[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste
Acties:
  • 68.991 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nfsgamer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 20:42
Hieronder mijn ideale configuratie:

Tweakers config Alternate

Een ding wist ik gelijk al zeker: er moest een GTX 970 inkomen. Graag wil ik AC:Unity en GTA V spelen op de hoogste instellingen, vandaar. Ik heb gekozen voor de Asus variant ivm de geruisloze fans bij lage belasting.

Voor de opslag ben ik gegaan voor de Crucial BX100 250 GB. Ik heb goede ervaringen met het merk en de reviews van deze SSD zijn goed. In verband met het beperkte budget zal ik mijn bulk opslag op een andere manier moeten organiseren :).

Mijn ervaring leert dat de voeding allesbepalend is voor de uiteindelijke geluidsproductie van de PC, dus hier heb ik niet op bespaard; ik heb gekozen voor de Corsair RM 550 ivm zijn lage geluidsproductie, stabiele werking en goede reviews. 550 wat is meer dan voldoende aangezien de onderdelen relatief zuining zijn.

Voor de processor wilde ik het liefst een i5 4690K, maar dit bleek niet haalbaar met het resterende budget; een i5 4460 is ook nog snel genoeg om de videokaart van data te voorzien. De Scythe koeler is een stuk stiller dan de stock koeler, dus die moest er ook bij.

Aangezien de CPU toch niet unlocked is en de kast te klein voor meerdere videokaarten, is een Z97 moederbord natuurlijk onzin. In verband met het hard slinkende budget moest ik me beperken tot het hoofddoel wat ik met dit systeem voor ogen heb; gamen, en het liefst zonder veel lawaai. Dus besloot ik voor de B85 chipset te gaan. en wel de MSI B85I; een goede audiochip, goede testresultaten en reviews, en alles wat de chipset bied zit er op.

Uiteindelijk is er toch de nodige tijd in gaan zitten om de ideale configuratie samen te stellen, hopelijk is het niet voor niets ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.and.r
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 20:46
Ik denk dat dit de natte droom voor mij is als student. Kan ik eindelijk een keer GTA "normaal spelen".
Ik ga hier niet liggen slijmen over hoe fel ik deze pc wil, ik denk dat iedereen wel een PC van 999€ wil :P

Over de configurator: wanneer je op bestellen drukt en dan terug gaat, zit na de 2de keer op bestellen te drukken alles er 2x in... Voor de rest, mooie tool maar is nog wat werk aan!

999€ PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou ik onderstaande configuratie moeten winnen? Dat heeft meerdere redenen. De eerste, en tevens belangrijkste reden is dat mijn huidige PC nog op benzine draait. Hij heeft al moeite met wakker worden, laat staan games draaien... Maar met onderstaande configuratie zou ik eindelijk GTA V en andere gave games kunnen draaien, wat nu alleen bij mijn vriendin thuis kan. En dan kan ik eindelijk op multiplayer samen met mijn vriendin :P

Tevens zou ik het erg grappig vinden als ik zou winnen, want een vriend van mij vertelde dat hij meedeed met deze wedstrijd... Bad move Dani'el :P Als ik win, beloof ik een foto van een treurige Dani'el! En dat ziet er echt heel grappig uit 8)

Verder zou ik na 2 jaar in mijn relatie EIN-DE-LIJK fatsoenlijk contact via skype kunnen hebben (ze woont nogal ver weg). Bij mijn huidige desktop hapert elk systeem, klinkt de audio alsof iemand door een babyfoon aan het poepen is, en de originele Super Mario ziet er nog beter uit dan het beeld dat ik dan krijg.

Om even kort op de configuratie zelf in te gaan, ik heb de grafische kaart als basis genomen, aangezien de primaire taak van de PC toch gamen zal zijn. Van daaruit heb ik, lettend op prestatie EN prijs, de rest van de configuratie uitgestippeld. Ik wilde wel per se een SSD, aangezien het doel is dat hij snel draait en niet snel outdated raakt.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/atkiv.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 22:52
===================================================================
De motivatie en waarom ik deze configuratie wil winnen:

- Ik ben uuuuuren bezig geweest om op het bedrag van 999 exact rond te komen, dit lukte mij totaal NIET!
- Ik heb alles bij elkaar wel 100x op de banner links van van de PC builder geklikt, ook als je niet op de banner klikt klik je hem toch aan :-P

Kortom omdat er toch nog wat frustraties waren richting die banner zie ik dit als de motivatie om te winnen!

Het doel van de PC is om mijn huidige PC te upgraden, deze is inmiddels alweer 4 jaar oud en kan daarom wel een nieuwe gebruiken!

Hierbij de configuratie welke ik heb uitgezocht:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/F5cdPdHOlcJdNqPMgIuuJTRc/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:34
Ik probeer sinds ik computers bouw altijd voor AMD te gaan, puur omdat ik vind dat Intel een concurrent moet hebben en geen monopolie positie moet krijgen. Mijn keuze is dan ook steeds voor AMD gegaan. Daarnaast probeer ik milieubewust te zijn, dus ben voor een 95W processor gegaan i.p.v. 125W.

De gekozen processor en videokaart is niet de snelste, maar ruim voldoende om de komende jaren zo nu en dan een spelletje te spelen op mid settings.

Mijn huidige computer heeft 4GB geheugen en ik kom nauwelijks te kort. Ik vind het dan ook zonde van het geld om voor 16GB te gaan terwijl ik het nooit zal gebruiken.

Club3D heb ik gekozen omdat ik dat eigenlijk al jaren doe :)

De voeding heeft een efficiency van 85%, de prijs en de efficiency is doorslaggevend geweest.

Ruim onder de 999,- euro en toch een computer wat nog jaren mee kan d:)b

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K105nOk.png

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:26
Wat een mooie actie van Alternate en Tweakers toch weer! Zelf zit ik ondertussen al twee jaar met een systeem wat destijds ook met de pc-builder van alternate is samengesteld. Nou weet ik nu wat meer over hardware dus wil graag de fouten rechtzetten die ik toen heb gemaakt (60gb ssd kuch :'( ) Volgend jaar gaat voor mij het echte werk beginnen (Technische Informatica in Den Bosch). Nou heb ik hier natuurlijk een wat betere desktop voor nodig. Heb het systeem speciaal niet op gamen gericht zodat ik op mijn studie kan focussen en geen afleiding heb ;) .

Overklokken doe ik graag als hobby daardoor de erop gerichte hardware. Natuurlijk kon ik een thema niet achterwege laten, het gaat me tenslotte niet puur en alleen om performance. De mix van zwart met wit lijkt me perfect.Persoonlijk wil ik de voeding nog wit gaan spuiten, natuurlijk plaats ik wanneer de build done is de foto's ervan op het forum :P zodat andere tweakers mee kunnen genieten.

De keuze kwa hardware spreekt vrij voor zich denk ik zeker omdat het thema wit+zwart is. De corsair fans met leds geven toch net een wat betere look en koeling natuurlijk :) De gold voeding is stil en heeft ook nog eens een goede efficientie + goede capacitoren. De voeding mag dan wat overkill zijn kwa wattage maar zo kan ik er later nog een GPU in zetten. De dark rock pro is een echte overklokkers koeler en geef ik toch de voorkeur t.o.v een waterkoelsetje. De r5 case zorgt dat het geheel ook nog eens stil is. Wat mij betreft een perfecte configuratie O-)
(voor de liefhebbers full size http://imgur.com/MdVTyTg )
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MdVTyTg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrashie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 16:46
Door al de bomen het bos niet meer zien lijkt me hier wel van toepassing.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/tb8aiutbvjDTGtPReQRYF0aT/full.jpg

Aangezien mijn eigen pc naar tevredenheid is zou ik graag een poging wagen om mijn maat eindelijk eens van zijn oude dual core met ditto GFX en 2GB ddr2 te verlossen.

GTX 970
Snelle gaming kaart en toch lekker zuinig, de TwinFrozr koeler is ook lekker stil.
En niet te vergeten een gratis spel om het systeem meteen zichzelf te laten bewijzen.
Core i5 4590
Mooie quad core die voor weinig geld naast gamen ook al het andere werk zonder moeite doet.
CS550M
Efficiente Modulaire gold voeding zodat je geen overtollige kabels in de kast hebt.
EVO 850
Een SSD met genoeg ruimte voor Windows en enkele games.
Mobo
Bekend merk met alle benodigde eigenschappen en oogt ook nog eens mooi in case window.
Geheugen
8GB zou de komende tijd voldoende moeten zijn. ze zien er ook nog eens mooi uit voor wie daar om geeft.
Case
Gekozen voor de Spec-03 vanwege de "stoere look" maar Corsair maakt naar mijn mening gewoon goede kasten voor een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Hierbij mijn "server" configuratie bedoeld om meerder Virtual servers op te draaien. Om zo doende wat kennis en een mooie (computer) bak te vergaren.
Processor het maximale wat het budget toeliet. De laatste versie met veel cache (8 mb)
Moederbord precies wat we nodig hebben simpel en doeltreffend (klein)
Veel geheugen 16gig, van de betere zo niet het beste merk (g-skill). Overklokken is geen doel dus 1600 mhz met lage refreh timings.
Ssd die betrouwbaar en snel is, van intel dus.
Mooie, efficiënte ingericht en goed te koelen behuizing, Oog en oren willen ook wat.
Een voeding die stabiele, zuinig en daarmee ook stil.
Extra fans die door het moederbord worden aangestuurd, waardoor er geen onnodige geluid ontstaat maar wel een beheersbare kast temperatuur.
Windows pro voor de virtualisatie en extra back-up mogelijkheden
Toetsenbord om het geheel aan te sturen.

De onderdelen:

1 x Microsoft Windows 8.1 Pro, OEM YQBMMW00 € 129,-*

1 x Intel® Xeon® E3-1226 v3, 3,3 GHz (3,7 GHz Turbo Boost) 1150 processor HWEI1H € 274,-*

1 x Seasonic S12G-450, 450 Watt voeding TN4E59 € 81,90*

1 x Aerocool Dead Silence Cube Black Edition, behuizing TQXRD000 € 79,90*

1 x Intel® 535 Series, 240GB SSD IMIMWB23 € 137,90*

2 x Arctic F14 PWM PST, koeler TL9V2C á € 14,99* € 29,98*

1 x 0 Geen Optische Drive C00022 € 0,-*

1 x Microsoft Wireless Desktop 3000 NTZMZA0F € 44,99*

1 x ASRock B85M-ITX, socket 1150 moederbord GWIR13 € 83,90*

1 x G.Skill 16 GB DDR3-1600 Kit, geheugen IEIFG7JN € 127,90*

Totaal € 989,47*

Zie ook de link naar de configurator/winkelmandje van Alternate

[ Voor 33% gewijzigd door Epep op 05-05-2015 01:17 . Reden: toevoegen van informatie :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
Stevige metalen kast, genoeg power, en perfect hackintosh materiaal. Lijkt mij super als ik mijn totaal niet ergonomische macbook kan wegleggen, en werken op een groot scherm met apart toetsenbord en muis.

En die kast is mooi. Heel mooi. Zonder raam nog mooier.

Op de foto aanwijzingen voor de RAM, die is veel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WFDYUtf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanckmann
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 16:50
Mijn huidige machine is nodig aan vervanging toe. Het is er nog een uit 2001 (14 jaartjes alweer). Natuurlijk zit er ondertussen een ssd in en wat extra geheugen, maar de rest is gewoon nog oude meuk. Deze pensionado zou kunnen worden vervangen door een systeem zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/er8t6xffn/system.png

Waarom deze componenten? Voor het ontwikkelen van complexe software. Op dit moment doe ik dat op een redelijk puike laptop, maar die begint langzaamaan ook al te verouderen. Het ontwikkelen van gedistribueerde software die allen in een eigen VM draaien, dat gecombineerd met een (No)SQL database vraagt het nodige. Door ook een hoop geheugen en een stevige processor. De ssd is voor het OS (staat op Win8 omdat het moet, maar er wordt wel meteen Linux opgezet). De draaiende schijven worden in raid gezet voor performance. Waarschijnlijk zorg ik er dan wel voor dat het 4 schijven worden (een raid-0 in raid-1 opstelling).

Videokaart, behuizing, geluidsniveau, etc vind ik minder belangrijk. Ik heb een powerhorse nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-03-2024
Mijn ideale pc is er één die vloeiend de nieuwste games kan draaien. Mijn huidige systeem kan met moeite GTA V op full hd spelen en dat zou ik natuurlijk graag anders zien. ;) Deze actie komt dan ook als geroepen om daar verandering in te brengen. Voor mijn ideale pc ben ik gegaan voor een dikke grafische kaart met de nodige processor en geheugen om hem bij te houden, ook heb ik een ssd in het budget kunnen krijgen.

De setup komt exclusief verzend kosten nog net binnen 999 euro grens. :*)
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/908ab906123e440fc703126b2313b89e.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de stampede van de Dutch Power Cows bezig is, en CPU-power daarbij het belangrijkst is, leek het me een interessant idee te kijken of er voor 999 euro een compleet X99-systeem neer te zetten is. En dit blijkt net te kunnen. Hieronder mijn build.

