[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:
  • 68.986 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesK56
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 12:47
Ik ga binnenkort op kamers (spannend :D) en helaas kan mijn game pc niet meenemen aangezien mijn ouders hem ook gebruiken als "huis-tuin-en-keukenpc" vandaar dat ik erg blij ben met deze actie, want als student heb ik niet zomaar 1000 euro ergens in een ouwe sok om een nieuw PC te bouwen om toch mijn hobby door te zetten.

Verder zou dit ook een flinke upgrade zijn zoals al gezegd mijn huidige pc wordt al gebruikt als "huis-tuin-en-keukenpc" dus als je al kan raden draait hij de meeste games niet al te denderend 8)7. De gratis de Witcher 3 die ik erbij krijg is natuurlijk ook een hele mooie bonus ;)

Groetjes van een arme student 8)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yog5sxK.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door RiesK56 op 04-05-2015 21:50 . Reden: Moederbord vergeten -_- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07

D4NG3R

kiwi

:)

Mijn droomsysteem:

Voor de competitie heb ik componenten gebruikt die ik al een tijd lang op m'n verlanglijstje heb staan, hier te zien in de uitgebreide weergave van de PC Builder:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HQpLgbt7bdT1uZyJCy6x8E8S/full.png
Klik voor groot

Mijn motivatie:
In de afgelopen jaren heb ik een aantal (financiële) tegenslagen gehad, dacht ik dan eindelijk het budget te hebben om een mooie PC te kopen dan kwam er wel weer iets tussendoor, de sportschool die door een systeemfout maandenlang niet had geïnd of mijn werkgever die door financiële problemen een poos niet uit kon betalen (waardoor ik andere betalingen weer moest uitstellen), een periode van flinke stress om er maar een paar op te noemen.

Kan ik dan eindelijk even lekker relaxen stuit ik weer op een ander probleem, mijn verouderde laptop begint het deze dagen nogal warm te krijgen! Wil ik een spelletje spelen met vrienden dan moet ik eerst de tafelventilator aanzetten wil ik niet om de haverklap een mooi blauw scherm tevoorschijn toveren.. Ook het maken van deze post leverde trouwens een probleem op, toen ik de afbeelding (welke bestaat uit 2 screenshots) samen wou voegen besloot het systeem voor de zoveelste keer te blijven hangen..

Met het bovenstaande systeem zou dit geen probleem mogen worden, met een koel systeem kan ik ook mijn hoofd lekker koel houden. Gewoon aansluiten, lekker Windows installeren en dan gaan met die banaan! Geen stress meer, gewoon genieten van mijn uitgekomen droom(systeem)!

Tot die tijd..
Doe ik mijn best om niet weer in de stress te schieten door mijn laptop, ze moge dan wel oud en vertrouwd zijn maar dit word met de dag minder.

[ Voor 215% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2015 13:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMIC
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05-2020
Alternate €999.- PC

Op 60 cent na haha :D

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnMIC op 04-05-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la12
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gTBFjFr.png?1

Tja een droom pc voor een een 1 euro onder de duizend. Wat ik ervan gebakken heb is 3 euro onder de duizend en volgens mij kan die aardig mee draaien met de toekomstige games.

Iets over de configuratie omdat iedereen dat bijna doet. 8)7
Ik denk dat veel mensen moeite hebben met het feit dat ik geen ssd heb. Geld kan je maar een keer uitgeven dus waarom niet voor beter gaan dan sneller??
Ik ga het gebruiken om te gamen, beetje editen en wat grafisch design.
Ik heb Nvidia i.p.v. AMD omdat The green side nu betere kaarten heeft qua performance. Geen discussie mogelijk het is maar een mening van iemand.

Waarom ik echt moet winnen O-)
Ik ga niet smeken dat ik een nieuwe wil omdat ik zo'n oude pc heb (3 jaar), maar het enige voordeel van deze leuke actie is dat ik met het geld wat ik over hou betere randapparatuur kan komen.
Wat wie wil er nou geen mooi geluid/beeld als hij aan het gamen is op zijn droom pc.

Tweakers is zo geweldig _/-\o_
Voor de rest is dit toch wel een van de leukste acties op Tweakers. Ik heb nog niet heel veel aan acties meegedaan (ook nooit gekozen natuurlijk) maar het is gewoond de moeite die Tweakers doet voor hun community dat ik toch mee doe.

Hopelijk doet de afbeelding wat, anders ga ik huilen

300 woorden is eigenlijk best watt (if you know whatt i mean) overdreven??

[ Voor 8% gewijzigd door la12 op 04-05-2015 21:28 . Reden: afbeelding gefixed, #voormekaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Fotobewerking PC en geschikt voor 4K beeldschermen.

Voor de snelheid van fotobewerking is vooral kloksnelheid van de processor bepalend. Veel software cq plugins zijn niet 'multi threaded' dus doel was om toch vooral de snelste quad-core van Intel in het lijstje te krijgen, wat ook meteen lekker in het budget hakt.

Daarnaast een goede basis in een kwalitatief hoogaardig moederbord, mét Display port 1.2 functionaliteit ten behoeve van 4K beeldschermen.

Een stille en veelzijdige PC behuizing waar je jarenlang / meerdere PC generaties plezier van kan hebben.

Een goede voeding.

Een SSD van Intel. Teveel gedoe gehad met andere merken dus ik ga voor Intel.

Extra wensen: In real live zou ik in plaats van 8 meteen 16 GB geheugen nemen. 8 GB loopt merk ik al snel vol en met de megapixel race wordt zal dat niet minder worden. [geheugen even gecheckt op compatibiliteit opde site van Asus] Een grotere SSD en een Noctua koeler of iets dergelijks. Maar door het budget moet je keuzes maken ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N0xx3nS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:47
mijn bijdrage voor een pc
https://drive.google.com/...IX1J5Umc/view?usp=sharing

[ Voor 115% gewijzigd door markdejong op 04-05-2015 21:20 . Reden: link werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://s1164.photobucket.com/user/pietje98/library/alternate

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:58
Alternate pc

Motivatie:
Ik wil bewijzen aan mijn broer dat desktop computers chiller zijn dan ultrabooks.

Mijn doel met de pc is casual gamen, browsen en papers schrijven.

Waarom moet ik winnen?
Omdat ik een bescheiden systeem heb uitgekozen van 756 euro, dus dat bespaart Alternate geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 13:53
Om te beginnen ik heb hier bewust een build gemaakt die als geheel te gebruiken is, geen schipper build met goedkope placeholder onderdelen om dan lekker met mijn eigen pc te combineren maar een volwaardige build. Uiteraard is een dergelijke combinatie wel waar het op uit komt maar goed wat moet je dan als je al een redelijke gaming pc hebt
De eisen waar deze build aan moest voldoen:

Zo hoge mogelijke framerates tijdens het gamen neerzetten
Op Arch Linux draaien
Acceptabele opslag bieden voor de games
de os zelf snel kunnen opstarten.
Overlocks gebruiken om tot het gewenste resultaat te komen
niet al te luid zijn

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hBntf/cf0aab2f28.png

De noemenswaardige onderdelen:

GPU: NVIDEA > AMD als het op linux aan komt, en gezien ik voor prestatie maximalizatie ging was de 970 ook de meest logische optie.

USB stick?: Omdat linux niet zo veel ruimte in neemt als windows kan je makkelijk met je os en een aantal standaard programma's af op een usb stick. De snelheid is prima en belangrijker de random access time is een stuk beter dan een harde schijf en dat voor maar €22

CPU: intel is op dit moment de enige keuze higher end en gezien ik ga overlocken ben ik voor de unlocked versie gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
Hallo,

Hierbij mijn configuratie.

Waarom deze onderdelen?
Ik heb altijd wel al eens willen overklokken. Daarom heb ik ervoor gezorgd dat deze build daartoe in staat is. Want geef toe. Als je het niet zelf moet betalen kun je al eens zot doen. En geef toe die corsair case ziet er niet normaal vet uit, maar is ook niet normaal duur. :9 :*)

Waarom geen grafische kaart?
Omdat ik anders te veel compromissen moest sluiten. Daarom ga ik er mij zelf nog een grafische kaart bijkopen. Dan heb ik alles. Een vette pc zonder bespaard te hebben op iets!!!!! :9~

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/am5gsj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retouw888
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-07 23:07
Ik heb het nodig om de NSA te hacken natuurlijk :*) . Maar even serieus, zelf studeer ik Informatica en heb daarom een goed functionerende computer nodig. Ik wil namelijk tijdens het hacken van de NSA ook nog een Windows 10 virtual machine te kunnen draaien. Het systeem mag dan natuurlijk best wel ietjes laggen, dus is een hele i7 ook weer niet nodig.

Maar los hiervan, heb ik vooral een systeem nodig waarop ik snel dingen kan ontwikkelen. Mijn computer nu loopt zo nu en dan nog wel eens even vast (dan moet hij weer een hele tijd wachten op de harde schijf/cpu), als ik vooral grote programmatuur zit te ontwikkelen. Een snelle pc zonder bottlenecks is dan heel fijn _/-\o_ . En tussen het programmeren door wil je ook nog kunnen ontspannen met full hd (of eigenlijk 4k) :Y beeldkwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/qoypo5fmf/pc_tweakers2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:02

bomberboy

BOEM!

Voor de sport doe ik ook maar even mee.

Recent is er een kleine uitbreiding van het gezin gekomen met een zoontje. Dit betekent uiteraard heel veel foto’s en filmpjes. Deze worden allemaal heel veilig online bewaard en zijn van daaruit ook toegankelijk. Wat echter ontbreekt is de ideale manier om al deze foto’s, filmpjes te bekijken op groot scherm (i.e. de televisie). Deze HTPC moet daar verandering inbrengen door mooi te passen in de kast en met zo weinig mogelijk lawaai door relatief zuinige componenten en zo weinig mogelijk ventilatoren, en/of stille voor diegene die er wel zijn.
Uiteraard moeten de nodige blu-rays/dvd’s kunnen bekeken worden in de nabije toekomst met alle mogelijke kinderseries waar we als ouders ongetwijfeld binnenkort een hekel aan zullen krijgen ;-) En indien mogelijk ook wel eens een filmpje voor de mama en de papa. Tot slot is het systeem ook krachtig genoeg om via een emulator enkele old-skool games te spelen zodat er toch nog wel een paar games zijn waarin de papa de kleine af en toe eens kan verslaan ;-) (dus bluetooth voor de gamecontrollers was een must)

Voorstel/idee voor een HTPC/entertainement device:
HTPC alternate actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:18
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BXvBNuY.jpg

Hoewel mijn Asus P800/Intel P4/1GB systeem uit 2004 de tand des tijds goed heeft doorstaan, wordt het toch echt tijd voor iets nieuws...
Met componenten van de zelfde merken als 10 jaar geleden, hoop ik nu ook weer een systeem te hebben samengesteld waar ik weer jaren lang plezier van kan hebben!!

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 20:42
Afbeeldingslocatie: http://www.josjr.nl/PC.PNG

Dit is mijn ideale systeem configuratie. Als software ontwikkelaar gebruik je voornamelijk de processor, het geheugen en de disk performance. Een enorm goede videokaart is voor mijn doeleinde niet direct van belang.

Een Xeon processor gebruik ik op dit moment op mijn werk ook en dat bevalt enorm. De processor is goed voor dit doeleinde en laat me merken dat het aan rekenkracht niet ontbreekt.
Om op verschillende systemen te kunnen testen, is het fijn om machines op één systeem te kunnen simuleren om zo de applicaties in verschillende omgevingen te kunnen testen. Het geheugen is hiervoor een belangrijk onderdeel.
Tevens is een SSD schijf een echte must, het laden van applicaties en bewaren van informatie wordt hierdoor aanzienlijk sneller en komt ook de ontwikkeling ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:58

Kwastie

Awesomeness

Configuratie ideale (SteamOS) Machine
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V8xk6YA.png

Motivatie
In november brengt Valve Steam Machines met SteamOS naar de woonkamer. Je kunt natuurlijk een kant-en-klaar systeem kopen, maar een echte Tweaker stelt natuurlijk zijn eigen Steam Machine samen! (en bouwt hem natuurlijk ook zelf)

Dit systeem is gemaakt voor de woonkamer. De behuizing is daarom (relatief) klein, maar toch groot genoeg is voor een dedicated videokaart. Een systeem wat in de woonkamer staat kan natuurlijk niet veel lawaai maken, vandaar de stille voeding en CPU koeler.

Omdat dit systeem voorzien is van Bluetooth kunnen (eventuele) Steam controllers eenvoudig worden aangesloten. Tevens is het systeem van snel WiFi AC waardoor het zelf mogelijk is om 'draadloos' te gamen. Maar een echte Tweaker gebruikt natuurlijk de dual-gigabit lan. >:)

Dit systeem is relatief klein waardoor het ideaal is om mee te nemen naar een lan-party.

