• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:11
Ja, vooral die BocaChicaGal (Mary) op Twitter. Die ligt echt dag in dag uit op de loer daar, echt niet normaal :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Spooksel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:54:
[...]

Gisteren is SN4 weer van een Raptor voorzien, blijkbaar Raptor #20 waar ze voor de eerdere static fires Raptor #18 gebruikt hebben. Plan voor deze Raptor is een static fire en dan 150m hop met SN4.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EXstijwXkAEPxhF?format=jpg&name=small

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 11-05-2020 09:35 ]

March of the Eagles

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 09:29
Who Am I? schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:27:
Wat minstens zo indrukwekkend is, zijn de mensen die dag in dag uit foto's maken van wat er op en rondom de SpaceX terreinen gebeurt! En ook de mensen die de modellen maken van wat er al af is en die een live webcam op de launchsite en construction site gericht heeft. Dat is echt een hoop werk en toewijding! Ik kan mij dat hij geen ander ruimtevaart bedrijf voorstellen. Al is het alleen al dat SpaceX het blijkbaar allemaal prima vind! Alleen drones zijn verboden.
Ik zit er wel eens aan te denken om een 90 (?) dollar / jaar abonnement op L2 van NasaSpaceFlight.com te nemen ook om deze mensen te ondersteunen die dag en nacht daar tussen het helm gras liggen om de camera's aan de gang te houden.

Geloof dat er zelfs mensen in bootjes 's nachts voor de kust liggen voor de ultieme video en foto's.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 11-05-2020 10:21 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:30
Voor zover ik weet doen Bocachicagal, Nomadd (foto's) en Labpadre (webcam) het voor hun eigen lol en krijgen ze er verder niets voor. Labpadre heeft onlangs een crowdfunding gedaan om een nieuwe 4K camera aan te schaffen en stalen toren neer te zetten om deze aan te bevestigen. Volgens mij gaan de L2 opbrengsten vooral naar de hosting van de website en het forum. Er schijnt een hele hoop bandbreedte nodig te zijn om alle foto's te hosten. Het topic waar de updates gepost worden heeft meer dan 5 miljoen hits (per hoe lang weet ik niet), dat is best wat data.

Back on topic ;)
Ik hoop dat er snel toestemming komt van de FAA voor de 150m hop en ook de 20km testvlucht! Het schijnt tot 120 dagen te kunnen duren om een permit te krijgen.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Who Am I? schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:49:
Voor zover ik weet doen Bocachicagal, Nomadd (foto's) en Labpadre (webcam) het voor hun eigen lol en krijgen ze er verder niets voor. Labpadre heeft onlangs een crowdfunding gedaan om een nieuwe 4K camera aan te schaffen en stalen toren neer te zetten om deze aan te bevestigen. Volgens mij gaan de L2 opbrengsten vooral naar de hosting van de website en het forum. Er schijnt een hele hoop bandbreedte nodig te zijn om alle foto's te hosten. Het topic waar de updates gepost worden heeft meer dan 5 miljoen hits (per hoe lang weet ik niet), dat is best wat data.

Back on topic ;)
Ik hoop dat er snel toestemming komt van de FAA voor de 150m hop en ook de 20km testvlucht! Het schijnt tot 120 dagen te kunnen duren om een permit te krijgen.
De FAA notam for de 150m hop was toch al gepubliceerd en voor volgende week?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Who Am I? schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:27:
Wat minstens zo indrukwekkend is, zijn de mensen die dag in dag uit foto's maken van wat er op en rondom de SpaceX terreinen gebeurt! En ook de mensen die de modellen maken van wat er al af is en die een live webcam op de launchsite en construction site gericht heeft. Dat is echt een hoop werk en toewijding! Ik kan mij dat hij geen ander ruimtevaart bedrijf voorstellen. Al is het alleen al dat SpaceX het blijkbaar allemaal prima vind! Alleen drones zijn verboden.
En dan zijn er nog mensen die zich met dit soort dingen bezighouden:

8)7

March of the Eagles

• loekf2
Als je zelf wilt oefenen:

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
Coors of Miller bier... zowiezo -1

Wat triest dit zeg

• Spooksel
Die sim is wel cool :D Als je eerst alles binnen de -0,02 en 0,02 zet en daarna rustig op het ISS afgaat is het vrij goed te doen :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 08:44
Spooksel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:37:
Die sim is wel cool :D Als je eerst alles binnen de -0,02 en 0,02 zet en daarna rustig op het ISS afgaat is het vrij goed te doen :)
Ja, vondt het ook niet al te moeilijk.
Eerst Y en Z centreren, daarna yaw, pitch en roll, dan naar het ISS en kleine correcties maken wanneer nodig.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Een Soyuz docken is een stuk moeilijker als ik het zo hoor. Ik heb die simulator twee jaar geleden uitgeprobeerd in Sterrenstad, maar dat viel niet mee. De joystick was nota bene nog een 'makkelijke' uitvoering; ze hadden ook de sticks die in de Soyuze zelf zitten ipv een soort luxe HOTAS. Je hebt een scherm met alle getalletjes en de docking cam die de targets laat zien. Daarbij heb je ook nog een heel groot scherm dat ISS laat zien en hoe hard je 'm raakt....zoals ik deed... Tweede poging was wel succesvol. Maar ik vond het erg moeilijk. Gelukkig doet ie het ook gewoon automatisch, maar de kosmonauten moeten het ook manual kunnen just in case.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12 23:54

matroosoft

Lone Christian

Interview met voormalig NASA astronaut en SpaceX consultant Garret Reisman, hij was bij SpaceX verantwoordelijk voor communicatie tussen SpaceX en NASA voor wat betreft het Commercial Crew Program.
Aanrader om te lezen!

