licentievoorwaarden van Windows Server val, anders eens kijken waar ik nog een WS2008 licentie vandaan kan krijgen...
Ik gebruik op mijn werk niet mijn eigen R#-licentie omdat ze zaten te zeggen dat dat problemen oplevert bij een controle, maar dat is dus eigenlijk niet een probleem :?
Natuurlijk is iets gratis voor studenten voor commerciële doeleinden gebruiken geen goede zaak, maar privé-dingen in het kader van BYOD lijkt mij toch minder erg?

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
F.West98 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Ik gebruik op mijn werk niet mijn eigen R#-licentie omdat ze zaten te zeggen dat dat problemen oplevert bij een controle, maar dat is dus eigenlijk niet een probleem :?
Natuurlijk is iets gratis voor studenten voor commerciële doeleinden gebruiken geen goede zaak, maar privé-dingen in het kader van BYOD lijkt mij toch minder erg?
Dat is gewoon echt afhankelijk van de licentie voorwaarden. Als jij een studenten versie van R# hebt en je gaat die gebruiken op kantoor bij een werkgever voor commerciele of niet studie gerelateerde doeleinden (stage is dan wel studie gerelateerd maar soms ook commercieel) dan is het een probleem

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Natuurlijk is het een probleem als je moedwillig licentievoorwaarden aan het breken bent. De kans is alleen niet heel erg groot dat je er daadwerkelijk problemen mee krijgt, maar het is alsnog een risico dat je als bedrijf niet wilt lopen, zeker aangezien het eenvoudig op te lossen is.

Het is overigens niet mogelijk om licentievoorwaarden 'een beetje' te breken ('minder erg'). Het gebruik valt binnen de licentie of het valt er buiten, en dan blijft de discussie nog over of gebruik dat een grensgeval lijkt te zijn er in valt of niet. Voor mij betekent dat gewoon dat ik geen edu-versie van producten van JetBrains gebruik, want ik gebruik ze naast studiedoeleinden ook om het geld te verdienen waar ik mijn boodschappen mee haal.

• Ryur
En daarnaast: je bent zelf software ontwikkelaar. Je maakt software voor geld.
Hoe zou jij het vinden als jij voor een bepaalde situatie (lees studenten) je software gratis aanbied, maar men gaat ook je software op andere plekken gebruiken zodat jij minder inkomsten hebt?

Naast dat het juridisch niet mag, vind ik het ethisch ook niet kunnen.

In het geval van BYOD:
Als ik ergens een studentenlicentie voor had, gebruikte ik die software NIET voor mijn werk.
Pas als ik een licentie kreeg van het werk dan wilde ik het wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Ryur op 27-08-2015 14:06 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:19

Dat kon je toch al veel langer oplossen dmv de CallerMemberName attribute ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
protected void OnPropertyChanged( [CallerMemberName] string propertyName = null )
{ 
    if( PropertyChanged != null)
         PropertyChanged(this, new PropertyChangedEventArgs(propertyName));
}

public int Foo
{
    get { ... }
    set
    {
           if( _foo != value )
           {
               _foo = value;
               OnPropertyChanged();
            }
    }
}

/spuit11 dus. Komt er van als je reageert op een bericht dat al een dag oud is. :P

[ Voor 5% gewijzigd door whoami op 27-08-2015 14:10 ]

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:19
Wat is dat hier eigenlijk met die duimpjes ?

https://fgheysels.github.io/

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

whoami schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:15:
Daar kun je op drukken.

• Ealanrian
Ryur schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:04:
En daarnaast: je bent zelf software ontwikkelaar. Je maakt software voor geld.
Hoe zou jij het vinden als jij voor een bepaalde situatie (lees studenten) je software gratis aanbied, maar men gaat ook je software op andere plekken gebruiken zodat jij minder inkomsten hebt?

Naast dat het juridisch niet mag, vind ik het ethisch ook niet kunnen.