Goede actie Alternate (en Tweakers) trouwens d:)b

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwinvdv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 23:18
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tihrbzwmuTWzvYO0GRZQXb9q/full.png

Mijn eerste eigen computer heb ik een aantal jaren gekocht bij Alternate. Hiervan heb over de jaren bijna elk onderdeel geupgrade veelal via het vraag en aanbod platform van Tweakers. Omdat mijn moederbord van het type socket AM2+ is zou ik bijna elk onderdelen moeten vervangen mocht ik een betere computer willen. Daarom heb ik al drie jaar niets meer aan de hardware van mijn computer veranderd.

Ik gebruik van computer om te gamen, maar hoef niet perse op de graphics te spelen. Bij het samenstellen heb ik ook onder andere gelet op het verbruik van de computer. Daarom heb ik gegaan voor een intel core-i5, een voeding met 80 plus gold certificering, een SSD, een GTX 960 en low voltage geheugen. Aangezien ik van mijn eerste computer eigenlijk alleen nog maar de "originele" kast heb (die ik des tijds had gekozen omdat die de goedkoopste was) heb ik ook dit maal een relatief goedkope kast gekozen, in welke als het goed is de processor koeler wel past (koeler hoogte 160mm ten opzichte van max. hoogte CPU koeler van 162mm). Van mijn huidige computer is dit namelijk net niet het geval:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lFlQJJGmM0hQ30wGd1uDGmgI/medium.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door kwinvdv op 04-05-2015 21:55 . Reden: de ssd was in eerste instantie weg gevallen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWEAKERSSS IK ZOU HET ZO LEUK VINDEN ALS IK DEZE PRIJS KAN WINNNEN. DIT IS MIJN DROOM PC. IK VERHEUG ME AL OP 22 MEI !!!!! ik heb het ook echt nodig aub!!!!

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww256/Tolga_Karabulut/foto_zpsbut1c9gn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekilldevilhil
  • Laatst online: 17-09 20:14
Hierbij mijn inzending!

De reden voor deze configuratie is wat mij betreft duidelijk, het is een echte game PC.

Nu de reden dat ik hem moet winnen. De reden is dat hij niet voor mij zelf zou zijn. Ik heb al een dikke game bak en ook mijn vriendin is redelijk voorzien. Het klinkt onzettend cheesy maar deze PC zou naar een vriend van me gaan die niet echt bepaald in de slappe was zit. Hij is een echte gamer zonder geld. Zijn huidige PC (Q8200+HD5770) wil niet meer en ook zijn PS2 is onderhand wel aan vervanging toe. Ik hoop dan ook deze PC te kunnen doneren aan hem.

UIteraard komen er foto's met een verhaal als "bewijs" want ik weet wel hoe het klinkt... Maar het is uit een goed hart!

Alternate submission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:15
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/alternate.png?_subject_uid=399581&w=AAAr1NqMcsYRkQIQt9TbA2XaPR9nM4TNoNv-sa4fWSm5oA

Is dit vals spelen? Voor 1000 euro kan ik er misschien wel vier samenstellen. Maar zoveel heb ik er niet nodig. Met het resterende bedrag zou ik het geheel nog in een passief gekoelde behuizing kunnen stoppen. Bijna niemand heeft een zware desktop nodig (gamers daargelaten). Ik denk dat dit al veel meer dan voldoende is voor het overgrote deel van de huishoudens in Nederland. Inclusief die van mijzelf. Is er voor de tweaker dan niets meer te doen. Ow jawel wat dacht je van nfc hacken in de deksel van dit dingetje.

Leuk om te zien wat voor een combinaties men weet te maken. En deze mocht uiteraard niet ontbreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-07 12:15
Deze actie zou echt de ultieme uitkomst zijn voor mij, eindelijk wat power in huis om mijn favoriete games (en dan zonder laaaaggg) op te draaien!
Met de prijs kun je heel veel leuks samenstellen, iets wat een langere tijd mee kan en iets waar ik met mijn huidige financiën alleen maar van kan dromen.

Daarom droom ik over een i5-4690 (3,5GHz) wat mooi op een MSI Z87-G43 past. Om dat duo met elkaar te laten communiceren laat ik dat over aan 8 GB GeIL (1600MHz) en dan uiteraard een tweeling zodat dat dat via 2 kanaaltjes kan lopen!
Om het een en ander kwijt te kunnen heb ik voor een Mushkin Chronos G2 (120 GB L555 MB/s - S525 MB/s) gekozen voor het OS en de basis software (oké en misschien 1 game dan) en een Seagate Barracuda (1 TB 7200 rpm) voor alle andere meuk.
Het spannendste onderdeel is dan toch een XFX R9 290X om eens flink gas te kunnen geven, gezien de huidige eisen van games lijkt mij 4 GB op de GPU geen overbodige luxe meer.
Om het hele pakketje bijeen te houden en van genoeg voedsel te kunnen voorzien zet ik het geheel in een Sharkoon VS4-S kastje met een schitterend Antec VP700P voeding.
Een dvd-drive, die heb hier zelf nog wel een dus met schijfjes komt het wel goed.

Ik zeg, niks meer aan veranderen!

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2e1g86g.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Cursed Guardian op 05-05-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:46
Ook hierbij mijn inzending! :)

Alvast hartelijk dank voor deze geweldige actie. ;)

Deze PC is niet voor mij bedoeld maar voor mijn 4 broertjes die er graag voornamelijk op gamen en huiswerk doen.
Zij gebruiken op dit moment een oude Acer pc dat uit 2008 komt.
Deze Acer PC valt heel vaak uit waardoor gamen, tekstverwerken en browsen niet mogelijk is.
Upgraden of nieuwe kopen is niet mogelijk omdat we het krap hebben.
Door deze actie krijg ik de mogelijkheid om mijn broertjes een nieuwe pc aan te bieden waar ze weer leuke game- en browser ervaring kunnen hebben voor de komende jaren.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/25tcl7m.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door mootjee op 04-05-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Niet officieel een "PC" maar een zelfbouw NAS, hopelijk mag deze ook mee doen:

Motivatie:
Momenteel zit al mijn opslag (ongeveer 9TB) in mijn eigen desktop, enkel voor backup heb ik wat externe usb disken. Niet optimaal natuurlijk. Een 'normale' NAS is dikwijls redelijk duur als je naar 8 of meer disk modellen kijkt. Ik ben dan gaan kijken naar zelfbouw. Ook als je wat wilt spelen met bv ZFS is zelfbouw de betere keuze. Dus bij deze mijn Zelfbouw NAS, die zo al een hele tijd (meer dan een jaar) in mijn wenslijstje staat, enkel hier en daar eens een kleine update. Maar ik heb dus echt nood aan een goed NAS!

CPU: Intel Pentium G3240 (dual core)
Een i3 of hoger is voor een NAS echt niet nodig, en deze Pentium lijkt me de ideale prijs/prestatie verhouding.

RAM: 2x8GB Kingston ValueRam DDR3-1600
Voor een NAS niet nodig, maar om met ZFS te spelen kan het handig zijn, ook DDR3-1600 is wat overkill, maar dit was goedkoper dan DDR3-1333 met wat strakker timings.

Moerderbord: Asus H97-Plus
Een vrij duur moederbord. Maar ik heb altijd Asus als merk van moederborden gehad en nooit te klagen gehad. En het is een van de goedkopere x9x bordjes van het merk.

Voeding: Seasonic P-400 Fanless
Volgens mij redelijk duidelijk. Goede stille voeding.

SSD: Crucial BX100 120GB
Er komt iets van Linux op dus 120GB is voldoende en Crucial is bijna altijd goed.

Behuizing: Fractal Design Define R4
Mooie tijdloze kast en 8x5.25"

HDD: 4x 2TB WD Green
Kan een 3+1 Raid-5/Raid-Z of 2+2 Raid-Z2 worden.

Alternate PC Builder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 19:10
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v5Y4LFb.png

Het verbaasde mij dat er binnen dit budget zo'n krachtig systeem te bouwen was.
De volgende dingen vallen namelijk op: een unlocked Intel processor en de welbekende Cooler Master koeler geven de mogelijkheid tot overklokken en wonder boven wonder valt een GTX 970 ook binnen het budget. Dit is dan ook een zeer krachtig game systeem. Dankzij de scherpe prijzen van Alternate valt dit alles binnen het budget.
Ik zou dit systeem goed kunnen gebruiken want ik ben zelf een serieuze gamer en mijn systeem is wel aan vervanging toe en de games worden alleen maar zwaarder dus een nieuw systeem kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 22:24
Mijn oude Q6600 PC is wel toe aan een vervanger.
Veel spellen speel ik er ook niet op, omdat het systeem al redelijk oud is.
Een 8800GT wat in de PC zit is tegenwoordig het minimum.
Dit zou een mooi systeem zijn om weer een paar jaar vooruit te kunnen :)

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/ry7toz7wz/alternate.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super leuke wedstrijd, en een goede reden om dan toch eens eindelijk mijn Tweakers profiel aan te maken.
Aangestoken door het gamen van mijn vriend wil ik ook weer aan de slag. Helaas trekt mijn oude trouwe Asus laptopje dat echt niet meer... Youtube is eigenlijk al te veel :'( Dit zou echt een droom machine zijn voor gaming en mijn eigen bedrijf verder laten groeien!

988vriendin

(De foto maar even bij mijn vriendje op Tweakers gezet, ik heb nog niet zo veel karma punten haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn samenstelling. :*) Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/9ropw9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Het lijstje was al bijna klaar voor deze prijsvraag startte. Ben al langer steeds aan het kijken, afwegen, schaven, wikken en wegen. Iedereen kent het gevoel van besluiteloosheid wel. Ik kan nog langer wachten maar dit gaat het worden:
alternate pc

Misschien.. Nee nevermind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motivatie:

Na het overlijden van mijn laptop ben ik veroordeeld tot gamen op mijn oude PS3 maar ik merk dat ik een echte pc-gamer ben. Eindeloos tweaken van je pc of spel, vaak langer dan het spelen zelf. De laatste maanden begint het weer behoorlijk te jeuken en spendeer ik meer tijd op tweakers ed dan misschien goed voor me is.
Aangezien de pc op het bureau zou komen te staan is stilte van het grootste belang. Daarnaast staat hij ook direct in het zicht dus een aantrekkelijk ogende case die ook nog stil is, is een enorme pré. Het zweedse fractal design combineert met deze case de degelijkheid van Volvo met de excentrieke trekjes van Zlatan. De i5 biedt voldoende power om de komende jaren te gamen met een cooler om het geheel mooi stil te houden. Het moederbord (met alle nodige opties voor komende jaren) en RAM zijn color-matched want het oog wil ook wat... Een upgrade naar broadwell ziet er weinig veelbelovend uit, geen reden om voor een duurdere 97-chipset te gaan.
De opslagmedia zijn voldoende voor de komende tijd, een extra ssd-tje kan altijd. Wat betreft de voeding wilde ik gaan voor een respectabel merk met voldoende power voor de energieslurpende 290. Liever had ik, ook gezien de stilte een 970 erin gedouwd maar het budget stond dit niet toe. De Asus is echter de stilste 290 dus gamen zonder een straaljager naast je moet goed mogelijk zijn. De volledige 4gb komen goed uit bij het modden van Skyrim!
Een heerlijk bakkie, en een dikke upgrade ten opzichte van mijn PS3-tje. Ik heb helaas of juist gelukkig geen zieke katten of overwonnen depressies in de aanbieding om te onderbouwen waarom ik deze pc meer ‘verdien’ dan anderen, enkel een flinke dosis enthousiasme voor sleutelen aan PC’s!

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/h1nvtcafdpl.png

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 23:41 . Reden: Tekstuele wijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:08

Wildfire

Joy to the world!

Toen ik deze actie zag dacht ik, ik heb zelf al een stevige PC dus waarom zou ik mee doen? Even later dacht ik aan mijn oom aan wie ik feitelijk mijn hele computerhobby (en nu ook mijn baan) te danken heb. Een betere reden om mee te doen is er niet, wat mij betreft.

Ooit, lang geleden, toen ik nog een mini-tweaker was, heeft deze oom me namelijk geïntroduceerd in de wereld van computers en alles wat erbij kwam kijken. Van hem heb ik destijds mijn "begin-kennis" opgedaan en is mijn computerliefde begonnen. Bij hem heb ik geleerd met MS-DOS en Windows 3.11 om te gaan, heb ik mijn eerste computergames gespeeld, heb ik ook mijn eerste knutselstapjes genomen.

Mocht ik het geluk hebben mijn configuratie te winnen, dan kan ik mijn oom heel erg blij maken met deze PC! Na alle kleine bedankjes van mij door de jaren heen kan ik met deze PC een heel grote "bedankt" zijn kant opsturen! Dat zal zeker een grote verrassing zijn voor hem :)

Met dit systeem heb ik geprobeerd een soort manusje-van-alles samen te stellen, omdat mijn oom er diverse dingen op zou gaan doen. Hij is amateurfotograaf en bewerkt daardoor dus regelmatig foto's, maar ook doet hij regelmatig aan video-encoding en dan geldt dat elke extra CPU-core mooi meegenomen is. Zeker i.c.m. GPU versnelling, vandaar ook die GTX960 -- die ook mooi van pas komt voor games die hij af en toe ter ontspanning speelt. Hij is btw altijd wel fan geweest van AMD CPU's dus met dit systeem zou hij weer bij zijn "oude liefde" terug kunnen keren.

