De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.160 views

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Voutloos schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:54:
[...]
Wow, doen bedrijven dit nog? :o :r Is gewoon ff ontspannen of een grapje maken wel toegestaan? ;)
Een paar stoffige oude zakken zonder feeling met de ITers die alles te zeggen hebben over de hardware en het netwerk hier in het bedrijf... Gelukkig zijn mijn managers veel losser en maken ze gerust eens mee grapjes :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Voutloos schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:54:
[...]
Wow, doen bedrijven dit nog? :o :r Is gewoon ff ontspannen of een grapje maken wel toegestaan? ;)
Ach, de proxyserver is bij tijd en wijle toch zo ongelooflijk traag dat ik het niet eens meer probeer. Ik pak daar m'n telefoon wel voor, dan komt die 10 GB tenminste ook nog eens op. :)

We are shaping the future

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-12 21:04

HMS

Heh, dat omzeilde ik altijd met een beetje creatief corkscrew, ntlmproxy, remote SSH server en dan met een squid proxy over SSH tunnel :P. Beetje omslachtig, maar goed het werkte wel prima :)

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-12 17:07
Achja op m'n afstuderen bij een R&D afdeling kreeg ik een flap met de Uni geblokt.
(en dat nog na het mogen tekenen van allerhande policies .. drop die onzin dan als je toch alles probeert te blokken .. niet dat dat lukt me een VPN thuis maar goed)

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-12 10:12
Alex) schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:55:
[...]

De eenvoudigste en goedkoopste manier is om een website te maken, en die vervolgens offline beschikbaar te maken door een app-manifest te schrijven. Dan kunnen je gasten 'm gewoon toevoegen aan hun homescreen en gebruiken :)
Hmm, dat is ook wel een handige optie..
De kosten voor de app stores ($99 voor iOS en $25 voor Android) hebben we er nog wel voor over, maar het zou zonde zijn als de app niet geaccepteerd worden. Ik denk dat ik Apple ga mailen met ons plan en vragen of zoiets uniek genoeg is.

Ik heb altijd al een native app willen maken met behulp van Xamarin, dus ik dacht aan een win-win situatie nu om dat voor dit geval te gaan gebruiken. Maar als ik even nadenk is een native app zware overkill, want een website kan het ook doen...

• Alex)
HMS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:03:
Heh, dat omzeilde ik altijd met een beetje creatief corkscrew, ntlmproxy, remote SSH server en dan met een squid proxy over SSH tunnel :P. Beetje omslachtig, maar goed het werkte wel prima :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

De eenvoudigste en goedkoopste manier is om een website te maken, en die vervolgens offline beschikbaar te maken door een app-manifest te schrijven. Dan kunnen je gasten 'm gewoon toevoegen aan hun homescreen en gebruiken :)
Heeft Tweakers dat ook op die manier gedaan? Tweakers.net is één van de weinige websites die je (vanuit Chrome) toegevoegd aan je startscherm en dan ook 'zelfstandig' lijkt.

Andere websites die je op die manier toevoegt worden gewoon zichtbaar in Chrome geladen.

---

Ah, dat doen ze hiermee:

HTML:
1
<meta name="mobile-web-app-capable" content="yes">

[ Voor 7% gewijzigd door TheNephilim op 17-08-2015 15:16 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:23

RayNbow

Kirika <3

Hmm, Douwe Egberts/Pickwick de deur uit en daarvoor hebben we nu Segafredo/Mi voor in de plaats gekregen @ werk.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-12 13:52
Rutix schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:08:
[...]

Natuurlijk :) maar jullie gingen nu pas over op 2013 :+ dat is ook wel erg laat ;). Wij doen altijd testen eerst of het werkt of niet en upgraden dan binnen het project.
Dat is inderdaad laat. We wilden meer dan een jaar geleden upgraden, echter een externe leverancier die bij ons intern ontwikkelde, wilde dit niet, tenzij voor een dikke factuur wegens "risico dat ontwikkeling voor X dagen / weken vast loopt van het project". Vandaar, de leverancier heeft zijn job gedaan en wij zijn terug eigenaar van de code, waardoor we nu wél kunnen upgraden. (Overdracht was een paar maanden geleden, maar wegens omstandigheden was de upgrade wat vertraagd.)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Een simpel PDFje en/of wat calendar event files (.ics ofzo) rondmailen klinkt toch nog wel eenvoudiger. :P

{signature}

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Archiebald schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:51:
Eind oktober ga ik trouwen en nu heb ik het idee bij mijn vriendin geopperd om een app te maken met daarin de planning van de trouwdag. Een timetable voor de daggasten.

Nu is mijn vriendin razend enthousiast en vind dat ik het moet gaan maken, wat heel leuk is :D
Maar ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met de acceptatie van zo'n 'privé' app in de app stores? De lijst met guidelines van Apple schrikt best af als je die voor het eerst bekijkt (https://developer.apple.com/app-store/review/guidelines/) en ik vraag me af wat de ervaringen zijn met het acceptatiebeleid van de app stores.
Ik heb een kleine website gemaakt voor mijn trouwdag afgelopen jaar. Gewone gasten kregen het reguliere programma. Daggasten kregen het uitgebreide programma middels een (iets) andere link. Hier konden ze ook het menu inzien om een keuze te maken voor het avondeten. Met een paar leuke foto's en misschien een beetje parallax ziet het er gelijk al geweldig uit. We kregen ook heel veel positieve feedback om diezelfde reden. Verder waren mensen blij dat ze ten alle tijden de timetable en adresgegevens (+google maps) voor de activiteiten konden opvragen en niet gebonden waren aan het meenemen van de uitnodiging zelf. Al met al een erg goed resultaat voor iets waar ik niet meer dan een halve in dag in heb gestoken.

