Toon posts:

Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:
  • 559.624 views

• snippiestgem
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-05 15:51
Wat prefereren jullie?
Draaien met de stofkap gesloten, open of met de stofkap gedetacheerd van de speler. En waarom?

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 22:49

hilgo

Clear your mind of can't.

snippiestgem schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:44:
Wat prefereren jullie?
Draaien met de stofkap gesloten, open of met de stofkap gedetacheerd van de speler. En waarom?
Ik laat hem eigenlijk altijd open staan uit luiheid, scheelt tijd en moeite bij het wisselen :)

Discogs

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:23
Gesloten.
Tegen het stof en in theorie ook tegen geluid van de naald als je op lager niveau vlak bij de speler luistert.

"man is not truly one, but truly two,"

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 13:36
Ik mag niet meedoen in deze discussie :/

Geen kap 1:

Geen kap 2:

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stofkap dicht, scheelt stof, maar belangrijker, beschermt tegen grijpgrage handjes van kleintjes. Luisteren doen ze helaas niet altijd. Maar reken maar dat ik boos wordt als ze het wel doen ;)

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 15:16
Stofkap gesloten, met name vanwege stof uiteraard.

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:24
Gesloten vanwege stof en, nog belangrijker, een kat die 's avonds wel eens via de platenspeler bij mij op schoot springt. Dit maakt meteen duidelijk hoe stabiel het ontwerp van de TD166 is: er gebeurt helemaal niets terwijl de LP draait en de kat op de speler springt en zich vervolgens afzet om naar mij te springen. Topspeler!

En serieus, het is wel DE reden waarom ik dus niet kies voor een speler waar geen kap op zit die dicht kan tijdens het spelen. De kap moet ook goed bevestigd zijn. Tja, het kan maar belangrijk zijn......

Verder is het geluid uit het element ook 'een dingetje'. Met name 's avonds, als het stil is in huis en ik met een koptelefoon luister, hoort mijn vrouw het geluid dat van het element.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:15
Echt luisteren; kap eraf. Immers hifi purist dus moeten alle storingselementen uitgesloten zijn:-)
Even tussendoor niet al te veel tijd, kap open.

Trakt | Last.fm | discogs

Ik speel bijna altijd met open kap... Alleen als ik foto maak om te showen wat ik aan het spelen ben is de kap dicht zodat ik daar de LP-hoes op kan laten rusten (daardoor lijkt het voor jullie dat ik vaak met gesloten kap speel, maar dat doe ik dus eigenlijk niet)... Iets met resonaties die anders mogelijk doorgegeven kunnen worden.

[Voor 8% gewijzigd door rcor op 21-09-2018 19:56]

www.discogs.com/collection?user=rcor

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 22:49

hilgo

Clear your mind of can't.

Kinderen op bed, wijntje, tijd voor de 1e keer luisteren naar de laatste aanwinst van de platenkast: Amon Amarth - Deceiver of the Gods \m/
En wat er daarna op gaat zien we dan wel weer, voor nu de rest van de avond offline en genieten van de muziek.

Discogs

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-03 18:27
Kap open hiero!

Andere vraag: hebben jullie weleens iemand met een microscoop naar de naald laten kijken? Ik vertrouw mijn oren prima, maar zou het liever objectief beoordelen oftewel kwantificeren van slijtage. Soms dan denk ik dat ik iets hoor oversturen als ik luister, maar wellicht licht het aan een oudere plaat want met nieuwe platen is het kraak en kraak helder. Ik denk dat het probleem is dat ik ooit 'iets' dacht te horen, en sindsdien is de versleten naald een soort self-fulfilling prophecy geworden waarbij ik telkens maar iets denk te horen in plaats van dat ik geniet van de muziek. De ratio zegt echter dat er helemaal nog niet zoveel speeluren opzitten. Zomaar een nieuwe naald kopen is echter ook budgettair geen optie - een 2m blue is enigszins prijzig als student ;)

• Vintage1967
Worsteneter schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:38:
Kap open hiero!

Andere vraag: hebben jullie weleens iemand met een microscoop naar de naald laten kijken? Ik vertrouw mijn oren prima, maar zou het liever objectief beoordelen oftewel kwantificeren van slijtage. Soms dan denk ik dat ik iets hoor oversturen als ik luister, maar wellicht licht het aan een oudere plaat want met nieuwe platen is het kraak en kraak helder. Ik denk dat het probleem is dat ik ooit 'iets' dacht te horen, en sindsdien is de versleten naald een soort self-fulfilling prophecy geworden waarbij ik telkens maar iets denk te horen in plaats van dat ik geniet van de muziek. De ratio zegt echter dat er helemaal nog niet zoveel speeluren opzitten. Zomaar een nieuwe naald kopen is echter ook budgettair geen optie - een 2m blue is enigszins prijzig als student ;)
Als ik denk dat het geluid minder is, op welke manier dan ook, loop ik eerst de afstelling van het element en de arm na. Het kan zo maar zijn dat daar door het vele gebruik onbedoeld een keer iets aan veranderd is.

Als de naald versleten is, hoor je dat echt wel. En een LP kan, zoals je al zegt, ook versleten zijn. Zelf heb ik een LP van The Doors waarvan het laatste nummer van een van de kanten overstuurd klinkt, niet zo'n beetje ook :( . Tweedehands gekocht, dus ik weet niet hoe er mee om is gegaan.

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik de LP op een andere speler beluisteren. Ik heb twee setups, dus hoefde ik het niemand te vragen, maar studenten hebben allemaal een groot netwerk, toch? :Y

Zolang je nog zo veel moeite moet doen om het duidelijk te horen, zou ik me echt geen zorgen maken. Het is echt niet zo dat een naald van het ene op het andere moment je LP's sloopt. Dan kan een foute afstelling of slechte kwaliteit speler meer schade aanrichten.

• Worsteneter
  • Laatst online: 19-03 18:27
Vintage1967 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:41:
[...]

Als ik denk dat het geluid minder is, op welke manier dan ook, loop ik eerst de afstelling van het element en de arm na. Het kan zo maar zijn dat daar door het vele gebruik onbedoeld een keer iets aan veranderd is.

Als de naald versleten is, hoor je dat echt wel. En een LP kan, zoals je al zegt, ook versleten zijn. Zelf heb ik een LP van The Doors waarvan het laatste nummer van een van de kanten overstuurd klinkt, niet zo'n beetje ook :( . Tweedehands gekocht, dus ik weet niet hoe er mee om is gegaan.

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik de LP op een andere speler beluisteren. Ik heb twee setups, dus hoefde ik het niemand te vragen, maar studenten hebben allemaal een groot netwerk, toch? :Y

Zolang je nog zo veel moeite moet doen om het duidelijk te horen, zou ik me echt geen zorgen maken. Het is echt niet zo dat een naald van het ene op het andere moment je LP's sloopt. Dan kan een foute afstelling of slechte kwaliteit speler meer schade aanrichten.
Haha, van dat netwerk valt wel mee.. zeker studenten met een platenspeler haha :D
Ik denk dan dat het de platen zijn. Ik heb een paar mooie nieuwe platen, veel 180gr, en die klinken helder. De platen waarop ik wat 'denk' te horen zijn de oude platen van pa die ik van zolder meekreeg.. die zijn natuurlijk al een stukje ouder en vaker gedraaid! Zitten wel prachtige platen tussen die ik anders nooit zelf zou hebben gekocht, grappig is dat.

Ik heb de naald niet 100% nieuw gekocht, er zou max 1 maandje een paar uurtjes op geluisterd zijn - maar dat kan je natuurlijk nooit controleren. De afstelling loop ik eens in de zoveel tijd ook zeker langs!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:37
Bij mij gaat de stofkap er altijd af.

Van de week nog binnen gekomen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Leuk stapeltje vinyl binnengekregen deze week, allemaal Japanse persingen. Sting is wel een beetje een vreemde eend in de bijt, maar ik heb dit altijd al een goede LP gevonden dat ik hem er maar heb bijgenomen.

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:01
Na een tijdje niks gekocht te hebben (ik zit even 'tussen' 2 banen dus ik moet een beetje budgetteren ;) ) van de week We can't Dance van Genesis gehaald en deze van Bryan Ferry:

De Technics heb ik van de week opgehaald als defect, zonder kap, de snelheid was niet erg constant en problemen met het geluid op het linker kanaal. Dat laatste bleek een breukje in de RCA kabels te zijn, die ik heb vervangen. Daarna de potmeters gereinigd en de snelheid is nu ook goed, eind goed al goed dus :)

Van de week ga ik eindelijk eens met m'n Dual 1019 aan de gang, ik zal daar wat foto's van maken.

