VB'ers hè, die werken graag terug in de tijdAvalaxy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:43:
[...]
Brakke code + moeilijk dan over upgrades (immers nu pas upgraden naar een 2 jaar oude IDE) = brrrr![]()
Ome louis vraagt zich dan toch echt af ..
Is die code nou zo brak .. of is die IDE nou zo brak.
6000x een random nummerke is nou toch niet iets om gelijk van in de stress te schieten (was het zelfs in 2013) niet.
6000x een random nummerke is nou toch niet iets om gelijk van in de stress te schieten (was het zelfs in 2013) niet.
Err je gaat nu pas over naar VS2013? Waarom gaan jullie niet meteen naar Visual Studio 2015Styxxy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:01:
[...]
Alle nieuwe projecten zijn in C#maar oude code converteren we niet
.
Bij gebruik van Blue color, ziet het Properties window volgens de Dark them eruit. Heb nog niet gevonden op Google hoe dit te fixen.
[afbeelding]
We gaan binnenkort over naar Visual Studio 2015 aangezien de RyuJIT een update heeft gekregen (http://blogs.msdn.com/b/d...he-net-framework-4-6.aspx)
Binnenkort ook TFS updaten en dan zijn we weer helemaal bij
Nothing to see here!
Ik denk eerder dat ie in de stress schiet om dat je direct guid.parse() doet, maar swat het is nu weggekkie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:10:
Ome louis vraagt zich dan toch echt af ..
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Want? Zo speciaal noch zwaar is dat niet. Of ik mis nu je puntDamic schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:08:
[...]
Ik denk eerder dat ie in de stress schiet om dat je direct guid.parse() doet, maar swat het is nu weg
Ook al heb ik voor mijn webgl/canvas demo's niet meer gedaan dan gebruik maken van bestaande demo's hier en daar wat javascript aan te passen, ik voel mij alsof ik de hele wereld kan programeren
zo, nu weer verder
, nouja of morgen dan.Het is alweer 2 uur.
zo, nu weer verder
ora et labora
Hoe draait VS2015 bij jullie eigenlijk?
iOS developer
eh, niet, waar zou ik het voor nodig hebben?
Stomme Python System library die niet wil dispatchen. Daar gaat m'n middag.
[ Voor 48% gewijzigd door Firesphere op 15-08-2015 15:27 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Geen problemen meeBikkelZ schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:13:
Hoe draait VS2015 bij jullie eigenlijk?
Spannend embedded platform of iets anders speciaals aan het doen ofzo, en principe zitten alle system libs toch wel in je distro packages ?Firesphere schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:20:
eh, niet, waar zou ik het voor nodig hebben?
Zo, SOL draait op de flap .. is kijken of er nu eindelijk te achterhalen valt waarom dat ding af en toe compleet freezes met een > 3.16 stock kernel.
Ja, je zou denken dat system gewoon doet wat'ie moet doen he? Is platform onafhankelijk, maar het doet dus niet netjes dispatchen, maar synchroon het commando uitvoeren. Oftewel, alles is gelockt gedurende 2 minuten. Niet echt ideaal.gekkie schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:49:
[...]
Spannend embedded platform of iets anders speciaals aan het doen ofzo, en principe zitten alle system libs toch wel in je distro packages ?
Zo, SOL draait op de flap .. is kijken of er nu eindelijk te achterhalen valt waarom dat ding af en toe compleet freezes met een > 3.16 stock kernel.
Misschien implementeer ik het verkeerd (Het is de eerste keer dat ik de system library gebruik)
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
ah .. extern commando met popen/subprocess en co ? opletten dat het niet blockt op pipes enzoFiresphere schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:50:
[...]
Ja, je zou denken dat system gewoon doet wat'ie moet doen he? Is platform onafhankelijk, maar het doet dus niet netjes dispatchen, maar synchroon het commando uitvoeren. Oftewel, alles is gelockt gedurende 2 minuten. Niet echt ideaal.
Misschien implementeer ik het verkeerd (Het is de eerste keer dat ik de system library gebruik)
Hmmm, dat zou het best wel eens kunnen zijn ja! Zoals ik al zei, eerste keer met de system libgekkie schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:52:
[...]
ah .. extern commando met popen/subprocess en co ? opletten dat het niet blockt op pipes enzo
Ah goed de docs lezen dan .. zelf ook wel eens tegen aan gelopenFiresphere schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:53:
[...]
Hmmm, dat zou het best wel eens kunnen zijn ja! Zoals ik al zei, eerste keer met de system lib
Alleen commando en output er van opvissen of wat ben je van plan ?