https://www.theverge.com/...ew-dragon-historic-launch
There were also a lot of cultural challenges and certification challenges. With cargo, which was kind of an experiment, NASA was really focused just on one very narrow risk, which is the risk that once [Dragon] got to the space station, that we might damage it or cause some harm. So they scrutinized very carefully everything Dragon was going to do and every part of Dragon that affected its ability to operate safely around the space station. But the rest of it, they didn’t really care very much. The Falcon 9 [rocket], you know, it was up to the FAA to certify that we weren’t going to do anything really bad and hurt the uninvolved public. As far as the reliability of the rocket, NASA wasn’t really concerned about that.

They really just wanted to know if your “car” was going to dent the other car when it parked?

Yeah, as long you don’t dent my car, it’s okay!

But once you start talking about putting NASA astronauts on it, like we’re going to do, then everything changes. Now, it’s not just what the spacecraft does when it’s really close to the station, it’s the spacecraft, and the rocket, and the boat that picks the crew up, and the car that takes them to the launch pad — it’s what everything does.
Ook het stukje over hoeveel verschil er eigenlijk is tussen Cargo Dragon en Crew Dragon, is erg interessant. In de basis is er niet veel overeenkomst meer tussen die twee.

[ Voor 5% gewijzigd door matroosoft op 13-05-2020 14:44 ]

• Who Am I?
Heerlijk dit soort verhalen! Mag wat mij betreft vaker gepost worden!

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
NASA heeft weer een Soyuz stoeltje gereserveerd:
Russia’s state space corporation Roscosmos and the United States’ National Aeronautics and Space Administration (NASA) have signed a contract for a Soyuz MS seat for a US astronaut in the autumn 2020, Roscosmos press service told TASS on Tuesday.

"A contract was signed today on providing a seat for a US astronaut onboard a Soyuz MS manned spaceship to be launched to the ISS in the autumn of 2020," the press service said, refusing however to disclose the contract’s sum, saying it is "a commercial secret."

March of the Eagles

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12 23:54

matroosoft

Lone Christian

Ik werd getipt dat Garret Reisman begin dit jaar bij Joe Rogan in de podcast was:

YouTube: Joe Rogan Experience #1425 - Garrett Reisman

Credits to @Bryanbabel

[ Voor 3% gewijzigd door matroosoft op 13-05-2020 16:33 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Spooksel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:37:
Ik ging alleen te snel volgens dat ding, terwijl de rate rechtsonder toch echt (voor zover ik kon zien toen ik keek) minder dan -0,2 aangaf :(

* Osiris gaat weer terug naar KSP :+

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 12:26
Osiris schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Ik ging alleen te snel volgens dat ding, terwijl de rate rechtsonder toch echt (voor zover ik kon zien toen ik keek) minder dan -0,2 aangaf :(

* Osiris gaat weer terug naar KSP :+
Pitch, roll, yaw X en Y op -0,2 houden of lager. Snelheid bij docking op -0,002 houden. Pas dan gaat de snelheids indicator naar groen. Oranje zou te snel moeten zijn maar ik ben als de dood om een deuk in de bumper te rammen.

11 minuten is op dit moment mijn gangbare tijd.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij kan 'ie wel sneller dan -0,002, is me net een 2e poging probleemloos gelukt, ging volgens mij sneller en de snelheid bleef blauw.

Wist niet dat er ook een tijd bijgehouden werd.. Nu moet ik wéér :+

edit:
4 minuut 20 :D

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 13-05-2020 21:45 ]

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 12:26
Osiris schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:37:
Volgens mij kan 'ie wel sneller dan -0,002, is me net een 2e poging probleemloos gelukt, ging volgens mij sneller en de snelheid bleef blauw.

Wist niet dat er ook een tijd bijgehouden werd.. Nu moet ik wéér :+

edit:
4 minuut 20 :D
Scot Manley verkondigt even dat hij het wel kan <1 min. 😳

YouTube: How To Dock With ISS in SpaceX's Free Dragon Docking Simulator

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Osiris schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:00:
Ben benieuwd op welk dorpje die Chinezen deze keer hun boosters hebben gedropt. :+

edit:
Scheelt wel dat dit RP1/LOX-boosters zijn i.p.v. die giftige hypergolic-zooi.
Mahounou, Ivoorkust

Mogelijk deel van Chinese raket stort op kaasmakerij in Ivoorkust - https://nos.nl/l/2333746

:P

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:23

• Spooksel
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EX7aFX6XkAIUrr9?format=jpg&name=orig
Gisteren wat JRTI voor het eerst sinds de transfer naar Florida en het ontvangen van nieuwe motoren op zee voor een testrun. Een paar uur later vertrok ook OCISLY voor de Starlink 7 missie! En dus waren voor het eerst ooit twee ASDS' tegelijkertijd op zee :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-12 15:46

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geinige video:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kleine update omtrent Lunar Gateway: NASA gaat de eerste twee modules niet meer in de ruimte samenvoegen, maar op aarde en het geheel lanceren met een krachtige raket. Falcon Heavy zou een geschikte kandidaat zijn.

