Wat prefereren jullie?
Draaien met de stofkap gesloten, open of met de stofkap gedetacheerd van de speler. En waarom?
Draaien met de stofkap gesloten, open of met de stofkap gedetacheerd van de speler. En waarom?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik laat hem eigenlijk altijd open staan uit luiheid, scheelt tijd en moeite bij het wisselensnippiestgem schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:44:
Wat prefereren jullie?
"man is not truly one, but truly two,"
[Voor 8% gewijzigd door rcor op 21-09-2018 19:56]
Als ik denk dat het geluid minder is, op welke manier dan ook, loop ik eerst de afstelling van het element en de arm na. Het kan zo maar zijn dat daar door het vele gebruik onbedoeld een keer iets aan veranderd is.Worsteneter schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:38:
Kap open hiero!
Andere vraag: hebben jullie weleens iemand met een microscoop naar de naald laten kijken? Ik vertrouw mijn oren prima, maar zou het liever objectief beoordelen oftewel kwantificeren van slijtage. Soms dan denk ik dat ik iets hoor oversturen als ik luister, maar wellicht licht het aan een oudere plaat want met nieuwe platen is het kraak en kraak helder. Ik denk dat het probleem is dat ik ooit 'iets' dacht te horen, en sindsdien is de versleten naald een soort self-fulfilling prophecy geworden waarbij ik telkens maar iets denk te horen in plaats van dat ik geniet van de muziek. De ratio zegt echter dat er helemaal nog niet zoveel speeluren opzitten. Zomaar een nieuwe naald kopen is echter ook budgettair geen optie - een 2m blue is enigszins prijzig als student
Haha, van dat netwerk valt wel mee.. zeker studenten met een platenspeler hahaVintage1967 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:41:
[...]
Als ik denk dat het geluid minder is, op welke manier dan ook, loop ik eerst de afstelling van het element en de arm na. Het kan zo maar zijn dat daar door het vele gebruik onbedoeld een keer iets aan veranderd is.
Als de naald versleten is, hoor je dat echt wel. En een LP kan, zoals je al zegt, ook versleten zijn. Zelf heb ik een LP van The Doors waarvan het laatste nummer van een van de kanten overstuurd klinkt, niet zo'n beetje ook. Tweedehands gekocht, dus ik weet niet hoe er mee om is gegaan.
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik de LP op een andere speler beluisteren. Ik heb twee setups, dus hoefde ik het niemand te vragen, maar studenten hebben allemaal een groot netwerk, toch?
Zolang je nog zo veel moeite moet doen om het duidelijk te horen, zou ik me echt geen zorgen maken. Het is echt niet zo dat een naald van het ene op het andere moment je LP's sloopt. Dan kan een foute afstelling of slechte kwaliteit speler meer schade aanrichten.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm
[Voor 4% gewijzigd door cmndr_adama op 23-09-2018 23:45]
Instagram:Ambitielozemeisjes
Ik hoor echt geen verschil tussen kap open, kap dicht of de kap er af. SL1200 gebruiker hier. Heb jij een belt drive speler die trilt dan? Ik kan mij echt niet voorstellen dat je verschil hoort...rcor schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:39:
Ik speel bijna altijd met open kap... Alleen als ik foto maak om te showen wat ik aan het spelen ben is de kap dicht zodat ik daar de LP-hoes op kan laten rusten (daardoor lijkt het voor jullie dat ik vaak met gesloten kap speel, maar dat doe ik dus eigenlijk niet)... Iets met resonaties die anders mogelijk doorgegeven kunnen worden.
Damn nu wil ik hem ook hebben.Nyarlathotep schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:05:
[...]
Mijn zoveelste poging tot platenkoopstop is gisteren alweer gesneuveld.
De nieuwe Kikagaky Moyo staat in de pre-order. Schitterende hoes ook
How do you save a random generator ?
[Voor 16% gewijzigd door oldsmelly op 25-09-2018 17:54]
MuziekLiefhebbert
[Voor 98% gewijzigd door John Vogels op 25-09-2018 21:42]
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Goed om te lezen dat t goed werkt, heb helaas ook een paar warped platen. Trouwens... de originele 1210 mat heeft toch ook zo'n holte?chromium schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:50:
In mijn eeuwige strijd tegen warped records, of "schots-en-scheve-schijven" heb ik het zo goed als opgegeven om Lps weer plat te krijgen zonder de groeven te beschadigen.
