[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:
  • 68.977 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Leuke actie van tweakers en alternate!

Ik heb een pc samengesteld met oog op gaming zonder overbodig energieverbruik of geluidsproductie. De componenten geselecteerd op hoge prestaties met een laag energieverbruik en ook lage idle energieverbruik.

Zo kost de pc niet teveel aan electriciteit op jaarbasis, is hij ook niet te horen in de huiskamer maar is het wel mogelijk alle spellen er mee te spelen.

Met name de Coolermaster silencio kast is perfect om geluid zoveel mogelijk binnen de kast te houden. De gekozen intel i5 processor en gtx970 videokaart zijn de zuinigste componenten in hun klasse.

Door de overige componenten relatief eenvoudig te houden, 8 gb DDR3 geheugen en een 128 gb ssd, is het mogelijk om onder de 1000 euro te blijven. Voor een pc die relatief energiezuinig is, weinig geluid produceert en op gebied van gaming alles aan kan is de prijs zeer acceptabel.

De reden dat ik wel mag winnen is dat mijn gamepc grotendeels uit afdankers bestaat en erg veel geluid produceert. Ook kan ik momenteel niet meer de nieuwere spellen spelen. Als mijn configuratie wint kan ik weer de nieuwste spellen spelen zoals GTA 5 en Battlefield hardline zonder doof te worden en hou ik geld over dankzij de lagere energierekening!

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/4opj7a1t1/ALTERNATE_d_online_computer_en_elektronica_sp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/580olwkuf/ALTERNATE_d_online_computer_en_elektronica_sp.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door warcow op 04-05-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Omdat ik recent een 144hz 1080p monitor heb aangeschaft lijkt mij het verkrijgen van dit systeem een mooie gelegenheid om de monitor eens aan de tand te voelen!

Via deze configuratie krijgt men de beste ''bang for the buck''. Een fijne machine voor dagelijkse taken. Tegelijkertijd goed in staat om alle hedendaagse games op maximale kwaliteit in 1080p te spelen.
Vanwege de unlocked i5-4670K kan er, zelfs met stock cooling, nog aardig wat megahertzen worden bijgeteld. Dit wordt natuurlijk mede mogelijk gemaakt door het ASUS MAXIMUS VII RANGER plankje dat bekend staat om zijn uitgebreide overclock mogelijkheden :D

Dit alles gecombineerd met een vlot SSD van Crucial en de niet te vergeten 750Watt modulaire voeding van Coolermaster waarmee de airflow, en daarmee een lage temperatuur, gewaarborgd blijft. Als kers op de taart een Radeon R9 280, want ja, hoe ga ik anders die 750watt voeding benutten? :9

Goden van Tweakers.net en Alternate.nl , doet u mij maar zo'n systeem! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:04
Geweldige actie! Ook precies op het juiste moment, ik ben al een tijdje bezig met het samenstellen van mijn perfecte gaming PC in klein formaat. Ik zag bij een vriend de Fractal Design Node 804 staan en was gelijk verliefd, wat een mooie behuizing! Super strak design.

Hierbij de configuratie. Een i5 processor omdat hyperthreading op games weinig invloed heeft, overclocken doe ik zelf niet aan dus geen K processor nodig. Goede videokaart om te gamen die ook nog in de behuizing past. Grote harde schijf niet nodig omdat ik thuis een server heb draaien waar alles centraal staat opgeslagen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LHMHhe7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GzjpCtZ.png

Met games als GTA V is het huidige systeem nodig aan vervanging toe. De wens is dan ook een 970 en om deze vervolgens in een R5 :9~ te kunnen stoppen moet er wat bezuinigd worden op de processor (geen k) voeding en HDD (120 GB) om onder de €999,- te blijven.

Krijg gelijk helemaal zin in een nieuwe build!

TOP Actie! _/-\o_

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Ik heb gekozen voor deze samenstelling zodat ik eindelijk mijn games niet meer op low settings hoef te spelen. Daarnaast heb ik gekozen voor een wat grotere ssd zodat de spellen daar direct op geinstalleerd kunnen worden zodat we optimaal van de snelheid gebruik kunnen maken.
Verder heb ik een simpele maar toch elegante kast van corsair gekozen en een voeding die niet meteen vervangen hoeft te worden bij het aanpassen van de videokaart in de toekomst.
Tevens heb ik gekozen voor 16gb RAM dit ook weer met het beeld op de toekomst wanneer games meer geheugen gaan eisen.

Al met al (op de videokaart na) een futureproof pc (voor zover dat bestaat natuurlijk).

Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s564/rpvanginkel/Alternate_zpslakvqokp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensvankets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/a9r960/8

Dit is mijn setup voor een pc voor 999€.
Een i7-processor, 250GB SSD en 16GB werkgeheugen. Nog een kleine extra grafische kaart. Deze pc kan een spelletje aan maar zou vooral van pas komen voor virtualisatie en ontwikkeling.
Voor een operating system zorg ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:29
Waarom vind ik dat ik hem verdien?
Ik stel veel PC's samen voor onder andere vrienden en familie, ook help ik graag mensen op V&A om hun favoriete PC samen te stellen. Natuurlijk zou ik het leuk (en motiverend) vinden en als ik zelf een PC met een leuk budget kon krijgen.

Aangezien mijn ideale PC op dit moment een Game PC is heb ik het volgende samengesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ABhpbigl.png
(klik voor originele kwaliteit)

Als eerst wil ik beginnen met de Processor:
Een Intel I5 4460 - Een goed presterende processor die eigenlijk altijd meer dan genoeg kracht geeft om te gamen, deze versie heeft de beste prijs/prestatieverhouding en kan zeker nog een tijdje mee.

Dan maar het Moederbord:
Gigabyte G1.Sniper B6 - Een erg leuk bord voor gamers met een budget, veel aansluitmogelijkheden en een leuke audio en lan chip voor gamers, verder gewoon niet te veel onnodige features waardoor hij nog eens lekker goedkoop is.

Het mooiste onderdeel: de Grafische Kaart:
Asus Stix GTX970 - Ik zie in dit topic dat ik een van de enige ben die voor een GTX 970 kiest, persoonlijk vind ik dat wat vreemd aangezien deze gewoon bloedsnel is en de prijs/prestatieverhouding gewoon goed is. Verder is het natuulijk mooi meegenomen dat deze lekker energiezuinig is en vooral erg stil.

Het Werkgeheugen:
Crucial Ballistix Tactical 8GB - De keuze voor het werkgeheugen is niet heel erg lastig, je pakt gewoon de goedkoopste die van goede kwaliteit is, nu staat deze samen met de 'normale' Crucial Ballistix al in tijdje bovenaan in de pricewatch, normaal gesproken zou ik voor de Crucial Ballistix gaan omdat deze iets goedkoper is, maar omdat de prijs hetzelfde is op Alternate en de timings van de Tactical versie iets lager zijn, voor deze gekozen.

Solid State Drive:
Crucial BX100 250GB - SSD's zijn op Sata 3 op het moment gekomen dat er nagenoeg geen prestatieverschil tussen de drives zitten, Crucial staat bekend om hun goede kwaliteits SSD's en de BX100 is daar geen uitzondering op, het is de goedkopere versie van de MX100, maar in praktijk zal je geen verschil merken, voordeel: lekker goedkoop!

Voor opslag naruurlijk ook nog een Harde Schijf:
Western Digital Blue 500GB - De goedkooste harde schijf van 500+GB die ze bij Alternate aanbieden is de Western Digital Blue van 500GB, dit is een prima harde schijf voor opslag. Western Digital maakt zeer goede harde schijven en zijn over het algemeen van erg goede kwaliteit. De keuze hiervoor was dus snel gemaakt.

Het moet natuurlijk ook nog aankunnen: De Voeding:
Cooler Master G450M - Een 450W voeding is meer dan genoeg om deze build van stroom te voorzien, de Cooler Master GM series wordt over het algemeen als een slechte keuze gezien, de Capxon condensatoren zouden namelijk van slechte kwaliteit zijn, in veel reviews lees je echter dat dit geen probleem is en je dit pas na meer dan 7 jaar intensief gebruik zou kunnen gaan merken (dit is zelfs nog speculatie). De G450M is verder gewoon erg goedkoop en bied prima prestaties.

Het moet ook ergens in: De Behuizing:
Cooler Master N300 - Gewoon een prima behuizing die niet te veel kost. Hier valt niet veel over te zeggen, de behuizing is gewoon goed, stevig en zonder poespas, vandaar dat hij ook lekker goedkoop is. Heb meerdere malen een PC gebouwd met deze behuizing en ik moet gewoon zeggen: hij is oordegelijk.

Brrr... wat koud: De Processorkoeler:
Scythe Tatsunami - Om de build toch wat stiller te maken, wat ik zelf een enorme pré vindt, heb ik gekozen voor een 'aftermarket' processor koeler, de standaard Intel koeler is al prima, maar omdat we een fijne alrounder zoeken, mag hij nog wel wat stiller. De Scythe Tatsunami, een prima koeler die niet al te veel kost, om de build onder de 999eur te houden moesten we dus voor een budgetkoeler gaan, een probleem? nee hoor. Omdat we toch niet gaan overclokken is het zonde om je halve budget te spenderen aan high end koeling, deze Scythe Tatsunami komt niet altijd als beste uit de testen, maar gewoon als gewoon goed (zoals de rest van mijn build). Hij kost niet te veel, maar biedt veel waar voor zijn geld.

Sidenote:
Ik heb eraan getwijfeld om géén 'aftermarket' processorkoeler te nemen, maar wel een duurdere voeding en een 1TB harde schijf, maar omdat ik persoonlijk toch nooit 500gb vol krijg en de G450M gewoon een prima voeding is, waarom dan de build niet stiller maken?

Met deze build heb je naar mijn mening de beste Bang for Buck voor dit budget (I5, GTX 970, SSD), deze build is verder ook nog heel makkelijk uit te breiden in de toekomst (luxere behuizing, meer opslag etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

https://drive.google.com/...XU1BnVFk/view?usp=sharing

Deze build is eigenlijk puur voor mijn opleiding en nog niet voor gamen dit komt later :). Overclocken is een hobby van mij en hiernaar is de pc ook gebouwd. Na een tijdje kunnen er goede grafische kaart(en) in de pc gestopt worden daarvoor bied het moederbord en voeding nog genoeg opties.

Ook heb ik een windows 8.1 licentie bij gedaan aangezien ik nu op de testversie van windows 10 zit(legaal en gratis). Dit werkt niet altijd even goed omdat sommige programma's windows 10 niet herkent als besturingssysteem.

Verder heb ik zelf nog led verlichting die de behuizing een fleurig uiterlijk zal geven.

Al in al zal het voor mij een razendsnelle en mooie pc zijn. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Galinsky op 04-05-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
-

[ Voor 99% gewijzigd door sjettepetJR. op 04-05-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jqv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06-2022

jqv

Bij deze dus. En nu maar duimen.

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/my.tnet/fotoalbum?action=display_image&image_id=371093

[ Voor 47% gewijzigd door jqv op 04-05-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09-2024
Leuk idee, en als ik zie hoeveel reacties er al zijn heeft Alternate met deze prijsvraag de beoogde publiciteit makkelijk gehaald. Nouja, hier komt de mijne: een mini-ITX LANbak.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oCqHxn4CSDzmTWXbziSujpez/medium.png

Tja, wat voor motivatie geef je voor de aanschaf van een pc van duizend piek? Ik heb zelf altijd bijzonder goedkope hardware in huis, gewoon omdat ik niet beter kan betalen, én omdat ik mezelf dan kan vertellen dat ik goed bezig ben voor de planeet met mijn zuinige systeem. Ik draai op dit moment op een HD6790 met een unlocked Sempron 140, niet bijster veel power dus, en al helemaal niet zo handig als je hoofdzakelijk Ubuntu draait, ik had dan ook graag een systeem staan waar ik modernere games op kan draaien.
Deze is dus iets minder zuinig, maar alsnog één van de minst hongerige bakken in dit topic, ik ben voor een i3 met een redelijk dikke GPU gegaan, combineer dat met een snufje waterkoeling en je hebt een kleine, redelijk stille PC op de groei, waar ik later altijd nog een i5 of i7 K-serie in kan gooien. Waarschijnlijk komen hier Linux Mint, Windows 7 (heb ik nog liggen) en evt later Steam OS op te staan, hij gaat dan vast mee naar een hoop LAN-parties, gaat me helpen met Photoshop en maps bouwen voor de nieuwe UT, maar eerst moet ik hem nog even zien te winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07-2024

timal

hey

Hierbij dan ook mijn inzending. Ik heb gekozen voor een wat kleinere computer om bijvoorbeeld op een televisie aan te sluiten en te gebruiken als mediaspeler. Mijn eigen computer (om onder andere mee te gamen en te editten) bevalt namelijk wel en die hoef ik dan ook niet te upgraden.

Het systeem met tien hoogtepunten
  • AMD A10 APU van 65Watt op een A88-socket om toch nog wat leuke spellen mee te spelen
  • Stillere CPU-koeler met 3 120mm case-fans voor een koel en stil systeem
  • Fatsoenlijke 350Watt voeding die meer dan genoeg vermogen kan leveren
  • 500GB SSD voor het snel opstarten van de belangrijkste zaken (denk aan het OS)
  • Blu-Ray-combo speler en brander voor alle soorten media
  • USB3 en een kaartlezer aan de voorkant van de relatief kleine behuizing. Evenals twee hot-swap 3.5" bays.
  • 3TB extra opslag voor flink wat media
  • 8GB snel geheugen omdat de apu daar nogal blij van wordt
  • Optische uitgang voor het doorgeven van de audio zonder kwaliteitsverlies
  • Windows 8.1 erbij want die heb ik toch nodig en het paste nog in het budget
Kortom, een snelle computer die voornamelijk als media-speler dient met veel opslag voor films, series, muziek en meer. Er kan ook nog een aantal simpele spellen mee worden gespeeld, en de zwaardere games kunnen via streaming door een andere pc worden uitgevoerd. Dit alles in een nette behuizing en met twee hot-swap bays aan de voorkant om harde schijven met nog meer media snel te kunnen wisselen. Uiteraard ontbreken twee usb3 aansluitingen, een kaartlezer en de blu-ray-brander aan de voorkant ook niet. Een must-have dus!

