[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:
  • 68.988 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooQer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03-2020
Een brute Micro-ATX build in een héél leuke case die mooi bij de tv kan staan ... het raampje in de case laat de rode accenten :P van de moederbord en het geheugen goed zien. De videokaart maakt het mogelijk om lekker te gamen op een full-hd tv 8). Verder is de build goed overclockbaar en makkelijk uit te breiden en dit maakt hem de ultieme pc voor mij. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UhdtcTi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkPhotography
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-06-2022
Dit is mijn systeem. Hij komt bij de tv te staan in een kast met glazen deuren (vandaar de kast met een raampje) Als OS komt er SteamOS er op zodat ik op mijn tv kan gamen. Ik zal alleen een gamecontroller moeten aanschaffen.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/rc4s9c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamnemeth0
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-08 15:59
Hallo,

I would like to participate on this game with my imaginary build.
As you can see on the attached picture 999 euro was enough to "build" a stylish
and strong, but not overkill PC.

If I would win this PC I would use it for both work and gaming, that's why I choose an i5 CPU and a 960 GTX
As prospective designer the aesthetics is also important for me that's why I picked green and black part together in an elegant, but not too expensive case with a window.

I think this is a really great opportunity, and we will have a really happy tweaker at the and of this game ^^
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/k3u9v6.png

[ Voor 6% gewijzigd door adamnemeth0 op 10-05-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 07:34

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Alternate Ultieme Server
Mijn huidige knutselserver is al weer een tijd aan vervanging toe. Dit moet echt een manusje van alles gaan worden zodat ik lekker kan experimenteren met Virtuele Machines. Of het weer ESXi wordt of deze keer toch Microsoft Hyper-V Server (2012) dat heb ik nog niet besloten. De machine is in ieder geval klaar voor beide opties.

Wat ik wil gaan draaien vraag je? Best wel een hoop ;) Naast de hypervisor komt er mijn FreeNAS op te draaien. In deze setup zitten er nog geen schijven bij van enige grootte, maar die prik ik over uit mijn huidige server. Wat is een NAS zonder content? Juist, daarom wil ik gaan experimenteren met CoreOS en docker om dat onder de knie te krijgen en containers aan te maken voor zaken als CouchPotato, Sickbeard etc. Ook zet ik de TV-capture kaart uit mijn huidige servertje over zodat ik een TV-server kan maken zodat ik op al mijn devices (via DLNA) TV kan kijken, dat vraagt uiteraard om een aparte VM om dat voor elkaar te boksen.

Om al die verschillende zaken op een veilige manier te scheiden, ga ik pfSense firewall draaien die de netwerken/VLAN configuratie voor zijn rekening neemt. De FreeRadius package van pfSense gaat zorgen voor een dynamische VLAN toewijzing. Vind ik je niet leuk, dan kom je in het gasten VLAN >:) Uiteraard wil ik vanuit de hele wereld op mijn netwerk kunnen, daarom gaat er ook een VPN server komen die toegang gaat bieden via OpenVPN en IPSEC (evt. L2TP/IPSEC).

Ik heb nog veeel meer ideeen die ik wil gaan uitvoeren op deze server. Bijvoorbeeld testen met het opzetten van een Continuous Delivery software straat. Elk weekend komen er ideeen bij, dus als ik dit juweeltje krijg, ben ik het komende jaar onder de pannen :*)

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van fanatieke gamer (Counter strike 1.6) naar fanatieke vader.
Gamen zat er langere tijd niet meer in. Nu er af en toe weer wat vrije tijd is, kruipt het bloed waar het gaan kan.

Meteen viel mijn oog op de oude liefde onder de games; Counterstrike GO. Dit is Counterstrike 1.6 in een nieuw jasje. Af en toe een potje Counterstrike GO met vrienden. De skills zijn er nog ;) . Ik beleef er veel plezier aan.

Helaas laat mijn computer mij nogal eens in de steek. Dit spel schijnt nogal cpu afhankelijk te zijn (vandaar de keuze voor de i5 4670k). Met mijn dualcore pc uit 2008 loopt dit spel niet altijd even soepel.

Daar waar ik CS 1.6 kon spelen op een aardappelkistje met een paar snoeren erin, vraagt deze game meer.
Een hardware update is hard nodig! Dus toen ik tegen deze ludieke actie van Alternate/Tweakers aanliep dacht ik: NIET GESCHOTEN NOOIT EEN HEADSHOT ;)

Met mijn droom-setup loopt deze game op rolletjes! Ik kan mij echter niet meer verschuilen achter het
excuus fps drops.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/905/7ZOwNQ.png

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreachedMeat
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05-2015
De ultieme werk pc voor mij. Een pc die alles moet doen voor mij buiten gamen. En waar ik zeker 5+ jaar mee verder kan zonder up te graden. Heb gekozen voor b85 vanguard van Asus omwille van de video outputs op het moederbord, hij heeft displayport, hdm, dvi en vga. Plus het moederbord ondersteunt ook weergave op 3 monitoren simultaan(heb wel niet gevonden of dit met elk van de uitgangen werkt).

Aangezien er geen dedicated gpu aanwezig is, heb ik gekozen voor een stijlvolle case van lian-li in plaats van een case met wat meer airflow.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/hndvq3dj5/alternate_stijn.png
how to do a screenshot on a pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Voor mij is de keuze niet gevallen op een dik gamingsysteem wat precies binnen de 999 euro zou passen. Ik heb mijn best gedaan om een homelab server samen te stellen. Op deze server zouden enkele VM's moeten kunnen draaien. Qua OS ben ik er nog niet uit of ik gewoon Server 2012 met Hyper-V role zou installeren, of een echte hypervisor (bij voorkeur XenServer). Op Server 2012 zou ik er ook een ARMA 3 server op kunnen hosten, met redelijke prestaties. Op de hypervisor zou ik minder overhead kwijt zijn aan het OS.

In ieder geval is dit de hardware die ik hiervoor zou uitkiezen. De behuizing is klein en onopvallend. De hardware is krachtig, en twee harde schijven in RAID 0 zorgen voor redelijk snelle opslag. Dat een RAID 0 array kwetsbaar is maakt niet echt uit; het is immers slechts een homelab waar geen belangrijke data op staat.

Voor een arme student in de IT is een homelab erg nuttig en leuk, maar helaas ook te duur om zo even aan te schaffen. Ik hoop deze actie te winnen en dat deze pc mijn IT vaardigheden naar nieuwe hoogtes zal tillen! ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21874626/tweakers_actie_alternate_pc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:58
Afbeeldingslocatie: http://www.primator.nl/Alternate_primator_small.jpg

Motivatie:
Geen zielig verhaal of noodzaak, maar pure luxe. Een dedicated PC voor mijn Home Lab. Als IT-er ben je namelijk nooit klaar met studeren. Met alleen de boeken kom ik er niet, wil het ook in het echt gezien en gedaan hebben.
Vlotte i5 processor (i7 viel buiten het gestelde budget) met veel geheugen voor de VM’s. SSD voor OS, en 2TB in RAID 0 voor de VM’s. Is geen belangrijke data, dus bij kapotte disk geen man over bord. Extra netwerkkaart voor scheiding data en management. De onboard videokaart is voldoende. Alleen nodig bij de installatie, draait daarna toch headless). Verder een stille voeding en processor koeling om het lawaai binnen de perken te houden (en het meissie te plezieren). Ook geen DVD oid, installatie gaat via USB.
OS staat niet op de lijst, wordt namelijk Windows Hyper-V server 2012R2.

If only ….

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:39

M4rk

Doet dingen met spullen

Veelzijdige machine, in staat om de virtuals te draaien die ik voor mijn werk gebruik. Daarnaast genoeg capaciteit over voor eclipse gebaseerde development omgevingen.

Daarnaast is het meer dan mogelijk om op deze machine een spelletje te spelen. Ik game niet vaak, maar als ik aan het gamen ga wil ik wel een goede beleving.

Config Alternate

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldweijn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2020
Beste Tweakers,

Ik verdien deze nieuwe mooie samengestelde pc, omdat er op mijn huidige pc een vervelende FIFA vloek rust. Ik weet namelijk voor 100% zeker dat ik bij de top hoor van de online FIFA community, maar toch blijf ik raadselachtig potje na potje verliezen. Het kan niet anders dan dat mijn huidige pc bugs veroorzaakt in FIFA 15 en in mijn controller.

Op beslissende momenten lijkt de analoge stick op "inverse" (of iets dergelijks) te gaan, waardoor een paas totaal de verkeerde kant op gaat dan waar ik op richt. Daarnaast wordt er zeer vaak toevallig in de 90ste minuut door tegenstanders gescoord, wat uiteraard veroorzaakt wordt redenen die buiten mijn speelwijze vallen.

Ik kan nog vele van deze fouten opnoemen, maar dan zal dit de 300 woorden overschrijden en van het beschrijven van deze bugs word ik al ongelukkig, want mijn huidige pc is dus totaal onbruikbaar op het moment. Laat mij alstublieft deze nieuwe pc winnen, waardoor ik weer vrolijk FIFA kan spelen. Mijn meubilair zal hier ook baat bij hebben. Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/PC_tot_999euro.jpg

Groeten Ronald Weijn

[ Voor 7% gewijzigd door ronaldweijn op 11-05-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:26
Mijn ideale config.
Een stille pc met maximale kracht voor de prijs. De r9 290x is de meeste bang for buck op het moment. De tegenhanger is de gtx 970, maar die zal met hogere resoluties tegen een muur gaan lopen.
Een i5 is meer dan genoeg voor gamen en daar tegenover is 8GB op het moment nog steeds ruim voldoende. Om de warmte van de grafische kaart in te dammen voor de processor heb ik er een losse koeler bij genomen welke het prima aan zal kunnen.

Waarom ik zou moeten winnen? Zodat mijn vrouw ook eindelijk weer eens een goede game pc heeft staan. De dual core AMD 6000+ met HD5770 vapor-x is echt niet meer van deze tijd.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SU1YF3aCFUYI6fXTAbM78744/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Ten eerste, supergoede actie! Een PC samenstellen is altijd een leuke klus. Zelf werk ik momenteel op mijn laptop, nadat mijn PC het 2 maanden geleden heeft begeven. Dit heeft helaas een aantal nadelen, met name de geluidsproductie loopt nogal uit de hand. Daarom heb ik ervoor gekozen er een stil systeem van te maken.

De configuratie verdient nog verdere uitleg, met name omdat er een aantal essentiële onderdelen ontbreken. De SSD en videokaart uit mijn oude PC werken namelijk nog prima, waardoor ik enkel voor een simpele HDD heb gekozen. Ook Windows 8.1 is geïnstalleerd, dus het zou overbodig zijn deze nogmaals aan te schaffen.

Als laatst nog het doel van mijn configuratie. Momenteel ben ik bezig met de afronding van mijn studie, en de snelle processor zal ervoor zorgen dat ik mijn simulatiemodellen een stuk sneller kan runnen. Gaming zal er nog even niet van komen, maar zodra mijn thesis is ingeleverd zal daar spoedig verandering in komen. En daarnaast is het natuurlijk een heerlijke afleiding om lekker aan mijn PC te sleutelen.

Succes met de selectie!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P8dDRJP.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mlancee op 13-05-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn199/Lars_Heeneman/PC_zpsojxqdrgf.png

goede gaming computer voor een prijs onder de 999 euro in de minimale onderdelen stond er geen video kaart bij dus die heb ik niet genomen voor mijn budget.
je kan hier leuk mee gamen of gewoon gebruiken als thuis computer.

De beste computer voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 20:37
Sinds januari dit jaar woon ik kamers. Dit is allemaal erg leuk, helaas woon ik op 6m2. Hier kon mijn computer niet naartoe, want dit is een tower pc die flink wat ruimte meeneemt. Als student heb je ook altijd een geldtekort dus een nieuwe computer zit er niet in.

Toen ik deze actie zag, dacht ik: "Wow dit is gewoon voor mij gemaakt". Nu heb ik hier een computer samengesteld die een een heel stuk kleiner is en zo beter past in mn kamer. Ondanks de grootte heeft hij flink wat power heeft. In ieder geval genoeg om casual op te gamen zonder lag en wachttijden.

Aan de hand van de best buy guides heb ik dit systeem samengesteld, een windows kopie kan ik als student krijgen dus dit is niet nodig.

Mijn inzet met deze build was een kleine, krachtige, stille computer. Met een i5, ssd en gtx 960 is het voor mij meer dan snel genoeg. En door het Mini ITX moederbord met bijpassende kast is hij ook nog eens klein. Een losse cpu koeler is gekozen om het systeem stiller te maken. Al met al denk ik dat dit redelijk gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VAUA4m7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_Unal
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-02-2022
Hierbij mijn inzending. Mijn motivatie is eigenlijk hoop:). Ik heb nog nooit iets gewonnen, maar je blijft toch altijd wel hopen. Maar als je teveel hoop kan je ook nog eens wanhopig worden ;(.

