[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 68.990 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 15:02
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EkgC2Hq.jpg

Waarom ik deze pc wil?

Omdat ik 1 jaar geleden een laptop heb gekocht die eigenlijk bedoeld is voor gamen.
Alleen nu ik andere games wil spelen, zoals GTA 5, cities skylines etc. etc. krijg ik alleen maar 16 fps (ongeveer). Ik dacht dus eerst wel ff vooruit te kunnen gaan met een laptop van rond de 700 euro.
Nou.... niet dus. het enige wat ik nu nog (fatsoenlijk) kan spelen is minecraft, warthunder (ultra low quality) en andere oudere games, waar ik op een gegeven moment ook geen zin in heb :o
Ik studeer nu, dus heb echt geen geld voor een nieuwe pc (vooral na die laptop, waar zelfs nog mijn ouders aan hebben meebetaald). Blijkbaar is de technologie zo snel gegaan, dat je na een jaar geen nieuwe games meer kan spelen op een degelijke (gaming) laptop.
Daarom heb ik deze pc "in elkaar geklikt". Snel, krachtig en dus waarmee ik goed kan gamen voor de komende jaren (hoop ik natuurlijk). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecooler
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 01:49
Zie hieronder de link voor mijn ultieme build voor onder 999 euro.

Afbeeldingslocatie: https://onedrive.live.com/redir?resid=532E268ADFE4C35E%21154

https://onedrive.live.com/redir?resid=532E268ADFE4C35E%21154

Als ik deze pc mocht dan kan ik weer enkele jaren weer vooruit.
Ik ben pas een jaartje getrouwd en ben nu bezig met een huis te kopen, dus momenteel gaat al mijn geld daarin, denk aan hypotheek en maandelijkse kosten erbij.
Dus een nieuw pc kopen cq. upgraden zit voorlopig helaas niet in voor mij.

Ik heb voor onderdelen gekozen zodat het een goede allround pc kan zijn (films, games, muziek, office apps, internet). Maar vooral ook waarmee je als game pc 3 a 4 jaren vooruit mee kan voordat het nodig is om te upgraden.
Ik heb express voor een bepaald pc kast gekozen die niet alleen goed is qua prijs, aar vooral de fans op de juiste plaatsen heeft, dit voor goede airflow, dat zal helpen om alle onderdelen in de kast koeler te houden,zodat ze langer meegaan.
Eveneens een videokaart erbij gekozen dei niet alleen hele goede videokaart is, maar ook een rear exhaust heeft om de warmte uit de kast te blazen.
Het lijkt een klein iets, maar maakt wel degelijk een groot verschil op langer termijn.
Voor iemand die gewens is om zelf zijn pc's in elkaar te zetten, moet je wel op zulke soort dingen letten.

Ik ben zelf al jaren pc gamer in hart en nieren, ik kan maar niet wennen aan een controller.
Met deze configuratie zal ik dan al voorbereid zijn om Batman Arkham Knight te kunnen spelen, ik ben niet zo zeker dat mijn huidige pc dat aankan.

Tenslotte wil ik nog zeggen dat ik dit een hel toffe actie vindt van Alternate/Tweakers en ik hoop dat ze dit weer in de toekomst zullen doen.
Het was leuk om de PC Builder weer een keer te gebruiken. Ik had het vier/vijf jaren geleden ook gebruikt voor het samenstellen van mijn huidige pc.

Met vriendelijke groet,
Hans

[ Voor 5% gewijzigd door thecooler op 07-05-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fapsauce
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-07 18:59
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WbM02dL.jpg

Ik zou graag games gaan streamen via Twitch, helaas heeft mijn computertje de power er niet voor. Niet bij recente games in ieder geval. Mocht ik de prijs winnen dan word mijn huidige systeem de stream-bak, en het nieuwe systeem de game-bak. Om een goede game performance te halen heb ik vooral naar betrouwbaarheid en bang for the buck gekeken. Corsair kasten zijn mooi en degelijk. Moederbordje hou ik liever basic, geen interesse om ooit uit te breiden naar SLI./Crossfire. Intel CPU is fijn vanwege QuickSync voor streaming. Alle gekozen componenten waren mijn eerste keus, alleen voor de grafische kaart heb ik tweakers.net gebruikt om een degelijke AMD kaart te pakken. Mijn bang for buck instinct werkt blijkbaar nog goed. Totaalprijs kwam uit op €999,39

Er ontbreekt nog een grote HDD en misschien een betere CPU koeler, maar dat kan altijd later nog toegevoegd worden.

Hoop dat die 0,39ct boven budget niet ál te erg is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wing Ho
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 22:28
Motivatie
Deze zomer start ik met de eerste analyses van het medisch-wetenschappelijk onderzoek dat ik heb opgezet. Ik wil daarbij kijken hoe de complete samenstelling van goede en slechte bacterien (het microbioom) is bij kinderen met longontstekingen vergeleken met gezonde kinderen. Middels moleculaire laboratoriumtechnieken zal er data komen over het al dan niet voorkomen van miljoenen bacterien bij honderden kinderen. De verwerking van deze grote hoeveelheid data zal ik doen met programma's zoals Qiime en R. Dit vraagt een workstationachtige PC, waarbij met name geheugen en rekenkracht van belang is.

Omdat het soort geheugen hierbij ondergeschikt is aan de hoeveelheid, volstaat de gekozen Crucial Ballistix Sport. Wat betreft rekenkracht is de i7-4790K een prima processor die bovendien makkelijk te overklokken is. Vanwege dat laatste heb ik ook gekozen voor de Tranquillo processorkoeler in combinatie met Asus Z97-A. Dit moederbord heb ik tevens gekozen vanwege de beschikbaarheid van onder andere een displayport als video-out (UHD@60fps). Aangezien ik het gros van de tijd zal besteden in programma's die geen gebuik maken van GPU-acceleratie (maar wel multithreaded zijn), heb ik bij dit budget namelijk niet gekozen voor een dedicated GPU.

Ik heb enorm veel zin in het analyseren van de data van mijn onderzoek. Het zal meer inzicht geven in het ontstaan van longontstekingen bij kinderen. Hierdoor kunnen deze in de toekomst beter worden behandeld of zelfs voorkomen worden. Mijn huidige PC/laptop zullen mij helaas niet veel kunnen helpen voor het verkrijgen van deze nieuwe inzichten. Deze prijsvraag komt dus als geroepen.

Met een ruimer budget had een Xeon opstelling met ECC RAM en dedicated GPU idealer geweest. In de wereld van PC's is er echter altijd een betere oplossing bij de besteding van (iets) meer geld. Binnen de gestelde eisen, is dit daarom mijn ideale PC!

Klik voor grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:03
Hoi Tweakers / Alternate team!

Motivatie

Ik zou van wal kunnen steken met hoe graag ik een nieuwe pc wil en hoe goed ik die zou kunnen gebruiken om wat voor rede dan ook. Ik kan zo 10 redenen opsommen, net zoals het gros van alle tweakers. Maar dit is niet origineel :+
De realiteit is dat ik een goede pc heb die voldoet aan mijn vereisten en bijgevolg geen nieuwe pc nodig heb.

Waarom dan toch meedoen?
In de eerste plaats omdat ieder van ons graag eens iets wint. Bovendien is het altijd een uitdaging om een zo goed mogelijk systeem samen te puzzelen binnen een bepaald budget dat voldoet aan een aantal criteria. En verder is het interessant om eens een tool uit te proberen en constructieve feedback te geven die mogelijk andere mensen in de toekomst kan helpen bij het gebruiken van Alternate's pc-builder tool.

Wat ik zou doen met het systeem mocht ik winnen?
Ik zou het systeem schenken aan 2 personen die mij heel dierbaar zijn, met name mijn ouders. De afgelopen jaren mocht ik telkens opnieuw rekenen op hun onvoorwaardelijke steun bij het oprichten van ons eigen Frühstückspension in Oostenrijk. Zonder hun steun was dit niet gelukt. Op deze manier kan ik ook eens iets teruggeven aan 2 mensen die het absoluut verdienen en wiens 10 jaar oude pc aan vervanging toe is.

Mijn configuratie

Bij deze de configuratie die ik uit de Alternate PC builder tool heb getoverd. Misschien vooraf enkele kleine bevindingen, opmerkingen en suggesties over de tool die jullie kunnen meenemen en eventueel verwerken in de software.

Opmerkingen, bevindingen en suggesties m.b.t. Updater Tool
Zoals enkelen reeds aangehaald hebben had ook ik af en toe problemen met de tool, zoals bepaalde onderdelen die plots 2 maal in m'n lijst zaten. Ik heb verschillende systemen geconfigureerd, onderdelen verwijderd en opnieuw toegevoegd en heb dit verschillende malen meegemaakt. Ik zou dergelijke scenario's nog eens goed laten doorlopen door het ontwikkelteam van de tool, kwestie van de gebruiksvriendelijkheid te verhogen.

Een tweede suggestie, eveneens reeds aangehaald door enkele mede-tweakers, is het toevoegen van uitgebreide filtercriteria. Als je gewend bent te werken met de pricewatch en zijn uitgebreide filtermogelijkheden op tweakers.net dan is het toch even wennen om zonder filter criteria de juiste componenten te vinden. Zeker aangezien de prijzen nogal durven afwijken met die in de pricewatch. Je kan best wel wat tijd uitsparen indien de filtercriteria geïntegreerd worden in de pc-builder tool.
Ik heb trouwens gemerkt dat als je componenten opzoekt buiten de pc-builder tool om, je wel enkele filter criteria hebt. Minder uitgebreid dan in de pricewatch, maar vaak voldoende. Waarom je deze filtercriteria niet kan gebruiken in de pc-builder tool lijkt me vreemd.

Wat wel handig is en noemenswaardig, is dat de tool automatisch controleert op compatibiliteit van de gekozen componenten. Zeker voor wat minder die-hard tweakers is dit een zeer welkome hulp!
Ook handig is dat al de essentiële en optionele componenten netjes gegroepeerd staan en je bijgevolg in één oogopslag een mooi overzicht krijgt van de nog ontbrekende essentiële componenten.
Kleine opmerking hieromtrent: een optische drive zou ik dezer dagen bij optionele componenten zetten en niet meer bij basiscomponenten.

Systeem vereisten
Ik heb geprobeerd een all-round werk-systeem te configureren. Een alles-kunner, niet gericht op één specifieke taak. Een systeem zoals ik het zelf zou gebruiken. De belangrijkste gebruiksscenario's die ik voor ogen heb zijn als volgt:
  • Het systeem moet geschikt zijn voor alledaags pc-werk. Dit wil zeggen, administratie en typisch internet gebruik.
  • Het systeem moet geschikt zijn om aan foto bewerking te doen.
  • Het systeem moet geschikt zijn om aan niet-professionele video bewerking te doen.
  • Het systeem moet geschikt zijn om aan website- en software ontwikkeling te doen.
  • Het systeem moet geschikt zijn om af en toe een spelletje te spelen op full-hd resolutie, zonder dat dit met de hoogste details moet.
  • Het systeem moet in de toekomst een ultra-hd monitor kunnen aansturen op 60Hz in werk-scenario's (gaming op ultra-hd is geen vereiste).
  • Het systeem moet geschikt zijn om wat te experimenteren met (licht) overklokken.
  • Het systeem moet geschikt zijn voor (lichte) virtualisatie scenario's.
  • De hardware moet zo OS onafhankelijk mogelijk gekozen worden en geschikt zijn voor een Linux OS. Dit wil zeggen dat er goede driver ondersteuning voor elke component nodig is. Het basis-besturingssysteem wordt Ubuntu.
  • Het systeem moet stil zijn.
  • Het systeem moet liefst in een mooie behuizing ingebouwd worden.
  • De componenten moeten kwaliteitscomponenten zijn (A-merk componenten).
Samengevat wil dit zeggen dat het systeem over voldoende processorkracht moet beschikken, alsook een grafische kaart die ondersteuning heeft voor DisplayPort en liefst ook HDMI 2.0. De processor moet bovendien overklokbaar zijn en de processorkoeler moet in staat zijn de processor bij een lichte overklok voldoende te koelen zonder buitensporige geluidsproductie. De behuizing moet dan weer stevig, mooi en geluidsdempend zijn en ook de voeding mag niet te veel geluid produceren.

De componenten
Ideale PC voor 999 euro - Thumbnail

Uitleg bij de gekozen componenten

Intel i5-4690K
Aangezien ik ruwe processorkracht nodig heb vallen AMD processoren uit de boot. AMD heeft enkele potentiële kandidaten in het lagere segment, maar echte concurrentie kunnen ze in het prijssegment tot 1.000 euro momenteel niet bieden.
Deze processor is de (momenteel) snelste i5 processor uit de Intel stal en geschikt voor overklokken. De i7 4790K kan een alternatief zijn, zeker wanneer ruwe procesorkracht prioritair is, dankzij de standaard 0,5 Ghz hogere klokfrequentie en de ondersteuning van hyperthreading. Echter zou dit de component verhoudingen in dit systeem te scheef trekken waardoor er voor dit gebruiksscenario te veel bezuinigd moet worden op andere essentiële componenten.

Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
Gigabyte staat gekend als een degelijk merk. Dit moederbord maakt gebruik van ultra-durable capacitors die de levensduur zou verlengen. Het moederbord heeft verder alle essentiële eigenschappen, waaronder ook een optische digitale audio-uitgang. De chipset is de Intel Z97 chipset en biedt bijgevolg ondersteuning tot overklokken van de processor. Bovendien is het één van de goedkopere Z97 bordjes op de markt.

Scythe Mugen 4 PCGH Edition
De Scythe Mugen 4 is al geruime tijd een zeer populaire, goede en stille aftermarket processorkoeler. De PCGH uitvoering is daarenboven nog stiller dan de standaard uitvoering. Eigenlijk ging mijn eerste voorkeur uit naar de Thermalright True Spirit Power (die zou volgens verschillende reviews nog net iets beter presteren), maar dit zou het budget van 1.000 euro net overschrijden.

Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit
Deze DDR3L kit (low voltage geheugen) is eveneens één van de populaire geheugenstjes van dit moment. Niet alleen is dit een low-voltage geheugenstjes (werkt op 1,35V), het geheugen heeft bovendien een CAS latency van 8 (i.p.v. de veel voorkomende 9) waardoor het net dat klein beetje sneller zou moeten zijn. 8GB is momenteel ruimschoots voldoende voor all-round gebruik. Aangezien het moederbord 4 geheugensloten heeft kan men later, indien gewenst, nog altijd uitbreiden tot 16 GB.

MSI GTX 960 2GD5T OC
Gaming is geen prioriteit, maar ondersteuning voor DisplayPort en HDMI 2.0 zijn wel vereist (om in de toekomst een ultra-hd monitor @60Hz aan te kunnen sturen). Dan kom je automatisch terecht bij de Nvidia 9xx serie. Bovendien is de driver ondersteuning onder Linux van Nvidia kaarten naar mijn aanvoelen nog steeds beter dan die van AMD kaarten, en zijn deze Nvidia kaarten een stuk zuiniger dan hun AMD tegenhangers.
Deze kaart is momenteel de goedkoopste uitvoering van de GTX960 op de Alternate website, en voldoet ruimschoots aan de vereisten om af en toe een spelletje te spelen zonder de hoogste details aan te zetten.

Cooler Master V550
Deze voeding komt bijzonder goed uit verschillende reviews, zeker wat betreft efficiëntie! Een 'gold' voeding die menig 'platinum' voeding naar de kroon steekt. De voeding wordt bovendien standaard gedekt door een 5 jaar durende waarborg.
Een alternatief zou zijn kleinere broer kunnen zijn, de V450, maar wegens het geringe prijsverschil en de geruchten dat de koeler in de V450 net wat meer vatbaar zou zijn voor slijtage is de keuze uiteindelijk op de V550 uitgevallen.