NASA planning to launch an integrated Lunar Gateway in 2023
The agency's current timeline entails launching the nucleus of the Gateway in 2023, Loverro said. He also confirmed that the first two elements of the Gateway will be launched as an integrated unit. This means that the Power and Propulsion Element built by Maxar and the pressurized Habitation and Logistics Outpost built by Northrop Grumman will be assembled together on the ground and then launched on a commercial rocket.
By law, this launch must be competitively bid. But NASA has already studied the combined Gateway to ensure that at least one rocket flying today—SpaceX's Falcon Heavy booster—could loft it to lunar orbit.

Assembling the two initial elements of the Gateway on the ground reduces risk and saves the space agency money, Loverro said. "Quite frankly, it creates a much better foundation for the future," he said. "So we're really happy about that one."

March of the Eagles

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:35:
Kleine update omtrent Lunar Gateway: NASA gaat de eerste twee modules niet meer in de ruimte samenvoegen, maar op aarde en het geheel lanceren met een krachtige raket. Falcon Heavy zou een geschikte kandidaat zijn.

NASA planning to launch an integrated Lunar Gateway in 2023
[...]
[...]
Die aanbesteding wordt dan idd een wassen neus.
SLS of FH of een nog niet bestaande raket van BO zou die op kunnen vermoed ik.
Voor zover ik weet hebben ze niet zoveel spare SLS’en staan. :)

PSN

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn spaceflight app zegt dat er 18 mei een 150m hop gaat komen van starship.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12 22:19

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM

Atlas V zo de lucht in.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Inmiddels hangt Raptor #20 onder SN4, daarnet was er een soort pre-burner test en nu is het afwachten op de static fire.

March of the Eagles

• Spooksel
Het support schip voor OCISLY is weer terug onderweg naar Port Canaveral, gerucht is dat SL7 gecancelled is tot na DM-2 ivm turn-around tijd voor de ASDS. Een alternatief kan natuurlijk zijn expendable lanceren, maar goed... we'll see. Het wordt toch eens tijd voor die 2e ASDS :P

Anyway, de Octograbber voor JRTI maakt ook goeie voortgang lijkt het!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EYOYnRJXQAAJ8lL?format=jpg&name=orig

[ Voor 9% gewijzigd door Spooksel op 18-05-2020 09:11 ]

• Who Am I?
Het zou jammer zijn als deze Starlink lancering wordt uitgesteld tot na Demo2. Aan de andere kant, Demo2 is wel een heel erg belangrijke lancering voor SpaceX. Belangrijker dan Starlink denk ik zo. Deze Starlink lancering is ook de 5e lancering en landingspoging voor de gebruikte booster, het zou voor het eerst zijn dat een booster 5x weet te landen en het is erg belangrijk dat dit ook lukt. Anders zijn er straks te weinig boosters over om regelmatig een Starlink lancering te kunnen doen.

Ik hoop dat ze die nieuwe octagrabber zo bouwen dat de Falcon Heavy core ook vastgezet kan worden. Dat kan bij de huidige versie niet omdat de bevestigingspunten voor de side boosters in de weg zitten. Dat was ook de reden dat de laatste FH booster helaas omviel en verloren ging.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Bijzonder om te zien hoe langzaam Atlas is zonder boosters. 7 seconden om de tower te clearen.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 21:06
@Who Am I? Ik denk dat dat ook wel meespeelt. Deze starlink landing mag wel "hoogst experimenteel" heten. Behalve dat het misschien sowieso te krap is om een turn-around te doen met de droneship, is de kans dat ze eerst reparatiewerkzaamheden moeten doen ook groter.

En het zou wel extreem zonde zijn als ze DM2 zonder droneship moeten doen. Niet alleen omdat dat een gloednieuwe booster zou kosten, maar ook ivm de media-aandacht.

• Chiron

Chiron

Skyaero schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Bijzonder om te zien hoe langzaam Atlas is zonder boosters. 7 seconden om de tower te clearen.
Ik dacht heel even dat het mis ging en dat ie weer terug naar beneden zou zakken idd :X

En ook wel apart om te zien dat er nauwelijks rook van die motoren af kwam.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er is een nieuwe Starship neuskegel uitgerold, mogelijk voor SN6. Deze heeft blijkbaar thrusters ingebouwd:

March of the Eagles

• Who Am I?
XWB schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:49:
Er is een nieuwe Starship neuskegel uitgerold, mogelijk voor SN6. Deze heeft blijkbaar thrusters ingebouwd:

[Twitter]
Deze is voor SN5 lijkt het:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLgdLO034gxQyptrSfvd6uWj3xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hD0hKmfTOKJWMTN8xprvslKr.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag of morgen hopelijk static fire van SN4 en dan kort daarna de 150m hop. Ik denk dat het langer zal duren voordat SN5 op de launchpad staat dan veel mensen denken. Zeker aangezien die neuskegel dus RCS (Reaction Control System) thrusters heeft. Daarvoor zal er intern een hoop extra werk nodig zijn, zeker aangezien ze dit nu voor het eerst doen voor Starship. SNx tanks maken kunnen ze nu inmiddels wel, dit is een stuk complexer dan staal lassen. Voor Hopper gebruikten ze de RCS thrusters van een Falcon 9.