@Bean77 Fijne plaat, die staat nog op m'n wishlist :)

[Voor 4% gewijzigd door cmndr_adama op 23-09-2018 23:45]

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
* Mrs Redhair ook deze Technics heeft die ook snelheidstroubles heeft.

Ik moet daar nog even naar kijken, maar ik draai toch vaak met de SL1210 mk2

Instagram:Ambitielozemeisjes

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

rcor schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:39:
Ik speel bijna altijd met open kap... Alleen als ik foto maak om te showen wat ik aan het spelen ben is de kap dicht zodat ik daar de LP-hoes op kan laten rusten (daardoor lijkt het voor jullie dat ik vaak met gesloten kap speel, maar dat doe ik dus eigenlijk niet)... Iets met resonaties die anders mogelijk doorgegeven kunnen worden.
Ik hoor echt geen verschil tussen kap open, kap dicht of de kap er af. SL1200 gebruiker hier. Heb jij een belt drive speler die trilt dan? Ik kan mij echt niet voorstellen dat je verschil hoort...

Mijn zoveelste poging tot platenkoopstop is gisteren alweer gesneuveld.
De nieuwe Kikagaky Moyo staat in de pre-order. Schitterende hoes ook _/-\o_

Mijn muziekcollectie op Discogs

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:05:
[...]
Mijn zoveelste poging tot platenkoopstop is gisteren alweer gesneuveld.
De nieuwe Kikagaky Moyo staat in de pre-order. Schitterende hoes ook _/-\o_
Damn nu wil ik hem ook hebben.

Idd ook nog eens erg mooi voor aan de muur.

How do you save a random generator ?

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 16:13
Vandaag het laatste album binnen gekregen van een van mijn favo artiesten, waar ik lekker heen ga volgend jaar mei in Carre.

Ik durf te stellen dat ik dit echt zijn beste werk tot nu toe vindt..

[Voor 16% gewijzigd door oldsmelly op 25-09-2018 17:54]

MuziekLiefhebbert

• chromium
In mijn eeuwige strijd tegen warped records, of "schots-en-scheve-schijven" heb ik het zo goed als opgegeven om Lps weer plat te krijgen zonder de groeven te beschadigen.
Deze keer heb ik het anders aangepakt..heel veel gelezen over record clamps, het meeste dat ik last was dat ze eigenlijk overbodig zijn en vaak meer last dan lust zijn. Of dit nu waar is of niet, weet ik niet maar ik las wel dat de zogenaamde "Periphery outer ring clamps' uitstekend zijn om warped records probleemloos en plat af te spelen.

Klein probleempje..die krengen kosten maar eventjes $1000 (neen, geen nulletje te veel)

https://www.musicdirect.c...eriphery-outer-ring-clamp

Maar ik las ook veel goeds over de Michell Record Clamp, vooral omdat deze niet echt de motor overbelast wegens een laag gewicht, maar als het ware de plaat aan de platter platdrukt.

Voor een goede 50 euro wou ik het wel eens proberen. Vandaag werd de Michell clamp netjes bezorgd en sloeg ik wat aan het experimenteren. Mijn eerste indruk was dat het ding toch wel redelijk licht was voor een clamp. Nu licht of niet, ik had geen zin om een van mijn riem aangedreven platenspelers te gebruiken, dus koos ik voor de Technics SL-1200 Mk2 wegens de krachtige motor, je weet maar nooit.

Eerst het minder goede nieuws, het werkt niet op alle warps...sommige platen zijn te ver heen of hebben een hele specifieke warp, bij sommige platen werkte het aan een kant perfect (convexe warp) en aan de andere kant helemaal niet (concave warp). Dus een bolle plaat kan platgeduwd worden, een holle plaat niet.

Waarbij het wel goed werkt zijn de gewone warps, platen die een tijdje in de zon lagen of niet geheel recht uit de fabriek kwamen, krijg je aardig plat.
Bij een van mijn platen was het resultaat serieus spectaculair.

Origineel

Met de Mitchel clamp

Dit was op de originele Technics rubberen slipmat, hierna probeerde ik verschillende andere mats, kurk, vilt en een DJ-slipmat...resultaat was hetzelfde tot ik een rubberen/lederen mat gebruikte die een "holte" heeft waar het label van de LP normaal ligt

Er is nog een kleine warp te zien, ik denk dat je het nooit helemaal weg krijgt, maar als je naar de arm kijkt dan zie je nog amper beweging.

Ik ben dus meer dan tevreden over deze clamp en zal dus vanaf nu tot mijn standaarduitrusting behoren.
Ook zouden gewone platte platen er een voordeel mee doen doordat het contact met de platter optimaal is wegens de clamp. Maar om dat te testen heb ik eigenlijk nog geen tijd gehad.

• John Vogels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-07-2020
Test

[Voor 98% gewijzigd door John Vogels op 25-09-2018 21:42]

• Vintage1967
@chromium , bedankt voor het posten van de resultaten! Die filmpjes maken het heel erg duidelijk. Zelf probeer ik op dit moment met heel veel geduld een plaat vlak te krijgen door hem tussen 2 platen MDF te klemmen. De LP zelf zit dan tussen een paar buitenhoezen binnenhoezen en beide platen worden met 4 bouten en vleugelmoeren stevig tegen elkaar geklemd. Ik laat het rustig een paar maanden liggen om dan te kijken of er verbetering optreedt. Omdat het een origineel album van Black Sabbath is dat verder NM is, vind ik het wel de moeite waard. Bij gelegenheid zal ik eens een foto posten. Kunnen jullie ook een lachen......

• dannbla
  • Laatst online: 17-05 23:37
Gister is deze kleine bullebak binnengekomen, erg blij mee :)

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:18
chromium schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:50:
In mijn eeuwige strijd tegen warped records, of "schots-en-scheve-schijven" heb ik het zo goed als opgegeven om Lps weer plat te krijgen zonder de groeven te beschadigen.
Deze keer heb ik het anders aangepakt..heel veel gelezen over record clamps, het meeste dat ik last was dat ze eigenlijk overbodig zijn en vaak meer last dan lust zijn. Of dit nu waar is of niet, weet ik niet maar ik las wel dat de zogenaamde "Periphery outer ring clamps' uitstekend zijn om warped records probleemloos en plat af te spelen.

Klein probleempje..die krengen kosten maar eventjes $1000 (neen, geen nulletje te veel)

https://www.musicdirect.c...eriphery-outer-ring-clamp

Maar ik las ook veel goeds over de Michell Record Clamp, vooral omdat deze niet echt de motor overbelast wegens een laag gewicht, maar als het ware de plaat aan de platter platdrukt.

Voor een goede 50 euro wou ik het wel eens proberen. Vandaag werd de Michell clamp netjes bezorgd en sloeg ik wat aan het experimenteren. Mijn eerste indruk was dat het ding toch wel redelijk licht was voor een clamp. Nu licht of niet, ik had geen zin om een van mijn riem aangedreven platenspelers te gebruiken, dus koos ik voor de Technics SL-1200 Mk2 wegens de krachtige motor, je weet maar nooit.

Eerst het minder goede nieuws, het werkt niet op alle warps...sommige platen zijn te ver heen of hebben een hele specifieke warp, bij sommige platen werkte het aan een kant perfect (convexe warp) en aan de andere kant helemaal niet (concave warp). Dus een bolle plaat kan platgeduwd worden, een holle plaat niet.

Waarbij het wel goed werkt zijn de gewone warps, platen die een tijdje in de zon lagen of niet geheel recht uit de fabriek kwamen, krijg je aardig plat.
Bij een van mijn platen was het resultaat serieus spectaculair.

Origineel

[Afbeelding]

Met de Mitchel clamp

[Afbeelding]

Dit was op de originele Technics rubberen slipmat, hierna probeerde ik verschillende andere mats, kurk, vilt en een DJ-slipmat...resultaat was hetzelfde tot ik een rubberen/lederen mat gebruikte die een "holte" heeft waar het label van de LP normaal ligt

[Afbeelding]

Er is nog een kleine warp te zien, ik denk dat je het nooit helemaal weg krijgt, maar als je naar de arm kijkt dan zie je nog amper beweging.