Samsung 850 EVO, 250 GB
Eigenlijk wou ik voor een Crucial SSD gaan, maar aangezien de BX100 serie net wat minder presteert dan zijn voorganger, de Samsung beter uit verschillende testen komt en de Samsung standaard door 5 jaar garantie gedekt wordt (i.p.v. 3 jaar bij de Crucial) is de keuze uiteindelijk op Samsung gevallen. De paar euro's die deze SSD extra kost nemen we er voor lief bij.

Fractal Design Define R4 Pearl Black
Een fluisterstille en degelijke behuizing. Al zeer lange tijd één van de populairste behuizingen op de markt. Komt eveneens bijzonder goed uit verschillende reviews en is bovendien redelijk betaalbaar.

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco95
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-02-2021
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AhG4XNS.jpg

Waarom zou ik de eigenaar moeten worden van deze desktop? Ik en mijn broertjes houden erg van gamen. De huidige game desktop is al een aantal jaar oud en kan recente games amper meer fatsoenlijk draaien. Deze pc komt dan ook aan het thuisfront te staan (ik ben zelf een student en alleen in de weekenden en vakanties thuis). Naast gamen zal de desktop worden gebruikt voor diverse andere taken zoals browsen en simpel schoolwerk doen. De desktop samengesteld via de pc builder van Alternate heeft alles wat een complete desktop nodig heeft. De i5 is snel genoeg om te gamen. Dit in combinatie met een r9 290 van asus, die door zijn brede geheugenbus en 4gb ram ook zijn mannetje staat op hogere resoluties dan full hd en alle recente games nog prima kan draaien, maakt dit tot een beest om mee te gamen. De desktop beschikt over genoeg opslagcapaciteit en heeft ook nog een mooie kast om te zien. De ssd zorgt voor die ''smooth experience''. Al met al denk ik dat deze Desktop aan alle eisen voldoet en een betrouwbaar stukje hardware is. Ik hoop deze Desktop te winnen en hiermee mijn broertjes heel erg blij te maken. Een nieuwe gaming desktop komt er anders de aankomende jaren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik voor het eerst deze actie zag had ik direct interesse. Het is altijd leuk om een desktop te bouwen met daar aan een budget gekoppeld voor de uitdagen, en je kunt je eigen creatie hier naast ook winnen.

Natuurlijk heb ik daarnaast ook nog mijn redenen om mee te doen aan deze actie.

Mijn huidige werkstation is een HP Pro 3010, nadat mijn oude desktop helaas was overleden heb ik alleen nog maar op deze kunnen werken. Maar aangezien ik me had ingeschreven bij een ICT-studie is een krachtigere werkstation wel een must om mijn studie vloeiend te laten verlopen. en de HP is niet echt de krachtpatser die ik daarvoor zoek.

Ook gamen voor ontspanning leek me wel erg fijn dus mijn desktop zal bestaan uit een aantal onderdelen die er voor zullen zorgen dat ik de kracht grafische kracht heb voor het gamen maar ook de processor kracht voor mijn studie.

Na een lange tijd van samenstellen naar mijn persoonlijke smaak is dit het resultaat geworden:

Afbeeldingslocatie: https://a3-images.myspacecdn.com/images04/5/f7564a8c705f4727b8bf6743cc811599/full.jpg

Deze componenten lijken mij het best voor een desktop waar je veel processorkracht en grasfichekracht uit wil halen, waar bij een fraaie look in oog is gehouden. Zo dat je blik er direct op valt als je de kamer in komt lopen.

Kelvin112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/25hiblf.png

Al een tijdje lijkt het me wat om mijn eigen PC in elkaar te bouwen, maar hier is het tot nu toe nog nooit van gekomen, dus dit is een mooie kans om dit waar te maken.
De PC zal worden gebruikt voor content creation, school en af en toe een game, en moet vooral stil zijn.
Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk opvalt is er geen grafische kaart opgenomen in de configuratie, dit omdat ik een GTX 750ti van een vriend van mij over zou kunnen nemen voor een paar kratjes bier, aangezien hij een nieuwe heeft aangeschaft. (zo'n fanatieke gamer ben ik niet, en voor foto/videobewerking voldoende)
Daarnaast overweeg ik om misschien later een NVIDIA quaddro kaart aan te schaffen, aangezien ik vanaf volgend schooljaar met programma's als cad etc. moet gaan werken. Of dit nodig is, is nog af te wachten.

De i7-4790K spreekt natuurlijk voor zich, een beest van een processor, en de K-versie omdat ik toch ook wel eens een keer wil gaan overklokken. Daar bovenop een stille en capabele koeler van be quiet.
8GB Kingston geheugen dat mooi kleurt bij het gekozen moederbord van Asus, dat erg veel biedt voor het geld. Uiteraard een SSD wat tegenwoordig niet meer weg te denken is uit een modern systeem. Dit alles wordt van stroom voorzien door een RM650, een erg degelijke voeding die daarnaast erg stil is. De gekozen behuizing is de strakke Fractal Design Define R5. Mooi en strak uiterlijk en tegelijkertijd erg stil.
Deze PC zal het weer makkelijk jaren vol kunnen houden

Super actie, succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storm229
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-06 12:52
droomsysteem

waarom zou ik deze actie willen winnen? Dit is mijn droomsysteem, daarom wil ik deze actie winnen en wat valt er voor de rest dan nog uit te leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-02 12:49
Waarom deze setup:
CPU + Moederbord + Geheugen:
Het meeste geld zou ik in een CPU stoppen, het hart van het systeem. deze i7 van intel is door meerdere mensen erg goed gereviewed en zal zeker niet de bottleneck zijn!
Hierbij heb ik een moederbord van ASUS gepakt die er naar mijn idee goed uit ziet, en genoeg aansluitingen heeft voor alle dagelijkse dingen, of zelfs meer.
Voor het geheugen ben ik voor een 8GB Kingston HyperX gegaan, doet precies wat je ervan verwacht, ziet er goed uit in het zwart en 8gb is zeker voldoende geheugen!

Opslag:
Verder ben ik voor een SSD gegaan met 256GB, genoeg om windows en andere dergelijke primaire dingen op te laten draaien zonder dat ik me zorgen hoef te maken over dat deze snel vol zou raken.

GPU:
De GPU was een makkelijke keuze, de 960 is een kaart die zijn geld zeker waard is! een "bang for the buck" kaart.
spellen moeten voor mij wel goed lopen, 4k gamen zie ik mezelf binnenkort niet doen en deze kaart red zich zeer goed voor een zware game op "normale" settings.

Case + Voeding:
Voor de behuizing en voeding gelden bij mij dezelfde regels, ze moeten doen waar ze voor gemaakt zijn, en hoeven verder niet de show te stelen. daarom een simpele strakke case van zalman en een voeding van corsair die alles goed draaiend kan houden met zijn 550 watt.

Conclusie:
Onder de auto's zou dit een "sleeper" zijn, een pc die er misschien niet super snel en indrukwekkend uit ziet maar onderhuids een beest is!
in het begin pakte ik alle dure en mooie componenten en zat ver boven de 1000 euro. toen ik wat kritischer ging kijken en me af ging vragen wat ik van een pc vraag. kwam ik uiteindelijk op dit uit en ben er ook erg tevreden mee!

Afbeeldingslocatie: http://i284.photobucket.com/albums/ll13/Zinory/tweakers%20build2_zpseyqrkogw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwas
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 14:31
Al van kinds af aan vindt ik het leuk en erg interessant om te zien, hoe alle technologie in elkaar zit en hoe het werkt. Mijn grootste hobby is dan ook alles wat met computers en techniek te maken heeft. Ik heb al eens vaker met oude onderdelen die ik zelf bij elkaar sprokkelde mijn eigen pc gemaakt. Hier heb ik echt een hele hoop van geleerd en ook geleerd wat ik beter wel maar ook niet kan doen wanneer ik hem zelf bij elkaar zoek. Iets wat ik dan ook echt wil doen is mijn eigen ultime pc in elkaar zetten en dit was dus echt een goede kans. Bij de pc die ik hieronder zelf samengesteld heb, heb ik gelet op:

- Dat hij ontzettend snel is, doordat er een GTX 970 in zit en een i5 met 3,9 Ghz turbo boost;
- Hij is zuinig, hij verbruikt weinig stroom, en de voeding is 80% brons gecertificeerd;
- Dat de onderdelen niet te warm worden;
- Het uiterlijk van de pc;
- De airflow.

Zodat ik uiteindelijk deze pc kan gebruiken om onder andere: video's te editten, zware games te draaien en dagelijks gebruik zoals internet en Word voor school.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jdzwxiZ.png

Ik wil deze pc dus winnen om zo mijn technologische vaardigheden te verbeteren en zo nog beter te worden met in dit geval pc's omdat dit mijn grootste hobby is en ik dit zo fascinerend vindt.

~ Pim Wassink

Saabliefhebber met hart voor techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot2nov
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 09:35
Wil al een tijdje een desktop kopen, maar dit is nog niet mogelijk geweest ivm. met geld. Aangezien ik een studie volg kost het tijd om geld te sparen voor een goede desktop waarbij je vloeiend kan gamen en waarbij alles wat je aan het doen bent lekker soepeltjes verloopt.

De laptop die ik nu gebruik(3 jaar oud) is het ook niet meer helemaal, lage fps en kan de meest recente AAA niet lekker draaien. Voor me studie moet ik in allerlei VM's en emulators laten draaien en dit kost een hoop tijd voordat het allemaal is opgestart en als het eenmaal draait dan gaat het gebruik hiervan stroef.

Het systeem kan een tijdje meegaan, want de processor hoef je niet snel te vervangen, indien nodig kan er extra ram worden toegevoegd en ook HDD's/SSD's en als een game niet in maximale instelling vloeiend kan worden gespeeld dan kunnen de instelling wel iets naar beneden, zodat de game weer lekker vloeiend draait.

Uiteraard wil ik graag Tweakers en Alternate bedanken voor deze mooie actie _/-\o_
Succes met de zoektocht naar de winnaar en mogen de beste winnen!

Hieronder staat mijn lijst met de kozen componenten binnen het opgestelde budget:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KrdStz3.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

Graag doe ik ook mee aan de actie!

Hier onder mijn systeem. Ik denk dat ik hier wel weer een tijdje mee vooruit kan.
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/ad1m5vf9p/alternate.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:59

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Als student zijnde al een tijdje op zoek naar een game pc :P dit vond ik wel een mooie actie om eens voor mezelf iets samen te stellen. Ben al een jaar aan het sparen maar de studie slurpt flink aan de rekening :P Ofcourse is dat het waard maar zo'n actie is dan natuurlijk een mooie meevaller mocht ik hem winnen. Werk nu alleen maar via een laptop wat ook niet altijd handig is.

Windows licentie heb ik al dus die laat ik buiten wegen :)
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Tweakers%20actie/pcconfig.png?w=AADsyf479suFcDXg7s_8Q5l73gfTuRbzEWp0xqJ_Np-eeg&dl=1&_subject_uid=43946907
Omdat ik zelf de foto slecht leesbaar vond heb ik ook een PDF erbij gedaan met de configuratie
PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Summ
  • Laatst online: 10-09 21:20
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/554a4f4d7e850/554a4f4d6d2f5-robin_groeneveld.jpg

Motivatie

Ik heb voor deze configuratie gekozen, omdat de krachtige GTX 970 videokaart i.c.m. de snelle Intel Core i5 4690, uitstekende game-prestaties weet neer te zetten.

Daarnaast beschikt het moederbord over de veelgeprezen ALC1150 audiochip van Realtek en Gigabit ethernet chip van Intel.

De semi-modulaire voeding van Cooler Master voorziet het systeem van meer dan voldoende stroom en biedt verbeterde luchtcirculatie en kabelmanagement t.o.v. een niet-modulaire voeding.

De kabels die overblijven zijn netjes weg te werken in de zeer betaalbare maar toch hoogwaardige behuizing van Corsair. Door het plexiglas raampje kan de gebruiker zijn onderdelen bewonderen.

Dankzij de vlotte, budget-vriendelijke SSD van Crucial is het systeem binnen luttele seconden opgestart en worden de laadtijden van games aanzienlijk verkort.

Het werkgeheugen bestaat uit 2 bankjes van 4 GB per stuk en draait op 1600 MHz met CL9-timings van Crucial, waardoor het systeem geen enkele moeite heeft met multi-tasking.

Al met al, een krachtige alles-kunner voor nog geen €999,-

Doel en reden waarom ik graag zou winnen

Ik heb dit systeem samengesteld met het doel om eindelijk gezellig en fatsoenlijk met m'n vrienden mee te kunnen gamen. Mijn laptop heeft namelijk de grootste moeite met GTA V, waardoor deze computer een ware verademing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestantt
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-08 06:20
Ik heb deze configuratie gekozen met extra veel werkgeheugen, een zeer snelle ssd, omdat ik op deze pc viruele machines wil gaan draaien. Daarnaast dient hij als recorder voor een keyboard om geluid op te nemen. Verder wil ik hem gebruiken voor office en internet toepassingen. Grafische kaart heb ik niet nodig omdat ik geen games speel. Ook heb ik gekozen voor een moederbord met usb 3.1, m.2 en sata express, zodat ik voorbereid ben op de toekomst met snelle aansluitingen en eventueel virtuele machines kan draaien via een usb stick met usb 3.1.

Afbeeldingslocatie: http://i1040.photobucket.com/albums/b409/klaaszwienen99/Schermopname%201_zps9vk5gklr.png

[ Voor 20% gewijzigd door prestantt op 07-05-2015 18:51 . Reden: Plaatje toegevoegd na veel moeite ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl ik dit schrijf, blaast de ventilator van mijn oude msi laptop een van zijn laatste adems uit. Na 7 trouwe jaren is mijn High end laptop nog maar een schaduw van zijn vroegere zelf. Onlangs vroeg hij zels of hij
'Daisy' voor me moest zingen.

Deze set-up is precies wat ik zoek. De hoge specs worden ondersteund door genoeg geheugen. Daarnaast heb ik op mijn studentenkamer relatief weinig ruimte. Daarom is mijn keuze gegaan voor een high-end mini-itx build.
Dit systeem geeft mij de mogelijkheden met hoge kwaliteit films te kunnen kijken en games te kunnen spelen.

Aan het begin verklapte ik het al een beetje, deze computer is gemaakt met een thema. Zelf ben ik een groot fan van klassieke films, zo ook 2001: a space odyssey. Deze computer wil ik, als ik hem zo winnen, verder willen aanpassen. Deze aanpassingen worden dan vooral gedaan aan de kast, zodat deze gaat lijken op HAL9000. De vlakke voorkant van de Aerocool kast verleend zich hier zeer goed voor. Met het plaatsen van een bol en rode ledlamp hoop ik het oog van HAL9000 te kunnen nabootsen.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn motivatie. Ik hoop dat ik hierdoor, samen met mijn build, gekozen word. Voor nu zal ik het maar met mijn oude vertrouwde laptop moeten doen.
Daisy, Daisy, give me your answer do. I'm half crazy all for the love of you. It won't be a stylish marriage, I can't afford a carriage. But you'll look sweet upon the seat of a bicycle built for two.