Als domeinnaam heb ik voor de trouwdatum gekozen.

[ Voor 5% gewijzigd door mbarie op 17-08-2015 15:42 ]

Storyteller @ soundcloud

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Voutloos schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:31:
[...]
Een simpel PDFje en/of wat calendar event files (.ics ofzo) rondmailen klinkt toch nog wel eenvoudiger. :P
Gewoon een goede ceremoniemeester die als een goede schaapshond alle schaapjes de goede kant op blaft. Anders zit iedereen de hele tijd op de telefoontjes te kijken ;)

Wij hadden overigens, via de ceremoniemeester, expliciet gevraagd geen fotos met telefoontjes te maken en die dan vervolgens op Facebook/Instragram/Twitter/whatever te plaatsen om de simpele reden dat we deze mooie dag met onze dierbaarsten wilden vieren en het niet met de hele wereld wilden delen. Daar hadden sommige mensen toch erg veel moeite mee.... :-( Heeft iemand serieus een foto, 2 minuten na het ja-woord, op Facebook geplempt |:( en ons er natuurlijk in getagged.

[ Voor 38% gewijzigd door armageddon_2k1 op 17-08-2015 15:49 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GSM-jammer FTW :P

Ben het ook wel eens met dat verzoek hoor. Ook voor de aanwezigen; de ene helft beleeft het dan via het beeldscherm en de andere helft kijkt tegen andermans device op, en voor jullie ziet het er niet veel persoonlijker uit. :)

Als je je FB settings een beetje strict hebt, helpt direct ontvrienden wellicht ook tegen de tags. >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Voutloos op 17-08-2015 16:01 ]

{signature}

• gekkie
Selectieve EMP-pulse voor iedereen die z'n electronica nog aan had staan >:)
Of dronken laten voeren en een compromiterende foto getagd en wel ter lering ende vermaeck.

[ Voor 37% gewijzigd door gekkie op 17-08-2015 16:00 ]

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-12 10:12
mbarie schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:40:
[...]

Ik heb een kleine website gemaakt voor mijn trouwdag afgelopen jaar. Gewone gasten kregen het reguliere programma. Daggasten kregen het uitgebreide programma middels een (iets) andere link. Hier konden ze ook het menu inzien om een keuze te maken voor het avondeten. Met een paar leuke foto's en misschien een beetje parallax ziet het er gelijk al geweldig uit. We kregen ook heel veel positieve feedback om diezelfde reden. Verder waren mensen blij dat ze ten alle tijden de timetable en adresgegevens (+google maps) voor de activiteiten konden opvragen en niet gebonden waren aan het meenemen van de uitnodiging zelf. Al met al een erg goed resultaat voor iets waar ik niet meer dan een halve in dag in heb gestoken.

Als domeinnaam heb ik voor de trouwdatum gekozen.
Dat is ook wel leuk ja. Ik heb al een eigen domeinnaam, waarbij ik een leuk subdomeinnaam kan kiezen die ik kan gebruiken voor de bruiloft.
Maar eens even alles op een rijtje zetten en overleggen met m'n vriendin.

Een PDF of .ics bestanden zou ook wel kunnen, maar aangezien ik developer ben wil ik het wel op een manier doen wat bij mij past. En dat is dan een (web)app.

Het is niet de bedoeling dat ze continue zitten te kijken op hun telefoon, maar wanneer ze zich afvragen wat er na het huidige activiteit komt, dat ze dan even kunnen kijken wat dat is. Misschien nog wat handige informatie over de locatie enzo, maar meer ook echt niet.
armageddon_2k1 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:44:
[...]

Gewoon een goede ceremoniemeester die als een goede schaapshond alle schaapjes de goede kant op blaft. Anders zit iedereen de hele tijd op de telefoontjes te kijken ;)

Wij hadden overigens, via de ceremoniemeester, expliciet gevraagd geen fotos met telefoontjes te maken en die dan vervolgens op Facebook/Instragram/Twitter/whatever te plaatsen om de simpele reden dat we deze mooie dag met onze dierbaarsten wilden vieren en het niet met de hele wereld wilden delen. Daar hadden sommige mensen toch erg veel moeite mee.... :-( Heeft iemand serieus een foto, 2 minuten na het ja-woord, op Facebook geplempt |:( en ons er natuurlijk in getagged.
Kijk, als ze mij taggen moet ik die tag eerst reviewen voordat hij op mijn tijdslijn komt te staan. Iets wat ik hoogst waarschijnlijk niet zal doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Archiebald op 17-08-2015 16:16 ]

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-12 16:58
Archiebald schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:10:
[...]

Dat is ook wel leuk ja. Ik heb al een eigen domeinnaam, waarbij ik een leuk subdomeinnaam kan kiezen die ik kan gebruiken voor de bruiloft.
Maar eens even alles op een rijtje zetten en overleggen met m'n vriendin.

Een PDF of .ics bestanden zou ook wel kunnen, maar aangezien ik developer ben wil ik het wel op een manier doen wat bij mij past. En dat is dan een (web)app.

Het is niet de bedoeling dat ze continue zitten te kijken op hun telefoon, maar wanneer ze zich afvragen wat er na het huidige activiteit komt, dat ze dan even kunnen kijken wat dat is. Misschien nog wat handige informatie over de locatie enzo, maar meer ook echt niet.

[...]

Kijk, als ze mij taggen moet ik die tag eerst reviewen voordat hij op mijn tijdslijn komt te staan. Iets wat ik hoogst waarschijnlijk niet zal doen.
Mobiele website maken, dan app maken met webbrowser naar de website.

