I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Powned op kosten jagen? Geen probleem. Dump volgende week ff dat filmpje ergens online en laat google de link indexeren.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Edit: Grapje
Ze gaan trouwens in hoger beroep: http://www.telegraaf.nl/f...Ned_gaat_in_beroep__.htmlOpvallend is ook dat Powned ervoor moet zorgen dat links naar de beelden ook worden verwijderd uit Google als ze opnieuw opduiken op internet.
[ Voor 24% gewijzigd door _David_ op 12-08-2015 17:11 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Het artikel niet gelezen zeker?_David_ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:07:
Volgens mij hoeven ze alleen maar aan te tonen dat geprobeerd hebben om de boel te verwijderen, dat het dan later weer ergens opduikt is inherent aan het internet.
Ze gaan trouwens in hoger beroep: http://www.telegraaf.nl/f...Ned_gaat_in_beroep__.html
Uit het artikel van de frontpage
Opvallend is ook dat Powned ervoor moet zorgen dat links naar de beelden ook worden verwijderd uit Google als ze opnieuw opduiken op internet.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ja wel, alleen die zin was me al weer ontgaan, zie edit
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
En dat gaat wat precies oplossen?Firesphere schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:05:
Dyson zou systeemkoelers zonder bladen moeten gaan maken
(over het algemeen verplaats je slechts het probleem naar waar het op dat ogenblik ogenschijnlijk minder tot last is)
Dat ze veel stiller zijn dan gewone ventilatoren en veel meer blaaskracht hebben?gekkie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:12:
[...]
En dat gaat wat precies oplossen?
(over het algemeen verplaats je slechts het probleem naar waar het op dat ogenblik ogenschijnlijk minder tot last is)
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat ze ze ook in die stofzuigers plaatsen danFiresphere schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:15:
[...]
Dat ze veel stiller zijn dan gewone ventilatoren en veel meer blaaskracht hebben?
Hoezo linkje? Het is een idee (wat ik ook via het contactformulier van Dyson heb gestuurd), ze maken ze nog niet!gekkie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:19:
[...]
Dat ze ze ook in die stofzuigers plaatsen dan(en een automagische pyrolyse zodat je de meuk niet alsnog uit de bak moet gaan schrapen). Linkje .. of komt het nog op den frontpage ?
Volgens mij krijg je dan al snel het probleem dat de fans niet op een standaard locatie passen. Er zit namelijk onder in de voet van de tafelventilatoren alsnog een ventilator. Die moet je ergens kwijt kunnen, maar verder wel een grappig idee! ^^Firesphere schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:05:
Hmmm onno wel geheel gelezen .. jouw post kennelijk niet ... tis wat ..Firesphere schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:20:
[...]
Hoezo linkje? Het is een idee (wat ik ook via het contactformulier van Dyson heb gestuurd), ze maken ze nog niet!
Hmm jolly wat een telefoonterreur .. steeds een oproep missen van een private number nooit voicemail .. nu eindelijk eens voicemail ... bandje van het bel-me-niet register
Achja niks gemist zullen we dan maar denken.
Ja, da's waar, hun koelers zullen nogal bijzonder gevormd zijn inderdaadTheNephilim schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:24:
[...]
Volgens mij krijg je dan al snel het probleem dat de fans niet op een standaard locatie passen. Er zit namelijk onder in de voet van de tafelventilatoren alsnog een ventilator. Die moet je ergens kwijt kunnen, maar verder wel een grappig idee! ^^
Dat gaat waarschijnlijk niet werken, om het simpele feit dat die fans werken door lucht door de ring naar buiten te blazen en op die manier de overige lucht mee te trekken. Dat zal niet gebeuren op het moment dat de lucht dat uit de ring komt vrijwel direct ergens tegenaan botst.Firesphere schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:05:
Bovendien, fans maken vooral lawaai door turbulentie. Dyson bladeless fans zijn zo stil omdat ze miljoenen hebben gestoken in het researchen van het verminderen van turbulentie binnen het apparaat zelf (de eerste "Air Multiplier" was namelijk een stuk luider dan gangbare fans met blades). Dit hele effect doe je weer teniet door de lucht keihard tegen wat koelribben aan te blazen
Voor stille fans wil je niet meer blaaskracht, je wil juist minder luchtverplaatsing. De verminderde koelwerking kun je compenseren door het oppervlak te vergroten. Dus grotere maar langzamer draaiende fans en grotere koelblokken.