We beginnen met het belangrijkste onderdeel voor dit systeem, de CPU. Het wordt de instapprocessor voor X99, de 5820K, die met 6 cores aan boord een hoop rekenwerk kan verzetten. Omdat we een klein systeem willen bouwen, zoeken we naar een moederbord in een kleine formfactor, dit wordt de X99M Extreme4 van ASRock. We willen vervolgens gebruik maken van quad-channel geheugen, en voegen een setje DDR4 geheugen van Crucial toe.

De 5820K wordt geleverd zonder koeler, en heeft geen geïntegreerde GPU, dus zoeken we naar de meest betaalbare onderdelen die aan de minimale eisen voldoen. De keuze valt op de passief gekoelde MSI N610, die prima voldoet voor het doel: het beeldscherm aansturen. Verder moet een koeler van Scythe er voor zorgen dat de temperatuur enigzins onder controle blijft.

Als opslag wordt voor een SSD van Mushkin gekozen. Met 60GB zal het genoeg zijn voor het OS, en niet veel meer, maar deze computer is dan ook niet bedoeld om veel data op te slaan. Wel zal de SSD voor een snel draaiend systeem zorgen.

Als behuizing wordt gekozen voor een klein formaat kast van Sharkoon, die geleverd wordt met maarliefst twee casefans, van 120 en 140 mm, waardoor de computer weinig geluid zal maken.

Al deze onderdelen worden vervolgens van stroom voorzien door een simpele voeding van Corsair, die met 350W voldoende vermogen heeft, en ook een 80 Plus certificering heeft, waardoor ook de efficiëntie goed genoeg is.

Met nog 75 cent over, blijft de build netjes binnen het gestelde budget.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/RUS2yHfUnuDiH0kxhhxVogS8/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-08 18:05
Hierbij mijn build:
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/kl58rw8o5/joxi_screenshot_1431800503676.png
Ik heb een systeem samengesteld dat ideaal is voor audiobewerkers. Zelf wil ik dit systeem gebruiken om muziek mee te bewerken en mixen.

De CPU is een sterke intel i7 processor. Deze had bij mij de voorkeur boven AMD omdat het nu nog mogelijk is om OSX eenvoudig te installeren.

Het moederbord is een u-atx gaming moederbord. Ik heb gekozen voor u-atx omdat ik het systeem ook mee wil kunnen nemen naar een gig. Voor dit gaming moederbord heb ik gekozen omdat deze usb porten heeft met een gebalanceerde 5v spanning (USB DAC-UP) . Hierdoor is er minder ruis in de usb-geluidskaart.

Werkgeheugen op 2 reepjes van een populair type, hierdoor is het mogelijk later bij een upgrade nog de andere twee sloten te vullen.

Voeding gekozen voor eentje die semi-actief gekoeld wordt. Die fan is dus geheel stil wanneer er weinig warmteproductie is.

Geen aparte videokaart, de gpu in de i7 is voldoende. Audiosoftware maakt nauwelijks gebruik van gpu rekenkernen.

SSD voor besturingssysteem em snelle toegang tot alle sample-bestanden wanneer je aan projecten werkt.

Behuizing een compacte behuizing die makkelijk is mee te nemen. Deze behuizing heeft een grote intake fan die op een laag toerental kan draaien waardoor die heel stil is. Daarnaast heeft deze behuizing ook een opdersteuning voor de zware CPU koeler. Dat is wel handig wanneer je de kast gaat versjouwen.

CPU koeler upgrade om geluidsproductie te controleren en te verminderen.

[ Voor 14% gewijzigd door D2D_Christiaan op 16-05-2015 20:29 . Reden: Prijsdalingen in de Alternate prijzen, dus nu iets meer hardware voor je €999 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubelski
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-08 19:21
Afbeeldingslocatie: https://www.alternate.nl/html/configurator/builder/structure/finish.html?cmd=orderParts&kind=pcBuilder

Deze PC heb ik samengesteld voor gaming, multitasken & school doeleinden.
Dit zou een ideale pc voor mij zijn om mee te multitasken en zware grafische spellen te kunnen spelen.
Al geruime tijd droom ik van een systeem waarbij alle factoren krachtig zijn!
Deze pc wil ik de komende jaren blijven gebruiken en van kunnen genieten.
En zal hem ook zeker kunnen gebruiken voor school doeleinden (dit jaar begonnen met een opleiding ICT)

Al jaren heb ik ook goeie ervaringen met Alternate en verwacht ook zeker dat ze met deze mooie actie een terechte winnaar zullen kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvanesch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-07 20:19
Dit is super ideaal.

2 vliegen in een klap noemen we dit.
Hele mooie grafishe kaarten die overgezet worden in mijn eigen gaming machine. Zodat ik alles kei hard kan gaan ownen. pew pew.
En dan blijft er nog een mooie pc over waar men vriendin candy crush op kan spelen. Gezellig romantish samen gamen! (Zover Candy crush gamen te noemen is. :P )
Zonder dat ik de hele tijd het gezeur aan mijn kop heb "kom nou eens gezellig bij mij op de bank zitten" terwijl ik net in een super snelle achtervolging zit in gta5!
Gaat onze relatie redden!!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QrivbHlFv2zYUxImN9VJwRqb/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 17% gewijzigd door robinvanesch op 05-05-2015 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/wi21x1.png

Aanschouw mijn droom PC! Dit is voor een gamer pur-sang, iets wat ik uiteraard ben! Heerlijk PC'tje. Er zit een prachtige GTX 970 in samen met een FX-8350. Een stille case, een snelle harde schijf en bovendien een goede voeding met ruimte voor eventuele upgrades. Ik zou graag eens zelf op zo'n 'high-end' PC spelen. Fantastisch lijkt mij dat. Een gamersdroom zeg ik zomaar. Iets wat iedereen met meemaken, ook ik dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htijmen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bomK7ho.png?1

De belangrijkste motivatie voor mij om aan deze prijsvraag mee te doen, is omdat mijn hoogbejaarde oma tijdens haar vrijwilligerswerk voor daklozen in Amsterdam is uitgegleden over een bananenschil. Ze is nu aan huis gekluisterd en zeer slecht ter been, wat ik erg vervelend voor haar vind. Met het vooruitzicht dat oma voorlopig binnen zal zitten, wil ik haar leed iets verzachten en haar deze computer cadeau doen. Zo zal ik o.a. beter met haar in contact kunnen blijven via mail en zal ze zich hopelijk wat minder alleen voelen. Dit pc monster heb ik met grote zorg en veel liefde voor haar samengesteld. Elk onderdeel is nauwkeurig afgewogen om een zo goed mogelijke prijs-kwaliteit verhouding te bewerkstelligen. Hierbij heb ik mij laten leiden door de reviews, ervaringen en keiharde benchmarks die op jullie Tweakers site te vinden zijn. In mijn overwegingen heb ik meegenomen dat de processor en grafische kaart in de nabije toekomst moeten kunnen bijdragen aan een leuke virtual reality ervaring voor oma. Met behulp van de Oculus Rift of Htc Vive zal ze prima in staat zijn aan de sleur van alledag te ontkomen en haar pijn te vergeten. Ik kijk er al naar uit haar straks werelden te kunnen laten zien en ervaringen te geven waarvan ze het bestaan niet wist! Denk aan een virtuele reis te paard door rustieke contreien van de Witcher 3, een virtuele tochtje met de auto gierend langs het kustgebied van Los Angeles in GTA V. De mogelijkheden zijn werkelijk eindeloos en als er iemand is die ik dit alles gun, dan is het wel mijn lieve oude oma die zich altijd zo enorm heeft ingezet voor anderen…maar er nooit iets voor heeft terug willen hebben!;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

alternate 1

Omdat mijn pc al een jaartje of 10 oud is :)
Het wordt dus wel eens tijd voor een kleine upgrade.
Dan kan mijn eveneens oude laptop naar me dochter van 7 en kan ik weer eens een beetje gamen.
Heb een hoop spellen op steam terwijl ik ze niet eens kan spelen >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontwing
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-08 19:34
algemeen
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rTPoUcw60SIZ1fPK9t2vjFBN/thumb.jpg

Altijd maar upgraden :( nou is het tijd voor een kant en klaar systeem _/-\o_
De 4690K, omdat deze overclock potentieel heeft tot 4.2 Ghz d:)b
Het Gigabyte Z97 moederbord, budget bord met snelle chipset.
Gigabyte GTX 970 met 3 fans en beste overklok kaart in deze serie :9~
Met geheugen en een voeding van Corsair zit je altijd goed ;)
Liever 1 TB opslag van Western Digital dan een prijzige SSD met minder opslag.
Als behuizing de CM N300, kast met USB 3.0 aan de voorzijde en 2 x 120 mm fans.

[ Voor 4% gewijzigd door Frontwing op 05-05-2015 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/54vy3jL.jpg

Hierbij de configuratie waarmee ik de komende jaren vooruit hoop te kunnen. Mijn huidige PC (met AMD Phenom processor) begint wat tegen zijn limieten aan te lopen.
Motivatie bij deze configuratie: ik ben geen gamer, maar bouw netwerken en gebruik daarbij regelmatig virtuele machines. 16 Gb RAM is misschien nog iets aan de krappe kant, maar gelukkig is er ruimte voor uitbreiding mocht in de toekomst blijken dat dat nodig is. Ook de voeding, de kast en het moederbord hebben ruimte voor eventuele uitbreidingen zoals een videokaart of een M.2 kaart.
Kortom: genoeg power voor nu, met voldoende ruimte voor de toekomst! :)

[ Voor 1% gewijzigd door Pietervs op 05-05-2015 02:27 . Reden: iets beter leesbaar plaatje :) ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46
Afbeeldingslocatie: http://fragged.nl/tnet/alternate.PNG

Ik wil eigenlijk niet 1 machine, maar een stuk of tien! Deze machine zal de basis zijn voor verdere uitbreidingen zodat uiteindelijk een HTNAVS onstaat, oftewel een Home Theater Networked Attached Virtualization Storagedoos *O*, waarschijnlijk op basis van vSphere of XenServer.

Om optimaal gebruik te maken van de virtualisatie features is dan ook gekozen voor een Gigabyte plankje met Q85 chipset (AMT + VT-D ondersteuning) i.c.m. een Intel CPU. De behuizing is ruim genoeg voor een redelijk aantal disken, met daarin een stille fanloze PSU, zodat deze ook aan enigszins aan de WAF (Wife Acceptance Factor) zal voldoen. De Samsung 850 Pro zal gebruikt worden voor de hypervisor installatie en de meest gebruikte VM's. Lijkt mij best grappig, een storage annex hypervisor bak die vanuit een VM via GPU passthrough ook nog series en films de woonkamer in knalt 8)

Deze machine zal dus gaan helpen met studeren (studievm's), ontspannen (films & series) en met de opslag van onze digitale wereld thuis. Een middel tot inspanning door ontspanning en vice versa! Voor dat laatste (opslag van films en series) mag de volgende Alternate actie best iets met WD Red's zijn :+

Als laatste wil ik iedereen in dit topic veel succes wensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sE7MqFtnBYxYIj7wJCRayxMj/full.png

Motivatie: De pc wordt vooral gebruikt voor lightroom, en af en toe een casual game als Kerbal Space Program en degelijke. Er is geen behoefte aan enorme grafische kracht. Wat wel belangrijk is, is het hebben van voldoende werkgeheugen (16GB) als ik panorama’s ga samenvoegen, en een ssd vlot te kunnnen werken. Een optishe drive is nodig om Windows met de cd te kunnen installeren, en uiteraard ook lightroom 6 (met GPU acceleratie)
Ik heb gekozen voor geheugen in 2 kleurem omdat die mooi bij het thema van het moederbord aansluiten en matchen met de sloten.Uiteraard is er een kast met window om dit mooie moederbord te bewonderen.
De voeding is een super zuinige 80+platinum omdat energieverliezen gewoon zonde zijn.

Ik hoop dat ik deze actie ga winnen, omdat ik wel eens beloond wil worden voor al mijn inzet hier op tweakers afgelopen 5 jaar. Ik heb nog nooit eerder een actie gewonnen, en zou het op prijs stellen als de winneer nu eens niet een eendagsaccountje is. Als ik de pc ook echt win, krijgt ie een ereplaasje in mijn [CCiP] mrc4nl's desk in plaats van zo’n saaie kast

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 05-05-2015 08:27 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 03:22
Mijn eigen pc is op het moment echt aan vervanging toe, als fervent gamer voldoet mijn pc met een oude socket 775 quad core niet echt meer. Zelfs de minimale systeemeisen voor nieuwe games zijn al hoger als de hardware in mijn pc, dit kan natuurlijk niet als je zoveel gamed als ik!

sinds het begin van het jaar ben ik weer helemaal into het assembleren van systemen. Ik zit dan ook hele dagen te lurken in de pricewatch en het vraag en aanbod gedeelte van de website. Helaas laat mijn budget het niet toe om een geweldig systeem als dit te kopen, maar het zou wel heel erg leuk zijn om weer eens een pc in elkaar te zetten met gloednieuwe onderdelen!

De reden dat ik voor deze configuratie heb gekozen is omdat het in mijn ogen een mooie balans is tussen snelheid, uiterlijk en uitbreidingsmogelijkheden. De videokaart is snel genoeg voor de 1080p resolutie waar ik op game, de processor biedt de mogelijkheid tot overklokken, het geheugen is op het moment voldoende maar gemakkelijk uit te breiden en ik vind het simpele maar strakke uiterlijk van de fractal design behuizing erg mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/bitt7d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:10

GieltjE

Niks te zien...

