[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:
  • 68.989 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag mee willen doen voor mijn vriend.Hij is al maanden aan het kwijlen over zijn verlanglijstje met onderdelen, terwijl ik aan het zeuren ben dat ik samen op vakantie wil gaan. Door deze prijs zou mijn vriend met mij mee op vakantie kunnen én kan hij de rest van de zomer achter zijn nieuwe PC bivakkeren, Win-Win! *O*

Hieronder zijn wish-list:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZOXQyWf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutcharjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 09:11
Waar sommige leerlingen al goed voorbereid met hun snelle laptop het klaslokaal betraden liep ik nog rond met de vraag of ik nou echt een laptop moet aanschaffen. Ik begon net met de opleiding werktuigbouwkunde en de leraar bevestigde het belang van laptop. Mijn oude desktop had geluk en werd dus niet vervangen, hij mocht na 6 jaar nog steeds blijven staan als datacenter en om mijn muzieklijst in orde te houden.

Inmiddels 4 jaar verder en de studie is bijna afgerond. De desktop heeft het vorig jaar begeven maar het opstart geluid van Windows XP zal ik nooit vergeten. Het belang van een laptop was achteraf helemaal niet zo groot voor mijn opleiding en op mijn stageplek werd ik ruim voorzien van een mooie werkcomputer. De gedachte ‘had ik destijds het geld maar in een desktop gestopt’ gaat voortdurend door mijn kop.

Het gevolg van mijn aankoop vorig jaar werd weer pijnlijk duidelijk toen ik voor 6 maanden ging stage lopen in Amerika. Aangezien ik in mijn vrije tijd vaak aan videobewerking doe met Adobe Premiere Pro en After Effects heb ik een GoPro gekocht om dit allemaal vast te leggen en te bewerken. Daar ging ik dan, mijn eerste citytrip in de bewerking en ik sleep de GoPro filmbestanden naar adobe Premiere Pro. Een kop koffie verder stonden de bestanden er eindelijk in en de video’s waren geconverteerd van 60 fps naar 1 fps in het preview scherm en de muis haperde net zo mee. Mijn ‘verplichte’ laptop is dus niet bestand tegen dit geweld en mijn geduld ook niet. Het besef dat er weer een snelle desktop moet komen is groter dan het banksaldo dus mijn geduld word maximaal op de proef gesteld. Gelukkig kon mijn laptop deze tekst wel verwerken om jullie te bedanken voor deze prachtige actie.

title

[ Voor 3% gewijzigd door Dutcharjan op 08-05-2015 11:01 . Reden: Foto link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemFrederic
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11-2021
Afbeeldingslocatie: https://www.alternate.nl/html/cart.html?cmd=change&key=pcbuilder1354538582&amount=0

Een leuke game pc voor m'n broertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:37
Allereerst, geweldige actie van Tweakers en Alternate.

Motivatie:

Nou, niet veel nodig, check die totaalprijs! Daar zit heel wat tunewerk in :)

Maar als ik even een wat serieuzere motivatie moet geven, mijn huidge pc heeft een irritante pieptoon in de voeding, gek wordt je ervan. Dat is al reden genoeg voor een nieuwe! En de bekendmaking valt op mijn verjaardag :9

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/10ib6eo.png

[ Voor 7% gewijzigd door Romius op 08-05-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:50

ITsEZ

parttime all-rounder

Bij deze mijn configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2jana8m.jpg
Niet te veel uitgegeven aan de behuizing want tja, het draait natuurlijk om de techniek, zit wel een window in dus een paar ledjes er in en niks meer aan doen O-)
AMD omdat, goede processor voor weinig geld, inclusief een waterkoeling om alles in top conditie te houden deze zomer :Y
2x een 250gb ssd, omzetten naar RAID 0 zodat overkill O-)
16gb werkgeheugen om virtueel te kunnen draaien en een mooie grafische kaart voor als het harde werk er op zit *O*
al met al vond ik dit best wel een all-round kast vol met power voor een mooie prijs d:)b

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liphux
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 11:12
Beste Tweakers en Alternate,

Ik heb jarenlang bijna elke dag met veel plezier van mijn huidige laptop genoten. Helaas heeft hij zijn beste tijd gehad en kan hij de spellen die recent zijn uitgebracht zelfs op ultra low settings niet meer opstarten. Bovendien LAN ik ook regelmatig met vrienden. Het is de laatste tijd zelfs zo erg dat hij de titel "Meneer bottleneck" heeft gekregen (zo wordt hij liefkozend genoemd door mijn vrienden :F ). Hij heeft vaak pas een spel opgestart in low setttings wanneer de rest er alweer op is uitgekeken (als het spel überhaupt wil draaien).

Nu zoek ik voor mijn grootste hobby dus een nieuwe steunpilaar. Helaas heb ik geen geld voor een nieuwe, anders stond hij er al. Met deze uitdaging heb ik een richtbudget en dat werkte erg fijn met zoeken. Mijn belangrijkste zoekcriteria waren:
  • Futureproof videokaart (binnen budget, bij een iets hoger budget had ik gekozen voor gtx 970 aangezien ik goede ervaringen heb met Nvidia)
  • Processor die snel genoeg is en geen overkill voor mijn gebruik
  • Goed en degelijk moederbord
  • Genoeg opslag en ruime SSD voor snelheid bij opstarten en laden OS en belangrijkste spellen
  • 8 Gb Ram is nu nog genoeg, mocht het ooit nodig zijn om meer ram te hebben dan kan dat altijd nog.
  • Overclockmogelijkheden en SLI/Crossfire ga ik niet gebruiken dus dat is voor mij geen vereiste.
.
Kortom: een futureproof steunpilaar met goede prijs/kwaliteitsverhouding waarmee ik van de eretitel "meneer bottleneck" af kan komen.

Helpen jullie mij van deze prestigieuze titel af? :*)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2j1aes3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

compu

Laat ik openen met de stelling: "doe het niet voor mij, doe het voor de componenten". Ik hou ervan om computeronderdelen uit te zoeken die goed bij elkaar passen en elkaar aanvullen. De achterliggende gedachte bij dit systeem is "stabiliteit voor alles". Deze componenten verdienen het om samen in een systeem te zitten, ze kunnen lekker koel en vér onder hun maximale kunnen hun werk op een relaxte wijze doen. Gun hen dit kabbel bestaan, elke dag samenwerken met toffe collega's zonder dat de werkdruk te hoog wordt, wie wil dit niet?

De grafische kaart zou ruimschoots moeten volstaan voor de mid-range games die ik speel. Ik dacht ook aan de R9 280x als alternatief. 15% meer performance voor dezelfde prijs, maar wel een fors hoger verbruik.

De processor (4570S) is ook uitgekozen om een lager verbruik te realiseren en tegelijk een goeie performantie te geven. De 4570, is een goed alternatief, maar met een hoger verbruik.
De bijkomende koeler kan heel stil worden tijdens idle (film bekijken)

De voeding heeft 62 amps op de 12v rail. Ze zal dus redelijk wat marge hebben :-).

Een solid state schijf van 250 GB is tegenwoordig voldoende. Ik stream tegenwoordig al mijn content en heb bijgevolg geen behoefte meer aan opslag. De R/W snelheid zal het systeem zeer reactief en performant maken

Het moederbord is een veilige een duurzame oplossing. ik ben zeer tevreden over de degelijkheid van gigabyte, de features zijn voldoende

het geheugen heeft een zo laag mogelijke timing en tegelijk een overschot aan snelheid. Vermoedelijk laat ik het gewoon op 1600 laten draaien. 8GB zou moeten volstaan voor het type games die ik speel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickmyass
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 12:13
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1fH7AxL.png

Dit is mijn configuratie. Ik was al een tijdje op zoek naar nieuwe componenten en dit systeem is wel ideaal om meteen alle prijzen bij elkaar te schrapen en te vergelijken met andere compenenten en builds. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doel van de configuratie: een 1080p game-systeem voor in de woonkamer.

Omdat het systeem in de woonkamer moet komen te staan moet het mooi zijn en stil (als ie niet actief gebruikt wordt). Als ik aan “mooi” denk (in de context van computer behuizingen!) dan denk ik meteen aan de Obsidian-serie van Corsair. In de woonkamer heb ik liever een zo’n klein mogelijk systeem, daarom de 250D. Het stille komt van de RM550, waarvan de fan’s pas gaan draaien als ie zwaar gebruikt wordt.

Eén van de leukste dingen van een PC is natuurlijk het overklokken. Daarom de i5-4690K met het Z87 moederbord (Z97 heeft niet echt meerwaarde in deze configuratie). En bij overklokken hoort een goede koeler, daarom de Noctua koeler (alleen die kleur van de fan…).

Mijn televisie waar dit systeem op aangesloten zou worden gaat niet verder dan Full-HD, dus een GTX 960 is voldoende om vloeiend te kunnen gamen.

Een SSD is een must, vandaar de Sandisk Ultra II. 120 GB moet voldoende zijn voor het OS, wat basis programma’s en de games die ik op dat moment speel. Massaopslag is geregeld via een NAS. En tenslotte het werkgeheugen; 8GB/1600 is ruim voldoende om goed op te gamen en omdat ik niet zeker ben van de vrije ruimte onder de koeler heb ik voor geheugen met een laag profiel gekozen.

Samenvattend: een mooie, stille, snelle en complete configuratie die een mooi plekje zou krijgen in mijn woonkamer!

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/lwq4o.jpg
http://i60.tinypic.com/lwq4o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vve77
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 21:14
Allereerst, een leuke actie :) Het meedoen is al leuk, laat staan de PC winnen ;)

We hebben 2 PC's op zolder staan waar we vroeger samen geregeld op speelden (voornamelijk BF3). Sinds de gezinsuitbreiding staan ze een beetje stof te verzamelen en zijn ze ondertussen niet snel genoeg meer (Q8400/4GB/GTX660Ti en PhenomII-X4-955/12GB/GTX570) voor de nieuwste games. Ik wil er gewoon weer in komen met een nieuw scheurijzer :9 Altijd heerlijk om je na een week hard werken even te ontspannen 8)

Ik heb een casual game-PC bedacht die zonder commentaar in de woonkamer past ;)

Motivatie per onderdeel:

- Behuizing: ziet er mooi uit, en handzaam/draagbaar
- CPU: ruim snel genoeg, maar niet te duur
- CPU-koeler: stille 12 cm fan, en rechtop i.v.m. airflow behuizing
- Moederbord: alles zit erop, en heb goede ervaringen met MSI
- Videokaart: 4 GB VRAM, en goede GPU, bij mij gaan AMD's altijd defect
- Voeding: niet te zwaar, en modulair
- RAM: zo groot mogelijk, ter compensatie van harddisk
- Harddisk: SSD+HDD ging niet binnen het budget, een hybride lijkt mij een goede tussenoplossing

Het bleek nog lastig om binnen het budget te blijven; als ik het zelf zou kopen dan had ik onderdelen hergebruikt zoals voeding en harddisk. Dan had er wel een SSD bij gekund.

Afbeeldingslocatie: http://www.bissupport.nl/@Development/VIEIJ/Alternate_klein.png

[ Voor 3% gewijzigd door vve77 op 08-05-2015 14:57 . Reden: Thumbnail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.a.d.j.a.s.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-07 19:46
Zeer aangename actie, aangezien ik aan ook echt aan het oriënteren ben voor een nieuwe machine.
Het is natuurlijk altijd leuk om een PC samen te stellen, maar zeker als je hem ook nog zou kunnen winnen...

Enfin...

Een bedrag van 999 is leuk, maar ieder bedrag vormt natuurlijk een creatieve beperking :-(
Consessies dus, niet het beste van alles maar wel een allround goed 'gaming capable' systeem.

Speerpunten:
- Een zeer elegante (woonkamer) vriendelijke Lian-Li behuizing :9~
- GTX 960 (computer zou aan een 1080P TV gaan hangen, dus goed genoeg)
- Een hackingtosh vriendelijk mobo, was voor mij wel een vereiste (mijn all-time-favorite OS <no offense>)
- 240GB Intel SSD, ruim genoeg voor games en ander spul, media streamen we gewoon anno 2015.
- 'ruim' binnen de 999 O-) (ik had overigens eerder een 999,10 systeem, maar wilde geen diskwalificatie)

Heden ten dage nog steeds een Lian-Li fan, al had ik liever een zeer fraaie 'wall mounted' PC-O5S gekozen,
deze case is een echte eye-catcher, maar kon helaas niet in de configurator gekozen worden.

Ik hoop dat jullie mijn configuratie kunnen waarderen, het was ieder geval al leuk om mee te doen.

Afbeeldingslocatie: http://i1167.photobucket.com/albums/q638/psteijn/999%20system_zpssyn7zvra.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodlife
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 11:32
Hieronder is mijn ideale PC setup te vinden. Het lijk mij geweldig om deze prijs te winnen.

Momenteel gebruik ik voor alles (games, studie, werk) mijn toshiba satellite L500-124. Al was de laptop ideaal voor mijn studie is die op dit moment wel al veroudert. Vandaar dat ik toe ben aan iets nieuws. Mijn voorkeur gaat uit naar een vaste PC i.p.v. een laptop omdat ik op dit moment in de laatste fase (scriptie) van mijn HBO opleiding ben aangekomen. Op dit moment ben ik vooral lange uren aan het maken op mijn studentekamer om mijn scriptie af te ronden. Hiernaast vermaak ik mij met games als: Europa Universalis IV en Sid Meier’s Civilization V voor de lange uurtjes en League of legendes voor de korte uurtjes.

Na mijn studie verwacht ik zeker ook veel gebruik te maken van mijn PC qua gaming maar ook qua werk. Om er voor te zorgen dat ik voldoende ruimte op mijn PC heb zit er naast een SSD ook een 1TB harde schijf in. Kortom met deze ideale studie, werk en game PC kan ik de komende jaren weer vooruit en zeker tot in de late uurtjes een hoop plezier aan beleven.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/wi6ngd16f/Ideale_PC_setup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48
Voor mij is dit de mooiste en efficiëntste setup.
Je kunt er goed mee gamen en de setup scoort in de Windows indicatie maximaal, alle componenten zijn goed op elkaar afgestemd.
Doordat de kast zo compact is kun je hem eenvoudig onder je arm meenemen naar een LAN Party.
De behuizing is erg compact maar toch ruim genoeg voor het kabel management en daarnaast is nog er ruimte voor een Waterkoeling waardoor je de boel extra coll kunt houden.
Voor een optimale airflow is het mogelijk een en Big 200mm fan aan de voorzijde van de behuizing te installeren, en met wat mooie rode ledstrips is de kast een lust voor het oog.

Kortom een mooi compact game monster kastje.

https://www.alternate.nl/...orderParts&kind=pcBuilder

Dutchie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De build waar ik voor ga is een FreeNAS box die in staat is om meerdere films tegelijk te transcoden dmv Plex. Daarnaast moest hij futureproof zijn (mogelijkheid om extra hd's bij te plaatsen) en een zo laag mogelijk energieverbruik hebben aangezien hij 24/7 actief zal zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mP1NBBO.png

De gekozen PSU is een 360 Watt 80 Plus Gold Seasonic G-360. Met in gedachten de uitbreiding naar 6+ harde schijven zal deze binnen 30 tot 50% belasting blijven wat de levensduur ten goede komt.

De gekozen kast biedt plaats aan 7 3,5 inch schijven en heeft daarnaast nog 3 5,25 inch sloten (extern) waar eventueel dmv een wisselframe nog 4 3,5 inch schijven plaats kunnen vinden.

