4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Probleem gevonden. HA bleek niet langer mijn geo-locatie te kennen.Spooksel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:16:
Heavens above zegt hier dat, mits de lancering ook echt plaatsvind op tijd, ik hier in het midden van het land hem ongeveer tussen 22:54 en 22:57 over kan zien komen
Nu gecorrigeerd en hier moeten we hem zien passeren om 22u55 op 51° met 0.2 magnitude dus moet toch wel zeer goed te zien zijn.
Hoe zichtbaar gaat dat zijn? Is het de moeite om m'n dochter uit haar bed te halen om te laten kijken? Of is het gewoon een stipje dat voor een kind (en mij wellichtJvS schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:31:
In Amsterdam zou het er zo uit moeten zien:
[Afbeelding]
https://sattrackcam.blogs...upcoming-crew-dragon.html
PSN: DutchTrickle PVoutput
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Zowiezo de SpaceX stream gaat hier aan, maar zou me niets verbazen als het een combi wordt zoals toen met de DM1 demo. John InspruckerTourniquet schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:55:
[...]
Ze zouden Mike Curie en John Insprucker duo-presentatie moeten laten doen.![]()
[...]
NOS prikt denk ik gewoon de NASA/SpaceX stream door met een NOS logo'tje erop, denk niet dat zij ook zelf verslag doen? Ik ga denk ik naar Tim Dodd kijken (Everyday Astronaut) of de stream van What About It?
YouTube: SpaceX Crew Dragon Demo Mission 2 LIVE with Amy, Emily, TJ and Felix
Kan latertje worden vanavond, neem aan dat ze hele docking ook live doen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Domme vraag. Zuidelijk halfrond toch ? Dan zie ik niets of ik moet bij de buurvrouw om 22:55 aanbellen of ik op haar balkon mag staan te loeren.JvS schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:31:
In Amsterdam zou het er zo uit moeten zien:
[Afbeelding]
https://sattrackcam.blogs...upcoming-crew-dragon.html
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Als ze lanceren dan is de docking pas ~19uur daarna, morgenavond dus.loekf2 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:49:
[...]
Kan latertje worden vanavond, neem aan dat ze hele docking ook live doen.
En de snelheid? Is ie daardoor wellicht te onderscheiden?Spooksel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:49:
Het is, mits onbewolkt, vrij goed zichtbaar. Maar inderdaad, niet veel meer dan een stipje wat voorbij beweegt. Het knippert ook nog niet eens zoals een vliegtuig zou doen.
Omdat het denk ik de laatste kwalificatiemissie is. Ik werk in een sector met hoge kwaliteitseisen (vaccinproductie) en daar zijn de eerste 3 of 5 volledige productieruns (na kwalificatie van alle losse equipment) ook 'kwalificatie' (procesvalidatie). Het geproduceerde vaccin wordt (na goedkeuring door overheid) gewoon gebruikt om te verwerken in spuiten en te verkopen.Waaj schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:04:
Waarom heet deze missie eigenlijk Demo-2 terwijl het een volwaardige missie is met een verblijfsduur van 30-119 dagen? Bij een Demo-missie denk ik aan een missie waarin het belangrijkste doel het testen van de Dragon-crew capsule is, maar het lijkt mij dat de astronauten voornamelijk ander werk aan boord van het ISS gaan doen.
Ik denk dat dit net zoiets is. De laatste kwalificatie of het echt allemaal werkt, waarbij het wel 99% zeker is dat het gaat lukken uiteraard.
Ik gok vergelijkbaar met sattelieten of het ISS wat je weleens voorbij ziet vliegen.Maverick schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:06:
[...]
En de snelheid? Is ie daardoor wellicht te onderscheiden?
