Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 163 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00
Klinkt als zware spelweekends :) . Wij houden het vooralsnog wat lichter: Augustus, Schwupps, What's Up, Avenue, Kingdomino, ... We zijn deze namiddag wel begonnen aan Scoville (voor het eerst). Iedereen vond het tot nu toe wel een succes, door tijdsgebrek hebben we het spel wel nog niet kunnen afspelen. Maar er is altijd nog morgen :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit weekend zit ik op een lanparty, dus dat betekent vooral lekker veel bordspellen spelen. Inmiddels al een stuk of 4 potjes Mysterium gedaan (wat erg leuk is, al de nodige slappe lach opgeleverd zelfs).

Daarnaast Escape the cursed Temple gedaan. Wat een heerlijk chaotisch spel is dat. Dobbelen, dobbelen, dobbelen en ondertussen nog wat meer dobbelen, maar met een leuke soundtrack in de achtergrond zodat je lekker opgefokt wordt.

Piratoons, een die ik al heel lang op m'n lijstje had staan, erg leuk, al viel de puntentelling op het einde voor de meesten wat tegen.

Thiefs Market ook nog een keer gedaan met 4 man, dat heeft denk ik nog wel een paar potjes nodig voordat we weten of het echt lekker speelt, maar desalniettemin vind ik 'm best leuk.

Pandemic Reign of Cthulhu, ging heel lekker, tot het paarse dorpje ineens vol cultists stond en we net te laat waren met wat van die figuren daar ruimen, dus wederom verloren (momenteel een 100% verlies met 3 potjes).

En codename pictures, ook zo'n heerlijk spel. Kende de normale al, maar met plaatjes is hij zo mogelijk nog wat hilarischer, al is het maar omdat sommige van m'n vrienden echt hele rare gedachtenkronkels hebben.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Scoville staat erg hoog op mijn wishlist, vooral omdat het een van de zeldzame mid-weight 6-player games is die geen giga coop is (zoals battlestar of arkham). Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen verder.

Vandaag is het overigens in tegenstelling tot mijn vorige post toch Ristorante Italia geworden.

Voor de rest was hij nieuw, dus eerst een potje basic regels en daarna advanced. De eerste dik gewonnen omdat mijn wijnen 6 x matchten, en de tweede pot gedeeld eerste maar door de tie-breaker regel toch tweede...

Erg leuk spel. We hebben hem nu sinds Essen al 5 keer gespeeld en dat voor maar krap 10 euro! Ik durf hem ook nog wel aan te raden voor ruim 3 keer dat bedrag.

Zojuist nog maar eens afgesloten met een Puerto Rico (net als gisteren, maar vandaag met 5-en), blijft ook een all time favoriet. Ik denk dat ik komende weken maar eens flink bordspellen ga reviewen en raten.

[ Voor 13% gewijzigd door TweakMDS op 23-10-2016 01:48 ]

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 09:28
Gisteravond mijn Kickstarter van The Others op tafel gelegd. Hoewel het een one vs many is, speelde we hem met z'n tweeën. Dat betekende wel dat ik als Sins speler veel minder aan zet leek te zijn dan mijn tegenstander. Dat valt natuurlijk minder op als er meerdere spelers tegenover je zitten.
Desondanks vond ik het een leuk spel. Voor de Heroes is het een redelijk normale dungeon crawler. Het enige bijzondere is dat als een held sterft, hij of zij vervangen mag worden door een nieuwe held. In totaal heeft een team zeven helden, waarvan er drie of vier starten. Als er een held dood gaat en de speler kan geen nieuwe held pakken, dan heeft de Sins speler gewonnen. De spelers moeten een aantal missies voltooien om te kunnen winnen.

De Sins speler mag na elke turn van een Hero (bestaande uit een move en een actie) kiezen of hij wel of niet reageert. Hij heeft in eerste instantie drie of vier reactie tokens (afhankelijk van het aantal Heroes). Als deze gebruikt zijn, mag hij niet meer reageren. Dat zorgt ervoor dat je ook niet altijd iets doet als Sins speler, maar je hebt wel elke beurt een keuze moment. Daardoor blijft het spel zeker interessant.

Ik ben het ook wel eens met Tom Vasel dat het geen typische dungeon crawl met overlord is. Als je als Sins speler te aardig bent, word je hopeloos verslagen. Je moet het echt hard spelen om het leuk te houden voor beide kanten.

Al met al vond ik het een leuk spel, dat ik graag vaker op tafel leg. Als KS backer heb ik alle Sins en vier extra helden-teams. Er is dus genoeg variatie mogelijk om het spel vaker te spelen. Daarnaast heb je zeven missies en elke missie biedt verschillende maps. Daarnaast zijn er drie typen missies (terror, corruption en redemption), die ook nog voor wat variatie zorgen. Al met al heb je dus genoeg verscheidenheid om het spel interessant te houden.

Grootste minpunt was dat de regels soms wat fiddly zijn, maar dat is denk ik een probleem dat met vaker spelen opgelost gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevalric op 23-10-2016 09:56 ]

Xbox Live: Chevalric

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Vanavond alleen een ouderwets potje Triominos gedaan, als je het heel af en toe doet vind ik het wel stiekem toch leuk ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
TERW_DAN schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:34:
Dit weekend zit ik op een lanparty, dus dat betekent vooral lekker veel bordspellen spelen.
Daar ook al? :+ Ik heb ook op een LANparty gezeten. Daar vooral veel van mijn Essenaanwinsten geprobeerd :)
Vrijdagavond mijn eerste pot Bios: Genesis gespeeld, het nieuwe spel van Phil Eklund (High Frontier, Pax Pamir, Pax Porfiriana). In dit spel speel je de eerste 4 miljard jaar van leven op aarde na. Je begint als niet meer dan een autokatalytisch proces en probeert je weg omhoog te werken naar ééncellig of zelfs meercellig leven. Lang, zwaar, complex en moeilijk om een werkende strategie te vinden. Maar ik ben toch enthousiast! :) Normaal gesproken hou ik niet van spellen met veel willekeur, en hierin worden nogal wat dobbelstenen gerold die je flink om zeep kunnen helpen. Daarnaast zijn er willekeurige gebeurtenissen (wel met grotendeels bekende decks als je de kaarten een beetje kent) die al je pogingen nutteloos kunnen maken. Maar omdat 'het ontstaan van leven' één grote aaneenschakeling van willekeurigheden is geweest vind ik het in dit spel thematisch. En je hebt genoeg opties om de kans dat je ineens uitsterft te verkleinen.
Daarnaast zijn de spellen van Phil Eklund altijd gebaseerd op veel research, dus als het onderwerp je interesseert is het feit dat het regelboek vol staat met voetnoten ook nog superinteressant :)

Zaterdag begonnen met twee potjes Blokus. Leuk spel, een beetje een lichtere versie van Go. En speelbaar tot vier, dus ook wel handig.
Daarna wilden we Le Havre uitproberen. Zoals verwacht een stukje uitgebreider en complexer dan z'n neefje Agricola, maar toen we de regels eenmaal doorhadden kwam er wel wat vaart in. Deze werd onderbroken voor eten en twee potjes PitchCar :) Er waren wat mensen geïnteresseerd in spellen, maar ik ga mensen die nog nooit iets anders dan de klassiekers hebben gespeeld niet uitnodigen om mee te doen met een spel als Le Havre, helemaal als ik zelf m'n eerste pot zit te spelen. En wat is er dan makkelijker dan mensen schijfjes over een baan laten schieten? :) Lekker simpel, dikke lol.
Na PitchCar ben ik mijn vriendin even naar huis gaan brengen. Toen ik terugkwam was degene waarmee ik Le Havre nog zou afmaken aan het vertrekken. Dus die heb ik maar weer ingepakt, beetje jammer. Daarna nog een potje Pick-A-Polar Bear gespeeld, omdat een andere vriend wel zin had in een snel, breinloos spelletje :+

En vandaag voor het eerst Adrenaline gespeeld. Voor wie de hype gemist heeft: Adrenaline is een Quake-/Unreal Tournament-achtige shooter, maar dan als bordspel. Je rent rond, pakt wapens en ammo en schiet iedereen aan gort. Maar ondertussen is het stiekem best een leuke resource-managementeuro. Met z'n drieën was'ie niet op zijn best, maar we hebben zeker lol gehad :)
Fotootje erbij:

Adrenaline in progress

Daarna nog twee potjes Age of Steam gespeeld. Ofja, twee... Het eerst potje duurde vijf minuten, want ik zat te slapen en gooide mezelf bankroet het spel uit in de eerste ronde, terwijl mijn medespeler dat nét wist te voorkomen. Dus hebben we mijn verlies genoteerd en retroactief allebei een zet anders gedaan (een extra aandeel uitgegeven om wat geld in hand te houden) en het potje afgemaakt. Toen heb ik wel gewonnen :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• HellPunk
Het gaat ongelooflijk vlot met de verwerking van de spellen uit Essen: tot nu toe hebben we al elf stuks gespeeld _/-\o_ .

