Goedemiddag mede-Tweakers,
Hierbij mijn inzending, allereerst wil ik alvast zeggen dat het een leuke actie is van Alternate en Tweakers. Ik wens iedereen dan ook veel succes
Ik zal mijn keuzes hier onder de afbeelding toelichten en daar weer onder komt mijn Motivatie.
Behuizing
De keuze voor de Sharkoon behuizing is omdat ik een goede ervaring heb met het merk, tevens ziet hij er netjes en strak uit maar straalt hij ook tegelijkertijd een game look uit. Ook het sidepanel maakt het af vind ik, daarbij past deze behuizing prima in het budget
Processor
Voor velen van jullie zou een I7 overkill zijn voor een build onder de 999 euro, echter ben ik van mening dat de kern het beste moet zijn van wat er op dat moment te kiezen is, een pc koopt niet iedereen elk jaar en hij moet dus lang meegaan, een I5 laat mij denk ik eerder in de steek dan een I7. Ook is het zo dat je voor socket 1150 over een jaar of 2 waarschijnlijk geen nieuwe processor meer kan kopen, dus dan zou je een tweedehands I7 moeten kopen wil je overstappen, plus de I5 zou eerder een bottleneck kunnen vormen wanneer men er een nieuwe grafische kaart in stopt na bijv. 3 jaar.
Moederbord
Het moederbord is een niet al te goedkope uitvoering, er zijn betere maar dit moederbord heeft alle functies die je nodig hebt, 2x PCIe x16, Geluidskaart etc.
RAM
Het RAM is gekozen omdat ik ook met Corsair een goede ervaring heb, betrouwbaar en niet te duur. Ook heb je levenslange garantie. De kleur heb ik gekozen omdat deze bij het zwart goed kleurt (mijn mening)
Grafische Kaart
De GPU is een niet al te krachtige maar hij zal de meeste games prima af kunnen spelen op medium tot high settings, ook volstaat dit kaartje naar mijn idee genoeg voor Photoshop en Lightroom. De keuze voor XFX is omdat ik hun kaarten er prachtig uit vind zien
Voeding
Een ander essentieel onderdeel van een pc vind ik de voeding, een stabiele voeding is voor mij een must. Fractal Design maakt ook nog eens niet al te luidruchtige voedingen en hij ziet er mooi uit vind ik, helaas was er geen zwarte daarom de witte. Deze PSU zal ook jaren mee kunnen en de pc kunnen voorzien van energie-slurpende upgrades
Opslag
Voor de opslag mogelijkheden heb ik gekozen voor een 128 GB SSD (OS) van Adata, een merk wat in mijn ogen underrated is maar zeker in mijn opzicht niet onder doet voor de grote merken, ze zijn ook nog eens lekker snel en goedkoop. De 1 TB HDD is puur voor opslag, heeft geen topspecificaties maar ook zeker niet de slechtse.
OS en DVD brander
Waarschijnlijk zal het aan mij liggen maar ik dacht dat het systeem zo gebruikt moest kunnen worden, als ik zelf het geld had voor een systeem van 999 euro had ik een GTX960 erin geplaatst in plaats van de R7260X. De DVD brander is puur vanwege sommige games die niet uit een store te downloaden zijn (Origin, Steam etc)
MOTIVATIE
Waarom zou ik nou deze pc moeten winnen?
Ik ben niet de enige hier maar ik ben een student en heb totaal niks over aan het eind van de maand voor iets leuks (werk wel naast school

), uitgaan etc. wordt allemaal geschrapt. Ook hobby's lijden hieronder, ik had voor mijn verjaardag destijds een pc van 450 euro in elkaar gezet, zelf gespaard en ondanks dat het geen bruut beest was, was ik zo blij als een kind van 3 dat voor het eerst in de ballenbak gaat. Spellen kon ik op medium spelen met 40 fps, echter heb ik mijn pc moeten verkopen wegens geldgebreken. ik ving er net 200 voor wat ook nog zorgde dat ik ook mijn andere hobby moest reduceren, ik heb een lens aan mijn vriend verkocht voor 100 euro, vliegtuigspotten zit er dus ook niet meer in

.
Nu heb ik wel een laptop maar ook dat is geen beest, een simpele laptop met een A8 5550m doet nu alles waaronder heel soms Lightroom klusjes en gamen gaat moeilijk, met low settings en een resolutie van 720P haal ik net de 30 FPS.
Gamen gebeurt dan ook meer op mijn tablet, maar die is ook niet meer de snelste

. Een console mocht ik nooit van papa en mama, uit bescherming neem ik aan en nu heb ik het geld er niet voor -__- een pc zal dus zeer welkom zijn.
Succes iedereen en nogmaal een leuke actie van Alternate en Tweakers!
No guts, no glory| Nikon D610/Z50 Tamron SP 15-30 F2.8, 90 F2.8 macro, Sigma 150-500 Nikon 50 1,4G, 70-210 F4, SB-900