Screenshot (druk erop voor een grotere versie):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/56804001/computer_t.jpg
Mocht er een SATA-kabel te weinig zijn, past dit nog makkelijk in het budget

Bedankt Tweakers en Alternate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik studeer zelf Bio-informatica, en daar hebben we te maken met heel veel data. Denk aan complete genomen van de mens, de chimpansee, en vele andere organismen. Of hele grote interactienetwerken waarin wordt beschreven welke eiwitten interactie hebben met elkaar. Op deze data passen wij verschillende pattern recognition, machine learning of graafanalyse algoritmes toe om er verbanden uit te halen. Zo proberen wij bijvoorbeeld bepaalde ziektes beter te begrijpen.

Voor het echte werk wordt natuurlijk een supercomputer ingezet bij onze universiteit. Maar tijdens de ontwikkelfase van een algoritme of analyse-pijplijn is het natuurlijk fijn om een zo groot mogelijke dataset op je eigen ontwikkelbak te kunnen analyseren. Onderstaande PC is dus daar op gericht: zoveel mogelijk rekenkracht.

Bezuinigd op:
- Behuizing: hij hoeft niet super stil of mooi te zijn
- Videokaart: er gaat niet echt op gegamed worden, dus deze hoeft niet mega sterk te zijn. Natuurlijk hebben de moderne processoren ook een geïntegreerde grafische chip, maar zelfs de budget videokaarten van Ati/Nvidia hebben naar mijn ervaring toch een betere performance. Ook is een dedicated videokaart in de toekomst misschien toch handiger voor software die gebruik maakt van OpenCL/CUDA. Ben uiteindelijk voor nVidia gegaan vanwege de betere Linux drivers.

Niet bezuinigd op:
- Voeding: de levensader van een computer en die moet gewoon goed zijn. Hoef niet per se de meest zuinige, dus heb ook weer niet de allerduurste.
- Processor: Meeeeer rekenkracht, meer threads, meer beter.
- Geheugen: Als we niet alle data constant van de hardeschijf hoeven te halen scheelt dat natuurlijk een boel tijd.

Blijft natuurlijk ook een ontwikkel PC, dus een fijne SSD voor snelle boot-, lees- en schrijftijden is altijd fijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GHLgBSc.png

[ Voor 14% gewijzigd door Sh4wn op 04-05-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Audiofiele & fluisterstille HTPC

Eind deze maand betrek ik een kleine éénkamerstudio a 28m2, superstrak ingericht en zonder bureau, daarin heb ik dus geen ruimte voor een grote kast! De onderstaande 'htpc' komt tegemoet aan mijn audiofilie en filmgekte zonder toe te hoeven geven op welk vlak dan ook. Een neutrale mini-itx kast met dikke Asus Sonar Phoebus geluidskaart om alles uit mijn Canton boxen en '70's Harman/Kardon versterker te kunnen halen, een goede koptelefoon van Beyerdynamic erbij zodat film kijken en muziek luisteren ook door kan gaan wanneer vriendinlief in het éénkamerappartement studeert of werkt.

De AMD A10 APU heeft een ingebouwde GPU die sterk genoeg is om af en toe een controller op aan te sluiten en gave indiegames als 'Sir, you are being hunted', 'Limbo' of 'Mountain' te kunnen spelen. Het moederbord heeft 802.11 ac ondersteuning waardoor er minder kabels getrokken hoeven te worden. De 250GB Samsung SSD zorgt ervoor dat het systeem zowel stil, betrouwbaar alsook snel is. Door de modulaire voeding is er afdoende ruimte voor alle onderdelen (anders wordt het wel heel krap in de CM 110) en wordt de luchtstroom zo min mogelijk onderbroken zodat het systeem koeler blijft. Om af te sluiten nog een Noctua NH-L9x65 CPU koeler die op 1800rpm gezet kan worden om het systeem daadwerkelijk fluisterstil te krijgen. Niets zo irritant als een pc die door je film of muziek heen blaast!

Kortom, deze pc zou zowel muziek, film als game geweldig maken in mijn nieuwe woning, zelfs als de boxen even niet aan kunnen. Want mijn huidige Medion NUC schiet daarin toch wel ernstig tekort...

Audiofiele HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik heb voor deze set-up gekozen:
Zou graag een kleine /uATX, maar toch krachtige, desktop willen bouwen. Daarbij is mijn keuze op deze onderdelen gevallen. de 4670k mocht het in de toekomst nodig zijn om te overklokken. De 280x omdat ik toevallig een vriend heb waarvan ik weet dat hij lekker presteert voor de game die wij spelen (FFXIV a realm reborn). Omdat er verder niet veel andere games gespeeld worden is 250gb SSD goed om 1. snel systeem te hebben en de game die gespeeld wordt hier lekker op te zetten zodat deze vlot laad. 8gb ram is volop nog. Toevallig heb ik nog een externe CPU koeler thuis. Het moederbord voor het uATX formaat natuurlijk en de volop aansluit mogelijkheden. De casing is strak, klein en mooi. Valt niet te veel op, waar ik niet van houd, maar bied toch ruimte voor de grote GPU en de rest van de componenten.

Al met al een redelijk klein systeempje, met toch volop kracht om veel van de huidige games in redelijk hoge details te spelen. En zn klein systeempje is natuurlijk lekker te verhuizen. Heb een vriend in Belgie waar ik nogal vaak mee game, en in het verleden altijd een grote kast achter in de auto gegooid. Was niet optimaal haha. Dit zou toch wat makkelijker zijn. En ook voor de toekomst omdat ik op het punt sta te verhuizen nadat de studie is afgerond.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dT3ICZc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ideale configuratie heeft een i7 processor voor de rekenkracht en een moederbord met genoeg sata aansluitingen om eventuele extra schijven aan te prikken. Om binnen het budget te blijven is er gekozen voor 16 gb geheugen en een 260x grafische kaart. De behuizing is vanwege nostalgische overwegingen. Het is leuk om dezelfde type van diverse generaties naast elkaar te hebben. Om de snelheid met respect te behandelen is er gekozen voor een Samsung 850 ssd wederom is hier voor een bescheiden formaat gekozen om binnen het budget te blijven. Voeding moet voldoende zijn maar het hoeft geen krachtcentrale te worden vandaar dat 530 wat voldoet. Dit beestje kan lekker flink renderen en dus goed aan de pijnbank weerstand bieden. Af en toe een spelletje kan hij wel aan maar daar is hij niet voor gekozen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1FFFiVJ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokumpje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-09 20:32
0xygen500 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:22:
[...]

Als ik op 1100 zit wil ik die 100 euro ook wel brengen. Regels zijn regels. ;w
Heb het aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelGH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d5oOV10.png?1
Dit is mijn idee van een best buy build voor deze prijs. Ik zal nu kort de componenten bespreken en mijn motivatie om ze te kiezen.

Aangezien ik vooral games speel en niet echt foto’s of filmpjes bewerk zijn een i5 en 8gb ruim voldoende. Het moederbord dat ik heb gekozen is het goedkoopste z97 moederbord op de site van Alternate. Het biedt veel voordelen van het z97 platform zoals 6 sata 3 poorten, mogelijkheid om te booten van nvme, enz. Bovendien heeft het een aantal goede reviews gekregen op hun site en op Tweakers. De gtx970 is een beest van een videokaart. Je krijgt er ook een Witcher 3 key bij wat natuurlijk ook een leuk extraatje is. De voeding levert 500 watt tegen 80plus bronze efficiëntie. Dit beantwoord net aan de door Nvidia aanbevolen 500 watt voor de gpu. De case is een no-nonsense atx case, niets te speciaal maar van een gekend merk en met genoeg plaats en 2 casefans. Als storage is er een ssd van 120gb en een hdd van 1tb. Ik heb deze optie gekozen boven een ssd van 250gb omdat games de laatste tijd veel opslagruimte nodig hebben. Verder is er nog een goedkope koeler aanwezig om de cpu wat te kunnen overklokken.

Ik ben maar een arm studentje dus deze build zou voor mij nooit betaalbaar zijn. Ik zou Tweakers en Alternate eeuwig dankbaar zijn als ze me deze droom build helpen realiseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:05
Dit is zeker een upgrade voor mij. Ik werk nu al bijna 6 jaar met mijn huidige CPU en moederbord/waterkoeling (AMD 1090T en ASUS m4a89gtd pro). Deze zijn wel een keertje aan vervanging toe omdat ik veel game en mijn pc ook zakelijk gebruik. Aardig wat uurtjes al gebruik van gemaakt! Eigenlijk vind ik het zonde om mijn PC te verkopen omdat hij altijd zo goed draait, dus wacht ik echt tot dat er iets stuk gaat. Met deze kans die ik krijg van Alternate zou het natuurlijk fantastisch zijn om gratis up te graden! :D

Ben weer voor een AMD systeem gegaan, ook bij de videokaart keuze. Omdat dit merk mij prima bevalt en ik niet snap waarom iedereen maar Intel er in propt! :D (AMD fanboy :) )

Verder dus betrouwbare componenten gepakt van A-merken. ASUS, Seasonic, Corsair en Bequiet zijn echt mijn favorieten! Dus ik hoop dat Tweakers ook mijn build leuk vind en dat ik een kans maak. Zou erg leuk zijn. Ik dacht in het begin van, oh 1000 euro daar kom je niet zo snel aan. Maar gaat toch aardig hard haha. Nou in ieder geval succes iedereen. Hieronder in ieder geval mijn inzending. Oja, en een SSD mag eigenlijk niet missen in een build, maar daar heb ik er pas al 2 van gekocht dus die kan ik dan mooi overzetten. O-)

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2hcgokw.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door egelalexander op 04-05-2015 14:47 ]

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:06
Motivatie
De reden waarom ik deze actie zou moeten winnen is om de cliché reden dat ik nooit iets win ;(
En omdat mijn oude systeem inmiddels echt aan vervanging toe is (een 1440p monitor is leuk, maar iets te zwaar :/). Ik heb alleen niet genoeg geld om alle onderdelen te vervangen. Helemaal omdat de chipsets van moederborden tegenwoordig zo vaak veranderen.
Met het onderstaande systeem koop ik er een GTX970 + processorkoeler bij en kan ik eindelijk genieten van 1440p gaming :Y

Systeem
Afbeeldingslocatie: http://www.fleximex.com/tweakers-alternate-actie.png

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 04-05-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Configuratie van contrast :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YrjHaZu.png

Motivatie:
Werk momenteel met een bak die ik in 2010 heb samengesteld en anno 2015 loopt ie qua specs achter en is toe aan vernieuwing. Vorig jaar wel een SSD erin gezet om hem nog enigszins een boost te geven.

Naast het gamen, maak ik ook veel gebruik van software om te renderen (vooral vray) en heb daar dus ook veel rekenkracht voor nodig, vandaar dus ook een i7 in plaats van een i5. Een videokaart en een blueray brander heb ik al, dus die worden uiteindelijk ook toegevoegd aan dit rijtje.

Oftewel, ik kan deze nieuwe pc zeer goed gebruiken voor zowel gaming als voor mijn studie waar ik ook zware programma's moet kunnen draaien. Mijn 'oude' pc gaat dan naar mijn ouders, die kunnen daar ook weer jaren mee vooruit. :)

[ Voor 62% gewijzigd door contrast op 04-05-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• careltjuh
  • Laatst online: 21-08 10:11
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/6065a92da02f7f9d7b3cbed2fdbd5d10.png

Waarom deze samestelling.?
Nou ik dacht ik doe eens gek en ga kijken of ik een goed sli/crossfire systeem kan bouwen onder de 1000 euro.

waarom nou sli/crossfire zoals iedereen weet is het gewoon super vet, het hoeft niet beter te zijn maar het is gewoon vet. maar genoeg over hoe vet sli/crossfire is.

waarom deze 2 kaarten. nou simpele reden ze zijn goedkoop en snel(vooral in een vette crossfire opstelling). eerst dacht ik dat ik er 2 r9 270x in kon proppen. maar toen zag ik dit dingetje van club 3d,De koeling zou wel drama zijn maar maakt mij niet veel uit als er een stofzuiger onder me bureau staat.

En dan die proccessor ja amd ja , nou ik heb op dit moment een fx6300 en die bevalt me gewoon goed,ja hij produceert een hoop hitte maar daarom ook een sycte mugen 4 dat grote blok staal kan wel wat aan(en alvast sorry pa en ma voor de energierekening).

en dan nog een ding die kast zelf vind ik hem gewoon mooi(corsair FTW _/-\o_ ), maar hij heeft een dicht design kan ik erg waardeeren want die kast die ik nu heb(zalman z9plus) was een impuls aankoop en die lichtjes die er uit springen zijn erg mooi maar gruwlijk vervelend dus voor mij een iets strakkere rustigere kast nu.

dat was het wel zou hem stiekum best wel heel graag willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 21:00
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SDaaskyl.png?1
Folding@home is een programma waarmee je eiwitten en andere berekeningen doet voor onderzoek naar kanker, Alzheimer, Huntington en Parkinson. Ik zou dan zelf kiezen voor onderzoek naar kanker omdat een vriend van de familie dit had (hij had leverkanker) en is nu net een week dood. Daarom wil ik in zijn nagedachtenis dit doen.

CPU: De intel pentium3258 is een processor met 16 pci-e lanes voor de 2 videokaarten en kan leuk gekieteld worden.
MOBO: de goedkoopste met support voor 2 gpu (express niet in crossfire zetten voor F@H) waarbij de slots niet al te dicht op elkaar zitten dus ATX
RAM: Folding@home gebruikt niet veel maar 8gb zodat ik hem ook voor gamen met vrienden kan gebruiken.
GPU: Het leuke deel, ik heb gekozen voor twee r9 290 omdat deze het goed doen in folding@home en ik zo dus zoveel mogelijk kan bijdragen aan het goede doel. Ik heb gekozen voor de goedkoopste want deze heeft een vriend van mij en hij is redelijk stil en koel wat meer dan voldoende is.
PSU: Coolermaster is een goed merk en ziet er altijd netjes uit in 750watt aangezien dat wel echt het minimum is met 2 r9 290 die constant rond de 94% load zitten voor het renderen
Kast: ik had iets nodig window wat ik wel leuk vindt met al die r9 290 erin ;) . De N300 is veel aangeraden en is een goede koele kast.
Cpu cooler: voor de mooi en het overclockplezier!