Ik ben dus meer dan tevreden over deze clamp en zal dus vanaf nu tot mijn standaarduitrusting behoren.
Ook zouden gewone platte platen er een voordeel mee doen doordat het contact met de platter optimaal is wegens de clamp. Maar om dat te testen heb ik eigenlijk nog geen tijd gehad.
Goed om te lezen dat t goed werkt, heb helaas ook een paar warped platen. Trouwens... de originele 1210 mat heeft toch ook zo'n holte?

• chromium
Inderdaad, maar de holte in de hybride mat die ik gebruikte bij de laatste video heeft wel geen ribbels, is volledig vlak.

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:23

Wimmel

Hello

Ook hier wordt altijd met de kap dicht gespeeld.

En uiteraard al van jongs af aan.

[Voor 32% gewijzigd door Wimmel op 26-09-2018 19:22]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• airconine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 14:06
dannbla schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:46:
Gister is deze kleine bullebak binnengekomen, erg blij mee :)

[Afbeelding]
Ziet er strak uit!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:11

Pierre

Van nature lui!

Vandaag deze 2 binnen gekregen, ga op zaterdag weer eens lekker genieten.
Vraag aan de kenners hier, wassen jullie deze albums ook? ondanks dat ze hagelnieuw zijn.
Nieuwe aanwinsten

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Vintage1967
Pierre schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:50:
Vandaag deze 2 binnen gekregen, ga op zaterdag weer eens lekker genieten.
Vraag aan de kenners hier, wassen jullie deze albums ook? ondanks dat ze hagelnieuw zijn.
[Afbeelding: Nieuwe aanwinsten]
Mooi man! Zeker die Pink Floyd :9~ .
En ja, bij mij gaan alle LP's, oud en nieuw, door de wasstraat.
In mijn geval een Knosti met 'eigen' brouwsel.

• ksborg
Sommige nieuwe LP's zijn zo verschrikkelijk vies dat het wel nodig is. Vingerafdrukken zijn geen uitzondering meer tegenwoordig. Liefst koop ik helemaal geen nieuw, het is me te vaak tegengevallen. Regelmatig retourzendingen moeten doen van nieuw spul.

Gelukkig kán het nog wel, kwalitatief goed nieuw spul. Maar hou het liever bij de oude flinterdunne LP's van vroegah, die klinken vaak fantastisch :)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Ken je dat gevoel:

Je hebt platen besteld op maandag waar je echt zin in hebt, en dat dan de verkoper ze een dag later op de post doet dan verwacht (ik had zijn leveringsvoorwaarden niet gelezen, merkte ik net) en dan de post er om wat voor rede dan ook, ook een dag langer overdoet. Wat dus uiteindelijk betekend dat je die platen pas morgen binnenkrijgt. :/

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04 22:10
Tja, dat gevoel heb ik ook wel eens gehad, maar dan vertel ik mezelf dat het een uitstekende oefening in geduld is (ook een belangrijke eigenschap) en dat er wel ergere dingen zijn op de wereld. En dan zet ik de platen van een week eerder op ;-)

• airconine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 14:06
Ja, dat gevoel ken ik zeker. Laatst een elpee gepre-ordered in de hoop hem op de releasedatum binnen te krijgen. Dat werd uiteindelijk 5 dagen later....ach ja, dan maar wat anders luisteren. Is op zich ook geen straf :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

franssie

Save the albatross

Met heel veel meuk denk ik, ach ik kon ook al 40+ jaar zonder ... Daarom heb ik een shortlist van dingen die ik wel wil hebben maar niet direct nodig heb. Komt er een goede aanbieding voorbij dan hap ik anders wacht ik nog gerust 3 jaar.

Maar met spul dat je eenmaal gekocht hebt ben ik ook ongeduldig, ik wil het dan ook wel eigenlijk direct.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Vintage1967
FF twee plaatjes geschoten van mijn platenpers:

Gemaakt van twee platen MDF, een paar bouten, ringen en vleugelmoeren. Misschien kunnen we over een paar maanden opnieuw lachen,maar dan om het tegenvallende resultaat _O- . We gaan het beleven. Ik heb de LP tussen een paar binnenhoezen met gaten voor het label, gelegd. Doel is om zo, ondanks dat het label dikker is dan de rest van de LP, er overal even veel druk wordt uitgeoefend. En dat allemaal om uiteindelijk alles zo vlak mogelijk te krijgen.

Even iets anders. Het viel mij ineens op dat er op het tekstvel van de LP 'New skin for the old ceremony' (uiteraard van Leonard Cohen) een soort goudkleurig stempel is gedrukt. Omdat beschrijven lastiger is dan een foto: bij deze:

Ik kan hier niets over vinden in Discogs, Popsike of via Google :? .

Weten jullie hier meer over te vertellen? Ik vind het altijd leuk wat meer over zo'n detail te weten te komen.

Vintage1967 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gemaakt van twee platen MDF, een paar bouten, ringen en vleugelmoeren. Misschien kunnen we over een paar maanden opnieuw lachen,maar dan om het tegenvallende resultaat _O- . We gaan het beleven. Ik heb de LP tussen een paar binnenhoezen met gaten voor het label, gelegd. Doel is om zo, ondanks dat het label dikker is dan de rest van de LP, er overal even veel druk wordt uitgeoefend. En dat allemaal om uiteindelijk alles zo vlak mogelijk te krijgen.

Even iets anders. Het viel mij ineens op dat er op het tekstvel van de LP 'New skin for the old ceremony' (uiteraard van Leonard Cohen) een soort goudkleurig stempel is gedrukt. Omdat beschrijven lastiger is dan een foto: bij deze:

[Afbeelding]

Weten jullie hier meer over te vertellen? Ik vind het altijd leuk wat meer over zo'n detail te weten te komen.
Geniale platen pers Vintage1967... Ik moet nog eens kijken of ik die Dropkick Murphys - Live At Fenway Park nog hebben liggen... Die heeft een vreselijke warp die ik er tot nog toe niet uit heb gekregen... Wellicht dat zo'n platen pers zoals die van jou ook voor mij uitkomst kan bieden...

Ps.: ik heb zojuist ook even zitten googlen op Internet omtrent die stempel en een goede uitleg gevonden dat logisch klinkt:
http://forums.stevehoffma...nmental-sale-only.305115/

Het ziet er naar uit dat deze LP ooit door het Amerikaanse leger of de marine gekocht is, afgespeeld op hun interne radio zender of iets in die geest en na verloop van tijd weer verkocht... Komt de LP toevallig ook uit Amerika?

[Voor 12% gewijzigd door rcor op 27-09-2018 22:10]

• Vintage1967
@rcor Bedankt voor je reactie. Ik had zoiets al eens rond horen zingen, maar er verder nooit bij stil gestaan tot ik 'mijn' stempel ontdekte. Het is deze persing, dus Amerikaans. De hoes heeft geen cut-out o.i.d. Afijn, ik ben in ieder geval wel iets wijzer geworden.

Ik zou even wachten met zelf aan de slag gaan tot ik over paar maanden ook echt weet of het werkt. De LP die nu geperst wordt, zit er nog maar net een week of twee tussen.......... Zoals eerder op deze pagina gelezen 'geduld is een schone zaak' :Y .

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vintage1967 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou ook nog één boutje door het midden doen met een moer. Op die manier wordt de druk toch iets gelijker verdeeld.
Nu krijg ik zelf het idee dat de plank zich 'om de rand van je LP heen vouwt'. Ik kan het mis hebben natuurlijk...
Zelf zou ik een bout + moer door het midden doen, en dan vier of misschien wel acht klemmen rondom doen. Zodat de klemmen echt druk uitoefenen op de plaat zelf zeg maar.
Misschien moet ik binnenkort zelf eens iets in elkaar knutselen. Low priority want ik heb maar een paar warped platen die echter geen klanktechnische storingen geven:)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Vintage1967
Nyarlathotep schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:08:
[...]