[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 15-08-2015 15:59 ]
Ach, ik ken m'n weg redelijk in Python, dus ik had verwacht dat de system lib net zo makkelijk was. Blijkbaar net niet helemaal dus 
Ik red me er wel mee
Het is gewoon net wat meer geklooi dan simpele libraries als RPi.GPIO enzo
Ik red me er wel mee
Eh ja, al eerder hier in't topic voorbij gekomen
Wel vrij gaaf, met heel weinig code heel veel kunnen doen met die GPIO
Misschien ook nog maar eens zo'n ding halen, momenteel hangt alles nog met de good old velleman k8055 aan de server.Firesphere schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:06:
[...]
Het is echt wel vrij awesome wat je allemaal met zo'n frambozentaartje kan doen!
I know from nuthin'Firesphere schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:06:
[...]
M'n pi doet af en toe nog gek, moet m'n scriptjes eens eventdriven gaan maken i.p.v. pollend.
Hier nog: Firesphere in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒"
Hoe ik het gezeik met geen RPi.GPIO library op een Windows machine omzeil
Hoe ik het gezeik met geen RPi.GPIO library op een Windows machine omzeil
Vond ooit die velleman ook al wel spannend .. maar toen waren er nog geen taartjes .. (en opzich kun je me best lekker maken voor een frambozentaartje als lunch). Het is dat dat ook nu nog gewoon prima werkt opzich en dus nog niet een direct doel voor een Rpi heb.Firesphere schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:20:
Het is echt wel vrij awesome wat je allemaal met zo'n frambozentaartje kan doen!
Ik heb m'n halve huis geautomatiseerd met die Pi van me.
De PC start op zodra m'n telefoon zich aanmeldt op het WiFi, de PC wordt unlocked als de Pi de aanwezigheid van m'n telefoon detecteerd via bluetooth, verlichting regel ik ondertussen ook deels via de Pi. Echt tof wat je er mee kan doen!
De PC start op zodra m'n telefoon zich aanmeldt op het WiFi, de PC wordt unlocked als de Pi de aanwezigheid van m'n telefoon detecteerd via bluetooth, verlichting regel ik ondertussen ook deels via de Pi. Echt tof wat je er mee kan doen!
Gaat hier dus via de velleman, PIRen enzo, waar het wellicht nog wel handig voor zou kunnen zijn is als serial console/log voor de server ipv de antieke t23 thinkpad met fysieke seriele poort die ik er nu nog aanhang in time of trouble.
Ziet er wel fancy uit ja .. hier is het zelf aan elkaar geknutselde scriptjes van weleer uit de categorie "not too severly broken" dus niet hoog op de nominatie om te fixen 
hrmm grmbl .. pg_dropcluster laat uiteraard ook je config verdwijnen als sneeuw voor de zon .. niet handig .. stonden toch wat semi optimalisatie dingetjes in. Ahwel tis de dev machine maar.
hrmm grmbl .. pg_dropcluster laat uiteraard ook je config verdwijnen als sneeuw voor de zon .. niet handig .. stonden toch wat semi optimalisatie dingetjes in. Ahwel tis de dev machine maar.
[ Voor 35% gewijzigd door gekkie op 15-08-2015 17:08 ]
pg als in postgres?gekkie schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:06:
Ziet er wel fancy uit ja .. hier is het zelf aan elkaar geknutselde scriptjes van weleer uit de categorie "not too severly broken" dus niet hoog op de nominatie om te fixen
Yups .. alpha2 was uit, maar goed db/disk format kan daarbij wijzigen, dus je moet dumpen cluster droppen en createn en de meuk weer inladen. Alleen dus even net iets te enthousiast voor m'n caffiene level geweest.
Hoe heb je de verlichting er op aangesloten?Firesphere schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:25:
Ik heb m'n halve huis geautomatiseerd met die Pi van me.
Philips Hue lights gekocht of op een andere manier?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik heb een Hue ja, splinternieuw gekocht voor 10 euroJan_V schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:15:
[...]
Hoe heb je de verlichting er op aangesloten?
Philips Hue lights gekocht of op een andere manier?
Goede deal!Firesphere schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:16:
[...]
Ik heb een Hue ja, splinternieuw gekocht voor 10 euro
Jep, was een restpartij van de AH, stond op zo'n uitverkooptafel met'n post-it "10 euro", dus ik heb't wel twee keer nagevraagd of dat wel klopte, en sindsdien heb ik Hue lights
Welke Hue heb je dan? De proprietary versie of de nieuwste met dat docking station? En als je de eerste hebt, hoe stuur je ze aan met de Pi?
Een oud type, maar wel met open protocol, maar ik stuur aan via het netwerk, er zit gewoon een "test" interface op waar je posts naartoe kan sturen.
