De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.158 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb er ook last van. Ik zit op kantoor de laatste paar weken veel met mijn neus in compiler gegenereerde disassembly om te optimizen, en ben in mijn vrije tijd TIS-100 aan het spelen.

Het probleem is, PowerPC's assembly syntax is opcode <dest>, <source>, en in TIS-100 is het opcode <source>, <dest>. Ik ben dus de hele tijd in de war :S

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:02:
Het probleem is, PowerPC's assembly syntax is opcode <dest>, <source>, en in TIS-100 is het opcode <source>, <dest>. Ik ben dus de hele tijd in de war :S
Die source/dest verwarring heb ik constant bij de linux cli..

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb altijd ruzie met dir en ls .. :+
Dan nog VB waar er geen ; achter komt te staan. Vooral die gaat op de automatisch piloot

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Item toevoegen aan array:

array[] = ding
array.Add(ding)
array.append(ding)
[array addObject:ding]

Nog wat vergeten?

iOS developer

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:22

RayNbow

Kirika <3

Douweegbertje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:28:
Is allebei gewoon een alias voor Get-ChildItem? :?
BikkelZ schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:49:

array[] = ding
array.Add(ding)
array.append(ding)

Nog wat vergeten?
Python:
1
lijst.extend([ding])

:+

[ Voor 40% gewijzigd door RayNbow op 19-08-2015 12:52 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27

array[] = ding
array.Add(ding)
array.append(ding)

Nog wat vergeten?
JavaScript:
1
mijnArray.push(ding);

We are shaping the future

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

array[] = ding
array.Add(ding)
array.append(ding)

Nog wat vergeten?
JavaScript:
1
array.splice(array.length, 0, ding)

[ Voor 3% gewijzigd door Devilly op 19-08-2015 13:04 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-12 17:07
Perl:
1
push @array, ding;

[ Voor 47% gewijzigd door gekkie op 19-08-2015 13:05 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoe noem je een Strippenkaart controller in het engels?
StrippingMapController natuurlijk _O-

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• gekkie
Firesphere schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:05:
Altijd pro vrouwelijk in dit soort gevallen :>

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:06:
[...]

Altijd pro vrouwelijk in dit soort gevallen :>
Je hebt ook mannelijke strippers he :>

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Alex)
ElkeBxl schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:11:
[...]

Ieder z'n voorkeur :P

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Douweegbertje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:28:
Dan nog VB waar er geen ; achter komt te staan. Vooral die gaat op de automatisch piloot
https://github.com/bmatzelle/gow/downloads
ls, grep en de hele mikmak werkend vanuit cmd.exe

Lekker op de bank

• gekkie
ElkeBxl schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:11:
[...]
* gekkie trekt z'n veter recht ...
i'm aware of that ;)
Opzich heeft een "subtiele" herinnering dat je weer op een ander platform gearriveerd bent ook wel wat.

[ Voor 41% gewijzigd door gekkie op 19-08-2015 13:17 ]

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Firesphere schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:05:
Zo kwam ik laatst tegen dat iemand rolstoel had vertaald naar RoleChair... 8)7

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
"May I thank your kok for this lovely dinner". Tsja...

[ Voor 10% gewijzigd door mbarie op 19-08-2015 13:37 ]

Storyteller @ soundcloud

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
maxtz0r schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Zo kwam ik laatst tegen dat iemand rolstoel had vertaald naar RoleChair... 8)7
Die nog erger dan Strippenkaart want daar krijg je niet een mooie vertaling als je google translate gebruikt, bij rolstoel krijg je gewoon wheelchair though :+

Nothing to see here!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Erwin537 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:11:
Wel een beetje discutabel of je Typescript - Javascript en LESS - CSS als aparte talen mag beschouwen.
CSS na javascript of scss geeft erg sluipende effecten als je per ongeluk dingen uitcomment met //.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:03

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik denken dat de Genymotion Android-emulator snel was... Die van MS (Hyper-V) zijn veeeel sneller :o Echt ongelofelijk. Binnen enkele seconden opgestart en volledig vloeiend.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:07
Hyper-V is sowieso mooi. Maar punt waarom het snel is, is voornamelijk doordat het X86 Android is en geen ARM. De Android-emulator van Intel is volgens mij net zo snel (dat HAXM gedoe).

