De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 368.545 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ElkeBxl schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:27:

2 schelletjes kaas in plaats van 1? :9~ Living the rich life!
Que? ! Watte?

Je bedoelt plakje. Plakjes kaas. 1 Plak. 2 Plakjes.

http://www.vandale.nl/opz...plak&lang=nn#.VXallc-qpBc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Belgen die geen uitdrukkingen snappen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Voutloos schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:28:
En als je het niet bevalt ga je toch lekker in iets anders werken. :w
Ik werk al met wat anders, maar blijkbaar mag ik het er dan niet meer over hebben ofzo 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Douweegbertje schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:36:
Belgen Nederlands die geen uitdrukkingen snappen. -O-
FTFY :+
EddoH schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:36:
[...]
Que? !

Je bedoelt plakje. Plakjes kaas. 1 Plak. 2 Plakjes.

http://www.vandale.nl/opz...plak&lang=nn#.VXallc-qpBc
Dat kan jaren geleden zijn dat ik de term "plakjes" nog gehoord heb :p Ik weet niet, ik vind het nog wel grappig klinken...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
CodeCaster schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:04:
The blind leading the blind....

Als de send()-functie op een blocking TCP-socket retourneert naar jouw code, is het enige dat gegarandeerd is: de data die je aan de functie gaf, is in de send-buffer van het OS geplaatst. Het retourneren van de functie betekent niet dat de data die in de call is meegegeven is ge-ACK't door de ontvanger.

Indien deze data niet succesvol afgeleverd kan worden op de doelmachine (wat het OS op de achtergrond probeert), wordt de verbinding verbroken, de socket als niet-verbonden aangemerkt en iedere volgende read() of write() op die socket zal een fout retourneren.

Toch? Maar nee, kerels met een account van vijf dagen oud quoten een stukje MSDN en claimen dat NetworkStream.Write wacht tot de data ge-ACK't is. Zij krijgen upvotes, ik downvotes. ;(
Kan het niet zijn dat de functie blocking is en op een lager niveau checkt of de socket daadwerkelijk verzonden heeft? Python doet dit bijvoorbeeld met zijn network Client en Listener klasses. Irritant als je event-driven wilt programmeren, maar wel handig omdat de functie altijd wacht tot er iets gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-10 21:52
Douweegbertje schreef:
Ik ga niet eens reageren als fulltime PHPer. Ten eerste is het een enorm zwak artikel en de comments gaan natuurlijk weer nergens over.
Hier ook. Slecht geschreven artikel en dan ook nog eens van die debiele comments waarom PHP een slechte taal is. Absoluut met nagels in de tafel geen comment geplaatst. Wel een paar keer bijna gedaan :X
Firesphere schreef:
Nog niet eens een volle week een LinkedIn profiel, en nu al recruiters :|

Dit was in ieder geval een intelligente, dus maar vriendelijk geantwoord.
Wees blij. Ik krijg er gemiddeld 2-3 mailtjes van Recruiters per dag. Ik neem niet eens de moeite meer om ze te beantwoorden. Laat staan te lezen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Struikrover schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:43:
[...]

Kan het niet zijn dat de functie blocking is en op een lager niveau checkt of de socket daadwerkelijk verzonden heeft? Python doet dit bijvoorbeeld met zijn network Client en Listener klasses. Irritant als je event-driven wilt programmeren, maar wel handig omdat de functie altijd wacht tot er iets gebeurd is.
Neem aan dat je dan de receive(..) functie bedoeld. Lijkt me heel onhandig als de send() gaat wachten totdat packets zijn aangekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
iRicardo schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Hier ook. Slecht geschreven artikel en dan ook nog eens van die debiele comments waarom PHP een slechte taal is. Absoluut met nagels in de tafel geen comment geplaatst. Wel een paar keer bijna gedaan :X
Wat ik leuk zou vinden is dat je artikelen en reviews van de T.net redactie zou kunnen beoordelen, net zoals user content. Dan heeft de redactie een goed oog wat de lezers goed of slecht vinden. Mogelijk probleem is dat je flamewars tegen de redactie gaat krijgen. Mogelijke oplossing is dat je een bepaalde hoeveelheid karma over dat bepaald artikel nodig hebt om het te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Avalaxy schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:23:
Zie het als een voordeel. Mensen die met PHP moeten werken hoeven in ieder geval niet met ColdFusion te werken :+
Ik heb PHP, ASP Classic en ColdFusion (the Unholy Three) al van mijn CV gehaald. Ik doe ook net of ik alleen maar ervaring heb met MVC en nooit met WebForms gewerkt heb.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Heb je VBA ook van je CV gehaald? :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Alex) schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:29:
Heb je VBA ook van je CV gehaald? :P
VB uberhaubt.... :P