• mbarie
Archiebald schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:10:
Helemaal mee eens. Activiteiten is misschien iets te algemeen voor wat ik bedoelde. Voor daggasten waren er 3 locaties. Deze stonden op de site vermeld, met de tijdstippen waarop ze daar verwacht werden.

Hetzelfde voor gewone gasten, maar dan met 2 locaties en andere tijdstippen waarop ze welkom waren.

Denk uiteraard ook aan andere handige info. Cadeautips en contactinfo ceremoniemeester(s). Onze ceremoniemeesters waren goud. We hebben ons nergens druk om hoeven maken :*)

Storyteller @ soundcloud

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-12 15:53

StM

Zijn de locatie(s) al bekend? Doe anders een variant van wat m'n ouders hebben gedaan. Hou de locatie (en eigenlijk alles er om heen :P) geheim en de gasten moeten zich maar laten verrassen :) In dit geval zou je dat kunnen doen door de app te gebruiken door de mensen naar de locatie te navigeren. De opa's en oma's zou je bijvoorbeeld aan iemand kunnen koppelen of het op papier geven.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

StM schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:37:
Zijn de locatie(s) al bekend? Doe anders een variant van wat m'n ouders hebben gedaan. Hou de locatie (en eigenlijk alles er om heen :P) geheim en de gasten moeten zich maar laten verrassen :) In dit geval zou je dat kunnen doen door de app te gebruiken door de mensen naar de locatie te navigeren. De opa's en oma's zou je bijvoorbeeld aan iemand kunnen koppelen of het op papier geven.
En die oom die je niet zo mag maar 'verplicht' bent om uit te nodigen geef je een iets eh 'aangepaste' versie van de app.

• StM

StM

Je hebt daar zo ongeveer wel de reden te pakken waarom het op die manier gegaan is ja :P

• Alex)
Deze is wel weer van toepassing:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fPMyCQA.jpg

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024

• Rutix
  • Laatst online: 22-12 22:23
CodeCaster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:51:
[...]

Ook bij de niet bleeding edge-MVC zijn ze al aardig wat jaren aan het rommelen met losse packages. Ik heb niets tegen NuGet, integendeel, maar de "baseline" (MVC5, WebAPI 2) is ook een draak, die je met een reeks Google-queries, StackOverflow-Q&A's en blogposts van www.asp.net aan elkaar moet breien. Met name als je niet de allernieuwste projecttemplates gebruikt, die weer oude packages gebruiken (*.MVC.* -> Microsoft.AspNet.Mvc.*). Ook de "lijmlaag" waar MS zo bekend om staat / stond, om van oudere versies naar de nieuwste te mgireren, ontbreekt of is schandalig slecht gedocumenteerd.

Dankzij al deze verschillende trajecten is de dependency hell ook weer terug van amper weggeweest. Nu zijn het geen DLL's, maar packages... Geef eens toe, wie heeft er het afgelopen jaar géén versie-issues met Entity Framework en Newtonsoft.Json gehad in wat grotere solutions met project references waarbij je niet zomaar alles mag updaten?

Andersom ook, er staan op asp.net ook diverse tutorials die klassen gebruiken die onvindbaar zijn. Er wordt dan niet gemeld in welke package die klasse nu weer zit, maar gewoon "installeer deze tien packages" of "open dit demoproject". Ik hoop dat de documentatie inderdaad wordt bijgetrokken. Anders ga ik maar eens een half jaartje vrij nemen en documentatie en tutorials schrijven op een ad-infested domein. >:)
Ik vind dat eigenlijk wel erg meevallen. Wij hebben ook veel projecten en grote solutions maar NuGet is juist een uitkomst voor die dependency hell. Als je een goede nuget package hebt (wat die van Microsoft meestal zijn) dan staan alle references enzo goed. Maar misschien is het een kwestie van smaak, wij gebruiken sowieso geen EF dus :+

Nothing to see here!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Rutix schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:39:
[...]

Ik vind dat eigenlijk wel erg meevallen. Wij hebben ook veel projecten en grote solutions maar NuGet is juist een uitkomst voor die dependency hell. Als je een goede nuget package hebt (wat die van Microsoft meestal zijn) dan staan alle references enzo goed. Maar misschien is het een kwestie van smaak, wij gebruiken sowieso geen EF dus :+
Misschien is het ook een verschil in manier van werken. :)

Stel:
• Hoofdproject A, MVC-applicatie
• Interne library B, projectreference van A naar B
• Third-party library C, assembly-reference (NuGet) van B naar C
• Third-party library D, waartegen C is gecompileerd, nuget-reference van C naar D.

Als dan A of B ook een reference naar D heeft, en dat is een andere versie dan waartegen C is gecompileerd, kun je runtime-fouten krijgen dat de juiste assembly niet gevonden kan worden. Ook kan afhankelijk van compileervolgorde telkens een andere versie van D in je bin belanden... Natuurlijk is dat met een asemblyredirect wel weer op te lossen, maar dat introduceert soms ook weer breaking changes.

Idealiter zou je in alle projecten dezelfde versie van library D referencen, maar dat is niet altijd een optie. Hercompileren van C ook niet. Ik heb dit meegemaakt met Umbraco (een custom build van log4net) en MVC (oudere versie van Newtonsoft.Json), maar ook vergelijkbare issues met Entity Framework.

Dat komt doordat compileren tegen een strong named assembly je bindt aan het versienummer. Zie bijvoorbeeld Json.NET Strong Naming and Assembly Version Numbers.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:39
CodeCaster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:54:
[...]

Misschien is het ook een verschil in manier van werken. :)

Stel:
• Hoofdproject A, MVC-applicatie
• Interne library B, projectreference van A naar B
• Third-party library C, assembly-reference (NuGet) van B naar A
• Third-party library D, waartegen C is gecompileerd.