Het gekozen moederbord bevat een 8 core atom cpu die, mits een goede airflow in de kast, passief gekoeld kan worden. Deze is in staat om minstens 3 (!) films te transcoden. Daarnaast heeft dit een heel laag energieverbruik, dual Intel Gigabit en 6 Intel sata ports (en 4 marvell sata ports).

Aanbevolen bij freeNAS is ECC ram en daarbij koos ik voor 2x8GB van crucial. Geheugen dat op de memory QVL staat voor het gekozen moederbord.

Tot slot de harde schijven waar 2 WD 3TB schijven de beste kost/kwaliteits verhouding hadden van de WD Red family. WD Red zijn de beste keuze voor home NAS oplossingen. Deze twee schijven dienen enkel voor data opslag aangezien het OS op een USB Thumbdrive zal komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48
Voor mij is dit de mooiste en efficiëntste setup.
Je kunt er goed mee gamen en de setup scoort in de Windows indicatie maximaal, alle componenten zijn goed op elkaar afgestemd.
Doordat de kast zo compact is kun je hem eenvoudig onder je arm meenemen naar een LAN Party.
De behuizing is erg compact maar toch ruim genoeg voor het kabel management en daarnaast is nog er ruimte voor een Waterkoeling waardoor je de boel extra cool kunt houden.
Voor een optimale airflow is het mogelijk een en Big 200mm fan aan de voorzijde van de behuizing te installeren, en met wat mooie rode ledstrips is de kast een lust voor het oog.

Kortom een mooi compact game monster kastje.

https://www.alternate.nl/...orderParts&kind=pcBuilder

Dutchie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Hieronder vinden jullie mijn ideale setup. Zoals je wellicht uit de configuratie kunt afleiden, heb ik niet zoveel eisen op desktop gebied. Het moet alleen wél retesnel zijn, stil zijn, koel zijn en er netjes uitzien. Ik heb daarom gekozen voor superstille componenten, zoveel mogelijk de kunst proberen toe te passen van het weglaten en met het door jullie gestelde budget van € 999,- ben ik ruimschoots uitgekomen.

Kortom: Lekker snel systeem, superstil en voor een gave prijs!

Succes met het doorpluizen van alle reacties _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9IVs0VZ.png

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 16:22
De onderstaand getoonde configuratie staat, met een aanpassing hier en daar, al enkele maanden hoog op mijn wenslijst. Helaas ben ik de afgelopen periode niet in de gelegenheid geweest om geld apart te zetten voor een dergelijk game-monster, dit vanwege de aankoop en renovatie van ons eerste huisje.

Ik zeg ons, want wij gaan ook gelijk samenwonen! Sterker nog, na enig aandringen heb ik mijn wederhelft zo gek gekregen dat er speciaal voor yours truly een game/hobby hok zal worden ingericht, een "man cave" zo u wilt! :)

Aan alles komt een eind, zo ook voor wat betreft het renoveren van ons paleisje. Praise the lord! _/-\o_
Na 7 maanden verbouw geweld en het meerdere keren uitstellen van de "verhuizing" is het deze maand dan echt zo ver. Op 25 mei a.s. zullen wij het huis gaan betrekken en zeg nu zelf.. Hoe geweldig zou het zijn als de "man cave" dan direct mag worden uitgerust met zo'n monster van een PC?

Configuratie (klik):
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/p2zs2e6n5/20150508_Tweakers_PC_actie.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:52
Ik heb een redelijk simpel systeem samengesteld om mijn broer mee te verrassen. Ikzelf heb een soortgelijke pc thuis staan, dus heb hem zelf niet nodig. Omdat mijn broer het niet breed heeft, gun ik hem een mooie, nieuwe pc.

Mocht ik hem niet winnen: dan wens ik de winnaar veel plezier met zijn pc!!!

Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/Screenshot_2015-05-08-15-48-38_zpsobrsgifh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Een No-Nonsense Gaming PC is wat ik geselecteerd heb.
Lawaai heb ik niet graag, ook al gaat het om een gaming PC.
De Asus STRIX GTX 970, CM Hyper 412S & CM G550M zijn lekker stil. :)

Op zich een simpele build, maar een beter systeem gaat voor deze prijs niet (zonder serieus te moeten besparen op belangrijke elementen).

Als ik de gelukkige ben dan zal ik heel dit systeem onderdeel per onderdeel reviewen zoals ik dat met de Define R5 case gedaan heb. Zo'n uitgebreide review maken is echt tof, maar heb helaas het geld of de bekendheid niet om zomaar onderdelen te kopen/krijgen om te reviewen. :-(

Daarna krijgt het beestje een mooie thuis als Game PC.
Waar hij op zen minst aanwezig zal zijn bij de brute moorden bij The Witcher 3, Wolfenstein: the old blood en .. Trevor :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cEK41BKQL31xEg3fSyTbghUq/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 08-05-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 10:36
Gave actie, succes aan alle deelnemers. Hier mijn inzending:

Een nieuwe dev-machine. Ik zou deze machine gaan gebruiken voor het bouwen van Windows 8.1/Windows 10 apps. Van belang zijn daarbij de vlotte i7 processor voor Hyper-V, een bult geheugen om virtual machines in te draaien en een SSD schijfje voor rappe builds. De USB stick leek me wel handig om het main OS mee te kunnen installeren :)

Afbeeldingslocatie: https://public.bn1303.livefilestore.com/y2pVxeBRoANCJp0IQFMRSnm4Uc__rwql9HewB0N8ZOINbrszd_vjDxY6A8qsW6yv1RCiFyYR40b0e110yQWG3LKApSxMcnFwK7T2NFfXKvrR3TJ_PYJNM-n5P3LIAaBnnnD7SxxOpOSTpP5JlciwziLjg/Alternate%20PC%20Builder.png?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wommert
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-08 16:57
“Ja…”
“Komt u maar…”
“Nog even geduld alstublieft…”
“Bijna…”
“Ja! Hèhè, eindelijk!”, zei de moeder van Anonymousz, toen Microsoft Word eindelijk volledig was opgestart.
“Dit werkt echt niet meer hoor, kan ik er niet gewoon een nieuwe processor in stoppen?” zei de moeder van Anonymousz.
“In een laptop?” zei Anonymousz.
“Nou, dat zou toch kunnen?”
“Helaas niet mam, dan wordt het meteen een hele nieuwe laptop.”
“Dat gaat hem al zeker niet worden. Hoe moet ik nou mijn werk doen, dit ding kan amper typen!”
Daar moest Anonymousz even over nadenken. Hoe kon dit probleem opgelost worden? Plotseling bedacht hij zich dat hij op Tweakers een actie had gezien waar je een nieuwe, zelf samengestelde computer kon winnen.
“Dat moet ik hebben!” zei Anonymousz.
Als verrassing (dat is het nu nog steeds) ging hij bezig met het samenstellen van een computer d.m.v. de Alternate PC-Builder. De computer moest een snelle processor hebben, die weer wat jaartjes meekan, een goede videokaart (aangezien zij geen spelletjes speelt en hij dus kan worden overgezet naar mijn computer…) en een SSD, omdat dit gewoon veel bijdraagt aan de algemene snelheid van de pc.

Mogelijk einde:
“Mam, doe je werk eens eventjes weg.”
“Geen probleem, hij sloeg toch net vast…”
“Ik heb meegedaan aan een wedstrijd op een technologie-site, en drie keer raden wie er een compleet nieuwe pc heeft gewonnen!”
“Grapje zeker?”
“Echt waar! En ik heb het speciaal voor jou samengesteld, zodat je jarenlang weer met een snelle computer kunt werken!”
“Oh wat gaaf!”
“Is dat de kast?, zei de moeder van Anonymousz.”
“Jep!”
“Hmm… Niet helemaal mijn smaak…”
“Graag gedaan mam!”

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ulmr8e8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 10:49
Als werktuigbouwkunde student ben ik veel bezig met 3D-cad programma's. Deze kunnen veel geheugen vragen, zeker als je tekening een fatsoenlijk formaat krijgt. Op dit moment doe ik dat op een 7 jaar oud socket 775 systeem met 4GB DDR2 geheugen. Het mag duidelijk zijn dat dit niet lekker werkt en mijn CAD programma zeurt daarom ook constant om meer geheugen. De oplossing die ik op dit moment heb is door te werken via Citrix, maar ook dit is niet ideaal.

De PC die ik samengesteld heb is dus voornamelijk bedoeld om CAD programma's te draaien, hij heeft daardoor een snelle processor, een goede videokaart en vooral veel geheugen nodig. Verder heb ik een 3DConnexion SpaceNavigator toegevoegd aan mijn ideale PC om beter te kunnen navigeren door mijn tekeningen. Wat betreft de kast wil ik hem simpel houden, vandaar de keuze voor een goedkope fractal design en het µATX moederbord. Ook heb ik het energieverbruik van het systeem laag proberen te houden door voor een i3 te kiezen in plaats van en i5 en door de 750Ti. Dit omdat stroom besparen nooit slecht is en een dual core ook prima een 3D CAD programma snel kan draaien, zoals mijn huidige e8400 laat zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GqaurkJ.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonewolf2nd
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 16:34
Geweldige actie is dit.
Ik ben ontslagen geweest en een tijdje werkloos geweest, nu gelukkig weer werk, echter nog geen geld voor een nieuwe PC. Mij huidige PC is eigenlijk wel aan vervanging toe en kan dan door mijn autistische zoontje van 4 gebruikt gaan worden, als hij zich weer eens even wil terug trekken om alles in zijn hoofdje weer op een rijtje te krijgen en te kalmeren. Voor mezelf is deze nieuwe PC bedoeld als multimedia PC en om af en toe weer eens spelletje te spelen.
Ik heb voor µATX gekozen omdat het dan net wat kleiner en netter is om in mijn huiskamer neer te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mwMLzScybi8Nurjwn99lBMOb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07-2022
Allereerst Tweakers en Alternate bedankt voor wederom een toffe actie.

Na bijna 1.5 jaar gewacht te hebben op de release van GTA V, werd mij steeds pijnlijker duidelijk dat na het bekend worden van de specificaties dat mijn oude Pc'tje het nu toch echt af moet leggen.

Ik ben mij er heel goed van bewust dat mijn oude Radeon 5870 eigenlijk al jaren niet meer mee kan dus vandaar dat ik ook in het begin 2014 een zieke "upgrade" heb gedaan van een 2de 5870. Dit om het spelen van de meer recente spellen nog een beetje te kunnen rekken, maar oh oh oh wat zijn het zielige beestjes geworden in het geweld van de huidige generaties games.

Ik ben daarom helaas veroordeeld tot League of Legends want heel veel meer games kunnen er niet meer op Full gegamed worden. Natuurlijk kan ik alles op low spelen maar ik vind het zo doodzonde om spellen waar zoveel moeite in is gestoken door mij maar tot een fractie van zijn potentie te spelen. Hierdoor loop ik ook maanden achter met games en heb ik titels als Shadow of Mordor en Dragon Age: Inquisistion of niet aan geraakt of ben ik gestopt omdat ik het zonde vind om deze op die schamele resolutie te gamen.

Het sparen voor een nieuwe PC gaat helaas ook niet erg rap en daarom beste Tweakers en Alternate,houd ik mijn vingers gekruist tot de dag van de bekendmaking! En hoop dat jullie mij de kans geven dat ik eindelijk deze games, op de door mij samen gestelde game PC, vol kan Knallen.

Alternate

[ Voor 8% gewijzigd door Frenkie op 08-05-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inoble
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 21:07

Inoble

Denkt Koning te zijn

Goedemiddag mede-Tweakers,

Hierbij mijn inzending, allereerst wil ik alvast zeggen dat het een leuke actie is van Alternate en Tweakers. Ik wens iedereen dan ook veel succes :)

Ik zal mijn keuzes hier onder de afbeelding toelichten en daar weer onder komt mijn Motivatie.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gQLDrw9yG7Y9VaPvodonl9RY/full.png

Behuizing
De keuze voor de Sharkoon behuizing is omdat ik een goede ervaring heb met het merk, tevens ziet hij er netjes en strak uit maar straalt hij ook tegelijkertijd een game look uit. Ook het sidepanel maakt het af vind ik, daarbij past deze behuizing prima in het budget :)

Processor
Voor velen van jullie zou een I7 overkill zijn voor een build onder de 999 euro, echter ben ik van mening dat de kern het beste moet zijn van wat er op dat moment te kiezen is, een pc koopt niet iedereen elk jaar en hij moet dus lang meegaan, een I5 laat mij denk ik eerder in de steek dan een I7. Ook is het zo dat je voor socket 1150 over een jaar of 2 waarschijnlijk geen nieuwe processor meer kan kopen, dus dan zou je een tweedehands I7 moeten kopen wil je overstappen, plus de I5 zou eerder een bottleneck kunnen vormen wanneer men er een nieuwe grafische kaart in stopt na bijv. 3 jaar.

Moederbord
Het moederbord is een niet al te goedkope uitvoering, er zijn betere maar dit moederbord heeft alle functies die je nodig hebt, 2x PCIe x16, Geluidskaart etc.

RAM
Het RAM is gekozen omdat ik ook met Corsair een goede ervaring heb, betrouwbaar en niet te duur. Ook heb je levenslange garantie. De kleur heb ik gekozen omdat deze bij het zwart goed kleurt (mijn mening)

Grafische Kaart
De GPU is een niet al te krachtige maar hij zal de meeste games prima af kunnen spelen op medium tot high settings, ook volstaat dit kaartje naar mijn idee genoeg voor Photoshop en Lightroom. De keuze voor XFX is omdat ik hun kaarten er prachtig uit vind zien :9

Voeding
Een ander essentieel onderdeel van een pc vind ik de voeding, een stabiele voeding is voor mij een must. Fractal Design maakt ook nog eens niet al te luidruchtige voedingen en hij ziet er mooi uit vind ik, helaas was er geen zwarte daarom de witte. Deze PSU zal ook jaren mee kunnen en de pc kunnen voorzien van energie-slurpende upgrades :)

Opslag
Voor de opslag mogelijkheden heb ik gekozen voor een 128 GB SSD (OS) van Adata, een merk wat in mijn ogen underrated is maar zeker in mijn opzicht niet onder doet voor de grote merken, ze zijn ook nog eens lekker snel en goedkoop. De 1 TB HDD is puur voor opslag, heeft geen topspecificaties maar ook zeker niet de slechtse.

OS en DVD brander
Waarschijnlijk zal het aan mij liggen maar ik dacht dat het systeem zo gebruikt moest kunnen worden, als ik zelf het geld had voor een systeem van 999 euro had ik een GTX960 erin geplaatst in plaats van de R7260X. De DVD brander is puur vanwege sommige games die niet uit een store te downloaden zijn (Origin, Steam etc)

MOTIVATIE

Waarom zou ik nou deze pc moeten winnen?

Ik ben niet de enige hier maar ik ben een student en heb totaal niks over aan het eind van de maand voor iets leuks (werk wel naast school O-) ), uitgaan etc. wordt allemaal geschrapt. Ook hobby's lijden hieronder, ik had voor mijn verjaardag destijds een pc van 450 euro in elkaar gezet, zelf gespaard en ondanks dat het geen bruut beest was, was ik zo blij als een kind van 3 dat voor het eerst in de ballenbak gaat. Spellen kon ik op medium spelen met 40 fps, echter heb ik mijn pc moeten verkopen wegens geldgebreken. ik ving er net 200 voor wat ook nog zorgde dat ik ook mijn andere hobby moest reduceren, ik heb een lens aan mijn vriend verkocht voor 100 euro, vliegtuigspotten zit er dus ook niet meer in ;w .

