[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 49 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 37.272 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gief! :P

Nog 30k xp op de VK3002M en dan heb ik 'm ook. Het is heel raar trouwens, de VK3001D en 2M zit niet heel veel verschil in, toch vind ik de 2M prettiger spelen, maar waar 'm dat dan in zou moeten zitten kan ik niet zeggen.

Misschien is het ook een beetje dat de 2M naar de Panther leidt en de 1D naar de 2D, waar ik echt geen trek in heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:53
Ik vond de vk3002 ook een heerlijk ding, snel, prima sniper en epic ramming skilz.. heb nog een screenshot van een Bert die los van de grond komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 19:36
k995 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 06:41:
[...]

IK zeg nergens dat er geen verschil is, ik zie enkel niet het enorme verschil waardoor artillerie op tier 9-10 alles zou wegknallen en daaronder niet.
Splash radius. Iets waar je al vaker op gewezen bent, maar het is ook iets wat je al vaker genegeerd hebt.
ALs ik bijvoorbeeld kijk naar kill ratio :
Wespe:0.43
pz.fsl:0.65
grille:0.78
hummel:0.71
GW panther:0.77
GW tiger P:0.71
GW tiger :0.73
GW E100:0.81
Oh, de prestaties van de gemiddelde WoT speler zijn een indicator van hoe balanced of unbalanced een voertuigtype is? Denk je dat er een reden is dat veel spellenmakers progamers in dienst hebben om de spelbalans in de gaten te houden?
Kan ik toch moeilijk besluiten dat op tier 9-10 artillerie zo goed zou zijn. Er is altijd een duidelijk verschil tussen tier 2-5 maar eens daarboven lijken de kill en damage ratio's amper te verschillen.
Arty is helemaal niet goed, arty is unbalanced.
[...]

Als na een patch de stats van bepaalde tanks veranderen lijkt me de ervaring van ervoor soms weinig relevant, hoe groter de verschillen hoe minder. Een tank van jaren geleden kon supergoed zijn en nu maar gemiddeld meer. Dat is gewoon de realiteit.
Noem een tank waarvan de speelstijl in 1 patch volledig veranderd werd.
[...]

En daar zit hem volgens mij het grootste deel van het probleem.
Geef mij enige vorm van bewijs dat de herinneringen van twee tot drie jaar geleden dominant zijn over de herinneringen van, I dunno, vorige week?
Confirmation bias best bias, amirite?

Een biased sample size van 46, in een poll drie dagen na de patch.

En gezien je schijnbaar graag met statistieken rondslingert, mag jij mij gaan vertellen waarom dat topic geen bewijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Gaius schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:23:
Blerg. Gister weer een paar potjes in de IS gespeeld. Ik kreeg gister flashbacks van de Pz 38 (t)nA, zo nutteloos voelde ik me in de IS. Ik kan niet met die gun overweg; matige gun en erbarmelijke accuracy, en het helpt dan ook niet dat ik constant open mappen krijg met die tank. :P
Grappig. Ik speel altijd best wel goed in de IS.

Vind hem niet echt leuk om te spelen, beetje saai in vergelijking met de T29 of Tiger 1, maar krijg er wel vaak goede potjes mee. :) 57% wr over 575 games.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreezjie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 16:03
User: Een gifje speciaal voor jou :)

En K995, probeer dit maar eens op tier 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20

TTLCrazy

Listen to Frankie

Wat is er nou zou "unbalanced" aan arty ? Ik begrijp ook wel dat het niet leuk is om al je hp ineens te verliezen in een T10 tank, maar over het algemeen is dat de schuld van de speler. Arty zit gewoon in het spel, maar de meeste mensen weiegern gewoon dat te accepteren. De lange herlaadtijd + de lange vlucht tijd van de shells maken ze echt wel gebalanceerd. Ik had van de week ook in mijn T110E4 de pest in toen deze in een klap van 80%hp naar 0 ging. Maar ik had beter met de arty rekening moeten houden. Persoonlijk vind ik het leuk om zowel td als (de laatste tijd T71 :) ) lichte tanks en arty te spelen. Het geeft je perspectief hoe een ander soort tank in het spel speelt.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ik heb zoiets met de Jagdpanther, winrate iets van 45% na een behoorlijk aantal potjes, terwijl mn avg. winrate gestaag richting de 52% gaat momenteel.

Ik doe redelijk wat dmg (1e MoE zit er al op) en hij bevalt me prima, lekker mobiel, goeie gun. Toch kan ik er schijnbaar totaal niet mee carryen? Bad luck, or doing something wrong?

Op de crew trainer (Dicker max) heb ik >55% winrate, maar dat is meer een glass TD en de JP is ook deels een assault gun qua speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

TTLCrazy schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:24:
Wat is er nou zou "unbalanced" aan arty ? Ik begrijp ook wel dat het niet leuk is om al je hp ineens te verliezen in een T10 tank, maar over het algemeen is dat de schuld van de speler. Arty zit gewoon in het spel, maar de meeste mensen weiegern gewoon dat te accepteren. De lange herlaadtijd + de lange vlucht tijd van de shells maken ze echt wel gebalanceerd. Ik had van de week ook in mijn T110E4 de pest in toen deze in een klap van 80%hp naar 0 ging. Maar ik had beter met de arty rekening moeten houden. Persoonlijk vind ik het leuk om zowel td als (de laatste tijd T71 :) ) lichte tanks en arty te spelen. Het geeft je perspectief hoe een ander soort tank in het spel speelt.
Het probleem van arty is dat het compleet anders werkt ten opzichte van andere tanks.
Er valt geen lijn in te trekken hoe en wat een arty aan je kapot maakt als hij je splasht. Het one-shotten is het probleem niet.

Je kan heel mooi gaan spelen op een flank en je denkt: "oke, van die tank kan ik die en die hit verwachten en dat doet xx damage. daarna kan ik eerst die tank en dan die tank afknallen terwijl ze reloaden."
En dan rijd je het hoekje om. Je incasseert de klap van de tank waarvan je het verwacht, en dan opeens een knal van artillerie en je hele plan valt in duigen.
Je ziet hem niet aankomen, je weet niet hoeveel damage hij gaat doen, je weet niet welke modules/crew hij eruit knalt, etc etc.

Het spel dat artillerie speelt en wat het met je doet is een compleet ander spel dan als je gewoon tegen andere tanks vecht.
Alsof je risk tegen iemand zit te spelen die opeens een joker op tafel legt en daarmee met een hole in one wint.

Ik speel zelf ook artillerie en het is veel te erg RNG based. Je hebt zelf ook bijna geen idee wat er gebeurd met je shell tot hij land.
Het artillerie systeem heeft gewoon een goede overhaul nodig (of in ieder geval de HE shells).

