[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 68.987 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08-2023
Met het budget van 999 € heb ik een PC samen gesteld waarbij de focus ligt op gaming.
Zoals ik reeds merk bij games zoals The Witcher 3 en Batman Arkham Knight, zullen bij toekomstige games de grafische eisen steeds hoger worden om deze op high of ultra te spelen.

Als processor heb ik gekozen voor een Intel Core i5-4690K, zodat ik naast gaming ook nog vlot andere (school)zaken kan uitvoeren, zoals virtuele machines draaien. Om in de toekomst de processor nog te overklokken heb ik gekozen voor de K variant van de processor en een bijbehorend Z97 moederbord.
Mijn keuze voor grafische kaart vind ik moeilijk, omdat ik benieuwd ben naar de nieuwe AMD Rx-300 reeks die er zit aan te komen. Omdat uit benchmarks blijkt dat de AMD Radeon R9 290 goed presteert in verschillende resoluties, heb ik voor de MSI variant van deze kaart gekozen.
Qua kast heb ik gekozen voor een Corsair Obsidian 450D, deze is zowel mooi, praktisch en kwalitatief.

Omdat de processor, moederbord, grafische kaart, behuizing en voeding al een groot deel van het budget innemen, heb ik wat bespaard op RAM capaciteit en opslag.
Voor het RAM heb ik een keuze gemaakt voor één module G.Skill Ripjaws DDR3-1600 4GB.
Ten slotte heb ik voor een harde schijf gekozen van 1 TB, welke ik zou gebruiken voor data opslag.

Met eigen budget koop ik dan nog een extra G.Skill Ripjaws DDR3-1600 4GB RAM module - zodat ik in totaal over 8GB snel RAM beschik - , een SSD van 120 GB om Windows, programma’s en games op te installeren en een processor koeler, zodat het systeem onder zware belasting koel en stil houdt.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vKqd0BiDZv1o1jOReI4CnIjQ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit systeem is bedoeld als compact, snel en stil gamesysteem, welke ideaal zou zijn als vervanging van mijn huidige rig :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UOUupBbAqJHaTt1lXyMFqRCp/full.png

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdb.90
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-07-2024
Het moederbord van mijn nog geen twee jaar oude Lenovo y410p is onlangs gesneuveld :|. Ik gebruikte mijn laptop eigenlijk als desktop sinds ik een mooi scherm heb gekregen en de desktop van deze actie zou mijn laptop dus heel goed kunnen vervangen.

Met de mid range grafische kaart kan ik prima gamen en de intel core i5 processor en 8GB geheugen zijn voldoende voor als ik wat (R) rekenwerk thuis moet verrichten. De kast vind ik er tof uit zien en de SSD is ruim zat in combinatie met een NAS die al in gebruik (en de HDD van mijn lenovo die ik er nog kan inbouwen).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U20H7oU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melladryn
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-03-2023
Mijn vrouw houd van appeltjesgroen en een man die niet constant aan haar kop loopt te jengelen. Dus mocht ik winnen slaan we al 2 vliegen in 1 klap.

Het plan is om de PC uit te breiden met 2 SAPPHIRE Tri-X R9 290 4GB OC GPU's.
Tevens zou ik graag eens willen experimenteren met waterkoeling voor zowel de CPU als beide GPU's.

Dit zou dan de stilste, snelste en coolste PC voor mij ooit worden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QaZiUSK.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 22:10
Ik heb deze pc samengesteld omdat ik me toch wel begin te ergeren dat mijn huidige Coire I7 920 icm met een GTx 750ti niet meer op kan boksen tegen de tegenwoordig zware games. GTA 5 goed op high kunnen spelen was een vereiste.

Ik denk dat ik met deze configuratie weer jaren vooruit kan. Vooral dat vind ik belangrijk. Een PC bouwen is leuk upgraden is geinig maar genieten van een stabiel systeem is overweldigend.

Een Mugen koeler kan in geen enkel systeem ontbreken. Momenteel gebruik ik de Mugen II en ben een totale voorstander geworden van aftermarkt koelers. Voor de cpu een zeer krachtige maar op zijn tijd relatief zuinige i5 uit de Haswell-Refresh serie van Intel. een EVGA GPU met een ACX koeler omdat ik nog nooit ontevreden ben geweest over deze koelers. Vele andere maken een hoop kabaal bij load, mijn ervaring leert dat dat bij EVGA niet zo is.

Verder een kast uit de prachtige Define serie van Fractal. Kenners van deze kasten weten dat ik die niet enkel gekozen heb omdat hij zwart is :9 .

'Just my 51 cents.'

Afbeeldingslocatie: http://i1285.photobucket.com/albums/a594/Clifdon/Tweakers_zps7adnfsm3.jpg

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkenny
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05 10:11
Afbeeldingslocatie: http://kennylam.nl/userFiles/ALTERNATE_PC.PNG

Dit zou dan mijn ideale game PC zijn. Recent was ik ook toevallig aan het kijken voor een PC rond hetzelfde budget. Vaak moet ik bij vrienden en familie langs om de computers te repareren of te bouwen. Ze noemen me ook wel de PCdokter. Erg leuk vind ik dat. Systemen samenstellen en alle componenten in elkaar zetten. Ben er vaak bezig mee maar nooit heb ik een degelijk systeem voor mijzelf gehaald(ivm. Studiekosten). Als ik hem dan win zou ik hem ook HEEL GRAAG zelf in elkaar willen zetten! Dat gevoel dat je alle componenten voor je hebt liggen en aan de slag kunt gaan. Heerlijk! :)

Met dit systeem wil ik paar jaren vooruit. Dit is nog een persoonlijk onderbouwing.

CPU - Heerlijke Quadcore. Voor in de toekomst zou je hem eventueel kunnen overclocken.
GPU - Leuke kaart om jaren verder mee te gaan. Ondersteunt prima DX11
Mainboard - Voor de echte stabiele mainboard met talloze gaming opties. Ook met de SupremeFX geniet ik van heerlijk geluid zonder externe geluidskaart.
RAM - Corsair Vengeance. Praktijk al een keer in een pc zien draaien. Prima en goedkoop
HDD - In praktijk start Windows met een SSD wel veel sneller op alleen bij games is het nog niet optimaal. Vandaar gewoon een traditionele HDD.
PSU - Stille en betrouwbare voeding. Met 530 zou je eventueel nog een SLI/Crossfire kunnen zetten.
CASE - Ben een enorme fan van Ironman! Ook heb ik nog nooit met zo'n case gewerkt dus ben er erg benieuwd naar

Leuke actie! Hoop dat ik hem mag winnen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 23:26

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Na wat denken over de perfecte setup. Ben ik eigenlijk een andere weg in gegaan. Als tweakers zie je dagelijks vergelijkingen / benchmarks voorbij komen. 10 FPS beter, een milliseconde beter etc. etc. Ik heb ongeveer 2 jaar geleden ook zo'n keus moeten maken waaruit de volgende pc uitgekomen is.
gallery: caanova1984

Wat is mijn ideale pc.. die heb ik eigenlijk al. Als tweakers ben ik nou wel is benieuwd wat de tegenhanger van mijn computer zou doen. Kan me dood staren op de benchmarks of vergelijkende video's maar wat is nou die paar seconden verschil voor mijn eigen perceptie. Ik kan alleen maar raden, of niet
Ik heb makkelijk 7 virtuele servers/ os-en draaien voor me virtuele labje. ( daardoor destijds de keus gemaakt voor de FX van AMD.)

Hierdoor heb ik dus de volgende keus gemaakt, dezelfde pc alleen dan Intel ( helaas zijn niet alle onderdelen van destijds meer beschikbaar. Heb geprobeerd zo dichtbij mogelijk te komen.
https://www.alternate.nl/...8f1d545d179c1bcb7c44654d9
Alternate PC

Heb dus geen GPU, al aanwezig.
Een efficiëntere voeding aangezien ik altijd crossfire in mijn achterhoofd heb gehad.

Een nieuwe muis aangezien mijn Razer aan het overlijden is.

Heb er ook een cardreader bijgestopt want, de hele tijd mijn laptop openen om mijn Raspberry Pi kaartje opnieuw te installeren is niet echt fijn.

De pc heb ik eigenlijk niet echt nodig alleen zou een nieuwe videokaart wel mooi uitkomen. Het lijkt me misschien wel een leuke tegenhanger, wanneer ik beide systemen getest en gereviewed heb. Perceptie en benchmarks. De pc aan de tweede plaats aan te bieden in ruil voor een nieuwe GPU https://www.alternate.nl/...iveClassName=graphicscard.
De onderdelen die het slechts uit de benchmarks / eigen optiek komen zullen dan worden geruild voor de GPU.

[ Voor 63% gewijzigd door NLKornolio op 14-05-2015 23:55 . Reden: teveel woorden, kom op 284 woorden zonder de BB-code van mijn inventaris ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen januari ben ik afgestudeerd, officieel heet ik nu Koosje BA Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie. U vraagt zich nu waarschijnlijk af wat dit met computers heeft te maken, nou, niks dus. Het is echter zo dat ik al jaren een fascinatie heb voor fotografie en film, tijdens mijn studie heb ik deze fascinatie kunnen samenvoegen met antropologie. Er is namelijk een stroming binnen de antropologie die op een visuele manier onderzoek doet; visuele antropologie. In september ga ik daarom starten met mijn master in Leiden: Anthropology of Media and Visual Culture, waarbij ik als eindonderzoek een film moet maken. Films maken, of beter gezegd, antropologische documentaires is mijn grote droom. Om deze droom te verwezenlijken ben ik aan het sparen voor een goede filmcamera maar zoals u misschien wel weet is niet alleen filmen belangrijk bij een documentaire maken, de montage is namelijk bijna even belangrijk. Monteren moet op een goede PC die montageprogramma’s vlotjes kan draaien. Aangezien ik zo’n PC niet heb en aan het sparen ben voor een filmcamera zijn we weer heel wat lichtjaren van mijn droom verwijderd. Momenteel monteer ik op de universiteit, maar het zou zo fijn zijn om een eigen PC te hebben die jaren meegaat en die bijdraagt aan het realiseren van mijn droom om antropologische documentairemaakster te worden.
Ik denk dat het wel duidelijk is waarom ik juist voor deze configuratie heb gekozen (omdat deze configuratie toestaat om goed te kunnen monteren) en ook het doel van de samenstelling van dit systeem is helder denk ik. Dus, als u zin heeft om binnen 2 jaar een fantastische, baanbrekende documentaire te zien (en de jaren die volgen nog veel meer) en het proces hiervan te ondersteunen met deze PC zou ik eigenlijk wel moeten winnen 
Afbeeldingslocatie: http://www.isi-web.org/images/k/koosjesdolder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Dit zou voor mij een perfecte PC zijn ter vervanging van mijn huidige.
Zo samengesteld dat het niet alleen klaar is voor nu, maar ook uitbreidbaar is voor de toekomst.
Een SSD om snel te booten en een extra disk voor de games etc.
Hiermee kan ik in ieder geval de komende jaar(en) weer gamen op de hogere resoluties :)

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b392/icerider82/PCbuild.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door SpaceMarine op 14-05-2015 09:09 ]

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik heb recentelijk een zit-sta bureau aangeschaft, mijn huidige beestje staat nu op de grond, vangt veel stof en het is erg lastig met kabels die allemaal net te kort zijn en in de weg hangen. Graag zou ik dus een klein systeempje willen die ik aan de onderkant van mijn bureau kan ophangen. Daar neemt het systeem geen ruimte in en lost het alle bovengenoemde problemen op. Geen last meer van kabels bij mijn voeten, geen stofnest meer en weer een frisse upgrade, mijn huidige systeem is toch ook al weer een jaartje of 4 oud. Bovendien wil ik binnenkort mijn tweede 4K monitor (Dell P2415Q) neer gaan zetten en die kan ik helaas niet aansluiten (@60Hz) op mijn GTX660ti daar ik te weinig displayport outputs heb. De GTX 960 (en de rest van het systeem) zou mijn werkplek dus net dat stukje fijner maken.

Afbeeldingslocatie: http://conceptivate.nl/filestorage/alternateitx-thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
Na jaren trouwe dienst is mijn huidige systeem erg aan vervanging toe. Ik draai vooral programma's als maya, zbrush en photoshop. Sommige software zoals mari (texture software) daar wil hij al helemaal niet aan helaas.

Daarom kan ik een nieuw systeem goed gebruiken, zodat ik weer normaal mijn art work kan maken, en de benodigde software kan draaien. De laatste tijd probeer ik vooral op werk tussendoor test renders te doen, of dingen over een farm te gooien, om te kijken hoe het er uit ziet.

Vandaar heb ik dit systeem samen gesteld met als belangrijkste onderdeel een snelle cpu en ssd.

Hierbij het screenshot van mijn pc samenstelling, en huidige project.
Hoop dat ik win :F

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/loj53hV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartin151
  • Laatst online: 29-10-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.smartin.nl/Alternate.png

Dit is mijn mooi configuratie. Ik zou naast het gamen deze PC ook voor hele andere dingen gebruiken. De huidige commodore wil namelijk geen virtuele OS draaien zodat ik mijn skills op gebied van servers kan bijwerken. Oké zo erg is het niet maar heb meelij, heb meelij!.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novidus
  • Laatst online: 27-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://i610.photobucket.com/albums/tt181/jermodg/Alternate%20Build_zpsxallketx.jpg?t=1431503602

Leuke actie, daarbij werkt de pc builder van Alternate geweldig!

Ik kies voor een kleine build, dit omdat ik regelmatig LAN met vrienden (makkelijker mee te slepen :)) en omdat deze ook als mediaspeler/gamepc op tv zou willen gebruiken. Een grote kast vind ik daarvoor niet mooi passen.

Gekozen voor een snelle gpu welke uitstekend alle games met hoge instellingen kan spelen.
De ssd heb ik gekozen om Windows op te zetten zodat deze lekker snel is, hierin scoort de Samsung uitstekend in.

De I5 processor voldoet uitstekend om alle taken zonder problemen te kunnen uitvoeren. De processor moet goede koeling krijgen, vandaar de Scythe (lekker klein maar wel effectief!).

Optische drives gebruik ik al jaren niet meer en daarom voor mij persoonlijk nutteloos.

Groet Novidus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Mijn motivatie? Met mijn samengestelde PC zal ik vast geen wereldproblemen kunnen oplossen, Bitcoins minen heeft allang geen zin meer en misschien dat ik eens kan aansluiten bij de Dutch Power Cows. Maar waar het mij voornamelijk om gaat? Dat ik na enkele jaren van non-gaming eindelijk weer eens aan échte ontspanning toe kom. Lekker niks aan je hoofd, nergens aan denken. Haal ik er de meeste FPS uit op deze manier? Waarschijnlijk niet. Maar daar gaat het niet om! Zodra ik Steam aanzwengel, na jaren mijn eerste game weer kan opstarten en in full HD op hoge instellingen de eerste game beelden weer zie is het voor mij goed :).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LXh83kuEQ6LRIWrnM3DRmuN4/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Edit: dubbel post. Sorry.