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 12-08-2015 18:14 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Trouwens.... * Firesphere zwaait
Nog 4 tot 6 maanden
Gaat Nieuw Zeeland door?Firesphere schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:13:
Ja, daar zit iets in. Toch ben ik benieuwd of ze met een cool concept kunnen komen
Nog 4 tot 6 maanden
Als de ambassade meewerkt? Komende week ga ik mijn handtekening zetten onder de intentieverklaring, waarmee ik naar de ambassade kan. Als dat rond is, is er geen houden meer aan
Nice niceFiresphere schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:18:
[...]
Als de ambassade meewerkt? Komende week ga ik mijn handtekening zetten onder de intentieverklaring, waarmee ik naar de ambassade kan. Als dat rond is, is er geen houden meer aan
Nothing to see here!
MooiFiresphere schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:13:
Ja, daar zit iets in. Toch ben ik benieuwd of ze met een cool concept kunnen komen
Nog 4 tot 6 maanden
Altijd de kansen aangrijpen die zich aandienen
Mjah enige nadeel van m'n dual noctua 140mm veel te veel wegende koelblok is dan weer dat er een tikkeltje wat beperkende ruimte in de 19" kist is. Maar goed met 1000 RPM wel een stuk stiller dan het stockgeval..oisyn schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:09:
[...]
Voor stille fans wil je niet meer blaaskracht, je wil juist minder luchtverplaatsing. De verminderde koelwerking kun je compenseren door het oppervlak te vergroten. Dus grotere maar langzamer draaiende fans en grotere koelblokken.
Hier filmpje (met kat!
ik ben het niet overigens
[ Voor 33% gewijzigd door Douweegbertje op 13-08-2015 00:36 ]
hippe katten fohn .. (tot tie het zat is en uithaald naar je hardwareDouweegbertje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 00:33:
Ik heb een HD6990, gewoon eigenlijk silent bij iddle. Tamelijk luid bij ~ 60% load en bij 90% load hoor ik een vliegtuig opstijgen terwijl ik mijn headset (logitech g35) op heb. Dus ja die les heb ik weer geleerd
Hier filmpje (met kat!) YouTube: Radeon HD 6990 Acoustics & Temperatures Linus Tech Tips
ik ben het niet overigens
Daarom koop ik ook altijd uitvoeringen met een custom koeler. Dat scheelt weer een stuk. Ik heb een HD7950 van Sapphire en zelfs onder load vind ik het geluid wel meevallen.Douweegbertje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 00:33:
Ik heb een HD6990, gewoon eigenlijk silent bij iddle. Tamelijk luid bij ~ 60% load en bij 90% load hoor ik een vliegtuig opstijgen terwijl ik mijn headset (logitech g35) op heb. Dus ja die les heb ik weer geleerd
Ja inderdaad! Tot zover meestal de DC versies van Asus, maar in ieder geval nooit de stock koeler.Sardaukar schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:37:
[...]
Daarom koop ik ook altijd uitvoeringen met een custom koeler. Dat scheelt weer een stuk. Ik heb een HD7950 van Sapphire en zelfs onder load vind ik het geluid wel meevallen.
Nee joh! Er was helemeaal geen reden waarom die IEnumerable<T>, IReadonlyList<T>, of.. read only was. Dat is slechts een suggestie...
1
2
3
4
| IEnumerable<int> integers = GetReadonlyInts(); List<int> haha = (List<int>)integers; // EVIL CODE |
De volgende keer dat ik dat iemand zie doen zal ik ze proberen te verstrengelen met mijn toetsenbord kabel!
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
1 2 3
4 5 6
7 8 9
dit moet worden:
1 4 7
2 5 8
3 6 9
http://ruby-doc.org/core-2.2.0/Array.html#transpose-methodTheNephilim schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:32:
Hmmm, ik heb weer zo'n grapje waarbij...