[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 06-05-2015 10:50 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
JRacer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 00:31:
[...]
Niet echt een uithangbord voor de BE_NL clan... Ik ga volgen of hun clan er wat mee doet. :)
Ja dat doen ze, ik heb er ook wel vaker last van gehad. Het verhaal dat ik hier een tijdje terug had over dat ik geblockt werd was ook van een van hun. Ik werd tijdens het schieten geblockt om terug te rijden en werd daardoor extra geraakt. Dat gebeurde een paar keer waarna ik hem een keer een zet gaf en hij begn te klagen dat ik gereport moest worden (het mooie was alleen dat de tegenstander toen zelfs aangaf dat hij degene was die aan het blocken was waarna het heel rap stil werd ;) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
User schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:36:
[...]

[...]
Oh, de prestaties van de gemiddelde WoT speler zijn een indicator van hoe balanced of unbalanced een voertuigtype is?
Euh... ja. Panzer II J anybody. Iedere kneus kan in dat ding goed spelen. Iedere unicum kan in dat ding goed spelen. Daar is je gemiddelde.

Oh wacht nu ga je natuurlijk aanhalen dat de Panzer II J geen voertuigtype is.

Andere insteek dan. Voor arty hoef je niks te kunnen en skill speelt vrijwel geen rol. Geluk daarentegen des te meer. En geluk kan ook een balancerende factor zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Derby op 06-05-2015 11:21 ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Derby schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:18:
[...]

Euh... ja. Panzer II J anybody. Iedere kneus kan in dat ding goed spelen. Iedere unicum kan in dat ding goed spelen. Daar is je gemiddelde.

Andere insteek dan. Voor arty hoef je niks te kunnen en skill speelt vrijwel geen rol. Geluk daarentegen des te meer. En geluk kan ook een balancerende factor zijn.
Kun je 1 andere tank opnoemen dan die (voor hieronder, het liefst dan een tier 6+ :p)? En je zit wederom in lage tiers waar gross van de spelers nog niet eens weten waar ze op schieten.

[ Voor 11% gewijzigd door Fordox op 06-05-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:31
T18, 38H735(f) :+

[ Voor 47% gewijzigd door ThomasG op 06-05-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
Arty is zo onwijs slecht dat zowel de arty speler als de spelers op het veld er geen enkel plezier aan beleven. Arty is zo RNG based dat ook al ben je fully aimed dat je alsnog een kilometer over kan schieten. Maar voor hetzelfde geldt pen je magisch de enemy tank en oneshot je hem. Het schieten heeft geen enkele waarde wat betreft skill. Daarnaast als je mist doe je toch wel 500-900 splash damage en module damage.

Het enige skillbased stukje van arty is aimen op de juiste target, maar dit is voor bijna iedereen al te moeilijk. Liever die paarse T8 schieten dan die E3 die je eigen team aan het roflstompen is. Want ja paars is most dangerous.

Gisteren paar mooie voorbeelden gehad. Ik werd geplashed door een CQ arty en M53/55 in AMX 30. eerste was 500 damage 2de schot 200 damage ( helft van me HP zonder dat ik geraakt ben ) daarnaast reed ik zonder commander, driver, gunner, gun en ammorack. So much fun.

Andere game ook in AMX 30 stond ik tegen een oneshot T26e4 ( 371 hp ) en 2 arties. Daarvoor telkens een schot gedaan gerolocate en weer ergens opgedoken om arty te dodgen. Ik was dus minimaal 5 minuten al bezig geweest heen en weer te rijden om naar niet door arty geraakt te worden. Uiteindelijk heb ik die T26e4 weer geflankt en stond de verkeerde kant op te kijken. Ik schiet in zn reet 369 damage( low roll ) en hij moest dood wegens tijd anders. Ik bleef dus 1x staan om hem te finishen. BAM dood door arty.

Is het nu mijn fout dat ik 10 minuten aan het relocaten ben en dan heel ergens anders opkom en binnen 3 seconden ( had nog 5 sec reload ) wordt geraakt door arty omdat ik een kill moest finishen anders werd het een draw? Oftewel half aimed shot.( was M40/43).

Zoals ik al eerder aangegeven heb. Arty counters skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
jantje 2 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:25:
[...] Ik bleef dus 1x staan om hem te finishen. BAM dood door arty.

[..] Zoals ik al eerder aangegeven heb. Arty counters skill.
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Zeer goede uitleg, erg goede toevoeging moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Eigenlijk wel, jij zegt dat de artillerie jou skill countert terwijl je stil staat in het open, terwijl je weet dat arty je constant zit te tracken :p
Things don't add up :+

[ Voor 28% gewijzigd door Fordox op 06-05-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Fordox schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:30:
Eigenlijk wel, jij zegt dat de artillerie jou skill countert terwijl je stil staat in het open :p
Laat ik zo zeggen, ik stond hulldown tussen twee slopes in. Waarbij ik in de zijkant schiet van de T26e4. waarbij ik daarvoor niet gespot ben geweest. En arty niet wist waar ik up kwam. Mijn schot zat erin voordat die T26e4 mij spotten. Wat betekent dat arty minder dan 3 seconden gehad heeft om te aimen op een moeilijke plek doordat er sloping in het landschap zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Derby schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:18:
[...]

Ga je nu serieus proberen om de stats van 1 zwaar ongebalanceerd voertuig trekken over ruim 300 al dan niet juist gebalanceerde voertuigen? Ok.

Om nog maar niet te spreken over de biased sample van de Pz II J.
De gemiddelde winrate op de T18 op de EU server is de 1 na laagste van de T2 TDs.
Eigenlijk wel, jij zegt dat de artillerie jou skill countert terwijl je stil staat in het open :p
Er is een verschil tussen een seconde stil staan op een random plek en 5 minuten stilstaan op een welbekende camp plek. :>

[ Voor 8% gewijzigd door User op 06-05-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Dan countert het inderdaad zijn skill. Hij werkt zijn eigen skill omzeep.

Maar jantje, schrijf nu eens een verhaal over wanneer jij won door middel van geluk, of ken jij geen geluk en alleen maar skill?

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Jullie associëren dat ik ergens stil sta in het open etc. Jullie lezen wat jullie willen lezen. Tuurlijk heb ik ook wel eens dat ik getracked wordt door een T30 ed. in plaats van damage. Maar dit overkomt iedereen. En als ik een onmogelijk schot maak is het vaak ook van OMG hoe is dit nu weer mogelijk in plaats van te denken dat het normaal is. Maar echt games winnen door RNG nee, ik kan me zo geen voorbeeld noemen. Maar ik heb vaker last van RNG dan dat ik er profijt van heb. Ik heb geen RNG nodig om goed te spelen, terwijl de mindere spelers vaak een goede game hebben omdat RNG in hun voordeel is.

[ Voor 12% gewijzigd door jantje 2 op 06-05-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Derby schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:33:
[...]
Maar jantje, schrijf nu eens een verhaal over wanneer jij won door middel van geluk, of ken jij geen geluk en alleen maar skill?
Bij mijn weten moet je afhankelijk zijn van skill om een gevecht te winnen, niet geluk.

Of ga jij het gevecht in met de gedachte: "Ik hoop dat ik geluk heb zodat ik win"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 10-09 16:03
Zo..... een half jaar niet gespeeld (ongeveer) en nu mijn videokaart kapot is en ik met een 40 euro GPUtje aan het spelen ben, het spel maar weer eens opgepakt.