PS ALS IEMAND MEE WIL DOEN VOOR HET GOEDE DOEL KIJK OP http://folding.stanford.edu/ voor meer informatie

[ Voor 150% gewijzigd door Kevin1Smid op 16-05-2015 12:48 . Reden: Heb er toch nog wat meer ram, grotere hdd en een g3258 in gekregen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mldebondt
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11-2020
Heerlijke actie, Tweakers en Alternate! _/-\o_ Volgende systeem zou mij enorm gelukkig maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.mldb.nl/droom-pc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dayofdead
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-07 08:43
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/xJBzSeY

Met deze pc kan ik de komende 5 jaar probleemloos gamen zonder enige upgrades.

Elk component is meer dan deftig en kan zeker zijn mannetje staan.

Ideaal voor mij en ongetwijfeld voor nog andere gamers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Ik speel erg veel Counter Strike Global Offensive en ben ook best actief op het tweakers forum daarover. Ik speel dagelijks met andere tweakers en heb het daar altijd heel gezellig.
Alleen ik speel nu helaas op een laptop, waardoor ik niet altijd zo'n hoge framerate krijg, wat bij csgo echter wel van cruciaal belang is. Andere games zoals Crysis 2 zijn al helemaal moeilijk om te draaien. Ik was al een lange tijd van plan om naar een desktop over te stappen en vind daardoor computer hardware ook erg interessant (ik lees ook altijd de Desktop Best Buy Guide), maar voor een 16 jarige jongen is dat wel heel erg duur. Laatst bij the-party in Eindhoven was ik dacht ik ook de enige tweaker die op een laptop speelde. Verder deel ik mijn laptop om te gamen ook met mijn broer ([Verwijderde gebruiker]), ik game wel verreweg het meeste van ons twee maar als we deze desktop, of zijn eigen inzending, winnen dan willen we hem ook gaan delen.
Deze leuke actie lijkt me dan de perfecte doorslag om over te stappen naar een desktop, van de lage settings en inconsistente framerates af te zijn en nieuwere games op lekker hoge settings aan te kunnen. :)
De case heb ik expres de silent edition gepakt omdat ik een kamer met mijn broer deel en de computer daarom redelijk stil moet zijn. De rest van de hardware heb ik gekozen om goed te kunnen gamen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sANTKW2.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tsxkjF1.png

[ Voor 13% gewijzigd door markdm op 16-05-2015 12:10 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik zou deze pc heel goed kunnen gebruiken, doordat ik samen met een goede vriend een eigen bedrijf ben gestart heb ik mijn eigen PC op kantoor staan om zo kosten te besparen. Nu heb ik thuis dus geen goede PC meer staan, ik heb nu alleen nog maar een hele oude laptop en daar kan ik niet op gamen en om nou na kantoortijd nog op kantoor te gaan gamen is ook weer zo wat. Ik zou dus erg graag thuis weer een normale pc willen hebben en ik denk dat ik met deze configuratie een leuke PC in elkaar heb gezet.

Een i7 voor veel processor kracht en een GTX 960 om alle recente games mee te kunnen spelen. Om die snelheid nog wat extra kracht bij te zetten zit er natuurlijk een SSD (want veel data zetten we tegenwoordig op een NAS) in het systeem en een leuke 16GB geheugen.

PS. Ik heb dit systeem vanochtend in elkaar gezet en als ik dit nu weer zou doen zou ik 5 euro duurder uitkomen, de SSD is vandaag 5 euro in prijs gestegen. Maar gelukkig had ik al een screenshot :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tMsXW5w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosdrost
  • Laatst online: 24-03-2022

koosdrost

Junior Java Developer

Eindelijk een kans om zelf een PC te bouwen! :D Ik wil dit al een tijdje, maar zie erg op tegen de kosten en het feit dat ik er nog geen hand-on ervaring mee heb. Als ik dit win, ga ik samen met een vriend ervoor zitten en dit samen uitvogelen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K8bMro2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beernd89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-08 23:56
Hierbij mijn ingave.

Waarom ik voor deze combinatie heb gekozen:
CPU: de Intel Core i5 4670K omdat de K al genoeg zegt >:)
SSD: 240GB genoeg voor div. natuurfilms :P, School, Werk en games
Geheugen: 8GB DDR3 -1600 meer dan genoeg.
GPU: EVGA GeForce GTX970 Superclocked. gezien budget krijg je qua prijs/specificaties hier het beste voor naar mijn mening.
PSU: 650W geleverd door een coolermaster is genoeg voor de videokaart.

Waarom geen DVD speler, Dat is zooooo 2014.
De Windows licentie heb ik via MSND.

Plus de witcher 3 Wild Hunt voucher _/-\o_

Dit allemaal netsjes gemonteerd in de Cooler Master Elite 310 zou mijn pc afmaken
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/dr2url.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devotus
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-08 16:34
Inzending Motivatie
Deze inzending is voor mijn beste game-maatje ooit, we hebben vele jaren samen gegamed en of het nou LoL, CoD of een of andere MMO was.. als we samen waren schopten we iedereens kont.

Hij heeft altijd gegamed op mijn afgedankte gamesystemen en heeft nooit een eigen nieuwe gamepc gehad omdat hij hier gewoon geen geld voor had, zijn laatste systeem heeft het een tijdje terug begeven en omdat hij pas is gaan samenwonen zal het nog lang duren voor hij een pc kan betalen.

Ik mis het gamen met hem heel erg. Als ik win gaat de PC naar hem en gaan we samen eindelijk weer de online game-wereld onveilig maken.

PC-Build Motivatie
De Game-PC die ik heb samengesteld is puur gericht op de beste prestaties in games te krijgen voor onder de 999€.

Het kloppend hart: de GPU, het was een afweging tussen de R290x en de GTX970, bij de 970 zat een game (witcher3) t.w.v. 50€, hij is over het algemeen net iets sneller en is stiller.

De i5 CPU is krachtig genoeg om de 970 voor vele jaren van genoeg data te voorzien, de 8GB ram zal voorlopig ruim voldoende zijn en kan makkelijk worden uitgebreid. Op de ruime 500gb SSD kun je een hoop spellen kwijt en zijn de laadtijden lekker kort.

De behuizing, PSU en moederbord zijn simpel en doen gewoon wat ze moeten doen.

Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w17/Tim_Zielhuis/gaming_zpspqoucn3f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou heel graag een goeie gamers pc willen winnen :)
Omdat 2 maanden uit huis ik kan voorlopig geen nieuw pc veroorloven.
Bedankt nog voor de leuke actie alternate en Tweakers en succes iedereen.
Ik heb zelf geen OS uit gekozen omdat zelf al één heb en ook geen CD lezer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xu4OHjs.png

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:02
Mijn ideale PC ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kemDK9X.png

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 68,95€ 68,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 84,95€ 84,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 371,-€ 371,-
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 70,95€ 70,95
1Corsair Graphite 230T Windowed Orange€ 80,50€ 80,50
1Cooler Master Hyper 412S€ 28,95€ 28,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,99€ 54,99
1Seasonic S12G 550W€ 78,-€ 78,-
1Sandisk Ultra Plus (Notebook kit) 256GB€ 94,80€ 94,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,09

Leuke gamebak die zonder problemen alle hedendaagse games op de hoogste settings kan draaien (1080p 60fps). Gekozen voor componenten van goede kwaliteit, en genoeg ruimte over voor een eventuele 2e videokaart of het wisselen naar een i5 of i7 K CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:07
Leuke actie! Ik heb een compleet systeem samengesteld met het oog op gamen.
Helaas hadden zij geen GTX 760/770 in het assortiment, dus om het geheel toch betaalbaar te houden heb ik de GTX 750Ti gekozen in mijn build. Uiteraard een SSD erin om games super snel in te kunnen laden en natuurlijk Windows super snel op te laten starten. Ik bouw al sinds dat ik jong ben PC's, dit vond ik dus enorm leuk om te doen, samenstellen van PC's is echt een hobby van mij. Hierin gebruik ik meestal Asus en Corsair producten zoals je ook kunt zien, daar ik hier nooit problemen/goede ervaringen mee heb.

De PC Builder van Alternate is overigens vrij goed, hoor hier wat gezeur over, maar het gaat vrij makkelijk als je het eenmaal door hebt. Enige wat ik mis zijn een paar features, zoals het filteren van grafische kaarten AMD/Nvidia. Het filteren moet even goed naar gekeken worden, dit moet toch wel iets makkelijker kunnen.

Zie hier mijn keuze voor onder de € 999:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R4s7DYK.jpg?1

[ Voor 38% gewijzigd door Chrisz op 04-05-2015 15:28 ]

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qre8ive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-02-2024
Motivatie

Er was eens een grafisch ontwerper, met een passie voor muziek en gaming, die in 2011 een mooie laptop kocht. Destijds was dit een monster, iedereen vreesde hem. Met zijn imposante uiterlijk en snelle onderdelen kon niets hem weerhouden van zijn werk. Maar na jaren vechten tegen zware adobe sessies en vele grafische online veldslagen is dit monster niet meer wat hij ooit was. Zijn energie is na enkele minuten op, raakt snel oververhit en zijn onderdelen worden bij elkaar gehouden door plakband. Ondanks alle tegenslagen maakt hij nog wel veel geluid, maar zijn tegenstanders raken hiervan niet meer onder de indruk. Hij wil zo graag, maar het lukt hem niet meer…

Kortom het word tijd om dit monster te voorzien van een nieuw lichaam! Mobiliteit is niet meer nodig, waardoor een vervangend ATX lichaam goed van pas zal komen. Ondanks dat zelfs het nieuw geselecteerde lichaam niet op kan tegen de “big boys”, zal hij met zijn vaardigheden en de steun van Tweakers & Alternate toch in staat zijn om zijn tegenstanders te verslaan!

Gebruik:
  • 70% werk (Photoshop, Illustrator, After Effects, Premiere Pro, kladblok)
  • 30% plezier (Muziek produceren, gaming)

Zwart en rood is sexy!

Afbeeldingslocatie: http://www.qreative-design.com/tweakers-alternate-qre8ive-2.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Qre8ive op 11-05-2015 15:00 . Reden: Screenshot wat compacter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-star
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 15:04
Ik heb al een tijdje een HTPC thuis staan.
Ik speel al een tijdje met het idee om al de data die daarop staat op een server te zetten.
Zo kunnen mijn kindjes gemakkelijk een filmpje kijken via de tablet of 1 van de andere pc's in huis.
Met deze configuratie gaat dit perfect gaan:
  • Plaats genoeg om alle data kwijt te kunnen.
  • Krachtig genoeg om transcoding van de data aan te kunnen.
  • Perfect uitbreidbaar als er meer schijfruimte nodig is in de toekomst.
  • De kast heeft voldoende verluchting en kan ergens staan waar hij niet teveel opvalt.
Dan kunnen de kindjes op een regenachtige zondag namiddag naar een film kijken, terwijl mama & papa gezellig naar iets anders kijken.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-fxylHSn-qns/VUdhIYbjnEI/AAAAAAAAA9c/BUeJoK9dHBQ/w1040-h779-no/Server.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:16
Leuke actie!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D9xMa2F.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YRcHt5Y.png

Ik ben voor wat anders gegaan dan veel mensen in het topic: Vaderlands glorie. Op de dag van de herdenking en een dag voor het vieren van onze vrijheid heb ik een oranje case genomen in het teken van Nederland.

Daarnaast is het natuurlijk een rappe gamebak, maar dan wel extra stil. Met een forse koeler, relatief stille videokaart (zeker in 2d) en een stille kast, is het mogelijk om deze kast nagenoeg passief te koelen. De pc-builder hielp enorm bij het uitzoeken van stille, krachtige hardware zonder dat er compatibiliteits--problemen konden optreden.

Met deze build kun je nagenoeg ik stilte genieten van moderne games, iets wat mijn huidige bak helaas nalaat. Natuurlijk zal deze gebruikt worden om naar Alternate te surfen en GTAV te spelen!

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
Mijn huidige systeem nadert zijn 4de levensjaar. Het draait deels als server, deze wedstrijd (alsof ik hem win :P) zou mooi uitkomen, kan ik eindelijk mijn huidig systeem omtoveren tot een low power servertje, ik had er bijna 1 bij elkaar verzameld maar die onderdelen heb ik weg gedoneert. Een nieuwe PC zou me weer een jaar 2 of aan verzamelen kunnen schelen.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/9epObsE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasmiddel1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-01 19:08
Hoi Tweakers, topactie dit!

Ik ben bezig met afstuderen en heb daarvoor een stevige pc nodig die wat modeleer programma's aankan. deze pc zou mij als "arme student" het werken vergemakkelijken. Ook betekent dit dat ik dan eindelijk fatsoenlijk wat games kan draaien als ik wil! (:

Gegroet! :Y

Afbeeldingslocatie: http://i282.photobucket.com/albums/kk251/wasmiddel1234/alternate%20build.png

[ Voor 12% gewijzigd door wasmiddel1234 op 04-05-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk S
  • Laatst online: 10-09 14:49
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XWuhFwX.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7w1QDW4.png

Geachte meneer/mevrouw,

In de bovenstaande foto's mijn ideale build voor 999 euro. Ik ben voor een micro-ATX build gegaan omdat er voor mijn ouders altijd al de wens is geweest op een goede computer, waar op ook andere mensen spellen kunnen spelen die grafisch aandacht nodig hebben. De formfactor van micro-ATX omdat ze een klein bureautje hebben waar de huidige computer van hun instaat.

