Heel even stond er 29minen 30 sec. Gelukkig werd dat snel gewijzigd.remy007 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:25:
Lets go... En de klok tikt weer verder af 😁
Hm.... Zag ik net een verkeerde countdown. Ik dacht al...
Anyway .. 9 minuten dus!
Anyway .. 9 minuten dus!
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 02-04-2026 00:27 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Oke. Toch maar even wakker blijven dan
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ja, nu maar hopen dat het ook niet nog afgeblazen wordt of gepauzeerd wordt. Ik wil ook graag naar bed.
Hier blijf je wel wakker mee....
Crew access arm maakt ruimte...
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Ja, ik vind het wel gek dat het niet live op TV wordt uigezondendawg schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:28:
[...]
Dacht hetzelfde. Toch wel een historisch moment.
Dit voelt net als Oud en Nieuw....
Aftellen!
Aftellen!
Nog 4 minuten 🎉
Ik denk dat het by far de meeste mensen simpelweg niet boeit, en de mensen die het wel tof vinden kijken het wel via Youtube op hun apparaat.TheVMaster schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:29:
[...]
Ja, ik vind het wel gek dat het niet live op TV wordt uigezonden
2 minuten! 🚀
Ik hoop dat deze zo ook online komt;
YouTube: NASA's Artemis II Live Views from Orion 'Live views from Orion'
YouTube: NASA's Artemis II Live Views from Orion 'Live views from Orion'
Ik denk dat het wat anders was als dit de vlucht is waar ze weer op de maan landen
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Is ook zo, maar dit is natuurlijk best bijzonder. Al zal nog bijzonderder zijn als de Artemis IV gaat en ze op de maan gaan landen.SomerenV schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:32:
[...]
Ik denk dat het by far de meeste mensen simpelweg niet boeit, en de mensen die het wel tof vinden kijken het wel via Youtube op hun apparaat.
Thunderbirds Artemis II are go!
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 02-04-2026 00:36 ]
Heel eerlijk? Ik denk dat het geen verschil gaat maken, helaas.TheVMaster schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:34:
[...]
Is ook zo, maar dit is natuurlijk best bijzonder. Al zal nog bijzonderder zijn als de Artemis IV gaat en ze op de maan gaan landen.
Artemis II 🚀 lift off 🎉
Machtig en prachtig om te zien.....
En dat geluid! En die mensen!
Wauw!!!
En dat geluid! En die mensen!
Wauw!!!
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 02-04-2026 00:38 ]
Die 2 boosters zijn eenmalig, of herbruikbaar?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Whoah! Vette beelden aan de buitenkant!
Dat lijkt mij ook. Wij zijn paar jaar terug daar geweest en hebben het launchplatform (en ook de uitkijkpost langs het water) bezocht. Echt indrukwekkend om dat allemaal in het echt te zien.SomerenV schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:36:
Dit lijkt me zó machtig om in het echt mee te maken
Ligt het aan mij of heeft spacex lanceringen betere regie en camera's? Ook de statistieken op het scherm lijken bij nasa zeer ouderwets.
Huub Huub Barbatruc!
In theorie herbruikbaar maar ze worden niet hergebruikt. Volgens mij hebben drie van de vier RS-25's wel al eerder gevlogen.Illegal_Alien schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:38:
Die 2 boosters zijn eenmalig, of herbruikbaar?
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Dat was idd ook mijn eerste gedachte. SpaceX laat bijna realtime de snelheden etc zien. Hier zien we af en toe een soort van text-based scherm met wat vage info.DNA_Saint schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:41:
Ligt het aan mij of heeft spacex lanceringen betere regie en camera's? Ook de statistieken op het scherm lijken bij nasa zeer ouderwets.
Daarmee zijn we wel aardig verwend de afgelopen jaren inderdaad, dit beeld is wat... Karig vergeleken met hun launches. Ik ben benieuwd of die stream met live beeld vanaf Orion hierboven wat mooier word als die live gaat.DNA_Saint schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:41:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Zelfs hun 3D-animatie'tje schokt aan 10 fpsDNA_Saint schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:41:
Ok, dat was een mooi stukje beeld
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
De camera's zijn het verschil tussen overheid en commercieel. SpaceX heeft een product en brand te verkopen. NASA heeft als enige doel de missie.