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 19-08-2015 20:16 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Caelorum schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:15:
Hyper-V is sowieso mooi. Maar punt waarom het snel is, is voornamelijk doordat het X86 Android is en geen ARM. De Android-emulator van Intel is volgens mij net zo snel (dat HAXM gedoe).
Genymotion gebruikt ook de X86 Android, maar is toch minder snel...

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:21

Sebazzz

3dp

Klopt, maar HAXM kan niet samen met Hyper-V. Dit komt omdat het inschakelen van Hyper-V ervoor zorgt dat het hostbesturingssysteem ook gevirtualiseerd wordt. Als je dus ook bijvoorbeeld Windows Phone development doet of je wilt andere VMs draaien (je kan Hyper-V ook niet samen met VirtualBox op één computer draaien) dan ben je aangewezen op Hyper-V.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Sebazzz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:23:
Klopt, maar HAXM kan niet samen met Hyper-V. Dit komt omdat het inschakelen van Hyper-V ervoor zorgt dat het hostbesturingssysteem ook gevirtualiseerd wordt. Als je dus ook bijvoorbeeld Windows Phone development doet of je wilt andere VMs draaien (je kan Hyper-V ook niet samen met VirtualBox op één computer draaien) dan ben je aangewezen op Hyper-V.
Wut... Dat wist ik niet :P
Maar daarom is VT-x (ofzo) niet beschikbaar als je Hyper-V inschakelt, en kan Genymotion de 5.x Android niet emuleren. 4.x wil wel prima, maar is gewoon niet snel.

• incaz
Getsie, soms ben ik het helemaal zat! Ik wil gewoon simpel een websiteje onderhouden. Beetje html. In uiterste noodzaak zelfs een pietseltje php op het niveau dat het zeg maar bedoeld was toen versie 1 werd bedacht. Geen giga-software, niks moeilijks, al helemaal geen lekke software-auth-dingesapplicaties met databases, allemaal niet nodig.

Maar WAT een gezeur blijft dat om dat behoorlijk op te zetten. Het doet gewoon niet wat ik wil! En ik vind het buitengewoon deprimerend dat ik juist voor die basis vandaag de dag nog steeds niets heb dat min of meer zo makkelijk werkt als Homesite4 in combinatie met de toenmalige cuteftp. En dan zijn we zowat 15 jaar verder.
/rant

(Ik hoop bovendien ook al geruime tijd op een bedrijf dat een behoorlijke (en onderhouden) CMS specifiek voor verenigingen aanbiedt. Maar helaas, ik geloof niet dat het al bestaat. Ik zou al mijn verenigingen op de knieen smeken om het te gebruiken als de prijzen een beetje te doen zijn. Want overal loopt men tegen hetzelfde gedoe aan. Iemand nog een bedrijfsmodel nodig? Ik bied 1 en mogelijk 3 klanten...)

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik weet niet meer waar ik de link vandaan heb dus het zou kunnen zijn dat ik hem hier tegenkwam, maar heeft iemand deze al gezien: YouTube: Sebastian Markbage: Minimal API Surface Area | JSConf EU 2014?

• gekkie
incaz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:37:
Getsie, soms ben ik het helemaal zat! Ik wil gewoon simpel een websiteje onderhouden. Beetje html. In uiterste noodzaak zelfs een pietseltje php op het niveau dat het zeg maar bedoeld was toen versie 1 werd bedacht. Geen giga-software, niks moeilijks, al helemaal geen lekke software-auth-dingesapplicaties met databases, allemaal niet nodig.

Maar WAT een gezeur blijft dat om dat behoorlijk op te zetten. Het doet gewoon niet wat ik wil! En ik vind het buitengewoon deprimerend dat ik juist voor die basis vandaag de dag nog steeds niets heb dat min of meer zo makkelijk werkt als Homesite4 in combinatie met de toenmalige cuteftp. En dan zijn we zowat 15 jaar verder.
/rant

(Ik hoop bovendien ook al geruime tijd op een bedrijf dat een behoorlijke (en onderhouden) CMS specifiek voor verenigingen aanbiedt. Maar helaas, ik geloof niet dat het al bestaat. Ik zou al mijn verenigingen op de knieen smeken om het te gebruiken als de prijzen een beetje te doen zijn. Want overal loopt men tegen hetzelfde gedoe aan. Iemand nog een bedrijfsmodel nodig? Ik bied 1 en mogelijk 3 klanten...)
Hmm leden van de vereniging moeten ook kunnen inloggen en specifieke dingen kunnen doen op de site ?