Mag ik alvast zeggen dat dit een ludieke actie is, wat mijn verbeelding prikkelt als ik zo een systeem in elkaar mag zetten.

Mijn motivatie voor alle specifieke onderdelen:

Kast:

Een kleine en goedkope kast. De kast zal opgeborgen worden in een compartiment van het beurea dus met de "looks" hoeft geen rekening gehouden te worden. Het ging hier eigenlijk alleen of het qua afmetingen allemaal op z'n plaats valt.

Processor:

Een goede I5-4690k, overclockbaar als nodig. I7 is in mijn opzicht te duur qua prestatie/prijs verhouding. Vooral als je niet het aller beste nodig hebt, is de I5 prima.

CPU-koeler:

Low-profile, omdat het wel in de kleine kast moet passen. Ook heeft Noctua een geweldige reputatie, en heb ik er ook persoonlijk goede ervaring mee.

Grafische kaart:

Heb persoonlijk ervaring met deze kaart voor mijn broertje. Geweldig wat je hier krijgt voor je geld.

MoBo:

Relatief goedkoop, moest alleen aan de eisen voldoen van het juiste socket, en overclock optie.

PSU:

Gold certified, altijd een dikke plus. Modulair, wat zeer handig is in een micro-ATX kast, vanwege het opruimen van overbodige kabels.

SSD:

128GB gekozen, om alleen Windows en wat rand-programma's er op te zetten. Snel opstarten is ideaal en ik zou persoonlijk niet meer zonder kunnen.

HDD:

Een 2,5 inch, omdat het prijs-technisch beter is. 500GB is meer dan zat om je bestanden en games op kwijt te kunnen. Altijd nog ruimte voor uitbereiding als dat noodzakelijk is.

RAM:

Een van de goedkoopste 8GB op 1600MHz. Twee modules omdat dual channel betere prestaties heeft dan single.

Optische drive:

Niet weg te denken. Meestal vergeet men dit aan te schaffen en loop je er later tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijscream
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 21:29
Ik heb thuis nog een oude wd live tv staan om series / films te kijken, deze heeft echter zijn beste tijd gehad.
dit kastje heeft nog steeds een 100 mbit netwerk aansluiting wat het tegenwoordig niet meer trekt, dit zorgt ervoor dat ik geregeld haperingen heb bij het kijken van series en films. dit zou een mooi systeem zijn om het te vervangen, niet te groot en een apart design, tevens zou ik er nog wat meer mee kunnen doen, bijvoorbeeld gamen voor de tv met vrienden of wat opzoeken op internet wat ik meteen kan delen met de rest in de huiskamer zonder er met een laptop langs te lopen.

16gb geheugen is een principe optie, ik wil geen pc meer met minder. 8gb lijkt genoeg maar kom toch altijd net weer wat tekort.

afgelopen jaar mijn eigen pc en die van mijn vriendin vervangen maar hierdoor is het budget redelijk op, dit zou een mooi buitenkansje zijn om toch zo'n systeem naast mijn tv te kunnen zetten.
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/re3475uaz/uatx_pc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelanoRochan
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-03-2024
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/cgNanchCqHp-38tfl3mbSh3rsTFCQICjUejlzfKKmdQIB0po6sPqNz_V-h3X_v0B2ZUlhbk6=w1342-h587

Hoofdmotto: Quiteness is bliss
Mijn droomsysteem moet voornamelijk erg stil zijn, omdat ik deze in mijn muziekstudio wil gebruiken. Daarom heb ik extra geïnvesteerd in de koeling voor de i5 processor en de voeding, maar bezuinigd op de kast, die weliswaar nog steeds mooi en strak is met een handige interface aan de bovenkant van de case. Mijn huidige Focusrite Saffire interface werkt met Firewire en daarom heb ik ook een Firewire PCI-e kaart toegevoegd.

Performance
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een goedkopere variant van de Intel i5 reeks, omdat ik een betrouwbaar moederbord met een uitgebreide interface en kwaliteit geheugen minstens zo belangrijk vind. Je moet daarbij voorstellen dat er veel audio data in bijv. mijn DAW (Cakewalk Sonar 8.5 PE) software on-screen blijft staan en het hoeveelheid geheugen dan een belangrijke rol begint te spelen.

Na veel vergelijken heb ik voor het Asus moederbord gekozen vanwege stabiliteit (lees: kwaliteit) en de mogelijkheid om in de toekomst nog ruim uit te kunnen breiden.

Het is wellicht opvallend dat ik geen videokaart heb toegevoegd. Ik werk meestal met twee schermen en het Asus moederbord biedt HDMI, VGA en DVI. Naast mijn focus op digitale signaalverwerking, programmeer ik ook veel, maar heb ik met de onboard mogelijkheden nog steeds voldoende speelruimte.

Convenience
Ik heb voor een 500Gb ipv bijv. een 256Gb SSD gekozen, omdat ik vaak bestanden buffer. Uiteindelijk schrijf ik de audiobestanden weg naar een externe USB 3.0 hardeschijf van G-drive.

Enfin, na hard werken komt ontspanning. En dat doe ik op geheel traditionele wijze met koffie en twee klontjes Tweakers :P . Daarnaast is het handig als het systeem 'makkelijk' verplaatsbaar is, met het liefst zo min mogelijke wirwar aan kabels. Een WLAN uitbreidingskaart is dan onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
Ik heb geprobeerd een mooie middenweg te vinden tussen om een alleskunner in elkaar te zetten.
Een i5 uit het middensegment, niet te overpowered maar wel genoeg power. En dat samen met een R9 280 met 3GB zodat ook af en toe een game gespeelt kan worden zonder al te veel in grafische kracht in te leveren. Met 16 GB RAM heb je ook zeker geen te kort.
Als bootdisk heb ik gekozen voor een 250GB BX100 van Crucial, niet de snelste SSD maar voor regulier gebruik zeker snel genoeg. Door de keuze van een goedkopere SSD bleef er ook genoeg budget over om een 3TB HDD erbij te pakken voor ruime opslag.

De gekozen kast zal niet iedereen even mooi vinden maar persoonlijk vind ik hem een strakke uitstraling hebben. Als voeding heb ik gekozen om niet te groot uit te pakken, gewoon 530 Watt wat meer als genoeg moet zijn voor dit systeem, daarnaast heeft de voeding volgens de specificaties een efficientie van 87% waardoor er niet teveel energy verloren gaat.

En dat allemaal op mini-ITX formaat.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/4jpjduwfd/screenshot_www_alternate_nl_2015_05_04_14_44_16.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
(jarig!)
Link naar plaatje geshared op OneDrive, voor het geval Snag.Gy opeens het plaatje weg haalt: mijn build

Plaatje voor het snel bekijken:
Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/aySX8.jpg
edit: wat kleiner overzicht van de build gevonden om makkelijker een screenshot te maken

Motivatie:
----------------
Ik heb een zoontje door het (kleine) huis lopen tegenwoordig, en de tijd zit er aan te komen dat mijn PC van de grond af moet en op het bureau moet staan. Daarbij is mijn huidige beestje al jaren oud (ruim 6 jaar?) en beginnen dingen te falen, en budget is er niet meer voor vervangen. Ik heb altijd al de TJ08 Temjin kast willen hebben. Degelijk, zwart, simpel maar ook beetje stoer. Leuk intern design met goede koeling, en niet te groot. Optical drives doe ik al heel lang niet meer aan.

Ik speel wel spelletjes, maar ben geen diehard gamer. Ik heb 2x een full-hd monitor, en vind de gtx960 eigenlijk zat power, en het stroomverbruik noem ik ook een plus. Ik heb liever een nvidia kaart vanwege mijn huidige 3d-vision monitor, en ik vind het wel leuk om gameplay op te nemen en Shadowplay maakt het stukken makkelijker. MSI (en Twin Frozr) vanwege de goede ervaringen met die kaarten.

Daarbij ben ik ook veel met simpel (hobby-niveau) muziek maken en foto / film bewerking. Een snelle quad-core is voor mij ook belangrijker dan de GPU (Lightroom en After Effects kunnen nooit genoeg powerhebben). Dus Intel, en dus een i5 of hoger. Aangezien de goedkopere i5's al erg snel zijn vind ik het wel goed genoeg, ook overclocking doe ik niet aan.

Voor muziek heb ik een FireWire audio interface, die het liefst een specifieke controller heeft. Vandaar dat ik een PCI-firewire-insteekkaart heb, maar dan moet er wel een PCI slot op het mainboard zitten.

Meer RAM is altijd welkom in de videowereld, maar echt nodig vind ik het nog niet, dus 8gb is een mooi prijspunt op dit moment. Kingston voor mij vanwege de 'geen gezeur werkt gewoon' ervaringen die ik er mee heb.
-----------------
296 woorden volgens wordcounter.net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walterrijke
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 08:28
Dit is mijn configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://i1026.photobucket.com/albums/y326/Walter_Rijke/2015-05-04%2017_00_04-ALTERNATE-v2_zps0lblr3of.png

Een mooie game configuratie in ditto behuizing met groot raam. Het Z97 moederbord en de -K processor kunnen pas echt goed gebruikt worden als er een geschikte (AIO?) koeler geplaatst wordt, maar ik verwacht dat dit het eerste jaar niet nodig is (mooie upgrade t.z.t.). De GTX960 is lekker stil (geluidloos) bij lage belasting en komt met een gratis kopie van The Witcher 3, game on! De 2x4GB RAM ziet er mooi uit i.c.m. het zwart/rode MSI moederbord en GPU.
Iets moeten besparen op de voeding, deze is wel semi-modulair zodat er geen overige/losse kabels in de behuizing blijven rondzwerven. In deze opstelling een prima vervanging van mijn XBox 360(!) waar ik nu nog op game. De 120GB Samsung OCZ SSD is van prima kwaliteit en zal supersnel aanvoelen ten opzichte van mijn laptop met 5400rpm harde schijf...
Voor opslag wil ik een 750GB harde schijf gebruiken die ik nog heb liggen.

Genoeg upgrade mogelijkheden (SLI, AIO om de processor over te gaan klokken, RAM uitbreiden naar 4x4GB en eventueel een DVD/Bluray speler).

En keurig 65 keiharde eurocenten binnen het buget gebleven!
Edit: keurig binnen het budget van 999,00 euro gebleven!

PS: de PC Builder Tool op de Alternate website werkt op zich prima, maar de manier van filteren (of eigenlijk niet filter) is een beetje onhandig.

Edits: Samsung SSD vervangen door een goedkopere OCZ Arc 100 SSD i.v.m. het overschrijden van het budget met 35 cent!

[ Voor 7% gewijzigd door Walterrijke op 04-05-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmalden
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-02-2024
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/53mngv5c3/Alternate2.png

Ik heb op dit moment überhaupt geen desktop. Aangezien voor mij 90% van de ervaring bepaald wordt door het scherm waar je naar kijkt ben ik all out gegaan op de monitor. Je kunt zo veel als je wilt uitgeven aan de processor kracht van de machine maar in de praktijk geeft dit niet de 'wauw factor'. De willekeurige kast met het meest spectaculaire scherm is de ultieme computer.

De SSD is groot genoeg voor windows en de belangrijkste programma's, bovendien heb ik nog wel ergens een hardeschijf liggen voor erbij. Een paar mooie luidsprekers heb ik ook.

Wat rest is de uitgave van +- 170eu voor windows en een mooie muis en toetsenbord. Ook zal ik voor 50eu een paar goede casefans en cpu-koeler aanschaffen, dit beestje moet aardig stil te krijgen zijn.

Over een jaartje koop je op marktplaats voor rond de 150eu een krachtige i5, een gtx 960 en een extra reepje RAM zodat je ook nog eens een spelletje kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauricevk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-08 08:46
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/H7O3it9IvCfOMxanfZYn3HN2/full.jpg

Ik werk bij een webdesign bedrijf en ben deels freelancer. Nu wil ik binnenkort een eigen webdesign bedrijfje starten als ZZP'er.
Het zou mooi zijn als ik de ideale programmeer PC win, omdat een server ook al klauwen met geld kost en ik niet echt veel meer beschikbaar heb.
PC is op toekomst gericht en zou daarbij ook de snelheid willen testen van het M.2. slot (daarom ook een m.2. opslag). En om hier trots op te zijn een open case met zwart/wit kleurschema. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snokola
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 12:25
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/wsmfco.jpg

Ik heb gekozen voor een leuk systeem zonder videokaart. Het enige wat ik nodig heb is CPU power en dit komt dan ook wel goed met de i7 4790K met noctua koeler voor de overclock. Een betrouwbaar moederbord vindt ik ook zeer belangrijk samen met de voeding en hiervoor heb ik dan ook gekozen, met mogelijk op uitbreiding.

[ Voor 3% gewijzigd door Snokola op 04-05-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

Met dit budget lijkt het mij fantastisch om een thuisserver te bouwen! Een behuizing vol met zuinige componenten en vooral veel opslagcapaciteit (4x5TB) zodat ik mijn backups, films, series en muziek maximaal kan benutten op al mijn apparaten. Het OS (Freenas bijvoorbeeld) kan gewoon draaien op een USB stick, de harde schijven gaan in ZFS (15TB effectief) zodat de data veilig is en software als Plex, Couchpotato en Sickbeard zal zorgen dat ik altijd en overal de nieuwste series en films kan kijken!

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/QntawqOxBo/e0da6a87a0ad18ca7636f155873c7da5.png

P.S.: Het lukt me niet om de ASRock AM1H-ITX toe te voegen aan de configuratie. Waarschijnlijk omdat alternate de 5350 niet tussen het lijstje met processors voor dat moederbord heeft staan. Hopelijk kan dat nog gefixt worden, want die heeft wel de benodigde 4 SATA poorten. Nu heb ik er even een ander moederbord inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Ik kom nog uit de goede tijd dat je een XXL bureau nodig had voor al je pc apparatuur: grote pc kast, printer, scanner, lompe monitor, cd rek, you name it!

Maar het is 2015, dus dit kan echt niet meer.
Het is tijd voor een dieet: Een pc diet! :+
Meer snelheid, meer stilte, lager energieverbruik en een opgeruimd bureau. Wat wil je nog meer?
En eindelijk mag de pc weer eens gezien worden in de woonkamer :) Weg met die lompe kast!