Hoewel VB6 ENORM populair was voor business apps, weet iemand hoe dat nu zit met VB.Net 20XX?

Ik heb een onderbuikgevoel dat het toch primair C# is wat tegenwoordig de klok slaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
LEDfan schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:06:
[...]

Wat ik leuk zou vinden is dat je artikelen en reviews van de T.net redactie zou kunnen beoordelen, net zoals user content. Dan heeft de redactie een goed oog wat de lezers goed of slecht vinden. Mogelijk probleem is dat je flamewars tegen de redactie gaat krijgen. Mogelijke oplossing is dat je een bepaalde hoeveelheid karma over dat bepaald artikel nodig hebt om het te beoordelen.
Indienen!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Laurens-R schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:31:
[...]

Hoewel VB6 ENORM populair was voor business apps, weet iemand hoe dat nu zit met VB.Net 20XX?

Ik heb een onderbuikgevoel dat het toch primair C# is wat tegenwoordig de klok slaat?
Ik denk dat het om het even is, maar dat veel devs wel C# boven VB verkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:14

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb vrij weinig (nieuwe) VB-projecten gezien. Voornamelijk C#.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
EddoH schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:55:
[...]

Neem aan dat je dan de receive(..) functie bedoeld. Lijkt me heel onhandig als de send() gaat wachten totdat packets zijn aangekomen..
Ah, je hebt gelijk :). Ook daar is alleen recv() blocking, send() returnt meteen. Het onhandige was dat je bij recv() geen timeout kon opgeven, en je bij poll() niet kon zien hoeveel bytes er in de buffer zaten. En omdat objecten gepickled worden voordat ze verstuurd worden moet je per se wachten tot je alle bytes van het object binnen hebt als je recv() aanroept 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-10 21:52
LEDfan schreef:
Dat vind ik een goed idee van jou. Wellicht kun je je idee misschien indienen en motiveren in Mooie Features? :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Struikrover schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:43:
Wat hij zegt:
EddoH schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:55:
Afgezien van het feit dat de socket-abstractie geen ACKs aan je applicatie doorgeeft (een gedropte connectie errort pas bij de volgende send() of recv()), TCP is géén applicatieprotocol. Een ACK betekent niet dat de applicatie de data heeft ontvangen; slechts de doelmachine, of wellicht zelfs een stuk hardware ervoor.

Als je wil weten of je applicatie data heeft "ontvangen en verwerkt", laat je de applicatie een applicatie-layer-ACK terugsturen. Net als dat je een HTTP POST als verloren kunt beschouwen, tenzij je een 2xx statuscode terugkrijgt.

Dát was de oorspronkelijke vraag. Dus als zo'n jodokus dus beweert dat als send() retourneert, de ontvangende applicatie de data binnen heeft gehengeld, staat 'ie glashard te liegen. Dat kun je via send() of welke wrapper daaromheen dan ook niet achterhalen.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 09-06-2015 12:37 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:51
BikkelZ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:29:
[...]

Ik heb PHP, ASP Classic en ColdFusion (the Unholy Three) al van mijn CV gehaald. Ik doe ook net of ik alleen maar ervaring heb met MVC en nooit met WebForms gewerkt heb.
Ik heb ze van mijn LinkedIn gehaald. Op die manier krijg ik geen uitnodigingen voor dat soort baantjes. Op mijn CV staan ze wel, want mijn CV stuur ik alleen op verzoek, en alleen naar partijen waar ik geïnteresseerd in ben. Door aan hen te laten zien dat ik meerdere talen beheers wordt mijn CV alleen maar meer waard, aangezien het aantoont dat ik me in meerdere omgevingen thuis kan voelen en de translatie kan maken tussen verschillende talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
iRicardo schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:23:
[...]