Tsja bij wordpress en joomla bestaan er overal 1001 plugins voor waar bij ze vaak allemaall een deeltje van de gewenste functionaliteit hebben en het uberhaupt een ****zooi is om de speld in den hooiberg te vinden. (om nog maar te zwijgen van het proberen te achterhalen of een betaalde plugin nou wel of niet kan wat je wil op een beetje christelijke wijze)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja, die zogenaamde "its free!" plugins, die vervolgens 1% functionaliteit geven om vervolgens 19,59$ p/m te vragen voor de volledige plugin. Echt. Fuck you.

• gekkie
Douweegbertje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:27:
Ja, die zogenaamde "its free!" plugins, die vervolgens 1% functionaliteit geven om vervolgens 19,59$ p/m te vragen voor de volledige plugin. Echt. Fuck you.
Of een hoop beloven .. maar als je er dan iets mee probeert te bakken blijkt het op zo'n onmogelijke manier geimplementeerd dat je er weer geen fluit aan hebt. Laatst is bij wordpress ergens op gezocht .. erhmmm 1000 plugins .. naja ben tot pagina 5 gekomen ofzo .. halve wordpress install semi over de zeik van al die geinstalleerde uitprobeer meuk .. en dan is er nog geen een met wat je wil.

Populairste CMS is leuk .. maar het trekt ook zo'n enorme hoop bagger aan. Een simpel non-mainstream obscuur CMS heeft dan misschien ook maar 1 half bakken plugin, maarja die is dan meestal nog wel betrekkelijk makkelijk te extenden of te templaten.
Al was drupal nog wel het ergste wat ik heb meegemaakt. Man oh man oh man, voor elk basis wissewasje een plugin .. met aparte config, de horror.

Hrmm grmbl waarom ben ik dit ooit begonnen als shellscript en niet gewoon gelijk in perl of python.

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 19-08-2015 22:55 ]

• Alex)
En dan moet je je nog bedenken hoeveel plugins er wel niet zijn die één of meerdere ernstige kwetsbaarheden bevatten. En dan zul je natuurlijk nog zien dat de plugin meteen faliekant breekt zodra je upgrade naar de volgende minor release van Wordpress...

En voordat daar dan weer updates voor zijn ben je vaak weer enige tijd verder, want die plugins worden ontwikkeld door mensen die het wel leuk vinden om te doen, maar die er niet de tijd in kunnen stoppen die ervoor nodig is.

• gekkie
Alex) schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:55:
En dan moet je je nog bedenken hoeveel plugins er wel niet zijn die één of meerdere ernstige kwetsbaarheden bevatten. En dan zul je natuurlijk nog zien dat de plugin meteen faliekant breekt zodra je upgrade naar de volgende minor release van Wordpress...

En voordat daar dan weer updates voor zijn ben je vaak weer enige tijd verder, want die plugins worden ontwikkeld door mensen die het wel leuk vinden om te doen, maar die er niet de tijd in kunnen stoppen die ervoor nodig is.
Yups .. en als er nou nagenoeg geen security fuckups in de basis zaten, zodat je niet verplicht bent om te updaten bij elke minor ... dan zou je het nog kunnen uitstellen tot je plugins ook weer meekunnen.
En niet een van de main targets, naast vtigercrm en phpmyadmin.
Maarja ..