*edit* even opgezocht, ik heb deze:
*edit* even opgezocht, ik heb deze:
[ Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 16-08-2015 16:09 ]
VSD 2015 is nog maar net RTM. Het IT beleid bij ons is niet early adopting. Tja, ik zou ook liever naar de laatste versie gaan, maar ik ben niet de manager hé.Rutix schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:18:
[...]
Err je gaat nu pas over naar VS2013? Waarom gaan jullie niet meteen naar Visual Studio 2015.
We gaan binnenkort over naar Visual Studio 2015 aangezien de RyuJIT een update heeft gekregen (http://blogs.msdn.com/b/d...he-net-framework-4-6.aspx)
Binnenkort ook TFS updaten en dan zijn we weer helemaal bij.
Overigens was ik er tevreden met VS 2010; zo veel heb ik niet gemist. Wij maken toch geen gebruik van Azure en we maken (nog) niet veel gebruik van de webstack, wat in de laatste versies echt wel een verademing is (ten opzichte van VS 2010).
Zo na twee weken buiten en in de auto leven is vandaag toch echt duidelijk dat ik weer thuis ben. Beetje jammer dit weer
Ja, wie gaat er dan ook in een auto leven en aan een berg hangen?Ealanrian schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:05:
Zo na twee weken buiten en in de auto leven is vandaag toch echt duidelijk dat ik weer thuis ben. Beetje jammer dit weer
Nou ik dusFiresphere schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:16:
[...]
Ja, wie gaat er dan ook in een auto leven en aan een berg hangen?
Dingen doen waarvan je dacht dat het niet zou kunnen. De leukste dingen dusEalanrian schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:22:
[...]
Nou ik dusHet was wel echt heel gaaf. Half Europa door crossen, veel klimmen en dingen doen waarvan ik niet had gedacht dat ik het zou kunnen
Precies, zonder veel wandel ervaring een wandeling naar Lac blanc doen, 25km met 900 hoogte meters. (mijn astma vond dat niet oke) en de week erna in de Tatra bergen 30 km gewandeld met 1300 hoogtemetersFiresphere schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:49:
[...]
Dingen doen waarvan je dacht dat het niet zou kunnen. De leukste dingen dus
Ja hoor, negeer mijn PR maar voor een week of 3, en meld dan doodleuk dat een recentere PR van een andere persoon hetgeen ik gedaan had ook al doet, en merge die laatste dan maar 
/kleine-rant
/kleine-rant
[ Voor 8% gewijzigd door azerty op 16-08-2015 19:04 ]
Onze IT is ook niet early adopting maar wij hebben gewoon zelf controle over the tools die we gebruiken. We gaan ook niet snel naar .NET 4.6 ofzo maar gebruiken wel gewoon de nieuwste VS voor de oudere frameworks. Onze manager heeft niet veel te zeggen over of we wel of niet over gaan naar VS2015Styxxy schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:31:
[...]
VSD 2015 is nog maar net RTM. Het IT beleid bij ons is niet early adopting. Tja, ik zou ook liever naar de laatste versie gaan, maar ik ben niet de manager hé.
Overigens was ik er tevreden met VS 2010; zo veel heb ik niet gemist. Wij maken toch geen gebruik van Azure en we maken (nog) niet veel gebruik van de webstack, wat in de laatste versies echt wel een verademing is (ten opzichte van VS 2010).
Nothing to see here!
Ik opende iTunes tijdens het installeren van updates.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Vendor lock-in ?Gamebuster schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:03:
Ik opende iTunes tijdens het installeren van updates.
[afbeelding]
Voor iemand zonder al te veel ervaring, goed gedaan inderdaad.Ealanrian schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:31:
[...]
Precies, zonder veel wandel ervaring een wandeling naar Lac blanc doen, 25km met 900 hoogte meters. (mijn astma vond dat niet oke) en de week erna in de Tatra bergen 30 km gewandeld met 1300 hoogtemeters
Ik opende itunes tijdens het installeren van itunes updates
Het hele weekend op kantoor gezeten en nu begint de gewone werkweek weer
Heh, hoe weet gij dat ik jarig ben?
Het is dat je jarig bent, dus ik bespaar je de facepalm.jpg
Ik zie het nu pas, zat nog aan mijn eerste koffie
Mijn issue is daar helaas niet mee opgelost. Sowieso was het even zoeken hoe ik de update kon binnenharken, maar helaas blijven wij nog steeds issues houden bij het compilen van bepaalde sources.Rutix schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:18:
[...]
Err je gaat nu pas over naar VS2013? Waarom gaan jullie niet meteen naar Visual Studio 2015.
Binnenkort ook TFS updaten en dan zijn we weer helemaal bij.
Somehow krijgen we bij VS2015 compiled assemblies (ook al targetten we 4.5) MethodNotFound exceptions bij gebruik, waar ze prima werken als ze zijn gecompiled in 2013...