Als dan A of B ook een reference naar D heeft, en dat is een andere versie dan waartegen C is gecompileerd, kun je runtime-fouten krijgen dat de juiste assembly niet gevonden kan worden. Natuurlijk is dat met een asemblyredirect wel weer op te lossen, maar dat introduceert soms breaking changes...

Idealiter zou je in alle projecten dezelfde versie van library D referencen, maar dat is niet altijd een optie. Hercompileren van C ook niet. Ik heb dit meegemaakt met Umbraco (een custom build van log4net) en MVC (oudere versie van Newtonsoft.Json), maar ook vergelijkbare issues met Entity Framework.

Dat komt doordat compileren tegen een strong named assembly je bindt aan het versienummer. Zie bijvoorbeeld Json.NET Strong Naming and Assembly Version Numbers.
Klopt, ontzettend irritant inderdaad!
Zou fijn zijn dat er een (opt-in) zou komen dat je nieuwe packages/assemblies kan gebruiken, ook als een oude is gereferenced. Dat je dan zelf kan aangeven dat je het vast zet op het major, minor, bugfix of build versienummer.
Of zoiets...moet nog even worden overdacht natuurlijk, want het zal vast enige consequenties hebben.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Alex)
Get 'm while it's hot: een gratis Xamarin-subscription als je voor of op 17 augustus een Windows Phone-app in de Marketplace had staan.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:58:
[...]

Klopt, ontzettend irritant inderdaad!
Zou fijn zijn dat er een (opt-in) zou komen dat je nieuwe packages/assemblies kan gebruiken, ook als een oude is gereferenced. Dat je dan zelf kan aangeven dat je het vast zet op het major, minor, bugfix of build versienummer.
Of zoiets...moet nog even worden overdacht natuurlijk, want het zal vast enige consequenties hebben.
Dat is aan de publisher van de package. Hoe specifieker je versienummer waar je naar linkt, hoe strikter de versie moet worden nageleefd. Zelf houd ik hem meestal op x.x, grote breaking changes zitten meestal in de major/minor versies.

Tijdje geleden zelf ook eens aan de Nuget's gegaan, best handig als je het trucje snapt. We hebben meerdere TFS repositories (oa voor shared libraries). Die projecten link je best lastig door in andere solutions. Meestal dropten we dan maar een dll reference in de solution, maar die dingen bijhouden is ook een drama (vaak was het compile in VS instance 1, copy via explorer naar project 2 en dan in VS instance 2 weer een build). Met Nuget packages gaat dat soms wat handiger, zeker als je een script hebt om ze direct te pushen naar je repository :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Laurens-R
Alex) schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:49:
Get 'm while it's hot: een gratis Xamarin-subscription als je voor of op 17 augustus een Windows Phone-app in de Marketplace had staan.
Is dat nog noodzakelijk aangezien xamarin tools nu in vs2015 zitten? (Ook in community btw)

Let op: je moet wel de cross platform features installeren...

Ps. Heb er maar oppervlakkig naar gekeken.. Weet niet hoe feature complete de vs2015 versie is...

[ Voor 18% gewijzigd door Laurens-R op 17-08-2015 19:43 ]

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 11:05
Voutloos schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:58:
GSM-jammer FTW :P

Ben het ook wel eens met dat verzoek hoor. Ook voor de aanwezigen; de ene helft beleeft het dan via het beeldscherm en de andere helft kijkt tegen andermans device op, en voor jullie ziet het er niet veel persoonlijker uit. :)

Als je je FB settings een beetje strict hebt, helpt direct ontvrienden wellicht ook tegen de tags. >:)
Dat snap ik ook inderdaad, maar mensen willen blijkbaar constant dingen delen met wie dan ook. Vrienden van me hadden daarvoor een leuk idee op hun trouwfeest: een app waarmee je foto's kon maken en die aan het "trouwalbum" kon toevoegen. Het leuke daarvan is dat je aan het einde van het feest een hele collectie foto's hebt die:
  • spontaan zijn
  • op verschillende momenten gemaakt zijn
  • op één locatie te vinden zijn

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:39
.Gertjan. schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:25:
[...]

Dat is aan de publisher van de package. Hoe specifieker je versienummer waar je naar linkt, hoe strikter de versie moet worden nageleefd. Zelf houd ik hem meestal op x.x, grote breaking changes zitten meestal in de major/minor versies.

Tijdje geleden zelf ook eens aan de Nuget's gegaan, best handig als je het trucje snapt. We hebben meerdere TFS repositories (oa voor shared libraries). Die projecten link je best lastig door in andere solutions. Meestal dropten we dan maar een dll reference in de solution, maar die dingen bijhouden is ook een drama (vaak was het compile in VS instance 1, copy via explorer naar project 2 en dan in VS instance 2 weer een build). Met Nuget packages gaat dat soms wat handiger, zeker als je een script hebt om ze direct te pushen naar je repository :)
Klopt deels, tenminste wat ik heb meegemaakt.
Wanneer je in een package opgeeft dat je van een onderliggend package versie 1.2.x.x ondersteund, dan zal nuget altijd de laagst mogelijke versie pakken (1.2.0.0). Als je dan de fixes en features van 1.2.3 wilt hebben, zul je die expliciet moeten installeren. Deze wordt niet automatisch ingeladen.
Had al eens gezocht of er een moglijkheid is om nuget altijd de hoogste versie te laten pakken, maar dat is momenteel helaas nog niet mogelijk. Zijn wel verschillende verzoeken ingediend hiervoor, maar helaas.

Er zijn uiteraard wel argumenten te verzinnen waarom het er nog niet in zit natuurlijk, maar op m'n huidige project is het redelijk vervelend.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan_V op 17-08-2015 21:24 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Alex)
Wat is nou eigenlijk het probleem dat met NuGet zou zijn opgelost? De dependencyhell is het in ieder geval niet...

• Mercatres
Alex) schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:34:
Wat is nou eigenlijk het probleem dat met NuGet zou zijn opgelost? De dependencyhell is het in ieder geval niet...
Mwah, het aanleveren van DLLs is nu een stuk makkelijker. Ook kan je nu beter aangeven welke dependencies je hebt op andere packages.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mercatres schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

Mwah, het aanleveren van DLLs is nu een stuk makkelijker. Ook kan je nu beter aangeven welke dependencies je hebt op andere packages.
Daarnaast kan je makkelijk andere files mee pushen. Nugets kan je dus ook perfect gebruiken om bijvoorbeeld javascript/frontendlibraries mee te duwen naar een project.

Overigens geldt de DLL hell eigenlijk enkel voor dingen in je GAC (de originele DLL hell had betrekking op globale libraries en de daarbij behorende issues bij upgrades) en niet zozeer wat je hebt in je solution. Zolang je je eigen versies gewoon meepusht in je release krijg je nooit echt iets met de DLL hell te maken (als je het goed doet ;) ).

Overigens vind ik het makkelijker om in de nuget manager te zien welke versie we gebruiken dan dat ik dat ergens uit een DLL moet vissen.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• gekkie
.Gertjan. schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:39:
[...]
Overigens geldt de DLL hell eigenlijk enkel voor dingen in je GAC (de originele DLL hell had betrekking op globale libraries en de daarbij behorende issues bij upgrades) en niet zozeer wat je hebt in je solution. Zolang je je eigen versies gewoon meepusht in je release krijg je nooit echt iets met de DLL hell te maken (als je het goed doet ;) ).
Achja krijg je er weer een reverse dll hell bij, aangezien je nu zelf verantwoordelijk bent voor alle bug en security updates van je dll's.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:32
Otherside1982 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:03:
Yay, database refactoren: er worden 7 tabellen hernoemd, waardoor ook de primary key velden en de foreign keys hernoemd moeten worden. Ik mag dus eerst het conceptueel model aanpassen, die aanpassingen overzetten naar fysiek model, dan naar een databank script en daarna mag ik alle verwijzingen in de code gaan wijzigen. :O
En het beste van dit alles: ik heb dit zelf zo voorgesteld tijdens besprekingen met de analist 7(8)7
Wat heb ik me zelf toch weer aangedaan.
Vandaag verder met de aanpassingen in de code, een zoekactie op de hernoemde tabelnamen en veldnamen levert "slechts" 640 matches op, nog even op de tanden bijten dus. :'(

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Pffff, kan iemand de snelheid en gebruiksgemak van Sublime even voor mij combineren met de IDE-functionaliteit van PHPStorm? Ohja, en neem de font rendering van Sublime dan even mee :) [/rant]

Read the code, write the code, be the code!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Zo, vandaag eens even:

- een aantal bugs fixen in een PHP-gebaseerd website
- een database performance test doen mbv SQL
- een stukje 3rd party Java software evalueren
- een updater in C++ opnieuw compilen met nieuwe toolchain
- een build/deploy script voor een Angular app fixen.

Te veel talen! :|

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
That est super! Si! Leuk!

Engels Frans universeel Italiaans Nederlands

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Nou... ik heb de eerste voorzichtige stapjes gezet in het open-source maken van wat broncode. Een tweetal, door mij aangepaste, C++ libraries die ik gebruik heb ik geforked op github en mijn aanpassingen daarin doorgevoerd.

Binnenkort de software zelf maar eens online zetten.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik moet dat ook nog steeds doen voor mijn SQL wrapper.. weinig tijd :+

• gekkie
Oja .. perl heeft haakjes en semicolon's *zuchtje*

Hrmm ook nog wat upstreamable dingetjes staan .. en nog de nodige issues her en der uitstaan .. misschien ook maar weer eens doorheen vlooien.

Maar eerst een bakkie troost.

Hmmpffrrttt grmbbl argh .. logitech heeft op z'n bluetooth muis de hyperscroll eruit gesloopt voor den nieuwe versie. Tantirri .. was nou juist zo lekker om op een ellelange pagina een flinke zwengel aan het scrollwieltje te geven in de "vrijloop".

[ Voor 100% gewijzigd door gekkie op 18-08-2015 12:36 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb er nu al zin in...
Downloading "Aanpassingen tekst website.docx"... 2.3/18.1 MB

Hopelijk zitten er veel foto's in gestopt... zo niet, word ik gek.

[ Voor 27% gewijzigd door OkkE op 18-08-2015 13:25 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• gekkie
OkkE schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:24:
Ik heb er nu al zin in...
Downloading "Aanpassingen tekst website.docx"... 2.3/18.1 MB

Hopelijk zitten er veel foto's in gestopt... zo niet, word ik gek.
Klant die de meme-generator heeft ontdekt ? :p

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:27:
[...]

Klant die de meme-generator heeft ontdekt ? :p
Oh god, dat is zooo cringeworthy als iemand denkt grappig te doen door een meme in een presentatie te steken... Al helemaal zotjes als ze het verkeerd gebruiken :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• gekkie
ElkeBxl schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:54:
[...]
Oh god, dat is zooo cringeworthy als iemand denkt grappig te doen door een meme in een presentatie te steken... Al helemaal zotjes als ze het verkeerd gebruiken :p
ach kun je tenminste nog fijn ploatjes kieken .. en af en toe wegdromen bij een flinke harige poes (is meestal toch wel present) .. ipv alleen maar je bullshit-bingo-lijstje af te vinken 8)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
gekkie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

ach kun je tenminste nog fijn ploatjes kieken .. en af en toe wegdromen bij een flinke harige poes (is meestal toch wel present) .. ipv alleen maar je bullshit-bingo-lijstje af te vinken 8)
Flinke harige poes? HUH?
Hopelijk is het een Vlaams spreekwoord?