[ Voor 24% gewijzigd door Who Am I? op 18-05-2020 11:08 ]

• Spooksel
Official now:

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ondertussen bij Starship:

March of the Eagles

• Who Am I?
Ik zit aan YouTube gekluisterd:

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12 22:16
Who Am I? schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:33:
[...]
Ik zit aan YouTube gekluisterd:
Hopelijk niet nog altijd :D.
Anyway, gaat straks (?) daadwerkelijk dat enorme gevaarte 150m de lucht in gaan en terug landen ? Heb de stream wat gevolgd maar was me nu niet helemaal duidelijk. En wat met de vorm, want dit is in principe een prototype voor SpaceX Starship, maar ik zie eigenlijk enkel een enorme cilinder ? Ok, daar moet nog een nosecone op, maar zal het uiteindelijk schip dan ook zo'n basic vorm hebben ?

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 18-05-2020 20:50 ]

• Spooksel
De top mist nog :)

• franssie
  • Laatst online: 13:49

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

@Twixie Vandaag als het meezit een "static fire", wat betekent dat de raketmotor (er zit momenteel 1 Raptor motor onder geinstalleerd) ontstoken wordt, maar zonder lift van de raket zelf. Als alles goed gaat volgt dan binnenkort een 150 meter hop. Dat zal niet eerder zijn dan a.s. donderdag, er is zojuist een nieuwe NOTAM (Notice to Airmen) verschenen waarin het luchtruim op 21-5 afgesloten wordt tussen 17:00 en 23:00 UTC: https://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_1869.html

De stream van NasaSpaceFlight.com heeft wel het leukste commentaar, al is het beeld (verzorgd door BocaChicaGal) wat troebel door atmosferische vervorming:

• Twixie
Is me nu nog altijd niet 100% duidelijk of we effectief een lift-off gaan zien. Static Fire lijkt eer te snuggeren van niet ?
EDIT: ondertussen hierboven het antwoord :).

EDIT2: Is wel redelijk close to watching paint dry :D. Zal dus niet meer voor vandaag zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Twixie op 18-05-2020 21:52 ]

• Who Am I?
Eerst dus een static fire en later deze week een hop van m'n 150m. Dat zal gebeuren met slechts 1 Raptor en zonder neuskegel. Het hele ding is minder zwaar dan de starhopper. Voor Starhopper is staal gebruikt dat 3x zo dik is (12mm tegenover 4mm) plus drie enorme stalen poten. De neuskegel is niet nodig omdat ze niet snel zullen vliegen. Het is 150m omhoog, een stukje opzij en dan weer 150m omlaag en dan netjes landen. Veel meer kunnen ze ook niet, want er mag maar 30 ton brandstof mee volgens de vergunning. Er past maarliefst 1200 ton in, dus hij zal lang niet afgetankt zijn. Overigens zou hij met 1200 ton brandstof niet van de grond komen. Ik meen dat 1 Raptor ongeveer 200 ton stuwkracht kan leveren, dus dan mis je nog de helft.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nou dat was 'm dan. :P

Wel een kleine brand na de static fire, hopelijk niet teveel schade aan SN4!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Schijnt dat de brandstofleidingen even in de fik hebben gestaan. Misschien valt de schade wel mee.

March of the Eagles

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het probleem met SN4 lijkt toch iets ingewikkelder te zijn :X
The fate of SpaceX’s fourth full-scale Starship prototype appears to be in limbo after a third (seemingly successful) engine ignition test unintentionally caught the rocket on fire.

Now more than 12 hours after Starship SN4 fired up its new Raptor engine, the ~30m (~100 ft) tall, 9m (~30 ft) wide prototype is apparently trapped with one or both of its propellant tanks still partially filled with liquid (or gaseous) methane and/or oxygen. An initial road closure scheduled from noon to 6pm local quickly came and went and SpaceX and Cameron County Texas have since modified the paperwork, extending the closure a full 24 hours. In other words, SpaceX has reason to believe that Starship SN4 may continue to be unsafe (i.e. pressurized) as many as ~30 hours after it technically completed its third static fire test – extremely unusual, to say the least.

March of the Eagles

• Who Am I?
XWB schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:42:
Het probleem met SN4 lijkt toch iets ingewikkelder te zijn :X

[...]
Dat is niet best... Ik hoop dat ze de telemetry data wel nog steeds opslaan. Dit is natuurlijk een fantastische kans om langdurige opslag van brandstof te testen :X
Het zal sowieso voor de nodige vertraging zorgen. Voordat ze een nieuwe vergunning krijgen zullen ze eerst moeten aantonen dat dit niet nog een keer kan gebeuren.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-12 21:45

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GoSBKfe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eHGC2qy.jpg

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@bottom line om aan te vullen: https://apnews.com/1dab08660ffd98699c1bf4f46c8c06e5

Woensdag 27 Mei 2020 Crew Dragon de lucht in met volk :)

Edit: "If FRR gives the green light AND if the weather cooperates, #DM2 launches on May 27, 2020 at 4:33pm from Pad 39A of KSC."

[ Voor 31% gewijzigd door Damic op 21-05-2020 15:35 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De raket staat inmiddels rechtop:

SpaceX Crew Dragon has made its way to the launch pad

Afbeeldingslocatie: https://www.teslarati.com/wp-content/uploads/2020/05/IMG_2177.jpg

March of the Eagles

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 10:25

Keida

dr.

Damic schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:33:
@bottom line om aan te vullen: https://apnews.com/1dab08660ffd98699c1bf4f46c8c06e5

Woensdag 27 Mei 2020 Crew Dragon de lucht in met volk :)

Edit: "If FRR gives the green light AND if the weather cooperates, #DM2 launches on May 27, 2020 at 4:33pm from Pad 39A of KSC."
Dat is dus 22.33u Nederlandse tijd. (Instantaneous launch window, dus 1 kans)
Backup is 3 dagen later op 30 Mei

Overigens lijkt schade met SN4 mee te vallen. Dwz dat er mensen onder/bij zijn geweest, maw het is veilig en waarschijnlijk geen propellant meer in SN4.
Vraag is even of ze nu toch nog Hop gaan doen met SN4 of gelijk naar SN5.