Onder het motto: Klein maar fijn, ben ik tot de volgende samenstelling gekomen.
Hierbij is de focus op compact en energiezuinig, met als bijkomend voordeel een heerlijke stilte, zodat ik de tijd van het harde blazen van de pc fan nu eindelijk eens achter me kan laten.
* Op een of andere manier kan er geen losse videokaart worden geselecteerd voor deze samenstelling, ondanks dat het moederbord en de behuizing dit wel ondersteunen.
* De CPU keuze is zeer beperkt, terwijl een aftermarket koeler nog wel past.

Klikbaar!
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/kar9xk.jpg

Verder nog een aantal opmerkingen betreft de site en de PC Builder:
- Stel ik ben op zoek naar de goedkoopste Lian Li behuizing. Klik ik op Lian Li, dan scrollt de website naar het juiste kopje, maar als ik dan op Prijs klik, dan staan alle merken opeens door elkaar.
Andersom werkt ook niet. Vreemd en wat onhandig eigenlijk. Betere selectie mogelijkheden verbetert zeker de PC Builder.
- Waar zijn de Barebones in de PC Builder? Barebones zijn de bomb! Zeker met de laatste generaties Intel cpu’s kan je daar snelle pc mee maken.
- Bij als eerst de keuze voor een Mini-ITX behuizing krijg je automatisch alleen Mini-ITX moederborden te zien. Vervolgens ook de juiste voorselectie van de vervolg componenten. Das verdomde handig zeg!

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:39
Laat ik mijn post beginnen met melden dat ik het een erg leuke actie vind van Alternate en Tweakers.

Mijn doel bij het bouwen van deze pc is het hebben van samenhang tussen gekozen merken en kleuren.
Ik vind dat er namelijk erg strak uitzien.
Ik heb gekozen voor de kleuren Rood/zwart en grijs.
Daarnaast wilde ik het met 3 merken doen:
- Cooler Master
- MSI
- Crucial

Daarnaast is dit een actie die je je zult herinneren iedere keer dat je de pc ziet, daarom is het de bedoeling dat deze pc wat langer staat als de doorsnee pc. Daarom heb ik gekozen voor een moederbord en voeding die eventueel een 2e grafische kaart in Crossfire zullen ondersteunen.

Als laatste is de pc bedoeld voor een goede vriend van mij die momenteel nog studeert en zelf het budget niet heeft voor een mooie pc, maar wel regelmatig langs komt om op die van mij te gamen :)

Aanschouw:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65803848/Thumb%20Tweakers%20Alternate%20PC%20actie.png

(Klik voor een groter plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 2004 heb ik mijn allereerste game pc gekocht, destijds een behoorlijke hap uit de financiën van een arme scholier met enkel een zaterdag baantje. Een jaar lang werken, maar dan uiteindelijk toch een leuk systeem neer weten te zetten.

En zoals het gaat met zaken waar je met bloed zweet en tranen aan hebt gewerkt.. Die doe je niet zomaar de deur uit. Nu, meer dan tien jaar later doet dit systeem nog steeds trouwe dienst, maar nu als servertje voor het hosten van wat websites, git repo's en niet te vergeten een modded Minecraft server O-) En die laatste is nou net hetgeen de bak niet zo leuk meer vindt. Minecraft draaien, okee, maar modded Minecraft, not so much...

Dit nieuwe systeem zou een geweldige upgrade zijn voor mijn lieve oude beestje dat dan door kan naar het kerkhof. Al zou ik hem wel missen, met zijn mooie GeForce 6800 GT :<

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X0u9o09.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Niet online

G4H

Dit is waar ik me de laatste tijd vooral mee bezig hou:
  • web scraping
  • text parsing
  • sentimentanalyse op de verkregen teksten
  • meerdere virtual machines tegelijk draaien
  • (binnenkort) informatievisualisatie
Helaas gaat dat niet zo rap op mijn huidige PC, die alweer uit het jaar 2010 dateert. Ik hoop daarom dat Tweakers en Alternate mij blij kunnen maken met onderstaand systeem. Ik weet zeker dat mijn bezigheden met deze configuratie vloeiender zullen verlopen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/of7JSjw.png

De gekozen i7 is een beest, nothing less, nothing more. De K-versie en het Z97-moederbord stellen mij in staat om er nog meer uit te persen. Overklokken zal voor mij de eerste keer zijn, maar een gratis systeem met topcomponenten biedt daar natuurlijk de perfecte kans voor. ;) De 16 GB RAM zal mij in staat stellen om eindelijk meer dan 4 virtual machines tegelijk én stabiel te draaien. Verder hou ik van stil en koel, vandaar de keus voor de Scythe Mugen 4. Een videokaart heb ik niet gekozen, aangezien ik gaming volledig achter me heb gelaten en de HD4600 in de i7 voldoet voor het kijken van een filmpje. De overige componenten spreken verder voor zich: een SSD mag anno 2015 niet meer ontbreken, de R5 is een prachtige kast die ook nog eens verdere uitbouwmogelijkheden biedt en de kwalitatief prima voeding huist meer dan genoeg wattage voor dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-08 12:19
Mijn gekozen PC (of eigenlijk server):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8q1yKWW.png

Motivatie
Onze huidige server op kantoor kan de werkdruk niet meer aan (teveel Minecraft :+ ) en verstookt ook nog eens een belachelijke hoeveelheid stroom. Tevens doen we meer rekenwerk op de server dan gedacht, dus daar mag wel een i7 in. Besturingsysteem is overbodig, want het beestje zal Ubuntu Server gaan draaien. De rest van de componenten is zo geselecteerd om geen bottleneck te gaan vormen bij het doen van het dagelijkse rekenwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan_D op 04-05-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurnke
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06-2015
Hierbij mijn configuratie! :)

Na een jaartje of 10 wordt het de hoogste tijd om wee eens een goede allround PC aan te schaffen. Voor mij zou onderstaande pc een alleskunner zijn waar ik jaren mee vooruit kan!

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/oxlvmoimv/alternate.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrider2025
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 22:39
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/saintseiya/tweakers/Alternate%20-%20pc%20config%203.png

cpu: snelste core i5 - overklokbaar (i7 is overkill voor gaming)
mobo: 6x usb3 - sata600
geheugen: 8GB CL9 is genoeg (sneller dan 1600 biedt geen meerwaarde)
gpu: snelste zonder superveel geld uit te geven
kast: strak zonder discotheekallures + front usb 3.0 , mic en 3.5mm
psu: met 600W nog reserve genoeg voor toekomstige upgrades + efficiëntie van 85%
ssd: eens gebruikt, keer je nooit meer terug naar gewone hdd (1 vd snelste consumer-ssd's momenteel)

En best of all: als de kleine dreumesen de bak omgooien: geen slapeloze nachten omdat het me 997,54 euro gekost zou hebben :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NMSRvRO.png
Mijn ultieme PC op het moment heeft twee vereisten. Stilte en kracht.
De Computer staat bij mij in de huiskamer en is vaak ook de mediahub.
Als deze minder geluid staat te maken is dat perfect.
Bij de behuizing, koeler en voeding dus gekeken naar reviews voor de beschikbare producten die het stilst waren.
Omdat ik op de grafische kaart kan besparen, kon ik voor de snelste processor gaan, die me de minste stress gaat geven bij fotobewerkingen.
Gamen doe ik nooit, de keuze van de video kaart ging daarom uit naar eentje met zowel 2dvi als 2 hdmi uitgangen. Wel zo handig als ik een extra scherm alleen voor foto’s in grootbeeld kan gebruiken.
Het moederbord kon ik mooi bij de prijs inpassen. Twee slots voor PCIe zal ik nooit nodig hebben.
Omdat ik niet voor de snelste SSD kon gaan door de prijs van de CPU, voor een goede vervangen gekozen. Ik hoef gelukkig geen video weg te schrijven.
Alles tezamen dus voor het prijskaartje van €998,48. Ik zag de top grens van het bedrag ook als uitdaging om alle componenten zo goed mogelijk in te passen.
Als beginnend zelfstandige heeft een nieuwe PC nog geen prioriteit, ondanks dat het de workflow van mijn fotografie bewerkingen zou versnellen. Deze PC zou mij dus vooral helpen omdat ik er momenteel niet in kan investeren. Maar het zou me vooral helpen met minder tijd achter de PC en meer tijd achter de camera. Zo blijft er meer ruimte over voor een mooie nieuwe lens.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 15:14 . Reden: Spelcheck ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Great components, awesome brands, perfect combination:

Tweakers make my dream come true !! :)

Afbeeldingslocatie: http://12services.be/great.png

Helaas gaat mijn budget deze dagen naar de kids, en is er niet veel over voor een perfecte pc zoals hierboven. Er is zo veel mooi materiaal op de markt. Voor het opgegeven budget is bovenstaande configuratie de perfect all round pc.

Ik volg tweakers al sinds het ontstaan, Ik heb ook alternate weten beginnen in Duitsland :)

Skylake + m2 x4 is the ultimate dream, maar deze bijzonder leuke setup is awesome!
TWEAKERS, ALTERNATE, MAKE MY DAY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 09:47
Onderbouwing:

- Videokaart is key! Dus een zware jongen. Goed zat voor mijn Full HD schermpje van 24"
- Processor net iets minder belangrijk, dus een prijs/snelheid 'compromise'
- Geheugen kun je nooit genoeg hebben, maar geld was op... Maar dan iig 8GB snel geheugen.
- SSD voor boot in essentieel, een 1TB schijf voor alle data evenzo
- Moederbord zelfde merk als videokaart werkt meestal het beste
- DVD gebruikt niemand meer
- Extra case fan voor warmte is altijd goed
- kast en voeding uit de categorie 'omdat het zonder zo rommelig staat op het bureau'

Kortom: een afgewogen configuratie

Wanneer versturen jullie hem naar mijn huis? ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NIgaKkA.png

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDream07
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Als die hard gamer zou ik toch graag een nieuwe gaming rig willen!
Ik hoor zelfs de PC games mijn systeem uitlachen als ik een game via steam wil opstarten, en ja dan is het zeker tijd voor een nieuw systeem.
Als student zijnde gaat het aanschaffen van een nieuws systeem wat moeilijker dan voor de gemiddelde arbeider.

Deze gaming rig met krachtige intel K serie CPU voor eventueel overklocken en mooie snelle Nvidia 960 GPU zouden mijn mannelijkheid wel even kunnen aantasten van geluk. JA! ook mannen kunnen een traantje laten van geluk!

Ik heb expres nu nog voor een HDD gekozen omdat de SSD`s toch nog redelijk prijzig zijn voor de opslag die je er voor terug krijgt. Ik knipper wel 2x extra met mijn ogen en Windows is ook opgestart. Natuurlijk zou er later een SSD kunnen worden bijgeplaatst.

Met de bloedmooie Scythe Muggen CPU koeler blijft deze Intel i5 K CPU mooi koel en stil, zelfs eventueel met een overklock!

Daarnaast is het voor gamers ook fijn om genoeg RAM geheugen te hebben om eventueel monitoring programma`s en andere software te runnen tijdens het gamen.
Vandaar dat ik dus ook voor 16GB RAM heb gekozen. Ook is dit fijn als je veel programma`s tegelijkertijd laat draaien.

Tot slot wens ik iedereen en natuurlijk ook mijzelf heel veel succes met deze prijsvraag!
Good Luck!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ca2aPTr.jpg?1

[ Voor 10% gewijzigd door TheDream07 op 04-05-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th4M45ta
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 20:49
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/7zet9wplx/Naamloos.png

Dit zou mijn systeem worden.
Ben gek op gamen en ik heb ongeveer 4 jaar geleden mijn PC met een klein budget geupgrade en dat was niet echt de allerbeste keuze dus ik loop zwaar achter met mijn Computer.. Het lijkt me zo gaaf om dit systeem te winnen zodat ik weer een tijdje uit de voeten kan.

Succes!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Th4M45ta op 04-05-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Ik zie wel heel veel vergelijkbare configuraties hier! Mijne is toch net iets anders.
Ik heb een systeem samengesteld voor virtualisatie en testen van security tooling ( Ik wil thuis graag use cases testen) vandaar dat ik het dit systeem zo heb samengesteld. De toepassingen zullen zwaar wegen op het RAM geheugen, dus dat is in grote getallen aanwezig.

Compacte kast met een deels modulaire en stille voeding.
SSD als boot schijf
2x HDD in RAID1
32GB geheugen (die gebruikt gaat worden ook :X)
Moederbord en processor zijn vrij standaard naar het meeste wat hier voorbij komt.

Afbeeldingslocatie: http://i151.photobucket.com/albums/s160/ryboxem87/PC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbag
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07-2024
Een krachtige en stijlvolle gameconsole vervanger in een compacte minimalistische behuizing is het idee achter de volgende selectie van onderdelen: (plus mij loyaliteit aan AMD :*) )

Het Micro-ATX moederbord van Gigabyte compleet met WIFI en Bluetooth is de basis waarop de A10-7850K CPU moet gaan werken. Gecombineerd met de XFX R7-260X videokaart werkt deze in crossfire opstelling met de A10 7850K CPU. Deze videokaart past overigens ruimschoots in de compacte Sharkoon CA-M behuizing.

De 8Gb LowProfile Corsair Vengance RAM geheugen zorgt ook voor extra ruimte. Hierdoor is het mogelijk de extra platte CPU-koeler van Thermaltake te installeren. De Cooltek Case-fan zorgt voor extra airflow binnen de behuizing zodat extra warmte tijdens het overclocken van de CPU, RAM en Videokaart makkelijk uit de compacte behuizing afgevoerd kan worden.

Om snelheid te blijven garanderen kan een Samsung 850 EVO SSD van 500Gb niet ontbreken en voor de extra media content is er voor een snelle Seagate Constellation ES.3 HDD gekozen van 1Tb met een responsetijd van 4,16 ms, 128 MB cache die kan draaien op max. 7.200 rpm.