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:20
ElkeBxl schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

http://blog.authorstream....mes-in-presentations.html >:)

• gekkie
Ryur schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:06:
[...]
Flinke harige poes? HUH?
Die doen wel vaker gekke dingen :+
Maar in dit geval .. klik uwen scrollwieltje in de vrijloop en geef er een flinke zwieper aan .. en je zult in een flits een prachtig harig exemplaar in een badkuip voorbij zien komen ... koudwater vrees zonder water :)

Maar kennelijk bent u nogal van uw apropos van een flink harig exemplaat en kunt u wellicht uw zieleroerselen met ons delen ? :+

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:06:
[...]

Flinke harige poes? HUH?
Niet voor zover ik weet...
8)7
gekkie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:17:
[...]
Maar kennelijk bent u nogal van uw apropos van een flink harig exemplaat en kunt u wellicht uw zieleroerselen met ons delen ? :+
I'm confused :? Wat probeer je te zeggen?

• gekkie
ElkeBxl schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:13:
[...]
I'm confused :? Wat probeer je te zeggen?
Dat ik me af vroeg waar hij dan aan dacht ... bij een harige poes ..

Als ik een gok moet doen zal hij wel meer van die sphinx katten houden ... achja niet mijn kopje thee dan wel tasje koffie.

• mbarie
Al sinds 9u alleen maar vergaderingen (eerste net afgelopen) :|. Nu 2de in.

Storyteller @ soundcloud

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Douweegbertje schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:16:
Ik moet dat ook nog steeds doen voor mijn SQL wrapper.. weinig tijd :+
Ghehe, die heb ik ook nog klaar liggen om te open-sourcen (zo'n SQL wrapper). Tijdje geleden bedacht ik mij dat ik een deel van mijn libraries net zo goed opensource kan maken. Dan kan ik mijn oude klanten de opensource versie geven en ben ik meteen van het gezeik af.

Ben altijd bang dat een klant/werkgever/whatever later een keer komt en zegt: "verrekt, dat lijkt wel op de code die wij ook hebben, die heb je gejat..." Door de hele handel gewoon opensource te knallen is die kans wat kleiner :) Daarbij kunnen de libraries dan ook weer een beetje groeien door feedback.

Ik weet dat je dan niet helemaal gevrijwaard bent, maar het neemt al wat wind uit de zeilen.

Members only:

• Laurens-R
.Gertjan. schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:27:
[...]

Ghehe, die heb ik ook nog klaar liggen om te open-sourcen (zo'n SQL wrapper). Tijdje geleden bedacht ik mij dat ik een deel van mijn libraries net zo goed opensource kan maken. Dan kan ik mijn oude klanten de opensource versie geven en ben ik meteen van het gezeik af.

Ben altijd bang dat een klant/werkgever/whatever later een keer komt en zegt: "verrekt, dat lijkt wel op de code die wij ook hebben, die heb je gejat..." Door de hele handel gewoon opensource te knallen is die kans wat kleiner :) Daarbij kunnen de libraries dan ook weer een beetje groeien door feedback.

Ik weet dat je dan niet helemaal gevrijwaard bent, maar het neemt al wat wind uit de zeilen.

Members only:
Je zou het kunnen opnemen in de projectovereenkomst, zodat de klant er bewust mee akkoord gaat dat bepaalde non-business specifieke componenten open-source zijn en door jou worden vrijgegeven. Je kan daarbij aan de hand van je Open Source license bepalen hoe je code ingezet kan/mag worden.

Maar de keuze van de open source license kan ook juridische gevolgen hebben voor de klant; (bijvoorbeeld, gebruik geen licentie die vereist dat de hele solution theoretisch onder die licentie vrijgegeven moet worden - ook het business specifieke deel).

Ik werk nu voor een hele grote enterprise onderneming die daar heel veel tijd en advocaten aan besteed heeft; dus het lijkt me zinnig om hier op te letten. Pro-Tip: elke versie van de 'reguliere' GPL(v2, v3, etc) is bij voorbaat een slecht idee in deze situatie.

bijv. LGPL en ZLIB zijn al een stuk handiger.

[ Voor 18% gewijzigd door Laurens-R op 18-08-2015 16:00 ]

• Ealanrian
  • Laatst online: 16:46
Waarom vinden mensen het toch nodig om data dubbel in een xml file te zetten? Als value en als attribute... :'(

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nou mensen, tot ooit! *O*

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Laurens-R schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:48:
[...]
Je zou het kunnen opnemen in de projectovereenkomst, zodat de klant er bewust mee akkoord gaat dat bepaalde non-business specifieke componenten open-source zijn. Je kan natuurlijk ook aan de hand van je Open Source license bepalen hoe je code ingezet kan/mag worden.

Maar de keuze van de open source license kan ook juridische gevolgen hebben voor de klant; (bijvoorbeeld, gebruik geen licentie die vereist dat de hele solution theoretisch onder die licentie vrijgegeven moet worden - ook het business specifieke deel).
Members only:

• Ealanrian
Wanneer vertrek je?

• Alex)
Congrats en :W

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nou ja, ik moet eerst m'n visa krijgen, dat duurt meestal wel 4 maand. Daarna het plannen en boeken enzo, daar gaat ook vaak wel een maand ofzo overheen. Dus vanaf dit punt zo'n 5 maand.