IJsdikte op de Elfstedentocht

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Thx @Keida ik weet neit of ik de launch live gaan zien dan en anders gaan ik er brak uitzien de volgende dag :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:48
Damic schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:14:
Thx @Keida ik weet neit of ik de launch live gaan zien dan en anders gaan ik er brak uitzien de volgende dag :)
Wtf, heb je niet ook gewoon al tijden terug 2 dagen vrij genomen dan? 8)7

:+

Ik wist toen niet hoe laat hij zou vliegen en no way dat een prioriteitsmelding of een lancering midden in de nacht roet in het eten zou gaan gooien :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nee volg het niet zo hard. Zou wel verlof kunnen nemen voor de volgende dag :+

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En dat was de static fire :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EYpiqxwWsAAZ9_l?format=jpg&name=medium

March of the Eagles

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:29
Van dezelfde maker als het coole filmpje met de "transparante" raketten, nu een time lapse over 52 jaar van Launch Complex 39:

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Toffe infographic voor DM-2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMS6Eo8mQ8cXmUPodCrQpg96RMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwHCfIQl3dJXs9bJATu3jdGt.jpg?f=fotoalbum_large
Klik voor grote versie, bron: http://www.tonybela.com

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die 150 meter hop van SN4 gaat nog enkele weken duren.

En inmiddels is de eerste sectie van SN7 gespot:

March of the Eagles

• Chiron

Chiron

De Virgin 747 is in de lucht, helaas geen livestream: https://fr24.com/OBT01/248f28fa

• Spooksel
Ze zijn bijna in de buurt van de drop-off plek, ben benieuwd of ze meteen voor de 1e run gaan of dat ze nog een paar keer rond de race track vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EY4pE2CXkAA125q?format=png&name=4096x4096

Edit: Zo te zien minimaal 1 rondje.

Edit:
[Twitter: https://twitter.com/Virgin_Orbit/status/1265004250263769088]

Edit: Ze stijgen nu als een malle!

[ Voor 46% gewijzigd door Spooksel op 25-05-2020 21:51 ]

• Spooksel

• Spooksel

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Was inderdaad mooi om te zien hoe de hoogte opliep (en de snelheid daalde) vlak voor ze lanceerden. Jammer dat dat ook het enige was waaraan je het verloop van de lancering enigzins kon volgen (afgezien van hun twitter account). Virgin Orbit moet wat dat betreft toch een keer bij SpaceX afkijken hoe je publiciteit genereert voor je product.

Erg jammer dat de lancering mislukt lijkt.

• th4k1ck3r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 16:44
Waaj schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:02:
Was inderdaad mooi om te zien hoe de hoogte opliep (en de snelheid daalde) vlak voor ze lanceerden. Jammer dat dat ook het enige was waaraan je het verloop van de lancering enigzins kon volgen (afgezien van hun twitter account). Virgin Orbit moet wat dat betreft toch een keer bij SpaceX afkijken hoe je publiciteit genereert voor je product.

Erg jammer dat de lancering mislukt lijkt.
Het leukste vond ik nog dat in het persbericht stond: "we succesfully terminated the mission". Er gaat dus iets fout en dan sluit je succesvol af :9
https://virginorbit.com/v...ission-safely-terminated/

• Webgnome
  • Laatst online: 12:30
th4k1ck3r schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Het leukste vond ik nog dat in het persbericht stond: "we succesfully terminated the mission". Er gaat dus iets fout en dan sluit je succesvol af :9
https://virginorbit.com/v...ission-safely-terminated/
is toch niet zo heel gek? Iets kan hartstikke goed zijn gegaan maar compleet niet het verwachte resultaat hebben behaald. Dan kun je of zeggen we hebben gefaald . Of je kunt zeggne. Dat wat we hebben gedaan is goed gegaan maar had niet het verwachte resultaat maar met de resultaten kunnen we verder