Zojuist maar even een connect issue aangemaakt, ben benieuwd of ze er iets mee kunnen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Je ziet nu pas dat je jarig bentiRicardo schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:58:
Pak er nog eentjeiRicardo schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:58:
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Komt (bij ons tenminste) omdat hij automatisch de nieuwe language features gebruikt..Gertjan. schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:14:
[...]
Mijn issue is daar helaas niet mee opgelost. Sowieso was het even zoeken hoe ik de update kon binnenharken, maar helaas blijven wij nog steeds issues houden bij het compilen van bepaalde sources.
Somehow krijgen we bij VS2015 compiled assemblies (ook al targetten we 4.5) MethodNotFound exceptions bij gebruik, waar ze prima werken als ze zijn gecompiled in 2013...
Zojuist maar even een connect issue aangemaakt, ben benieuwd of ze er iets mee kunnen.
code:
1
2
3
| public string MyProperty { get; }
//ipv de VS2013 versie
public string MyProperty { get; private set; } |
Je krijgt dan in VS2015 ook een hint dat de private set niet nodig is.
Heb de optie ook al een keer uit gezet, maar met een code cleanup lijkt hij dit alsnog toe te passen.
Of de nieuwe String.formatJan_V schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:53:
[...]
Komt (bij ons tenminste) omdat hij automatisch de nieuwe language features gebruikt.
code:
1 2 3public string MyProperty { get; } //ipv de VS2013 versie public string MyProperty { get; private set; }
Heb de optie ook al een keer uit gezet, maar met een code cleanup lijkt hij dit alsnog toe te passen.
Kun je die eigenlijk een beetje fatsoenlijk in een resourcefile proppen?
Één van de dingen die me altijd heeft gestoord aan String.Format is de {0}, {1}, enz. syntax waardoor localization een stukje moeilijker is. Woorden staan niet altijd in dezelfde volgorde in een andere taal, en het leest vreemd om de placeholders in een andere volgorde te zien staan dan oplopend.
We are shaping the future
Zou kunnen, maar de grap is dat hij het bij ons op methods verklooit. We gebruiken SpreadSheetLight voor Excel bewerkingen en hebben daar een eigen wrapper overheen gebouwd. Op de een of andere manier compilet onze wrapper anders in VS2015 dan in VS2013 (terwijl we 4.6 nog niet targetten) waardoor we MethodNotFound exceptions krijgen vanuit onze wrapper als hij naar SpreadSheetLight probeert te communiceren.Jan_V schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:53:
[...]
Komt (bij ons tenminste) omdat hij automatisch de nieuwe language features gebruikt.
code:
1 2 3public string MyProperty { get; } //ipv de VS2013 versie public string MyProperty { get; private set; }
De decompiled sources zien er gelijkwaardig uit en de methods zitten echt in de geroepen assembly, maar toch breekt hij zijn nek. Het frappante is dat als je onze wrapper compilet met 2013 en dan gebruikt in een 2015 project het wel goed gaat. Hij lijkt iets vreemds met de method calls te doen in 2015.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| public void Write(ExcelCell cell, object data, ExcelStyle styleType, bool skipClear) { Trace.WriteLine("Start write"); Write(cell.Row, cell.Column, data, styleType, skipClear); } internal void Write(int rowNum, int cellNum, object data, ExcelStyle styleType, bool skipClear) { Trace.WriteLine("inner write start"); //Code resulterend in MethodNotFound Trace.WriteLine("inner write done"); } |
Als we dit debuggen komt hij nooit in de internal functie (we kunnen er niet instappen). Daarnaast lijkt de trace enkel "Start write" te bevatten en nooit de andere messages. Droppen we de "foute" code in de method dan lopen wel alle 3 de traces mee. Dus schijnbaar gaat de compiler echt ergens vreselijk de bocht uit, want ook al crasht hij in de internal functie, dan zou ik de eerste Trace.WriteLine ("Inner write start") toch zeker wel verwachten in de trace of de mogelijkheid moeten hebben daarin te "steppen", maar dat vertikt hij dus ook.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Gisteravond de hele avond bezig geweest om een plugin in Eclipse aan de praat te krijgen, lukte het eindelijk, start Eclipse vandaag helemaal niet op.
Ik krijg de meest bloedige moordneigingen van elk product dat ook maar ruikt naar Java
Ik krijg de meest bloedige moordneigingen van elk product dat ook maar ruikt naar Java
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Tja erger dan Eclipse kan het bijna niet worden hoor
dat is ook wel een draak van een product. Kijk eens naar Intellij
Mjah wordt er ook nooit vrolijk van .. irritant dat een hoop IDE's er toch gebruik van maken.kenneth schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:56:
Gisteravond de hele avond bezig geweest om een plugin in Eclipse aan de praat te krijgen, lukte het eindelijk, start Eclipse vandaag helemaal niet op.