Mijn dochter wou gisteren Glüx spelen - ze houdt van dammen en dit lijkt er wel wat op. Glüx is eigenlijk een abstract. Het doel van het spel is om zoveel mogelijk van jouw lichtpunten in de verschillende kamers door schijfjes op het bord te leggen. Hiervoor vertrek je altijd van een eerder geplaatst schijfje: je telt het aantal lichtpunten op dat schijfje en dat is het aantal stappen dat je moet gebruiken.

In Essen hadden we begrepen dat je in je beurt zowel horizontaal als verticaal mag bewegen. Toen ik de regels nalas bleek dat niet te kloppen: je mag in je zet niet van richting veranderen. Dit maakt het spel volgens ons een stuk minder interessant. Als je alleen maar rechtdoor kan word je enorm beperkt en ben je vaak gedwongen om zinloze zetten te doen, zeker tegen het einde van het spel. Wij gaan dit dus houserulen: door onderweg van richting te veranderen kun je net die ene meesterzet doen om weer in het spel te komen.

Daarna was My Happy Farm aan de beurt. Een erg vlot spel waarbij vooral timing van belang is: groenten planten, oogsten en inruilen tegen 'voederkaarten' waarmee je je dieren eten geeft. Het leuke is dat je je dieren echt ziet 'groeien': als je een voederkaart koop voeg je die aan je dier toe zodat het langer wordt.

Tenslotte hebben we nog een potje Augustus gedaan. Vrijdag was dit een beetje met een sisser afgelopen: ik had zoveel geluk dat ik al mijn objectives klaar had terwijl de rest nog maar net halverwege zat. Gisteren was het een stuk spannender, in de eindscore zat iedereen op negen punten van mekaar.
SndBastard schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 01:45:
Scoville staat erg hoog op mijn wishlist, vooral omdat het een van de zeldzame mid-weight 6-player games is die geen giga coop is (zoals battlestar of arkham). Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen verder.
Scoville doet niks ergs revolutionairs, maar het is wel een leuk spel :) . Op het eerste zicht lijkt er heel wat tegelijk te gebeuren, maar door de duidelijke structuur is iedereen na een paar rondes wel mee: bieden voor spelervolgorde, bonus claimen, dan planten, oogsten en tenslotte markt- of receptkaarten kopen.

Het enige waar het spel soms wat hapert is bij 't planten van de pepers. Na een paar rondes heb je zoveel mogelijkheden dat de AP kan toeslaan bij spelers die daar vatbaar voor zijn (lees: mijn vrouw >:) ). In het begin van het spel kun je nog met wat lukraak gekozen kleuren punten verdienen, maar als er maar een paar beloningen over zijn moet je erg gericht gaan werken.

Nee, ik ben in ieder geval tevreden met de aankoop, ik heb Scoville: Labs ook al in mijn bestelmandje bij de OLGS gedaan :) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:41
Vorige week en afgelopen weekend ook weer wat nieuwe titels gespeeld. Eerst vorige week voor de 2de keer Forbidden Stars gespeeld. Vorige keer met vier spelers gespeeld en doordat niemand volledig de regels kende viel het nogal tegen doordat we veel moesten lezen en opzoeken. Toch maar weer op tafel proberen te krijgen wat het schijnt als je het door hebt erg tof te zijn. Nu een 2 player game gespeeld en inderdaad, zodra je het beter doorhebt een erg tof spel. Deze gaat vanaf nu zeker vaker op tafel komen. En met 2 man zeker binnen de 2 uur te spelen.
Daarna nog 2 potten Scythe gespeeld. 1 gewonnen en 1 verloren doordat mijn tegenstander hem maar niet af kon maken waardoor ik nog erg veel punten kon scoren. Deze komt erg veel op tafel de laatste tijd. Inmiddels staat de teller op 27 keer... :X Ik wacht met smart op de uitbreiding die binnenkort uitkomt.
Daarnaast thuis op zaterdag met de kids nog Celestia met uitbreiding gespeeld. Een erg grappig spelletje wat relatief vlot speelt. Dit keer dik verloren van een van de kinderen.

Zondag stond Escape Room the game op het programma. Ik was erg benieuwd naar hoe dit zou gaan, maar ik moet zeggen dat dit zeker leuk is om een keer te spelen.
Er zitten vier scenario's in de doos en we hebben de eerste gespeeld, Prison Break. Je moet binnen een uur alle puzzels oplossen. We hadden nog 2.05 minuten over. Erg leuk om hem gehaald te hebben. De replay value is erg laag of zelfs niet aanwezig aangezien je precies weet wat je moet doen na hem gehaald te hebben. Maar op naar de volgende drie.

Daarnaast nog s' avonds Fields of Green gespeeld met mijn dochter. Een interessante game die vrij vlot speelt, echter niet helemaal uit de verf komt met 2 spelers aangezien het draften dan vervalt. Daarnaast stond er net iets te veel engels op de kaarten voor mijn dochter. Binnenkort maar eens met meer spelers spelen om te kijken hoe ie dan bevalt.

• Phusebox
  • Laatst online: 17:04
Ik heb vandaag Black Orchestra besteld, ben benieuwd, Het thema, de vormgeving en mechanics spraken me wel aan, hopelijk is het wat.
MADG0BLIN schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:14:
Daarna nog 2 potten Scythe gespeeld. 1 gewonnen en 1 verloren doordat mijn tegenstander hem maar niet af kon maken waardoor ik nog erg veel punten kon scoren. Deze komt erg veel op tafel de laatste tijd. Inmiddels staat de teller op 27 keer... :X
27 keer? Zoveel bordspellen speel ik nog niet op een jaar... Damn. Moet echt op zoek gaan naar vrienden met meer tijd (of zin).

[ Voor 54% gewijzigd door Phusebox op 24-10-2016 13:41 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:05
@phusebox een spellenclub in de buurt kan altijd helpen. Ik speelde vroeger ook 1 keer om de 2 maand voor ik vrienden bij elkaar kreeg. Nu is het elke vrijdag op de club en ondertussen daar mensen leren kennen waardoor ik bij 2 koppels uit mijn dorp ook nog eens aan huis kom voor af en toe een spelletje.

Vrijdag hebben we the worst game ever gespeeld. Best wel grappig spel en leuke filler (wij hebben wel met 8 ipv 12 tokens gespeeld omdat we wachten op de rest van de mensen). De kaarten zijn allemaal zo irritant dat het wel grappig is. Elke kaart gaat over een ergernis bij andere spellen, bv: als iemand zijn gsm pakt moet hij jou twee muntjes. Als iemand klaagt over zijn kaarten, betaalt hij jou en de eigenaar van het spel een muntje, de persoon waarbij je deze kaart legt kan het spel niet winnen, ... Er zijn natuurlijk veto/cancel kaarten.
Vervolgens smash up. De persoon had meteen 9 uitbreidingen mee ook dus wat overweldigd door het aanbod. Uiteindelijk voor een draken & grizzly riders combo gegaan. Potje gewonnen met 2 puntjes verschil.
De avond afgesloten met Secret Hitler. Deze keer mocht ik eens liberaal (de goeie) zijn eindelijk. Ook hier nipt kunnen winnen. Blijft toch altijd spannend omdat je nooit 100% iets of iemand kan uitsluiten. Wat bij resistance bv wel kan.
Zaterdag was het dan een hele namiddag lotr LCG. Dual dwarf deck gegaan en dat ging best vlot.

• Phusebox
Hier zijn niet echt actieve spellenclubs te vinden. Vrienden die het wel regelmatig spelen wonen helaas aan de andere kant van Nederland.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:20
Zaterdag nog Memoir '44, 2 x Biblios en 1 x Zwarte kat(?) gedaan. Ook weer goed vermaakt in ieder geval, hoewel zwarte kat gewoon een simpel kaartspel is met een flinke dosis geluk. Ook niet verkeerd als je al weer genoeg Affligems op hebt.

Gisteren bij de schoonfamilie nog 2 potjes Biblios gedaan. Wat blijft het toch een heerlijk spel wat je zo even tussendoor kunt doen. 2 keer verloren, maar het plezier is me meer waard :).

Vanavond op het programma om Keyflower en Trickerion verder te punchen, baggen en onder de knie te gaan krijgen! Ook Thrash 'n Roll nog als de tijd het toelaat. Nu alweer zin in om lekker met die games bezig te zijn :).

