[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 68.980 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Hierbij mijn inzending!

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/16jq8b4.png

Heb voor de Gtx 960 4gb van asus gekozen omdat ik er nu 1 in mijn systeem heb zitten. Samen met deze voeding en moederbord kan ik ze mooi in sli zetten!

[ Voor 21% gewijzigd door Wulfric92 op 04-05-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoon_jasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-06-2022
Nou hier mijn inzending. voor mijn pc
twee ssd's in rate 0
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IdvOqlq.png

[ Voor 80% gewijzigd door gewoon_jasper op 04-05-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 20:18
Motivatie:
Ik ben al een jaartje bezig met mijn opleiding applicatieontwikkeling. Hiervoor gebruik ik een laptop, maar die is eigenlijk alleen geschikt voor lichte applicaties/games. Hij hapert en valt soms zomaar uit, wat niet fijn werkt. Ook lijkt het me fijner werken en programmeren achter een desktop (met bijvoorbeeld een mechanisch toetsenbord) dan achter een laptop. Ik wil ook graag ook wat zwaardere spellen kunnen spelen, zoals bijvoorbeeld GTA 5 op hoge instellingen.

De build:
Omdat ik de PC wel mee wil kunnen nemen heb ik gekozen voor een ITX build. De behuizing heeft een raampje, omdat ik natuurlijk wel naar binnen wil kunnen kijken :P.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hB86I/9e57969ec8.jpg

Ik heb gekozen voor een setup met een i5-4460 processor, omdat ik niet hele zware applicaties ga draaien, maar geen bottleneck wil hebben tijdens gamen. Het moederbord is een ASRock Z87m extreme. Deze heeft 3 16x poorten, en Crossfire en SLI zodat ik later nog zou kunnen uitbreiden. Ik heb bij het kiezen van de voeding(750W) hier ook rekening mee gehouden.
8gb werkgeheugen is voor mij meer dan genoeg.

De videokaart is een R9 290X. Deze is geschikt voor de zwaarste games. Ook heeft hij ondersteuning voor het later uitkomende DirectX12. Als opslag heb ik gekozen voor een 250gb ssd. Ik verwacht dat dit in het begin genoeg is, maar ik voeg waarschijnlijk later nog een HDD toe.

[ Voor 13% gewijzigd door Frikandel op 04-05-2015 23:19 . Reden: plaatje te groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rallygek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
Dit is wel een leuke bezigheid geweest om een sterke GAMEmachine van te maken voor 999 euro zijn zekere compromissen te verwerken :-)

Ik heb gekozen voor AMD A10 configuratie ( dit bespaard ruim 100 euro ) die ik een Nvidia GTX970 heb geïnvesteerd. een Ati R290X zal ook een optie kunnen zijn.
De harde schijven SATA en SSD zijn met extra garantie ( 5 jaar )
SSD voor heb ik gekozen voor ultieme snelheid van de besturingssysteem en 1TB WD Black is bedoeld voor programma's en data.
De 600W voeding is modulair en voldoet met reserve om alle componenten van power te voorzien.
De kast oogt super strak en is goed genoeg om deze hardware koel en stil te houden.
DVD brander/speler is bijna niet meer nodig maar toch makkelijk om eentje in de PC te hebben.
ik zal zeker zo'n pc'tje willen testen of het echt 999 euro goed genoeg is om alle spellen van deze tijd met alle gemak te kunnen spelen ;)
Alternate 999euro conifiguratie

[ Voor 11% gewijzigd door rallygek op 04-05-2015 16:23 ]

T(h)om@s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/70f8zt.png

Aangezien ik in september ga beginnen aan de studie Bedrijfswiskunde in Tilburg, betekent dit dat ik ook uit huis ga. Op mezelf in een studentenkamer aan de andere kant van Nederland (Woon nu in Huizen).

Jammer genoeg is laatst mijn trouwe Dell laptop overleden en is het dus de hoogste tijd om weer terug te gaan naar een dekstop! Hierbij dus in een mooie compacte kast om ruimte te besparen, aangezien studentenkamers meestal niet al te ruim zijn.
.
Wel een erg krachtige pc niet alleen voor alle office en programmeer opdrachten die ik zal gaan maken, maar ook om af en toe een spelletje te spelen. Kortom een pc waaraan ik mijn gehele studietijd veel plezier ga beleven!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentomas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 22:28
PC Builder actie

Deze pc zal non-stop gebruikt worden voor network storage, video streaming & transcoding en gamen. De volgorde is anders dan bij de gebruikelijke tweaker en toont de twist in mijn prioriteiten.

Deze combinitie zou goed moeten scoren op de vlakken van betrouwbare opslag, laag stroom gebruik, cpu intensieve taken en een lage geluidsopbrengst. De machine zal 24/7 aan staan en met oog op het stroom verbruik is de keuze gemaakt voor de CPU, voeding en kast. Zo'n mooie jongen stop je natuurlijk niet weg in een klein kamertje maar dan mag hij geen geluidsoverlast veroorzaken in de rest van het huis, dat woog mee in de keuze voor de kast en de luxe koeler. Films worden in de huiskamer gekeken met een chromecast i.c.m. Plex server op de PC, dat vereist wel een sterke CPU die, met oog op de toekomst, ook 4K kan transcoderen. Een bijkomend voordeel van deze gruwelijke CPU is dat de aanwezige GPU voldoende power biedt voor de games die ik speel.

Het zou een welkome upgrade zijn voor veel aspecten van mijn vrije tijd en die van mijn huisgenoten.
Mijn huidige thuisserver zou daarmee overbodig worden en zal ik dan doneren aan stichting leergeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dowaa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 13:00
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hVomC9e.png

Voor deze jongen zou ik mijn 360 uit het raam gooien! Past mooi in het kastje onder de TV, waar ie mijn Raspberry Pi zou vervangen als HTPC/NAS :P. Met dat grafische geweld kan ik ook nog eens The Witcher 3 doen vanaf de bank, ideaal dus!

Leuke actie, alleen jammer dat ze hem zelf in elkaar zetten. Dat vind ik namelijk een van de leukste dingen van een custom PC ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Motivatie:
Mijn vriendin woont in Engeland, we hebben elkaar ontmoet in de Tera Online MMO en spelen die dan ook graag samen als ik daar ben. Mijn 5-jaar oude laptop trekt dit echter niet bijzonder goed (8-16 FPS), een kleine PC die bij de handbagage in kan zou ideaal zijn. ze heeft een dual monitor setup dus ik kan wel een monitortje lenen :). Lekker knus met zijn tweeën aan hetzelfde bureau.

Ik ben nu werkelijk al dagen bezig met het kiezen van de onderdelen om een computer samen te stellen die zo licht, klein and krachtig mogelijk is zonder het risico te lopen dat de koeling roet in het eten gooit. Na meerdere revisies en het lezen van reviews van de verschillende componenten ben ik er eindelijk uit. Ik ben er van overtuigt dat deze PC helemaal perfect is waar ik hem voor wil gebruiken.

Een heel kleine vliegveld vriendelijke vloeistof vrije mini PC. Krachtig genoeg om games op hoge settings te spelen, zelfs thuis op mijn WQHD monitor en zo klein en licht dat die ook makkelijk bij de handbagage in kan. Volgens mijn berekeningen komt deze PC uit op een gewicht van 6,51KG. Dan is er naast de PC in de handbagage koffer alsnog ruimte over voor bijna 5,5kg aan kleren.

Het toetsenbord is gekozen omdat deze meer dan 3 knoppen tegelijk ingedrukt aankan (in tegenstelling tot mijn laptop). Mijn anderhalve kilo zware Razer Ultimate is helaas te zwaar.

"Featherweight Champion" in de Alternate PC Builder
Afbeeldingslocatie: http://107.imagebam.com/download/rUwbxWdcJu1ulk6hm5Z2GA/40980/409794173/featherweightchampionwithkeyboard.png

[ Voor 120% gewijzigd door Xthemes.us op 15-05-2015 15:00 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BravoZeroSierra
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09-2023
Mijn Ultieme PC

Na wat puzzelen op Alternate deze (geweldige) :*) setup gecreëerd;

Afbeeldingslocatie: http://i571.photobucket.com/albums/ss158/bravozerosierra/Tweakers/Configuratie%20Tweakers_zpsdvp4la35.png

Waarom ik mijn configuratie moet winnen en niet al die andere Tweakers?

Uiteraard omdat ik op 17 mei jarig ben en dit voor mij het perfecte verjaardag cadeau zou vinden :) .

De bedoeling was dat ik zelf een systeem zou gaan kopen (had toestemming van mijn vrouw ;) ), maar door een rekenfout van onze financieel adviseur (aankoop van een huis) moest er meer eigen geld bij.
Tja, mijn reactie was dan maar geen gordijnen maar mijn vrouw dacht daar anders over *zucht*.

Maar misschien is de redactie van "Tweakers" _/-\o_ liever dan mijn vrouw !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLion
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 22:21
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EuEECgN.jpg

Dit is mijn setup. Ik zou graag een krachtige pc willen, omdat ik die nooit heb kunnen betalen helaas.
Een krachtig systeem met SSD, ik heb nog wel een extra HDD liggen die het opslagvolume zou kunnen vergroten :)

2x4gb aan ram, want 8GB lijkt mij een lekker groot werkgeheugen om mee te werken en verschillende programma's te draaien en is daarnaast gemakkelijk uit te breiden. De GTX 970 is er natuurlijk voor het betere gamewerk :*) Het moederbord heb ik gekozen omdat het me wel een prima moederbord leek. Eerlijk gezegd zou ik niet goed weten welk moederbord beter is en waarom.

Waarom verdien ik deze prijs?
Ik zal niet zeggen dat ik het meer verdien dan sommige mensen hier, maar een dergelijke meevaller zou ik wel eens kunnen gebruiken. Voor een dergelijk systeem zou ik jaren moeten sparen, dus voor mij is het de vraag of het het wel waard is om dat te doen. Een nieuwe pc zou me gigantisch op weg helpen met mijn opleiding en juist de ontspanning naast die opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
Zit al tijdje (pak 'm beet 2 jaar) te dubben voor een upgrade, werkgeheugen en processor kernen mogen er wel wat meer worden t.o.v. huidige setup welke ook al weer 6 jaar (!!!) oud is. Video en-/recoden, fotos nabewerken en virtuele machines opzetten en gebruiken voor testjes en zelfstudie varen daar wel bij. En als verstokte AMD fan kom ik dan op dit systeem uit.

Om het werken (in de woonkamer) aangenaam te houden (ook voor mijn vriendin) een nette stille voeding met kabelmanagement (ik ga er toch wel van uit dat deze setup natuurlijk in onderdelen verstuurd zal worden).

Met mij mee migrerend dan natuurlijk wel mijn huidige 'ziel' aan opslag: 1 maal SSD, (werk) en 3 maal HDD (storage + interne backup) uit huidige PC om het een en ander behapbaar te houden. Net als natuurlijk de USB schijven (backup van de backup) en de bluray brander.

Videokaartje er in zodat ik ook nog eens fatsoenlijk een (offline en singleplayer) spelletje kan spelen. Zonder af en toe FlatOut, Portal, SaintsRow, Borderlands of Cities SKylines (om er maar een paar te noemen waar ik toch iedere keer weer bij terug kom) gaat het natuurlijk niet goed komen. En dit kaartje lijkt me voor mij meer dan voldoende om er weer een paar flink jaar tegen aan te kunnen zonder weer verder te moeten investeren.

Afbeeldingslocatie: http://l13.nl/images/tweakersentry_nieuwepc_small.png
(update: of je leest de handleiding van img bb codes even goed door...)

[ Voor 7% gewijzigd door Znisses op 04-05-2015 16:33 ]

Just another cog in the murdermachine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xszander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-08 20:06
Beste Tweakers redactie,

Ik heb voor de onderstaande setup gekozen omdat ik als elektronisch artiest zijnde veel processorkracht nodig heb. En ik denk dat deze computer dat kan bieden. Als student heb ik helaas nog geen geldboompje staan en daarom zou deze computer een uitkomst bieden.

Met deze krachtige devil's canyon processor en een mooi gigabyte moederbordje zou ik voorbereid zijn op de toekomst! Mijn oude en extreem langzame macbook begint mij zo langzamerhand op de zenuwen te werken en daarom alleen al bedankt voor de kans op iets dat mij uit mijn lijden kan verlossen ;)

Ik hoef jullie denk ik niet uit te leggen waarom dit een mooie setup is.
Stel nou dat ik zou winnen wordt het denk ik lang sparen voor een mooie grafische kaart en een ssd!
Het zou een grote hulp zijn i.v.m. mijn vervolgstudie komend jaar.

Ik hoop dat ik jullie aan de hand van deze motivatie een beetje overtuigd hebt.

Nogmaals bedank voor de mogelijkheid! :$

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/143hzba.png

[ Voor 3% gewijzigd door xszander op 04-05-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulvi
  • Laatst online: 08-08 15:22
Ik bezit momenteel 2 schermen en zou op het andere scherm een extra mulitmedia pc willen aansluiten.
Dit om er een gedeelde server/game pc van te maken.
Zo kan ik:
- Wanneer er een maatje langs komt met zn 2e gamen op allebei 1 pc.
- Films aanzetten op de extra pc.
- Bepaalde (games/software) hosten vanaf deze pc.