Op de server mijd ik het al helemaal, maarja wil je eens kijken of een graphdb wat is .. grmbl ook weer nagenoeg allemaal java. bweh.
Bel jij mijn docent?Gleighton schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:59:
Tja erger dan Eclipse kan het bijna niet worden hoordat is ook wel een draak van een product. Kijk eens naar Intellij
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Je gebruikt het dus gelukkig niet vrijwillig. Wat je ook nog zou kunnen proberen is om alles in een VM te draaien, zodat je daar schoon je config kapot kunt maken en makkelijk weer terug gaan naar een snapshot toen het nog werkte.
Nee, het is een C#-only dingetje (compile-time).Alex) schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:18:
[...]
Kun je die eigenlijk een beetje fatsoenlijk in een resourcefile proppen?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Goed plan. Voordeel is dat alles in een folder staat en er geen installatie nodig is. Dus ik zal af en toe een kopie van de folder maken zodat dit soort ellende voortaan bespaard blijft. Ik heb al vijf uur in het vak zitten maar ben nog op de eerste pagina van het eerste hoofdstukGleighton schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:02:
Je gebruikt het dus gelukkig niet vrijwillig. Wat je ook nog zou kunnen proberen is om alles in een VM te draaien, zodat je daar schoon je config kapot kunt maken en makkelijk weer terug gaan naar een snapshot toen het nog werkte.
Da's dan weer jammerSebazzz schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:04:
[...]
Nee, het is een C#-only dingetje (compile-time).
Vergeet je Eclipse workspace ook niet, die heeft wel eens de neiging om magisch stuk te gaan.kenneth schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:08:
[...]
Goed plan. Voordeel is dat alles in een folder staat en er geen installatie nodig is. Dus ik zal af en toe een kopie van de folder maken zodat dit soort ellende voortaan bespaard blijft. Ik heb al vijf uur in het vak zitten maar ben nog op de eerste pagina van het eerste hoofdstuk
Vind het wel grappig dat een deel van de nieuwe zaken gewoon te gebruiken is in 4.0 en 4.5. (hij klaagt enkel over 4.6 als je die zaken gebruikt in een Razor page). Vond het niet nodig om meteen naar 4.6 over te gaan, maar kan wel al lekker nieuwe foefjes gebruikenSebazzz schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:04:
[...]
Nee, het is een C#-only dingetje (compile-time).
Volgens mij gebruikt VS2015 gewoon een nieuwe/andere compiler, ook voor oudere .NET versies. Dat zorgt er helaas wel weer voor dat bugs in die compiler ook impact hebben op oude projecten die je niet migreert, maar wel in VS2015 wil gebruiken/builden...
En dit is een van de redenen waarom we niet op dag 1 updaten naar een nieuwe versie. We hebben té veel solutions om zomaar het risico te nemen.
En ik moet zeggen dat ik VS 2013 ook goed vindt; thuis draai ik deze ook (en nog niet VS 2015, heb nog geen tijd en zin gehad om up te daten).
Ik kom veel rare zagen tegen in Windows 10/Edge/Visual Studio 2015 etc. het lijkt alsof ze veel hebben gehaast links en rechts.
Ik hoop dat ze dat met SQL Server en Windows Server anders aanpakken...
Ik hoop dat ze dat met SQL Server en Windows Server anders aanpakken...
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Maar je hebt de oplossingen toch al ?Styxxy schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:16:
[...]
En dit is een van de redenen waarom we niet op dag 1 updaten naar een nieuwe versie. We hebben té veel solutions om zomaar het risico te nemen.
(wie heeft dat ooit solutions genoemd
Wat heb je dan tegen Java op de server?gekkie schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:59:
[...]
Mjah wordt er ook nooit vrolijk van .. irritant dat een hoop IDE's er toch gebruik van maken.
Op de server mijd ik het al helemaal, maarja wil je eens kijken of een graphdb wat is .. grmbl ook weer nagenoeg allemaal java. bweh.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
pkill, taskkill, water, vlammenwerper...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Interessant!.Gertjan. schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:32:
[...]
Zou kunnen, maar de grap is dat hij het bij ons op methods verklooit. We gebruiken SpreadSheetLight voor Excel bewerkingen en hebben daar een eigen wrapper overheen gebouwd. Op de een of andere manier compilet onze wrapper anders in VS2015 dan in VS2013 (terwijl we 4.6 nog niet targetten) waardoor we MethodNotFound exceptions krijgen vanuit onze wrapper als hij naar SpreadSheetLight probeert te communiceren.
