• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:15

Pierre

Van nature lui!

Top Gun in Space haha Tom Cruise in Space.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

Pierre schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:31:
Willen ze kinderen enthousiast maken voor space, komen ze met Tom Cruise aan... -O- :+

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 09:29
Pierre schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:31:
Nee echt serieus, men wil film maken in ISS, wat kan, want je gaat ook straks commerciele astronauten en toeristen in ISS krijgen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:35

World Citizen

FreeReef.nl

Hmm kennelijk kan ik geen stream vinden van iemand die op afstand dat ding aan het filmen is?

Eigenlijk zijn alle streams een kopie van het origineel met wat commentaar erbij. Ik zoek eigenlijk iemand die daar staat en en aan het filmen is (op afstand).

FreeReef.nl

• loekf2
Blijf die SpaceX ninjas met soort SM kap op en rugnummer heel apart vinden.

Vroeger hadden we die mannetjes in witte jassen en badmutsen op.

[ Voor 31% gewijzigd door loekf2 op 27-05-2020 20:35 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
World Citizen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:34:
Hmm kennelijk kan ik geen stream vinden van iemand die op afstand dat ding aan het filmen is?

Eigenlijk zijn alle streams een kopie van het origineel met wat commentaar erbij. Ik zoek eigenlijk iemand die daar staat en en aan het filmen is (op afstand).
SpaceFlightNow heeft eigen cameras op de grond. Chris Bergen is op KSC.

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:47
Hennie-M schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:22:
[...]

Heb jij de beste tip om te bepalen wat 15graden is? Spacewalk installeren op je telefoon en met augmented reality bekijken welke sterrenbeelden er zijn en daar op doorgaan?
Dat is een goeie. Ik heb geprobeerd te googlen en kram hierop. https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag144.php
2 armen gestrekt met gebalde vuisten boven elkaar, en je komt volgens dit artikel 16gr. Dat komt aardig in de buurt van de 15 graden.
Het hoogtepunt van de Crew Dragon is ca. 35 graden boven de horizon in richting zuidzuidwest.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Die touchscreens draaien die op Windows?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 14:47
loekf2 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:35:
Blijf die SpaceX ninjas met soort SM kap op en rugnummer heel apart vinden.

Vroeger hadden we die mannetjes in witte jassen en badmutsen op.
Het leidt de aandacht niet af van de dingen waarom het draait. Ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• z0bin
World Citizen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:34:

Misschien de NOS in de gaten houden. Zij beginnen om 22:00uur met een livestream. Ik heb geen idee welke beelden zij gebruiken.

https://nos.nl/livestream...mtevlucht-van-spacex.html
Pierre schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:37:
Die touchscreens draaien die op Windows?
Dat is ook waar in aan dacht. Lijkt er verdacht veel op. :9

[ Voor 14% gewijzigd door z0bin op 27-05-2020 20:39 ]

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dat is fake news Trump die langs komt.

• loekf2
POTUS in the air.

(zonder mondkapje)

Verwijderd

Die social media miep weet niet wat ze met haar armen / handen moet doen. (NASA stream)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2020 20:50 ]

• loekf2
z0bin schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:39:
[...]

Misschien de NOS in de gaten houden. Zij beginnen om 22:00uur met een livestream. Ik heb geen idee welke beelden zij gebruiken.

https://nos.nl/livestream...mtevlucht-van-spacex.html

[...]

Dat is ook waar in aan dacht. Lijkt er verdacht veel op. :9
Zou mij verbazen, Tesla is ook Linux toch ? Moet iets van een Montavista of Redhat zijn

• loekf2
Komt water uit de lucht in Florida. Heette hier vroeger in Nederland regen, hadden we heel veel van, ook in de zomer en veel in de herfst.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zo hé, die capsule ziet er echt stukken high-techy uit vergeleken met de spaceshuttle. Minimalisatie aan knoppen _O_

Kijken ze nu naar schermen, of naar ramen, of zijn het ramen met ingebouwd holografische projectie van het scherm?

[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 27-05-2020 20:56 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
AW_Bos schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:55:
Zo hé, die capsule ziet er echt stukken high-techy uit vergeleken met de spaceshuttle. Minimalisatie aan knoppen _O_

Kijken ze nu naar schermen, of naar ramen, of zijn het ramen met ingebouwd holografische projectie van het scherm?
Touchscreen control ftw :9

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ja logisch ook wel, de shuttle komt uit het 737 tijdperk (en de max ziet er nog steeds zo uit)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:50

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Touchscreens voor hun neus en in de capsule zitten (best wel grote) ronde raampjes.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:32
Waar is dit nu al te volgen?