1 2 3
4 5 6
7 8 9
dit moet worden:
1 4 7
2 5 8
3 6 9
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Gewoon een simpele Transpose dus...TheNephilim schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:32:
Hmmm, ik heb weer zo'n grapje waarbij...
1 2 3
4 5 6
7 8 9
dit moet worden:
1 4 7
2 5 8
3 6 9
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Als je geen HBO opleiding (of hoger) gedaan hebt, dan zijn dat termen waar je echt even naar moet zoeken. In mijn geval in ieder geval wel
Dat vind ik een hele rare method. AsReadOnly returned een IList waar een Add methode op zit, maar deze werkt dan niet, of gooit een exception? Waarom komt er niet een IReadonlyList uit?
De IsReadOnly property of IList communiceert niet genoeg informatie vind ik en zorgt alleen maar voor frustraties.
Ik vind .Net echt een prachtig framework, maar dat hele readonly gebeuren zijn ze helemaal de mist mee in gegaan en dat hebben ze nooit echt mooi weten te fixen.
Bij ons wordt altijd over "puntjes" gesproken, persoonlijk vind ik dit een slechte naamgeving.
Want is een puntje nou een bug? Of is het meerwerk?
hboTheNephilim schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:44:
Transpose is inderdaad de term die ik nodig heb, thanks
Als je geen HBO opleiding (of hoger) gedaan hebt, dan zijn dat termen waar je echt even naar moet zoeken. In mijn geval in ieder geval wel.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Een bug is iets wat niet werkt volgens de beschrijving.Solopher schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:14:
Stel een klant stuurt een verzoek voor een aanpassing aan zijn website, hoe noemen jullie dit?
Bij ons wordt altijd over "puntjes" gesproken, persoonlijk vind ik dit een slechte naamgeving.
Een feature is een wens van iets dat niet beschreven is (en dus meerwerk).
Ze allebei puntje noemen maakt het een stuk moeilijker om meerwerk te verantwoorden
[ Voor 8% gewijzigd door mbarie op 13-08-2015 12:20 ]
Blijkbaar is AsReadOnly() ouder dan IReadOnlyCollection (en dat aanpassen zal oude code breken).roy-t schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:11:
[...]
Dat vind ik een hele rare method. AsReadOnly returned een IList waar een Add methode op zit, maar deze werkt dan niet, of gooit een exception? Waarom komt er niet een IReadonlyList uit?
En ja, de Add methode die erin zit gooit een exception.
Als het puntje nieuwe functionaliteit is die niet offerte/ontwerp/etc. te vinden is dan is het nieuw; dus meerwerk. Een bug lijkt me vrij makkelijk te beschrijven, iets wat niet werkt zoals dat zou moeten.Solopher schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:14:
Stel een klant stuurt een verzoek voor een aanpassing aan zijn website, hoe noemen jullie dit?
Maar inderdaad, veel klanten weten bepaalde 'puntjes' zo te brengen dat het de vraag is of het 'er niet al in had moeten zitten'.
een change request?Solopher schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:14:
Ah ja dat zie ik nu ook. Dacht juist dat AsReadOnly() .net4.5 was. Ik zie wel nu dat Microsoft een NuGet package heeft uigebracht om echte ImmutableCollections te maken MSDN: Immutable CollectionsRayNbow schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:20:
[...]
Blijkbaar is AsReadOnly() ouder dan IReadOnlyCollection (en dat aanpassen zal oude code breken).
En ja, de Add methode die erin zit gooit een exception.
https://www.nuget.org/packages/System.Collections.Immutable
Wij noemen het een issue. Van Wikipedia:Solopher schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:14:
Wikipedia: Software project managementIssue
In computing, the term issue is a unit of work to accomplish an improvement in a system. An issue could be a bug, a requested feature, task, missing documentation, and so forth.
Edit: Het een issue noemen lost niet direct je probleem op: Het blijft een paraplu voor meerdere zaken. In ons ticketsysteem classificeren we het naar een bug, improvement, etc. We proberen zoveel mogelijk op een SLA te doen zodat de classificatie niet nodig is. Wij fixen het gewoon.
[ Voor 25% gewijzigd door orf op 13-08-2015 14:02 ]
Een bug oplossen kan ook meerwerk zijn als er geen SLA is en de garantietermijn verlopen.mbarie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:20:
[...]