Kan iemand vertellen of er de afgelopen half jaar hele grote veranderingen zijn doorgevoerd? Dus niet kleine aanpassingen aan tanks/td's maar echte game changing aanpassingen?

Voor mijn gevoel is er niet veel veranderd behalve dan dat de missie's nu geaccepteerd moeten worden (toch?). Maar voor het geval ik wat gemist heb.... toch maar deze vraag... :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
User schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:37:
[...]
Bij mijn weten moet je afhankelijk zijn van skill om een gevecht te winnen, niet geluk.

Of ga jij het gevecht in met de gedachte: "Ik hoop dat ik geluk heb zodat ik win"?
Ik claim ook nergens dat skill niet zou helpen. Maar de verhalen die hier worden gepost (in 3 sec richten en raken met een arty) vallen bij mij onder geluk. En ik kan me niet voorstellen dat jij of jantje nooit eens geluk hebben, snapshot met ammorack bijv. En dat kan dus met arty ook.
En dan kom ik terug op wat je al eerder schreef, confirmation bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
ChojinZ schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:39:
Zo..... een half jaar niet gespeeld (ongeveer) en nu mijn videokaart kapot is en ik met een 40 euro GPUtje aan het spelen ben, het spel maar weer eens opgepakt.

Kan iemand vertellen of er de afgelopen half jaar hele grote veranderingen zijn doorgevoerd? Dus niet kleine aanpassingen aan tanks/td's maar echte game changing aanpassingen?
Bij mijn weten niets. Behalve dat de accuracy een kleine, nauwelijks merkbare, aanpassing heeft gehad.
Voor mijn gevoel is er niet veel veranderd behalve dan dat de missie's nu geaccepteerd moeten worden (toch?). Maar voor het geval ik wat gemist heb.... toch maar deze vraag... :)
Dit zijn een ander soort missies dan de standaard wekelijkse missies. Deze lopen oneindig lang door, hebben een andere opzet en andere beloningen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Camo en viewrange nerfs voor alle TD's behalve de E25. Worth mentioning I guess.
Paar extra tankjes in de game maar verder vrij weinig.

owja: meer HD tanks, vind je GPU van 40 euro vast niet leuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Fordox schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:44:

Het maakt bij World of Tanks toch vrij weinig uit welke GPU je hebt, het presteert hoe dan ook niet zo goed als het zou moeten.

[ Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 06-05-2015 11:46 . Reden: rare zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ligt eraan hoe goed je single-core performance is van je cpu helaas :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
User schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:41:
[...]
Bij mijn weten niets. Behalve dat de accuracy een kleine, nauwelijks merkbare, aanpassing heeft gehad.

[...]
Dit zijn een ander soort missies dan de standaard wekelijkse missies. Deze lopen oneindig lang door, hebben een andere opzet en andere beloningen. :)
tx! :)
Camo en viewrange nerfs voor alle TD's behalve de E25. Worth mentioning I guess.
Paar extra tankjes in de game maar verder vrij weinig.

Enige TD die ik nu heb is de E25. Fijn om te horen dat die nog niet generft is.

Ben van een GTX780 naar een GT630 gegaan :( . Maar ik moet zeggen, het valt allemaal nog mee. High settings gaat niet lukken maar ik kom toch nog een heel eind met een redelijke framerate. Ben blij dat het spel ook veel op de CPU leunt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-08 14:09
redwing schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:13:
[...]

Ja dat doen ze, ik heb er ook wel vaker last van gehad. Het verhaal dat ik hier een tijdje terug had over dat ik geblockt werd was ook van een van hun. Ik werd tijdens het schieten geblockt om terug te rijden en werd daardoor extra geraakt. Dat gebeurde een paar keer waarna ik hem een keer een zet gaf en hij begn te klagen dat ik gereport moest worden (het mooie was alleen dat de tegenstander toen zelfs aangaf dat hij degene was die aan het blocken was waarna het heel rap stil werd ;) )
Da5Boot heeft contact gehad met hun council, ben benieuwd wat eruit komt. Komen ze niet mee weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
de hele discussie over arty begint een welles/nietes ding te worden :)

Het is en blijft natuurlijk een mening, IMHO dus: ik vind de huidige arty manier van spelen niet in het spel passen, dat komt voornamelijk door het feit dat het indirecte hoge damage is waarvan je geen weet hebt dat het eraan komt. Dit gaat AW bijvoorbeeld stukken beter doen.

Verder begrijp ik de discussie echt niet of er verschil zit tussen tier5 battles en tier8/9/10 battles. Dat je daar een mening over hebt vind ik prima, maar je maakt jezelf toch wel een klein beetje ongeloofwaardig als je zelf nog nooit op die tiers hebt gespeeld.

De kennismaking met de echt hogere tier arty's, ik wens het niemand toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Derby schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:41:
[...]

Ik claim ook nergens dat skill niet zou helpen. Maar de verhalen die hier worden gepost (in 3 sec richten en raken met een arty) vallen bij mij onder geluk. En ik kan me niet voorstellen dat jij of jantje nooit eens geluk hebben, snapshot met ammorack bijv. En dat kan dus met arty ook.
En dan kom ik terug op wat je al eerder schreef, confirmation bias.
Oh, dat geluk heb ik inderdaad wel eens in de paar honderd potjes.

Dat arty over mij heen schijt? 1 op de 2 á 3 potjes met arty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
gotfurrr schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:57:
Het is en blijft natuurlijk een mening, IMHO dus: ik vind de huidige arty manier van spelen niet in het spel passen, dat komt voornamelijk door het feit dat het indirecte hoge damage is waarvan je geen weet hebt dat het eraan komt.
En vooral waar je niets aan kunt doen behalve de stukken waar ze kunnen/zullen gaan schieten te ontwijken (wat al snel de helft van de map is)
Dit gaat AW bijvoorbeeld stukken beter doen.
Yup, dat ziet er een stuk beter uit :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
User schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:36:
[...]
Splash radius. Iets waar je al vaker op gewezen bent, maar het is ook iets wat je al vaker genegeerd hebt.
Veranderd dit dan consequent zo hard over al de artillerie tussen tier 8 & 9 ?
Oh, de prestaties van de gemiddelde WoT speler zijn een indicator van hoe balanced of unbalanced een voertuigtype is?
Denk je dat er een reden is dat veel spellenmakers progamers in dienst hebben om de spelbalans in de gaten te houden?
De opmerking was dat arty voor "tomaten" te makkelijk is om grote schade te doen en heel veel met 1 shot tier 9/10 tanks uitschakeld.
Iets wat blijkbaar onbestaande is in lagere tiers.
Arty is helemaal niet goed, arty is unbalanced.
Hangt ervan af wat WG ermee wil bereiken.
Noem een tank waarvan de speelstijl in 1 patch volledig veranderd werd.
Ik sprak over langere periode en verschillende pactches, kleine veranderingen die je amper merkt zeker als je niet met artillerie speelt maar waar je bias ertegen wel in stand blijft.
Confirmation bias best bias, amirite?