In het geval van BYOD:
Als ik ergens een studentenlicentie voor had, gebruikte ik die software NIET voor mijn werk.
Pas als ik een licentie kreeg van het werk dan wilde ik het wel.
Goed punt, het ethische aspect is er ook nog. Het is natuurlijk wel zo dat als een bedrijf een studenten licentie aanbied die ook voor commercieel gebruik is er geen probleem meer is.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:00

RayNbow

Kirika <3

whoami schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:15:
Welke duimpjes? :?

:+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Daarom: Open Source FTW *O*

let the past be the past.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geen pakket dat kan tippen aan IntelliJ wat mij betreft.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Firesphere schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:37:
[...]
Eclipse :P :+

let the past be the past.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

Visual Studio :>

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-12 21:55
:N

Rare vogel in spe

• Ealanrian
[...]

Geen pakket Voor Java development dat kan tippen aan IntelliJ wat mij betreft.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:56

Sebazzz

3dp

Wat natuurlijk niet gratis impliceert ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:F
.... Niet voor Java/Python/Ruby etc.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 11:05
Jullie vergeten allemaal Sublime Text 2 :7

• Ealanrian
Mercatres schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:03:
Jullie vergeten allemaal Sublime Text 2 :7
Dat is geen IDE maar een veredelde text editor

• Mercatres
Ealanrian schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:06:
[...]

Dat is geen IDE maar een veredelde text editor
Sssssst.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 16:59

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Firesphere schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
.... Niet voor Java/Python/Ruby etc.
Op zich tegenwoordig ook wel voor Python hoor :) PTVS schijnt tegenwoordig erg goed te zijn, zelfs zo goed dat ze al standaard meegeïnstalleerd kunnen worden bij installatie van Visual Studio.

Ik gebruikte vooral PyCharm voor Python ontwikkeling maar ga de volgende keer met VS werken. VS blijft toch een episch IDE.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cloud schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:25:
[...]

Op zich tegenwoordig ook wel voor Python hoor :) PTVS schijnt tegenwoordig erg goed te zijn, zelfs zo goed dat ze al standaard meegeïnstalleerd kunnen worden bij installatie van Visual Studio.

Ik gebruikte vooral PyCharm voor Python ontwikkeling maar ga de volgende keer met VS werken. VS blijft toch een episch IDE.
Ik blijf IntelliJ toch fijner vinden dan VS voor Python.

Plus de Darcula theme is gewoon epic.

• gekkie
  • Laatst online: 17:07
Firesphere schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:27:
[...]

Darcula en een licht verbouwde monokai it is.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:27:
[...]

Ik vind VS Dark toch een stuk beter dan Darcula. Veel hoger contrast, dus zeker in lichte omgeving stukken beter te lezen.

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Grrrr :( Om de een of andere reden heeft men de intellisense gesloopt voor conditional breakpoints in VS2015 :? Erg fancy dat nieuwe schermpje waarin je de conditions kan opgeven, maar zonder intellisense is dat toch best lastig...

Alleen kan ik natuurlijk niets relevants vinden online hierover... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Volgende week begint hier een nieuwe stagiair. 3x raden hoe hij heet...
Afbeeldingslocatie: http://images4.fanpop.com/image/photos/19100000/2x01-Terrance-Phililp-in-Not-Without-My-Anus-south-park-19160726-720-540.jpg

• Laurens-R
Firesphere schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:41:
Volgende week begint hier een nieuwe stagiair. 3x raden hoe hij heet...
[afbeelding]
Nou bereid je maar voor op side-farts in je gezicht dan :+

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Elke keer als hij wat van je vraagt:
I'm not your friend, buddy!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex)
Ik heb hier een zeer ernstig geval PICNIC in m'n issuetracker hangen. Helaas staat "Replace user" niet in het lijstje met statussen...