Een bug is iets wat niet werkt volgens de beschrijving.
Een feature is een wens van iets dat niet beschreven is (en dus meerwerk).
Ze allebei puntje noemen maakt het een stuk moeilijker om meerwerk te verantwoorden.
Het terugcasten van een IEnumerable naar een List is inderdaad wel redelijk gemeenroy-t schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:11:
[...]
Ik vind .Net echt een prachtig framework, maar dat hele readonly gebeuren zijn ze helemaal de mist mee in gegaan en dat hebben ze nooit echt mooi weten te fixen.
1
| return myList.Select(x => x); |
er tussen. Dan kunnen ze er vrolijk mee proberen te klooien, maar de echte lijst kunnen ze mooi niet bij
Maar het feit dat ze in de lijst kunnen klooien en dat dat problemen veroorzaakt kan ook betekenen dat er qua design iets niet helemaal goed is gegaan. Niet altijd, maar zodra je door wijzigingen in return objecten de knoei komt zit er soms een dieper probleem. Zie hier ook regelmatig mensen onderuit schuiven omdat ze even vergeten dat sommige dingen middels references werken en dus wijzigingen vrolijk in de origin worden gedaan met alle gevolgen van dien.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Omdat AsReadOnly() ondersteund wordt vanaf .Net 2.0, terwijl IReadOnlyList er pas vanaf 4.5 inzit?roy-t schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:11:
[...]
En omdat ik graag spuit 11 ben?
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 13-08-2015 15:05 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ElkeBxl schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:06:
[...]
Ok nu heb ik zin om dat in een Chrome extension ofzo in te bouwen
https://gist.github.com/Devilly/a6688743f98e12743e3e, zoiets?Mercatres schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:53:
[...]
En dan noem je 'm 'Coltrui-uitbreidingspakket'?
Dat levert je dit op:

Hij is nog niet foutloos, maar ik vind het goed geweest.
Feature request: "om ongeveer <tijdstip>" vervangen door "omstreeks <tijdstip>", past beter bij de rest van het taalgebruikDevilly schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:12:
[...]
[...]
https://gist.github.com/Devilly/a6688743f98e12743e3e, zoiets?
Dat levert je dit op:
[afbeelding]
Kan je net zo goed zoiets doen.Gertjan. schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:01:
[...]
Het terugcasten van een IEnumerable naar een List is inderdaad wel redelijk gemeenOm dat te voorkomen fiets ik meestal een
C#:
1 return myList.Select(x => x);
er tussen. Dan kunnen ze er vrolijk mee proberen te klooien, maar de echte lijst kunnen ze mooi niet bij
Maar het feit dat ze in de lijst kunnen klooien en dat dat problemen veroorzaakt kan ook betekenen dat er qua design iets niet helemaal goed is gegaan. Niet altijd, maar zodra je door wijzigingen in return objecten de knoei komt zit er soms een dieper probleem. Zie hier ook regelmatig mensen onderuit schuiven omdat ze even vergeten dat sommige dingen middels references werken en dus wijzigingen vrolijk in de origin worden gedaan met alle gevolgen van dien.
1
| return new List<int>(oldList); |
Ben je wel alleen maar zeker mee als je value types gebruikt (ook jouw methode)
Als er in de collectie reference types zitten en die muteren dan ben je alsnog de sjaak.
Lekker op de bank
Mmm, vraag mij alleen af of de originele lijst dan niet nog ergens rond zweeft in de nieuwe lijst. Plus je hebt dan weer een List<> dat geeft ze dan de indruk dat ze hem kunnen terugcasten naar een List<> voor evil werkzaamheden.ZaZ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:16:
[...]
Kan je net zo goed zoiets doencode:
1 return new List<int>(oldList);
Als er in de collectie reference types zitten en die muteren dan ben je alsnog de sjaak.
Maar is inderdaad wel een snellere oplossing
[ Voor 4% gewijzigd door .Gertjan. op 13-08-2015 15:20 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Deep clone voor je de lijst retourneert, klaarZaZ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:16:
We are shaping the future
Je kan gewoon items veranderen en die blijven in de originele lijst intact, tenzij het reference types zijn uiteraard. Daar kun je wel mee schuiven en toevoegen/verwijderen etc, maar muteren 'sloopt' jouw originele lijst..Gertjan. schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:18:
[...]