Ik zou hem later wel stiekem uitbreiden bij alternate 8)

Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w21/luapvi/alternate_zpsliblpyoz.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Paulvi op 04-05-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunarEagle
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
Hierbij mijn ultieme gaming PC
Ik ben gegaan voor een GTX 970 zodat bijna alle games op de hoogste settings gespeeld kunnen worden.
Voor processor ben ik gegaan met de i5-4690k met de Hyper 212 koeler zodat je makkelijk kunt overklokken.
Ik heb geen SSD gekozen om zo geld te besparen en 1TB is genoeg opslag.
8 GB geheugen is ruim voldoende voor de meeste games.
De case die ik gekozen heb voor dit systeem is de Zalman Z11 plus omdat het een mooie case is en omdat ik het ook belangrijk vindt dat een computer er goed uit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QoZVTIf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyhe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-11-2021
Ter vervangen van mijn oude nas.
AMD athlon 64 x2 2GB ram.
Was het toch een keer tijd voor iets beters.
http://postimg.org/image/psu9yp05p/.
Een setup die veel beter en zuiniger is.
En ECC DDR3 ram dat toch een voordeel heeft tegen over DDR2.
Dus ik hoop dat tweakers en alternate mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmmeeehhh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 11:56
Compleet andere build als de meeste hier:
Geen game machine, maar een render node!
Ik werk als 3D freelancer en je kan nooit genoeg renderkracht hebben. Een aparte render machine er bij is dus ideaal.

Vereisten:
-Kleine formfactor.
-Snelle CPU
-Zuinig (gold label PSU)
-Stil maar toch goede koeling (die omhoog blaast, ivm formfactor van de gekozen kast)
-Genoeg opslag (voor cache en renderfiles)

De gekozen build voldoet aan al deze eisen, heeft alleen hoogwaardige componenten en blijft net onder de 1000 euro. Een aparte GPU was niet nodig dus die heb ik achterwege gelaten.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hB7If/e8bbd721c2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arabar NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:43
Hierbij mijn inzending. Zeer leuke actie!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2hebi2u.jpg

Deze config zou met gemak mijn huidige (game)pc kunnen vervangen. Mijn first gen i3 werkt nog, maar dit houd natuurlijk niet over tezamen met mijn GTS 450 kaartje.
Ik heb voor een i5 processor gekozen met goede overclock mogelijkheden, mocht dit überhaupt nodig zijn in de toekomst. Zeer krachtige cpu, met genoeg power om de videokaart in dit systeem te kunnen ondersteunen.
De keuze voor 16GB geheugen heb ik gemaakt zodat het systeem meer future-proof is. Liever ga ik gelijk voor 16GB dan eerst 8, en er eventueel later 16GB van te moeten maken.
Voor de grafische kaart is mijn keuze gevallen op de iets goedkopere variant van MSI GTX 970. Ik game op 1080p en hiervoor heeft deze kaart meer dan genoeg power, en zal ik de iets hogere klok van de duurdere MSI kaart niet missen.
Voor de opslag heb ik een simpele harde schijf van 1TB gekozen, omdat mijn huidige pc al voldoende opslag, en een SSD aan boord heeft. Alsmede een dvd-brander. Windows 7 heb ik ook nog liggen met licentie.
Dit alles heb ik proberen te huizen in een, naar mijn smaak, mooie budgetkast met blauwe elementen. Het moederbord, geheugen, cpu-fan en in mindere mate de videokaart hebben dit ook.

Nogmaals een zeer leuke actie! En in ieder geval bedankt voor een middagje mogen wegdromen (lees kwijlen) bij een dikke game-pc!

[ Voor 1% gewijzigd door Arabar NL op 04-05-2015 16:48 . Reden: Windows licentie toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cmI3XJWfZqxWOjy3MGeK46uZ/full.png?nohitcount=1

Deze pc, zo snel als de brandweer (voor 3 cent onder het budget) kan ik alle nodige game nood vervullen. Deze PC met een mooie grafische kaart en een I3 processor die je nog een flinke slinger kan geven qua snelheid, die geprikt zit op een ontzettend snel moederbord met meer dan genoeg en snel geheugen. Dit prachtige systeem kan ik wel gebruiken aangezien mijn huidige pc de meeste brandjes(games) niet kan blussen. Kortom met dit systeem kan dat zeker wel.

[ Voor 60% gewijzigd door Jornzor op 06-05-2015 10:31 ]

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337LutZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 20:13
Mijn oude AMD X6 machine is al een tijd aan vervanging toe. Het AMD FX fiasco wilde ik graag skippen maar had nog geen budget voor een goede intel machine. Deze machine is voor mij de perfecte mix voor development, design en gaming.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hB7VE/c94c4a43d3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 19:41
Aller eerst wil ik Tweakers en Alternate bedanken voor deze top actie!

Voor mijn build heb ik een perfecte basis server voor thuis samen gesteld! Voor de storage ga ik er nog 4TB WD RED schijven bij plaatsen.

Het is de bedoeling dat hier mijn films, series, familie foto's, documenten en web sites op gaan draaien! Met daarvoor natuurlijk ook de toepasselijke software zoals Windows Server, Plex Media Server, CouchPotato, Sonarr en Pydio voor een private cloud!

Ook virtualisatie en mail server word iets leuks om op deze server mee te hobbyen! Hiervoor ben ik van plan Hyper-V en Exchange te gebruiken. Vandaar de XEON cpu en de 32GB RAM.

De onboard LAN aansluitingen zijn perfect, vooral de Killer chip. Daardoor kan ik de server ook als DNS, DHCP en monitoring server in gaan zetten. Ik hoop ook de 2 NIC's te gebruiken voor NIC teaming in Windows zodat er nog sneller data over het netwerk naar alle gebruikers kan.

De kast is perfect zodat er niet te veel stof in komt. De plekken waar geen fan zit zijn netjes afgedekt. Een nieuwe cpu fan plaats ik later in aangezien het budget op was.

De video kaart was benodigd door de cpu en mobo die geen onboard graphics ondersteunen.

Je kunt mijn build ook bij Alternate zelf bekijken: https://www.alternate.nl/...289c918d496efd9101b7efdf2

Afbeeldingslocatie: https://familie-mol.nl/images/C9LaOqk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadly
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Bedankt Tweakers en Alternate voor deze fantastische actie!

Motivatie:

Sinds ik samen ben gaan wonen komen mijn vrienden minder vaak langs. Kennelijk is ons huisje te burgerlijk geworden, want wij worden vaak gevraagd zelf het huis uit om naar onze vrienden toe te gaan. Wij hebben nu een leuke woonkamer, maar die wordt nog niet volledig benut. Er mist nog een multimedia build voor o.a. films en gaming op de TV. Met deze compacte PC kunnen wij films streamen, muziek luisteren, local multiplayer games spelen (de controllers hebben wij al) en noem maar op. Hiermee hoop ik dat er weer wat meer gezelligheid bij ons in huis komt. En op rustige avonden kan ik, door bijvoorbeeld samen een potje te gamen of door samen te leren dansen met behulp van voorbeeld filmpjes, tijd doorbrengen met mijn vriendin.

Qua onderdelen heb ik geprobeerd de middenweg te vinden tussen stilte en performance. Daarbij is zoveel mogelijk gelet op kleurstelling, maar helaas paste een zwart/rode voeding net niet in het budget. Met een SSD en harde schijf, een prima video kaart (welke net in zou moeten passen!) in een kleine behuizing denk ik dat dit een goede PC op klein formaat is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uAs4EOn.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOne
  • Laatst online: 12:13
Motivatie:
Ik heb al een tijdje een desktop PC voor school en gaming willen samenstellen, maar als student heb ik niet veel geld om dit te realiseren. Wel zit ik op een ICT opleiding waarbij ik meer kennis krijg over computers, en dat helpt al veel.

Keuze configuratie:
Een stille en snelle PC waarmee niet al te zware games op gedraaid worden, maar wel met meer dan voldoende upgrade mogelijkheden. Volgens benchmarks moet dit games zoals Counter-Strike: Global Offensive zeer goed kunnen draaien, maar 's avonds en 's nachts ook gewoon rustig door kunnen draaien zonder mensen wakker te maken.

De Intel Core i5 processor heb ik gekozen omdat het meer dan voldoende is voor wat ik van plan ben met het systeem, en die overgeclocked kan worden als de prestaties minder worden. Gekoeld met de super betrouwbare Cooler Master Hyper212 EVO.

Een micro-ATX moederbord is klein, maar biedt genoeg ruimte voor uitbereiding. En het is blauw, mijn favoriete kleur :D Heb zelf een beetje wisselend ervaring met MSI, maar de moederborden zijn goed volgens reviews.

8GB RAM, want 16GB is nog te duur, kan later naar geüpgrade worden.

Snelle Samsung SSD en 2TB harde schijf opslag is meer dan voldoende voor nu.

Asus GTX 960 Strix, want deze heeft de beste koeler ooit (mijn mening). Als er nou een Strix Blue was... De GTX 960 is voor nu goed genoeg, ik speel toch niet té zware games, en 1080p is nog goed genoeg.

Cooler Master G650M, want je kunt nooit mis met Cooler Master, goedkoop én betrouwbaar.

Ik zat te twijfelen over de behuizing, maar ik denk dat de Aerocool Dead Silence Cube er uniek uit ziet. Ook super stil, adverteert Aerocool.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TlDYu4hl.png

Dank aan Alternate en Tweakers voor deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/97Vdfkt.png

Het idee achter deze setup is dat ik al een redelijk goede pc heb.

De onderdelen in deze configuratie zijn zo gekozen dat:
  • De videokaart gelijk is aan mijn huidige, zodat ze in een crossfire setup geplaatst kunnen worden
  • Het moederbord een upgrade is ten opzichte van mijn huidige
  • De kast die ik nu heb is goed, maar toch stoor ik me snel aan resonantie/geluid. Daarom heb ik gekozen voor een stille kast om de onderdelen in samen te voegen
  • De CPU is misschien handig als backup, maar eigenlijk alleen gekozen omdat het van de spelregels moet
  • Het geheugen (2x8gb) is nagenoeg gelijk aan mijn huidige geheugen. Samen vormt dit een mooie quad opstelling van 4x8gb.
  • De voeding is aan de stevige kant om alle harde schijven die ik heb plus de nieuwe SSD te voeden. Samen met een crossfire opstelling, kan dit zeker geen kwaad.
  • Een extra koeler is niet nodig, deze heb ik al.
mijn huidige inventaris waarvan het moederbord, voeding en de kast dus niet onderdeel worden van de nieuwe setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2311H Zwart€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint S250 HD200HJ, 200GB€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 80,95€ 80,95
1Sharkoon Rebel9 Pro Value€ 0,-€ 0,-
1Sennheiser PC 360 G4ME€ 0,-€ 0,-
1Asus Xonar DG€ 28,50€ 28,50
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 60,80€ 60,80
1Avast! Internet Security 2014€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 8 Pro N EN-GB 64 bit€ 0,-€ 0,-
1Roccat Taito 3mm Mid-Size€ 14,37€ 14,37
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 249,-€ 249,-
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 38,-€ 38,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,99€ 54,99
1Corsair CX600M€ 75,-€ 75,-
1Steelseries Rival€ 50,95€ 50,95
1Crucial MX100 256GB€ 100,95€ 100,95
1MSI Radeon R9 280 Gaming 3G€ 212,95€ 212,95
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 98,-€ 98,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.064,46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acatli40
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-09 07:40
Een arme jongen die geen PC heeft met maar 1 stopcontact thuis hoop ik deze configuratie te bemachtigen. Deze topic heeft mij gemotiveerd om een PC samen te stellen met het geweldige PC builder tool van Alternate.

Hieronder mijn samenstelling.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LJ6INLC.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Acatli40 op 04-05-2015 16:51 . Reden: foto geupload ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lester Burnham
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2022
Afbeeldingslocatie: http://i280.photobucket.com/albums/kk196/LesterBurnnham/Alternate%20PC%20Build%20Inzending_zpso3juai6g.png

Ik speel graag de nieuwste games, en af en toe werk ik ook aan een video-projectje. Ik ben sinds een paar jaar overgestapt naar PC gamen, laatst heb ik nog mijn Xbox 360 verkocht (óók via Tweakers :P).

Als echte noob heb ik echter vanaf het begin af aan vrij slechte keuzes gemaakt als het ging om het 'bouwen' van mijn computer. Ik wist destijds amper het verschil tussen een processor en RAM, zo erg was het. 8)7

Daarom besloot ik met mijn zakcenten bij een lokale computerzaak aan te kloppen, en te vragen of ze voor mij zo'n magische machine in elkaar konden zetten. Dat deden ze, en ik was dolblij met mijn prachtige game-machine.

Langzaam aan begon ik echter meer en meer verstand te krijgen van PC's, en kwam ik erachter dat mijn PC helemaal niet zo fantastisch was. Voor het geld dat ik er aan besteed had (bijna 900 euro) hadden ze me niet eens een dedicated graphics card gegeven :(. De upgrade-mogelijkheden waren ook bijzonder gelimiteerd, dus een kleine upgrade kostte me alweer bakken met geld.