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:20

/rant

Bekijk modx eens.. Het is wel een CMS, maar vrij simpel en heel vrij (in wat je kan). Uiteraard heb je ook plugins waarvan je er vast een paar nodig hebt, maar niet de hel zoals je die bij drupal hebt. Op modxcloud.com kan je een dev site maken om er even mee te spelen :)
Er blijft natuurlijk werk bij zitten, maar het valt reuze mee. Ik heb voor een vereniging een site gemaakt en na verloop van tijd hebben zij iemand bereid gevonden én iets minder digibeet dan de gemiddelde grootmoeder van 80 die het best wilt bijhouden. Sindsdien kijk ik heel af en toe even of alles nog goed gaat en of ik nog een plugin moet updaten (dat heb ik nooit uitgelegd). Binnenkort moet ik misschien nog eens het systeem zelf van een update voorzien, maar dat heeft ook nooit veel voeten in de aarde.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53

/rant

Je hebt verenigingenweb, maar dat is meer ledenmanagement geloof ik. Probleem met dergelijke pakketten is dat er toch op een gegeven moment allerhande maatwerkvragen de kop opsteken en dan kan het al bijna niet meer uit om een kant-en-klare oplossing aan te bieden. Wij hebben ervaringen met dergelijke pakketten en aan het eind van de rit moet er zoveel aangepast worden dat we beter van de grond hadden kunnen bouwen op het CMS. Ik denk eerder dat je meer success hebt met een kant-en-klare hosted oplossing, waar je wat opmaakzaken kan aanpassen en de rest vast laat staan. Dan kan je voor een knaak en een bos wortels een pakket aanbieden.

Read the code, write the code, be the code!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik drink het eigenlijk nooit, maar vandaag....
2DE KOFFIEEEEE BITTEEEEE!!!1

edit:

Spread the love
Afbeeldingslocatie: http://mercyhealthsystem.org/wp-content/uploads/2014/08/COFFEE.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door mbarie op 20-08-2015 09:24 ]

Storyteller @ soundcloud

• incaz
gekkie schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:17:
[...]

Hmm leden van de vereniging moeten ook kunnen inloggen en specifieke dingen kunnen doen op de site ?
In mijn simpele 'ik moet het onderhouden'-versie niet.

In mijn visie op het bedrijfsmodel zeker wel. Dat is echt een wens die steeds terugkomt, bij alle verenigingen waar ik ben geweest. Besloten informatie delen, zoals adressen, programma's, documenten die anderen niets aangaan en vaak ook niet eens openbaar mogen. Maar ook uberhaupt het bijhouden van een ledenadministratie en (tegen bijbetaling) zelfs een basaal economisch pakket en het bijhouden van de kas. Dat je dus gewoon als bestuur je administratie lekker online kunt doen, heb je ook geen gedoe meer met overdracht enzo.

Of het nou gaat om een zangkoor of sportvereniging of een studievereniging of een VVE, de wensen die naar voren komen zijn wel min of meer gelijk en ik heb het idee dat daar best wel een goede oplossing voor te vinden moet zijn en zelfs dat er een haalbaar bedrijfsmodel uit te halen is. (Als mafkezen als strato kunnen blijven bestaan... of yourhosting met hun sympathieke opzegvoorwaarden...)
Alleen ik wil 't niet doen.

Edit, dat verenigingenweb is inderdaad wel ongeveer het idee. Alleen: http://www.verenigingenweb.nl/product
Ik heb het idee dat ze zich op een ander soort verenigingen richten. }:O

[ Voor 6% gewijzigd door incaz op 20-08-2015 09:49 ]

• wackmaniac
incaz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:43:
[...]

Edit, dat verenigingenweb is inderdaad wel ongeveer het idee. Alleen: http://www.verenigingenweb.nl/product
Ik heb het idee dat ze zich op een ander soort verenigingen richten. }:O
Ach, je kan altijd een contact met ze opnemen over je wensen. Nee heb je, ja kan je krijgen. Heb wel eens met ze gewerkt, prima gasten zover ik kon nagaan.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Lekker begin van de werkdag: PC wil niet meer starten en internet/telefoon ligt eruit.... Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 20-08-2015 10:03 ]

• gekkie
Bij een hoop verenigingen zijn er grenzeloze ambities .. en vervolgens gebeurd er geen ene drol mee.
Forum .. leuk ... na 3 posts van "haai ik ben er ook " sterft het een stille dood. Ook het aantal wijzigingen aan zo'n site is vaak minimaal. Tevens als de financiele admin, moet dan val alles automagisch voor opgetuigd worden. Maar uiteindelijk ook weer 1001 uitzonderingen. Dat je denkt die 100 man had je ook wel semi handmatig kunnen doen met wat standaard flexibele tools.
Dan wordt dat verenigingweb uiteindelijk ook wel een vrij dure oplossing met de maand bedragen.