[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 27-05-2020 12:09 ]
Demo-1 was een testvlucht zonder astronauten, Demo-2 is een testvlucht met astronauten, maar nog steeds een testvlucht. De twee astronauten die mee vliegen zijn ervaren testpiloten van de Amerikaanse Marine en hebben beide twee keer met de Space Shuttle gevlogen en hebben dus redelijk wat ruimtevaart ervaring.Waaj schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:04:
Waarom heet deze missie eigenlijk Demo-2 terwijl het een volwaardige missie is met een verblijfsduur van 30-119 dagen? Bij een Demo-missie denk ik aan een missie waarin het belangrijkste doel het testen van de Dragon-crew capsule is, maar het lijkt mij dat de astronauten voornamelijk ander werk aan boord van het ISS gaan doen.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Hoe oud is ze ? Maar inderdaad, zo spectaculair zal het niet zijn. Ik vermoed ook dat die veel minder helder zal zijn als bvb Starlink-6 toen die gelanceerd werd. Dat was toch echt wel een dikke felle dot die door de hemel zoefde. Je kon zelfs met het blote oog zien dat het onregelmatig van vorm was.
Beter wachten op een treintje van Starlink-7 of zo. Dat is zelfs voor jonge kinderen geweldig om te zien
Voor kinderen is er inderdaad echt niet superveel aan te beleven, tenzij je ze ook de hele lancering mee laat kijken (zodat ze ook wat beeldvorming hebben) en daarna buiten het snel bewegende witte stipje aanwijst.
5Twixie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:14:
[...]
Hoe oud is ze ? Maar inderdaad, zo spectaculair zal het niet zijn. Ik vermoed ook dat die veel minder helder zal zijn als bvb Starlink-6 toen die gelanceerd werd. Dat was toch echt wel een dikke felle dot die door de hemel zoefde. Je kon zelfs met het blote oog zien dat het onregelmatig van vorm was.
Beter wachten op een treintje van Starlink-7 of zo. Dat is zelfs voor jonge kinderen geweldig om te zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 27-05-2020 12:19 ]
Crew Dragon is nog niet gecertificeerd, dat kan pas gebeuren na deze vlucht.Waaj schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:04:
Woon jij in het zuiden van het land? Hier komt hij op 31° langs (Deventer)Twixie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:36:
[...]
Probleem gevonden. HA bleek niet langer mijn geo-locatie te kennen.
Nu gecorrigeerd en hier moeten we hem zien passeren om 22u55 op 51° met 0.2 magnitude dus moet toch wel zeer goed te zien zijn.
Trouwens, 10 minuten voor de launch komt het ISS langs zoeven.
[ Voor 7% gewijzigd door Erazzzer op 27-05-2020 12:28 ]
Edit: @Erazzzer Eerder ergens zei hij dat hij in Belgie woont.
[ Voor 9% gewijzigd door Spooksel op 27-05-2020 12:28 ]
XWB schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:20:
[...]
Crew Dragon is nog niet gecertificeerd, dat kan pas gebeuren na deze vlucht.
Ja, het aspect "kan >30 dagen in de ruimte verblijven en dan terugkeren naar aarde" is denk ik een van de aspcecten die deze missie worden gekwalificeerd (naast "kan daadwerkelijk mensen veilig heen en weer transporteren incl alle ingewikkelde en misschien onvoorziene zaken die daarbij komen kijken")Spooksel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:28:
Bij Boeing's Starliner was ook al besloten dat hun testvlucht met crew ook meteen eentje voor langere duur zal zijn ipv slechts 7-8 dagen ofzo, maargoed...
[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 27-05-2020 12:33 ]
Klopt niet echt.JvS schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:32:
[...]
[...]
Ja, het aspect "kan >30 dagen in de ruimte verblijven en dan terugkeren naar aarde" is denk ik een van de aspcecten die deze missie worden gekwalificeerd (naast "kan daadwerkelijk mensen veilig heen en weer transporteren incl alle ingewikkelde en misschien onvoorziene zaken die daarbij komen kijken")
Demo 2 was eerst gewoon een demo missie van ongeveer een week.
Maar door alle vertragingen (aan papierkant vooral) en problemen met Boeing, is de termijn na de laatste Soyuz vlucht eigelijk zo groot geworden, dat ze er toch maar een volwaardige missie van hebben gemaakt. Bijkomende voordelen zijn natuurlijk dat ze de capsule kunnen testen als hij wat langer aan het ISS hangt, maar veel verschil met de Cargo Dragon en Demo 1 is er niet.