De decompiled sources zien er gelijkwaardig uit en de methods zitten echt in de geroepen assembly, maar toch breekt hij zijn nek. Het frappante is dat als je onze wrapper compilet met 2013 en dan gebruikt in een 2015 project het wel goed gaat. Hij lijkt iets vreemds met de method calls te doen in 2015.
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 public void Write(ExcelCell cell, object data, ExcelStyle styleType, bool skipClear) { Trace.WriteLine("Start write"); Write(cell.Row, cell.Column, data, styleType, skipClear); } internal void Write(int rowNum, int cellNum, object data, ExcelStyle styleType, bool skipClear) { Trace.WriteLine("inner write start"); //Code resulterend in MethodNotFound Trace.WriteLine("inner write done"); }
Als we dit debuggen komt hij nooit in de internal functie (we kunnen er niet instappen). Daarnaast lijkt de trace enkel "Start write" te bevatten en nooit de andere messages. Droppen we de "foute" code in de method dan lopen wel alle 3 de traces mee. Dus schijnbaar gaat de compiler echt ergens vreselijk de bocht uit, want ook al crasht hij in de internal functie, dan zou ik de eerste Trace.WriteLine ("Inner write start") toch zeker wel verwachten in de trace of de mogelijkheid moeten hebben daarin te "steppen", maar dat vertikt hij dus ook.
Ben benieuwd wat de uitkomsten hier van zijn.
Nou, ik moet zeggen: IntelliJ is mijn IDE niet.Gleighton schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:59:
Tja erger dan Eclipse kan het bijna niet worden hoordat is ook wel een draak van een product. Kijk eens naar Intellij
Ik heb liever Eclipse.
Jaren ermee gewerkt, dus ik ken de sneltoetsen. In IntelliJ is dat weer anders.
IntelliJ is meer gericht op (code) typen. Handig, maar soms wil ik wel een grafische interface.
let the past be the past.
Je moet daarvoor de Roslyn CodeDOM providers installeren. Als je organisatie NuGet gebruik toestaat kan je het via een NuGet package installeren..Gertjan. schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:14:
[...]
Vond het niet nodig om meteen naar 4.6 over te gaan, maar kan wel al lekker nieuwe foefjes gebruiken
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ooit gekloot met tomcat .. java versie gedoe en een ontzettende berg xml config zooi.
Alles leuk en aardig maar ik zou bijna smeken om een registry voodoo en bloody vinkjes.
Ik word een beetje verdrietig van de huidige staat van het (ASP).NET-landschap. De integratie waarin MS ooit zo goed was is volledig vergaan. Nee, er hoeft niet overal een wizard voor in de IDE te zitten, maar het is nu echt een verschrikkelijk gedoe om alles up to date te krijgen en houden. Ik kijk het allemaal nog wel even aan.Sebazzz schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:29:
[...]
Je moet daarvoor de Roslyn CodeDOM providers installeren. Als je organisatie NuGet gebruik toestaat kan je het via een NuGet package installeren.
Ik zit voor productiewerk nog lekker op de oude vertrouwde WebAPI 2.2, MVC 5 en .NET 4.6 en Visual Studio Community 2013. Hobbyen doe ik wel met de nieuwere versies, maar het is nog alles behalve vlekkeloos.
Gisteren wilde ik de basisversie van Identity (authenticatie) installeren in een bestaande WebAPI-app. Afgezien van géén of binnen anderhalve maand alweer verouderde documentatie ("Hier is een voorbeeldproject, bouw dat maar na") en hopeloos complexe voorbeelden (ik wil token-authenticatie met username en password, zonder registratie en zonder e-mailadressen) moet je maar uitzoeken welke van de zestien NuGet-packages je moet binnenhengelen om het zootje draaiend te krijgen (en dat kan niet, want voor sommige versies van sommige dependent packages heb je NuGet 3.0 nodig die weer niet te vinden is voor Visual Studio Community 2013) en nu heb ik blijkbaar een OWIN-middleware in mijn in IIS te hosten app, enkel en alleen voor authenticatie. Maar natuurlijk.
[ Voor 158% gewijzigd door CodeCaster op 17-08-2015 12:41 ]
Wat heeft dat te maken met mijn opmerking? Het is logisch dat je de CodeDOM providers nodig hebt, gezien .NET anders de compiler in de Windows map gebruikt, die ze om logische redenen niet upgraden.CodeCaster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:38:
[...]
Ik word een beetje verdrietig van de huidige staat van het (ASP).NET-landschap. De integratie waarin MS ooit zo goed was is volledig vergaan. Nee, er hoeft niet overal een wizard voor in de IDE te zitten, maar het is nu echt een verschrikkelijk gedoe om alles up to date te krijgen en houden. Ik kijk het allemaal nog wel even aan.