• Wormaap
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:44:
Hier zijn niet echt actieve spellenclubs te vinden. Vrienden die het wel regelmatig spelen wonen helaas aan de andere kant van Nederland.
Slimbo is een Zuid-Limburgse spellenvereniging waar ik laatst bij toeval over hoorde. Helaas weinig info op de site, maar er staat dat ze vrijwel elke week spelen. Ik heb nog geen contact opgenomen, maar dat wil ik binnenkort eens gaan doen :)

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:17
Gisteren Mechs vs Minions eindelijk binnen, wat een doos zowel formaat als gewicht. Had bijna mijn hele tafel (6-pers) nodig om alles uit te stallen en vervolgens ook nog een plekje over te houden om te spelen met 2 personen. Vervolgens alleen de tutorial gespeeld, goeie kennismaking maar helaas geen tijd om een echte missie te starten. To be continued...

Iemand suggesties voor clubs/verenigingen in Noord-Holland regio Haarlem/Heemstede/Hoofddorp?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
Ohjee heb het virus ook te pakken geloof ik.

Nadat ik 2 weken geleden een viertal spellen heb aangeschaft, heb ik vandaag Mansions of Madness Second Edition gekocht. Kijk er erg naar uit om te proberen!

Misschien ook eens kijken wie er in zuid limburg nog meer zin hebben in dit soort dingen. Regelmatig mensen vinden is nog best lastig.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Basekid schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:32:
Ohjee heb het virus ook te pakken geloof ik.

Nadat ik 2 weken geleden een viertal spellen heb aangeschaft, heb ik vandaag Mansions of Madness Second Edition gekocht. Kijk er erg naar uit om te proberen!

Misschien ook eens kijken wie er in zuid limburg nog meer zin hebben in dit soort dingen. Regelmatig mensen vinden is nog best lastig.
Zelf nog niet zo lang in huis maar wat een gaaf spel is dat :)

• StealthyPeanut
denyos schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:42:
Toch grappig hoe dat dan werkt. Je besluit hem te koop te zetten omdat je hem niet speelt, je krijgt een bod dik boven je verwachting en gaat vervolgens twijfelen of je hem wel weg wilt doen terwijl die keuze volgens mij al duidelijk was toen je besloot hem te koop te zetten :)

Maar uiteindelijk kunnen wij de beslissing niet voor je maken, dat zal je echt zelf moeten doen. Voor mij zou het in ieder geval een duidelijke verkoop zijn.

Zelf hier na de opruiming/herindeling na Spiel gelukkig nog wat plek in de kast vrij weten te maken zonder dat er spellen weg hoeven. Verder bij Harolds foamcore besteld zodat ik eindelijk eens wat inlays kan maken voor een aantal van mijn spellen. Vind het met name vervelend dat de kaarten van TTR Anniversary niet in de doos passen nadat deze gesleeved zijn. Verder wil ik voor een aantal spellen een andere inlay maken zodat het opzetten niet zo lang meer duurt.
Uiteindelijk toch de beslissing gemaakt en € 109 in mijn zak gestopt voor de game. De verzendkosten toevallig via het werk kunnen regelen, dus dat scheelt me ook nog wat.

Nu past het weer gewoon op 3 planken :*) .

• Basekid
psychoclown schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Goed om te weten!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Klinkt alsof het tijd wordt voor een nieuwe tweakers spellenmeet ;)

• Phusebox
Wormaap schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:05:
[...]
Ik heb nog geen contact opgenomen, maar dat wil ik binnenkort eens gaan doen :)

Kijk zo zijn we al met zijn drieën in het zuiden, ik woon zelf in de buurt van Sittard. Wellicht eens een keer meeten?

• Basekid
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:57:
[...]

[...]

Kijk zo zijn we al met zijn drieën in het zuiden, ik woon zelf in de buurt van Sittard. Wellicht eens een keer meeten?
Ikke Maastricht dus dat dat zou werken. Ik heb er wel zin in!

• MrVegeta
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

psychoclown schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Heb nu een aantal sessies gehad en het is inderdaad een gaaf spel, maaaaaaaaaaaaaaaaar. Soms heb ik wel het idee dat wat teveel gedoe is. Als er ~6 monsters zijn in het spel (ik had een scenario met 4 zombies, een zombiehorde, een witch, een cultist en een maniac) en dan nog alle verschillende horror checks (als je niet bij elkaar staat). Dat duurt soms toch wel erg lang. En het feit dat health/sanity zo slecht terug te krijgen zijn maakt het ook niet veel makkelijker als iemand bijna de klos is. Wat op zich nog wel prima past in de sfeer van het spel, maar ik ben een beetje van mening dat thema nooit gameplay moet overtreffen. En vaak eindigt het scenario met een puzzel die vrij lastig is waardoor het tempo opeens helemaal weg is. Dat vindt ik toch wel jammer.

Graag zou ik een korter scenario zien, ik ben bijna altijd het dubbele bezig van de aangeraden tijd en een wat makkelijker scenario zodat je er in 90 minuten lekker doorheen bent.

Sowieso begrijp ik niet zo goed waarom de moeilijkheidsgraad niet aanpasbaar is. Moeilijkheid komt terug in 3 soorten variabelen. Soort monster, aantal monsters en hun HP. Dit zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om te schalen? Paar settings easy, normal, difficult. Easy = hp - 20% voor monsters, 20% minder monsters en een aantal sterke monsters er uit. Normal = normal. Difficult is +20 voor alles.

Dan was het allemaal net wat makkelijker geweest om met verschillende mensen te spelen. Want op zich past het, zoals ik al zei, goed in de sfeer van de mythos. Je bent maar een nietig mens dat op bezoek is de in de cosmische horrorshow. Maar sommige vrienden willen gewoon beetje rondlopen en misteries oplossen zonder dat ze zich druk hoeven te maken dat elke zet hun laatste kan zijn.

Ook vind ik het erg jammer dat ze de app niet openbaar maken zodat wij onze eigen scenarios kunnen schrijven. Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar de volgende scenarios en heb ik 1 van de 2 mini sets besteld (heb zelf het origineel) en heb ik de officiele uitbreiding voor MOM2 in de bestellijst staan omdat het als alle omstandigheden goed vallen een enorm goed spel is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Phusebox
MrVegeta schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:40:
[...]

Ook vind ik het erg jammer dat ze de app niet openbaar maken zodat wij onze eigen scenarios kunnen schrijven. Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar de volgende scenarios en heb ik 1 van de 2 mini sets besteld (heb zelf het origineel) en heb ik de officiele uitbreiding voor MOM2 in de bestellijst staan omdat het als alle omstandigheden goed vallen een enorm goed spel is.
Ik zit zelf ookk nog een beetje op de 'brink' voor wel of niet aanschaffen. Eerst eens kijken wat de vereisten voor de app zijn want ik heb enkel een iPad 1... Jammer dat ze niet gewoon een applicatie hebben die op laptop ofzo draait. Edit: blijkbaar is die er inmiddels wel.

• MrVegeta
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

Ik zit zelf ookk nog een beetje op de 'brink' voor wel of niet aanschaffen. Eerst eens kijken wat de vereisten voor de app zijn want ik heb enkel een iPad 1... Jammer dat ze niet gewoon een applicatie hebben die op laptop ofzo draait. Edit: blijkbaar is die er inmiddels wel.
Die hebben ze wel. Is gratis op Steam :) draait ook op Mac/Linux geloof ik.

// edit. Die was tegelijk gereleased met de mobiele app ;) dus inmiddels is niet helemaal waar.

Of ik je de game kan aanraden. Tja. Het is vrij veel geld en daarvoor kan je ook andere games kopen. Als je de juiste vrienden hebt (veel tijd, houden van een uitdaging, kunnen zich inleven) dan is dit prima.

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 25-10-2016 14:54 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• psychoclown

psychoclown

Back in black

MrVegeta schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:40:
[...]
Graag zou ik een korter scenario zien, ik ben bijna altijd het dubbele bezig van de aangeraden tijd en een wat makkelijker scenario zodat je er in 90 minuten lekker doorheen bent.
Daar ben ik het mee eens, ik heb (pas) twee keer het begin scenario gedaan en beide keren waren we er wel een flinke tijd mee bezig. Op zich was dat helemaal prima want 1. we waren de eerste keer het spel aan het leren, 2. de tweede keer deden wederom wat nieuwe spelers mee, 3. maakte ik een fout met de horror checks waardoor het geheel wat langer duurde (en moeilijker werd :P).

Kortere scenario's zouden zeer welkom zijn om bijv. het nieuwe spelers bekend te laten raken met het spel of wanneer je zin hebt in een korte pot en niet heel de avond de tijd hebt.
Sowieso begrijp ik niet zo goed waarom de moeilijkheidsgraad niet aanpasbaar is. Moeilijkheid komt terug in 3 soorten variabelen. Soort monster, aantal monsters en hun HP. Dit zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om te schalen? Paar settings easy, normal, difficult. Easy = hp - 20% voor monsters, 20% minder monsters en een aantal sterke monsters er uit. Normal = normal. Difficult is +20 voor alles.
Hier heb ik zelf niet zo'n moeite mee, vaak heb ik bij coöperatieve spellen juist het idee dat het allemaal wat makkelijk is. De moeilijkheidsgraad die door het scenario aangegeven wordt vind ik wel een goede schatting (voor zover ik dat nu kan beoordelen).
Dat zal ook wel te maken hebben met het commerciële aspect denk ik. Desalniettemin ben ik heel erg voorstander van meer scenario's :)
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

The app will be available for iOS, Android, Mac, and Windows. You will be able to download it from the AppleiOS AppStore™, the Google Play™ store, or the Amazon Appstore. It will also be available for Mac and PC on Steam.
Daarnaast was er ook iemand bezig met een webversie las ik op BGG.

Ik moet wel zeggen dat ik app het fijnst vind werken in combinatie met een touchscreen :)

• Wormaap
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:57:
[...]

[...]

Klinkt prima. Twee keer omgeving Sittard, een keer omgeving Maastricht. Komt helemaal goed dan. Ik zal eens een DM-groepje starten.

Als er nog meer (Zuid-)Limburgers zijn die toegevoegd willen worden, meld het dan even :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 25-10-2016 15:34 ]

• adminappelgebak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-01 11:35
flipkipse schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:33:
[...]

Nog niet geweest, hij heeft mij wel al vaak uitgenodigd voor de Donderdag. Vond / Vind het zelf nog al spannend om te gaan. Daar ik net begonnen ben met de spellen en geen idee heb hoe die avonden verlopen. Maar ga het binnenkort zeker is doen. :)

Wat kan je op die avonden verwachten?
Maar anders kom je toch gewoon morgenavond even langs in Hilversum? Begint rond kwart voor 8 's avonds en loopt door tot ergens 1 uur. Kan je beetje sfeer proeven. Wat anderen ook zeggen, het is vooral zeer sociaal allemaal en gezelligheid staat voorop! Wij spelen morgen in muziekcafe de Koning op de Koninginneweg 135-137. Laat maar weten of je komt, je kan altijd wel meespelen ergens en niemand vind het erg een spel uit te leggen (gebeurd vaak genoeg haha).

• HellPunk
Wormaap schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:33:
[...]

Klinkt prima. Twee keer omgeving Sittard, een keer omgeving Maastricht. Komt helemaal goed dan. Ik zal eens een DM-groepje starten.

Als er nog meer (Zuid-)Limburgers zijn die toegevoegd willen worden, meld het dan even :)
Tellen Belgisch-Zuid-Limburgers ook mee :P ? Ik heb wel weinig beschikbare avonden over op een week, maar als 't in mijn agenda past wil ik ook wel meedoen :Y

• HellPunk
Gisteren hebben we Glüx nogmaals gespeeld, dit keer met de 'aangepaste' spelregels. In plaats van alleen horizontaal of verticaal speelden we nu dat je in een zet beide richtingen mag uitgaan. Het maakt het spel een stuk interessanter: je hebt zo uiteraard meer mogelijkheden om je zet uit te voeren waardoor je tot op het einde mogelijkheden tot scoren hebt. Het damspel lijkt voorlopig wel in de kast te verdwijnen, Glüx doet het beter :) .

Ik denk erover om ook het scoren te veranderen. Nu speel je met een gewone meerderheid: wie het meeste lichtpunten in een ruimte heeft krijgt vier punten, de volgende twee. Het maakt dus niet uit hoe groot je meerderheid is. Als dat wel het geval zou zijn vergroot je nog de tactische mogelijkheden: soms heb je maar één lichtpunt nodig om je volgende zet te doen, maar met zes zou je dan weer je score verhogen. Nog iets om over na te denken.

• Lointje
Voor mij (ook Belg) is Maastricht/Sittard een dik uur rijden. Dus je hoeft me niet mee in de discussie te zetten om een dag te vinden maar als er beslist is mag je altijd laten weten wanneer jullie gaan spelen en dan kijk ik of ik er geraak die dag :-)

• StealthyPeanut
Vanavond een spelavond ingepland met een maatje van me; Hij is niet zo'n gamer, maar vorige keer vond hij Castles of Burgundy erg gaaf. Wat raden jullie aan?

- Nog een keer Castles of Burgundy en eventueel opvullen met een leuke korte lichtere 2P game.
- Direct verder het diepe in en Lewis & Clark op tafel gooien.

Beide topspellen om met 2 spelers te doen (heb ook nog 2p games, maar die zijn korter). Verdere games uit mijn collectie hebben baat bij meer spelers, dus wil kiezen tussen deze 2.

[ Voor 21% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-10-2016 09:17 ]

• Lointje
Ik zou persoonlijk een nieuw spel voorstellen, het leuke aan vrienden met veel spellen is dat je net elke keer iets nieuw kan ontdekken vind ik persoonlijk. Moest het tegensteken of hij vraagt er echt om kan je castles of Burgundy natuurlijk opnieuw boven halen.
Zo kan je ook een beetje aftoetsen wat hij zoal graag speelt.

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-01 16:38
Dag allen,

Regelmatig kijk ik hier op het forum om wat ideeën op te doen voor leuke board games.
Tijdje geleden hebben wij de Schat en de Sleutel gespeeld met een aantal volwassenen en 2 kids van 6 jaar oud.

Nu ben ik opzoek naar soortgelijke spel zodat de kinderen van 7+ jaar meekunnen doen. Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Wat hebben wij zelf al:
Magische Doolhof
Monopoly
Stratego Junior
Op jacht naar Hubi
Dammen
Schaken

V-Strom 650

• StealthyPeanut
Lointje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:13:
Ik zou persoonlijk een nieuw spel voorstellen, het leuke aan vrienden met veel spellen is dat je net elke keer iets nieuw kan ontdekken vind ik persoonlijk. Moest het tegensteken of hij vraagt er echt om kan je castles of Burgundy natuurlijk opnieuw boven halen.
Zo kan je ook een beetje aftoetsen wat hij zoal graag speelt.
Ik zelf ook inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat het wel overweldigend kan zijn voor iemand die niet vaak speelt. Alhoewel, ondertussen heeft hij Stone Age, TTR, Formula D, Pandemic, CoB en Concordia al gespeeld.... misschien valt het wel mee dan :).

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000

heuveltje

KoelkastFilosoof

StealthyPeanut schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:06:
Vanavond een spelavond ingepland met een maatje van me; Hij is niet zo'n gamer, maar vorige keer vond hij Castles of Burgundy erg gaaf. Wat raden jullie aan?

- Nog een keer Castles of Burgundy en eventueel opvullen met een leuke korte lichtere 2P game.
- Direct verder het diepe in en Lewis & Clark op tafel gooien.

Beide topspellen om met 2 spelers te doen (heb ook nog 2p games, maar die zijn korter). Verdere games uit mijn collectie hebben baat bij meer spelers, dus wil kiezen tussen deze 2.
Persoonlijk vind ik L&C erg leuk, maar niet leuk met zijn 2en. Minder race element, sommige kaarten werken niet goed meer. En zeker voor iemand die net begint te gamen kan L&C nogal overweldigend/onvergevend zijn, en bij gebrek aan een catchup mechanisme loopt hij dan ook de rest van het spel achter ook. Wat je nogal een kansloos gevoel geeft.

Dus ik zou een ander spel pakken :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• StealthyPeanut
heuveltje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:29:
[...]

Persoonlijk vind ik L&C erg leuk, maar niet leuk met zijn 2en. Minder race element, sommige kaarten werken niet goed meer. En zeker voor iemand die net begint te gamen kan L&C nogal overweldigend/onvergevend zijn, en bij gebrek aan een catchup mechanisme loopt hij dan ook de rest van het spel achter ook. Wat je nogal een kansloos gevoel geeft.

Dus ik zou een ander spel pakken :P
Daar heb je wel een goed punt. Hmm, dan moet ik nog maar even nadenken over wat te spelen. Ik wil namelijk het liefst een spel dat ik zelf nog niet gespeeld heb. Ik kan kiezen uit;

Brass
Amerigo
Fresco
Trickerion: Legends of Illusion
Dungeon Petz
Bruges
Thrash'n Roll
Keyflower
Race to the Rhine: 1944
Raptor
Lewis & Clark

Welke zou jij aanraden welke leuk is met 2 spelers, waarvan 1 iemand de spellen uit de post 3 hierboven heeft gespeeld?

Ik vind het een lastige keuze :>

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-10-2016 09:47 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Keyflower is 1 van mijn all-time favorites, en werkt prima met zijn 2en
Redelijk makkelijk uit te leggen, niet te cutthroat. en veel interactie :)
Dus ik zou daar voor gaan.

Bij ons op de club is dat spel nogal polariserend.
Of mensen vinden het heel leuk, of ze hebben een hekel aan het bieden en de interactie/onvoorspelbaarheid

Dungeon petz is ook leuk, maar nooit met zijn 2en gespeeld. en wederom flink wat uitleg als je nog geen basis hebt in spel mechanieken.