Een biased sample size van 46, in een poll drie dagen na de patch.

En gezien je schijnbaar graag met statistieken rondslingert, mag jij mij gaan vertellen waarom dat topic geen bewijs is.
Het is een voorbeeld dat er blijkbaar toch iets veranderd is. Zoals ik zeg beetje bij beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:41
Je hebt geen gelijk en je krijgt geen gelijk. Gaan we deze 'discussie' nu nog langer uitrekken? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
inmiddels is k995 gewoon een troll geworden. gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
k995 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:07:
[...]

Veranderd dit dan consequent zo hard over al de artillerie tussen tier 8 & 9 ?
Het gaat over lage tiers versus hoge tiers. Stop met het ontwijken van dingen.
[...]

De opmerking was dat arty voor "tomaten" te makkelijk is om grote schade te doen en heel veel met 1 shot tier 9/10 tanks uitschakeld.
Iets wat blijkbaar onbestaande is in lagere tiers.
Je zegt het verkeerd. Bij arty is het grotendeels geluk als je wat raakt. Het is geluk als je een tank oneshot. Het is geluk als je de helft van alle modules er uittrapt. Etc etc. "Tomaten" hebben dezelfde hoeveelheid geluk als een goeie speler.
[...]

Hangt ervan af wat WG ermee wil bereiken.
Nou, wat denk je dat WG met arty wil bereiken?
[...]

Ik sprak over langere periode en verschillende pactches, kleine veranderingen die je amper merkt zeker als je niet met artillerie speelt maar waar je bias ertegen wel in stand blijft.
Geef een voorbeeld van een tank die vroeger compleet anders speelde dan nu.

Also, ik speel zeer zeker wel arty.
[...]

Het is een voorbeeld dat er blijkbaar toch iets veranderd is. Zoals ik zeg beetje bij beetje.
Je beantwoord mijn vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wvdveer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:12:
Je hebt geen gelijk en je krijgt geen gelijk. Gaan we deze 'discussie' nu nog langer uitrekken? |:(
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Laatst online: 22-08 14:09
Begin ook bijna de 'check mijn stats van afgelopen weekend' berichtjes te missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Jongeh mijn stats zijn beter dan die van jullie allemaal bij elkaar opgeteld met een winrate van 100‰!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 06-05-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Fordox schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:52:
Jongeh mijn stats zijn beter dan die van jullie allemaal bij elkaar opgeteld met een winrate van 100‰!!!
respect 8) teach me the ways ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Beroepsgeheim met zwijgplicht. NSA NDA en dergelijke.

Zo geheim zelfs dat ze alle waarden vervalsen die op wotlabs en noobmeter staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Nog even in reactie op de IS opmerking hierboven (je wel moet even door het arty is kut welles-nietus gelul van de local wn8 stat junkies heen skippen)

Ik heb net zoiets met de Jagdpanther, winrate iets van 45% na een behoorlijk aantal potjes, terwijl mn avg. winrate gestaag richting de 52% gaat momenteel.

Ik doe redelijk wat dmg (1e MoE zit er al op) en hij bevalt me prima, lekker mobiel, goeie gun. Toch kan ik er schijnbaar totaal niet mee carryen? Bad luck, or doing something wrong?

Op de crew trainer (Dicker max) heb ik >55% winrate, maar dat is meer een glass TD en de JP is ook deels een assault gun qua speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Het is duidelijk dat jullie toe zijn aan een nieuw filmpje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
_Anvil_ schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:28:
Nog even in reactie op de IS opmerking hierboven (je wel moet even door het arty is kut welles-nietus gelul van de local wn8 stat junkies heen skippen)

Ik heb net zoiets met de Jagdpanther, winrate iets van 45% na een behoorlijk aantal potjes, terwijl mn avg. winrate gestaag richting de 52% gaat momenteel.

Doing something wrong... :+

Sommige tanks passen beter bij je speelstijl dan andere. Je speelstijl aanpassen kan soms erg lastig zijn (in iedergeval voor mij zelf).

Ik heb hetzelfde met de T34-3. Overall winrate ligt in de 52% range maar met de T34-3 haal ik met moeite 47%. Daar integen zit ik met mijn KV5 tegen de 58%.

Ik ben zelf een speler die altijd vooraan staat en wil pushen. Daarvoor is de KV5 erg geschikt. De T34-3 daarintegen totaal niet. Maar het lukt mij maar niet om goede support tank te zijn in dat ding. Het is simpelweg mijn speelstijl niet. En ik heb vaak ook niet het geduld... :+

Lange tijd gedacht dat het aan de tank lag.... maar als ik heel eerlijk ben: het ligt aan mijzelf. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-01-2024

Wat noem jij een behoorlijk aantal potjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
* JeroenNietDoen heeft WoT weer es geinstalleerd.

Ik hoorde trouwens dat er een discussie was over arty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Kaap schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:42:
* ChojinZ heeft WoT weer es geinstalleerd.

Ik ben ook weer sinds een lange tijd terug, maar die arty discussie heb ik geloof ik gemist... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
User schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:17:
[...]
Het gaat over lage tiers versus hoge tiers. Stop met het ontwijken van dingen.
Daar ging nu eenmaal de discussie over waar je tussen kwam, misschien die eerst eens lezen?

Voor de 4e keer (denk ik) het ging hem vooral over het blijkbaar enorme verschil tussen tier 8- vs 9/10 .
Die zie ik nergens terugkomen als je kijkt naar de cijfers.
Je zegt het verkeerd. Bij arty is het grotendeels geluk als je wat raakt. Het is geluk als je een tank oneshot. Het is geluk als je de helft van alle modules er uittrapt. Etc etc. "Tomaten" hebben dezelfde hoeveelheid geluk als een goeie speler.
Ja, artillerie is geluk en anders tanks zijn skillzzz , tuurlijk.
Nou, wat denk je dat WG met arty wil bereiken?
Geld verdienen tiens.
Geef een voorbeeld van een tank die vroeger compleet anders speelde dan nu.

Je beantwoord mijn vraag niet.
Zeg me eens waar ik beweer dat tanks van speelwijze veranderden. Ik zei dat stats over de loop van tijd veranderen/nieuwe tanks komen erbij en dat is een redelijk vaststaand feit, of ga je dat ook ontkennen?
wvdveer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:12:
gotfurrr schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:16:
inmiddels is k995 gewoon een troll geworden. gefeliciteerd :)
Oei die periode van de maand weer zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Toch apart dat je in een topic dat over WoT geen discussie mag houden over tanks die in WoT zitten :? En dan ook nog wn8 erbij halen waar totaal niemand ook maar iets over heeft genoemd in de hele discussie......... 8)7
Als je hier echt een goed antwoord wilt hebben zul je een paar replays moeten laten zien en je vraag eens anders proberen te stellen. De meesten die hier rondlopen die je echt kunnen helpen zijn nl. van die 'local wn8 stat junkies' en die zullen weinig zin hebben je te helpen als je ze zo noemt :w
Kaap schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:42:
* redwing heeft WoT weer es geinstalleerd.