Tot slot wordt alles voorzien van voldoende stroom in de vorm van de 550Watt Corsair RM550 waarbij volledige modulair kabel management mogelijk om alles netjes af te werken en waarbij de airflow niet met overtollige kabels wordt geblokeerd.

GAME ON IN STYLE!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oF5Wz4BvBwmbzxGRZk7lPAi3/full.jpg

PS. Hopelijk waardeert de jury creativiteit met screenshots.

[ Voor 4% gewijzigd door tbag op 04-05-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridefire
  • Niet online
Ach, wie nooit probeert...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fkr6vDx4m8JR8yUoB71jdZEd/full.jpg?nohitcount=1

Altijd al eens een mooie custom-pc in elkaar willen bouwen maar, mede vanwege school, is dat er nog nooit van gekomen.
Op het moment gebruik ik een laptop van alweer 5 jaar oud voor games, schoolwerk en dergelijke en die heeft zijn beste tijd ook alweer gehad...
Nou zou ik graag een custom-pc in elkaar bouwen maar dat blijft een dure aangelegenheid, zeker als student :+

Als toelichting op mijn build:

- Processor; een i5 4460 aangezien voor dagelijks activiteiten en zo nu en dan wat games ruim voldoende.
- Grafische kaart; De EVGA GTX 970 lijkt mij een perfecte kaart om games als BF4 en GTA V te spelen :)
- Harde schijf; Ik ben zelf iemand die nooit veel verschillende games speelt, vaak maar een hand vol, een 256gb ssd is voor mij genoeg. Heb anders nog wel een 500gb harde schijf liggen die ik er eventueel bij zou kunnen steken.
- Moederbord; een B85 aangezien ik niet ga tweaken o.i.d. en daarmee ruim voldoende uit de voeten zou moeten kunnen komen.
Heb het moederbord verder geselecteerd op kleurstelling.
- Ram geheugen; eerlijk gezegd geselecteerd op kleurstelling en schijnt, naar wat ik weet, wel goed te zijn.
- Behuizing; Een simpele kast gekozen die wel een transparante wand heeft waardoor je de interne componenten nog wel mooi kan zien zitten.
- Voeding; 500watt zou ruim voldoende moeten zijn, verder niet al te veel verstand van maar de gekozen voeding leek mij prima.

Windows kan ik als student elders voor een aantrekkelijke prijs krijgen dus die heb ik daarom maar weggelaten.

Meedoen onder het motto; "wie niet waagt wie niet wint" :+

Ik wens iedereen veel geluk!

[ Voor 3% gewijzigd door ridefire op 04-05-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Fokke
  • Laatst online: 11-09 08:22
Mijn ideale built voor onder de 999,- euro moest aan een aantal voorwaarden voldoen wilde ik uberhaupt mee doen aan deze briljante actie. Dit om interesse te wekken bij mede tweakers maar ook bij de jury natuurlijk :D
Mijn voorwaarden:
SLI of CrossFire opstelling van GPU's met minimaal 3GB VRAM
Een vorm van Liquid Cooling
Degelijke componenten
SSD

Toen ik met de Pc Builder Tool van Alternate aan de slag ging, trapte ik natuurlijk in zo'n beetje elke valkuil die een hoop van jullie ook gemaakt zullen hebben. De tool leent zich dan ook uitermate goed om een droom pc in elkaar te zetten. Dus hoppa Devils Canyon CPU + ASUS ROG mobo en 16Gb quad enabled geheugen, dikke PSU en ehh o.. dat is al 900 eurootjes. Na wel 5 verschillende setups te hebben geprobeerd dan toch maar een andere tactiek gehanteerd en warempel! Succes! Het zouden niet mijn eerste keuzes zijn qua componenten maar nu de built klaar is ben ik uitermate nieuwsgierig hoe deze in de nieuwere games zou presteren (bijvoorbeeld GTA V).
De built:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2vb4dxi.jpg

Uitleg bij componenten:
Thermaltake Water 3.0 : Compacte Waterkoeler met uitstekende koelprestatie's en is tevens zeer stil
2 X Club 3D Radeon R9 280 : Verreweg de meest interessante CrossFire opstelling binnen dit budget
AMD FX-8320 3,5Ghz : Moet met de Waterkoeling nog prima te overclocken zijn en heeft 8 cores!
XFX PRO850W Core : Niet modulair maar kwalitatief een uitstekende PSU en CrossFire gecertificeerd
Zalman R1 : Goedkoop en genoeg ruimte voor alle componenten
Kingston SSD Now V300 : 240Gb aan snelle opslag ruimte voor een zacht prijsje
MSI 970 Gaming: Kwalitatief goed Moederboard van een betrouwbare fabrikant
GeiL 8 Gb DDR3-1600 kit : 8gb kitje met goede recensies

Dat alles voor een grand total van: 998,19 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckiee-Duck
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-03 19:05
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/vqqlqh.png

Ik zie deze configuratie als de ideale vervanger van me huidige computer, hij is stuk zuiniger in verbruik maar als belangrijkste ook nog een stuk krachtiger voor te gamen :)
Doordat de huidige computer al wat jaartjes oud is, is hij aan vervanging toe en deze actie van Alternate komt Misschien wel perfect op tijd. Gezien de perfecte service van Alternate blijft het de favoriete winkel voor me _/-\o_

[BuG] Duckiee-Duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynamoetje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 01:21
alternate systeem

Ik heb een nieuw hobbyproject nodig, vandaar deze pc. Maar waarom deze pc?
De behuizing is mooi ruim, en is volledig zwart, waardoor je er zonder problemen een window in kan plaatsen, en heeft verder voldoende mogelijkheden om uit te groeien tot een bakbeest. Hierbij hoort natuurlijk een stylish moederbord, en een bijpassende onderdelen. De bedoeling is om het paradepaardje van het huis te gebruiken voor games en muziek-productie. Hiervoor is de opslagruimte van de harde schijf meer dan voldoende. Daarnaast heeft de grafische kaart genoeg geheugen en snelheid om 2 monitoren aan te sturen, wat handig is bij mijn muziekproductie. Tevens is deze pc milieubewust door de 80+ certificering van de voeding en is het toekomstbestendig door de snelle grafische kaart en de all-round processor.
Dit is gewoon de beste configuratie voor minder dan 999 euro bij alternate!!!

[ Voor 8% gewijzigd door dynamoetje op 04-05-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Dekker
  • Laatst online: 02-09 15:39
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/95qtfn.png

Motivatie:
Onlangs de GoPro Hero 3+ Black aangeschaft voor het schieten van prachtige beelden tijdens bruiloften, snorkelen en al het moois. Echter heeft mijn Surface niet de kracht om de beelden te renderen. Via deze super actie van Tweakers & Alternate hoop ik kans te maken op mijn configuratie. Binnenkort naar Curacao, het zou geweldig zijn om hier een mooie video van te maken met Adobe Premiere wat op deze computer zeker goed verwerkt kan worden. Alle deelnemers veel succes!

Keuze Configuratie:
Aangezien de PC in mijn woonkamer naast mijn Televisie gestald gaat worden heb ik gekozen voor een mooie compacte Cube behuizing met een opvallend uiterlijk.

Met een snelle Corsair 256GB SSD in combinatie met de 4de generatie i5 processor gaat het opstarten en werken met de programma's lekker vlot. Daarnaast 1TB aan extra data voor het opslaan van de videobeelden. De behuizing heeft ieder geval meer 3,5" sloten indien de harde schijf vol raakt.

Ook het 8GB werkgeheugen is op het moment voldoende voor het renderen van GoPro beelden. In de toekomst kan dit altijd nog worden uitgebreid met een kit van 16GB.
Een 530W voeding van BeQuit aangezien de Asus videokaart ook aardig wat vermogen vraagt. Met mijn huidige 24" monitor is dit een perfecte videokaart op aan te sluiten via de HDMI Kabel.

Kort samen gevat een hele leuke configuratie voor videobewerking met voldoende uitbreiding mogelijkheden. Deze PC zou voor mij een geweldige stap zijn om het schieten van prachtige video's met de GoPro en bijhorende accessoires naar een hoger niveau (professioneel) te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlovertje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-10-2021
Dit is mijn droom pc:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.site90.net/Schermafdruk.png

Mijn motivatie om mee te doen is omdat mijn enige pc met een Intel Core 2 duo en 3 gb aan ram met Windows Vista toch echt te langzaam word na 8 jaar lang intensief gebruik. Deze pc zou daarom erg van pas komen in de komende jaren.

Intel core i5-4670: Ik heb voor een intel i5 gekozen omdat die betaalbaar, betrouwbaar en snel is en ten opzichte van een i7 niet heel langzaam is.

3x Corsair 4 gb ddr3: Ik heb voor 12 gb ram gekozen omdat 8 toch net te weinig is met oog naar de toekomst.

Crucial m550: Ik heb voor een 512 gb ssd gekozen omdat ik dan niet snel te kort kom aan opslag en omdat het een ssd is kan hij straks mooi snel en vloeiend Windows 10 draaien.

ASRock B85M Pro4: Dit moederbord heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding, 4 geheugen sloten en meer dan genoeg usb sloten.

Aerocool cyclops: Voor deze behuizing heb ik gekozen omdat het een mooie degelijk kast is zonder dat hij te opvallend en te patserig overkomt. Verder heeft hij ook genoeg ruimte voor latere uitbreidingen.

GeForce GTX 750: Deze videokaart heb ik gekozen omdat ik zo toch ook nog wat kan gamen en met 2gb aan ram kan ik hiermee prima GTA 5 draaien. Ook deze heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Shadow Rock TopFlow: Voor deze processor cooler heb ik gekozen omdat hij mooi stil is en de processor goed koud houd.

Dit lijkt mij een super pc en zelfs zonder hem zelf te winnen heb ik plezier gehad om deze pc samen te stellen. Alvast gefeliciteerd voor de gelukkige winnaar van deze wedstrijd veel plezier met je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontwan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2njbwpx.png
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/20tqtdz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 16:24
Waarom moet ik winnen?
Mijn PC (die ik kocht bij alternate) draait momenteel op zijn laatste krachten. De HD4870 die erin zit, heeft zijn beste tijd gehad. Het wordt tijd dat dit oude bakbeest op pensioen gaat.
Daarom zou ik graag deze computer winnen. Ben grote fan van alternate en computer is zeer dringend aan vervanging toe.

Succes aan iedereen !

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/elm9in55x/Tweakers_Alternate.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markoverklift
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 10:18
Een game PC moet over de volgende kwaliteiten beschikken:

1. Stabiel en betrouwbaar
2. De beste prijs/prestatie verhouding

Vanwege de gewenste stabiliteit is uitgegaan van een niet-overgeklokt systeem.

Een optische drive is in een game-systeem niet nodig, gezien de games veelal toch gedownload worden via Steam, Origin, Battle.net en andere platforms. Installatie van het OS kan met behulp van een USB stick geschieden.

Behuizing
Gezien de beperkte invloed op het systeem is gezozen voor de goedkoopste kast.

Voeding
Hierbij is gekozen voor een betrouwbare, stille voeding die het gebruikte Wattage (+/- 270 Watt) makkelijk aankan. Binnen deze keur aan merken die Alternate bied is voor de goedkoopste gekozen die ruim aan de gestelde eisen voldoet. De voeding heeft als bijkomend pluspunt dat deze ook nog eens heel stil is.

Harde schijf
Het is onweerlegbaar dat een SSD beter is voor een game PC dan een HDD. Vanwege zijn goede prestatie per Euro zal dit de Samsung EVO 850 512GB worden. Uit ervaring blijkt de 256GB versie toch echt net te klein.

Moederbord
De meest betrouwbare moederborden van dit segment komen van ASUS en MSI. Hier zal het dus uitkomen op de best geprijste. Hierdoor viel de keus op de MSI

Geheugen
Er is gekozen voor 16GB aan geheugen. 8GB is voor sommige spellen al aan te raden onder bepaalde omstandigheden en het aantal spellen waarbij meer dan 8GB gebruikt wordt zal alleen maar toenemen. Het type geheugen is door het budget gelimiteerd op DDR3-1600.

Processor
Samen met de grafische kaart is de processor de kern van elke game PC.Hier is daarom ook gekozen voor de beste i5.

Processor cooler
Metwaterkoeling zal de al betrouwbare Intel ook onder zware druk optimaal blijven presteren.

Video kaart
Voor de resterende 220 Euro van het budget wordt geinvesteerd in de beste grafische kaart.

Tweakers_Alternate_999E_Gaming_PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin.exe
  • Laatst online: 12-08 15:37
Deze build is een beetje alternate-ief 8)7 namelijk een homeserver build:

Een homeserver moet altijd altijd aanstaan dus moet ik zeker kijken naar het stroom verbruik.
Hiervoor klop ik aan bij de intel en de atom reeks.999 euro is ruim voldoende voor de 8 core atom C2750, omdat ... 8 cores !En dit met een TDP van 20Watt !

De voeding heb ik gekozen omdat hij redelijk efficient is bij een lage belasting (25w), namelijk 70%.
Een betere keuze zou misschien een picoPSU zijn, maar ik ben daar ook niet volledig van overtuigd.

12GB memory is nodig om virtuele machienes op te plaatsen (te weinig budget voor 16GB(7 euro) en 8GB is misschien wat te weinig)
Eigenlijk is het ook een gokje om deze 2 latten te mixen wegens de verschillende voltage maar ik heb er het volste vertrouwen in.

Nu heb ik heel wat resources om virtuele machienes te draaien, de bedoeling is :
-1 windows om naar te connecteren met oude computers die ik staan heb.
-1 linux samba, plex en development server
-1 ZFS server (raid-z3 met een ssd l2arc) die dan met iscsi of smb geconnecteerd is met de andere servers.
(hiervoor zijn dus de 3 wd green 1TB schijven en 60GB ssd)

Als hypervisor zou ik dan xenserver gebruiken (gratis :) )

Ik hoop dat jullie nu ook zin gekregen hebben om een server te bouwen in plaats van een game build :) .