[ Voor 96% gewijzigd door Ronwiel op 14-05-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lboers
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-08 22:19
Alhoewel ik best tevreden ben met de BBG basispc van november begin ik sinds dit eerste bouwproject toch wel een aantal dingen te merken. Het renderen van video’s duurt veel langer dan gedacht en spellen die ik ben begonnen te spelen lopen niet heel soepel. Daarnaast sinds ik begon nu veel meer kennis over componenten en zou dan andere keuzes gemaakt hebben.
Wat als ik in een nieuw bouwproject betere of andere keuzes kon maken?

Daarom vind ik dit een fantastische actie! Leuk om te doen en de max van 999 euro voor een volledig systeem is een goede clou omdat je niet de top van alles kan kiezen maar duidelijke keuzes en afwegingen moet maken.

Afbeeldingslocatie: http://i1164.photobucket.com/albums/q561/laurensvb/tweakers%20prijsvraag%20inzending_zps7nrvhpvs.jpg

Ik heb gekozen voor een gebalanceerd en krachtig systeem zonder al te veel nadruk op processorkracht of videokaart. Dit is ook niet nodig voor mij omdat bij renderen de videokaart mee kan helpen. Daarnaast is de i5-4960 een hele goede cpu die niet de bank laat ontploffen, waardoor er geld over blijft voor 16gb werkgeheugen. 16 gb snel werkgeheugen is namelijk een must om video’s te kunnen bewerken. De gtx 960 zit er in om zijn goede prijs prestatieverhouding.

Looks zijn belangrijk voor mij en daarom kies ik een define R5 behuizing. De glasplaat is natuurlijk fancy en iets wat ik nu mis, maar verder is de R5 heel strak en zou hij niet misstaan in een kantoor.

De sluitpost (en enige bezuiniging) is de cpukoeler. Het liefst wilde ik een scythe mugen, maar die is net te duur. Daarom de tatsumi, koelt goed en stil maar is wel goedkoper!

Op de pc komt als ik win windows 8.1 te staan wat ik gratis van ma3d/academicdownload kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze set-up gekozen sinds ik toch een gamer ben. Dus ik wou alles rond beste graphics/performance.
Op de rest heb ik gespaard maar toch een beetje gekeken naar uitbreidingen voor in de toekomst zoals voeding / case / ...
De processor gebruik ik nu ook. En ben er echt tevreden over. Alles gaat vlot zonder enige probelemen.

PS: I love Black/Red

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2ykx8nm.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biogi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:29
De reden waarom ik hieraan meedoe is vrij simpel. In een ver verleden heb ik ooit eens een gamingpc besteld met de best buy guide als lijdraad. Dit was juli 2007 linkje: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2007

Die pc was toen de tijd echt super en heeft door de jaren heen 3 zeer kleine upgrades gehad gezien ik er geen geld voor had en oude onderdelen van vrienden van me mocht gebruiken. De cpu is geloof ik een E8400 geworden. Ik heb het geheugen kunnen upgraden naar 4gig ddr3 met een kloksnelheid van 1200.
De videokaart heeft een kleinde upgrade gehad maar ik weet zo 123 niet welke het nu is. Hij staat nu al ruim 6 maanden ter verstoffen omdat deze gewoon weg te langzaam is geworden en ik niet meer kan gamen met mijn maten.

Ik wens iedereen veel succes!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YRwGSuA.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Biogi op 14-05-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 17:58
Ik ben gegaan voor een PC
-met een strak design, zowel de buiten- als de binnenkant;
-die stil is;
-die energiezuinig is;
-die ondanks het bovenstaande toch behoorlijk krachtig is.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19640584/scrsht.jpg

Mijn Configuratie € 978,29**

CPU-koeler
Scythe Mugen 4 PCGH Edition, 1 x € 41,99*

Grafische kaart
MSI GTX 960 GAMING 2G, 1 x € 217,90*

Processor
Intel® Core™ i5-4590, 1 x € 214,90*

Voeding
Cooler Master V450 Semi-Modular, 1 x € 81,90*

Behuizing
Fractal Design Define R5 Titanium, Window-Kit 1 x € 119,90*

Solid State Drive
Samsung 850 EVO, 250 GB SSD Zwart, 1 x € 109,90*

Moederbord
ASUS H97-PRO GAMER, 1 x € 129,90*

Werkgeheugen
Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit BLT2C4G3D1608ET3LX0C, 1 x € 61,90*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerMelmer
  • Laatst online: 04-07-2015
Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?
Ik wil deze PC omdat: ik nu op een laptop game die niet alle games aan kan en ik zou graag alle games willen kunnen draaien, daarom heb ik deze PC nodig. Ook zit er een SSD in waardoor hij snel opstart terwijl ik nu erg lang moet wachten tot mijn laptop is opgestart. Ook wil ik een PC die snel genoeg is om games op te nemen voor Youtube. Kortom ik wil deze PC echt heel graag! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villematic
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01-2024
Veel gaat veranderen voor de volgende paar maanden, ik ga met mijn vriendin die op een lange afstand woont samenwonen. Tegenwoordig is haast alle communicatie tussen ons via de computer en met games die we samen kunnen spelen. Ze zit op een slechte laptop van ongeveer 7 jaar oud. We kunnen, in andere woorden, maar vrij weinig interactieve games spelen. Ik wil deze samengestelde computer aan haar geven, zodat we weer samen kunnen genieten van vele leuke games. En later ook samen in 1 kamer kunnen genieten van games samen. Het zou ons erg helpen om elke avond samen een leuke tijd te hebben :)!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7RIZQuk.png

Ik heb gekozen voor een Intel i7-4790k cpu gekozen, zodat de pc lekker lang meegaat. Zo kan ik de computer van haar blijven upgraden, want zelf begrijpt ze niks van computers.

De gpu is een R9 280x van Sapphire, het beste wat ik nog in het budget kon vinden. Lekker snel en goed genoeg voor de gemiddelde game tot een high-end game.

De voeding is 650W van Cooler Master, wederom om ervoor te zorgen dat de pc upgradable is. Zo kunnen er later andere videokaarten ingestopt worden.

Behuizing is een Cooler Master GT White Edition, een behuizing die doet wat hij moet doen, zonder fratsen.

Om haar favoriete games snel op te starten is er een Crucial SSD aanwezig van 250GB, 250GB is genoeg voor iemand die haast niet download en alleen enkele games speelt.

Het moederbord wordt een Gigabyte GA-Z9ZP-D3. Met genoeg RAM poorten en een 2x PCI-e poort. Goed genoeg voor wat zij wilt.

Het werkgeheugen ligt op 16 GB van Crucial. Zo blijft de computer weer toekomst bestendig en kan er lang genoten worden van dit geweldige cadeau!

Bedankt Alternate en Tweakers voor deze geweldige actie, nou nog hopen dat ik win :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:43
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/nxltp4.jpg

Ik zou graag deze pc winnen voor mijn pleegbroertje.
Hij heeft erg de moeite om de touwtjes aan elkaar te knopen en hij speelt nu nog steeds games op z'n laptopje uit 2010, ik hoop dat jullie hem deze meevaller gunnen.

Super actie btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvet1995
  • Laatst online: 14-05-2015
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/8r5kx5q9h/mijn_pc.png

ik begon mijn eerste pc samen te stellen met onderdelen die ik leende van mijn neven.
dit heb ik meerdere keren moeten doen om mijn pc elke keer een beetje beter te maken.
om mijn neven een plezier te doen ben ik zelf wat meer gaan sparen om zijn onderdelen zelf te kunnen vervangen en heb dit nu voor de helft gedaan.

toen ik deze actie zag dacht ik dat ik eindelijk mijn compleet eigen pc kan krijgen.
mijn keuze in de onderdelen is voornamelijk gebaseerd op advies en een beetje wat ik zelf leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniKoelkast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08 17:48
fout let niet op dit

[ Voor 94% gewijzigd door MiniKoelkast op 14-05-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniKoelkast
  • Laatst online: 02-08 17:48
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GTGAaGO.png?1

mijn motivatie om dit gamesysteem te winnen is:

ik zit nu al 3 jaar met een oude dual core pc uit 2008.
en met dit systeem kan ik eindelijk de laatste spellen spelen zoals: GTA V enz.
ik heb voor deze samenstelling gekozen omdat ik mn games om een goede kwaliteit kan draaien zonder lag.

ik hoop graag als ik mn systeem win.
maar suc6 alle andere die meedoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr8ig
  • Laatst online: 03-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1505/105513/YhWWELr4.jpgIk ben een rast echte AFOL. In mijn vrije tijd stop ik heel wat uurtjes in het bouwen van diverse technische modellen. Sinds enkele maanden ben ik enorme fan van Blender. Mijn doel is om alle modellen die ik maak, ook te bouwen en te animeren in Blender. En aangezien dat niet heel erg vlot gaat met mijn huidige Core2Duo, zou een modern systeem zeer welkom zijn.

Ik heb eerst overwogen om een systeem samen te stellen op basis van een AMD FX 8350 in combinatie met 2x een GeForce GTX 960. De multicore AMD wordt optimaal benut door Blender. De beide GeForce kaarten zijn ideaal voor renderen aangezien zij cycles goed ondersteunen in tegenstelling tot AMD kaarten.

Omdat ik energieverbruik ook een belangrijke factor vind heb ik uiteindelijk toch gekozen voor een Xeon E3. Deze biedt meer rekenkracht dan de AMD. Dit compenseert grotendeels een GPU die dan niet in deze build mee kan. De voeding kan dan ook lichter. De Cooler Master V450 is een goede stabiele voeding zowel onder zware als lichte belasting.

Als grafische kaart heb ik een 4GB versie van de GTX 960 gekozen. Deze blijft koel en stil onder langdurige belasting. Het 4GB geheugen zorgt ervoor dat complexe renderings via cycles geen probleem op zullen leveren.

Renderings kunnen aanzienlijk veel geheugen vragen. Hier heb ik dan ook niet op bezuinigd dus, 16GB.

Het moederbord is vrij eenvoudig en biedt alles wat ik nodig heb.

Voor opslag heb ik voor de Crucial BX100 gekozen vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. Meer opslag heb ik niet nodig aangezien ik een nas heb staan.

De gekozen behuizing kan alles prima herbergen en vind ik er mooi en strak uitzien. Ook handig zijn de aansluitingen bovenop de kast, zo kan ik eenvoudig even iets aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 10:19
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/851wn7wox/Tweakers_Wedstrijd_htpc.png

Mijn ideale pc is geen Game PC geworden.
Gamer ben ik niet maar een goede HTPC zie ik wel zitten.
Ik heb gekozen voor een uitbreidbare kast waar nog HDs kunnen bijgestoken worden.
CPU toch een i3, misschien wat overkill voor een HTPC, maar wel wat extra marge qua performance.

Ik heb geprobeerd degelijke en stille kwaliteitsonderdelen in het budget te proppen.

Een stillere koeler is eventueel later mogelijk afhankelijk van de resultaten met de boxed koeler.

[ Voor 35% gewijzigd door MiniMan op 14-05-2015 17:04 . Reden: img link werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wKsnUwH.jpg?1
Waarom ik zou moeten winnen
Na jaren trouwe dienst begint mijn pc met een overclockte q6700 icm de eerste asus striker extreme toch ernstig achter te lopen op de nieuwe techniek. Aangezien ik nog een student ben is een goede computer een flinke aderlating op de financiën, die ik me momenteel niet kan veroorloven. Met deze actie zou ik een desktop kunnen winnen die mij weer jaren plezier kan leveren op het gebied van gamen, school en overclocken.
Waarom deze configuratie?
De i7 4790k is een beest van een processor die hoog in de benchmarks geregistreerd staat. Gezien ik veel met programma’s als Solidworks en Inventor werk en hier veel simulatie berekeningen mee doe is een krachtpatser als de 4790k met 8 cores door de hyperthreading wel een verademing. Daarnaast heb ik als koeler een Scythe Ninja 3 aangevinkt aangezien de gekozen processor nogal een heethoofd is tijdens overclocken. Om het overclocken in goede banen te leiden worden de componenten op een Gigabyte GA-z97X-Gaming 5 moederbord geplaatst, dit moederbord blijkt volgens de recensies een zeer goede keuze en ondersteund SLI wat mij brengt tot de volgende keuze, de videokaart. De Asus STRIX GTX960-DC2OC-2GD5 zal het grafische hart van deze machine vormen, de kaart is goed genoeg om alle games op 1080p te spelen, kan meerder schermen aansturen, en heeft daarnaast genoeg kracht om mijn programma’s voor school te draaien. Ook kan er na een tijd een tweede van deze kaarten ingebouwd worden voor nog meer grafische performance. Voor het geheugen heb ik gekozen voor 8 GB 1866 Mhz Kingston HyperX om zo toch wat meer ruimte te hebben bij het tweaken. Uiteraard is er nog een kleine SSD geplaatst voor de belangrijkste programma’s en het stuurprogramma. De case en voeding zijn gekozen om het plaatje compleet te maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOWY55
  • Laatst online: 07-04 13:43
Dit is mijn configuratie. Ik heb gekozen om een PC te bouwen waarmee ik hopelijk heel lang mee zou kunnen gaan en die ik verder kan verbeteren en upgraden in de toekomst. Hierdoor heb ik de ASUS Z97- PRO GAMER als moederbord gekozen. Hij heeft SLI en crossfire ondersteuning en beidt ook de mogelijkheid om de CPU te overclocken. Als processor heb ik Intel® Core™ i5-4690K gekozen, omdat ik vind dat dit meer dan krachtig genoeg is om de meeste programma en games te kunnen spelen en natuurlijk ook overclockbaar is. Om dit processor extra cool te houden heb ik de Cooler Master Hyper T4 actieve CPU koeler erbij geschaft.

Ik ga zeker met dit PC gamen dus hierdoor heb ik als Grafische kaart de ASUS GTX960-DC2OC-2GD5-BLACK gekozen. Dit samen met een Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB harde schijf, die plek genoeg heeft voor mijn games, en met een 8 GB DDR3-1600 Kit van Corsair zou het een krachtige PC zijn (of in ieder geval het meest krachtigste PC ik ooit heb gehad _/-\o_ ).

Om te zorgen dat de PC van genoeg stroom wordt voorzien, nu en in de toekomst, heb ik voor de Cooler Master G650M, 650 Watt voeding gekozen. Voor de behuizing heb ik de Cooler Master CM 690 III Window gekozen die een stijlvolle kast is om alles te monteren met goede ventilatiemogelijkheden en kabelmanagement.

Dit zal mijn eerst zelfgebouwde PC zijn. Het is iets dat ik all zeker een tijdje al wou doen en heb veel onderzoek naar gedaan. Ik was van plan deze jaar het uiteindelijk te doen, want ik heb uiteindelijk een configuratie gevonden die in mijn budget viel en die mij best goede prestaties zou geven maar het zal me wel een paar maanden duren om alle onderdelen te kunnen kopen. Meestal doe ik niet mee aan dit soort dingen maar ik heb all heel lang gedroomd over mijn droom PC en dus laat ik dit kans niet voorbij gaan. Heb zelfs aan tweakers geregistreerd na jaren gebruik om dit te doen dus ja ik ben een beetje wanhopig. :)
P.S. Ik heb geen idee hoe je afbeelding hier plaats maar hoop heel erg dat hij is toegevoegd. :?

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/0B8zmjGgEDg9mQzd1VXZJOTVVa3c/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
Had net bijna mijn verhaaltje klaar, liep mijn trouwe vriend vast, de HP 8530w. Jammer maar helaas, beetje typerend waarom ik ontzettend graag dit beestje met pensioen wil laten gaan. Hij heeft zijn beste tijd gehad.

Kort geleden ben ik voor mijzelf begonnen, opgeleid als Industrieel Ontwerper, ben ik op zoek naar een tool om mij te helpen om ideeën tot tastbare producten uit te werken. Het fantastische CAD-pakket waar ik meewerk zoekt nog een goede rekenbasis, die modellen in 3D kan weergeven. Maar zonder basis, geen 3D ontwerpen, geen inkomsten, geen water en brood.

Daarbij komend, wonend in de mooie hoofdstad is ruimte schaars. Het moet dan een niet al te lompe en grote pc zijn. Het liefst past deze bij de andere apparatuur in de authentieke en kunstige kubuskast van de gerenommeerde ontwerper I.KEA fran Sverige.

Afbeeldingslocatie: http://www.oscarterbogt.nl/2.jpg

Deze wensen samengenomen en gecombineerd met het in ogenschouw nemend van de portemonnee met €999,- is de volgende configuratie uit de hoed getoverd. De laatste 51 cent is voor het goede doel. Het was even puzzelen maar dit zal mijn nieuwe trouwe vriend moeten worden, klein, fijn en krachtig 

Afbeeldingslocatie: http://www.oscarterbogt.nl/1.png

Het hart en de hersenen van het systeem is niet gemakkelijk te vervangen, dus deze moet nu zo hard mogelijk kloppen en snel kunnen rekenen. Een mooie i7-4790K op een mooi klein ITX bedje, dat een genie is in het hart nog iets sneller laten kloppen en dat draadloos snel kan babbelen met de buitenwereld. Bijgestaan door veel werkgeheugen dat lichtvoetig is. Maar het fantastische werk dat dit beestje verzet moet ook mooi weergegeven worden, zonder fouten! Een V4900 is hier niet bang voor en neemt dit graag op zich. En alles wat er bedacht en gemaakt wordt zal snel en met liefde ontvangen en bewaard worden op de 850 EVO!

(300 woorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yZVvC1I.jpg

Mijn computerbuild is vooral gefocust op de GPU en CPU met nadruk op prestaties. De CPU is nog overclockbaar tot bijna 4 GHz en met combinatie met de GTX-970 kan deze bijna elk spel op minstens hoog spelen. Tevens kun je met een Maximus VII tot met de laatste i7 CPU's erin doen om hem eventueel later nog up te kunnen graden.

Ik hoop dat ik win omdat ik op dit moment het moet doen met een 2,0 GHz dual core en een GT-520 videokaart. Een PC zoals deze winnen zou ik geweldig vinden, zodat ik een keer op een ander grafisch niveau kan spelen in plaats van 'zeer laag' :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 20:36 . Reden: Site waarop plaatje stond deed het niet :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/hvtboj.jpg

ik wil graag winnen omdat ik veel game, maar mijn pc is niet krachtig genoeg. Ik wil graag zware games op mijn pc kunnen spelen zoals GTA V. mijn pc kan minecraft bijna niet meer aan. dat vind ik wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/yxpg5bx85/Pc01.jpg

Naar jaren lang een trouwe dienst te hebben geleverd, kan ik nu echt merken dat mijn pc een oud beestje begint te worden. Mijn oude pc heb ik jaren geleden zelf helemaal opgebouwd.
Als meisje mag ik graag gamen en af en toe wat 3D werk doen :) Nu nieuwe games als maar mooier en zwaarder worden kan mijn oude pc dit niet meer helemaal trekken. Dus nu is de tijd gekomen voor wat anders.

Deze pc die ik heb samen gesteld is een game pc maar ook prima om af en toe is 3D renderingen mee te maken. Heb gekozen voor AMD en ATI omdat ik jaren geleden al ben afgestapt van Intel en Nvidia.

Ook is de pc van een SSD van 120GB voorzien om de pc lekker snel te laten opstarten. 120GB SSD wordt dan alleen gebruikt om Windows en alle standaard programma's te laten draaien. De 2
TB wordt dan alleen gebruikt voor games en opslag van films, muziek enz...

Ben nog steeds heel erg te vreden over mijn oude pc, maar zou nu graag een keer wat nieuwers willen hebben. Zou erg leuk zijn als ik deze pc zou mogen winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowmanXL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-08 20:54
Alternate PC Builder

Als software tester heb ik graag een allround systeem tot mijn beschikking. Vandaar mijn build, waarin ik het budget zo gelijkmatig mogelijk heb proberen te verdelen.

De keuze
Voor mijn werk is het essentieel om een snel, en compact systeem te gebruiken, zodat ik mobiel blijf zonder in te leveren op efficiëntie. Ik test hoofdzakelijk webapplicaties, daarbij komt 8 GB geheugen meer dan van pas. Een snelle proc is handig, echter overklokken is niet relevant voor mij, (toch geen tijd meer voor ;( ) vandaar de niet overklokbare i5-4590.
Omdat ik naast mijn werk ook graag game heb ik 25% van het budget in de GPU gestoken. Zo kan ik alsnog de next gen titels spelen zonder (veel) concessies op 1080P.
Een grote hardeschijf is voor mij onnodig in 2015, alle ruimte slurpende data bewaar ik op een NAS en Cloudsystemen. Snelheid is wel belangrijk, daarom is er uiteraard een SSD in gestoken.
Tenslotte houd het moederboard nog ruimte over voor een tweede GPU, mocht sinterklaas dit jaar vroeg zijn, dan is SLI ook binnen handbereik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PseudoNimi
  • Laatst online: 15-07 10:10
De pc zou een erg tof cadeau zijn voor mijn jongste (en oudste) broer(s). Mijn jongste broer speelt graag spelletjes, maar studeert nog en heeft dus weinig geld voor een nieuwe pc.
Om toch een nieuwe pc te kunnen kopen wilt hij zijn pc verkopen aan mijn oudste broer, die nog met een all-in-one van medion zit uit de Vista jaren. Hij heeft echter net een huis gekocht en is bezig met renovaties, dus ook bij hem mag het niet te duur worden.
Ik zou dus beide broers een geweldige verrassing kunnen bezorgen met deze computer. :)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ztd7hi.png

Het belangrijkste is uiteraard de grafische kaart. Uiteraard de GTX 970 van NVidia. Deze versie van de GTX 970 is erg stil en komt met een The Witcher 3 Wild Hunt voucher en Batman Arkham Knight.
Dan heb ik gekozen voor een goedkope, niet-overklokbare i5 processor. Deze is zeker goed genoeg om elk spel vlot te kunnen spelen. En overklokken zou het systeem te duur maken.
250GB SSD van Crucial.Ruimte genoeg voor ettelijke spelletjes en zeker snel genoeg.
Ik was oorspronkelijk van plan 8 GB RAM @ 1600MHz te gebruiken, maar er bleek zelfs geld genoeg voor 16 GB. Mogelijk een beetje overkill, maar spellen gaan alsmaar meer geheugen gebruiken, dus 8GB zal snel krap worden.
De behuizing heb ik samen met hem bekeken en deze vond hij het mooiste, al dat hij niet wist (en weet) waarom ik behuizingen aan het bekijken was). :)
De voeding en het moederbord heb ik gewoon zo goedkoop mogelijk gehouden. Beide hebben de nodige aansluitingen en niet veel extra. Aangezien ik niets ga overklokken was dit ook niet echt nodig.

Ik hoop dus dat ik mijn broers erg blij kan maken met deze actie!^^

Hoe dan ook is het een fantastische actie. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenw64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:34
Ik zou deze maand een pc samenstellen met mijn jongste neefje (hij gaat naar de middelbare school). Hij heeft 600 euro gespaard. Nu zou het helemaal geweldig zijn als ik met dit systeem aan kom zetten. Een witte kast, een keer wat anders. Er zit een handvat aan want over een paar jaar lopen ze er mee rond voor LAN parties. De hotswap voor de SSD is briljant en daar moet natuurlijk een SSD in. Misschien is dit niet de allersnelste SSD, maar mijn neefje moet ergens mee beginnen. Een SSD mag tegenwoordig niet missen in een nieuw systeem vind ik. Een harde schijf is niet per se nodig. Pas als de SSD vol zit (met hoogstwaarschijnlijk games i.p.v. school gerelateerde documenten).
Het ATX moederbord geeft ruimte voor uitbreiding want er komt een dag dat er een videokaart bij moet. De CPU moet snel zijn, maar is niet het belangrijkste. Dat is namelijk de videokaart. Nu kan een videokaart net zo duur zijn als de hele PC bij elkaar, maar je moet ergens beginnen. Ik geef meestal rond de 220-260 euro daar aan uit. Deze videokaart is snel genoeg voor de nieuwste games. Op het geheugen heb ik wat bespaard. Het meeste werk doet de videokaart en het is in de toekomst altijd nog mogelijk om een RAM reepje erbij te zetten. De CPU cooler is massive. Maar goed, we weten niet wat hij er in de toekomst allemaal mee gaat doen.
Als laatste de voeding: kabel management. Wat heb je aan een mooie kast als je tegen de kabels zit te kijken?
Het enige wat nog overblijft is de randapparatuur. Scherm, gamers toetsenbord met lichtjes en goed geluid uit mooie speakers. Moet wel lukken met 600 euro die hij dan nog heeft. Middelbare school kan beginnen!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Ed20ZXOyViu4jyFm3nZETgzG/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:43
Hieronder mijn ideale configuratie voor < 999 euro
Afbeeldingslocatie: http://duinoord.home.xs4all.nl/alternate_pcbuilder.png

De configuratie zal gebruikt worden voor hobbymatig ontwikkelwerk en allerhande tools voor OpenStreepMap.

CPU Snelle single-threaded performance om de tools responsive te houden, maar ook genoeg cores om rendering fors te versnellen.
Geheugen Het ruwe kaartmateriaal vergt nogal wat geheugen en ik merk duidelijk de huidige limieten van m'n huidige 8GB, dus hoe meer hoe beter.
Moederbord Basis bord is voldoende om CPU, RAM en SSD in te kunnen steken en als bonus zit er nog een Intel netwerk chip in ook! Via de on-board HDMI en DVI kan ik m'n beide 24" schermen aansturen.
Videokaart Niet nodig, ik heb voldoende aan de integrated graphics
Harddisk Voldoende voor OS en tooling, voor kaartmateriaal heb ik al een 512GB SSD beschikbaar. Wie wil er ooit nog terug naar die trage ratelende schijven?
Voeding Goede kwaliteitsvoeding, had minder gemogen, maar de 360W stond er niet bij.
Kast Klein, mooi en voldoende ruimte om de ingredenten van bovenstaand recept in kwijt te kunnen.

Deze configuratie moet voldoende zijn om er weer een paar jaar tegen te kunnen en mijn inmiddels gedateerde setup met af te lossen na zo'n 8 jaar trouwe arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Alternate & Tweakers bij voorbaat dank voor deze mooie actie! De grote vraag: waarom ik?
Lastige vraag om te beantwoorden en jezelf ook nog origineel in het zonnetje te zetten. Dat voelt vreemd.
Tegelijkertijd wil je heel graag winnen, dus ga je ervoor zitten en begin je te typen.
Eerst wil ik zeggen dat ik niet veel geld te besteden heb, omdat ik voltijd studeer.
Redelijk niets zeggend, dus wat nog meer? Mijn oude game pc staat al een jaar ergens anders.
Nadat mijn moeders laptop kapot ging, heb ik mijn pc afgestaan als “tijdelijke” vervanging.
Aangezien ik veel moet studeren en er dus van gamen niet veel terecht kwam, heb ik het zo maar gelaten.
Terug naar de motivatie, want als je niet kan gamen: waarom dan nu een game pc samenstellen?
Eigenlijk kriebelt het al tijdje, maar mijn pc terugvragen aan mijn moeder vind ik not done.
& dan rest natuurlijk zelf een nieuwe kopen, maar daarvoor heb ik nu niet de middelen.
Tegelijkertijd gooit ook mijn eigen laptop van bijna 5 jaar oud roet in het eten.
Wanneer je laptop bij de scharnieren met ducktape bij elkaar wordt gehouden weet je genoeg
En aangezien ik die harder nodig heb voor de studie gaat daar mijn kleine beetje spaargeld naartoe.
Als er niets aan in de weg stond, zou ik het wel weten: een klein compact en krachtig game systeem
Keuze genoeg met de builder van Alternate en dus gaat er ook erg veel tijd in het samenstellen zitten.
Een stil, zuinig en compact systeem met een goed moederbord en CPU als sterke basis.
Rekenkracht genoeg met een mini 960 en ook 16GB geheugen is toekomst bestendig!
Simpel was het niet en het vergde veel puzzelen, maar het is gelukt (in 300 woorden) en zie hier het resultaat!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x4at85RzVhPUeNz1hddjTAwL/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door Freakster86 op 18-05-2015 19:41 . Reden: Oké, na 4x editten houd ik er nu mee op :) Meer kan ik niet uit het budget persen, haha. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NXTT
  • Laatst online: 17-09 20:49
Mijn ideale PC:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ep9J8kq.jpg

Als grafisch vormgever is het elke keer weer huilen met de pet op als ik achter mijn huidige PC aan het werk ben. De simpele klusjes lukken enigszins nog, maar zodra er aan een iets groter project gewerkt wordt merk ik dat o.a. de (bijna bejaarde) Q8200 toch veel tekort komt.

Met deze build kan ik weer fluitend aan het werk gaan. De gewonnen minuten die het zal opleveren kan ik dan efficiënter (lees koffie) gaan besteden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenfk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb gekozen om een systeem samen te stellen voor alledaags gebruik.

Zoals altijd stel ik vooraf mijn doelstellingen.
Het systeem moet bevatten: Intel CPU, Z97 chipset, 1600MHz ram, modulaire voeding, een hdd voor data op te slaan en natuurlijk iets wat voor mij nieuw is en dat is een ssd met een M2 interface.

CPU. i5-4590. Een leuke processor met voldoende rekenkracht voor de doelstelling. verder niks aparts

Moederbord: bevat alles wat ik nodig heb. Leuk moederbord voor deze prijs. Wel is het jammer dat de sata express en sata3 4/5 connectoren niet meer bruikbaar zijn bij het gebruiken van de M2 interface

Geheugen: 8GB die geclockt is op 1600MHz. met Timings 9-9-9-24. Verder niks aparts

Videokaart: Op moeten bezuinigen. Maar toch 2GB GDDR5 geheugen met een geheugen busbreedte van 256BIT. Een videochip op 900MHz nominaal en 1280 rekenkernen. Ook op dit kaartje kan mooie beelden toveren.