Ik hoop deze systeem te kunnen winnen, zodat ik mijn MSI game laptop van 6 jaar oud kan vervangen. Ik speel vooral Dota2. Mijn laptop zit op low settings rond de 60fps:) en spellen als farcry4 en gta zijn hier dus natuurlijk niet te spelen. Ik zou dus als ik zou winnen vooral de recente spellen willen spelen. Het zou voor mij een ultieme zomer worden. Ik heb al een monitor die ik aansluit op mijn laptop waarvan het scherm lelijke streepjes heeft gekregen. Mijn monitor mx239h van Asus zou op deze samenstelling van Alternate gruwelijk tot zijn recht komen. Momenteel wil ik dus eigenlijk een nieuwe wereld verkennen namelijk ''gamen''. Ik denk dat het leven wel meer te bieden heeft dan Dota2 :9~. Verder is het bemachtigen van de MSI z97s moederbord een droom. Ik heb voor een behuizing gekozen met glas, het is toch zonde om deze leuke onderdelen niet te kunnen bekijken? Ik zou hiervan een voldaan gevoel krijgen:)

Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/2/AABTATMqemphhlWj0PSlMhfAbR5P8xhLg08x9Ukj8-K7rQ/12/66334176/jpeg/1024x768/3/1431349200/0/2/gamepc%20alternate%21%20winnen.JPG/CODb0B8gASACIAMgBCAFKAEoAg/fDYkHBJuBO4icLT_tT24pmpX1eESiJp5avM6RBmaZvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 22:59
Mooie systeem samensteller.
Ik mis alleen wat filters als je bijvoorbeeld op prijs sorteert en een bepaald merk zoekt, handig zou kunnen zijn om de producten default al op prijs te sorteren binnen 1 merk.

Lekker snelle compacte game /werk pc. De combinatie Intel en Nvidia is al jaren voor mij een winnaar.
Toch nog een brander, ja doordat ik al jaren bezig ben met het digitaliseren van mijn cd collectie maar dat zal ook nog wel een paar jaar duren :)
Omdat de pc in de woonkamer staat is het wel zo fijn dat hij een beetje stil is dus een be-quiet voeding en een ssd als de pc eenmaal draait nog eens kijken of er genoeg ruimte is voor een stillere cpu cooler.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5278672/alternate.png

Onder de € 999,- inclusief os is het niet een plaatje :)

[ Voor 40% gewijzigd door Bpje op 16-05-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Ik heb gekozen voor een vrij regulier systeem die toch aardig wat paardenkracht kent.
Een 970 om lekker te kunnen gamen, de keuze is op ASUS gevallen omdat deze lekker stil schijnt te zijn.
8GB ram omdat die ruim voldoende is voor browsen en een game.
Geen SSD omdat ik niet denk die nodig te hebben, is altijd nog mogelijk in de toekomst door dit moederbord (is de opvolger van de B5, ook een zeer goed moederbord)
Vervolgens gekozen voor een goedkope kast, deze gaat toch onder het bureau maar wel met 3 extra case fans voor de extra koeling.
Geen K processor omdat ik een leek ben met overklokken en ik mn handen er dus ook niet aan wil branden.
En de g750m voeding, semi modulair, kan dus kiezen hoeveel HDD stekkertjes ik wil.
En als laatste een goedkope processor koeler dit toch in dit budget past maar uitstekende koeling prestaties neerzet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tMIdUE4.png

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolfkiss
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Mijn huidige 5 jaar oude systeem is hard aan vervanging toe, met de hoeveelheid games die ik nog in mijn steam lijst heb staan. En gezien de vrienden en familie van mijn vriendin steeds meer beginnen te kijken van "wanneer vraag je haar eens?" ga ik voorlopig geen geld hebben om dat zelf te kunnen doen :P

De onderdelen die ik gekozen heb zijn allemaal zwart/rood gekleurd (behalve de SSD maar die mag achter de motherboard tray), en gestoken in de erg mooie Define R5 met zij window, zodat het ook allemaal zichtbaar is. Modulaire voeding om de kabels uit de weg te houden. Helaas is de Fractal Design Define S nog niet verkrijgbaar in nederland, dit zou wat meer ruimte in de kast creeeren.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v385/-NC-Basalisk/AlternateComputer.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moekser
  • Laatst online: 08-02-2023
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2rlyq1h.png

Mijn interesse voor al het digitale was al vroeg gewekt,
22 jaar geleden zag ik voor het eerst pixels over een scherm heen dansen.
En wat bleek.. de pixels werden bestuurd door mijn vader en broer!

Eerst Pong en al snel volgden Mario en Zelda; verder nog een legioen aan nieuwe franchises die ik tot bloei heb zien komen in de volgende jaren.

Ik werk inmiddels, volg daarnaast nog een opleiding en heb iemand die een speciaal plekje heeft verdient.

Echter... 1 ding ontbreekt:

Ik die de knop indruk van een nieuw bakbeest!

De pc die zachtjes begint te blazen en met een zachte edoch schelle piep laat weten dat alle systemen goed zijn, en dat het kleine jongetje van 7 met zijn onbrensde fantasie wakker kan worden gemaakt voor het ontdekken van nieuwe werelden en nieuwe kansen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

Vector
PC Builder

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/I2iKixgDa4iM4vfwhy96cGtY/full.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/C1uajnbLbYGLUKw45Z4e9CMM/full.png

De Enermax Vector VectorWorks PC:

2 vliegen in 1 klap oOo
Mijn vriendin is Intrieur vormgever en werkt daarom veel met Vectorworks. Om daarmee goed te kunnen werken heb je een aardige PC nodig. Mijn oude Dell M3600 met Quadro voldoet al lang niet meer maar moest voor school toch gebruikt worden. Nu ze afgestudeerd is en met mij samenwoont hoeft ze dr laptop niet meer te gebruiken.

Nu gebruikt ze voor haar ontwerptaken mijn oude game PC, maar dat is ook niet de nieuwste meer (Phenom2 940, HD4870, 4Gb Ram) Om hem nog een beetje te redden wil ik nog een SSD inbouwen maar dit zal ook niet alles helpen. En ze heeft het programma nog echt nodig om nieuwe ontwerpen te maken voor d'r portfolio, want een goede baan heeft ze jammergenoeg nog niet. -O-

Nu is het grote voordeel van renderen met Vectorworks dat het best werkt op GeForce kaarten (dus niet Quadro). Hier wordt ook het meest op getest door de developers. De keuze is geworden een: GTX960, hiervoor hebben we dus automatisch een goed game systeem te pakken >:)

De processor, SSD en het werkgehuigen zijn natuurlijk een belangrijke componenten om goede performance te halen. Daarom een snelle i5, 16GB werkgeheugen (op een Gaming Mobo) en een super SSD.

Vectorworks en ook Indesign, Photoshop en SketchUp moeten hier gewoon lekker op kunnen draaien.

Natuurlijk zullen mijn bescheiden games als Baldur's Gate EE, Neverwinter Nights 2 en This war op mine hier ook als een speer op draaien.

Als voeding heb ik de door the Mask veel geadviseerde Seasonic S12G gekozen. En last but not least de kast: De Enermax iVektor, de naam was al genoeg om overstag te gaan. En de witte kleur is voor m'n vriendin.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze pc samengesteld omdat ik hiermee een grote upgrade maak, Ik heb door de jaren heen geprobeerd te upgraden. Alleen finalcieel zat het niet mee. Als ik zou winnen zou ik weer mijn editing, en gaming weer kunnen oppakken. Virtualiseren zal hem nog niet helemaal lukken met de 8GB maar daar kan ik zelf wel wat op vinden. Ook GL aan de andere mensen die zich hebben ingeschreven.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QgDNOlG.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dlOndyK.png

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Afbeeldingslocatie: http://www.van-belle.com/images/Naamloos.jpg
een Amd fx6150 omdat deze prijs performance goed ligt.
Misschien iets trager in cpu performance t.o.v. de intel I5, maar dat compenseer ik weer met de beeldkaart, een nvidia 970 kaartje en natuurlijk ssd schijf, deze combinatie scheelt vaak veel lagg in games en 16Gb geheugen en een goed moederboard.

[ Voor 53% gewijzigd door Thc_Nbl op 11-05-2015 16:39 ]

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim476321
  • Laatst online: 08-04-2024
een maand geleden is mijn eigen computer kapot gegaan. Het geld voor een nieuwe heb ik niet. Na een ongeluk van 2 weken geleden kan ik niet meer zonder computer en word ik gek (mijn vrienden ook want ik kom nu elke dag bij hun gamen)

Met de GTX960 kunnen games lekker vloeiend op hoge settings draaien. met de i7 weet ik dat ik nog een paar jaar vooruit kan. 8gb ram is voldoende voor gamen.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img673/8059/l62kru.png

[ Voor 30% gewijzigd door tim476321 op 11-05-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alecjw87
  • Laatst online: 09-07-2015
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/35l7zfo.jpg

Ik heb gekozen voor een snelle intel core i7 met 16GB Ram en Gigabyte GeForce Grafische kaart.

Omdat mijn laptop die ik nu heb (Dell inspiron 15 3521) vrijwel te sloom is om Adobe After Effects FATSOENLIJK te draaien, en om High-end games te spelen zou dit een enorme (fijne) upgrade zijn _/-\o_ .
Windows+Licentie heb ik zelf nog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veening
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 19:35
Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Ik zou graag een vervanging willen voor mijn laptop voor het gamen. Voor de gewone taken voldoet hij prima maar met games trekt hij het gewoon niet. Ik moet hiervoor al alle externe monitoren loskoppelen en zelfs met de resolutie van 1366x768 op de laptop zelf heeft hij het al moeilijk.
Ik heb voor deze vervanging voor een AMD R9 290 gekozen omdat deze met zijn 4 gb vram en ondersteuning voor Eyefinity prima in staat is mijn 3 schermen van 1600x1200 aan te sturen, ook met zware games. Deze is gepaard met een AMD FX6300, zes cores zodat ik wel lekker mijn multitask gedrag kan aanhouden zonder het budget voor een flinke i5 of i7 te moeten reserveren. Wetende dat AMDs ontzettende heethoofden kunnen zijn en de standaardkoelers ontzettend luidruchtig zijn word deze uitgerust met waterkoeling, dit zou eventueel ook nog wat ruimte voor overclocken moeten overlaten. Doe hier nog 16gb RAM bij en je hebt een flink snel systeem.
Natuurlijk moet hier ook nog wat opslag bij. Deze bestaat uit een 250 gb SSD van Crucial voor het OS en de meest gespeelde games en een 1 Tb schijf van Western Digital voor de overige games, muziek, films en wat er maar meer van grote bestanden op mijn pad komt.
Dit alles wordt word voorzien van een Antec VP700P voorzienvan prik en in een Cooler Master N400 behuizing gedaan, een mooie strakke behuizing zonder al te veel poespas.
Ook aan een belangrijk stuk randapparatuur is gedacht voor het gamen: een Xbox One controller gezien de sticks van mijn huidige 360 controller het langzaam aan begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Reden dat ik voor deze setup ga, is dat deze lekker compact is, en ik de ruimte tegenwoordig goed kan gebruiken. Door de compactheid zal je niet gauw zien dat het game pc is, maar dan komen mensen dan gauw genoeg achter. Het is dus een wolf in schaaps kleren. Ik wil me meer richten met deze pc op het simulatie gebied dan op het first person games en shooters. Dit computertje wil ik ook meer inzetten om hem ergens mee naar toe te nemen. Dus compact moet ie zijn, en daarbij wil ik hem ook delen, dus dat meer mensen er ook mee kunnen gamen, en kunnen ervaren hoe het is om met dit ding te werken. En daarbij, mijn eigen pc is onderhand wel aan vervanging toe, het uiterlijk is mooi, maar het binnenwerk wil niet echt meer.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d0OqpAO.jpg

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4KLDZW5.png
GTX 970: geweldige kaart voor deze prijs.
i5 4460: locked i5 is meer dan genoeg voor gamen, en hij hoort thuis in deze budgetrange.
CM V650: semi modular, gold efficiency, genoeg watts, wat heb je nog meer nodig?
N200: Een behuizing is een doos die niks met peformance doet, maar deze heeft nog een raampje omdat het kan ;)
850 evo: geweldige SSD voor lekker snelle storage en 250 gb is genoeg om een paar games bij te doen.
H97M pro4: Gewoon een lekker simpel bord van AsRock maar heeft alles wat je nodig hebt.
8Gb RAM: Ram is ram en 8Gb is alles wat je nodig hebt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyota
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 02:58
Ik heb dit systeem samengesteld als test systeem en misschien als ik het testen wat beu ben als game systeem (indien ik plots terug zou beginnen gamen). Ik zou graag nieuwe dingen testen zonder gevaar te lopen op mijn huidig systeem.
De testen zijn dan onder andere OpenBSD installeren, linux installeren(Arch of Debian).
Daarna wil ik met de geïnstalleerde OS’en wat verder testen.

Met OpenBSD wil ik onder andere een Git-server opdraaien met een Web client. Eigen software die ik wil schrijven installeren en testen op de server.

Met linux wil ik een wat stabieler systeem die vooral zal gebruikt worden om programma’s te schrijven en als file server die ik in mijn LAN wil gebruiken. Indien ik hierover tevreden ben zal ik dit ook openstellen naar de buitenwereld zodanig het een soort Onedrive / Dropbox wordt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Crxgdii.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Ploeger
  • Laatst online: 29-11-2024
Het lijkt mij echt geweldig als ik deze pc krijg ik wil deze echt zo graag, want mijn laptop is echt toe aan vervanging hij was eerst redelijk goed maar ik kan niet fatsoenlijk games meer spelen of hij loopt weer vast. ik heb al een tijdje deze pc samengesteld en was al aan het sparen en hoorde van een vriend van mij dat deze actie er was en dacht dat scheelt me echt heel wat, want als ik het zelf zou moeten betalen was ik over 2 jaar pas klaar met sparen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y6swrN1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag van mijn ouders zelf geen game pc kopen, want dat vinden ze te duur.
nu mijn xbox de geest heeft gegeven kan ik het niet meer volhouden. Ik wil een game pc!!!