Deze keer heb ik het anders aangepakt..heel veel gelezen over record clamps, het meeste dat ik last was dat ze eigenlijk overbodig zijn en vaak meer last dan lust zijn. Of dit nu waar is of niet, weet ik niet maar ik las wel dat de zogenaamde "Periphery outer ring clamps' uitstekend zijn om warped records probleemloos en plat af te spelen.
Klein probleempje..die krengen kosten maar eventjes $1000 (neen, geen nulletje te veel)
https://www.musicdirect.c...eriphery-outer-ring-clamp
Maar ik las ook veel goeds over de Michell Record Clamp, vooral omdat deze niet echt de motor overbelast wegens een laag gewicht, maar als het ware de plaat aan de platter platdrukt.
Voor een goede 50 euro wou ik het wel eens proberen. Vandaag werd de Michell clamp netjes bezorgd en sloeg ik wat aan het experimenteren. Mijn eerste indruk was dat het ding toch wel redelijk licht was voor een clamp. Nu licht of niet, ik had geen zin om een van mijn riem aangedreven platenspelers te gebruiken, dus koos ik voor de Technics SL-1200 Mk2 wegens de krachtige motor, je weet maar nooit.
Eerst het minder goede nieuws, het werkt niet op alle warps...sommige platen zijn te ver heen of hebben een hele specifieke warp, bij sommige platen werkte het aan een kant perfect (convexe warp) en aan de andere kant helemaal niet (concave warp). Dus een bolle plaat kan platgeduwd worden, een holle plaat niet.
Waarbij het wel goed werkt zijn de gewone warps, platen die een tijdje in de zon lagen of niet geheel recht uit de fabriek kwamen, krijg je aardig plat.
Bij een van mijn platen was het resultaat serieus spectaculair.
Origineel
[Afbeelding]
Met de Mitchel clamp
[Afbeelding]
Dit was op de originele Technics rubberen slipmat, hierna probeerde ik verschillende andere mats, kurk, vilt en een DJ-slipmat...resultaat was hetzelfde tot ik een rubberen/lederen mat gebruikte die een "holte" heeft waar het label van de LP normaal ligt
[Afbeelding]
Er is nog een kleine warp te zien, ik denk dat je het nooit helemaal weg krijgt, maar als je naar de arm kijkt dan zie je nog amper beweging.
Ik ben dus meer dan tevreden over deze clamp en zal dus vanaf nu tot mijn standaarduitrusting behoren.
Ook zouden gewone platte platen er een voordeel mee doen doordat het contact met de platter optimaal is wegens de clamp. Maar om dat te testen heb ik eigenlijk nog geen tijd gehad.
Ziet er strak uit!dannbla schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:46:
Gister is deze kleine bullebak binnengekomen, erg blij mee
[Afbeelding]
Mooi man! Zeker die Pink FloydPierre schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:50:
Vandaag deze 2 binnen gekregen, ga op zaterdag weer eens lekker genieten.
Vraag aan de kenners hier, wassen jullie deze albums ook? ondanks dat ze hagelnieuw zijn.
[Afbeelding: Nieuwe aanwinsten]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Geniale platen pers Vintage1967... Ik moet nog eens kijken of ik die Dropkick Murphys - Live At Fenway Park nog hebben liggen... Die heeft een vreselijke warp die ik er tot nog toe niet uit heb gekregen... Wellicht dat zo'n platen pers zoals die van jou ook voor mij uitkomst kan bieden...Vintage1967 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:15:
FF twee plaatjes geschoten van mijn platenpers:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gemaakt van twee platen MDF, een paar bouten, ringen en vleugelmoeren. Misschien kunnen we over een paar maanden opnieuw lachen,maar dan om het tegenvallende resultaat. We gaan het beleven. Ik heb de LP tussen een paar binnenhoezen met gaten voor het label, gelegd. Doel is om zo, ondanks dat het label dikker is dan de rest van de LP, er overal even veel druk wordt uitgeoefend. En dat allemaal om uiteindelijk alles zo vlak mogelijk te krijgen.