Niets anders dan normaal, weinig verandert dus :+
k995 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:51:
Voor de 4e keer (denk ik) het ging hem vooral over het blijkbaar enorme verschil tussen tier 8- vs 9/10 .
Die zie ik nergens terugkomen als je kijkt naar de cijfers.
Wie heeft dit waar gezegd :?

[ Voor 10% gewijzigd door redwing op 06-05-2015 15:52 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer

[...]

Oei die periode van de maand weer zeker?
Nee, ik kan slecht tegen betweterige mensen die zonder enige ervaring zichzelf blijven herhalen. :O

[ Voor 4% gewijzigd door wvdveer op 06-05-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

98 potjes later eindelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5X2nY2J.jpg

En de resultaten na die 98 potjes.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HViapjO.jpg

Geweldige machine alleen ik ben als de dood voor arty als ik hem speel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:19

p0st

Dutch Reefer

[...]
Ja, artillerie is geluk en anders tanks zijn skillzzz , tuurlijk.
Dat is toch algemeen bekend? Of snap je het spelletje nog niet zo goed en haal je dezelfde performance in een spg als in een 'normale' tank? Er is eigenlijk maar 1 artillery waarin ik consequent goed speel en dat is de franse Tier V premium, de 105 leFH18B2. Waarom? Omdat deze een redelijke accuracy heeft en maar ~7sec reload waardoor je redelijk consequent tanks kunt raken. Ik heb daarnaast momenteel 1 andere spg en dat is de Tier X Conqueror Gun Carrier, deze schiet 1x per 45sec een gigantische shell met een 9-11m splash radius, dus als je (bijna) raakt doe je potentieel enorm veel schade. Alleen als je mist, dan moet je dus bijna een minuut wachten tot je weer een keer een gokje mag wagen (want tanks bewegen, je shell is een poosje onderweg en de accuracy is bagger). Mijn performance op die spg is dus ook bijzonder middelmatig te noemen, juist omdat je zo afhankelijk bent van het feit of je shell landt op de plek waar je richt. Dus ja, artillerie is (grotendeels) geluk en andere tanks zijn (grotendeels) gebaseerd op skills

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
redwing schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:51:
[...]
Toch apart dat je in een topic dat over WoT geen discussie mag houden over tanks die in WoT zitten :? En dan ook nog wn8 erbij halen waar totaal niemand ook maar iets over heeft genoemd in de hele discussie......... 8)7
[...]
Als je hier echt een goed antwoord wilt hebben zul je een paar replays moeten laten zien en je vraag eens anders proberen te stellen. De meesten die hier rondlopen die je echt kunnen helpen zijn nl. van die 'local wn8 stat junkies' en die zullen weinig zin hebben je te helpen als je ze zo noemt :w
Tja, ik kon het niet laten en beetje te "schoppen" tegen de harde kern hier, omdat die doorgaans op nogal fanatieke wijze over hun en elkaars stats praten. Gaat snel vervelen voor de meer casual spelers. Persoonlijk heb ik liever dat dit topic over het spel zelf en de tanks erin gaat, en met mij vele anderen. Aan de andere kant: dit is echter een internetforum en een ieder is vrij om te focussen op welk aspect van het spel dan ook.

Ben het met je eens dat de arty "discussie" over een stuk inhoud van het spel gaat, maar de entertainment waarde is voor de meesten inmiddels nihil wed ik ;)

Ik was niet op zoek naar serieuze hulp, maar ik denk zeker dat eerder genoemde "wn8 junkies" me zouden helpen als ik replays zou posten. Dat dan weer wel.

Wellicht kom ik eens op de teamspeak/channel als ik wat wil leren van de beste spelers hier, overigens vind ik de (wederom door eerder genoemde junkies) geposte filmpjes heel leuk en leerzaam, keep it up zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
_Anvil_ schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:10:
[...]
Tja, ik kon het niet laten en beetje te "schoppen" tegen de harde kern hier, omdat die doorgaans op nogal fanatieke wijze over hun en elkaars stats praten. Gaat snel vervelen voor de meer casual spelers. Persoonlijk heb ik liever dat dit topic over het spel zelf en de tanks erin gaat, en met mij vele anderen. Aan de andere kant: dit is echter een internetforum en een ieder is vrij om te focussen op welk aspect van het spel dan ook.

Ben het met je eens dat de arty "discussie" over een stuk inhoud van het spel gaat, maar de entertainment waarde is voor de meesten inmiddels nihil wed ik ;)
Aan de andere kant zijn dit soort discussies wel de voornaamste posts die echt over het spel gaan. Veel andere posts blijven toch steken bij 'kijk mij eens goed zijn' en 'kijk mijn team eens slecht zijn' ;)
De voornaamste reden waarom de discussie momenteel nietszeggend en saai begint te worden is omdat er niet meer inhoudelijk op de punten ingegaan wordt maar vooral heen en weer gebashed. Erg jammer want op zich is er een goede discussie over de voor en nadelen van arty te voeren.
Ik was niet op zoek naar serieuze hulp, maar ik denk zeker dat eerder genoemde "wn8 junkies" me zouden helpen als ik replays zou posten. Dat dan weer wel.

Wellicht kom ik eens op de teamspeak/channel als ik wat wil leren van de beste spelers hier, overigens vind ik de (wederom door eerder genoemde junkies) geposte filmpjes heel leuk en leerzaam, keep it up zou ik zeggen :)
Vandaar ook dat ik die benaming niet passend vind. Veelal zijn dat wel de mensen die weten waar ze over praten en vaak ook worden de wn8-stats er dooor anderen bij gehaald. De meesten spelen vooral om beter te worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
redwing schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:19:
[...]

Aan de andere kant zijn dit soort discussies wel de voornaamste posts die echt over het spel gaan. Veel andere posts blijven toch steken bij 'kijk mij eens goed zijn' en 'kijk mijn team eens slecht zijn' ;)
De voornaamste reden waarom de discussie momenteel nietszeggend en saai begint te worden is omdat er niet meer inhoudelijk op de punten ingegaan wordt maar vooral heen en weer gebashed. Erg jammer want op zich is er een goede discussie over de voor en nadelen van arty te voeren.
Maar de discussie is al tot in den treure gevoerd. Letterlijk alles wat relevant is, is al gezegd. Je gaf het zelf al richting Kaap aan: er is op dat vlak weinig veranderd (en dat geld dus ook over de inhoud van de discussie ).

Wat dat betreft snap ik de opmerking wel van _Anvil_. Alleen had hij het misschien iets anders moeten formuleren. :)
redwing schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:19:
[...]