• Otherside1982
  • Laatst online: 25-12 14:17
Alex) schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:09:
Ik heb hier een zeer ernstig geval PICNIC in m'n issuetracker hangen. Helaas staat "Replace user" niet in het lijstje met statussen...
Zo ééntje die de ontvanger van zijn draadloze muis loskoppelt want "het is draadloos" en dan klaagt dat zijn muis niet werkt? :+

• Alex)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• gekkie
Alex) schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:19:
Members only:
Met secondenlijm of mag het ook met de pritt-stift :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:19:
Members only:
Members only:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
"Je moeder is headless."

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I wish, edoch helaarsch.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

.Gertjan. schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:17:
Grrrr :( Om de een of andere reden heeft men de intellisense gesloopt voor conditional breakpoints in VS2015 :? Erg fancy dat nieuwe schermpje waarin je de conditions kan opgeven, maar zonder intellisense is dat toch best lastig...

Alleen kan ik natuurlijk niets relevants vinden online hierover... :/
Zat daar ooit intellisense in dan? Zit op 2013 maar ben niet anders gewend dan dat plat in te typen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Op 3 versies dezelfde fout willen fixen en telkens over iets doms zien en nu is het eindelijk gemaakt :D

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 27-08-2015 21:36 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 11:08
Woy schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:08:
Daar heb je sinds .NET 4.5 de CallerMemberNameAttribute voor, dat is IMHO nog een stuk makkelijker dan de nameof operator ;)
whoami schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:10:
Dat kon je toch al veel langer oplossen dmv de CallerMemberName attribute ?
Inderdaad de magic strings konden al gedeeltelijk weggewerkt worden, maar voor het triggeren van gerelateerde getters (computed properties voor gebruik in XAML) was er nog steeds geen degelijke oplossing. Daarnaast heb ik het nooit zo gehad op het gebruik van de CallerMemberName voor de PropertyChanged events. Het is onmogelijk om af te dwingen dat deze enkel worden opgeroepen vanuit een getter en ik heb mijn code graag zeer strikt :9.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Firesphere schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:22:
Members only:
Members only:

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Laatste dag werken voor m'n vakantie, wel toe aan even 3 weken weg. *O*

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Eppux schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 00:12:
[...]

[...]

Inderdaad de magic strings konden al gedeeltelijk weggewerkt worden, maar voor het triggeren van gerelateerde getters (computed properties voor gebruik in XAML) was er nog steeds geen degelijke oplossing. Daarnaast heb ik het nooit zo gehad op het gebruik van de CallerMemberName voor de PropertyChanged events. Het is onmogelijk om af te dwingen dat deze enkel worden opgeroepen vanuit een getter en ik heb mijn code graag zeer strikt :9.
Ook dat kon je wel redelijk oplossen d.m.v. het parsen van Expression tree's. Dat geeft grofweg dezelfde syntax als je nu hebt, alleen wordt het nu (neem ik aan) compiletime geregeld itt runtime.
C#:
1
OnPropertyChanged(()=>MyProperty);

Dus hoewel het een goede toevoeging is, zie ik niet direct enorme meerwaarde voor dingen die eerst niet konden.

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 28-08-2015 08:44 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
Firesphere schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:18:
[...]

Members only:
Ik had waarschijnlijk ongeveer dezelfde blik, weet ik veel wat die term is... gaat uiteindelijk ook nergens over.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 09:00
Ik heb ook nog nooit een server met een hoofd gezien eigenlijk :?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

RedFox schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:34:
[...]

Zat daar ooit intellisense in dan? Zit op 2013 maar ben niet anders gewend dan dat plat in te typen.
Zou zomaar kunnen dat het een R# dingetje is geweest. Mij staat bij dat ik in 2013 in de breakpoint condition popup gewoon intellisense had...

Net even ruzie met Outlook 2013. Om de een of andere reden heeft Microsoft besloten om EAS (Exchange Active Sync) niet meer te ondersteunen onder een bepaalde versie. Uiteraard pakt dat simpele Mail programma in W10 het wel prima op, maar Outlook weigert... Uiteraard met de meest vage foutmelding...