Even iets anders. Het viel mij ineens op dat er op het tekstvel van de LP 'New skin for the old ceremony' (uiteraard van Leonard Cohen) een soort goudkleurig stempel is gedrukt. Omdat beschrijven lastiger is dan een foto: bij deze:
[Afbeelding]
Ik kan hier niets over vinden in Discogs, Popsike of via Google.
Weten jullie hier meer over te vertellen? Ik vind het altijd leuk wat meer over zo'n detail te weten te komen.
[Voor 12% gewijzigd door rcor op 27-09-2018 22:10]
Ik zou ook nog één boutje door het midden doen met een moer. Op die manier wordt de druk toch iets gelijker verdeeld.Vintage1967 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:15:
FF twee plaatjes geschoten van mijn platenpers:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gemaakt van twee platen MDF, een paar bouten, ringen en vleugelmoeren. Misschien kunnen we over een paar maanden opnieuw lachen,maar dan om het tegenvallende resultaat. We gaan het beleven. Ik heb de LP tussen een paar binnenhoezen met gaten voor het label, gelegd. Doel is om zo, ondanks dat het label dikker is dan de rest van de LP, er overal even veel druk wordt uitgeoefend. En dat allemaal om uiteindelijk alles zo vlak mogelijk te krijgen.
Even iets anders. Het viel mij ineens op dat er op het tekstvel van de LP 'New skin for the old ceremony' (uiteraard van Leonard Cohen) een soort goudkleurig stempel is gedrukt. Omdat beschrijven lastiger is dan een foto: bij deze:
[Afbeelding]
Ik kan hier niets over vinden in Discogs, Popsike of via Google.
Weten jullie hier meer over te vertellen? Ik vind het altijd leuk wat meer over zo'n detail te weten te komen.
Heb ik ook over gedacht en toch nog niet gedaan. Maar het is zeker iets om gewoon te doen. De middelste moer dan strak aandraaien en de 4 buitenste gewoon 'vast-is-vast'. Misschien iets voor dit weekend om tussen alle andere zaken door te doen. Ik denk dat het nog niet eens zo veel beter is voor de LP, maar ik vermoed dat het MDF uiteindelijk ook wat bol blijft staan. Dat is natuurlijk niet zo'n probleem, want twee nieuwe platen zijn zo gezaagd, maar ik stond vooraan toen de linker handen werden uitgedeeldNyarlathotep schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:08:
[...]
Ik zou ook nog één boutje door het midden doen met een moer. Op die manier wordt de druk toch iets gelijker verdeeld.
Nu krijg ik zelf het idee dat de plank zich 'om de rand van je LP heen vouwt'. Ik kan het mis hebben natuurlijk...
Zelf zou ik een bout + moer door het midden doen, en dan vier of misschien wel acht klemmen rondom doen. Zodat de klemmen echt druk uitoefenen op de plaat zelf zeg maar.
Misschien moet ik binnenkort zelf eens iets in elkaar knutselen. Low priority want ik heb maar een paar warped platen die echter geen klanktechnische storingen geven:)
Je maakt ons wel erg nieuwsgierig hoor, eerst maar even F1 afkijken lol.Jasphur schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:21:
Yes! Pakketje is binnen! Zal straks als ik thuis ben wel eens een fotootje plaatsen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Zo! Eindelijk. Hier de foto.Pierre schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:33:
[...]
Je maakt ons wel erg nieuwsgierig hoor, eerst maar even F1 afkijken lol.
Ziet er goed uit Jasphur! Kun je weer lekker gaan genieten...Jasphur schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:57:
[...]
Zo! Eindelijk. Hier de foto.
Van links naar recht en dan naar beneden
Genres komen van Discogs af
1: Maribou State - Kingdoms in Colour (genre: electronic post rock)
2: Ólafur Arnald - RE:MEMBER (genre: modern klassiek)
3: HNNY - Sunday (genre: downtempo, deep house)
4: Geotic - Abysma (genre: ambient, dance-pop) op de foto ligt deze nu ook op de speler.
[Afbeelding]
Hij omschrijft het wel mooi. Dit is echt iets voor liefhebbers die erin die tijd een andere versterker en een dubbele set speakers voor neer wilde zetten. Tegenwoordig is het hebben van rear speakers heel normaal, maar dat komt ook wel doordat je het gewoon op het apparaat aansluit dat je vaak toch al nodig hebt voor het afspelen van de media. En er is nu natuurlijk veel meer aanbod in content die er gebruik van maakt.rcor schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 07:42:
[...]