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/dbj0y5i8r/dat_possible_pc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ-Dutch
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 09:41
Het blije nieuws dat er bij ons een tweede kindje op komst is. Hierdoor moet ik wat praktischer de ruimte in huis indelen en de pc gaat daarom naar een kleiner bureau. Daarnaast gebruik ik mijn pc steeds meer voor fotobewerking en opslag. Een compactere (en stille) pc met een snelle cpu is dan ook erg welkom.

alternate pc builder

[ Voor 14% gewijzigd door CJ-Dutch op 06-05-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeastTechnician
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/fnqpaw.jpg

Altijd al een krachtige pc gewild om in alle grafische pracht en praal te kunnen gamen, helaas laat het budget van een student dat niet bepaald toe. Bij deze biedt Alternate mij een prachtige kans om eindelijk een dergelijke pc in bezit te kunnen krijgen.

Over de configuratie: gericht op prestaties en betrouwbaarheid/stabiliteit. De processor is unlocked vanwege de mogelijkheid tot nog meer prestaties dan direct uit de doos. De voeding is bewust gekozen vanwege de efficiëntie, aan het milieu moet immers ook gedacht worden. Vervolgens de behuizing, het is een ultieme kast met betrekking tot geluidsproductie in combinatie met koelprestaties en inbouwmogelijkheden.

Ik ga voor de winst!

[ Voor 9% gewijzigd door LeastTechnician op 06-05-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 14:07
Leuke actie :)

Als media PC, en voor niet al te zware spellen dit kleine zwarte kastje. Iets betere koeler op de CPU en een stille voeding zorgen vast voor een stil systeem. Het budget van 999,- niet overschreden om binnen het budget nog een game controller aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/qxwjrt.jpg

Dit kleine kastje zou hier erg goed uitkomen. De huidige vaste pc is overleden. De laptop red het wel om een simpel spelletje op TV te toveren maar een vaste snelle PC is natuurlijk meer dan welkom. Mijn vriendin en ik missen een beetje de game avonden. Heerlijk met de voetjes op de bank, onder een dekentje... romantisch een kaarsje aan iedereen overhoop rijden met GTA IV. Met het nieuwe kastje gaan we dan voor GTA V ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Bjorn77 op 06-05-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

De IDEALE Home Entertainment A.K.A. Thuis Bioscoop PC!

Basiscomponenten
CPU: AMD Athlon 5350: Enorm zuinig (max 25W!) met ingebouwde R3 GPU - meer dan voldoende voor films!
Mainboard: ASRock AM1B-ITX: zeer compact formaat en zuinig, met 4 SATA-600
aansluitingen, HDMI, 2 geheugen sloten en 5.1 Surround Sound mogelijkheid.
Geheugen: 1600MHz snelheid, als we dan toch de keuze hebben. Gekozen voor 8GB in totaal, meer dan voldoende. Daarnaast dient geheugen niet mooi te zijn, 't dient te functioneren. Modules met extra koelvinnen met een mooi geel kleurtje is niet noodzakelijk voor dit systeem. Goede ervaringen met Corsair.
Opslag: SSD van Samsung (zeer goede ervaringen mee), de 850 wel te verstaan. Zeer laag energieverbruik en 120GB is meer dan genoeg om mediasoftware (VLC/Plex) en het besturingssysteem te huisvesten.
Een 2TB 2,5inch (ontworpen voor PC’s; 15mm hoog) “Green” harddisk van Western Digital. Ook zeer laag energieverbruik van slechts 0,8W in idle. Ideaal als massaopslag.
Voeding: SPX, gezien de kleine kast. Modulair, zodat alleen de benodigde kabels aangesloten worden. Dit bespaart ruimte en komt de airflow ten goede. 450W is voddenzat!
Behuizing: Zo klein mogelijk! Deze kast van Cooltek heeft o.a. plaats voor één 3,5i óf 2x 2,5i - komt goed uit! Reeds een montageframe voor 2x 2,5i meegeleverd.

Overig
OS: Enkel in OEM vorm te verkrijgen bij Alternate. Geen probleem; ik koop zelf wel een Windows 8.1!
Netwerk: Wifi Dualband (met AC) van TP-Link. Een merk met de juiste prijs/kwaliteitverhouding.
Keyboard: Draadloos KB met ingebouwd touchpad van Logitech. En als extraatje verlichte toetsen, zodat ik de spatiebalk kan vinden als de horrorfilms me teveel worden ’s nachts :o

Feedback Alternate
CTRL+F werkt niet in Chrome.
Niet alle mogelijkheden zijn daadwerkelijk te kiezen.
Als je klikt op "alle", om alle resultaten weer te geven, worden er toch maximaal 500 items per pagina weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img537/5134/VddB4r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/marius.merchiers/tweakers.jpg

Zo dit is mijn configuratie. Ik heb denk ik wel er alles uitgeperst uit die 999 euro, het verschilt 21 cent!!
Ik heb geen rekening gehouden met de vezendkosten, dit was niet vermeld of dit moest meegerekend worden.
Ik wil graag een gaming pc maar ook eentje die eco/green oogt. Ik hou van de natuur en de kleur groen dus ik heb een mooie groene behuizing gevonden.
Verder heb ik een eco moederbord genomen en ook een grafische kaart met een groen tintje :)

Ik heb veel van MSI genomen, ik heb hier goede ervaringen mee. Het is niet gericht op overclocken of een SLI opstelling, hier ga ik me niet mee bezig houden. Ik hou van gamen maar ik doe dit voornamelijk op mijn ps3. Ik was al lang aan het denken om me naar de almighty pc master race te gaan voor te gamen maar ik heb dit nog nooit gedaan. Gaat tweakers me helpen om dit te realisteren en te overtuigen dat pc DE gaming machine is? Ik zou wel blijven gamen met een controller en de pc aansluiten aan de hdtv :)
Daarom dat ik niet ben gegaan voor de UBER grafische kaart want mijn tv is 'maar' 1080p dus veel videogeheugen en de snelste videokaart heb ik niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Cowboy_Henk op 06-05-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOTD
  • Laatst online: 10-06 13:02
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/5d8nq.jpg

Doel van mijn PC
Mijn ps4 in het stof laten bijten.

Het moederboard

MSI B85I Gaming een microATX moederboard. Ik heb gekozen voor een micro variant omdat de pc klein moet zijn. Net zoals bij de ps4 moet hij vrij onopvallend in een hoekje van de kamer kunnen staan.

Het geheugen

Crucial 8 GB DDR3-1600 verdeeld over 2 reepjes.

Bij dit geheugen krijg je veel waar voor je geld, de prijs(€59,90) die je betaald voor deze timings (9-9-9-24) is zeer redelijk.

De processor

Intel® Core™ i5-4460 Voor deze opstelling haalt deze processor de sweetspot. 3,2Ghz voor een schappelijk prijsje. Snel genoeg om de GPU van genoeg informatie te voorzien.

Opslag
Crucial BX100, 500 GB SSD Steeds vaker krijgen we te horen dat de oude 3,5 Inch HDD plaats maakt voor de nieuwere en snellere SSD. Welnu is het tijd geworden om die oude lompe hardeschijf uit het raam te gooien.

De videokaart

ASUS STRIX GTX960 Mijn doel was om een pc te maken die mijn ps4 kan verslaan. de gtx960 moet hiervoor in staat zijn. Veel games kunnen op Ultra/high gespeeld worden. Bij de nieuwere games zal ik toch met medium genoeg moeten nemen.

De voeding

Corsair CS450M Een vrij lichte voeding met maar 450Watt. De processor (84Watt) en de videokaart (120Watt) verbruiken samen maar 204Watt. Tel daarbij de andere componenten op en je hebt aan 450Watt meer dan genoeg. Verder heeft de voeding een Gold certificatie waardoor hij erg efficiënt is. Het kleine prijskaartje van €76,90 maakt het een goede voeding voor deze setup.

De behuizing

Aerocool Dead Silence Cube Black Edition Aerocool heeft naar mijn menig altijd erg mooie kasten. Deze microATX is er daar een van. Hij valt niet erg om maar als je goed kijkt zie je het strakke design van Aerocool.

[ Voor 30% gewijzigd door GOTD op 06-05-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is mijn ideale PC?
Een krachtige, en toekomstbestendige computer waarop zonder problemen kan gegamed worden. Dat is mijn ideale PC!

Wat zit er in?
De i5-k variant zorgt voor de nodige rekenkracht en is krachtig genoeg om de komende jaren door te komen, kiezen voor een unlocked variant
geeft nog het voordeel dat er later, als meer snelheid vereist is, de processor kan overklokt worden.

Nvidia gtx 960, krachtig, zuinig en goede prijs/kwaliteit. Heeft voldoende power om zelfs de laatste generatie games op full HD op (vaak hoogste) instellingen te spelen.

8GB Ram van corsair, goed merk, betrouwbaar, betaalbaar en 8GB is meer dan voldoende voor normaal gebruik en gaming.

550watt voeding van cooler master, goed aangeschreven en heeft zeer goede prijs/kwaliteit en genoeg vermogen om toekomstige uitbreidingen van stroom te voorzien

corsair obsidian 450d, kleine broer van de fameuze 900d, zeer goede pc behuizing op zowat alle vlakken: koeling, geluidsproductie, ...

samsung EVO ssd: als je een PC bouwt is een ssd een absolute must!

asus H97-Pro gamer, goed moederbord met alle nodige voorzieningen voor gamers en is ook geschikt om te overklokken

Waarom ik?
Mijn huidige PC bevat een i7 920 en crossfire 5670 met 4GB RAM. Gamen is op lage settings en de PC is nu zo'n 5 jaar oud dus deze is wel eens aan vervanging toe. Naast gamen en overklokken ben ik ook voor mijn studies veel met computers bezig. Ik hoop ooit zelf bij de grote hardwarefabricanten aan de slag te kunnen.

"Een nieuwe PC
om te gamen en sneller te werken
hier tegen zeg ik geen nee
zodat ik laadtijden kan inperken
kies mij en niemand anders
je maakt mij zeker blij (maar wel niet mijn tegenstanders)"

Een stevige game-PC kost natuurlijk geld dus deze prijs zou meer dan welkom zijn! :)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img538/5390/8YG2JA.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Voor mijn "Ideale PC" ging ik voor een gamecomputer, die ook gewoon voldoet aan de standaard eisen om een beetje normaal te kunnen browsen en wellicht een beetje video- en fotobewerking.

De meeste aandacht ging in deze build dan ook in de graphische kaart, een Asus R9 290. Daarna had was de CPU het belangrijkste, ik ging hierbij voor een Intel, wegens hun stabiele en krachtige performance - niet te missen in een ideale PC-, ik koos voor de Intel i5 4590. Een i5 is precies wat je nodigt heb voor een build als deze, een i7 is waarschijnlijk te overkill.

Daarna heeft deze PC-Build ook nog alles wat je eventueel nodig zou moeten hebben. Een goede SSD van 250GB voor al je programma's en/of games. Daarnaast zit er ook nog een 1TB HDD voor al je andere spullen (foto's/video's). Voor de rest zit er 8GB Ram in, ik zat te twijfelen voor 16GB maar voor gamen is 8GB ruim voldoende. Voor de CPU heb ik nog een aparte koeler gekozen, zodat je geen last zou hebben van lawaaierige stock-koelers die hun werk meestal niet altijd even goed verrichten.

Voor de behuizing ging ik voor een ruime atx-kast, eentje van Aerocool, die er ook nog een beetje cool uitziet. Ik was niet van plan veel te besteden aan een behuizing, omdat ik dan liever meer kon besteden aan een betere GPU. Als moederbord zit er een "standaard" ATX bordje van Gigabyte in, die prima voldoet aan alle eisen, maar opzich niet veel extraatjes heeft, wat eigenlijk ook niet nodig is.

Wat vinden jullie ervan?

Bij de build heb ik ook gelet op userreviews en online benchmarks (http://www.anandtech.com/bench/CPU/39)

Coole actie btw!

Mijn build:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y24ydS7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 18:01
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/fdwvlpv9x/Alternate_MRd_R.jpgWaarom deze en waarom ik. Eerst waarom deze: Ik heb deze PC samengesteld als een allround redelijk stille PC. Hij komt op m'n bureau, dus stil is handig. Ik werk er mee, libre office, mail ed. Maar kijk ook graag een filmpje of luister naar hoge kwaliteit geluid, vandaag de extra video ondersteuning en aanvullende geluidsapparatuur.

Dan waarom ik: De PC waarop ik nu werk is van mijn dochter (en die wil hem terug). En verder, omdat ik eigelijk best wel aardig ben.

[ Voor 8% gewijzigd door mrdr op 06-05-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontpickme
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 15:05
Mijn zus zit net in een scheiding waar ze niet schuldvrij uit komt, zij en haar 3 kinderen zouden lange tijd kunnen doen met een monster als dit, voor zowel school als een spelletje.

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/l6xffzop1/alternate_pc.png

[ Voor 10% gewijzigd door dontpickme op 06-05-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkViggo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-11-2022
Wat een leuke actie van Alternate / Tweakers!

Het doet mij dan ook met plezier terug denken aan mijn tienerjaren.

Na het behalen van mijn diploma van de middelbare school in 2007, mocht ik van mijn ouders een pc samenstellen voor onder de 999 euro. Ik vond het belangrijk om zoveel mogelijk power te verkrijgen voor wat mogelijk was. Na een tijdje op internet te hebben gezocht kwam ik op Alternate uit, waarbij ik mijn eigen PC kon samenstellen.

Uiteraard spendeerde ik uren om de juiste betaalbare configuratie te vinden en liet ik dit aan mijn vrienden zien voor opmerkingen .Uiteindelijk viel mijn keuze op een van de eerste quad cores: de Intel Q6660 met een 8800GTS van XFX, waar ik jaren plezier van heb kunnen beleven.

De pc staat er nog steeds en ik gebruik hem dagelijks, waarbij ik na al die jaren alleen de videokaart heb vervangen voor een AMD 6870 van XFX. En de RAM is uitgebreid van 2GB naar 4GB. Na de verloop van tijd begonnen beide videokaarten elke keer de bottleneck te vormen, vandaar dat ik deze keer de keuze heb gemaakt om hier totaal geen risico mee te nemen. De AMD R9 290x (8GB) van MSI is dan ook de sterkste kaart die ik in deze configuratie kwijt kon. En mocht de RAM de bottleneck gaan vormen, dan kan altijd 8GB RAM bijgeplaatst worden. De Intel i5-4460 zal voor mijn gevoel voorlopig geen problemen opleveren. Sinds het laatste jaar realiseer ik me dat het tijd begint te worden om de veel gebruikte pc te vervangen. Nu lijkt deze actie op het juiste moment te komen om de cirkel rond te maken!

Succes met de keuze, mij zouden jullie in ieder geval erg blij maken.

Gegroet,

Een trouwe Tweaker/Alternate fan.

Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w9/djoniej/Tweakers_zps06iagep9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gekozen voor een AMD gamepc / verwarming.