• AW_Bos

AW_Bos

@Joostje123 Deze bekijk ik

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 27-05-2020 20:58 ]

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

YouTube

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nou niet té futuristisch willen doen hé, het zijn gewoon maar schermen :p

March of the Eagles

• AW_Bos

AW_Bos

Hopelijk vallen ze in die liggende houding daar niet in slaap ;)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

DJTimo schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:57:
[...]
Touchscreen control ftw :9
Weet ik niet bij een rammelende op of neer reis. Dan zijn knopjes die je vast kan houden ook wel fijn tijdens de stress.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• AW_Bos

AW_Bos

XWB schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:02:
[...]

Nou niet té futuristisch willen doen hé, het zijn gewoon maar schermen :p
Niet eens holografische projecties en touch-gestures als knoppen dus -O-
;)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:03
Ik geef het de Amerikanen wel, ze zijn heel goed in het hele mediacircus om een launch. Interviews, twitter feets, mega veel camera angles etc..

Daar kan ESA nog van leren, daar is de helft van de tijd alles in het Frans (hoewel Rosetta ook wel goed georgestreerd was).

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 14:47
AW_Bos schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:02:
Hopelijk vallen ze in die liggende houding daar niet in slaap ;)
Daar hebben ze straks nog meer dan voldoende tijd voor. Het is 19 uur naar het ISS en buiten het eerste en het laatste uur niet heel spannend voor een astronaut.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• MicroWhale
  • Laatst online: 15:20

MicroWhale

The problem is choice

Ik gebruik altijd die van SpaceX: YouTube: Crew Demo-2

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:03:
[...]

Weet ik niet bij een rammelende op of neer reis. Dan zijn knopjes die je vast kan houden ook wel fijn tijdens de stress.
Ook dat hebben ze ongetwijfeld getest. :)

• JvS
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

tijdens het lanceren heb je maar 1 knop nodig: Abort. Dat zal wel een fysieke knop zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AW_Bos

AW_Bos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7VSzAJwaSZ-8Z3SQj18eIeCySM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VolU2d6f1QGJjNC6o9PU68pL.png?f=fotoalbum_large
Ik hoop dat er ergens iets van een manual te vinden is.
Ik ben benieuwd wat die schermen allemaal doen ;)

• MewBie
  • Laatst online: 01-12 08:44
JvS schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:05:
tijdens het lanceren heb je maar 1 knop nodig: Abort. Dat zal wel een fysieke knop zijn.
Die grote hendel onder het middelste scherm. ;)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
AW_Bos schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:06:
[Afbeelding]
Ik hoop dat er ergens iets van een manual te vinden is.
Ik ben benieuwd wat die schermen allemaal doen ;)
Dat linkerscherm is een soort flight sim, voor wanneer de astronauten zich vervelen.

March of the Eagles

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

JvS schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:05:
Ik vrees dat die knop er zelfs niet is... voordat een mens dat doorheeft is de boel al ontploft. Wordt allemaal softwarematig afgevangen en uitgevoerd. De enige fysieke knoppen in dat ding zijn volgens mij de mechanische dingen voor noodgevallen om uit de stoel te komen en de deur open te maken.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MrWilliams schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Ik vrees dat die knop er zelfs niet is... voordat een mens dat doorheeft is de boel al ontploft.
Daarnet werd gezegd dat de astronauten zelf kunnen annuleren.

March of the Eagles

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ze bouwen de spanning richting de SCRUB wel op zeg, met al die videootjes :+

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38
Basekid schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:03:
Ik geef het de Amerikanen wel, ze zijn heel goed in het hele mediacircus om een launch. Interviews, twitter feets, mega veel camera angles etc..

Daar kan ESA nog van leren, daar is de helft van de tijd alles in het Frans (hoewel Rosetta ook wel goed georgestreerd was).
Ook andere amerikaanse organisaties krijgen deze geweldige mediaproductie niet op orde hoor. Dit 90% SpaceX en 10% Nasa.

Maar dit is wel de juiste manier om mensen enthousiast te krijgen, en dus ook geld, voor de ultieme missie; occupy Mars.
Osiris schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:07:
Ze bouwen de spanning richting de SCRUB wel op zeg, met al die videootjes :+
Grapjas :p
Maar als ze zaterdag poging 2 zouden doen, zou er dan nog zo'n media circus zijn? Beetje tweetjes recyclen enzo.