Het leven van een programmeur gaat niet over rozen, je moet bergen data verzetten (16GB is geen luxe meer), de stroomrekening betalen en zorgen dat je harde werk niet verloren gaat. Daarnaast occasioneel ook nog met wat vrienden een vriendschappelijk potje gamen (huidige pc is 6 jaar).
Twee dingen van cruciaal belang bij het verwerken van veel data, de ssd en het geheugen. De interne capaciteit is niet van belang (hiervoor hebben ik een data server) maar van groot belang is de power-loss-data-prevention (Helaas genoeg gevallen van serieuze data corruptie gezien!).
Het geheugen kan standaard met XMP overclocked worden wat bij grote berekeningen een echt welkome verademing is.
Ook het moederbord bied ruimte om wat met de snelheden te spelen, standaard hebben de Intel’s hier ook wat profielen voor en ook hier geld dat dit vaak direct merkbaar is. Een leuke bijkomstigheid is dat er zeer weinig extra voltage vereist is voor het overclocken van deze cpu’s en geheugen dus ook weinig extra warmte en stroomrekening.
Het moederbord is voorbereid op M.2 en er zijn nog twee geheugen sloten vrij voor toekomstige uitbreidingen.
De videokaart is specifiek gekozen om minder stroom te nemen dan zijn Ati tegenhanger en voor de lange programmeer uren is een HD-4600 meer dan voldoende voor het echt zuinige werk (ook fijner aan de oren).
Een belangrijk onderdeel van de voeding is de zuinigheid, deze is niet constant over alle wattages, ook bij de lagere wattages is deze zuinig en relatief stil.
Ondanks de stock koeler (die goed werken) is het in de zomer toch aan te raden een extra case fan in zo’n opstelling te gebruiken, deze heeft weinig DB(a) en door het design blijft stof er slecht aan hangen.
En een simpele kast met usb3 (want je hebt motoriek of je hebt het niet… :/ )

Afbeeldingslocatie: https://www.black-mail.nl/Alternate%20Build.Thumb.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door GieltjE op 05-05-2015 02:47 . Reden: usb3, EXACT 300 woorden ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor maximale game-performance op een single 1080p screen gegaan want dat is het enige doel waarvoor ik persoonlijk het budget nodig zou hebben. Bij de CPU heb ik om geld te bespren voor kloksnelheid gekozen ipv FLOPS (dual core met hyperthreading zal de klus klaren voor elke game). De SSD zal uitsluitend voor non-games gebruikt worden, en de HDD uitsluitend voor games.

Afbeeldingslocatie: http://files.hesseldijkstra.com/gaming-system.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:06
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/zy7uwz.jpg

Totaalprijs: € 991,49

Ik zou deze PC graag willen winnen omdat ik op dit moment op een verouderd beestje aan het werk ben. Met een nieuwe pc zou ik graag het pc-gamen weer oppakken zodat mijn ps4 een poosje naar stof mag gaan happen (GTA V op 800x600 met 20fps is geen pretje kan ik je vertellen). Moederbord komt veel naar voren in het desktop aankoop advies forum met bijbehorende i5 processor, prima geschikt voor gaming. GTX970 is ondanks de negatieve nieuwsberichten over het geheugen toch alsnog een beest van een gpu. Kast is simpel en doet wat hij moet doen evenals het geheugen. Deze pc zou perfect voor mij zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door KoningsGap op 05-05-2015 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowsteppah
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08-2023
Bedankt Tweakers en Alternate voor deze actie!

Sinds mijn haar moeder PC overleden is mist onze woonkamer een echte media center/gaming pc. Mijn moeder is een grote Sims fanatiekeling. Heeft zichzelf met mods leren omgaan sinds Sims 2, van tapijten tot behang alles was custom. Nou je hoort mijn moeder niet klagen maar ik weet wel dat ze het mist om the Sims te kunnen spelen. Bejeweled heeft ze jammer genoeg ingeruild voor Candy Crush. 8)7 Deze build zou dan perfect zijn voor me moeder. en als media center voor ons beide.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hBOtv/2fa5ff8604.png

[ Voor 0% gewijzigd door Shadowsteppah op 05-05-2015 04:10 . Reden: Spelling (tot mijn beste vermogen) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Deze pc zou een grote welkom zijn in mijn huisje. Laatste tijd heb ik totaal geen cent uit kunnen geven aan nieuwe hardware wat ik eigenlijk wel zou willen. Maar ja, rekeningen zijn toch wat belangrijker natuurlijk.

Mocht ik zoveel mazzel hebben dat ik de winnaar zou zijn, dan zal ik de komende maanden heerlijk alle stress etc op deze pc los kunnen laten gaan. Naja, niet letterlijk natuurlijk maar met games als The Witcher 3 en Gta 5 bedoel ik. ;)

Hier op hoop van zege!

Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy357/GTX1985/Untitled.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hoewel het makkelijk is om ver boven de duizenden euro's te gaan en een bak thuis afgeleverd te krijgen waar je U tegen zegt ... is het een stuk lastiger om nou eens écht te gaan kijken wat een mooie setup is voor € 999,-

Zelf ben ik er eens goed voor gaan zitten en kwam ik uiteindelijk op de volgende setup uit welke stiekem een klein beetje lijkt op de setup die ik nu gebruik voor intensieve fotobewerking. Allereerst de Quadro K620 wat het nieuwere broertje is van de K600 en bijna dubbel zo veel kracht heeft tegen het zelfde lage energieverbruik. De K600 die ik nu gebruik voorziet mijn scherm dagelijks van de prachtigste kleuren.. maar het mag toch soms wel wat sneller, zeker met resoluties boven de 1920x1200 :X

Verder een snelle processor gebundeld met 16 GB geheugen om lekker te kunnen multitasken zonder dat de vrolijke deuntjes op de achtergrond beginnen te haperen.

Voor opslag gekozen voor een PCI-e SSD, want tsja dat is nou eenmaal cool, snel en niet veel duurder dan een SATA SSD. Bovendien staan al mijn foto's toch op een NAS en worden SSD's bij mij alleen gebruikt als cache of primaire opslag voor programma's en het OS.

Het zou zó fijn zijn om deze setup te winnen zodat ik mijn huidige PC naar mijn vriendin kan doen, zodat ze niet langer haar schoolwerk hoeft te doen op een laptop die niet veel koeler blijft dan 90 graden! Ik vrees dat het een keer einde verhaal is met haar laptop :'(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/50giSirUbhfW17cdJNmHscaE/full.jpg

offtopic:
Al win ik de CPU, GPU, SSD of card reader ... ben ik ook blij 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Ventieldopje op 05-05-2015 11:53 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remarkalbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 14:53
Momenteel studeer ik Software Science aan de TU/e. CGI Speelt een steeds groter groeide rol in de tijd die achter mijn laptop besteedt, er staan dan ook vakken in Utrecht gepland over animatie (die op de TU/e niet beschikbaar zijn).
Naast het gebruiken van programma's als Blender, wat ik al een stuk langer doe, ben ik nu ook zelf met OpenGL en C++ een eigen engine aan het maken. DoF, FXAA, Parallax, Chromatic Abberation, Bloom etc. vergen een hoop performance van je GPU, vooral als het er ook nog goed moet uitzien. Om er echt fijn aan te tweaken is de laptop die ik nu gebruik simpelweg niet toereikend. Dat is uiteraard waarom mijn droom is de nodige tools te hebben om de beperkingen op creativiteit zo laag mogelijk te hebben. Maar als student zijn je opties jammer genoeg gelimiteerd.
De configuratie die ik gekozen heb sluit hier dan ook zo goed mogelijk bij aan, en wekt bij mij zeker de hoop op om om deze wedstrijd te winnen.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/6cf83dd1266c2e143d120ca39d921ec7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Ik ben nu op een punt in mijn leven gekomen dat ik eigenlijk niet meer game en ook eigenlijk nooit de behoefte heb. Soms denk ik dat nog steeds zin heb, dan installeer ik er game, start het op en gelijk verveel ik me! Eigenlijk best jammer ;)
Ik ben ook geen 15 meer, dus mijn oude kast met LED-lichtjes en de spoiler doen me niet zo veel meer. Ik zou voor het eerst echt een PC willen, die gebouwd is op snelheid van de core components. Ik heb daarom een supersnelle Haswell-Refresh processor gekozen, veel geheugen en een grote SSD. Voor 999 Euro kan ik eindelijk doorgroeien van een uit-de-kluiten-gewassen doos naar een ge-oliede machine die klaar is voor de toekomst!

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/r1iccw05d/Screen_Shot_2015_05_04_at_10_22_46_PM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iliasa
  • Laatst online: 06-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://i356.photobucket.com/albums/oo8/Peter_de_Gier/Tweakers%20PC_zpsyshcagu9.png

Ik heb gekozen voor een aantal dure onderdelen zoals de processor, moederboard en de set van 2x 8 gb werkgeheugen met in het achterhoofd dat ik deze PC dan op een later moment kan upgraden. werkgeheugen aanvullen, een extra videokaart, misschien wat extra fans en enkele Terabytes HDD toevoegen gaat immers relatief makkelijk (als je OS tenminste op de SSD staat). Daarnaast verbruik ik op mijn huidige PC relatief weinig geheugen doordat ik veel stream en online opsla. Terwijl ik echt kan genieten van het snelle opstarten van mijn huidige PC omdat daar een kleine SSD in zit.

Tenslotte heb ik gekozen voor een I5 en geen I7. Dit heb ik gedaan omdat dit veel scheelde in prijs en omdat ik mij heb laten vertellen dat een I5 voor zijn prijs relatief goed is in het draaien van een klein aantal zware processen. Het leek mij zo een logische keus om er zo lang mogelijk mee te kunnen doen, het bied mij immers de optie om ook over een paar jaar nog enkele zware programmas te draaien waarbij ik dan alleen moet opletten om niet teveel programmas tegelijk te draaien. (dit is wel gebaseert op 'van horen zeggen kennis' dus ik weet niet of het klopt, de I5 blijft echter een goede keus door de prijs-kwaliteit verhouding.

P.S. check mijn totaalprijs, efficient bezig :)

Super actie! leuk om te doen!

Ili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mijn configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://managed.support/AlternateS1.png

Het doel
Een uitgebalanceerd systeem samenstellen! Ik wil een "beetje van alles" systeem, waardoor hij 24/7/365 aan kan staan; redundante storage heeft en gemiddeld presteert op alle vlakken. Altijd een redelijke performance; of 't nou gamen, videobewerking of server tests zijn: nooit minimaal presterend.

Toelichting

- MOBO: Topmerk SuperMicro! Omdat deze hoogwaardige componenten levert die een lange levensduur en uitmuntende support hebben, en met gemak 24/7/365 kan draaien! Ze worden niet voor niets in enterprise servers gebruikt.
- Ik heb gekozen voor een top-of-the-line product van Intel. Een XEON, want die levert de meest stabiele ervaring, met de langste levensduur. Enterprise grade spul.
- Geheugen: topmerk Kingston. 16GB DDR3 ECC ram.
- HDD Configuratie:
-- Sandisk 128GB SSD voor alle software, zodat ie razendsnel alles kan uitvoeren
-- 500GB redundante opslag in hardware RAID1, voor alle belangrijke data!
- Grafisch de onboard en een GeForce 2GB kaartje; voor als er meer kracht nodig is; en meerdere monitors!
- Een 700W voeding, gericht op de toekomst.
- Een mooie kast, die compact is: maar wel een goede airflow levert!

Een mooie selectie uitgebalanceerde hardware, binnen budget met behoorlijk luxe componenten die elkaar complementeren; om op alle vlakken te kunnen presteren; en 24/7 kan draaien.

Waarom moet juist jij winnen?

Waarom niet!? ;)
Simpele reden. Ik zit soms veel onderweg en in rare posities om apparatuur te krijgen waar en hoe ik het wil; soms ook van behoorlijk wat kilotjes. Weer thuis is het dan vaak de norm om m'n laptop te pakken en op de bank neer te ploffen. Wel zo relaxed. Dat is echter funest voor m'n rug. Om het zitten aan m'n bureau te stimuleren wil ik graag een desktop. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand systeem is gebaseerd op mijn huidige systeem waar ik al jaren zonder problemen en met grote tevredenheid mee draai! Dat systeem heeft mij in 4 jaar tijd nog nooit in de steek gelaten en is mijn trouwe maat voor het bewaken van mijn kostbare herinneringen op foto en het mogelijk maken van een paar ontspanningsuurtjes in de week met wat lekkere games. Het door mij gekozen systeem zal zeker een goede opvolger zijn en zal mij nog vele jaren bij kunnen staan :D

Afbeeldingslocatie: http://robenastrid.synology.me/PC999.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11
Bij deze mijn systeem zoals ik het graag zou zien. Omdat ik er op moet werken en er ook nog een beetje op wil gamen heb ik er een leuke mengelmoes van gemaakt, die goed uitbreidbaar is en nog in een zeer mooi ogende kast zit ook. Het geheel is vooral samengesteld met oog op de toekomst, waarbij de grafische kaart in een later stadium nog vervangen zou kunnen worden door een krachtiger exemplaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.creativpixel.nl/test/tweakers/setup.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motivatie:
Deze desktop zou ik gebruiken voor mijn studie, daarom moest er ook een _/-\o_ SSD _/-\o_ in, hoe sneller mijn PC is opgestart des te sneller klaar met studeren en meer tijd over voor mijn hobby: Gamen. Waar ik natuurlijk deze build ook voor heb aangepast >:). Een extra 500 gb harde schijf geplaatst omdat 120 gb te weinig gaat zijn voor mijn thesis :+ . Oke, dit is misschien overdreven maar met installaties van 50 GB per spel tegenwoordig is deze extra opslag geen overbodige luxe.
Ik heb gekozen voor een I5, deze is niet overclockbaar maar wel krachtig genoeg voor mijn "schoolwerk" want word en statistiek is echt intensief ;) . 8 GB crucial werkgeheugen moet genoeg zijn voor al mijn activiteiten en is kwalitatief erg goed en mooi geprijsd. Een goede voeding is natuurlijk onmisbaar. Deze heeft 630 watt en hoefd niet hoger aangezien mijn bescheiden maar toch goede moederbord maar 1 PCIe ondersteund.

Dit zodat er in mijn systeem een MSI GTX 970 kan, een grafische kaart die naar mijn mening de sweet spot heeft tussen prijs en kwaliteit. Zodat ik het vervolg van mijn favoriete game aller tijden kan spelen met hoge settings: The Witcher 3.

Een compleet en goed systeem waar je vooral voor deze prijs behoorlijk mee kan gamen.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/503r6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2984
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 21:33
Haal eruit wat erin zit! Mijn ideale HTPC - budget game PC: stil, klein en snel.

Afbeeldingslocatie: http://marc.hjwesselius.nl/screencapture-www-alternate-nl-html-configurator-builder-structure-print-html-1430807055765klein.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Schuimpje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-01 21:48
Na jaren als student lijkt het me heerlijk om weer eens een echte game-pc te hebben :) Die universiteitslaptop heeft na 5 jaar toch z'n beste tijd wel gehad...

Tijd dus voor een flinke upgrade: een sterke i5 met 16gb DDR3 en een goede videokaart. Natuurlijk met SSD, dat mag tegenwoordig niet meer ontbreken. Voor de grotere opslag heb ik een NAS, dus een losse HDD is gelukkig niet nodig.

Daardoor is er nog een beetje geld over om een degelijk moederbord en een modulaire voeding uit te kiezen. Uiteindelijk past alles ook nog in een uATX behuizing, prachtig dus!

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/6a6vegt63/alternate.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:03
Eigenlijk wil ik al heel lang een hele goede HTPC willen bestellen, maar het geld ontbreekt me... los van de toestemming van mijn partner :)
Het zou toch zo mooi zijn als ik langs deze weg de voor mij ultieme HTPC zou kunnen winnen. Opnemen, afspelen, streamen en downloaden in 1 doosje :)
Afbeeldingslocatie: http://downloads.schrok.eu/alternate-part1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://downloads.schrok.eu/alternate-part2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://downloads.schrok.eu/alternate-part3.jpg

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PC is alweer 4 jaar oud.
Omdat deze in de woonkamer staat moet mijn PC voornamelijk stil zijn. Er is daarom ook geen videokaart. Zo min mogelijk ventilatoren en als vervangers zijn stille fans gekozen

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/j4ya00g4n/Knipsel.png

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4MIgDBE.png

Dit lijkt mij de perfecte gamepc. Ik heb gekozen voor een gebalnceerde samenstelling van kracht vs budget. Ik denk dat dit systeem in staat is oom de nieuwste games goed weer te geven.

De systembuildertool is heel erg handig, deze ga ik sowieso in de toekomst gebruiken, erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedirk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:56
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8DvWdHTuUYxd0Xp7PQWfMWlP/full.png

hier is mijn samenstelling want ik zou graag mijn eerste pc bouwen

[ Voor 30% gewijzigd door diedirk op 05-05-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/Tweakers%20Actie.PNG
Ik heb gekozen voor een alles kunnende krachtpatser. Hierbij heb ik gekozen voor een i5-4670K omdat deze processor een goede mix is tussen prijs en kwaliteit. Ook heb ik voor 8gb RAM gekozen vanwege dat 16gb bijna niet gebruikt zal worden en ik heb zelf nog 4gb liggen. Daarnaast heb ik tussen een combinatie van een ssd en hdd gekozen voor een snelle opstart en genoeg geheugen voor games. Om de graphics te ondersteunen leek mij de 2gb GTX750Ti van EVGA een goede keuze. Het enige wat ik nog zou willen aanpassen is de koeling zodat overclocken een mogelijkheid wordt. Ik heb de kast ook een kleurenthema gegeven van zwart en rood. Dit is overal terug te zien. Een windows licentie was niet nodig omdat ik deze nog liggen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate PC-build
Dit is mijn ideale PC voor € 976,40 omdat het alles wat ik er van verlang makkelijk aankan.
- Bloedsnelle allround processor? Check.
- Alles razendsnel opstarten? Check.
- Full HD gamen? Check!

Verder bestaat het systeem uitsluitend uit kwaliteit onderdelen die de komende jaren makkelijk meekomen. Dankzij de unlocked multiplier van de processor kan ik elke nanometer aan prestaties eruit persen.
Mocht er over een paar jaar tóch iets uit de mode raken, is deze basis zó solide dat ik makkelijk een component kan vervangen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FromWithin
  • Laatst online: 23-06 19:26
game pc vraagprijs
Winnend systeem
game pc 999 euro

Dit zou mijn ideale systeem zijn, klein maar fijn toch?, ik ben voor een mini-itx systeem gegaan gewoon omdat... Size doesn't matter... Right?....right!?

Uiteraard een snelle videokaart als de 290 zodat ik mooie afbeeldingen voorgeschoteld krijg en een i5 kan ik nog sneller de pagina refresen om te zien of ik gewonnen heb! Owja en voor een beetje gamen tussendoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:21
Nadat ik net ben afgestudeerd is het wel eens tijd om mijn studie laptop te vervangen.
Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor development werk met wat zware applicaties die baat hebben bij een snelle processor en veel geheugen. Ook draai ik windows virtueel in linux. Op mijn laptop draai ik mijn VMs vanaf mijn HD, wat trage VMs opleverd. Met dit systeem zou ik het wel perfect kunnen doen. Tevens hebben de development taken niet veel HD ruimte nodig.
Gamen doe ik op mijn playstation dus daar is deze machine niet voor bedoeld. Al met al is dit een prima machine voor vervanging van mijn laptop.

AlternateWedstrijd

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalshot op 05-05-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dion2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 07:42
Naar aanleiding van jullie actie, vind ik het als trouwe tweaker :9 leuk om mee te doen.
Ik zit er al 2 jaar over na te denken om een HTPC aan te schaffen, maar door een gebrek aan financiën is het niet mogelijk om een dergelijke HTPC aan te schaffen.

Nu gebruik ik mijn zakelijk laptop om dvd's, downloads en streams af te spelen, maar ben altijd bang om verkeerde bestanden op mijn zakelijke pc binnen te krijgen.

Mijn vriendin en ik zouden enorm blij zijn met onderstaande HTPC, omdat wij hier bijna iedere dag gebruik van zouden maken.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/8z36tj.png

Veel succes met jullie keuze

[ Voor 6% gewijzigd door Dion2000 op 05-05-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyshotz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-tcPejU-cM6c/VUhzQpNQcSI/AAAAAAAAAPg/zwBxTExyftE/w620-h796-no/wedstrijd.JPG

De keuze voor dit systeem is simpel. Mijn pc is al wat ouder en begint zijn limieten te kennen.
Mijn ideale pc is er eentje met een degelijke grafische kaart.
Daarom de keuze voor een gtx 970.

Qua ram geheugen is 8 gig nog altijd voldoende en de processor zal ook geen bottleneck zijn de eerste jaren.
Gamen op 4k ben ik nog niet van plan en met een full HD resolutie ben ik al heel tevreden.

De cpu koeler speelt ook geen grote rol omdat ik al een tijdje geleden er zelf eentje heb aangeschaft.

Qua case ziet er zeker degelijk uit en lijkt me gemakkelijk om in de toekomst nog te wijzigen.

De motivatie voor deze pc is dus puur om weer wat serieuzer te gamen met alle toeters en bellen aan en het moederbord lijkt me wel voldoende te zijn als ik de reviews zowat nalees.

Laten we eerlijk zijn, een goede setup verdient ook een degelijke hard disk. Bij deze de keuze voor een SSD. Meestal staat mijn data toch op een NAS.

Deze setup lijkt me de volgende 5 jaar wel zijn dienst te kunnen bewijzen. Desnoods kan er later nog een tweede gtx 970 in.

Bij deze dus waarom dit mijn ultieme pc is. Een mooie case met een degelijke performance binnenin! ;)

- EYE > machine -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidfire
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-04-2016
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/keS2ELT.png

Hiermee zou ik eindelijk weer een pc hebben waarmee ik een game normaal kan draaien.
Want er liggen nog ongeveer +/- 50 games te wachten om gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-XQs
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02-2024
Geweldige actie!

Mijn motivatie is dit jaar begonnen. Door mezelf in te schrijven bij de KvK. Als Technisch Tekenaar/Meubelmaker. Mijn vrije tijd gaat nu op aan gamen. Heb een klein beetje hoop gevestigd in deze actie.
Hierbij mij huidige en Alternate:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2r2rfhy.png

[ Voor 2% gewijzigd door No-XQs op 05-05-2015 17:36 . Reden: typo |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouwiej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-08 06:49
Het is hoog tijd voor een mooi mitx-systeem. Eén die geschikt is om goed mee te gamen voor de 'casual' gamer zoals ik. Daarom heb ik niet op elk onderdeel bespaard om een zo krachtig mogelijke videokaart in te bouwen. Met deze pc moet ook nog een aantal jaren gewerkt worden. Om te ontspannen is het dan wel zo makkelijk om met een paar klikken GTA V vlot op te starten en te spelen :)

pc config
Config deel 1Config deel 2

Config deel 3[/td][td align=center valign=top]

[ Voor 19% gewijzigd door Wouwiej op 05-05-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mijn huidige pc draait al enige jaren (zeg minstens 4) als een zonnetje. Na al die jaren is het veranderd naar het befaamde “Monster van Frankenstein”. Om dat te compenseren heb ik gekozen om de componenten op kleur te selecteren, met zwart/wit als de beoogde combinatie. Het oog wil na al die jaren immers ook wat.

Deze – wellicht wat eigenaardige – aanpak heeft geleid naar de onderstaande configuratie. De tweede prioriteit was de balans tussen reken- en grafische krachten, rekening houdend met eventuele toekomstige toevoegingen of wijzigingen. Ook de processor geeft ruimte om deze in de toekomst wat harder te laten zweten. De koeler is dan ook zwaar genoeg om deze zweet extreem stil om te zetten in een warme bries.

De grafische kaart lijkt misschien niet echt een doordouwer te zijn. Bedenk echter wel dat ik geen fanatieke gamer ben, sterker nog: ik begon me zojuist af te vragen wanneer ik voor het laatst Slagveld 4 of Crisis 3 gespeeld heb… Toch vind ik dit geen reden om meteen daarop te bezuinigen. Met de opkomst van het GP-GPU acceleratie in software als bijvoorbeeld Photoshop en de zeldzame momenten dat ik een spelletje speel, is het toch fijn om wat in huis te hebben.

De overige componenten hebben niet veel uitleg nodig voor de gemiddelde tweaker. De kast is één van de weinige niet-plastice gevallen van Aerocool, deze verdient zeker een kans. De voeding, het geheugen en de SSD zijn gewoon goed, en voldoen aan de gewenste kleuren. Het moederbord is een meesterwerkje van MSI, het is uitstekende balans van vormgeving, features (niet te overdadig) en kwaliteit.

Al met al denk ik dat deze esthetische build de komende jaren zeer gebalanceerd zijn werk kan doen, en zich in elke situatie prima kan redden. Van Frankenstein naar de Mona Lisa…

Afbeeldingslocatie: http://i1243.photobucket.com/albums/gg558/marijn32/Tweakersblog/tweakers_alternate2_zpsnpy7xihq.png

[ Voor 5% gewijzigd door mr32 op 05-05-2015 09:51 . Reden: Iets te veel woorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna 10 jaar met mijn huidige PC gedaan. Gamen is ondertussen onmogelijk geworden maar met wat geduld loopt het verder nog best aardig dankzij mijn CPU keuze toen.

Ik programmeer, design, bewerk beeld, video en geluid én speel af en toe een spelletje (heb ik gelukkig ook mijn consoles voor). De PC wordt daarnaast ook door de rest van de familie gebruikt en staat óók nog eens prominent in de huiskamer.

Ik had dus nogal een veeleisende taak tijdens het samenstellen van deze PC. Moet van alles kunnen, mag niet teveel herrie maken (niemand wil de hele dag een blazende stofzuiger in zijn huiskamer hebben staan!) en het oog wil ook nog eens wat.