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/alternate.png

[ Voor 51% gewijzigd door Wildfire op 04-05-2015 22:50 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 16:23
Afbeeldingslocatie: http://i995.photobucket.com/albums/af77/Bastynasterd987/tweakers999_zpszdfq6ma3.jpg

Aangezien mijn huidige gaming-PC alweer 6 jaar oud is, is deze aan vervanging toe. Ik heb de rek er in kunnen houden door enkele (makkelijk te vervangen) onderdelen via tweakers V&A te kopen, maar dit houd ie ook niet eeuwig vol.

Dit systeem is weer toekomstbestendig, gekozen is voor een overklokbare processor, aangezien ik deze niet zelf ga vervangen als hij het niet meer zo goed kan bijbenen, er is daarom ook voor een betere processorkoeler gekozen, de CM hyper tx3 kwam goed uit de test van de tweakers "Vijftien populaire processorkoelers getest" roundup. Ook is er gekozen voor een gold plus rated voeding om heel wat jaren mee vooruit te kunnen.

De videokaart is niet het duurste model, mijn insteek is om deze na enkele jaren via V&A te vervangen als hij niet meer mee kan komen met de nieuwste games. Om deze reden ben ik ook voor 8gb geheugen gegaan, aangezien dit ook makkelijk uit te breiden is in de toekomst.

Omdat ik hoofdzakelijk games op mijn PC speel is een SSD van 250 gb genoeg om geruime tijd mee vooruit te kunnen. Als er bulk-opslag nodig is kan er later altijd nog een normale schijf bijgezet worden.

Kortom: een PC waarmee je nu goed meer vooruit kunt en de nieuwste games mee kunt spelen, en nog makkelijk up te graden / over te klokken is naarmate hij ouder wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastynasterd op 04-05-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopr
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:26
Ben altijd in de weer met het samenstellen van PC's/servers/NASsen voor anderen met diverse budgetten. Ik vind dat erg leuk om te doen en mijn 'klanten' zijn altijd tevreden. Maar nu ben ik zelf eens aan de beurt! Vandaag heb ik een zo snel mogelijke PC proberen samen te stellen in een mooie behuizing (de hardware mag tenslotte gezien worden!). De configuratie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.joce.nl/TweakersAlternate.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 14:07

Adw

Mijn insteek bij het samenstellen van deze config is minimale geluidsontwikkeling. Vandaar ook de keuze voor een aantal passief gekoelde componenten, daarnaast een kast die minimaal 140mm fans kan huisvesten ivm een laag toerental. De reden voor zo min mogelijk decibel is mijn hobby om muziek / vocalen op te nemen. Mijn oude pc gaat inmiddels al wat jaartjes mee en heeft nooit helemaal naar behoren gewerkt, waardoor ik nooit optimaal heb kunnen opnemen, dat denk ik met deze config wel te kunnen realiseren. Mijn huidige geluidskaart zal ik over prikken, zo ook de harddisk met opnames erop.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/540/ahBWq1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megantonneke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-08 21:11
Ik had deze PC voor mijn neef in gedachte. Hij is een fervent gamer maar heeft maar een beperkt budget en loop geregeld tegen de limieten van zijn huidige oude PC met maar 4 Gb werkgeheugen en een ondertussen sterk verouderde grafische kaart.

Het idee was om een PC te bouwen waarmee hij weer mee is, en die hij misschien over de komende jaren op punten is up te graden zonder dat je meerdere onderdelen moet gaan vervangen. Dat alles in een degelijk niet te grote, stille kast zonder tierelantijnen.

Daarbij kom ik op de microATX kast Silentcio 352 van Cooler Master, de voeding van 550W is ruim bemeten met het oog op toekomstige upgrades. Een gaming mobo met een Haswell i5 en 8 Gb werkgeheugen. Deze processor koel ik met de Scythe Tatsumi, een goeie stille koeler die qua hoogte goed in de kast past en ook mooi in de airflow van voor naar achter te plaatsen is.

Om alles soepel te laten lopen ben ik natuurlijk ook voor de combi van een SSD en HDD gegaan. Als grafische kaart ben ik voor de ondertussen bescheiden Strix versie van de GTX750Ti gegaan. Maar die geeft heel wat prestatie voor zijn geld. Hoewel er misschien AMD kaarten zijn in dezelfde prijsklasse die beter prestaties leveren, is mijn neef ook bezig met Linux en dan is een Nvidia kaart toch gemakkelijk omdat je geen custom drivers moet installeren.

Afbeeldingslocatie: http://yelloweb.smugmug.com/photos/i-gfmsGD5/0/X2/i-gfmsGD5-X2.png

[ Voor 6% gewijzigd door Megantonneke op 04-05-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:28
Alternate Actie

Deze PC gaat een dubbel leven lijden: Als developer en poweruser ben ik vaak bezig met geheugenhongerige applicaties. Een PC met 'maar' 8GB geheugen voldoet dan ook niet meer voor mij. Hier heb ik dan ook de keuze gemaakt om een zware i5 en 16GB geheugen, samen met een 250GB SSD erin te stoppen.

Wat mij als hobbyist vaak irriteert, is het gebrek aan netwerk aansluitingen. Als enigste ITX moederbord met onboard DisplayPort (Hierdoor kan de NVIDIA kaart uitgeschakeld worden. Dit scheelt namelijk in het stroomverbruik) EN 2x Gigabitlan, is dit bord perfect voor in deze kast. Hierdoor kan ik altijd een interface actief houden met het internet, en het andere aan mijn hobbyomgeving (dingen zoals een Raspberry PI) hangen (zonder dat deze aan mijn normale netwerk hangen)

Een ander ding waar deze PC zeer geschikt voor is, is het meenemen naar LAN-party's. Door het kleine formaat met een redelijke videokaart kan deze PC goed opboksen tegen zijn concurrentie en is het vervoer van deze PC een stuk gemakkelijker. Voor mij dus de ideale machine.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scythens
  • Laatst online: 23-04 22:17
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i14Ey5k.jpg

De computer gaat voornamelijk gebruikt worden voor media-consumptie, het spelen van indie-games, het doneren van computerkracht en het luisteren naar muziek. Ik sluit de PC aan op een USB-DAC & Hoofdtelefoon-versterker.

Op het moment heb ik een i5/8GB/500GB laptop van 4 jaar oud die echt uit elkaar valt.
Sinds een paar maanden doe ik actief mee met Folding@Home. Een programma van Stanford University waarbij je je computer-kracht ‘doneert’ voor het doen van onderzoek. Het programma, dat onderzoek doet naar Alzheimer, Parkinson, Huntinton en verschillende vormen van kanker, heeft veel calculaties nodig dat ze verspreiden over velen verschillende computers. Ik draag mijn computer minstens 10 uur per nacht bij aan het draaien van de F@H software.

Om veel calculaties te doen heeft je computer een goede processor nodig, daarom de i5-4690K. Deze kan ik van 3,9 GHz overclocken naar 4,4 GHz i.c.m. de stille Scythe Mugen 4. Voor de energie-rekening is de voeding erg belangrijk. Een 550W met 80 Plus Gold certificering is behoorlijk zuinig en heeft voldoende Watt om misschien in de toekomst te upgraden naar een GTX 960 óf 970.

Ik heb gekozen voor 16GB RAM i.p.v. 8GB omdat ik tijdens multi-tasken van Photoshop, MusicBee en Chrome met 10 tabbladen al snel op 7,8GB/8GB zit.

De 250GB SSD is voldoende voor het besturingssysteem, Folding@Home, milde Photoshop-projecten en wat indie-games. Als muziekliefhebber luister je uiteraard zo veel mogelijk FLAC i.p.v. de gecomprimeerde 128kbps mp3’tjes. FLAC bestanden zijn alleen erg groot, daarom de 3TB HDD.

De Corsair Carbide 330R Blackout is een erg minimalistische case zonder toeters en bellen. Computers met windows en LED’s zijn prachtig, maar niet voor in mijn kamer.

Windows 8.1 kan ik als student via school aanschaffen voor twee tientjes, dus dat is overbodig.

Erg bedankt voor de actie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor gebruik als "mediastation" bij de TV.

De RAM om te verwisselen met mijn PC zijn 2x4GB set (en om dichter bij die 999 te komen >:)).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NQBRFtd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 14:44
Voor mijn terug keer naar de pc gaming master race wordt dit mijn systeempje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FyrH1O5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

little powerhouse, voor mijn streaming (plex/subsonic) server, is een oude bak, en kan deze dan wel gebruiken voor streaming/gaming systeem

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lg77aao.png

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdsldr75
  • Laatst online: 31-10-2023
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ELqbcqr.png?1

Een monstertje voor in de woonkamer. Het blijf ongezellig jezelf op te sluiten in een aparte kamer. Daarom deze compacte pc die makkelijk in de woonkamer gezet kan worden. Ondanks het kleine formaat is hij erg krachtig en kan alle games met gemak draaien. Dit in combinatie met een draadloze toetsenbord en een draadloze controler brengt alle mogelijkheden van een game pc naar de gezelligste plek van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:28
Hierbij mijn configuratie, ik heb er een stille maar toch krachtige pc van gemaakt. Een pc wil ik niet horen opstijgen (figuurlijk natuurlijk), ik vind geringe geluidsproductie een belangrijk punt. Naast een stille pc wil ik er wel graag de laatste games op spelen, zoals GTA 5, BF 4 enzovoorts. Daarom zit er een krachtige i5 processor in, gecombineerd met een GTX 960. Qua kleurenschema heb ik zwart/rood aangehouden, al zal dit niet te zien zijn in de dichte kast. Later zou ik eventueel een paneel met zijraam kunnen aanschaffen.

Waarom wil ik deze actie graag winnen? Omdat ik op dit moment van een laptop typ die ontiegelijk traag is en zo'n heethoofd is, dat hij op bepaalde momenten besluit te stoppen met werken :+. Graag zou ik zonder enige frustratie willen gamen, office'n (nieuw werkwoord) en internetten. Genoeg gekletst, mijn configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/3585rww.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 13:01
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/21maxxl.png

Ik heb voor deze samenstelling gekozen omdat voor mijn toepassingen de CPU en GPU kracht van groot belang zijn. Ik ben student en werk veel met adobe photoshop, after effects, premiere en overige grafisch zware software.
Hiernaast hou ik ervan om vlot te kunnen gamen met mijn systeem.
Om al deze taken vlot te kunnen uitvoeren heb ik voor deze (overklokbare) CPU en krachtige GPU gekozen. Ook is er genoeg RAM geheugen aanwezig om al mijn toepassingen vlot te laten werken.
Ik heb ervoor gekozen te investeren in een aftermarket cpu cooler omdat dit mijn later de mogelijkheid geeft mijn CPU bedachtzaam te overklokken (K-reeks) en tot die tijd mijn systeem stiller maakt en mijn CPU beter koel zal houden tijdens bijvoorbeeld lange rendertaken.
Ik beschik over een NAS om al mijn grote data op te slagen en heb dus voor mijn pc enkel geheugen nodig voor al mijn programma’s te laten werken, hiervoor is de gekozen SSD zeer geschikt vanwege de grote snelheden die het hele werk vlotter maakt.
Ik heb gekozen om geen optische drive in mijn systeem te steken, dit omdat ik er nu wel een heb en dit eigenlijk nooit gebruik.
Ik hoop dat ik een goede kans maak om dit systeem te mogen winnen, mijn huidige pc is zeker aan vervanging toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Afbeeldingslocatie: http://debrouwer.net/files/steambox-htpc-2.png

Ik heb gekozen om een steambox / htpc samen te stellen. Het moet dus een pc zijn waar redelijk op valt te gamen, goed media afspeelt en die ook mooi in een av meubel oogt. Omdat ik geen internet-kabel wil trekken naar m’n tv moet de pc voorzien worden van wifi, optisch geluid output is ook een eis. Een besturingssysteem bestel ik niet mee, omdat ik er SteamOS op zal zetten. Een optische drive gebruik ik vrijwel nooit meer, dus kan ook achterwege blijven.

Ik ben begonnen met de kast een Silverstone sugo SG13. Deze kast is imo mooi en neemt niet teveel ruimte in. Handig dat de pc-builder nu alleen nog componenten laat zien die in de kast passen :)

Intel processor en nvidia videokaart omdat die efficienter zijn dan de amd alternatieven, en met zo’n kleine kast is dat wel belangrijk.

Als processor een intel core i5 4590S, goedkoopste goed leverbare i5. De stock koeler heb ik vervangen door een Noctua NH-L9 die wat stiller is.

Als videokaart een nvidia gtx 960, ik heb gekozen voor de asus strix variant omdat die fans uitblijven staan als de gpu koud blijft. Met deze kaart kun je redelijk gamen en handig voor het htpc gedeelte is dat deze een h265 decoder chip heeft, dus op de toekomst voorbereid voor media afspelen.