Maar de handtekening is gezet, de visa aanvraag de deur uit, annulering van contracten ben ik naar aan het informeren :)

[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 18-08-2015 16:08 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ealanrian
Firesphere schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:07:
[...]

Nou ja, ik moet eerst m'n visa krijgen, dat duurt meestal wel 4 maand. Daarna het plannen en boeken enzo, daar gaat ook vaak wel een maand ofzo overheen. Dus vanaf dit punt zo'n 5 maand.
Ooh dan er is voor die tijd dus nog wel tijd voor een devschuur meeting :P.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:08:
[...]

Ooh dan er is voor die tijd dus nog wel tijd voor een devschuur meeting :P.
Ow zeker, dat komt wel goed :)

• Mercatres
Are you going on an adventure?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mercatres schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:09:
[...]

Are you going on an adventure?
Jep, ik heb getekend voor minstens 2 jaar in Wellington, Nieuw Zeeland.
.Gertjan. schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Members only:
Members only:

[ Voor 83% gewijzigd door Firesphere op 18-08-2015 16:34 ]

• Laurens-R
.Gertjan. schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Members only:
Members only:

• Mercatres
Firesphere schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:09:
[...]

Jep, ik heb getekend voor minstens 2 jaar in Wellington, Nieuw Zeeland.

[...]

Members only:
Hiho hobbitland!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het is Kiwi ;)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Laurens-R schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:10:
[...]

Members only:
Members only:

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 18-08-2015 16:26 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ealanrian
Een string split op een . werkt beter als je er een letterlijke . van maakt ipv any char...
Soms ben ik niet heel slim...

[ Voor 14% gewijzigd door Ealanrian op 18-08-2015 16:27 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:20:
Een string split op een . werkt beter als je er een letterlijke . van maakt ipv any char...
SomsMeestal ben ik niet heel slim...
FTFY :Y)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Soms ben ik ben niet heel slim...
Als we toch bezig zijn.

• Ealanrian
Soms ben ik niet heel slim... Ik ben, dus ik maak fouten
Zo dan

edit:
Ik krijg geen melding van een zelfqoute, stom zeg :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Ealanrian op 18-08-2015 16:37 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• alienfruit
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

[Nou ja, ik moet eerst m'n visa krijgen, dat duurt meestal wel 4 maand. Daarna het plannen en boeken enzo, daar gaat ook vaak wel een maand ofzo overheen. Dus vanaf dit punt zo'n 5 maand.
Wat voor visa vraag je nu aan dan? Bij mij was het zo geregeld.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Wat voor visa vraag je nu aan dan? Bij mij was het zo geregeld.
Skilled Migrant.

Maar hoe lang het echt duurt weet ik niet. De 4 maand was de indicatie vanuit het bedrijf waar ik ga werken, niet eigen kennis o.i.d.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Klinkt als een class in een RPG.
Firesphere is een Level 4 Skilled Migrant.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• alienfruit
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Aah, duurde bij mij een maandje. Maar misschien had ik gewoon geluk gehad. Ik zou wel weer terugwillen alleen nu doen ze moeilijk. Als je eenmaal vertrokken bent en weer terug wil komen :(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

_O-

Tja, zo heten die visa dingen nou eenmaal :D

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Ah maatje van me uit Argentinië is ook vertrokken naar Nieuw-Zeeland, zag hem op de webcam op zijn kantoor en ineens kwamen er nog twee bekende gezichten voorbij lopen. Ik moest wel lachen. Blijkbaar gaat het erg goed daar met de IT? Heb zelf ook wel eens over NZ gedacht, het heeft sneeuw en strand super dicht bij elkaar liggen, mensen spreken Engels maar zijn wel wat relaxter over het algemeen.

[ Voor 26% gewijzigd door BikkelZ op 18-08-2015 17:05 ]

iOS developer

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:33
Zo'n ding heet overigens een visum in het Nederlands. (Of ben je je Engels aan het oefenen?)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:04:
Ah maatje van me uit Argentinië is ook vertrokken naar Nieuw-Zeeland, zag hem op de webcam op zijn kantoor en ineens kwamen er nog twee bekende gezichten voorbij lopen. Ik moest wel lachen. Blijkbaar gaat het erg goed daar met de IT?
In NZ is een verschrikkelijk groot tekort aan hoog opgeleide, kwalitatief goede mensen in bijna alle vakgebieden.

• Alex)
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

:D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Soultaker schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:05:
Zo'n ding heet overigens een visum in het Nederlands. (Of ben je je Engels aan het oefenen?)
Visa is meerfaut ;) Ik moet namelijk zowel verblijf als werkvergunning hebben ;)

• Mercatres
Firesphere schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:24:
[...]

Visa is meerfaut ;) Ik moet namelijk zowel verblijf als werkvergunning hebben ;)
Maar hier zei je dat het over één ging, dus tenzij die Skilled Migrant uit meerdere visa bestaat, was je toch fout :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mercatres schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:34:
[...]

[...]

Maar hier zei je dat het over één ging, dus tenzij die Skilled Migrant uit meerdere visa bestaat, was je toch fout :P
Ja, nou ja, bij Skilled Migrant zit een verblijfsvergunning inbegrepen, maar het zijn dus 2 papiertjes (voor zover ik weet ;) )

• StM

StM

Ik denk niet dat het 4 maanden duurt :) Vrienden van mij hebben met kerst besloten om te gaan en eind maart vertrokken ze. Dus ik denk eerder een week of 6-8. Maar ik heb het eigenlijk nooit met ze er over gehad hoe lang de papierwinkel duurde.