Vandaar ook dat ik die benaming niet passend vind. Veelal zijn dat wel de mensen die weten waar ze over praten en vaak ook worden de wn8-stats er dooor anderen bij gehaald. De meesten spelen vooral om beter te worden.
Maar net zo vaak worden de WN8 stats wel door de vaste klanten erbij gehaald. Wat ik al meerdere malen voorbij heb zien komen is dat iemand een mening heeft, maar die mening niet mee telt omdat zijn wn8 te laag of te slecht is.
Daarin tegen moeten de casual players altijd er maar vanuit gaan dat de vaste klanten of mensen met een hoge wn8 rating altijd gelijk hebben.

Althans, zo ervaar ik vaak wel de discussie's hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ah nummer 2 meldt zich, wie volgt? :)

Helder geformuleerd, ik denk dat het fanatisme m.b.t. het "beter worden" bij sommigen het spelplezier ook bederft.

Zo zal iemand die zeer fanatiek zn rating omhoog probeert te krijgen ook bozer zijn als ie door arty ge oneshot wordt dan een casual speler. Arty is de nachtmerrie van elke fanatieke stat geilende speler, want dat is die ene factor waar ze te weinig aan kunnen doen.

"Wat dat betreft snap ik de opmerking wel van _Anvil_. Alleen had hij het misschien iets anders moeten formuleren. :)"

Nee hoor, dat had ik niet. Ik had namelijk zin om het exact zo te formuleren als ik deed, tandje scherper eigenlijk nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
ChojinZ schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:43:
[...]

[...]

Maar net zo vaak worden de WN8 stats wel door de vaste klanten erbij gehaald. Wat ik al meerdere malen voorbij heb zien komen is dat iemand een mening heeft, maar die mening niet mee telt omdat zijn wn8 te laag of te slecht is.
Daarin tegen moeten de casual players altijd er maar vanuit gaan dat de vaste klanten of mensen met een hoge wn8 rating altijd gelijk hebben.

Althans, zo ervaar ik vaak wel de discussie's hier...
Maar is dat raar? Je kan ervan uit gaan dat spelers met hogere stats de game mechanics, weakpoints, enemy tanks, tatics. etc. beter begrijpen dan spelers met lagere stats. Het verschil moet namelijk ergens inzitten. Het is dus ook logisch dat als iemand met lagere stats iets aankaart, dat de betere spelers dit vaak kunnen ontkrachten or verduidelijken doordat het in de praktijk niet zo/ of anders werkt.

Qua tank stats ed. zullen beide partijen het eens zijn, maar of tank A beter is dan tank B bijvoorbeeld daar zie je bepaalde groepen nog wel eens de mist ingaan omdat zij niet naar het hele plaatje kijken.

Bijvoorbeeld als iemand zegt zo die AMX 40 is echt een goede tank, en dan zie je 45% winrate en 100 schade. Tegenover iemand die zegt zo die AMX is echt een bagger ding met 55% winrate en 1000 schade. ( niet helemaal een faire vergelijking, maar you get the point ) dan is het logisch dat er iets niet klopt.

EDIT : wat Anvil zegt is ook waar een casual speler zal het minder erg vinden dood te gaan door pech/geluk etc. dan een goede speler. Ik wil graag goed presteren en als dat omwille van het spel niet kan wordt je daar gefrustreerd over. Aan één kant is het ook beter het casual te spelen, het scheelt een hoop frustratie ^^

[ Voor 9% gewijzigd door jantje 2 op 06-05-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gRmk3KGkCfBEhLCHOkMohiiy/thumb.jpg

3x raden hoe dit afliep.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Hoezo is het continue "Fanatiek bezig zijn rating omhoog te krijgen", en niet "fanatiek bezig zijn om beter te worden"?

Je bent goed, dus heb je een hoge WN8. Niet andersom.

En verder, wat jantje hierboven zegt.
Gezien je een unicum bent ga ik er vanuit dat je met gemak gewonnen hebt. Unicums krijgen van WG veel betere RNG terwijl de tegenpartij slechtere RNG krijgt. Appeltje eitje.

;(

[ Voor 49% gewijzigd door User op 06-05-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik krijg zin om met m'n Pz II j te gaan spelen en moeten we iemand wel of niet gaan feliciteren met z'n wel of niet zelf behaalde 2e mark of excellence op z'n 50b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Quantor schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:05:
Ik krijg zin om met m'n Pz II j te gaan spelen en moeten we iemand wel of niet gaan feliciteren met z'n wel of niet zelf behaalde 2e mark of excellence op z'n 50b?
En hoe past dat in de discussie over hoge WN8 en goed zijn :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Ilikebananas schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:09:
[...]

En hoe past dat in de discussie over hoge WN8 en goed zijn :+ ?
INDERDAAD, QUANTOR.

Want een 2e mark is helemaal niet goed.

/me User rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Ik denk dat de meeste spelers wel graag een 2de MoE willen halen. Als ik soms op het forum lees hoeveel mensen al moeite hebben met de eerste. Ik moet zeggen goede stats op 50b, dus bij deze grats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
_Anvil_ schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:49:

Nee hoor, dat had ik niet. Ik had namelijk zin om het exact zo te formuleren als ik deed, tandje scherper eigenlijk nog :p
Oei.... be prepared for a shitstorm... :>
jantje 2 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:56:
[...]

Maar is dat raar? Je kan ervan uit gaan dat spelers met hogere stats de game mechanics, weakpoints, enemy tanks, tatics. etc. beter begrijpen dan spelers met lagere stats. Het verschil moet namelijk ergens inzitten. Het is dus ook logisch dat als iemand met lagere stats iets aankaart, dat de betere spelers dit vaak kunnen ontkrachten or verduidelijken doordat het in de praktijk niet zo/ of anders werkt.
Over het algemeen wel. Maar dat betekend nog niet dat iemand met een lage wn8 geen goede uitspraken kan doen of geen gelijk kan hebben. Net zoals iemand met een hoge wn8 ook wel eens iets stoms kan zeggen wat niet klopt.

Het ging mij meer om de stelligheid waarmee sommige mensen hier posten.
Daarnaast moet je ook nuances aanbrengen. Mijn gemiddelde wn8 rating is echt niet spectaculair. Maar in mijn KV5 doe ik het best wel goed (in iedergeval boven gemiddeld).
Als je dan puur kijkt naar mijn wn8 rating kan ik me voorstellen dat je al snel denkt: Is een average casual player die niet heel veel input kan geven. Terwijl, als het over de kv5 gaat, ik toch echt wel wat handige tips kan geven (althans, dat denk ik zelf :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
ChojinZ schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:22:
[...]

Over het algemeen wel. Maar dat betekend nog niet dat iemand met een lage wn8 geen goede uitspraken kan doen of geen gelijk kan hebben. Net zoals iemand met een hoge wn8 ook wel eens iets stoms kan zeggen wat niet klopt.
Dan stel ik zelf altijd de vraag: "Dus je zegt dat je weet hoe je moet winnen, maar je doet het niet?"

Wordt het over het algemeen heel erg stil van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
ChojinZ schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:22:
[...]

Oei.... be prepared for a shitstorm... :>

[...]