Mmm, vraag mij alleen af of de originele lijst dan niet nog ergens rond zweeft in de nieuwe lijst. Plus je hebt dan weer een List<> dat geeft ze dan de indruk dat ze hem kunnen terugcasten naar een List<> voor evil werkzaamheden.
Maar is inderdaad wel een snellere oplossing
Lekker op de bank
Gewoon serializen naar json en weer terug, weet je zeker dat het een copy isAlex) schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:22:
[...]
Deep clone voor je de lijst retourneert, klaar
Lekker op de bank
En een ritje naar de geheugenreepjes boer (beetje afhankelijk van wat er in de list zit en hoe vaak je het gaat toepassen uiteraard)Alex) schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:22:
[...]
Deep clone voor je de lijst retourneert, klaar
Ja, dat probleem ken ik. Ik ben ook zonder opleiding in dev-wereld gekomen. Je mist dan een hoop termen.TheNephilim schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:44:
Transpose is inderdaad de term die ik nodig heb, thanks
Als je geen HBO opleiding (of hoger) gedaan hebt, dan zijn dat termen waar je echt even naar moet zoeken. In mijn geval in ieder geval wel.
[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 13-08-2015 15:41 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
HBO opleiding is echter ook geen garantie dat je die termen kent.Gamebuster schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:41:
[...]
Ja, dat probleem ken ik. Ik ben ook zonder opleiding in dev-wereld gekomen. Je mist dan een hoop termen.
Dus hang jezelf daar niet teveel aan op
[ Voor 17% gewijzigd door Lethalis op 13-08-2015 15:44 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ik ben blij dat het bij mijn opleiding (Technische Informatica aan Hogeschool INHolland) gelukkig meevalt. Onze opleiding heeft sinds een jaar een herziening gehad en alles is verbeterd. Toch erg fijn dat je je verslagen lekker in 't Engels mag schrijven.Lethalis schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:43:
[...]
HBO opleiding is echter ook geen garantie dat je die termen kent.
Dus hang jezelf daar niet teveel aan opZeker in Nederland zijn de opleidingen soms zelfs zo dat alles vertaald is naar het Nederlands. Good luck als je dan iets wilt vinden op internet
Hehe, cool!Devilly schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:12:
[...]
[...]
https://gist.github.com/Devilly/a6688743f98e12743e3e, zoiets?
Dat levert je dit op:
[afbeelding]
Ik wilde er dus niet meer aan werken, maar je hebt helemaal gelijk en daarom:Otherside1982 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:15:
[...]
Feature request: "om ongeveer <tijdstip>" vervangen door "omstreeks <tijdstip>", past beter bij de rest van het taalgebruik

Alsjeblieft!Douweegbertje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:51:
Bedankt voor je screenshot. Nu is de tekstuele wijziging helemaal duidelijk voor mij.
Zou je het dan gaan gebruiken?gekkie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:39:
Hmm komen er voor v2.0 ook nog romeinse cijfers met A.D. ?

Ik denk dat mijn i7-3770 het wel aan zou moeten kunnen. Ik heb er letterlijk één php project met één bestand in staan. Terug naar eclipse dan maar.
[ Voor 18% gewijzigd door hellum op 14-08-2015 09:54 ]
Om zoiets relatief tijdrovends te maken, wil ik toch wel zeker weten dat ik het niet voor niets doe.gekkie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:27:
gebruik nog geen greasemonkey eigenlijk, maar zou het eens kunnen overwegen
Ach was maar een geintje .. niet doen danDevilly schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:57:
[...]
Om zoiets relatief tijdrovends te maken, wil ik toch wel zeker weten dat ik het niet voor niets doe.
(al zal er toch ergens wel een code snippet zijn van een romeinse cijfer hoekiefoeker)
In Chrome hoef je al geen Greasemonkey meer te installeren; standaard ondersteuning voor userscriptsgekkie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:27:
gebruik nog geen greasemonkey eigenlijk, maar zou het eens kunnen overwegen
Read the code, write the code, be the code!