Ik zou ook nog één boutje door het midden doen met een moer. Op die manier wordt de druk toch iets gelijker verdeeld.
Nu krijg ik zelf het idee dat de plank zich 'om de rand van je LP heen vouwt'. Ik kan het mis hebben natuurlijk...
Zelf zou ik een bout + moer door het midden doen, en dan vier of misschien wel acht klemmen rondom doen. Zodat de klemmen echt druk uitoefenen op de plaat zelf zeg maar.
Misschien moet ik binnenkort zelf eens iets in elkaar knutselen. Low priority want ik heb maar een paar warped platen die echter geen klanktechnische storingen geven:)
Heb ik ook over gedacht en toch nog niet gedaan. Maar het is zeker iets om gewoon te doen. De middelste moer dan strak aandraaien en de 4 buitenste gewoon 'vast-is-vast'. Misschien iets voor dit weekend om tussen alle andere zaken door te doen. Ik denk dat het nog niet eens zo veel beter is voor de LP, maar ik vermoed dat het MDF uiteindelijk ook wat bol blijft staan. Dat is natuurlijk niet zo'n probleem, want twee nieuwe platen zijn zo gezaagd, maar ik stond vooraan toen de linker handen werden uitgedeeld d:)b .

Wat die warp betreft, dat hoor ik ook niet hoor. Maar het stoort me gewoon behoorlijk als een album niet vlak is. En die van Black Sabbath heeft een stevige warp. Noem het OCD ;) .

• ksborg
Vraagje voor de mensen die wel eens reparaties zelf uitvoeren. Ik heb vorige week de Akai speler in gebruik genomen. Hij werkt fantastisch. Het vreemde is alleen dat na een minuut of 20, hij vanzelf een brom ontwikkelt in het rechter kanaal. Als je goed luistert dan hoor je hem ook iets tikken in de rechter speaker als je de arm aanraakt. Dat gebeurt altijd, ook als ie net aan staat.

Gister was ik niets aan het luisteren, maar de versterker stond nog aan. Ook als je niets afspeelt begint ie na een minuut of 20 spontaan te brommen. De speler is dan alleen in het stopcontact ingeplugd, maar draait verder niet.

Enig idee waardoor dit zou komen? De kabel zit vast in de speler, maar er is eventueel een nieuwe in te solderen. Ik heb al gedacht aan een breukje in de aderdraad alleen dat zou je toch direct moeten merken als de speler aan gaat lijkt me?

• Jasphur
  • Nu online
Yes! Pakketje is binnen! Zal straks als ik thuis ben wel eens een fotootje plaatsen :D

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Jasphur schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:21:
Yes! Pakketje is binnen! Zal straks als ik thuis ben wel eens een fotootje plaatsen :D
Je maakt ons wel erg nieuwsgierig hoor, eerst maar even F1 afkijken lol.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Mathieux
  • Laatst online: 03-05 15:51
Ik denk niet dat die platenpers gaat werken. Zo lang er geen warmte aan te pas komt zal die warp er nog steeds zitten, zelfs na enkele weken.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Een vriend van me stuurde gisteren een filmpje dat hij een single met een enorme warp tussen twee doeken opwarmde met een strijkbout en daarna onder een zwaar boek legde en er even op ging zitten. En de warp was er daarna bijna helemaal uit. Ik denk dat warmte inderdaad veel meer doet dan alleen maar de plaat in de juiste 'houding' duwen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Vintage1967
Geloof mij, ik ben na een aantal pogingen met het verwarmen van mijn geliefde LP's he-le-maal genezen.

Ja, ik kreeg een LP op een gegeven moment echt een stuk vlakker. Hij was wat dat betreft weer heel goed speelbaar. Helaas kon je aan het oppervlak al zien dat de groeven wel degelijk 'aangetast' waren. En het was echt niet zo dat ik de boel heel heet had gemaakt of en halve dag in de oven had laten liggen. Ook was die specifieke LP tussen twee glazen platen gelegd, beschermd aan beide zijden door bakpapier en verzwaard met een paar stenen. Sindsdien ben ik gestopt met het bakken van LP's..............

Bovendien kunnen LP's op kamertemperatuur al vervormen, als ze maar lang genoeg de tijd krijgen. Leg maar eens een stapeltje LP's lange tijd op elkaar. Sterker nog, als je een mooie box hebt met, laten we zeggen een stuk of 5 LP's en je legt die een jaartje of twee mooi vlak, moet je eens kijken hoe vlak de bovenste schijf na die periode nog is :N . Tip: doe deze test dus niet met je favo LP's ;w .

Vandaar dat ik nu het ultieme beroep op mijn eigen geduld doe en een prachtig album (Paranoid van Black Sabbath >:) ) middels die platenpers weer vlak(ker) probeer te krijgen. We gaan het beleven. En als het niet werkt, dan weten we dat en dan is er geen man overboord. Zo simpel is het soms.

• Jasphur
  • Nu online
Pierre schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:33:
[...]

Je maakt ons wel erg nieuwsgierig hoor, eerst maar even F1 afkijken lol.
Zo! Eindelijk. Hier de foto.

Van links naar recht en dan naar beneden
Genres komen van Discogs af

1: Maribou State - Kingdoms in Colour (genre: electronic post rock)
2: Ólafur Arnald - RE:MEMBER (genre: modern klassiek)
3: HNNY - Sunday (genre: downtempo, deep house)
4: Geotic - Abysma (genre: ambient, dance-pop) op de foto ligt deze nu ook op de speler.

Jasphur schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:57:
[...]

Zo! Eindelijk. Hier de foto.

Van links naar recht en dan naar beneden
Genres komen van Discogs af

1: Maribou State - Kingdoms in Colour (genre: electronic post rock)
2: Ólafur Arnald - RE:MEMBER (genre: modern klassiek)
3: HNNY - Sunday (genre: downtempo, deep house)
4: Geotic - Abysma (genre: ambient, dance-pop) op de foto ligt deze nu ook op de speler.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit Jasphur! Kun je weer lekker gaan genieten...

Voor de liefhebbers: quadrofonische plaaten spelen met een gewone platen speler via een decoder blijkt mogelijk te zijn als ik Techmoan's filmpje van vorige week zo zie:

• ksborg
rcor schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 07:42:
[...]

Ziet er goed uit Jasphur! Kun je weer lekker gaan genieten...

Voor de liefhebbers: quadrofonische plaaten spelen met een gewone platen speler via een decoder blijkt mogelijk te zijn als ik Techmoan's filmpje van vorige week zo zie:
[YouTube: Playing the first new Quadraphonic Vinyl Record in over 30 years]
Hij omschrijft het wel mooi. Dit is echt iets voor liefhebbers die erin die tijd een andere versterker en een dubbele set speakers voor neer wilde zetten. Tegenwoordig is het hebben van rear speakers heel normaal, maar dat komt ook wel doordat je het gewoon op het apparaat aansluit dat je vaak toch al nodig hebt voor het afspelen van de media. En er is nu natuurlijk veel meer aanbod in content die er gebruik van maakt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hebben ze natuurlijk niet zo slim gedaan met die decoder. Ik snap de 4 analoge uitgangen, maar maak er dan een digitale van. Meerkanaals versterkers en reveivers met meerkanaals analoge ingangen zijn een zeldzaamheid. Maar via coax of glas aansluiten snappen ze allemaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
Ik vroeg me vandaag iets af. Ik heb een Marantz SR7011 en een Audio Technica AT-LP5. Beide zijn voorzien van een ingebouwde phono-versterker. Die van de Audio Technica staat uit, ik gebruik die van de Marantz. Is er dan nog iets wat een losse pre-amp zou bieden van meerwaarde?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heel eerlijk vemoed ik van niet, tenzij je je graag op het gebied van psychoakoestiek en elfen die dingen bij maanlicht smeden begeeft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
The Eagle schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:33:
Heel eerlijk vemoed ik van niet, tenzij je je graag op het gebied van psychoakoestiek en elfen die dingen bij maanlicht smeden begeeft.
Dat pertinent niet! 😂😎

Als de versterking oid beter is, prima. Als het niks brengt behalve hocus pocus, houd ik liever m'n geld in m'n portemonnee.

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:22
Inmiddels ook maar een Knosti Disco Antistat aangeschaft. Mijn schoonvader heeft weliswaar een Okki Nokki waar ik ook mijn plaatjes op mag wassen. Maar ja, hij woont in Duitsland (kom er niet elke dag zal ik maar zeggen). En juist als ik een plaat wil wassen ben ik natuurlijk net geweest ;)

Net een batch van 15 LP's door de wasstraat gehaald. Dit gaat verrassend snel met zo'n Knosti. Valt me niets tegen. En dat uurtje drogen kan ik het geduld wel voor opbrengen :)

http://www.porrio.nl/lp/knosti_thumb.jpg

Mijn platencollectie

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

pporrio schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:38:
Inmiddels ook maar een Knosti Disco Antistat aangeschaft. Mijn schoonvader heeft weliswaar een Okki Nokki waar ik ook mijn plaatjes op mag wassen. Maar ja, hij woont in Duitsland (kom er niet elke dag zal ik maar zeggen). En juist als ik een plaat wil wassen ben ik natuurlijk net geweest ;)

Net een batch van 15 LP's door de wasstraat gehaald. Dit gaat verrassend snel met zo'n Knosti. Valt me niets tegen. En dat uurtje drogen kan ik het geduld wel voor opbrengen :)

[Afbeelding]
Ik zou alleen een andere vloeistof maken/kopen aangezien deze pluis geeft tijdens het afspelen op je naald, daar zijn meerdere voorbeelden te vinden in dit topic.