Mua; NASA heeft ook gewoon beeld te verkopen zeker bij de huidige president. Hopen op een 24/7 stream.Erazzzer schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:45:
De camera's zijn het verschil tussen overheid en commercieel. SpaceX heeft een product en brand te verkopen. NASA heeft als enige doel de missie.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Supervet
hoop op een geslaagde missie! Maar voor de volgende wel even het budget voor de animaties updaten, project heeft genoeg gekost dus een beetje leuke tracking zou wel tof zijn…
Ik zag 'm in de lucht! Zij het heel klein en de bewolking zat er vrij snel voor.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het zou wel vet zijn als je dat kon fotograferen. Maar dan moet je wel echt een huge ass lens hebben.CyBeR schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:51:
Ik zag 'm in de lucht! Zij het heel klein en de bewolking zat er vrij snel voor.
Ik had alleen m'n telefoonAW_Bos schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:53:
[...]
Het zou wel vet zijn als je dat kon fotograferen. Maar dan moet je wel echt een huge ass lens hebben.
Had ook m'n laptop nog in m'n hand; snel naar buiten gerend toen de timer op 0 stond
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 02-04-2026 00:54 ]
Paar jaar geleden zag platform 39B er toch iets anders uit nog. Zelf gemaakt toen we daar paar jaar terug zelf waren.
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 02-04-2026 00:54 ]
Ben een paar jaar geleden bij een SpaceX lancering geweest. Bizar om mee te maken, vanaf een tribune op afstand gezien.SomerenV schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:36:
Dit lijkt me zó machtig om in het echt mee te maken
Was bij het Kennedy Space Center, waar in een expo vervolgens een Saturn V is uitgestald, waar je onder door loopt. Dan komt pas echt het besef wat voor gigantisch apparaat er de lucht in is gegaan. Onvoorstelbaar.
Inderdaad echt een enorme aanrader, mocht de kans zich ooit voor doen!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Alsnog is het wel gaaf. Ik heb jaren geleden ook eens een keer ISS over mijn huis zien vliegen.CyBeR schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:53:
[...]
Ik had alleen m'n telefoonProbeerde 't wel maar ik was niet snel genoeg.
Voor de volledigheid ik zit in Florida he
Net onder Orlando. Verbaasde me dat 't te zien was.
Richh schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:53:
[...]
Ben een paar jaar geleden bij een SpaceX lancering geweest. Bizar om mee te maken, vanaf een tribune op afstand gezien.
Was bij het Kennedy Space Center, waar in een expo vervolgens een Saturn V is uitgestald, waar je onder door loopt. Dan komt pas echt het besef wat voor gigantisch apparaat er de lucht in is gegaan. Onvoorstelbaar.
Inderdaad echt een enorme aanrader, mocht de kans zich ooit voor doen!
Deze raket idd. Wauw, bizar om zoiets groots te zien wat gewoon de ruimte in is gegaan. Maar idd wat @Richh zegt, zeker een grote aanrader om te bezoeken als je eens in Florida bent.
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 02-04-2026 00:57 ]
Toch, dat die gigantische raker in een paar minuten gereduceerd wordt in 10-20 procent van zijn lengte omdat alle zowat alle brandstof dan al verbruikt is geeft wel aan hoe moeilijk het is om aan de zwaartekracht te ontsnappen.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Oh wauw yep. Ben daar een jaar of 20 geleden geweest tijdens een vakantie. Fantastisch en zeer indrukwekkend om te zien hoe groot zo'n apparaat is. Geldt trouwens ook voor voor het Vehicle Assembly Building op het terrein daar. Ongelofelijk indrukwekkend hoe groot dat allemaal isTheVMaster schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:56:
[...]
[Afbeelding] Deze raket idd. Wauw, bizar om zoiets groots te zien wat gewoon de ruimte in is gegaan.
Ja, zou nog wel eens een lancering mee willen maken overigens. Maar goed, dan moet je daar wel precies op het juiste moment zijn natuurlijk.Denman schreef op donderdag 2 april 2026 @ 01:01:
[...]
Oh wauw yep. Ben daar een jaar of 20 geleden geweest tijdens een vakantie. Fantastisch en zeer indrukwekkend om te zien hoe groot zo'n apparaat is. Geldt trouwens ook voor voor het Vehicle Assembly Building op het terrein daar. Ongelofelijk indrukwekkend hoe groot dat allemaal is
Pfffff, ik zat in de verkeerde stream op YouTube’s aanraden.
(live view from Orion) Launch gemist, samen met 72K andere mensen. Naja, terugkijken was ook mooi.
Prachtig om weer te zien.
[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 02-04-2026 01:06 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Kijken jullie trouwens ook naar de Everyday astronaut? Die had ook gave beelden van de launch!
Ik zou tijdje terug naar Washington gaan, was van plan daar ook het Space Museum te bezoeken maar met die government shutdown zijn ook alle musea gesloten... Mega vet balen. Daarvoor wel in NYC bij de Enterprise gestaan
Ik zou tijdje terug naar Washington gaan, was van plan daar ook het Space Museum te bezoeken maar met die government shutdown zijn ook alle musea gesloten... Mega vet balen. Daarvoor wel in NYC bij de Enterprise gestaan
Die zagen we twee weken terug nog tijdens een kijkavond op de sterrenwacht. Leuke bonusAW_Bos schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:54:
[...]
Alsnog is het wel gaaf. Ik heb jaren geleden ook eens een keer ISS over mijn huis zien vliegen.
Maar die is heel vaak te zien.
Ik heb 4 uur lang naar zijn stream gekekenStreskip schreef op donderdag 2 april 2026 @ 01:06:
Kijken jullie trouwens ook naar de Everyday astronaut? Die had ook gave beelden van de launch!
Hoe kan de snelheid boven de 15k miles per hour liggen, maar de afstand van de aarde nog geen 1000 miles? Zou dan toch 1000 miles per 4 minuten moeten zijn, of vliegen ze in een kleine hoek weg van de aarde?
Ze doen eerst een baan om de aarde dacht ik om de systemen te checken.TheBrut3 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 01:08:
Hoe kan de snelheid boven de 15k miles per hour liggen, maar de afstand van de aarde nog geen 1000 miles? Zou dan toch 1000 miles per 4 minuten moeten zijn, of vliegen ze in een kleine hoek weg van de aarde?
Ik vind hem/zijn kanaal zowel geweldig als irritant. Zijn kennis is echt verrijkend, maar hij is in uitzendingen teveel met merch, patrions ect bezig.Streskip schreef op donderdag 2 april 2026 @ 01:06:
Ik heb een vergelijkbare foto van de Atlantis, die kun je bij Kennedy Space Center bewonderen. Echt indrukwekkend om de Space Shuttles in het echt te zien.Streskip schreef op donderdag 2 april 2026 @ 01:06:
Ik zou tijdje terug naar Washington gaan, was van plan daar ook het Space Museum te bezoeken maar met die government shutdown zijn ook alle musea gesloten... Mega vet balen. Daarvoor wel in NYC bij de Enterprise gestaan![]()
[Afbeelding]
Volgens mij doen ze 2 rondjes om de aarde. Was dat neit om voldoende snelheid te halen en zo in een mooie swing om de maan heen te vliegen?Streskip schreef op donderdag 2 april 2026 @ 01:10:
[...]
Ze doen eerst een baan om de aarde dacht ik om de systemen te checken.
het is wat off topic, maar misschien kan iemand er zijn voordeel mee doen. Bovenstaande geldt ook voor zonsverduisteringen. De eerstvolgende totale verduistering die in de buurt is valt deze keer precies in de zomervakantie: 12 augustus in noord spanje. Het lijkt nog niet zo bekend te zijn en daarom noem ik het, want dit is de meest haalbare optie in lange tijdTheVMaster schreef op donderdag 2 april 2026 @ 01:02:
[...]
Ja, zou nog wel eens een lancering mee willen maken overigens. Maar goed, dan moet je daar wel precies op het juiste moment zijn natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Yucon op 02-04-2026 07:09 ]
Ik ga er speciaal voor naar IJsland. Kijk eens wat ze voor een weekje hotel vragen:Yucon schreef op donderdag 2 april 2026 @ 07:07:
[...]
De eerstvolgende totale verduistering die in de buurt is valt deze keer precies in de zomervakantie: 12 augustus in noord spanje.
:strip_exif()/f/image/LqcDbbquvf7J7pz0rk4X1xLe.jpg?f=fotoalbum_large)
...en rekening houden met scrubs. Het is natuurlijk super jammer als je (voor veel geld) klaar staat om een lancering te bekijken, hij wordt afgeblazen, en je kunt niet blijven voor de volgende poging.TheVMaster schreef op donderdag 2 april 2026 @ 01:02:
Ja, zou nog wel eens een lancering mee willen maken overigens. Maar goed, dan moet je daar wel precies op het juiste moment zijn natuurlijk.