Momenteel heb ik een enigszins werkbaar systeem staan (hoewel ie GTA V eigenlijk al niet meer trekt ;() maar als ik nadenk over de kosten krijg ik elke keer weer rillingen. :F

Deze wedstrijd biedt mij de kans om helemaal opnieuw te beginnen, met een nieuw systeem dat alles bevat wat mijn hartje begeert. Momenteel zit er geen grafische kaart bij de selectie. Stel ik zou winnen (en da's een grote STEL), dan ben ik van plan er een GTX 970 in te stoppen. In dat uitzonderlijke geval zou ik ook mijn huidige systeem proberen te verkopen, of misschien zelfs weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:59
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/4hqz36.png

Klein, compact, en veel power. "Maar die behuizing is helemaal niet klein!". Dat klopt, echter is een van de actievoorwaarden dat er onder andere een behuizing aanwezig is zodat de configuratie direct kan draaien. Ik zou het hele systeem het liefste in een eigen custom behuizing hangen. Oftewel klein, compact, en veel power. Een videokaart heb ik niet nodig bij dit systeem, die heb ik zelf nog. Hij zal echter perfect werken op de IGP, hoewel die natuurlijk de rest van dit systeem niet tot zijn recht kan laten komen...

[ Voor 3% gewijzigd door dunedanh op 04-05-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aijt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:01
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5OXvjwU.png

Ik heb nog nooit een goede desktop gehad, ik doe alles met mijn laptop voor jaren en nu moet ik voor school een hoop virtuele machines draaien.

Het zou enorm tof zijn om deze te kunnen winnen. De componenten die erin zitten maken deze een snelle en flexibele rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zibyte
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-07 22:32
Sinds een maand of anderhalf woon ik samen met mijn vriendin. En zo kwam laatst de vraag of ze dat ene computerspel zou kunnen downloaden en spelen op mijn laptop. Uiteraard mocht dat, maar kon het niet. Mijn laptop van 4.5 jr oud kan het grafische geweld allemaal niet meer aan. En dus heb ik een computer samengesteld die dit wel zou kunnen. Na het lezen van BBG, reviews van componenten op internet en eigen kennis heb ik het volgende samengesteld:

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/0Gomzwy.jpg
http://imgur.com/6PNLGsH

Om aan de toekomst te voldoen heb ik gekozen voor een recente en krachtige videokaart en processor. De overige componenten, SSD en RAM zijn makkelijk te vervangen of te upgraden. Bij het uitkiezen van een behuizing is gekozen voor een waar al ventilatoren bijzitten die het goed doen. Ook deze kunnen later alsnog worden geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Alsof Sinterklaas weer in het land is! <+:)

Vanwege harde bezuinigingen heb ik al veel langer met mijn huidige PC moeten doen, dan ik lief heb als “tweaker”. Een PC uit 2008 waarmee ik eigenlijk alles doe wat je als “it-nerd” kan bedenken. Helaas nemen het aantal problemen met mijn huidige rig in rap tempo toe en was ik al de laatste tijd naar nieuwe hardware aan het kijken.

Ik ben zelf wel gericht op een zo groen mogelijke PC, maar dat wel erg rap is in performance per Watt.

Als een kind in een snoepwinkel O+ heb ik in het ruime assortiment van Alternate.nl met de PC builder tool een setup gekozen dat voldoet aan al mijn eisen:
alle componenten zijn kwalitatief hoogwaardig, stabiel/betrouwbaar, relatief zuinig en ook erg snel. Een videokaart ontbreekt inderdaad in mijn set up! In principe is deze ook met deze setup niet nodig (onboard video en erg “groen”). MAAR als ik toch weer tijd heb om te gamen (en dat hoop ik van wel!), ik heb het geluk gehad dat ik dit weekend een NVidia 770 heb gekregen. Zonde om daar nu al een vervanger voor te gaan zoeken. Een leuk beestje wat nog best meekan zeker met het gekozen beest van een systeem bij Alternate.

Ook is mijn gekozen systeem O.S.-loos. Eigenlijk wacht ik op Windows 10! Maar voor de tussentijd heb ik zelf nog een Windows 7 licentie.

Al met al een top actie Alternate *;

n00bs-droom-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brent de jong
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 09:42
Omdat Ik een gamer ben wil ik natuurlijk de nieuwste games kunnen spelen. Daarom heb ik deze pc zo samengesteld. https://www.dropbox.com/s...05-04-11-12-24~2.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
  • Laatst online: 13-09 10:52
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/saOHARI.png

Ah, mijn droom machine. Laten we maar bij het begin beginnen:
  • CPU: Een i5 was de obvious choice voor deze machine. Voldoende rekenkracht om vele Virtual Machines te runnen en apps te compilen, maar niet totaal overkill. Ohja, dr zit ook een noctua koeler op.
  • Mobo: Hij is rood. En zwart. En de CPU past erin. Wat wil je nog meer?
  • GPU: Wat is er vervelender dan lag? Deze GPU zorgt ervoor dat lag de komende jaren zich niet zal laten zien, zowel in video rendering en gaming.
  • RAM: Ach ja, werkgeheugen is werkgeheugen. Goeie ervaring met Corsair, en 8GB is meer dan genoeg voor mijn dagelijkse taken. Kan altijd later nog geupgrade worden.
  • PSU: Er moet stroom uit komen toch? Deze levert genoeg watt en is semi-modular. Altijd handig om kabeltjes weg te werken.
  • HDD: 1TB aan ruimte is meer dan genoeg om mee te beginnen. Verder is het geen noemenswaardig onderdeel.
  • Case: Ah, het metalen kistje waar alles in moet. Meer dan dat is het ook niet.
Goed, dat zijn de componenten en de redenen waarom ik ervoor gekozen heb. Deze machine is voor mij echt een droom, waar ik al jaren zelf langzaam naar toe probeer te werken. Mijn huidige PC heeft betere dagen gezien en is aardig aan vervanging toe. Dus, Alternate en Tweakers, dit zou echt geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Tuurlijk doen we mee :D
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Lcsswu2MVDWZp5d5jLUe1fVc/full.png
Met natuurlijk een goed uitgebalanceerd game-systeem :)

Beetje motivatie waarom ik wat heb gekozen:
[List]
• Cooler Master 212 Evo. Prima koeler opzich, wou eigenlijk de Gelid Tranquillo Rev. 2, maar die staat er niet tussen :) De 212 Evo kost evenveel, presteert vrijwel gelijk, dus prima!
• Als GPU de Club3D R9 290 RoyalAce. Eigenlijk dé R9 290 to have. Puike koelprestaties, overclockmogelijkheden en een mooie backplate ;) Presteert op 1080p bijna gelijk aan een GTX970, op hogere resoluties hetzelfde of zelfs beter vanwege zijn superieure geheugenbus :)
• OS, wie heeft dat nodig? Linux erop!
• Als CPU de i5 4590. Een i5 4460 voldoet eigenlijk, en bij 95% is het verschil verloosbaar. Echter past het in het budget, dus waarom niet? :p
• Top voeding qua interne componenten en prestaties, tegen een lage prijs. 450W is ruim voldoende voor zo'n setup. Wat wil je nog meer?
• Qua kast wou ik eigenlijk een NZXT H440, maar die staat er niet tussen. Dan maar het toppertje, de FD R5. Met window in Titanium. :9~
• SSD is vanzelfsprekend. BX100, gewoon omdat hij een tientje goedkoper is als de MX100 :)
• ODD? Was da? :+ Niet nodig :)
• Top bordje, speciaal voor gaming. Top audiochip, M.2-aansluiting, wat wil je nog meer?
• 8GB RAM, ruim genoeg voor mijn taken, en altijd nog ruimte voor een upgrade.

Dan, de motivatie waarom ik dit systeem zou moeten winnen:
Zelf heb ik geen PC, wat natuurlijk niet kan in deze maatschappij. Alles wordt dus gedaan op de PC van mijn ouders. Leuk en aardig allemaal. Maar, binnenkort ga ik verder studeren, Informatica aan de Uni. Een goede PC mag hier echter niet aan ontbreken. Het probleem is echter dat ik momenteel geen geld te besteden heb voor een PC, aangezien ik elke dag met de auto op en af zal moeten rijden wegens mijn studie, waardoor eigenlijk elke cent gespaard wordt.

Zo, en nu duimen maar d:)b

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:54

Cogency

Ginnunga

Mijn motivatie:

Ik heb de afgelopen 4 jaar met mijn bureau en computer in de huiskamer gezeten, lekker makkelijk want daar zat ik toch het meest. Dat zorgt nou niet voor de meest opgeruimde en volwassen huiskamer. Dus sindskort ben ik met mijn computertje en gadgets naar een andere kamer verbannen.
Nu is mijn budget niet groot genoeg om ook een PC in de huiskamer te verstoppen voor wat casual gaming af en toe op de TV met vrienden. Maar met zo'n systeempje zoals ik hieronder samen heb gesteld zou dat wel moeten lukken, inclusief Blu-Ray speler zodat ik hem ook als HTPC kan gebruiken. :) Keuze voor de Corsair kast is omdat die makkelijk in de boekenkast past ipv een towerbehuizing. hehe.

Mijn Configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xipSLJE.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Cogency op 04-05-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Nog nooit meegedaan, maar dit zou voor mij jaren mee kunnen gaan, snel stil en nog diverse uitbreidingen voor de nabije toekomst. ;)
Door een uitkering kom ik hier natuurlijk nooit aan toe, maar het laat even mijn fantasie op de loop.
Chapeau voor deze:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VMBDTGioLKnNsLSH9QpdvTlL/full.jpg

En zo kan ik jaren op mijn lauweren rusten! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Sa.Tan op 04-05-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Mijn huidige pc voldeed tot voor kort nog meer dan prima. Echter bedachten de game designers om zowel GTA V als The Witcher 3 dusdanige specs te vragen dat mijn huidige pc een beetje moest huilen. Nu heb ik mijn studie bijna afgerond en in de lange vakantie die volgt wil ik die nieuwste games natuurlijk wel kunnen spelen. Dan wordt de afweging een nieuwe pc om deze geweldige games te spelen of een vakantie. Het zou natuurlijk ideaal zijn als dit gecombineerd kan worden zodat ik in deze lange vakantie zowel kan gamen als er een tijde tussenuit kan :*).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MlFei5U.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakfreak
  • Laatst online: 11-09 15:17
Mijn ideale, betaalbare PC:

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~sneak007/public/alternatePC.png

Voor mij moet de pc goed uitgebalanceerd zijn. Ik ben geen gamer (meer), maar mijn klassiekers van enkele jaren geleden moeten wel nog speelbaar zijn. Professioneel zijn verder zijn mijn vereisten: vlot kunnen werken met Office, waar vooral MS Project pittig kan zijn, en java-ontwikkeling. Privé moet hij met mijn fotocollectie en het occasionele monteren van een filmpje kunnen. Diskspace is geen probleem, met een 3TB NAS ernaast, maar de SSD maakt hem vlot in opstarten, zowel van het OS als van office.
Velen zullen een wenkbrauw optrekken bij de DVD brander, maar af en toe een filmpje branden, en vooral de oude games kunnen installeren maakt dit toch wel een onontbeerlijke component voor mijn ideale PC.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyboy89
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 20:16
Deze pc heb ik niet voor mezelf, maar voor mijn vriendin samengesteld. Dan kan ze eindelijk De Sims 4 op haar eigen PC spelen in plaats van die van mij te gebruiken. Vandaar de keuze voor een goede maar niet te dure videokaart, en wel extra geheugen voor Multi-tasking (als in vrouwen kunnen wél 2 dingen tegelijk...)
title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:01
Leuke actie! Eindelijk kans op een echte gamepc :) Ik moet het op dit moment doen met een HP Probook ideaal voor school maar niet om te gamen. Ik mag blij zijn dat ik oudere games kan spelen maar nieuwe games zoals GTA 5 moet ik geeneens aan denken.. De configuratie die ik heb gemaakt is een combinatie van eigen wensen en de BBG en moet voldoende zijn om de nieuwste games te kunne spelen. Ook kan ik met deze setup prima mijn schoolwerk doen al zou extra geheugen het altijd goed doen maar dat past niet in het budget ;)

Hier mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/25z5f6t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
  • Laatst online: 12-05-2017
Voor mijn studie en eigen projecten komt het vaak voor dat ik gebruik moet maken van meerdere Virtual Machines. Hier schiet mijn huidige machine met een oude i5 en 8GB RAM al snel te kort. Heb een kamer in een studentenhuis en wil daarom graag een compact werkpaard om goed op te kunnen werken.

Ik heb voor twee ssd's gekozen in combinatie met een Gigabyte moederbord om makkelijk een hackintosh / linux dual-boot op te zetten. De behuizing is aan de prijzige kant, maar hij is dan ook wel bedoeld om als prokstukje op mijn bureau te zetten!

