Interessant draadje! Ik ben inmiddels op pagina 30 van dit topic, dus sommige tips kunnen mogelijk herhalingen zijn. ;-)
Dit is voor mij de 'ideale' manier om een boek te lezen, bijvoorbeeld The Colour of Magic / The Light Fantastic van Terry Pratchett op mijn Onyx Boox Go 7 Color Gen 2:
1. Eerst de films bekijken:
IMDb-link
2. Kaart downloaden en op je e-reader zetten:
Discworld Geografie
3. De juiste 'fictionary' downloaden en installeren als woordenboek:
The Fictionary
4. De eerste delen in comicvorm lezen:
Bol.com Link
5. De 'Audible'-versie 'kopen': Audible Link
o Bij veel Audible regio's (.com, .co.uk, .de) kun je gratis lid worden voor een maand.
o Meld je aan en kies het juiste audioboek.
6. EPUB op je e-reader zetten
o Hierbij speel ik de Audible-versie af terwijl ik het boek lees. Pauzeren doe ik door dubbel te tikken op de koptelefoon. Karakters opzoeken doe ik door een karakter te highlighten en direct op te zoeken in de Fictionary. Via een snelkoppeling schakel ik tussen het boek en de Discworld-kaart om de juiste plekken op te zoeken.
Optioneel:
• Geïllustreerde boeken lezen
Het geïllustreerde boek is gratis te lenen op
*knip*
(Nadeel hiervan is dat het woordenboek dan niet werkt en de neobrowser een minder plezierige leeservaring biedt dan de Neoreader.)
• Boek kopen op KindleApp en lezen met Whispersync
Hierbij blijft het audioboek synchroon lopen met de e-bookversie en hoef je zelf geen pagina’s meer om te slaan. Een nadeel is dat het woordenboek dan niet meer werkt, maar X-Ray werkt wel.
Verdere tips:
• Voor de Red Dwarf fans:
Red Dwarf op Goodreads
Er zijn ook luisterboeken van deze serie, ingesproken door de acteurs. Erg leuk om naar te luisteren!
• Harry Potter-audioboeken
Jim Dale is wat mij betreft de beste verteller. Hij heeft een fijne stem en speelt veel karakters.
• LeVar Burton Reads
(Spotify Link)
LeVar Burton (bekend van Star Trek) leest 'short stories' voor in de genres sciencefiction en fantasy. Short stories zijn ideaal voor in de auto!
Zelf hou ik van boeken over non-fictie, psychopaten en horrorverhalen, zoals:
• Allan Hall - Monster (Joseph Fritzl)
• Gegijzeld door IS
• Alive: The Story of the Andes Survivors
• Judas: Astrid Holleeder
• Too Much and Never Enough (Trump)
• Ik was 12 en fietste naar school
• De eigen waarheid van Joran van der Sloot
Meer tips zijn welkom!
[
Voor 1% gewijzigd door
tweakduke op 14-07-2025 16:06