Hmm als ik er op google voor chromium zie ik wel iets over het installeren door ergens op te dubbelklikken en een installatie dialoog .. maar niets over hoe je er eventueel weer vanaf komt.wackmaniac schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:30:
[...]
In Chrome hoef je al geen Greasemonkey meer te installeren; standaard ondersteuning voor userscripts
Net de Canary build geïnstalleerd en daarmee gebeurt dat niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Devilly op 14-08-2015 11:04 ]
windows 10 + edge werkt dan wel weer gewoon, net als win8.1+ IE 11
voor de geintereseerden: http://mrc4.nl/meuk/projecties/lijn.html
ora et labora
Niets te zien hier op Windows 7, IE 10mrc4nl schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:15:
voor de geintereseerden: http://mrc4.nl/meuk/projecties/lijn.html
Buiten dan die controls...
[ Voor 9% gewijzigd door ElkeBxl op 14-08-2015 12:22 ]
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
dit zou je moeten zienElkeBxl schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:22:
[...]
Niets te zien hier op Windows 7, IE 10
Buiten dan die controls...
mm ik zal eens kijken wat ik aan de browser support kan doen, beetje zonde om een demo live te gooien als ie voor meer dan de helft niet werkt
ora et labora
Dat verklaard het verschil tussen win 10 +ff 40 en win8.1 + ff39 niet.Douweegbertje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:37:
Boeiend, alleen noobs gebruiken nog IE10.
je zou verwachten dat de nieuwste versie het prima zou werken, maar het is juist omgekeerd, daar was ik dan ook over verbaasd.
ora et labora
Nou kreeg ik vanochtend dit:

Hij werkt hier gewon op FF40 op win 10.mrc4nl schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:41:
[...]
Dat verklaard het verschil tussen win 10 +ff 40 en win8.1 + ff39 niet.
je zou verwachten dat de nieuwste versie het prima zou werken, maar het is juist omgekeerd, daar was ik dan ook over verbaasd.
Echt.. de tering. Het niveau.Alex) schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:58:
Een paar dagen terug had ik een InMail van een recruiter, hij had "mijn profiel gezien en er is concrete interesse". Dus ik had hem gevraagd of hij iets concreter kon zijn.
[afbeelding]
[ Voor 36% gewijzigd door Douweegbertje op 14-08-2015 13:01 ]
Netbeans lijkt sowieso wel brakker te worden met iedere versie. Heb de laatste tijd vrij vaak bij een copy/paste (niet eens veel 100 lines max), dat netbeans zich afsluit.hellum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:53:
Begint ook weer lekker vandaag, volgens mij is Netbeans niet helemaal lekker.![]()
Ik denk dat mijn i7-3770 het wel aan zou moeten kunnen. Ik heb er letterlijk één php project met één bestand in staan. Terug naar eclipse dan maar.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Wel een mooie naam, Paalextrick :-pAlex) schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:58:
Een paar dagen terug had ik een InMail van een recruiter, hij had "mijn profiel gezien en er is concrete interesse". Dus ik had hem gevraagd of hij iets concreter kon zijn.
[afbeelding]

Visual Studio weer eens niet vooruit te branden hierdoor...
OMG. De MySQL Workbench-tool heeft een "Beautify/reformat the SQL script"-knop, die wat tabs en enters in je query zet. Goed voor de leesbaarheid, alleen ... het verwijdert ook comments.
[ Voor 49% gewijzigd door CodeCaster op 14-08-2015 13:57 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik zie een wit scherm met enkel die controls zichtbaar.mrc4nl schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:26:
[...]
dit zou je moeten zien
[afbeelding]
mm ik zal eens kijken wat ik aan de browser support kan doen, beetje zonde om een demo live te gooien als ie voor meer dan de helft niet werkt
Verplichting in het bedrijf hier... Ooit installeerde ik Chrome, kreeg ik 2 uur daarna een "vriendelijk" mailtje met de vraag om dat ASAP te verwijderen.Douweegbertje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:37:
Boeiend, alleen noobs gebruiken nog IE10.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Kaboem: https://gist.github.com/anonymous/245dafde84c5a12a5ca7
Kan je die niet uit een DB plukken of uit een file lezen ofzo?Styxxy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:47:
Ben pilot met Visual Studio 2013 bij ons op het bedrijf. Eén van de solutions crasht altijd. Blijkbaar vindt VS2013 een list met een collection initializer van +/- 6000 items niet zo fijn.