Strava | AP | IP | AW

• Who Am I?
Als het SpaceX was geweest zouden we over elkaar heen vallen om het verhaal zo te vertellen dat deze testlancering een succes was geweest en dat het goed is dat er wat fout ging omdat je alleen dan kan leren.
Ook in dit geval zullen ze ongetwijfeld heel veel goede data hebben verzameld en zal er een hoop geleerd worden. Dat het meest spectaculaire uiteindelijk niet gelukt is, is jammer, maar er komt ongetwijfeld een tweede kans. Je test om er achter te komen of wat op papier klopt, in de praktijk ook werkt. Ze weten nu in ieder geval wel dat ze succesvol de lancering kunnen afbreken.
Het nadeel van zo'n lancering vanaf een vliegtuig is, dat er dus een volledig afgetankte raket, ongecontroleerd naar beneden stort. Dat zal een flinke knal opleveren... Bij een lancering vanaf de grond kun je 'gewoon' de lancering afbreken zonder dat er vervolgens ergens een raket ontploft. Zoals laatst met die Starlink lancering gebeurde. Die werd zelfs afgebroken nadat de motoren al gestart waren.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Who Am I? schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:54:
Als het SpaceX was geweest zouden we over elkaar heen vallen om het verhaal zo te vertellen dat deze testlancering een succes was geweest en dat het goed is dat er wat fout ging omdat je alleen dan kan leren.
Ook in dit geval zullen ze ongetwijfeld heel veel goede data hebben verzameld en zal er een hoop geleerd worden. Dat het meest spectaculaire uiteindelijk niet gelukt is, is jammer, maar er komt ongetwijfeld een tweede kans. Je test om er achter te komen of wat op papier klopt, in de praktijk ook werkt. Ze weten nu in ieder geval wel dat ze succesvol de lancering kunnen afbreken.
Virgin orbit had zelf al een ±50% kans op succes gecommuniceerd, en ze zijn volgens de berichten verder heel tevreden over de hoeveelheid data die er verzameld is.
[Twitter: https://twitter.com/virgin_orbit/status/1265023986674462720]
De 2e LancherONE is inmiddels al in een vergevorderd stadium, dus de verwachting is dat er redelijk snel een 2e poging komt.
Afbeeldingslocatie: https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?action=dlattach;topic=45925.0;attach=1921737;image
Het nadeel van zo'n lancering vanaf een vliegtuig is, dat er dus een volledig afgetankte raket, ongecontroleerd naar beneden stort. Dat zal een flinke knal opleveren... Bij een lancering vanaf de grond kun je 'gewoon' de lancering afbreken zonder dat er vervolgens ergens een raket ontploft. Zoals laatst met die Starlink lancering gebeurde. Die werd zelfs afgebroken nadat de motoren al gestart waren.
Hmm, ik heb foto's gezien dat de motor van de LauncherONE echt al ontstoken was, dus als je dan een vergelijking maakt, dan moet je uitgaan van een raket die het lanceerplatform net verlaten heeft... Als je die 'gecontroleerd' laat exploderen dan geeft dat echt een heleboel meer rotzooi dan een raket die op 10km(?) hoogte (boven de pacific in dit geval) ontploft.
Ik denk zeker dat het lanceren vanaf een vliegend lanceerplatform een aantal voordelen heeft. Dit lijkt me er eentje van. Andere voordelen zijn een veel grotere flexibiliteit qua weersomstandigheden en geen last van uitgestelde concurrerende lanceringen op hetzelfde lanceerplatform (zoals X37 vs. Starlink vorige week).

Afbeeldingslocatie: https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?action=dlattach;topic=45925.0;attach=1921795;image

• Who Am I?
Ah, ik had even gemist dat hij was ontstoken. Vanaf een vliegtuig lanceren heeft zeker veel voordelen zoals je al noemt. De enige beperking is de max take-off weight van het vliegtuig.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Who Am I? schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:38:
Ah, ik had even gemist dat hij was ontstoken. Vanaf een vliegtuig lanceren heeft zeker veel voordelen zoals je al noemt. De enige beperking is de max take-off weight van het vliegtuig.
Qua take-off weight zal het met een vrijwel lege 747 wel loslopen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HeFUpacmSWAnJobcV3VbwK-650-80.jpg

Voor zover ik gelezen heb zitten er verder behalve 2 piloten ook verder geen mensen in het vliegtuig.

[edit]
Nog een mooie foto erbij: :P
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/2p8xyi9963irwoQ4PsVn9G.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Paling1 op 26-05-2020 12:04 ]

• mcDavid
Een mogelijk veiligheidsnadeel is natuurlijk dat er in die 747 op zijn minst een paar piloten zitten... Bij ground-based lanceringen zijn alle mensen kilometers van de raket verwijderd, of veilig in een bunker vanaf het moment dat het ding getanked wordt.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

mcDavid schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:45:
Een mogelijk veiligheidsnadeel is natuurlijk dat er in die 747 op zijn minst een paar piloten zitten... Bij ground-based lanceringen zijn alle mensen kilometers van de raket verwijderd, of veilig in een bunker vanaf het moment dat het ding getanked wordt.
Bij de lancering wordt de motor pas een aantal seconden na release van het vliegtuig ontstoken. Dus er zit zo al een aantal honderden meters tussen denk ik.
Ik had gelezen dat de 747 tegen zijn maximum snelheid aan zit en in een vrij steil klimmend flightpath zit.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Paling1 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:43:
[...]
[edit]
Nog een mooie foto erbij: :P
[Afbeelding]
Nais, das creatief gebruik maken van het 5e mounting point voor een motor op de 747 d:)b
mcDavid schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:45:
Behalve de astronauten ;)

[ Voor 37% gewijzigd door YakuzA op 26-05-2020 11:54 ]

PSN

• mcDavid
Paling1 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:48:
[...]

Bij de lancering wordt de motor pas een aantal seconden na release van het vliegtuig ontstoken. Dus er zit zo al een aantal honderden meters tussen denk ik.
Ik had gelezen dat de 747 tegen zijn maximum snelheid aan zit en in een vrij steil klimmend flightpath zit.
Ja, daar zullen ze vast over nagedacht hebben. Maar bij ground-based lanceringen kan men dus een stap verder gaan door het pad al te ontruimen vóórdat er ook maar een druppel LOX rondgepompt wordt. En de geschiedenis heeft helaas al meerdere keren uitgewezen dat dat een goed idee is

Bemande lanceringen uitgesloten natuurlijk, maar dat is sowieso hele andere koek.

[ Voor 25% gewijzigd door mcDavid op 26-05-2020 11:55 ]

• Who Am I?
Uiteraard heeft Scott Manley hier een video over gemaakt. Pre-launch overigens:
mcDavid schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:54:
[...]