Onderdelen:
Moederbord: Voor een compacte pc heb je natuurlijk een klein moederbord nodig. Gigabyte is altijd een pre voor Hackingtosh en daarom was deze keuze snel gemaakt.
CPU: Waar mijn i5 al snel te kort schiet, moet deze i7 veel goed kunnen maken! Daarbij heb ik voor de S editie gekozen omdat deze minder warmte zouden moeten produceren, wat zeer van belang kan zijn in een compacte behuizing.
Opslag: 2 x 250GB ssd, om de hierboven genoemde reden. Linux en Windows zijn prima op een schijf te combineren, maar met OSX en partitionering hiervan is dit helaas geen optie.
RAM: 16GB op 2400Mhz zal voor de komende jaren wel genoeg moeten zijn om een aantal vm's naast elkaar te draaien. Deze Mushkin heeft tevens 2400Mhz voor een zeer goede prijs!
Behuizing: Momenteel staat mijn case verborgen onder mijn bureau en staat eigenlijk in de weg. Daarom wil ik een mooi apparaat hebben welke ik met trots op mijn bureau kan plaatsen.
Voeding: Deze moet een SFX formaat hebben om in de case te kunnen plaatsen. Ik heb niet erg veel vermogen nodig en daarom heb ik voor deze 450WATT compacte voeding gekozen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/saFit1d.png

[ Voor 48% gewijzigd door Com. Hunter op 04-05-2015 17:07 . Reden: Toelichting en spelfouten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbair
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-01-2023
Motivatie
Naast dat ik het gewoon leuk vind om een pc samen te stellen en ik elke maand met veel interesse die best buy guides bekijk is dit natuurlijk een uitgelezen kans om mijn pc eindelijk eens te vervangen. Mijn oude pc is een core 2 duo en stamt nog uit 2007 :o . Zoals jullie zullen begrijpen start ik deze pc nooit meer op en gebruik ik tegenwoordig de laptop van mijn werk. Helaas is deze niet geschikt om te gamen en ben ik al een tijdje bezig met het uitzoeken van een nieuwe pc.

Mijn nieuwe pc gaat bijna uitsluitend gebruikt worden om te gamen en dan met name het spel Star Citizen. De pc die ik heb samengesteld heeft als doel dit spel nu te kunnen spelen en in de toekomst als het spel echt uitkomt de pc te upgraden (Star Citizen wordt in modules gereleasd).

Vandaar de keuze voor een processor die overgeklokt kan worden en een mid-range videokaart. Het is de bedoeling dat dit systeem de basis is voor een high-end videokaart die ik wil aanschaffen over 1,5 jaar. Samen met een uitbreiding van het geheugen tegen die tijd kan ik met deze pc de komende jaren vooruit :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/evGDY3o.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ideale PC voor onder de 999 euro ziet er alsvolgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://i100.photobucket.com/albums/m23/hijglander/Alternate_Tweakers_zpsgh6tjn5h.png

Motivatie:
Met een dergelijke configuratie is het mogelijk om op hoge resolutie een recent spel te spelen maar ook om diverse VM's te draaien. Ondanks dat de CPU belangrijk is zijn CPU's van tegenwoordig dusdanig snel dat perse een Intel core CPU niet nodig is.. een AMD 8 core volstaat hier prima. Uiteraard een ruime ssd voor het snel starten van het OS en de programmatuur.
Waarom ik? Nou eigenlijk heel simpel, ik heb nog nooit iets gewonnen. In het verleden heb ik regelmatig meegedaan met prijsvragen (niet alleen bij tweakers) maar nog nooit heb ik gewonnen. Iets winnen lijkt me wel wat. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 08:24
Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/p

De kast is niet van tel, de processor is zwak en er zit niet zo veel RAM in... Een game PC zal het niet worden, maar wat wel dan?

Als student IT Security verdiep ik mij in vele zaken, waaronder het kraken van hashes. Met de juiste programma's (OCLHashCat e.d.) en voldoende GPU's kan je veel doen...

Ik zou graag deze machine winnen omdat hij een start vormt van zo'n machine. Aangezien GPU's een duur zaakje zijn, zit er op dit moment 1 in, maar uitbreiden kan gelukkig altijd dankzij een goed gekozen moederbord en een ruime voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Laatst online: 17-08 20:03
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/nivvdx4ux/Schermafbeelding_2015_05_04_op_16_52_44.jpg[/url][/img][/url]

[ Voor 45% gewijzigd door rutger465 op 04-05-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Waarom ik deze pc wil winnen: omdat ik nooit eens iets win en ik al een tijdje aan het uitkijken ben voor een nieuwe HTPC en deze wedstrijd geeft me de kans om ver boven mijn budget te gaan. :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZmBIe4NFHvDlSloWjqhrwWaJ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Klein, Compact, Draagbaar, maar toch een krachtpatser.
ik heb al een grote kast staan dus een kleiner, maar net zo krachtig kastje is heel erg welkom.
En de prijs lijkt me zo ook perfect :) (die 60 cent extra betaal ik zelf wel met de assemblage kosten)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4Lke8NnfwPksf3z7SxJYMAyu/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door 6Pac op 04-05-2015 17:03 ]

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nissel
  • Laatst online: 08-04-2024
Afbeeldingslocatie: http://i376.photobucket.com/albums/oo203/SanderTheeuwes/tweakers_zpsll74k1hg.png

Dit zou mijn samenstelling zijn.
Ik heb nu een bigtower van bijna 8 jaar oud maar dit is super onhandig en lomp.
Het zou fijn zijn als ik eindelijk weer een (normale)pc heb waar ik op kan gamen zonder de graphics op low te zetten.
Ook kan ik op deze configuratie mijn video's bewerken die ik voor mijn hobbies (scouting en motor rijden) maak.

De schijf heb ik klein gehouden omdat ik al voldoende schijfruimte in huis heb d.m.v. externe schijven.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Laatst online: 09-09 20:11
Voor mij zou het een game-pc worden. Met deze specs is het iets wat alle games op hoogste settings kan draaien en jaren mee kan! Voor op kort termijn zal deze gebruikt worden voor The Witcher 3 :D

De videokaart is het erg belangrijk, daarom de r9 290x welke niet teveel herrie maakt, maar toch veel power heeft.
de i5 heeft veel rekenkracht, maar ook zuiniger omdat het het type haswell is.

Ik heb meerdere voedingen van be Quiet! en ben altijd tevreden geweest over de kwaliteit en geluidsniveau.

Een degelijke kast, zonder poespas, maar met een degelijke luchtcirculatie.

Mushkin Chronos voor sneller opstarten van pc en de games welke ik speel

Een snel moederbord om alles aan elkaar te knopen en snel alle communicatie doorspeelt

Het geheugen heb ik een beetje op moeten bezuinigen ivm de max kosten, maar desalniettemin denk ik dat dit een solide keuze is geweest.

Afbeeldingslocatie: http://i264.photobucket.com/albums/ii163/patrickriem/alternate%20pc_zps7j9gcqtm.jpg[/URL]

[ Voor 75% gewijzigd door patrickos85 op 04-05-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterVliek
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-06-2015
http://i.imgur.com/QvFfaG5.png

Ik heb dit volgende systeem gekozen omdat dit mij een ontzettend fijn systeem lijkt lekker snel door de SSD . De GTX 970 van EVGA omdat ik hier al jaren fan van ben van EVGA, en de kaart moet de nieuwe games van deze tijd goed kunnen handelen.

Dan hebben we de AMD FX 8350 op mijn wens-lijstje staan omdat deze krachtpatser van een processor 8 core's heeft en dus wel kan multitasken en genoeg power in petto heeft voor de nieuwere games. Ik kies voor AMD omdat ik al een aantal jaar gebruik maak van een AMD en ik vind dat deze ontzettend goed werkt en heb er nooit problemen mee gehad.

Verder 8gb ram en een goed moederbord met de nieuwste chipset zodat overclocken ook mogelijk is.

Ik ben een gamer en hou er ontzettend van om spelletjes te spelen. Alleen mijn computer is lichtelijk verouderd en ik zit al een jaar te twijfelen om een upgrade uit te voeren. Het is er alleen nooit van gekomen door een aantal redenen.

Met deze configuratie kan ik er weer lekker tegen aan met de games en alle opkomende. Dit systeem zal mij ook enorm helpen met mijn studie. Dit zou mij een ontzettende adrenaline kick geven het hebben van dit systeem. En het spelen van games maakt me al blij en ze dan ook nog op een hoge resolutie met een hoge kwaliteit dan ben ik al helemaal in mijn nopjes!

Niet te moeilijk doen over configuraties. Ik heb een lekkere zware kaart die lekker kan knallen en de CPU kan ook goed rammen met 8 cores geklokt op een respectable 4Ghz dat stampt wel door. De 8GB van crucial met goeie timings. Kan altijd nog geupgrade worden naar 16 maar voor nu een potje gamen moet dit voldoende zijn. Lekkere rambak voor mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macfreakje
  • Laatst online: 12-05 21:54
Mijn PC is nog wel redelijk in orde, kan er nog prima op gamen. Ik doe mee voor mijn broertje van 13, hij speelt momenteel op een oude afgedankte laptop. Het enige spel wat hij zo'n beetje kan spelen is Minecraft.

Het leek me wel leuk om hem te kunnen verassen met een gloednieuwe PC.

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y68/macfreaktbx/pcbuilder.png

8600k @ 4,8GHz | 16GB DDR4-3000 | GTX 1080 Ti | MSI Z-390A Pro | 850 EVO 250GB x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thelool
  • Laatst online: 11:04
Mijn motivatie:
Ik heb deze pc gebouwd om op de hoogste instellingen mee te gaan gamen. Mijn huidige pc is inmiddels al best oud en kan de nieuwste spellen niet spelen. De spellen die hij kan spelen moet ik het maar doen met de laagste instellingen die er zijn om er vloeiend mee te gamen.

Hier is mijn pc:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AfZilmh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Ik heb deze pc samengesteld met oog op licht game gebruik, Photoshop, en Sony vegas bewerking ( amateur niveau)

Dit systeem kan mijn vertrouwde AMD A6 mooi vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zvgtkzw.png

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19cent
  • Laatst online: 08-01 10:15
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P6WvLOL.png?

Zelf heb ik geen pc meer staan, want hij was laatst kapot gegaan. Dus ik heb al wat rondgekeken, maar voor wat ik wilde had ik het geld niet.
Daarom was ik ook meteen geïnteresseerd in deze actie.

Ik heb goed gekeken naar de builds van anderen en daar naar mijn mening het beste uit gehaald.
Als ik deze computer ook daadwerkelijk zou winnen, dan zou ik waarschijnlijk niet snel een nieuwe kopen.
Daarom moest deze een goede videokaart hebben en natuurlijk ook genoeg werkgeheugen om ook later nog genoeg te hebben.
Verder heb ik een kleine ssd voor het besturingssysteem om snel op te kunnen starten en een hdd van 1tb voor mijn andere bestanden. Ik heb gekozen voor een goedkope behuizing om zo wat meer geld in de voeding te kunnen stoppen.
Ik zou echt superblij zijn als ik de computer win, want ik had laatst een nieuwe monitor aangeschaft, die nu maar alleen op mijn bureau staat te staan, best zielig. Toch? :)

edit: eerst was de afbeelding niet zichtbaar, nu wel

[ Voor 4% gewijzigd door 19cent op 04-05-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Componenten uit PC Builder Tool
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oBM4EoTYcflWrwB7I72yZOP4/full.png

Motivatie
Mijn builds zijn over het algemeen duurder dan € 999,-. Kwaliteit is voor mij erg belangrijk en daarom gebruik ik graag gerenommeerde merken die zich (aan mij) bewezen hebben de afgelopen ~10 jaar. Onderstaande PC zou ik voornamelijk gebruiken om mee te gamen.

Componenten in Pricewatch

[ Voor 5% gewijzigd door TheNephilim op 04-05-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel437
  • Laatst online: 16-09 11:34
Ik studeer Embedded Systems aan de universiteit Twente. Momenteel betekend dat dat mijn laptopje geplaagd wordt met virtual machines, zware IDE's en complexe simulatietools. Mijn laptopje houd daar niet zo van, de oplossing zou zijn:

Alternate actie

De volgende keer dat ik 4 ARM systemen moet simuleren in een linux virtual machine zou een Core i7 met 16GB RAM mooi meegenomen zijn.

Verdere toelichtingen:
- Windows "koop" ik via MSDNAA (vanwege de 100% korting), er komt ook Linux native op.
- Ik heb al een externe DVD drive voor de laptop
- De koeler is gekozen omdat het systeem stil moet zijn, niet om te overclocken.
- Om bovenstaande reden gaat er ook iets meer budget naar de voeding.
- De videokaart is voor in de weekenden :P.

Bronnen gebruikt:
Videokaart, RAM, Koeler, SSD: https://www.alternate.nl/...g/topseller.html?treeId=7
HDD: https://www.alternate.nl/...ATA?&order=ASC&sort=PRICE
Voeding: pricewatch: Cooler Master GM G550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Mijn systeem.

Droomsysteem welke ESXi zal gaan draaien.
Hier komt oa XPEnology op, Ubuntu Server (voor Couchpotato ed), Sophos firewall en HomeGenie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/djgSEPQ.png

Toelichting:
Flink bakbeest van een CPU. Erg handig met ESXi om flink wat rekenkracht te hebben.
Scythe Katana 4 voor de benodigde koeling
be Quiet PP L8 voor een stabiele voeding met 80Plus bronse
Behuizing met veel ruimte voor HDD's
SSD tje voor ESXi installatie (zelf nog 6 3TB schijven liggen)
Asrock X99 Extreme4 om alles op aan te sluiten
en 8GB DDR4 2400 (2 reepjes, kan ik nog uitbreiding wanneer nodig)

Totaal €998,67
nog €0,33 over :)

EDIT:
Videokaart heb ik niet nodig, alles gaat via externe toegang.