Door dat ik heb bespaard op de CPU en moederbord, heb ik toch wel het top punt van verwarming elementen in deze prachtige corsair case kunnen proppen zodat niet alleen alle games vloeiend spelen maar ook de game kamer in de winter lekker op temperatuur gehouden wordt, in de zomer moet ik dan maar wat af zien. ;)

mijn ideale pc bevat deze onderdelen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O3rP313.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komt Goed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 16:49
Eens niet een gamebak maar een stille en snelle werk pc. Voornamelijk voor mijn werk en occasioneel voor Lightroom. Keuze voor 1tb ssd heeft vooral met dat laatste te maken, door de jaren heen een flinke catalogus opgebouwd waar ik graag doorheen struin, nu staat deze op een klassieke hd, die dan telkens eerst moet opspinnen en dan pas lezen/laden wat even duurt... niet onoverkomelijk maar wel vervelend. Qua Lightroom zou je initieel denken aan een dikke i5 of i7 maar die vind ik momenteel nog veel te duur (ben amd prijzen gewend) + dat de simulatiesoftware die ik voor mijn werk draai nog steeds maar 1 core ziet en dus baat heeft bij veel Mhz'en. Vandaar dat de Anniversary Edition G3258 pentium me wel een goeie optie lijkt, met zijn unlocked multiplier en een flinke luchtkoeler kan deze flinke overclocks hebben en dat voor een relatief bescheiden prijs (van een beetje tweaken zijn we natuurlijk niet vies). Gemiddeld doe ik 6 jaar met mijn vaste pc waarbij deze halfweg wat wordt geüpgraded. Daarom de keuze voor een degelijk moederbord waar in de toekomst nog ram bij kan, eventueel een grafische kaart en zeker een snellere cpu (als de prijzen ervan wat gedaald zijn). Momenteel werk ik nog met een wat oudere amd cpu, welke het nog prima doet, ook qua Lightroom snelheid maar dus wat achterblijft in single threaded speed. Met een dual core G3258 á ± 4Mhz schat ik dat ik niet veel aan Lightroom snelheid moet inleveren ten opzicht van mijn huidig phenom x4 maar er wel flink op vooruit ga qua single threaded speed voor mijn simulatiewerk. Verder vind ik een stille en zuinig (idle) pc belangrijk vandaar de keuze voor low voltage ram, 80+ voeding (bij lage belasting) en een stille no nonsens kast ...

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~spb15610/volvo/AlternateHebbe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deezR
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-09 14:40
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Og31MWv.png

Dit is mijn build, voor een mooie gaming PC

Heb wel een upgrade nodig O-)

[ Voor 5% gewijzigd door deezR op 07-05-2015 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:33
Alternate/Tweakers Nachtbraak build

Deadlines, wie kent ze niet...
Van tevoren denken dat je alles ruim op tijd klaar hebt voor de oplevering, maar uiteindelijk sluipen er altijd weer dingen binnen die nog gedaan moeten worden.
Vooral tijdens (nachtelijke) rendersessies van videomateriaal word ik er iedere keer weer aan herinnerd dat mijn huidige PC al weer wat jaartjes oud is (en mijn koffiemok herinnert mij eraan dat de deadline steeds dichterbij komt). Vaak moeten er op het laatste moment nog veranderingen worden doorgevoerd en wordt het materiaal meerdere malen gerenderd en geëxporteerd.

Met het staren naar een renderbalk kom ik de nacht wel door maar het zou fijn zijn als het allemaal wat sneller zou gaan. Met kortere rendertijden kunnen er nog een paar uurtjes slaap gepakt worden voordat de epische tocht richting het schoolcomplex weer ondernomen kan worden.

Naast al het gestress van school mag er natuurlijk ook ontspannen worden.
Het kunnen spelen van de meer recentere games op fatsoenlijke settings is dan een fijne toevoeging.
Om dit alles te realiseren heb ik gekozen voor een I7 4970K. De 400mhz hoger geklokte cores dan de "standaard" I7 4970 komen ook bij het renderen goed van pas.
Een R9 280X van MSI neemt het grafische (game) werk op zich en door de toevoeging van OpenCL ondersteuning in Adobe software kan deze kaart ook hier meehelpen d.m.v. hardwareversnelling. Een 128GB SSD zorgt ervoor dat de PC snel gebruiksklaar is (zodat ik geeneens tijd heb om een bakje koffie te halen).
Verder een 650 watt voeding voor de power, een Z97 moederbord die -evenals de processor- overklokken ondersteund en 8GB RAM.
En... last but not least: een cardreader voor het gemakkelijk overzetten van beeldmateriaal van camera naar PC.

Dit alles verpakt in een strakke behuizing inclusief riant kijkraam.

Alternate / Tweakers nachtbraker

[ Voor 15% gewijzigd door AdmiralSnipe op 15-05-2015 17:19 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmaker
  • Laatst online: 13-06 14:19
Hi Tweakers/Alternate,

Na vele jaren op een Q6600 zitten gamen (en dus DDR2 geheugen....) dacht ik dat ik wel toe was aan vervanging. Helaas gaat niet alles vanzelfsprekend natuurlijk en heb ik eindelijk wat geld vrij kunnen maken om vervolgens opgelicht te worden via Tweakers V&A. Misschien dat het op deze manier lukt om mijn pc te vervangen voor een flinke upgrade :)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2cisrk.png

[ Voor 5% gewijzigd door Roflmaker op 08-05-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy_d_27
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-07 17:07
Omdat de tool niet echt handig werkt maar knippen/plakken.
Een leuke pc waar ook nog mee te gamen is. Ideaal voor mij

1 x MSI GTX 960 GAMING 2G, grafische kaart JDXN0A01 € 217,90*
1 x Intel® Core™ i5-4670, 3,4 GHz (3,8 GHz Turbo Boost) 1150 processor HW5I15 € 247,90*
1 x Antec Antec VP700P, 700 Watt voeding TN7AC4 € 64,90*
1 x Aerocool Dead Silence Cube Black Edition, behuizing TQXRD000 € 79,90*
1 x ASUS DRW-24F1ST, DVD-brander CEBA61 € 19,99*
1 x Samsung 850 EVO, 120 GB SSD IMHM4I € 74,90*
1 x ASRock B85M Pro4, socket 1150 moederbord GWIR09 € 68,90*
1 x Western Digital Red, 2 TB harde schijf AFBW94 € 104,90*
1 x GeIL 16 GB DDR3-1600 Kit, geheugen IEIF87JF € 117,90*
Totaal Prijs € 997,19*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-07 19:36
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/6xq1a834f/Screenshot_2015_05_07_12_42_01.jpg

Als eerste wil ik laten weten dat ik het erg jammer vind dat je in de PC-builder niet alle upgrade kits kan gebruiken, terwijl deze kits ook uitermate geschikt zijn voor een nieuwe build, want je hebt gelijk een groot deel van je setup en bespaart ook nog eens een paar tientjes. Ik heb voor deze configuratie zonder extra grafische kaart gekozen omdat ik niet game en ook geen andere zware video/foto bewerkingen uitvoer. Wat ik wel doe met een PC zo krachtig als deze is Android ROM's bouwen. Dit vraagt veel kracht op mijn huidige laptop duurt een build 5 uur minimaal :( , met deze PC zou dat op ongeveer 15 minuten komen :). Daarnaast werk ik ook aan mijn eigen Linux Distro en doe ik af en toe nog een klein project. Het is nu denk ik wel duidleijk dat mijn laptop: Acer Aspire E1-531 zwaar is overbelast. Er is geen OS nodig omdat ik altijd Linux draai. Ik heb een normale HDD gekozen vanwege de lage prijs en veel opslag (nodig voor android builds). Ook zit er een SSD bij voor Linux en programma's, 16 GB RAM met hoge doorvoersnelheid en een moederbord met veel mooie functies en uitbreid mogelijkheden. De behuizing moet er voor mij zo egaal mogelijk uitzien en ik vond daarnaast USB 3 een must, de behuizing heeft daarnaast al 3 fans. De PSU is berekend met een online tool (Alternate zou dit misschien nog toe kunnen voegen) en is volledig modulair. Ook vond ik een DVD drive niet nodig angezien alles digitaal is en ze alleen maar veel geluid maken. Er staat geen RAM en SSD bij, maar deze zitten al in de upgrade kit van het moederbord. Als ik win dan zal ik mooie ROM's maken voor mijn smartphone (Moto G 2014) en zal ik mijn PC ook uitlenen aan anderen die dan via SSH hun ROM's kunnen bouwen op mijn PC.

[ Voor 59% gewijzigd door gregor160300 op 08-05-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exaltric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 09:14
Ik heb gekozen voor AMD, zodat ik voor de overige basis componenten iets luxer kon kiezen. Wat ik heb samengesteld is een simpel systeem met goede graphics zodat ik deze aan mijn vriendin kan doneren en wij samen weer op het (online) oorlogspad kunnen gaan. Wegens haar oude systeem kan ze de huidige games niet vlot spelen en daar klaagt ze over :|

Met andere woorden, als we winnen dan Steam, Origin enzo installeren en dan zijn wij de komende weekenden niet beschikbaar voor bezoek :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/fbgbqu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 08:22
Heb zelf nog een prima systeem staan met een i7 en dikke videokaart om alles games te spellen. Maar ik game zelf nooit meer druk bezig met mijn ict bedrijf En heb dus geen dikke videokaart etc meer nodig.

De bedoeling is dus mijn oude systeem aan goede vriend van mij te schenken, deze heeft een groot gezin en helaas geen budget voor een goed game systeem. En met mijn oude systeem kunnen ze weer lekker volop gamen, farming simulator, dirt 3, gta v en nog vele andere. Dit is dan ook de voornaamste reden om aan deze actie mee te doen, natuurlijk doe ik ook mee omdat ik een Tweaker ben en graag weer een nieuwer en sneller systeem wil ;)

De nieuwe onderdelen heb ik gekozen omdat deze compatibel zijn met een hackintosh systeem. Bedoeling is wel dualboot met Windows omdat ik hier meerendeel toch wel in werk. Waarom een core i7 ? Doe redelijk veel foto/video en muziek opname, En hier was mijn oude i7 2600k ook heel geschikt voor. En omdat ik geen dikke gpu meer nodig heb, kon ik dat weer in een betere cpu steken.

Verder heb ik gekozen voor 16GB ram geheugen omdat ik veel applicaties naast elkaar heb openstaan.
De 750 watt voeding is meer dan voldoende maar mocht ik in de toekomst weer eens willen gamen dan kan ik er zo een dikke gpu bij in prikken. De ssd is niet de snelste, maar deze wissel ik om, neem zelf mijn oude 840 evo terug en mijn maat krijgt dan de nieuwe crucial ssd erin. De kast heb ik gekozen omdat ik deze kast nu ook heb en deze bevalt mij meer dan prima i.v.m de ruimte om alles mooi in te bouwen en alle kabels weg te werken.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2rygfo4.png

And as final touch god created the Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Mijn samengestelde systeem.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmannien/other/systeem_actie_tweakers.jpg

De specs van dit systeem heb ik gebaseerd op de 'recommended specs' van GTA V. De essentiële game-onderdelen hebben iets meer aandacht gehad dan zaken zoals behuizing. Ik heb GTA IV met héél veel plezier gespeeld en sindsdien eigenlijk geen ander spel meer zo leuk gevonden. Daarom zou ik ook zo graag GTA V willen gaan spelen al gaat dat op mijn huidige machine niet.

Helaas moet ik momenteel qua financien kiezen tussen mijn gezin of een upgrade voor GTA V.
Die keuze is natuurlijk snel gemaakt en ook daarom dus mijn deelname aan deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:51
Bij deze mijn droom pc: Mooi, klein, stil maar toch krachtig.
SSD voor snel booten van Windows
Klein maar stille kast met dito koeling.
Videokaart moet minimaal Full HD aankunnen.
i5 is snel genoeg voor het denkwerk.
8GB lijkt mij ook ruim voldoende, en is natuurlijk makkelijk uit te breiden.

Ik wil hier de laatste games op spelen, videobewerken en natuurlijk tweakers mee bezoeken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bBBoAfL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHVTTR
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-08 11:14
Deze Layout zou super zijn voor mijn werk! Als AV vormgever kan ik dan eindelijk mijn oude workstation aan de kant doen en weer wat vaart in al het edit werk gooien!

Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/1znq0lc/8

https://www.shvttr.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs240
  • Laatst online: 08-09 14:01
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xPtakLH.png

Toffe actie tweakers!

Zelf heb ik vorig jaar al een mooie pc in elkaar gezet, daarom zou ik deze graag voor mijn neefje willen bouwen.

Zijn naam is Darius, hij is 12 jaar en speelt graag Minecraft en garry's mod. Hij zit op speciaal onderwijs en wordt voornamelijk thuis geschoold en zit daarom veel op de computer. Hij gebruikt momenteel de oude HP computer van zijn moeder met een AMD dual core en een onbekende integrated radeon HD videochip.

Hij is niet beter gewend dan minecraft spelen op 20 fps dus als hij bij mij komt kijkt hij altijd zijn ogen uit. Graag zou ik hem hiermee willen verrassen dat we deze samen kunnen bouwen.

Nogmaals bedankt!

Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woerdenaar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 13:25
Deze pc heb ik samengesteld zodat ik klaar ben voor de toekomst. Deze heeft alle mogelijkheden om nog uitgebreid te worden. Voorlopig nog mijn R9 290 erin en dan knallen! :)
Afbeeldingslocatie: http://martijnvliet.besaba.com/pc.png

[ Voor 86% gewijzigd door Woerdenaar op 07-05-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:20
Dit is mijn config.
Na jaren lang OsX gebruikt te hebben wil ik toch weer wat gaan gamen.
Gamen op OsX is toch niet zo ideaal daarom opzoek naar een nieuwe pc.

pc config

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Vriendin 2 jaar geleden een MacBook air "aangesmeerd" in de veronderstelling dat het slechts voor wat social media activiteiten en tekstverwerking gebruikt zou gaan worden. Nu moet ze echter voor haar studie enkele zware applicaties draaien als vectorworks, grote bestanden bewerken in illustrator/photoshop. Gevolg: tot in de late uurtjes zuchten en ergeren omdat haar laptop voor de zoveelste keer vast loopt.

Het arme studentje is nu aan het sparen voor een PC... en omdat ik me schuldig voel betaal ik ook een deel mee.
Nu is zij binnenkort jarig en hoe kan ik haar beter verrassen dan met een beest van een PC, mogelijk gemaakt door Tweakers & Alternate. :D

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2w3dmio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Martini
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-01 06:52
Mijn ideale setup in onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7VK6Nn2.jpg

Mijn toelichting: Sinds iets meer dan een jaar ben ik getrouwd en woon ik samen met mijn vrouw. Sinds ons samenwonen zijn we er beide achtergekomen dat gamen al een hele tijd een verborgen hobby van haar is geweest. Helaas heb ik echter niet de mogelijkheden om voor haar een gamecomputer samen te stellen en zit ze vast aan een zwaar verouderde dualcore pc met ddr2 geheugen, om nog maar te zwijgen over de grafische kaart. We spelen samen enkele spellen die deze pc nog kan draaien, (minecraft) maar spellen als star citizen zouden we fantastisch vinden om in de toekomst samen te kunnen spelen. Daarom is een upgrade echt noodzakelijk

Dus, zodat ons huwelijk de komende jaren goed stand kan houden doe ik met deze actie een roep om hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 13:02
Hieronder mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cuUPfAkgOAER4PX6BoryJyUQ/full.jpg

Motivatie:
Ik ben recentelijk gaan samenwonen, en had altijd een mooi groot bureau waar gemakkelijk een full tower onder/naast/boven pastte. Deze heb ik helaas door ruimtegebruik moeten laten varen en moet nu een bureau delen met mijn vriendin (die OOK een gamePC heeft). We hebben nu allebij een micro-ATX kast, maar hebben nog erg last van ruimtegebrek.

De PC die ik heb samengesteld heeft één van de kleinste kasten die er maar zijn, maar geeft toch ruimte aan een krachtige game PC. Deze PC is de upgrade waardoor ik na 2 jaar weer een betere PC heb dan mijn vriendin (Zij heeft 2 jaar geleden een nieuwe gekocht, en benut elke poging in te wrijven dat de nieuwste spellen er bij haar beter uitzien en vloeiender werken).

Daarnaast kan ik dan gemakkelijker mijn PC kwijt, zodat we comfortabeler samen kunnen gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Laatst online: 07-09 14:18
Alternate

Tijdens mijn laatste build moest ik een beetje budgeteren inverband met mijn huwelijk en het samen wonen van mij en mijn vrouw.
Ik ben een gamer hierom had ik allereerst geen overclocking bord en CPU gekocht. Nu met deze actie kan ik een soortgelijke configuratie winnen, maar dan doe ik het ook gelijk goed met een overclock bord en CPU. Een mooi bordje van MSI in het zwart/ wit met een AIO waterkoelertje, geheugen met led lampjes, videokaart met backplate in een mooie behuizing van Corsair met een groot raam erin om dit alles te kunnen bewonderen. Kan ik weer mooi glimmen op LAN parties.

De oude computer gaat natuurlijk naar mijn vrouw zodat zij ook eindelijk weer fatsoenlijk the Sims 3 kan spelen zonder dat ze mij achter de computer weg hoeft te trappen. Zij blij ik blij, wij blij. Huwelijk gered door Tweakers en Alternate.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskonijntje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 17:07
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Is1W878a420/VUtHutt0KRI/AAAAAAAAD3w/tf0my_U5GJM/w662-h606-no/2015-05-07%2B13_00_49-ALTERNATE%2B-%2Bd%25C3%25A9%2Bonline%2Bcomputer%2Ben%2Belektronica%2Bspecialist%2521.jpg

Hopelijk kan ik dankzij deze schitterende actie mijn ultieme Muziek/Gaming PC mee creeëren.
Ik heb gekozen dus voor voornamelijk stille componenten.

Deze onderdelen met mijn reeds bestaande pc onderdelen zullen me echt in hogere sferen brengen!

Alvast bedankt Alternate/Tweakers!
En "succes" aan de andere deelnemers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Deze pc is voor mij een statement dat gamen voor iedereen is.

Ik heb -denk ik- een voor velen hier herkenbaar parcours afgelegd als eighties kind.

Begonnen met een 286, en zot gamen met diskettes. Formula One... Topper! Dan een multimedia upgrade. CD-Rom, Soundblaster en HDD! Lucasarts games grijs gespeeld zoals DoT en Full Throttle. Op naar de AMD K6 revolutie. Quake2 via ISDN en op LAN-party’s. Dan een 3DFX Voodoo² erin geknald. Wauw!

Gamen was mijn leven en studies waren bijkomstige blok-sprints. Samen met mijn vriendin in de WoW valstrik gelopen terwijl we ook nog volop aan het afstuderen waren. En toen begon het...
Werken betekende enkele uren game tijd minder per week. Gaan samenwonen en een huishouden deed er meteen enkele uren per dag af. Dan een huis kopen en verbouwen. Budget en tijd weg.
En dan, BAM, een kind. Financiën: nul. Prioriteit: slaap.

Maar het ergste? Een avondje voetbal of café skippen om wat lekker Skyrim te spelen en je wordt raar bekeken. Argumenten dat een game PC weggegooid geld is. Een citruspers met iPod dock niet? En een iPad gelijkstellen aan een game PC doet mijn superieure PC-Gamer bloed koken.

Waarom deze build? Door de nakende release datum van kind twee is de man cave opgedoekt en de woman cave is een joint cave geworden. Mevrouw werkt vaak van thuis dus krijg ik het hoekje, en mijn ouwe bak uit 2008 is te groot en te lawaaierig als ze werkt. Klein, stil en competent is what I need.

En die USB stick? Die is voor mijn vrouw omdat ze al jaren moet omgaan met mijn tirades over meer game tijd en budget. Ze kan hem dan vol zetten met foto's en filmpjes van dafz0r 2.0 en 3.0 zodat ik niets mis tijdens het gamen.

Alternate Wedstrijd Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongeregistreerd
  • Laatst online: 31-03 19:59
Afbeeldingslocatie: http://350.synology.me/Build.jpg

Lekker compact en stylisch, met genoeg umphf om een beetje te gamen, video editen of 3D designen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:16
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/358w6k4.png

Mijn ideale systeem en krap binnen budget.
Keuzes zijn allen gebaseerd op een zo'n effectief mogelijk gamesysteem.

Reden om voor dit systeem te kiezen is omdat het in de buurt komt van mijn eigen systeem.
Ik zou het systeem aan een vriend van me geven om weer samen te kunnen gamen.
Hij is zonder werk komen te zitten en heeft z'n game systeem moeten verkopen.
we go way back (20jr+) en hadden nog steeds veel contact, mede door het samen gamen.
Face 2 face zagen we elkaar minder doordat hij in A'dam woont en ik in Groningen.

Ik zou dit systeem dus aan hem geven om weer gezellig Wow, CoD, hots ed te kunnen spelen en tegelijkertijd bijpraten over de belangrijke zaken in het leven :)

PS.
Ik realiseer me dat de opslag ruimte beperkt is.
Maar iedereen heeft tegenwoordig externe opslag capaciteit en programma's als steam maken het makkelijk om games te verwijderen en opnieuw installeren.
Dus bewust gekozen om te besparen op een HDD

[ Voor 14% gewijzigd door Lynx op 07-05-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hieronder staat mijn ultieme configuratie O+
  • Zowel NAS-server als mediaplayer!
  • Door functiecombinaties energiezuinig!
  • Geluidsarm!
  • Esthetische mini-toren _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-dhlt602MkH8/VUtAHLZx9aI/AAAAAAAADbk/eYinyEoNTb0/w631-h797-no/samenstelling.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylios
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mijn huidige pc stamt uit 2009, en is helaas niet krachtig genoeg meer om de laatste games en software te laten draaien.
Graag zou ik willen upgraden naar een nieuwe computer zodat ik weer kan genieten van game avonden met vrienden, maar ook om er foto's en video's mee te bewerken. Natuurlijk moet deze computer ook geschikt zijn voor het nodige programmeerwerk (voor studie, maar ook voor hobbyprojecten).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hi7Zzt8.png
Ik heb gekozen voor een overklokbare Intel i5 processor voor de beste prestaties samen met de Nvidia videokaart.
Voor de meeste games is de hyperthreading van de i7 overbodig, en is daarom gekozen voor een i5.
Als videokaart koos ik de EVGA GTX 960. Nvidia vooral vanwege NVIFR en NVENC (ook bekend als Shadowplay), om zonder te veel impact op je performance schermopnames te maken of te livestreamen, en CUDA voor het renderen van beeldmateriaal.
Als opslag heb ik gekozen van de 500 GB BX100 SSD van Crucial. Met 500 GB is er genoeg ruimte voor het besturingssysteem, wat foto en videoediting software en een paar games.
Voor het werkgeheugen koos ik voor twee stickjes van 4 GB DDR3-1600 RAM van Crucial voor een totaal van 8 GB. Hierdoor blijven er nog twee slots over om later nog eens twee stickjes geheugen bij te prikken.
Uiteraard ontbreken een overklokbaar moederbord, een voeding die het hele geheel van prik voorziet en een behuizing niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Xylios op 08-05-2015 07:30 . Reden: Imgur host/verwoording ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moehaha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-08 14:37
Afbeeldingslocatie: http://www.pds-site.com/images/screenshot_1.jpg

Dit systeems zou 3 systemen moeten gaan overnemen. Misschien 2 maar dat ligt aan het stroom verbruik als hij Idle draait. Deze unit zou heel erg goed uitkomen om een aantal apparaten te vervangen die rond mijn TV verspreid staan. Namelijk een NAS, een OUYA en een Mediaplayer (i know, dat ik dat allemaal met de OUYA kan doen, maar probeer je vriendin het allemaal maar eens uit te leggen.....)

Nu een systeem die simpelweg de mogelijkheid biedt voor Hyperspin, KODI en datamanagement. En eindelijk van die vervloekte TV smart apps af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rulelove
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-12-2018
laastex

Ondertussen ben ik het aantal edits kwijt lol ik probeerde te verhullen dat ik een noob ben, missie niet geslaagd

Hoi ik ben een game enthousiast en ik gebruikte tweakers.net vooral om info in te winnen als ik weer eens een onderdeel nodig had om mijn asus p5k nog wat meer te boosten om te kunnen blijven gamen, een nieuwe pc bouwen stond altijd op de planning maar het kwam er gewoon nooit van.
Nadat ik eind 2009 het H1N1 virus had opgelopen kreeg ik allerlei gezondheidsklachten, mijn immuunsysteem was ontregeld ik kreeg continue infecties en uiteindelijk een abces in mijn rechter arm.
Na 3 jaar van meerdere operaties veel medicatie en revalidatie ging ik vrolijk weer verder met mijn leven en probeerde de draad weer op te pakken en vond een baantje als manusje-van-alles bij een bedrijf, dit werd uiteindelijk niks ik kreeg in ieder geval geen vast contract en na 3 maanden hoorde ik niks meer.
In die 3 jaar was mijn pc en het internet mijn hele wereld omdat ik toen gewoon niet zo mobiel was, en natuurlijk net als ik geen werk meer heb en kan vinden gaat deze stuk ;w , moederbord is gewoon overleden, vol goede moed ben ik begonnen met het samen stelen van een budget pc die goed te upgraden is met behulp van deze site.
En toen zag ik deze wedstrijd voorbij komen en dit is nou mijn droom PC een degelijk game monstertje kijkt me met ruimte voor upgrades en uitbreiding en netjes binnen het budget qua prijs-kwaliteit lijkt mij het een solide set . Hopelijk is dit mijn laatste edit 8)7 , mijn motivatie om te winnen lijkt me duidelijk ;) na meer als 5 jaar pech kan ik wel eens een keertje een meevallertje gebruiken.

Iedereen veel succes en bedankt voor het lezen.

[ Voor 121% gewijzigd door Rulelove op 16-05-2015 15:05 . Reden: Pelling voutjees verwijdert + Build verbeterd (MMO freak dus GPU intense) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:32
alternate/tweakers actie

waarom deze pc. tot op dit moment heb ik zelf altijd een AMD pc gekocht omdat deze eigenlijk altijd goedkoper zijn in aanschaf ik geef dan meestal liever iets meer uit aan een videokaart dan een cpu+moederbord ook omdat ik zelf het idee heb dat de verschillen tussen amd en intel niet zo groot zijn. Echter zou ik ook wel eens willen ervaren als een Intel cpu echt een meerwaarde is in games en in dagelijks gebruik. daarom heb ik bij deze setup gekozen voor een intel i5.
aangezien ik ook al op het AMD platform groot fan ben van de MSI moederborden ben ik met de intel cpu wel bij mijn vertrouwde moederbord leverancier gebleven.

deze pc zal ik dus ook gaan gebruiken voor games en mijn dagelijkse werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:14
Per juli komen mijn schoonzus en haar dochter voor onbepaalde tijd bij ons inwonen (two and a half men, maar dan net anders :)). Daardoor word ik verstoten uit mijn studeerkamer man cave.

Dat betekent ook dat mijn computer tijdens hun verblijf een andere locatie moet krijgen en aangezien vrouwlief niet zit te wachten op dat bakbeest in de kamer heb ik een kleine, stille pc samengesteld die in de woonkamer kan staan terwijl het bakbeest het echte werk doet in de meterkast. Steam Streamen aan en HuJuh kan fijn gamen in de woonkamer zonder dat de vier (vrouw, dochter, schoonzus en nichtje) dames in huis daar last van hebben. Tja... als enige man moet je toch je territorium een beetje verdedigen :)

Mijn eigen ervaring met Seasonic is dat het super stille voedingen zijn. Datzelfde geldt voor de Mugen 4.

Een zuinige WD Green en een snelle SSD moeten ervoor zorgen dat ik nog met enig fatsoen foto's kan opslaan (een kindje groeit hard, maar je fotocollectie daardoor nog harder!) en eventueel wat kan bewerken.

De Intel HD4600 in de CPU is krachtig genoeg om het beeld van Steam weer te geven, maar zelf een spel draaien, dat is een brug te ver.

Deze PC zou een prettige pleister zijn op de wond in mijn privacy wanneer mijn schoonzus bij ons intrekt _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dVJLiJth.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:26
Een krachtige bak op een lekker klein moederbord (goed voor de airflow er omheen).
Mijn petekind is pas 7 jaar oud geworden, hij is gek op lego en ik zou hem graag deze PC kado doen zodat hij met Minecraft aan de gang kan, uiteraard naast de educatieve waarde van het systeem

Bij de videokaart een setje gratis ERG goede games, die pik ik dan lekker van hem, is hij veel te jong voor :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LI2s6nh.png

[ Voor 37% gewijzigd door KilljoyNL op 07-05-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmeandmyself
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-10-2024
Mijn huidige PC is ca. 8 jaar oud, met alleen een ssd en videokaart upgrade komt deze nog net mee, maar begint nu op framerate de strijd te verliezen. Tijd voor iets nieuws!

Als eerste uitgangspunt voor deze PC, wil ik snelheid voor gamen. Daarnaast moet het ook allround gebruikt kunnen worden, VMs op draaie, betrouwbaar genoeg zijn om een aantal jaren mee te gaan, en flexibel genoeg om later nog wat aan te tweaken.

Omdat onder de €999 euro te blijven moeten er initieel wel concessies gedaan worden; overclocken, opslagruimte, en geluid demping. De kwaliteit blijft wel in orde.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/0ch1bg8m8p24w2h/alternate.PNG?dl=1

Moederbord : Gigabyte g1.sniper.B6 – ruim bord, Intel LAN Phy voor stabiliteit en goede drivers, voldoende USB 3, prima geluid-chip, 4 geheugenslots voor uitbreiding.

Processor : beste prijs prestatie op het moment, deze dikke i5 is een prima keus. Hier kies ik voor meer geheugen over een i7. Stock cooler is prima om mee te beginnen.

Videokaart: Gigabyte Nvidia 970. Snelste dat in budget past, en een mooie prijs voor een standaard al overclockte Nvidia kaart. De Nv970 is een forse stap omhoog van de Nv960, en met tweemaal zoveel geheugen kan ik hiermee lang vooruit.

Voeding: Eenvoudige voeding omdat het geen overclock systeem wordt, maar wel met 80Plus en kabelmanagement om van de rommel in de PC af te zijn dat de luchtstroom verstoort.

Werkgeheugen: Meer is beter dan sneller, vooral voor de VMs. Daarom 16Gb geheugen van Geil.

SSD: Dit is wel een verplicht nummer, minimaal 120Gb voor OS en een paar van je favoriete games. Eis is minimaal lezen en schrijven > 500Mb/s

Harddisk: Omdat je niet ver komt met alleen 120Gb, toch nog een betrouwbare Toshiba harddisk van 1Tb en 7200rpm.

Kast : nette kast met usb3 en audio makkelijk bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:02
Wat en leuke actie! Ik ben al maanden aan het uitkijken naar een nieuw systeem, maar iedere keer komt het er maar niet van. Het nadeel van een eigen huis is dat er altijd wel iets stuk gaat dat vervangen moet worden... Hiermee zou mijn game-plezier de komende vakantie periode aangenaam verrijkt kunnen worden. Daarnaast zou een nieuw systeem ook welkom zijn voor het nodige hobby werk, zoals een virtueel netwerk lab of videobewerking.