Niks, ik gebruikte het alleen als aanknopingspunt voor m'n rant.Sebazzz schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:40:
[...]
Wat heeft dat te maken met mijn opmerking? Het is logisch dat je de CodeDOM providers nodig hebt, gezien .NET anders de compiler in de Windows map gebruikt, die ze om logische redenen niet upgraden.
OkeCodeCaster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:42:
[...]
Niks, ik gebruikte het alleen als aanknopingspunt voor m'n rant.
Maar je hebt gelijk hoor, de documentatie (en vooral uit up-to-date houden) schort het aan. Ik vind het vooral vervelend dat je voor veel zaken moet terugvallen op blog posts.
Maar je geeft nu eigenlijk alleen aan dat je de sneltoetsen niet kent als enige argument? Dat een IDE gericht is op code typen lijkt me verder ook logischSPee schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:28:
[...]
Nou, ik moet zeggen: IntelliJ is mijn IDE niet.
Ik heb liever Eclipse.
Jaren ermee gewerkt, dus ik ken de sneltoetsen. In IntelliJ is dat weer anders.
IntelliJ is meer gericht op (code) typen. Handig, maar soms wil ik wel een grafische interface.
NatuurlijkStyxxy schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:16:
[...]
En ik moet zeggen dat ik VS 2013 ook goed vindt; thuis draai ik deze ook (en nog niet VS 2015, heb nog geen tijd en zin gehad om up te daten).
WebAPI 2.2, MVC 5 is de huidige staat. ASP.NET vNext is nog helemaal niet af en er zitten dus nog dingen in die niet zo lekker werken. Ik hoop dat je trouwens .NET 4.5 bedoelt en niet 4.6
Nothing to see here!
Dat is niet het enige argument. Ik heb er vele meer, w.o. mijn belangrijkste is: In Eclipse geeft CTRL+spatie je code completion + method parameters + javadoc. In IntelliJ heb je hier verschillende toetscombinaties voor nodig en heb je dat niet in één popup.Douweegbertje schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:49:
[...]
Maar je geeft nu eigenlijk alleen aan dat je de sneltoetsen niet kent als enige argument? Dat een IDE gericht is op code typen lijkt me verder ook logischVolgens mij zijn er zat plugins voor je grafische interface.
Tuurlijk heeft IntelliJ veel (andere) voordelen; bv automatisch static imports opzoeken (vs in Eclipse handmatig de classes opgeven), een view met de (remote) codechanges.
Maar om nou te zeggen dat het "de ultiem IDE" en "de heilige graal" is... nee.
(en nee, zoveel goede grafische plugins heeft IntelliJ niet.)
BTW: ik heb beide nu open staan
let the past be the past.
Aan de andere kant; als ze de boel nog beter integreren en minder 'los' maken is de klacht meestal dat ze de boel dicht timmeren en de developer dwingen tot x,y,z.... maw. ze doen het nooit snel goedCodeCaster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:38:
[...]
Ik word een beetje verdrietig van de huidige staat van het (ASP).NET-landschap. De integratie waarin MS ooit zo goed was is volledig vergaan. Nee, er hoeft niet overal een wizard voor in de IDE te zitten, maar het is nu echt een verschrikkelijk gedoe om alles up to date te krijgen en houden. Ik kijk het allemaal nog wel even aan.
Je verwachtingen zijn dan ook verkeerd. ASP.Net vNext is nog hardstikke beta. Documentatie is inderdaad nog karig. Maar daar gaat verandering in komen, nog voor dat ze RTM gaan. Er is al sprake van de ze bezig zijn om meer mensen op doc's te zetten. (bron: aspnet community standup)CodeCaster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:38:
[...]
Tevens gaan ze ook de integratie story voor visual studio verbeteren.
Dus gaat allemaal goed komen, maar kost gewoon wat tijd.
Ik vind dat de ASP.NET-projecttemplates de laatste jaren veel te groot zijn geworden. Zelfs bij een lege website krijg je nu al standaard Bootstrap, Modernizr en jQuery voorgeleverd.
Ga weg met al die meuk
Ga weg met al die meuk
Het "probleem" is ook dat de meeste .NET developers, ik ook, verwend zijn met goede IDE integratie. Is dat er eventjes niet, dan is dat gelijk een probleem
Ja ik kies daarom altijd BLANK solution met Blank Project maar wel MVC referencesAlex) schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:52:
Ik vind dat de ASP.NET-projecttemplates de laatste jaren veel te groot zijn geworden. Zelfs bij een lege website krijg je nu al standaard Bootstrap, Modernizr en jQuery voorgeleverd.
Ga weg met al die meuk
Nothing to see here!
Ik installeer OSX86. Ik heb geen SSD meer liggen dus ik gebruik een normale HDD.