Ik hoop mijn 10-jarig kunstje nog eens te herhalen met deze pc:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tFSqa1t2Hkn8Ob8uIaeJSCpK/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:29
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vTvm1q3.png

Dit systeem zou voor mij een uitkomst zijn. Ik heb de afgelopen maanden niks dan ellende gehad met mijn gaming systeem. Er zijn een drietal moederborden gesneuveld en de nodige ventilatoren waardoor oververhitting ook aan de orde van de dag was. Hopelijk kan ik met dit systeem een frisse start maken en nog jaren verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Na 6 jaar studeren ben ik er achter dat ik toch liever een vaste PC heb dan een laptop, vooral voor photoshop. Daarom een nieuwe photoshop PC met gemiddelde game mogelijkheden

i5 met lage TPD voor lage warmte en extra grote cooler voor lagere geluidsproductie
Met 16 GB voldoende toekomst bestendig
GPU wat gegame

SSD voor Windows en programmas en HDD om foto's op te slaan.

Hopelijk kan ik met deze PC weer lekker snel foto's bewerken en af en to wat gamen

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21343356/Alternate.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick_PunkLover
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 18:16
Op dit moment doe ik ruim drie jaar met mijn laptop. Hij functioneert nog prima, maar ik zou graag wat snellers willen.Vooral compileren van zaken duurt vrij lang, wat best frustrerend kan zijn :)
Ik ben op zoek naar een pc voor:
  • Fatsoenlijk kunnen compileren in Visual Studio en voor mijn Arduino
  • Kunnen meedoen aan de games die collega's spelen (ben ik van het gezeur af :p)
  • Leren programmeren voor GPU's, waaronder in OpenCV
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8hOzSPD.jpg

Deze username zou ik nu niet meer kiezen, maar wegdoen is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-08 21:55
Leuke actie.

Deze pc zou ik dan gebruiken voor het maken van Sketchup designs welke uiteindelijk nog gerendeerd moeten worden met KeyShot. Mijn Pentium pc-tje, die primair bedoeld is voor internet / office zaken, is daar simpelweg niet snel genoeg voor. Een voorbeeld van een sketchup van mijn hand: http://i.imgur.com/SmdDFnI.png

KeyShot en Sketchup leunen zwaar op de cpu (keyshot vooral), vandaar de Intel Core i7 4790 erin (ik ga niet overclocken, vandaar ook geen K-versie). De Core i7 zal koel gehouden worden door de Dark Rock Advanced C1 van be quiet!

Het moederbord is een ASUS H97M-E geworden. Deze past in de behuizing en heeft voldoende aansluitingen voor mij. Dat het een Asus moest worden stond al vast, dat heeft je maken met de FanXpert functie waar ik zot op ben.

Qua geheugen.. niet zo heel spannend, gewoon een setje Corsair Vengeance LP. 16GB in totaal, dat moet genoeg zijn voor de wat grotere modellen.

Ik speel niet zo heel erg zware games en ben al gauw tevreden met wat fps-jes, vandaar "slechts" een MSI N650Ti-2GD5/OC videokaart. Ter vergelijking, onze main pc (met Pentium G3220) heeft helemaal geen losse videokaart.

Dit alles zit verpakt in een zilverkleurige Cooltek C3 met window (je wil natuurlijk je gewonnen aanwinst wel kunnen bewonderen van buitenaf). De voeding is een Cooler Master G450M geworden. Deze heb ik al eens in huis gehad en vond deze toen al erg stil voor zijn prijs.

Qua ssd heb ik gekozen voor een Crucial BX100 ssd, Zeker vanwege de perikelen rondom de firmware van de Samsung Evo reeks laat ik die nog even links liggen. Ik heb gekozen voor een 120GB variant, meer is niet nodig aangezien ik de projecten altijd op een externe 4TB usb3 harde schijf opsla.

Kleine kastjes met zware processoren geven vaak problemen met de koeling, iets waar de PC-Builder Tool mij ook al voor waarschuwde, dus gekozen voor het vervangen van de achterste ventilator door een Noctua NF-P12 PWM 1300rpm. Tevens komt er een extra intake ventilator in, dit is een Noctua NF-A8 PWM 2200rpm. Deze zullen natuurlijk aangestuurd worden door het eerder genoemde Asus FanXpert door middel van een custom fanprofiel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/is05k1S.png

Ik zou deze pc heel graag willen winnen, zodat ik nog meer moois kan maken zonder eerst een dag te moeten wachten totdat de Pentium een keer klaar is met renderen van 1 hoek (meestal heb ik 5 hoeken per project, zonde van de tijd natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Hieronder staat mijn ideale Htpc. op dit moment heb ik een oud amd systeempje staan wat in principe goed werkt maar toch aardig wat herrie maakt. en wie wilt er nu een brommende computer horen tijdens bijvoorbeeld Grease of mamma mia de film ? mijn systeem moet dus compact en stil zijn zodat ik optimaal van de films kan genieten. vandaar ook de keuze voor een extra stille ventilator en 2ssd's voor de opslag. ik heb de films graag lokaal staan zodat ik niet afhankelijk ben van een online aanbieder. uiteraard nog een externe geluidskaart gekozen om het geluid nog mooier te laten klinken dan de onboard kaart. dit alles draaiende op openelec en ik ben helemaal tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2nv5ffa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:47

nWn

In Geocentric Orbit

Als klimaatwetenschapper zou een eigen krachtige Linux PC om modellen op te ontwikkelen en te testen een zeer waardevolle aanvulling zijn. Zo'n computer heeft natuurlijke een krachtige processor nodig en voldoende RAM. Een sterke grafische kaart is daarentegen overbodig. Heel belangrijk is de schrijf-leessnelheid, vandaar een dubbele SSD die in RAID zal worden geplaatst.

Aangezien deze PC veel en lang zal draaien is een goede voeding met Gold label absoluut noodzakelijk. Tevens is er een case-fan en een losse koeler toegevoegd om ervoor te zorgen dat het systeem ook onder hoge workload goed blijft draaien.

Om de overstap naar 32 GB ram open te houden heb ik gekozen voor 2x 8GB reepjes. Er zal Linux op gaan draaien, dus een Windows licentie is overbodig. Ook een optische drive is niet nodig.

Al met al een erg leuke actie!

Afbeeldingslocatie: http://equivoquia.com/media/clustercomp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gkNMktx.jpgA is Alternate, zij zijn me er één! <3
B is de builder, voor mijn droomsysteem.
C is van chaos, ik ben in de ban,
D is droom-PC, lig er wakker van.
E is erbarmelijk, hoe mijn eigen meuk eruit ziet,
F is financiën, die heb ik dan weer niet.
G is geheugen, 8 GB is het idee,
H is harddisk, m'n NAS heeft er al twee.
I is inwisselen, weg met die oude bak,
J is jubelen, ik ga nu al uit mijn dak!
K is de koeling, een boxed fan is te min,
L is mijn leven, niets waard als ik niet win.
M is motivatie, daar gaat het nu om,
N is niet meedoen, maar dat is heel dom.
O is oude PC, die moest allang bij het vuil,
P is processor, aan een i5-4460 val ik mij geen buil.
Q is quote: “Op 22 mei zullen we de winnaar een bericht sturen” - that’s me!
R is rustig blijven, maar dat valt niet mee.
S is de SSD, graag de snelste die ik ken,
T is Tweakers, een standbeeld voor hen. :Y
U is upgrade, daar ben ik hevig aan toe,
V is videokaart, die wordt zo bruut als kung-fu.
W is Wilbert, een heel toffe gozer,
X is xquery, dat gaat straks nog achtelozer.
Y is van yes!, deze setup is wel heel uitgekiend,
Z is Zeef, die houd ik zeker te vriend!

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 13:26 . Reden: Ik blijf hier maar aan sleutelen, het wordt een verslaving! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monoors
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik rook brand

Na een periode van 10 jaar als console gamer ben ik zo een anderhalf maand geleden weer teruggekeerd naar PC gaming. Ik wilde wachten met mijn terugkeer tot het einde van dit jaar, maar een vriend van me bood me zijn oude game pc aan voor een liefdadig prijsje. Ik greep mijn kans.

Helaas kwam ik er snel achter dat mijn handen erg aan controllers zijn gewend en ik bakte dus ook helemaal niks van racegames, Dark Souls 2, Assassins Creed en ga maar door. Na veel proberen besloot ik eergisteren (Zondag 03-05) om naar de winkel te gaan en een xbox one controller te kopen zodat ik kon spelen. Ik kwam dolgelukkig thuis aan en zette meteen Steam op Big Picture en Dark Souls 2 aan, maar mijn geluk duurde niet lang. Na ongeveer anderhalf uur spelen viel al het stroom in mn kamer uit; en een geur van verbrande electronica kwam uit mijn pc!! |:(

Dat was mijn korte avontuur in de wereld van PC gaming. Als ik nu weer wil gamen moet ik of geld uit gaan geven aan deze pc (wat het niet waard is), of ik moet nu wachten tot eind volgend jaar (gespaarde geld is uitgegeven aan deze burned PC en andere dingen). Deze prijsvraag kwam dus ook echt MOOI op tijd!!

De PC build hieronder is gebaseerd op jullie laatste mini-ITX BBG systeem, met een aantal aanpassingen. De behuizing is niet te groot, ik vind hem er cool uitzien, en er past een grote videokaart in als ik in de toekomst wil upgraden. Er zit maar 4GB ram geheugen in omdat ik anders boven het budget kom, maar met een beetje geluk kan ik nog wat salvagen uit mijn burned PC. Ik hoop dat ik win en dankzij jullie weer voor een PC gezet kan worden.

Danku Danku _o_

Part 1
Part 2

[ Voor 9% gewijzigd door monoors op 05-05-2015 11:17 . Reden: Titel en formaat van afbeeldingen gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Altijd leuk om m'n Intel Q9450 en 2 9600GT'jes de deur uit te kunnen doen voor iets nieuws en terug in staat te kunnen zijn om te gamen. Momenteel zijn de voeding/mobo, CPU en 1 RAM latje kapot en het vraagt toch best heel wat moed om het geheel terug up and running te krijgen :+

Vandaar dat dergelijke wedstrijd zéér welkom is en op basis van goeie hardware, ben ik uiteindelijk tot het volgende gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://sanderl.be/images/uploads/tweakers_alternate_wedstrijd.png

Good luck everyone! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze pc samengesteld omdat dit de ideale pc zou zijn om te beginnen met game design. Ik wil er de unreal ontwikkelomgeving op installeren en daarmee ervaring opdoen. Hiervoor heb je veel rekenkracht nodig. Met de onderdelen op mijn lijstje zou dat geen probleem moeten zijn.
Helaas ben ik 14 en zit dus nog op school dus geen geld :'(
Dit is dus een perfecte kans om een hele goeie computer in bezit te krijgen.
Game ideeen heb ik al alleen de pc ontbreekt dus nog.
Een erg goede actie van tweakers/alternate!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0cAQKlq.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa, daar gaat ie dan.

Kwam dit gisteren tegen op de website en gezien de grote hoeveelheid reacties acht ik mn kans niet zo enorm groot xD Maar nooit geschoten is altijd mis I suppose. Ik heb met mijn build zo dicht mogelijk tegen de 999 euro aan proberen te komen. Deels omdat ik me afvroeg of het te doen was, deels omdat ik een Hollander ben :D

Maar hier gaattie dan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TT7pCW8.jpg

Op hoop van zegen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Na het updaten van losse onderdelen (SSD, videokaart, PSU) is het nu toch echt eens tijd: m'n (piepende) PC moet vervangen worden!
Sinds ik ongeveer een jaartje geleden samen met m'n vriendin een huis gekocht heb, en de PC tegenwoordig in "haar domein" (woonkamer) staat, heb ik helaas te maken met een WAF (Wife Acceptance Factor). Gelukkig heb ik de kast zelf al weten te integreren in het bureau, maar daarnaast is er één belangrijke factor: hij mag niet teveel herrie maken! Dat blijkt tegenwoordig niet zo'n uitdaging meer te zijn als "vroegah", met een heel betaalbare grote CPU-koeler en stille voeding denk ik al een heel eind te komen.

Nu we een jaar samenwonen, en de basis van het inrichten wel gedaan is (bank, tafel, TV, etc), begint het toch wel op te vallen dat het behoorlijk kaal is aan de muren. De droom is om de foto’s van onze reizen aan de muren te hangen. Alleen moet ik daarvoor nog wel m’n backlog in Lightroom wegwerken: momenteel ben ik blijven steken op de zomer van 2014 :) Met een nieuwe PC zal deze verwerking een stuk aangenamer worden, ik denk dat de SSD in combinatie met de i7 gehakt maken van eventuele laadtijden!

Over backlog gesproken: ik heb nog zo’n 100+ games in m’n Steam backlog, dus voor entertainment zal ook gekeken worden naar m’n droom PC!

Droom PC

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomB89
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 19:37
Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm171/tom_b_1989/setup_zpsserzz3ho.jpg

Hier is mijn niet-zo-speciale build waar ik hopelijke coole dingen mee kan gaan doen. Mijn motivatie is kort (maar hopelijk krachtig): Ik heb geen console meer en aangezien mijn vriendin momenteel in het buitenland aan het studeren is heb ik vaak tijd over en verveel ik me wel eens (understatement uiteraard) 8)7. Wie weet kan ik binnenkort GTA spelen met meer dan 8 fps :P.

Succes iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackSoldierB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:29
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2d2hme0.png

Een PC zonder K processor, zodat er nog net een GTX 970 in het budget paste. Omdat deze videokaart erg stil is heb ik er wel een Mugen 4 CPU koeler bij gedaan, zodat de gehele setup lekker stil blijft.