Hrmmm de horror .. filenames met quotes en shell escaping ..
un dos stress

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 20-08-2015 10:16 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

gekkie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:08:
Bij een hoop verenigingen zijn er grenzeloze ambities .. en vervolgens gebeurd er geen ene drol mee.
Forum .. leuk ... na 3 posts van "haai ik ben er ook " sterft het een stille dood. Ook het aantal wijzigingen aan zo'n site is vaak minimaal. Tevens als de financiele admin, moet dan val alles automagisch voor opgetuigd worden. Maar uiteindelijk ook weer 1001 uitzonderingen. Dat je denkt die 100 man had je ook wel semi handmatig kunnen doen met wat standaard flexibele tools.
Dan wordt dat verenigingweb uiteindelijk ook wel een vrij dure oplossing met de maand bedragen.
Haha herkenbaar ja! :p Al kunnen bedrijven er ook wat van hoor; nieuws en dit en dat, maar er uiteindelijk nooit wat mee doen :+.

Verenigingweb is niet iets voor kleine verenigingen nee :o Je moet wel serieus veel leden hebben wil je wat met die bedragen kunnen. Mooi dat het allemaal één pakket is, maar voor de verschillende onderdelen ben je apart gezien wel aardig wat centjes kwijt per maand.

---

Iemand vroeg me naar iets van een 'klantenportaal', heeft iemand nog wat buzzwords voor me? Iets met inzien documenten en notificaties, maar ik kan zo geen mooi simpel pakketje vinden :/.

• gekkie
TheNephilim schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:23:
[...]
Haha herkenbaar ja! :p Al kunnen bedrijven er ook wat van hoor; nieuws en dit en dat, maar er uiteindelijk nooit wat mee doen :+.
Oh ja .. we willen ook een koemunoetjie .. waar ze dan technisch van alles voor over hebben.
Alleen of hun klanten er dan enige interesse voor hebben ..
Verenigingweb is niet iets voor kleine verenigingen nee :o Je moet wel serieus veel leden hebben wil je wat met die bedragen kunnen. Mooi dat het allemaal één pakket is, maar voor de verschillende onderdelen ben je apart gezien wel aardig wat centjes kwijt per maand.
Yups, maarja ook bij kleine verenigingen wil men wel in het bestuur zitten . maar niks meer doen.
(net als al het overige .. bardiensten schoonmaak en nog wel meer dingen)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mijn computer doet het nog steeds niet, systeembeheerder is er vandaag niet en mijn baas is er nog niet om me te vertellen wat ik überhaupt moet doen :|

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Pro-actief zijn! Koffie halen voor het hele bedrijf!

Last.fm | Code Talks

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:52

Hoogie2004

Whohooooo

F.West98 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:38:
Mijn computer doet het nog steeds niet, systeembeheerder is er vandaag niet en mijn baas is er nog niet om me te vertellen wat ik überhaupt moet doen :|
Werk je bij Ziggo :+

My iRacing profile | Strava

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-12 23:18

Pizzalucht

Snotneus.

Afvalzak schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:40:
Pro-actief zijn! Koffie halen voor het hele bedrijf!
En taart/donuts/koekjes :9~

• gekkie
Nog wat anonymous filmpjes in elkaar klussen voor vanavond >:) ?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

:D

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12

markvt

Peppi Cola

Even windows server 2016 TP installeren om wat te testen, nieuwe gebruiker aanmaken...

server 2016 - new user

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-12 23:18

Pizzalucht

Snotneus.

markvt schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:58:
Even windows server 2016 TP installeren om wat te testen, nieuwe gebruiker aanmaken...

[afbeelding]
En wat voor app krijg je dan? 8)7

• gekkie
Heb je er dan ook zo'n microsoft non local account voor nodig ?!?
(en if so, hoe krijg je als je een local user hebt, dan een nieuw non-local user account toegevoegd om nieuwe user accounts toe te voegen?)