Nu heb ik wel een laptop maar ook dat is geen beest, een simpele laptop met een A8 5550m doet nu alles waaronder heel soms Lightroom klusjes en gamen gaat moeilijk, met low settings en een resolutie van 720P haal ik net de 30 FPS.

Gamen gebeurt dan ook meer op mijn tablet, maar die is ook niet meer de snelste :| . Een console mocht ik nooit van papa en mama, uit bescherming neem ik aan en nu heb ik het geld er niet voor -__- een pc zal dus zeer welkom zijn.

Succes iedereen en nogmaal een leuke actie van Alternate en Tweakers!

No guts, no glory| Nikon D610/Z50 Tamron SP 15-30 F2.8, 90 F2.8 macro, Sigma 150-500 Nikon 50 1,4G, 70-210 F4, SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-09 08:19

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

Alternate Actie Pc

huh, minder dan 500 euro? Dat klopt, ik zou graag twee computers (dus €498,57 × 2 = €997,14) willen voor mijn broers die nog steeds met oude Dell Dimensions (Pentium 4, jonguh) knoeien. Ik vind dit niet meer kunnen!

Deze computers zijn er op gericht om ook nog eens 10 jaar mee te gaan net zoals hun oude bakken. Daarom heb ik de Intel Pentium G3258 gekozen, omdat dit een hele goed(kop)e processor is (en ik wil kijken tot hoe ver ik hem kan overklokken 8) ). Eén stick ram, zodat ze eventueel later nog uit kunnen breiden en een ssd, zodat ze niet meer 5 minuten hoeven te wachten tot Windows eens opgestart is. De kast en voeding maken niet uit en videokaarten heb ik zelf nog wel liggen :P.

Mijn andere broertje is recent nog overgestapt naar de masterrace en zo hoop ik dat we lekker met zijn vieren kunnen gamen zonder lag of andere problemen.

T minus whenever it feels right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 01:18
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cQ5wh5r.png

Mijn huidige pc maakt een bak met lawaai als ik hem vol op de staart trap. Ik hoop met deze nieuwe pc zowel idle en onder load een minimale geluidslast te hebben. Ik verkoop mijn huidige pc en koop daarvan dan een gtx 970 aangezien hij bij idle zijn fans laat stilvallen. Daarom is er ook gekozen om geen hdd erbij te kopen zodat het allemaal nog stiller kan . Ik heb ook voor een micro-atx kast gekozen aangezien zo'n grote atx kast eigenlijk nergens voor nodig is. Ik heb ook gekozen voor voor een z97 bord een k processor. Waarom vraag je je toch af. Mijn doel was toch een stille pc? Nou ik heb daarom ook gekozen voor een een noctue NH-D14 die zelfs onder load niet al te veel lawaai maakt. Verder wil ook de i5 delidden zodat de geluidproductie nog enigszins in de perken blijft onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artsnjiw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09-2024
Om budgettaire redenen ben ik niet in staat om een mooie gamers pc te kopen. Ik moet het doen met € 800 om een complete set (pc zelf, randapparatuur, beeldscherm en os) samen te stellen. Het bouwen moet ik dan zelf doen.

Momenteel spelen we op een verouderde PC van Packard Bell, World of Tanks met 9 fps... De kinderen willen ook graag spellen spelen, maar die draaien niet op deze pc.

Met deze pc zou het hele gezin blij zijn. Wij, ouders, kunnen onze dingen doen. Papa kan World of Tanks spelen, de kinderen kunnen hun spellen spelen. Onze zoon kijkt er nu al naar uit om GTA te kunnen spelen. Onze dochter kijkt ook al uit om een spel (waarvan ik de naam ben vergeten) te spelen.

Zelf ben ik niet goed in het samenstellen en met deze configuratie is het volgens mij het toch gelukt om een aardige pc neer te zetten waarmee je de meeste games kan gaan spelen. Met deze pc kan ik een tijdje vooruit.

De € 800 die ik nu bespaar als ik de gelukkige kan zijn, kan ik besteden aan mooi randapparatuur, een OS en het beeldscherm.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BHlgMIF.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door artsnjiw op 08-05-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTR-Gamer
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-09 07:48
Motivatie: Een paar weken geleden is de laptop van één van mijn ouders gecrasht, simpelweg helemaal dood. Er was geen back-up, dus alle bestanden waren verloren. Voor mijzelf heb ik een externe HDD liggen met een back-up voor mijn (game)laptop die ik af en toe bijwerk. Toch zou ik het liefst een netwerklocatie willen waar ik, na 1x instellen op de apparaten, een automatische back-up oplossing heb voor het hele gezin om problemen zoals een paar weken geleden te voorkomen. Ook lijkt het mij handig om een locatie te hebben voor alle films, muziekbestanden ect waar iedereen bij kan, vandaar deze zelfbouw NAS/server.

Uitleg gekozen onderdelen: Er is gekozen voor een zo stil mogelijk systeem met een zo laag mogelijk energie verbruik, aangezien hij 24/7 aan moet staan.
De CPU en voeding zijn beide fanless, dus heerlijk stil, en de kast staat bekend om zijn lage geluidsniveau. Als de temperaturen het toelaten kunnen de fans er desnoods uit. Ik had liever de Node 304 gehad aangezien die een stuk kleiner is, maar die optie was er helaas niet via de PC builder. Voordeel van deze kast is wel dat er meer ruimte is voor uitbreiding.
Wat betreft energieverbruik zit het ook goed. Moederbord en CPU vreten weinig energie, de HDD's zijn de RED versies van western digital, wat toch ook weer zo'n 3,5 w per stuk scheelt, de voeding is platinum gecertificeerd en het werkgeheugen low voltage.

Laatste woordje: Super leuke actie! Ik wens iedereen veel succes en ben erg benieuwd naar de winnaar.

Systeem:
Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm211/hak_hak1/Alternate%20Nas%20configuration%20contest%20resize_zpsviznqmrf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marhou
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Hierbij mijn configuratie.

Keuze voor een Intel i5-4460, gewoon vanwege de beste prijs/prestatie verhouding, gekoeld met de CM Hyper212 EVO, om het stil en koel te houden. Dit setje op een Asus H97-plus moederbord, vanwege het M2 slot wat waarschijnlijk later nog gebruikt gaat worden en de pci sloten. Nog 2x8 GB van G.Skill erin voor een ramdisk van 4GB.
Simpele Crucial BX100 250 GB SSD met 2x WD Green 2 TB schijven.
Simpele behuizing van CoolerMaster, de force 500, vanwege vele hdd ruimte met een BeQuiet 750 watt voeding. Het goedkoopste dvd brandertje (altijd handig) erin met een simpele Sharkoon cardreader.
Nu de opvallendste producten, namelijk IDE en Firewire controller van Dawicontrol . En dit alles voor maar € 991,nog wat

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LnhWoE6dPOiN5M7yrIKQVsur/full.jpg

Deze PC zou mijn huidige werkpc vervangen. Ik heb namelijk in de avonduren een computer bedrijfje. Regelmatig heb ik mensen die nog ouderwetse IDE of Firewire harddisks willen uitlezen (analoge muziekopname apparaten). Vanwege software matige recoveries van harde schijven dan ook mijn keuze voor 2x 2TB harde schijven en de cardreader voor sommige mensen die wel eens problemen hebben met video/foto camera’s. De kast heeft veel ruimte voor HDD’s zodat ik gemakkelijk schijven erbij kan steken. Een forse overkill (750 watt) voeding, modulair om videokaarten te testen. Mijn huidige oude dual core pc gaat nu toch al wel wat kuren vertonen na 4 jaren van erbij prikken, versteken en testen.

[ Voor 25% gewijzigd door Marhou op 09-05-2015 09:58 . Reden: plaatje werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodann
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mijn eerste zelf-samengestelde, en tevens huidige, PC stamt nog uit de tijd dat DDR2 top-notch was, en er nog geen i in de naam van een CPU voorkwam. Hoog tijd dus voor een nieuwe! Helemaal aangezien ik als software developer, en recentelijk ook game developer, tegen de limiet van mijn ooit zo snelle PC aan begin te lopen.

Bij het selecteren van de hardware ben ik dan ook op zoek gegaan naar een zo snel mogelijke CPU en RAM combinatie, om mijn code weer razendsnel te kunnen compileren, met een iGPU voor het testen. Daarbij kan natuurlijk een SSD niet ontbreken voor de snelle dataverwerking. Een goede backbone, motor, en mooi jasje om het af te maken. Et voila!

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/x0y8nn0sv/tweakers_cpu.png

[ Voor 6% gewijzigd door Wodann op 08-05-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renenicolaas
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Geweldig! Dank zij deze aktie, (ik ga er voor mijn gemak even van uit dat ik win, want wie komt er nu op het briljante en bescheiden idee om een pc met 2 supervideokaarten in crossfire te bouwen voor nog geen 1000 euro ?)kan ik eindelijk fatsoenlijk gaan gamen. Toegegeven, ik had het zelf niet kunnen bedenken, maar mijn bescheiden alter ego lostte dit spoedig voor mij op. :( Ik stond er bij en ik keek er naar en dacht toen: "yes, everyone's a winner baby that's no lie", maar er kan er maar één het goud binnenslepen. Dus alle andere deelnemers, bedankt voor jullie pogingen, inspanningen, dramatische soms hartverwarmende en hartverscheurende motivaties getuigend van groot medeleven voor jullie medemensen 8) , maar deze keer these boots are gonna walk all over you! I am the greatest, yes! The best, the biggest, the WINNER!!! No 1 !!!
Zo, potje gamen? Kom maar op! O-)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JErcLGH3Bx06UQ6aiM9EMbVD/full.jpg

p.s.:ik baal wel dat ik nog minimaal 10 dagen op mijn pc moet wachten, omdat jullie de door mij gekozen videokaarten NIET op voorraad hebben, foei, foei _/-\o_

[ Voor 84% gewijzigd door Renenicolaas op 17-05-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4JFKWy6.png

Motivatie

Ik ben van jongs af aan een fanatieke gamer geweest. Mijn huidige computer (7jaar oud) begint een beetje vervelend te doen de laatste tijd: Hangt zomaar vast, valt uit het niets uit en maakt een lawaai...dat wil je niet weten...
Het opstarten van spellen en afsluiten duurt gemiddeld 5-10 minuten.
Het spelen van spellen de afgelopen 12 maanden heb ik moeten terugdraaien naar medium graphics, omdat de computer het anders niet meer (fatsoenlijk) aan kon.
Dus daar is ruimte voor verbetering uiteraard, dit lijkt mij een perfecte kans om te upgraden, ik vind het ook echt een toffe actie van jullie!
Het geld om zelf een nieuw computer te kopen ontbreekt, vanwege de studeerkosten en huur van een kamer.

Mocht ik daadwerkelijk winnen, dan ben ik van plan om al mijn huidige componenten te verkopen, voor zoveel dat mogelijk is, en dit vervolgens in z'n geheel te doneren aan het goede doel. (Ook al heb ik zelf niet veel) Dit onder het motto, als je wat krijgt, moet je andere mensen ook wat geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyg1989
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-03 17:25
Om in de nabije toekomst ernstige symptomen van motion-sickness te voorkomen bij het gebruik van een Virtual Reality-bril (denk HTC Vive of Oculus Rift), zou ik graag deze PC willen hebben. Ik ben namelijk bang dat mijn huidige PC in combinatie met VR voor misselijke taferelen gaat zorgen, Rollercoaster applicatie of niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KkOtI5X.png?1

PS. Windows-licentie heb ik nog liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door tyg1989 op 08-05-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:40
Staat ie nog aan?
Met deze pc kan je twijfelen of die uit staat of dat die nog een paar torrents binnen staat te trekken.
Met de Scythe Mugen 4 PCGH en de Cooler Master Silencio 452 houd je het lawaai weg, zelfs tijdens het gamen. De Asus Strix 970 is zeer sterk en een van de stilste van de 970's. Dikke Power PC dus. Prima om de laatste games met 60fps te spelen.
8GB ram dual channel is voldoende om alle games te spelen dus voor mij is meer niet nodig. De Intel i5 4460 is goed genoeg voor de meeste games, houd liever geld over voor andere dingen, zoals deze mooie moederbord van Gigabyte, die ik gekozen heb om zijn goede geluidchip, en zijn mooie groene kleur.
Om het Power niveau nog hoger te krijgen, komt er een goede SSD in, de BX van Crucial.
Er komt wel een harde schijf in ook al is dit niet zichtbaar nu. Een 1 TB SSHD van Seagate. Windows heb ik thuis ook nog. Nog even gta V erop zetten en dan zal ik in alle rust het leuke spel kunnen spelen :D.
Want dat is wat ik wil: in rust alle actie kunnen beleven door deze goede actie.
Ik vind dat ik dit systeem moet winnen omdat ik dan stiekempjes 's nachts kan gamen zonder dat mijn ouders mijn pc horen rammelen, dat ik dan rustig deze site kan updaten zonder dat mijn internet aansluting op het mobo overheated raakt :+ :9
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cs1Cdw1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Phantomic op 09-05-2015 15:05 ]

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IQK1ecK6YU4nRt6w0uqfsfRJ/full.jpg

Mijn motivatie is als volgt. Aangezien mijn huidige pc al een paar jaar oud is buiten de GPU wil ik upgraden naar een nieuwe systeem. Het oude systeem wil ik dan weggeven aan de zoon van een iemand die ik help. Met deze pc hoop ik onder andere GTA wat beter te kunnen draaien.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weapon S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Het gerucht gaat dat de A10 "Thunderbolt" een gevechtsvliegtuig is, dat ontworpen is rondom een enkel wapen. Het vliegtuig heeft zich keer op keer bewezen, en het Amerikaanse leger heeft de uitfasering van het toestel ruim 20 jaar uitgesteld. Dus: laten we een PC bouwen rondom een enkel wapen, een monsterlijke grafische kaart!
Het "weapon of choice" is een ASUS GTX 980. De GTX 980 is de krachtigste variant uit nVidia's nieuwste generatie, en één van de beste gamingkaarten ooit. ASUS staat bekend om haar hoge standaard van bouwkwaliteit, en deze versie is geoptimaliseerd voor een effectieve en stille koeling. Gecombineerd met het lage stroomverbruik van de GM204 chip zal deze kaart vloeiend samenwerken met de andere onderdelen.
Om de kaart niet tekort te doen hebben we een platform met PCIe 3.0 nodig. Als we een conventionele hardeschijf zouden gebruiken, zou deze te vaak de bottleneck zijn en onze schitterende grafische kaart nooit aan de beurt komen. Het Amerikaanse Mushkin staat bekend om haar geheugenmodules, maar de Chronos Deluxe is een topper onder de goedkope solid state drives, en slaagt erin om uit de Intel controller goede random access snelheden te persen.
Als ik deze PC zou krijgen, zou ik niet alleen beginnen met gamen op de PC, ik zou beginnen met gamen met de beste graphics. Het is zeker dat er dan een hele nieuwe wereld voor me open zou gaan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V9HJAlE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chmulder
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10-2023
Graag zou ik deze pc willen winnen. Voor mijn werk zou ik graag een nieuwe pc willen, daar mijn oude echt moeite begint te krijgen met het soepeltjes doorlopen van zijn taken. De pc zal dan voornamelijk gebruikt worden voor dossiervoering van maatschappelijk te ondersteunen cliënten, waarbij ik op locatie bij cliënten ook veelvuldig foto's maak van poststukken om deze later weer thuis te bewerken en op te slaan. Daarvoor zou een wat simpelere pc wel volstaan, maar om wat stoom af te blazen heb ik ook graag wat componenten, zoals een goede grafische kaart, die het spelen van een spel veraangenamen. De pc zal dus zowel voor werk als privédoeleinden zeer welkom zijn. Afbeeldingslocatie: http://goo.gl/fmxIwL

[ Voor 5% gewijzigd door chmulder op 08-05-2015 22:53 . Reden: afbeelding niet zichtbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eXodus]
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:54
Alternate PC

Ideale pc om te vervangen voor de huidige verouderde werkpc, grootste voordelen zijn de stille onderdelen zoals de cpu koeler en kast. Daarnaast een zeer ruime ssd om lekker mee te kunnen werken en uiteraard een van de beste cpu's met 16gb ram zodat je met niks in de problemen komt. Zou de perfecte vervanger zijn voor een pc die te oud is om te upgraden met zijn Q6400, zou ik winnen doneer ik deze aan een programma voor scholing of een dergelijke stichting aangezien er altijd iemand erg blij mee te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.co.uk/images/2015/05/08/Schermafdruk2015-05-0822.54.10.png

Hier mijn setup.