Het lijkt me supertof om een lancering in het echt te zien, maar je zult ervoor naar de VS moeten (nee), Rusland/Kazachstan (nee), China (nee) of Frans Guyana (hoeft voor mij ook niet zo). Dus het zal bij YT livestreams moeten blijven voor mij - en daar kan ik goed mee leven.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Als ik zou mogen kiezen: Wikipedia: Māhia PeninsulaJeroenH schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:45:
[...]
Het lijkt me supertof om een lancering in het echt te zien, maar je zult ervoor naar de VS moeten (nee), Rusland/Kazachstan (nee), China (nee) of Frans Guyana (hoeft voor mij ook niet zo). Dus het zal bij YT livestreams moeten blijven voor mij - en daar kan ik goed mee leven.
Rocket Lab
Hainan lijkt me ook niet verkeerd om wat Chinese launches te bekijken. Dat zou ook gewoon vanaf het strand moeten kunnen.Reinier schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:56:
[...]
Als ik zou mogen kiezen: Wikipedia: Māhia Peninsula
Rocket Lab
Maar als ik echt ooit geld en tijd over zou hebben, dan staat Baikonur het allerhoogst op het lijstje.
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Je kan ook naar Noorwegen?JeroenH schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:45:
[...]
maar je zult ervoor naar de VS moeten (nee), Rusland/Kazachstan (nee), China (nee) of Frans Guyana (hoeft voor mij ook niet zo). Dus het zal bij YT livestreams moeten blijven voor mij.
[ Voor 6% gewijzigd door I_IBlackI_I op 02-04-2026 09:25 ]
Dit zijn toch nagenoeg dezelfde boosters als bij de Shuttle?Reinier schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:41:
[...]
In theorie herbruikbaar maar ze worden niet hergebruikt. Volgens mij hebben drie van de vier RS-25's wel al eerder gevlogen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik was 2 jaar geleden in Florida en in 2 weken tijd waren er 4 lanceringen (waarvan 1 gecancelde starliner) Dankzij Space-X zijn er regelmatig launchesTheVMaster schreef op donderdag 2 april 2026 @ 01:02:
[...]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Klopt, ze zijn alleen verlengd van vier naar vijf secties.SnowDude schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:25:
[...]
Dit zijn toch nagenoeg dezelfde boosters als bij de Shuttle?
Ik vind het echt absurd dat dit hele SLS-apparaat expendable is
Gisteren nog de wekker gezet om de lancering live te zien. Ik vond de verslaggeving wel zwaar telerugstellend. Vreemde camera-standpunten bij de launch, behalve een rookpluim heb ik nauwelijks iets van de initiële launch gezien, terwijl dat het juist het meest indrukwekkend is, zo'n enorme raket in een groot overzichtsbeeld die je opeens vanaf de toren ziet vertrekken.
Daarna ook nauwelijks camera-beelden en een heel vreemde, trage animatie van de crew module die met 5 fps leek af te spelen. Geen enkel plaatje met trajectory, waar ze nu vliegen, enz. Al met best teleurstellend en niet echt iets waar je de gemiddelde kijker mee interesseert.
Dat doen ze wat dat betreft bij SpaceX wel stukken beter.
Daarna ook nauwelijks camera-beelden en een heel vreemde, trage animatie van de crew module die met 5 fps leek af te spelen. Geen enkel plaatje met trajectory, waar ze nu vliegen, enz. Al met best teleurstellend en niet echt iets waar je de gemiddelde kijker mee interesseert.
Welke stream keek je dan? Want je hebt Nasa zelf, Nasa Space Flight (niet gelieerd aan Nasa, maar wel erg goed vind ik) of Everyday Astronaut, ook erg goed vind ik en dan heb ik ze nog niet allemaal denk ik...Divak schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:00:
Gisteren nog de wekker gezet om de lancering live te zien. Ik vond de verslaggeving wel zwaar telerugstellend. Vreemde camera-standpunten bij de launch, behalve een rookpluim heb ik nauwelijks iets van de initiële launch gezien, terwijl dat het juist het meest indrukwekkend is, zo'n enorme raket in een groot overzichtsbeeld die je opeens vanaf de toren ziet vertrekken.
SpaceX is een commercieel bedrijf wat zijn clicks voor een deel uit gelikte beelden haalt en daarmee ook deels zijn funding. Bovendien is het naar de maan sturen van een capsule van een heel andere grootheid dan van wat satellietjes uitzetten of een retourvluchtje naar het ISS. En het is een (deels) wetenschappelijke missie, niet gericht op groot publiek. Plus dat elk kilo toegevoegd gewicht aan camera's en zo een afweging is; 'neem ik een extra wetenschappelijk instrument of cubesat mee naar boven of een camera?'Divak schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:00:
Ik vond de verslaggeving wel zwaar telerugstellend.