Mijn nieuwe game PC moet compact en licht van gewicht zijn zodat ik hem mee kan nemen naar lanparties of in de woonkamer aan de TV kan aansluiten. Uiteraard is voor dat laatste een hoge "WAF" vereist. Ik heb daarom voor onderstaande samenstelling gekozen. Een degelijke game PC die vooral zeer compact is. Ik heb gekozen voor A-merken zoals Asus en Corsair omdat eigen ervaring leer dat dit soort producten toch echt langer meegaat en ook de drivers prima op orde zijn. SSD is tegenwoordig niet meer weg te denken, dus die hoort er zeker ook in. Een optische drive heb ik achterwege gelaten aangezien installatie van OS uitstekend via een USB stick mogelijk is en de installatie van games tegenwoordig via de diverse online platformen mogelijk is.

De samenstelling:

Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans_vthek
  • Laatst online: 17-09 11:22
Hallo tweakers!!
Ik heb net als alle andere mijn ideale systeem voor max €999 samengesteld. Ik heb mijn keuze gebaseerd op een paar dingen.

- Prijs
- Kleur
- Prestatie
- Uitbreidingsmogelijkheden

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/25f546f.jpg

De prijs is duidelijk, je hebt een budget van €999 en daar moet je het mee doen.

De kleur was ook niet heel moeilijk. Ik heb gekozen voor zwart en wit zodat ik er zelf RGB LED-strips in kan doen die, samen met de andere LED-strips in mijn kamer, van kleur kunnen veranderen. Op die manier kun je letterlijk met 1 druk op de knop je hele systeem er anders uit laten zien.

Over de prestatie en uitbreidingsmogelijkheden heb ik toch wat langer nagedacht.
Ik moest in mijn budget de standaard componenten stoppen, en toch ruimte overlaten voor eventuele uitbreiding. Hierdoor heb ik mijn HDD opgeofferd om zo meer geld over te houden voor het moederbord en de PSU. Hierdoor heb ik een moederbord die geschikt is voor overclocken en nog ruimte over heeft voor RAM en SLI.

Uiteraard is dit systeem gebouwd om te kunnen gamen, maar dat is niet het enige waarvoor ik het wil gebruiken. Ik ben iemand die zich graag inzet voor goede doelen en loop dan ook af en toe mee met collectes of doe vrijwilligerswerk. Maar wat kan ik dan doen voor het goede doel met dit systeem?

Ik wil, op de momenten dat ik het zelf niet gebruik, dit systeem laten meewerken aan het “folding@home” programma. Op die manier kan mijn pc berekeningen uitvoeren voor onderzoek op bepaalde ziektes die normaal door supercomputers gedaan moeten worden.

Ik heb niet meer genoeg woorden over om het allemaal uit te leggen dus ik hoop dat u op de volgende link klikt om te zien wat ik bedoel.

Dankuwel voor uw aandacht.

https://folding.stanford.edu/

[ Voor 1% gewijzigd door Frans_vthek op 07-05-2015 15:47 . Reden: Afbeelding werkte niet :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p5rnrIG.jpg

Mijn keuze is op deze configuratie gevallen omdat ik een computer nodig heb voor mijn studie en af en toe gamen om te ontstressen van al het gestudeer. Ik heb ook veel oude foto's en video's die ik bewerk en nu ook gelijk kan bewerken.

Mijn oude computer geef ik aan mijn dochter die daarop schoolwerkstukken kan maken.
Ze begint nu op een leeftijd van een computer te komen.

Dan heb ik mijn studie materiaal, foto's en video's veilig en kan zij oefenen op een oudere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 08:12
In voorbereiding om de steam machine rage. Een pc die makkelijk verplaatsbaar is, ergens subtiel uit het zich kan gezet worden, niet te veel geluid maakt en toch meer dan genoeg kracht heeft. Klaar voor de toekomst.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GzpOCwOZiTDuFputRUz0WLXX/medium.png

[ Voor 14% gewijzigd door Bavardia op 07-05-2015 16:07 ]

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bezoek Tweakers regelmatig en elke keer als ik mooie nieuwe hardware voorbij zie komen word ik een beetje jaloers, omdat ik ze niet kan betalen. Ook bij het lezen van game reviews doet het pijn om te zien dat mijn huidige computer de meeste spellen niet eens op zeer lage settings en resoluties kan spelen, hoewel ik graag game. Deze actie was dus een uitkomst om mooie games te kunnen spelen en Tweakers te kunnen bezoeken zonder jaloers te worden door al die mooie hardware.

Ik heb een mooie PC samengesteld met een Core i5, een goede GPU, een SSD van 256 GB, dus alle onderdelen die in een PC van duizend euro horen. De pc zal ook gebruikt worden serieus werk te doen dus het is fijn als hij bij lage belasting niet al te luid is, dat is immers slecht voor de concentratie, daarom heb ik een stille koeler gekozen, een GPU die zijn ventilators onder lage temperaturen uitzet en een behuizing die geluid dempt hoewel hij niet slecht koelt. Al met al een een snelle niet al te lawaaiige PC.

Ik hoop dat ik deze actie win dan kan ik Tweakers' game reviews lezen zonder jaloers te worden en zo niet dan feliciteer ik de winnaar :) . Hoe dan ook, dit is mijn configuratie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hgxuc4P.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:33
Nadat ik een aantal jaar aan heb lopen frotten met een laptop, is het nu echt tijd voor een ouderwetse nieuwerwetse desktop. De beruchte laptop in kwestie was constant zo warm dat ik geen vingerafdrukken meer over heb. Wat volgens sommigen op dit forum privacywise als voordeel zou kunnen worden beschouwd.

Nu deze prachtige kans zich voordoet en ik eindelijk het einde van mijn Lawrence of Arabia laptopperiode kan afsluiten, heb ik mij ook aan een desktop bouwen gewaagd.
Ik voelde me weer als een kind zo blij. De laatste keer dat ik een dergelijke desktop samenstelde was met mijn vader, toen ik 13 jaar oud was. Ik snapte bijzonder weinig van alles wat er in ging, maar ik vond het grandioos, want toen waren desktops al een bijzondere verschijning.
Tegenwoordig ben ik nog geen computerfreak ook al snap ik de meeste dingen wel. Deze PC zou ik dus graag willen winnen, om als verloren zoon terug te kunnen keren tussen de echte computermannen. Ik weet dat wij als Nederlanders van verloren zonen houden, dus ik zie de tranen al verschijnen bij de mensen.

Deze desktop is van alle gemakken voorzien. Koeling voor de warme intieme momenten, een processor waar NASA de vingers bij aflikt en een harde schijf zo hard als graniet. Dan de behuizing, oh de behuizing. Een vinexwijk is er niets bij. Daarnaast een top videokaart, zodat ik eindelijk eens gamen in de 21e eeuw.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LrhlA6T.png?1

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Laatst online: 19:46
Hierbij mijn samengestelde pc.

Een paar jaar terug heb ik een basis-gaming-pc gehad, maar ik dacht dat ik voor mijn studie een laptop nodig zou hebben. Aangezien deze ondertussen al is afgeschreven, vind ik het wel weer tijd voor een mooie desktop!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/30c2kwz.jpg

Leuke grafische kaart, goeie processor erbij, 16 GB RAM, SSD en HDD. Lijkt me prima pc'tje zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:51
Tijdens de raids met de Tweakers guild waar ik de raid lead ben ik helaas de eerste die bij drukke fights met veel effects weg valt vanwege de crappy GFX in mijn laptop. Met dit nieuwe systeem kan ik weer voorop gaan in de strijd.

Daarnaast dien ik ook rekening houden met de WAF-Factor waar het systeem klein en handbaar moet zijn en niet opvallend in onze woonruimte. Mijn vriendin heeft een hekel aan de grote towers met toeters en bellen.

Dit systeem combineert “the best of both worlds” voor mij. Een kleine kast waarin een een high-end grafische kaart past, een zeer snelle intel i5 processor met 16GB geheugen. Daarnaast een SSD wat zorgt dat alles snel opstart.

Wat wil een mens nog meer en dat alles voor nog geen €999

Afbeeldingslocatie: http://i1028.photobucket.com/albums/y349/Jan-Willem_Bouritius/Alternate_zpsyy1fqkif.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcoenen
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-07 20:39
Nou eerst maar een stukje over mezelf.
Ben een jongen van 18 jaar oud en studeer Applicatieontwikkelaar MBO Niveau 4.
Na school werk ik bij een internetbureau waar ik help bij de ontwikkeling van nieuwe websites. Zelf game ik relatief veel, maar ben ook in mijn vrije tijd bezig met programmeren en het uitzoeken van nieuwe dingen. Een tijdje terug samen met wat vrienden voor het eerst een pc in elkaar gezet en vorige week een nieuwe videokaart bij iemand erin gezet. Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond om te doen en het me geweldig lijkt om zelf mijn eigen pc in elkaar te zetten. Ik ga dan natuurlijk wel voor een systeem dat uitgebreid kan worden, dit is ook wel te zien in mijn moederbord keuze. Deze heb ik voor de duidelijk niet gekozen omdat er "Gaming" in de naam staat maar vanwege de 3 PCIe sloten en de 4 ram sloten :) . Een i5 lijkt mij snel genoeg om de meeste games te kunnen draaien samen met de 8gb ram. Een ssd voor de opstart snelheid, 120gb lijkt weinig maar ik kan hiermee wel even mee uit de voeten. De MSI GTX 970 heb ik gekozen omdat ik bij vrienden heb gezien dat deze prachtige beelden kan voortbrengen, en fijn om render tijden te verkorten bij programma's zoals Cinema 4D en Unity (Ben ook wel een beetje een MSI Fanboy :P ). Hieronder dan mijn configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://watvoorsaus.nl/joris/tweakers_alternate_pc.png

Nog even een direct link naar de afbeelding ;) :
http://watvoorsaus.nl/joris/tweakers_alternate_pc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 18:28
Hieronder mijn ontwerp voor de meest ideale gamepc voor maximaal 999 euro.

Het kiezen van de juiste componenten die ook nog binnen het budget moeten passen was niet moeilijk via de Alternate PC-Builder. Doordat deze tool in de gaten houdt of de gekozen componenten bij elkaar passen kan je zonder uitgebreide technische kennis een goed system samenstellen.

Er is gekozen voor een snelle I5-4590 processor zonder extra overklok mogelijkheden zodat er ook geen duur moederbord nodig is.
Het moederbord B85M-ITX van ASRock bevat met een gigabit netwerkaansluiting, PCI-E 3.0 slot en een goede audiochip alles wat voor een gamepc nodig is.
8GB werkgeheugen is meer dan voldoende voor de huidige games en omdat er niet wordt overgeklokt is standaard geheugen prima bruikbaar.
De keuze voor een GTX970 videokaart geeft dit systeem meer dan voldoende gaming power terwijl ook de warmteproduktie beperkt blijft waardoor geen grote kast en veel koeling nodig is.
De SSD is een must om Windows snel te kunnen starten en de games soepel te draaien.
De behuizing is strak en niet te duur en er is ook nog een DVD unit opgenomen om ook de oudere games te kunnen installeren.
De gekozen Coolermaster voeding en behuizing zijn strak en zakelijk en zeer betaalbaar.

Dit gamesysteem heb ik ontworpen als gamebak voor mijn zoon van 9 en met deze brute gamepc kan hij de komende jaren lekker gamen.
Hij speelt graag Warthunder en racegames en wil dolgraag samen met pa een keer kunnen "multiplayeren".
Daarnaast lijkt het mij ook een zeer leuke ervaring om dit systeem samen op te bouwen!

Game pc

[ Voor 147% gewijzigd door Leader98 op 15-05-2015 11:23 . Reden: Toelichting toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-r_f5_F_Um18/VUtytd4BhvI/AAAAAAAAA18/BU3VtznFXzs/w810-h899-no/img.jpg

Iedereen weet dat gamen tof is. Gamen met meerdere mensen is ook erg tof. Slepen met een enorme vrachtlading aan apparatuur om dat te doen is helaas niet zo tof... Daarom is voor mij het ideale systeem dan ook compact en draagbaar. Helaas is mijn hudige systeem dat niet. Tot grote ergernis van mijn vriendin, die idere keer naast een halve stofzuiger plaats moet nemen, om vervolgens het volume van de muziek twee tandjes hoger te moeten zetten om die zelfs nog maar te kunnen horen. De extra stromen warme lucht, kortom, zijn wel goed voor het volume van het haar, maar iets minder bevorderlijk voor het humeur.

Een nieuw systeem zou voor mijn vriendin beter zijn, maar ook mezelf! Met enige reglemaat spreken we met een groepje vrienden af om gezellig een weekend bij elkaar te zitten, om ons vol te proppen met pizza, haribo-banaantjes, energydrank en andere zooi die er waarschijnlijk voor zorgt dat we allemaal wat minder oud worden. En te gamen, natuurlijk, laten we dat ook niet vergeten! Een van ons heeft een complete server mee. Een bakbeest, voorzien van niet minder dan 3(!) voedingen! Een tweede zweert er bij om zijn 42” TV mee te nemen. Dat laat alleen voor de rest nogal weinig ruimte over om de apparatuur neer te zetten...

Daarom (en omdat het iedere keer zes trappen op slepen van mijn huidige systeem nogal snel gaat vervelen...) zou het handig zijn om een nieuw systeem te hebben. Een wereld zou voor me open gaan! Alles in één keer mee kunnen nemen, denk je eens in! Plaats hebben om je toetsenbord EN muis neer te kunnen zetten! Klein, draagbaar en toch genoeg ballen hebben om wat te kunnen draaien!

Ja, een nieuw systeem zou ZEER welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:49
Klikkerdeklik

Totaalwaarde is € 994,47

Om de voorwaarden te volgen en een out-of-the-box machine in elkaar moet kunnen zetten (dus met monitor, OS en invoerapparatuur) wordt het een beetje spelen met de elementen.

De uitdaging is dan ook om met de middelen (1000 euries) een zo leuk mogelijke machine te kunnen bouwen. Of het de meest ideale is, kan ik niet aangeven, maar deze bak zou ik graag onder mijn bureau willen plaatsen.

Succes met jureren!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hh0nCVPjNRQ6rCFpsfeODNhS/thumb.jpg

Alternate

[ Voor 14% gewijzigd door Jan_C op 07-05-2015 17:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Voor mijn droom pc heb ik een pc samengesteld om wreed mee over te klokken, wellicht ga ik nog eens een record vestigen. Uiteraard ga ik dan verslag doen van de resultaten in het oc topic, mocht ik zo gelukkig zijn deze prijs te winnen ;-)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DSJ2yGRvnx6okZm5jknZ2YBD/full.png

[ Voor 122% gewijzigd door Madrox op 14-05-2015 15:22 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-08 13:40
Leuke actie.

Maak zelf vaker gebruik van de Pc-Builder van Alternate. In combinatie met de Best Buy Guide van Tweakers prima te gebruiken. Ook nu weer een mooi systeem in elkaar kunnen zetten die mijn verouderde systeem kan vervangen. Kan ik er de komende jaren weer eventjes tegen aan!

Heb eerder een systeem laten assembleren bij Alternate maar deze stamt inmiddels alweer uit 2009. Altijd een prima systeem geweest maar ben inmiddels wel weer aan wat nieuws toe. Hieronder dus mijn droom PC. Ben zelf altijd al een fan geweest van MSI in combinatie met AMD :) Verder heb ik gekozen voor een SSD voor de snelle opstart en wellicht een aantal games. Daarnaast een 2TB HDD voor de rest van mijn software. 16 GB geheugen (met vooruitzicht op de toekomst) en een Sharkoon kast met mooie blauwe verlichting.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e4vfhHK.png?1

[ Voor 44% gewijzigd door Destrux op 07-05-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalking1
  • Laatst online: 14-08 14:53
Hallo,

Grappig om altijd te zien hoeveel reacties hier uit komen. Ik kan wel het e.e.a. verzinnen als reden waarom ik als winnaar geselecteerd moet worden maar die er niet :P Het enige dat ik wel kan vertellen is dat ik nooit een high end pc heb gehad en altijd game op mijn laptop... Een pc als deze zou een super grote stap zijn om eindelijk eens soepel te kunnen gamen.