Omdat de crew dragon nog altijd 2 demo missies nodig had ter certificatie, blijft de naam nog steeds van toepassing. Pas na deze missie is alles goed gekeurd en kan SpaceX zonder problemen (of gewoon met een NASA stempel) mensen in de ruimte sturen.
Trouwens voor iedereen die er een volledig verhaal van wilt maken:
22:20, ISS vliegt over
22:35, lancering van de Crew Dragon
22:55, Crew Dragon vliegt over in hetzelfde traject (maar dat is al genoeg besproken hier
[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 27-05-2020 12:38 ]
Dat is en blijft idd het belangrijkste doel van deze vlucht. Het is géén normale crew-rotation vlucht. Er wordt enkel van de mogelijkheid gebruik gemaakt om een paar maanden wat extra "hands on deck" te hebben in het ISS. Dat is echter absoluut geen primair doel.XWB schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:20:
[...]
Crew Dragon is nog niet gecertificeerd, dat kan pas gebeuren na deze vlucht.
Deze Dragon kan ~110 dagen gekoppeld blijven aan het ISS, maar zal direct naar beneden gehaald worden zodra de Dragon voor de "Crew-1" missie klaar is, zodat de normale crew-rotatie zo snel mogelijk aangevangen kan worden.
Dat zal bij Starliner waarschijnlijk niet meer gebeuren. De normale crew-rotatie kan tegen die tijd gewoon met Dragon gevlogen worden. Er is dus geen reden om de testpiloten van Starliners laatste demo-vlucht langer in het ISS te laten blijven.Spooksel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:28:
Bij Boeing's Starliner was ook al besloten dat hun testvlucht met crew ook meteen eentje voor langere duur zal zijn ipv slechts 7-8 dagen ofzo, maargoed... die hebben eerst nog een testvlucht zonder crew te herhalen en dat zal op z'n vroegst pas eind dit jaar worden. Boeing zal pas in 2021 met crew vliegen.
Ik zou dit toch zeker geen "volwaardige missie" willen noemen. Er wordt nog steeds gevlogen met een minimale crew van 2 testpiloten, en hoewel zij een korte extra training hebben gehad, hebben ze geen verdere doelstellingen voor deze missie dan het testen van de dragon. En secundair misschien hand- en spandiensten verlenen op het ISS, zodat de "normale" crew meer tijd heeft voor hun missie-doelstellingen.bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:37:
[...]
Klopt niet echt.
Demo 2 was eerst gewoon een demo missie van ongeveer een week.
Maar door alle vertragingen (aan papierkant vooral) en problemen met Boeing, is de termijn na de laatste Soyuz vlucht eigelijk zo groot geworden, dat ze er toch maar een volwaardige missie van hebben gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 27-05-2020 12:49 ]
De testen met de Crew Dragon aan het ISS is een jaar geleden al gebeurd toen Demo 1 gelanceerd was en daar 1 week aan gekoppeld was.mcDavid schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:44:
[...]
Ik zou dit toch zeker geen "volwaardige missie" willen noemen. Er wordt nog steeds gevlogen met een minimale crew van 2 testpiloten, en hoewel zij een korte extra training hebben gehad, hebben ze geen verdere doelstellingen voor deze missie dan het testen van de dragon. En secundair misschien hand- en spandiensten verlenen op het ISS.
Ze zijn een volwaardige crew, en ik vermoed dat ze enkel niet specifiek hebben getrained om een ruimtewandeling te maken. Het zijn notabene piloten die op de space shuttle hebben gevlogen en nu voor de 3de keer in de ruimte gaan, dan gaan ze echt geen 100 dagen gewoon maar wat testjes doen en kijken of nog alles aan de dragon hangt en de hulpjes spelen van de andere 3 astronauten. Waarvan trouwens 2 ook maar half zijn getraind (want het zijn de back-ups van de oorspronkelijke crew).
Waarom is een backup crew maar half getraind? Voor zover ik weet, doorloopt de backup crew hetzelfde programma, anders heb je niets aan je backup.bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:01:
[...]