[ Voor 5% gewijzigd door HellStorm666 op 04-05-2015 17:14 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stjin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 15:45
Ik denk dat deze pc me een heel eind gaat brengen, niet alleen voor school maar ook voor gamen, vrije tijd en het bewerken van video's waar ik nu heel veel moeite mee heb, deze overstap van mijn oude pc naar deze pc is de grootste stap die ik ooit in mijn leven ga maken (mits ik win natuurlijk)

Uiteraard hoop ik net zoals alle tweakers hier dat ik ga winnen, niet meedoen=niet winnen dus...
nu maar duimen voor 2 mei

Succes allemaal!

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/bi24pzlfcsg.png

CPU: Ik ben voor een Inter core i7 processor gegaan, deze processor is zo snel dat ik jaren geen nieuwe meer nodig heb, tevens kan ik nu 4K video's flink snel renderen, wat mijn PC nu niet aankan

Videokaart: Ik ben gegaan voor de GIGABYTE GV-N75TOC-2GI, dit is een snelle videokaart waarmee ik de moderne spellen gewoon kan spelen, tevens zitter er 2 HDMI poorten op, superhandig voor mijn monitoren dus!

Geheugen: Ik ben voor een ADATA DDR3-2600 Kit gegaan van 18GB, voor het draaien van grote programma's is 16GB zeker handig en is het de komende jaren niet nodig om deze te vervangen

Moederbord: Ik heb hier gekozen voor ASUS, mijn huidige moederbord is ook van ASUS en deze bevalt me tot nu toe prima, 1 USB ingang is kapot maar dat is waarschijnlijk de ouderdom

Harddisk: Uiteraard een SSD, wat is een PC tegenwoordig zonder SSD, 128GB is genoeg voor mij, en als er ooit meer nodig is kan ik er op elk gewenst moment eentje bijsteken.

Voeding: Een 500 Watt voeding is genoeg om dit systeem te later draaien, heb nooit echt ervaring gehad met verschillende voedingen maar aerocool kwam na wat onderzoek het beste uit de test.

Behuizing: Een simpele coolermaster is voor mij meer dan genoeg, ik hoef geen ramen of plexiglas, het gaat er bij mij om dat de pc werkt en niet om het uiterlijk

Koeling: Voor de I7 heb je uiteraard extra koeling nodig, dit werd ook al door alternate aangegeven, vandaar de aerocool shark fan

[ Voor 66% gewijzigd door Stjin op 08-05-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:36
Onderstaand het droom systeem wat ik aan een vriend wil schenken zodat we samen GTA V online kunnen spelen op (very) high settings. Met een 970 kunnen de settings flink omhoog en verder is het een zeer capabele machine, ook met een oogje op de toekomst.

Moge de beste winnen.

Inzending

[ Voor 55% gewijzigd door fungho op 04-05-2015 17:19 . Reden: Screenshot upload ]

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
Top actie!
Hieronder mijn perfecte samenstelling :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cpTcUFI.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn motivatie:

Nu al een tijdje druk met me studie en ben eindelijk bijna klaar en wil graag me ouden hobby als graphic designer weer op gaan pakken. Alleen met de huidingen hardware waar ik nu op werk gaat het niet meer. Ook is er een hoop geld op gegaan naar me studie dus zelf niet echt de mogelijkheid om nieuwe hardware te kopen.

Hier is mijn pc:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zkW8FxX.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrten
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 20:04
De PC zou in een kamer moeten staan waar ik ook moet werken, dus het is fijn als de PC weinig geluid maakt. Daarom heb ik gekozen voor een kast met goede geluidsdemping. De voeding produceert weinig warmte en geluid en de videokaart heeft een laag verbruik en produceert dus ook weinig geluid. Ik gebruik vrij vaak Photoshop, wat met deze videokaart en processor makkelijk moet kunnen. De games die ik speel zullen op mijn 1080p monitor ook goed te draaien zijn.

Ik draai Hackintosh op mijn huidige computer en dat hou ik ook graag. Deze componenten zijn ook compatibel met Hackintosh.

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0ot5fa6 (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legogo29
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-08 14:38
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h0T5j91.png

Een mooie en kleine behuizing.
Een i7 om goed te kunnen multitasken, en omdat het een droom pc moet worden :)
Geen SSD want Linux start sowieso snel op, en aan 2TB heb ik meer dan iets sneller opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 10:16
alternate actie
bestel lijst alternate
onderdelen lijst

ik zou deze computer heel graag willen winnen aangezien ik nu alleen maar game op een laptop en aangezien dit niet ideaal is zou ik graag deze computer willen winnen, ik hoop natuurlijk dat ik kans maak met deze onderdelen zodat ik "fatsoenlijk" kan gamen met 60fps met degelijke instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 00:47

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4twGnWq.png

Bovenstaand mijn pc, zoals ik hem zou willen. Loop al een tijd tegen een pc aan te hikken, maar iedere keer stel ik het uit.Mijn pc is behoorlijk gedateerd en erg traag.

Door bovenstaande systeem hoop ik weer wat jaren er tegenaan te kunnen.
Zo is het systeem zoals ik mijn systeem zou willen hebben.
Snel genoeg voor gamen en fotobewerking.

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lfxk5qJ.png
Een gratis pc, heus echt waar!
Kies je onderdelen en zet hem in elkaar.
Met een core i5 is iedereen tevree,
razendsnel en gaat nog een tijd mee.
Met een samsung evo een mooi stel,
die pc wordt snappy as hell.
De optische drive, nog lang niet achterhaald,
noodzakelijk als je voor je blu-rays betaalt.
Een be quiet! cooler, o zo stil,
tezamen met de Seasonic hoor je het verschil.
In de stille Silencio, van nodeloze kabels vrij,
past precies het moederbord erbij!
Maar daarvoor de RAM erbij prikken,
meer dan 8gb zullen de programma's niet inpikken.
Een WD blue van 1 Terabyte,
die al je mediabestanden in de rondte draait.
Een razendsnelle V238H mischien,
zodat je alles razendsnel kan zien.
Waarschijnlijk zal hij zich in games toch wel verslikken
Maar dan hoef je er slechts een GPU bij te prikken
Over muis en toetsenbord hoeft men zich niet op te winden
Die kan elke tweaker wel ergens vinden!
Debian erop en pats boem klaar,
Dan is hij helemaal onfeilbaar.
Als ik deze win ga ik door het lint!
Hopelijk is tweakers voor mij de goede sint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rather21
  • Laatst online: 27-08 19:36
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Dafa6mPThvSJWll80pjKNlzT/full.png

Een degelijke videokaart, aangezien deze build vooral is gemaakt om mee te gamen. Een prima i5 erin, veel meer is er niet nodig om de meeste games te draaien, voor mij in elk geval. Daarbij een goede voeding, want heel misschien als de financiën het toelaten een twee kaart erbij, maar dat zijn zorgen voor later. Als kast de Z9 van Zalman, die gewoon degelijk is, en een stoer uiterlijk heeft. Een simpele SSD, een terabyte schijf voor de meeste games, en 8gb werkgeheugen voldoen helemaal aan mijn wensen.
Ik zit nu al een half jaar met een knagend gevoel, want gamen op mn laptop met een GT755M word een beetje zwaar. Ik wil een nieuwe desktop, zodat ik weer kan genieten van de mooie plaatjes van hedendag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntr-
  • Laatst online: 26-08 09:32
Leuke actie van Tweakers en Alternate d:)b

Motivatie:
Ik heb gekozen voor een Gamepc. Mijn huidige computer is aan een vervaging toe, na aantal jaren intesief gebruik te maken is mijn huidige computer te oud om nieuwe games te spelen. Ik speel amper nog games met vrienden omdat mijn computer het niet meer trekt ;w . Ik hoop dat ik met deze actie een game computer kan winnen en weer met mijn vrienden online kan gamen :o

Hieronder mijn configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RLpEXpYfzVUswhODm7kkZYuC/medium.png

Ik heb gekozen voor een i5 tegenwoordig is de CPU geen bottleneck meer voor games. Ik ben altijd een fan geweest van Nvidia wegens Physx en Drivers, daarom heb ik gekozen voor de GTX 960 van EVGA (Ik heb goede ervaring met de support en afhadenling van EVGA). Moederbord heb ik gekozen voor een Sabertooth van Asus. Het zijn best stabiele moederborden en uit het verleden weet ik gewoon dat ze ook heel weinig defect gaat. Deze moederbord ondersteund ook SLI. De SSD is van Samsung en die komt beste uit te test ;). Ik hou van strakke behuizing en mijn keuze viel op die van Corsair.

[ Voor 31% gewijzigd door Ntr- op 04-05-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 12:34
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qNy5h5DtRANDLgFJac9v6tyu/full.jpg

De basis van mijn ideale PC is het mainstreamgamesysteem uit de Best Buy Guide (BBG) van maart 2015. Maar dit is natuurlijk Tweakers, dus ik heb een paar aanpassingen gedaan om m'n eigen voorkeuren erin te verwerken. Allereerst heb ik de ATX kast geruild voor een compacte µATX kast, met een raampje erin om de hardware goed tentoon te stellen. Uiteraard moet het moederbord dan ook veranderen, dus dat is de ASRock Z97M Anniversary geworden. Daarop komt de Intel Core i5 4690K zoals de BBG overklokkers aanraadt. Omdat dat ook meer warmte produceert komt er een aftermarket koeler op, dat is een Scythe Kotetsu. Voor de voeding ben ik gegaan voor een Cooler Master G650M. De BBG raadt een Sapphire 290X Tri-X aan maar omdat Alternate die voorlopig niet heeft ga ik voor een kaart van ASUS. De SSD wordt een Crucial BX100 met 250 GB aan ruimte, volgens de uitgebreide review van Tweakers scheelt die SSD niet heel veel met de MX100. Het Crucial geheugen is ongeveer de goedkoopste 8GB set dus daar was de keuze makkelijk.

Ik wil graag winnen zodat ik ook eens kan ervaren hoe het is om met de hoogste instellingen te gamen. Deze actie is daarbij mooi omdat het ervoor zorgt dat de hardwarekeuzes goed overdacht moeten worden. Zo wordt het een gebalanceerd systeem in plaats van simpelweg het duurste van het duurste. Ik heb geen neefjes, nichtjes, broertjes of zusjes die spoedig een nieuwe PC moeten hebben, er is ook maar 1 persoon die heel blij gaat worden van dit systeem en dat ben ik! Het is niet voor niks mijn ideale PC!
(270 woorden)

[ Voor 94% gewijzigd door O88088 op 14-05-2015 19:50 . Reden: grote verandering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewu
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-02-2024

Ewu

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0QAob9F.png

Als arme student heb ik natuurlijk weinig geld om aan een pc uit te geven. Een aantal jaar geleden heb ik een pc'tje in elkaar weten te zetten, maar ook toen was deze niet bepaald top of the line, en omdat ik met weinig geld een pc aan het bouwen was kon ik weinig besteden aan creativiteit. Wat ik echt zou willen is een mooie kleine pc, eentje die te verplaatsen is en mee te nemen is wanneer nodig, en eentje die niet onnodig groot is en mooi in een kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Mijn motivatie om mee te doen is om een lekkere game pc te winnen voor de zomervakantie wanneer het studeren eindelijk op een lager pitje kan. Vooruit; na de zomer kan ik er wat CAD programma's op draaien voor het ontwerpen van de studieprojecten. Studeren zelf kost al meer dan genoeg. /3

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/jerryotten/alternate.png

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chizzle01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-08 17:07
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4D6WVRWJ.jpg

Waarom dit systeem?
Ik heb een zoontje die al een enige tijd een Game PC wilt hebben. Geen PS4/XboxOne, maar echt een Game PC. Nu komt deze actie dus als geroepen voor hem, en het zou dan ook mooi zijn als ik hem met dit systeem kan verassen.

Waarom ITX?
De gekozen componenten produceren niet veel hitte.
Ook heeft hij geen grote kamer en dus past deze behuizing daar goed bij.
Z97 moederbord gekozen met een K processor, zodat dit nog snel genoeg blijft
voor als hij de videokaart een keer wilt upgraden. Dan kan hij de CPU wat overclocken.
Ook bevat een Z moederbord meer features.

Tot slot
Hopelijk kan ik mijn zoon snel met dit systeem blij maken, waardoor hij met een gerust hart kan gamen en moeiteloos films kan kijken.

[ Voor 108% gewijzigd door chizzle01 op 11-05-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:37
Hierbij mijn simpele inzending :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iRRMzRx2OTGhKuinBMxfBMGA/full.jpg
Nou, waarom heb ik het systeem zo in elkaar gezet?
We beginnen helemaal bij het begin :)
Graag speel ik vaak games en zit ik vaak achter mijn pc. Maar dan is er bij mij helaas een probleem :')
Helaas is laatst de laptop van mijn ouders kapot gegaan door mij :( Dit zou ik goed kunnen maken door hun mijn pc te geven. Maar dat zou alleen kunnen als ik zelf een mooie nieuwe zou hebben ;)

Maar nu even ophouden over de onzin en ik begin maar over waarom ik deze configuratie heb gemaakt :D

We beginnen bovenaan bij de koeler.