Not my code. Zat blijkbaar in een test project om een lijst van ID's op te kuisen.Alex) schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:49:
Wat is het nut daarvan anyway?
Heb de betreffende lijst dan ook verwijderd aangezien deze 0 meerwaarde had (om in source control te zitten).
Was een "unit test" om snel wat te verwijderen (again, not my code).Merethil schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:51:
[...]
Kan je die niet uit een DB plukken of uit een file lezen ofzo?
Vond het ook nutteloos om het in Source Control te hebben; aangezien de ID's ondertussen ook al niet meer bestaan.
Zo'n lijst is bijna een post waard in [alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel
[ Voor 41% gewijzigd door Styxxy op 14-08-2015 13:53 ]
Lekker op de bank
Denk dat die stuk gaat omdat VS niet wil dat je VB gebruiktStyxxy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:47:
Ben pilot met Visual Studio 2013 bij ons op het bedrijf. Eén van de solutions crasht altijd. Blijkbaar vindt VS2013 een list met een collection initializer van +/- 6000 items niet zo fijn.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
In ieder geval even waar
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik dacht dat PHP is kut het oude VB is kut was maar kan aan mij liggenkenneth schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:23:
VB is kut is het nieuwe PHP is kut?
In ieder geval even waar
Alle nieuwe projecten zijn in C#Jan_V schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:57:
[...]
Denk dat die stuk gaat omdat VS niet wil dat je VB gebruikt
Bij gebruik van Blue color, ziet het Properties window volgens de Dark them eruit. Heb nog niet gevonden op Google hoe dit te fixen.
[ Voor 28% gewijzigd door Styxxy op 14-08-2015 15:12 ]
Bij mij is dat heel duidelijk andersom. Die syntax boeit me niet zo en de .net stack vs php? Keuze snel gemaakt.Douweegbertje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:54:
Ik werk toch liever in PHP dan VB...
Lekker op de bank
F# is natuurlijk de enige echte fatsoenlijke taal op het .NET-platform.
Ik heb geen baard, draag altijd t-shirts en drink thee
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ook een oversized bril op je neus, walkman in je oren, ...?kenneth schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:05:
/me strijkt over zijn baard, trekt geruite overhemd recht en roert in zijn soy latte
GrappigStyxxy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:01:
[...]
Bij gebruik van Blue coor, ziet het Properties window volgens de Dark them eruit. Heb nog niet gevonden op Google hoe dit te fixen.
Ik vind de Blue aangenamerElkeBxl schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:11:
[...]
GrappigMaar het Dark theme heerst toch hoor
ElkeBxl schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:11:
[...]
Ook een oversized bril op je neus, walkman in je oren, ...?
Ach, er bestaan ergere dingen dan een kleurtje dat niet correct gezet wordt heStyxxy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:12:
[...]
Ik vind de Blue aangenamer. Na restart van Visual Studio is de kleur wel correct -_- . ,Na wisselen van Theme niet meer.
Waarom springen ze?
[/sarcasm]
[ Voor 20% gewijzigd door Martindo op 14-08-2015 15:55 ]
Ik moest meteen aan dit filmpje denken, geen idee waarom:
VB.NET valt nog wat van te zeggen, in elk geval hebben we hier C#, PHP en VB. Qua persoonlijke voorkeur als het gaat om 'goede taal' is het ook die specifieke volgorde naar mijn mening. Mja al met al blijft het nog wel een deel om de juiste taal voor de job te kiezen.ZaZ schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:02:
[...]
Bij mij is dat heel duidelijk andersom. Die syntax boeit me niet zo en de .net stack vs php? Keuze snel gemaakt.
Brakke code + moeilijk dan over upgrades (immers nu pas upgraden naar een 2 jaar oude IDE) = brrrrStyxxy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:47:
Dit topic is gesloten.
![]()
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.