Ik heb gekozen voor een systeem dat nu snel werkt en in de toekomst heel goed is over te klokken. Ik heb daarom gekozen voor een i5-4690K welke met geschikte koeling en moederbord over te klokken valt richting de 5GHz. Vandaar ook de keuze om de stock koeler te vervangen door een krachtiger exemplaar.

Mijn computer bevindt zich in de slaapkamer en daarom is het een vereiste voor mij om een stille pc te hebben. De koeling die ik gekozen heb is erg stil en de koelprestaties doen ook niet ten onder. Ik kon met de configurator van Alternate geen fan controller vinden welke past in een 5,25 inch bay in de behuizing. Deze zou er voor zorgen dat de stilte van de pc ook nog goed te regelen valt. Maar mocht de pc nog te veel geluidsproductie hebben dan kan er altijd nog overwogen worden om wat stillere fans aan te schaffen.

Wat verder nog een vereiste voor mij is, is een mooi ogend systeem. Vandaar de keuze voor een kast met window en het duurdere moederbord van RoG. Deze vind ik er persoonlijk het mooist uitzien en bied hele leuke opties. Verder zou waterkoeling ook nog mooi staan maar dat past niet meer in het prijsplaatje.

De pc ga ik gebruiken voor mijn opleiding en om games te spelen. Ik weet het, hier zit geen videokaart bij inbegrepen maar ik heb nog een krachtig exemplaar thuis liggen (asus strix GTX 970, past niet in huidige pc wegens ongeschikt moederbord), evenals een Windows 8.1 Pro studentenaanbod dat ik op een USB-stick heb gedownload.

Ik was al van plan om in de zomervakantie een goede computer, overigens mijn eerste keer, te gaan bouwen en daarom spreekt deze actie mij ook zo aan.

Aantal woorden: 295 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerhigh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08 18:04
Mijn ideale allround pc!

De Cooltek C3 biedt ruimte voor 275 mm lange kaarten waar de gtx 960 van EVGA zijn mannetje staat.
Door het venster aan de zijkant kan je de hardware dan ook mooi zien,
hier komt de modulaire voeding van pas zodat je geen on nodige kabels hoeft te zien.

Gemakkelijk mee te nemen naar een andere kamer of mee naar vrienden klein maar veelzijdige machine.
Gezien het kleine formaat moet je wel rekening houden met de grafische kaart.

Voor de meeste mensen is tussen de 400/500 gb genoeg, hiervoor is het dan een pre!
Dat is waar de 480gb V300 Solid state van Kingston van pas komt.

https://www.imageupload.co.uk/image/ZP3q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R3RfaPnao29TofZToGz2LQDM/full.png
Ik ben volgens mij de enige die een OS en Optische drive heeft geselecteerd (namelijk geen :+ )

Dit systeem is denk ik een prima vervanging van mijn huidige. Snelle processor en SSD zijn nodig om snel te kunnen programmeren en de goede grafische kaart is toch handig om mijn schermen aan te sturen als ik eens een spelletje speel. Dat alles in een heel erg mooie kast om alles zo stil en koel mogelijk te houden.

[ Voor 47% gewijzigd door F.West98 op 09-05-2015 03:35 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob123
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2021
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bHpHjPw.png

KLEIN MAAR FIJN

In Februari ben ik verhuisd (oude woning) naar een fors kleinere woning (nieuwbouw).
Van 87m2 met 3 slaapkamers naar 50m2 met 1 slaapkamer. (klein maar fijn)

De huur en vaste lasten zijn een stuk lager. (fijn)

Woon hier met héél veel meer plezier ondanks de beperkte ruimte. (klein maar fijn)
Omgeving is véél mooier/vriendelijker en alles is in de buurt op loopafstand. (fijn)
Het is hier fantastisch wonen!

PARALLEL?

Ik heb een AMD 955 BE met CRT monitor, ja ja,.. een CRT (Intergraph 21sd117) die ik graag vervang voor mijn 'ideale PC'.
Van Corsair 600T naar Corsair Obsidian 250D. (klein maar fijn)
De 27 inch monitor (62,4 cm x 46,5 cm x 19,2 cm) is behoorlijk minder diep dan mijn 21 inch CRT (50cm x 50cm x 47cm). Totaal oppervlak HD monitor is een stuk kleiner. (fijn)

Energieverbruik van mijn 'ideale PC' is fors lager (AMD 955 BE idle 126W / Core i5 4590 idle 33,6 W, CRT monitor geen idee maar led is veel zuiniger) dan mijn oude pc en dus goed voor het milieu en mijn portemonnee. (fijn)

De behuizing is mooi en strak, past héél veel beter in de woonkamer qua uiterlijk en formaat. (klein maar fijn)
Monitor met ambiglow en 3D is geweldig met films kijken. (fijn)
Hoef niet met kabels aan de gang want WIFI/Bluetooth zit op het MOBO. (fijn)
Kortom, een geweldig systeem!

Dus al met al,... 'KLEIN MAAR FIJN'.

O ja,..Windows/hardeschijven heb ik al.

Met welk doel ik het systeem heb samengesteld
Dit zou een prachtig multimedia center zijn.

Waarom deze configuratie
Onderdelen komen van goed tot uitstekend uit in benchmarks, tests en/of reviews.
Zuinig, snel, compact en ziet er gelikt uit.

Op de vraag waarom juist ik moet winnen
Ik gun mij dit écht wel!

[ Voor 45% gewijzigd door bob123 op 18-05-2015 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark klomp
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-07 20:33
Als elf jarige jongen is mijn grote droom is al heel lang om een minecraft server te hosten. Toen ik deze actie op Tweakers zag, dacht ik meteen: misschien kan ik leuk systeem maken waar je zo'n server heel goed op kunt draaien en waar je ondertussen ook goed op kunt gamen.

Het systeem wat ik heb samengesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JbjZ4xZ.jpg
Waarom heb ik voor deze producten gekozen:
  • Scythe Mugen 4 PCGH Edition processor koeler: een goed en stille koeler die maximaal 12.5 db geluid produceerd.
  • ASUS R9 290-DC2OC-4GD5 grafische kaart: een zeer krachtige grafische kaart die momenteel heel veel op ultra kan spelen. Deze gpu maakt wel heel veel herrie ik weet het, maar dat ga ik dan aanpassen met MSI Afterburner of ASUS GPU tweak.(als een echte tweaker 8) )
  • Intel Core i5-4590 processor: een processor die krachtig genoeg is om te kunnen gamen en ook krachtig genoeg is om een minecraft server te hosten.
  • Cooler Master B600 voeding: Cooler Master is een betrouwbaar merk, met goede voedingen. Ik zocht eigenlijk een 550 watt voeding uit de B(Budget) serie, maar die kon op Alternate niet vinden helaas :(
  • Cooler Master N300 behuizing: Een behuizing met niet al te veel fratsen, maar wel met twee usb 3.0 poorten en een window.
  • Samsung 850 EVO 120 gb ssd: een vlugge ssd die qua snelheid net onder de maximale snelheid van SATA zit.
  • Cooler Master Silencio FP120 case fans: een vrij stille fan. Ik zat nog niet over de €999- heen dus ik heb er maar 2 in gezet.
  • MSI H97 PC Mate moederbord: een vrij normaal moederbord die geen overclocken ondersteunt.(dat doet de processor overigens ook niet.)
  • TP-LINK TL-WDN3800 Wi-Fi adapter: Als ik de pc win wil ik de pc gaan neerzetten op een plek waar geen ethernet-kabel heen kan, daarom dus een Wi-Fi adapter. Een Wi-Fi adapter met een snelheid van 300Mbit/s. Die 2,4 Ghz en 5Ghz ondersteunt.
  • Western Digital Blue 1TB hardeschijf: een vlugge harde schijf waar ik al mijn rotzooi op kan dumpen.
  • Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit geheugen: een simpele dual-channel 8 GB kit. Ik ben later wel van plan om er nog zo'n kit in te prikken.
Mijn mening over Alternate: Een volledige webshop die er mooi uit ziet met veel uitleg. Wel jammer dat de pc builder-tool soms wat omslachting en ingewikkeld werkt.

Ik wens iedereen veel succes met de wedstrijd, en dat de beste moge winnen!!

[ Voor 14% gewijzigd door Mark klomp op 11-05-2015 22:30 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikek1357
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02-2024
Die oude pc van me mag nu wel de deur uit. Ik speel veel flightsims, waaronder War Thunder en DCS A-10, bewerk fotos in RAW formaat, doe aan videobewerking en zo af en toe stoei ik ook nog in Blender 3D, allemaal applicaties die de nodige processor en videocapaciteit vragen. Mijn 8 jaar oude PC trekt dit niet meer :( Met de gekozen componenten, waaronder een I7 processor en een GTX960 videokaart van MSI moet het, ook na overbouwen van mijn 256GB SSD uit mijn oude PC weer als de brandweer gaan en dit ondanks dat de stoer uitziende behuizing niet rood is. ;) Verder heb ik qua componenten zoveel mogelijk gekeken naar blije gebruikers of goede reviews en ik moet zeggen de keuze is reuze.

Kortom, out with the old, in with the new.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8694/16826630764_7eafc21462_o.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door mikek1357 op 09-05-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Mijn vriendin doet de communicatie design opleiding in Duitsland in Bremen op de universiteit. Zij heeft op dit moment alleen een simpele laptop. Ze speelt ook graag games, maar dan op mijn PC. Gezien haar huidige laptop problemen heeft met vastslaan, of gewoon de dingen niet doet zoals het hoort, bedacht ik mij, laat ik het via hier eens proberen. Games die zij leuk vindt zijn voornamelijk van het Horror Genre.

Voor haar communicatie design zijn ze nu langzaamaan begonnen met 3d modelling. Haar huidige laptop is niet snel genoeg hiervoor. Ook gebruikt ze veel Photoshop, InDesign, en Illustrator. Het designen gebeurt veel thuis, vandaar dat een krachtige desktop voor haar ideaal zou zijn.

Met de samenstelling van deze componenten, zou het voor haar mogelijk moeten zijn om makkelijker haar opdrachten voor de universiteit te voltooien. De SSD voor snel opstarten van programma's en Windows, de videokaart voor haar games. Genoeg geheugen voor grote afbeelding compilaties, en natuurlijk de harde schijf om alles op te slaan. De kast heb ik haar al een keer laten uitzoeken, voor als ze ooit zelf een desktop wilde kopen.

Motivatie in het kort: mijn vriendin kunnen verrassen met dit systeem voor haar (alles voor je liefje, toch?).

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/b5ab8969f5c57f84a9c001efcf6d20e0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Alternate Droompc
Dit is mijn droompc.
Ik begin volgend jaar aan mijn opleiding op HBO, en hierbij kan ik een goede computer goed gebruiken.
Hiernaast bewerk ik veel foto's en video's met photoshop en sony vegas.
Op dit moment heb ik een Acer Laptop, maar ik merk gewoon dat de laptop niet krachtig genoeg om sony vegas en photoshop vloeiend te laten draaien. Ik ben ook pas begonnen met twitch streamen, Dit werkt gewoon niet met deze laptop, het laggt allemaal net te veel. Daarom hoop ik dat ik deze PC kan winnen :D
Een geweldige actie! :)

PS: Klik op de foto voor scherper beeld!

[ Voor 10% gewijzigd door iantje31 op 09-05-2015 12:58 ]

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_Galjaard
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:18
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LrANV5e.png

Waarom dit mijn droom PC is? Simpel eigenlijk, mede door de Baksteen Bell waar ik nu achter zit te typen, het is een fantastisch systeem.
Nu kan ik natuurlijk beginnen over de specificaties, maar daar heb ik hem stiekem niet op gekozen. Mij ging het meer over de ‘looks’ervan. Een stevige grote kast, puur en alleen om zijn uiterlijk. Idem voor het moederbord, werkgeheugen en video kaart. Een zwart en rood beest(je), die mijn huidige baksteen in het stof zal doen laten bijten.

Maar de looks zeggen natuurlijk niet alles, de hardware is zeker krachtig genoeg voor de aankomende studie en de bijbehorende opdrachten, baksteen begint al te zweten bij het denken hieraan.

Maar toch zult u nu even achter de oren krabben, er zit namelijk geen SSD in. De heilige graag der data –als ik mijn mede-Tweakers mag geloven – dat is juist, na een relatie van 7 jaar met bakstenen hoeft niet alles meer snel op te starten.

Al met al, een rood monstertje wat gehaat zal worden door bakstenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookysdiner
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Afbeeldingslocatie: http://members.casema.nl/kscholts/PCKS.png

Mijn pc begint al een beetje oud te worden dus is mijn configuratie is gemaakt om deze te vervangen. Een belangrijk punt is dat de pc weer lang mee kan gaan en overklokken vind ik niet echt nodig. Daarom heb ik gekozen een snelle processor (i7 geen K!) en veel geheugen (16gb). Het moederbord heeft dus ook niet een overklokbare chipset (H97) maar ik heb wel gekozen voor een gamingboard van MSI om wel van die hippe gaming functies te kunnen genieten. Vooral van de audio word ik blij van.

Om kosten te besparen heb ik niet voor de hipste videokaart gekozen (GTX960) maar deze zal gezien de ontwikkeling van games waarschijnlijk toch halverwege de levensduur van de pc een upgrade moeten krijgen. De keuze is gevallen op die van ASUS. In deze roundup van tweakers toont hij “out of the box” de beste resultaten.

Voor de voeding heb ik gekozen voor een 550 watt voeding van Corsair. Corsair kwam met de RM series in de roundup van tweakers zeer goed uit de bus. Ik heb echter voor een serie (CS) lager gekozen ivm de prijs en deze voeding is ook 80 PLUS GOLD gecertificeerd.

Er is niet veel geld over voor de kast en harddisk. Daarom is er gekozen voor een goedkope kast van Sharkoon waar iig wel een USB 3.0 in het frontpanel zit en een 2.5 slot voor een ssd aanwezig is. De kleine videokaart past eenvoudig in deze kast.

Aangezien ik recentelijk een SSD voor mijn huidige PC heb aangeschaft en deze over kan zetten, kies ik bij deze configuratie voor een standaard HD van 2Tb voor extra opslag want de 500Gb die ik nu heb is een beetje krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tgompie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-08-2024
Mijn naam is Tim en ik ben 12 jaar oud.