Trickerion is aardig, maar duurt LANG !. iig met 4 man

Overig spellen ken ik niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 26-10-2016 09:51 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• StealthyPeanut
Goede tip inderdaad. Omdat die volgende week bij een meet sowieso op tafel komt, had ik hem buiten beschouwing gelaten (ik probeer zoveel mogelijk nieuwe games te spelen). Maar niet verkeerd om hem alvast te spelen om het spel wat beter te leren kennen :). Dat zorgt weer dat ik hem volgende week wat makkelijker uit kan leggen.

Denk dat Keyflower het gaat worden!

[ Voor 21% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-10-2016 10:14 ]

• Wormaap
  • Nu online
Als je Keyflower gaat spelen, kijk dan de Watch it Played video. Het regelboek laat dat spel veel ingewikkelder lijken dan het is, maar de video maakt het meteen duidelijk. Je kan hem zelfs ook naar de vriend waarmee je gaat spelen sturen zodat jullie meteen kunnen beginnen :)

• HellPunk
Xoxol schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:15:
Nu ben ik opzoek naar soortgelijke spel zodat de kinderen van 7+ jaar meekunnen doen. Hebben jullie nog tips?
Als je iets gloednieuws wilt: Kingdomino! Karuba van Haba kan ook interessant zijn. Best Treehouse Ever komt thuis ook wel af en toe op tafel.

Van die laatste is er nu een Duitse versie, maar daar hebben ze wel de tekst op de kaarten weggehaald. Je hebt dan dus wel 'Das Allerbeste Baumhaus' in de kast staan, maar het spel zelf is, op de regels na, taalonafhankelijk.
StealthyPeanut schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:43:
[...]
Daar heb je wel een goed punt. Hmm, dan moet ik nog maar even nadenken over wat te spelen. Ik wil namelijk het liefst een spel dat ik zelf nog niet gespeeld heb. Ik kan kiezen uit;
...
Uit dat lijstje ken ik alleen Fresco, maar ik vind de dummy player daar niet zo handig. Van wat ik uit Rahdo's filmpjes geleerd heb werken Amerigo en Bruges wel OK met twee, maar daar heb ik dus geen persoonlijke ervaring mee.

Als hij de vorige keer CoB leuk vond zou ik het eerst eens een keertje opnieuw spelen. Nu hij het spel kent kan hij gerichter gaan spelen. Ik merk dat thuis ook: het eerste potje is altijd leren, de tweede keer zitten de regels er grotendeels in en dan kunnen mensen echt gaan spelen om te winnen.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dag allen,

Regelmatig kijk ik hier op het forum om wat ideeën op te doen voor leuke board games.
Tijdje geleden hebben wij de Schat en de Sleutel gespeeld met een aantal volwassenen en 2 kids van 6 jaar oud.

Wat hebben wij zelf al:
Magische Doolhof
Monopoly
Stratego Junior
Op jacht naar Hubi
Dammen
Schaken
In aanvulling op Hellpunk, zou ik ook eens kijken naar Celestia :)

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:30:
Als je Keyflower gaat spelen, kijk dan de Watch it Played video. Het regelboek laat dat spel veel ingewikkelder lijken dan het is, maar de video maakt het meteen duidelijk. Je kan hem zelfs ook naar de vriend waarmee je gaat spelen sturen zodat jullie meteen kunnen beginnen :)
Ideaal inderdaad. Had hem al een keer bekeken, maar zal dat straks ook nog een keer doen.
HellPunk schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:33:
[...]
Uit dat lijstje ken ik alleen Fresco, maar ik vind de dummy player daar niet zo handig. Van wat ik uit Rahdo's filmpjes geleerd heb werken Amerigo en Bruges wel OK met twee, maar daar heb ik dus geen persoonlijke ervaring mee.

Als hij de vorige keer CoB leuk vond zou ik het eerst eens een keertje opnieuw spelen. Nu hij het spel kent kan hij gerichter gaan spelen. Ik merk dat thuis ook: het eerste potje is altijd leren, de tweede keer zitten de regels er grotendeels in en dan kunnen mensen echt gaan spelen om te winnen.
Zodra er dummies nodig zijn vermijd ik de game eigenlijk al met 2p. Dan kies ik liever een andere.

Ik laat de keuze ook aan hem; of CoB nog een keer of direct Keyflower erin knallen. Of misschien zelfs allebei, maar dat zal niet denk ik.

• MADG0BLIN
psychoclown schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:35:
[...]

In aanvulling op Hellpunk, zou ik ook eens kijken naar Celestia :)
Celestia is hier thuis ook een hit. Je zou ook nog eens kunnen kijken naar Loony Quest.

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-01 16:38
Dank voor de reacties! Tijdens de lunch ga ik me even inlezen.

V-Strom 650

• adminappelgebak
StealthyPeanut schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:43:
[...]

Brass
Amerigo
Fresco
Trickerion: Legends of Illusion
Dungeon Petz
Bruges
Thrash'n Roll
Keyflower
Race to the Rhine: 1944
Raptor
Lewis & Clark

Welke zou jij aanraden welke leuk is met 2 spelers, waarvan 1 iemand de spellen uit de post 3 hierboven heeft gespeeld?

Ik vind het een lastige keuze :>
Bruges, leuk spel. Zelf ook meermaals gespeeld. Zit een leuke spelmechanic in, hoewel je er vrij snel achter komt dat rivieren maken gewoon erg duur is en not worth the effort... Dat vond ik persoonlijk erg jammer, want in alle potjes die ik heb gespeeld kwamen wij (ik en vriendin) erachter dat de rivieren gewoon niet werkte. Simpelweg te duur en zij focuste eerste potje daarop met alle nadelige gevolgen van dien haha

Al met al wel leuk spel hoor, zeker de moeite waard om te spelen!

• HellPunk
Xoxol schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:28:
Dank voor de reacties! Tijdens de lunch ga ik me even inlezen.
Vergeet ik nog een tophit van Essen: Ice Cool!

• MADG0BLIN
adminappelgebak schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:52:
[...]

Bruges, leuk spel. Zelf ook meermaals gespeeld. Zit een leuke spelmechanic in, hoewel je er vrij snel achter komt dat rivieren maken gewoon erg duur is en not worth the effort... Dat vond ik persoonlijk erg jammer, want in alle potjes die ik heb gespeeld kwamen wij (ik en vriendin) erachter dat de rivieren gewoon niet werkte. Simpelweg te duur en zij focuste eerste potje daarop met alle nadelige gevolgen van dien haha

Al met al wel leuk spel hoor, zeker de moeite waard om te spelen!
De uitbreiding zorgt ervoor dat dit veranderd. Wij spelen nooit meer zonder.

• adminappelgebak
MADG0BLIN schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Aahh die heb ik nog niet geprobeerd. Misschien de moeite waard dan inderdaad om die eens te proberen! Vond het namelijk wel zonde...

• StealthyPeanut
MADG0BLIN schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Welke is dat? Brugge Stad aan het Zwin?

Wat is het probleem een beetje met de grachten?

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-10-2016 12:18 ]

• MADG0BLIN
Ja dat is hem. In de eerste versie zijn de grachten niet zo sterk en kan je ze beter links laten liggen. In de uitbreiding zitten een aantal zaken die dit verhelpen.

• HellPunk
Net een verzendingsbericht ontvangen dat wel van een Kickstarter moet zijn, maar het staat aangegeven als 'small package' en het enige spel dat 'small' genoemd kan worden wordt pas half november verstuurd. Beetje een mysterie dus, ik wacht in spanning af!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Dag allen,

Wat hebben wij zelf al:
Magische Doolhof
Monopoly
Stratego Junior
Op jacht naar Hubi
Dammen
Schaken
Tsuro en Droomhuis (of Droom Huis, geen idee eigenlijk) zijn allebei leuke spelen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
HellPunk schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:04:
Net een verzendingsbericht ontvangen dat wel van een Kickstarter moet zijn, maar het staat aangegeven als 'small package' en het enige spel dat 'small' genoemd kan worden wordt pas half november verstuurd. Beetje een mysterie dus, ik wacht in spanning af!
Zegt nix. Mijn Mechs vs Minnions stond ook aangegeven als 0,1kg.

• Phusebox
Pfoe Pandemic Legacy is wel echt killing... de gewone Pandemic was normaal goed te doen maar nu. Heb echt het gevoel dat we iets missen. Onze eerste poging in februari strandde na amper 15 minuten. Onze tweede poging na ruim een uur en met de overwinning in zicht.

Maar als ik zie hoe moeizaam dit gaat en hoeveel pech we hebben dan vrees ik dat we nog heel wat losses tegemoet gaan. We hebben ook echt al zes of zeven steden die op Level 2 zitten.