Ja, daar zullen ze vast over nagedacht hebben. Maar bij ground-based lanceringen kan men dus een stap verder gaan door het pad al te ontruimen vóórdat er ook maar een druppel LOX rondgepompt wordt. En de geschiedenis heeft helaas al meerdere keren uitgewezen dat dat een goed idee is

Bemande lanceringen uitgesloten natuurlijk, maar dat is sowieso hele andere koek.
Missieduur: 5 minuten en 13 seconden _/-\o_

Zowaar een positief stukje bij de NOS over SpaceX en Elon Musk. Meestal staan ze vooraan in de rij om slecht nieuws te brengen, maar nu hebben ze eindelijk een leuk en informatief stukje geschreven:
https://nos.nl/artikel/23...aat-nu-echt-gebeuren.html

[ Voor 82% gewijzigd door Who Am I? op 26-05-2020 16:48 ]

• franssie
  • Laatst online: 13:49

franssie

Save the albatross

Was net ook in het Journaal. Ik denk dat ze nu met al dat Corona gezeik die aandacht voor het Covid19 virus dat SARS2 veroorzaakt, op zoek zijn naar leuk wetenschappelijk nieuws.

Win Win

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 26-05-2020 23:51 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:27
Weet iemand hoe laat de lancering vandaag is, en waar ik hem kan kijken? :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46
Lancering vanavond om 22:33. Te bekijken - volgens mij op YouTube,

[ Voor 20% gewijzigd door vanaalten op 27-05-2020 07:59 ]

• Sand0rf
  • Laatst online: 12:38
De SpaceX webcast is voor mij wel de meest informatieve (zeker met het voorprogramma) maar het wordt ook uitgezonden op NasaTV, een boel Amerikaanse tv zenders, NOS heeft een livestream en het zou me niks verbazen als dat bij RTL net zo is.

Belangrijke mijlpaal in de ruimtevaart dus er is genoeg aandacht voor!

/post

• Webgnome
  • Laatst online: 12:30
@Sand0rf die livestreams van NOS en RTL is dat niet gewoon de livestream van SpaceX met een RTL / NOS logo eroverheen geplakt?

--

afgezien van het feit dat een commerciele partij voor het eerst (zover ik weet) mensen naar het ISS brengt is dit toch op zich niet heel bijzonder nieuws? We brengen al jaren mensen daarheen. Dat het nu een nieuwe speler is ok maar het is niets nieuws. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 53% gewijzigd door Webgnome op 27-05-2020 08:38 ]

Strava | AP | IP | AW

• Who Am I?
Het is voor het eerst in 11 jaar vanaf Amerikaans grondgebied en voor het eerst sinds het pensioen van de Space Shuttle. In de tussentijd hebben ze $4 miljard naar de Russen overgemaakt voor een kleine 40 stoeltjes en ze willen graag laten zien dat ze het weer zelf kunnen. Ook het verhaal van de droom van Elon Musk om mensen in de ruimte te schieten natuurlijk een mooie. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat een commerciële partij mensen in een baan om de aarde schiet, dat is best een prestatie. Het waren altijd overheidsprojecten door overheidsinstellingen. Het is ook voor het eerst dat een project als dit gewoon binnen het budget gebeurt, ondanks dat er 3 jaar vertraging is geweest. Er zijn behoorlijk wat 'firsts'.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wie wil kan ook buiten meekijken, Crew Dragon zal vanuit Nederland te zien zijn als heldere ster aan de hemel die snel richting het oosten beweegt.

March of the Eagles

• Spooksel
Who Am I? schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:04:
Zowaar een positief stukje bij de NOS over SpaceX en Elon Musk. Meestal staan ze vooraan in de rij om slecht nieuws te brengen, maar nu hebben ze eindelijk een leuk en informatief stukje geschreven:
https://nos.nl/artikel/23...aat-nu-echt-gebeuren.html
Het enige waar ik me bij dit artikel wel een beetje aan stoorde is dat Kuipers de drukpakken van de astronauten afschilderd als 'filmpakken' omdat Elon inderdaad een designer uit de filmwereld heeft ingehuurd om het er cool uit te laten zien.

Ja, SpaceX wil niet alleen maar function over form. Maar om dat die pakken op een dusdanige manier af te schilderen dat het maar fancy onzin zou zijn is echt suf. Die pakken zullen echt niet onder doen voor bijvoorbeeld de Russische Sokol's of de Boeing Blue voor Starliner, alsof NASA een handtekening onder de certificering ervoor zou zetten als het 'slechts' wat movie props zouden zijn 8)7

En laten we wel wezen, die pakken zien d'r bad ass uit! Stukken beter dan zo'n Sokol pak waarin het net lijkt alsof de astronaut/cosmonaut in z'n broek staat te schijten omdat ie zo raar semi-gebukt erbij staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Spooksel op 27-05-2020 09:20 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Spooksel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:15:
[...]

Het enige waar ik me bij dit artikel wel een beetje aan stoorde is dat Kuipers de drukpakken van de astronauten afschilderd als 'filmpakken' omdat Elon inderdaad een designer uit de filmwereld heeft ingehuurd om het er cool uit te laten zien.
Hij is stik jaloers die Kuipers dus die moet niet zeuren.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Chiron

Chiron

Adam Savage als een van de commentatoren, nice :)

update: Van de Discovery Channel livestream -O- Geenidee of dat ook hier in NL te zien is.