Ziet er goed uit Jasphur! Kun je weer lekker gaan genieten...
Voor de liefhebbers: quadrofonische plaaten spelen met een gewone platen speler via een decoder blijkt mogelijk te zijn als ik Techmoan's filmpje van vorige week zo zie:
[YouTube: Playing the first new Quadraphonic Vinyl Record in over 30 years]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat pertinent niet! 😂😎The Eagle schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:33:
Heel eerlijk vemoed ik van niet, tenzij je je graag op het gebied van psychoakoestiek en elfen die dingen bij maanlicht smeden begeeft.
Ik zou alleen een andere vloeistof maken/kopen aangezien deze pluis geeft tijdens het afspelen op je naald, daar zijn meerdere voorbeelden te vinden in dit topic.pporrio schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:38:
Inmiddels ook maar een Knosti Disco Antistat aangeschaft. Mijn schoonvader heeft weliswaar een Okki Nokki waar ik ook mijn plaatjes op mag wassen. Maar ja, hij woont in Duitsland (kom er niet elke dag zal ik maar zeggen). En juist als ik een plaat wil wassen ben ik natuurlijk net geweest![]()
Net een batch van 15 LP's door de wasstraat gehaald. Dit gaat verrassend snel met zo'n Knosti. Valt me niets tegen. En dat uurtje drogen kan ik het geduld wel voor opbrengen
[Afbeelding]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ga ik doen. Ik maak wel eerst deze fles op. Daarna inderdaad een eigen brouwsel maken. De pluis die nu op de naald komt, haal ik er zo af met een beetje naaldreiniger/borsteltje.Pierre schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:41:
[...]
Ik zou alleen een andere vloeistof maken/kopen aangezien deze pluis geeft tijdens het afspelen op je naald, daar zijn meerdere voorbeelden te vinden in dit topic.
Klopt, het Knosti-pluisjePierre schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:41:
[...]
Ik zou alleen een andere vloeistof maken/kopen aangezien deze pluis geeft tijdens het afspelen op je naald, daar zijn meerdere voorbeelden te vinden in dit topic.
Bedankt voor het recept en de tips! Ik heb van die Nagaoka No 102 anti-static sleeves gekocht. Daar gaan de versgewassen plaatjes in.Vintage1967 schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:15:
[...]
Klopt, het Knosti-pluisje.
Gewoon zelf mengen, zou ik zeggen. Onderstaand recept bevalt mij al een paar jaar prima:
- 4 delen isopropylalcohol;
- 1 deel demiwater, gewoon bij het Kruitvat;
- paar druppeltjes wettingagent.
En ja, een halve liter wetting agent is natuurlijk veel te veel. Zelf heb ik ooit een flesje van 50 ml gekocht, maar die is blijkbaar niet meer leverbaar. Er zijn er ook die een druppeltje Dreft gebruiken.
In plaats van het filter van de Knosti, gebruik ik een ouderwetse eenvoudige huis-tuin-en-keukentrechter en een koffiefilterzakje. Houdt gewoon meer tegen dan het Knostifilter.
En zijn de LP's schoon en droog, dan ook een nieuwe binnenhoes gebruiken. Maar dat is waarschijnlijk een open deur.
Moet dit niet 1 deel isopropylalcohol en 4 delen demiwater zijn?Vintage1967 schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:15:
[...]
- 4 delen isopropylalcohol;
- 1 deel demiwater, gewoon bij het Kruitvat;
- paar druppeltjes wettingagent.
[Voor 16% gewijzigd door Wahloh op 30-09-2018 17:55]
Empire of Minis - een breed aanbod van hoge kwaliteit en betaalbare 3D geprinte miniaturen en bustes voor de schilder en tabletop role-playing enthousiasten. https://www.empireofminis.com
Dit gebruik ik zelf ook in mijn Knosti, vind het prima spul. Zie in ieder geval geen pluis op mijn naald.Wahloh schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:55:
Als vervanger van het Knosti goedje heb ik een fles Walviswater gekocht, iemand daar ervaring mee? Heb het zelf nog niet gebruikt omdat ik al een tijdje geen nieuwe LP's meer heb gekocht. https://www.walvisproduct...record-cleaning-solution/
Ehhhhh.......ja, dus.....pporrio schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:46:
[...]