Ze hebben idd behoorlijk graag skilled mensen daar. Het blijft alleen verrekte ver, anders was ik ook allang gegaan.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:42:
Ik denk niet dat het 4 maanden duurt :) Vrienden van mij hebben met kerst besloten om te gaan en eind maart vertrokken ze. Dus ik denk eerder een week of 6-8. Maar ik heb het eigenlijk nooit met ze er over gehad hoe lang de papierwinkel duurde.

Ze hebben idd behoorlijk graag skilled mensen daar. Het blijft alleen verrekte ver, anders was ik ook allang gegaan.
Nou ja, de 4 maand is de indicatie die ik heb gekregen vanuit Nieuw Zeeland, niet eigen ervaring o.i.d. ;) Dus vandaar dat ik het daar maar op houd :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere fluit onschuldig
Devschuur meeting Y`

[ Voor 47% gewijzigd door Firesphere op 18-08-2015 18:05 ]

• Mercatres
Wanneer vertrek jij weer? :+

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Archiebald schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:51:
Eind oktober ga ik trouwen en nu heb ik het idee bij mijn vriendin geopperd om een app te maken met daarin de planning van de trouwdag. Een timetable voor de daggasten.

Nu is mijn vriendin razend enthousiast en vind dat ik het moet gaan maken, wat heel leuk is :D
Maar ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met de acceptatie van zo'n 'privé' app in de app stores? De lijst met guidelines van Apple schrikt best af als je die voor het eerst bekijkt (https://developer.apple.com/app-store/review/guidelines/) en ik vraag me af wat de ervaringen zijn met het acceptatiebeleid van de app stores.
Ik heb voor mijn huwelijk een website in elkaar gesleuteld waarbij mensen via YouTube-links om te kunnen luisteren suggesties voor de muziek konden doen en de rest vervolgens er weer op kon stemmen. Animated gifje met een vuurtje voor de populairste nummers, andere crappy gifs voor nummers die iedereen klote vond. Met een kill knop voor ons want The Final Countdown gaat gewoon niet gebeuren.

Er waren echt een hoop mensen fanatiek bezig met stemmen en nomineren, boven verwachting.

Ik denk dat Apple het wel accepteert als het op een generieke app lijkt die gewoon heel toevallig maar één trouwerij heeft op het moment dat je de app submit. Dus een lijstje met trouwerijen op de openingspagina wat alleen bestaat uit de jouwe ;)
Rutix schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:05:
[...]

Ja ik kies daarom altijd BLANK solution met Blank Project maar wel MVC references :+ ik wil die zooi allemaal niet.
Alles puur en BLANK zonder al die buitenMicrosoftse invloeden. De beheerder van Stormfront.net is gevonden hoor :+

[ Voor 10% gewijzigd door BikkelZ op 19-08-2015 02:33 ]

iOS developer

• Rutix
  • Laatst online: 22-12 22:23
BikkelZ schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 02:31:
[...]

Alles puur en BLANK zonder al die buitenMicrosoftse invloeden. De beheerder van Stormfront.net is gevonden hoor :+
Members only:

Nothing to see here!

• Laurens-R
Ah devschuur... Daar ben je weer :) heb je gemist!

(Woon in ziggo gebied)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Laurens-R schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:10:
[...]

Members only:
Members only:

• Alex)
Laurens-R schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:19:
Ah devschuur... Daar ben je weer :) heb je gemist!

(Woon in ziggo gebied)
Het was een DNS-storing, volgens Ziggo veroorzaakt door een DDoS. Als je andere DNS-servers had ingesteld (zoals OpenDNS of die van Google) had je meteen weer kunnen internetten.

Ik heb gisteren niks gemerkt van de problemen, want ik heb Google's DNS-servers ingesteld ipv die van Ziggo. :)

• Ryur
Lastig, vandaag ben ik in 4 verschillende programmeertalen bezig.
Soms moet ik echt even overschakelen hoe ik nou vergelijkingen doe.

• gekkie
Ryur schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:38:
Lastig, vandaag ben ik in 4 verschillende programmeertalen bezig.
Soms moet ik echt even overschakelen hoe ik nou vergelijkingen doe.
Wat zit er allemaal in de mix ?

• Ryur
gekkie schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

Wat zit er allemaal in de mix ?
Ruby on Rails, C/AL (Navision), C# & Powershell
(En eigenlijk ook nog CoffeeScript & CSS)

• Sebazzz
  • Laatst online: 18:05

Sebazzz

3dp

Ik ben webontwikkelaar, ik zit permanent in de mix, afhankelijk van het project: Javascript, Typescript, C#, LESS, CSS, HTML, Powershell, and the list goes on :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wel een beetje discutabel of je Typescript - Javascript en LESS - CSS als aparte talen mag beschouwen.

Typescript - Javascript kan nog wel, want je werkt toch behoorlijk anders. Met less heb je nesting, mixins, variabelen e.d. maar een groot deel van de syntax etc. is vrijwel hetzelfde

• Mercatres
En toen werkte m'n Jira niet meer in Chrome, wel in FF. Een spdy error. Yey.

• gekkie
Erwin537 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:11:
Wel een beetje discutabel of je Typescript - Javascript en LESS - CSS als aparte talen mag beschouwen.

Typescript - Javascript kan nog wel, want je werkt toch behoorlijk anders. Met less heb je nesting, mixins, variabelen e.d. maar een groot deel van de syntax etc. is vrijwel hetzelfde
Bij mij zit het lastig bij het switchen meestal niet in de grote dingen maar in de kleine.
De grote blijken meestal wel uit de surrounding context, maar als die hetzelfde is en het toch op details afwijkt ...

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 19-08-2015 11:16 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.