Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Shitloads aan exotisch fruit en fruitsappen in huis? Een mai tai maak je niet met alleen drankgekkie schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:37:
[...]
Hmmm tijd om mai tai op te zetten als muziek .. en een mai tai te shaken ..
limoenen in huis ? check
gran marnier in huis ? check
suikerwater ? check
witte rum .. bruine rum ? check
ijsklontjes ? ... twah twah twah twah twaaaahhhhhh
Tijd voor een gesprekje met de afdeling inkoop
Hier gaat vanavond de wodka, blue curaçao en 7 up in één glas voor een Blue Lagoon
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Neh als ik de buienradar zo aanschouw krijg je vanzelf een erg verdunde cocktail
blue curaçao .. dat doet me er altijd denken dat het in dezelfde fabriek wordt gemaakt als brandspiritus

[ Voor 35% gewijzigd door gekkie op 05-06-2015 16:39 ]
Geen blue oisterArjan90 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:23:
Dan is het tijd voor een cocktail! Dan denk je helderder!
Hier gaat vanavond de wodka, blue curaçao en 7 up in één glas voor een Blue Lagoon

[ Voor 47% gewijzigd door Damic op 05-06-2015 18:08 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

[ Voor 90% gewijzigd door alienfruit op 06-06-2015 14:00 ]
Kwa rum cocktails ben ik zelf meer een fan van de Old Cubangekkie schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:37:
[...]
Hmmm tijd om mai tai op te zetten als muziek .. en een mai tai te shaken ..
limoenen in huis ? check
gran marnier in huis ? check
suikerwater ? check
witte rum .. bruine rum ? check
ijsklontjes ? ... twah twah twah twah twaaaahhhhhh
Tijd voor een gesprekje met de afdeling inkoop
Het was meer dan mai tai ook gelijk voor het dansmuziekje kon zorgenPrisonerOfPain schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:03:
[...]
Kwa rum cocktails ben ik zelf meer een fan van de Old Cuban.
Maar heb je zelf ook het idee dat dat een goed plan is? Ik namelijk niet, ik zou geen RC software inzetten, al is het voor een eigen projectje.Ryur schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:59:
Zo nu ook maar VS2015 aan het installeren. Kan niet wachten!
Mag van mijn baas al C# 6.0 gebruiken.
Beste ...,
U heeft zojuist onze website bezocht en uw boeking helaas niet afgerond.
Omdat wij u graag op reis zien gaan, kunt u uw vlucht naar Notice: Trying to get property of non-object in /home/httpd/vhosts/jobs.vliegtickets.nl/httpdocs/jobs/attraction_mail/templates/scripts/mail-7.phtml on line 188 nu tijdelijk, binnen 48 uur, met korting afronden via onze website.
En ik zat niet eens op vliegtickets.nl.
Zelfs vliegtuigboekingsites hebben last met nieuwsbrieven. Afschaffen die handel dus
Ene kant goed, want de andere kies ging er niet zo gemakkelijk uit. Maar het voelt nog wel raar.
En eindelijk ben ik nu ook op glasvezel aangesloten.

let the past be the past.
Ik vertrouw zelf wel redelijk op RC.Avalaxy schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:11:
[...]
Maar heb je zelf ook het idee dat dat een goed plan is? Ik namelijk niet, ik zou geen RC software inzetten, al is het voor een eigen projectje.
Weet nog dat ik in mijn stageperiode (september 2013 - februari 2013 volgens mij?) ook al VS2013RC had gebruikt. Dit omdat die veel betere ondersteuning had voor Surface/WinRT ontwikkeling dan toen nog VS2012.
En als ik goed herinner zat er geen/nauwelijks verschil tussen de RC versie en de release versie.
Daarnaast: ik kan niet wachten op C# 6.0
Nothing to see here!
Heb er 5 beschikbaar. email in dm is voldoende.RobIII schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:00:
Kan ik iemand nog een lol doen met een keybase.io invite?
DM me je naam + email. Heb er 10, wie 't eerst komt 't eerst maalt.
iOS developer
Maar dat is zelfs met officieel gereleasede Xcode ja. Ik ben ook niet blij hoe de ontwikkeling van Swift loopt.BikkelZ schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:38:
Met Swift heb ik slechte ervaringen. Iedere punt release van Xcode moest je weer net anders casten en dat soort dingen.
De discussie ging om RC/RTM te gebruiken.
Klopt, maar als je je applicatie zwaar bouwt op nieuwe functionaliteit in C# en je mag uiteindelijk halverwege het op 78 plekken gaan aanpassen omdat de specs nog even licht gewijzigd zijn dan zit je wel met het zelfde ge****Ryur schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:54:
[...]
Maar dat is zelfs met officieel gereleasede Xcode ja. Ik ben ook niet blij hoe de ontwikkeling van Swift loopt.
De discussie ging om RC/RTM te gebruiken.
Ik blijf lekker in Objective-C werken tenzij klanten om Swift vragen.
iOS developer
[ Voor 10% gewijzigd door DR!5EQ op 07-06-2015 14:07 . Reden: update aantal invites ]