Momenteel heb ik een GTX 570, hierdoor kan ik Battlefield 4 net niet lekker spelen op high settings.
Sinds kort ben ik weer Kerbal Space Program (ik speel niet alleen FPS :D ) aan het spelen. Voor dit spel zijn zoveel grafische mods beschikbaar, helaas kan ik deze niet gebruiken omdat het geheugen van mijn huidige videokaart (1280 mb) te weinig is.

Mijn vrienden hebben net hun computer geüpgraded naar een GTX 570 en spelen met z'n allen GTA V. Dankzij deze nieuwe setup kan ik meegenieten van de graphics van de next gen games.

PS: Mijn huidige setup gaat dan naar mijn broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10-2018
http://i.imgur.com/j2Ikq05.jpg?1

Mijn Gaming setup.

Met deze setup zal ik de komende zomer in iedergeval niet snel verbranden door de zon.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een super actie. Zelf speel ik regelmatig games zoals wow en daar hoort gewoon eigenlijk een goeie computer bij. De mijne is helaas 1,5 jaar geleden overleden en helaas ben ik werkloos dus heb geen geld om een nieuwe pc te kopen. Echter hoor je mij niet klagen of zeuren want ik heb ontzettend lieve mensen om mij heen en speel sindsdien op een gekregen laptop. Mijn droom is echter om ooit toch weer een goeie pc aan te schaffen.

Ik heb niet super veel verstand van hoe en wat er nou precies in een pc moet. Na wat na vragen heb ik toch wat samen gesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B2fj4bF.jpg

En nu duimen maar of ik een keertje geluk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricky-design
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 16:37
Bouw je eigen PC

Met mijn fotografie vraag ik momenteel té veel van mijn 5 jaar oude ASUS laptop en zou deze dan ook graag willen vervangen naar een krachtige desktop. Mijn keuzes heb ik gebaseerd op basis van de volgende informatie: https://helpx.adobe.com/n...ce-photoshop-cs4-cs5.html

Gezien de snelheid waarmee Photoshop verwerkt, wordt beperkt door de snelheid van de CPU. Heb ik hier gekozen voor een van de snelste Core-i7 processoren met een Haswell architectuur.
RAM is het volgende waar veel winst behaald kan worden. Met 16 GB ram kan een groot deel gebruikt worden voor PS en LR.

De grote HDD is nodig voor de grote RAW bestanden waar ik mee werk, maar heb daarnaast gekozen voor een SSD om de programma’s op te installeren. Dit geeft alleen winst bij het opstarten van PS en LR en niet zo zeer in de snelheid, maar werkt gewoon een stuk fijner tijdens het wisselen van programma’s.

Momenteel werkt Adobe wel aan GPU versnelling, maar met de CS5 en LR5 wordt hier nog niet veel gebruik van gemaakt. Daarom heb ik niet gekozen voor een andere videokaart dan de on-board. Mocht ik overstappen op nieuwere versies waar GPU versnelling beter wordt benut kan ik het systeem op dat moment nog upgraden met een nieuwe videokaart.

Het moederboard bevat nog genoeg mogelijkheden om het systeem later weer een upgrade te geven. De 16 GB kan uitgebreid worden met nog eens 16 GB. Met zijn Intel Z87 heeft het niet de laatste chipset aan boord, maar nog even geen gebruik te gaan maken van de PCIe M.2 interface.

De kast staat achter mijn bureau en heeft daarom enkel een functionele rol en hoeft geen eye catcher te zijn.

Als laatste de voeding. Hiervoor heb ik gekozen voor de Be Quit! Hier heb ik goede ervaringen mee uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimeTinus
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 15:18
Een PC moet er vooral sexy uit zien, full-tower game-PC's zijn niet meer van deze tijd. Ik zoek al een tijdje een huiskamerwaardig systeempje zodat die console de deur uit kan. De 380T van Corsair is echt een supermooie mini-ITX behuizing en heeft voldoende airflow.

380T

Ik ben erg fan van de Gaming series van MSI: stil en goed overclockbaar. Dus qua grafische kaart is de GTX 970 van MSI de meest logische keuze. Hiermee zou ik nog jaren vooruit kunnen.

De AMD A10-7800 heb ik gekozen omdat deze CPU voldoende power heeft om hedendaagse games voluit te kunnen draaien en is daarbij een stuk goedkoper dan de concurrerende Intel processors.

Winning PC PrimeTinus

Totaalprijs bij Alternate 998,30 EUR

https://www.alternate.nl/...cef92f1a0a7d8279fd4cf8a51

Tinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Motivatie

Mijn doel was om voor €999 een GeForce GTX 970 in een degelijke Mini-ITX build te passen, en dat is gelukt. :)

Ik zou de PC namelijk graag als Steam Box bij m'n TV gebruiken, en dan moet het geheel compact zijn, maar ook krachtig genoeg om de nieuwste games in 1080p, en later misschien ook 4K, te kunnen spelen.

Met deze build met Haswell-R i5, 8GB DDR3, GTX 970 en 250GB SSD moet dat zeker lukken. De kern van het systeem zou in ieder geval heel stevig moeten zijn met deze build. Ook door de degelijke behuizing.

Concessies zijn er wel gemaakt, maar de keuze is telkens bewust:
  • De voeding heeft slechts een 80+ Bronze label en is qua wattage en aansluitingen maar net genoeg voorzien. Dit zou echter door de Maxell chip in de GTX 970 niet zo'n probleem moeten zijn.
  • De processor is niet (gemakkelijk) overklokbaar. Dit vind ik echter niet zo'n probleem omdat de kleine behuizing niet al teveel ruimte geeft voor de extra warmte-afvoer. Daarnaast is een i5 van zichzelf al snel genoeg.
  • We moeten het daarnaast sowieso doen met de stock-cooler, en deze is ook niet gemaakt voor overclocken.
  • Het moederbord bevat nog een vorige generatie chipset, maar een H97 chipset bevat niet zoveel voordelen tov de B85 chipset die erin zit. Een H81 chipset heb ik ook nog overwogen, maar dan heb je niet de beschikking over front USB 3.0 poorten wat wel een gemis is.
  • Er is geen optische drive geplaatst terwijl hier wel plek voor is. Omdat het systeem echter met SteamOS gebruikt wordt is ook dit geen direct gemis.
De meeste consessies zouden door de eenvoudig te gebruiken behuizing echter makkelijk opgelost kunnen worden in de toekomst.

ALTERNATE PC-builder

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:38
Tweakers Systeem Twam

Motivatie:

De timing zou perfect zijn: ik sta op het punt een nieuw appartement te kopen, waar deze nieuwe desktop het middelpunt zou kunnen zijn van mijn digitale activiteiten, mede mogelijk gemaakt door Tweakers en Alternate.

Mijn systeem is dan ook veelzijdig en upgradebaar: als spil in het huis-web dient het duurzaam, stabiel en krachtig te zijn. Dit systeem is nu uitermate geschikt voor werk, onderzoek, games, media streamen en het aandrijven van mijn geluidssysteem, maar is dat, met eventuele upgrades, over 4 jaar nog steeds.

Mijn data verhuis ik in één keer mee met mijn huidige vlotte HDD van 1 TB, als het OS op de gekozen SSD is geïnstalleerd, waardoor ik gelijk aan de gang kan. De Intel-onderdelen garanderen dat ik via Miracast/WiDi zonder verdere apparaten video naar mijn nieuwe TV kan streamen, terwijl de kwalitatieve audio-chip in het moederboard lief samen zal spelen met mijn geluidssysteem. Mijn werk en onderzoeksactiviteiten, wegens het nieuwe werken steeds vaker thuis uitgevoerd, vragen soms meer van processor en RAM dan mijn laptop biedt – dit zal in dit systeem zeker geen probleem zijn. Ook zal ik met deze videokaart prima Dragon Age: Inquisition en The Witcher 3 (bij videokaart inbegrepen!) kunnen spelen in FHD, en bieden moederboard, behuizing en voeding voldoende uitbreidingsmogelijkheden om na verloop van tijd het systeem geschikt te maken voor de topspellen van over een paar jaar. Als mijn laptop de geest geeft biedt het moederboard via de M.2 aansluiting mijn 500gb SSD een nieuw thuis, en ook de optische drives uit mijn oude desktop zullen goed terecht komen.

Al met al zou dit systeem dus het perfecte housewarming-cadeau zijn, waarmee Tweakers en Alternate zich de komende jaren een prominente plek in de woonkamer kunnen garanderen. Mijn vorige desktop hield het 8 jaar vol – gaat deze ‘m verslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMoonwalker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-01-2021
Dit is mijn gekozen gaming layout.
De focus ligt vooral op gaming performance, daarom heb ik gekozen voor een stevige videokaart van Gigabyte en snel 1600-16GB geheugen.

Nu ben ik een geduldig man door mijn oude computer en irriteer met niet zo aan loading schermen. Hierdoor heb ik gekozen voor een flinke kwaliteits HDD in plaats van een kleinere SSD.

Verder viel de keuze op de i5-4960k. Hiermee heb ik voldoende kracht voor het geld en mocht ik nog eens willen overclocken, dat laat deze processor en het moederbord dat prima toe. Natuurlijk vereist dit ook een betere cooler dan Intel er zelf bij doet, vandaar de processor cooler met de dubbel koude naam Arctic Freezer!

Ten slotte heb ik gekozen voor een 700W voeding, hiermee kan ik er voldoende apparatuur aan hangen wanneer nodig (SLI misschien). Ook zal deze efficienter zijn dan voedingen met lagere output die het maximale moeten leveren.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/equhi9.jpg

http://i57.tinypic.com/344rtp0.jpg (als bovenstaande te moeilijk te lezen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XDeluxeX
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08 11:26
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hBgA9/03f1c102ac.png

Na het maken van deze configuratie kwam ik er al snel achter dat je met 1000,00 best krap krijgt wil je een decent game-systeem maken.

Motivatie
Ik zou graag met deze set-up alles beter en dit keer wel netjes inbouwen als het gaat om bijvoorbeeld cable management want dit is op het moment een drama. Ik heb de nadruk gelegt op de videokaart en de CPU omdat deze onderdelen voor mij het meest van mij belang zijn. Inmiddels is mijn RIG al een aantal jaren oud en deze zal ik deze graag vervangen door het bovenstaande systeem. Omdat het budget slechts 1000.00 betreft heb ik onderdelen zoals CPU-coolers en besturingssystemen achterwegen gelaten.

[ Voor 7% gewijzigd door XDeluxeX op 05-05-2015 12:08 ]

Lian Li Lancool II Mesh Performance | Intel Core 2 Duo 5.2Ghz | R5770 Hawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
  • Laatst online: 04:38
Hallo Tweakers!

Mijn ideale pc kan ik op gamen en grafische projecten Ontwikkelen. Deze computer zal dan bij mijn vriendin op de kamer komen te staan zodat zei er ook gebruik van kan maken. Ik heb gekozen om de goud/gele kleuren aan te houden omdat deze bij haar kamer past.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/sv72w6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Al sinds ik klein ben game ik al, nintendo, super nintendo, xbox, playstation. Ik heb het allemaal gehad.
Maar pc-gaming is toch altijd mijn ding geweest.

Tot mijn 22ste heb ik op de computer van mijn moeder moeten spelen, die vanwege geluid overlast strikt een 22.00 avondklok instelde, ik word er nog geregeld aan herinnerd door mijn vrienden.

Toen kocht ik mijn eerste echte (game) pc. Trots als een pauw, en ik voelde mij vrij. Op mijn eigen kamer een computer en gamen.

Drie jaar geleden kreeg ik een vriendin, blind van liefde als ik was, ging ik niet meer gamen.Ik gaf alles op voor haar, en gooide mijn leven om, nu is die relatie voorbij en realiseer ik mij dat ik gamen nooit had moeten opgeven. Mijn computer heb ik altijd gehouden, maar na 6+ jaar dienst is die nu wel ruim aan vervanging toe. Ik had een goede baan, maar werd ge-pushed om iets anders te doen. Vervolgens 7 maanden werkloos geweest en daarna een jaar in de horeca. Mijn bankrekening is leger dan leeg en kan dus never nooit (komend jaar op zijn minst) mijn computer vervangen.

Het geluid valt steeds weg om onverklaarbare redenen. Dagelijkse blue screens en fps drops zijn tegenwoordig normaal.

Help mij aan deze monster configuratie om maximaal plezier te hebben!
Ik heb gekozen voor een combinatie van:
- stevigheid: (CM 690 behuizing).
- Best bang for buck!: i5-4590 / Samsung 850 EVO.
- HD gaming: R9 290.
- Looks: Gigabyte moederbord icm G.Skill geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/mvoy36.jpg

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 12:23
Mijn configuratie, vooral gericht op dagelijks gebruik en de mogelijkheid om, indien noodzakelijk, te gamen op normale / hogere instellingen. Dit in verband met het feit dat ik tussen nu en een aantal maanden zal gaan samenwonen en een degelijke PC nog ontbreekt in de uitzet. Dit zou dus erg schelen in de toch al torenhoge kosten en betekenen dat ik nog slechts een printer en een OS nodig zal hebben.

Afbeeldingslocatie: https://gxgpbw.bn1301.livefilestore.com/y2pwE3AfYizx97yv4ylLoM-ApQFuyfSEW81nVgSeJL4zFkLAYp-pw_9QTJ08ftozBoMeA10galGiuqmaTwctPeUMXx-5SvNSjcCk9hG9K7UrP8QsmcZpFmOLpu_beTdSSAE-KaEqxNucWFxclYJBl0JeV3Uxzhe4LnmQYxb0Ap0XEI/PC%20Configuratie.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motivatie
Mocht ik deze mooie prijs winnen dan gaat deze pc mijn huidige workstation vervangen die ik gebruik voor web- en softwareontwikkeling. Mijn huidige machine gaat dan naar mijn ouders op een 2TB hardeschijf en een videokaart (GTX 750 Ti) na want die zit ik dan over naar het nieuwe werkpaard.

Aangezien ik mijn workstation veel gebruik voor virtualisatie heb ik gekozen voor een ASRock moederbord. De reden is dat dit moederbord en de CPU ondersteuning bieden voor Intel's VT-d, oftewel virtualisation for Directed I/O. Mijn plan is om VMWare ESXi als hypervisor te gebruiken en daar dan al mijn virtuele machines op te gaan draaien. Eén van de voordelen van VT-d is dat ik dan mijn dedicated videokaart door kan zetten naar een VM en zodoende 3D toepassingen kan gebruiken zonder prestatieverlies. Mijn huidige workstation kan dit niet omdat die geen ondersteuning voor VT-d heeft. De VM's draaien nu bovenop Windows om zo toch incidenteel te kunnen gamen maar dit is niet ideaal als je met enige regelmaat moet rebooten. Een ander pluspunt van dit moederbord is dat deze is uitgerust met twee netwerkadapters wat ook weer van pas kan komen bij de virtualisatie van o.a. pfSense firewall of FreeNAS.

De keuze voor de Core i7 en 16GB RAM is gemaakt omdat dit goed van pas komt bij virtualisatie, des te meer cores en RAM des te meer VM's ik kan draaien. De SSD zal gebruikt worden om ESXi en de virtuele machines te huisvesten.

De voeding is voor deze configuratie misschien wat overkill maar ik heb hier bewust voor gekozen zodat ik in de toekomst de ruimte heb om een snellere videokaart en extra hardeschijven te kunnen plaatsen.

Voor de behuizing heb ik gekozen voor de Antec P100. Deze kast is is niet overdreven groot en voorzien van alle gemakken. Mijn huidige systeem zit ook in een Antec Performance lijn behuizing en ben daar erg over te spreken.

Configuratie
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/11j3ofb.png

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2Quad
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-08 21:40
Ik zit at the moment nog met een verschrikkelijk slecht overklokbare i7 920, luidruchtige (reference gekoelde) 6970 en een 64 GB ssd.
Om de nieuwste games te spelen moet er toch eens geupdate worden, maar is niet altijd gemakkelijk als je even een tijdje krap bij kas zit :-(

Heb een combinatie van een overklokbare (AKA toekomstgerichte) i5 4670k en een r9 290x genomen, met 8 GB ram geheugen wat nog steeds meer dan voldoende is. De SSD van 120 GB moet voldoende zijn als opstartschijf!
Ook een lekker ruime kast voor veel koeling slash upgrade mogelijkheden. Met deze build zou ik helemaal klaar zijn voor de toekomst ;-)
Daarom denk ik dat dit systeem niet veel beter gekund had. Voor de prijs that is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kWf3gIJ.png

[ Voor 21% gewijzigd door Core2Quad op 14-05-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:52
Leuke actie van Tweakers en Alternate! :)

De motivatie is eigenlijk heel simpel: Zorgen dat mijn partner niet meer mijn pc inpikt! ;)

Met dit complete systeem kan ze zeer zeker voorlopig uit de voetjes qua gaming en hoeft ze mijn pc niet telkens in beslag te nemen als ze een potje AC of DMC wilt spelen.
Out of the box speelbaar met voldoende koeling, dus qua gebruiksgemak bijna net zo simpel als een console aanzetten.

Sounds like a win-win without any whining to me :)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2utpagn.png

[ Voor 5% gewijzigd door Partypsych op 05-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Af13
  • Laatst online: 14:12
Onderstaand is een goede PC (voor mij) voor de toekomst om meerdere redenen:.
  • Draagbaar door de afmetingen, het gewicht en het handvat op de case
  • genoeg mogelijkheden voor uitbreiding met een videokaart
  • Ik houd niet van kerstbomen en deze kast komt voorzien van led licht (Ik blijf een nerd :P )
Elke PC die ik tegenwoordig bouw begint met een 80-Plus Platinum gecertificeerde voeding, aangezien we met zijn allen al genoeg elektriciteit gebruiken. een 400 watt voeding geeft genoeg ruimte om in de toekomst een GTX 970 (of vergelijkbare TDP) toe te voegen.

Ik wilde graag als uitgangspunt een systeem met een M.2 harde schijf, dit draagt zorg voor het snel opstarten van het systeem en programma's en heeft als extra voordeel dat er geen Sata kabel door de kast moet.
Door de huidige prijs van deze SSD's en de platinum voeding bleef er geen ruimte over voor een aparte videokaart. Aangezien deze PC voor nu als werk PC gebruikt gaat worden is dit echter geen enkel probleem en geeft dit mij de ruimte om in de toekomst de machine uit te breiden.

Eventuele data staat thuis op de server en op reis op portable storage.

De draagbaarheid is belangrijk voor het heen en weer reizen naar Portugal en het werken in een buiten kantoor (tuin) dus is het handvat op de case een bonus :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3rQX2OZKCT2XojEMH1UAvLnT/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle1997
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 17:42
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/18c86o.jpg

Ik heb deze onderdelen gekozen omdat ik volgend jaar ICT wil gaan studeren op het HBO en wil gaan beginnen met pc gaming, vandaar ook de videokaart. Ik ben voor de G3258 Anniversary Edition gegaan omdat dit een goedkope, overclockbare, Intel processor is en goed genoeg zou moeten zijn voor een aantal games en programma's voor school, dit is waarschijnlijk ook het eerste onderdeel wat hieraan vervangen word.

Dan nog 128GB ssd ruimte voor programma's en games en 1TB opslag, allemaal in een mooie, niet al te grote case.

[ Voor 16% gewijzigd door Jelle1997 op 05-05-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:54
Motivatie:

Onder het mom van 'wie niet waagt, wie niet wint' en omdat het altijd leuk blijft om wat configuraties samen te stellen heb ik besloten om mee te doen. Ik ga jullie tijd niet verdoen met slappe verhalen over ex-vriendinnen, werkgerelateerde of studiedoeleinden, gameverslavingen, kapitalistische idealen of zelfs met een tenenkrommend gedicht... Nee.. ik wil gewoon winnen omdat ik het leuk vind om te tweaken (zie foto van mijn vorige pc) en mijn huidige systeem deze mogelijkheden nauwelijks biedt.

Vorige systeem:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h283/Timx2/WP_20140506_17_08_56_Pro_zpse9ae000d.jpg
Alternate lijstje:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h283/Timx2/PC%20alternate_zpsu63zsqyu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuHa
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 11:25
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/o7r1w5.png

Mocht deze configuratie winnend zijn dan zal ik overstappen van console naar pc gaming. Daarnaast zal ik hiermee software/games gaan ontwikkelen. Tevens zal tweakers.net vaak bezocht gaan worden :9. De samenstelling is voornamelijk gebaseerd op reviews/recensies van Tweakers en Alternate.

Ik ben begonnen met de CPU, de door mij gekozen AMD FX-8350 CPU heeft op Alternate veel positieve recensies waarna ik verder ben gaan zoeken naar informatie over de CPU om te bevestigen dat deze uitstekend werkt. Tevens heb ik er op aanraden van de recensies een Gigabyte moederbord geselecteerd, welke combinatie goed zou werken.

Ik heb gekozen voor de ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5, omdat dit een stille en krachtige videokaart is, waardoor ik games op hoge kwaliteit kan gaan spelen.

De Aerocool X-Warrior Devil Red Edition is gekozen, omdat deze er mooi uitziet en goed geprijsd is.
Een ADATA Premier Pro SP600 ssd in combinatie met 16gb Corsair geheugen moet ervoor zorgen dat de performance optimaal blijft en de laadtijden minimaal zijn.

Bovendien voeding, Aerocool Strike-X EN53648, omdat het zonder weinig doet 7(8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 22:47
Als eerste natuurlijk: Leuke actie! Doe ik graag aan mee!
Ik werk momenteel meestal op 'mijn' werk-laptop. Mijn eigen pc is al een tijdje overleden en de (school)netbook van mijn vriendin is nou ook niet echt fijn om mee te werken (is zij het overigens niet mee eens ;)). Een nieuwe machine zou dus goed uitkomen! Kan ik eindelijk weer echt freubelen wat ik wil!

Zie hier de pc die ik voor een budget van €999 zou bestellen. Deze pc zou voor mijn vriendin en mij gezamelijk moeten zijn en dus het beste van twee werelden moeten bevatten: een game-pc voor haar en een degelijke ontwikkel-pc met voldoende mogelijkheden voor virtual-machines voor mij! Gelukkig vragen games als Sugar Crush Candy niet al te veel grafische rekenkracht ;).

Als basis heb ik een MSI Z97 GAMING 7 moederbord genomen, welke flink wat RAM ondersteunt en standaard al twee HDMI aansluitingen biedt zodat ik twee schermen aan kan sluiten. Grafisch is de on-board video-kaart niet heel bijzonder, maar dat is momenteel ook niet nodig. Mocht mijn vriendin ineens wild gaan doen en toch games als GTA IV willen spelen, dan kunnen we altijd nog een ‘echte’ grafische kaart insteken. Verder heb ik 16GB RAM en een krachtige i7-4790S processor voor de benodigde VM-spierkracht toegevoegd. Voor opslag van het OS is een snelle SSD toegevoegd. Het liefst zou ik natuurlijk nog een extra data-hdd toegevoegd hebben, maar we moeten nu eenmaal op de centen letten. Gelukkig ben ik een tweaker en heb ik nog wel een ‘oude’ hdd op de plank liggen die ik toe kan voegen, voorlopig kunnen we dus wel vooruit :). Als laatste heb ik de fraaie Fractal Design Define R4 als behuizing en een zuinige Cool Master v550-gold voeding toegevoegd om dit alles op aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://static.toget.nl/tweakerspc.png

[ Voor 11% gewijzigd door Dracoo op 06-05-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Een stille betrouwbare alleskunner die niet te veel stroom verbruikt.

In deze mooie dead-silence case zitten enkel elementen die uiterst betrouwbaar zijn.
Dat is wat je wilt, een computer zonder gedoe. Het moederbord heeft als extra wifi en bluetooth,
de Samsung 850 pro SSD is de top en één van de betrouwbaarste, de CPU-koeler is één van de beste,
zelfs de voeding is een topper en op het moment van samenstellen in de aanbieding bij Alternate.
Bovendien zijn alle onderdelen zuinig en efficiënt.
Belangrijk voor het samenstellen van deze computer zijn de reviews van alle onderdelen die 'overal te vinden zijn op het internet' en een goede indruk geven. Uiteraard heb ik niet alleen bij tweakers.net en Alternate mijn informatie vandaan gehaald, dat zou niet objectief genoeg zijn... :)
Ik kwam er achter dat slechte moederborden bijna niet meer gemaakt worden, deze zuinige i5-4590S-processor zelfs iets beter presteert dan de 'good-old' Intel i5-2500K en alles sowieso steeds cooler wordt d:)b
Graag had ik een fancontroler ingebouwd gezien, maar dit was helaas niet mogelijk.

Componeur Alternate 999

1 CPU Koeler: Een stille en één van de beste koelers
productreview: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 review door Foritain
http://nl.hardware.info/r...gevecht-op-e-40-conclusie

2 Grafische kaart: Stille middenmoter (Vergelijkbaar met een GTX 650 en HD 7750)
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-R7-250.105887.0.html
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814150681
http://nl.hardware.info/r...-instapkaartjes-conclusie

3 Processor: Zuinige topper
http://ark.intel.com/compare/80816,52210,52214,80815
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16819116992

4 Voeding: Eén van de beste en stilste, nu in de aanbieding bij Alternate
http://nl.hardware.info/r...ma-basis-geluidsproductie

5 Behuizing: Het oog wil ook wat en de case zorgt voor een stille omgeving
productreview: Aerocool DS Cube Pink Windowed review door Foritain
http://nl.hardware.info/r...sultaten-geluidsproductie

6 Solid State Drive: De beste die er is en zeer betrouwbaar
http://www.anandtech.com/...review-enter-the-3d-era/8
reviews: Samsung gaat 3d: de nieuwe 850 Pro getest

7 Moederbord: niet een topper, maar wel top met Wifi en Bluetooth
http://www.anandtech.com/...-and-gigabyte-z97n-wifi/9

8 Harde schijf 2: 24/7 gecertificeerd, betrouwbaar, daarover zijn trouwens de meningen verdeeld
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16822236342
https://www.alternate.nl/...gs.html?articleId=1018538

9 Werkgeheugen: Lage latency 8-8-8-24 en de reviews zijn goed
productreview: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU review door Don Roberto
productreview: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU review door gekke-gerrit
https://www.alternate.nl/...gs.html?articleId=1043894

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-08 13:26
Deze setup heb ik gemaakt om een stille, kleine gamepc te krijgen, voor een casual gamer.
Ik heb niet veel ruimte om een grote kast te plaatsen

Afbeeldingslocatie: http://i147.photobucket.com/albums/r316/crazyclaws/Mobile%20Uploads/image.jpg

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox1234
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07-2020
Heb jij ook vaak het idee dat de woonkamer gehandicapt is? Wil jij ook meer dan dat je momenteel kunt vanuit je eigen bank? De computer hieronder afgebeeld is de oplossing!