Dat vind ik een goed idee van jou. Wellicht kun je je idee misschien indienen en motiveren in Mooie Features? :)
Done: Beoordeling/moderatie op artikels v/d redactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:38:
[...]
Ik werk al met wat anders, maar blijkbaar mag ik het er dan niet meer over hebben ofzo 8)7
Och och, zo bedoelde ik het niet hoor. Rant all you want. Ik zal ook de laatste zijn om te ontkennen dat er enorme wtf's in zitten. Maar als je een beetje sjieke opzet hebt en een leuk framework valt het allemaal wel mee waar je tegen aan loopt. Framework is wel een vereiste. Of je het feit dat je zelf er eentje moet kiezen 'een gebrek van PHP' of 'een fijne optie' vindt is subjectief. En als je eenmaal de keuze gemaakt hebt, heb je gewoon een compleet platform.

Het is gewoon een tool. Soms niet de juiste, wellicht niet de mooiste, maar vaak genoeg toch wel erg doeltreffend.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

CodeCaster schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:30:

[...]

Afgezien van het feit dat de socket-abstractie geen ACKs aan je applicatie doorgeeft (een gedropte connectie errort pas bij de volgende send() of recv()), TCP is géén applicatieprotocol. Een ACK betekent niet dat de applicatie de data heeft ontvangen; slechts de doelmachine, of wellicht zelfs een stuk hardware ervoor.

Als je wil weten of je applicatie data heeft "ontvangen en verwerkt", laat je de applicatie een applicatie-layer-ACK terugsturen. Net als dat je een HTTP POST als verloren kunt beschouwen, tenzij je een 2xx statuscode terugkrijgt.

Dát was de oorspronkelijke vraag. Dus als zo'n jodokus dus beweert dat als send() retourneert, de ontvangende applicatie de data binnen heeft gehengeld, staat 'ie glashard te liegen. Dat kun je via send() of welke wrapper daaromheen dan ook niet achterhalen.
Uh....what did I do? Ik spreek je nergens tegen? Ik doelde op Struikrover dat hij waarschijnlijk bedoeld dat recv blocking is. Een send is dat normaalgesproken nooit, omdat die precies doet wat jij omschrijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik had het ook over de oorspronkelijke post op StackOverflow waar dat beweerd werd, niet over jouw post. :)

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 09-06-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Waarom quote je mij dan? :P

oh wacht, de 'wat hij zegt:' slaat op mijn quote?

[ Voor 48% gewijzigd door EddoH op 09-06-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Omdat ik Struikrovers "ach so"-post gemist had? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ja, de volgorde van quotes is wat verwarrend. Ik snap hem.

EddoH out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Oh god.... had een laptop besteld voor m'n werk bij een klant, hebben ze zich totaal niet aan de specs in de order gehouden! Hoe moet ik in godesnaam ontwikkelen op een 32 bit machine met 4GB waarbij windows meld dat er maar 2.8GB bruikbaar is... |:( :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En dan nog een 5400RPM Green-harddisk ook zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
CodeCaster schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:42:
En dan nog een 5400RPM Green-harddisk ook zeker?
yep :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Laurens-R schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:42:
Oh god.... had een laptop besteld voor m'n werk bij een klant, hebben ze zich totaal niet aan de specs in de order gehouden! Hoe moet ik in godesnaam ontwikkelen op een 32 bit machine met 4GB waarbij windows meld dat er maar 2.8GB bruikbaar is... |:( :X 8)7
_O-

Helaas wel erg herkenbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Vi?

ah Windows. Notepad en powershell? :+

[ Voor 5% gewijzigd door EddoH op 09-06-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Visual Studio 2013 en SQL Server.... dus *iets* minder lightweight dan Vi (edit: of Notepad met PowerShell) :+

Maar ja... echte ontwikkelaars doen natuurlijk alles via de CLI (8>

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 09-06-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Neem je eigen laptop :D

Ik stel voor dat we allemaal devven op een raspberry pi, dan wordt de software die we ontwikkelen tenminste lekker snel.

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 09-06-2015 13:49 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
De grap is dus; dat we dit eerst hadden ... maar die toegang was terug gedraaid... dus iedereen moest een seperate laptop bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Laurens-R op 09-06-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Laurens-R schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:49:
[...]