Moet dit niet 1 deel isopropylalcohol en 4 delen demiwater zijn?
Ik zelf gebruik QS audio vinyl cleaner:Wahloh schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:55:
Als vervanger van het Knosti goedje heb ik een fles Walviswater gekocht, iemand daar ervaring mee? Heb het zelf nog niet gebruikt omdat ik al een tijdje geen nieuwe LP's meer heb gekocht. https://www.walvisproduct...record-cleaning-solution/
Mooie wasstraatpporrio schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:38:
Inmiddels ook maar een Knosti Disco Antistat aangeschaft. Mijn schoonvader heeft weliswaar een Okki Nokki waar ik ook mijn plaatjes op mag wassen. Maar ja, hij woont in Duitsland (kom er niet elke dag zal ik maar zeggen). En juist als ik een plaat wil wassen ben ik natuurlijk net geweest![]()
Net een batch van 15 LP's door de wasstraat gehaald. Dit gaat verrassend snel met zo'n Knosti. Valt me niets tegen. En dat uurtje drogen kan ik het geduld wel voor opbrengen
[Afbeelding]
Ik vind het toch wat te snel om upgrades aan de phono voorversterker in de categorie elfen bij maanlicht te plaatsen, ik hoor duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld mijn Dynavox TC-750 t.o.v mijn Lehmann Black cube SE. De Dynavox presteert voor zijn prijs echt geweldig, maar de Lehmann klinkt voller en laat flink meer detail horen.Jorgen schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:46:
Als de versterking oid beter is, prima. Als het niks brengt behalve hocus pocus, houd ik liever m'n geld in m'n portemonnee.
Over het algemeen geldt: "Alle waar naar z'n geld"musicfreak schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:50:
[...]
Ik vind het toch wat te snel om upgrades aan de phono voorversterker in de categorie elfen bij maanlicht te plaatsen, ik hoor duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld mijn Dynavox TC-750 t.o.v mijn Lehmann Black cube SE. De Dynavox presteert voor zijn prijs echt geweldig, maar de Lehmann klinkt voller en laat flink meer detail horen.
Naast elementen hebben dus ook voorversterkers naar mijn idee een grote invloed op het geluid. Ook niet zo gek gezien de kleine stroompjes die van een element afkomen.
Dank je. En ik begon niet voor niets met de opmerking over 'waar' en 'geld'.musicfreak schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:12:
@Vintage1967, mooi verwoord. Het is inderdaad ook een kwestie van smaak en hoe iets past in je set. Wat me echter de afgelopen jaren verbaasd heeft is hoe groot de invloed van een phono voorversterker op het totale geluid is.
<knip>
Niets mis met jeugdsentiment toch:Vintage1967 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:49:
Eindelijk!
Geen MFSL, maar jeugdsentiment
Ondanks mijn (en dus ook hun) leeftijd, kan ik hier altijd nog smakelijk om lachen........
Oh vet die had ik ook als kind! Ga volgende keer in NL ook even zoeken!Vintage1967 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:49:
Eindelijk!
Geen MFSL, maar jeugdsentiment:
[Afbeelding]
Ondanks mijn (en dus ook hun) leeftijd, kan ik hier altijd nog smakelijk om lachen........
Ik heb deze in een van 'mijn' kringloopwinkels opgepikt uit de Euro-bakken.
Mijn puberdochter heeft al gedreigd niet naar huis te komen vanavond. Tja, moeilijke keuze..........
Onder deze LP kan je ook een test LP zien liggen. Ik ben benieuwd of die nou echt verschilt van de test LP die ik al heb (van Philips, geloof ik). Daar zal ik eens rustig voor moeten gaan zitten.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Vervelend dat dit is gebeurd! Ik heb tot nu toe 23 transacties gedaan op Discogs en pas 1 keer ben ik teleurgesteld over de kwaliteit van een geleverde LP (de media zelf was door de verkoper gegradeerd als NM en bij levering bleek er op kant B een enorme diepe, duidelijk hoorbare kras te zitten).Pierre schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:27:
Vorige week iets gekocht via Discogs. De 1e keer dat ik zo iets gedaan heb. Wat een teleurstelling zeg. Alleen het vinyl ziet er goed uit. Hopelijk kan ik mijn geld terug krijgen. Iemand tips hoe ik zo iets kan regelen.