Een fijne avond allemaal.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/68b1bc6cebd37a5de2dcd7ef10edbd02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art-X
  • Laatst online: 14-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.mjartworkx.com/wp-content/uploads/2015/05/pc_config.jpg

Ik wilde eigenlijk een zeer bescheiden PC'tje samenstellen omdat alles voor mij een upgrade is. Tijdens het samenstellen had ik maar een ding in gedachten, en dat is dat ik wel graag een ssd en mooie videokaart erin zou kunnen hebben. Gaandeweg zag ik in de PC-builder steeds mooiere dingen waardoor het toch ietsiepietsie duurder werd dan gepland (kuch). Als ik deze machine nu zou bestellen zou ik hem na het vertellen aan mijn vrouw waarschijnlijk nooit in het echt gaan zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomehobo
  • Laatst online: 08:25
Zie onderstaande image voor mijn build.

Zoals misschien opvalt zijn de kleurencombinaties van de hardware ongeveer hetzelfde.
Dit omdat ik graag een PC wil hebben die niet alleen goed presteert, maar er ook goed uit ziet :)
Zowel van binnen als van buiten komen er blauw, zwart en witte kleuren naar boven.
Dit maakt deze PC, in my opinion, een mooi plaatje om naar te kijken.

Ik zou deze PC graag willen omdat ik nu opgescheept zit met een outdated laptop.
Deze laptop kan geen normale games draaien, wat mij terugbrengt naar het spelen op consoles.
Ook is de rekenkracht van deze laptop niet bepaald optimaal, waardoor ik graag een upgrade wil.
VM's runnen, programmeren e.d. is op deze laptop vrijwel uitgesloten.

Onderstaande build zou voor mij dus perfect zijn.
Er zit een redelijk krachtige grafische kaart in en er is genoeg opslag aanwezig.
Ook zou hij in theorie behoorlijk snel moeten werken.
De PC zal in geval van winnen gebruikt worden voor gaming, photo/video editing en virtualising.

Mocht het zo zijn dat ik deze build win, zal ik een blog maken waarin ik de PC in elkaar zet, met natuurlijk foto's erbij, en een korte review over de resultaten :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2elefpf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2nof82.jpg

Aangezien ik veel met videobewerking doe (zowel professioneel als hobby als voor een non-profit organisatie) heb ik me daarop gericht.

Snelle processor met multithreading is daarvoor belangrijk, net als stabiel werkgeheugen. De geselecteerde G.Skill RAM is speciaal compatibel met videobewerkingssoftware. Grafische kaart helpt ook, al is die ondergeschikt aan de processor, dus uitgebreider dan deze is overkill. SSD spreekt vanzelf, niet te klein om tijdens het editen te kunnen renderen, maar alle grote videobestanden ontkom je er niet aan om extern te hebben dus groter is niet nodig.
Stabiele voeding ook handig, deze heeft 80+ Gold, zeer goede kwaliteit dus.
Behuizing, niet heel belangrijk voor dit doeleinde, maar beetje stoer uiterlijk is altijd leuk.

Over een half jaartje hopen we ons eigen ontworpen huis te kunnen betrekken, dus zou natuurlijk helemaal leuk zijn om dat gelijk met een nieuwe pc te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlenndeJong
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 21:25
Hierbij mijn inzending. Mijn huidige PC is inmiddels alweer bijna 7 jaar oud en begint nu echt traag te worden. Zelfs het maken van sommige berekeningen in Excel kan hij niet meer helemaal goed aan evenals het openen van een groot aantal tabbladen tegelijk. Dit zorg soms voor redelijk wat frustratie, helemaal wanneer ik aan mijn scriptie bezig ben. Nu was ik al aan het kijken naar een vervangende PC die weer een aantal jaren mee kan, toen jullie actie voorbij kwam. Deze heb ik dus samengesteld. Het extra budget heb ik vooral gestopt in veel meer werkgeheugen en een veel snellere CPU. Zodat ik met deze configuratie irritatieloos al mijn berekeningen maken voor mijn afstudeerscriptie. :) Windows 7 64-Bit heb ik liever dan Windows 8 dus deze heb ik er om die reden niet bij gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/sssqwchuf/Alternate.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedt
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-07 15:26
Ik moet even met twee woorden beginnen;
GEWELDIGE ACTIE

ik vind het echt heel leuk dat jullie dit doen, het zou natuurlijk nog veel leuker zijn als ik win :P .
ik zou deze pc héél graag willen, omdat mijn laptop die ik nu gebruik echt bagger is. Ik zou hem dan willen gaan gebruiken voor gamen, schoolwerk en alle andere dagelijkse (computer) activiteiten.

Het opstarten van een f-16 is echt niks vergeleken met mijn laptop.
Ik hoor ook allemaal getik ( :? ) als iemand weet hoe ik dat op kan lossen dan zou dat heel fijn zijn maar daar kom ik in een ander topic wel op terug. Ik dacht dat geweren al veel herrie maakten maar mijn laptop overtreft echt alles, dus daarom gebruik ik hem het liefst eigenlijk ook niet meer.
Kort samengevat WWII is niks vergeleken met mijn laptop. ;)

Maar even terug naar dat fantastische ding(die ik hopelijk krijg). Jullie zouden niet alleen mij er heel blij meemaken, maar ook mijn familie zijn ze eindelijk van die herrie verlost ;)
Ik heb voor deze samenstelling gekozen, omdat ik denk dat het de juiste voor mij is en nog wel een tijdje mee vooruit kan. Ik heb die muis er bij gedaan, omdat ik merk dat het veel fijner werkt met een goede muis.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2cwvsqh.jpg

ik ben nu al verliefd op dit beest <3 *;

[ Voor 6% gewijzigd door goedt op 17-05-2015 22:13 . Reden: nieuwe config ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze actie is voor mij een grote kans om mee te gamen met mijn vrienden. Een aantal jaar terug ben ik, voor studie enzovoort, overgestapt naar een laptop. Zodoende kan ik niet meegamen, terwijl er best wel wat uurtjes ingestoken worden binnen mijn sociale netwerk. Daarom ben ik momenteel ook actief als drankjesbrenger op avonden dat er een LAN-party wordt georganiseerd. Leuk he?

Hieronder zal ik mijn keuze voor de gekozen onderdelen toelichten:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/9grmitwqv/Tweakers_computer.jpg

Ik heb gekozen voor een tweetal MSI GTX 960 grafische kaarten. Dit omdat 1 960 niet voldoet (naar mijn mening) en 2 960's beter draaien dan 1 970. Er moest hiervoor wel gesneden worden in overige. Zoals de behuizing, zelf ben ik fan van Fractal Design maar deze kwamen (kijkende naar het overige budget) niet overeen met de grootte van het moederbord. Daardoor is er gekozen voor een Cooler Master die ook meer een gamers uiterlijk heeft (vind ik mooi). Ook kan bij deze behuizing van binnen de bedrading netjes weggewerkt worden (vind ik ook mooi). Dat ik voor een SSD heb gekozen, spreekt voor zich. Een snel goed werkend opslaggeheugen is een vereiste! En daarnaast is 250 GB voor mij voldoende (in eerste instantie). Het moederbord was nog een dingetje, deze moest namelijk wel 2 Nvidia kaarten ondersteunen. Na lang zoeken is het me gelukt deze te vinden, de GIGABYTE GA-Z97X-Gaming 3, zoals in de afbeelding te zien is. Al met al denk ik een zeer goede PC samengesteld te hebben voor een totaal bedrag van 989,39 + 4,95 verzendkosten = 994,34.

Toffe actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Allereerst, wat een heerlijke actie weer!

Mijn vriendin en ik zijn kortgeleden verhuisd naar een appartementje en zij heeft aardig wat concessies gedaan met betrekking tot haar gamesysteem zodat we meer geld beschikbaar zouden hebben voor de verhuizing en dergelijke. Nu eenmaal verhuisd en een klein maandje verder zijn mijn handen flink aan het jeuken om weer nieuwe hardware te kopen, het was zo een gewoonte dat ik gewoon last heb van afkickverschijnselen 8)7 Omdat mijn vriendin haar systeem heeft opgeofferd zou het natuurlijk geweldig zijn als ik haar weer een perfect systeem zou kunnen geven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dyOxTmS.jpg

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:14
Leuke actie! Ik hoop dat ik dit mini-ITX systeem win. Sinds ik GTA V heb aangeschaft is mijn vriendin ook fan van gamen. Over een paar maanden wordt ons nieuwe huisje opgeleverd: ik hoop dat we dan samen op de bank mogen genieten van elkaar, ons nieuwe huisje, GTA V en ons compacte game/home-systeem :> O+

Hieronder mijn droom-PC:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/NiTyrc2m.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VJf5mEsCxYmm3XeSDReTXr2M/full.jpg

Ik heb genoeg pc's, dus geef ik deze weg! Ik kies drie personen, die het niet breed hebben en die laat ik lekker strootje trekken. Om te bepalen wie eerst mag beginnen, word een kaart getrokken uit een dek speelkaarten. Uiteraard word er een vermakelijke tweakblog geschreven. Uiteraard mag een beschrijving van het bouwproces en een foto van de uiteindelijk winnaar, niet ontbreken.
Een strootje trekken van €999,-. 't zweet zal hun dan waarschijnlijk wel in de schoenen staan. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Lip op 07-05-2015 23:14 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApolloCV
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-04-2023
Configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/ye7yuplnh/config.png

Motivatie:
Met dit systeem zou ik eindelijk vaarwel kunnen zeggen van Windows XP en de nieuwere games kunnen spelen. Om het ultieme systeem te maken ontbreken er nog wel enkele dingen zoals een nieuwe monitor en NAS, maar dat kan nadien altijd nog worden toegevoegd.

Edit: afbeelding gefixed (grootte)

[ Voor 96% gewijzigd door ApolloCV op 08-05-2015 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucvz49
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Dit systeem is perfect voor mij omdat ik battlefield 4 op minimaal 60FPS wil gaan spelen. De gtx970 moet dit zonder moeite kunnen, ook krijg je bij aanschaf van de gtx970 de witcher er gratis bij. En dat verkoopt zichzelf al als je naar paar jaar weer zin hebt om te gaan gamen :) . Verder is 500GB ruim genoeg omdat een NAS koppelen kinderspel is.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/23sugt2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faasvriend
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2021
Afbeeldingslocatie: http://faasvriend.nl/pcbuildtweakers_alternate.png

Dit is mijn ideale pc build voor €997,38.

Zoals je ziet koop ik een heel goede videokaart, dit vindt ik belangrijk omdat ik dan alle moderne games makkelijk op een hoge fps kan runnen.
Ik kies een AMD processor omdat ik Intel te duur vind, en met AMD kan je een even goede processor hebben voor minder geld.
In tegenstelling tot sommige mensen kies ik ervoor om ook een dvd-brander op te nemen in mijn build, dit is omdat veel games nog op dvd-rom verkrijgbaar zijn en ik heb nog veel dvd-rom games liggen, verder is het zo makkelijker om een OS te installeren.
Ik heb een SSD én een HDD gekozen, dit is zodat ik mijn OS op de SSD kan zetten en zo een snellere opstartijd en zo heb, maar ik heb ook veel opslag nodig, omdat ik YouTube video's maak. Daarom dus ook een 2TB HDD.
Ik kies het ASRock moederbord omdat ik dan genoeg ruimte heb om mijn huidige 16GB RAM uit te breiden, ook zitten genoeg USB poorten op, dit vindt ik erg belangrijk zodat ik al mijn randapparatuur aan kan sluiten. Het moederbord heeft ook CrossFire ondersteuning zodat ik meerdere videokaarten kan gebruiken.

Ik zou deze pc heel graag willen winnen, omdat ik dan na jaren sparen eindelijk een echte game PC kan bemachtigen, en omdat ik er niets aan uit hoef te geven heb ik nog geld over om randapparatuur en verdere uitbreidingen te kopen. En als ik niet win dan heb ik in ieder geval wel een handige tool terwijl ik verder spaar ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 10:26
mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://www.stefanvanraaij.com/downloads/AlternateBuildHTCvFinal.png
[
Motivatie:
ik hoop wat beters uit mijn oude pc te voorschijn te toveren dan onderstaande: gamen/films/internetten in de woonkamer, alles kan gedeeld en getoond worden in de woonkamer. en waarom veel woorden gebruiken als alles in een smiley uitte drukken is. ->

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#

**                   **
            ***                 #                  ***

[ Voor 3% gewijzigd door stean op 07-05-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35
Ik ben student en startende ondernemer en heb nog een krachtige PC nodig om CAD applicaties zoals SolidWorks op te draaien. Mijn laptop is vooral met het zwaardere werk gewoon niet genoeg.

Met SolidWorks heb je vooral veel aan een zeer krachtige processor vandaar mijn keuze voor de Xeon® Processor E3-1276. Een krachtige video kaart heb ik niet nodig wel eentje die drivers heeft ondersteunend voor SolidWorks. Vandaar de keuze voor de Quadro. Veel opslag ruimte heb ik ook niet nodig dus daarom een kleine maar zeer snelle SSD. Moederbord bied nog uitbreidt mogelijkheden wat betreft het geheugen al hoop ik met 16GB voorlopig een eind te komen.

Verder heb ik niet veel ruimte op mijn studentenkamer en heb ik daarom gekozen voor een klein systeem.

Het zou geweldig zijn als ik dit systeem zou winnen als arme student en startende ondernemer!

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2sbpfu9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedrus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07-2023
Motivatie:
Geloof het of niet, het is niet voor mij. Mijn vader van 87 (!!) is nog heel bedreven in het computergebruik. Zo speelt hij nog regelmatig een game (probeer dit eens voor te stellen) en is hij verder afhankelijk van de pc voor allerlei zaken. Echter is zijn huidige desktop wat verouderd en draait het Vista... Tijd voor een complete make-over dus! Gunnen jullie ons daarom deze make-over?

Toegegeven, ik trakteer mezelf op de videokaart O-) , maar daarbij draag ik mijn eigen videokaart over, die overigens nog probleemloos hedendaagse games kan draaien.

Motivatie componenten:
Een AMD setup leek me het meest gepast, omdat naar mijn mening dit meer waar voor je geld oplevert en er moet competitie voor Intel/Nvidia blijven. Daarom de CPU en moederbord (en mijn AMD videokaart).
SSD is fijn om snel op te starten en alles, maar mijn vader zal ook wat capaciteit voor de toekomst moeten hebben, dus daarom een 500 GB SSD.
Voeding en werkgeheugen hoeven niet bijzonder te zijn, als het maar een tijdje meegaat.
Waarschijnlijk maakt het mijn vader niks uit hoe de kast eruit ziet, maar misschien vindt hij een kleurtje toch wel leuk en deze maakt toekomstige aanpassingen ook gemakkelijk.

Screenshot (klik):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wRkrNhY.png

Ik zou graag mijn vader weer als een kind zo blij maken met een gloednieuwe, soepel werkende desktop én fatsoenlijk besturingssysteem. Gunnen jullie hem dit ook? :)

[ Voor 39% gewijzigd door Piedrus op 08-05-2015 17:56 . Reden: Screenshot zichtbaar maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:41
Gisteren een grote aankondiging, vandaag al een nieuwe PC samengesteld!