De grap is dus; dat we dit eerst hadden ... maar die toegang was terug gedraaid omdat het te veel support kosten met zich meebracht... dus iedereen moest een seperate laptop bestellen.
Ik had ;w gedaan. Magoed, in enge grote bedrijven heb je eenmaal domme regeltjes

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 09-06-2015 13:50 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Laurens-R schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:49:
[...]

De grap is dus; dat we dit eerst hadden ... maar die toegang was terug gedraaid... dus iedereen moest een seperate laptop bestellen.
Mooi man. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Gamebuster schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:49:
[...]

Ik had ;w gedaan. Magoed, in enge grote bedrijven heb je eenmaal domme regeltjes
Ik kan er verder niet in detail op in gaan: maar laten we zeggen dat mijn klant van een dusdanige Enterprise proportie is dat ze dan ook ;w in jouw richting doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze (door hun gehoste) VM's hadden geregeld voor de developers. Dat werkte best lekker, eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Voor dagelijks devwerk vind ik de vertraging van Remote Desktop naar een VM onwerkbaar. Hoewel zeker op een degelijk netwerk minimaal, is die toch merkbaar. Ik speel in mijn vrije tijd First Person Shooters waardoor mijn muissnelheid en -precisie hoog zijn; ik merk die vertraging en mik dan te vaak mis over RDP.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 09-06-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
@Alex: Dat zou kunnen; helaas doe ik zoveel projecten dat een local visual studio instance best wel lekker is. (anders weer krijg je de vraag op welk project de kosten van de VM komen te vallen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CodeCaster schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:59:
Voor dagelijks devwerk vind ik de vertraging van Remote Desktop naar een VM onwerkbaar. Hoewel zeker op een degelijk netwerk minimaal, is die toch merkbaar. Ik speel in mijn vrije tijd First Person Shooters waardoor mijn muissnelheid en -precisie hoog zijn; ik merk die vertraging en mik dan te vaak mis over RDP.
Op een goed netwerk vind ik de RDP-vertraging best meevallen. Maar, ik moet toegeven, zelfs in 2015 heeft Citrix nog altijd een veel beter protocol dan Microsoft.

RDP over GPRS kan ik wel vergeten, maar ICA gaat prima. :)
Laurens-R schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:05:
@Alex: Dat zou kunnen; helaas doe ik zoveel projecten dat een local visual studio instance best wel lekker is. (anders weer krijg je de vraag op welk project de kosten van de VM komen te vallen etc)
Dat is dan wel weer zo, en een lokale VS is gewoon fijn om te hebben. Net als SQL Server + SSMS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ah misschien inderdaad geen slecht idee om ze wel op mijn CV te zetten.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Laurens-R schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:51:
Ik kan er verder niet in detail op in gaan: maar laten we zeggen dat mijn klant van een dusdanige Enterprise proportie is dat ze dan ook ;w in jouw richting doen :)
Haha, ja, nog altijd beter dan inloggen in een Citrix oplossingen om daar vervolgens weer in te loggen op een andere Citrix-achtige oplossing. Waarbij je dus niet de toetsenbordindeling kan aanpassen etc. Reteirritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
alienfruit schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:37:
[...]

Haha, ja, nog altijd beter dan inloggen in een Citrix oplossingen om daar vervolgens weer in te loggen op een andere Citrix-achtige oplossing. Waarbij je dus niet de toetsenbordindeling kan aanpassen etc. Reteirritant.
Waarom zouden mensen zoiets bedenken? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Zekurity!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Security by frustrating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Zie je regelmatig in enterprise-omgevingen

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik moest soms ook 3 RDP's opzetten om ergens te komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Van citrix naar rdp naar citrix en dan nog maar eens zien hoe je je files daar krijgt omdat het clipboard niet werkt

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb 1,5 jaar lang via Citrix wat ergens in de VS werd gehost gewerkt en de vertraging bij álles wat je doet zorgt er voor dat je nooit in je flow komt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het was één van die FOREX banken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik moet dan wel heel vaak naar de PIN-automaat lopen en dan wat leuks zien als ik op "TOON SALDO" druk om een beetje met de ellende van zo'n baan om te gaan.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

BikkelZ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:55:
Ik moet dan wel heel vaak naar de PIN-automaat lopen en dan wat leuks zien als ik op "TOON SALDO" druk om een beetje met de ellende van zo'n baan om te gaan.
Toe maar alienfruit, je mag weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
BikkelZ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:55:
Geh, ongeveer zo'n argument werd eerder ook al gemaakt voor PHP :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

ColdFusion websites voor IE6 onderhouden door drie Citrix lagen heen, dat zou theoretisch de best betaalde programmeerklus moeten zijn. Dat ze speciaal die pinautomaat náást je werkplek hebt staan zodat je jezelf weer even op kunt peppen met wat je door je tranen heen leest bij SALDO WEERGEVEN voordat het te laat is.

[ Voor 40% gewijzigd door BikkelZ op 09-06-2015 16:42 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:51
BikkelZ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:39:
ColdFusion websites voor IE6 onderhouden door drie Citrix lagen heen, dat zou theoretisch de best betaalde programmeerklus moeten zijn. Dat ze speciaal die pinautomaat náást je werkplek hebt staan zodat je jezelf weer even op kunt peppen met wat je door je tranen heen leest bij SALDO WEERGEVEN voordat het te laat is.
Ik weet wat je voelt ;( Alleen is het bij mij dan nog IE8, en slechts 2 lagen :P En CF9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Stomme klant komt met een nieuw brand language. Natuurlijk net wanneer we dachten eindelijk klaar waren om het naar productie te hengelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Alex) schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:57:
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze (door hun gehoste) VM's hadden geregeld voor de developers. Dat werkte best lekker, eigenlijk. :)
Het verschil van Visual studio lokaal op een SSD of een visual studio in een (gehoste) VM merk je echt wel :P ik irriteer me altijd dood aan de vertraging :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Behalve als die gehoste VM ook op goede hardware draait, dan valt het nog best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Alex) schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:55:
Behalve als die gehoste VM ook op goede hardware draait, dan valt het nog best mee.
Dan nog heb je die latency problemen en 9/10 keer draait die niet op zulke goede hardware als je zelf tot je beschikking hebt ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Of de storage draait op een san, waar weer problemen mee zijn.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

VS op een HDD is ook niet optimaal...
Als het eenmaal in het geheugen zit is het prima, maar 3 instanties past niet op 8GB RAM dus swap galore :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
F.West98 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:09:
Als het eenmaal in het geheugen zit is het prima, maar 3 instanties past niet op 8GB RAM dus swap galore :+
Vraagje, waarom 3 instanties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Meerdere solutions misschien? Ik heb soms tot 4 instanties openstaan. Ik zit nu op 2 projecten en dat zorgt al snel voor meerdere instanties per project: eentje voor de versie in Q klaar te hebben in geval van een snelle debug en eentje voor development. Men belt vaak als er ergens iets fout loopt met een batch in Q of tijdens testing in Q en dan is het wel handig om al een instantie klaar te hebben en te debuggen terwijl ze bellen :) Ik los liever zo dan snel een mogelijk kleine fout op in plaats van voor de grootste zever telkens een request te hebben (zoals ergens een labeltje aanpassen...). Als het echt teveel werk is, kan ik dat direct zeggen en maken ze requests aan.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 14:49
F.West98 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:09:
Dus 32GB minimaal inprikken.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

Welke mongool bij Skype bedenkt dat het grappig is om poort 80 bezet te houden.... Geen wonder dat mijn IIS website niet wilde starten :(

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:22

madpilot0

I ain't mad

Hoogie2004 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:11:
Welke mongool bij Skype bedenkt dat het grappig is om poort 80 bezet te houden.... Geen wonder dat mijn IIS website niet wilde starten :(
Dat is mij ook nog steeds een raadsel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05
Hoe lang heeft het geduurd voordat je hier achter was? :+

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nFwUWyZ.png

Idioot ja, maar blijkbaar op te lossen :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Had het dan gewoon gevraagd! Ik had het je kunnen vertellen :+ :D

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

GeertJam schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:16:
[...]