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 07-06-2015 11:30 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Gebeurd mij ook regelmatigDamic schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:29:
Lol ik maar afvragen waarom ik niets terug krijg van Mollie.test server ip adres is lokaal
Maak ik een kopietje van een development database van collega (wij werken meestal met interne lokale ip's), krijg ik geen response. Ohja, collega is er vandaag niet
Of laatst een oepsie: Een backup teruggetrokken van staging versie, ging ik testen; was ik vergeten de klanten eruit te halen dus kregen ze een mailtje.
(Gelukkig is de staging versie voor 1 klant die weten dat wij volop in ontwikkeling zitten en dat er soms problemen kunnen voorkomen).
protip: Installeer MailCatcher op je dev-server.Voutloos schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:28:
Relevante protip: Laat je dev server alleen maar naar een whitelist van domains mailen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Die is na deze oepsie geïnstalleerdFiresphere schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:31:
[...]
protip: Installeer MailCatcher op je dev-server.
En dit vind ik zo prettig aan dit topic! Je komt zoveel nuttige tools/frameworks/tips tegen!
Bedankt iedereen!
[ Voor 20% gewijzigd door Ryur op 07-06-2015 15:29 ]
Vak? Waar heb je dat vak gevolgd?dcm360 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:08:
En dat was alweer de laatste opdracht van het vak Reactive Programming. Nu alleen nog even uitzoeken of ik naast de nu wel werkende code voor de laatste opdracht, ook nog een beetje mooie code ervoor kan maken.
Nothing to see here!
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Relevante protip: laat je dev server helemaal niet mailen maar gewoon in een dir dumpen.Voutloos schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:28:
Relevante protip: Laat je dev server alleen maar naar een whitelist van domains mailen.
Mollie (messagebird bedoel je denk ik) is duur! Protip: ff bellen dat je naar de concurrent gaat. Hoeveel dat scheelt ga ik niet vertellen, dat je moet je zelf maar onderhandelen.Damic schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:29:
Lol ik maar afvragen waarom ik niets terug krijg van Mollie.test server ip adres is lokaal
[ Voor 40% gewijzigd door sig69 op 07-06-2015 21:21 ]
Beetje kleine screenshotsDevilly schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:43:
Afgelopen weekend mijn eigen editor theme voor Brackets gemaakt. Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk tevreden mee ben. Ik heb meer overzicht en kan stukken code sneller vinden.
Maar ik ga vanmiddag uitproberen.
Dit is wat GitHub maakt van de Markdown die ik voor de README heb geschreven. Voor zover ik weet, kun je het formaat van de afbeeldingen niet wijzigen. Als je op de screenshots klikt en dan de raw opvraagt, krijg je de originele afbeeldingen (respectievelijk deze en deze).Ryur schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:53:
[...]
Beetje kleine screenshots
Maar ik ga vanmiddag uitproberen.
Ik hoor graag wat je ervan vindt.

We are shaping the future
Lekker op de bank
Maak je venster dan minder breed voordat je een screenshot maakt. 50% bestaat uit leegte.Devilly schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:03:
[...]
Dit is wat GitHub maakt van de Markdown die ik voor de README heb geschreven. Voor zover ik weet, kun je het formaat van de afbeeldingen niet wijzigen. Als je op de screenshots klikt en dan de raw opvraagt, krijg je de originele afbeeldingen (respectievelijk deze en deze).
Ik hoor graag wat je ervan vindt.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Applaus voor de oh zo prachtige acteerprestatiesGamebuster schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:28:
Deze video doet me pijn