Als moederbord een MSI Z87I Gaming AC. Dit moederbord heeft wifi en een optisch geluid output. Verder heeft het meer dan genoeg aansluitingen.

Als opslag heb ik een 500GB SSD gekozen, mooi stil en ruim genoeg.

Dan nog 8GB werkgeheugen en een 450W semi modulaire voeding.

[ Voor 9% gewijzigd door Natsu op 05-05-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisc
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 06:53
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/11FAg5k.png

Ik ben ontzettend blij dat ik hier aan kan doen, omdat mijn huidige systeem mijn gamebehoeftes niet aan kan. Mocht ik winnen dan zorg ik er natuurlijk voor dat dit systeem geen dag ongebruikt zal zijn :)

Omdat mijn doel gamen is, vooral op 1440p en hogere resoluties, heb ik gekozen voor een sterke GPU met 8GB VRAM, ik ga er van uit dat deze de rest van mijn studie (nog ~3 jaar) het vermogen zal geven om games op high/utlra te spelen zonder FPS problemen te ervaren. Hier is natuurlijk ook een goede CPU voor nodig, en dat is de i5-4670 zeker. 8GB 1600 RAM is voor gamen genoeg en snel zat. Een SSD van 120GB is genoeg voor windows (of linux, zit nog te twijfelen) en een paar steam games, voor media heb ik gelukkig al een externe harde schijf. Voor de kast, voeding en het moederbord heb ik vooral op het budget gelet, al zien ze er alle drie prima uit.

Ik hoop dat jullie mijn droom waar maken door mij te laten winnen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvanD
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-m72VJnss5-4/VUfME-ruiNI/AAAAAAAAAFs/vh1pM6LTuTc/w733-h776-no/mijn%2Bsysteem.jpg

Dit zou mijn systeem worden als ik mijn oude ga vervangen. Die is nu al 7 jaar oud en nodig aan vervanging toe.
Een systeem hoeft niet duur te zijn om toch goed genoeg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybje01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-01 21:39
Super actie! Hier mijn inzending in lage kwaliteit, normale kwaliteit screenshot is te vinden in onderstaande link.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/N0sMNq0kfiqyjYTF-eIjXisyPDnC7WEvTkDgPewHQSIeP4tZHeeZmcIRUCvxpMap-RFutuZfEhjeIWg=w1890-h796

https://drive.google.com/...3aWJtR1k/view?usp=sharing

Nog een kleine verantwoording voor de keus, moet er wel bij zeggen dat ik nog druk aan het leren ben over de wereld van de techniek, maar 'deze setup' leek mij wel redelijk, binnen het budget en volgens mij zijn de onderdelen geliefd bij veel Tweakers.

De processor, Intel Core i5 4590, lijkt mij krachtig genoeg en denk niet dat deze een bottleneck zal vormen voor de GTX 970. Liever was ik gegaan voor de 4690(K eventueel), maar dan ging ik over het budget heen en aangezien ik er heel graag op wil gamen, wilde ik niet besparen op de videokaart door genoegen te nemen met een GTX 960.

Volgens mij is de voeding goed genoeg om alles te voorzien van stroom en Tweakers was wel positief over deze. In dit tijdperk wil ik liever geen HDD uit de steentijd, dus ben gegaan voor de BX100 250GB SSD van Crucial, omdat die lekker veel "bang for buck" geeft. Moederborden van Asus staan goed bekend, vandaar deze ASRock B85, en natuurlijk genoeg aansluitingen.

De behuizing lijkt mij meer dan redelijk en hier wilde ik niet teveel budget aan kwijt raken, maar vind hem er alsnog wel aardig uitzien en met de ruimte, mogelijkheden en aansluitingen zit het ook wel goed.

8GB Werkgeheugen is naar mijn mening genoeg om lekker mee te kunnen gamen en vind 16GB overdreven veel/duur. Verder is het natuurlijk mooi meegenomen dat The Withcer III bij de GTX 970 zit :)

Een game PC hebben zou ik echt supertof vinden, kan ik eindelijk ook eens games ervaren op 60 fps en kan ik graphics ervaren waar ik bij wegkwijn, aangezien ik vooral op de console game tot op heden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sybje01 op 05-05-2015 00:34 . Reden: Behuizing vergeten, afbeelding zichtbaar gemaakt en tekstuele fout eruit gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBigB86
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 13:12
Als jack-of-all-trades kan je natuurlijk niet zonder een degelijke homelab om alle leuke dingen die je tegen komt uit te proberen (denk software, besturingssystemen, storage oplossingen, virtualisatieomgevingen). Het probleem is alleen dat een homelab vrij snel vrij duur wordt, of uit lawaaiige en energieslurpende afdankertjes bestaat. Voor een student eigenlijk geen doen. Onderstaand is een systeempje dat ik heb samengesteld dat prima geschikt zou moeten zijn voor virtualisatie en een geweldige start zou zijn voor deze server-whisperer in spe. Het zou super zijn als jullie deze Tweaker een boost zouden kunnen geven!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4XjcBwl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooistra9
  • Laatst online: 11:03
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ick2CRv.png

Leuke actie van alternate dit moet eerst gezegd worden.

Voor school heb ik ook al verschillende keer met de builder van alternate gewerkt en hij is gewoon handig.
Als je het rijtje afwerkt met modules kun je niks verkeerd doen want alles past.

Waarom ik mijn samenstelling zou moeten winnen is omdat ik student ben en gezien de huidige generaties games en verreisten hiervoor zou je om de 2 jaar als moeten upgraden terwijl ik dat niet kan permiteren.

Mijn huidige beestje is nu ook alweer 5 jaar oud en dan gaat het plezier in gamen soms ook achteruit want je kan een game niet lekker draaien op de settings waarmee je echt de intentie van de creators gaat zien.

have you tried turning it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvannus
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:38
Dit heb ik samengesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iaUldvj.jpg

Als ik een nieuwe PC zou kopen, dan zou ik drie eisen hebben.
1. De computer moet goed gekoeld zijn om overklocken mogelijk te maken
2. De computer moet redelijk stil zijn als hij niet 100% belast word
3. De computer moet snel genoeg zijn om een aantal jaar mee te kunnen

Ik zou deze computer gebruiken om natuurlijk mee op tweakers te kijken, maar ook voor films en internetten. Ook draai ik vaak 1 of 2 virtuele machines met windows of linux om hiermee dingen uit te proberen of mijn kennis te verrijken. Ik werk hele dagen met computers en laptops waardoor ik een snelle computers heel erg waardeer.

Hieronder mijn motivatie voor alle gekozen onderdelen.

De behuizing:
Op tweakers beoordeeld met 4 of 5 sterren.
Goede airflow en redelijk stil.

De Processor:
Standaard al heel snel
Unlocked, waardoor hij zeer goed over te klokken is
Staat op de QVL (Qualified Vendors List) van het moederbord.

Het werkgeheugen:
Een snelheid van 2400MHz
Genoeg overklok ruimte
Staat op de QVL (Qualified Vendors List) van het moederbord.

Het moederbord:
Z97 chipset die 4e maar ook 5e generatie ondersteund
USB 3.1
Een M2 slot
Chipset ondersteund overklokken van de processor

De SSD:
ik heb een goede ervaring met samsung SSD's
500GB, waardoor een extra harde schijf overbodig word omdat ik mijn grote bestanden bewaar op mijn nas.

De voeding:
Zero RPM modus heeft, waardoor de ventilator onder lage loads niet draait
Zeer stil door de Zero RPM modus
Modulair
80 Plus gold certificering

De processor koeler:
Zeer stil
Goede koelprestaties
Geschikt voor overklokken

Ik wens iedereen veel succes met het winnen van deze actie!

[ Voor 10% gewijzigd door joostvannus op 04-05-2015 22:43 . Reden: plaatjes werken ineens niet meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
  • Laatst online: 11:39
Het begin van SuperServer:

Ik loop al maanden te dromen over het verenigen van mijn huidige losse computer systemen in een enkel apparaat waar ik alles op kan doen. Het belangrijkste doel van deze computer is het kunnen draaien van een aantal virtuele machines in combinatie met lekker kunnen gamen. Deze VMs zullen elk een aparte taak hebben, zoals: een svn/git code repository voor mijn programmeer projecten, een Murmer/TeamSpeak server voor de communicatie, een cloud server (OwnCloud waarschijnlijk) en een DokuWiki server voor al mijn aantekeningen. Elk heeft niet zo gek veel nodig aan CPU en geheugen maar het telt wel op.

Wel heb ik W8 Pro nodig voor Hyper-V, deze hypervisor heeft een aantal voordelen die ik niet heb met VirtualBox: Onder andere headless opstarten van VMs bij boot. W10 heeft dit ook dus ik kan upgraden zonder problemen.

Maar hoe moet dat passen op de 128GB SSD? Antwoord: niet. Ik heb nog 3 1TB schijven uit mijn huidige computers die ik in SuperServer zet, samen met mijn DVD-brander. Dit betekent wel dat ik een moederbord nodig heb met 5 SATA aansluitingen.

Op mijn werk draai ik verschillende ontwikkel-VMs op een i7 4770 en meerdere compilatieopdrachten tegelijkertijd laat het zweet nog niet uitbreken. De i7 4790 is dan ruim voldoende voor de VMs en te kunnen gamen.

Qua graphische kracht blijf ik voorlopig bij Full-HD resolutie vanwege mijn heerlijke 32” TV die als beeldscherm functioneert.. Een goede middenmotor kaart is dan ruim voldoende. Het gekozen moederbord geeft me de mogelijkheid om te kunnen upgraden in de toekomst.

Het geheugen is 16GB maar, weer door het moederbord, kan in de toekomst naar 32GB als ik meer/zwaardere VMs ga draaien.

Ter afsluiting: dat rooster op de kast is gewoon cool. Vooral met mijn rode LED fan in de kast. 8-)

Alternate Super Server

Link naar mijn opgeslagen Alternate configuratie: https://www.alternate.nl/...858e70c6f178227fedc90c6e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Deze setup is voor mijn zoon, hij is al een tijdje aan het sparen voor zijn allereerste pc en deze actie zou perfect zijn voor hem, we hebben hem samen samengesteld met de BBG's ernaast, hier en daar wat aanpassingen en dit kwam eruit, moest wel even wat dingen naast elkaar zetten, anders paste het er niet helemaal op.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/971c5vaeb/tweakers_alternate.png

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eternal Sidus
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik heb mijn droom pc gebouwd met het idee van "more bang for your buck"
aangezien ik 999 euro nog als een redelijke budget game pc beschouw ben ik voor amd gegaan. In mijn everaring is dit meer kracht voor je geld in ruil voor meer stroom verbruik. Daarom heb ik een 850w voeding erbij zitten (dit geeft de mogelijkheid tot overclocken, wat goed mogelijk is met deze processor, alleen moet je dan wel de cooler vervangen. de stock cooler is sterk genoeg voor full load 68 graden zonder over te clocken (heb ervaring)) ik heb voor de r9 290 van asus gekozen omdat deze zeer goede prijs qualiteit verhouding heeft. en de rest is hieromheen gebouwd met een goeide case waar ik al ervaring mee heb. het mooie van deze setup is dat ik zowel een hdd van 1 tb en een ssd van 120 heb. zo kan je snel opstarten met je ssd en de grote games zoals gta V gewoon opslaan op je hdd. dit spel is tevens prima te spelen met deze setup.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2iLnsri.png?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k5RTxXM.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modjosan
  • Laatst online: 10-09 00:15
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wjuFFgs.jpg

Na jaren het maandelijkse ritueel te beoefenen om met een goed gevulde en vooral een loodzware Cooler Master Cosmos S case de trappen af te gaan bij de start van het LAN-weekend, en na het weekend alles weer naar boven te sleuren (ik woon om het 2de verdiep zonder lift) heb ik besloten een systeempje te maken dat mijn rug een paar jaar moet sparen :D
Besturingssysteem is niet nodig want die heb ik nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zEahCZ6jUiYPzxQD1wyaAGCU/full.jpg

Binnenkort heb ik een huiskamerPC nodig voor in mijn nieuwe huis. En ik wil dat niet houden bij een simpele mediaspeler. Ideaal lijkt me een systeem dat daarnaast ook genoeg power heeft om er lekker mee te kunnen gamen achter je TV, bijvoorbeeld met SteamOS of de big picture modus van Steam. Daarom mag een gamepad bij dit systeem ook echt niet ontbreken.

Eisen hiervoor zijn voor mij ITXformfactor, flink wat power en toch erg stil. Daarom ben ik op de volgende config uitgekomen. De AMD APU is de snelste IGP op dit moment vindbaar, en zorgt voor wat lagere kosten omdat je geen dikke videokaart nodig hebt om toch lekker te kunnen gamen. Gamen op 1920x1080 gaat prima met zo'n ding. Daarom zit er wel snel geheugen bij, omdat de AMD APU daar serieus baat bij heeft, en het verschil tussen DDR3-1333 of 2666 bijna de dubbele prestaties kunnen zijn.