Hoe lang heeft het geduurd voordat je hier achter was? :+
5 minuutjes nadat IIS de melding gaf dat een proces al iets in use had.
Netstat en dan process opzoeken, maar dan nog.....
Het zal wel zijn omdat ze dan makkelijker door firewalls komen met hun belletjes ofzo
kenneth schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:17:
[...]

[afbeelding]

Idioot ja, maar blijkbaar op te lossen :)
Die had ik inderdaad al gevonden :) Als je webserver draait voor je Skype start, is het ook geen issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterurk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
Had laatst precies hetzelfde probleem. Toch weer een half uurtje speuren voordat je de oorzaak gevonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Laatst online: 11-09 14:55
peterurk schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:58:
[...]

Had laatst precies hetzelfde probleem. Toch weer een half uurtje speuren voordat je de oorzaak gevonden hebt.
Ja, dat doen ze om Skype te kunnen blijven gebruiken achter Firewall die alleen poort 80/443 toestaan. Imo hadden ze ook beter deze optie standaard uit kunnen zetten, want ook ik ben hier ooit wel eens tegenaan gelopen.
Overigens gebruik al tijden geen Skype meer. Gebruik eigenlijk geen IM meer zoals dat 10 jaar geleden ging, maar volgens mij is dat een algemene trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Stomme SAP basis mensen en hun gezeik over te veel objecten in een transport. Stelletje zeikerds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

alienfruit schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:03:
Stomme SAP basis mensen en hun gezeik over te veel objecten in een transport. Stelletje zeikerds.
SAP -O-

En niet op jouw situatie van toepassing maar wel op SAP
IDoc's -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 23:03
Hoogie2004 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:03:
[...]

SAP -O-

En niet op jouw situatie van toepassing maar wel op SAP
IDoc's -O-
XSLT's voor IDoc naar B2MML transformatie: meestal _/-\o_ maar ook soms -O-

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Evilbee schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:55:
[...]

XSLT's voor IDoc naar B2MML transformatie: meestal _/-\o_ maar ook soms -O-
Dat is inderdaad de oplossing die ik toen ook heb gekozen (moest ook naar B2MML). En idd, soms -O- en soms *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-06-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 23:03
Hoogie2004 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:00:
[...]

Dat is inderdaad de oplossing die ik toen ook heb gekozen (moest ook naar B2MML). En idd, soms -O- en soms *O*
Het leuke is ook dat de leverancier van de software die de B2MML moet importeren, al XSLT's aanlevert voor IDoc transformatie. Werkt heel goed bij "standaard" IDoc, maar zodra SAP anders is ingericht dan de leverancier denkt (bijvoorbeeld niet unieke storage locations), dan wordt het leuk puzzelen.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Evilbee schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:08:
[...]

Het leuke is ook dat de leverancier van de software die de B2MML moet importeren, al XSLT's aanlevert voor IDoc transformatie. Werkt heel goed bij "standaard" IDoc, maar zodra SAP anders is ingericht dan de leverancier denkt (bijvoorbeeld niet unieke storage locations), dan wordt het leuk puzzelen.
Let the fun times begin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Wat ik ooit begrepen heb is dat SAP goed werkt zo lang je niks gaat customizen en dat uiteindelijk altijd iedereen toch dingen gaat customizen. Waar ik stilzwijgend uit op maak dat het niet de vraag is óf een SAP project een drama wordt maar in welke mate Grieks en in hoe veel delen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wat ik altijd begreep is dat het een eindeloze put is waar je geld in loopt te gooien. Dat als je na een jaar eindelijk je custom feature hebt, dat het dan nog 3 jaar supported is en vervolgens wil je over naar een nieuwe versie van SAP vanwege feature X.. dan kun je weer opnieuw je andere custom meuk erin (laten) bouwen.
Never ending story, daarom kun je ook je brood er mee verdienen :+

Maar goed. Het zal allemaal wat genuanceerder liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Grr, iemand heeft een css overgeschreven al mijn veranderingen kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
alienfruit schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:54:
Grr, iemand heeft een css overgeschreven al mijn veranderingen kwijt :(
En nog niet aan de git/svn toegevoegd zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

hylke94 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:06:
En nog niet aan de git/svn toegevoegd zeker?
Ja, had ik niet eens de tijd voor gehad en SAP doet niet aan versiebeheer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

farlane schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:10:
[...]