Overigens zend de NASA de hele dag al beelden uit (deels geanimeerd, deels vanaf Artemis II zelf) op hun eigen YouTube kanaal, YouTube: NASA's Artemis II Live Mission Coverage (Official Broadcast). Dat blijven ze de komende 9 dagen ook doen, inclusief de communicatie tussen Houston en de capsule en ondersteund door commentaar vanaf de grond. Eigenlijk hetzelfde als wat SpaceX doet dus.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
De crew is weer gaan slapen, dus de komende paar uur gebeurt er niets.
Als alle testen goed verlopen, vanavond TLI
Als alle testen goed verlopen, vanavond TLI
Dat begrijp ik toch niet helemaal. Enthousiasme vanuit het (Amerikaanse) publiek vertaalt zich naar politieke steun, en dát vertaalt zich weer naar waar het uiteindelijk om draait: geld voor het ruimtevaartprogramma. Ik zou dus denken dat leuke "PR-dingetjes" zoals een gepoetste livestream best wat dollars / kg waard zou kunnen zijn. Maar goed, het is wat het is.Yaksa schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:08:
niet gericht op groot publiek.
Ik vind het allemaal veel te langzaam gaan. Artemis IV, de eerste geplande landing in dit programma, staat gepland voor mei 2028. Dat gaat nooit lukken natuurlijk. Misschien moet er eens een Chinese astronaut op de maand rondlopen, dat wakkert het vuurtje misschien écht aan.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Misschien moet er eens een Democratische president aan het roer komen die wel geld wil stoppen in wetenschappelijke instituten en bedrijven en niet eentje (zoals nu) die voor heeft gesteld om het complete Artemis programma maar te schrappen, de ruimtetelescopen wil afschaffen en geen geld meer gaat stoppen in satellieten die het klimaat onderzoeken 'want dat is toch allemaal onzin'.JeroenH schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:53:
[...]Dat begrijp ik toch niet helemaal. Enthousiasme vanuit het (Amerikaanse) publiek vertaalt zich naar politieke steun, en dát vertaalt zich weer naar waar het uiteindelijk om draait: geld voor het ruimtevaartprogramma. Ik zou dus denken dat leuke "PR-dingetjes" zoals een gepoetste livestream best wat dollars / kg waard zou kunnen zijn. Maar goed, het is wat het is.
Ik vind het allemaal veel te langzaam gaan. Artemis IV, de eerste geplande landing in dit programma, staat gepland voor mei 2028. Dat gaat nooit lukken natuurlijk. Misschien moet er eens een Chinese astronaut op de maand rondlopen, dat wakkert het vuurtje misschien écht aan.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Zo lang de gemiddelde MAGA Amerikaan nog denkt dat wij in Europa free healthcare hebben omdat zij ons beschermen met hun enorme defensie-uitgaven, geef ik je het te doen.
Ik vind het ook een beetje gek om als Europeaan te gaan klagen dat de stream niet genoeg laat zien. Het is ook precies wat MAGA voedt. Als je het niet zint doe het dan zelf.
[ Voor 27% gewijzigd door xzaz op 02-04-2026 19:08 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Helaas, de lancering zal hoogstwaarschijnlijk vertraagd worden vanwege een aantal issues volgens geruchten. De raket staat niet meer bij het lanceerplatform.Yakolev schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:43:
Heb er echt heel veel zin in!
Nog maar 2 dagen wachten tot de allereerste Soyuz-5 lancering.
Gelukkig was de Orion lancering wel tof.Rumor has it, Soyuz-5 will be rolled back into assembly hall due to numerous issues which should be fixed before the launch. I believe there is no need to remind that for a completely new rocket, this is a common thing, even usual. pic.twitter.com/62sVdXQ46D
— Katya Pavlushchenko (@katlinegrey) 2 april 2026
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Op basis van de recap lijkt NASA in ieder geval veel meer camerabeelden te hebben. Hopelijk komen deze allemaal online.
Let op:
Launch timer:
Geen launch
Launch timer:
Geen launch
:strip_exif()/f/image/Sc8G3gNMawidJTfaxuvlc5WY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ruy3jbhVW3GLQzPJ21vij7Tw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1yRleFlUKJJW6N1DOioo0iXK.jpg?f=fotoalbum_large)