Verder een SSD voor het OS en een stille HDD voor de games. De Noctua koeler past prima in deze compacte behuizing, en gebruikt een lekker stille fan, en is daarmee een leukere koeler dan de AMD stockkoeler. Het MSI ITXbordje biedt alles wat je op een systeem als dit nodig heeft, en deze biedt ook genoeg overclockmogelijkheden om het snelle geheugen aan te kunnen.
Een 300W PSU is vanwege het ontbreken van de GPU ook prima mogelijk, dus ook wat betreft energiekosten is het allemaal een beetje in de hand te houden.

Het voordeel is dat ook niet de volle 999 euro gebruikt hoeft te worden, om toch een bijzonder leuk systeempje neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Gegrepen door de laatste BBG met een itx systeem lijkt het me ontzettend tof om een kleine krachtpatser te maken.

Met een pc die inmiddels 5 jaar oud is, draaiend met een videokaart die al 2x in de oven is geweest, word het echt tijd om te vervangen. Deze kleine krachtpatser is zeker snel genoeg voor het bewerken van digitale beelden. Ook is het een ultiem klein werksysteem. Als iemand die net afgestudeerd is en een eigen bedrijfje in de planning heeft helpt het enorm in de uitgaven als ik al pc zou hebben waar ik de komende jaren mee vooruit kan. Dit schattige powerhouse moet mij zeker verder kunnen helpen!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2j662va.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:02
Na 5/6 jaar word het hoog tijd om mijn vaste pc te upgraden/vervangen. Vooral de processor, een goedkope AMD X255 is echt niet meer sterk genoeg voor vloeiende Full HD en moderne games zoals GTA 5. Uit sentiment heb ik in de configuratie weer gekozen voor een Gigabyte moederbord en AMD CPU en sapphire GPU in een Antec behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2utrtlc.jpg

De componenten heb ik uitgezocht op kleurstelling, merk, en degelijkheid. Ik zag eerst de totaalprijs niet waardoor ik op 1150 euro uitkwam. Om de totaalprijs onder de 1000 euro te krijgen heb ik langzamer geheugen genomen, en een minder grote SSD. Doordat ik toen nog een 10tje overhad kon ik wel voor de 630 watt voeding gaan.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/16kt01w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 23:58
Mijn config :
Afbeeldingslocatie: http://i1054.photobucket.com/albums/s491/Somoghi/Naamloos.png

Een perfecte machine voor gaming, coding en natuurlijk voor het internetten. stil snel en veelzijdig, precies zo ik het wens. Nu bij mij vorige maand fibromyalgie is gediagnosticeerd is alles wennen, dagen zijn niet meer vooraf in te plannen.
Nu zit ik met diverse systemen, 1 voor gaming, met een HD5970, die is aan een upgrade toe en tevens is die te luidruchtig. Programmeerwerk doe ik op een laptop icm een tweede scherm, dit zou sneller kunnen. Internetten doe ik veel op diverse systemen, ook mobiel, alles in 1 zou mij perfect uitkomen.

[ Voor 48% gewijzigd door Somoghi op 04-05-2015 22:26 . Reden: motivatie bijwerken ]

Omdat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zvPwWka.jpg

Een Quality Build geleverd door een Quality Company.
Gamen op maximale settings, lekker vlot video bewerken, soepel full HD streamen en optimaal plezier van het minimale geluid dat het systeem genereert: voor mij de ultieme PC!

Met het ruime budget van 999 euro ben ik in staat om een PC samen te stellen via de Alternate PC Builder, waarin al deze (voor mij, en waarschijnlijk spreek ik voor velen) belangrijkste kenmerken naar voren komen.

De perfecte vervanging voor mijn inmiddels bejaarde beestje; na zes jaar trouwe dienst is het de hoogste tijd.
(en je raadt het al, deze was ook al samengesteld met de Alternate PC Builder)

Tijdens de build zelfs een waarschuwing dat mijn gekozen kast niet matchte met de gekozen koeler, deze kon ik nog snel aanpassen naar een betere keus. Toch maar weer even met de neus op de feiten dat je niet álles uit je hoofd kan doen bij het samenstellen van een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd, krijg het plaatje niet gelinkt op een goede manier!

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 23:23 . Reden: Zie nu dat zonder zichtbaar plaatje geen zin heeft ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizomo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-02 00:00
Dit is mijn bijdrage aan de ALTERNATE PC Builder challenge!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oMWfJdZ0kX7Ch2fYY2QzxG75/full.jpg

Mijn motivatie:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eNgxEsqm8wzp53U4uWoVGuTH/medium.jpg

Voor mijn toekomste 'man-cave' zou ik graag een Corsair Graphite 230T willen gebruiken als design stand punt waar we mooie films kunnen kijken en te kunnen gamen.
Qua specs: een IGABYTE GV-N750OC-2GI, grafische kaart en een Intel® Core™ i7-4770K, 3,5 GHz 1150 processor voor strakke beelden en brute rekenkracht. Een mooie SSD van 60 GB voor Windows 8.1 en snel opstarten en voor een Tweaker kan een Corsair CX750M, 750 Watt voeding voor het ultieme kabel management niet ontbreken.
Goede koeling is onmisbaar daarom een Gelid Solutions SlimHero, Actieve CPU koeler.
Het Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit en alle componenten gaan in het ASUS B85-PRO GAMER moederboard.
Dit systeem geeft me de mogelijkheid om in de toekomst te kunnen upgraden en alle vrijheid om te kunnen Tweaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Kizomo op 04-05-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie2
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10-2023
Omdat onze oude HTPC (die uit overgebleven onderdelen is gebouwd) sowieso wel aan vervanging toe is én we bezig zijn om de huiskamer op te knappen, zou dit mijn favoriete Alternate configuratie zijn om onze huiskamer van een mooie, stille HTPC te voorzien. Stil, omdat onze huidige pc nogal luidruchtig. Omdat de HTPC in het zicht komt te staan, zou een mooie, nieuwe kast niet misstaan.

De gebruikte componenten zijn ruimschoots voldoende om films en dergelijke goed af te spelen, er is genoeg rekenruimte over om bestanden om te zetten qua formaat vanaf bijvoorbeeld onze Humax decoder én een echte HTPC is wat mij betreft pas een echte HTPC in een mooie Silverstone kast. Onze huidige Silverstone behuizing ziet er inmiddels uit alsof hij vanaf de eerste verdieping de tuin in is gegooid, dus een nieuwe zou heel mooi uitkomen :)

De kids weer gelukkig omdat ze hun favoriete tekenfilms kunnen kijken, moeders weer gelukkig omdat ze niet meer tegen een lelijke kast aankijkt en ik weer gelukkig omdat ik altijd blij wordt van een nieuwe pc!

mie2
favoriete Alternate configuratie
Favoriete Alternate Configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

Bouw je pc

eigenlijks heb ik niet echt een reden om te winnen, alleen dat ik het erg leuk zou vinden.
Misschien toch wel een klein beetje omdat ik nog niet eerder heb gewonnen....... :P

[ Voor 21% gewijzigd door Lappieboy op 04-05-2015 22:36 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Dope actie! en een prima gelegenheid om eens een Xeon E3 setup te bouwen. De xeon's worden naar mijn mening erg ondergewaardeerd en wil er nu toch wel eens graag zelf eentje in huis hebben om onder andere mijn vrienden versteld te doen laten staan want hun zijn allemaal i7/mac geil.

Op het moment doe ik alles op een BTO laptop (Gamen,produceren en kleine photoshop dingetjes). En ik begin me vooral te ergeren aan het scherm gebruik dus wil graag overstappen op een desktop+monitor en keyboard.

De laptop zal hierna gebruikt worden om mijn zoontje wegwijs te maken in de computer wereld aangezien hij hier al heel veel interesse in toont.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fzcdaM4eeqLIAQvONTVeQKSy/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombay One
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-01-2020
Ons huidige system is al 5 jaar oud, en is dus hoognodig aan vervanging toe. En met de komst van The Witcher 3 later deze maand (een spel waar ik toch wel heel erg naar uit kijk), begint de tijd toch wel te dringen. En nog mooier... bij de gekozen GTX videokaart wordt het spel nu gratis meegeleverd!
Ik heb dus geprobeerd een systeem samen te stellen wat niet alleen voor allerdaagse taken, maar ook voor gaming goed mee moet kunnen komen met de huidige generatie games, en waarmee mijn vrouw en ik weer een tijdje vooruit zou kunnen.

Enkele dingen waar ik op gelet heb:
- alle onderdelen zijn, op het moment van samenstellen, direct leverbaar bij Alternate
- ik heb gekozen voor componenten van fabrikanten waar ik in het verleden goede ervaringen mee had, zoals Gigabyte, Cooler Master en Corsair. Ook heb ik daarbij nog gelet op de produkt reviews van andere gebruikers.
- Ik heb geprobeerd het maximale uit de 999 te halen, en mijns inziens zou dit systeem dan ook niet misstaan in de Best Buy Guide van deze maand.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OX8wTOpl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unveiled
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-02 18:28
Hierbij mijn configuratie :)

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/w06ThDv.jpg

In mijn keuze heb ik bewust voor de volgende onderdelen gekozen:
  • i5-4690K voor nét ff wat meer power dan wat ik nu heb, maar ruim voldoende om alles prima te draaien
  • Samsung 850 EVO SSD voor eindelijk SSD-power in de kast!
  • MSI GTX 960 om alle games die ik speel na al die tijd weer vloeiend en soepel weer te geven
  • een mooi vorm gegeven kast om het geheel netjes op te bergen :)
Als ik deze configuratie in huis zou mogen neerzetten, zou ik weer flinke tijd vooruit kunnen met (voor mijn wensen) deze krachtpatser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discoiglo
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pgh5T62.png

Dit is een PC build waar mijn huidige Core2Duo 8500 en HD6950 zelf spontaan zin van in hun pensionering beginnen te krijgen, een gevoel dat al was begonnen te smeulen door installers van games die hun neus begonnen op te halen voor mijn arme oude computertje omdat zij niet de illusie hadden dat die de spellen zou kunnen draaien (ik kijk naar jou, Advanced Warfare!). Deze actie van Tweakers en Alternate stelt mij in staat om mijn oude computer met pensioen te sturen nu het nog met enig gevoel van zelfwaarde kan.

Dus hierbij een samenstelling met zoveel mogelijk oomph en degelijkheid binnen het bugdet, met vooral een stevige videokaart, processor en voeding (maar toch maar opslag voor snelheid qua harde schijf, een mens moet keuzes maken). En een oldskool optisch station om tóch ook die oude, bestofte maar gekoesterde collectie speelbaar te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Discoiglo op 04-05-2015 23:03 . Reden: linkje naar Alternate build toegevoegd + typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-07 08:51
Hieronder een overzicht van mijn inzending.

Componenten uitgekozen om het binnen het budget een gaming pc te bouwen. Een balans vinden tussen de componenten en daarnaast kwaliteit handhaven was prioriteit.

16gb geheugen is leuk en aardig maar niet nodig, evenals hyper threading en een ssd(twee pci-e slots op een uATX bord 8)7). Een pc met zulke specificaties kon in het budget passen, maar daarmee lever je in op andere onderdelen.

Daarom het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2i826h.png

Het kiezen van onderdelen via de pc builder tool was gemakkelijk, alleen miste er een aantal onderdelen die wel op de site te vinden zijn.

Wellicht is dit gedaan om gebruikers geen Frankenstein configuraties te laten maken en vallen enkele onderdelen buiten de boot.
Een optie is wellicht om een knop te plaatsen op een product pagina die het product kan toevoegen en een check uitvoeren om de gebruiker te attenderen dat de onderdeel wellicht niet compatibel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkees
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/mczeh9bv9/Alternate_PC.png

Heb zelf al een aardig goed systeem staan, mijn moederboard en processor zijn echter wel aan vervanging toe. Het mooie aan dit moederboard is dat het SLI ondersteunt, waardoor ik mijn huidige EVGA GTX970 FTW in het nieuwe systeem kan overplaatsen. De ram snelheid is misschien een beetje overkill, maarja, liever meer snelheid die ik niet kan gebruiken dan als ik bij renderwerk tekort kom. Komt van de zomer een mooi 4K display bij, dus dat sluit mooi aan bij die 2x 970's. Top actie Alternate & Tweakers, ik kijk altijd eerst bij jullie! Heb nog een 2TB en een 1TB HDD liggen, en nog een 256GB SSD, ik ga nog uitvogelen wat ik daarmee ga doen (verwacht een hele rare RAID setup met drive partitioning :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterjbruins
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-11-2024
Dit lijkt mij een mooie config:
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/ajnt7tb9t/config_tweakers.jpg

Omdat er eigenlijk op geen enkel onderdeel is bezuinigt, alles is gewoon high-end en zal de nieuwste games en zware software met gemak kunnen draaien.