This' just in: Normale HDDs zijn extreem traag.
This' just in: Normale HDDs zijn extreem traag.
grappig... Op de frontpage komen alle directeur wisselingen van zo'n beetje alle tech bedrijven aan bod, maar hun eigen directeur wijziging moet je dan weer via een andere site lezen 
http://www.adformatie.nl/...nieuwe-directeur-tweakers
http://www.adformatie.nl/...nieuwe-directeur-tweakers
Driving a cadillac in a fool's parade.
Warning: Potential policy violation detected
Reason: The category of Advertisements has been greylisted by the company policy.
The web site http://www.adformatie.nl/...nieuwe-directeur-tweakers might contain content that does not fulfill the company's Acceptable Use Policy. For example, the site offers large files downloads, online video or music streaming or other activities that utilize high bandwidth.
Haha, je bent niet alleen
Network Access Message: Access Denied
Explanation:
You are not allowed to browse content from this site. If you need to have access, please fill in this ISRequest.
The page you are trying to browse to is categorized as "General Entertainment"
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Eind oktober ga ik trouwen en nu heb ik het idee bij mijn vriendin geopperd om een app te maken met daarin de planning van de trouwdag. Een timetable voor de daggasten.
Nu is mijn vriendin razend enthousiast en vind dat ik het moet gaan maken, wat heel leuk is
Maar ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met de acceptatie van zo'n 'privé' app in de app stores? De lijst met guidelines van Apple schrikt best af als je die voor het eerst bekijkt (https://developer.apple.com/app-store/review/guidelines/) en ik vraag me af wat de ervaringen zijn met het acceptatiebeleid van de app stores.
Nu is mijn vriendin razend enthousiast en vind dat ik het moet gaan maken, wat heel leuk is
Maar ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met de acceptatie van zo'n 'privé' app in de app stores? De lijst met guidelines van Apple schrikt best af als je die voor het eerst bekijkt (https://developer.apple.com/app-store/review/guidelines/) en ik vraag me af wat de ervaringen zijn met het acceptatiebeleid van de app stores.
Ook bij de niet bleeding edge-MVC zijn ze al aardig wat jaren aan het rommelen met losse packages. Ik heb niets tegen NuGet, integendeel, maar de "baseline" (MVC5, WebAPI 2) is ook een draak, die je met een reeks Google-queries, StackOverflow-Q&A's en blogposts van www.asp.net aan elkaar moet breien. Met name als je niet de allernieuwste projecttemplates gebruikt, die weer oude packages gebruiken (*.MVC.* -> Microsoft.AspNet.Mvc.*). Ook de "lijmlaag" waar MS zo bekend om staat / stond, om van oudere versies naar de nieuwste te mgireren, ontbreekt of is schandalig slecht gedocumenteerd.D-Raven schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:47:
[...]
Je verwachtingen zijn dan ook verkeerd. ASP.Net vNext is nog hardstikke beta. Documentatie is inderdaad nog karig. Maar daar gaat verandering in komen, nog voor dat ze RTM gaan. Er is al sprake van de ze bezig zijn om meer mensen op doc's te zetten. (bron: aspnet community standup)
Tevens gaan ze ook de integratie story voor visual studio verbeteren.
Dus gaat allemaal goed komen, maar kost gewoon wat tijd.
Dankzij al deze verschillende trajecten is de dependency hell ook weer terug van amper weggeweest. Nu zijn het geen DLL's, maar packages... Geef eens toe, wie heeft er het afgelopen jaar géén versie-issues met Entity Framework en Newtonsoft.Json gehad in wat grotere solutions met project references waarbij je niet zomaar alles mag updaten?
Andersom ook, er staan op asp.net ook diverse tutorials die klassen gebruiken die onvindbaar zijn. Er wordt dan niet gemeld in welke package die klasse nu weer zit, maar gewoon "installeer deze tien packages" of "open dit demoproject". Ik hoop dat de documentatie inderdaad wordt bijgetrokken. Anders ga ik maar eens een half jaartje vrij nemen en documentatie en tutorials schrijven op een ad-infested domein.
[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 17-08-2015 14:54 ]
Wow, doen bedrijven dit nog?ElkeBxl schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:46:
[...]
Haha, je bent niet alleenBij mij is het voor een andere reden:
[...]
{signature}
De eenvoudigste en goedkoopste manier is om een website te maken, en die vervolgens offline beschikbaar te maken door een app-manifest te schrijven. Dan kunnen je gasten 'm gewoon toevoegen aan hun homescreen en gebruikenArchiebald schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:51:
Eind oktober ga ik trouwen en nu heb ik het idee bij mijn vriendin geopperd om een app te maken met daarin de planning van de trouwdag. Een timetable voor de daggasten.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.