Ik heb deze koeler gekozen omdat hij goed wordt beoordeelt en op Alternate een erg mooie prijs heeft, hij zou volgens reviews goed moeten koelen, misschien kan ik dat wel gaan uittesten :*)

De videokaart is zo gekozen omdat ik het een erg mooie nieuwe GPU vind. Hij blijkt erg goed te zijn en dat geloof ik zeker 8)

De voeding is zo gekozen omdat het gewoon een goede en simpele voeding is zonder gekke extra's. Hij doet wat hij moet ;)

De kast staat in de lijst vanwege het feit dat ik rode case's best mooi vind altijd >:) Vooral als ze ook licht afgeven voor een mooi effect :9

Het moederbord vind ik zelf mooi door de combinatie met rood en blauw als hij eenmaal in de case zit, zelf vind ik dit erg gaaf :*) :*)

De HDD en de SSD zijn samen een erg goede combinatie, door genoeg ruimte voor al je bestanden :9~

Het geheugen is gekozen vanwege het feit dat ze een goede prijs bij Alternate hebben en voor die prijs ook goede prestaties :Y :Y

Windows 8.1, waarom? Gewoon een goed besturingssysteem ;)

Een i5-4670K? Een leuke CPU die voor games goed presteert en goed functioneert :*)

En als laatste, een leuke fan voor wat extra air-flow oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yebogogo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 21:53
Dit is een FP-PC (fullpowerpc) met een no-nonsense uiterlijk. De beste en snelste allround PC voor nog geen duizend euro. Niet bezuinigd op kracht, maar wel op pracht. More PC is likely a bit of overkill or a show-off.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/jvj5OS6LR6m4NrHN8M8MuBcS/full.jpg?nohitcount=1

De PC is samengesteld met drie zaken in het achterhoofd: maximale snelheid om (zakelijk) snel te werken (SSD/sata600), gemakkelijk om zware programma's als Premier Pro (intel i7, en 16gb memory) te draaien en ook een PC die nog behoorlijk goed met de laatste games mee kan doen zonder te tweaken of te overclocken (GTX960). Op de kast is bezuinigd, want die verdwijnt toch onder het bureau, maar de voeding is een prima prijs-kwaliteit met voldoende power om de FP-PC zonder hiccups voor te duwen. Het moederbord is niet het ultieme state-of-the-art gameboard, maar ruim voldoende voor de beste allround PC en kan eventueel nog iets worden uitgebreid (sata, usb, pci, memory). Zaken als optische drive kunnen tegenwoordig achterwege blijven. Alles gaat via stickies en mobile harddrives of verdwijnt in de Cloud.

[ Voor 10% gewijzigd door yebogogo op 04-05-2015 17:36 . Reden: tekst ietsjes aanvullen/taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeliquid
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 06:49
Mijn pc draaid alweer een tijdje mee. Kan nog steeds de meeste spellen goed aan, maar ik merk dat ik de instellingen steeds lager moet zetten.
Voor nu draaid het nog prima. Maar ik ben bang dat ik straks mijn spellen op 1024*768 moet gaan draaien. Daar heb ik geen zin in, iets met pixels tellen etc.

Nu vragen jullie je allemaal af, waarom heb je in hemelsnaam deze configuratie gekozen.
Laten we beginnen met de processor. Een i5 is prima om te gamen. Ik ben geen grafischvormgever. Hyperthreading heeft dus weinig zin voor mij.
Ook ben ik geen diehard overlocker dus een heel uitgebreid moederbord is niet nodig. Nu ben ik zelf nooit van het goedkoopste, daarom heb ik dit tussenmodel gekozen. Tevens gekozen voor 16gb werkgeheugen, leuk voor de toekomst.
Ik heb te weinig verstand van voedingen, daarom dit redelijk simpele model. Qua kast ook. Ik zit 9 van de 10 keer met een headset op, daarom is geluid geen issue. En last but not least de videokaart. De GTX970 komt redelijk goed uit de bus, voldoende om mooie framerates mee te halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.harrevelt.nl/tweakersactie_050415.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamtakk
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 11:33
Afbeeldingslocatie: http://electroapps.nl/files/twpc2.png

Dit zou voor mij een uitstekende pc zijn. Kan ik goed gebruiken om als 24/7 server op te zetten waarbij hij constant voor mij bezig kan zijn met webhosting, gameservers, video conversie en video rendering. Tevens is hij inzetbaar om als 2de pc te dienen voor local lan party's met vrienden die een wat minder goede pc hebben.

Hij zou mij zeer blij maken voor de komende jaren. Ook kan ik hiermee in de toekomst mooi mijn bedrijfje van runnen als ik als zzp-er aan de slag ga.

Genoeg te doen voor deze mooie build! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tunnelforce1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10-2023
Mijn huidige pc stamt nog uit 2009/2008 dus ik ben wel toe aan iets nieuws onder de "motorkap"
Met deze pc wil ik weer klaar zijn voor de volgende 6-7 jaar :)

De pc moet behoorlijk lang mee kunnen draaien dus een goed cpu en veel snel geheugen is een pré.

Ik kies dan ook voor de i5-4690 processor in combinatie met G-skill Quad kitt 16gb ddr3-1600 (lage cas)
Daarbij een mooi moederbord met sli en cros-sover ondersteuining en natuurlijk 4 geheugen banken:
Asrock Fatal1ty Z9ZX killer.
Ik kies daarnaast voor een behoorlijk goede videokaart namelijk de XFX R9 285 Double dissipation (256bit en 2 gb geheugen) Deze videokaart moet het wel een paar jaar kunnen doen met nieuwe games op 1080p met high settings, over een paar jaar als ik een UHD scherm heb kan ik er mooi een videokaart naast zetten dankzij de crossfire ondersteuning. maar voorlopig red ik het wel met deze jongen:)
Ik heb daarbij ook gekozen voor een 256gb crucial SSD ik heb er al eentje van 256gb dus dan heb ik in totaal 512gb SSD .

Dan rest nog simpele goede voeding van coolermaster en een leuk systeemkastje van Chieftec dat maakt mijn "droom pc" compleet

Alternate Droompc
De totaal prijs klopt niet in de foto doordat er verzendkosten a 9,90 bij gerekend is, ik zit dus onder de 1k euro

[ Voor 4% gewijzigd door tunnelforce1 op 04-05-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Dre
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 18:44
Mijn houdige setup is orgineel gebouwt in 2008 en is toe aan een nodige upgrade.
Deze is echter al enige tijd in uitstel ivm de prioriteiten en tijd die vaderschap met zich mee brengen.
Daarom zou dit systeem een goede upgrade zijn van mijn bijna bejaarde desktop.
de grafische kaart is om gewiseld te worden voor de kaart die ik nu gebruik.
de bootschijf wordt de ssd die ik nu in mijn systeem heb.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1erNjKpWZRQyiLla2PIJELyU/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrsmh
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-12-2023
Omdat ik niet de kennis/tijd heb om bij te blijven op het gebied van componenten is bij de keuze veel uitgegaan van beoordelingen van anderen voor zover het budget dit toeliet.
Voor mij heeft een systeem 2 eisen: Een witte behuizing omdat dit het best past binnen het interieur en moderne games moet deze kunnen draaien, maar het hoeft niet op ULTRA.

Een i7 is duidelijk overkill voor het doeleinde dus een i5 gekozen, niet de K versie want ik weet nu al dat ik toch niet ga overklokken.
De videokaart is de MSI GTX 960 GAMING 2G geworden, het liefst natuurlijk de 4G gekozen maar vanwege de levertijd is deze niet beschikbaar in de PC builder.
De behuizing voornamelijk om zijn kleur en het kabelmanagement.
De voeding omdat deze in mijn huidig systeem zit en gewoon prima bevalt.
De hardeschijf is vanzelfsprekend een SSD geworden, het liefst had ik één met meer opslagcapaciteit gekozen maar dit liet het budget niet toe.
Het moederbord gekozen vanwege de vele goeie beoordelingen.
En het geheugen als laatst gekozen en hiermee het budget helemaal gevuld.

Afbeeldingslocatie: http://www.famhummel.nl/img/2upEoxz.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TY3QoGl7j6ffpDPts45meZ4O/full.png
Motivatie:

• Behuizing: De Cooler Master N300, een strakke no-nonsense kast met veel koelingsmogelijkheden. Ik wil graag grote behuizingen met veel mogelijkheden, maar dan zonder een speelgoeduiterlijk die je bij veel 'game' kasten ziet met lelijke ramen en rare kleuren en vormen.
• Voeding: Corsair AX760, veel power. Nu overkill, maar ik stel computers altijd samen met het oog op de toekomst, veel uitbreidingen in de loop van de jaren.
• Moederbord: ASUS Z97-K/USB3.1. Ik heb altijd een zwak gehad voor Asus. Mijn 'Superbak' heeft een Z97 Deluxe, en daar is dit het simpeler broertje van, maar nu wel weer met USB 3.1
• CPU: Intel® Core™ i5-4690K, voldoende om goed mee vooruit te komen. Wel de boxed koeler vervangen door een
• CPU koeler: Scythe Mugen 4 PCGH, lekker stil, maar ook een extra
• Extra ventilator: Cooler Master Blade Master 120, omdat dat in de behuizing kan (en ik nog wat budget over had :+ )
• Geheugen: G.Skill 8 GB DDR3-2800 Kit, volgens mij is die prijs een foutje, maar heel goed geheugen met potentie om mee over te clocken (en later nog een 2e setje bij te zetten)
• SSD: Samsung 850 EVO, 250GB. Heeft dit nog uitleg nodig? Bulkdata staat elders op een NAS, maar de behuizing en het moederbord heeft nog meer ruimte voor meer schijven.
• OD: LG BH16NS40, Blu-ray-brander, ik ben nog steeds fan van schijfjes, en deze kan alles.

Bewust nu nog géén videokaart, omdat dit meer een 'office' computer gaat worden. Kan ook gewoon QHD monitor aansturen, maar je moet er geen wonderen van verwachten. Ik ben geen gamer, dus een snelle videokaart heb ik niet nodig. En het kan er altijd in, de rest is er op ingesteld. Zal dan wel een GTX980 worden, die dan tegelijkertijd met de snelst mogelijke CPU aangeschaft zal worden, op het moment dat ze bijna niet meer te krijgen zijn. En dan ook gelijk alles volduwen met HD's.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:39
Beste Alternate & Tweakers,

Voor deze actie heb ik onderstaand configuratie samengesteld. Ik zou graag deze configuratie winnen om te gebruiken samen met mijn zusje bij mijn ouders thuis. Sinds ik uit huis woon heb ik geen degelijke computer meer bij mijn ouders en ik vind het nog steeds leuk om af en toe te gamen als ik bij hun ben. Mijn zusje kan genieten van een spelletje Sims, met deze configuratie zijn we beide heel erg blij!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K5DQJT1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XposedNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik heb al zeker 4 jaar mijn huidige PC, een kant en klare PC uit de Makro. Dit heeft natuurlijk zijn nadelen, de specificaties zijn niet de beste. Alhoewel de meegeleverde componenten destijds prima waren, blijkt anno 2015 dit niet meer aan de eisen te voldoen. Spellen zoals GTA 5 draaien nou eenmaal niet meer vlekkeloos op een GeForce GT220. Deze actie komt voor mij en vele andere zeer goed uit. Wie wilt er nou niet een ideale PC?

Natuurlijk hoort er bij deze inzending ook een leuk fototje. Zie hieronder het resultaat van mijn configuratie.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2itn8ts.png

Ik heb mij natuurlijk helemaal gehouden aan de maximale bestedingsruimte. Dit was behoorlijk lastig 8)

Gigabyte GTX970: Deze GeForce GTX970 is natuurlijk een beest van een videokaart. Ik denk dat elke PC Gamer spontaan zou gaan huilen als hij/zij hem wint. Er zijn natuurlijk betere kaarten, maar deze heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Intel i5-4690K: De beste in de i5 series van Intel. Ik heb voor een K editie gekozen, omdat ik de optie wil houden om te overclocken.
Cooler Master G750M: Ik heb voor een 750 watt voeding gekozen, mede vanwege de optie om te kunnen overclocken. Hoe hoger het getal, hoe cooler het is :)
Sharkoon VS4-S: Nou hier heb ik even over na moeten denken. Je wilt kwaliteit, maar je moet ook op de prijs letten. 30 euro voor een behuizing is werkelijk een schrijntje. En daarbij ziet hij er ook nog prima uit.
Gigabyte GA-Z97-D3H: Het moederbord heeft een Z97 chipset. Hierdoor (komt ie weer) kan ik dus overclocken. Gigabyte is gewoon een goed merk.
Seagate Barracuda 1TB: Degelijk, snel en goedkoop.
Corsair Vengeance 8GB: Dit is voor nu genoeg, kan later nog bijkopen >:)

Hierbij dank ik Alternate NL en Tweakers voor deze actie! _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door XposedNL op 04-05-2015 17:46 . Reden: Spellingsfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Motivatie:
Mijn game PC is ondertussen ook alweer 5 jaar oud, en je merkt dat ie dan niet eens meer WoW kan draaien met alle toeters en bellen en Skylines wordt ook lastiger als je stad wat groter wordt! Overigens heeft iedereen wel een goede reden om een droom-PC te hebben.
Ook is er iemand gaan staan op mijn USB poortjes aan de voorkant (naja op de stekker met als resultaat dat ze nu kapot zijn) en daar moet dus een nieuwe kast voor komen!