[Voor 16% gewijzigd door pporrio op 03-10-2018 17:58]
Heel vervelend. Zelf verkoop ik af en toe wat via Discogs en vind het belangrijk om positieve feedback te krijgen. Ik hoop ook altijd dat, als een koper ontevreden is, hij of zij eerst contact met mij opneemt voordat er een negatieve feedback wordt gegeven.Pierre schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:27:
Vorige week iets gekocht via Discogs. De 1e keer dat ik zo iets gedaan heb. Wat een teleurstelling zeg. Alleen het vinyl ziet er goed uit. Hopelijk kan ik mijn geld terug krijgen. Iemand tips hoe ik zo iets kan regelen.
Mijn ervaringen zijn louter positief, maar treed in contact met de verkoper. Dat is de aangewezen persoon waarmee je verder moet.Pierre schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:27:
[Voor 9% gewijzigd door Pierre op 04-10-2018 07:58. Reden: Nieuwe info]
Hahaha, laat ik die nu net vorige week ook gekocht hebben incl. "Maak er wat van".. Allebei voor 20ct. Heeerlijk! Mijn dochtertje vindt ze net zo fantastisch al ik het vroeger vond.Vintage1967 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:49:
Eindelijk!
Geen MFSL, maar jeugdsentiment:
Ik heb deze in een van 'mijn' kringloopwinkels opgepikt uit de Euro-bakken.
Mijn puberdochter heeft al gedreigd niet naar huis te komen vanavond. Tja, moeilijke keuze..........
Onder deze LP kan je ook een test LP zien liggen. Ik ben benieuwd of die nou echt verschilt van de test LP die ik al heb (van Philips, geloof ik). Daar zal ik eens rustig voor moeten gaan zitten.
Contact opnemen met de verkoper.Pierre schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:27:
Ik heb de ze een keer zien spelen. Volgens mij als voorprogramma van DeWolff. In alle eerlijkheid was ik niet echt onder de indruk van dat optreden. Tenminste, niet zo dat ik toen ook een LP heb gekocht. Misschien toch nog eens luisterenDalike schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:41:
Vandaag op de laatste dag van mijn verlof nog 2 leuke platen binnen gekregen. Nog net op tijd!
Al weet ik niet of de onderste hier gekend zijn? Zijn Belgische trots, maar geen idee of ze ooit over de grens geraakt zijn.
[Afbeelding: vinyl]
[Voor 4% gewijzigd door snippiestgem op 05-10-2018 14:50]
Dit is nog voor de lead-in groove, dus daar komt je naald nooit.snippiestgem schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:49:
Ik had laatst op amazon.de het laatste album dat nog miste in mijn collectie van Flume gekocht, na anderhalve week wachten werd hij bezorgd.
Nou ben ik bij het afspelen op een beschadiging gestuit. Er is een 'hapje' (zie foto) uit de zijkant genomen, terwijl de lp echt net uit een nieuwe verpakking kwam. Meteen Amazon gecontacteerd, maar toch vind ik het vreemd dat een gloednieuwe lp al zo beschadigd kan zijn. Het afgebroken stukje kon ik ook niet in de hoes vinden. Nu maar hopen dat ik met Amazon iets kan regelen.
Dat klopt zeker, maar dit is toch wel een lp die ik over tig jaar aan mijn kleinkinderen (bij wijze van spreken) wil laten zien en horen. Daarom vind ik het zonde dat ik een aardig bedrag neergelegd heb voor iets wat al beschadigd is.Mathieux schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:09:
[...]
Dit is nog voor de lead-in groove, dus daar komt je naald nooit.
Waarom zou je dan een nieuwe LP willen? Dit doet toch niks af aan de geluidskwaliteit.
Ok er is een beschadiging, maar deze heeft volgens mij toch geen invloed op het afspelen?
Dit is wat er bij staat, lijkt me wel duidelijk. De verkoper stort alles naar me terug.Jasphur schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:59:
[...]
Kijk even bij je bestelling naar de status van de media: VG+, NM of M staan. Staat hier wat anders bijvoorbeeld G of G+, dan is de kans gewoon erg groot dat je sleeve niet mooi is. Als er dat er dus staat dan is het je eigen schuld dat je hem zo geleverd hebt gekregen. Je had immers kunnen weten dat de sleeve in slechte staat verkeerd.