Dus 32GB minimaal inprikken.
24 is ook genoeg, maar inderdaad.
Alhoewel ik liever een SSD heb dan veel RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alles in verhouding :)
Maar ja, ik kan niet meer zonder een SSD, al is het voor dom thuiswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Douweegbertje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:42:
Wat ik altijd begreep is dat het een eindeloze put is waar je geld in loopt te gooien. Dat als je na een jaar eindelijk je custom feature hebt, dat het dan nog 3 jaar supported is en vervolgens wil je over naar een nieuwe versie van SAP vanwege feature X.. dan kun je weer opnieuw je andere custom meuk erin (laten) bouwen.
Never ending story, daarom kun je ook je brood er mee verdienen :+

Maar goed. Het zal allemaal wat genuanceerder liggen.
Nope... that pretty much sums it up :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 14:49
F.West98 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:31:
[...]

24 is ook genoeg, maar inderdaad.
Alhoewel ik liever een SSD heb dan veel RAM.
Beide, ik neem geen genoegen met minder :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Laurens-R schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:12:
[...]

Nope... that pretty much sums it up :7
Pretty much :Y

Ik moet wel zeggen, dat BW/NetWeaver/whatever it is, is wel grappig. Als je de snelcodes een beetje kent vlieg je echt door die schermen heen :)

Ik ben een .NET'ter in een SAP-wereld.

[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 10-06-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Alex) schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:03:
[...]

Pretty much :Y

Ik moet wel zeggen, dat BW/NetWeaver/whatever it is, is wel grappig. Als je de snelcodes een beetje kent vlieg je echt door die schermen heen :)
Ik dacht, even opzoeken waar hij het over heeft. Maar nu begrijp ik het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:50:
Alles in verhouding :)
Maar ja, ik kan niet meer zonder een SSD, al is het voor dom thuiswerk.
Ik zag vandaag een hele stapel SSD's liggen dus ik heb goede hoop :)
Alhoewel ik liever adminrechten heb dan een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 17:18

RayNbow

Kirika <3

"Intelligentie" in formulieren... -O-

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/I2y8Q3kNa8f3iCkorWuNkGGh/full.png

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik zie niet in wat er mis mee is. Google doet het al jaren en daar klaagt ook niemand over.
Stel dat je 'outlook' mis typt, dan is het toch handig als iemand je daar op wijst.. en ja.. dan moet je ook nadenken over de -gebruikers- en niet een IT'er waarbij het handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:20
Je kan toch niet zo maar een mailadres gaan gokken? Voor hetzelfde geld is het heel iemand anders adres :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:41

orf

jip_86 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:19:
Je kan toch niet zo maar een mailadres gaan gokken? Voor hetzelfde geld is het heel iemand anders adres :?
Het kijkt gewoon naar bekende domains. Het doet natuurlijk geen suggesties voor het gedeelte voor de @.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik neem geen genoegen met trage schrijfsnelheden :P
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2HczTdCpcNx70dacfvlIS3vH/full.png
En nee, dit is geen RAM-drive of iets dergelijks :+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

ZaZ schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:41:
[afbeelding]
Plot twist: het is een sparse file die grotendeels leeg is.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:05

StM

Of de nieuwe Apple SSD :P NMVe SSDs oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:20
ZaZ schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:41:
[afbeelding]
En als je dan even later terugkeert naar deze tab denken dat er een dialoogje voor de browser staat he :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 17:18

RayNbow

Kirika <3

Douweegbertje schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:54:
Ik zie niet in wat er mis mee is. Google doet het al jaren en daar klaagt ook niemand over.
Het gebeurt me regelmatig dat Google het ook fout heeft, maar zelfs als de suggestie fout is, dan lijkt deze doorgaans op de oorspronkelijke invoer. Dit kun je in het geval van bol.com niet zeggen. (iets met edit distance en zo)
Stel dat je 'outlook' mis typt, dan is het toch handig als iemand je daar op wijst.. en ja.. dan moet je ook nadenken over de -gebruikers- en niet een IT'er waarbij het handig is.
Als je fouten wilt detecteren, dan is het misschien slim om goed na te denken over een foutmodel. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.