Over de specs:
De i5-4570S is een rappe jongen voor een goede prijs, en met games staat vooral de grafische kaart te ratelen tegenwoordig, niet zo zeer de cpu.
Ik vind een SSD niet echt nodig omdat je games daar niet sneller van gaan draaien, ze starten hooguit sneller op!
De grafische kaart is uiteraard wel van belang, en met de Club 3D zag ik volgens mij een goede prijs/kwaliteit kaart staan.
Verder het vergeten kindje, het geluid! Daarom de zeer goed ontvangen speaker set van Logitech erbij, het oor wil ook wat! Ik had helaas geen budget meer voor een betere geluidskaart :(.

En aangezien ik nog wat woorden over heb:
Het zou heel mooi zijn als die PC builder betere filter opties had, zoals de pricewatch!
Ik vind het ook een super actie, beetje spelen met zo'n PC builder is gewoon leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZynS8fR.png

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Lizard
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-10-2022
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/21dbd502f5233ef6217de3beb3347662.png

Ik heb een i7-4790k en Asus Strix GTX 960 gekozen omdat dit twee heel krachtige componenten zijn die vrijwel alle games aankunnen.
Vanzelfsprekend een Asrock z97x moederbord waar de CPU op past.
Een Cooler Master B600 600w voeding, kan zeker alle componenten voeden.
8GB (2x4gb) DDR3-1600, zeker voldoende voor alle games.
Een Western Digital Blue HDD van 750gb, meer dan genoeg voor een heleboel games.
En tenslotte een mooie en ruime case van Corsair Carbide Series met rode led fan.

Ik ben namelijk binnenkort jarig (14 Mei) en het zou een heel leuk verjaardagscadeau zijn maar... ik ben toch van plan om dit te schenken aan mijn vriendin. Zij is namelijk ook een gamer maar ze heeft een 6 jaar oude laptop waar we samen bijna geen enkele game samen op kunnen spelen. Het zou voor mij een veel leuker verjaardagscadeau zijn als ik mijn vriendin er heel gelukkig mee kan maken en samen kan gamen met haar. Ik heb al een heleboel games gekocht voor haar die ik er direct kan bijgeven. Ik kan nog wel eventjes verder met mijn eigen oude build. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerietke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Onderstaande samenstelling is niet voor mezelf, maar voor de jongerenvereniging waar ik regelmatig langs ga en waar ik in het verleden in het bestuur zat, ik zou hem dan ook aan hun doneren als ik win. Bij deze vereniging wordt er veel muziek vanaf de computer afgespeeld, maar, eigenlijk is dat maar een beetje behelpen met een verouderd systeem. Mijn doel was om een systeem samen te stellen dat hun huidige opzet sterk kan verbeteren.

De vereisten voor deze vereniging zijn eigenlijk vrij klein naast het kunnen afspelen van muziek, ik heb daarom simpelweg het basissysteem van de laatste BBG als begin genomen. Ten eerste moest ik dan wel de voeding wijzigen ivm het niet beschikbaar zijn van de BBG voeding en dan meteen maar een 80-plus gold voeding als we toch bezig zijn want zuinig is zeker niet erg. Ik wilde ook ze nog wat gelegenheid tot uitbreiding geven, dus dan een moederbordje met iets meer pci-e slots er in (zuinig is natuurlijk ook mooi meegenomen). Om dezelfde reden heb ik de kast vervangen door het model met iets meer harde schijf plekken en omdat er geld over was heb ik het geheugen verdubbeld.

Toegevoegd heb ik 1x een grote interne schijf (want die muziek moet natuurlijk wel ergens op kunnen staan) en 2x een zeer goede geluidskaart. 2x, want met feestjes is het toch wel heel leuk om 2 kanalen vanaf de computer te kunnen mixen.

De builder tool vindt dat er geen 2 geluidskaarten op het moederbord zouden passen, maar ik zie niet echt waarom dat een punt zou zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.magicforums.nl/pi_uploads/Interjel%20PC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1771
  • Laatst online: 14-09 18:40
Dit systeem zou ideaal voor mij zijn omdat het er strak uit ziet, stil is en krachtig genoeg om de huidige games te spelen.

Afbeeldingslocatie: http://i723.photobucket.com/albums/ww240/monofujitsu13/Alternate%20actie_zpsk5dxjmmi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:20

charlie7

pr0

Wanneer het vakantiegeld binnen is kan ik eindelijk gaan genieten van een mooi 144Hz computer scherm (LG 24GM77-B) Dit scherm heeft mooie rode accenten. Dit zou natuurlijk super zijn om door te trekken in een moddervette gaming pc. Met deze combo moet ik toch wel behoorlijk wat headshots kunnen schieten! Tevens kan ik dan mijn huidige pc doorschuiven naar mijn vriendin. Die is ook Counter-Strike gaan spelen en moet dit nu doen op een oud barrel!

Alternate en Tweakers, top actie! Ga vooral zo door!!

Afbeeldingslocatie: http://i358.photobucket.com/albums/oo27/Charlie_van_Schijndel/alternate%20pc_zpsc3dwxspc.png

[ Voor 21% gewijzigd door charlie7 op 04-05-2015 17:58 ]

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevdc
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik zou graag terug kunnen spelen op een pc. Ik had vroeger een game pc maar deze is nog al verouderd. Ik neem de semi modular voeding want aan slechte kabel management heb ik een hekel. Ik zou gewoon zo graag terug kunnen zeggen " PC master race"
_/-\o_ _/-\o_
Ik neem ook de nvidia kaart want ik zit bij het groene team! natuurlijk ook voor verbruik en prestaties. Ik vind dit een super wedstrijd en wens aan iedereen succes!

Afbeeldingslocatie: http://i723.photobucket.com/albums/ww236/Seppe_Vandercammen/pcc_zpsmyuxkavg.png

[ Voor 44% gewijzigd door seppevdc op 04-05-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josberg
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 19:04
In tegenstelling tot de meesten die voor een game pc gaan wil ik juist graag een pc die veel cpu power heeft voor met name grafisch werk zoals Photoshop, Lightroom en Premiére.

Daardoor heb ik als uitgangspunt gekozen voor de Intel i7 5820K processor.
Hierdoor is er beschikking over 6 cores, wat zeer van pas zal komen bij renderen.
Als gevolg moet er wel een socket 2011 moederbord komen en ddr4 geheugen.

Als moederbord is de logische keuze ASRock X99M Extreme4 omdat deze genoeg aansluitingen heeft, en voor mij persoonlijk belangrijk een Esata aansluiting waardoor ik mijn 6TB Western Digital studio HD kan uitsluiten waar al mijn foto en film bestanden opstaan. Tevens heeft dit moederbord een kleiner formaat waardoor de Aerocool QS-200 Lite een leuke behuizing is ipv de standaard ATX maat.

Ondanks dat de keuze van de processor en het moederbord een groot deel van het budget opsnoept zijn de volgende onderdelen een mooie combi:
ADATA Premier Pro SP600 ASP600S3-128GM-C, 128 GB SSD is prima voor de primaire programma's en te gebruiken als scratchdisk voor Premiére. Alle andere bestanden staan toch op mn externe opslag.
Cooler Master B500, 500 Watt voeding zou meer dan genoeg moeten zijn aangezien de passief gekoelde ASUS GT730-SL-2GD3-BRK videokaart zeer bescheiden is.

Ook de Crucial 8 GB DDR4-2400 Kit zou prima moeten voldoen.
Als koeling gaan we voor de Cooler Master Hyper 103, niet heel bijzonder maar daardoor is er nog wel budget voor een extra casefan in de vorm van een Aerocool Shark Fan 12cm Blue Edition.

Als laatste nog een LogiLink Card Reader 54 in 1 erbij.

Hopelijk is deze build origineel genoeg om mij met een sneltreinvaart door mijn veel te grote foto en videocollectie te laten gaan tijdens het editen :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/261f2v5.png

[ Voor 3% gewijzigd door josberg op 04-05-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Budget Workstation

Hier mijn selectie:
Een leuke dagelijks gebruik workstation, op een enigsinds gelimiteerd budget: Ik bouw dit normaal met 480GB SSD en 32GB, en een 4790. Dan zit je echter op €1600 en dat is tegen de opdracht hier.

Voor Linux Workstations (of Hackingtosh, etc) en betrouwbaarhied, wint Intel het in mijn optiek al jaren van AMD. Op een ~1000 budget kom je dan bij de i5 4690 (bewust non K - virtualisatie!) met Z97 uit. Gigabyte is de afgelopen twee jaar mijn leverancier, gezien de kwaliteit van de UD series en de uitstekende EUFI (belangrijk voor Linux / Hackingtosh gebruik).

Crucial Ballistix met CL8 1600mhz strookjes; ik heb weinig beter gevonden, zij het voor gaming, zij het voor workstations. Heb inmiddels 8 van deze 16GB setjes in gebruik, naar zeer grote tevredenheid!

WD Red voor storage, dagelijks werk vanaf de SSD, backup Delta's op de WD, ISO's op de WD, scratch disk op de WD. Ideale schijven hiervoor.

Kast en voeding; redelijk onbelangrijk in deze build. De N300 bouwt prima weg voor dergelijke hardware en is niet overdreven groot of aanwezig. Goede prijs kwaliteit. Seasonic is mijn go-to merk voor betrouwbare voedingen, jammer dat de M12 series ondertussen uit productie is. Zonder OC en serieuze videokaart is de S12II 430W voldoende voor de 4690 en 4HDD's + 2 SSD's, dus geen problemen bij toekomstige uitbreidingen.

Een losse videokaart; met name omdat je natuurlijk je RAM voor VM's en leuke dingen wilt reserveren. Nvidia wegens de drivers is de go-to keuze voor de Linux gebruiker. Geen fan = geen geluid en het scheelt je op een multimonitor setup in Gnome of Mate desktops toch weer 300MB RAM.

Scythe Ashura bevalt mij prima, prettig geluidsbeeld en koelt ook een 3770K met een milde OC nog prima zonder luidruchtig te zijn. Vandaar dat deze ook in deze build terecht komt.

Sandisk Extreme Pro: zo onwijs ondergewaardeerd. Deze SSD is niet alleen sneller dan alles behalve Intel, hij gebruikt ook nog eens Sandisks' eigen zeer betrouwbare MLC chips. Na wat slijtage tests te hebben gezien, is er geen haar op m'n hoofd die nog aan 850's TLC denkt, een 840 / 850 Evo overweegt en gezien de prijs hoef je de Ext. Pro ook niet voor een 850 Pro te laten liggen.

€990. Jup, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2jdgzti.jpg

Aangezien ik een student ben, kan ik geen geld missen aan nieuwe dingen zoals (onderdelen voor) computers. Op dit moment draai ik een i3 530 met een Geforce GT220, wat snel genoeg is voor al mijn studie-gerelateerde zaken maar bijna alle nieuwe games uitsluit. Ik zou toch wel een keer Battlefield 4 of GTA5 willen uitproberen. Tevens zijn onderdelen uit mijn PC met spoed aan vervanging toe, aangezien hij op random momenten met veel kabaal crashed en spontaan reboot. Als ik verslagen of notulen aan het uittypen kan dit toch best vervelend zijn.
Een nieuwe computer van Alternate zou voor mij echt een uitkomst zijn, want dan kan ik mijn geld uitgeven aan boeken en eten en hoef ik niet meer bang te zijn dat ik werk constant kwijt raak ;)
  • Cooler Master Silencio 352
  • Corsair CS750M
  • Intel® Core™ i5-4690K
  • GIGABYTE GA-Z97M-DS3H
  • Samsung 850 EVO, 250 GB
  • Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit
  • SAPPHIRE Tri-X R9 290 4GB OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dolgraag een nieuwe pc kopen voor mijn eerste jaar universiteit en eindelijk eens gamen zonder tijdens de laadschermen uit verveling pixels te tellen. Ik zit (naast mijn vakantiejob) echter krap bij kas door de huur van mijn kamer. Dit zou dus een fantastische kans voor me zijn. Ook zou het fantastisch zijn om eens echt een pc op te bouwen na het 10 keer te proberen met oudere pc's. _/-\o_ alvast bedankt _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/lq7zuwpg3/Knipsel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpot25
  • Laatst online: 05-01-2021
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-LN4-dUID0zM/VUeUYggkt7I/AAAAAAAAABY/ngsEDle5Uxo/w1032-h753-no/config.png

Allereerst een compliment voor deze leuke actie! Mooi om te zien hoe een samenwerking kan uitmonden in een win-win situatie voor alle betrokken partijen. De tool configuratietool werkt uitstekend! Petje af voor de ontwikkelaars. Voor de toekomst zou een filter- en zoekfunctie op de componenten nog een aanwinst zijn.