Mijn hobby is bezig zijn met computers.
Met een goede en snelle pc kan ik hier goed mee experimenteren.
En kan ik een keer beginnen met het oefenen van programmeren en voor school is een computer ook altijd wel handig. Een lekker snelle GTX 960 zodat een game zoals Battlefield en Call of Duty ook geen probleem is.
Ook een flinke harde schijf en SSD om al mijn verslagen en games in op te slaan.
Hiervoor moet 1 TB harde schijf en 250 SSD wel genoeg.
Dit systeem gaat alles een heel stuk makkelijker maken dan de PC die ik nu heb.
Die heeft al moeite met het surfen op internet. :)
Dus wel een mooie upgrade zou het zijn als ik deze prijs win. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/vxyluu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is mijn configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://i1056.photobucket.com/albums/t366/Stein_Jansen_1992/del_zpsap5qojbr.jpg

Als werktuigbouw student moet ik veel werken met programma's van Autodesk en Solidworks, Op mijn huidige laptop gaat dit vrij langzaam. Hierom heb ik besloten een 250 GB SSD te gebruiken samen met 16 GB RAM. Naast het schoolwerk game ik vaak, het is dan ook erg vervelend als je nieuwe vette games ziet en je laptop kan ze niet aan (of nog maar net op de laagste instellingen). Vandaar heb ik gekozen voor een 3 GB Radeon R9 grafische kaart en een AMD FX-8350 processor. Verder heb ik gekozen voor een 2TB HDD, omdat ik momenteel met 1 TB al tekort kom. Tot slot heb ik een andere CPU-koeler toegevoeg samen met een extra Case fan, om oververhitting te voorkomen. Dit systeem zal mijn schoolwerk veel vlotter laten verlopen en geeft mij eindelijk de mogelijkheid om eindelijk games te ervaren zoals ik het zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/SOC8qsV
Weer een super actie van tweakers in samenwerking met Alternate!

Hierboven is mijn ideale custom PC te zien die in mijn ogen de beste performance geeft voor het doel waar deze voor gebruikt word.

CPU:
Er is niet meer power nodig voor het doel waar deze PC word gebruikt. De functie is voor het gebruik van school en erop kunnen gamen zonder je rug erover te breken. Een quadcore is nog steeds de beste keus voor gamen en daarom deze instap i5 uit de Haswell refresh

GPU:
Dit is de grafische kaart van het moment om op hoge settings 1080p lekker te kunnen genieten van games

MOBO:
Een moederbord die perfect in deze build past met de black/red kleuren tezamen met de grafische kaart ook weer van asus.

CASE:
Een cube case met een window aan de zijkant die de hoofdcomponenten in hun volle glorie laat zien. Het andere compartiment word gebruikt voor kabelmanagement en harde schijven dus van kabelspaghetti is niets te zien ;p

PSU:
Deze zuinige build zal maximaal zo 350-400W uit de muur trekken dus de keuze voor deze 550W gold power supply is een logische keuze. Er is geen overkill aan vermogen en de zuinigheid van de voeding is ook top wat precies bij deze zuinige machine past

RAM:
Deze reepjes zijn smal en passen qua kleurenpalet bij deze black/red bouw. 8Gb is nog meer dan genoeg als het voor school en gamen gaat.

SSD:
Om software, OS en een aantal games snel te laden. Door de opkomst van Dropbox en andere cloudservices gebruik ik dat voor het opslaan van mijn documenten voor school zodat mijn projectgenoten het ook direct tot hun beschikking hebben.

COOLING:
Niet noodzakelijk, maar om de BLING van deze build aan te duiden een andere cooler gekozen van be Quiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaroo1997
  • Laatst online: 30-12-2024
In december 2013 heb ik na een tijd sparen eindelijk me eigen 'zelf samengestelde pc' kunnen kopen.
Met een budget van bijna 700 euro heb ik een volledige PC, beeldscherm, muis en toetsenbord gekocht, nu wordt het misschien al een beetje duidelijk dat dit een PC-build was met een vrij laag budget. 9 maanden later en een stuk rijker aan kennis van PC's besloot ik mijn GPU te upgraden naar een GTX 770. De GTX 770 is op zichzelf een goede GPU, maar de andere 'budget' componenten zorgen er nog voor dat de PC niet bijzonder snel is. Dat blijkt zeker wanneer ik het langverwachte spel GTA V probeer te spelen, het spel loopt gewoon niet soepel zoals ik wel gehoopt had.

Reden genoeg dus om eens een keer mee te doen aan een (zeer leuke!) actie als deze en de mentaliteit van 'ik win toch nooit wat' te vergeten.

De gekozen componenten zijn allemaal klaar voor de toekomst en voor dit budget kan de PC ook aan de wensen voor het uiterlijk voldoen.
Omdat ik al een goede GPU heb kon ik daarop mooi besparen!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hASGrOc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesinsher
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-02-2023
Hoi, ik ben Jonathan, studeer Elektrotechniek aan de Hogeschool Utrecht. Voor mijn opleiding heb ik een tamelijk krachtige laptop 3 jaar geleden aangeschaft. Alleen nu heb ik op mijn laptop na, geen eigen desktop. Mijn laptop begint inmiddels al kuren te vertonen dus is deze actie van Alternate en Tweakers een perfecte kans voor mij! Wil het liefst mijn laptop alleen op school gebruiken en de PC thuis gebruiken.

Ik heb gekozen voor een geballanceerde bouw. Later kan er wellicht nog een extra HDD bij voor meer opslag en waarschijnlijk nog een reepje RAM van 8GB.

Ik wil graag het spel GTA V redelijk kunnen draaien, net als MATLAB simulaties vlot laten uitvoeren. Bovendien verwacht ik minimaal 5 jaar lang van deze build te kunnen genieten! Vandaar deze keuze.

Succes allemaal!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H4S9o8B.png

[ Voor 87% gewijzigd door thesinsher op 09-05-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy1999
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-02 23:16
Dit zou de perfecte vervanger zijn voor mijn toch alweer verouderd systeem, de onderdelen zijn gewoon perfect op elkaar afgesteld! de krachtige processor die door de cooler en het moederbord eventueel nog zou kunnen worden geoverclockt, de superkrachtige videokaart, de 8gb 1600mhz ram en alles heeft een mooie blauwe tint behalve de kast, die is wit maar daar zitten dan wel weer de blauwe lichten in terug!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/11kw4t0.png

[ Voor 80% gewijzigd door jordy1999 op 11-05-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:27
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3162aRf.jpg

Momenteel heb ik voor videobewerking een PC nodig met een sterke CPU vandaar deze. Na verloop van tijd zal ik hier een GPU bij plaatsen voor Games om mijn Mac te ontlasten.

[ Voor 5% gewijzigd door Pendora op 09-05-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promo_01
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-06 10:21
Hoi!

Sinds 2012 ben ik al een fanatieke PC-Builder en Gamer. In mijn vrije tijd ben ik bezig met alle Ins en Outs van Computer Technologie. Het zou geweldig zijn als ik deze actie kon winnen, aangezien ik goeie componenten nodig heb voor mijn Video Editing/virtualization/Development studie. Ik bezit momenteel al een recente grafischekaart. (Gygabite GTX 970 Windforce). Mogen de beste winnen!

Hierbij mijn configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CQQOy0l.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:28
Zo bij deze,

alternate pc actie

Zou voor mijn vriendin zijn. Is recent erg geinteresseerd geraakt in gamen, maar op haar 4 jaar oude laptop gaat het allemaal maar matig..

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
Voor mijn werk/studie ben ik op zoek naar een PC waar ik met lekker veel virtuele machines tegelijk aan de gang kan.

Mijn beargumentatie/eisen/wensen:
* (Cooler Master Silencio 452 behuizing) Stil/stof filters (ivm katten, heb liever wat minder haren in mijn pc), uiteraard plaats voor de rest van de hardware (met name SSD kan niet overal standaard in). Verder is deze kast lekker strak naar mijn mening.
2 fans er standaard in is ook mooi natuurlijk.
* (Intel i5-4670) Stevige CPU, zodat als ik flink wat VMs aan het pruttelen zet dit wel wat kan handelen. Intel heeft meestal wel mijn voorkeur. Helaas ivm budget niet de K versie, maar ga ervan uit dat deze CPU nog steeds ruim zal voldoen aan mijn eisen.
* (GeIL 32 GB DDr-1600 quad kit)Veel geheugen zodat de VMs niet hoeven te swappen en ik er flink wat tegelijk aan kan hebben, en ze hun ding ook lekker snel doen. Merk maakt me niet veel uit, maar 32GB binnen dit budget op 1600 MHz was niet veel keuze, specs zijn dik in orde.
* (MSI Z97-GD65 Gaming)Moederbord heb ik van MSI, omdat ik daar veel fijne ervaringen mee heb. Verder goede specs en reviews.
* (Samsung 850 EVO 250 GB) SSD is natuurlijk altijd een must, met dit model ook al meerdere fijne ervaringen
* (Corsair AX760) Voeding volledig modulair, stukken makkelijker met cable-management

Omdat ik deze PC voor werk gebruik en niet voor games, heb ik voldoende aan de geintegreerde grafische kaart.
De meest gebruikte storage zal toch van de NAS afkomen en evt van een externe disk, dus heb geen HDD toegevoegd

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img673/6743/sSaNjF.png

@Tweakers/Alternate: de configurator heeft zowel grote voordelen als nadelen. Ik heb zowel de pricewatch als de configurator functionaliteit gebruikt, en ik denk dat ze elkaar goed aanvullen. Wellicht voor beide een idee om elkaars pluspunten af te kijken en zelf ook te implementeren.
* Tweakers.net heeft als voordeel dat je heel veel filters in kan stellen. Bijvoorbeeld bij geheugen, kun je het aantal modules of de totale geheugencapaciteit aangeven. Dit in combinatie met de snelheid zorgt dat je snel tot een keuze komt.
* Bij Alternate heb je als grote voordeel, dat wanneer je een een onderdeel hebt gekozen, je alleen nog componenten vindt die compatible zijn. Dit is een filter die je niet altijd overal tegenkomt, en wat mij betreft wel welkom is. Ik had bijvoorbeeld een upgrade kit geselecteerd (moederbord/geheugen/SSD), en toen ik een processor erbij had gaf deze aan dat de spanning van het geheugen en de processor niet overeenkwamen. Dit is natuurlijk erg fijn om te weten voordat je iets koopt, en wat bij Tweakers nog toegevoegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormwind65
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:00
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GA6U981.png

waarom dit systeem?
-erg krachtige hardware voor deze prijsrange
-door de behuizing en strix koeling op de gpu erg stil tijdens idle/ lage load.
-stille en strak afgewerkte kast.
-vlotte ssd. genoeg opslag ruimte voor mij en geen extra geluid van een hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:59
Geen idee waarom ik hier in vredesnaam aan mee doe... Of nja, eigenlijk weet ik dat natuurlijk wel. Iedereen wil natuurlijk zo nu en dan een nieuwe coole pc, dus ik ook. Bij deze mijn deelname:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ykjlty.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgom
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 14:55
Een mooie actie van Alternate en Tweakers!.
Ik heb al vaak deelgenomen aan de prijzenacties van Tweakers maar helaas…nog nooit iets gewonnen. Ik hoop dat ik nu wel de gelukkige ben. Ik heb met de configurator van Alternate een leuke PC samengesteld. Hier ga ik veel plezier aan beleven.
@Alternate: ik wil hem best zelf in elkaar zetten hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/faapua.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/9t1egk.jpg

Mijn droom pc!
Graag win ik dit prachtige systeem om games lekker voluit te draaien en ervan te genieten. Niet alleen zal ik Alternate en Tweakers op mijn knieën bedanken, maar zal ik ook mond op mond reclame maken vanwege deze mooie actie. Een "green theme" heb ik nog nooit gehad en daar kies ik bewust voor want het komt er zo prachtig uit te zien!

Een koeler, SSD en een bouwer heb ik al. Dit systeem zal mij de komende jaren met plezier kunnen helpen en ik zal het systeem helpen zich een kei te voelen door spellen lekker voluit te draaien!

[ Voor 4% gewijzigd door CMSTRR op 09-05-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermuis
  • Laatst online: 19-08 17:29
deze pc heb ik samengesteld als vervanging van mijn nu 6jaar oude computer.(met deze computer kan ik zomers niet gamen omdat deze dan te warm wordt.
en de laptop die ik nu als hoofd computer gebruik omdat mijm computer te langzaam is.
deze pc wordt het meeste gebruikt voor light werk internet office enz en 3d tekenen met solidworks en soms gamen
ik wou er een Mugen 4 PCGH instoppen maar de pc configuratie tool liet me hem er niet instoppen omdat hij 1.5mm te hoogt is:(

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ed6s2a.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door cybermuis op 09-05-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellecraft2000
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-05 14:40
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eiR7GB6h.png

Deze PC zal stil en krachtig zijn: precies wat een echte gamer nodig heeft! Zo moet je bijna alle games op ultra lagless kunnen spelen. Zelfs de high-end games zoals Battlefield Hardline, en GTA V.

De computer die ik nu heb, ben ik niet helemaal tevreden over. Mijn drivers crashen vaak, ik update ze dan ook telkens. Ook crasht mijn hele computer soms midden als ik in een game ben. Of crasht alleen mijn GPU, zodat ik niks kan zien, maar ondertussen gaat de game wel door. :/
Verder voldoet hij gewoon niet aan mijn eisen. Hij wordt erg traag en wordt steeds minder.

--------------------------
Staat je computer nou uit of aan? HUH!? Zie ik daar nou lampjes branden? Hij staat toch uit?
Met de Silencio 452 weet je het verschil niet meer. Je kan geluidloos door blijven gamen of gewoon wat downloaden terwijl je 2m verder ligt te slapen. No problemo! Verder heb je in deze kast gecombineerd met mijn mobo 5x USB 3.0 en 4x USB 2.0 sloten, wat altijd tot pas kan komen.

Ik heb dus ongeveer alles, kracht en stilte. Verder zou ik deze prachtige game pc uitbreiden met mijn eigen oude spullen: 1TB harde schrijf, OC en OS=Windows 8.1 .

Door de Crucial BX100 zal mijn toekomstige game PC dus super snel opstarten, en kan ik super snel dingen laden, overzetten, installeren etc. :D :D :D :D

Verder wou ik de Scythe Mugen 4 PCGH Edition er in doen, maar ja, dat had ik helaas geen geld meer voor over dus heb ik de stilste alternatief voor gekozen.

Jelle :*)

[ Voor 17% gewijzigd door jellecraft2000 op 10-05-2015 11:34 ]

Stay curious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Hierbij mijn deelname :).

Motivatie:

Ik doe eigenlijk mee voor mijn vriendin ( *; ), ik heb zelf al een prima systeem, maar mijn vriendin heeft een suffe laptop... Zij is dol op fotografie en wilt daarom ook bewerken, hiervoor heb ik o.a dit systeem samengesteld, het andere doel is gamen, we houden beiden erg van games en met haar laptop valt minesweeper niet eens te spelen, met deze PC moet dat echter prima lukken :).

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/7apI0W5FwJad9QsRbTYSeFZf/full.png?nohitcount=1

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 230,-€ 230,-
1Asus Z97-PRO GAMER€ 135,50€ 135,50
1Gigabyte GV-N960WF2OC-2GD€ 212,95€ 212,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 52,01€ 52,01
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 112,95€ 112,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU€ 66,01€ 66,01
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Fractal Design Edison M 550W€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 938,88

Toelichting onderdelen:

CPU:

Ik ben gegaan voor een I5 -K, dit omdat het budget niet groot genoeg was voor een I7, omdat het ook een game PC is die een goede GPU nodig heeft. Ik ben speciaal voor een -K versie gegaan zodat we die later nog kunnen OC'en, omdat ze niet van plan is om later snel te upgraden, en dat we deze dan nog een schop onder z'n kont kunnen geven zodat 'ie weer een jaartje extra meegaat.