• pporrio
Pierre schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:41:
[...]

Ik zou alleen een andere vloeistof maken/kopen aangezien deze pluis geeft tijdens het afspelen op je naald, daar zijn meerdere voorbeelden te vinden in dit topic.
Ga ik doen. Ik maak wel eerst deze fles op. Daarna inderdaad een eigen brouwsel maken. De pluis die nu op de naald komt, haal ik er zo af met een beetje naaldreiniger/borsteltje.

Mijn platencollectie

• Vintage1967
Pierre schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:41:
[...]

Klopt, het Knosti-pluisje _/-\o_ .
Gewoon zelf mengen, zou ik zeggen. Onderstaand recept bevalt mij al een paar jaar prima:

- 4 delen 1 deel isopropylalcohol;
- 1 deel 4 delen demiwater, gewoon bij het Kruitvat;
- paar druppeltjes wettingagent.

En ja, een halve liter wetting agent is natuurlijk veel te veel :+ . Zelf heb ik ooit een flesje van 50 ml gekocht, maar die is blijkbaar niet meer leverbaar. Er zijn er ook die een druppeltje Dreft gebruiken.

In plaats van het filter van de Knosti, gebruik ik een ouderwetse eenvoudige huis-tuin-en-keukentrechter en een koffiefilterzakje. Houdt gewoon meer tegen dan het Knostifilter.

En zijn de LP's schoon en droog, dan ook een nieuwe binnenhoes gebruiken. Maar dat is waarschijnlijk een open deur ;) .

• pporrio
Vintage1967 schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:15:
[...]

Klopt, het Knosti-pluisje _/-\o_ .
Gewoon zelf mengen, zou ik zeggen. Onderstaand recept bevalt mij al een paar jaar prima:

- 4 delen isopropylalcohol;
- 1 deel demiwater, gewoon bij het Kruitvat;

En ja, een halve liter wetting agent is natuurlijk veel te veel :+ . Zelf heb ik ooit een flesje van 50 ml gekocht, maar die is blijkbaar niet meer leverbaar. Er zijn er ook die een druppeltje Dreft gebruiken.

In plaats van het filter van de Knosti, gebruik ik een ouderwetse eenvoudige huis-tuin-en-keukentrechter en een koffiefilterzakje. Houdt gewoon meer tegen dan het Knostifilter.

En zijn de LP's schoon en droog, dan ook een nieuwe binnenhoes gebruiken. Maar dat is waarschijnlijk een open deur ;) .
Bedankt voor het recept en de tips! Ik heb van die Nagaoka No 102 anti-static sleeves gekocht. Daar gaan de versgewassen plaatjes in.

Mijn platencollectie

• pporrio
Vintage1967 schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:15:
[...]
- 4 delen isopropylalcohol;
- 1 deel demiwater, gewoon bij het Kruitvat;
Moet dit niet 1 deel isopropylalcohol en 4 delen demiwater zijn?

Mijn platencollectie

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 00:16

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Als vervanger van het Knosti goedje heb ik een fles Walviswater gekocht, iemand daar ervaring mee? Heb het zelf nog niet gebruikt omdat ik al een tijdje geen nieuwe LP's meer heb gekocht. https://www.walvisproduct...record-cleaning-solution/

[Voor 16% gewijzigd door Wahloh op 30-09-2018 17:55]

Empire of Minis - een breed aanbod van hoge kwaliteit en betaalbare 3D geprinte miniaturen en bustes voor de schilder en tabletop role-playing enthousiasten. https://www.empireofminis.com

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Wahloh schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:55:
Als vervanger van het Knosti goedje heb ik een fles Walviswater gekocht, iemand daar ervaring mee? Heb het zelf nog niet gebruikt omdat ik al een tijdje geen nieuwe LP's meer heb gekocht. https://www.walvisproduct...record-cleaning-solution/
Dit gebruik ik zelf ook in mijn Knosti, vind het prima spul. Zie in ieder geval geen pluis op mijn naald.

• Vintage1967
pporrio schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:46:
[...]

Moet dit niet 1 deel isopropylalcohol en 4 delen demiwater zijn?
Ehhhhh.......ja, dus..... |:(
Ik pas de originele post meteen even aan voor er mensen zijn die dat advies op gaan volgen.

Wahloh schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:55:
Ik zelf gebruik QS audio vinyl cleaner:
https://www.hobo.nl/tonar...o4zDCp77mQGEaAtpkEALw_wcB

Laat geen residu achter (die bijv. een pluisje aan de naald veroorzaakt), en is niet duurder dan de originele knosti vloeistof...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

pporrio schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:38:

[Afbeelding]
Mooie wasstraat

Voor zwaar vervuilde platen werkt houtlijm ook erg goed.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 17:01
Jorgen schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:46:
Als de versterking oid beter is, prima. Als het niks brengt behalve hocus pocus, houd ik liever m'n geld in m'n portemonnee.
Ik vind het toch wat te snel om upgrades aan de phono voorversterker in de categorie elfen bij maanlicht te plaatsen, ik hoor duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld mijn Dynavox TC-750 t.o.v mijn Lehmann Black cube SE. De Dynavox presteert voor zijn prijs echt geweldig, maar de Lehmann klinkt voller en laat flink meer detail horen.

Naast elementen hebben dus ook voorversterkers naar mijn idee een grote invloed op het geluid. Ook niet zo gek gezien de kleine stroompjes die van een element afkomen.

• Vintage1967
musicfreak schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:50:
[...]

Ik vind het toch wat te snel om upgrades aan de phono voorversterker in de categorie elfen bij maanlicht te plaatsen, ik hoor duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld mijn Dynavox TC-750 t.o.v mijn Lehmann Black cube SE. De Dynavox presteert voor zijn prijs echt geweldig, maar de Lehmann klinkt voller en laat flink meer detail horen.

Naast elementen hebben dus ook voorversterkers naar mijn idee een grote invloed op het geluid. Ook niet zo gek gezien de kleine stroompjes die van een element afkomen.
Over het algemeen geldt: "Alle waar naar z'n geld" _/-\o_ .
En gelukkig kan iedereen zelf beslissen waar hij (of zij) geld in wil steken.
Bovendien zal iedereen op een gegeven moment een punt bereiken dat het goed genoeg is.
Kan het dan niet meer beter? Vast wel, maar het hoeft niet meer beter.

Ik hoor ook het verschil tussen een AT95E en een Expert Super. Maar of ik opnieuw zo'n zelfde bedrag zou neertellen? Die kans is er wel (behoorlijk groot, zelfs >:) ), maar ik weet het nog niet. Echter, mijn boxen vind ik niet echt top klinken. Toch ga ik die niet vervangen omdat ik ze zelden gebruik. Ik luister bijna altijd via een Sennheiser koptelefoon met een, in mijn oren dan toch, héél prettig geluid. Bovendien heb je met smaken en voorkeuren te maken. Niet alleen qua muziekstijl, maar ook qua klankkleur. En tenslotte heb je te maken met een hele keten van onderdelen in je setup die tot de klankkleur leiden zoals die is.

Maar even terug naar de voorversterker. Ik zou mij zo veel mogelijk inlezen (te beginnen in dit topic :+ ), een shortlist maken en, afhankelijk van de investering, kijken naar mogelijkheden om te testen en te vergelijken.

Note: ik gebruik zelf géén voorversterker. Mijn Yamaha versterker (echt geen topmodel of zo ;) ) heeft een Phono-ingang. Dat was een eis toen ik een versterker zocht. En laat ik nou heel tevreden zijn voor de manier waarop ik dagelijks naar LP's luister.

• Jasphur
  • Nu online
Mijn Yamaha heeft ook een phono in :D Top ding. De RS700. geen enkel moment spijt van deze versterker.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 17:01
@Vintage1967, mooi verwoord. Het is inderdaad ook een kwestie van smaak en hoe iets past in je set. Wat me echter de afgelopen jaren verbaasd heeft is hoe groot de invloed van een phono voorversterker op het totale geluid is.