Terwijl, als het over de kv5 gaat, ik toch echt wel wat handige tips kan geven (althans, dat denk ik zelf :+ )
Hahah, dat is misschien vaak ook het probleem. Dat mensen denken dat ze meer weten dan andere omdat ze vaak tank X gespeeld hebben, terwijl ze eigenlijk geen idee hebben hoe ze het spel in het algemeen moeten spelen. Vaak is dit ook hetgene wat vaak bedoeld wordt op de verschillende fora. ( no offense, was in het algemeen bedoeld nu ;) maar was ff goede oppakker )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
User schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:25:
[...]
Dan stel ik zelf altijd de vraag: "Dus je zegt dat je weet hoe je moet winnen, maar je doet het niet?"

Wordt het over het algemeen heel erg stil van.
Sorry, die snap ik niet. Zou je het anders kunnen formuleren?
jantje 2 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:26:
[...]

Hahah, dat is misschien vaak ook het probleem. Dat mensen denken dat ze meer weten dan andere omdat ze vaak tank X gespeeld hebben, terwijl ze eigenlijk geen idee hebben hoe ze het spel in het algemeen moeten spelen. Vaak is dit ook hetgene wat vaak bedoeld wordt op de verschillende fora. ( no offense, was in het algemeen bedoeld nu ;) maar was ff goede oppakker )
Mijn KV5 opmerking was puur op basis van wn8/winrate. Niet op het aantal gespeelde potjes.
Mij zal je ook niet snel een uitspraak/ tip zien doen over een tank waar ik zelf heel slecht in score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:41
Ik denk dat the might Fordix Fordox het misschien nog wel het beste heeft verwoord:
Arty is te random, voor de gene die een shell wel of niet op zijn dak krijgt, maar ook voor degene die hem schiet.

Skill in arty zit hem in het feit dat je in het hoofd van een andere speler moet kruipen om in te schatten wat hij gaat doen, waar hij heen gaat rijden, of waar een enemy gespot gaat worden door jouw team. Met een whooping 8 degree gun arc moet ik in mijn SU-14-1/SU-14-2/212A eigenlijk altijd al preaimed staan op een klein gebied wil ik uberhaupt kans maken om op een tank te aimen en te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
wvdveer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:54:
[...]

Nee, ik kan slecht tegen betweterige mensen die zonder enige ervaring zichzelf blijven herhalen. :O
Je bedoelt de "arty sucks/unbalanced/spelbedervers" en dan vingers in de oren?
Pagina 8/9 commentaren zoals "Zelf vond ik arty niet heel erg vervelend, tot ik tier9 tanks ging spelen. "
p0st schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:02:
[...]

Dat is toch algemeen bekend? Of snap je het spelletje nog niet zo goed en haal je dezelfde performance in een spg als in een 'normale' tank?
Waarom zou je hetzelfde spelen/halen met verschillende types van tanks? Slaat nergens op.

Indien eht enkel en alleen geluk is dan is elkeen die begint of die al duizenden keren gespeeld is zoals dit bijvoorbeeld:

http://wotreplays.eu/site/1794822#team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Ik heb nog een paar videootjes gemaakt over de AMX-30 en Himmelsdorf (Engels), bijna klaar met de AMX-30 tree. 8)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=d6qqfaWcwjE]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ScEqpFX-RAU]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
iTitus schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:07:
Ik denk dat the might Fordix Fordox het misschien nog wel het beste heeft verwoord:
Arty is te random, voor de gene die een shell wel of niet op zijn dak krijgt, maar ook voor degene die hem schiet.

Skill in arty zit hem in het feit dat je in het hoofd van een andere speler moet kruipen om in te schatten wat hij gaat doen, waar hij heen gaat rijden, of waar een enemy gespot gaat worden door jouw team. Met een whooping 8 degree gun arc moet ik in mijn SU-14-1/SU-14-2/212A eigenlijk altijd al preaimed staan op een klein gebied wil ik uberhaupt kans maken om op een tank te aimen en te raken.
Kan ik idd inkomen, zoals ik helemaal in het begin al zei kan me idd inbeelden dat de "hand van god" die je eventjes platduwt of zo zwaar beschadigd dat je amper nog kan meedoen frustrerend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
k995 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:42:
[...]
Ik bedoel degenem die volkomen onderbouwd gaan roepen dat het wel/niet goed is. Het maakt me weinig uit of je arty goed/niet goed vind, maar geef dan wel een onderbouwde reden waarom. En als die reden onderuit gehaald wordt roep dan niet nog een keer hetzelfde maar leg uit waarom de ander wel/geen gelijk heeft. Dat is ten slotte het dee van een discussie, maar iets dat bij sommige mensen mist.
[...]
Pagina 8/9 commentaren zoals "Zelf vond ik arty niet heel erg vervelend, tot ik tier9 tanks ging spelen. "
Maar dat geeft niet aan dat er ergens een groot verschil zit. Dat verschil kan heel gelijdelijk zijn totdat het bij tier 9 echt irritant wordt.
[...]
Waarom zou je hetzelfde spelen/halen met verschillende types van tanks? Slaat nergens op.
Omdat de redenen waarom je goed bent veelal voor alle tanks van belang is. Je zult niet in elke tank even goed spelen, maar er zijn maar weinig spelers die alleen goed zijn in een bepaalde tank en er voor de rest niets van bakken :)
Indien eht enkel en alleen geluk is dan is elkeen die begint of die al duizenden keren gespeeld is zoals dit bijvoorbeeld:
Het is niet enkel en alleen geluk, een goede arty speler is echt wel beter dan een slechte. Het is alleen wel zo dat de RNG bij arty veel meer meespeelt dan bij andere tanks. Een slechte speler hoeft maar een paar keer geluk te hebben en hij heeft een goed potje gespeeld en een goede speler kan de RNG tegen hebben en alles missen. Bij bijna alle andere tanks speet dat veel minder mee.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
k995 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:42:
[...]
Ben jij anders dan? Stampvoeten dat arty prima is, iedereen die tegen is, is n44b, en vervolgens vingers in je oren en laaalaaalaaaalaaaalaaaa schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Kaap schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:54:
[...]

Ben jij anders dan? Stampvoeten dat arty prima is, iedereen die tegen is, is n44b, en vervolgens vingers in je oren en laaalaaalaaaalaaaalaaaa schreeuwen.
En het mooiste is dat hij nog nooit boven tier 5 heeft gespeeld. Veel plezier ermee, je hebt meer kans om een baksteen er van te overtuigen dat hij kan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
wvdveer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:57:
[...]
Veel plezier ermee, je hebt meer kans om een baksteen er van te overtuigen dat hij kan vliegen.
Slecht voorbeeld, want bakstenen vliegen geregeld over en weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Kaap schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:01:
[...]

Slecht voorbeeld, want bakstenen vliegen geregeld over en weer ;)
Maar toch komen ze snel genoeg weer naar beneden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
wvdveer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:05:
[...]