Mobo:

Voor het OC'en heb je natuurlijk een leuk moederbord nodig, Asus maakt (samen met Gigabyte) de beste moederborden vind ik. Dit is een leuk moederbord, die kan OC'en, niet al te opvallend is qua kleur en geen extra poespas heeft in de vorm van game-dit, super-dat, ultra-zus enz...

GPU:

Het moet een stille PC zijn, daarom ben ik voor een 960 van Gigabyte gegaan. Ik heb zelf een Windforce 290 en die vind ik erg stil, dus laat staan de zuinigere 960. Dit is ook nog een prima kaart om mee te gamen op 1080P, hogere resoluties worden het toch niet.

HDD:

Simpel 1TB schijfje, zodat alle games en foto's erop kunnen. Ik heb nog een SSD over, dus kan ik die er zelf in gooien (figuurlijk, natuurlijk).

Kast:

Stille, mooie, strakke kast van Fractal. Ik heb de R4 en ze vindt die erg mooi omdat hij zo strak is, en fijn omdat 'ie stil is. Daarom zijn we voor deze kast gegaan.

CPU koeler:

De wel-bekende Hyper 212 EVO, prima koeler voor een lage prijs, en voor een lichte overklok. Ik heb expres voor luchtkoeling gekozen omdat het stiller is en goedkoper :p.

RAM:

Gewoon 8GB Crucial geheugen, niks bijzonders, maar meer dan genoeg voor games en bewerken!

ODD:

Altijd handig voor de paar oude retro games, die natuurlijk geweldig zijn, zoals NFS Underground, oude Driver-games, klassieke GTA's etc.!

PSU:

Stille voeding, genoeg wattage, zelfde merk als kast :p, genoeg wattage voor het hele systeem, en aangezien componenten toch steeds zuiniger worden, genoeg ruimte voor een paar upgrades!

Ik hoop dat zij wint, zodat we samen kunnen gamen en ze fijn verder kan gaan met haar foto-hobby en misschien wel het belangrijkste, zodat ze van mijn PC afblijft :p

Benieuwd naar haar foto's? : https://www.flickr.com/ph...ts/with/72157650083419593

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werd wel eens tijd dat ik deze steen uit 2006 vervang en nieuw leven in mijn liefde voor games blaas :).
Ik was al enige tijd aan het kijken voor zelf een pc samen te stellen en de PC Builder tool heeft me daarom ook echt geholpen!

Voor een game PC zou deze samenstelling echt ideaal zijn voor me.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/15eiwpg.jpg

Een game PC moet niet alleen krachtig zijn maar moet er ook natuurlijk mooi uitzien met natuurlijk upgrade mogelijkheden ;) .
Ik heb de CPU gekozen omdat deze goed staat voorgeschreven voor het multitasken en de mogelijkheid om te overclocken is natuurlijk altijd goed om meer prestatie uit je geld te krijgen.
De grafische kaart is geschikt voor het merendeel van alle games. En kan later altijd nog in SLI gezet worden voor nog betere prestaties.
Met 16 GB aan RAM kan je lang vooruit en je weet dan zeker dat het elke game aan kan!
Op de SSD komt het besturingssysteem op te staan met een paar van mijn meest gespeelde spelletjes en alle noodzakelijke applicaties. De 1TB aan harde schijf is er puur voor het opslag voor foto's, video's en andere games natuurlijk!
Een 650 Watt power supply is meer dan genoeg voor dit systeem zelfs als het op SLI draait kan het genoeg kracht leveren om dit monster aan de praat te houden.
Dit allemaal komt samen op het moederbord wat van alles voorzien is om ook in de toekomst op te kunnen uitbreiden.
Natuurlijk moet het systeem in een mooie case wat past bij de stijl met een raampje erin om te kunnen zien hoe mooi alles draait. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 20:45
Dit is mijn ideale PC. Mijn belangrijkste eisen zijn dat ik er Linux op wil draaien, en foto's bewerken.
Voor de processor heb ik gekozen voor een Intel core i5. Het goedkoopste quad core model. Dat is meer dan snel genoeg. De meeste tijd staat de processor in idle te draaien. Dan is Intel toch net wat zuiniger dan AMD.
Daarbij 8 GB geheugen. Genoeg voor alle toepassingen die ik wil gebruiken. Wel DDR3-1600 want dat is wat de i5 aankan.
Het programma wat ik gebruik voor fotobewerking, Darktable, ondersteund het gebruik van de videokaart. Daarom een goede NVidia gekozen. De closed source drivers van van NVidia zijn beter dan die van AMD. ("Nee schat, echt niet voor de spelletjes" :+)
Aan het moederbord heb ik niet veel eisen. Wel 4 RAM slots voor toekomstige uitbreidingen. USB 3 en SATA 600 in voldoende mate aanwezig om de gekozen SSD en harde schijf aan te sluiten, en om in de toekomst er nog wat bij te prikken. De SSD voor Operating System en als cache drive voor de harde schijf. 1 TB is meer dan genoeg, ik heb ook nog een NAS weet je.
Nog even afronden met een goed voeding, een bling bling oranje kast, een kaartlezer en een betere koeler dan de boxed versie, en tadaaa. Klaar!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wnSqaLm9JkiLd0l09VbOm0hE/full.jpg

These are my principles. If you don't like them I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aangezien ik veel met Autocad , 3DS Max enz. bezig ben , heb ik behoefte aan een snel werkende pc .

Een i7-4790K processor is ideaal voor deze applicaties , tekenen en renderen vergt namelijk zeer veel cpu power .

Dikwijls nachtelijke renders draaien aan 100% cpu belasting maakt dat ik niet alleen een zuinige CPU maar ook een zuinige PSU kan gebruiken , vandaar de 80 plus Platinum voeding .

De Scythe mugen cooler , in combinatie met de zeer stille be quiet! SILENT BASE 800 maakt 100% load zonder herrie mogelijk . De case heeft vervolgens ook nog plaats voor uitbreiding (bijvoorbeeld watercooling) , verwijderbare en uitwasbare stoffilters , standaard SSD mounting mogelijkheid en een volledig tool-free design .

De Crucial BX 100 SSD 250GB dient om het OS op te installeren (Windows 8.1) , en de files op te zetten waaraan ik momenteel werk . Archieven , dagelijkse backups , textures staan allemaal op mijn NAS omwille van Raid5 + scheduled backups . Uiteraard wil ik geen files verliezen .

16GB 1866 mhz HyperX DDR3 ramgeheugen verdeeld over 2 latjes is ruim voldoende . Snel ramgeheugen is zeer belangrijk om de rendertijd te verkorten . Standaard draait het geheugen op 1600mhz maar kan dus nog verhoogd worden naar 1866 mhz indien gewenst .

Het moederbord van Asus is een uitstekende huisvader voor alle bovenstaande componenten , beschikt over alle toeters en bellen en is toekomstgericht . Het beschikt over geavanceerde ventilatorregeling om de ventilators van de be quiet! case en CPU cooler aan te sturen , Grafische UEFI bios , overlocking capaciteiten , sata Express , M.2 , asus Homecloud .. .

In 1 woord : Toppertje !

Afbeeldingslocatie: http://www.skybed.be/temp/tweakers/Alternate_config_small.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door CrimInalA op 14-05-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almer1000
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-08 19:41
Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j399/almerdejong/computerAlternate_zpsukkfxg2i.png
Tja 1000€ is een hoop geld, maar toch voldoende begrensd om te moeten prioriteren. De computer moet daarbij passen bij mijn gebruik:
- ik modificeer mijn (zelfbouw)-pc's maar zelden (af en toe een upgrade)
- ik OC mijn PC eigenlijk niet.
- Casual gamer op 1080p (maar wil dan wel kunnen genieten van wat het spel te bieden heeft)
- Is tevens thuiswerkplek
- wordt dan ook gebruikt voor modelberekeningen / programmeren
- PC staat veel aan...
- Stil en energiezuinig vind ik belangrijk.

Overwegingen bij deze configuratie:
- 970 of 960? Toch gekozen voor de 960. De 970 is een beetje overkill (enkel 1080p), wel mogelijk, maar dan moest ik teveel beknibbelen op andere onderdelen
- Een snelle I5 met een degelijke koeler biedt voldoende rekenkracht om nu en in de toekomst snel en stil te kunnen werken.
- ATX of mATX. Uiteindelijk gekozen voor mATX. Vooral ook omdat ik merkte dat ik geen gebruik zal maken van 2 pci16 lanes of 4 geheugensloten etc. Voordeel hierbij is dat een compactere kast ook mogelijk is. Wel met een moderne H97 toekomstbestendige chipset.
- Enkel SSD? Een 250GB SSD biedt voldoende ruimte voor installatie, program-files en het favoriete spel. Maar is inmiddels onvoldoende voor foto's en filmpjes. Daarbij heeft een dubbele harde schijf en de interne backup die dit biedt mij in het verleden goede diensten bewezen.
- Afgerond met een efficiënte voeding en een stille en strakke kast is mijn droom-pc af!

Mooie actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petersteenb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://i671.photobucket.com/albums/vv72/petersteenb/th_Mg7MFrt.png

Mijn zoontje van elf heeft laatst ongevraagd mijn fietsband en die van mijn vrouw gemaakt. De hoogste tijd dat hij met computers aan de gang gaat!

[ Voor 50% gewijzigd door petersteenb op 09-05-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quako
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Mijn configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zTxjS0y.png?1

Nu natuurlijk de vraag waarom ik deze mooie pc moet winnen. Ik heb nu 1,5 jaar een geweldige zoon. Echter heb ik ook een lieve vriendin, moeder van mijn zoon.
Mijn lieve vriendin twirlt op hoog niveau, ja niemand kent het, en als het aan haar ligt dan gaat onze zoon twirlen. Nou zal ik even uitleggen wat dit geweldige twirlen is. Bijna alleen maar dames zwaaien en gooien met stokjes, als mijn vriendin dit zou lezen kreeg ik op mijn kop want zo'n stokje heet een baton, op een muziekje en dat zo sierlijk mogelijk. Geweldig natuurlijk voor mijn vriendin, echter hoop ik toch dat mijn zoon een andere hobby krijgt.
En persoonlijk zal ik het natuurlijk leuk vinden als hij samen met zijn vader gaat knutselen aan computers en gaat gamen. Van nieuwe spellen zoals de Total war series en elder scrolls, tot de oudjes zoals age of empires en red alert. Nu willen we de tragedie dat mijn zoon twirler wordt natuurlijk voorkomen! Echter heeft zijn vader geen desktop en dus ook geen game-pc. Dus Tweakers + Alternate, help deze ramp van een twirlende zoon voorkomen. Zijn lot ligt in jullie handen!

Twirl:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2ypnnma.jpg

Mijn zoon die twirlt:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/hvwbdc.jpg

Nog even een korte uitleg over de samenstelling van de pc:
Ik wou een relatief kleine krachtige game-pc in elkaar zetten. Vandaar de GTX970 + i5-4460. Daarnaast heb ik gekozen voor een SSHD ipv SSD of HDD. Met 2TB heb je toch lekker veel ruimte voor je video's, foto's en games. Ook is een SSHD altijd nog een stuk vlotter dan een HDD.

[ Voor 22% gewijzigd door quako op 18-05-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/f2jvcj.png

(Klik hier voordat je begint met lezen)

Goeoeoeoeeedemiddagg!
Prrrrijzen mensen, prrrijzen! Omdat Alternate mij de kans geeft een 'alternatieve' PC te winnen stel ik u graag voor aan mijn Ultieme PC!

Ik geloof dat ik een MS-zIe!? Dat is juist! Deze GTX 960 is niet vies van een gamepje of twee en verwerkt grafische data in alle stilte.

We hebben wat Intel ingewonnen bij onze vrienden uit Santa Clara, Californië. Het bleek dat Has-wél(l) 3,5Ghz haalt! Wát een computing power heeft deze i5-4690! Ruimschoots voldoende voor een zorgeloze computer ervaring.

Krijg nou Watt! 550 om precies te zijn! Deze Corsair CS550M is modulair en zelfs 80 PLUS Gold gecertificeerd. Genoeg om alle componenten van de benoodigde stroom te voorzien.

Was er nog een Fractie van je lijf dat dacht dat dit niets ging worden? Fout gedacht! Het uitstekend gedefinieerde design van de R4 biedt plaats voor alle onderdelen en is bovendien stil door zijn geluidsisolatie.

EVOlutie is het toverwoord van de Samsung 850 SSD. Met niet één, niet twéé maar vijfhonderd Gigabytes die je razendsnel programma's laat opstarten.

Gigabyte zei je? G(één-)1 fabrikant is beter in het bouwen van moederborden. Met militaire precisie orkestreert deze Sniper B6 de componenten van deze PC.

Het is daarbij Cruciaal dat er voldoende werkgeheugen is om noeste arbeid te verrichten. 8GB aan goudgele DDR3 Ballistix deinzen nergens voor terug.

De handen van een Tweaker jeuken bij het uitzoeken van computeronderdelen. Ik kan niet wachten om het systeem in elkaar te zetten en te gaan gebruiken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P47-Thunderbolt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 16:43
http://1drv.ms/1cjBC6G

Waarom dit systeem? Doel zuinig en experimenteren om een Beowulf computer te kunnen maken. Die computer heeft als doel om voor Folding@home en Seti@home te crunchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn samenstelling
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9k5Ai7R.png

Ik heb deze PC samen gesteld om mijn Macbook Air te vervangen op het gebied van gaming en editing.
Ik ben soms gefrustreerd omdat ik mijn Macbook Air niet mijn GoPro filmpjes kan editen maar als ik deze PC heb kan al die uren die ik nog moet editen van vakantie van meerdere camera's eindelijk editen tot grote blijdschap. Ik zal er zeker op gaan gamen het zal even wennen zijn na een jaar gegamed te hebben op een xbox 360. Een van mijn eerste upgrades zal een H60 van corsair zijn om die luide stock koeler er af te halen en een goeie all in one water koeler erin te stoppen. Ik was al van plan om een Pc samen te stellen en te bouwen maar dat zou op lange termijn zijn omdat ik op dit moment niet zomaar aan het geld kom om een goeie Game en edit pc te kopen. En als ik win hoef ik niet jaren te wachten maar kan ik gewoon een OS installeren en mijn ding doen. Niet jaren lang wachten! Maar gewoon meteen beginnen met editen en een paar potjes Battlefield 4 spelen kan ook niet missen. En als ik deze PC heb hoef ik niet lang te wachten met de snelle SSD en die I5 4690k kan ik super snel edit in plaats van een stotter beeld met een delay geluid (nauwelijks editbaar) Ik hoop dat ik win en deze krachtige PC op mijn kamer mag zetten. Waarom ik deze computer moet winnen nou ik kan nu niet mijn gopro filmpjes editen zoals ik wil en ik de laatste periode een slechte periode ws voor mij en mijn familie dit zal me dan meer dan opvrolijken. En ik zal Alternate en tweakers er dan heel dankbaar voor zijn! En het zou een perfect getimed verjaardags cadeau. d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamanl
  • Laatst online: 17-09 10:48

Lamanl

So little done, so much to do

Een goed gebalanceerd systeem voor alle hedendaagse taken.
De Noctua is een groten cooler die lekker stil is in idle en ook geen problemen heeft onder load.
Samen met de compacte Silencio 352 is dit een stil systeem tijdens office taken, maar kan hij ook de nieuwste games aan.

Ik heb zelf al een mooi systeem maar mijn vader zit al een poos te kijken naar een upgrade voor zijn oude Core2duo.
Hiermee kan hij weer een hele hoop jaren mee vooruit.

Afbeeldingslocatie: http://i1110.photobucket.com/albums/h453/Lamanl/Alternate1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resistme
  • Laatst online: 13-09 09:52
Ik hou wel van een game maar ben ook vaak met Premiere Pro en andere applicaties in de weer. Het moet dus een goede allrounder zijn, met nadruk op prestatie.

Ik heb zoveel mogelijk prestatie voor prijs proberen te realiseren en denk dat ik hiermee een redelijk gebalanceerd systeem heb gecreëerd:
  • Qua kracht gerealiseerd wat ik nodig heb, de beste, maar nog betaalbare GPU/CPU, dit kan door op voor mij minder belangrijke onderdelen te besparen zoals de case.
  • De case is minder luxe, maar is wel van alle gemakken voorzien, stoffilters ( heel fijn!), wegwerk ruimte, fan ruimte en is daarnaast heel goedkoop, perfecte verhouding dus. Iets minder stil? Ook bij stille cases hoor je ze wel als ze echt moeten blazen, minder belangrijk dus.
  • Ik gebruik vooral externe schrijven dus ook dit is minder belangrijk, vandaar alleen een 250GB SSD.
  • Moederboard zit alles op en heeft mogelijkheden om uit te breiden in de toekomst, bv een raid opstelling, Ook in de case is hier genoeg ruimte voor met maar liefst 7 bays (en meer fans).
  • In mijn ervaring is 16GB ram leuk, maar nog echt niet noodzakelijk, vooral omdat je de ruimte niet kan benutten zonder de kracht van een i7. Ook zijn onderlinge verschillen tussen 8GB zo klein dat ik me alleen op prijs en betrouwbaarheid heb gericht, dat zit met Kingston wel goed.
  • Deze voeding staat bekend als betrouwbaar en krachtig, daarnaast is hij heel scherp geprijsd een nobrainer dus.
Alternate build
Ik hoop dat deze foto ok is, Noob aan het werk, klikken om te vergroten.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Hale
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-07 14:48
http://static.tweakers.ne...8EjSFIlGczbaGSIu/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/C50caK1H8EjSFIlGczbaGSIu/full.jpg

Net zoals Lord of the Rings, Iron Man en Forrest Gump mij even in een andere wereld plaatsen,
zo werkt het ook met gamen. World of Tanks is mijn "weapon of choice". Je gaat los, samen met je clan.
De shells vliegen je om de oren, je bent gefocust op the task at hand en de "kill or be killed" ligt altijd op de loer.

Deze nieuwe PC zou mij in staat stellen grafisch nog dieper in mijn geliefde spel te duiken, en dat geeft een enorme buzz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 14:14
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0OgbLxGXdZRcowQGh1FS1CFx/medium.png
(Jaja! Dat is een echte thumbnail! :+)

Waarom is dit mijn droom systeem?
Na 8 jaar laptops hebben moeten gebruiken (een lang en niet zo leuk verhaal) ben ik laptops helemaal zat.
Op dit moment gebruik ik een 4 jaar oude laptop en een beetje gamen gaat echt niet meer (lees 30fps op low in de meeste "nieuwe" games).

De onderdelen hebben een mooie balans tussen prijs kwaliteit en performance in een nette en compacte vorm met bijna alle features die ik zou kunnen bedenken (including the kitchen sink)!
Voeg er een set slimme fan curves aan toe en dan heb je ook not een behoorlijk stil systeempje.

Met dit systeem zou ik eindelijk weer eens een game fatsoenlijk spelen!
Naast gamen is worden mijn laadtijden enorm ingekort door de SSD (5400rm hdd VS SSD goh, zou je denken?! Dat merk je vast niet :P). Daarnaast zullen taken zoals het encoden van een video of het renderen van een model een flink stuk sneller gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireFrl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51
Mijn ultieme PC is een snelle en stille PC. Mijn huidige systeem heb ik een half jaar geleden nog geupgrade met een nieuwe videokaart, de MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G. Deze zou ik dan ook meenemen naar een nieuw systeem om geen geld over de balk te gooien. Een goede, efficiënte voeding vind ik tevens een must in een moderne PC. Met de volgende samenstelling zou ik dan ook een snelle en stille PC hebben waarmee ik de komende jaren met plezier videos mee kan converteren en gamen:

Afbeeldingslocatie: http://westra.name/link_images/alternatePC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sjimmie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik ga voor deze setup. Een leuk all-round systeem om van alles mee te doen:

- Simpele videobewerking
- Beetje internetten
- Office
- Ge(mis)bruiken als fileserver
- Minesweeper Adventure (vind de vrouw leuk)
- Ontwerpen van Lego sets m.b.v. Lego Designer

Goede processor, nette behuizing, voldoende opslagcapaciteit. Wat wil je nog meer?

Afbeeldingslocatie: https://mail.ziggo.nl/publications/documents/797365/3738be8abe811298ad26aa6900a2a948

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattaya
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:20
Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm166/zeevalkink/Tweakers%20prijsvraag_zpsao1r8pro.jpg

Momenteel heb ik geen desktop PC, alleen bezit ik een oude, trage laptop. Ik heb een allround PC samengesteld die ik kan gebruiken voor muziek, opslaan van films, en om thuis te kunnen werken en studeren. Mijn doel is om een allround PC samen te stellen die stil, goed gekoeld en zuinig in verbruik is. Daarom denk ik dat deze PC de winnende zou kunnen zijn.

Als basis voor de allround PC heb ik gekozen voor de processor uit de 'Haswell Refresh'-serie, te weten de Intel i5-4590. Deze beschikt over een 6 MB cache en een kloksnelheid van 3,3 GHz. De Scythe Mugen 4 zorgt ervoor dat de processor koel blijft onder alle omstandigheden. Daarnaast is deze CPU-koeler erg stil. Het GIGABYTE G1.Sniper B6 moederbord uit de B85-serie heeft een uitstekende netwerk- en geluidskaart.

De MSI GTX 960 GAMING 2G grafische kaart is voor een allround PC snel genoeg. De ventilators worden hardwarematig aangestuurd. Het maximale verbruik van de grafische kaart is slechts 120 Watt. Het 8 GB werkgeheugen van Crucial Ballisstix is geklokt op 1600 MHz. Ruim voldoende voor mijn allround PC.

De Samsung 850 EVO SSD met 250 GB is erg zuinig, terwijl de snelheid uitstekend is. Daarnaast is gekozen om de opslag te vergroten met 2 TB van Seagate (Barracuda 7200.14) met 64 MB cache voor het opslaan van films, muziek en als back-up. Voor mijn allround PC heb ik gekozen om een DVD-brander toe te voegen. De ASUS DRW-24F1ST is een energiebesparende 24x Multi DVD-brander.

De Cooler Master CM 690 III is de ideale behuizing. Alles is goed aan deze behuizing: de bouwkwaliteit, de prestaties, de koeling en de geluidsproductie. De Seasonic S12G-450 voorziet mijn droom PC van 450 Watt voeding. De koeler is temperatuurgestuurd en bovendien is de voeding 80 PLUS Goud Gecertificeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joboy
  • Laatst online: 19-01 02:17

Joboy

Ex-HWI Admin
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/3654bc16c627ca2719975ed37b32339f.png

Een GTX 970 om safe te zitten voor de toekomst, de prestaties van een 960 zijn goed, maar 2GB vind ik te weinig.. Ik heb de MSI Gaming versie gekozen omdat deze zuinig is en een goede koeler heeft.

Een Haswel-R CPU, er gaat toch niet overklocked worden. Gekozen voor een i5, want een i7 is overkill voor een gaming pc. CPU intensieve taken worden er niet op gedaan...

Moederbord gekozen voor de featureset:
- Een Realtek ALC1150: De beste chip van Realtek voor een optimaal geluid. En hij heeft coaxiaal, digitaal en analoog (7.1).
- Speciale "AMP-UP" USB aansluiting, want er gaat een USB-headset gebruikt worden.
- De kleurstelling past mooi bij de videokaart

550W voeding, er zijn geen SLI ambities, dus meer vermogen is er niet nodig. Niet te duur, maar nog steeds een goede efficiëntie en een goede ripple.

120GB SSD, het versnelt windows en de laadtijden van games. Groter moet hij niet zijn, ik heb nog een HHD liggen voor opslag, alhoewel hij die niet gaat nodig hebben denk ik.

8GB RAM is meer dan genoeg voor gaming en als er later nood zou zijn aan meer, dan kan het er nog altijd bijgeprikt worden. Max ondersteunde snelheid van de CPU.

Ten slotte de behuizing: een koele, mooie en stille behuizing. Meer heeft hij niet nodig.

Ik hoop deze PC te winnen, omdat mijn broertje ook wel eens een nieuwe pc kan gebruiken. Hij doet het nu met een laptop die eigenlijk nog niet eens bedoeld is voor gaming en al een paar jaartjes oud is. Mijn ouders dachten er hem een plezier met te doen, maar eigenlijk heeft hij meer miserie als anders. Ik kan die miserie altijd oplossen en daar komt nu een eind aan.

Deze tekst is om de 300 woorden te bereiken :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door Joboy op 10-05-2015 16:47 . Reden: typo's en verbeteringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag het topic eigenlijk juist te laat,
pc's in huis laatst nog eens aan een upgrade ronde laten voorbijgaan.

Het enige wat er nog mist is een dev-box,
Vandaar deze box.
Te gebruiken voor django development en file storage (icm freenas en jailed instanties voor web env's)

ideale pc

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TUyn67e7BPVztpCblhhXESSJ/medium.png

Deze configuratie is samengesteld met twee doelen in gedachten: DPC en virtualisatie.

Voor Rosetta@home kun je nooit genoeg cpu-power hebben, en voor het draaien van virtuele machines is meer geheugen altijd beter.

Waarom ik zou moeten winnen? Goede vraag. Omdat DPC altijd meer power kan gebruiken natuurlijk. En als ik win beloof ik volgend jaar mee te doen met de stampede, ook als ik persoonlijk niet achter het project sta :)

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:45
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zaLrjRqjWXapnhp6JTpcVfUi/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NSyNv5eSiaj5kB1xN8WTYwci/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TjZwG2aMiYvR257TO7UK1lTp/medium.jpg

Dit is de afdrukversie van Alternatie, verdeeld over 3 pagina's. Klikbaar! :)

Mijn systeem komt op een prijs van €998,67 :$

Computersysteem als decoder voor in AV-meubel

Ik zit al een tijdje te prakkiseren over een PC die ik in mijn AV-meubel kan plaatsen. De voornaamste reden is om ze in te zetten als decoder voor de schotel en daarmee ook twee TV schermen aan te sturen – mijn “2nd screen” die ik gebruik voor bijvoorbeeld dubbele sportevenementen of Formule 1 met meerdere camera standpunten – Daarom ook de keuze voor een “desktop model” met nette strakke uitstraling, zodat deze op termijn de Ziggo decoder in het meubel kan vervangen.

De keuze voor 2 Hauppage DVB-S2 kaarten komt voort uit het makkelijker kunnen tunen van meerdere (HD) streams met 2 separate kaarten dan met een dubbele tuner. Hierbij dus ook gekozen voor een videokaart met 2 HDMI uitgangen om zonder omwegen, adapters of convertors de huidige schermen aan te sturen. De rest van de configuratie is hier dan ook omheen gebouwd. Een afweging van enerzijds componenten van voor mij vertrouwde merken (op gebied van performance, kwaliteit maar ook aftersales) en anderzijds componenten die de gewenste performance kunnen leveren om optimaal te kunnen tunen en streamen . De combinatie van een nette i5 met de 500GB SSD en 16GB geheugen zorgt ervoor dat het systeem geen bottlenecks kent die het proces van decoden en weergeven kunnen opbreken.

De kers op de slagroom is dan de Blue-Ray Drive, om zo af en toe nog eens lekker een filmpje op te kunnen zetten! De resterende 5 euro bestedingsruimte na het samenstellen van deze configuratie heb ik gebruikt voor een extra casefan :D

255 haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalCharun
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-09 10:18
Omdat het bijna de verjaardag is van mijn zus, en ze nog steeds vastzit aan een stokoude Packard Bell met Windows Vista, heb ik deze leuke PC samengesteld voor 992,13 Euro.

Afbeeldingslocatie: http://i874.photobucket.com/albums/ab309/Charun01/PC%20Tweakers-Alternate_zps2dzkdb2d.png

Een i5-4590 omdat dit meer dan goed genoeg is, de gekozen koeler is adequaat voor deze CPU.

Moederbord is een ATX formaat met een B85 chipset en een leuke prijs, meer moet het ook niet zijn.

16GB aan RAM omdat ze nu al veel geheugen gebruikt.

De GV-N-960IXOC-2GB geeft een leuke performance voor de prijs en zal geen moeite hebben met de games die haar interesseren. De Witcher 3 voucher is een leuke bonus.

Ook heb ik gekozen voor een simpele DVD-brander. Zij zal dit zeker vaak gebruiken.

Voor het massaopslag heb ik gekozen voor een SSD+HDD. De uitstekende Samsung 850 EVO kan je gewoon niet weerstaan voor deze prijs, en de grote van 250GB maak het veel gemakkelijker voor haar om gewoon al haar programma's automatisch te installeren op dezelfde schijf als waarop de OS is geïnstalleerd. De goedkope, maar betrouwbare, 1TB HDD van HGST is voor het moment goed genoeg voor de opslag van media en foto's.

Voor de voeding heb ik gekozen voor de Antec TruePower Classic TP-550C. 550 Watt is voldoende voor deze computer, en deze voeding heeft een goede kwaliteit en is 80 PLUS Gold rated. Het is niet modulair, maar dit is niet echt noodzakelijk.

Tenslotte zijn we terechtgekomen aan de behuizing. Dit was zeker het moeilijkste om te beslissen, aangezien ik nog maar een beperkt deel van het budget overhield en het toch in haar smaak moest vallen. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Carbide 200R van Corsair. Een nuchtere, no-nonsense, behuizing die haar zeker zal smaken qua uiterlijk. En natuurlijk bied deze behuizing ook alles wat je zou verwachten.

[ Voor 18% gewijzigd door OriginalCharun op 15-05-2015 21:16 . Reden: Teveel woorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:25
Onderstaande lijkt mij een goed systeem voor dagelijks gebruik en voor te gamen.
Deze "pc" zou ik graag aan mijn broertje willen geven, hij is ook altijd gek van computers/spelletjes geweest. Momenteel woont hij opzich zelf en is hij druk aan studeren. (vandaar het pc/upgraden op een laag pitje staat)
En omdat hij de laatst periode veel heeft meegemaakt wat hem veel verdriet heeft gedaan. (oma overleden en vlak daarna zijn oom.) En zijn oom was als een vader voor hem.
Daarom lijkt het mij leuk om dit als verrassing te geven.

zijn hudige videokaart is geloof ik een gts 250. (dat zegt al genoeg)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/elt89.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/w8m042.jpg

Als basis voor de allround PC heb ik gekozen voor de processor uit de 'Haswell Refresh'-serie, te weten de Intel i5-4590. Deze beschikt over een 6 MB cache en een kloksnelheid van 3,3 GHz. Hierbij heb ik een Cooler Master Hyper212 Evo besteld, omdat deze lekker stil is en goede prestaties levert.

