Beste medeTweakers,
Hier mijn buildje van een PC van max 999euro
Waarom deze build?
Met dit buget kan je al een mooie computer in elkaar gaan steken, niet perse een high end maar wel die van alles wat weg heeft(mijn stijl

).
Hiervoor heb ik gekozen voor de
Intel® Core™ i5-4670K processer, deze cpu is zeker en vast een mooie omdat een een goede base frequentie heeft met vele mogelijkheden en als extra nam ik natuurlijk de 4670
K type ,dit is net dat tikeltje beter
Voor het moederbord koos ik voor
ASUS Z97-PRO GAMER, ik ben voor de Z97 reeks gegaan omdat dit gewoonweg een goede reeks is die zeker wel wat kan hebben en waar je zeer leuke dingen mee kan bereiken. Kortweg goed en top performence.
Voor de opslag heb ik gekozen voor een
combinatie van HDD en SSD Mushkin Chronos G2 120 GB + Seagate Barracuda 7200 1TB: Alleen een ssd is goed als je puur voor prestaties gaat en alleen maar het snelte van het snelste. Dit is ook niet de bedoeling bij deze build en ssd's zijn nog redelijk duur, daarom deze combinatie, de SSD zou ik persoonlijk voor het OS houden en mss een vaakgebruikte toepassingen en kleinere games die je vaak speelt en de HDD voor al de rest die je nog hebt
Als behuizing koos ik voor
Corsair Carbide 300R puur omdat het oog ook wat wilt

en qwa koeling enz heb je genoeg mogelijkheden.
Voor het RAM ga ik voor
Corsair 8 GB DDR3-2133 Kit: RAM is altijd een moeilijkere keuze omdat je zoooo veeeel keuze hebt daaom koos ik voor DDR3 8GB met de snelheid 2133MHz.
Hierbij zal je toch wel wat extra performence gaan krijgen en 8GB is genoeg voor de meeste gebruikers. en anders is er nog plaats voor extra ram voorzien
Voor de grafische kaart ga ik voor
ASUS STRIX GTX960 de 960 reeks is zowat de "mid" klasse.
Voor de meeste games ga je zeker nog een mooie beeldweergave hebben en op hogere setup kunnen gamen wat weer mooi meegenomen is voor deze prijs, waarom deze asus strix het een zeer mooie kaart met goede performance en de ventilators gaan pas aan bij 60graden wat weer ten goede komt van het verbuik
Voor de voeding ging ik voor
Cooler Master G750M waarom deze, omdat ik liever wat teveel heb dan te weing en naar later toe heb je genoeg speling en ruimte voor upgrades
Bij deze mijn buildje met wat uitleg hoe en waarom, en voor de rest wens ik elke deelnemer veel succes en vooral veel plezier met het maken van je eigen build!
Met vriendelijke groeten
Glen