[ Voor 54% gewijzigd door gekkie op 20-08-2015 11:00 ]

• markvt

markvt

Peppi Cola

Pizzalucht schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

En wat voor app krijg je dan? 8)7
Die knop in de store zoeken werkt niet }:O

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nee wij zijn de buren :+

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:16
Mijn code is nu aangepast aan de hernoemde tabellen en velden, dus wil ik dat allemaal even testen. Ik heb al een tijd geleden gevraagd om een kopie te maken van de databank zodat we een databank hebben met de oude en een met de nieuwe structuur. Op die manier kan de huidige versie van de toepassing nog altijd getest worden op de ontwikkeldatabank en kan de oude structuur gebruikt worden voor eventuele bugfixes op de productie versie.
Die kopie van de databank is er nog niet, dus heb ik de hernoemingen dan maar op de bestaande databank uitgevoerd en enkele eenvoudige views gemaakt met de oude namen, zodat ik toch tenminste wat kan testen.
Nu willen collega's nog het een en ander bekijken met de huidige productieversie op die databank, maar blijkbaar is het zeer traag met die views. Gevolg: ik mag de hernoemingen terugdraaien en moet maar wachten met mijn testen. |:(
Ik heb niet echt zin om even 37 bestanden met 641 wijzigingen te committen zonder iets te kunnen testen.

• markvt

markvt

Peppi Cola

gekkie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:59:
Heb je er dan ook zo'n microsoft non local account voor nodig ?!?
(en if so, hoe krijg je als je een local user hebt, dan een nieuw non-local user account toegevoegd om nieuwe user accounts toe te voegen?)
Gevonden, via computer management

new user gevonden

• gekkie
Altijd fijn dat de ouderwetse fatsoenlijke zooi nog gewoon bestaat onder het laagje vernis.

• Alex)
Dat kan nog sneller...

lusrmgr.msc

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 11:05
Bagger, we zitten hier vlak naast Pukkelpop, is ons internet opeens brak. Maar echt slecht. We verwijten op dit moment onze provider...

• gekkie
Alex) schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Dat kan nog sneller...

lusrmgr.msc
fonetische afkorting voor losermanager of wat :p

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Mercatres schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:46:
Bagger, we zitten hier vlak naast Pukkelpop, is ons internet opeens brak. Maar echt slecht. We verwijten op dit moment onze provider...
Geen last van de muziek tot nu toe? :) Collega's van mij zitten daar nu :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Mercatres
ElkeBxl schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Geen last van de muziek tot nu toe? :) Collega's van mij zitten daar nu :p
Valt goed mee. Toen we net buiten zaten hoorde je de bassen wel, maar hier binnen niet.

• gekkie
De gasflessen ook ?
Ah was maar een steekvlammetje uit een gasbusje .. creatieve nieuwstenten weer die nieuwsmaken

[ Voor 73% gewijzigd door gekkie op 20-08-2015 14:45 ]

• Mercatres
Nee, wel de bijhorende ambulances.

• Monkeybrains
  • Laatst online: 11:54
gekkie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

Ik gok op local usermanager :)

• gekkie
Je wint, maar wel met een stuk minder leuke gok ;)

hahaha sjacho die aangifte doet van bedreiging vanwege die filmpjes ;(

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 20-08-2015 15:04 ]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:04
gekkie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:02:
[...]

Je wint, maar wel met een stuk minder leuke gok ;)

hahaha sjacho die aangifte doet van bedreiging vanwege die filmpjes ;(
Welke filmpjes?

• gekkie
Van anoniempje, al komt dat ook weer via nieuwsmakers .. van het type wat met licht vertwijfelde stem "DDOS" uitspreekt, waarbij evident is dat ze geen flauw idee hebben wat ze oplepelen.

[ Voor 37% gewijzigd door gekkie op 20-08-2015 15:48 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh trouwens, mijn computer doet het al weer een tijdje. Bleek een brakke update te zijn.

• Mercatres
F.West98 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:48:
Oh trouwens, mijn computer doet het al weer een tijdje. Bleek een brakke update te zijn.
Hoera!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

Oh nee -O-

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Mercatres
Hier begint het - na een paar uurtjes zwoegen met XAML en Bindings - ook weer te werken *O*

• markvt

markvt

Peppi Cola

grmbl :(

http://dev.modern.ie/platform/status/webdriver/details/ -O-
N/A - Wire Protocol Page Source {GET} /session/{sessionId}/Source Not Yet Priority 1

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Lekker belangrijk :D

• Alex)
gekkie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

:D

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

Mercatres schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:12:
[...]