[Voor 8% gewijzigd door Pierre op 05-10-2018 15:24]
Ik denk dat het 'probleem' met de ratelende arm eenvoudig is op te lossen. Allereerst een account aanmaken bij Vinylengine.com. Daar is de servicemanual van de speler te downloaden.Suggs schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:24:
Ik heb een Technics SL-D2 gekregen. In combinatie met een Ortofon OM20 en een Art DJPreII een hele prettige speler. Technisch lijkt hij verder ook in orde: alle functies werken en de snelheid is stabiel. Alleen 2 problemen.
De eerste is dat de arm wat stroef loopt. Dat is met name hoorbaar bij de automatische terugkeer en het zakken van de arm. Hij ratelt dan een beetje, je hoort hem werken. Waarschijnlijk een kwestie van smeren, maar waar en waarmee? Ik ben absoluut niet thuis in de smeer- en glijmiddelen, dus als iemand mij advies kan geven met namen en rugnummers zou dat zeer welkom zijn. Kan daar zoiets voor gebruiken? http://www.green-vinyl.com/nl/spindel-olie.html. Deze gevonden in het topic hier: https://valveoilshop.com/...-classic-by-steiner-music
Tweede probleem lijkt wat groter: een zoemende trafo (getest en een aardebrom is het niet). Het geluid is niet hard, maar in een rustige kamer wel hoorbaar. Ik heb de speler open gemaakt en het lijkt er op dat er een andere trafo in zit. Volgens de service manual zou er een SLT 41PU1D in moeten zitten, maar op de trafo staat SLTF 5967. Ik kan over beide weinig informatie vinden. Iemand suggesties wat ik hiermee kan?
[Voor 9% gewijzigd door Vintage1967 op 07-10-2018 20:07]
Dank voor het meedenken. Het moet bijna iets met aarde zijn. Toevallig loopt de aarde via het rechter kanaal. En precies dat kanaal heeft het probleem. Ik denk dat ik komend weekend (eerder heb ik ws geen tijdpporrio schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:25:
@Vintage1967 De kans is heel groot dat het in je headshell/arm bekabeling zit. Probeer links eens om te draaien met rechts. Verhuist het probleem dan mee?
Zitten er aan de groene draad van de armbekabeling 2 connectoren bij jou? En zo ja, is die 2e connector goed verbonden?Vintage1967 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:26:
[...]
Dank voor het meedenken. Het moet bijna iets met aarde zijn. Toevallig loopt de aarde via het rechter kanaal. En precies dat kanaal heeft het probleem. Ik denk dat ik komend weekend (eerder heb ik ws geen tijd) met de soldeerbout aan de slag moet. Eerst helemaal los, den stap voor stap de keten langer maken en kijken wanneer het probleem zich weer voordoet.
Dat ga ik inderdaad allemaal uitzoeken. Mogelijk is dit aanleiding om de aarding meteen goed aan te passen. Dat wil zeggen, via een aparte draad en niet meer via de aansluiting van het rechter kanaal.pporrio schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:43:
[...]
Zitten er aan de groene draad van de armbekabeling 2 connectoren bij jou? En zo ja, is die 2e connector goed verbonden?
Persoonlijk word ik hier niet warm van. Maar dat heeft meer met het type muziek wat in Paradiso ontdekt wordt te maken dan wat ze aanbieden, waar ik echt niks mee heb. Maar 6 euro per maand voor elke maand o.a. een 7inch is een prima deal.assasinbats schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:58:
Sinds vandaag ben ik lid van de Paradiso Vinyl Club. Vooral de maandelijks opgestuurde muziek lijkt me een leuke manier om een collectie te bouwen en nieuwe muziek te ontdekken.
Mensen die ervaring hebben met dit concept?
Dat ziet er ook leuk uit! (en verschepen naar NL volgens de FAQ)Jasphur schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:10:
[...]
Persoonlijk word ik hier niet warm van. Maar dat heeft meer met het type muziek wat in Paradiso ontdekt wordt te maken dan wat ze aanbieden, waar ik echt niks mee heb. Maar 6 euro per maand voor elke maand o.a. een 7inch is een prima deal.
Zelf zou ik graag ooit eens een abbonement willen hebben op Vinyl Me, Please.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details