Voor het moederbord heb ik de MSI B85-G43 Gaming gekozen, omdat deze een prima netwerkkaart, en geluidskaart heeft. En ook omdat deze van de “Gaming” series is en goed bij de videokaart past. Voor het werkgeheugen heb ik de Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit genomen. (momenteel bestel prijs/kwaliteit verhouding)

De videokaart is de MSI GTX 960 GAMING 2G geworden. Deze levert uitstekende prestaties voor het geld. En voor de huidige games is dit genoeg.

Als opslag heb ik gekozen voor 2 harde schijven, namelijk een Crucial BX100, 250 GB SSD en een Seagate Barracuda 7200.14, 2 TB. Vanzelfsprekend wordt op de SSD schijf Windows geïnstalleerd. En de Seagate Barracuda biedt genoeg opslag voor dagelijkse werkzaamheden/games.

Al laatst heb ik ook nog een kast en voeding nodig, hiervoor heb ik gekozen voor de Corsair Carbide 300R, behuizing i.c.m. een Corsair CS550M, 550 Watt voeding. Een kast uitkiezen is persoonlijk, ik heb voor deze gekozen vanwege zijn uiterlijk, afwerking en prestaties. Voor de voeding heb ik gekozen omdat deze 550 watt is, stil is en vanwege de 80plus Gold-certificaat.

Als laatste heb ik nog een Samsung SH-224DB/BEBE, DVD-brander, dit om eventuele dvd’s te branden en Windows te installeren.
Thuis heb ik nog een Windows 8 licentie liggen, en mijn broertje heeft zelf nog een monitor, toetsenbord, muis en printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifeform
  • Laatst online: 10-02-2024
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii129/mvanloon/999PC.png
Helemaal perfect voor het programmeren.
Fijne hoeveelheid RAM, supersnelle processor. Keisnel compilen en leuk experimenteren met RAM.
GOLD certified voeding om de mandelijkse kosten laag te houden. Fijn moederbord voor als ik nog eens wat wil overklokken of uitbreiden. Grote harde schijf voor alle projecten.
Sinds mijn vorige computer is gestolen een paar weken mis ik de snelheid er van intens.

[ Voor 17% gewijzigd door Lifeform op 10-05-2015 19:28 . Reden: Foto fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangThai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 22:19
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b115/tigerdrakan/Temp/pcmasterraceS.png

Hierbij mijn inzending. ;)

Dit is niet de meest ideale PC, maar wel mijn droom PC. Het is namelijk tijd om de console gamers te laten zien wat gaming in 2015 moet zijn.

Daarom een PC waarop je alle recente games, waaronder GTA 5, in Full HD, Ultra settings EN 60 FPS kan spelen. In 2015 zijn dit de minimale vereisten waaraan games zou moeten voldoen, het is geen 2014 meer!!

Om ze te kunnen overtuigen, is het belangrijk om bij ze langs te gaan en ze de echte 2015-game-experience te geven. Een makkelijk mee te nemen PC is hiervoor wel een vereisten.

Wanneer mijn droom werkelijkheid wordt, dan zal de Full HD, Ultra settings EN 60 FPS revolutie pas echt beginnen! :+

ps. PCmasterrace :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrgy-
  • Laatst online: 05-09 09:29
Motivatie, waar te beginnen? Studeren, uit huis gaan, samenwonen.. een nieuwe pc? dat zit er niet in, boeken en inboedel is het dit jaar!

Mijn vriendin studeert Interior Design met een laptop van een aantal jaar die de updates van softwarepakketten inmiddels niet meer kan bijhouden.. Ikzelf? Business IT & Management! Goed gereedschap is het halve werk weet ik dus uit ervaring.

Ultiem? Zeker niet! Maar zal doen wat hij moet doen! i5 en 16gb geheugen voor het renderen is niet verkeerd en 1TB aan opslagruimte zal eerst voldoende zijn en met het strakke design van de Antec P100 zal hij ook niet in de weg staan. En de grafische kaart, overbodige luxe misschien. Maar ach why not, kan ik af en toe ook nog eens een spelletje spelen ;)

Ohja verzendkosten zitten er ook bij in! >:)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ii7mvn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVenhuizen
  • Laatst online: 18-07 18:54
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JgXzfFhBGFU5L39qLvaWLJvr/full.png

Net verhuist, Klaar om met mijn vriendin een eigen bedrijfje te gaan starten in portret- en conceptotografie,
houdt je computer er mee op :(
Mijn trouwe e8400 overleden. Hoeveel ik ook van hem gehouden heb, Heb ik toch afscheid van hem moeten nemen na al die jaren.
Deze actie maakt het aanschaffen van een nieuwe computer een stuk makkelijker, en versnelt het rouwproces ;) en zorgt er voor dat wij ook weer vooruit kunnen. Zonder pc word het lastig namelijk, dan blijft een concept wel heel erg in de concept fase.
Als housewarming gift zou dit ook zeer welkom zijn :p en jullie mogen uiteraard een drankje komen nuttigen ;)

Een i7 4770 zou de klus zeker aan moeten kunnen, te samen met 16gb geheugen, een videokaart met een 384 bits bus (yay) (en ondersteuning voor OpenCL) en een SSD voor Windows en Photoshop/Lightroom/Premiere.
De Kast houden we lekker zwart en simpel.

Wij zouden zoals jullie begrijpen zeeeeer erkentelijk zijn.

Groeten,
Martijn & Joyce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als trouwe Tweakers lezer zit ik op moment van schrijven achter mijn laptop, die laptop is al zo’n 4 jaar oud. Het enigste wat deze machine nog kan is office werk en internetten nadat hij er zo’n 5 minuten over doet om op te starten. Dus is deze laptop hard aan vervanging toe. Gamen doe ik nu samen met mijn broertje op een gezamenlijke (game-)PC bij de TV. Aangezien mijn laptop het niet mogelijk maakt. Echter is gamen bij de TV niet altijd even makkelijk, want je wil op zijn tijd ook eens even alleen tot rust kunnen komen zonder dat er steeds 4 ogen naar je beeldscherm staren en alles volgen wat je doet.
De computer die ik heb samengesteld, moet dus de volgende taken goed kunnen uitvoeren:

- Office verwerking
Voor school moet ik regelmatig verslagen typen en Excel gebruiken. Daarom heb ik gekozen voor een 1 TB harde schrijf om o.a. deze data op te slaan en is er nog genoeg plek over voor andere bestanden.
- Internetten
Voor o.a. school, Youtube, Tweakers :) en andere sites.
- Snel opstarten
Een SSD moet ervoor zorgen dat Windows en de basis programma's snel kunnen opstarten zodat ik geen zinloze tijd verspil met naar een opstartende computer kijken.
- Gamen
Een i5 en een R9 290 moeten ervoor zorgen dat ik GTA V en de Battlefield reeks moeiteloos kan spelen. Zo maakt dit het mogelijk om tegen mijn broertje te spelen en hem af te maken in die games >:) .

Bovendien is het van belang dat een goede PC er goed uitziet daarom heb ik gekozen voor de CM Storm Enforcer met een aantal rode en zwarte componenten. De rode fan moet ervoor zorgen dat de kast er nog cooler uitziet wanneer je door het raampje kijkt.

De Build:

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/5canlu.jpg

Toffe actie overigens! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megak
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-09 13:27
Momenteel maak ik gebruik van een verouderde computer die ik ongeveer 5 jaar geleden in elkaar heb geknutseld, tijd dus voor een nieuw systeem waarmee ik weer een heel aantal jaartjes vooruit kan om niet alleen games te spelen tijdens een gamesessie met vrienden (waarmee ik iedereen met dit systeem stik jaloers kan maken >:) ) maar die ik natuurlijk ook voor school moet gebruiken. :-(

Mijn uitgangspunt was om een up-to-date systeem te bouwen waarbij een transparante zijkant een vereiste was waardoor ik altijd kan zien wat voor een mooi systeem ik heb wat aangevuld word met bijpassende accessoires in dezelfde blauwe kleuren die op dit moment nog in mijn oude systeem zitten.

Ik heb gekozen voor een SSD in plaats van een harde schijf omdat ik pas een nieuwe harde schijf heb gekocht en ik met de SSD bepaalde acties zoals het opstarten van de computer en bepaalde spellen flink kan versnellen, ik had ook graag voor een opslag locatie met een M.2 aansluiting gekozen maar die heb ik nietkunnen vinden in de PC-builder. :?

Ten slotte heb ik voor een zwaardere en misschien wat overdreven voeding van 750 watt gekozen zodat er altijd genoeg vermogen over is voor verdere uitbreiding en misschien zelfs in de toekomst een SLI setup. :D

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/ryn42dji5/Alternate_Tweakers_actie.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i621.photobucket.com/albums/tt298/Akariko777/SNAILFINAL_zpszuoaurej.png

In mijn jonge jaren genoot ik altijd mee met de games van mijn grote broer. Titels als Command & Conquer, Final Fantasy, Resident Evil of The Curse of Monkey Island zal ik niet snel vergeten. Terugblikkende had ik niet eens over een eigen computer willen beschikken; want door deze spellen samen te beleven werd het plezier minstens verdrievoudigd! In mijn herinneringen is deze periode bijna magisch, alsof het zo uit een idyllische reclame is gekropen die ‘het goede gezinsleven’ wilt uitdrukken. De go-to webshop van mijn broer was Alternate. Wat mij natuurlijk met enorm ontzag vulde, want je eigen computer samenstellen daarvoor moest je toch een genie zijn?! Natuurlijk heb ik daarom, jaren later, mijn eerste computer bij Alternate besteld (nee niet kant en klaar!). Helaas had ik toen niet over een handige PC-Builder te beschikken, maar na enkele uren hoofdpijn had ik toch een leuk apparaatje bij elkaar geklikt.

Mijn huidige beestje van Alternate is echter aan vervanging toe. Hoewel mijn held een stoere naam geniet in The League of Legends en mijn kunsten aldaar menig bloed vergiet, wordt mijn held standaard onder vernederend gewoel het slagveld op geroepen. Mijn computer zou van hout zijn, door ondervoede hamsters worden aangedreven (waarvan er waarschijnlijk één tijdens het laden is gestorven) en als ik Annie speel dan wordt mij gevraagd of ik naar mijn beer Tibbers op zoek was.

Maar getroost! Terwijl ik voor deze actie op zoek was naar een behuizing wist ik abrupt wanneer ik de geschikte had gevonden. Dus in mijn laadtijd kan een slak de marathon rennen? De vraag of mijn computer oplost als ik er een pot zout overheen mik? Wel, hierbij introduceer ik ‘De Slak!’. Een monster van een computer in een slakkenhuis behuizing!

Mijn wraak zal slak zijn!

Afbeeldingslocatie: http://i621.photobucket.com/albums/tt298/Akariko777/1299162960_zpsk0oxsdbo.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 22:09
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZKLSmb1.png

Mijn ideale desktop is een stille, small form factor gaming pc. De games die ik speel zijn niet heel CPU intenstive, daarom is een locked i5-4460 op een H61 bordje meer dan genoeg. De GPU speelt een grote rol en een GTX970 is genoeg voor 1080p.

Stilte is in deze build heel belangrijk. Als al je fans stil zijn, doen noise dampening behuizingen relatief weinig. Om een stille build te bereiken heb ik gekozen voor een aftermarket CPU cooler, een semipassieve grafische kaart, de Be quiet! voeding en de Core 1300.

ATX kasten vind ik er (zonder multi-GPU of waterkoeling) meestal veel te leeg uitzien en in deze build gebruik ik geen DVD speler en maar 2 schijven, dus mATX is groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepvork.nl
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 16:38
Afbeeldingslocatie: http://glenndiependaal.nl/pcconfig.jpg

Helaas werk ik als Communicatie & Multimedia Design student vaak op mijn laptop. Voor mij zou het een verademing zijn om over een high-end desktop pc te beschikken voor zowel mijn studie als ontspanning met het spelen van games.

Mijn pc zal dan voornamelijk gebruikt worden voor alle Adobe programma's, 3d programma's als Maya en 3ds max. Naast het gebruik voor mijn studie wens ik er ook games op te spelen als Battlefield 4, Counter-Strike: GO en H1Z1 die ik op mijn laptop haast niet kan draaien.

Graag had ik er nog een HDD van 1TB bij gedaan maar door het besturingsysteem eraan toe te voegen ging dit helaas niet meer. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Soepvork.nl op 10-05-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10thgaming
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-08 16:56
Ik ben een indie game developer, en om mijn project voort te zetten is het wel nodig dat ik mijn eigen game (The Scorth Rituals: Broken Blood) kan testen! 8)7 . Ik hoop met deze pc een kans te maken mijn project te voltooien en PC gamers een nieuwe ervaring te geven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rx59HAv.png

[ Voor 13% gewijzigd door 10thgaming op 10-05-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Bax
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik heb gekozen voor een matige i5-4670 omdat je daarmee "bijna' alle games kunt bespelen. Als koeler heb ik een luchtkoeling gepakt, zo hou ik alles redelijk koud zodat ik geen warmte ontwikkeling krijg in de ruimte waar ik ben. Voor graphische kaart heb ik de ASUS R9280 gepakt. Het is een graphische kaart met een snelle GPU, de kaart is compact en je kunt ermee hardcore gamen. Verder heb ik een voeding van 600 watt genomen omdat dat ruim voldoende is voor de hardware van deze pc. Verder heb ik een behuizing genomen met redelijk veel ruimte binnenin zodat je later nog dingen kunt aanpassen. Als moederbord heb ik de ASRock Fatal1ty H97 Killer genomen. In dat moederbord zitte veel aansluit punte voor de interne componenten op aan te sluiten. Verder heb ik nog een SSD van 64gb om het besturingssysteem op te zetten, door de SSD zal dan de pc sneller opstarten. Daarnaast heb ik een HDD van 1TB genomen, daarop kan ik de foto's en andere dingen op kwijt. Als werkgeheugen heb 8GB genomen, omdat je voor te gamen en voor andere bewerkingen op de pc niet meer nodig heb.
Afbeeldingslocatie: https://rusrbq-dm2306.files.1drv.com/y2m8ns_kYXZ1Id5knQYDZssYCac78M1g_fEO6ZOOFoIW6tdBEZiw-9csa3tPCrHt_XP-ZH0nJrcGBNubp-OWzt2z-Avl-SE5AQt7lCqYTGcrPxKue2fvLsMJSV-kSuPY5fDRKMKklavfaI75DG3IdhkYR9GkjX4PGLiwPE5oOfN8jc/Schermafdruk%202015-05-10%2020.06.03.png?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:54
Ik heb een compact en fluisterstil rekenmonster samengesteld. Een killermachine voor het werken in Photoshop met enorme raw-bestanden en panorama's. Binnen het budget levert dat de snelste i7 op. En dat is geen overkill. Het verwerken van vele raw-bestanden tegelijkertijd is erg cpu-intensief, de extra threads komen daarbij uitstekend van pas.

Uiteraard wordt de cpu gecombineerd met een flinke sloot geheugen. 2 reepjes van 8GB, zodat er later nog een upgrade kan worden uitgevoerd. De 500GB ssd biedt ruimte aan alle programma's, cache/temp files. De bronbestanden worden vanaf externe opslag benaderd.

De kleine kast beschikt over een 200mm fan, in combinatie met de Scythe Mugen 4 op de cpu moet dat een fluisterstil systeem opleveren. Desondanks heeft de kast ruimte voor een grote gpu, het systeem is dus eenvoudig up te graden mochten er gpu-intensieve render-taken uitgevoerd moeten worden.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/T8ixIEZYR1PJ6bjXKYeo4rmB/full.jpg
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal! :)

Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.

Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!