Maar toch komen ze snel genoeg weer naar beneden. :P
Tja euh, dan doe je iets verkeerd. Het is wel de bedoeling dat ergens in het traject een voorwerp of persoon geraakt wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Laatst online: 06-07 11:54
Ah heerlijk, 2 uurtjes stronghold gespeeld met 50-75k netto per battle in mijn Type 64 :P Ongeveer 30 battles gedaan hehe.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Mja, das toch het voordeel van een grote clan. Mijn casual vriendenclan heeft zelden 7 spelers online...

[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 06-05-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

wsLy schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:12:
Ah heerlijk, 2 uurtjes stronghold gespeeld met 50-75k netto per battle in mijn Type 64 :P Ongeveer 30 battles gedaan hehe.
Hehe same here, maar dan IS-6 / Type 59 ^^ op Tier VIII
Oh en voor Tier VI SH vanaf morgen de Cromwell B hea :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Vandaag de grind naar de T54E1 afgerond, moet zeggen dat de T69 me erg is bevallen. Jammer alleen dat de clip potential op papier er wel is, maar in de praktijk gaat je eerste shot van je clip heel vaak de grond in en bounce je ook vaak nog het laatste schot in je clip. Vaak genoeg dus 'slechts' 2 van de 4 schoten die dmg doen. Maar goed, uiteindelijk rond de 2K average dmg erop gehaald en 67% WR. Not bad al zeg ik het zelf. De Ace tanker helaas nooit gehaald, wel een shitload aan 1st class medailles.

Begin ook steeds beter te spelen in de Lorraine. Ook daar nog geen ace op, maar lekker belangrijk. Geen vervelende grind richting de Bat, jammer alleen dat je zo bizar veel xp nodig hebt om hem te unlocken. De top of the tree is eigenlijk een maand te vroeg, ik ga het nooit redden om volgende week die grind af te hebben.

Vanavond nog Circon, Snooze en SirFoch tegen gekomen op Himmelsdorf. Kansloos verloren helaas, mijn team uiteraard insta braindead en onze platoon layout (ik in de T-54, rest in trage TD's) hielp ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:41
Wij hebben circon en snooze wel gebeat. Heb 2k spotting damage op de 183 van Snooze :P Helemaal kapot geartied terwijl hij bleef staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Vieze camper :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 14:29
Noob vraagje. Wat is dat type waar iedereen het over heeft?

Ik zie een standaard tank type vermeld, maar dan met een type erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Ik snap je vraag niet om eerlijk te zijn. Bedoel je de verschillende klassen tanks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 14:29
Sorry, laat maar. Ik zie het al. De slash geeft aan dat er twee tanks worden vermeld. Ik zie nu bij de chinese tanks dat deze type 64 heten etc.

Ik dacht dat je een tank kon levelen o.i.d.

Ik had het over onderstaand voorbeeld;
p0st schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:45:
[...]

Hehe same here, maar dan IS-6 / Type 59 ^^ op Tier VIII
Oh en voor Tier VI SH vanaf morgen de Cromwell B hea :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Ok :P

In zekere zin kan je een tank wel levelen: als je hem net koopt dan is hij nog compleet stock en heb je upgrades nodig om hem beter te maken: betere tracks, gun, turret, radio en uiteraard gun(s).

Lees anders de topic start eens door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Wel irritant dat 'k nu in m'n geliefde Cromwell ge-owned ga worden door de premium Berlin variant.
Dat lijkt toch wat op pay 2 win dan.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Mr_Size schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:34:

[video]
Weer een leuke interessante video. We want moar! :Y)
HirzoSchuurman schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 07:45:
Wel irritant dat 'k nu in m'n geliefde Cromwell ge-owned ga worden door de premium Berlin variant.
Dat lijkt toch wat op pay 2 win dan.
Dat verbaast mij ook een beetje, het was toch het idee dat premium tanks niet beter zouden zijn dan elite tanks? Die Cromwell B lijkt me toch echt beter dan de Cromwell, als de stats op tank-compare kloppen tenminste.

Ik heb onwijs veel lol gehad in de Cromwell, dus ik ga vanavond wel even zo'n B aanschaffen vrees ik. Terwijl ik eigenlijk net mezelf had wijsgemaakt dat ik geen premium tanks meer moest kopen omdat ik (er) niet genoeg (mee) speel. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Gaius op 07-05-2015 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Dacht ik ook (wat je zegt over premium tanks niet beter dan standaard).
De stats lijken te kloppen verder, dat ding is echt een stuk wendbaarder bijv.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Tier 6 stronghold teams van 1 scout, 6 7 cromwells coming in.

[ Voor 11% gewijzigd door wvdveer op 07-05-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Sodeju.. wat is die Panther een fijne verrassing zeg, zag er een beetje tegenop vanwege de lage alpha (trauma afkomstig van Britse heavies, Black Prince voorop).

Heb nog de stock gun en turret, maar vind hem nu al heerlijk. Terwijl het op papier qua stats niks bijzonders is, iets klopt er gewoon aan die tank, apart. En dan heb ik straks nog meer hp, turret armor en de hoge pen van die fantasie 75mm top gun :)

Had wel met free xp de tracks direct unlocked en de top engine was al meteen unlocked, scheelt nogal (looking at you.. stock Caernarvon grind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mr_Size schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:34:

[video]
Petje af, mooie review! Heb hem zelf al een tijdje, begin er nu echt goed mee te spelen.
Het is een bepaalde speelwijze waar je aan moet wennen.

Gisteren 5 potjes in de T-54:
2500 wn8 en gemiddeld 2k damage, ging best lekker. _/-\o_

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Nog 1 keertje de vraag: gaan er mensen volgende maand naar Tankfest, of zijn ze eerder in Bovington geweest?

Ik heb al kaartjes, maar nu nog een hotel (inclusief leuke pub/stad/whatever in de buurt aub) voor 2 nachten. Gaan met eigen auto's, dus vervoer is geen issue. Any tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Nieuwe Tonks zijn up in de Premium Shop! Bundel lijkt de beste deal, uiteraard zijn ze allemaal weer vergezeld van gold/premium voor strenk WG profit :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S99xi2f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Ik wil geen extra premium of gold. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Zijn dat de premium tanks die je moet hebben om de nieuwe missies te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigsexy3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-04-2024

Bigsexy3

Planner

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2h3trn5.jpg

Wel leuk z'n T-34-85 Rudy, maar zet hem dan wel in het begin plaatje erbij. Niet één of andere TD.
Stronk WG graphic designer 8)7 :F

[ Voor 5% gewijzigd door Bigsexy3 op 07-05-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwarktaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-04-2018
das de russische art, daar hebben ze die isu ipv de cromwell in de shop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:33
Yep. Die moet je hebben voor de missies. Ik heb alleen de cromwell gekocht. Vind €70 iets te gortig, ook al is dat de beste deal. Ze komen trouwens met 100% crew waar BIA al als skill 0 opzit (dus eerste skill level gewoon op normale snelheid)

P.s. die cromwell Berlin heeft "Ajax" op de zijkant staan. Misschien een reden voor sommigen om hem (niet) te kopen.... ;) :)
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.