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Is dat een beperking van de trial? Als 365-gebruiker kan ik namelijk elke taal kiezen die ik wil.incaz schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:09:
Trialversie office kan niet in het Engels als je in Nederland woont? Mag ik dat zelf uitmaken?
Als de send()-functie op een blocking TCP-socket retourneert naar jouw code, is het enige dat gegarandeerd is: de data die je aan de functie gaf, is in de send-buffer van het OS geplaatst. Het retourneren van de functie betekent niet dat de data die in de call is meegegeven is ge-ACK't door de ontvanger.
Indien deze data niet succesvol afgeleverd kan worden op de doelmachine (wat het OS op de achtergrond probeert), wordt de verbinding verbroken, de socket als niet-verbonden aangemerkt en iedere volgende read() of write() op die socket zal een fout retourneren.
Toch? Maar nee, kerels met een account van vijf dagen oud quoten een stukje MSDN en claimen dat NetworkStream.Write wacht tot de data ge-ACK't is. Zij krijgen upvotes, ik downvotes.
[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 08-06-2015 13:05 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Wel onhandig dat Apple Developer Member Center er nu uit ligt. Kan niet eens enterprise apps uitrollen op dit moment.
Dat is een erg logische oplossing; ik had er totaal niet bij stilgestaan.Gamebuster schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:25:
[...]
Maak je venster dan minder breed voordat je een screenshot maakt. 50% bestaat uit leegte.
.edit: Ah manufactoria
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 08-06-2015 14:15 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klinkt een beetje als Blockly.oisyn schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:14:
Hoe heet die webgame ook alweer dat je met loopbanden en andere elementen een robot moest begeleiden door een grid, en met die elementen kon je dan input in de vorm van rode en blauwe balletjes lezen en output schrijven
Edit: Toch niet dus...
-----------
Ah het is hier lokale tijd 14:00, ik kan in mijn pauze vanuit thuis kijken.
[ Voor 35% gewijzigd door BikkelZ op 08-06-2015 15:03 ]
iOS developer
Een beetje in dezelfde trant zijn de spellen van Zachtronics, bijvoorbeeld SpaceChem, Infinifactory en TIS-100. Het is bijna programmeren waarbij je elke keer zit te pielen voor de timing en zorgen dat het net past in de beperkte ruimte. Wel leuk, maar soms net werk.oisyn schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:14:
Hoe heet die webgame ook alweer dat je met loopbanden en andere elementen een robot moest begeleiden door een grid, en met die elementen kon je dan input in de vorm van rode en blauwe balletjes lezen en output schrijven
That's the gamer spirit! Ziet overal een spel in
Pfff, appleBikkelZ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:01:
Vandaag is het WWDC 2015 en ik zit op mijn werk achter een PC, gooooooodver de godver.

Grappig, het was juist bij de discussie over die games op kantoor dat ik niet op de naam van Manufactoria kon komenGleighton schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:17:
[...]
Een beetje in dezelfde trant zijn de spellen van Zachtronics, bijvoorbeeld SpaceChem, Infinifactory en TIS-100.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
nieuws: PHP viert 20ste verjaardag
Daarom huur je mij ook in, om deze pijn niet zelf te hoeven doorstaan.
iOS developer
Dit was in ieder geval een intelligente, dus maar vriendelijk geantwoord.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het zelfde idee als "Yet Another Mail Merge", maar dan niet in een email versturen, maar opslaan als Google Docs.
* Matis krijg het maar niet gevonden

Waarschijnlijk zit er niets anders op dan een script te maken met behulp van: https://developers.google.com/apps-script/guides/docs
[ Voor 13% gewijzigd door Matis op 08-06-2015 20:03 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verder:
- Multi tasking apps
- Alle modellen vanaf de iPad 2 en iPhone 4S blijven iOS 9 ondersteunen
- Je kunt met Apple Pay nu ook bij de LIDL betalen
Je krijgt eerst de recruiters met een betaald abonnement, vervolgens na twee weken krijgen de recruiters die geen betaald abonnement hebben jouw gegevens. Dan gaat het pas echt losFiresphere schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:47:
Nog niet eens een volle week een LinkedIn profiel, en nu al recruiters
Dit was in ieder geval een intelligente, dus maar vriendelijk geantwoord.

iOS developer
Ow, daar red ik me wel mee hoor, da's het probleem nietBikkelZ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:21:
Zo, Swift naar versie 2 en meteen Open Source. Ze laten er geen gras over groeien. Leuk voor Microsoft en andere partijen die compatible willen zijn.
Verder:
- Multi tasking apps
[...]
Je krijgt eerst de recruiters met een betaald abonnement, vervolgens na twee weken krijgen de recruiters die geen betaald abonnement hebben jouw gegevens. Dan gaat het pas echt los
Firesphere schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:37:
[...]
Ow, daar red ik me wel mee hoor, da's het probleem niet

iOS developer
Het ligt op het puntje van m'n tong, maar waar heb ik dit eerder gezien?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Maar hebben ze ook interessante dingen verteld?BikkelZ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:21:
Zo, Swift naar versie 2 en meteen Open Source. Ze laten er geen gras over groeien. Leuk voor Microsoft en andere partijen die compatible willen zijn.
Verder:
- Multi tasking apps