[ Voor 27% gewijzigd door Chiron op 27-05-2020 09:29 ]

• Erazzzer
  • Laatst online: 12:53

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik ben nog heel erg aan het twijfelen waarop ik de launch live ga kijken. Normaal gesproken luister/kijk ik naar de SpaceX feed. Deze is het meest technisch en accuraat. Echter denk ik dat ik mij vanavond kapot zal ergeren aan dat pro Murrica overdreven gedoe.
De NOS zend de launch ook uit. Maar daar ben ik weer bang dat je een soort jeugdjournaal verslag erbij krijgt. Wat zijn nog meer opties?

• JvS
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tim Dodd (everyday astronaut) is altijd leuk vind ik :)

YouTube: LIVE only 3 miles away from SpaceX and NASA launching humans to spac...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heeft SpaceX niet regelmatig een technical webcast en een hosted webcast (dus zonder en met commentaar)?

• mcDavid
phYzar schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:50:
Heeft SpaceX niet regelmatig een technical webcast en een hosted webcast (dus zonder en met commentaar)?
Dat hebben ze vroeger een aantal keer gedaan maar de laatste jaren niet meer.

• Chiron

Chiron

Ik zet gewoon Space X live op youtube aan op de tv, en een kwartiertje later met een biertje in de tuin turen maar of ie te zien is als ie overvliegt :P

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Chiron schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:22:
Adam Savage als een van de commentatoren, nice :)

[Twitter]

update: Van de Discovery Channel livestream -O- Geenidee of dat ook hier in NL te zien is.
Ze zouden Mike Curie en John Insprucker duo-presentatie moeten laten doen. :D _/-\o_
Erazzzer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:44:
Ik ben nog heel erg aan het twijfelen waarop ik de launch live ga kijken. Normaal gesproken luister/kijk ik naar de SpaceX feed. Deze is het meest technisch en accuraat. Echter denk ik dat ik mij vanavond kapot zal ergeren aan dat pro Murrica overdreven gedoe.
De NOS zend de launch ook uit. Maar daar ben ik weer bang dat je een soort jeugdjournaal verslag erbij krijgt. Wat zijn nog meer opties?
NOS prikt denk ik gewoon de NASA/SpaceX stream door met een NOS logo'tje erop, denk niet dat zij ook zelf verslag doen? Ik ga denk ik naar Tim Dodd kijken (Everyday Astronaut) of de stream van What About It?
YouTube: SpaceX Crew Dragon Demo Mission 2 LIVE with Amy, Emily, TJ and Felix

[ Voor 50% gewijzigd door Tourniquet op 27-05-2020 10:08 ]

• Erazzzer
  • Laatst online: 12:53

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Chiron schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:53:
Ik zet gewoon Space X live op youtube aan op de tv, en een kwartiertje later met een biertje in de tuin turen maar of ie te zien is als ie overvliegt :P
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-AFrNjGniCp8/Xsp-eTANFqI/AAAAAAAAGLw/Jknfgy7neNQNDHMJxPYkEdqybqGqP9wBgCNcBGAsYHQ/s1600/CrewDragon_groundtrack_Europe.jpg

• Spooksel
Erazzzer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:44:
Mjah, als je de NASA launch kijkt dan zal het pro-america gebarf nog veel erger zijn dan bij de SpaceX feed denk ik. Ik verwacht eerder dat de NOS gewoon de NASA of SpaceX feed plugt, d'r een NOS logo overheen prakt en verder niets.

Zelf zet ik altijd gewoon de SpaceX feed aan op de TV en dat ga ik vanavond ook doen, daarnaast gewoon Twiter feed open op de laptop en dat is het wel. Al die hosted webcasts van YouTubers sla ik lekker over, ik heb dan bijv weer totaal geen zin in een Tim Dodd die overal doorheen zit te wauwelen en verder wat domme vragen van z'n Patreons aan het beantwoorden is enzo.

Edit: En uiteraard nog een tabje open met dit topic :)

• Twixie
XWB schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:14:
Wie wil kan ook buiten meekijken, Crew Dragon zal vanuit Nederland te zien zijn als heldere ster aan de hemel die snel richting het oosten beweegt.
Bron ?
Heb even op Heavens Above gekeken, en volgens hen is de eerste zichtbare passage hier in Belgie pas op 12 juni, maar dan wel met 1.7 magnitude, wat me wel veel lijkt ineens.

• Spooksel
Heavens above zegt hier dat, mits de lancering ook echt plaatsvind op tijd, ik hier in het midden van het land hem ongeveer tussen 22:54 en 22:57 over kan zien komen :)

https://www.heavens-above...d=58996.8721163496&type=V

• mcDavid
Right, wel vrij laag dus. Plekje met vrij zicht naar het zuiden, en heldere lucht vereist.

Misschien ga ik ook wel ff kijken vanaf de bovenste verdieping van de flat dan.

• Chiron

Chiron

Die tijden zijn in UTC, dus 2 uur bij optellen :)

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:57
Spooksel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:16:
Heavens above zegt hier dat, mits de lancering ook echt plaatsvind op tijd, ik hier in het midden van het land hem ongeveer tussen 22:54 en 22:57 over kan zien komen :)

https://www.heavens-above...d=58996.8721163496&type=V
Volgens mij is de lancering of op tijd, of op een andere dag

• Spooksel
Ja dat is waar ook, instant launch window or bust :P

Pagina: 1 ... 95 ... 203 Laatste

Let op:
Launch timer:
Geen launch.