Hier begint het - na een paar uurtjes zwoegen met XAML en Bindings - ook weer te werken *O*
Die -O- was voor
F.West98 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:48:
O+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

gekkie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:17:
[...]

Altijd fijn dat de ouderwetse fatsoenlijke zooi nog gewoon bestaat onder het laagje vernis.
Tsja, sinds NT4 is er bar weinig veranderd aan Windows. Natuurlijk, er zijn onderhuids wat driverlagen en daarboven enkele UI-schilletjes gekomen en weer gegaan, uiteraard nog afgezien van de vele tools en features die in de loop der jaren zijn toegevoegd, maar onder de covers is het al twintig jaar Win32 wat de klok slaat. Tenminste, voor wat de publieke API betreft. En aangezien aardig wat onderhoudstools op die API werken...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• gekkie
CodeCaster schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:41:
[...]
Tsja, sinds NT4 is er bar weinig veranderd aan Windows. Natuurlijk, er zijn onderhuids wat driverlagen en daarboven enkele UI-schilletjes gekomen en weer gegaan, uiteraard nog afgezien van de vele tools en features die in de loop der jaren zijn toegevoegd, maar onder de covers is het al twintig jaar Win32 wat de klok slaat. Tenminste, voor wat de publieke API betreft. En aangezien aardig wat onderhoudstools op die API werken...
Gelukkig wel .. op windows 10 ook gelijk run -> "msconfig" .. startup dingen zijn wel verplaatst, maar goed daar is een shortcut naar .. zo kan ik die meuk in iedergeval vinden.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ga ook maar eens wat coden rond de ELK stack, en de ashley madison dataset lijkt me wel grappig om als input te dienen... ik heb genoeg computing resources voor zoiets.

Nu leek het mij tof om die data eens te indexeren en te kijken of je leuke statistiekjes kunt maken op basis van voorkeuren van mensen (houdt van ranzige sex) en bijvoorbeeld of mensen ook bereid zijn 'uit te schrijven' (kost geld, en de records zijn niet daadwerkelijk verwijderd :X).

Ik ben trouwens niet van plan deze data te gaan delen, maar heeft iemand nog wat tips voor dingen waar ik zeker naar moet gaan kijken? Dingen met kaartjes mappen; billing info, opgegeven adres en gps-locatie van de registratie lijkt me eigenlijk wel interessant.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Eeehm:
  1. Geografische heatmap van Amerika/Canada, rest van de wereld.
  2. Verdeling van de uitschrijvers en hun voorkeuren t.o.v. de blijvers (kan je ook zien of mensen inactief zijn?)
  3. Top n voorkeuren per geografische lokatie (wereld, Amerika, Canada etc). Assen: leeftijd, geslacht, opleidingsniveau?
  4. Ranzig detectie algoritme om de fake profielen t.o.v. de echte profielen er uit te lichten
Zoiets?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• wackmaniac
Hoppa! Toch nog een kaartje voor Polymer Summit. Stond op de reservelijst, omdat ik treuzelde bij de inschrijving, maar net toch bericht gehad dat ik mag komen :)

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Poverdrie. Database queries aan het tunen. Doet de ene selectie het wel, doet meteen de andere selectie het weer baggertraag :F

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[quote]Motrax schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:37:
Eeehm:

[list=1]
• Geografische heatmap van Amerika/Canada, rest van de wereld.[/
• Verdeling van de uitschrijvers en hun voorkeuren t.o.v. de blijvers (kan je ook zien of mensen inactief zijn?)

Ja mensen die uitgeschreven hebben zie je dat ze een flag krijgen.
• Top n voorkeuren per geografische lokatie (wereld, Amerika, Canada etc). Assen: leeftijd, geslacht, opleidingsniveau?

Yup die had ik zelf ook al bedacht. Opleiding zit er niet in , maar de rest wel.
[q]
• Ranzig detectie algoritme om de fake profielen t.o.v. de echte profielen er uit te lichten

Als je >50% van de velden invult ben je echt , oid. Zoiets ga ik wel even coden denk ik.

[/list]
Zoiets?
Dat zijn wel leuke verbanden inderdaad, maar ik was eigenlijk qua vraagstelling vooral opzoek naar software rondom het ELK-ecosysteem die dit soort dingen doet ;).

Desalniettemin dank je wel :).

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik weet niet eens wat ELK is :+

Ik hark heel de dag gegevens bij elkaar voor rapportages. Tegenwoordig noemen ze dat een Big Data Scientist met dik salaris, maar mijn werkgever ging daar niet mee akkoord :D

En ik werk maar met een semi-hippe database, dus dat is al een no-go :N

☻/
/▌

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12 01:04
ELK staat toch voor Elasticsearch, Logstash, and Kibana?
  • Elasticsearch: search and analytics engine
  • Logstash: data pipeline
  • Kibana: data visualisatie
Ik dacht dat Logstash enkel bedoeld was als log aggregator, maar het is blijkbaar meer dan alleen een logfile lezen

let the past be the past.

• Creepy
  • Laatst online: 12:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Boudewijn schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:13:
[...]
Dat zijn wel leuke verbanden inderdaad, maar ik was eigenlijk qua vraagstelling vooral opzoek naar software rondom het ELK-ecosysteem die dit soort dingen doet ;).
Dat is dan ook niet echt iets voor in de Coffee Corner ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• gekkie
Creepy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:24:
[...]
Dat is dan ook niet echt iets voor in de Coffee Corner ;)
Devschuur peeskamertje bestaat toch nog niet ? of is dat waar iedereen zegt dat de bezemkast is ...

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wat een stilte hier zeg...

• Ealanrian
  • Laatst online: 27-12 08:14

• Douweegbertje

Douweegbertje

/me Is now listening to Gotcha & Def P & Moordgasten - Je moet je bek houwe!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:z huh wat....
Bezig met het afronden van de laatste punten voor de sprint. Dus druk bezig met coden, gelukkig is de temperatuur nog te doen vandaag.

Zag vandaag dat mijn pull-request in een opensource projectje goed is gekeurd *O*, mijn eerste (zichtbare) contributie aan opensource... :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Mercatres
Douweegbertje schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:00:
/me Is now listening to Gotcha & Def P & Moordgasten - Je moet je bek houwe!
* Mercatres is listening to Royksopp - Poor Leno

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Er zitten hier serieus mensen die het voor elkaar krijgen om naar gekweel van cyrus te luisteren, het goed vinden ( :? ) en anderen daarmee op te zadelen! :X :r

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ealanrian
  • Laatst online: 27-12 08:14
Firesphere schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:00:
Er zitten hier serieus mensen die het voor elkaar krijgen om naar gekweel van cyrus te luisteren, het goed vinden ( :? ) en anderen daarmee op te zadelen! :X :r
Tijd voor een afsluitende koptelefoon (had je die niet al?)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heb ik wel, maar tussen de fade-in fade-out die takkeherrie :X

• gekkie
emigreren dan maar ;) ?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zat meer te denken aan een paar collega's omleggen, maar dat is ook een optie ja.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Niet faden, maar de nummers in elkaar over laten lopen.

• gekkie
HuHu schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:07:
Niet faden, maar de nummers in elkaar over laten lopen.
Kantoor veranderen in een party eiland .. je naam veranderen in Jan .. en binnen lopen maar.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:30

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

wackmaniac schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:58:
Hoppa! Toch nog een kaartje voor Polymer Summit. Stond op de reservelijst, omdat ik treuzelde bij de inschrijving, maar net toch bericht gehad dat ik mag komen :)
Ha polymeren wil ik wel eens naartoe gaan * Damic checkt link He? Gaat over programmeren enzo 8)7

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• wackmaniac
Damic schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:18:
[...]
Ha polymeren wil ik wel eens naartoe gaan * Damic checkt link He? Gaat over programmeren enzo 8)7
Je weet op welk forum je zit, toch? :)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
het is me zowaar gelukt om al m'n werk voor het weekend af te krijgen *O*

't was me nogal een bulk. 7(8)7

*doet checkin richting TFS*

[ Voor 12% gewijzigd door Laurens-R op 21-08-2015 17:12 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.