CPU: een van de beste AMD processors met genoeg rekenkracht voor de zwaarste software.
CPU koeler: goede scythe fan om de AMD goed koel te houden, heb er momenteel zelf ook zo een en ben er zeer tevreden mee
Graphics: high-end R9290 om de zwaarste games aan te kunnen, mijn huidige GTX560 heeft al moeite met GTA V....
HDD: voor een 250gb Samsung ssd gekozen, want dat maakt de pc al helemaal snel. genoeg capiciteit voor win8 en een aantal games
Mobo: een goede maar niet al te dure Asus, goed genoeg bordje om de high end onderdelen aan te sturen.
geheugen: 16gb van Crucial om zo veel mogelijk naast elkaar te kunnen draaien, goed geheugen ook dat niet snel warm wordt
behuizing: genoeg casefans meegeleverd bij deze Zalman, dus die hoeven er ook niet los bij. Case ziet er 'gaming-achtig' uit maar toch wel strak. + genoeg ruimte voor alle onderdelen en deze goed koel te houden
Dit alles voor nog onder de 1k, high-end gamepc/workstation die gewoon alles kan. De perfecte config voor deze prijs als je het mij vraagt.

leuke actie, hoop dat ik win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Ik wilde graag een compacte pc met goede gaming- en multimediaprestaties. Ik gebruik mijn pc ook veel voor mijn werk als fotograaf. Voor projecten moet ik vaak reizen en mijn laptop vind ik totaal niet fijn voor het bewerken van foto's en monteren van video's. Oplossing? Een compacte pc! Die neem ik dan mee naar mijn studio en zelfs naar het buitenland. Hopelijk zullen Tweakers en Alternate mij zo'n geschenk schenken! En ook het oog wil wat, vandaar het strak kastje :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A7zIfgQ.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door M.E.Amrani op 04-05-2015 23:14 . Reden: printscreen + tekst waren verkeerd ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rheptor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 16:01
Mijn huidige PC is inmiddels alweer 5 jaar oud, daarom komt deze actie mij erg goed uit! ;)

Omdat ik wil gaan gamen met SteamOS heb ik gekozen voor een aantal uitgangspunten:
- GPU gaat voor CPU
- SSD voor OS
- Mini-ITX moederbord & case

De case is ook geschikt om in de huiskamer te plaats vanwege zijn 'console-look' en makkelijk te verplaatsen.
Mijn voorkeur ging eigenlijk uit naar een GTX970, maar om consessies op andere onderdelen te voorkomen toch gekozen voor een GTX960.
Om een grote SSD te compenseren, voor een kleine SSD gekozen icm een SSHD voor extra snelheid op de storage schijf.

Hiermee denk ik een systeem te hebben wat perfect aansluit op mijn behoeften en waarvan ik de komende jaren veel plezier van zal hebben!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/w82640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-03-2022
Video editing & media playing PC on a budget

Deze PC moet de volgende taken goed kunnen uitvoeren:
- Snel film in HD renderen
- Photoshop en Illustrator soepel draaien
- De PC staat in de huiskamer en is aangesloten op een beamer en versterker. Het is daarom fijn als de PC stil is, films soepel afspeelt in hoge bitrate en als er parallel ook doorgwerkt kan worden op een andere monitor.
- Gamen in hoge kwaliteit in 1920x1080.

Onderbouwing van mijn keuzes met het beperkte budget:

CPU - AMD FX-8350, 4,0 GHz
Veel waar je geld. 8 cores zullen komen van pas bij het renderen van film. De processor houd ik koel en stil de Mugen.

Moederbord - ASRock 970 Pro3 R2.0
Budget moederbord om ruimte te houden voor een goede videokaart en SSD. Alles wat ik nodig heb zit hier op.

Grafische kaart - MSI GTX 960 GAMING
Deze kaart is relatief stil, heeft de uitgangen die ik nodig heb voor mijn Home Theatre en nodige kracht om te gamen in full HD.

Geheugen - Kingston ValueRAM 16 GB DDR3-1600
16 GB is fijn voor het videobewerken. Deze set valt mooi in het budget.

Opslag Crucial MX200, 250 GB SSD + Seagate Barracuda 7200.14 3 TB harde schijf
Genoeg ruimte op de SSD voor het besturingssysteem, Adobe Creative Suite en projecten snel te draaien. Op de 3tb Seagate kan ik al mijn films, foto’s en oude projecten bewaren.

Voeding – Cooler Master 500
Relatief goedkope voeding met 80+ certificaat. Genoeg om mijn PC stabiel van energie te voorzien.

Behuizing - Fractal Design Define R4 Black Pearl
Een naar mijn smaak mooie kast, die in de woonkamer komt te staan en daarom ook stil moet zijn. Deze kast past nog net binnen het budget en voldoet aan deze criteria.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5rihASa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Weckenwatch
  • Laatst online: 07-07 15:00
Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/jp33xu2nx/Tweakers_Alternate_Droom_PC.jpg

Komend jaar ga ik Kunstmatige Intelligentie studeren aan de RUG en aangezien mij huidige pc bijna in z'n geheel naar een vriend gaat is een nieuwe pc wel een vereiste voor de studie. Dit is daarvoor een buitenkansje natuurlijk, als ik win dan gaat het geld dat ik krijg voor mijn 'oude' setup volledig naar de inrichting van mijn toekomstige kamer. Ik heb gekozen voor een i7 i.c.m. 16GB ram omdat ik veel van multitasken en productiviteit houd. De kast en koeler zorgen ervoor dat de pc fluisterstil is, ook erg belangrijk. Een sterke videokaart kan later nog wel, dat is nu niet de prioriteit. Een ssd is gewoonweg een must in bijna elke pc. Ik vind het wel dapper van Tweakers dat ze zo'n actie aandurven, er komen ineens tientallen nieuwe accounts bij ;) . Veel succes met de selectie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur
  • Laatst online: 22-05-2015
Ik zoek vooral een zware processor voor mijn fotobewerkingen. Mijn huidige laptop kan dat niet meer aan zeker niet sinds ik overgestapt ben op een 24MP camera. Zijn voorganger had 6MP. 8 cores met een kloksnelheid van 4 GHz lijkt me wel fijn (dat drijft de prijs wel enorm op, daarom vind ik dit zo'n leuke actie).
Dan is een wat groter geheugen ook wel fijn. En de nieuwe, onbewerkte fotos eerst op de SSD zetten, bewerken, converteren en daarna doorschuiven naar de HDD maakt de workflow ook soepeler.
Daarbij is het dan wel erg handig om de geheugenkaartjes direct in te kunnen lezen ook de wat exotischer soorten van oude camera's. En ik kreeg net de opmerking dat ik eigenlijk een optische drive ben vergeten voor het geval ik ook nog schijfjes moet maken met fotos voor anderen. Maar dat los ik dan wel op met een externe DVD brander voor de zeldzame gevallen dat het nodig is.
De behuizing maakt me verder niet veel uit. Als de combinatie maar een beetje stil is: hij moet niet het geluid maken van een opstijgende A380 als hij de fotos aan het converteren is (ik vind de sportvliegtuig allures van mijn laptop al ergerlijk).

Volgens mij is dit een redelijk uniek doel om een computer voor te bouwen. Ik zie meest game-computers langs komen. Dit is weer eens wat anders. Leuke actie trouwens.

Veel succes met de beste uitzoeken.

Afbeeldingslocatie: http://i1028.photobucket.com/albums/y345/Arnold_Keurhorst/ALTERNATE%20-%20deacute%20online%20computer%20en%20elektronica%20specialist-page-001_zpsjsbell8e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1028.photobucket.com/albums/y345/Arnold_Keurhorst/ALTERNATE%20-%20deacute%20online%20computer%20en%20elektronica%20specialist2-page-001_zpsld41djml.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1028.photobucket.com/albums/y345/Arnold_Keurhorst/ALTERNATE%20-%20deacute%20online%20computer%20en%20elektronica%20specialist3-page-001_zpslxjxiwlb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door keur op 05-05-2015 08:58 . Reden: Taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cairo555
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Deze PC is niet voor mij, maar voor mijn zoontje.

Hij is nu 7, maar op zijn oude laptopje is hij al lekker bezig met het programmeren in Scratch.
Vorige week heeft hij goed geholpen met het in elkaar zetten van een PCtje voor zijn broer.
Hij is dus al aardig op weg om een echte "tweaker" te worden :)

Zo nu en dan wordt er natuurlijk ook een potje Minecraft gespeeld samen met papa en zijn broer.
Dat werkt prima op zijn laptopje. Maar de nieuwere games zijn natuurlijk niet te spelen op een oude laptop.

Hij is hard aan het sparen voor een PC. Maar dat zal met zijn beperkte budget nog wel even duren.
De PC welke ik heb samengesteld is niet “extreem”. De reden hiervoor is dat ik het leuk vindt als hij over een paar jaar weer wat heeft te upgraden, om zo nog meer te leren over PC’s e.d.
Daarnaast heb ik geen hele zware voeding gekozen, maar wel een behoorlijk stille om toch een beetje op het stroom verbruik te letten. Maar dit alles zit wel in een mooi kastje wat prima zal staan in zijn echte jongens kamer!

Afbeeldingslocatie: http://blog.apps4u.nl/temp/tweakers.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsiez
  • Laatst online: 30-08 20:14
Ik droom al zeker een jaar of twee over een eigen homelab voor het virtualiseren van servers, het testen van software en andere OS-sen gebruiken zonder m'n eigen systeem te vervuilen. Toevallig zijn we met m'n opleiding net bezig met VMware ESXi en dit is precies waar ik deze lijst voor heb samengesteld, zodat ik ook nog kan leren. Verder ben ik een actieve gamer dus m'n eigen servers kunnen hosten zou echt geweldig zijn. Om te trainen met vrienden in CS:GO of om de gamekamp zomerkampen die ik leid te voorzien van dedicated servers.

De lijst zoals ik 'm samengesteld heb bestaat compleet uit business-grade onderdelen of enorm goede consumer-grade onderdelen. Met het oog op de toekomst heb ik gekozen voor 2 latjes EEC geheugen zodat dit later nog uit te breiden is naar 32GB en een moederbord met 4 bruikbare gigabit Ethernet poorten voor VM’s die veel netwerkverkeer veroorzaken.

Ik heb gekozen voor een business-grade SSD om de mogelijkheid van dataverlies te verkleinen. 120GB is misschien wel een beetje weinig maar toevallig is de NAS die ik heb staan Vmware Ready dus die kan ik gebruiken voor VMDK’s. De USB stick zal gebruikt worden als ‘opstartschijf’ want als ESXi opstart laadt het zichzelf in het werkgeheugen en dan wordt de USB stick alleen nog gebruikt voor het opslaan van configuraties. Voor €7 past deze makkelijk in het budget en kan mooi weggewerkt worden op de USB Type A aansluiting intern op het moederbord.

NB. Aan de linker kant staan er uitroeptekens bij de CPU en het moederbord omdat de PC Builder vindt dat ik een GPU moet toevoegen maar deze zit op het moederbord (voor IPMI 2.0 functionaliteit). Ook is een GPU overbodig voor ESXi omdat deze headless draait.

Afbeeldingslocatie: http://thijsiez.nl/HomelabAlternateWedstrijd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs99
  • Laatst online: 09-09 17:46
Ideale PC - Alternate configurator - €999,-
Ideale PC - Alternate configurator - €999,-

CPU: I5 4460 - 4cores 4threads @3,2GHz
Genoeg horsepower voor de huidige generatie games voor een goede prijs

CPU-koeler: Cooler Master Hyper 212 EVO
Aangezien de CPU niet overclockbaar is, heb ik gekozen voor een stille koeler voor een zacht prijsje.

GPU: Asus R9 290
Een goede Game-PC heeft een goede grafische kaart nodig. De R9 290 is precies wat je nodig hebt in deze build:
(bijna) net zoveel performance als de GTX 970 voor 80 euro minder.

RAM: 2x4gb Crucial Ballistix Low Profile
8 Gigabyte aan geheugen is voor de huidige generatie games nog steeds het sweet-spot.

MOBO: Gigabyte GA-Z97-Gaming 3
Een zeer goed moederbord op de (relatief) nieuwe z97 chipset met zeer veel features voor deze prijs.

HDD: Seagate Barracuda 1tb
Aangezien de meeste hedendaagse AAA-games zo'n 40GB aan opslag eisen (sommige zelfs 60!) is voldoende opslag nodig. Deze 1 terabyte moet voldoende zijn om in ieder geval 20 grote games te bevatten met daarnaast voldoende ruimte voor andere bestanden.

SSD: Samsung 850 EVO 120gb
Een snelle SSD kan niet meer missen in een goede PC. Deze high-end Samsung SSD zal zorgen voor een hele goede opstartsnelheid. Alleen de belangrijkste bestanden komen hierop: het besturingssysteem en dingen wat elke dag gebruikt wordt.

PSU: Cooler Master G650M
Er is voldoende power nodig om een beest van een videokaart draaiend te kunnen houden. Ik heb gekozen voor een 650 Watt Bronze-rated voeding, wat voldoende moet zijn voor deze build.

CASE: Cooler Master CM 690 III Window
Eigenlijk wou ik de Cooler master HAF 912 Advanced gebruiken bij deze build, maar deze was nergens te vinden in de Alternate PC-Configurator :(
Aangezien ik toch Cooler Master wil nemen, omdat ik dit een fijn merk vind, heb ik maar voor de CM 690 III Windowed version gekozen.
Dit is een iets luxer ogende behuizing, maar die er iets minder stoer uitziet.

Dit alles samen heeft een prijskaartje van 998 euro en 39 cent. Precies onder de €999,- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvinkurk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-04 13:18
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2qb9k55.jpg
De ideale tweakers-PC

Lange tijd was ik blij met mijn Q8300 en mijn 'veredelde HTPC kaart', de HD5670.
Maar als mensen mij tegenwoordig vragen wat voor hardware ik heb, durf ik bijna niet te antwoorden. Met de Alternate PC-builder stel ik vaak PC's voor kennissen samen, zodoende wil ik al een tijdje een PC voor mezelf samen stellen.

Vandaag zag ik deze super actie op Tweakers.net en besloot ik meteen om een kast met een kwalitatieve uitstraling samen te stellen. Deze stille kast van Corsair ziet er strak uit en heeft voldoende mogelijkheden voor koeling. Het stijlvolle moederbord en de videokaart zullen in mijn ogen goed tot hun recht komen in deze 'Titanium' kast. De 4gb GTX960 geeft mij genoeg power voor 1080p gamen. Ik heb door af te zien van de GTX970 meer ruimte voor een high-range overclockbare CPU. Het moederbord ondersteunt SLI, dus kan ik in de toekomst prima upgraden. Ik heb alles future-proof samengesteld, dat maakt het voor mij dé tweakers-PC. Ook is de feature-set van dit moederbord heel breed. Voor voeding, SSD en werkgeheugen is mijn keus wederom op Corsair gevallen. De voeding is dankzij de nieuwe energie besparings technieken van Nvidia ruim genoeg. Het werkgeheugen en de SSD zijn supersnel. Ten slotte nog een USB-stick voor de Windows installatie want een DVD-speler kan natuurlijk echt niet meer! :)

Als ik win zal ik alle onderdelen uitgebreid reviewen. Hopelijk staat deze tweakers PC straks op mijn bureau, zodat ik eindelijk kan beginnen aan een waardig potje GTA 5 en weer heel wat configuraties kan samenstellen! ;)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2hhgkz6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2s9umia.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/16kdoi1.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door bartvinkurk op 18-05-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonYunus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 13:43
Ik had in eerste instantie andere onderdelen, maar deze kwamen net een beetje boven het maximale budget uit |:( . Vandaar de computerkast, het is niet de beauty queen van de computerkasten, maar er lijken genoeg mogelijkheden voor koeling in te zitten. Ook hebben gekozen voor een Z97 SLI moederbord en een zeer ruime power supply om eventuele uitbreiding (en mogelijke overclocking ;)) in de toekomst open te houden. Verder een GTX 970 voor het grafische geweld (zal vast beter gamen dan mijn huidige Intel HD 4600).
8GB is voor mij en volgens mij de sweetspot voor een computer om te gamen en een beetje licht te photoshoppen en te video editten.
Verder een simpel harde schijfje om games als GTA 5 op kwijt te kunnen, er was helaas geen ruimte meer in het budget voor een SSD'tje.
De CPU cooler heb ik op aanraden van een vriend gekozen, want daar heb ik niet veel ervaring mee. In eerste instantie wilde ik gaan voor een mooie high-end Noctua cooler, maar deze paste uiteraard niet in het budget 8)7 .

En ik zal mijn huidige PC aan mijn ouders geven die het momenteel moeten doen met een 1.7 gigahertz single core laptopje (na een kwartier is ie nog niet klaar met opstarten :O )

Afbeeldingslocatie: http://yunusdemir.nl/tweakersprijsvraag.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://exop.io/files/tweakers-ideale-pc.PNG

Ik heb vaak enkele VM’s gelijktijdig draaien op mijn eigen workstation in mijn host OS wat niet altijd praktisch is aangezien ik daar tegen de limiet van mijn resources aanloop. Er zit immers maar 8 GB aan RAM in en de i5-2500K krijgt het ook geregeld moeilijk. Deze VM’s gebruik ik om configuraties te testen van services, als development omgeving voor client-server software en uiteraard occassioneel ook een gameservertje om met de vrienden te kunnen gamen.

Heel dat zaakje offloaden naar een aparte machine zou het allemaal veel flexibeler maken. De machine bevat een 8 core Intel Avaton, 32 GB aan RAM om voor meerdere VM’s voldoende te voorzien en een 850 EVO SSD erbij van 500 GB omdat een tradionele disk te traag is voor het aantal IOPS dat meerdere guest OS’n kunnen veroorzaken.

Had graag de Fractal Design Node 804 genomen vanwege zijn capaciteit voor 3.5” schijven en stilte maar deze was niet beschikbaar, heb een evenwaardig alternatief genomen. Het moederbord is passief gekoeld en de 2 120mm fans zullen het systeem stil en koel houden. De fans worden aangestuurd door het moederbord.

Het moederbordje is voorzien van 12 SATA poorten dus het kan ook dienst doen als NAS. In de nabije toekomst een nieuw budget vrijmaken, dedicated VM om FreeNAS in te draaien, een voeding met meer SATA power stekkers, een aantal 6 TB schijven erin, ZFS pool erop en je hebt betrouwbare opslag. Mogelijks ook een Plex server om naar een 2 tal devices te streamen.

Kortom, het laat me eigenlijk toe om flexibel de resources in te zetten voor eender wat te draaien zonder een luidruchtige server te verstoppen in een kamer en mijn eigen workstation te misbruiken.

exop.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrakes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:13
Om ervoor te zorgen dat ik vlot door kan gaan met ontwikkelen als mijn contract binnenkort niet verlengt wordt heb ik deze opstelling uitgekozen. Verder kan ik dan ook gerust de nieuwe GTA V een keer uitproberen tussen het solliciteren, dit natuurlijk op ultra.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zDFI8G8.png
De SSD natuurlijk als boot partitie en programma's & games waarmee je geen lange laadtijden bij wil.
2x2TB voor RAID configuratie (0 of 1 ben ik nog niet uit).
De Haswell i5 is snel genoeg voor alle taken die ik erop wil gooien en zal de bottleneck niet worden hoop ik.
OS zal Windows 10 worden want als (deeltijd) student krijg je gelukkig ook een Dreamspark account voor verschillende Microsoft OSsen.
De kast bevat een doorzichtige zijkant die waarmee je toch weer die luxe electronica kan bewonderen zonder dat die zit verstopt in een dichte kast.
De 16GB RAM vertegenwoordigt natuurlijk de VM's waarmee je dan snel tussen kan switchen zonder ze continue af te sluiten of in hibernate te zetten.

Hier hoop ik jaren mee thuis te kunnen programmeren voor mijn studie en een spelletje spelen wanneer ik aan ontspanning toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Mijn prijswinnende inzending
Alternate_thumb

Deze configuratie slaat 3 vliegen in 1 klap.
1. Ascending from peasantry. Als PCgamer van het eerste uur (x86 IBM PS/2), heb ik een aantal jaar van afkomst verlogend en voor Xbox(360) gaming gegaan. Het is tijd om mijn vrienden op gelijkwaardige voet te joinen en mijn Steam bibliotheek (150+games) op waardige leefomgeving te bieden.

2. Bye bye Mac OS. Hoe fijn de macbook pro ook is, er gaat niets boven een eigen build. En laten we eerlijk zijn, de beste games en programma's draaien onder windows.

3. 1 home system. Dit systeem biedt voor mijn hele gezin de beste configuratie. Genoeg opslag voor games, foto's en video's (moeder+dochter+nieuwe camera=...). Snelle SSD voor bewerking, genoeg RAM voor gaming, bewerking en VM's. Genoeg Watt om alles rustig aan te kunnen. Een behuizing die gezien mag worden, genoeg ruimte bevat om te groeien en zo stil mogelijk mag worden.

Ideale999euroPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:06
Niet meer gamen op mijn stoel voor de pc, maar op de bank voor de tv met mijn eigen Steam Machine!

Afbeeldingslocatie: http://i280.photobucket.com/albums/kk188/Prins666/4-5-2015%2022-52-59_zpsnjpbnvgj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2njit8g.png

Motivatie
Wat een topactie van Tweakers en Alternate! :)
Ik wil graag een aantal redenen noemen om mij deze PC te gunnen. O-)

1. Deze pc is voornamelijk samengesteld aan de hand van BBG's. Die volg ik graag en dat blijkt uit het geheugen, moederbord en hardeschijf. Maar de ervaring van Tweakers zelf telt natuurlijk ook, daarom kwam ik uit bij deze voeding. O+

2. Ik ben echt bijna afgestudeerd. 26 mei is de deadline om alles in te leveren. Hierna rest enkel nog een presentatie.Wat heb ik na mijn afstuderen? Tijd! Zeeën van tijd. Dus dan kan deze PC écht worden gebruikt. Waarvoor? Gamen natuurlijk! GTA 5 / ARMA III / CS GO. No problemo!
(Dat rijmt zelfs, dit moet toch kudos opleveren) 8)

3. Op Tweakers zet ik mijn Adblock applicatie in Chrome standaard uit. Ik keek zojuist nog even naar rechtsboven in mijn browser en ja hoor... een grijs icoontje van ABP. Ik kom dagelijks op jullie website en neem de advertenties voor lief. Dat hebben jullie verdiend. Want wat betreft Tweakers, en dan vooral de reviews, nieuws en acties, zeg ik: meer, meer, meer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etiennekaap
  • Laatst online: 02-02-2016
Hier is mijn persoonlijke samenstelling.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img661/9299/8flPyc.png

Gragische kracht staat bij mij hoog in het vaandel en daarom mag een GTX 970 er ook zeker wel wezen.
Qua werkgeheugen is minimaal wel 8GB nodig.

Goede i5, meesta haalbare voor het budget
ssd 128 GB (meer past moeilijk in het budget) crusical mx100 , need to say more?
h97 moderbord. voorzien van de nodige aansluitingen
stock koeler op de cpu
geheugen is gekozen voor een betrouwbaar setje van 8GB
Voor dit systeem een prima hoeveelheid

GFX 970 ondanks de geheugen rel omtrend dit apparaat toch een zeer degelijke kaart voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n.maes
  • Laatst online: 16-01-2021
Ik heb deze configurator al reeds meermaals gebruikt voor wat kameraden, en vindt deze zeer makkelijk te gebruiken. Een samenstelling voor mij blijft echter op de lange baan wegens onze bouw, eentje winnen zou natuurlijk cool zijn _/-\o_

Windows installatie koop ik er achteraf bij. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5qTnxIL.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus33
  • Laatst online: 02-03-2022
Om te beginnen top actie van Tweakers.

Aangezien ik hier nog een Pentium 4 3.4ghz heb staan, lijkt het me heeeeeeeeeeeeeeel erg leuk als ik deze prijs zou mogen winnen. Natuurlijk tussentijds wel verschillende notebooks gehad, maar laten we wel wezen een desktop blijft toch sneller.

De configuratie heb ik zo samen gesteld, omdat me dit een ideale combinatie lijkt van kracht en minimale geluidsoverlast, wat heel handig is voor het doel.
Als ik deze pc zou winnen komt hij onder mijn tv om op 120cm te gamen, films te kijken en het muziek over mijn surround te laten lopen. Daarnaast heb ik hier ook nog een Iiyama 26inch monitor die ik dan eindelijk met de maximale resolutie van het scherm kan gebruiken.
Tot slot zullen mijn vrienden blij zijn als ik eindelijk weer met ze online kan gamen.

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/w8vulejz1/alternate1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door minotaurus33 op 05-05-2015 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Mijn ideale PC bestaat uit onderdelen die goed beoordeeld zijn. Ik bouw graag op advies van anderen, dat is natuurlijk ook het idee van de Tweakers community. Bij ieder component heb ik gekeken naar de beoordelingen en reviews en vervolgens prijstechnisch een keuze gemaakt.

Pure performance vind ik niet belangrijk, het systeem moet gebalanceerd zijn. Randapparatuur vervangen is niet nodig, die heeft recentelijk nog een upgrade gehad. De PC zal ik voornamelijk gebruiken voor gamen, web browsen en thuiswerken.

De basis van mijn huidige systeem is het Intel Core 2 Quad platform van acht inmiddels acht jaar oud, dus ik loop al heel wat hardware generaties achter. Dat is ook te merken aan het feit dat recente games een steeds grotere uitdaging vormen, zeker in combinatie met mijn HD 6850 videokaart.

CPU-koeler: geen high end, maar waar voor je geld. Weet mijn Core 2 Quad al prima te koelen.
Grafische kaart: ruim voldoende om huidige games te draaien, makkelijk up te graden over een paar jaar
Processor: met een Core i5 bespaar je geld tov een Core i7 en geeft voldoende performance
Voeding: 550W is voldoende, semi-modulair is wel zo fijn
Behuizing: erg tevreden over mijn huidige Coolermaster, prijstechnisch interessante kast
SSD: als je die snelheid eenmaal gewend bent wil je niet meer terug
Moederbord: er was wat ruimte in het budget om hier net wat meer te besteden voor een gaming bordje
Geheugen: goed beoordeeld, gewoon 8GB

Het geld wat over is kan besteed worden aan wat Arctic Silver koelpasta. :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YBR5xNO.png

[ Voor 3% gewijzigd door Tackleberry op 17-05-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:20

GS88

π raat

Bij deze mijn "build" ;)
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/34hvq5f.jpg (dubbelklik om te vergroten).

Waarom dit? Ik wou eerst een systeem samenstellen met de R9 285 (17cm lange versie) min. 16GB RAM en op z'n minst een 512gb SSD. Daarna bedacht ik me dat er op de website van Alternate geen korte R9 285 aanwezig was en ik het qua prijs niet zou redden...

Ik zou de pc vooral gebruiken om mee te kunnen tekenen (AutoCAD, Revit, SketchUp, Vectorworks, etc.) en calculeren, daarnaast ook zo nu en dan wat games te kunnen spelen, en omdat we geen mediaspeler hebben mogen de kinderen filmpjes kijken via de BluRay.

In het kort over de samenstelling zelf: de behuizing vond ik er zelf wel mooi uitzien, de psu heb ik gekozen omdat ik geen zin had om lang te zoeken.. had graag een optie gehad waarbij ik bijvoorbeeld kon filteren op 'volledig modulair' of b.v. 80+ platinum/goud/brons/enz.
De keus voor een R9 270 heeft te maken met de relatief hoge "double precision" in vergelijking met een kaart uit de nVidia-stal en natuurlijk laat je de standaard koeler niet op de cpu zitten en vervang je die, helaas was dat vanwege het budget bij deze build niet mogelijk. :)

En waarom compact? Een grote kast staat naar mijn mening gewoon minder mooi, vandaar het mini-ITX board en een kleine (maar mooie!) kast. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door GS88 op 06-05-2015 00:06 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrodeparro
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 18:07
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lG9l2RZ.jpg
Stoere kast met strakke gaming spullen, zeker voor dit geld niet verkeerd. _/-\o_
Geheugen is nog uitbreidbaar tot 32GB, voor toekomstige VM projectjes zeer welkom!
Tevens heeft het bord SLI en CrossFire.
De SSD heeft ook genoeg ruimte voor flinke games, al gaat dat met GTA V wel rap :)
Mijn huidige pc is ondertussen wel al wel weer aardig op leeftijd, dus een nieuwe bak om ook de nieuwste spellen op te draaien, zou super tof zijn! :9~

Zeer leuke actie Tweakers & Alternate, goed bezig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 23:01
Dit systeem is een leuke upgrade voor toekomstige games. Heb er dan ook voor gekozen om bij de basis hardware voor het snelste te gaan binnen het budget. Tijdelijk kan mijn toch nog goede R9 280 nog in het systeem plaatsnemen. Hierop kan Project Cars en GTA V toch wel leuk draaien.

Vooral voor de VM's en multitasken is een i7 net wat leuker. Uiteraard de kast gekozen om de stilte, dat ook een eis is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2fYKGGQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illusion101
  • Laatst online: 11-11-2024
Kijk wat een timing! Ik heb het volgende systeem in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2d2drhw.jpg

Ik heb bovenstaande pc niet voor mezelf in elkaar gezet. Mijn vriendin, die door de jaren heen van gamen is gaan houden, heeft het tot nu toe altijd moeten doen met een oude laptop. Ze wil graag een nieuwe computer kopen, maar heeft hier op het moment geen geld voor (we gaan verhuizen :) ). Ze is in juli jarig dus het zou geweldig zijn om haar deze game pc te kunnen geven! Het systeem kan er weer jaren tegenaan en
ze heeft nooit veel op haar pc staan dus alleen een SSD van 250 gig is ruim voldoende.

Ik heb hem er niet bij gezet, maar ik heb de ruimte open gehouden voor eventueel nog een optische drive.
Zou voor mij niet nodig zijn en heb m'n vriendin ook al in geen tijden meer met cd's/dvd's bezig gezien

Iedereen succes en Alternate bedankt voor deze kans!

[ Voor 13% gewijzigd door illusion101 op 04-05-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 10:29
Ik zou deze computer graag willen hebben om volgend jaar te gebruiken voor mijn studie, en voor mijn broertje om straks ook te gebruiken voor de zijne. Een familiecomputer dus. Ik heb gekozen voor de 6 core aangezien er veel op gerenderd gaat worden , de videokaart is een simpele videokaart die voorziet voor de meeste applicaties (die CPU based zijn). Dit zou een ideale renderfarm/workstation zijn voor bij ons thuis. Ik heb voor een harde schijf gekozen aangezien opslagcapaciteit hier belangrijker is dan snelheid.
Ook kan men op deze pc zeker een potje League of Legends of Call of Duty spelen voor het vermaak! (Wat dan ook zeker zal gebeuren).
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HLOZXgo7LEXBicrCckBd5ZuF/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Allround PC met focus op gaming en grafisch. Na jaren een Q6600 setup wordt het tijd voor wat vernieuwing. De processor is krachtig genoeg voor rekenintensieve taken. Samen met het uitgebreide geheugen en grafische kaart kan het ook als een krachtige workstation dienen. Samen met de aanbieding de beste PC voor het geld.

Alternate PC Builder

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes249
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 00:41
1000 euro is een hoop geld voor een student. Ik hou van gamen, maar op een mac mini of huidige desktop gaat dat niet geweldig. Een goedkopere Windows pc aanschaffen voor allerhandse taken vind ik zonde van het geld, dat is net niets zegmaar. Een dure Windows pc is, je raadt het al, te duur. Volgend jaar ben ik zoals de meeste studenten de sjaak, dan ben ik mijn basisbeurs ook kwijt, volgend jaar blijft er dus ook geen geld over. Ik kan het ook niet maken om te gaan bezuinigen op mijn vriendin (jazeker ik ben een van de weinige Electrical Engineering studenten met een vriendin, meisjes zijn zeldzaam hier _/-\o_) dus vandaar dat deze actie geweldig uitkomt!

Ik gebruik windows om Visual Studio op te runnen en wat andere programmas als Matlab, Office, LaTeX editor etc. op te runnen die ik echt fijner vind op Windows. De laatste tijd ben ik meer en meer aan het developen en virtualiseren (schiet niet echt op op een laptop cpu), vandaar de stevige i5 en 8gb geheugen in 1 reepje. Hopelijk wordt geheugen binnenkort goedkoper en dan kan ik er nog een keer een reepje bij in zetten. Een 250 gb ssd om het OS, Visual Studio, Matlab, GTA V!! en League of Legends op te zetten. Een terabyte Western Digital (ik zweer bij WD, nooit problemen mee gehad) om een flink aantal virtuele machines op kwijt te kunnen. De case is gekozen omdat hij er strak en professioneel uit ziet en dan denk ik ook een beetje aan de toekomst :)

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/ysv0rtkp1/Screen_Shot_2015_05_04_at_23_23_19.pnghttp://s8.postimg.org/y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvDalen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 23:23
Deze computer is ideaal om een spelletje Battlefield mee te spelen...
En dan op een hogere resolutie dan "medium" _/-\o_
Maar niet voor mijzelf, maar voor mijn vrouw!!!

Samen spelen is toch het leukst :) .

Een snelle processor, goed geheugen en een snelle, zuinige videokaart.
Dat gecombineerd in een mooie stoere behuizing met genoeg "gamer bling"
En natuurlijk een blauw/zwarte kleurencombinatie, want daar doe ik haar het grootste plezier mee!

Het ontbreken van een ssd neem ik wel voor lief, kan ze mooi even wat te drinken halen voor ons terwijl zij moet wachten. :P
(hopen dat ze nu niet meeleest...)

Dit zou echt een waardige vervanger voor haar huidige pc zijn, ik duim er vast voor!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/11174833_723095714483356_4226277374182098752_n.jpg?oh=c5f3c2d61e02c43d5d47d3d359d58e25&oe=55D85B32&__gda__=1441000842_a210ec592eba3bf0ef4c72ff67f3fd45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servantes
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2qu3vki.png

Dit is de configuratie waar ik naar uitkijk!
De reden waarom is simpel. Ik heb nooit eerder een echte game pc gehad en moet het al minstens 7 jaar stellen met een laptop. En met een laptop kan je nu eenmaal niet deftig gamen. Ik ben ondertussen al enkele maanden beetje per beetje bezig met randapparatuur te verzamelen: zo heb ik al een BenQ monitor, een Razer muis & een steelseries toetsenbord. Het enige wat nog ontbreekt is waar het allemaal om draait: een krachtpatser van een pc. Normaal gezien was ik van plan om tegen eind dit jaar genoeg geld gespaard te hebben om er ene te kunnen configureren, maar ik heb nog steeds geen zekerheid of het me zou lukken tegen dan. Dankzij jullie kan ik misschien vroeger aan de slag met the Witcher 3? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.remymulder.com/images/alternate_verlanglijstje.jpg
Mijn ideale verlanglijstje!
Vanaf komende september mag ik studeren aan de Nederlandse Filmacademie en daar hoort natuurlijk ook een krachtige pc bij voor videobewerking.
  • Een processor met 4 kernen en hoge kloksnelheid om lekker snel te renderen in After Effects
  • Snelle data-transfer met een SSD schijf, zodat video's snel geladen kunnen worden
  • De juiste hoeveelheid RAM geheugen, voor snelle referentie naar video previews
  • Een videokaart die niet bang is voor het snelle schakelen tussen vele RAW bestanden.
  • USB 3.0 voor snelle back-ups
  • Een DVD brander, voor het exemplaartje aan de papa en mama.
  • Tot slot een mooie behuizing, hoewel de meeste schoonheid natuurlijk altijd aan de binnenkant zit.
Oftewel een geweldige PC om mijn 4 jaar filmacademie soepel en productioneel te doorlopen!
- Remy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ideale computer is vooral betrouwbaar en stil en gaat lang mee en loopt over een aantal jaren nog steeds soepel en snel. Daarom kom ik uit bij een Gigabyte Ultra Durable moederbord en een processor met meer dan 2 cores. Ik koos voor een Intel i5 en een Gigabyte moederbord dat zowel VGA, DVI-D and HDMI heeft.

De PC Builder Tool van ALTERNATE maakt het inderdaad gemakkelijk om dingen te wijzigen. Ik maakte gebruik van sorteren op merk of prijs om het juiste onderdeel snel te vinden.

Een Be Quiet! voeding die stil is en 80 PLUS Gold lijkt me perfect. De Antec P100 kast ziet er heel mooi bescheiden uit. Een Samsung 850 EVO SSD ligt voor de hand, ik deed er nog een 1TB schijf bij om mijn backups kwijt te kunnen. Een stille cpu fan ook van Be Quiet! is vooral vanwege de stille ventilator. Gelukkig bleef er nog genoeg over voor een beeldscherm, want mijn huidige beeldscherm is nog maar half zo helder als toen hij nieuw was.

Alles bij elkaar is dit de perfecte vervanging van mijn huidige computer met E8400 processor, en dus de ideale computer voor mij.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/14b407.png

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IBrnv
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-03-2024
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Dank jullie voor deze kans jongens.

Ik lees dat bijna iedereen hier aan vernieuwing is van hun pc..... ik heb GEEN PC!!
Op dit moment doe ik het met een HP laptop uit 2008. Ik zou supergraag een pc gamer willen zijn maar de enige first person shooter die ik kan spelen en die een beetje leuk is is Wolfenstein Enemy Territory. Wisselen van pc is leuk, maar dan moet je er wel eerst een hebben. Weet niet of het vals spelen is maar heb bij de configuratie een muis, toetsenbord en monitor gezet omdat tja, die heb ik ook niet. Ben ik zielig, zeer zeker niet!! Win ik em niet, kijken we gewoon of dit beestje 2018 haalt.

Goede Actie Alternate!

Onder dit plaatje, nog een met prijs incl assemblage kosten en BTW.(998,13,- )
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/ykvwesian/tot.jpg

Incl. assemblage kosten
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/iis9dpn1z/totaal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HD7qmtn.png?1

Mijn 7 jaar oude pc begint letterlijk langs alle kanten te rammelen dus het is
hét ideale moment om eens een nieuw systeem samen te puzzelen. Ons moeder
zei altijd: "Een blije pc is beter dan een gegeven paard!" (of iets in die aard).

Nu er de komende maanden een aantal grote kleppers zitten aan te komen heb
ik gekozen voor een bescheiden gamesysteem met uitbreidmogelijkheden. Het
is de bedoeling om ietwat recente games te spelen. Ik ben wel nog tevreden om
dat te doen op 1080p (dat is zó 2010). Ik denk dat de gekozen onderdelen goed
op elkaar kunnen inspelen om dit te verwezenlijken!
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal! :)

Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.

Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!