Toen ik begon met vinyl draaien had ik een buizenversterker (die gebruik ik nog steeds overigens). Deze had geen phono ingang dus ik moest wel een voorversterker aanschaffen. En tsja, toen heb ik gelijk flink uitgepakt met die Lehmann...
Ik gebruik naast mijn Audio-technica AT440Mla ook regelmatig mijn AT95E element. En ook bij dit goedkopere element kan ik de effecten van een andere phono pre duidelijk horen. Die Lehmann en mijn Ifi iphono zijn ondertussen blijvertjes, en die Dynavox dan voor de afwisseling / reserve / weet ik veel. :)

• Vintage1967
musicfreak schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:12:
@Vintage1967, mooi verwoord. Het is inderdaad ook een kwestie van smaak en hoe iets past in je set. Wat me echter de afgelopen jaren verbaasd heeft is hoe groot de invloed van een phono voorversterker op het totale geluid is.

<knip>
Dank je. En ik begon niet voor niets met de opmerking over 'waar' en 'geld'.
Mij verbaast het niets hoor. Elk onderdeel van de keten in de setup is van invloed. Uiteraard heeft niet elk onderdeel even veel invloed. Maar alle, wat ik voor het gemak even 'actieve' componenten, noem, hebben echt substantiële invloed op het geluid. Oh ja, daar reken ik een element, stylus, naald en cantilever ook bij hoor ;) .

Ik moet bekennen dat het vervangen van de dunne, originele bodemplaat van de TD166 voor 18 mm MDF en een zak zand op de bodem van mijn Dual 704 geen hoorbaar effect hebben. Tenminste, voor mij niet. En ik ben op leeftijd en ben naar behoorlijk wat harde concerten geweest. Dat is misschien ook van invloed.....

Voor mij is het steeds de vraag: wat levert het mij extra aan kwaliteit op (hoe subjectief dat ook mag zijn) en hoeveel €€€ heb ik daar voor over? Dat blijft interessant.

In het verlengde van bovenstaande, ben ik ook nieuwsgierig hoe ik zelf de kwaliteit van MFSL en Japanse persingen ga ervaren. Tot nu toe houden de prijzen me tegen, maar dat er zulke persingen bij mij in huis gaan komen, dat staat wel vast.

• Vintage1967
Eindelijk!

Geen MFSL, maar jeugdsentiment:

Ondanks mijn (en dus ook hun) leeftijd, kan ik hier altijd nog smakelijk om lachen........
Ik heb deze in een van 'mijn' kringloopwinkels opgepikt uit de Euro-bakken.
Mijn puberdochter heeft al gedreigd niet naar huis te komen vanavond. Tja, moeilijke keuze......... >:) .

Onder deze LP kan je ook een test LP zien liggen. Ik ben benieuwd of die nou echt verschilt van de test LP die ik al heb (van Philips, geloof ik). Daar zal ik eens rustig voor moeten gaan zitten.

• pporrio
Vintage1967 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:49:
Eindelijk!

Geen MFSL, maar jeugdsentiment
Ondanks mijn (en dus ook hun) leeftijd, kan ik hier altijd nog smakelijk om lachen........
Niets mis met jeugdsentiment toch:

http://www.porrio.nl/lp/hsh89_thumb.jpg

Ik had in eerste instantie de cassette gekocht die destijds de hele zomervakantie mijn walkman niet meer uit is geweest :) Later de CD en LP op de kop getikt. Ik helemaal blij :D Sterker nog, ik ga de LP nu weer ff opzetten 8)

Mijn platencollectie

• Mrs Redhair
Heerlijke plaat met een dik ZZ top sausje, maar Billy F G. delivers a mighty fine blues album.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Vorige week iets gekocht via Discogs. De 1e keer dat ik zo iets gedaan heb. Wat een teleurstelling zeg. Alleen het vinyl ziet er goed uit. Hopelijk kan ik mijn geld terug krijgen. Iemand tips hoe ik zo iets kan regelen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44

momania

iPhone 30! Bam!

Eindelijk!

[Afbeelding]

Mijn puberdochter heeft al gedreigd niet naar huis te komen vanavond. Tja, moeilijke keuze......... >:) .

Onder deze LP kan je ook een test LP zien liggen. Ik ben benieuwd of die nou echt verschilt van de test LP die ik al heb (van Philips, geloof ik). Daar zal ik eens rustig voor moeten gaan zitten.
Oh vet die had ik ook als kind! Ga volgende keer in NL ook even zoeken!
Ik had er een stuk of 6, waaronder ook 'Verloor m'n koekie in de disco' :D

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• pporrio
Pierre schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:27:
Vorige week iets gekocht via Discogs. De 1e keer dat ik zo iets gedaan heb. Wat een teleurstelling zeg. Alleen het vinyl ziet er goed uit. Hopelijk kan ik mijn geld terug krijgen. Iemand tips hoe ik zo iets kan regelen.
Vervelend dat dit is gebeurd! Ik heb tot nu toe 23 transacties gedaan op Discogs en pas 1 keer ben ik teleurgesteld over de kwaliteit van een geleverde LP (de media zelf was door de verkoper gegradeerd als NM en bij levering bleek er op kant B een enorme diepe, duidelijk hoorbare kras te zitten).

Mijn ervaring is dat de verkopers op Discogs in het algemeen erg eerlijk zijn in het graderen van hun aangeboden LP's (staat van de media en staat van de hoes). Dat is ook logisch, als je dit als verkoper niet naar waarheid opgeeft krijg je ontevreden kopers en negatieve feedback op Discogs. Dan verkopen ze vanzelf op termijn niets meer ;)

Wat ik je kan aanraden:
1. Check bij je order even hoe de verkoper de media en de hoes heeft gegradeerd. Op Discogs kun je hier zien wat elke gradatie exact inhoudt. Controleer of de gradatie die de verkoper aan de LP (media en hoes) heeft gegeven klopt met wat je hebt ontvangen.

2. Neem contact op met de verkoper via een bericht bij de order en wijs hem op je bevindingen met daarin de verwijzing naar de door hem gegeven gradatie en omschijving. Kijk even hoe hij hierop reageert. Wellicht komt hij zelf al met een voor jou acceptabele oplossing.

3. Reageert de verkoper niet, of niet op een nette manier, geef hem dan vanuit de order een negatieve feedback en zet er exact in waarom. Dan weten toekomstige kopers ook waar ze zaken mee doen. Je kunt sowieso nog even kijken bij de feedback van de verkoper, of hij vaker een negatieve feedback heeft ontvangen.

Ik weet niet of het een dure LP was die je hebt gekocht. In het ergste geval moet je dit verlies nemen. Discogs bemiddelt volgens mij niet na een afgehandelde transactie. Alleen als een verkoper tijdens een transactie niet reageert binnen een bepaalde hoeveelheid dagen naar de koper.

Zoals ik eerder stelde heb ik van de 23 transacties pas 1 met een mindere ervaring. Dus mijn ervaring is dat de meeste verkopers op Discogs goed en eerlijk willen handelen.

[Voor 16% gewijzigd door pporrio op 03-10-2018 17:58]

Mijn platencollectie

• Vintage1967
Heel vervelend. Zelf verkoop ik af en toe wat via Discogs en vind het belangrijk om positieve feedback te krijgen. Ik hoop ook altijd dat, als een koper ontevreden is, hij of zij eerst contact met mij opneemt voordat er een negatieve feedback wordt gegeven.

En of jullie het geloven of niet, ik kan me goed voorstellen dat het met het 'graden' van hoes en met name LP, wel eens fout kan gaan. Zeker als je een echte handelaar bent met grote(re) volumes. De LP's die ik verkoop, heb ik zelf ook meerdere keren beluisterd. Ik beluister een verkochte LP nog een keer voor hij verzonden wordt en zelfs dan kan de twijfel wel eens toeslaan. Tja, alles zelf beluisteren is voor een handelaar natuurlijk niet te doen. En het maakt jouw ervaring natuurlijk niet minder vervelend.

En de stappen die @pporrio beschrijft, daar is geen speld tussen te krijgen d:)b . Alles staat of valt nu met de manier waarop jullie hier uit gaan komen.

• Mrs Redhair
Mijn ervaringen zijn louter positief, maar treed in contact met de verkoper. Dat is de aangewezen persoon waarmee je verder moet.
Succes.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@Vintage1967 @Mrs Redhawk @pporrio

Het is inderdaad jammer, terwijl de verkoper toch goede feedback krijgt. Ben nu aan het onderhandelen of ik mijn geld terug kan krijgen.

Hij wil een deel terug storten en dat ik dan het item kan behouden, maar het is zo'n slechte staat dat ik daar niet mee akkoord ga.

Ik heb dus voorgesteld om item terug te sturen naar Denemarken (dan betaal ik wel verzendkosten maar daar kan ik wel mee leven.)

Hoe graag ik het item wil hebben, dan maar in November naar de beurs in Utrecht :9

Bedankt voor de tips allemaal.

Update - Net een email via Discogs terug en hij gaat akkoord met het terug storten en het terug sturen naar Denemarken.

[Voor 9% gewijzigd door Pierre op 04-10-2018 07:58. Reden: Nieuwe info]

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:24
Vandaag op de laatste dag van mijn verlof nog 2 leuke platen binnen gekregen. Nog net op tijd!
Al weet ik niet of de onderste hier gekend zijn? Zijn Belgische trots, maar geen idee of ze ooit over de grens geraakt zijn.

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-05 14:57
Eindelijk!

Hahaha, laat ik die nu net vorige week ook gekocht hebben incl. "Maak er wat van".. Allebei voor 20ct. Heeerlijk! Mijn dochtertje vindt ze net zo fantastisch al ik het vroeger vond.

• Jasphur
  • Nu online
Contact opnemen met de verkoper.
Maar voordat je dat doet!

Kijk even bij je bestelling naar de status van de media: VG+, NM of M staan. Staat hier wat anders bijvoorbeeld G of G+, dan is de kans gewoon erg groot dat je sleeve niet mooi is. Als er dat er dus staat dan is het je eigen schuld dat je hem zo geleverd hebt gekregen. Je had immers kunnen weten dat de sleeve in slechte staat verkeerd.

Staat er NM of M en de hoes is stuk dan is dat door de post gekomen, heeft verkoper de verkeerde opgestuurd of heeft de verkoper gelogen over de status. In die gevallen zou ik gewoon contact opnemen met de verkoper en foto's maken van je kapotte sleeve.

Je kan de status van je media terugvinden bij je 'order'/

• Vintage1967
Dalike schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:41:
Vandaag op de laatste dag van mijn verlof nog 2 leuke platen binnen gekregen. Nog net op tijd!
Al weet ik niet of de onderste hier gekend zijn? Zijn Belgische trots, maar geen idee of ze ooit over de grens geraakt zijn.

[Afbeelding: vinyl]
Ik heb de ze een keer zien spelen. Volgens mij als voorprogramma van DeWolff. In alle eerlijkheid was ik niet echt onder de indruk van dat optreden. Tenminste, niet zo dat ik toen ook een LP heb gekocht. Misschien toch nog eens luisteren ;) .

• snippiestgem
Ik had laatst op amazon.de het laatste album dat nog miste in mijn collectie van Flume gekocht, na anderhalve week wachten werd hij bezorgd.

Nou ben ik bij het afspelen op een beschadiging gestuit. Er is een 'hapje' (zie foto) uit de zijkant genomen, terwijl de lp echt net uit een nieuwe verpakking kwam. Meteen Amazon gecontacteerd, maar toch vind ik het vreemd dat een gloednieuwe lp al zo beschadigd kan zijn. Het afgebroken stukje kon ik ook niet in de hoes vinden. Nu maar hopen dat ik met Amazon iets kan regelen.

Zoals te zien onder de tekst 'Flume', twee inhammen in de lp..

[Voor 4% gewijzigd door snippiestgem op 05-10-2018 14:50]

• Mathieux
  • Laatst online: 03-05 15:51
snippiestgem schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:49:
Ik had laatst op amazon.de het laatste album dat nog miste in mijn collectie van Flume gekocht, na anderhalve week wachten werd hij bezorgd.

Nou ben ik bij het afspelen op een beschadiging gestuit. Er is een 'hapje' (zie foto) uit de zijkant genomen, terwijl de lp echt net uit een nieuwe verpakking kwam. Meteen Amazon gecontacteerd, maar toch vind ik het vreemd dat een gloednieuwe lp al zo beschadigd kan zijn. Het afgebroken stukje kon ik ook niet in de hoes vinden. Nu maar hopen dat ik met Amazon iets kan regelen.
Dit is nog voor de lead-in groove, dus daar komt je naald nooit.
Waarom zou je dan een nieuwe LP willen? Dit doet toch niks af aan de geluidskwaliteit.
Ok er is een beschadiging, maar deze heeft volgens mij toch geen invloed op het afspelen?

• snippiestgem
Mathieux schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:09:
[...]

Dit is nog voor de lead-in groove, dus daar komt je naald nooit.
Waarom zou je dan een nieuwe LP willen? Dit doet toch niks af aan de geluidskwaliteit.
Ok er is een beschadiging, maar deze heeft volgens mij toch geen invloed op het afspelen?
Dat klopt zeker, maar dit is toch wel een lp die ik over tig jaar aan mijn kleinkinderen (bij wijze van spreken) wil laten zien en horen. Daarom vind ik het zonde dat ik een aardig bedrag neergelegd heb voor iets wat al beschadigd is.

Stel, je bestelt een nieuwe telefoon en er zitten krassen op de achterkant, dat heeft geen effect op de werking van de telefoon maar het lijkt me dat je daar niet mee akkoord gaat en contact opneemt met de verkoper?

• Jasphur
  • Nu online
Ik merk het steeds vaker bij nieuwe persingen dat juist dat soort kleine ongelukjes gebeurd zijn.
Zou het een gevolg zijn van het feit dat er te weinig persen zijn en te veel vraag?

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Jasphur schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:59:
[...]

Kijk even bij je bestelling naar de status van de media: VG+, NM of M staan. Staat hier wat anders bijvoorbeeld G of G+, dan is de kans gewoon erg groot dat je sleeve niet mooi is. Als er dat er dus staat dan is het je eigen schuld dat je hem zo geleverd hebt gekregen. Je had immers kunnen weten dat de sleeve in slechte staat verkeerd.
Dit is wat er bij staat, lijkt me wel duidelijk. De verkoper stort alles naar me terug.

https://tweakers.net/ext/f/jg7gOZmgUyEQsI4lH5vvuZYi/thumb.jpg

Maar bedankt voor de tips allemaal.

[Voor 8% gewijzigd door Pierre op 05-10-2018 15:24]

• Suggs
  • Niet online
Ik heb een Technics SL-D2 gekregen *O* . In combinatie met een Ortofon OM20 en een Art DJPreII een hele prettige speler. Technisch lijkt hij verder ook in orde: alle functies werken en de snelheid is stabiel. Alleen 2 problemen.
De eerste is dat de arm wat stroef loopt. Dat is met name hoorbaar bij de automatische terugkeer en het zakken van de arm. Hij ratelt dan een beetje, je hoort hem werken. Waarschijnlijk een kwestie van smeren, maar waar en waarmee? Ik ben absoluut niet thuis in de smeer- en glijmiddelen, dus als iemand mij advies kan geven met namen en rugnummers zou dat zeer welkom zijn. Kan daar zoiets voor gebruiken? http://www.green-vinyl.com/nl/spindel-olie.html. Deze gevonden in het topic hier: https://valveoilshop.com/...-classic-by-steiner-music

Tweede probleem lijkt wat groter: een zoemende trafo (getest en een aardebrom is het niet). Het geluid is niet hard, maar in een rustige kamer wel hoorbaar. Ik heb de speler open gemaakt en het lijkt er op dat er een andere trafo in zit. Volgens de service manual zou er een SLT 41PU1D in moeten zitten, maar op de trafo staat SLTF 5967. Ik kan over beide weinig informatie vinden. Iemand suggesties wat ik hiermee kan?