Waarvan trouwens 2 ook maar half zijn getraind (want het zijn de back-ups van de oorspronkelijke crew).
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Voor de helft is misschien cruw gezegd. Zal eerder zo'n 85% zijn.mphilipp schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:43:
[...]
Waarom is een backup crew maar half getraind? Voor zover ik weet, doorloopt de backup crew hetzelfde programma, anders heb je niets aan je backup.
Omdat ze voor bepaalde dingen ervan uitgaan dat voor de backup crew bepaalde details niet nodig zijn.
Bijvoorbeeld traint de echte crew vooral veel meer praktisch. Als de backup crew het 2x doet, en het lukt wel, is dat in orde. Maar de echte crew zal diezelfde oefening een 10tal keer doen.
Ruimtewandelingen, ervaring met de amerikaanse delen in het station, bepaalde kennis die ontbreekt door geen echte ruimte-ervaring of andere intresses naast 'het werk'.
Het was sowieso al een unieke situatie omdat de vorige crew naar ISS niet is kunnen gaan door een abort. Dus dan moeten ze sowieso een hoop extra aanleren doordat ze bepaalde functies moeten overnemen van anderen.
https://spaceflightnow.co...-next-space-station-crew/Tikhonov and Babkin had undergone additional spacewalk and robotics training due to the expectation that, together with Cassidy, they would serve most of their time as a three-person crew as a result of delays to launching both SpaceX's Crew Dragon and Boeing's Starliner spacecraft. The same situation will exist when Cassidy launches with Ivanishin and Vagner, who as backups to Tikhonov and Babkin received some of the same training.
[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 27-05-2020 15:07 ]
Inderdaad, nooit gedacht dat dat op dit vlak zo'n voordeel zou opleverenSpooksel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:28:
Edit: @Erazzzer Eerder ergens zei hij dat hij in Belgie woont.
Laatste forecast staat op 50% inderdaad. Het weer moet op zo'n 50 locaties aan bepaalde normen voldoen. Gaat eigenlijk om de hele zone van Florida tot Ierland i.v.m. abort scenario'sloekf2 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:36:
Kijkend naar de voorspellingen op NasaSpaceFlight.com vraag ik me erg af of het niet een scrub wordt. 50% geloof ik qua weer. Vergeet ook de boten (drone ship) en recovery crews op zee.
Interview van Tim "The Everyday Astronaut" met Elon Musk en Jim Bridenstine:
[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 27-05-2020 17:40 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Heb je iets van een foto?D.R. schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:08:
We zullen het zien hier in het zuiden van Ierland, de Search & Rescue helikopters van Shannon en Waterford staan paraat voor het geval dat.
Ik zou het doen!
Helaas niet, Ierland zit nog steeds in een lockdown. Alleen essentiele trips en qua recreatie niet verder dan 5 km van huis.
Pff, ik voel me echt veels te oud om naar z'n hyped up millenial te gaan zitten kijken die hieper de pieper aan het doen is over social mediaErazzzer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:21:
Livestream gaat beginnen! Dat is dan een mooie preshow als ze nu al beginnen.
bummer, was vorig jaar aan de kust en daar werd een tewaterlating getest van een reddingsboot, altijd mega boeiend.D.R. schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:24:
[...]
Helaas niet, Ierland zit nog steeds in een lockdown. Alleen essentiele trips en qua recreatie niet verder dan 5 km van huis.
Ik zou het doen!
Weather briefing voor crew was net schijnt.
PS: zit met verbazing te kijken hoe ze 20K kilo op de de O2 (?) tank van SN4 proberen te hijsen:
True, ik moet ook altijd door dat SpaceX hippie gedoe heen prikken.Spooksel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:28:
[...]
Pff, ik voel me echt veels te oud om naar z'n hyped up millenial te gaan zitten kijken die hieper de pieper aan het doen is over social media
Gewoon agile WoW loslaten op hardware. Probeert mijn werkgever ook sinds kort.Erazzzer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:34:
[...]
True, ik moet ook altijd door dat SpaceX hippie gedoe heen prikken.
Beetje zij-pad:
Op de Youtube live feed van SpaceFlightNow hadden ze het net over de "calculated" risks van STS-1 (de shuttle). Dat kan nu echt niet meer, de risico's die ze daar namen met mensen aan booord.
EDIT: John is live !!!!
[ Voor 13% gewijzigd door loekf2 op 27-05-2020 18:37 ]
Ik zou het doen!
Het weer moet op 50 (!) plaatsen in een lijn van Florida tot en met Ierland ‘go’ zijn. Ik heb er ook een hard hoofd inErazzzer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:38:
Als ik zo de satellietbeelden zie in de buurt van Florida, dan belooft dat niet veel goeds. Wolken blijven maar ontwikkelen in de buurt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik zou het doen!
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Good old times. Eerste lancering die ik live zag was geloof ik de Soyuz - Apollo meet up ergens midden jaren 70. Heimwee naar Chriet. Toen was er nog geen SpaceX Youtube feed met SpaceX "John".
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Extra corona kilo’sPierre schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:54:
Die Musk staat daar met een.....
Ik zou het doen!
Net zwanger geweest he, baby vet moet nog weg gewerkt worden.
Die van SpaceX vind ik nog wel meevallen, daar zijn het ook echt allemaal techneuten die ook echt hands-on kennis hebben van wat er allemaal gebeurt en hoe het werkt.Erazzzer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:34:
[...]
True, ik moet ook altijd door dat SpaceX hippie gedoe heen prikken.
Maar die NASA communications meid die nu social media vragen aan het voorlezen is, volgens mij is SpaceX als bedrijf ouder dan zij is joh
Aan de andere kant lijkt zich Mamatusof een rolwolk te vormen en dat is dan niet best als dat binnen drijft.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Inderdaad dat ziet er slecht uit.bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:09:
Oeioei die lucht
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Lijkt wel af te drijven naar het oosten, dat is wel beter.bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:09:
Oeioei die lucht
https://www.weatherbug.co...1654533,6.130731998401627
Nee hoor zo begint daar elke schooldag. Het is een wat anders land.
[ Voor 50% gewijzigd door franssie op 27-05-2020 19:11 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
JupPierre schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:11:
Valt er nu regen!?
Looks like security has arrived to help protect the president. pic.twitter.com/s413xyo4UY
— Matt Cutshall (@Booster_Buddies) 27 mei 2020
[ Voor 29% gewijzigd door bottom line op 27-05-2020 19:22 ]
Ja, dat is precies de Murricaanse bullshit die ik bedoel.franssie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:10:
[...]
Nee hoor zo begint daar elke schooldag. Het is een wat anders land.
Ik denk dat ze dit gedaan hebben vanwege de hoeveelheid bandbreedte die nodig is voor alle views. Dus denk niet dat een betere te vinden is.coelho schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:22:
De spaceX stream is slechts 720p op YT. Is er ergens een livebeeld in hogere kwaliteit beschikbaar?
Als je een schotel hebt op HB 13 oost kan je NASA TV HD kijken in 1080i. Schotel loopt ook ongeveer 30 seconden voor op de stream dus lijkt een aparte feed te hebben.coelho schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:22:
De spaceX stream is slechts 720p op YT. Is er ergens een livebeeld in hogere kwaliteit beschikbaar?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Mijn vriendin hoorde het geluid van de webcast en zei ook "je bent weer een lancering aan het volgen niet?"Pierre schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:32:
Ze maken het goed spannend (zegt mijn vriendin) lol.
Toen ik zei dat we de capsule wellicht vanavond zouden kunnen zien over vliegen was de reactie: "Oeh gaaf"
Die lucht boven zee ziet er ook wel behoorlijk donker en grijs uit.Pierre schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:11:
Valt er nu regen!?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hier is ze ook enthousiast hoor.franssie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:37:
[...]
Mijn vriendin hoorde het geluid van de webcast en zei ook "je bent weer een lancering aan het volgen niet?"
Toen ik zei dat we de capsule wellicht vanavond zouden kunnen zien over vliegen was de reactie: "Oeh gaaf"
Mensen op Reddit dachten dat dat een soort interactieve 'handleiding' is waar protocollen e.d. op bekeken kunnen worden.Pierre schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:57:
Wat is die witte doos op het been van de astronaut?
Benadrukt ook maar weer hoe groot F9 eigenlijk is. Ik verkijk me er altijd weer op.XWB schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:57:
Ruime capsule. De mannen zitten in hun stoelen en er staan nog twee ninjas rechtop.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Verwijderd
Apollo 11 VR vond ik ook super gaaf, maar wel wat krap
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2020 20:08 ]
Geen Primatour?JvS schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:59:
Mentos fruit voor onderweg natuurlijk
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Zelf kwam ik hier op uit: https://heavens-above.com...=40.6403&lng=22.9353&loc=Θεσσαλονίκη&alt=0&tz=EET&satid=71000&mjd=58997.8102979503&type=V
Maar de tijden lijken een half uur eerder dan in NL, dat lijkt mij wat opvallend. Is het omdat de Crew Dragon door de schaduw vliegt in NL gedurende die ronde of iets dergelijks? Net na de tijd dat hij in NL zichtbaar zou moeten zijn, dan is hij hier weer niet op de schedule (jammer, want die ronde zou hij heel hoog moeten staan...).
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ze hebben inderdaad een tablet voor checklists en protocollen etc., ik gok erop dat in het witte doosje papieren backup zit voor als de tablet niet werkt.matroosoft schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:58:
[...]
Mensen op Reddit dachten dat dat een soort interactieve 'handleiding' is waar protocollen e.d. op bekeken kunnen worden.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
hoelaat en waar: https://heavens-above.com...&loc=Utrecht&alt=0&tz=CETsvenk91 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:12:
Iemand die mij kan helpen uit te vinden hoe laat en waar hij precies voorbij komt vliegen hier in Thessaloniki, Griekenland?
Zelf kwam ik hier op uit: https://heavens-above.com...=40.6403&lng=22.9353&loc=Θεσσαλονίκη&alt=0&tz=EET&satid=71000&mjd=58997.8102979503&type=V
Maar de tijden lijken een half uur eerder dan in NL, dat lijkt mij wat opvallend. Is het omdat de Crew Dragon door de schaduw vliegt in NL gedurende die ronde of iets dergelijks? Net na de tijd dat hij in NL zichtbaar zou moeten zijn, dan is hij hier weer niet op de schedule (jammer, want die ronde zou hij heel hoog moeten staan...).
Kaart: https://www.scientias.nl/...vanuit-nederland-te-zien/
Een verstekeling gespot!
Dat zou wel straf zijn, aangezien hij NL overvliegt 25’ na launchsvenk91 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:12:
Maar de tijden lijken een half uur eerder dan in NL
Heb jij de beste tip om te bepalen wat 15graden is? Spacewalk installeren op je telefoon en met augmented reality bekijken welke sterrenbeelden er zijn en daar op doorgaan?
Op dit soort momenten zie je ook weer dat Elon ook een halve Sheldon is ipv 100% Tony Stark. Mooi om te zien dat hij niet zo goed om kan gaan met het verantwoordelijkheidsgevoel voor het leven van astronauten.
[ Voor 16% gewijzigd door Hennie-M op 27-05-2020 20:27 ]
Als je de lijstjes vergelijk met alles zichtbaar aangevinkt (dus niet alleen visible), dan klopt 't aardig, 4 minuten verschil (21:21 NL, 22:25 Griekenland) door de andere locatie (uurtje tijdzoneverschil even genegeerd).svenk91 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:12:
Iemand die mij kan helpen uit te vinden hoe laat en waar hij precies voorbij komt vliegen hier in Thessaloniki, Griekenland?
Launch timer:
Geen launch.
/f/image/xELK1lYhegQVTKQyoBTo7Xc1.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0KCMNlW8srGDZixVUvM5c2zC.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/fA0q2Y7AS3pUo4NWP1PJglay.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/rpDtfIPc0SjC2fqe6PAnNLfY.png?f=fotoalbum_large)