Behuizing: Ik hou zelf van strakke behuizingen en vind het mooi om naar binnen te kijken. Deze zalman behuizing heeft alles wat ik nodig heb zoals usb3.0 aan de voorzijde en 3 120mm case fans vor voldoende airflow.

Hardeschijf: Voor dataopslag heb ik gekozen voor een Toshiba met 2TB opslagcapaciteit.
Als SSD heb ik gekozen voor een SSD met een M2 interface. Ik had niet veel keuze, maarliefs uit 2 modelen. Maar wel keuze uit 2 goede modelen. Het is aardig wat van het budget maar het is iets wat ik nog nooit heb aangeraakt en een doelstelling is een doelstelling dus het moest erin. Maar een leessnelheid van 1400MB/s en een schrijfsnelheid van 600MB/s is het kwart budget wel waard.

Waarom zou ik deze prijs mogen winnen: Ik vind dat ik deze prijs mag winnen omdat ik met een budget van 999Euro een leuk uniek systeem heb samen gesteld.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ov0MBTMhp1O8LANOyGwGhxF5/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:19
Inzending winactie ter promotie van Alternate's PC-builder

Kleine, stille kracht

In 2012 gaf mijn laptop deels de geest.
Komen Tweakers en Alternate mij verlossen met dit beest?

Helaas, geen PC games meer voor deze baas.
Asus R9 290 DC2OC is voor mij de Aas.
Rap èn stil als een haas,
Tijdens mijn laatste studiejaar een werkbaas.
Jeu, een game na een relaas,
En ik kan weer verder als 21 met een Schoppenaas.

TV-series en films kijk ik ook graag,
Western Digital Blue 1TB vol is wat ik bijdraag.
Een snelle SSD van Samsung helpt hierbij gestaag,
Anders gaat zelfs Netflix weer als een pixellaag.
Kwaliteit- en ruimtegebrek zijn kern van mijn hulpvraag,
Een PC voor Ultra HD en 3D klinkt toch niet vaag?
Resultaat als eens een Oscar voor Leonardo DiCaprio graag!
Succes als The Wolf of Wall Street is wat ik vraag!

Als processor een quad-core Intel® Core™ i5-4670K erin.
Lachend als een echte Tweaker overklokken zonder weerzin.
Tergende complexe modellen en simulaties zijn voor mij en hem gewin!
Een sterke Bluetooth en WiFi-verbinding zijn zeer naar mijn zin,
Rol mijn kabelboom maar alvast in.
Nu, alles in de compacte Cooler Master Elite 130 is toch grootheidswaanzin?
Alles en zelfs meer past erin!
Toch lees je nu de eerste letter van elke zin,
En weldra weet je wie ik bemin!

[ Voor 3% gewijzigd door AMD1800 op 15-05-2015 17:37 . Reden: Motivatie getuned ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beau123
  • Laatst online: 18-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img905/1701/8j2Rpz.jpg

Vind dit een hele leuke actie zeker aangezien ik een nieuwe pc nodig heb.
Het samenstellen en combineren van onderdelen is 1 van me hobby's.
zou het heel gaaf vinden om een prijsvraag bij jullie te winnen.
Het is voor wat ik ermee zou doen een goede allrounder.
beetje ontwerpen in photoshop en illustrator je kan erop gamen en kan prima 4k films afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroony24
  • Laatst online: 28-04 18:15
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img908/1683/S01KeX.jpg

Leuke actie Tweakers & Alternate! _/-\o_
Ik heb een nieuwe Droom pc nodig voor het gebruik op lan party's
Deze pc is goed gekoeld en heeft genoeg kracht voor 1080p gaming
3 g is voor de meeste games nu nodig vandaar een videokaart met 4g met een geweldige backplate!
Led strip om alle onderdelen te laten zien door de window die bovenaan zit :D
Alles zwart en wit omdat dat super straks uitziet! (H)
Pc is heel zuinig in stroom verbruik dus dat is helemaal geweldig!
SSD 500 mbs / 500 mbs lekker snel ( waarschijnlijk nog een hardeschijf upgrade ) maar dat is zo gedaan.
I5 is goed genoeg I7 is overkill in meeste gevallen. (en water gekoeld) dus push it to the limit! (H)

Geweldige PC

Hoop dat ik win wil graag een foto plaatsen van de complete build!!! :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 15:17
Samenstelling:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jekJcGu.png?1

Dit was mijn plan voor een gaming pc, lang voor gespaard. Nu is mijn laptop op school van tafel afgegooid door een medestudent (per ongeluk) en kapot gevallen.Nu moet ik eerst een school laptop aanschaffen en is dus al mijn gespaarde geld weg en zit een goede pc er de eerste tijd niet meer in. Daarom zou dit een mooie manier zijn om aan een goede pc te komen!
Veel succes iedereen en bedankt Tweakers en Alternate voor deze mooie actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 11:05
Bij deze mijn inzending voor deze mooie prijsvraag!

Alternate PC Builder config 3

Toelichting op het systeem
De laatste tijd merk ik dat ik voor het surfen op het web steeds vaker smartphone of tablet gebruik. De oude computer die oorspronkelijk als game computer is ingezet, doet daarom nu voornamelijk dienst als soort van mediacenter. Toch voldoet dit niet door de ouderdom van de componenten, de aanwezige koeling en de vrije hoge stroombehoefte.

Toen deze prijsvraag voorbij kwam, hoefde ik ook niet lang na te denken over wat voor soort systeem samen te stellen; een stille en energiezuinige HTPC want gamen doe ik zo nu en dan wel op de Playstation 3.

Omdat het systeem compacte dimensies moet hebben zodat het bij mijn rmodem & router kan komen te staan, ben ik gestart met de behuizing. Mijn oog viel op de Lian Li behuizing vanwege de bouwkwaliteit en compacte afmetingen.
Vulling van het systeem krijgt vorm doormiddel van een de snelste Core i3; genoeg kracht voor video encoding maar met beperkte energiebehoefte en warmteontwikkeling. Tezamen met snel geheugen, een SSD en een moederbord met alle denkbare video uitgangen, vormt dit het hart van het systeem. Een mooie stille CPU cooler en een lichte voeding complementeert het geheel.
Tot slot Windows Home in het Engels want kan niet zo goed over Nederlandstalige software :+ en een DVD brander om het schijfje te lezen.
Alles bij elkaar geeft dit een systeem dat krachtig genoeg is voor de werkzaamheden die het moet gaan verrichten maar toch stil is en met een beperkt energieverbruik.

Tips voor de PC Builder
De PC Builder is intuatief in gebruik. De waarschuwing over de configuratie zijn handig om de gebruiker bewust te maken van zijn/haar keuzes.
Ik zou het handig vinden als de filteropties, zoals die te vinden zijn bij het navigeren buiten de PC Builder, ook hun weg vinden in de PC Builder. Alleen het kunnen specificeren van merknaam is wat beperkt.
Daarnaast is het misschien handig dat zodra een bepaalde component wordt gekozen, er al automatisch gefilterd zou kunnen worden. Bijvoorbeeld; ik selecteer een socket 1150 moederbord met DDR3 slots, de PC Builder selecteert dan automatisch de benodigde filters wanneer ik naar de processoren of geheugenmodules ga.
Dit zorgt voor een meer gebruiksvriendelijke ervaringen èn zorgt ervoor dat incompatbile onderdelen niet onverhoopt door de gebruiker in de configuratie worden gezet; tijdswinst voor zowel de gebruiker als jullie als organisatie. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDemian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 22:12
Hierbij mijn inzending en configuratie

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img537/8625/agtHgY.png

Toelichting:

Onlangs was ik zelf al aan het kijken voor een nieuwe pc die puur gericht is op muziekproductie, aangezien mijn 5 jaar oude pc momenteel een beetje onder de grootte van de projecten begint te bezwijken. Ik zou deze pc dus goed kunnen gebruiken om mijn producties naar een hoger niveau te tillen en hopelijk mijn droom werkelijkheid te laten worden: doorbreken in de dance muziek!!

Omdat produceren geen grafisch zware bezigheid is heb ik geen grafischekaart uitgezocht en heb ik me puur gefocust op processorsnelheid aangezien dit samen met schuifruimte mijn huidige bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:57
Wat een leuke actie! Bij deze mijn inzending:

Begin 2010 heb ik mijn huidige game-pc gekocht, dus het zal geen verrassing zijn dat deze aan vervanging toe is. Over de jaren zijn er toch verschillende mankementen ingeslopen. Zo mist de ventilator uit het zijpaneel een schoep, waardoor de kast permanent trilt. Ook de videokaart is niet ongeschonden gebleven. Hier was 1 van de 2 ventilatoren stuk die ik vervolgens wilde vervangen. Tot overmaat van ramp verwisselde ik de goede ventilator en ik had geen passende ventilator meer over om de daadwerkelijk kapotte fan te vervangen. Als een ware MacGyver heb ik vervolgens een cpu-fan bovenop de grafische kaart geschroefd, waardoor mijn pc kon blijven leven.

Doordat de pc toch wat verouderd is, speel ik vooral games die al even uit zijn, omdat ik die op hogere beeldkwaliteit kan spelen. Bij nieuwere games moet ik toch echt wel een paar stappen terug doen om ze te kunnen spelen. Nu GTA V uit is, is dat voor mij wel een reden om een nieuwe pc te gaan bouwen. Om het spel eer aan te doen zul je het gewoon op een hoge resolutie en idem dito settings moeten spelen. Deze actie komt dus als geroepen!

Voor mijn systeem heb ik de nadruk op de CPU en de grafische kaart gelegd met een goede kast, voeding en moederbord om ook toekomstbestendig te zijn. Qua geheugen is de 8 GB voor mij genoeg en een kleine SSD volstaat, omdat ik thuis nog voldoende andere opslag heb.

Veel succes met het lezen van alle posts en ik hoop natuurlijk op positief bericht ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PoGGlTW.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke actie!

Ik ben al een tijdje toe aan een nieuwe build maar er komt altijd weer wat tussen, finacieel gezien.
En nu ^) ga ik trouwen *O* met als gevolg dat ik weer een jaartje of wat zal moeten wachten op een upgrade. :/
De games die tegenwoordig uit komen draaien nogal lafjes op mijn huidige pc en zeker als je getrouwd bent moet er natuurlijk wel ruimte blijven om je terug te kunnen trekken in je "man-cave" en wat digitaal ongepast geweld toe te passen op fictieve personages en held van je eigen wereldje te zijn.
Hou dit voor mij mogelijk en help me aan een nieuwe game krachtpatser! ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5801783/Tweakers_Alternate_Actie.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosti
  • Laatst online: 28-01 12:03
Geef mij een beetje stilte.

O adembenemende en geestverruimende stilte, afwezigheid van gezoem en geratel, grote bron van rust en inspiratie, laat mij productief zijn ter bevordering van ons aller welvaart in onze hedendaagse snelle en lawaaiige participatiemaatschappij.
Laat mij mijn ziggo bandbreedte optimaal benutten met sprakelende nieuwe bat-files om al die bits en bytes daar te krijgen waar mijn werkgever ze hebben wil.

Thuis met de kleine op schoot, in de draagdoek of in z’n stoeltje op de hoek van het bureau samen lekker schrijven en scripten van 7 tot 4. Fluitende vogeltjes in de tuin, dikke vrachtwagenmotoren op de achtergrond die zacht en lieflijk Chopin verdrijven, allemaal zonder computer gebrom en gefluit...

PC builder in stilte

Gelukkig heb ik absoluut geen interesse in spellen, dus er kwam een flink deel van het budget vrij voor veel belangrijker zaken, stilte, stilte, ram en snelle opslag en efficient rekenwerk!!! En USB3 natuurlijk :P

Technisch gezien is deze configuratie prachtig toegespitst op het beoogd gebruik: het verwerken van gis data en satelliet beelden met behulp van allerlei zelfgeschreven en nog te schrijven processing algoritmes.
Met deze PC betekent dat hele vlotte single core performance, veel tijdelijke data weg kunnen zetten in het RAM, op de snelle SSD en ruime opslag voor data die bewaard moet worden alvorens via het netwerk weg te schuiven naar de NAS. En dat allemaal in vredige stilte... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i1164.photobucket.com/albums/q565/SW0123/pcbuilder_zpspoah2ixp.png
Motivatiebrief:

Bij deze zou ik willen solliciteren voor het eigendomsrecht van ALTERNATE PC BUILDER OWNER die u aanbiedt. Ik heb reeds een basiskennis van het samenstellen van PC's en hierin heb ik een grote interesse. Het eigendomsrecht op de desktop die ik nu uitoefen geeft mij weinig voldoening op dit gebied.

Momenteel werk deze wel nog. Daarbij heeft deze vooral functies als films bekijken en wat office.

U zult begrijpen dat het onmogelijk is om alle informatie in een brief te verwerken. Ik zie dan ook uit naar een persoonlijke ontvangst. Ik kan eventueel ook mits de opzegperiode van 14 dagen direct beginnen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wow, dit is gewoon weer even dromen :p.. Dit is iets wat op mijn verlanglijstje staat als er een budget voor is :D.
Ik denk dat mijn personaliteit in deze pc zit. Strakke case 8) , vanbinnen niet alledaags.. Meer dan genoeg voor wat te gamen waar nu weinig tijd voor is.
DVD drive was eigenlijk ietwat overbodig maar voor een desktop misschien toch soms nog handig.
Videokaart is denkik ietwat aan de lage kant voor de zwaarste games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Laatst online: 13:44
http://imgur.com/MNgBL5X
gewoon een goedkope machine die zijn werk doet voor een gamer zoals ik.
hoop natuurlijk dat ik win want mijn pc kan half life 2 omdat ik een patatoe heb :)
bedankt tweakers en alternate voor deze wedstrijd jullie zullen iemand heel erg blij maken.
groeten Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 19:21

Sigm4tic

High Five!

Eerst wil ik even zeggen dat ik dit een gave actie vind van Alternate _/-\o_ !

Dit is mijn lijstje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ui9uy71.jpg

Motivatie:
Deze build is bedoeld voor gamen binnen het gegeven budget. Mijn computer is al weer bijna outdated en kan niet lang meer de nieuwste games spelen. Nu is het ook zo dat de nieuwe games wel erg veel eisen stellen (GTAV, AC Unity), maar daarom heb ik een nieuwe PC nodig. Dat komt in dit geval mooi uit met de actie van Alternate om er een te winnen.

EDIT: En omdat ik dan mijn oude PC aan m'n zusje kan geven. DAn kan ze haar crappy laptop ook eindelijk een keer wegdoen :) .

CPU-koeler: Eigenlijk heeft elke build een aftermarket koeler nodig als je mooie temperaturen tijdens het gamen wil behouden en deze daar prima geschikt voor is volgens diverse reviews.
GPU: Deze kaart van MSI is van de laatste serie videokaarten en heeft 4Gb geheugen wat handig is voor de games die er zijn en komen gaan. In mijn huidige computer zit AMD en dus ben ik ook wel benieuwd naar de prestates van deze kaarten.
CPU: Ik gebruikte tot nu toe AMD, maar ben wel toe om iets anders te proberen en deze schijnt goed te zijn in combinatie met de andere componenten.
PSU: Ik heb deze thuis ook in gebruik en deze bevalt mij prima met z'n 600 Watt. Meer is ook niet nodig voor alles wat het zal gaan voeden.
Case: Tsja, wat zal ik zeggen... Ziet er gewoon mooi uit met de ledjes in combinatie met de Mobo en geheugen ;) . Ook is er genoeg ruimte en natuurlijk een mooie window om doorheen te turen :) .
SSD: Ik heb het kleinere broertje van deze serie en doet het best genoeg. Nu alleen de grotere versie vanwege het feit dat er geen HDD in komt te zitten. De HDD is niet nodig aangezien ik gegevens op een externe harde schijf bewaar, dus kunnen alle programma's gewoon op de SSD.
Mobo: Deze heb ik bij een vriend gezien en zag er gaaf uit. Helemaal als je de case en het geheugen erop aanpast kwa kleur. Verder heeft dit moederbord alles en meer dan wat ik nodig heb.
Geheugen: Gekozen vanwege de mooie kleur en het feit dat de zwarte versie die ik nu gebruik mij goed bevalt.

Helaas bevind ik mij op net niet onbekend terrein, dus heb ik mijn motivatie meer op uiterlijk en reviews moeten baseren dan op kennis :) . Hopelijk is dit genoeg gemotiveerd, want meer kan ik er niet van maken ;) :

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:43
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gWgfzvBjRE4jgnnZ8sz3QwRz/full.png
Geen HTPC, game-PC, geen virtualizatie PC, maar gewoon een kleine machine die voor allerlei zaken kan worden ingezet. 's Avonds alleen een beetje browsen is gewoon jammer op je game-PC die 400+ watt verstookt. De HTPC is in gebruik door de vriendin die met een kop thee en onder een dekentje de seizoensfinale van Orange is the New Black aan het kijken is, daar kun je dus ook niet bij. Een PC in de woonkamer waar iedereen snel even achter kan gaan zitten zou dan ook ideaal zijn. Daarnaast kun je deze PC vanwege zijn formaat ook nog een keer onder je arm slaan als je bijvoorbeeld naar een LAN party gaat, of je zet hem even tijdelijk bij je broertje neer omdat hij er om verlegen zit vanwege zijn examens en zijn eigen PC is kapot.

Een Cooltek Coolcube kan overal wel ergens kwijt in huis, en als de PC in het zicht staat is het alsnog geen ramp, het zit namelijk een fraaie behuizing. Daar hoort natuurlijk een mITX moederbord bij, en omdat de PC relatief makkelijk mee te nemen moet zijn zit er ook onboard WiFi bij op, hoe minder kabels hoe beter. Airflow wordt uiteraard moeilijker in deze kaast, vandaar een modulaire voeding zodat het minimum aan kabels in de weg zit. De processor is relatief high-end, maar met een goede koeler is deze prima koel te houden. De videokaart is geen snelheidsmonster, en zou daardoor ook niet superveel warmte mogen geven, maar is nog steeds snel zat voor een potje Minecraft of Starcraft 2. Meer dan 8 GB geheugen is voor een "manusje-van-alles" overkill en zal dan ook nooit benut worden. Ondertussen hebben SSD's zich wel bewezen, dus die keus is snel gemaakt, daarbij wijzen benchmarks uit dat grotere SSD's vaak nog net iets sneller zijn. Door de ruimte kun je ook nog wat games installeren of bijvoorbeeld je Dropbox / BTsync folder syncen zonder gelijk tegen problemen aan te lopen.

TLDR; Een kleine PC welke nergens echt in uitblinkt, maar voor allerlei taken is in te zetten. Een compact machientje met OK performance, waarbij zelfs de vriendin stiekem moet toegeven dat je een goede keus hebt gemaakt door -nog- een PC in huis te halen. Alleen dat is al een hoop waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wott
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08 19:27
In een tijd waarin producten steeds ‘groener’ worden kan de PC niet achter blijven. Ik heb dan ook gepoogd de meest duurzame PC samen te stellen.

Duurzaamheid bevat veel vlakken. De meest voor de hand liggende is energiezuinigheid. Energie slurpende videokaarten en processors zijn een natte droom voor fabrikanten van 1500W voedingen, maar ik gooi het op een 80Plus Platinum voeding van een laag wattage. De Seasonic P-400 is ook nog eens modulair en fanless.

Daarnaast moet toekomstgerichtheid ervoor zorgen dat deze PC heel wat jaartjes mee moet kunnen. Ondanks dat ontwikkelingen erg snel gaan is ondersteuning voor HDMI 2.0 en H.265 erg prettig voor een videokaart. De Nvidia Geforce GTX 960 is ook nog eens erg zuinig. Een SSD is ook een must en wederom zuiniger dan een HDD.

De elektronica business staat niet bekend om zijn uitmuntende arbeidsomstandigheden en het gebruik van milieu verantwoorde materialen. MSI, Samsung en ASUS zijn de enige die een stukje hierover op hun website inruimen. Er zijn diverse lijstjes over duurzaam ondernemen als Rankabrand en de Guide to Greener Electronics. Hierin doen Intel en Nvidia het wat beter dan AMD en staan Samsung en ASUS een tikje hoger dan LG. Kleinere fabrikanten worden helaas niet genoemd.
Mijn oog voor een moederbord viel uiteindelijk op de MSI H97M-ECO. Een µATX bordje wat claimt 40% zuiniger te zijn door o.a. hardware te ontkoppelen wanneer deze niet in gebruik zijn. Bij winst van deze actie zou ik deze claim graag willen onderzoeken.

Het moederbord is geoptimaliseerd voor de zuinigere Intel s-serie, waarvan de Core i5-4590S snel genoeg is voor mij. Verder 8 GB low voltage geheugen, een behuizing onder het mom van hoe kleiner hoe minder materiaal en een optische drive maken deze droom-PC voor mij af.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lK4ASMU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenre
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Mijn probleem: Als ik iets van een PC op mijn TV wil afspelen gaat dat nu via de laptop. Verre van ideaal. Ik wil dus heel graag een HTPC die o.a. ik als home theater kan gebruiken, maar hij moet er uiteraard ook als werkstation mee door kunnen.

Doel: Ik wil graag zo energiezuinig en stil mogelijke, maar ook mooie HTPC. Hij moet ook Blu-ray kunnen branden.

Kast: Hij komt in de woonkamer, dus uiterlijk is van groot belang en het formaat uiteraard ook. Vandaar De Fractal Design Node 804. De fans in de kast gaan we niet gebruiken.

Moederbord: Ik ga voor MiniITX zodat hij in de toekomst eventueel een kleinere kast kan komen. De B85N Phoenix van Gygabyte voldoet aan alle eisen.

Processor: Hij moet kunnen presteren (i3), dual core is voldoende en het hoeft geen krachtpaster te zijn. De i3 4130T is de meest energiezuinige van Alternate. Hij heeft een TDP van 35 watt.

Processorkoeler: Fanless was hier helaas te hoog gegrepen, maar de stilste optie, met 9,6 dB is de Shadow Rock Top Flow SR1 van Be Quiet!

Voeding: Hij moet 80+ Platinum gecertificeerd zijn en fanless. Ik kom uit bij de Seasonic 400 platinum.

SSD: De Samsung 850 heeft zich op alle punten bewezen. Ik wil geen HDD bijplaatsen dus 500GB is wel prettig.

Geheugen: Ik ga voor een enkele bank vanwege stroomverbruik: 8GB, vanwege klein prijsverschil ga ik voor wat sneller geheugen: Kingston Hyper X fury Red

Blu-Ray: Het moet een slimline slot loading Blu-ray brander zijn, de SOB02 van Silverstone is waarschijnlijk de beste op de markt.

Een draadloos toetsenbord met Touchpad is ook handig zoals de Logitech K400.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fQ4mJJS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcosofi4
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Game pc

Aangezien AMD het meest "bang for your buck" hardware levert, heb ik gekozen voor een AMD setup.

Ik heb zoveel mogelijk gekeken naar futureproofing, waardoor sommige keuzes als overkill lijken maar (ik gok) redelijk mainstream zullen zijn over een paar jaartjes.

Ik heb voor een FX-8350 gekozen aangezien het AMD's hyperthreading solution is. Ik heb wel een custom koeler erbij moeten doen aangezien de stock koeler, volgens reviewers, veel lawaai maakt.

In het kader van het eerder genoemde futureproofing, heb ik alvast voor 16GB RAM gekozen ondanks dat 8GB voldoende is voor gaming.

Voor de videokaart is de keuze gevallen op de R9 290. Ondanks de hoge TDP, is deze videokaart beter voor hogere resoluties dan de Nvidia equivalent. (Er komt een 4k tv zodra mijn baas het vakantiegeld overmaakt ;) )

Hoewel ik geprobeerd heb om geen hardware te kiezen die ik al gebruik, ben ik toch weer voor mijn huidige SSD gegaan. Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn Crucial MX100 en past dus prima ook in deze setup.

Omdat op een gegeven moment een overclock gaat komen (misschien ook crossfire), heb ik alvast een 750W voeding gekozen.

Gigabyte moederbordjes zijn over het algemeen betrouwbaar en makkelijk te overclocken. Deze had ook veel positieve reviews dus was de keuze snel gemaakt.

Ik heb geen besturingssysteem gekozen omdat ik al een Win 8.1 key heb en anders kan ik deze setup ook als Steam Machine gebruiken.

Dit is een TOP actie Alternate en Tweakers, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2lcw5cj.jpg
ik wil graag deze pc omdat je met de i 7 en de r9 a90 veel kracht hebt om de komende paar jaar er op te kunnen gamen en het heeft ook nog de mogelijkheid om ge-upgrade te worden met bijvoorbeeld een ssd
en het is ook handig voor school gebruik
en het zit allemaal in een nette case

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriend is bijna jarig en ik vraag hem al een poos wat hij wilt hebben. Hij noemt altijd dingen op die buiten mijn budget liggen. Ik weet dat hij graag een nieuwe computer wilt hebben. Deze wou hij van zijn winstuitkering betalen maar het bedrijf waarvoor hij werkt had te weinig winst gemaakt dus deze werd niet uitgekeerd. Zijn nieuwe computer heeft hij nou verzet naar december wat ik voor hem erg jammer vind.

Ik zou het echt geweldig vinden als wij deze prijs zouden winnen. Als hij al deze computer onderdelen zou krijgen voor zijn verjaardag valt zijn mond wijd open.

Toen ik hoorde van deze actie heb ik een vriend van me te hulp gevraagd. Samen hebben we de pc builder doorlopen. Ikzelf heb geen verstand van al deze computer onderdelen maar met deze pc builder was het ook voor mij overzichtelijk wat we allemaal nodig hadden. Een dikke + voor de inspanning van alternate om deze pc builder te ontwerpen.

Bedankt tweakers en alternate voor deze actie. Mochten ik gewonnen hebben dan zou je ons heel blij maken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iYdLXnHuqoR3qMkDZ4L8386A/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 20:46
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dswHBGw.png

Firmitas (Duurzaamheid), Venustas (Schoonheid), Utilitas (Functionaliteit).
De oude architect Vitruvius beschouwde deze drie kwaliteiten als leidende principes binnen de architectuur. Deze principes heb ik ook gebruikt om mijn ideale systeem samen te stellen binnen het budget.

De gedachte was om een ideaal allround systeem te ontwerpen welke alledaagse taken moeiteloos zou kunnen uitvoeren en tegelijkertijd meer dan voldoende kracht in zich heeft om ook zware toepassingen te kunnen draaien. In deze samenstelling heb ik mijn uiterste best gedaan om de drie aspecten zo veel mogelijk in balans te krijgen.

Firmitas: Duurzaamheid is een brede term, bij het samenstellen van deze PC ging het om de toekomstbestendigheid van de componenten. Ik heb gekozen voor componenten van hoge kwaliteit, welke de komende jaren voldoende pit in zich hebben. Hierom is er gekozen voor 16GB RAM, een SSD en een snelle videokaart met 3GB geheugen. Een aftermarket CPU koeler om de levensduur te vergroten.

Venustas: Ik heb gekozen voor een compacte behuizing van CoolerMaster met een tijdloos en praktisch ontwerp. Door het neutrale uiterlijk en de compactheid van de kast kan deze op veel plekken staan zonder het zicht te bederven. De stilte is bovendien fijn voor de oren.

Utilitas: Ik heb gekozen voor componenten die hoge prestaties én voldoende connectiviteit bieden. Zo heeft dit systeem WiFi-AC, 7.1-audio en voldoende USB3.0-poorten. Ook is er nog een Dvd-drive inbegrepen voor de keren dat dit nog nodig is.

Waarom ik?: Ik wil binnenkort op kamers en heb een compact maar krachtig systeem nodig (laptop voldoet niet voor mijn ontwerptaken). Hierom is dit systeem voor mij dé uitkomst. De toekomst is voor mij onvoorspelbaar en dit systeem zal ik makkelijk kunnen verplaatsen. Ook de Wi-Fi connectiviteit maakt mij minder afhankelijk van de omgeving. Daarnaast zal dit mij veel geld kunnen besparen voor mijn uitzet.

Het systeem:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QqCD8j5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan.D
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 13:44
Nieuwe PC

Mijn oude MSI-AMD computer van 5 jaar en een behuizing van 10 jaar oud was nodig aan vervanging toe. Een aantal maanden was ik dan ook al bezig om een systeem samen te stellen, met de builder van Alternate om dat mijn voorgaande systemen daar ook vandaan kwamen.
Als criterium had ik gesteld dat hij mooi, stil en snel moest zijn. Dat mooi zijn werd snel opgelost met de Nieuwe Fractal Design Define R5. Smaken verschillen maar deze kast is mooi, stil en praktisch.

Aan de binnenkant moest hij ook mooi worden, in het verleden had ik daar geen oog voor maar met de komst van de ASUS ROG moederborden kan je daar niet meer omheen, ASUS MAXIMUS VII RANGER, socket 1150, Intel Z97, USB 3.0 een plaatje om te zien netjes afgewerkt, alles in rood/zwart met de nodige led verlichting.

Corsair 8 GB DDR3-2133. Voldoende snelheid, prima geprijsd en natuurlijk bijpassend rood.

De Samsung SSD 850 Pro is ruimvoldoende als snelle opstart schijf. (2x 4TB HD ’s komen uit mijn oude Computer.)

De voeding CS650M van Corsair, stil en betrouwbaar.

En als kers op de taart De Intel Core I7 4790 K. Die wilde ik er graag in hebben zeker de K versie om later nog wat te kunnen overklokken, samen met het ASUS moederbord moet dit goed Komen.

In de toekomst wil ik dit systeem uitbreiden met nieuwe video kaart en een nieuwe monitor. En als het overklokken wil lukken een processor koeler.
Als video kaart de ASUS Radeon R9 270X DirectCu II Top 2GB in beeld, in het rood/zwart natuurlijk, ongeveer 200 euro
Als scherm een 24 inch WQHD, Daar is nog niet veel keus in maar dat zal in de loop van het jaar wel beter worden is de verwachting. Prijs ……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 09:48
De Geboorte
Zoals velen onder ons bij Tweakers en elders, bevind ik mezelf in het studenten leven. Waar alles het liefst met zoveel bang-for-buck vergaard moet worden. Dus wat is er dan beter, dan een all-in-one mini-itx systeem wat mooi in mijn schrale IKEA Lack meubel past?

Perfect voor streaming, schoolwerk en een stevig potje gamen, terwijl de lichte brom van de watergekoelde CPU in het niets valt tegen de herrie die mijn huisgenoten produceren als ze merken dat DUO weer met het maandelijkse bedrag over de brug is gekomen. Met al deze gedachten is tijdens een mooi staaltje studie-ontwijkend-gedrag het volgende systeem geboren:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1uJnq80.png

Behuizing: SilverStone SG08B-Lite
Om te passen in een LACK-meubel mag de case vooral niet te hoog zijn, wat met 19CM helemaal goed komt. Verder heeft de case veel ruimte ondanks zijn formaat, waardoor een full-size GPU & PSU i.c.m. een watergekoelde CPU geen probleem is.

Processor: Intel Core i5-4570s 2,9GHz
Een stevige Haswell i5 om alles vlot te laten verlopen.

Moederbord: MSI H81I
Geen moederbord met een B85 chipset, maar dat hebben we ook niet nodig (bang-for-buck remember?). Het heeft voldoende interne aansluitingen, waaronder een header voor het USB 3.0 frontpanel op de case.

Grafische kaart: Gigabyte GV-N970IXOC-4GD
Een fijne krachtpatser met een compact formaat, zodat hij zonder moeite in de SilverStone case verdwijnt.

Voeding: SilverStone ST50F-ES 500W
Gewoon een fijne voeding met goede interne componenten en een krachtige 12 volt rail, om de hardware van genoeg soep te voorzien

Harddrive: Samsung 850 EVO 250GB
Spinning drives zijn voor watjes, echte mannen en vrouwen hebben alleen een SSD!

CPU koeler: Corsair Hydro Series H55
Een strakke closed-loop CPU koeler om de stevige CPU stil van koeling te kunnen voorzien.

Werkgeheugen: Corsair 8GB DDR3-1600 CL9
Speciaal voor 1x 8GB gekozen, zodat gemakkelijk kan worden opgeschaald naar 16GB indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/epgrxs4ad/Alternate_Dream_PC.png

Motivatie
Nu gebruik ik mijn Laptop voornamelijk voor muziek productie en video post productie. Deze taken zou ik uiteraard sneller willen kunnen doen op een PC.

In de toekomst graag 1 of meerdere 4K schermen willen aansturen op 60 hz. Vandaar de keuze voor de MSI met 3x displayport.

De Intel Core i5-4670 met 4 cores op 3,4 ghz. in samenwerking met 16 GB RAM is goed voor het renderen van video.

Mooi MSI mainboard met alles wat ik nodig heb (4x USB 3.0 en 8x USB 2.0.

1x 500 GB SSD voor OS, APPS en werkschijf, 1x 1 TB HDD voor opslag. Voor backup heb ik mijn NAS.

De voeding en behuizing zijn gezien het budget vrij basic, maar strak en stabiel.

Kaartlezer maakt het af :)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
Hierbij mijn keuze voor mijn ideale PC's.

In plaats van één PC heb ik gekozen om twee PC's te maken. Één die ik zelf zal gebruiken om te internetten, programmeren en als HTPC. De componenten hiervan spreken aardig voor zich. Zuinige Intel i5, degelijk moederbord en 8 GB aan geheugen. Dat allemaal in een nette kast met een zuinige voeding. SSD om snel op te starten en een grote HDD voor alle projecten en data. Kortom, een ideale PC!

Deze PC voldoet al ruim aan mijn eisen, en kan ik heel wat plezier aan beleven. Daarom is het zonde om er meer geld aan te besteden. In plaats daarvan heb ik een 2e PC samengesteld, uit budgetcomponenten, maar die perfect werkt als PC waar op alleen gebruikt gemaakt wordt van internet en tekstverwerkers. Deze PC is dan ook niet voor mij, maar zal worden gegeven aan Stichting Leergeld. Dit is de stichting waar Tweakers ook al een actie voor heeft georganiseerd. Zij zorgen ervoor dat de PC komt in een gezin waar geen geld voor een PC is, hoewel de kinderen deze wel nodig hebben voor o.a school.

Deze PC bestaat uit een simpele, maar toereikende, Celeron, 4 GB aan geheugen en een ruime HDD, gebouwd in een prima kast.
Deze PC's samen kosten €268,58 + €723,48 = €992,06

Op deze manier heb ik niet alleen zelf plezier van mijn nieuwe PC, maar wordt er nog iemand in Nederland blij gemaakt met een PC, waar ze anders nooit aan gekomen waren!

PC Alternate 2

[ Voor 10% gewijzigd door Koennnnnn op 15-05-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat ik meedoe aan deze wedstrijd is voornamelijk het feit dat mijn PC momenteel om te janken zo slecht is. Vaak loopt hij vast en veel spellen kan ik niet meedoen als mijn vrienden next-gen spellen spelen omdat de PC achterloopt qua hardware. Daarnaast klinkt hij als een Spitfire uit de Tweede Wereldoorlog en qua leeftijd zit 'ie er ook niet ver van af.

Ik zou deze PC graag winnen om hopelijk voor altijd van mijn frustraties af te zijn en om een keer een fatsoenlijke vliegtuigsimulator te kunnen spelen, in plaats van naast een te zitten. Het doet me pijn om te zien hoeveel spellen in mijn Steam-lijst ik überhaupt niet kan spelen, ik hoop dat jullie met mij kunnen meeleven in deze tranentrekkende situatie.

Alsjeblieft Tweakers, help mij! ;(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WQp5YLi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevilhhw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-01 12:53
Ik heb een system gemaakt voor algemeen gebruik, waarop ook de huidige spelletjes met medium settings makkelijk te spelen zijn.
Dit wordt een Pc voor 1 van mijn kinderen die komend jaar naar de middelbare school gaat.
Hij is een fervent minecraft speler en af en toe world of warcraft.

Maar vooral bedoelt voor mail / internet / werkstukken in office.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/biVN41k.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door reddevilhhw op 15-05-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn huidige pc begint na een aantal jaren toch wat tekenen van verval te vertonen, en vooral de videokaart heeft merkbaar moeite met nieuwere games. Een upgrade of nieuwe pc zit er financieel helaas niet in.

Mijn volgende pc zou sowieso de onderstaande componenten moeten bevatten:

- Fractal Design Define R5 Titanium, met window
- GeForce GTX 970

Toen deze kast uitkwam was ik direct verkocht, de GTX 970 is een mooie vervanging van mijn GTX 560Ti.

Het was nog een hele puzzel om de rest van de pc hieromheen te bouwen, de keuze tussen verschillende onderdelen ging soms zelfs om centen. uiteindelijk ben ik er volgens mij wel aardig uitgekomen.

Als basis heb ik gekozen voor de Intel Core i5 4460. Zelf heb ik altijd goede ervaringen met Intel, en deze i5 is voor mij snel genoeg. Bij de Intel processor hoort natuurlijk een socket 1150 moederbord. In het verleden heb ik me nooit bezig gehouden met overclocken of SLI, en ik verwacht dat in de nabije toekomst ook niet te doen. Een B85 chipset is voor mij dan ook voldoende. Het zwart-rode kleurenschema van dit MSI moederbord match mooi met de videokaart van dezelfde fabrikant.Omdat het een kast met een raam betreft is het esthetische aspect uiteraard ook van belang.

Anno 2015 kan een pc natuurlijk niet meer zonder SSD, vanwege de goede reviews en de lage prijs heb ik gekozen voor een Crucial BX100 in de 250GB uitvoering. Dit moet voorlopig voldoende zijn, al is een extra (data) schijf in de toekomst natuurlijk ook zomaar aangesloten. Qua ram-geheugen is 8GB voor mij genoeg, maar ook hier er is altijd nog ruimte voor een eventuele uitbreiding.

Tot slot moet een goede 500 watt voeding voldoende zijn om dit systeem van de benodigde energie te voorzien.

Alternate build MSI

[ Voor 5% gewijzigd door AntonV op 16-05-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 19:00

Wbdsgnr

Discombobulated?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SJuphtVbPPqAR9DjprCDVhGO/full.png

Het doel van deze samenstelling is een stille doch krachtige kwaliteits-PC neer te zetten. Elk component is geselecteerd op de hoeveelheid dB die het produceert alsmede het gebruik van kwalitatief goede componenten. Het is een PC die zonder moeite Office programma's kan draaien, de laatste games prima aankan en ook niet bang is voor wat zware belasting op de CPU.

Dankzij de 80Plus platinum certificering is de modulaire voeding van het systeem uitermate efficient en in staat om alle componenten de juiste, onvervuilde, spanningen en stromen te geven. Dit komt de levensduur van componenten ten goede. Het moederboord is 'ultra durable' dankzij het gebruik van solid state condensators met een lage ESR waarde. De processor komt van de bovenste plank en kan meer rekenwerk verrichten bij minder verbruik (warmte) dan gelijkwaardige processors van de concurrentie. Een uitermate efficiënt koelblok kan met weinig moeite en lawaai deze CPU koel houden. Een snelle SSD schijf zorgt ervoor dat het besturingssysteem en veel gebruikte applicaties binnen no-time zijn opgestart. De kast waarin het systeem wordt opgebouwd is een simpel ontwerp welke niet teveel opvalt maar voldoende ruimte heeft voor alle componenten en een prima luchtstroom.

Dit systeem zal in mijn huis het werkpaard zijn. Vele elektrotechnische simulaties draaien, compileerwerk verrichten, vele documenten produceren en voor voldoende ontspanning zorgen in de vorm van games. Dit alles doet het systeem zuinig en stil terwijl het draait als een geoliede machine.

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 15:36
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bu8N6RQ.png
ASROCK Z97 Extreme4Goede prijs/kwaliteit verhouding. Veel features en een goede geluidskaart met lage signal to noise ratio.
Fractal Design R5 BlackNaar mijn mening de ultieme kast. Mooi vormgegeven, erg ruim en stil, wat ik ook zeer belangrijk vind.
Seasonic X-650Voeding van hoge kwaliteit. 650 watt gekozen met oog op uitbreidbaarheid. De fan draait niet, tenzij de voeding goed zijn best moet doen. Zo blijft de PC mooi stil.
Noctua NH-D14Deze CPU koeler is zeer stil, maar levert toch goede koelprestaties.
Intel i5-4690KOmdat deze processor de beste prijs/performance ratio heeft. Met de ingebouwde GPU kan ik prima de games spelen die ik met mijn huidige PC niet kan spelen. In de toekomst kan er nog gekozen worden voor een dedicated GPU zoals de ASUS Nvidia GTX 970, die net als de voeding passief gekoeld wordt bij lage belasting.
Crucial MX200 250GBIk heb deze SSD gekozen omdat het de beste prijs/performance verhouding heeft. Ook zijn de data protection features van de MX200 een groot pluspunt.
Toshiba DT01ACA200 2TBDeze HDD zal naast de SSD draaien. De SSD voor mijn programma’s/games en de HDD voor foto’s, video’s en muziek.
Crucial 8GB DDR3-16008GB is ruim voldoende voor een PC op dit moment. Wanneer in de toekomst meer geheugen nodig is dan zijn er nog genoeg geheugensloten op het moederbord over.

Mijn huidige PC (Core2Duo E6700 systeem uit 2006) is al enige tijd aan vervanging toe. Daarom heb ik mij al geruime tijd verdiept in het bouwen van mijn nieuwe PC en staat deze al in mijn tweakers.net wenslijst. Dit is voor mij de ultieme PC voor 999 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort s lijzenga
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-12-2023
Hallo,

Mijn naam is Jort Lijzenga en ik ben 16 jaar oud.
Omdat ik al een tijdje bezig ben met gamen op mijn vaders laptop wou ik zelf ook een pc hebben. Ik heb het geld alleen niet voor een pc, en een laptop kan niet heel veel. Ik ben nu met examens bezig en hierna ga ik waarschijnlijk niet op vakantie omdat mijn vader ziek is en een stamcel transportatie moet ondergaan. Om de vakantie toch een beetje door te komen wou ik gaan gamen. Ik zou heel erg dankbaar zijn als ik uitgekozen wordt.
Ik denk dat mijn samenstelling best goed is.
Groetjes jort
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/hx94j5zux/de_enige_echte_foto_voor_tweakers.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door jort s lijzenga op 17-05-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK89
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-03-2024
In het verleden heb ik de afweging gemaakt om op een relatief late leeftijd weer de figuurlijke schoolbanken in te duiken. Daarmee bouw ik logischerwijs aan mijn toekomst, maar heeft mijn (computer)hobby op financieel gebied geen prioriteit gekregen. Een logische afweging, maar wel een afweging die heeft geleid tot een systeem dat ondermaats is voor mijn computerbehoeften. Naast hard studeren kom ik graag tot rust met het spelen van mooie (verhalende) videogames en voer zo af en toe foto- en videobewerkingstaken uit.

Tijdens de samenstelling van mijn droomsysteem was de balans tussen stil-, snel- en compactheid het meest van belang. Daarin heb ik gebalanceerde afwegingen gemaakt: Een iets minder snelle i5 processor en geen optische drive (die ik toch nooit gebruik) voor een zeer stille, snelle grafische kaart (semi-passief), een stille (betaalbare) CPU koeler, een SSD en een goed gedempte strak vormgeven systeemkast. Tevens is het van belang dat het systeem compact is, maar in de toekomst goed is uit te breiden. Vandaar de keuze voor de Micro-ATX form factor. Daarmee vormt dit systeem een ware stille alleskunner: Precies zoals een droomsysteem hoort te zijn…

Afbeeldingslocatie: http://i623.photobucket.com/albums/tt317/GK89/Tweakers%20Dreammachine%20GK89.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door GK89 op 16-05-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M
  • Laatst online: 01-05 15:43

J-M

Build: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DfojhKY.png?1

Uitleg:

CPU:Een Xeon processor: Omdat dit in feite een i7 non k is zonder de gpu. Welke toch niet gebruikt wordt ivm de dedicated 960. Met de igpu valt immers nauwelijks te gamen. Bovendien helpt HT toch bij een aantal games, wat deze beter maakt dan de I5's.

GPU: De 960 is gewoon de meeste bang voor bucks op full HD, stroomverbruik in acht genomen, wat voor een gezin met 6 gewoon een issue is qua kosten.

Moederbord: Goede geluidschip, goede reviews, goede support en bovendien ondersteuning voor de Xeons.

Voeding: Hoe efficiënter, hoe lager het stroomverbuik en meer Watt is overkill voor dit systeem.

Geheugen: Ook hier low voltage, om zo min mogelijk te verbruiken.

Kast: Pc staat in de woonkamer, dus stilte is een vereiste

Waarom ik: Wegens slechte gezondheid zit het financieel al jaren tegen met geen verbetering in zicht, waardoor er hier op een oude pc (E8400, 250gts) dingen worden gedaan. Met kinderen die richting de middelbare school gaan en meer interesse in games krijgen zou een nieuwe pc daarom fantastisch zijn, zodat zij ook kunnen ervaren dat naast het vele buitenspelen en sporten er ook veel schoonheid is te ontdekken in games, alsmede hun schoolzaken snel en efficient kunnen uitvoeren op een optimaal functionerende pc.

[ Voor 9% gewijzigd door J-M op 15-05-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/jp7j11.jpg

Waarom ik de computer zou willen winnen:

Eind dit jaar start mijn nieuwe opleiding in Indie Game Development, waarbij deze pc goed van pas zou kunnen komen. Het zou een perfecte stap zijn naar de toekomst met een ideale vorm van motivatie om nog beter te presteren tijdens mijn opleiding.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belkaid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 23:10
Mijn vriendin heeft mij lang geleden verrast met een prachtige game pc die ze voor mij in elkaar heeft gezet voor mijn verjaardag. Met een pc zoals ik met jullie Tool in elkaar heb gezet zou ik haar net zo kunnen verassen. Een nieuwe game pc met een top videokaart, genoeg geheugen en een snelle cpu in een mooie behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p253/belkaid/PC%20builder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13

filthy rich

löp wa los

Dit systeem kan mijn huidige pc vervangen die niet meer voldoet om de nieuwere games te trekken (al een aantal jaar niet) en als student nooit echt het geld gehad eens een nieuw goed systeem aan te schaffen.

Daarom het volgende systeem
Lekker snel gamesysteem met in de toekomst uitbreidbaar extra crossfire (R9290) videokaart.
Goede snelle i5 en evo ssd, dit systeempje zou moeten lopen (rennen) als een trein en is binnen het budget.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TzHQV7L.png

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris P
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 17:59

Chris P

What goes around, comes around

De droom van veel jonge jongens en meiden (ook al ben ik niet meer zo jong) is om racecoureur te worden. Helaas zat dat er voor mij niet in, maar heb toch zowel MBO en HBO Automotive gedaan.
Mijn eigen build, die zo'n 6 jaar oud is, trekt het niet meer zo goed en is toe aan een mooie afscheid.
Met een machine als het onderstaande, kan ik mijn online racing carrière weer nieuw leven inblazen en kan ik misschien zelfs op termijn een poging doen om Project Cars onder de knie te krijgen.
Zonder hulp van Alternate en Tweakers gaat me dat voorlopig niet lukken, helaas.

Afbeeldingslocatie: http://i300.photobucket.com/albums/nn6/CPatterson86/RacingMachine_Alternate_Full_zpssc08iu2q.png

[ Voor 3% gewijzigd door Chris P op 16-05-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/vos22127/Alternate%20Tweakers%20PCBuilder%20build.png

De ultieme ontwikkelaars-pc.

Ik ben van beroep software ontwikkelaar en werk met Delphi en Visual Studio. Deze start ik samen met andere programma's te pas en te onpas op en daarbij werk ik met database's van meerdere gigabyte's groot. Dit doe alles doe ik op een pc'tje met i3 en ouderwetse harde schijf met beperkte ruimte. Dit is TRAAG! Visual Studio openen, heeft u 40 seconden? Ach, u had een solution met meerdere projecten... heeft u nog eens 40 seconden geduld? Simpele unit test aangepast, runnen: heeft u 20 seconden geduld meneer. Database kopiëren? Eerst maar eens kijken of er wel genoeg schijfruimte is. Dit zorgt dus voor meerdere 'wil-mijn-pc-uit-raam-gooien' momenten per dag. Verder is de pc ook hoorbaar, maar ik stel stilte op prijs want ik wil me kunnen concentreren.

Daarom heb ik dus de ultieme ontwikkelaars pc in elkaar gezet. Deze moet snel zijn, stil zijn en voldoende hardeschijfruimte bieden. De i7 zorgt voor snelle compilatietijden, de SSD voor snelle laadtijden in het algemeen. De schijfgrootte van 512 GB zorgt ervoor dat ik nog wat databases kwijt kan. De kast is compact en biedt een aparte ruimte voor de voeding, de niet gebruikte kabels van de voeding kan ik daar kwijt zonder dat het de airflow in de weg zit. De processor wordt gekoeld door een stevige koeler die lekker stil is, de case fans heb ik vervangen door stillere exemplaren die ik door het moederbord laat aansturen zodat ze niet te hard draaien. Het moederbord kan zelfs fans uitschakelen, ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de outtake die uit kan als de omstandigheden dat toelaten, de processorkoeler en de intake zorgen dan voor voldoende airflow.

Kortom, de ultieme ontwikkelaars-pc waar je lekker productief mee kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:12

Masuchievo

Cpt. Average

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/OULidBz.jpg

Ik heb deze build samengesteld voor pc gaming. Een krachtpatser van onder de 1000 euro. Eén die in de toekomst waar nodig uitgebreid kan worden.

Ik ben zelf geen fan van de ATI GPU software, dus is mijn keuze gevallen op de GTX 970. Een krachtpatser en dat voor een net bedrag.

Omdat de pc op de slaapkamer staat wil ik deze toch iets stiller hebben dan normaal. Daardoor is de keuze gevallen op de coolermaster silencio. Een mooie, strakke kast die toch stil is.

Voor genoeg opslagcapaciteit is er gekozen voor een HDD ipv een SSD. Dit gaat ten koste van de laadtijden, maar dit is een minimaal probleem. Liever wat langere laadtijden met 1TB dan kortere laadtijden en plek voor net 3 spellen.

8GB geheugen is voor nu meer dan genoeg. En er is de mogelijkheid om in de toekomst uit te breiden.

Voor pc gaming heb je op het moment niet meer nodig dan een i5, en de stock cooler die erbij geleverd wordt is voldoende voor wat er gevraagd gaat worden.

De voedingen van Corsair hebben mij tot nu toe nooit in de steek gelaten, dus dat mag deze keer ook niet gebeuren!

Het moederbord heeft alle toeters en bellen (aansluitingen) die ik maar kan wensen.

Als ik de pc zou winnen zou deze niet voor mijzelf zijn, maar voor mijn broer. Deze speelt momenteel op een pc van oude onderdelen. Het zou super tof zijn om te kunnen gamen zonder het gemopper van +-20 fps.

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 16:59
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GB3R6IF.png

Zou het écht zo zijn dat ik kans maak op deze geweldige pc?!
Ik ben voor een stille krachtpatser gegaan.

EVGA GeForce GTX 960 SuperSC
een EVGA fanboy hier. voor mij blijven deze kaarten toch altijd het kersje op de taart.
met een schappelijke prijs wat betreft videokaarten en nog steeds bij de tijd kunnen zijn. wat wil ik nog meer.

Intel® Core™ i5-4670K
nou ik wil nog een dikke processor meer! lekkere i5... k-versie, altijd belangrijk :)

Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit
omdat ik nog niet verwacht de 16gb nodig te hebben binnenkort, heb ik het bij 8gb gelaten.
maar het is meer dan zat, ik mag niet klagen. met de marginale snelheidswinst bij de 1866, levert me dat toch nog een kleine bonus op

ASUS MAXIMUS VII RANGER
zou ik echt in het bezit kunnen komen van een maximus moederbord?! *excited*
overal niets dan lof over dit bord. nieuwsgierig!

Samsung 850 EVO, 250 GB SSD
natuurlijk een SSD, natuurlijk een Samsung
met 0,46 cent per GB een hele mooie prijs... 250GB, daar kunnen we wel even mee vooruit!
Ik plak er gewoon mijn huidige HDD naast voor de grotere opslag en go!

be quiet! Pure Power CM L8 430W
de naam zegt het al, wil je aub stil zijn?
heerlijk, lekker rustig werken!

Fractal Design Define R4 Black Pearl
strakke kast die ook nog eens behoorlijk stil schijnt te zijn.
super combo met de voeding.
geen gekkigheid, maar mooi clean.

Samsung SH-224DB/BEBE, DVD-brander
om te voorkomen dat ik moet gaan klooien met externe drives, waarom bouw ik er dan niet gewoon eentje in! altijd handig om beschikbaar te hebben, ook al gaat alles tegenwoordig vaker via de cloud of usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Super game PC:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/20068oh.png Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/358qjbo.png

Waarom deze build? Naja gewoon puur om op de hoogste settings lekker ouderwets gamen. Met de R9 290x kan dat makkelijk en het Asus moederbord geeft ook nog de ruimte om later een 2e R9 290x er naast te prikken. De i5-4670k gekozen, omdat je die makkelijk kan overklokken en dus beter met de tijd meegaat dan. 8GB ram gekozen, omdat je dat wel minimaal nodig hebt voor een game pc. Alle onderdelen zijn ook nog eens in zwart/rood dus alles in zijn geheel moet er echt vet uitzien! Dit is dus een mooie computer om te gamen en ook dingen voor school te doen. Ik moet volgend jaar beginnen aan mijn BIM opleiding dus komt goed van pas.

[ Voor 3% gewijzigd door ion op 16-05-2015 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn configuratie draait om de basis: Moederbord, processor en geheugen. Dat, samen met de SSD zal gecombineerd worden met mijn huidige systeem waarvan voeding, behuizing en videokaart natuurlijk worden overgenomen. Ik zeg "zal" vanwege de enorm hoge kans dat ik dit win! ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QcthnpE.jpg

En de oude basis wordt dan natuurlijk ingebouwd in de nieuwe behuizing. 2 pc's! Helpt 't als ik zeg dat ik die dan aan mijn moeder geef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/6ww3bq9ct/preview.jpg

Door mijn inkomen heb ik altijd low-budget oplossingen moeten kopen. Nooit een compleet systeem, alleen losse low-budget upgrades. Mijn gameverslaving is hierdoor bijvoorbeeld nooit ontwikkeld. Systeemeisen waren altijd te hoog. Mischien is dit maar goed ook. Mortal Kombat IX? vind ik echter zo erg mooi..

Voor mijn wens-PC kies ik voor AMD als basis. Deze in combinatie met de A88XM bord staat al heel lang op mijn lijstje. Ik besef dat ik best een duurder Intel-systeem kan samenstellen. Maar door jaren plezier met- blijf ik nu trouw aan AMD.

Muziek en geluidsbewerking daar ligt voor mij de nadruk. 2x een snelle (en stille) WD Red is voor mij een must. Eén als werktafel voor tijdelijke bestanden. En één voor opslag. Het RAM met dual-channel maakt twee-kanaals dataverkeer mogelijk. En hopelijk wordt hiermee een versnelling van real-time geluidsbewerking merkbaar

De reden voor een externe bluray/dvd oplossing is dat deze zal schipperen tussen PC en TV. Je hoeft 'em maar aantesluiten en je kunt het gebruiken. En er zit geen externe voedingsadapter meer bij. Alles gaat via de USB.

Verder houd ik van stijl en compactheid. De Aerocool lijkt op de Bitfenix Prodigy-M. Deze laatste is helaas niet verkrijgbaar bij Alternate. Hopelijk past de theme van het moederbord bij het rood-zwarte uiterlijk van de Aerocool.

Stilte is voor mij ook een pré. Over de Corsair H80i is veel geschreven. Van alle Corsair-modellen blijkt deze het meest stabiel kwa geluid en prestaties. Hiermee zijn ook andere casefans aantesturen. Ik ben benieuwd.

De XFX biedt hier als enige uitkmst met een fanloos grafische kaart. Icm de AMD-A zou Mortal Kombat perfekt gespeeld kunnen worden. En als ik dan toch eindelijk een game kan spelen in al zijn glorie. Horen hier game-controllers bij. Eén voor mij en één voor bezoek!

Dit is mijn Wens-PC!

[ Voor 195% gewijzigd door SoundByte op 18-05-2015 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 10:52
Leuke actie van Alternate & Tweakers.
Heb wel een suggestie voor Alternate om wat meer filters toe te passen want alleen op merk is te weinig tegenwoordig. Graag had ik meer keuzes gehad denk aan processortype (i3/i5/i7/amd etc), geheugen chipsets (z87 / h97 etc), geheugen grootte (4/8/16). Mocht Alternate dit lezen dan neem ik wel aan waar ik naar toe ga ;)

Anyway hier is mijn build
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2uivrqu.png

Ik ga niet een heel verhaal ophangen waarom ik voor bepaalde onderdelen heb gekozen want daar kan ik heel kort en krachtig over zijn. Ik heb deze build samengesteld op basis van goede ervaringen van bepaalde merken die ik het in het verleden heb gehad en uiteraard op compatiblity. Zoals je wellicht al door hebt is deze PC voornamelijk samengesteld met de gedachte om games te kunnen spelen. Tevens is die ook zo samengesteld dat ik later nog, indien ik win, de pc ook nog kan uitbreiden (meer geheugen en hdds die ik nog heb liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenking
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-07-2018
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn193/rangedman/alternate%20setup%202_zpsidwzi3cq.png

Motivatie
Over enkele maanden ga ik voor mijn stage (student biologie) veel confocal in vivo microscopie doen, dit vereist veel kracht van je computer, helaas kunnen mijn huidige pc & laptop dit niet aan. Het analyseren van deze beelden en video's zal veel tijd kosten, een goeie pc is daarbij een prettige steun in de rug, zeker als je onafhankelijk wil kunnen werken van de altijd volgeboekte toegewezen werkplekken. De bouw van dit systeem staat uiteraard ook gamen toe, wat een verrassend mooie bijkomstigheid is aangezien mijn huidige pc op sterven na dood is.

kortom, dit systeem zou mijn werk vergemakkelijken en tegelijkertijd mij toestaan te kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 20:19
Afbeeldingslocatie: http://i1341.photobucket.com/albums/o743/gertst/computerconfiguratie_zpsvhxsoe8h.png

Waarom:
Sinds kort ben ik voorzichtig begonnen met een eigen bedrijf. Daarvoor verwerk ik satellietbeelden en luchtfoto's om objecten te herkennen en om berekeningen uit te voeren op basis van deze informatie en beelden. Op dit moment doe ik dat op een ietswat verouderde computer.
Wat:
De processor en SSD waren bepalende factoren bij de totstandkoming van deze pc. Maar stilte was ook wel een van mijn vereisten.
Met behulp van de 512 GB SSD kan ik het project waar ik op dat moment mee bezig ben, snel inladen en verwerken met verschillende programma's, voornamelijk op Linux. Een grafische-kaart is niet nootzakelijk omdat berekeningen op de CPU worden gedaan en 3D visualisatie niet aan de orde is, het zijn voornamelijk 2D beelden waar ik me mee bezig houd. Maar er is in deze pc wel ruimte overgehouden voor 1 of 2 grafische kaarten wanneer er software beschikbaar komt die een GPU vereist.

Als ik deze pc win, dan kan ik goed de objectherkening aan Tweakers showen op deze pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/51DnIw3.png

Ik deel nu een laptop met mijn broertje (markdm), waar wij ook op gamen. Hij begint helaas wat oud te worden waardoor het niet meer lukt om recente spellen op >30 fps te spelen. Voor het zwaardere gamingwerk zou het dus fijn zijn als een desktop met een sterke videokaart ons laptopje af kan lossen!

Met een r9 290x hoort het wat betreft graphics wel goed te zitten, ook de cpu is goed genoeg, en de ssd heeft meer dan genoeg ruimte het besturingssysteem + onze meest gespeelde spellen op te zetten.

Mocht het niet opgevallen zijn; ik maak even misbruik van de kans om AMD te supporten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy007
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Mijn Configuratie
€ 833,20*
» Detail overzicht
• Grafische kaart
MSI R9 280 Gaming 3G, grafische kaart
DVI-I, HDMI, 2x Mini-DP, CrossFire 1 x € 212,90*
• CPU
AMD A10-7850K, 3,7 GHz (4,0 GHz Turbo Boost) FM2+ processor
"Kaveri", Black Edition 1 x € 162,90*
• Voeding
EVGA 500B Bronze Power Supply (100-B1-0500-KR), 500 Watt voeding
Zwart, 2x PCIe 1 x € 66,90*
• Behuizing
Corsair 100R Silent Edition, behuizing
Zwart, USB 3.0, Fancontroller1 x € 69,90*
• Solid State Drive
Crucial BX100, 250 GB SSD
SATA 600, CT250BX100SSD1, TRIM, 7mm 1 x € 95,90*
• Moederbord
MSI A88XM GAMING, socket FM2+ moederbord
RAID, Gb-LAN, Sound, µATX 1 x € 104,90*
• Harde schijf
Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB harde schijf
SATA 600, ST1000DM003, AF, Bulk 1 x € 57,90*
• Werkgeheugen
Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1600 Kit, geheugen
KVR16N11S8K2/8 1 x € 61,90*

We zijn toe aan een andere PC. De afmetingen van de behuizing en de plaatsing van de aansluitingen aan de voorkant zijn heel belangrijk i.v.m. plaatsing onder in een bureau. Verder willen wij een stille pc. Daarom onze keuze voor de Corsair 100R silent en de MSI beeldkaart. Deze kaart wordt overal goed beoordeeld en is toekomstbestendig. De CPU kiezen wij vanwege de overal gemelde “ value for money”. Een passend moederbord moet ook beschikken over een 1050 geluidschip en een Killerchip. De computer wordt namelijk verbonden met de stereo installatie. De 500 watt EVGA voeding is voor ons voldoende. Overklokken en plaatsen van extra hardware zijn bij ons niet aan de orde. 8 gb 1600 Kingston value geheugen voldoet voor deze pc.
De boven beschreven “wetenschap” hebben wij vooral opgedaan door dagelijkse bezoeken aan Tweakers. We willen niet naar een topmodel. We willen een goed werkende computer die bijna alles kan. Dat hoeft niet op topniveau. Wij denken dat wij zo de `Dacia` onder de computers hebben samengesteld.
We hopen te winnen, maar kunnen geen enkel zinnig argument bedenken op basis waarvan wij meer geluk zouden moeten hebben dan alle andere inzenders.
Rina en Sammy 007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bammette
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 10:32
Ik heb gekozen voor een configuratie die inzetbaar is als game-pc, HTPC en waar ik mijn MatLab codes op kan draaien. Alle componenten zijn uitgekozen om onder de 32.3 dB te blijven bij verwacht verbruik (bronnen: Anandtech voor de behuzing en Hardware.info voor de andere componenten). Zo kan ik in alle rust genieten van mijn muziek, films en games. De behuizing is erg mooi om in je kamer te zetten en tegelijkertijd is de PC voorzien van een krachtige processor, videokaart en voldoende RAM. Een SSD mag niet ontbreken, maar een instap SSD is snel genoeg voor mijn doelen.

De breedte van de behuizing is vrijwel identiek aan die van mijn Marantz PM6002, hierdoor past hij mooi in mijn interieur. De Arcam rDAC zorgt ervoor dat ik zeer goed geluid kan overdragen aan mijn versterker, zonder een moederbord uit te kiezen met een goede interne DAC.

Forum
AlternateActie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tibou121
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 19:08
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/7nn6.png

Waarom ik de computer graag zou willen winnen:

Ik ben op zoek naar een upgrade van mijn huidige desktop, deze configuratie zou een stuk vlotter werken. Graag zou ik deze willen gebruiken om op te ontwikkelen en te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
Net als voor een aantal andere is het ook voor mij een tijd geleden dat ik zelf een eigen pc heb samengesteld. Dit stond in de planning aangezien mijn laptop inmiddels 7 jaar oud is….en dus behoorlijk achterhaald. Aangezien ik binnenkort weer verder ga studeren is een nieuwe pc geen luxe, daarbij heb ik toch stiekem altijd een voorkeur voor een desktop-pc ;-) De pc dient over genoeg rekenkracht te bezitten, daarbij is de grafische output van onderbelang.

Dit is mijn droomsetup:

CPU-koeler: Scythe Mugen 4
De pc moet vooral stil zijn, een boxed-koeler voldoet daarbij niet. Uit veel reviews blijkt dat De Scythe Mugen stil is en goede koeling biedt.
Grafische kaart: ASUS GTX750TI-OC-2GD5
Zoals ik al zei is grafische weergave van onderbelang, maar als er toch een goed budget is van 999 euro dan een beetje degelijke videokaart natuurlijk altijd mooi meegenomen. Een kaart waarmee ik af en toe een game kan spelen, daar moet deze kaart wel aan kunnen voldoen.
Processor: Intel® Core™ i7-4790K, 4,0 GHz (4,4 GHz Turbo Boost)
De processor is voor mij belangrijk, een snel werkstation dat voldoende rekenkracht heeft om zowel voor studie als hobbie de develop-omgeving kan draaien en waar je weinig tijd besteedt aan het wachten op het rebuilden, debuggen etc. De boxed-koeler blijkt niet erg goed te zijn, deze CPU verdient daarom wat beters.
Voeding: be quiet! Pure Power L8 400W voeding
Een stille en goede voeding om het systeem van energie te voorzien.
Behuizing: Cooler Master N300
Uiteraard hoort al dit moois in een mooi kastje te staan 
SSD: Crucial BX100, 250 GB
Een SSD die goede prestaties leeft, en goede reviews heeft.
Moederbord: ASRock Fatal1ty H97 Performance, socket 1150 moederbord
Een compleet moederbord is belangrijk, de H97-chipset is ook mooi. Genoeg aansluitingen en goed geluid zijn aanwezig. Daarnaast is het uitlijk van dit moederbord ook wel erg vet!
Werkgeheugen: Crucial Ballistix 16 GB DDR3-1600
Goed- en voldoende geheugen is belangrijk om klaar te zijn voor de toekomst. Ik heb voor een setje gekozen van twee bankjes, waarbij in de toekomst nog uitgebreid kan worden. Timings van het geheugen zijn prima, daarnaast komt de module bijna standaard terug in de BBG ;-)

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2l8f28p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:27
Bouw je eigen droom PC in samenwerking met ALTERNATE
Dat betekend volledig losgaan en dan ook nog eens prepaid.
Eerst begon ik te dromen over een nieuwe game PC
Een sterke GPU, voldoende CPU power, ik had een goed idee.
Als ik echter heel eerlijk ben met mezelf, wist ik, dit is niet het gemis
Er is nog een, licht verouderde, game pc aanwezig die stof aan het happen is!
Gamen laat ik namelijk achterwege, nadat het zorgde voor een extra studiejaar
Dat was niet eenvoudig maar voor mij is dat hoofdstuk nu klaar.

Wat staat dan wel op mijn wenslijst hier op Tweakers?
Een op maat samengestelde zuinige server, één van de andere klassiekers.
Centrale opslag, sorteren van bestanden, organiseren van back-ups, een testomgeving
Het zijn die minder spannende dingen die wel zorgen voor een betere leefomgeving.
Daarom is mijn build niet de zoveelste game-machine
Maar wil ik de echte problemen aanpakken met de nodige discipline.
Dat Tweakers en ALTERNATE mij die kans willen geven maakt me heel blij
De nodige hardware brengt het tweaken van de thuisopstelling alvast zeer dichtbij.

Mijn keuze is gericht op een redundante opslag oplossing met een groene voetafdruk
24/7 aan met een minimaal verbruik, is voor mij het pronkstuk.
1 latje ram, een SSD, een kaal moederbord en een zuinige voeding
Mijn hartje gaat er al sneller van kloppen, vast een mannending.
De gekozen Athlon APU staat bekend om zijn zuinigheid en zachte prijs
Het draagt allemaal bij aan het groene server paradijs.

Nu rest mij alleen nog maar de hoop dat mijn inzending gekozen wordt
Het zelf allemaal kopen is namelijk moeilijk met een geldtekort.
Uiteraard zal ik met veel plezier een uitgebreide review schrijven
Teruggeven aan de Tweakers-community mag niet uitblijven!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img661/5492/GJa7g0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46
Bij deze mijn inzending.

Ik ben totaal niet bekend met het samenstellen van een computer, maar deze actie leek mij een goed begin. Deze setup lijkt mij bestand te zijn voor de komende jaren; aanvullende of vervangende componenten kunnen moeiteloos toegevoegd worden. Voor het heden lijkt de huidige setup dan ook een degelijke basis te vormen. Dit systeem zou een beginnende programmeur zoals ik op het goede pad zetten! Daarnaast is mijn huidige laptop zijn laatste levensfase ingegaan.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2z3pbir.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 12:52

DJ

Bij deze mijn configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uCARAgj.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DJ op 16-05-2015 15:20 ]

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr|IA
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06-2017
Ik heb al eens eerder gespeeld met het idee om een compacte server in elkaar te zetten waar ik lekker mee kan rommelen, deze actie vond ik een mooie aangelegenheid om te kijken wat ik in elkaar kon zetten :)

De setup die ik inelkaar gezet heb zou ik initieel inzetten om mezelf meer te leren over virtualisatie, ik zou ermee aan de slag gaan om binnen deze fysieke server meerdere vms te draaien. Als ik dat een beetje onder de knie krijg dan lijkt het mij dat ik met het geheugen en de CPU van deze machine aardig wat ruimte om te rommelen/knutselen met aardig wat vms.

Hieronder mijn configuratie (het plaatje is een link naar een grotere versie van dezelfde afbeelding):

Afbeeldingslocatie: http://www.5ec.nl/images/tweakers_alternate_thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is die van mij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EBzqu2U.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousio
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:26
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/jxk1t01bl/winactie.png

Allen aan de slag, het is weer actietijd,
één winnaar slechts - tot spijt van wie het benijdT
Lever een motivatie, wat wil je nou?
dit systeem winnen, voor mij of voor mijn vrouW
Techniek, componenten, elektromagie, …
voor een beestig vette configuratiE
Een spelsysteem bij m'n bureau of sofa,
compact en ook handzaam, is waar ik voor gA
Redelijke framerate in een kleine bak,
grafische uitdaging, tja, dat kost een paK
Nette setup, geprijsd als een reklame:
negen-negen-acht - ziehier mijn deelnamE
Allemaal anders, nog een inzending meer,
uit de toppers één kiezen doet vast wel zeeR
Toffe uitdaging, er vlogen zweetspetters,
kijk toch eens naar die begin- en eindletterS
En alvast bedankt, Tweakers en Alternate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nace83
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10-2024
voor mij een mooie pc waar ik een tijdje mee kan werken..gezien ik de laatste jaren niet veel meer met pc's doe denk ik dat dit goed genoeg is voor wat ik wil. Goed kunnen gamen voor de komende paar jaren en gewoon simpel kan upgraden mocht dat nodig zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/166nl9g.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door m3nace83 op 16-05-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 11:22

Jack V

Snappie?

Heel mooie actie, Tweakers en Alternate! _/-\o_

Ik heb een build gemaakt die wat afwijkt van de honderden game pc's die hier gepost zijn, aangezien deze computer daar niet voor gebruikt gaat worden.

Dit is namelijk een build die zuinig, maar wel krachtig en betrouwbaar moet zijn. Dus vandaar de S versie van de laatste i5 die ik in de builder kon vinden.
Bovendien wilde ik er veel ingebouwde opties op. Er zit geen videokaart in (die kan er natuurlijk altijd nog bij als het echt moet ;) ) en hij is niet geschikt voor overklokken, maar er zit wel een moederbord met bluetooth en wifi, een dvd brander en kaartlezer aan de voorkant en ik heb gekozen een nette afgesloten zwarte kast, met weer veel uitbreid-mogelijkheden.
Natuurlijk een ssd van Intel voor betrouwbare snelheid en een hdd voor de bulk opslag.

Waarom ik hem wil hebben? Omdat ik gestoord word door de ultratrage 7 jaar oude computer van m'n ouders, waar ik ook veel op moet werken. Die is hoognodig aan vervanging toe: Windows Vista op een langzame oude hdd met een Core Duo processor is niet heel erg geschikt meer voor bijv. de bewerking van full HD filmpjes en andere media van vandaag de dag. ;(
Bovendien staat die computer constant aan en is dus ook een drain op de energierekening. Deze PC is en veel krachtiger en veel zuiniger en veel sneller; beter kan toch niet?

Configuratie

O ja, het moest toch zo dicht mogelijk bij de 1000,- komen? >:)

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hylkevd
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 16:09
Mijn laptop van 6 jaar oud begint kuren te krijgen en is aan vervanging toe. Mocht ik winnen ga ik de nieuwe PC gebruiken voor games, maar ook schoolwerk (technisch tekenwerk met o.a. Solidworks) Met deze PC kan ik dat de komende jaren hopelijk probleemloos doen. Bedankt voor deze mooi actie/kans Alternate en Tweakers :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2nt8k74.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Hylkevd op 16-05-2015 17:15 . Reden: Ik keek nog eens bij de voorwaarden en zag dat ik voor iets te veel geld een PC had gemaakt, nu een net iets andere confugiratie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Laatst online: 28-04 23:11
PC die ik heb samengesteld is een Mini Power Cube.

Deze cube zal puur gebruikt worden voor VM's onder ESXi.

32GB geheugen om voldoende geheugen per machine toe te kunnen kennen.
Asrock moederbord met z'n 8 cores voor meer dan genoeg virtuele machines.
Tevens heeft dit moederbord IPMI, als je het eenmaal kent wil je niet anders meer.
SSD om de VM's lekker vlot te laten booten en een normale harddisk voor de data.
USB stickie om ESXi op te installeren

En dit alles in een kleine behuizing om het geheel een hoge W.A.F. te geven.

Alternate gunt mij zelfs een shopperbag om dit alles makkelijk in mee te nemen :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tXr6ZLJkdhGeMuCuGj3zSe2l/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk84
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-08 12:15
https://www.dropbox.com/s...AACJUIbDLWFPjnJdskBKVYPFa

Hoop dat het lukt met me link, eerst keer:D lees al lang Tweakers maar ben niet zo van het posten...

Graag zou ik een pc willen waarmee ik weer eens lekker games op kan draaien, met name de terug gekeerde klassieker Homeworld, en andere strategie games.
Helaas is me Mac van 2009 niet toereikend genoeg voor de nieuwe games, dus terug naar windows voor de games:) Heb al lang getwijfeld om wat aan te schaffen maar geen budget ervoor....
Dus hoop dat ik wat win:)
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal! :)

Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.

Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!