Inmiddels ook Ragdoll en Eeny Meeny gelezen, maar helaas vallen beide me toch wat tegen. Ik vond Coben leuk als 'licht vermaak' omdat er naast spanning ook best wel wat humor in zit, en dat mis ik hier toch een beetje.evil_lemon schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:27:
[...]
Als je Coben en Baldacci goed vindt, dan zou ik zéker M J Arlidge aanraden. Wat mij betreft de beste en meest spannende thrillers van de afgelopen jaren. Oh en Daniel Cole vond ik ook erg goed!
Ragdol lijkt het daarnaast vooral van de 'shock value' te moeten hebben. Daarnaast zat er ook nog een scene in die zo uit een parodie-film gekopieerd lijkt te zijn, en toen was ik er wel redelijk klaar mee. Het was nog net spannend genoeg om wel verder te willen lezen, maar een aanrader wil ik het niet direct noemen.
Eeny Meeny zit psychologisch wat beter in elkaar, maar ook hier mis ik de humor een beetje en ook hier zit er af en toe een iets te opzichtig cliché in. Wordt de serie nog 'beter', of is het gewoon niet helemaal mijn ding?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary