BBG voor €1000 voor desktops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een suggestie voor het forum, voornamelijk betrekkend tot het desktop aankoop advies.

Maak een sticky topic aan voor veel voorkomende adviezen voor 1000 euro pc's (alleen kast, geen randapparatuur). Momenteel lopen er namelijk alweer 3 topics in die prijs categorie.

Geef ervaren users de mogelijkheid om te discusseren en met een RML hun lijst te posten. Ik hou zelf namelijk op mijn profiel al een aardig tijdje een lijst bij.
Het zal een enorm makkelijk overzicht leveren voor nieuwe gebruikers zodat ze niet steeds een nieuw topic hoeven te openen en het zal eeuwig herhalende discussies vermeiden.

Misschien is het ook leuk om een periodieke poll te openen in die poll om te voten voor de beste configuratie in de afgelopen x aantal maand.

BVB dank :D

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Fordox schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:27:
Hallo mensen,

Ik heb een suggestie voor het forum, voornamelijk betrekkend tot het desktop aankoop advies.

Maak een sticky topic aan voor veel voorkomende adviezen voor 1000 euro pc's (alleen kast, geen randapparatuur). Momenteel lopen er namelijk alweer 3 topics in die prijs categorie.

Geef ervaren users de mogelijkheid om te discusseren en met een RML hun lijst te posten. Ik hou zelf namelijk op mijn profiel al een aardig tijdje een lijst bij.
Het zal een enorm makkelijk overzicht leveren voor nieuwe gebruikers zodat ze niet steeds een nieuw topic hoeven te openen en het zal eeuwig herhalende discussies vermeiden.
Er is al een goed sticky: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Verder voor diepere informatie kan je gaan naar:
*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?
*Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?
Voeding advies en informatie topic - Deel 30

Bovendien hebben we altijd nog: reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

Waar ik het wel mee eens ben, is dat het een echte puinhoop is daar. Er staan twintigduizend stickies en andere belangrijke dingen. Er moet naar mijn mening gewoon een "noobproof" gebeuren komen (of mensen moeten meer gaan lezen...).
Misschien is het ook leuk om een periodieke poll te openen in die poll om te voten voor de beste configuratie in de afgelopen x aantal maand.

BVB dank :D
Het lijkt mij beter om een poll te openen van wat voor soort systemen mensen graag in de BBG zouden willen zien. Misschien is het nog wel beter om aan de hand van de topics in daa/caa/laa te kijken aan wat voor soort systemen er de meeste behoefte is.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Fordox schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:27:
Dit is typisch iets dat eens in de zoveel tijd langskomt. De xAA fora zijn juist ooit gestart om mensen een plek te bieden voor persoonlijk advies en om de andere, wat meer diepgaande fora zoals PMG, OT en VB te ontlasten en te vrijwaren van de veelal beginnerstopics die je terugvindt in xAA.

Het effect daarvan is, is dat het niveau in die subfora lager ligt en dat dat dus ook wordt getolereerd. Ik modereer wel, maar het enige wat ik wil zien is dat mensen op zijn minst de standaard vragen beantwoorden en een PW-lijstje maken. Dit hoeft geen eind-setup te zijn, maar alleen een bewijs dat ze op zijn minst íets hebben doorgenomen. Anderszijds ondervangt dit de overactieve mede-tweakers die maar wat graag staan te trappelen om hun RML-lijstje maar als eerste te kunnen introduceren. Iemand die zelf geen onderzoek heeft gedaan, kan dat immers niet op waarde schatten en heeft daar dan vrij weinig aan.

De laatste 2-3 weken gaat elk topic dat niet aan deze twee voorwaarden voldoet, dan ook voorlopig op slot tot men de zaakjes op orde heeft. Dit loopt via DM. Ik ben momenteel aan het kijken of deze aanpak werkt. Sommige users komen niet meer terug, anderen pakken het meteen op en hebben binnen vrij korte tijd iets samengesteld. Ik let hierbij overigens niet op of het daadwerkelijk compatibel/goed/beantwoordend-aan-het-doel is. Het aantal topics dat gelijk al slecht begint en vaak dan ook slecht blijft is volgens mij al afgenomen, hoewel dat natuurlijk nooit helemaal weg blijft.

Dat er een woud van stickies en stuckies zou zijn, valt eigenlijk wel mee. Neem DAA. Er is het DAA beleid en Handleiding Pricewatch. Meer heb je eigenlijk in beginsel niet nodig. Vervolgens is ook [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen gestuckied waar in principe alles voor een eerste build in staat. Het enige dat beter zou kunnen is een verwijzing naar de BBG. Ik ga dat zometeen direct bij het DAA erbij zetten, want die wordt, nadat die van de FP is verdwenen vaak vanuit het forum over het hoofd gezien heb ik het idee.

Dat mensen het niet lezen is vervolgens niet jullie probleem. Dan gaat het topic op slot, tot ze dat wel gedaan hebben ;). Nóg een sticky met BBG's op verschillende prijsniveaus zie ik persoonlijk geen heil in. Die moeten ook worden bijgehouden, en dan nog blijft, zoveel mensen, zoveel wensen. Die stroom topics blijf je toch wel krijgen. Dat is ook prima te verklaren, aangezien een BBG altijd een compromis is.

/edit: Inmiddels heb ik het DAA beleid wat geherstructureerd en duidelijker gemaakt wat we verwachten. Nogmaals, xAA blijft laagdrempeliger dan het overige forum en persoonlijk advies ga je denk ik altijd houden.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 22-04-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Topicstarter
Ah kijk eens aan, mooi en helder antwoord met wat acties :)
Anderszijds ondervangt dit de overactieve mede-tweakers die maar wat graag staan te trappelen om hun RML-lijstje maar als eerste te kunnen introduceren. Iemand die zelf geen onderzoek heeft gedaan, kan dat immers niet op waarde schatten en heeft daar dan vrij weinig aan.
Dit is een zeer valide punt die ik over het hoofd heb gezien.

Ik ben echt zeer dankbaar voor deze heldere uitleg en stappen die onderdomen zijn/worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 22-04-2015 15:50 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.