Erg leuk als je dus accounts moet supporten op oude Exchange servers :'(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• gekkie
Ah jolly filenames met oenicode .. crash boem beng.
En yippie nu is het chinees :p

[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 28-08-2015 11:03 ]

• Alex)
Het is juist andersom. W10 Mail gebruikt het ActiveSync-protocol terwijl Outlook via MAPI tegen Exchange aanpraat. En in O2013 hebben ze die oude MAPI-versie eruitgehaald.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:14
Erwin537 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Ik had waarschijnlijk ongeveer dezelfde blik, weet ik veel wat die term is... gaat uiteindelijk ook nergens over.
Naja, op zich wel: Als die betreffende collega van plan was in de auto te springen, zich bij de hosting provider naar binnen te werken om daar iets op de server te doen, met de reeds aangesloten randapparatuur (monitor, tobo en muis ) op die server, dan komt het zo vreemd over :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:34:
Het is juist andersom. W10 Mail gebruikt het ActiveSync-protocol terwijl Outlook via MAPI tegen Exchange aanpraat. En in O2013 hebben ze die oude MAPI-versie eruitgehaald.
Mail doet het dan ook prima, in O2013 hebben ze de mogelijkheid om EAS te gebruiken geschrapt (tenzij het O365 of hotmail betreft).

De betreffende server ondersteunt geen MAPI (iets met beveiliging) en hangt volledig af van EAS. Vandaar dat hij niet meer samen wil spelen met O2013 :'(

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Poe. Laatste dag werken voor ik vakantie (3 weken) heb. Stevig aan toe :/

• gekkie
jbdeiman schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:39:
[...]
Naja, op zich wel: Als die betreffende collega van plan was in de auto te springen, zich bij de hosting provider naar binnen te werken om daar iets op de server te doen, met de reeds aangesloten randapparatuur (monitor, tobo en muis ) op die server, dan komt het zo vreemd over :+
KVM op het veel lijvige monster ?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Avalaxy schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:52:
Poe. Laatste dag werken voor ik vakantie (3 weken) heb. Stevig aan toe :/
Jij ook al :w
Hier is het gelukkig erg rustig vandaag; vooral documentatie achterlaten voor collega's
OkkE schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:31:
Laatste dag werken voor m'n vakantie, wel toe aan even 3 weken weg. *O*

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
OkkE schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Hier is het gelukkig erg rustig vandaag; vooral documentatie achterlaten voor collega's
Same here *O* Over 2 maanden bij een nieuwe baan beginnen dus vooral dingen afronden :)

• Mercatres
Ook hier is het lekker rustig, laatste dingetjes testen voor de demo.

• joram.agten
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 15:43
Hier is het ook rustig, management op vakantie.
Tijd om eens stevig door te werken.

• Otherside1982
Zijn er hier IntelliJ fans die de zero-latency-typing al getest hebben? Het klinkt wel interessant, ook al kan ik geen IntelliJ gebruiken.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Otherside1982 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:21:
Zijn er hier IntelliJ fans die de zero-latency-typing al getest hebben? Het klinkt wel interessant, ook al kan ik geen IntelliJ gebruiken.
Ben geen IntelliJ-gebruiker, maar dit probleem hebben een boel IDE's inderdaad. Dat heeft er ook een beetje voor gezorgd dat ik van PHPStorm weer terug ben naar Sublime. Zou mooi zijn als dit zou werken en zijn weg zou vinden naar andere IDE's.

Read the code, write the code, be the code!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Vandaag is mijn laatste dag voor mijn vakantie en in mijn vakantie hebben ze een oplevering :+ dus nu ben ik alleen maar documentatie aan het doen xD. Wat een rot werkje is dat toch altijd.

Nothing to see here!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-12 16:58
Rutix schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:06:
Vandaag is mijn laatste dag voor mijn vakantie en in mijn vakantie hebben ze een oplevering :+ dus nu ben ik alleen maar documentatie aan het doen xD. Wat een rot werkje is dat toch altijd.
Gewoon niet doen; het was moeilijk om te maken, dus moet het ook moeilijk te begrijpen zijn :+

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Och jezus, waarom loopt het testen van een open source 3rd party lib voor gebruik in onze software altijd uit in 40 open browser tabs met Github pagina's, 30 putty terminals waarin ./configure, ./make install staat en vi <my_3rd_party_tool>.conf om er uiteindelijk na anderhalve dag prutsen achter te komen dat het het nét niet doet wat we willen, of niet draait op ons productieplatform zonder het updaten van 12 libs :')

• wackmaniac
  • Laatst online: 17-12 10:53
EddoH schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:47:
Och jezus, waarom loopt het testen van een open source 3rd party lib voor gebruik in onze software altijd uit in 40 open browser tabs met Github pagina's, 30 putty terminals waarin ./configure, ./make install staat en vi <my_3rd_party_tool>.conf om er uiteindelijk na anderhalve dag prutsen achter te komen dat het het nét niet doet wat we willen, of niet draait op ons productieplatform zonder het updaten van 12 libs :')
Omdat je niet goed hebt gelezen? :+

Read the code, write the code, be the code!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Omdat open source / linux (bijna gelijk aan elkaar) 1 grote graftakkezooi is:
- We beschrijven niet wat dit doet
- We documenten zeker te weten niet wat het moet doen
- We beschrijven zeker te weten ook niet wat we nu eigenlijk geïmplementeerd hebben
- We beschrijven zeker niet wat de huidige bugs zijn
- We beschrijven zeker niet hoe er mee om te gaan, hoe bepaalde delen van de code aan te roepen
- We geven zeker geen mooie en heldere voorbeelden mee

Maar het lijkt er wel op dat het misschien een stuk code is dat wel interessant is om te gebruiken.

Hier een mooi voorbeeld:
https://github.com/googlei18n/libphonenumber

Van Google, super goed. Ongeveer het beste wat je kan hebben om technisch de telefoonnummers te valideren. Ander alternatief is telefoonboeken van de gehele wereld te kopen en dan te controleren of het nummer bestaat.

Zero documentatie om de code aan te roepen. Zero interne documentatie over hoe nu alle logica is opgebouwd.

Kostte mij een weekend om uit te pluizen hoe ik bepaalde delen kon aanroepen omdat ik net iets anders wilde dan de standaard lib.

[ Voor 32% gewijzigd door Motrax op 28-08-2015 14:28 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Otherside1982
Leuke bug op een website: ik wil me afmelden en klik op het menu met mijn gebruikersnaam waar ik een afmelden optie verwacht. Dat menu is blijkbaar hoger dan de viewport van mijn browser en bij scrollen veranderde het menu niet, maar enkel de onderliggende pagina. Ik heb dus wat moeten uitzoomen zodat het menu volledig zichtbaar was om helemaal onderaan de afmelden optie te vinden 8)7

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:53

StM

Motrax schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:24:
- We beschrijven zeker te weten ook niet wat we nu eigenlijk geïmplementeerd hebben
- We beschrijven zeker niet hoe er mee om te gaan, hoe bepaalde delen van de code aan te roepen

Maar het lijkt er wel op dat het misschien een stuk code is dat wel interessant is om te gebruiken.
Ach de commerciële partijen doen het niks beter :) Enige voordeel is dat je iemand kan slaan, maar de tijd en moeite ben je alsnog kwijt.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

wackmaniac schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:12:
[...]

Omdat je niet goed hebt gelezen? :+
Was het maar zo simpel :P
Motrax schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:24:
Dit.... en het feit dat er sinds vorig jaar November nog 30 kritieke bugs open staan die niet gefixt worden. Want dat moet partij 'X' maar doen en we willen backwards compatible met die Python versie uit 1998 blijven.

Blagh. Ik koop wel een stuk software wat gewoon werkt of waar support bij zit....

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

EddoH schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:47:
Zodra ik niet met een beetje gangbare build / dependency tool (npm, bower, maven etc) zo'n lib naar binnen kan trekken, dan haak ik 9 van de 10 keer al af

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.