Ik heb een werkstation samengesteld wat makkelijk uit te breiden is. Met simpele maar krachtige componenten ligt er een goede basis voor een prachtig werkstation wat nog jaren mee kan. Meer opslag in het systeem is niet nodig omdat deze wordt aangesloten op mijn NAS. Beeldscherm, toetsenbord, muis en OS zijn allemaal voorhanden dus kon ik mij concentreren op de basis.

Er zijn meer redenen waarom ik wel een nieuwe PC kan gebruiken. De huidige PC is alweer 7 jaar oud. De betrouwbaarheid laat daarom te wensen over. De kans dat deze geest geeft is wat groter dan bij een nieuwe. Daarnaast ben ik door omstandigheden een tijdje uit de running geweest en ga ik op korte termijn voor mijzelf beginnen. Goed gereedschap is daarbij het halve werk. Als IT'er en amateurfotograaf moet je kunnen vertrouwen op goed gereedschap. Een nieuwe PC zou daarom een geweldige steun in de rug zijn.

Bedankt voor deze geweldige actie!

[ Voor 7% gewijzigd door Jackpot25 op 04-05-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
Mijn Ideale PC om mee te Gamen.
Benodigdheden: Power, Power en Power.
Maar om onder de 999 euro te blijven is best lastig als je voor power gaat. Ik heb er voor gekozen om een niet overclockbaar systeem te bouwen, ik heb systemen met overclockbare componenten gehad en daar nooit wat mee gedaan, zonde geld. Dankzij de goede prijzen van Alternate heb ik zelfs een Soundblaster Z pci-e kaartje in mijn configuratie kunnen stoppen, voor net die extra kwaliteit geluid. Een aantal extra filter opties zou de pc builder tool zeker niet misstaan, dat geef ik graag mee aan de Alternate werknemer die het kutklusje krijgt om alle inzendingen te screenen.

specifiek:

GPU: De 290 zit qua oempf dicht bij de 290x dat de meerprijs van de 290x niet te verantwoorden is
CPU: Als Gamer heb je weinig aan hyperthreading, daarom de snelste Intel zonder K functionaliteit.
PSU: Om alles van goede kwaliteit prik te voorzien. 80 plus bronze en deels modulair om nog een beetje overzicht en airflow in je kast te houden
Behuizing: De Goedkoopste die alternate te bieden heeft is goed genoeg.
Geluidskaart: Omdat onboard toch niet heel geweldig geluid geeft.
SSD: Samsung bewijst al een tijdje snelle SSD's te maken, 250GB om OS plus een paar games op te installeren
MoBo: Gigabyte; zeer goede ervaringen mee. Waarom de GA-Z97M-DS3H; compact bordje met alles wat je nodig bent, dit systeem is zo uitgezocht dat er minimaal 3-4 jaar op gegamed kan worden. Tegen die tijd is de cpu socket achter en kan je voor hetzelfde geld als een 2e "oude" 290 GPU ook een nieuwe mid-high end gpu kopen die sneller is dan 2x 290 en energiezuiniger dan 1 290.
Geheugen: 8 GB is genoeg om de komende 3-4 jaar niet te kort te hebben

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lacLfRR.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Dalyxia op 04-05-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogamma
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://s1341.photobucket.com/user/svenvanbezooijen/media/Alternate%20pc_zpsmqn9kglz.png.html?sort=3&o=0

De ultieme OC en game pc. Helaas net te weinig budget om er nog wat meer RAM bij te doen en een leuke koeling erop te zetten. Zit wat krap aan op het moment maar dit is eigenlijk de build die ik graag wil afmaken. (heb de kaart al maar zet hem er toch maar een bij) dit is echt een build om te aanbidden als gamer en als iemand die leuke prestaties wil _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekiteu
  • Laatst online: 23-08 12:34
Hopelijk mag ik mee doen met dit kleine plaatje; onder de link zit 'ie groter!
Mijn PC: ideale fotografie bewerk PC. Lekker veel ruimte qua opslag, SSD voor de cash van photoshop, lightroom en bridge. Nauurlijk de nodige processor kracht en intern geheugen met overcapaciteit en snelheid, voor de bestanden van enkele GB's. Geen video kaart? Niet met dit super moederbordje! Met alle aansluitingen die ik maar kan wensen als fotograaf, is het een no-brainer. Gamen doe ik toch niet. Dit is wat ik zelf zou kopen, als ik zo'n bedrag als dit te besteden had ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.defotohoeve.nl/wp-content/uploads/2015/05/Screenshot-from-2015-05-04-175457-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Alvast sorry voor het enorme plaatje, maar hij moest goed zichtbaar zijn, dus ik durf geen thumbnail te plaatsen... Moet dat wel, laat ff weten.

Bij deze mijn configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/whwcyZ7.png

Functie:
Dit systeem zal gaan dienst doen als Plex Media Server en media management systeem.
Op dit moment hangt mijn PMS van de losse onderdelen aan elkaar. Kabeltje naar HDD hier, fannetje los aangehangen daar... Hoog tijd om daar een verandering in te brengen, aangezien de boel nu regelmatig hangt bij het kijken naar een film of serie.

Processor:
De i5 zal voldoende oempf bevatten om 3 a 4 HD videos moeiteloos te kunnen transcoden.
Daarnaast is er nog voldoende ruimte in het bewerkingssegment over om triviale taken in de vorm van voornamelijk python scripts uit te kunnen voeren (denk hierbij aan de vrij verkrijgbare scripts voor het verwerken van mediabestanden).

Behuizing/Voeding:
Binnen de compacte behuizing is ruimte voor 6 3.5" interne drives + 2 2.5" interne drives. Mocht de 3x 3TB dus niet voldoende blijken dan is er niet direct een nieuwe case nodig voor nog eens zoveel schijven. Zelfs een extra 2.5" schijf behoort dan tot de mogelijkheden.
De voeding moet hiervoor ruim voldoende kunnen leveren, om ook bij uitbreiding de boel nog netjes op gang te kunnen houden.

Moederbord:
Micro ATX, dus die past in de behuizing. Daarnaast 4x SATA 600 en 2x SATA 300 aansluitingen om de schijven aan te sluiten. Mocht in de toekomst extra SATA nodig worden, dan kan er altijd een PCIe SATA 600 kaartje bijgeprikt worden met 4 poorten (voor 70 euro).

Geheugen:
16GB om PMS te voorzien van voldoende cache om transcoden soepel te laten verlopen, en dan zou er nog voldoende over moeten blijven om alle andere taken makkelijk te kunnen uitvoeren zonder in oneindige swaps te hoeven blijven steken.

Opslag:
De SSD van 120GB is voldoende om Ubuntu 14.04 binnen enkele seconden te starten, en de 3x 3TB WD Greens zullen dienst doen als data opslag voor de content.

[ Voor 21% gewijzigd door TagForce op 04-05-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 17:38
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/R18LNgOe1jzPEKgshWOzL41W/full.png

Totaalbedrag: 994,48.

Ik heb geprobeerd een gamepc samen te stellen die ideaal is voor de komende zomervakantie. Gamen op een laptop met integrated GPU is natuurlijk niet echt de droom van de gemiddelde gamer. Ook kan een gamepc natuurlijk gebruikt worden voor wat meer serieus werk, als dat echt nodig is ;)

Snelle gamepc die samengesteld is met de alternate configurator. SSD voor het OS en enkele games, supersnelle GPU voor gaming. Genoeg opslag voor een heleboel games en wel 16 gb RAM. Een i5 processor zorgt voor genoeg rekenkracht, zowel nu als over enkele jaren. En dat alles in een niet al te opvallende "kermisachtige" behuizing :)

[ Voor 10% gewijzigd door niekgerfen op 04-05-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Laatst online: 13-09 19:08
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/cmK4QEygFqVhmrKoGFTo96lu/full.png?nohitcount=1

Ten eerste, geweldige actie!

Dit is mijn ideale pc omdat ik heel graag een gaming pc wil, maar er ook simpele photoshop taken mee wil uitvoeren voor mijn foto hobby. Ik bezit op het moment een laptop voor schooltaken die zelfs te simpelste photoshop taken al niet meer aankan, laat staan games spelen. Met dit systeem zouden dus al mijn problemen opgelost worden, en kan ik ook (eindelijk) GTA V spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Droid op 04-05-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellejanssen198
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 13:47
Beste tweakers,

Goed nieuws, jullie tijdrovende zoektocht door alle vele posts is klaar! Rust maar uit met jullie scroll vinger, want hier is jullie winnaar!! :P namelijk jellejanssen198, een Utrechtse student, aangenaam.

Originele argumentatie, komt ie:

Win-win!
Als ik win zal ik elke pc in de universiteitsbibliotheek voorzien van een Tweakers/Alternate screensaver en/of startpagina :P Daarnaast is mijn samengestelde pc begrotingstechnisch keurig te noemen. In deze economisch kritische tijden ben ik dus een verantwoordelijke keuze!

Niet originele argumentatie:

Huidige laptop niet meer op-en-top
Sinds 2011 doe ik mijn werk/studie/games op een ASUS K53 laptop, waarmee ik de laatste tijd wat problemen mee heb. Trackpad is stuk gegaan en ben al bezig met het 3e toetsenbord. Ik studeer kennelijk te hard. Daarnaast kan ik qua temperatuur een ei bakken op de behuizing. Op zich wel handig, werkt beter dan in een kromme pan. Ik dwaal af, excuus.

Samengestelde pc
Ik heb niet de grens van het maximale budget opgezocht. Nadruk heb ik gelegd op een goede CPU (i5) en een goede GPU (gtx 960). Het lijkt me fantastisch om op deze pc mijn scriptie te schrijven en mij daarnaast te kunnen belonen met het kunnen spelen van recente games. Ik ben bij vrienden verslaafd aan FIFA 15, maar kan de laatste uitgave zelf thuis niet draaien. Dit systeem lust FIFA 15 rouw! :9~

Alternate systeem

Geen dank dat jullie nu niet meer verder hoeven te zoeken ;) Ik offer mij graag op voor de hardwerkende Tweaker redactie!

Vriendelijke groet,
jellejanssen198

[ Voor 171% gewijzigd door jellejanssen198 op 18-05-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 20:02

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Ik heb gekozen voor de i5 4460 omdat deze een goede verhouding prijs/kwaliteit heeft.
De R9 280X biedt mooie prestaties tegenover de GTX 960, zeker prijstechnisch gezien. Het MSI model is net wat hoger geclockt en levert dus net wat betere prestaties dan de andere merken.
Het moederbord natuurlijk wegens de correcte socket en de leuke extra's voor een degelijke prijs. Het merk heeft bovendien ook een goede reputatie.
Een kleine maar goede (en goedkope) SSD voor Windows, Office en Chrome. De rest kan op een mooie 1 TB HDD.
8 GB 1600 MHz geheugen dat goed getest is voor een redelijke prijs. 16 GB is mooi, maar niet nodig net zoals sneller.
De processorkoeling heeft weer een mooie balans tussen koelvermogen en lawaai in tegenstelling tot de standaardkoeling van Intel.
De voeding van 750 W is gekozen omdat deze gewoon (vrijwel) altijd voldoet in geval van upgrades. Ook handig is dat deze semi-modulair is; zo mis ik dus een hoop onnodige kabels.
De DVD-lezer is handig bij de instalatie van Windows en andere software. Lekker goedkoop want voor de rest gebruik ik hem niet.
Zwarte kast omdat die gewoon mooi onopvallend staat in mijn kamer en toch voldoende ruimte biedt, ook voor in de toekomst. :)

Ik ben een oude laptop gewend, dus iedere verbetering zal zeer zeker een verschil maken voor mij. _/-\o_
Met iets als dit kan ik dan ook eindelijk echt gaan gamen zonder me te ergeren.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ZqTB9x.png?1

[ Voor 5% gewijzigd door TheAncientDovah op 04-05-2015 19:37 . Reden: Emoji ]

Meester in de kunsten van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenkZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 21:25
GPU: Energie zuiniger dan AMD equivalent bespaart weer geld op de voeding. De prijs/kwaliteit verhouding ligt iets lager dan de 960 maar biedt wel meer *oemph*. Wat mij betreft is er in dit budget ruimte voor een dergelijke kaart.

CPU: Goede allround intel cpu met eventueel eenvoudige overklok opties door de K uitvoering.

HDD: Windows start ook op een HDD rap op, dus om geld te besparen maar wel genoeg ruimte voor applicaties en data te houden nemen we deze HDD.

MOBO: Niet het meest advanced maar biedt een goede prijs/kwaliteit verhouding.

DVD: DVD-spelers zijn niet meer van deze tijd, dus weggelaten. Neem eventueel een externe dvd speler die je ook gelijk kan gebruiken voor laptops/surface systemen.

MEMORY: Goede allround memory, 8gb moet ruim voldoende zijn voor gemiddelde gebruiker. En anders altijd nog uit te breiden met 2 modules.

PSU: Low-end met ruim voldoende vermogen voor het systeem.

CASE: Mooie Corsair kast, goede uitbreidbaarheid voor fans. Is relatief stil, biedt sowieso goede berging van kabels en ongeëvenaarde airflow.

Het lijkt mij duidelijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pTu6naY.png

[ Voor 12% gewijzigd door SenkZ op 04-05-2015 18:24 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal! :)

Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.

Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!