[ Voor 19% gewijzigd door Hennie-M op 27-05-2020 21:09 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-12 15:46

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Ik vrees dat die knop er zelfs niet is... voordat een mens dat doorheeft is de boel al ontploft. Wordt allemaal softwarematig afgevangen en uitgevoerd. De enige fysieke knoppen in dat ding zijn volgens mij de mechanische dingen voor noodgevallen om uit de stoel te komen en de deur open te maken.
Jawel, wat @MewBie zegt, de middelste hendel.

Maar in principe gaat alles volautomatisch.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Vraagje: Die gasten toch zeker wel een goede een luier om hè? Ze zitten bijna een dag in zo'n pak en kunnen geen kant op.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Nope, die centrale knop is inderdaad de abort voor de crew
Dragon kan autonoom, via flight control op de grond en via de crew een abort doen.

Cogitationis poenam nemo patitur

• AW_Bos

AW_Bos

XWB schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:07:
[...]

Daarnet werd gezegd dat de astronauten zelf kunnen annuleren.
Ik neem aan dat zij ook een hoop checklists op die schermen zien die ge-PASS'ed moeten worden.
Als er iets faalt (wat de controleleiding aan de grond ook wel zou zien) moeten hun ook het besluit kunnen nemen. Stel je voor dat de verbinding met de controleleiding er niet is door een probleem.

Ik denk dat je echt op safe wilt spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 27-05-2020 21:09 ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

MrWilliams schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:09:
Vraagje: Die gasten toch zeker wel een goede een luier om hè? Ze zitten bijna een dag in zo'n pak en kunnen geen kant op.
In space kunnen ze gebruik maken van een soort van toilet...
Voor je beeldvorming, ze zitten nu langer in de stoel op aarde dan straks in space....

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 27-05-2020 21:10 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Bullet NL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:09:
[...]

In space kunnen ze gebruik maken van een soort van toilet...
Ze blijven dus al die 19 uur zo liggend zitten? Of gaan ze na verloop van tijd nog een stukje bewegen in de capsule?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

AW_Bos schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:10:
[...]

Ze blijven dus al die 19 uur zo liggend zitten? Of gaan ze na verloop van tijd nog een stukje bewegen in de capsule?
De stoel zal natuurlijk de main "post" blijven, maar ze kunnen straks wel door het vaartuig bewegen, incl een soort van toilet.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

Voor zover ik weet is het even een etmaal zo zitten.
Het uitzicht erna maakt alles goed.

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:11
Als de capsule eenmaal in de ruimte is kleden ze zich om, dat zie je bij Soyuz ook altijd. Lancering in een Sokol pak (wit) en bij aankomst dragen ze dan een blauwe jumpsuit.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik zou zo slapen lol

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dit was trouwens de abort controller van de Apollo capsule. Binnen handbereik tijdens de lancering. Geen knop, want je wil niet dat 'ie per ongeluk ingedrukt wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-OtrayEPCA8d1L_Jw_QvzKNjUA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MeBYCL2UF8N8gQEl9lsi5LMs.jpg?f=user_large

March of the Eagles

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-12 21:45
Spooksel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:12:
Als de capsule eenmaal in de ruimte is kleden ze zich om, dat zie je bij Soyuz ook altijd. Lancering in een Sokol pak (wit) en bij aankomst dragen ze dan een blauwe jumpsuit.
Dat is toch onmogelijk om je om te kleden in een Soyuz capsule? Ze zitten daar ook altijd met 3 man in

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Bullet NL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:11:
[...]

De stoel zal natuurlijk de main "post" blijven, maar ze kunnen straks wel door het vaartuig bewegen, incl een soort van toilet.
Nu mogen ze niet meer uit hun stoel, dus gewoon in je pak plassen?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Erg jammer van het weer, mooi stralend weer zou de beelden wel ten goede komen.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59

Erazzzer

Fear me, I'm German!

MrWilliams schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:09:
Het spacesuit heeft een HWDS (human waste disposal system)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Bullet NL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:15:
Erg jammer van het weer, mooi stralend weer zou de beelden wel ten goede komen.
Ah, waarschijnlijk zien we straks toch voornamelijk live beelden uit de capsule.

March of the Eagles

• Basekid
Die metalen platen zijn erg mooi. Als iemand ze ergens vind dan graag een linkje :)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Als het goed is gaan straks de riemen los en kunnen ze door de capsule bewegen.

March of the Eagles

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:14:
[...]

Dat is toch onmogelijk om je om te kleden in een Soyuz capsule? Ze zitten daar ook altijd met 3 man in
In SpaceExpo Noordwijk wel eens gezien, omkleden wordt dan wel heel erg intiem.

• Spooksel
bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:14:
[...]