Stel je eens voor, je plaatst de krachtige, compacte computer in je kast of tv-meubel en sluit hem aan je tv aan. Je drukt hierna op de powerknop en ziet het apparaat tot leven komen. Windows start snel op dankzij de SSD en i5 processor welke koel maar stil gehouden wordt door de Be Quiet! koeler. Via het draadloze toetsenbord (met touchpad) open je netflix of een film op de aangesloten externe HD's. Je speelt H265 materiaal op een 4K resolutie af, wat de GTX 960 zonder enige moeite bolwerkt. Nadat de film afgelopen is bekijk en beantwoord je je Facebook updates. Hierna start je voor de verandering niet GTA V maar Portal 2 en je pakt twee controllers, om samen met je vriend of vriendin een paar uitdagende puzzels op te lossen. En dit doe je allemaal vanuit het comfort van je eigen bank.

Ik wil graag kunnen genieten van de hierboven geschetste situatie en daarom heb ik de onderstaande droom-build gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i1065.photobucket.com/albums/u400/Remco_Vos/Tweakers%20actie_zpsue7bosot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayzzz
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:39

rayzzz

Bewerker

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pD0ZfEH.png

Allereerst beginnen we met een een redelijke processor en videokaart. Hiermee kunnen de komende 3-4 jaar de nieuwste games mee worden gespeeld in redelijke kwaliteit. Ook de 16GB Curial reepjes zijn hierbij een must, aangezien vooral sommige indie games echte memory hogs zijn.

Deze componenten zitten op een Gigabyte moederbord, want ik heb nog nooit, in mijn 15 jaar ervaring met dit merk, een kapot Gigabyte moederbord meegemaakt. Ik heb gekozen voor een moederbord met een Z97 gezien dit, samen met de i5-4570k, eventueel de mogelijkheiod biedt om over te clocken.

Daarnaast heb ik gekozen voor een 250GB Samsung SSD vanwege de hoge read/write speed en daarbij nog wat cheap storage in de vorm van een Seagate 2TB schijf.

Dit alles zit in een Zalman behuizing met een modulaire Coolermaster voeding. Beide zijn gekozen voor hun prijs/kwaliteit verhouding en inbouwgemak.

Al met al een veelzijdige setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02

1Kb

Stand alone HTPC/Streaming en transcoding in een kleine doos:)

Afbeeldingslocatie: http://i429.photobucket.com/albums/qq19/ishk1/c833645c-5cac-4a32-80d2-ed117b75f4b8_zpsqbzaof1g.png

Afbeeldingslocatie: http://i429.photobucket.com/albums/qq19/ishk1/5348af9b-ef57-4591-b946-6a50f357da8a_zps1dwc279b.png

Afbeeldingslocatie: http://i429.photobucket.com/albums/qq19/ishk1/9ca46c1a-5fcc-46b7-8cb8-7b8a2315936b_zpsdwi4oqx8.png

*Bug in software: wanneer gewisselt wordt tussen CPU coolers en er eenmaal een error is, verdwijnt deze error niet meer ondanks dat de oude cooler weer wordt gekozen.

[ Voor 17% gewijzigd door 1Kb op 05-05-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de perfecte pc voor mij ik heb een tijd geleden een upgrade ondernomen naar 1440p gamen.
Maar de hardware die ik nu heb kan dit niet aan jammer genoeg.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/gallery/YysJrcF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een super pc voor ons gezinnetje van 5!

Het leven is zo duur tegenwoordig, deze mooie extra zal een enorme hulp zijn!

Afbeeldingslocatie: http://www.12services.be/mooi.png

Dank Alternate, Tweakers, ALWAYS THE BEST ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaspolinder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-09 16:54
Dit is voor mij de perfecte PC: ideaal om apps te ontwikkelen! Lekker klein door de uATX kast! Grootse apps maken met een kleine PC! :9 Afbeeldingslocatie: http://www.klaaspolinder.nl/images/alternate.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek0809
  • Laatst online: 29-11-2024
een nieuwe pc voor mijn broertje en mij zou geweldig zijn. Nu ben ik bezig met programmeren op mijn (oudere) laptop. Deze begint echter zo traag te worden, dat wanneer ik iets wil uploaden of een wijziging maak in mijn code, hij helemaal vastloopt. Zoals ik al zei ook voor mijn broertje, omdat hij net begint met het leren programmeren van een NXT (een lego robot). Alhoewel dat met een simpel drag en drop programma gaat, loopt het programma op de huidige laptop toch steeds vast.
en natuurlijk ook een videokaart om soms een spelletje te spelen.

De huidige configuratie heeft de mogelijkheid om nog uitgebreid te worden met een extra videokaart en een SLI bridge, zodat als over enkele jaren, wanneer programma's weer hogere systeemvereisten zullen hebben, we alleen maar een extra videokaart erbij hoeven te stoppen.
Er zit ook maar 1 SSD in van 250 GB. stel dat we meer nodig hebben, kan er altijd nog een makkelijk bijgezet worden. Deze is ook alleen maar voor programma's, omdat de rest van onze documenten op een NAS staan.
Afbeeldingslocatie: http://seiwa.nl/thumbtweakers.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Ik ben begonnen bij de case, hier moet natuurlijk alles in passen. De Define R4 ziet er prachtig uit en heeft ruimte voor alle componenten, ik kies voor de witte versie met een zij-window, zo'n prachtcomputer moet er natuurlijk ook goed uit zien.
  • Een Asus moederbord: betrouwbaar en later heb je veel mogelijkheden om eventueel uit te breiden.
  • De strijd voor de GPU ging natuurlijk tussen AMD en Nvidia, tussen de GTX960 en de R9 280(X). Het is uiteindelijk de R9 280 geworden, om net onder de €999 te blijven. Daarnaast passen de witte kleuren ook weer goed, wanneer je een kijkje neemt door de glazen window.
  • Als processor heb ik de veel geprezen i5-4670K gekozen, die goede prestaties leert en gemaakt is om te overclocken. Een tweaker kun je nergens blijer mee maken :) Een i7 was zeker niet nodig, in dit systeem is met mijn gebruik eerder de GPU de bottleneck.
  • Uit ervaring blijkt 8 GB RAM voldoende, daarnaast is een toekomstige upgrade naar 16 GB makkelijk door de 4 RAM slots van de Asus. Daarnaast passen ze mooi bij de kleuren van de build.
  • De Crucial BX100 SSD was een no-brainer voor mij: de laagste prijs per GB en de performance is in de praktijk eigenlijk niet te onderscheiden van duurdere modellen.
  • Een simpele voeding van 600 Watt is voldoende, aansluiten en niet meer naar omkijken, de reviews over de betrouwbaarheid zijn prima, dus dit lijkt me een gedegen keuze.
  • Een koeler heb ik erbij gedaan om de CPU te kunnen overclocken, wat zeker de bedoeling is met een i5-K versie. De prijs is gunstig en de reviews waren goed. Een mooie manier om de stock-cooler te vervangem.
Dit is een krachtige allround machine, die nergens concessies doet en extra's heeft als een mooi uiterlijk en een ruime 500GB ssd.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1zl3olg.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 13:47 . Reden: IMG werkt nog niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempai
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-08 10:10
Ik ga er ook maar eens voor.
De build:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/208d7873142f34cf8ae89dc5946299ca.png

Motivatie:
Ik ben een RTS Speler, speel vooral Starcraft 2. Graphics zijn niet enorm belangrijk voor mijn build, het belangrijkste is de CPU. Daarom kies ik voor een i5 4690k. i5 is voor gaming perfect, meeste games ondersteunen niet meer dan 2 à 3 threads, en een i7 is bijna hetzelfde als i5, maar dan met hyperthreading. SSD is niet nodig, het helpt alleen maar bij laden, ik heb liever veel betere performance dan die minuut die ik er mee win.
De kast moet gewoon alles in passen. De looks boeien mij heel weinig! Infact, hoe lelijker de kast, des te minder kans dat hij gestolen word toch? :P

Succes iedereen! Moge de beste build winnen :).

[ Voor 10% gewijzigd door Sempai op 05-05-2015 13:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvBst
  • Laatst online: 14-07 12:28
Dit zou mijn config zijn;
Afbeeldingslocatie: http://i1341.photobucket.com/albums/o742/MichelvBst/Alternate_compu_zpsc9gbrxet.jpg

Processor
Snelle multicore processor, goed voor gaming maar ook eventueel video encoding en CAD is zeker mogelijk
Moederbord
Betrouwbaar MSI moederbord met 4 sterren rating op Tweakers
Videokaart
Een Asus Strix GTX 960, meer dan genoeg voor full HD gaming en ook nog eens H265 hardware decoding
Daarbij kunnen de fans stil gezet worden tijdens lage belasting wat het geluidniveau ten goede komt
CPU koeler
De CPU koeler met de beste prijs/prestatie verhouding van het moment
SSD
Omdat ik de computer in i.c.m. een NAS gebruik hoeft de SSD niet groot te zijn, een besturingssyteem, mediaplayer software (Kodi/Plex) en ruimte voor 2-3 games.
Gezien de verschillen in snelheid van SSD's tegenwoordig dicht bij elkaar ligt ga ik voor een goedkope maar zeer goede BX100 van Crucial
Behuizing
De behuizing tenslotte is een strakke mini-ITX cube van Antec, niet zo duur als een Node 304 maar toch zeker zo mooi.

Een perfecte setup voor;
  • Full HD gaming op de TV
  • Als mediacenter i.c.m. mijn NAS
  • Game streaming naar mijn tablet of TV boven met Android mediaspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennietgoed
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-04 12:39
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/5l3tl1.jpg

Toelichting:
Een unlocked processor omdat het prijsverschil met locked nihil is en er zeker een meerwaarde aan zit.
120GB SSD als boot disk met een HDD als opslag.
Willekeurige behuizing maar wel een scythe for de CPU om alles mooi koel te houden.
16GB PC3-14900 werkgeheugen, meer dan genoeg voor geruime tijd lijkt mij.
630W voeding met bronze plus om in ieder geval volgend jaar ook nog genoeg stroom te hebben voor deze samenstelling.
Redelijk moederbord welke past bij de processor en de gaka.
960GTX om weer een paar jaar door te kunnen met games.

Motivatie:
Ik zou een nieuwe computer in huis willen zodat ik multiplayer met mijn vriendin kan spelen in plaats van haar elke keer achter de computer weg te moeten trappen als ik even wil spelen. Destijds heeft mijn vriendin er voor gekozen om een laptop aan te schaffen ipv een redelijke pc, tegen mijn advies in, en nu zit ik met de gebakken peren omdat de laptop niet snel genoeg is. Het is net alsof je aan je vriendin vraagt of ze ook een ijsje wilt waarop zij nee antwoord en uiteindelijk eindigt ze alsnog met het ijsje, typisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:56
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xPGwSnh.png
Met het idee van een relatief zuinige en stille game-pc ben ik tot bovenstaande configuratie gekomen. Het systeem is gebaseerd op het AMD platform omdat een i5 van €200+ een te groot deel van het budget in neemt en concessies op het gebied van de videokaart tot gevolg zou hebben. Een goedkopere AMD videokaart is een alternatief, maar deze zijn niet echt stil of zuinig te noemen. De hexa core van AMD heeft echter genoeg rekenkracht om geen bottleneck te zijn voor de prestaties van de GTX960. De keus voor het werkgeheugen is deels gebaseerd op de Best-buy guide, daarnaast heeft Crucial een goede website waarbij meteen gecheckt kan worden of het gekozen geheugen compatibel is met het moederbord. Voor nu is 8GB voldoende, maar er zijn nog twee geheugensloten vrij op het moederbord en er is dus mogelijkheid tot het bijplaatsen van geheugen.

Voor het OS en de applicaties is een 250GB SSD van Samsung inbegrepen, met als gevolg het vereiste voor een sata600 poort op het moederbord om deze vol te kunnen benutten. De twee 1TB harde schijven worden in RAID1 geconfigureerd voor de opslag van mijn zorgvuldig samengestelde FLAC muziekcollectie; het zou zonde zijn om deze te verliezen door een defecte harde schijf.

Om het geheel te huisvesten en te koelen is gekozen voor een after-market CPU-koeler en behuizing van Coolermaster. Bij het uitzoeken van de kast sprak de geluids-geïsoleerde Silencio lijn mij erg aan. De gekozen 452 biedt genoeg ruimte voor CPU-koeler en videokaart. Door gebruik te maken van de builder van PCPartPicker is het benodigd vermogen afgeschat en heb ik voor een 550 watt voeding met 80-plus Gold certificaat van Coolermaster gekozen. Eenzelfde tool zou een goede toevoeging zijn op de samenstelfunctie van de Alternate website.
Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal! :)

Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.

Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!