Beetje deprimerend spelletje. Juist om die reden is Robinson Cruse na 2x spelen nooit meer uit de doos gekomen. Niemand wil alleen maar verliezen. Kijk ik ben het gewend maar anderen die meespelen niet. :+

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik heb helaas februari nog niet kunnen spelen maar ik kijk er heel erg naar uit. Januari vond ik vrij goed gaan en ondanks dat het niet helemaal vlekkeloos ging hadden we de situatie naar mijn mening wel onder controle. Daarbij was ik de enige die significante ervaring met vanilla Pandemic had en was de rest met 1-2 potjes ervaring begonnen :)

Hopelijk is er binnenkort tijd!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Vandaag weer wat kleine spellen gespeeld:
Fuse (realtime dobbelen)
10 minute heist (p&p van een kickstarter)
What's up (memory on steroids)
Welcome back to the Dungeon (blufspelletje)
Terrible Monster (moet ik iets vaker spelen, maar two-player Love Letter-achtig)

Was weer leuk, helaas geen van de grotere games kunnen spelen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Net een potje Planes gespeeld. Het ziet er heel simpel uit, wat poppetjes naar hun vliegtuigje brengen, maar de mechanic die erachter zit zorgt wel dat je nog heel wat meer moet plannen om de juiste poppetjes naar het vliegtuig te brengen, en te zorgen dat je ook nog genoeg kunt bewegen, omdat je jezelf anders behoorlijk limiteert.

Heb m voor 15 euro op de kop getikt in Essen dus daarmee imho een erg leuke deal.

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:55:
Pfoe Pandemic Legacy is wel echt killing... de gewone Pandemic was normaal goed te doen maar nu. Heb echt het gevoel dat we iets missen. Onze eerste poging in februari strandde na amper 15 minuten. Onze tweede poging na ruim een uur en met de overwinning in zicht.

Maar als ik zie hoe moeizaam dit gaat en hoeveel pech we hebben dan vrees ik dat we nog heel wat losses tegemoet gaan. We hebben ook echt al zes of zeven steden die op Level 2 zitten.

Beetje deprimerend spelletje. Juist om die reden is Robinson Cruse na 2x spelen nooit meer uit de doos gekomen. Niemand wil alleen maar verliezen. Kijk ik ben het gewend maar anderen die meespelen niet. :+
Daarom is staat Robinson Crusoe hier zo hoog op het lijstje :*) . Een moeilijke puzzel waar ik een paar keer tegen een muur aan loop en hem niet haal is juist de charme van zo'n spel vind ik. Helemaal tot aan het gaatje gaan en het soms ook gewoon niet halen. Ik hou niet van coops die me het spel laten winnen.

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:35:
[...]

Daarom is staat Robinson Crusoe hier zo hoog op het lijstje :*) . Een moeilijke puzzel waar ik een paar keer tegen een muur aan loop en hem niet haal is juist de charme van zo'n spel vind ik. Helemaal tot aan het gaatje gaan en het soms ook gewoon niet halen. Ik hou niet van coops die me het spel laten winnen.
Robinson zijn we nog nooit überhaupt in de buurt gekomen van winnen, of een idee dat we wisten wat de volgende keer beter te doen.

Denk dat we nog geen 15% van ons objective gehaald hadden.

• HellPunk
Gisteren ben ik bezig geweest met Mokka & Smeergeld in het basisspel van Istanbul te integreren. Met die twintig locaties en extra speelstukken en kaarten is het nu best wel een groot spel, maar echt ingewikkelder is het op het eerste zicht niet geworden. Heeft iemand al ervaring met de tweede uitbreiding?

Net ook antwoord gehad van Repos over 7 Wonders: Duel - Pantheon. Blijkbaar zijn er meer mensen die onbedoeld een Duitse versie meegekregen hebben op Spiel, er wordt vandaag vergaderd over een mogelijke oplossing.
Staat al lang op m'n verlanglijst, maar is nergens (voor een degelijke prijs) te vinden. Misschien dat ik op Spel! in Antwerpen geluk heb. Veertig euro vind ik toch net iets te gortig :)

[ Voor 14% gewijzigd door HellPunk op 27-10-2016 08:46 ]

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:41:
[...]

Robinson zijn we nog nooit überhaupt in de buurt gekomen van winnen, of een idee dat we wisten wat de volgende keer beter te doen.

Denk dat we nog geen 15% van ons objective gehaald hadden.
Voor het einde van het jaar hoop ik de nieuwe editie opgepikt te hebben; die moet al een hoop schelen qua uitleg en duidelijkheid als ik het mag geloven.

De huidige editie(s) blijken een stuk lastiger te zijn. Zal misschien ook wel meehelpen.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ik zie hier af en toe Tsuro voorbij komen...ik doe de mijne weg daar het niet echt mijn spel is.
Linkje na V&A overig. Met de verkoop van deze (en Paniek in de Wei. :+ .. wil ik de aankoop van Eldritch Horror bekostigen :)

Hi Ha Hopjesvla

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07

Smurf

Detri

Vanavond nog even lekker aan het punchen geweest. Normaal doe ik dat gewoon als we gaan spelen, maar bij (A feast for) Odin is dat met 16 A4 formaat kartons vol met kleine onderdelen iets meer werk dan normaal.
Hopelijk lukt het om deze dit weekend op tafel te krijgen. Het thema spreekt me erg aan, uiterlijk ook dik in orde en de met enige moeite verkregen demo op de Essen zondag (als in: zaterdagochtend gelijk naar de stand rennen en hopen dat er nog een plek is op zondag om je voor in te schrijven) was eigenlijk gewoon te kort. Na uitleg nog zo'n 3 ronden kunnen spelen voordat de tijd op was, maar dat was genoeg om te weten dat we hier meer van wilden.

Verder van alle Essen aankopen eigenlijk alleen nog 7wonders: duel gespeeld. (Ja, deze was van vorig jaar, maar toen was "ze" 38 weken zwanger dus zijn we maar niet gegaan.) De piramide in het midden is een leuke 2 persoons "oplossing" voor het draften. We zijn ook lekker gewaagd aan elkaar: 3 rondes gespeeld en telkens binnen 5 punten van elkaar eindigen. Een potje was zelfs gelijkspel. Niet gekeken wat de tie-breaker was, als die er überhaupt is. Gewoon nog een potje spelen :P

)

• Phusebox
A Feat for Odin zie ik overal zo hoog staan en terugkomen. Hopelijk kan ik die eens ergens proberen want zo an sich spreekt het me totaal niet aan maar is wel eens leuk als je dan verrast wordt door een spel.

• HellPunk
Ziet er inderdaad wel leuk uit, maar lijkt me qua gewicht net iets te zwaar. Orléans en Macao is zo 'n beetje onze top, A Feast for Odin zit daar toch stevig boven. Dit weekend maar 'ns filmpjes bekijken.

• Phusebox
HellPunk schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:59:
Ziet er inderdaad wel leuk uit, maar lijkt me qua gewicht net iets te zwaar. Orléans en Macao is zo 'n beetje onze top, A Feast for Odin zit daar toch stevig boven. Dit weekend maar 'ns filmpjes bekijken.
Mij leek die juist te licht en teveel geluk?

• Wormaap
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:09:
[...]

Zelf heb ik'm niet gespeeld, maar als ik zo op BGG lees en de regels even doorvlieg lijkt het vergelijkbaar met bv. Caverna. Er zitten in dit geval dobbelstenen en kaarten in, maar 'te licht en teveel geluk' zijn niet de dingen die ik normaal lees :P Ik heb'm zelf vooral even overgeslagen omdat ik verwacht dat'ie mij te open is. Veel mensen vinden Caverna beter dan Agricola omdat je in Caverna wat meer kan doen wat je wil. Maar ik vind juist het keiharde blokkeren van Agricola gaaf. En van wat ik zo lees zijn zijn nieuwe spellen meer in de richting van 'open' gegaan.

• StealthyPeanut
Mensen hier ervaring met Trickerion? Gisteren een 2speler potje gedaan (solo, om de game te leren kennen) maar zelfs de base game is al redelijk aan de zware/overweldigende kant.

Volgende week zaterdag een meet waar ik deze mee naar toe neem; toch nog maar een paar potjes van tevoren proberen te spelen i.v.m. enkele zaken. Wat een game!

• portie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:43
StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:21:
Mensen hier ervaring met Trickerion? Gisteren een 2speler potje gedaan (solo, om de game te leren kennen) maar zelfs de base game is al redelijk aan de zware/overweldigende kant.

Volgende week zaterdag een meet waar ik deze mee naar toe neem; toch nog maar een paar potjes van tevoren proberen te spelen i.v.m. enkele zaken. Wat een game!
Al een paar keer gespeeld en de eerste keer is het inderdaad nogal veel. Hij gaat met de keer makkelijker spelen maar hij zal nooit licht worden. Heerlijk spel vind ik het, alleen komt hier te weinig op tafel helaas.

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:21:

Ik vind hem vrij goed te doorgronden na paar rondjes spelen. Niet echt heel heavy. Heb hem twee keer gespeeld en de tweede keer vond ik hem niet meer dan een medium game.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 28-10-2016 09:46 ]

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:46:
[...]

Ik vind hem vrij goed te doorgronden na paar rondjes spelen. Niet echt heel heavy. Heb hem twee keer gespeeld en de tweede keer vond ik hem niet meer dan een medium game.
Als basegame of advanced? Basegame is meer niveau Stone Age; Gateway++

Ik hoef ook geen extreem heavy game, want die komt nooit op tafel. Ik denk dat Trickerion advanced na een paar potjes de sweetspot heeft voor wat mij betreft heavyness.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-10-2016 09:56 ]

• HellPunk
Phusebox schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:09:
[...]

Net de manual gelezen, dat gigantische actiebord is voor mij al een goeie hint - als mijn reguliere medespelers dat zien rennen ze keihard weg >:) . Het lijkt me verder inderdaad niet echt moeilijker dan pakweg Orléans.

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:55:
[...]

Als basegame of advanced? Basegame is meer niveau Stone Age; Gateway++

Ik hoef ook geen extreem heavy game, want die komt nooit op tafel. Ik denk dat Trickerion advanced na een paar potjes de sweetspot heeft voor wat mij betreft heavyness.
Is er een simpele versie dan? Kan ik me niet meer herinneren.

• StealthyPeanut
Het bord heeft 2 speelzijdes; 1 basegame en 1 advanced game.

Basegame is alles behalve Dark Alley (kaarten + prophecies), magician abilities, magician powers cards.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

HellPunk schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Net de manual gelezen, dat gigantische actiebord is voor mij al een goeie hint - als mijn reguliere medespelers dat zien rennen ze keihard weg >:) . Het lijkt me verder inderdaad niet echt moeilijker dan pakweg Orléans.
Really ?
Orleans vind ik leuk, en niet zo heel moeilijk. Tenzij je achterlijk speelt kun je altijd wel iets positiefs

Trickerion heb ik 3 keer gespeeld. Wel volledig spel met alles erop en eraan.
En ik vind hem leuk, maar wel veel moeilijker dan orleans. Je hebt veel meer dingen waar je rekening mee moet houden, veel meer een keten waarbij je geen stap over kunt slaan, en ik ben 100 keer door dat tricks boekje aan het bladeren omdat ik niet meer weet welke trucks te maken met welke onderdelen.
En dan heb je een plan, word dat gedwarsboomd omdat iemand anders gaat performen, en er lukt niks meer :)

• HellPunk
heuveltje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:00:
[...]
Really ?
Orleans vind ik leuk, en niet zo heel moeilijk. Tenzij je achterlijk speelt kun je altijd wel iets positiefs
Orléans speelt inderdaad erg vlot vanwege de goeie structuur, alles is netjes opgedeeld. Het spel geeft je bij het begin ook niet alle opties, het wordt geleidelijk aan wat opener. Het actiebord bij A Feast for Odin doet vermoeden dat je vanaf het begin een strategie moet kiezen en dat vinden ze hier meestal niet zo leuk :)

• Phusebox
Aargh hebben ze op Spiel van een van mijn aankopen mij de verkeerde versie gegeven, Duits of Nederlands kon ik nog mee leven, maar nee ik heb een Franse versie van Inis gekregen.

Logisch als ik tegen de verkoper zeg: "I would like a copy of Inis, please" dat hij me dan de Franse versie geeft. En de voorkanten zijn exact hetzelfde en de achterkant check ik niet, want why? Ik doe niet voor niks van tevoren onderzoek. Zucht.

• maartend
Oke

Gisteravond 1ste pot mechs vs Minions gedaan. Geweldig. En lachen.
T/m Mission 2 gespeelt, maar die gaan we nog eens opnieuw doen, belangrijk foutje gemaakt.
En lachen dus. Ik liep door een verkeerde programering enkel maar rondjes. 2 kills in de hele missie, geweldig.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Phusebox schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:18:
Aargh hebben ze op Spiel van een van mijn aankopen mij de verkeerde versie gegeven, Duits of Nederlands kon ik nog mee leven, maar nee ik heb een Franse versie van Inis gekregen.

Logisch als ik tegen de verkoper zeg: "I would like a copy of Inis, please" dat hij me dan de Franse versie geeft. En de voorkanten zijn exact hetzelfde en de achterkant check ik niet, want why? Ik doe niet voor niks van tevoren onderzoek. Zucht.
Volgens mij is dat wel vaker voorgekomen. Ik las het ergens op BGG, maar ik kan het niet terug vinden. Dat lijkt me wel vervelend, is het erg taalafhankelijk? Ik weet dat veel mensen de Duitse powergrid card game hebben gekocht omdat deze taal onafhankelijk is, maar ze hebben nog steeds de Engelse regels niet online gezet. Heel vervelend voor sommige mensen.

Mijn BGG profiel

• Phusebox
ViNcE schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:09:
[...]

Volgens mij is dat wel vaker voorgekomen. Ik las het ergens op BGG, maar ik kan het niet terug vinden. Dat lijkt me wel vervelend, is het erg taalafhankelijk? Ik weet dat veel mensen de Duitse powergrid card game hebben gekocht omdat deze taal onafhankelijk is, maar ze hebben nog steeds de Engelse regels niet online gezet. Heel vervelend voor sommige mensen.
Ja enorm taalafhankelijk, draait om kaarten met acties in tekst erop.

Beetje zuur. Ik was de eerste persoon op Spiel die dit spel kocht en was al een beetje geïrriteerd door de onhandige verkopers. Ze stonden met 4 man de dozen met spellen uit te pakken en achter mij een rij en niet eentje die even wat mensen helpt om te verkopen. Met 3 man dozen uitpakken lijkt me ook voldoende maar goed.

Hopelijk kan ik nog wat regelen via de uitgever.

• Wormaap
  • Nu online
Da's wel sneu zeg. Ik moet zeggen dat ik tot dusver zelden teleurgesteld ben door klantenservice in BG-land, dus ik ga er vanuit dat dit ook wel geregeld kan worden.

Hier in de Essen auction Tinners' Trail gekocht van Rahdo. Bleek het een Duitse versie te zijn, terwijl in de omschrijving Engels stond. Sterker nog, toen ik'm mailde zei'ie dat hij hem nooit gespeeld heeft en dacht dat'ie Engels was :+ Hij bood meteen aan om me gewoon het hele bedrag terug te geven 8)7 Dat heb ik geweigerd omdat ik dat vrij belachelijk vond (het spel is 100% taalonafhankelijk, niet eens decoratieve woorden op het bord of zo) en uiteindelijk heeft'ie een deel overgemaakt.

• maartend
Wormaap schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:24:
Da's wel sneu zeg. Ik moet zeggen dat ik tot dusver zelden teleurgesteld ben door klantenservice in BG-land, dus ik ga er vanuit dat dit ook wel geregeld kan worden.
Jij hebt nog geen contact proberen te krijgen met Iello. Drama.
Of de uitgevers van Mage Knight. Ook een ramp.

• Phusebox
Ik heb bij Matagot, de uitgever van Inis, weinig hoop. Het zijn Fransen en de vraag is of ze überhaupt mijn mail in het Engels begrijpen.

Vanavond The Great Western Trail eens proberen. Vond het thema wel leuk, na het lezen van de regels denk ik mwah.

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 29-10-2016 18:31 ]

• maartend
Phusebox schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:29:
Ik heb bij Matagot, de uitgever van Inis, weinig hoop. Het zijn Fransen en de vraag is of ze überhaupt mijn mail in het Engels begrijpen.
Toevallig is iello ook frankrijk. iello amerika was geweldig.

• Phusebox
Zo dat was één potje koeiendrijven. Pfff. Zware bevalling. Om 21u begonnen.

Leuk spel, maar moeten wel het tempo omhoog krijgen anders komt dit nooit meer op tafel. Het thema is wat minder goed uitgewerkt. Voelt meer als heavy worker placement deck building mix dan echt een thematische euro.

• Basekid
Toch nog met hakken over de sloot Sword & Sorcery gebacked: https://www.kickstarter.c...ntasy-co-op-board-and-min

Lijkt me beetje hetzelfde als gloomhaven, maar de gametime is maar 60-90min als ik het goed begrijp + het is geen legacy game. Geeft toch iets meer speelkansen :)

• maartend
Basekid schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:26:
Toch nog met hakken over de sloot Sword & Sorcery gebacked: https://www.kickstarter.c...ntasy-co-op-board-and-min

Lijkt me beetje hetzelfde als gloomhaven, maar de gametime is maar 60-90min als ik het goed begrijp + het is geen legacy game. Geeft toch iets meer speelkansen :)
tegen de tijd dat ik Gloomhaven heb uitgespeeld ben ik er denk ik ook wel klaar mee. En dan nog, hj heeft systeemen bedacht om de Legacy te verwijderen.