De Sozuy heeft ook nog een soort van habitation module waar ze tijdens de vlucht in kunnen! Dat is waar ook het toilet in zit aan boord van de Soyuz en waar ze dus vanuit de capsule 1 voor 1 in konden gaan om zich om te kleden.

• AW_Bos

AW_Bos

Ik ben benieuwd of ze Starman in zijn Tesla nog tegenkomen :+

Verwijderd

Hennie-M schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:08:
[...]

Ook andere amerikaanse organisaties krijgen deze geweldige mediaproductie niet op orde hoor. Dit 90% SpaceX en 10% Nasa.

Maar dit is wel de juiste manier om mensen enthousiast te krijgen, en dus ook geld, voor de ultieme missie; occupy Mars.

[...]

Grapjas :p
Maar als ze zaterdag poging 2 zouden doen, zou er dan nog zo'n media circus zijn? Beetje tweetjes recyclen enzo.
Je kunt zien waar die 10% zit. De normale streams van SpaceX zijn erg duidelijk voor nieuwe kijkers, zonder sensatie en het cringe gedeelte van Launch America.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Captain Kirk die wil ook mee.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ik vind de kwaliteit van de streams met 720p nog matig....

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:37
Hier is het nu gaan regenen, het wordt niet mogelijk om hem te zien voor mij denk ik :(

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:21
Bullet NL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:22:
ik vind de kwaliteit van de streams met 720p nog matig....
Ik keek op mijn telefoon en daar ziet het beeld op 720P er scherper uit dan op de laptop.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Spooksel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:20:
[...]

De Sozuy heeft ook nog een soort van habitation module waar ze tijdens de vlucht in kunnen! Dat is waar ook het toilet in zit aan boord van de Soyuz en waar ze dus vanuit de capsule 1 voor 1 in konden gaan om zich om te kleden.
Kan het zo snel niet vinden maar dat is een legosteentje dat er op de heenreis wel opzit en retour aarde niet?

• Spooksel
franssie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:23:
[...]

Kan het zo snel niet vinden maar dat is een legosteentje dat er op de heenreis wel opzit en retour aarde niet?
Bij de return naar de Aarde worden de habitation module en de support module afgestoten vlak na de deorbit burn en blijft de capsule met heat shield over.

• PWM
  • Niet online

PWM

Launch Pad 39B, heb ik nog op mogen staan. Wat een een waanzinnige plek is het daar toch.

• Basekid
man man wat zijn die touchscreens geil

Bensimpel

Positieve meneer

Gaan er ook mensen terug met de dragon? Dat zal ook nog spannend worden.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:34
Wow, wat een prachtig systeem om te zien.
Vind het wel interessant dat NASA touchscreens gecertificeerd heeft, lijkt mij typisch zoiets wat je never nooit 100% redundant kan krijgen?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Spooksel
Duh, deze twee gaan er ook mee terug :)

Verwijderd

Net hadden ze het over de worm of de meatball. Na opzoeken kom ik erachter dat het gaat over de logo's. De meatball is het herkenbare ronde beeldmerk. De worm is het rode woordmerk.

Ik vind ze beide mooi. Maar neig naar de worm omdat het wat moderner staat.

• Spooksel
Moderner, haha. De worm is veel ouder dan de meatball

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

weer is rood, verwachting dat het beter word.

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:30:
Net hadden ze het over de worm of de meatball. Na opzoeken kom ik erachter dat het gaat over de logo's. De meatball is het herkenbare ronde beeldmerk. De worm is het rode woordmerk.

Ik vind ze beide mooi. Maar neig naar de worm omdat het wat moderner staat.
Ik denk er hetzelfde over, maar dat is juist het oude logo die worm (1975-1992).

Verwijderd

Ik zeg ook dat het moderner staat. Ik zeg niks over de leeftijd he ;)

Heb het notabene net opgezocht :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2020 21:32 ]

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-12 21:45
Maarten_E schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:29:
Vind het wel interessant dat NASA touchscreens gecertificeerd heeft, lijkt mij typisch zoiets wat je never nooit 100% redundant kan krijgen?
De touchscreens zijn vooral ter informatie.
De hele vlucht wordt geregeld via computers

Bensimpel

Positieve meneer

Er zijn ook een hele boel knopjes onder de schermen, dus die kunnen ook nog gebruiken.

😆 - Denk ook eens om ;)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:32:
[...]

Toch kunnen de astronauten de controle overnemen, als ze dat zouden willen. Ik neem aan dat de touchscreens in zo'n situatie wel nodig zijn?

March of the Eagles

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:32:
[...]

Klopt, ding kan autonoom van grond naar ISS, maar onderdeel van deze missie is handmatige besturing in space. Het docken op het ISS gaat wel weer autonoon

Verwijderd

Spooksel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:30:
Moderner, haha. De worm is veel ouder dan de meatball
Volgens Wikipedia trouwens niet? Heb jij een andere bron?
Wikipedia: NASA insignia
https://www.nasa.gov/audi...ures/symbols-of-nasa.html

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2020 21:41 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Maarten_E schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:29:
Airbus en Boeing gebruiken tegenwoordig ook touchscreens in hun nieuwste vliegtuigen. Geen idee hoe zij dat gecertificeerd hebben, maar blijkbaar kan het allemaal wel.

March of the Eagles

• AW_Bos

AW_Bos

Ik ga die automatische ondertiteling bij de stream maar uitzetten. "Ready to lunch" klopt niet echt :P

Bensimpel

Positieve meneer

Go for launch.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Basekid
Alleen de range/weather is nog RED helaas

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik hang ongeveer net zo op de bank als die astronauten - ik leef met ze mee :+

• loekf2
Basekid schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:36:
Alleen de range/weather is nog RED helaas
Scheen een supercelletje richting KSC te gaan, maar die lost op en de restanten gaan naar het noorden.

Ik vertrouw het nog steeds niet.

Maar als er echt zo brandstof in gaat, rond T-30, is het bijna echt go.

Benieuwd of POTUS nog een momentje heeft zo.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 27-05-2020 21:44 ]

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:20:
[...]

Je kunt zien waar die 10% zit. De normale streams van SpaceX zijn erg duidelijk voor nieuwe kijkers, zonder sensatie en het cringe gedeelte van Launch America.
Die 10% is echt niet alleen van Nasa hoor (geen bron). Maar dit is natuurlijk de best bekeken stream dus er is meer budget voor de uitzending. En veel nieuwe kijkers dus dit is een poging om het meer op een tv show te laten lijken zodat ze de volgende keer weer gaan kijken.

We gaan wel zien of deze socialdame bij de volgende milestone tterug mag komen. Dit is natuurlijk een super amerikaans feestje, Memorial Day is net geweest dus pattriotisme is flink aanwezig.
Bij alle toekomstige lanceringen zal het minder uitbundig zijn :)

• Shinji
  • Nu online
Wordt het ook ergens op een gewone zender (live) uitgezonden op tv in Nederland eigenlijk?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Brandstof!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Shinji schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:46:
Wordt het ook ergens op een gewone zender (live) uitgezonden op tv in Nederland eigenlijk?
Alleen een stream op nos.nl

• Basekid
NOS blijkbaar vanaf 2200

• z0bin
Nope, althans niet dat ik weet. wel op NOS https://nos.nl/livestream...mtevlucht-van-spacex.html

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Daar gaat de arm :w

March of the Eagles

• z0bin
En loss!

• Shinji
  • Nu online
Ja maar niet regulier op tv dus, het is mijn schoonzus in ieder geval al gelukt via Apple tv dus de noodzaak is er ook niet meer. Ze wilde hem alvast aanzetten voor als mijn broer thuis kwam.

Bensimpel

Positieve meneer

Vet hoor, die walkway die nu weg gaat.

😆 - Denk ook eens om ;)

• loekf2
The NasaSpaceFlight stream is toch wel cool.

Daar gaat de arm, fuel gaat erin.

Verwijderd

Hennie-M schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:46:
[...]

Die 10% is echt niet alleen van Nasa hoor (geen bron). Maar dit is natuurlijk de best bekeken stream dus er is meer budget voor de uitzending. En veel nieuwe kijkers dus dit is een poging om het meer op een tv show te laten lijken zodat ze de volgende keer weer gaan kijken.

We gaan wel zien of deze socialdame bij de volgende milestone tterug mag komen. Dit is natuurlijk een super amerikaans feestje, Memorial Day is net geweest dus pattriotisme is flink aanwezig.
Bij alle toekomstige lanceringen zal het minder uitbundig zijn :)
Laten we het hopen. Ik snap wel waarom ze het doen, ik vind het alleen fijner als het gewoon wetenschappelijk / professioneel blijft. Die vercommercialisering tot Anita niveau kan mij echt gestolen worden.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12 22:16
Bullet NL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:09:
[...]Dragon kan autonoom, via flight control op de grond en via de crew een abort doen.
Was eerder op stream dat zelfs de Falcon 9 de abort kan initiëren, en dat binnen 0.3 seconden van vaststelling van een issue.
Pagina: 1 ... 97 ... 203 Laatste

Let op:
Launch timer:
Geen launch.