Dit is alvast mijn ultieme computer project.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ncsk1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Kyran
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 14:10
Al een tijdje aan het kijken voor een degelijke small form factor (SFF) gaming pc. Deze wil ik graag meenemen naar lan-parties, vrienden en naar mijn vader wanneer ik weer een weekend bij hem ben. Het is niet erg gemakkelijk aan een dergelijk bedrag te komen als een student. Dit zou dus de ideale kans zijn en mijn laptop redden van de mishandelingen die mijn laptop heeft doorstaan in het afgelopen jaar. Mijn ideale SFF pc zou er ongeveer zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fzfGxA2.jpg

Processor:
Ik heb gekozen voor de I5 4690K, voor de hoge snelheid (waar games veel baat bij hebben) en de mogelijkheid om de processor te kunnen overclocken. Ik maak gebruik van veel processor intensieve spellen, dus een I5 is een must.

Processor koeler:
De Cryorig C1 is een van de mooiste processor koelers die ik tot nu toe heb gezien. Zeker een grote aanwinst voor deze build, sinds overclocken met deze koeler geen probleem is. Het is krap, maar hij past net op de Asus Maximus VII Impact die ik heb gekozen.

Moederbord:
Ik heb gekozen voor de Asus Maximus VII Impact. Ik ben opzoek naar een moederbord dat M.2 ssd zal ondersteunen voor als ik eentje later wil toevoegen, goed kan overclocken en uitstekende onboard geluidschip heeft. Het is wat aan de dure kant, maar voldoet aan mijn eisen en ziet er prachtig uit.

RAM:
Door de koeler moest ik wel even opletten dat de RAM kit die ik koos ook paste. Deze past prima onder de koeler en is ook nog eens degelijk geprijsd.

Grafische kaart:
Voor spelletjes zoals Civilization een 750ti is meer dan genoeg. Deze kaart is daarnaast ook nog eens erg efficiënt en heeft geen extra PCIe kabels nodig. Ideaal voor een klein systeem zoals deze!

SSD:
Ik heb de 850 evo gekozen omdat deze snel is. Niet erg groot voor veel games, maar buiten civilization speel ik eigenlijk geen triple A spellen meer.

Voeding:
Voor de voeding wilde ik een die stil was, degelijke efficiëntie haalde en genoeg capaciteit had voor het overclocken van de processor. De Corsair RM series is perfect hiervoor. volledig modulair (ideaal voor mini ITX systemen), wordt semi-passief gekoeld en de capaciteit is groot genoeg voor overclocken.

Behuizing:
Een erg mooie behuizing die redelijk makkelijk mee te nemen is. bovendien kan ik met de raam mijn prachtige setup tentoonstellen!

Sinds alle spellen zowel op windows als linux werken, kan ik gerust met linux gaan voor deze build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mraggie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:02
Graag wil ik mededelen dat Tweakers en Alternate een erg leuke actie hebben georganiseerd.

Namelijk ben ik bezig vaak bezig met Game Engine's.
Dus zulke programma's gebruiken veel CPU en GPU, dus moet er snel op gewerkt kunnen worden.

Hier is mijn PC build. :)

PC BUILD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gRaioea.png

Deze setup gekozen omdat ik al een tijdje denk om mijn pc te upgraden en daar ik al over een redelijke grafische kaart en SSD beschik leek deze combinate wel een geschikte upgrade van mijn oude systeem.
2TB is genoeg om een aantal games en muziek op te slaan.

Verder heeft de kast een net een design zodat de PC niet snel een 'eyesore' wordt in de kamer.

Ik ben geen ster in het samenstellen van pcs maar deze tool maakt selectie een stuk makkelijker en overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Dekker
  • Laatst online: 02-09 15:39
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/95qtfn.png

Motivatie:
Onlangs de GoPro Hero 3+ Black aangeschaft voor het schieten van prachtige beelden tijdens bruiloften, snorkelen en al het moois wat de wereld te bieden heeft. Echter heeft mijn Microsoft Surface niet de kracht om de beelden te renderen wat ik graag zou willen. Via deze super actie van Tweakers & Alternate hoop ik kans te maken op mijn configuratie. Binnenkort naar Curacao, het zou geweldig zijn om hier een mooie eddited video van te maken met Adobe Premiere, om zo ook afscheid te nemen van GoPro Studio, wat op deze computer zeker goed verwerkt kan worden. Alle deelnemers veel succes!

Keuze Configuratie:
Aangezien de Computer in mijn woonkamer naast mijn Televisie gestald gaat worden heb ik gekozen voor een mooie compacte Aerocool Cube behuizing met een opvallend uiterlijk!

Met een snelle Corsair 256GB Solid State Disk in combinatie met de 4de generatie i5 processor met voldoende cache geheugen gaat het opstarten en werken met de programma's die ik nodig heb lekker vlot. Daarnaast 1TB Western Digital aan extra data voor het opslaan van de videobeelden. De behuizing heeft ieder geval meer 3,5" sloten aanwezig indien de harde schijf vol raakt.

Ook het Corsair 8GB KIT werkgeheugen is op het moment voldoende voor het renderen van GoPro Hero beelden. In de toekomst kan dit altijd nog worden uitgebreid met een kit van 16GB.
Een 530Watt voeding van BeQuit aangezien de Asus videokaart ook aardig wat vermogen vraagt. Met mijn huidige LG 24" monitor is dit een perfecte videokaart om aan te sluiten via de HDMI Kabel.

Kort samen gevat, een hele leuke computer configuratie voor videobewerking met voldoende uitbreidings- mogelijkheden. Deze computer zou voor mij een geweldige stap zijn om het schieten van prachtige video's met de GoPro Hero 3 en bijhorende accessoires naar een hoger (professioneel) niveau te tillen.
Bedankt voor deze actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSand
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 12:19
Wanneer ik een pc samenstel, dan wens ik dat er zoveel mogelijk bitjes door de busjes heen gieren.

Ik wilde dan ook een machine bouwen met zoveel mogelijk Bang for the Buck. Dit houdt dus in, dat er een goede CPU, Videokaart en SSD aanwezig moeten zijn. Tevens wilde ik zo dicht mogelijk bij de €999 komen.

Ik denk namelijk ook dat de echte Tweaker wel houdt van een leuk stukje hardware. Een Tweaker draait, naast een paar goede games, toch ook regelmatig CPU intensieve taken. Hiervoor dient, naast een goede grafisch kaart, het hart van onze pc ook robuust te zijn uitgevoerd, zodat deze taken er doorheen knallen.

Als processor ga ik dan ook voor de i7, wanneer je dan toch voor een Intel Core i7 gaat, neem dan meteen de Core i7 4790, de prijzen maken dan niet meer uit.

Er moest een goede grafische kaart in, Ik heb gekozen voor een NVidia GeForce GTX 970. Deze kaarten geven waanzinnige performance voor een redelijk aantrekkelijke prijs.

Een echt snelle pc dient uiteraard voorzien te worden van een snelle schijf, deze machine is dan ook uitgevoerd met een 256GB SSD.

Ik heb er voor gekozen om verder geen extra disks te plaatsen, aangezien ik denk dat elke Tweaker hier al wel een NAS heeft voor de echt grote bestanden. Zo doe ik het namelijk. Uiteraard had ik liever een grotere SSD geplaatst, maar de prijs is hier de limiterende factor. Ik denk dat het een goede trade-off is tussen snelheid en ruimte.

De machine is voorzien van 8GB geheugen welke nog uit te breiden is. Er is een 600W Coolermaster voeding aanwezig. Het geheel wordt aangesloten op een Asus moederbord en ingebouwd in een nette Enermax Thorex case. Ik hoop dat jullie deze leuk vinden.

Afbeeldingslocatie: http://blog.damage.nl/misc/Deelname.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door DarkSand op 05-05-2015 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoondemaurice
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 14:53
Afbeeldingslocatie: http://i723.photobucket.com/albums/ww238/gewoondemaurice/Tweakers_foto_1_zpsrbsqnzoo.jpg
De reden dat ik graag 1 gaming pc wil is omdat ik momenteel alleen een chromebook(die voor school is) heb voor 'gaming' :P. Als ik zo'n systeem krijg kan ik lekker gaan gamen op hoge settings.
Heb voor dit systeem gekozen voor de pure power die je er mee krijgt grote, geluid en stroom maakt mij niet zo veel uit dus heb ik dit gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjenc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 17:03
Mijn motivatie om mee te doen?
Heerlijk om te uit te zoeken wat je maximaal qua prestatie kan neer zetten voor een 1000 euro voor een Video Editing PC. Nu de komende weken dromen :z om hem te winnen, het zou een fijne basis zijn om verder te werken met mijn hobby :).

Uitgangspunten zijn:
- Snel kunnen coderen (Haswell voor quicksync technologie)
- Edius 7.x (SSE3E)
- 4K editing
- Veel SATA3 aansluitingen (min 8)
- Raid 0/1
- Modulaire voeding, hoog rendement
- Minimaal 16GB geheugen
- Zo dicht mogelijk tegen de 1000 euro 8)

Keuzes (niet compromie loos :'( , budget was snel op)
Keuze is gevallen op de snelste haswell processor (i7 4790k). Een optie naar 6 cores ging niet passen in het budget.

Toegevoegd gaat worden vanuit mijn oude pc:
- 2x SSD
- 2x HD 3TB (striping)
- 2x HD 750MB (mirror)

In totaal minimaal 8 SATA aansluitingen nodig.
De MSI_Z97_Gaming board is een prachtig bord waar voldoende (8) SATA3 aansluitingen op zitten.

Snel geheugen tegen redelijke prijs dan is de keus G.Skill 16 GB DDR3-2666 Kit (2x8GB).

Extra schijfruimte wel fijn voor een paar aanvullende projecten :) . Vandaar 2x 2TB Toshiba DT01ACAxxx. HD gekozen die wel 7200 TPM lopen met een snelle toegangstijd.

Qua voeding heb ik gekozen voor een Aerocool Strike-X CM EN53884, 500 Watt voeding. Deze heeft een goed rendement, voeldoende capaciteit en een kabel management systeem.

Tot slot nog een behuizing gekozen waar alles in past zonder problemen: sharkoon REX8. Heb zelf goede ervaring met de Regel 9, de keus was dan ook snel gemaakt.

Om zo dicht mogelijk tot de 1000 euro te komen, er nog een systeem fan in gedaan van Arctic type F12 om de kast beter te koelen.

Tot zo ver de '1000-euro-video-pc'-droom

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/collection-images/usersystem/1920x1080/90446.jpg?d=1430744215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2223
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03-2022
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hB5cA/c23fa6cb7d.jpg

Waarom heb ik dit Monster/schatje/2 de liefde nodig. Dat is een vraag die niet beantwoord kan worden in 300 worden. Om het kort te houden deze jonge gedreven ICT student/ Gamer is ARM! (of gierig hangt er van af aan wie je het vraagt) Wekelijks bouw ik zelf pc's dit zijn dan standaard werk desktop tot Servers (Beste bijbaan ooit). Maar aangezien een HBO ICT studie vrij duur is moet ik helaas gamen met de laptop die ik voor mijn studie gebruik. Nu heb ik geen hekel aan mijn Claire (laptop) Maar ja ze is gewoon niet gemaakt om mee te gamen en dat kan ik helaas niet ontkennen (sorry Claire) Dus help deze Arme/Gierige ICT student. zijn rank als hardcore Gamer weer terug te krijgen. Help hem om de angst weer terug te brengen in zijn vijanden help hem met het wederkeren naar de rank van een Legende. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Mijn vrouw (woont een jaar in NL) gaat in september 2015 een master studie gaat volgen en daarbij een goede pc nodig zal hebben voor alle berekeningen e.d. die ze zal moeten doen voor haar studie.

In april 2015 heeft ze na wat maanden sparen (totaal 500 euro) bij elkaar incl. deel van haar moeder (krijgt pensioen 60 euro per week) die nog in Oekraine woont. Ze had een mooie laptop gezien op marktplaats begin april 2015 en na gebeld te hebben met de verkoper en na een politie check (alles ok) hebben we de laptop gekocht met verzending.

Kortom na een aantal dagen bleken we te zijn opgelicht, konden geen contact meer leggen en hebben aangifte gedaan. De politie zei doodleuk dat we het geld kwijt zijn en er niet veel van moeten verwachten.

Ze durft het haar moeder niet te vertellen + ze kan geen tijdelijke baan vinden i.v.m. aankomende studie & Nederlandse taal en ik verdien helaas niet genoeg (icm prive dingen), om in zo een korte periode een goede pc te kopen voor haar, in andere woorden everything is messed up!

Hopenlijk kan Alternate en Tweakers haar een mooie uitkomst bieden!

Ter info: Ik kan het in details uitleggen, maar dan ga ik over de 300 woorden heen. Het is ook niet uit onze duim gezogen en een kopie van aangifte kan desnoods overlegd worden.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2rpbngj.jpg

Edit: Te lang verhaal, dus ingekort.

[ Voor 87% gewijzigd door Ferio op 04-05-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand is mijn setup die ik voor deze prijs zou nemen.

Waarom?
Mijn huidige pc begint ondertussen blijk van slijtage te geven.
Voor mijn GPU zit die meestal aan de 65 graden tijdens het gamen
en voor mijn CPU gaat dit soms wel tot 78 graden max wat toch wel
behoorlijk warm is. En neen niet door het stof. :)

Hierdoor ook de cpu koeler.

Fractal design voor het stille maar toch ook wel mooie afwerking.

16 gb crucial vanwege de korting die er blijkbaar op is momenteel!

En dan de asus strix versie van de gtx960 omdat ik toch wel merk
dat mijn huidige 1500mb video ram toch echt wel te weinig begint te worden.

Ik ben niet bepaald goed in het schrijven van verhaaltjes waarom ik deze pc zo graag zou willen.
Maar aangezien mijn huidige PC een beetje traag begint te worden wil ik deze
kans toch zeker niet laten liggen. Succes mensen.

En nu volgt het ultieme zwarte doosje voor op je bureau te zetten!

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hB4KQ/826b8fc01c.png

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/21muob9.png

Heb een mooi gamesysteem samengesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cissmayazz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:02
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0mHxLsA.png

Het is weer zover, examens komen er aan. Al 4 jaar lang moet ik op mijn verjaardag (22 mei) studeren voor het examen dat de week erna weer een deel van mijn leven zal bepalen. Verjaardag vieren komt er dan nooit niet echt aan de pas, want als goede student wil je natuurlijk voor elk vak geslaagd zijn.
Toen ik deze actie zag, dacht ik: "Eindelijk een volwaardig verjaardagscadeau die mijn examenleed kan verzachten, eindelijk een prijs waardoor ik de stress even opzij kan schuiven".

Komt daar nog bovenop dat steeds meer vrienden me in de online wereld in de steek laten doordat mijn bakje van 6 jaar het niet meer kan trekken (GTA 5 blijft hierdoor voor mij slechts een verre droom).

Reeds enkele maanden geleden stelde ik een inventaris samen met daarin de pc van mijn dromen, erg gelijkend op diegene die ik hier heb samengesteld. Maar zo'n vriendin kan toch veel kosten, waardoor de aanschaf op zich laat wachten. :p Als ik natuurlijk deze prijs win, kan ik haar nog wat meer in de watten leggen wat zij ook nog plezant zal vinden. Lijkt me dus een win-win situatie voor iedereen!

Zoals Marco al zei: "Meeste dromen zijn bedrog", maar ooit moet er toch eens eentje uitkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 11:45
Mijn pc gebruik ik voor alles, het draaien van virtuele omgevingen voor mijn werk. Hierin draai ik POC (Proof Of Concept) situaties op, daarnaast ook voor ontspannend potje gamen na het werk. Mijn machine is echter al mooi een aantal jaren oud en eigenlijk toe aan vervanging. Het blijkt wel met leeftijd komen gebreken, daar waar mijn machine perfect werkte geeft hij steeds meer problemen.

De opzet waarvoor ik zou kiezen is zonder een videokaart, mijn oude grafische kaart kan ik nog hergebruiken. Het gaat mij puur om de ruwe computing power die deze machine mij kan bieden. Zodat deze machine mij beter dan mijn huidige kan ondersteunen in mijn werk.

Afbeeldingslocatie: http://numlock.it/files/Tweakers-pc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Chris-
  • Laatst online: 15-07-2024
Mijn configuratie ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i1223.photobucket.com/albums/dd508/Kilgharrah/Alternate%20PC.png

Motivatie:

Deze configuratie zou ideaal zijn voor mij omdat mijn huidige HD5850 tekort komt voor de nieuwste games te spelen. Ook bij 3D Rendering in Blender zal deze pc me een hoop tijd besparen omdat er bij dit systeem op de GPU gerenderd kan worden. Ik heb vooral bespaart op ram en koeling omdat ik dit later nog kan upgraden indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:22
Mijn ideale desktopje! Nu na jaren een laptop, vind ik het wel weer eens tijd voor een deskoptje. Lijkt mij ideaal voor mijn gaming, photoshop en multimediabehoefte. Zonder DVD/Blu-ray, maar natuurlijk met SSD. Daarnaast een fijne gaming kaart en processor voor al het toekomstige gaming geweld. Laat maar komen die nieuwe games :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/b43S8QlM3PyVBpL0fk7156KV/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLGhost
  • Laatst online: 12-09 11:01
Volgend schooljaar ga ik Advanced Technology in Twente studeren. Op het moment heb ik een laptop die erg z'n best doet, maar het niet echt redt qua grafische prestaties. Het lijkt mij geweldig als ik een mooie PC waar ook nog flink op te gamen valt in Twente neer kan zetten! Al gaat de studie natuurlijk voor... :P

Een prima processor, moederbord en behuizing, geweldige videokaart, genoeg werkgeheugen (wat altijd nog uit te breiden is), voldoende voeding en een mooie SSD.

Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w9/JvGeest/Tweakers%20Ultimate%20PC%20-%20klein_zpsl1cmbokm.png

[ Voor 10% gewijzigd door NLGhost op 04-05-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga na de zomer op kamers in Delft, ik neem dan waarschijnlijk mijn game pc mee. Het plan is om door de weeks in delft te wonen en in het weekend bij mijn ouders. Het zou geweldig zijn als ik op beide plaatsen een game pc kan hebben staan. Het is belangrijk dat ik in het weekend ook kan gamen, en eventueel aan projecten kan werken in programmas als CAD etc. Mijn situatie zonder een 2e pc zou vervelend zijn, ik zou dan in het weekend op mijn trage laptop moeten werken en gamen. Ik ben sowieso van plan om aan het einde van de zomer een tweede pc te gaan samenstellen, dan ga ik op zoek naar een goedkope 2e hands set.

Ik heb een pc kunnen samenstellen onder de 999euro die optimaal is voor gamen, de i5 en de 970 zijn een geweldige combinatie. Ik wilde niet voor een goedkope voeding behuizing of moederbord gaan en heb daarom gekozen om er geen SSD aan toe te voegen. Want die kan je gemakkelijk later instaleren.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gs5XfBY.png?1

Ik vind dit echt een geweldige actie, altijd super tevreden als ik bij alternate heb besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Alternate

Wij verhuizen binnenkort naar Londen. Ons appartement (als je dat zo mag noemen) is ongeveer zo groot als een schoenendoos, dus mijn game systeem moet zo klein mogelijk zijn. Daarnaast moet de pc makkelijk in de caravan passen voor de lan feestjes. Het budget van deze pc is trouwens een maand huur voor ons in Londen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 11:39

Tac

Beste Tweakers.net,

Een mooi systeem (zonder GPU's, aangezien ik die al heb.)
Dit zou de opvolger zijn van mijn huidige systeempje, welke nu toch echt aan het einde van zijn latijn is gekomen. Met deze configuratie kun je toch zeker weer een paar jaartjes vooruit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DXemqRj.jpg

10900k | Liquid Freezer II 360 | 32GB TridentZ 3600Mhz C16 | Gigabyte Aorus Master Z490 | Gigabyte Aorus 2080ti | Acer Predator Z35P | Corsair 1000W Platinum | Samsung 950 PRO 256GB | Samsung 850 EVO 256GB | Samsun 860 EVO 1TB | Samsung 970 EVO 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/34jIKpPutzhwTngwd4YmzmMT/full.png?nohitcount=1

Voor een beetje game pc is een i7 altijd handig. Dit in combinatie met een 250 GB SSD waarop het besturingssysteem kan staan en een groot aantal programma's en een GTX960 met 2GB grafisch geheugen is ideaal. Met deze 2GB kun je de meeste games op vrij goede settings spelen, voor mij is ultra niet noodzakelijk. 8 GB geheugen is voor nu voldoende, dit is uiteraard altijd nog uit te breiden. Bij dit alles hoort uiteraard een redelijke voeding, vandaar de 650 Watt versie. De kast is voor mij niet heel belangrijk, zolang alles er in past ben ik tevreden. Daarom is hier gekozen voor een niet te dure behuizing welke er toch nog vrij goed uit ziet.

De reden dat ik geen drive heb gesecteerd is vrij simpel; tegenwoordig is vrijwel alles te downloaden dus is deze voor mij overbodig.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipter
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-07 20:38
Voor deze wedstrijd heb ik de volgende samenstelling gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bs50hap.png

Ik heb er voor gekozen om een mini-ATX te bouwen, omdat ik voorheen altijd gigantische kasten heb gebruikt en nu leek het mij wel wat om voor wat kleiners te gaan. Er zit een deftige videokaart in die mijn games prima kan spelen om max settings en een krachtige cpu die ik eventueel nog overklokken. Maar het grootste punt zit hem voor mij toch in het kleine formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Briick
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-07 12:40
Ook wel White Beast genoemd. Ik zou haar graag willen temmen!

Ben al een tijdje op Tweakers wezen rond snuffelen naar parts om een redelijk geprijsde game/werk PC te bouwen, hier is ze dan! kon alles tevens gemakkelijk vinden binnen de PC Builder Tool. Zou graag weer op hoge FPS willen gamen en daarnaast ook mijn school opdrachten kunnen doen. Zelf hou ik er wel van als de PC van binnen er ook nog is goed uit ziet dus ben daarom voor een strak black/white thema gegaan.

Deze i5 is sterk genoeg voor gaming en dagelijkse computer werkzaamheden in combinatie met de GTX 960 kan ik de aankomende tijd zeker alles in al zijn glorie spelen (fps boven graphics tho _/-\o_ )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/86rPwoc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggow
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-08 22:12
Dit is mijn ideale pc:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/veTSI4z.png

Mijn hoofddoel met deze pc is om de meeste grafische kracht te hebben voor het spelen van games. Verder is de processor en het geheugen snel genoeg om geen bottleneck te veroorzaken.

Ik heb expres voor één van de goedkoopste moederborden gekozen omdat ik geen behoefte heb aan de extra mogelijkheden die de duurdere moederborden hebben.

Met het budget wat uiteindelijk overbleef heb ik een kleine SSD uitgekozen om het besturingssysteem en andere kleine programma's op te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelestis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-04 12:34
Dit systeem is samengesteld als compact en stille kracht patser om mee te nemen. Vaak als ik bij mensen thuis kom om PC's te repareren of te upgraden is het toch handig om er een laptop of iets dergelijks bij te hebben maar dat heeft zijn beperking mbt hardware overzetten voor test doeleinden of HDD dumps/clones te maken. Daarnaast wil ik ook het beestje mee kunnen nemen naar lanparty's en gebruiken als showcase om de verschillende mogelijkheden van een PC weergeven.
Het is dus een optimale hybride tussen functionaliteit en mobiliteit.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/20048sz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeflamingo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 22:33
Bedankt Tweakers en Alternate voor deze actie!
Ik heb onderstaande samengesteld voor het doel om als uitgebreide homeserver te draaien.
Op de homeserver komt Plex Media Server, Sonarr, NZBget, Utorrent, VPN Services, Hyper-V, IIS, en nog wat meer dingen om mee te testen. Nu gebruik ik hiervoor een Synology nas of VM's op mijn desktop. Dit is niet echt handig omdat mijn desktop 's avonds uit moet als ik nog wil slapen :). En dat mijn nas Plex niet echt leuk vindt. Mocht ik winnen dan kan ik mijn nas eventueel als back-up locatie gebruiken of hem verkopen.
Afbeeldingslocatie: https://rikmerkens.nl/screenshots/actietweakers-alternate-verkleind.png

[ Voor 22% gewijzigd door fakeflamingo op 04-05-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 17:31
Beste redactie,

'Mijn basis van een powerhouse PC'

Ik geloof heilig in een goede basis. Een basis waarmee je jaren vooruit kan en die ruim mogelijkheden biedt om te upgraden. Ik heb gekozen voor een loei snelle basale configuratie die ik dus mettertijd kan voorzien van andere componenten.

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/dbpjyf4ef/setup5.png

De componenten spreken an sich voor zichzelf, daar het allemaal topkwaliteit betreft. De i7-4790K tezamen met de Asrock z97 Extreme 6 zijn een absolute powerhouse. De overige componenten complimenteren het geheel, met de visuele uitblinker Fractal Design R5 in het zwart.

Deze prachtige setup is niet voor mij alleen. Wat mij, geloof ik, differentieert van de (meeste) andere Tweakers is dat mijn vrienden ruim gebruik mogen maken ervan. Video- en audiobewerking zijn aan de orde van de dag binnen onze vriendengroep, zowel professioneel als hobbymatig. Deze pc zal worden gebruikt om, in de eerste plaats, te creëren. Er is eigenlijk niks mooiers dan het creëren van dingen waar mensen blij van worden. Deze pc leent zich daar uitstekend voor!

Dank aan Tweakers en Alternate voor het organiseren van deze give-away.

[ Voor 3% gewijzigd door g1de0n op 04-05-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Laatst online: 16-09 16:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PrbZdc2l.png

Zelf ontwikkel ik games, alleen ik heb al bijna twee jaar geen desktop meer gehad en ik begin steeds meer tegen de grenzen van een laptop aan te lopen. Nu zou een kleine game desktop al helemaal perfect zijn, zodat ik deze ook mee kan nemen naar beurzen, conventie's, etc. en daar mijn game(s) in volle pracht op laten zien. Verder kan ik zelf ook erg genieten van het spelen van games als Project Cars, Dirt Rally en deze draaien nu nog 'maar' op Medium settings op mijn laptop wat natuurlijk de pret niet bederft maar het zou toch wel echt heel mooi zijn om deze games ook met alle toeters en bellen aan te kunnen spelen :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Ik werk en game sinds enkele jaren alleen op mijn laptop. Gewoonweg omdat ik niet de beschikking heb over een goedwerkende desktop. Echter merk ik dat deze langzamerhand toe is aan vervanging, simpelweg omdat de hardware niet meer voldoet aan de hedendaagse eisen voor PC-gaming. Dus een win actie voor een gratis samengestelde PC? Daar doe ik graag aan mee!

Een eigen systeem voor maximaal 999 euro is niet niks, de keuze is dan ook gevallen voor een Mini-ITX. Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar portable en klein, dat kost namelijk minder ruimte en is dus erg fijn. Naast het comfortabele formaat, is de hardware van binnen tot krachtige dingen in staat. Met een Intel I5-processor, zit het met de rekenkracht wel snor. En met een GTX 970, is gamen op dit systeem natuurlijk altijd prachtig. Helaas ontbreekt in deze setup nog een SSD, de prijzen werken namelijk net niet mee. Vandaar dat de keuze is gevallen op de harddisk van Western Digital Blue, want in onderdelen korten was weer te veel gedoe.

Ik weet dat dit systeem zich niet bijster zal gaan onderscheiden, maar als ik hem win zal je me er toch erg mee gaan verblijden. Dus mensen van Tweakers en Alternate, zorg ervoor dat je mijn motivatie niet vergeet!
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/TweakersPC_bpow.png?_subject_uid=11151477&w=AABCFtA8MdoSeqc0NzrLijux9Fgs40r5dfBc02B-026AEQ
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal! :)

Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.

Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!