De i5 is krachtig genoeg voor games.
met de gtx970 kan die games op hoge settings weergeven.
de waterkoeling zorgt dat hij niet te warm wordt. (Komt mooi uit want ik zou de 1e maand 24/7 gamen)

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/i/iprTDG51p
(Totaalprijs: €979.48)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minibois
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-03-2021
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZrBjZ6k.png

Ik zou dit maken omdat het mij een goede build lijkt.
Zelf heb ik me niet echt gehouden aan een bepaald thema, of wat dan ook.
De PSU is niet genoeg voor SLI, maar wel voor als het ge-upgrade wordt naar een andere GPU (als van de nieuwe AMD series).

De CPU is heel goed voor gaming en ik vond het niet nodig een overclockable CPU te nemen. Wel heb ik een Z97 board genomen zodat dat goed te upgraden is.
De GTX 970 heb ik genomen, over de R9 290x, omdat ik alleen op 1080p zou gaan gamen.

Deze PC gaat gebruikt worden voor gaming (eigenlijk alleen modded Skyrim en misschien nog iets anders), dus 1 256GB SSD is zat. Ook word het gebruikt voor image editing (Gimp gebruiken) en game dev, maar ik vond het niet waard daarvoor een i7 te nemen.

EDIT: Ook zal het wel cool zijn als ik dit won, omdat mijn PC nu erg slecht is :P
Een dual core AMD, 8GB RAM op 1333MHz en meer slechte dingen..
Het is nu erg moeilijk image manipulation te doen en gamen is vrijwel onmogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door minibois op 11-05-2015 21:04 . Reden: Extra details ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decoach
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Dit is mijn systeem dat mijn PC uit 2008 (!) moet gaan vervangen ;w . Ik moet voor mijn werk rapportages maken met PowerBI dus een setup met veel geheugen en een snelle processor is ideaal als ik af en toe thuis wil werken. Daarnaast zal deze computer ook geschikt moeten zijn om later dit jaar Star Wars Battlefront te spelen :9 Voor de bulkopslag heb ik nog voldoende harde schijven liggen om films/series/muziek enzo op kwijt te kunnen dus die heb ik nu niet aan dit systeem toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LdfFkM2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-08 16:53
Een strakke game / allround PC, een R9 290 omdat ik Battlefield speel, en dit sowieso in elk spel goed uit de verf komt (zeker op 1080p is hij ruim voldoende). Een snelle PC moet ook stil zijn, daarom een Corsair Obsidian 350D en de Hyper 212 EVO. Voor velen waarschijnlijk overbodige luxe: Een 650W Platinum voeding en misschien tegenstrijdig met de niet-zo-zuinige R9 290. Een SSD hoort in een snelle build en voor massaopslag gebruik ik externe hardeschijven. Ik zou liever willen investeren in een goede NAS dan interne schijven.
Z97M voor OC op de i5 4670k, Z97 en Z87 scheelde vrijwel niks in prijs, en het budget liet de Z97 toe.
mATX build. SLI/CrossFire kan nog steeds met twee kaarten. Meer dan dit doen de meesten toch niet en het kleine formaat staat mij aan. 8GB Geheugen behoeft geen uitleg. Voldoende voor een i5, twee latjes dus ruimte voor twee extra.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GTSAAJP.png

[ Voor 6% gewijzigd door wout123 op 11-05-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antibull
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:17
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/632a4b8999f93a5ee478c11e430dcb97.png

Processor: i5 is meer dan genoeg voor gaming.
Mobo: Lights make it faster right?
Voeding: EVGA is een solid merk ga er van uit dat dat ook zo is bij de voeding.
Case: It is so cute ;3
SSD: Ja lekker snel ? Heb genoeg oude HDD's liggen om er bij te doen ;p
RAM: Oranje past bij de mobo
GPU: Het is een 970, ook al heeft hij 3,5 gb met 0,5 er bij het is en blijft beste bang for buck

Zou graag deze pc willen omdat ik kleine krachtige pc's gewoon mooi vind en zelf niet het geld heb om pc te bouwen als iemand die volgend jaar hogeschool gaat doen. En deze pc die ik nu heb is wel aan een upgrade toe :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

De anti-monopolie PC

:?De wat?
Een monopolie is voor de consument niet fijn. Dit zien wij natuurlijk terug in hogere prijzen, maar het remt ook de innovatie. Gezonde concurrentie bevordert innovatie en zorgt op de lange termijn voor goedkopere en betere producten. Dus, investeer in onze toekomst en stel ook eens een PC samen met producten van de net-iets-minder-goede fabrikant!

:?Wat zit er dan allemaal in?
  1. De gloriedagen van de Athlon XP en 64 zijn voorbij. Het gaat al tijden slecht met de CPU-tak van AMD. De kwartaalcijfers liegen er niet om. Maar gelukkig is de FX-8350 toch nog een vrij krachtig beestje. }:O
  2. Ook op GPU-gebied heeft AMD het moeilijk. NVIDIA's Maxwells zijn zuiniger en krijgen vaak de voorkeur. Maar vandaag even niet: steun AMD op giro R9 270X.
  3. OCZ had ooit een flink marktaandeel op SSD gebied, maar kampt nu met het SandForce imago probleem. In hun wanhoop geven ze opslagruimte bijna voor niets weg: 1GB voor 43 cent!
  4. Asus verkoopt sinds kort minder moederborden dan GigaByte en laat teleurstellende kwartaalcijfers zien. Geen reden toe, de M5A97 R2.0 is prima.
  5. Dat G.Skill rap geheugen maakt is duidelijk, maar dat het ten kosten moet gaan van een fatsoenlijke website gaat mij te ver. G.Skill: In ruil voor 16GB DDR3 willen wij dat jullie PHP/CSS programmeurs inhuren. Deal?
  6. Bij de top 100 populairste behuizingen in de T.net Pricewatch staat geen enkele Lian Li. En dat is echt wel eens anders geweest. Case-closed?
  7. Enermax (ook geen top 100 notering) bestaat al 25 jaar en geeft daarom prijzen weg. Maar hun eigen voedingen verkopen ze liever via Alternate. Gelukkig hebben ze sponsoren gevonden voor hun "Powered by AMD" prijsvraag. ‘Nuff said...
:?En wat mag dit goede doel kosten?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1215u11.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 21:30
Sinds kort begonnen met videobewerking. Super leuk om te doen maar mijn huidige werkpaard heeft moeite met de vele grote bestanden van de GoPro. De hobby kost veel geld, en ik heb nog niet de mogelijkheid om mijn PC te upgraden. De vele dingen die je nodig hebt voor goede, leuke, mooie en vooral interessante filmpjes zijn vrij prijzig!
Ik wil deze hobby graag gaan uitbreiden en goede apparatuur voor het editen is daar uitermate belangrijk voor!
Ik heb goed zitten zoeken voor de componenten, lang geleden, maar wel erg leuk, mijn huidige bewerkingen gebruiken veel CPU en geheugen resources vandaar mijn volgende keuze; een klein krachtpatsertje. Gericht op de CPU, het geheugen, en een goed moederbord. Ruimte is beperkt in mijn huidige werkkamer en ik ben dus ook begonnen met het uitzoeken van een kleine maar stoere kast. Vervolgens heb ik gekeken naar een processor met ruim voldoende kracht en een moederbord die alles goed kan aansturen. De SSD is beperkt maar die hoeft enkel mijn OS te draaien want de resources komen van een andere plek. Om de processor te koelen heb ik gekozen voor een waterkoeler. Mijn ervaring vanuit het verleden is dat je met een waterkoeler een gelijkmatiger resultaat krijgt wanneer de ruimte klein is.

Dit kleine krachtpatsertje kan mij dus helpen mijn hobby groter beter en professioneler te maken!

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2qx7pls.png

[ Voor 22% gewijzigd door guAsTo op 11-05-2015 22:49 . Reden: structuur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbrand
  • Laatst online: 05-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/74gUj57wjhgrucGKHFj0UBmU/full.jpg

Toekomst bestendige NAS.
Ruimte ruimte ruimte! Opslag te weinig? Prik nog een schijfje BIJ of 5! Het grote voordeel is deze is na 5 jaar nog steeds up to date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:24
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Zd8Y6hb.jpg

10 jaar geleden stelde ik een pc samen (Athlon X2 4200+, 2GB DDR2, AMD 780G mobo, HD3200 IGP, 320GB HDD, Antec NSK4400, WinXP) en vandaag gebruikt mijn vrouw hem. Hij is geüpgraded (Athlon X2 5800+, 8GB DDR2, 120 GB SSD, AMD HD5570, Win7), maar heeft zijn beste tijd gehad.

Met deze Alternate PC wil ik hetzelfde doen; klein beginnen, groots eindigen. Daarvoor zijn de uitbreidingsmogelijkheden en duurzaamheid van belang.

CPU: Intel Pentium G3258 + Scythe Mugen4
Wordt hij traag dan overclock je hem gewoon en binnen 5-6 jaar kan je voor een prikje een tweedehands i7 kopen. De Mugen is en blijft één van de beste luchtkoelers.

Mobo: Gigabyte GA-Z97M-DS3H
Het goedkoopste Z97 mobo. Compatibel met Broadwell.

RAM: Crucial 8GB DDR3 1600 MHz
Single channel, met de mogelijkheid om nog drie keer 8GB bij te plaatsen. Prestatiewinst bij dual channel is minimaal.

SSD: Samsung 850 EVO 250 GB
TCL heeft zich al bewezen en prijskwaliteit de beste SSD van het moment. Crucial heeft wel power save condensatoren, maar die zijn maar een flauw doorslagje van wat bij enterprise SSD’s gebruikt wordt.

HDD: Toshiba STOR.E CANVIO 3,5, 2 TB externe harde schijf
Een externe HDD vind ik praktischer om snel grote hoeveelheden data uit te wisselen en met USB3.0 is hij bijna even snel als een interne HDD.
Toshiba heeft statistisch gezien minder uitval dan Seagate en WD.

PSU: Seasonic G-450
Seasonic is een A-merk en fabriceert voor vele andere merken. Japanse condensatoren en een 80PLUS Gold label bewijzen zijn degelijkheid.

Case: Corsair Obsidian 350D
Strakke en degelijke kast.

Cardreader: Scythe Kama Panel 3.1
Must have: fan-controller, 2,5” docking, USB3.0, audio in/out, cardreader in één apparaat.

Software: Windows 8.1 Pro & Office H&S 2013
Pro omdat ik de pc remote wil beheren. Office omdat er op de computer gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieGozerDaar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 12:38
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T2SxVdo.png

Goedkope, maar nog steeds beter dan stockcooler CPU koeler.
Natuurlijk een lekker snelle GTX 970 met de handige features van MSI die overgeclockt wel ongeveer even snel is als een GTX 980.
Een refreshed i5 die zelfs goedkoper is dan de i5-4570 en sneller zal jaren lang goed genoeg zijn.
Nog een 600W voeding met 80+ Silver efficiency erbij voor een matige prijs om de GTX 970 verder te kunnen overclocken en misschien toekomstig SLI te supporten.
Voor mij nog een unieke Aerocool behuizing die met zwart/rood wel mooi past bij mijn MSI PC build.
Een goedkope SSD, maar snelheidsverschillen in de praktijk merk ik toch niet echt vergeleken met duurdere SSD's. En 120GB is inderdaad weinig, maar ik sla overige software anders dan Windows op in een externe hardeschijf.
Verder een H97 mobo van MSI omdat dat wel een goeie combinatie is met de MSI GTX 970 qua performance en stijl. En aangezien de i5 niet unlocked is heb ik geen behoefte om meer uit te geven aan een Z97 mobo.
Ten slotte nog 8GB RAM van Corsair dat voor mij persoonlijk genoeg is voor een tijdje.

Jaren lang heb ik games gespeeld op een miezerige HP laptopje die games amper fatsoenlijk op een stabiele framerate kon afspelen. Na al die jaren had ik er genoeg van en bouwde ik mijn eigen PC. Ik deed het helemaal alleen en het kostte me flink wat uren werk. Helaas maakte ik wat fouten omdat het mijn eerste keer was en heb ik toch wat verkeerde beslissingen genomen bij het kiezen van componenten. Met deze nieuwe build hoop ik aan mezelf te kunnen laten zien dat ik van mijn fouten leer en mezelf ook kan verbeteren. Het lijkt me erg tof als ik zo'n PC win! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fergers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:09
Sinds een aantal weken begint het flink te rommelen onder mijn bureau. Ik heb ooit een pc gekocht waar de graphic card een paar keer van is geüpgrade maar helaas laat de rest van mijn kast mij nu in de steek. Ik heb van alles geprobeerd om hem weer op de been te helpen, zelfs de zuigkracht van mijn Miele stofzuiger kon mijn pc niet meer redden.

Omdat ik afgelopen december een huis heb gekocht en de kosten voor het verbouwen flink buiten mijn budget zijn gevallen moet ik concessies gaan doen, of gordijnen of een nieuwe pc! Hopelijk kan Tweakers mij helpen om in de aankomende warme zomerdagen, zonder bekijks, in me onderbroek, achter mijn nieuwe PC te kunnen zitten.

Deze krachtige pc is een perfect upgrade om games zoals Guild Wars 2, Battlefield Hardline en vooral GTA5 eindelijk met super graphics te kunnen runnen! Mijn fantastische MSI GTX 770 kaart kan uiteraard nog prima mee naar deze super pc! :*) :*) :*)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/15xs5qv.png

[ Voor 16% gewijzigd door fergers op 11-05-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerrel
  • Laatst online: 30-06 09:50
d:)b d:)b d:)b

Ik zal het kort houden.
Sinds jongs af aan ben ik bezig met het bouwen van computers. Dit is jammer genoeg altijd met
derdehands onderdelen geweest, dus toen ik deze advertentie zag staan leek het mij een goede kans om eindelijk een PC met nieuwe onderdelen te bouwen.

Ik heb deze onderdelen gekozen met als doel een goede balans tussen prestatie en esthetiek te creëren.

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn167/eloyisai/Untitled_zpsads2aupc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09

scorpie

Supra Addict

Omdat plaatjes meer dan 1000 (!! ;) ) woorden zeggen, laat ik daarmee beginnen:

Alternate PC Builder

Nu de motivatie waarom dit (momenteel) mijn ideale pc betreft:

Tweakers zullen vast beamen dat een PC niet zomaar een statisch apparaat is wat je eenmalig koopt en nooit meer aanpast; het is tenslotte geen receiver bijvoorbeeld, de PC moet wel met de tijd meegroeien.
De case is niet vies van wat uitbreidingen, het moederbord kan nog plenty accesoires hebben, de voeding heeft nog zat juice in reserve en die processor + geheugen combinatie kan nog een prima aantal jaartjes mee, dus dat zit wel goed ;). Dat gezegd hebbende:
Gezien mijn vorige PC een beetje (heel erg) in de vergetelheid is geraakt nadat ik tijdens mijn studie een veel praktischere laptop kocht, wordt het weer tijd om het beest uit 2004 een waardige opvolger te geven. Niet dat die laptop nog veel doet, want die is inmiddels ook alweer uit 2008, maar dat even daargelaten :P.
De samengestelde PC biedt voor mij het ideale startpunt om van daar uit de haat-liefde relatie met computers weer aan te wakkeren.
Het zal mij in elk geval de mogelijkheid geven om (web)applicaties te coden, te experimenteren met VM's waarmee ik dingen als machine provisioning, continuous integration icm geavanceerde geautomatiseerde teststraten kan opzetten, en meer van dat soort speelgoed kan uitproberen :9
Om de feeling met de realiteit niet helemaal uit het oog te verliezen, is het soms ook noodzakelijk om eens een ultra-realistisch spelletje te spelen. En wat is er nou meer awesome dan de donkere wereld van Diablo 3 onveilig te maken met je ma van 61? 8) :D (Ja, zij heeft al wel een capabele computer :) )

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 17:11
Afbeeldingslocatie: https://i1152.photobucket.com/albums/p495/j0bb13/Alternate%20PC%20builder_zpsitthsvwn.png

Motivatie configuratie
Moederbord
Ik begin maar met het moederbord, want dat is de meest afwijkende keuze vergeleken met de meeste van de inzendingen. De ASRock Z97 Extreme6 heeft namelijk twee LAN aansluitingen. Een Intel i218V en een Realtek RTL8111GR. Dit heeft als voordeel dat ik een van de twee dedicated door kan linken aan een VM en de andere voor de rest van het systeem/VM's kan gebruiken.

Processor
Ik heb de snelste i5 gepakt die in het budget paste. Een i7 is volkomen overkill voor mijn doelen en een i3 zorgt bij het compilen van software dan weer voor net wat meer vertraging.

Voeding
Ik heb goede ervaringen met de Seasonic G serie. Ze zijn erg stabiel, zuinig en stil. Verder heeft deze ruim voldoende vermogen voor mijn configuratie, maar niet te veel om erg op zijn zuinigheid in te leveren.

Behuizing
Fractal Design. Ik ben niet zo'n fan van de flashy opvallende behuizingen en Fractal Design heeft daarom de laatste jaren mijn voorkeur gekregen. Ze maken kwalitatief goede behuizingen die in bijna elke omgeving passen.

SSD/HDD
Dit was een lastige. Ik zat te twijfelen tussen 1 SSD en 1 HDD of de 2 SSD's die ik uiteindelijk gekozen heb. Ik heb voor de twee SSD's gekozen. Ik had ook voor een grotere SSD kunnen kiezen, maar omdat ik verschillende VM's wil gaan draaien maakte het niet veel uit of dit een grote SSD was of twee kleinere.

Werkgeheugen
Het werkgeheugen is van Crucial. Het zijn 4 reepjes van 4GB, dus 16GB in totaal. Ze zijn snel en hebben een lage latency, dat waren mijn voornaamste redenen. Ze kunnen ook makkelijk op een iets lagere frequentie draaien indien de CPU dat wenst.

Doel van het systeem
Ik zou er een multi servertje van maken. Een aantal VM's om software op te compilen/testen. Een VM om gameservers te hosten voor mijn vriendengroep. Een plex en xbmc mediaserver voor het gezin. De mediabestanden staan elders op het netwerk, maar de computer zou dan het transcoden en het bijhouden van de database voor zijn rekening nemen.
En nog wat kleine dingetjes, maar dit zouden de hoofdtaken zijn :p

Waarom zou ik moeten winnen
Ik heb een studieschuld van hier tot Tokyo en kan de komende tijd dus niet zelf een nieuwe kopen. Ik zal echter niet de enige zijn die wel een nieuwe computer kan gebruiken, dus ik heb niet echt een keiharde reden waarom ik er meer recht op zou hebben dan iemand anders.
Dat gezegd, het zou me redelijk wat tijd schelen voor het compilen van software en benchmarks draaien voro mijn afstudeerscriptie en de rest van mijn doelen zijn ook om mijn en het leven van het gezin makkelijker te maken. Hij komt dus sowieso wel goed terecht :)

[ Voor 4% gewijzigd door job_h op 12-05-2015 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dDegL8z.png
Klik

Toffe actie! Dacht in eerste instantie dat ik het niet ging doen, maar toen kwam ik na mijn werk thuis en zag ik mijn zusje van 10 weer achter mijn PC zitten, ze zat weer modded Minecraft te spelen.. :P

Dit is dus niet een systeem voor mijzelf, maar een voor mijn zusjes! Een zusje van 10 en 16 die beiden wel van wat gamen houden. Er zijn wel eens dagen geweest dat ze mij "even" een half uur-3 kwartier laten wachten totdat ik op mijn eigen PC mag. :P _/-\o_ Hoog tijd dat ze zelf een gaan krijgen, de laptop die momenteel over is, is al een paar jaar oud en zelfs schone W8.1 installaties hebben geen zin meer. Afijn, de games.. Dit begint bij Sims, maar ook Minecraft, Left4Dead, GTA 5, de Battlefield-serie etc. wordt gewaardeerd door ze. Sinds ik mijn nieuwe GPU heb aangeschaft, kunnen ze niet meer van mijn PC afblijven, dus vandaar dat ik ze deze erg leuke PC (en randapparatuur) cadeau wil doen.

Behuizing: Ik gun ze eigenlijk wel een vrij stille. Het moederbord schijnt wel een goed ding te zijn volgens de reviews van Tweakers, ik wil het ze ook niet te karig maken. Ook de processor is ruim voldoende voor de dingen die ze gaan doen. De CPU gecombineerd met een CPU-fan zodat hij wat stiller en koeler blijft dan dat hij stock is. Een lekker ruime SSD voor Windows 8.1 en hun favoriete games, en een 1TB HDD voor hun overige stuff. Dit gecombineerd met 8GB! Vervolgens heb ik een bang-for-the-buck GPU die hun eisen kan waarmaken. Tenslotte nog een leuk keyboard+muis setje erbij en een leuke monitor!

Ben zeer benieuwd naar de uitslag, hopelijk kan ik ze ermee blij maken. :)

Bijna 300 woorden O+

[ Voor 21% gewijzigd door Luca op 13-05-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 16:29
Voor deze build heb ik enkele vereisten vooropgesteld: een betrouwbaar mini-ITX systeem met een Intel Quad core, high-end videokaart en SSD voor zo dicht mogelijk bij het budget van €999.
En ziehier: een razendsnel mini-ITX gaming systeempje voor slechts €997,79.

CPU: De goedkoopste Intel Haswell Core i5 quadcore processor voor net boven €200. Overclocken hoeft niet en toch liever een quadcore dan bvb een goedkopere Pentium K (G3258) of Core i3 dualcore. .

GPU: Een Nvidia 970 valt binnen het budget voor €350. Afmetingen van deze kaart zijn klein en dus prima voor de meeste mini-ITX behuizingen.

SSD: Een goedkope 256GB SSD: de Crucial BX100 voor €100.

RAM: 8GB DDR3 geheugen voor €60: het goedkoopste low-profile 1600Mhz/CL9 setje met twee sticks.

Moederbord: Een ITX Z97 bordje met alle "juiste" chipsets & features: Realtek AC1150, Intel-based ethernet en ook wireless 802.11ac, 6x sata en ook m.2 support. De Asrock Z97E ITX/ac voor €150

Case: De Thermaltake Core V1 behuizing is heel goedkoop, en komt ook met een grote (en dus stille) 200mm fan. Biedt ruimte voor GPU tot 255mm en voor PSU tot 200mm. CPU-Cooler tot 140mm, maar in deze build blijven we bij de boxed intel cooler.

PSU: Een betrouwbare semi-modulaire 80 Plus Gold PSU van 550W met voldoende aansluitingen: de Coolermaster V550 voor €85.

Deze build bevat geen besturingssysteem of randapparatuur, wat kan volgens de spelregels, en ook toelaat de performantie van het systeempje te optimalizeren voor het budget van € 999

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eDSEQOZh.png

Current Desktop ; Old Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
de reden dat ik meedoe aan deze actie is omdat de laatste tijd mijn pc langzaam aan het sterven is ;( . mijn pc heeft heel erg last heeft van BSOD's en vastlopers, er is minstens 2 keer per dag een BSOD. dus het werd tijd om een nieuwe pc te halen.

de pc die ik heb gekozen is goed op alle vlakken, een snelle cpu, snelle gpu en blijft koel door een goede kast en nog een processor koeler.

fotoactie

[ Voor 15% gewijzigd door megadoom op 18-05-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een pc samen stellen is steeds leuk, zeker als je eigen systeem al bijna versteend is 8)7
als je dan nog een een limiet krijgt van 999€ kan er zeker niks meer mis ;)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/suuigw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze desktop samenstelling zou ideaal zijn voor MMO-gaming. Dit is een oude hobby die ik een tijd geleden achter mij gelaten heb vanwege een simpelweg te oud systeem. Ik heb echter nooit meer genoeg finaciële middelen gehad om een degelijk systeem te betalen en deze hobby weer op te pikken.

Tijdens mijn online gaming periode heb ik mensen over de hele wereld leren kennen, en daarnaast ook nog een een lange-afstandsrelatie in Zweden aan overgehouden! Ik hoop stiekem deze hobby door middel van deze actie weer op te kunnen pikken! :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZK1EU0B.png%5B/img

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 14:59 . Reden: spellingsfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettynifty
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:14
Dit is mijn set-up.

Dit moet onze all-in-one van Medion gaan vervangen in de woonkamer.
Het is een aardig ding maar voor spellen ongeschikt.
Daarnaast word die behoorlijk gebruikt door vrouw en kids.
Die ene werkt regelmatig thuis en die andere twee moeten werkstukken maken (en willen spelletjes spelen.

Deze PC, is dus eigenlijk gewoon voor papa, ben toch wel weer eens toe aan een beetje serieus gamen :w

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/25flieb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/msyoe8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Motivatie:

Omdat ik de laatste 20k die ik het afgelopen jaar heb uitgegeven heb aan mijn vriendin (keuken,paard,auto) en ik geen centjes meer over heb voor mezelf.

Tevens produceert mijn huidige machine te veel lawaai, eet te veel stroom,
er eigenlijk geen ruimte is voor een grote kast,
mijn katten kunnen de pc uitzetten als ze bovenop mijn huidige kast zitten (want het lampje van mijn powerbutton is heel interessant bovenop de kast),

De reden van deze setup:
hij komt dicht bij de setup van mijn wenslijst.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QrwNpor.png?1

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/edLAvcd.jpg

Heb momenteel geen goede computer en heb effe een nieuwe computer nodig voor Half Life 3 te ontwikkelen. Heb gisteren nog wat liggen praten met Gabe en die vertelde mij dat die er helemaal geen zin meer in had. Maar hij zei me van : Hey, als je wilt dan kun jij het altijd maken voor mij.

Dus ja, ik zoek nu even een betere PC. Dus als je nog ooit in je leven HL3 wilt gaan spelen, dan weet je wat je te doen staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GingerMetSnor
  • Laatst online: 13-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/a562d16c070b254a2b2deaee4880c44c.png

Hallo Tweakers-Medewerkers en Mede-Tweakeraars

Ik zou graag mee willen doen aan de actie om een ideale PC te winnen. We zijn nu eenmaal allemaal Nederlanders en als we iets gratis kunnen krijgen dan vinden wij dat leuk, Nee grapje. Mijn naam is Jeffrey Bleeker. Ik ben 17 jaar en ben een opgroeiende internet celebritie :> /Jongen die zich graag verveel op internet en video's maakt over videospellen. Ik zou graag deze PC willen winnen omdat mijn vorige pc is overleden aan ouderdom en niet meer functioneert. Hierdoor kan ik niet meer verder met mijn bezigheden en heb ook niet genoeg geld ervoor. Maar verder denken jullie waarschijnlijk "Weer zo'n slijmbal 8)7 " OK DAN..

De Computer beschikt over veel leuke snufjes maar ook niet de beste snufjes. Iedereen kan wel alles erop en eraan willen maar dat is helemaal niet nodig. De pc die ik heb gebouwd is gewoon mooi omdat ik een mooie kast gekozen heb vol lichtjes omdat dat gewoon cool is . OOH ja en er zitten ook nog metalen apparaten in zoals een i5-Proccesor omdat 5 gewoon een mooi getal is. Ook heb ik een 1 TB harde schijf want iedereen bewaart tegenwoordig toch alles online _/-\o_ . En nog veel meer andere snufjes. Ook wil ik reviews gaan schrijven alleen heb ik wel producten nodig om te reviewen want die oude troep die overleden is thuis is niet erg goed om te reviewen

Jeffrey Bleeker
Toekomstig Internetcelebritie :)

PS. Als ICTer in opleiding vind ik het zelfs leuk om de pc zelf in elkaar te bouwen :)

[ Voor 12% gewijzigd door GingerMetSnor op 12-05-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossiEnd
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 14:59
Onderstaand alle componenten voor mijn ultieme Tweakers PC voor maximaal € 999,- _/-\o_ Ik heb gekozen voor de GTX 970 zodat ik de nieuwste games vlekkeloos op de hoogste graphics kan spelen. Met de Intel i5 processor en de SSD kan ik snel multi-tasken op mijn twee monitoren die ik dit moment thuis heb staan. Het beschaafde Gigabyte moederbord biedt mogelijkheid voor uitbreiding in te toekomst door de vier RAM slots. Voor nu zal de 2x4GB DDR3 van Kingston meer dan genoeg zijn om mijn multi-tasken te ondersteunen.

Dit is voor het eerst dat ik geheel zelf een PC samenstel dus ik heb goed te tijd genomen om reviews van alle onderdelen te lezen en de performance van nieuwe generaties hardware met elkaar vergeleken, om zo een juiste afweging te maken voor de hardware in mijn PC.

Ik ben vaak met veel dingen tegelijkertijd op mijn PC aan de gang. Op mijn ene scherm video’s van YouTube, Twitch, Films, Series of Tweaker pre-/reviews O-) en op mijn andere scherm mijn dagelijkse werk. Sinds ik ook veel gebruik maak van Cloud Services zijn er verschillende applicaties die altijd op de achtergrond draaien. Deze applicaties vragen nu vaak teveel van mijn processor en RAM geheugen, waardoor het werk wat ik doe op mijn PC wordt belemmerd met wachttijden. Het zou fijn zijn als dat met deze PC eindelijk niet meer gebeurd!

Hartelijk bedankt en hopelijk win ik hem!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WyTzJvE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Poc
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 07:45
Mijn huidige PC is ondertussen al zeker 4-5 jaar oud en dus zeker aan vervanging toe. De nieuwe zal alvast ook goed gebruikt gaan worden aangezien deze aan mij Plasma TV hangt en voor zowat alles moet dienen: mediaspeler, games (ook via x-box controller), mails en surfen, enz. Er komen in de toekomst ook een paar goeie games uit die ik dan ook vlot wil kunnen spelen zoals Starcraft II: Legacy of the void.
En hopelijk beland deze PC samenstelling dan ook niet in the void ;)
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5332/17551564185_15f0a35b20_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggror
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 15:27
Ik werk zelf voor de hobby met 3d engines waaronder Leadwerks en Unity. Een deel van mijn werk bestaat echter uit het maken van video tutorials in desbetreffende engines. Voor het bewerken van deze videos is enige CPU power en flink wat geheugen erg welkom.
Daarnaast game ik er graag op los. Een stille PC hoe ik niet te hebben, zolang hij maar vlug is. Ik ben niet iemand die gaat zitten stoeien met instellingen om hem te overklokken. Out of the box aan sluiten en het OS installeren is alles wat ik nodig heb.

Bij deze videokaart krijg ik overigens The Witcher and Arkham knights erbij. Toch wel een leuke extra.

De SSD kaart is meer dan genoeg voor mij om het OS, een paar games en video materiaal op te slaan. Ik maak thuis daarnaast gebruik van een NAS.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fVtdQvC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
De vrouw des huizes bij galaxis vind het maar vervelend als galaxis weer eens zit te gamen. Ze vind er niks aan zegt ze, maar vervolgens schuift ze met een stoel erbij om mij te vertellen wie/wat/wanneer ik moet schieten of begint te roepen waar ik heen moet in de game. Het wordt eens tijd dat ik eens wat quality time ga krijgen met mijn eigen systeem in plaats van telkens in een trio terecht te komen. 8)7

Vandaar dit systeem, een mooi systeem van het rode kamp, een mooie witte kast met verder enkel componenten met een rood accent, gezien er een mooi window in de case zit stoppen we er 2 midrange kaartjes in op crossfire.

Als dit systeem terecht komt in huize galaxis heeft galaxis eindelijk eens onverdeelde aandacht over zijn systeem in plaats van telkens een trio, waarbij ze telkens tezamen vechten om mijn aandacht. Haar eigen systeem alleen voor haar, zodat ze zelf kan gamen en ik mijn aandacht niet meer hoef te verdelen.

Bedankt !

Afbeeldingslocatie: http://jawini.nl/01.png

[ Voor 5% gewijzigd door Galaxis op 12-05-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel86
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 20:00
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ONEMmNl.jpg

Hierbij mijn setup!

Na jaren van oude en achterhaalde PC's is het voor ons eindelijk tijd om een nieuwe PC uit te gaan zoeken. Juist op dit moment komt deze actie langs! Dat kan natuurlijk geen toeval zijn.

Ik heb gekozen voor een samenstelling waar wij onze familiekiekjes en homevideos goed op kunnen bewerken. Dat moet met dit monster zeker kunnen! Ik ben benieuwd naar de uitslag!

-Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman_NLD
  • Laatst online: 02-03-2019
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/b0d0vour9/999_build.png

zelf heb ik een systeem op een oudere socket staan: 1155. dit is ook de ASRock extreme 3, alleen dan de Z77 versie. t zou wel vet zijn om de betere CPU te mixen met de Videokaarten uit mijn systeem. dit zij twee GTX 960 strix kaarten in SLI. De 970 in deze build zou zeker gebruikt worden in mijn portable systeem, dan kan ik een keertje achter mijn bureau vandaan en wat vrienden opzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leegethas
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb een Mediacenter PC in de huiskamer staan, die eigenlijk wel aan vervanging toe is. Nu zijn er natuurlijk legio alternatieven, om geen complete PC in de huiskamer te hoeven zetten. Denk aan een smart-TV met een Plex-client. Of een Chromecast. Ik wil echter bewust wel een PC in de huiskamer hebben. Dat geeft me namelijk de mogelijkheid om er alle kanten mee op te kunnen, die ik maar wel. Zonder enige beperking. Verder gebruik ik de PC in de huiskamer, naast het bekijken van films en het luisteren van muziek, ook voor wat casual gamen. Een soort gameconsole, dus. Met Steam Big Screen Mode en een Xbox-360 controller werkt dat perfect! En met alle leuke games in de HumbleBundles is de keuze bijna eindeloos. Maar af en toe een wat zwaardere game moet ook kunnen. Denk aan Fallout 3, of GTA5. Om dat te kunnen realiseren, leek de volgende configuratie me wel wat.
  • De behuizing is een mooie HTPC kast. De gekozen kleur is wit/silver, zodat hij mooi bij de witte haltafel in de huiskamer past. Dan is mijn vrouw ook weer tevreden.
  • De voeding is een redelijk krachtige voeding van 500 watt. Genoeg vermogen om een redelijk zware videokaart van stroom te voorzien, maar niet al te duur en en hij maakt niet teveel herrie. Geen onbelangrijke factor, in de huiskamer.
  • De CPU is simpelweg de goedkoopste i5. Niet supersnel, niet al te duur, maar tegelijkertijd krachtig genoeg voor vrijwel alle taken.
  • Het gekozen moederbord is simpel en goedkoop, maar wel met ruimte voor uitbreiding. Dan kan ik er in de toekomst eventueel nog een TV-kaart bijzetten, om de multimedia ervaring verder uit te breiden.
  • De hardeschijf is een razendsnelle SSD, waardoor de HTPC vrijwel direct gebruiksklaar is en supersnel reageert. De beschikbare ruimte is helaas wat aan de krappe kant. Maar de snelheidswinst die ik daar voor terugkrijg is me dat wel waard.
  • Als geheugen heb ik gekozen voor 16GB HyperX geheugen. Lekker snel en een ruime hoeveelheid om probleemloos elk programma of game te kunnen draaien.
  • Als grafisch kaart heb ik gekozen voor de zwaarste kaart, met een passieve koeling. Op die manier kan ik zelfs zwaardere games zonder al teveel problemen spelen, terwijl het systeem lekker stil blijft.
  • Tenslotte heb ik er in plaats van een DVD-brander een Bluray-brander ingezet. Bluray heb ik namelijk nog niet. En voor die paar tientjes extra vond ik dat wel een leuke optie.
Kan ik binnenkort een nieuwe mediacenter PC in de kamer neerzetten, zonder eerst heeeeeel veel moeite te hoeven doen om mijn vrouw ervan te overtuigen dat die uitgave van €1000 toch echt nodig is? Wie weet! ;)

Een afbeelding van de selectie vind je hier.
Een PDF van de selectie vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarvesh50
  • Laatst online: 09-09 15:25
Zit al de hele jaar te denken om mijn eerste game PC te bouwen.
Ik twijfel de hele tijd tussen de mainstream en high end builds die in de bbg's behandeld worden.
Omdat ik nog randapparatuur erbij moet aanschaffen wordt het natuurlijk een erg dure grap om voor een high end build te gaan als een student. Met deze actie kan mn build deels gefinancieerd worden door Alternate :p en dan neem ik de overige kosten voor mezelf :p..

Nou dit mijn build deels geïnspireerd door de bbg van januari en mei.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/NQaiB6oHhXflthXnnpGW5Ud5/full.png?nohitcount=1

Met vriendelijke groet,
Sar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 20:27
Zie hieronder mijn configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://info.gijsvogels.nl/Capture.JPG

Ik wil mijn huidige GAME systeem vervangen door een systeem meer gericht op 3D CAD applicaties.
dus heb een i5-4690 gecombineerd met een simpel moederbord en 16GB geheugen. Een SSD voor het snel opstarten van de PC en de applicaties en een Quadro K620 kaart met openGL voor het soepel draaien van mijn CAD applicaties.

Graag zou ik deze configuratie winnen zodat ik wat meer thuis kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Laatst online: 08-08 21:29
Build : Ammo Box

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d2g3IES.png

Motivatie:

Modding is mijn grootste hobby maar m'n huidige PC (Intel e6600 2.4 GHz) loopt niet meer zo vlot in Hammer Editor CS:GO. M'n PC kan nog mee in casual gebruik maar de ouderdom begint door te wegen in het zware werk. Met de komst van Source 2 zal het zeker een Quad Core worden als minimale eisen.

Met de stijgende populariteit van CS:GO zou ik graag weer beginnen met maken van levels.
Vooral voor custom models en Photoshop (texturen) heb je computerkracht nodig en een ssd is ook handig.
Hopelijk mag ik deze droom machine gebruiken!

De componten zijn gekozen voor casual gamen (GTA 5) , 3D programma's,java sdk, familie gebruik en smurfen een goede allrounder dus. Een ssd is een must nu en zijn goedkoop en maken het systeem heel snappy. De build heeft een militair uiterlijk, het moederbord van Asus is echt vet bij de case en het blijft elegant.

De case laat ruimte toe voor modding en heeft goede airflow.

Alvast bedankt voor deze toffe actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomFace
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fYbsaho.png

een korte toelichting:
Processor - de i5-4690k, goedkoper dan de i7, maar geen bottleneck voor de prestaties! en mocht het in de toekomst dan toch nodig zijn, dan kan hij ook nog overclocked worden!

Videokaart - AMD of Nvidia... tja, als we naar het geld gaan kijken krijg je bij AMD toch meer waar voor je geld. De 280x kan deze dagen zeer goed mee voor gamen.

SSD - weet je toch wel ;)

Kast - een van de weinige kasten waar het mobo horizontaal ligt, hierdoor steunt de videokaart en gaat hij niet hangen. Ook geweldig bij het in elkaar zetten van de pc.

Ram - nooit problemen gehad met gskill en zou ook niets anders willen

Mobo - een z chipset voor het mogenlijk maken tot overclocken! (ook nog eens mooi in kleur bij de rest)

Voeding - een prima wattage om het geheel aan de gang te houden. Wel een simpele voeding maar meer heb je dan ook eigenlijk niet nodig, de kast werkt het toch wel mooi weg

Besturingsysteem- by lack of windows 7

Met deze pc zou ik een lekker eindje weg kunnen gamen! zeker gezien het voor mij als student zijnde een heel bedrag is om bij elkaar te krijgen. Waarschijnlijk word er dan wel enorm veel CSGO op gespeeld, want er is maar 1 game de leukste (eigenlijk wel meerdere, maarja kan de tijd maar in 1 kwijt). Gezien de tentamens er binnenkort aankomen moet ik zeker wel een reden hebben om te kunnen SOGGEN. Electro studeren aan de TU/e kan ook gedaan worden door het gebruik van electronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGriffin
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 22:39
Hallo iedereen die dit leest! ;)
Ik heb voor deze opstelling gekozen, omdat dit echt een goede starters pc kan zijn voor zowel gaming als van alles en nog wat. Natuurlijk kan het allemaal beter, bijv SSD ipv. SATA maar ik heb liever meer gb dan preformance. Ook is het handig om bij een PC natuurlijk een monitor te hebben, anders kan je er niks mee, maar dat moet je wel inruilen voor andere dingen. Maar ik vind dit gewoon een super pc!
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6zv5CvTF3zM0svEGwR3Dljxa/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roaldje
  • Laatst online: 18-09-2022
Jo,

Dit is mijn samenstelling die ik zou nemen voor die prijs. Er zit geen OS op omdat ik nog een licentie thuis heb liggen. De Intel Core I7 heb ik erin gedaan zodat ik video's die ik maak makkelijk kan renderen en zware 3D applicaties kan runnen. En de AMD Radeon R9 290 heb ik gekozen omdat dat een prima grafische kaart is. De 8 GB ram vind ik zelf nog steeds te weinig voor wat ik allemaal doe, maar gelukkig heb ik nog 8 GB aan ram thuis liggen. Een mooi moederbord gekozen voor het later upgrade want ik wil dat natuurlijk ook kunnen ;) . Ik ben wel is toe aan een nieuwe pc aangezien mijne die ik nu heb heel vaak Blue screen of death krijgt :s
Kan ik eindelijk video's maken van hoge kwaliteit :D
En niet steeds gestoord worden onder het editen door blue screen of death. Of dat ik steeds bang ben dat mijn pc crasht als ik render (Wel eens een paar keer gebeurd).

Afbeeldingslocatie: http://i1167.photobucket.com/albums/q621/Roaldtje/dingesvoorwinnen_zpsmdqnpmxb.png

Ik heb al best wat onderdelen zoals nog een SSD thuisliggen. En ram geheugen genoeg thuisliggen.
Ik heb ook best lang moeten nadenken wat ik in mijn pc wou maar heb toch besluit genomen dat ik gewoon een hele goede grafische kaart en de beste I7 Proccesor wou. Er missen nog heel veel onderdelen in mijn pc zoals een card reader, maar dat gebruik ik toch nog niet.

En ik moet nog als ik een nieuwe pc wil 1 jaar sparen of ik moet nu een pc van 500 kopen, maar dat is dan weer niet goed genoeg ;(

Mijn oude pc is 2 dagen geleden gestorven aan Harde Schijf verbrand :( en ik had dit topic aangemaakt 4 dagen geleden aangemaakt, dus de actie komt net op tijd :D Ik zit nu alleen voorlopig nog vast met een oude pc met een Intel Pentium E5500 :P

[ Voor 48% gewijzigd door Roaldje op 16-05-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/8402888f11aa3f7b1a6c1b710580d47b.jpg

Na lange tijd een Fruit Laptop te gebruiken, word het weer eens tijd voor echte PC,
Er is natuurlijk maar een bedrijf die dat kan leveren en dat is Alternate :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn huidige ssd en ram geheugen hierbij toe te voegen, zou dit echt een beest van een machine moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/fnm9x1hwlxeb4xx/Knipsel.PNG?dl=0

(ik hoop dat dit voldoenden is, het wou niet lukken met de foto) :F

https://www.dropbox.com/s/fnm9x1hwlxeb4xx/Knipsel.PNG?dl=0

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 21:43 . Reden: foto was niet gelukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nievg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-08 10:14
Ik zou erg graag willen winnen aangezien pc's bouwen een grote hobby van mij is. ik heb er nog maar een voor mezelf gemaakt, (ook eentje voor mij opa). ik heb nu Windows op mijn pc staan, omdat dat beter geschikt is voor gamen, maar ik zou veel liever een Linux pc willen hebben voor dingen als huiswerk en e-mail, want ik vind Linux daar veel handiger mee, maar ook voor een andere hobby van mij: programmeren, waarbij Linux ook beter is. hierom staat er ook geen Windows op het lijstje, waterkoeling zou ik erg vet en fijn vinden voor mijn pc. Mijn huidige pc is namelijk erg luid. Van mijn zakgeld kan ik dit nog niet permitteren, ik ben namelijk pas 14.

groetjes Niels

dit is mijn pc
Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm170/Niels_van_Griethuijsen/Screenshot%201_zpsfzetarbr.png

[ Voor 4% gewijzigd door nievg op 12-05-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:51
Ik ben recentelijk vanaf een Macbook Pro (2011) overgestapt naar een Dell XPS13 met Linux Mint. Dit omdat de nieuwe Macs absoluut niet Tweaker friendly zijn. Normaal gesproken upgrade ik na verloop van tijd de onderdelen van de hardware. Nieuwe SSD schijf, meer geheugen etc. Met de nieuwe modellen kan vrjiwel niks meer en ben je dus een stuk meer geld kwijt aan 16GB geheugen en kan je niet met de tijd mee.

Linux bevalt prima, echter voor voor het beheren van mijn fotos vind ik Mac OS toch fijner. Ik zou deze pc inzetten als huiskamer media centre voor video en fotos draaiend op Mac OS (Hackintosh)

De hardware is samengesteld om zoveel mogelijk out of the box compatible te zjin met Yosemite en gebaseerd op de buyers guide van tonymacx86.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EgMLrw5X7NiEWnZ7WjEuCdS9/full.png

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasplantje
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-01-2021
Deze PC heb ik met hulp van dit forum samen gesteld. De bedoeling was dat ik deze voor mijn vriendin zou kopen aangezien zij naast haar studie 30 uur per week werkt maar nooit geld heeft om iets moois voor haarzelf te kopen omdat zij haar ouders in Litouwen moet ondersteunen. Ik heb zelf meer geluk gehad en kan mijn geld vrij spenderen. Aangezien zij groot fan was van GTA V op de Xbox360 leek het mij leuk haar een PC te geven die dit kon draaien want op de Xbox kan ze het niet meer spelen omdat er laatst bij mij is ingebroken!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FbcCXtH.png

(Geintje, deze PC is gewoon voor mezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilmar
  • Laatst online: 30-12-2024
Hoi, ik ben Jilmar en ik ben 14 jaar. Ik doe mee omdat ik super graag deze pc wil winnen. Ik ben op dit moment veel bezig met het bouwen van websites, videobewerking (voor school en in mijn vrije tijd) en een game spelen vind ik ook niet vervelend ( ; . Ik ben onlangs ook begonnen met het proberen om een game te bouwen met unreal engine. Op de computer die ik nu heb gaat dit alleen erg moeizaam. Ik heb op dit moment namelijk een pc met een Intel core dual 2. Een nieuwe pc zou een opluchting zijn voor mij.

De keuze voor de hardware ligt bij AMD.
Ik heb voor een AMD fx processor gekozen omdat de prestatie ongeveer gelijk ligt met een Intel core i5. Maar de acht cores van de gekozen processor tegen de 4 van de i5 zijn erg handig bij het renderen van video's. Verder heb ik voor een goede videokaart gekozen die de meeste games op dit moment op high settings aan kan. 16G ram is genoeg voor de toekomst en met 750 wat voeding is sterk genoeg voor uitbreidingen in de toekomst.

Afbeeldingslocatie: http://www.webklik.nl/user_files/2015_05/583753/Knipsel.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ideale pc voor 997.48€ op dit moment is deze

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/htSzCVz.jpg

Deze pc is vooral bedoeld voor mijn kinderen en vrouw.
Mijn gezin heeft dezer dagen steeds meer de pc nodig voor school en tekstverwerking alsook voor muziek en het omzetten van dvd's voor hun tablet.
Ik gebruik mijn pc voor games , benchmarks en ook steeds meer voor het testen van onderdelen van vrienden als er iets niet meer werkt ( zoals harde schijf , moederbord , monitor) aan hun pc.
Vooral als hobby maar steeds vaker gebruik ik hier de pc voor kan er niemand anders op.
Het gezin heeft wel nood aan hen eigen pc

Voor deze samenstelling heb ik gekozen met ervaring in het achterhoofd.
Lees veel reviews over hardware en daar schoren deze onderdelen goed in.

Monitor
De liyama XB2483HSU is een goede keuze en heeft ook in hoogte verstelbare voet wat voor comfort zorgt. Het amva paneel heeft een goed contrast en kijkhoek.

Mombo
De Pentium G3258 in combinatie met z97M anniversary heeft voldoende rekenkracht in huis voor zijn toepassing. deze laat zich prima overklokken in deze combinatie. 8gb geheugen is ruim voldoende.

SSD
Eens gewerkt hebt met een ssd dan wil je toch niet meer teruggaan. Vooral het opstarten en de stille werking zijn pluspunten. Heb voor de samsung evo 850 gekozen in ieder review staan deze boven aan in de tests.
500gb versie gekozen met in het achterhoofd dat 250gb nipt zal zijn met de films er allemaal op.

Behuizing
Aerocool ds cube is een klein mooie behuizing en beschikt over twee 12mm ventilatoren wat voldoende is en in het wit verkrijgbaar zeer mooi naar mijn mening.

Voeding
Heb een 450w bronze voeding gekozen moest er nog een uitbreiding volgen is deze daar voor geschikt.

Software
Windows 8.1 met de update naar 10 in het achterhoofd
office 2013 voor de tekst verwerking natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Laatst online: 12:20
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/hk0gontvv/Pc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/l2cgl1urv/Pc2.jpg

Ik heb gekozen voor een Intel Xeon, om een beetje op de prijs te besparen met wel de power van een i7
Ik heb gekozen voor een Asrock moederboard omdat het kon.
Ik heb gekozen voor de MSI GSXGTX 960 OC omdat deze makkelijk over te clocken is met msi afterburner.
Ik heb gekozen voor een beQuiet dark rock pro 3 koeler om de boel een beetje koel te houden :P
Ik heb gekozen voor een Antec VPF Bronze 450 watt voeding voor de power.
Cooler master als behuizing omdat dit goede behuizingen zijn.
Gekozen voor een HGST 1TB Schijf voor de opslag, snelheid vind ik daarvoor niet heel belangrijk, werk veel met cloud.
En als laatse Kingston HyperX DDR3-1600 16Gb Ram voor het werkgeheugen, voor oa. muziek produceren (veel samples + plugins = veel ram nodig) en gewoon zodat ik daar niet op tekort kom.

Ik zou super blij als ik won aangezien ik nu een Pentium 4 + Nvidia fx5200 draai en het voldoet voor internetten maar meer dan dat is zwaar. Games draaien er niet op, en mijn hobby's: Cad tekenen en muziek produceren zijn er gewoon onmogelijk op.

Danku voor deze geweldige actie.

7(8)7
*O*

[ Voor 9% gewijzigd door danoontjeh op 12-05-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Boost9898

Software developer

Deze PC zou ik graag willen winnen omdat ik hem voor mijn mediavormgeving opleiding zou willen gaan gebruiken. Er zal veel Adobe software op gedraaid gaan worden en af en toe ook een game. Daarom heb ik deze build gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/e6d3b39f23.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darus87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-07 14:27
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/ef2tvarsz/tweakers.jpg

Ik heb jaren een desktop gehad. Ivm studie overgeschakeld naar een laptop. Ik had een prima laptop, maar deze is ruim 5 jaar oud. Nu gebruik ik hem nog als "desktop" maar met de nieuwste games is het hopeloos. Laatst GTA 5 kunnen spelen, maar als ik op esc drukte liep de boel vast. Mn beestje is oud en versleten. Wordt tijd dat hij met pension gaat. Tijd voor een nieuwe:) Ik hoef niet voor alles het nieuwste van het nieuwste. Het moet wel op langere termijn vervangbaar zijn. Voor de rest ben ik al snel tevreden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers.j.j
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-04-2021
Ik zou graag deze PC graag willen winnen, omdat ik deze nodig heb met mijn opleiding en het mij ook wel erg interesant lijkt om in een klein formaat te bouwen. Dit is natuurlijk ook handig bij LAN-party's enzo.
Verder wil ik jullie bedanken voor de actie en de rest succes wensen met deze actie!
:D
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/x6XUJ8O

[ Voor 5% gewijzigd door boers.j.j op 12-05-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neos1991
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-07 12:54
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/mwp9fhq3l/image.jpg
De ideale setup voor mij.
Een sterke videokaart als game pc natuurlijk een van de belangrijkste dingen. Gekozen voor AMD omdat de 970 geheugen issues heeft en met de ps4 games wordt dit geheugen steeds belangrijker.
Daarnaast een goeie processor maar niet overkill, een k serie levert tegenwoordig ook weinig meerwaarde op. Wel een goede koeler er op zodat het soepel en goed blijft presteren.

Ik verdien deze pc omdat ik al lange tijd te weinig games heb kunnen spelen en nu met de zomer in aankomst eindelijk tijd heb om weer van mijn hobby te genieten en hoe kan dat beter dan met een gloednieuwe game pc?

[ Voor 19% gewijzigd door neos1991 op 13-05-2015 00:16 . Reden: Toevoegen motivatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veveso
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-08-2022
Beste Tweakers redactie,

Bij dezen de configuratie van het systeem dat ik al een tijdje in gedachten heb.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gRSoYYK.png

Waarom wil ik graag winnen?
Omdat binnenkort the witcher uitkomt en ik deze dol graag wil gaan spelen, alleen mijn huidige systeem laat dit niet toe. Dit komt omdat mijn huidige systeem een laptop is uit +/-2008 die dringend aan vervanging toe is.

Succes met het toekennen van een winnaar,

Gr,
Veveso

[ Voor 15% gewijzigd door veveso op 13-05-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kgDc8PC.png
ik zou graag deze willen hebben omdat ik het zat ben van de lagg en dit zou een goeide kans zijn om een nieuwe pc te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4HTJCeG.png?1
ik heb deze nieuwe pc nodig om dat die van mij bijna niet meer werkt.
opschool zag ik dit langs komen en daarom doe ik maar me je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zeHuM4D.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4UFuFFv.png

Ik wil graag de pc winnen om met mijn klasgenoten gave spellen als Tera te spelen! Maar om die noobs te verslaan heb ik wel een snelle pc nodig :p Hij komt mooi op mijn kamer te staan, aangesloten op de tv. vette boxen erbij en ik heb weer een heerlijke pc om mee te gamen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Llm7DoW.png?1
Dit hier is dus mijn setup.
Ik doe hieraan mee omdat elke kans die ik kan krijgen om een pc die competent is te winnen neem ik.
Ik loop namelijk behoorlijk hard achter met mijn huidige pc setup ^^;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avoon
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 10:24
Afbeeldingslocatie: http://bramwiekens.nl/wp-content/uploads/2015/05/alternatetweakersthumb.png

Ik houd van een stille & koele game-pc. Helaas valt AMD daarom tegenwoordig af. Uiterlijke franje vind ik niet nodig, want de computer hangt onder mijn bureau. Het gaat me om de beleving op het scherm.

Laat ik beginnen met de processor. Een mooie i5 Haswell refresh, zonder de K. Overklokken is met geluidsproductie & warmteopbouw in het achterhoofd niet echt mijn ding. Met deze stock-processor kan ik de komende jaren echter prima vooruit. De boxed koeler is niet superstil, maar hier ligt gelukkig nog een 212 Evo in huis. :) Dan de videokaart. Mijn huidige tweedehands 780 is een mooie kaart, maar de Asus Strix 970 is een droomkaart voor me die gewoonlijk buiten mijn budget valt. (Ik til niet zo zwaar aan memorygate.) Daarnaast ben ik een fan van de Gigabyte moederborden. Alhoewel een ATX-bord prima in de kast zou passen, heb ik vanuit budgettaire overwegingen voor een micro-atx gekozen. Mijn pci-slots blijven toch eigenlijk altijd leeg en Crossfire/SLI waag ik me niet aan, weer vanuit het oogpunt van warmteopbouw. Dit bord biedt daarentegen wel de mogelijkheid de 8GB geheugen t.z.t. uit te breiden naar 16GB. Een “cheap-and-easy-upgrade”.

Ik heb ervoor gekozen deze pc uit te rusten met enkel een SSD. Dat Windows binnen een paar seconden opstart vind ik echt fantastisch en met 256GB aan ruimte kan ik mijn games er prima op kwijt. Daarnaast draait er in ons huis een headless file & Plex server, met een paar schijven in Raid, waar ik mijn docs en plaatjes makkelijk op kwijt kan.

Tenslotte de kast. Vrienden van me raden me al een tijdje aan de een geluiddempende Antec kast aan te schaffen, dus die zou ik graag een keertje uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bijdrage:

pc

Ik zie dat de meesten hier vrij hoog in de prijs zitten. Althans, ik vind 900+ euro voor een pc vrij veel geld. Sterker nog, deze pc zit op 600+ euro en dat is niet mis.

Mijn eigen pc was 100 euro 2e hands (via Tweakers gekocht) en er zit een videokaart in van 75 euro zodat we wat games kunnen spelen. Prima omdat ik zelf vooral strategie games speel (koop ik op steam). Onlangs heb ik voor mijzelf Minecraft gekocht. Ik had echter niet door dat dit een aantrekkingskracht op kinderen heeft. De eerste weken had mijn zoon van bijna 8 nog niet door dat ik dit spel had, maar toen zijn beste vriend het van zijn vader op de pc had gekregen vroeg hij mij ernaar. Ik had het spel inderdaad, nog niet gespeeld, maar mijn zoon ging met zijn vriendje aan de gang. En hoe, er werden mods geïnstalleerd en ze spelen nu via mijn netwerk onderling elke dag een uurtje of twee met een groep jongetjes dit spel.

Dat is allemaal prima, echter merk ik meer en meer dat ik niet meer achter de pc kan kruipen als ik thuis ben van het werk. Reden: ze spelen na het eten nog een uurtje Minecraft met een groepje. Dat was niet echt de bedoeling, ik zat meestal van 19:00 tot 20:00 op de pc en daarna deed ik hem uit (je zit overdag er namelijk ook al achter). Maar dat uurtje heb ik nu niet meer en de jongens wil ik ook niet teleurstellen.

De pc zou ik dus als ik hem win aan mijn kinderen willen geven.
En een foto van mijn kinderen en wat vriendjes en vriendinnetjes die hier o.a. Minecraft spelen (naast natuurlijk lekker buiten spelen):

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bh6V14psbgqsy4ELkhwHFy7F/full.jpg

(296 woorden)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-07 15:37
Mijn PC zal gebruikt gaan worden om fulltime Folding @ Home te draaien, en wat is er nu prachtiger dan dat Tweakers en Alternate samen met mij een bijdrage mogen leveren aan de genezing van Alzheimer, Parkingson en vele soorten kanker?

Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/6d1d4ca6ef.png

Natuurlijk zijn hier niet random onderdelen bij elkaar gestopt, dus ik zal even bij de componenten toelichten waarom ik die keuze gemaakt heb. Allereerst begin ik met de behuizing. De node 804 van Fractal Design ziet er goed uit, met heel wat opties wat betreft drives ook past er een MSI GTX 970 zin. Terwijl die toch niet al te groot is, de grote was voor mij belangrijk zodat die netjes ergens weggestopt kan worden, aangezien ik er weinig aan hoef te zitten.
Het moederbord is een redelijk simpel mini-ITX bordje van degelijke kwaliteit, en dat voor een niet al te hoge prijs. Als RAM heb ik een setje DDR3-1600 kit van Crucial, tegenwoordig zit het met de bekendere merken RAM eigenlijk altijd wel goed hier dus geen problemen te voorzien.
Omdat de pc dus 24/7 zal gaan draaien om Folding @ Home te draaien was een energie zuinige voeding een must, en je wil sowieso geen slechte voeding in je pc daarom deze Seasonic altijd goed.
Nu komen we eigenlijk bij het punt waar concessies nodig waren, omdat folding @ Home veel profiteert van een goede videokaart en omdat hij toch veel uren maakt heb ik gekozen om er een 970 in te stoppen. En aangezien dit toch bijna €400 van het budget opslokt heb ik gekozen omdat te besparen op een SSD aangezien de storage weinig verschil maakt voor Folding @ Home.

Wie weet gaat Tweakers en Alternate, mij helpen met het genezen van verschrikkelijke ziektes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-05-2022
Bij deze mijn build
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F6RCtQR.png

Vrij standaard build lijkt me, maar heb bezuinigd op de behuizing om plaats te maken voor wat een betere GPU en processor. Heb expres voor een wat kleinere desktop gekozen zodat ik die makkelijk mee kan nemen naar LAN partys en dergelijke. HDD en optische drive heb ik achterwege gelaten om die nogal overbodig zijn, en ik gewoon games kan herinstalleren mocht het te krap worden qua ruimte.

Ben al een gamer sinds me 4e, en met name tijdens de basis en middelbare school heb ik flink wat gegamed, zowel alleen maar vooral samen met vrienden was het altijd leuk om samen te gamen. Ik heb helaas nooit een optimale pc-game ervaring gehad omdat ik altijd suboptimale (lees: crappy) pcs heb gehad. Nu wil ik een krachtige compacte desktop assembleren om die gouden gaming era weer te herbeleven, of misschien zelfs het ultieme gaming era in te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/207ot2f.png

Rekenmeester met toekomstpotentie

Wat een leuke actie, daar ga ik ook aan meedoen. Mijn computertje is niet slecht maar met een triple-core kan het eigenlijk allemaal net wat beter :) Wat zijn de steekwoorden voor mijn ideale, flexibele desktop?
  • Rendertaak
  • Gemeenschapsondersteuning
  • Efficiëntie
  • Toekomstbestendigheid
Rendertaak
Om fatsoenlijk te kunnen renderen als freelance journalist moeten we zorgen dat de pc op de toekomst voorbereid is. Daarom kiezen we voor 16GB intern geheugen en een 250 GB SSD, kleinere versies lopen gemiddeld net iets te snel vol. 4K-videobestanden en RAW-fotografie, gerenderd of geïmporteerd via de kaartlezer, passen prima op de extra 2TB storage. Geen enkel probleem!

Gemeenschapsondersteuning
De Intel Core i5-4670K is een erg goede processor met veel bite op hogere kloksnelheden. Het moederbord zorgt dat we naar hartelust kunnen tweaken en een goed koelblok houdt dit Haswell-beest stil en relatief koud. Dat is nodig want de processor en videokaart gaan ook continu World Community Grid en Folding@Home draaien. Dat helpt wetenschappers in hun bruteforce-zoektocht om dodelijke ziektes zoals kanker beter te begrijpen.

Efficiëntie
Ons bint zuunig: met de continu hoge belasting moet het verbruik zoveel mogelijk beperkt worden, stroom is immers niet gratis. We kozen de CPU als GPU op hun verhoudingsgewijs sterke prestaties en zeer fatsoenlijke verbruik, terwijl de 80Plus Gold-voeding met cable management ook nog minder watts uit het stopcontact hoeft te halen. Weinig rommel, meer ruimte, minder herrie.

Toekomstbestendigheid
Het moederbord en de kast bieden genoeg speelruimte om videokaarten bij te prikken zodra we daarvoor gespaard hebben. In de tussentijd voldoet de Maxwell-GPU zeker. Niet alleen kan die precies mijn drie schermen aansturen met werk, ook is het mogelijk af en toe een spelletje te doen tussen de bedrijven door. Een echt flexibele computer hoeft niet extreem duur te zijn, als je goed nadenkt tenminste.

(Top to bottom: 298 woorden)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vitrix
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-08-2021
Ik heb al sinds jaren mijn betrouwbare pc en daarvan het geheugen en videokaart bijgewerkt.
Maar het word hoog tijd dat ik de basis (moederbord, processor) weer eens vernieuw en met de tijd mee ga.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/63waXgr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:36
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q6CRRfI.png

Spreken is zilver, zwijgen is goud.
Met deze PC moet ik in stilte kunnen werken aan alle studie projecten, inclusief m'n scriptie zonder dat alle internet tabs al het geheugen opvreet. Hij moet snel genoeg zijn voor Matlab/Excel simulaties, stil zijn tijdens het video kijken, maar genoeg performance leveren tijdens een goed potje F1 racing, NBA2K, Fifa en COD.
De computer moet een bescheiden maar stylish uiterlijk hebben en wat beter dan deze Fractal Design, echt Zweeds vakwerk. De kast moet immers tijdloos zijn en moet een stuk langer meegaan dan het binnenwerk (dat is nml. onderhevig aan innovatie).
Toch moet deze computer (zeker met mijn doeleinden) een flink aantal jaar mee kunnen. Het mooie van de kast maakt dan ook nog eens dat de inhoud zeer gemakkelijk is te onderhouden!

edit1: spellingsfout gecorrigeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FkD4cDZWyNvzQb8bKG3q8343/full.png

Samenstelling
Een zuinige PC welke gebruikt zal worden voor Skype, media toepassingen in combinatie met de televisie en standaard internetten. De PC staat in de huiskamer en enige stilte is wenselijk. Er is niet veel ruimte in het computerverdomhoekje. Vandaar de compacte kast.

Motivatie voor de winst
Ik zal de PC direct afstaan bij de eventuele winst. Hij zou een bestemming krijgen bij mijn schoonvader. Dit is een man die in zijn leven heel wat tegenslagen heeft gekend. De meeste tegenslagen heeft hij inmiddels overwonnen, maar zijn spaarvarkentje is helemaal leeg en wordt ook niet meer verder aangevuld. Zijn kinderen en familie wonen voornamelijk in Amerika en een PC is voor hem de enige mogelijkheid om met het voormalige thuisfront te communiceren. Hij heeft vanuit het verleden aardig wat ICT ervaring opgedaan en het gebruik van een computer blijft toch een passie voor hem. Zijn oude Dell Optiplex is echt aan vervanging toe.

Ik ben stiekem ook van plan om de hand van zijn dochter te vragen en ik hoop hiermee nog wat goodwill te kweken voordat ik hem om zijn toestemming vraag. Niet verder vertellen dus. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door BillSpaarbank op 13-05-2015 14:51 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 15:22
Mail en HTPC voor moeder

Aangezien mijn moeder haar laptop na 5 jaar zijn beste tijd gehad heeft...
Dat mag net zo goed een desktop PC zijn, want staat toch altijd op zelfde plaats.

Bovendien houdt ze enorm van muziek en zou ik van deze compacte PC meteen ook een HTPC kunnen maken, zodat ze Spotify kan beluisteren en foto's en filmpjes van haar kleinkind kan bekijken op de TV en meer van dat fraais. Nu is dat allemaal nog te omslachtig (kabels versteken en zo, daar begint ze niet aan).

Daarom: een zuinige processor, maar toch krachtig genoeg om heel wat jaartjes verder te kunnen, een stijlvolle behuizing, stille koeler, SSD spreekt voor zich, HD voor foto's en HD filmpjes van de familie, 8 GB RAM lijkt me ruim voldoende. Windows er bij, want daar is ze mee vertrouwd. De Blu-ray, voor als dat toch nog verder door zou breken en anders toch op zijn minst om CD's en DVD's mee te spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door FirecrackerBE op 13-05-2015 15:16 ]

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHP
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2021

WHP

Ik gebruik voor mijn ontwikkel werkzaamheden nu mijn bto laptop met i7, maar voor het zware werk is een desktop toch een stuk sneller en daarmee fijner.

Mijn ideale laptop voor 999 Euro is daarop geselecteerd.
  • Een hele snelle cpu, met de snelste i7 op dit moment de 4790K.
  • Een moederboard waarmee overclocking mogelijk is om de destop nog iets sneller te maken.
  • 16GB geheugen om ook voldoende ruimte te hebben om een virtuele server te draaien, met hier ook overclock mogelijkheden.
  • Verder een redelijk stille behuizing en voeding en een betere CPU cooler voor genoeg koeling maar toch niet al te veel geluid.
  • Als laatste 2 SSD's; 1 voor het OS(120GB) en applicaties en 1 voor de bestanden die ik nodig heb voor mij ontwikkelwerk (250GB).
Hier dus mijn ideale ontwikkel PC voor 999 euro:

Afbeeldingslocatie: https://e6qyrq-ch3301.files.1drv.com/y2m4bqtw8QFCfTxeQ-vofim146lFESWVFktv5n0PiWNGU9ua0-aYHS7Ix5Ythrl6M-cihYQSweMVT9bygzuIcZGTpcDa6qM0HK7QeH8O-viEZklV5l9iepI4jnqsRuvx3OHvbuhVSMfXE9GNN4MfkNRRzUNVQwzbQGSPA9O9cC-gkw/Alternate.png?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke aktie. :)

Mijn droom-pc is een all-rounder vooral op de toekomst gericht. Hoewel ik nu wel aan het gamen ben (WoT) ben ik toch vooral bezig met websites maken en foto en video bewerking. Vooral fotoboeken maken is een hobby. Er staat dan ook een berg programma's tegelijkertijd open.

Helaas is een pc van 999 euro ver boven mijn budget en voor dit bedrag kan ik een voor mij super-pc samenstellen die nog jarenlang zijn dienst kan doen.
Mijn huidige pc is van 2007 en hoewel hij nog aardig meekan zou een goede opvolger heel welkom zijn.

Dan over het systeem:

Ik ben al jaren een fan van Club3D kaarten en natuurlijk komt er in dit systeem ook weer een Club3D.
Een AMD-processor vanwege de goede prijs-kwaliteit verhouding.
Een leuke kast met een stoer scifi uiterlijk door de belijning en de led-fans.
Er zitten er al 2 fans in de kast. Indien nodig heb ik nog een koeler liggen die helaas niet in mijn oude kast pastte. Handig is het kliksysteem zodat je makkelijk andere HD's kan toevoegen.
Een standaard dvd-speler en natuurlijk een kaartlezer voor mijn foto-kaartjes. Dan hoef je niet iedere keer je camera aan te sluiten.
Een moederbord van Asus waar ik al lang zin in had met meer dan voldoende opties.
De 16 GB geheugen is misschien wat over de top maar je weet niet wat de toekomst gaat brengen en met enkele jaren kan dit weeral aan de krappe kant zijn.
En om het af te maken nog een SSD voor de besturingssystemen (Linux Ubuntu/Windows 10) en een goede HD voor de data.
Om alles van voldoende power te voorzien een BeQuiet voeding van 700 watt met kabelmanagement om de luchtstroom in de kast optimaal te houden.

Het lijkt mij mooi om 2 schermen aan te sluiten op dit systeem.

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2wlvss9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeByte99
  • Laatst online: 27-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/gexy849xp/alternatecontest0.png

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/oyhc5via5/alternatecontest1.png
Mijn keuze qua onderdelen is ( achteraf ) vrijwel gelijk aan andere deelnemers gebleken. Alleen dat geeft mij al genoeg vertrouwen dat ik de goede keuzes heb gemaakt. De keuzes die ik heb gemaakt zijn allemaal gebaseerd op kwaliteit en prestatie voor een goede prijs, zoals een goede tweaker en nederlander betaamt.
Daarnaast moet ik wel toegeven dat ik sommige onderdelen heb gekozen vanwege eerdere ervaringen met het merk en een kleine persoonlijke voorkeur ervoor. Ook heb ik rekening gehouden met de 'decibellen', een goede PC is in mijn ogen ook een stille PC.

Waarom wil ik winnen? Heel simpel eigenlijk. Omdat ik wil kunnen slapen na een drukke dag werk en hardcore gaming. Ja.. 'slapen', iets wat ook noodzakelijk is naast werk en plezier.

Ik woon op 3 hoog in een klein kamertje waar ook mijn ouwe trouwe beestje dag en nacht staat te loeien als een heuse straalmotor. Dat begin ik eigenlijk een beetje zat te worden. Als iemand ( of iets ) mij uit mijn slaap mag houden dan is het in iedergeval niet mijn PC, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus, als jullie mij een goede nachtrust en humeur toe willen wensen dan neem ik graag genoegen met een goede 'alternate' voor mijn huidige PC. :+

[ Voor 7% gewijzigd door SnakeByte99 op 13-05-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VhCllGk.png
ik kan deze pc heel goed gebruiken voor school want ik doe een game opleiding en ik zou er graag games mee willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Sinds 2009 game ik op een s775 (Q8400 CPU) computer. Na upgrades heb ik een SSD en crossfire MSI 6850’s. Echter is mijn processor dermate oud dat deze niet goed overweg kan met de crossfire. Veel games kan ik alleen op lage games spelen.

Op het moment ben ik nog een student en game ik na het thuiskomen in de namiddag/avond wat ter ontspanning. Sommige games kan ik helemaal niet spelen of met lagere FPS of belabberde graphics. De crossfire heb ik wel, maar komt vaak niet tot zijn recht: MSI afterburner laat zien dat vaak maar één videokaart belast wordt.

Met deze samengestelde PC hoop ik na jaren weer eens echt van games te kunnen genieten:
- Veel games op minimaal medium settings kunnen spelen bij 1920x1080;
- Meer dan genoeg FPS voor een vloeiende ervaring (minimaal 60FPS);
- Een snelle processor en dito moederbord en SSD waar ik jaren mee vooruit kan (minstens de komende paar jaar weer);
- Een makkelijk te overklokken processor waardoor je makkelijk en snel extra prestaties hebt;

Bij deze opstelling heb ik geen processor koeler gekozen of een harde schijf (maar een snelle SSD). Een koeler heb ik thuis nog liggen en een harde schijf ook nog. Mocht dit niet voldoende zijn dan kan ik deze uiteraard ook makkelijk zelf kopen.

De i5-4690k is meer dan voldoende om de nieuwste games te kunnen spelen, een i7 is overkill. 8GB geheugen is hierbij dan ook voldoende: 16GB is leuk, maar niet nodig. Het moederbord biedt tot slot voldoende aansluitmogelijkheden om uit te breiden: zowel met een extra videokaart mocht ik dit willen als met extra opslag. Tot slot ga je met een Seasonic voeding nooit de mist in. 

Ps, verzendkosten en assemblagekosten hoef je niet mee te rekenen, dus ik zit gebeiteld!

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/157du09.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Vickiieee op 13-05-2015 17:28 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
Mijn configuratie voor mijn ideale pc, een server:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/73gw2u.jpg

Toelichting: de pc zal gebruikt worden als server thuis om een aantal vm's te draaien, zie hieronder.
Hardware:
  • Asrock B85m pro4: goede recensies gelezen, dit moederboard heeft een Intel-lan waardoor compatible met linux
  • Intel celeron 1840: veel processorkracht heeft de server niet nodig. Deze is zuinig en meer dan voldoende
  • Cooler Master N200: simpele behuizing, server komt in de meterkast
  • Kingston SSD 120 gb: hierop komen de installaties
  • WD Green 4TB: zuinige schijf, vooralsnog genoeg
  • RAM: 16gb, FreeNas lust graag veel RAM
  • Voeding: simpele 360W moet voldoende zijn
  • Extra intelnetwerkkaart: voor pfsense
  • Besturingssysteem kan ik gratis krijgen via Dreamspark (student)
  • Samsung monitor: om de server te installeren, daarna aansluiten op laptop voor beeldbewerking
  • Toetsenbord en muis heb ik nog
Ik wil op de SSD windows 8/2012R2 installeren en met hyper-v een aantal vm's draaien met de volgende installaties:
  • Pfsense: ik heb momenteel thuis nog een oude router en met het toenemende aantal devices begint de router het zwaar te krijgen, zeker met torrents. Pfsense is een stuk beter en ik kan een aantal packages installeren waaronder een virusscanner, blokkeren van bepaalde websites en een VPN
  • Plex: mediaserver
  • Freenas: we hebben thuis nu een flink aantal laptops en computers waarbij we lopen te hannessen met externe HDD's voor de backups. Ik wil dus een NAS waarop elk device backupt en bestanden centraal beschikbaar zijn. 4TB is dan genoeg, ik hoef geen RAID en ik kan op termijn een tweede schijf inbouwen.
  • Sickbeard: automatisch torrents downloaden
  • Owncloud: ik heb nu nog maar 7gb bij Dropbox wat te weinig is en maak me zorgen over de privacy. Dus wil ik mijn eigen "cloud" met agenda
  • Apache en mail: eigen webserver voor website
Ik zit ruim onder de €999, maar meer heb ik niet nodig.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crystalyzer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-04 15:10
Het zou leuk zin om te winnen, maar dat is niet de bedoeling van mijn deelname. Wat ik veelal zie bij deze wedstrijd is dat men voor de algemene keuze's gaat, de keuze's die iedereen maakt. Wat ik wil laten zien is dat het makkelijk én mogelijk is een goede pc samen te stellen, zonder dat deze merkbaar snelheid verliest en daarnaast minstens 3 jaar mee kan gaan zonder dure uitbreiding.

Mijn keuze voor een iets oudere AMD processor (FX-8320E) is dan ook wel op te merken. Daarbij moet ik wel zeggen dat deze processor bekend staat om zijn overclock capaciteiten. Daarom heb ik bij de processor ook een waterkoeler gekozen zodat hij toch goed koel blijft (wederom een iets ouder model, maar nog steeds betere prestaties dan mid-range luchtkoelers).

Wat opslag betreft koos ik juist een nieuwer model Crucial SSD. Dit omdat de snelheden van opslagmedia ontzettend rap toeneemt, terwijl de prijs ongeveer op dezelfde hoogte blijft hangen. Zo haal je daar dus het maximale uit voor een prima prijs.

Ook bij de videokaart heb ik gekozen voor een nieuw model, om dezelfde reden als bij de opslag. Dit omdat de race van grafische effecten en looks eveneens heel rap gaat. Ik was hier wel aan het twijfelen tussen een Crossfire of SLI opstelling, maar omdat dat een veel duurdere voeding vergt heb ik hier niet voor gekozen.

Wat het RAM-geheugen en de behuizing betreft heb ik er wel voor gekozen een beetje te besparen, zodat ik binnen de €999,- marge bleef. Maar nog steeds is 8 gigabyte een nette hoeveelheid. De case beschikt daarnaast over genoeg koelmogelijkheden met 5 fan mounts. Ook beschikt hij over twee USB 3.0 poorten.

Als extraatje een WLAN-kaart, zodat je geen gerommel hebt met LAN-Party's ;)

Mag de beste samensteller winnen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QW62DSy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardstylebomb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb de volgende onderdelen gekozen voor mijn ultieme droom pc omdat ik de pc ga gebruiken voor mijn hobby zodat ik kan oefenen voor hopelijk een toekomstige baan. het uitwerken van het uiterlijk van smartphones in 3D, deze pc is er helemaal geschikt voor.

Moederbord - ASRock Z97 Anniversary; dit moederbord heb ik gekozen omdat ik RAM wilde met vrij veel MHz en als een moederbord het niet ondersteund kom je ook niet ver :N

Werkgeheugen - Corsair 16GB DDR3-2133; ik heb gekozen voor veel geheugenbanken omdat deze zoals eerder vermeld de hogere MHz bevatten en ze een van de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. ik ben gegaan voor Corsair omdat ik daar na mijn 2 jaar ervaring :P het meeste vertrouwen in heb.

Processor - Intel Core i5-4570; ik heb gekozen voor deze processor omdat een i7 toch iets te prijzig is voor een pc, voor de taken die ik op mijn laptop doe merk ik dat het bijna altijd aan de harde schijf ligt die niet vlot genoeg werkt, vaak is de processor op 15% aan het werken terwijl de harde schijf op 90-100%. deze processor past het beste in mijn lijstje, ook omdat die ''boxed'' is hoeft er geen koeler meer bij.

Grafische kaart - ASUS GTX750 Ti; deze keuze heb ik gemaakt voor betere 3D weergave.

HDD en SSD - HGST 1TB en Samsung 120 GB; de SSD gaat dienen voor de OS en andere Programma's zoals Solid Edge etc. en de HDD heb ik gekozen omdat de HDDs van HGST het betrouwbaarst zijn. d:)b

Behuizing - Fractal Design Define R5; ik heb hiervoor gekozen omdat het een zeer chique behuizing is, en om toch mijn IT aard naar boven te brengen mét window zodat ik altijd naar de onderdelen kan kijken :D

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/r03714.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door hardstylebomb op 13-05-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze game pc heb ik samengesteld met de hulp van mijn broer (een ICTer), voor mijn lieve vriendje.
Hij wil al 2 jaar een nieuwe pc omdat hij nu veel games niet meer kan spelen, terwijl dat zijn grootste hobby is. Als ontspanning is hij graag bezig met photoshop en andere grafische programma's, maar zijn pc loopt nu vaak vast en krijgt allerlei gebreken:(
Sinds we samen wonen kan hij geen geld meer sparen en daarbij betaald hij ook nog mijn studie! Hierdoor heeft hij geen geld voor een nieuwe pc... Terwijl hij dit zo graag wilde...

Ik vind het echt super lief van hem dat hij zoveel voor mij doet (al 8 jaar lang!) en wil heel graag iets voor hem terug doen omdat hij dat echt verdiend!
Helaas heb ik daar zelf het geld niet voor. Deze actie komt dus als geroepen en ik zou heel graag deze pc voor mijn vriend willen winnen!

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/q3anotyjh/PC_specs.png
Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal! :)

Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.

Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!