• Basekid
maartend schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:45:
[...]

tegen de tijd dat ik Gloomhaven heb uitgespeeld ben ik er denk ik ook wel klaar mee. En dan nog, hj heeft systeemen bedacht om de Legacy te verwijderen.
Dat zou best kunnen ja. Maar bedoel ook dat gloomhaven meer lijkt bedoeld voor 1 speelgroep omdat je een grote campaign heb. Sorcery lijkt kleine quests waar alles wat sneller gaat

• maartend
Basekid schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Dat zou best kunnen ja. Maar bedoel ook dat gloomhaven meer lijkt bedoeld voor 1 speelgroep omdat je een grote campaign heb. Sorcery lijkt kleine quests waar alles wat sneller gaat
Dat klopt absoluut.

• HellPunk
Zo, de titel voor meeste werk met uitpunchen gaat wat mij betreft naar Oceanos... Zes duikboten met 15 onderdelen elk, plus nog een hele stapel allerhande tokens, daar waren we toch wel even zoet mee.

We hebben ook al een eerste potje achter de rug. Het is een lastig spel om uit te leggen omdat alles in mekaar haakt, dus we zijn maar gewoon begonnen, de uitleg kwam dan tijdens het spelen zelf. Iedereen vond het wel leuk om te spelen, dus morgen gaan we meteen nog een spelletje doen!

Dit weekend ook m'n post-Essen-bestelling gedaan - alles wat ik daar nog wilde kopen maar niet gevonden heb: Imhotep (is taalafhankelijk), de Halloween-uitbreiding van King of Tokyo (niet in 't Engels beschikbaar) en Scoville Labs (na 't succes van het basisspel mocht die er ook nog bij, dat gaf me nog korting op de verzending op de koop toe ;) ).

• MADG0BLIN
Afgelopen vrijdag Cry Havoc met vier personen gespeeld. Interessante game. Ik denk dat de meesten het hier wel kennen, redelijk gehyped de laatste maanden. Ik speelde met de Trogs. Leuk om mee te spelen en deze zijn alleen te spelen in een spel met vier spelers. Regelboek was niet helemaal geweldig, maar gelukkig een goede Watch it Played video van beschikbaar. Elk ras is anders wat ervoor zorgt dat de gameplay ook erg interessant blijft. Veel vechten met de verschillende rassen en dit direct vanaf het begin. Uiteindelijk tweede geworden en de humans eerste. De machines en pilgrims lijken toch wat lastiger om goed te spelen. Dit is denk ik wel een spel wat vaker spelen beloond.

Gisteren verder niets gespeeld, maar vandaag nog even met de kinderen Survive: Escape from Atlantis en Camel Up + uitbreiding. Dit laatste verbeterd het spel wel heel erg overigens.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vandaag mijn eerste inlay van foamcore afgemaakt. Voor Le Havre, dat spel komt nauwelijks op tafel maar kon een inlay wel gebruiken en daarom ook een mooi spel om mijn eerste inlay voor te maken. Ik had de foamcore plan van BGG en al met al mag het resultaat er wel zijn denk ik. Binnenkort maar even starten met een inlay voor Dark Moon en vervolgens zijn MoM en Eldritch Horror aan de beurt.

Verder alleen maar één pot Weerwolven en een pot Cards Against Humanity gedaan, wel lekker :)

• HellPunk
Wat denken we van Tiny Epic Quest, de lang verwachte nieuwe titel in de Tiny Epic-reeks?

Ik keek heel erg uit naar TEQ vanwege het thema, maar heb toch besloten om niet te backen. Het rondreizen op de map en de quests lijken me wel leuk, maar uiteindelijk komt het allemaal neer op een hoop dobbelstenen rollen en hopen dat je krijgt wat je nodig hebt. Niks op tegen, maar dan speel ik wel King of Tokyo :) . De itemeeples zijn wel een goeie vondst, ik ben benieuwd of we die nog in andere spellen gaan terugzien.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:32:
Ik zie hier af en toe Tsuro voorbij komen...ik doe de mijne weg daar het niet echt mijn spel is.
Linkje na V&A overig. Met de verkoop van deze (en Paniek in de Wei. :+ .. wil ik de aankoop van Eldritch Horror bekostigen :)
Verkocht

Maar voor wie nog op zoek is: Mijn Paniek in de Wei gaat ook de deur uit voor 15 euro..PM me ;)

Zijn er überhaupt mensen die dat spel gespeeld hebben?

Hi Ha Hopjesvla

• StealthyPeanut
psychoclown schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:07:
Vandaag mijn eerste inlay van foamcore afgemaakt. Voor Le Havre, dat spel komt nauwelijks op tafel maar kon een inlay wel gebruiken en daarom ook een mooi spel om mijn eerste inlay voor te maken. Ik had de foamcore plan van BGG en al met al mag het resultaat er wel zijn denk ik. Binnenkort maar even starten met een inlay voor Dark Moon en vervolgens zijn MoM en Eldritch Horror aan de beurt.

Verder alleen maar één pot Weerwolven en een pot Cards Against Humanity gedaan, wel lekker :)
Nice!

Waar heb je dit besteld en voor welke prijs? Ik ga er ook eens mee aan de slag denk ik.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Er werden mij twee handels in dit topic aangeraden perfectsupplies.nl en DEKAS kantoorservice.
Die laatste is het goedkoopst qua prijs + verzendkosten, 5 mm foamcore zou ik bestellen.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:52
psychoclown schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:53:
Er werden mij twee handels in dit topic aangeraden perfectsupplies.nl en DEKAS kantoorservice.
Die laatste is het goedkoopst qua prijs + verzendkosten, 5 mm foamcore zou ik bestellen.
Heb je er ook foto's van? Ik ben wel benieuwd!

Over de Foamplaten: Ik zou ook voor DEKAS gaan, helemaal als je in de buurt van Heerenveen woont scheelt het je een hoop geld.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
2 nieuwe aanwinsten:

Final Fantasy TCG -> Deck FFXIII + FFX -> Awesome kaartspel, goede nieuwe regels, en het werkt gewoon.

Pagoda -> Leuk 2 speler bordspel met voldoende taktiek en uitdaging.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• psychoclown

psychoclown

Back in black

HellPunk schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:00:
Wat denken we van Tiny Epic Quest, de lang verwachte nieuwe titel in de Tiny Epic-reeks?

Ik keek heel erg uit naar TEQ vanwege het thema, maar heb toch besloten om niet te backen. Het rondreizen op de map en de quests lijken me wel leuk, maar uiteindelijk komt het allemaal neer op een hoop dobbelstenen rollen en hopen dat je krijgt wat je nodig hebt. Niks op tegen, maar dan speel ik wel King of Tokyo :) . De itemeeples zijn wel een goeie vondst, ik ben benieuwd of we die nog in andere spellen gaan terugzien.
Het ziet er wel leuk uit maar ik speel TEK ook vrij weinig en ik heb al Lost Woods die qua spelmechaniek makkelijk en vlot speelt. Die laatste is dan ook een spel dat ik en vrienden graag op tafel zien komen.
Flapperbol schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:18:
[...]

Heb je er ook foto's van? Ik ben wel benieuwd!

Over de Foamplaten: Ik zou ook voor DEKAS gaan, helemaal als je in de buurt van Heerenveen woont scheelt het je een hoop geld.
Vanavond zal ik wat foto's maken.

Zelfs als je er niet in de buurt woont is het aan te raden. Ik woon in Utrecht en moest helaas bij beide bestellen, maar ik was goedkoper uitgeweest als ik alles bij DEKAS had kunnen bestellen.

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:18
Hopjesvla79 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:47:
[...]
Maar voor wie nog op zoek is: Mijn Paniek in de Wei gaat ook de deur uit voor 15 euro..PM me ;)

Zijn er überhaupt mensen die dat spel gespeeld hebben?
Ja zekers, die komt thuis nog wel eens op tafel. Met 4 vind ik hem wel geestig spelen, en ik heb geen enkel vergelijkbaar spel in de collectie. Dus het is echt weer eens iets anders.

Dit weekend toevallig ook de eerste spellen voorzien van een foamcore insert. Foamcore besteld bij Harolds en netjes thius geleverd gekregen. Begonnen met Dead men Tell no tales omdat die goed overzichtelijk was en nadat die klaar was heeft mijn vrouw ook nog een insert gemaakt voor Legenden van Andor. Gaat een hoop tijd schelen met opzetten en het ziet er nog eens goed uit ook.

[ Voor 29% gewijzigd door denyos op 31-10-2016 10:48 ]

Strava

Pagina: 1 ... 33 ... 163 Laatste