Laat ik even de context schetsen. Bijna drie jaar geleden lanceerde Palmer Luckey de Oculus Rift via een succesvolle Kickstarter-campagne. De revival van virtual reality, en wat voor één. Een technologisch hoogstaande “skibril” die toelaat om de spelwereld in te kruipen, en er vrij in rond te kijken. Dit concept sprak me enorm aan, en sindsdien heb ik me er helemaal in verdiept. Als liefhebber van realistische games en simulaties (racen, vliegen…) ben ik enorm enthousiast over het potentieel. Ondertussen kwam de Devkit 2 (DK2) uit en kijk ik samen met heel wat andere gamers halsreikend uit naar de lancering van het toestel. Die komt stilaan dichterbij, want gisteren werd aangekondigd dat de consumentenversie begin 2016 te koop zal zijn!

Voor een goede ervaring in VR is heel wat computerkracht nodig: er worden twee beelden berekend (linker en rechteroog), met elk een breed blikveld op de spelwereld (een FOV van meer dan 100 graden) en dat aan minumum 90 beelden per seconde. Je PC zou voor minder “achterover vallen”—en dat deed die van mij ook soms... Om mijn DK2 bij te benen schiet mijn huidige PC gewoonweg wat te kort, vandaar deze nieuwe samenstelling.

De Best Buy Guide van Tweakers diende als leidraad voor deze computer. Als processor is de Intel Core i5-4590 zeer geschikt (sneller zou overkill zijn). Die wordt gecombineerd met een degelijk moederbord van MSI, een kwalitatatief goede voeding, en een stille case (we horen graag alleen de audio uit de spelwereld). Daarnaast is de grafische kaart natuurlijk essentieel. Het merendeel van het budget gaat daarom naar de GTX970. Daarnaast kiezen we voor 8GB RAM (meer dan voldoende voor de nieuwste games) en een klassieke harde schijf. Een SSD zal moeten wachten voor een latere update :)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/dionos/tweakers_wedstrijd_nieuwe_pc/pc_samenstelling.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn uber config PC.

Deze PC is bedoeld om te starten met een game review youtube channel. En maakt het mogelijk games te spelen en capturen op max resolutie en graphic settings, zodat de games in volle glorie te zien zijn op youtube, en alle PS4 en xbone eigenaars te laten janken van jaloezie. En dus fantastisch laat zien waarom de PC nog steeds keus is van de echte game connaisseur is anno 2015.

Zat nog te twijfelen om 1 TB in te wisselen en een kleine SSD voor een SLI config met 2xGTX960 in SLI mode. Maar opslag voor video is nodig, en met 1 top videokaart houd ik config iets simpeler, en hopelijk iets noise en stroom vriendelijker.
Voor de rest spreekt de config voor zich.

https://drive.google.com/...Ca0hjM28/view?usp=sharing

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 17:12
Dit is naar mijn idee het beste wat er gebrouwen kan worden voor minder dan €1000,-.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/61beff9ecf1530c2b35a12b18111f3c5.png

Aanschouw de ultieme pc gemaakt met een combinatie van CoolerMaster, Crucial en MSI!

Ik ben programmeur, gamer en moet voor school en werk veel op de computer werken. Ook ga ik weleens naar LAN-parties. Ik ben daarom ook begonnen met de makkelijk draagbare behuizing, de Trooper.
Ik heb geprobeerd een pc te maken die nog lang mee kan gaan en makkelijk uitbreidbaar is.

De i5 is simpelweg voor het geld een enorm goede processor. 2 x 8 GB RAM is op het moment ruim genoeg en de beste prijs/kwaliteit. Als dit ooit niet meer genoeg is, zal ik toch over moeten stappen op DDR4.

De videokaart is voor nu een hele goeie, en over een paar jaar een stuk goedkoper. Dan kan ik er 1 bijkopen en in SLI draaien, ook met uitbreidbaarheid in het achterhoofd. De Crucial SSD's vallen onder de beste en snelste, en zijn ook een enorme aanrader voor gamen.

Met het zwart/rode thema is niet alleen een effectieve machine, maar ook een stukje eye-candy gemaakt en naar mijn idee, de beste pc voor 1000,-.

Hiermee hoop ik kans te maken op het winnen van de wedstrijd, en een enorm cool cadeau te krijgen voor mijn verjaardag, die binnenkort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Inleiding:

Voor een speciaal project met speedy-conzales-reviewer Foritain, zou ik mijn huidige pc moeten upgraden. Momenteel ben ik in het bezit van een Asrock Mini-PC waar geen videokaart in kan (de IGP van de i5 wordt hiervoor gebruikt). Het upgraden van het systeem is niet mogelijk, ik zal voor dit project dan ook een geheel nieuwe pc moeten aanschaffen.

Het project:
De aanleiding van het project is gebaseerd op onze passie voor reviews. Onze toekomstige review zal iets worden dat nog nooit eerder is vertoond in Nederland. Een review over een product/dienst, waarbij we beide uit onze comfort-zone zullen stappen. Het bijzondere van dit project is dat we er samen aan werken vanaf 2 verschillende locaties. Hemelsbreed liggen onze woningen op ongeveer 110km van elkaar af.

Taken van de pc:
De pc zal naast simpele taken ook intensievere taken uitvoeren zoals: het draaien van virtuele machines en de nieuwste games afspelen. Het systeem moet zo klein en stil mogelijk zijn, zodat ik deze op mijn bureau kan laten staan. Tevens wil ik een systeem die niet veel verbruikt bij kantoor werkzaamheden.

Resultaat:
Mijn build is voor een groot gedeelte gebaseerd op componenten die "toevallig" door Foritain zijn gereviewd. Zoals met alles in mijn leven, heb ik rekening gehouden met een goede prijs-/kwaliteit verhouding. De onderdelen zijn de snelste in z'n prijsklasse, hebben veel cache en eventueel een lage latency. Ik heb rekening gehouden met de garantieperiode en dat is zo veel mogelijk; 2 jaar tot levenslang. Ten slotte heb ik een externe dvd-brander toegevoegd in het geval dat mijn netwerkdrivers niet direct worden herkend.

Als ik het geluk heb om dit systeem te winnen, dan kan ik de samenwerking met Foritain eerder uitvoeren dan we momenteel op onze roadmap hebben staan. _/-\o_ O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/2015/05/Alternate-build.png

[ Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 18-05-2015 22:45 . Reden: Motivatie aangepast ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hierbij doe ik ook een gooi met een build voor een software developer. Op dit moment draai ik alles op laptop met een AMD E450 APU (dual core op 1.6 Ghz) met een 250 GB SSD. Het complilen van de code duurt daardoor behoorlijk lang.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UHVTmQd.png

De totaalprijs is 976,37 euro.

Ik heb gekozen voor een build die zo stil en snel mogelijk is. Daarom de i7-4770, in combinatie met de 16 GB werkgeheugen met 9-9-9-24 timings. Het desbetreffende moederbord is gekozen vanwege zijn uitgebreide featureset en de vier werkgeheugensloten zodat er gebruik gemaakt kan worden van een quad-kit.

Daarnaast komen de twee SSD's in RAID 0 te draaien waar de OS (linux) en belangrijkste IDE's op komen te staan. De 1TB harde schijf is dan om het eventuele tekort aan opslag op te vangen.

Om deze zo stil mogelijk te houden zijn deze cpu-koeler, casefans en voeding gebruikt.

De behuizing heeft standaard twee 2.5" sloten wat goed van pas komt voor de SSD's, zodat er geen brackets gekocht hoeven te worden. Er is gekozen voor een praktische kast, die relatief goedkoop was zodat er meer budget over bleef voor andere componenten.

Tevens zou in de toekomst de pc uitgebreid kunnen worden met een videokaart wanneer game development of modelleren aan de orde komt. Deze is nu niet aanwezig omdat de basis goed moet zijn voor het primaire doeleinde (software development).

Hopelijk mag ik deze prijsvraag winnen, zodat ik deze pc kan gaan gebruiken voor mijn opleiding en wellicht mijn toekomstige baan als software developer.

[ Voor 14% gewijzigd door Vistiaantje op 07-05-2015 23:43 ]

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Lan party
Altijd lastig zo'n LAN party. Je desktop is te groot en te zwaar om mee te nemen. En elke keer je netjes bijelkaar gebonden kabels loshalen.

Daarom nu een compact LAN party systeem, compleet met randapparatuur.

De compacte behuizing neemt makkelijk mee en past op elk (klein) LAN tafeltje, terwijl je met zijn design er toch de blitz mee steelt. Met een i5 CPU, GTX 750 TI een vlotte SSD en 8GB werkgeheugen heb je echter nog wel een hoge frame rate in CS:GO of Dota 2.

Een MLG Pro gamer kan natuurlijk niet zonder een goede gaming mouse en keyboard. En op een LAN party is het luidruchtig, dus komt de gesloten headset goed van pas.

Het systeem wordt helemaal compleet met een robuuste, praktische monitor.

Het perfecte LAN party systeem, en dat voor nog geen 1000 euro!

Afbeeldingslocatie: http://www.aeronautics.nl/img/skyaero_system_part_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrewkun
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-03 13:07
Ik ga studeren!

Over een paar maanden heb ik mijn eindexamens gehaald en ga ik door naar een WO studie in Amsterdam. Ik moet daar ook op de campus op kamers wonen; ik krijg dan dus ook te maken met potentiële kamergenoten. Om hen zo min mogelijk te storen heb ik een superstille gaming-pc gemaakt! Op die manier kan ik gamen zonder me druk te maken dat zij er iets van horen (mijn geschreeuw tijdens het gamen wordt echter wél een probleem).

Ik heb ook rekening gehouden met het leven als student: die hebben nu eenmaal altijd geld tekort! Ik heb dus energiezuinige onderdelen gekozen zodat mijn maandelijkse energierekening niet verandert in mijn telefoonnummer. Ik zal zo meer geld overhouden voor andere studentendingen!

Ook heb ik gekeken naar de toekomst: met deze samenstelling is er nog genoeg ruimte om later nog meer ram-sticks toe te voegen, een ssd of zelfs een extra videokaart! Op die manier zal mijn gaming-pc aan het einde van mijn studie net zo snel zijn als in het begin van mijn studie.

Ik ben klaar voor die geweldige gaming-pc! Nu me nog klaarmaken voor het eindexamen :)

Hier een screenshot (klik om te vergroten)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YbHQDhNARaHhRTkCiEVspb9o/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas204
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 19:39
Beste Tweakers,

Waarvoor ga ik hem gebruiken?
Als ik zo gelukkig zou zijn om deze computer te winnen, zal deze optimaal gebruikt worden door verschillende mensen. Ik heb namelijk vaak visite over de vloer die gebruik mogen maken van mijn pc. Natuurlijk hoeven zij niet mijn documenten te kunnen lezen, dus wil ik de pc opdelen in een privé en een publiek gedeelte. Voor dit doel zal ik er zowel Windows als Linux (Debian of Ubuntu) op zetten. Linux zal dan worden gebruikt voor al mijn dagelijkse computer wensen, en zal geïnstalleerd worden op compleet versleutelde partities (/ en /home), zodat mijn privacy goed beschermd is. Het Windows gedeelte word een puur 'publiek' gedeelte, waar vrienden van mij gebruik van kunnen maken voor gamen, browsen, etc.

Even een kleine test
Iedereen heeft het tegenwoordig over veiligheid en privacy, maar hoeveel procent van de HDD's bij de mensen thuis zullen versleuteld zijn? Vraag je eens af, als jij nu je laptop in de trein laat liggen, kan iemand dan met gemak alles op je HDD lezen? En hoeveel privacygevoelig materiaal staat er eigenlijk op? CV? Sofinummer? En misschien spannende foto's van jou en je vriend(in)?

Het nut voor anderen
Mocht ik deze pc winnen, zal ik het installatie-proces zorgvuldig documenteren en er een filmpje van op YouTube zetten. Hierdoor kunnen mede-tweakers en anderen zien hoe je a) twee besturingssystemen (Windows & Linux) op één pc moet installeren en b) hoe je Linux installeert op versleutelde partities waardoor je privacy goed beschermd is. Op deze manier zal ik, mijn vrienden en jullie profijt hebben als ik win!

Ik hoop dat jullie mijn voorstel interessant en uniek vinden!

- Thomas

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lcWl4rp1SAr89GzlDTy0CJRT/full.png

[ Voor 97% gewijzigd door Thomas204 op 18-05-2015 19:58 . Reden: toevoeging koeler - vergroten winkans ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Alternate pc

Ik wilde een stabiele pc voor serieus werk. Een passieve 80+ voeding, geen videokaart met fan erop, geen K processor(anders krrijg ik jeuk). Met de ssd is het videokaartslot geblokkeerd, kan Steam ook niet afleiden.
Mocht de bijgeleverde cpu koeler luid zijn ziet Alternate me terug. Voor een koeler, niet een klacht. :)

Serieuze dingen is voor mij vm's en (pogingen tot) code kloppen ivm certificaten die ik nu moet halen, en de craptop is niet voldoende. Snelle cpu, snelle ssd en zo veel mogelijk ram. Helaas pastte 32GB niet in het budget. Die ssd moet het goed doen met vm's.

Goedkoopste Z97 moederbord, welke gelukkig net in het budget viel. Z97 omwille van de snelle sata poorten mochten ze in de toekomst nodig zijn, en uiteraard de usb poorten, dat is bij de andere chipsets net wat minder. Dit alles in een sjieke kwaliteit kast met extra fan voor het windtunnel effect van de behuizing.

Staat er op de frontpage nog wel bij: "Naast je inzending horen we ook graag je motivatie en uiteraard waarom juist jij zou moeten winnen."
En waarom ik zou moeten winnen? Enige wat ik kan bedenken is dat het systeem me zou helpen en ik kan dit nu zelf niet kopen. Ik zat even na te denken over een huilverhaal en dat heb ik niet. Maar wat zou de jury zeggen van: ik doe een cursusje waarmee de digitale veiligheid in het Koninkrijk der Nederlanden weer vooruit wordt geholpen. Doet uw deel. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door lezzmeister op 08-05-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik game veel. En naast het spelen van games, stream ik ze ook via twitch.
Echter klaagt mijn huidige game PC nog wel eens dat ie het zo druk heeft. Soms zelfs zo druk dat hij het even niet meer ziet zitten. Hij voelt zich dan een beetje `blue(screen)'. Om mijn game PC wat te ontstressen heb ik onderstaande pc in elkaar gezet. Deze kan de streamtaak van mijn game PC overnemen waardoor die zich volledig kan concentreren op de game die ik wil spelen. De stream PC kan zich dan bezighouden met het broadcasten naar Twitch. Op deze manier kan ik op hogere resolutie en met meer fps streamen. Iets wat de kijker ten goede komt.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/85qdmSYIfAhh3aN59DFmxCKi/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianHD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 10:03
Ten eerste, wat een leuke winactie!

Ik zou graag willen winnen omdat ik heel erg toe ben aan een upgrade van mijn oude laptop.
Toen ik 13-14 was, wilde ik in de zomervakantie een PC in elkaar gaan zetten met onderdelen die ik zelf had uitgekozen. Mijn ouders zagen dit niet zo zitten en hebben toen geld bijgelegd voor een laptop onder het motto: 'Mobiliteit'. Ik ben nu bijna 17 en vind dat ik wel mijn eigen pc in elkaar kan zetten, dus ik hoop dat ik deze PC Build kan winnen!

Waarom ik deze onderdelen heb gekozen:

- Veel ruimte voor upgrades in de toekomst
- Overclocken zou makkelijk moeten zijn
- SSD > HDD

Veel succes aan alle andere posters, and let the odds be ever in your favour :)

PCbuild-alternate
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal! :)

Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.

Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!