Native Apple Watch applicaties bijvoorbeeld, heb in eerste instantie geen Watch App uitgebracht omdat ik bijvoorbeeld de kroon niet kon benaderen en last had de snelheid van het transferen van plaatjes. Ik kan sinds zonet weer inloggen op het developer portal dus ik kan straks Xcode 7 gaan checken. De echte details voor ontwikkelaars daar zijn ze nauwelijks op in gegaan.Avalaxy schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:55:
[...]
Maar hebben ze ook interessante dingen verteld?
[ Voor 12% gewijzigd door BikkelZ op 08-06-2015 22:02 ]
iOS developer
Alles van Apple is "revolutionair"F.West98 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:39:
Dat Apple Music is gewoon vrijwel hetzelfde als Spotify, Google Play Music, Deezer, noem maar op, maar nu het een Apple logootje heeft is het ineens "Revolutionair".
* WernerL houdt het lekker bij de gratis spotify met adblock.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
iOS developer
Maar het is toch een developer conference...BikkelZ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:59:
De echte details voor ontwikkelaars daar zijn ze nauwelijks op in gegaan.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
"Develop on your own device.
Streamlined mechanism to provision and install development project on
physical devices for testing and evaluation."
Volgens mij hoef je dus geen licentie meer te hebben om te kunnen testen op een fysiek device.
http://adcdownload.apple...._7_beta_Release_Notes.pdf
Hij duurt nog tot de 12de? Morgen om 09:00 is er een vier uur durend Swift lab. Dan weet je wel ongeveer wat je moet weten.
[ Voor 42% gewijzigd door BikkelZ op 08-06-2015 22:21 ]
iOS developer
Zulke cursussen moeten dood.BikkelZ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:59:
Ben nu een verplichte slideshow cursus aan het volgen voor BigCorp United. Alle slides hebben een timer zodat je er niet te vlug doorheen kunt.

We are shaping the future
Ik krijg er een behoorlijk SanCorp gevoel bij
-------
Hmm ik geloof dat OS X en iOS developer licenties nu niet meer apart aangeschaft hoeven te worden. Waarschijnlijk om de ijlende OS X App Store een beetje te pushen?
[ Voor 23% gewijzigd door BikkelZ op 09-06-2015 02:45 ]
iOS developer
Ik heb nu zo'n 3 jaar mijn MBP en eigenlijk heb ik die OS X App Store nog maar 1 keertje gebruikt om iets te downloadenBikkelZ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 02:29:
Hmm ik geloof dat OS X en iOS developer licenties nu niet meer apart aangeschaft hoeven te worden. Waarschijnlijk om de ijlende OS X App Store een beetje te pushen?

Douweegbertje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:06:
Ik ga niet eens reageren als fulltime PHPer. Ten eerste is het een enorm zwak artikel en de comments gaan natuurlijk weer nergens over.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Lekker op de bank
Lekker op de bank
Hanteer gewoon met je team een codestyle waarin $$ nooit mag, goto & co sterk afgeraden zijn, en een framework met een beetje passende opzet en 't loopt allemaal wel los.
En als je het niet bevalt ga je toch lekker in iets anders werken.

{signature}
Maar je kan ook het internet op gaan en wat mensen tegen de haren instrijken!Voutloos schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:28:
Tja, whatever.
Hanteer gewoon met je team een codestyle waarin $$ nooit mag, goto & co sterk afgeraden zijn, en een framework met een beetje passende opzet en 't loopt allemaal wel los.
Lekker op de bank
Dit.Voutloos schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:28:
Ik kan soms zo moe worden van die mensen die op PHP lopen te zeiken. Dan is het maar een rottaal, maar ondertussen verdien ik er een dikbelegde boterham mee.
Maar het is zo'n klotetaal. Het is de pest van het web.dev10 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:36:
[...]
Dit.
Ik kan soms zo moe worden van die mensen die op PHP lopen te zeiken. Dan is het maar een rottaal, maar ondertussen verdien ik er een dikbelegde boterham mee.
Een putjesschepper is ook blij dat hij er geld voor krijgtdev10 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:36:
[...]
Dit.
Ik ook niet
En: jeej ik heb een PHP badge

Whaha, ik heb medelijden met je
Patser!dev10 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:36:
[...]
Dit.

[ Voor 30% gewijzigd door Laurens-R op 09-06-2015 10:20 ]
Proficiat, daar mag op gedronken worden!
2 schelletjes kaas in plaats van 1?dev10 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:36:
[...]
Dit topic is gesloten.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.