• Vintage1967
Suggs schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:24:
Ik heb een Technics SL-D2 gekregen *O* . In combinatie met een Ortofon OM20 en een Art DJPreII een hele prettige speler. Technisch lijkt hij verder ook in orde: alle functies werken en de snelheid is stabiel. Alleen 2 problemen.
De eerste is dat de arm wat stroef loopt. Dat is met name hoorbaar bij de automatische terugkeer en het zakken van de arm. Hij ratelt dan een beetje, je hoort hem werken. Waarschijnlijk een kwestie van smeren, maar waar en waarmee? Ik ben absoluut niet thuis in de smeer- en glijmiddelen, dus als iemand mij advies kan geven met namen en rugnummers zou dat zeer welkom zijn. Kan daar zoiets voor gebruiken? http://www.green-vinyl.com/nl/spindel-olie.html. Deze gevonden in het topic hier: https://valveoilshop.com/...-classic-by-steiner-music

Tweede probleem lijkt wat groter: een zoemende trafo (getest en een aardebrom is het niet). Het geluid is niet hard, maar in een rustige kamer wel hoorbaar. Ik heb de speler open gemaakt en het lijkt er op dat er een andere trafo in zit. Volgens de service manual zou er een SLT 41PU1D in moeten zitten, maar op de trafo staat SLTF 5967. Ik kan over beide weinig informatie vinden. Iemand suggesties wat ik hiermee kan?
Ik denk dat het 'probleem' met de ratelende arm eenvoudig is op te lossen. Allereerst een account aanmaken bij Vinylengine.com. Daar is de servicemanual van de speler te downloaden.

Bij de meeste van dit soort spelers zie je het mechanisme voor het laten bewegen van de arm, als je de platter verwijdert. Bij een speler die ik heb gehad, was het een kwestie van voorzichtig het betreffende onderdeel verwijderen, goed schoonmaken en opnieuw dun smeren met siliconenvet. Onderdeel weer plaatsen en spelen maar.

Ik heb een poging gedaan het te reinigen en smeren onderdeel weer te geven (pagina 7 van de handleiding):

In de handleiding wordt het Main Gear Ass'y genoemd en zit waarschijnlijk een klemringetje vast. Kijk goed hoe het zit voor je het verwijdert. Dat maakt het correct terugplaatsen makkelijker. Zit het niet (helemaal) goed, dan werkt het mechanisme niet.

Met de trafo kan ik je helaas niet verder helpen.
Succes in ieder geval!

• Suggs
  • Niet online
De handleidingen had ik daar inderdaad al gevonden. Ik ga er morgen eens rustig voor zitten, al had ik de oplossing eerder bij de arm dan deze hoek gezocht. Ik houd je op de hoogte.

• Vintage1967
En nou heb ik een probleempje met mijn TD166 waar jullie hopelijk bij kunnen helpen.

Alleen brom en op het rechter kanaal. Het linker kanaal is prima.
Bekabeling doorgemeten en alles is wat dat betreft in orde vanaf de arm (aansluitpunten van de headshell) tot de uitgangen (cinch) aan de achterkant van de speler. Geen kortsluiting, geen breuk.

Het probleem ontstond vanmiddag tijdens het afstellen van de headshell. Op een gegeven moment even brom, maar dat verdween na een paar tellen weer. maar toen ik de headshell later nog wat verstelde, was het einde oefening. Vanaf dat moment alleen maar stevige brom op rechts :( :( . Hierbij maakt het niets uit of de headshell met element is aangesloten of niet.

Wat ik heb gedaan:
- headshell met element verwijderd: brom;
- heashell met element geplaatst: brom;
- andere audiokabel: brom;
- andere versterker: brom;
- andere platenspeler: geen brom;

Conclusie: het probleem zit in de platenspeler :Y .

De aarde loopt via het rechter kanaal via de cinch, dus geen aparte aarddraad of zoiets. Hier is niets aan veranderd en het heeft nooit problemen gegeven.

Nou weet ik dat er ook een paar condensatoren zijn en die kunnen natuurlijk na zoveel jaren ook de geest hebben gegeven. Maar ik kan hier wel wat hulp en advies gebruiken voor ik van alles overhoop haal. Dus: als jullie een idee hebben..........

Edit 20.05: Aanleiding voor het opnieuw afstellen van de arm is dat het rechter kanaal altijd harder klinkt dan links. Ik dacht dat dat aan mij lag, maar mijn vrouw en dochter horen het ook. dus dacht ik deze middag te gebruiken voor het optimaal (lees: perfect :P ) afstellen van de TD166..........

[Voor 9% gewijzigd door Vintage1967 op 07-10-2018 20:07]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 18:46
Bij het opruimen nog wat oud vinyl teruggevonden :+

Nog nooit beluisterd en ik had ze bij mijn Guust Flater strips staan 8)

Mijn profiel op Discogs

• pporrio
@Vintage1967 De kans is heel groot dat het in je headshell/arm bekabeling zit. Probeer links eens om te draaien met rechts. Verhuist het probleem dan mee?

Mijn platencollectie

• pporrio
Nog even een LP tip voor als je een keer in de 2de hands bakken kijkt in de platenzaak of -beurs:

Mike Oldfield - Exposed

Dit is een fantastisch live album, vooral de uitvoering van Incantations (plaat 1) is geweldig! Echt 1 van mijn favorieten. 2de hands makkelijk voor onder een tientje te scoren en dat voor zo'n geweldige dubbel LP met dito geluidskwaliteit!

http://www.porrio.nl/lp/mo_exposed_front_thumb.jpg
http://www.porrio.nl/lp/mo_exposed_inside_thumb.jpg

Mijn platencollectie

• Vintage1967
pporrio schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:25:
@Vintage1967 De kans is heel groot dat het in je headshell/arm bekabeling zit. Probeer links eens om te draaien met rechts. Verhuist het probleem dan mee?
Dank voor het meedenken. Het moet bijna iets met aarde zijn. Toevallig loopt de aarde via het rechter kanaal. En precies dat kanaal heeft het probleem. Ik denk dat ik komend weekend (eerder heb ik ws geen tijd :N) met de soldeerbout aan de slag moet. Eerst helemaal los, den stap voor stap de keten langer maken en kijken wanneer het probleem zich weer voordoet.

Het wordt vast wel opgelost, het is alleen jammer dat ik niet de mogelijkheid heb om mijn andere platenspeler in de woonkamer te zetten en toch LP's te kunnen luisteren. Afijn, het is niet anders.

• pporrio
Vintage1967 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:26:
[...]

Dank voor het meedenken. Het moet bijna iets met aarde zijn. Toevallig loopt de aarde via het rechter kanaal. En precies dat kanaal heeft het probleem. Ik denk dat ik komend weekend (eerder heb ik ws geen tijd :N) met de soldeerbout aan de slag moet. Eerst helemaal los, den stap voor stap de keten langer maken en kijken wanneer het probleem zich weer voordoet.
Zitten er aan de groene draad van de armbekabeling 2 connectoren bij jou? En zo ja, is die 2e connector goed verbonden?

Mijn platencollectie

• Vintage1967
pporrio schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:43:
[...]

Zitten er aan de groene draad van de armbekabeling 2 connectoren bij jou? En zo ja, is die 2e connector goed verbonden?
Dat ga ik inderdaad allemaal uitzoeken. Mogelijk is dit aanleiding om de aarding meteen goed aan te passen. Dat wil zeggen, via een aparte draad en niet meer via de aansluiting van het rechter kanaal.

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:55
Sinds vandaag ben ik lid van de Paradiso Vinyl Club. Vooral de maandelijks opgestuurde muziek lijkt me een leuke manier om een collectie te bouwen en nieuwe muziek te ontdekken.

Mensen die ervaring hebben met dit concept?

• Jasphur
  • Nu online
assasinbats schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:58:
Sinds vandaag ben ik lid van de Paradiso Vinyl Club. Vooral de maandelijks opgestuurde muziek lijkt me een leuke manier om een collectie te bouwen en nieuwe muziek te ontdekken.

Mensen die ervaring hebben met dit concept?
Persoonlijk word ik hier niet warm van. Maar dat heeft meer met het type muziek wat in Paradiso ontdekt wordt te maken dan wat ze aanbieden, waar ik echt niks mee heb. Maar 6 euro per maand voor elke maand o.a. een 7inch is een prima deal.

Zelf zou ik graag ooit eens een abbonement willen hebben op Vinyl Me, Please.

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:55
Jasphur schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:10:
[...]

Persoonlijk word ik hier niet warm van. Maar dat heeft meer met het type muziek wat in Paradiso ontdekt wordt te maken dan wat ze aanbieden, waar ik echt niks mee heb. Maar 6 euro per maand voor elke maand o.a. een 7inch is een prima deal.

Zelf zou ik graag ooit eens een abbonement willen hebben op Vinyl Me, Please.
Dat ziet er ook leuk uit! (en verschepen naar NL volgens de FAQ)
Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee