• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:13:
P v d (pot ver drie) mis ik het net. Hele week op zitten wachten. Mis ik het.

Dan maar ff terug gaan zien op yt
Wat heb je gemist? Ze zijn nog maar nét in het begin van het proces en moeten nog "naar buiten" peeken. Nu eerst nog alle checks en 't openen van het luik enzo.

[ Voor 72% gewijzigd door Osiris op 12-09-2024 12:14 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
@Osiris haha ik merk het, ik zie hem/haar staan bij de deur
Op tiktok yahoo uk kwam hij net voorbij. Ik ga zo naar yt

Maar ik denk steeds. Nee!!! doe die deur niet open haha

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ehm, vraag voor de deskundigen: waarom gebruiken ze de gewone deur niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ja je staat er niet bij stil maar decompressie is wel een dingetje. Hij moet beneden de 1.0psia in de capsule komen en dan de deur open doen. Eerder lukt dat ook niet. En dan bedenk je je dat je in een pak zit die juist weer een 8.8psia heeft. (Als ik dat goed zie)

Ik bedoel dus 0.0 cabine en 5psia in het pak

Nu draait hij hem open
Spannend

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 12-09-2024 12:46 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Mel33
Zwaar als jezelf niks weegt en je schrap moet zetten om dat luik naar binnen te trekken

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
torp schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:40:
Ehm, vraag voor de deskundigen: waarom gebruiken ze de gewone deur niet?
Omdat deze gemaakt is voor dit soort exits, meer bewegingsruimte etc. bovendien zit er bovenop de capsule een frame waar ze zich aan vast kunnen houden tijdens de EVA (SkyWalker)

per aspera ad astra

• LAD93
  • Niet online
Holy shit, ik wist niet dat er ook een helmet cam aanwezig was...

per aspera ad astra

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
LAD93 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:51:
Holy shit, ik wist niet dat er ook een helmet cam aanwezig was...
Laat de techniek maar aan spacex over!

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• LAD93
  • Niet online
Wat moet dit een machtig gevoel zijn zeg, mijn hemel

per aspera ad astra

• Mel33
Wheeeyyyy i am fliging hahaha

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:01
Toch jammer voor zowel de crew als de video dat de EVA in de nacht gebeurd waardoor je geen achtergrond hebt. Isaac had nog een klein beetje zicht op aarde maar Sarah zie alleen zwart (ook geen lampjes want boven de stille zuidzee nu)

/post

• Mel33
Sand0rf schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:07:
Toch jammer voor zowel de crew als de video dat de EVA in de nacht gebeurd waardoor je geen achtergrond hebt. Isaac had nog een klein beetje zicht op aarde maar Sarah zie alleen zwart (ook geen lampjes want boven de stille zuidzee nu)
Hahah goeie grap. Of bedoel je het niet zo.

Elke 30min is er een dag en dan weer nacht op aarde. Maar niet voor de astronauten hoor. Die blijven licht zien.

• Osiris
  • Niet online
Alleen als ze precies boven de evenaar zitten precíes aan de andere kant van de aarde t.o.v. de zon, dán zien ze niets meer van de aarde. Maar idd, anders altijd minimaal iets van een schilletje aan de zijkant.

Net als dat we vrijwel altijd wel iets van de maan zien, m.u.v. "nieuwe maan".

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 12-09-2024 13:16 ]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Sand0rf schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:07:
}:O
you are kidding right?

• Sand0rf
I stand corrected: het field of view van de camera doet vermoeden dat ze niet veel zien maar ze zullen waarschijnlijk meer kunnen zien dan we denken

/post

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heeft iemand de grap al gemaakt?

Signatures zijn voor boomers.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zitten ze niet in het donker omdat die pakken het licht niet aankunnen ? Even gekeken en die pakken lijken nogal wat dingen te missen die we normaal wel zien qua koeling. Ik kan mij voorstellen dat de kou niet zo snel een probleem is gezien het gebrek aan warmte afvoeren in de ruimte, maar hitte misschien wel ?

• Mel33
Welke grap? @Maasluip

Of eigenlijk, Nee want het is spacewalker

Skywalker kennen we niet op aard. Want geen zero g hier. Alleen Luke kennen we wel natuurlijk, maar das alleen een achternaam

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 12-09-2024 13:46 ]

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:40
Ik gok dat ze de EVA aan de nachtzijde van de aarde doen om zo min mogelijk last te hebben van de warmte van de zon. Ze hebben Dragon wel zo gepositioneerd dat die altijd tussen de zon en de astronauten zit bij de EVA, maar dan nog is het fijn om die warmte zo veel mogelijk te vermijden. Ik gok dat er in de nosecone een lamp zit zodat ze kunnen zien wat ze doen en de camera ook voldoende licht heeft om te kunnen filmen. Qua warmte in de pakken zal het allemaal wel meevallen. De lucht die het pak in wordt geblazen zorgt er voor dat het niet te warm of te koud wordt in het pak.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Osiris
  • Niet online
Ik vind 33+ °C anders best warm hoor :o Ik had wel wat meer actieve (vloeistof)koeling verwacht eerlijk gezegd.

[ Voor 47% gewijzigd door Osiris op 12-09-2024 14:27 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
pff het was afgelopen zomer 38 graden binnen hier, dus het is relatief.

• Mel33
Het is niet zo dat de zon warmte door de ruimte stuurt net zoals een warme golf wind of water. Nee het is een frequentie aan licht en radiogolven die onze spullen (vocht) opwarmen en ons lichaam laat koken. Net zoals in een magnetron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@Mel33 Waar heb jij 't over? De zon werkt niet als een magnetron in de ruimte hoor. 't Is gewoon dezelfde warmte als die je voelt door de zon op de aarde door absorptie, merendeel in 't infrarood. Maar dan zonder de atmosfeer ertussen, dus wat intenser.

Probleem in de ruimte is met name het gebrek aan conductie en convectie, waardoor je je warmte alleen maar kwijt kunt door (black body) radiatie.

• Mel33
Ik heb het erover dat er geen hitte wordt getransporteerd. Aangezien er niks is om de warmte te geleiden en door te geven. Tot het ergens tegen aan botst, en dat element of lichaam opwarmen doet.

Dus net als in een magnetron de radiogolven tegen de moleculen aan botsen en de boel doet opwarmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:19:
Dus net als in een magnetron de radiogolven tegen de moleculen aan botsen en de boel doet opwarmen
Een magnetron werkt op basis van de resonantiefrequentie van watermoleculen. Heel ander concept.

• Mel33
Je begrijpt het concept dan niet wat ik bedoel.

Het concept is; het stuurt geen warmte stroming een kant op. Er is niks heet of warm in die stroming. Of laten we zeggen in dat bombardement van frequentie is geen warmte aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
De vergelijking met de magnetron maakt je concept wel lastiger te volgen ;)

Maar je bedoelt gewoonweg dat 't puur door straling/radiatie komt en niet door convectie/geleiding. OK, duidelijk :+

Dan nog snap ik niet wat je punt is, want ondanks dat 't alleen radiatie is, kan het alsnog snikheet worden in de zon in de ruimte, juist bij gebrek aan koeling ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 12-09-2024 15:59 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mel33 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:57:
Je begrijpt het concept dan niet wat ik bedoel.

Het concept is; het stuurt geen warmte stroming een kant op. Er is niks heet of warm in die stroming. Of laten we zeggen in dat bombardement van frequentie is geen warmte aanwezig.
Ja, zowel de zon als een magnetron kunnen iets warm maken dmv 'straling' maar hoe ze dat doen is compleet anders. :)

Wikipedia: Zon

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Mel33
Precies, ja misschien maakt mijn magnetron vergelijking het wat onduidelijker idd. Maar het is niet zoals een vlam die warmte afgeeft dmv de lucht op te warmen.
De zon transporteert geen hitte.

• Caelorum
ehh, straling transporteert ook gewoon energie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Osiris schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:59:
De vergelijking met de magnetron maakt je concept wel lastiger te volgen ;)

Maar je bedoelt gewoonweg dat 't puur door straling/radiatie komt en niet door convectie/geleiding. OK, duidelijk :+

Dan nog snap ik niet wat je punt is, want ondanks dat 't alleen radiatie is, kan het alsnog snikheet worden in de zon in de ruimte, juist bij gebrek aan koeling ;)
Nee want in een vacuüm kam dat dus niet. Er is niks aanwezig wat op te warmen is.

Dat is wat ik zeg. In een magnetron is de lucht ook niet warm en de frequentie ook niet. Alleen het product of lichaam waar het op botst wordt dan warmte opgewekt door het botsen vd moleculen.
En lucht bevat moleculen van water en stikstofoxiden enz enz.

In de ruimte is er niks wat die stralen botst en doet opwarmen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mel33 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:02:
Precies, ja misschien maakt mijn magnetron vergelijking het wat onduidelijker idd. Maar het is niet zoals een vlam die warmte afgeeft dmv se lucht op te warmen.
De zon transporteert geen hitte.
Als je door wil blijven gaan met slechte vergelijkingen moet je vooral een vlam erbij halen ;)
Een vlam geeft ook warmte af door straling, niet alleen door convectie :P

/ik parkeer het hier iig, want deze discussie loopt toch nergens op uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 12-09-2024 16:11 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:07:
[...]

Nee want in een vacuüm kam dat dus niet. Er is niks aanwezig wat op te warmen is.

In de ruimte is er niks wat die stralen botst en doet opwarmen.
Euh, gewoon het pak? Het pak van de astronaut wordt geraakt? En warmt op? Of de ruimtecapsule. Or whatever. Zodra een infrarood-foton iets raakt en geabsorbeerd wordt, dan warmt datgeen wat geraakt wordt op. Of dat nou een pak is, een capsule, het voorhoofd van de astronaut als de foton geluk genoeg heeft om door het zonnewerende visor te komen, maakt niet uit.

(Waarbij het natuurlijk vervolgens weer uitmaakt of het oppervlak wat geraakt wordt wit of zwart en glimt of dof is et c., maar dat zijn details.)

Ik zou werkelijk heel snel die vergelijking met de magnetron weglaten voordat je jezelf nog verder in het nauw brengt :X

edit:
Leesvoer voor @Mel33: Wikipedia: Thermal radiation

Of dit leuke artikel:
[The spacecraft] must cope with the external environment, which can vary in a wide range as the spacecraft is exposed to the extreme coldness found in the shadows of deep space or to the intense heat found in the unfiltered direct sunlight of outer space.

[ Voor 51% gewijzigd door Osiris op 12-09-2024 16:16 ]

• Mel33
Het is volkomen vergelijkbaar. Er is niets wat in de vacuüm ruimte is wat het tegenhoudt. Of kan transporteren.

En dan begin jij over het pak waar het op botst.

Ja dus dat is toch precies wat ik ook zeg in de eerste reactie.

En is ook geen warme luchtstroom of water of ander element die hitte brengt naar jou.
De frequentie is niet een temperatuur gemeten.

Maar leuk hoor om het totaal niet te willen begrijpen en alles maar naar fout te trekken.

Je begrijpt heus wel wat ik who am i uitleg.
Het is een frequentie die een lichaam opwarmen doet. En een hele sterke ook nog.

Het is toevallig dat wij het als licht zien en alles helder maakt voor ons.
Maar het is puur een frequentie. En voor ons is het licht en warmte wat we zien. En radioactieve straling zien wij dan weer als het branden in je huid gaat beginnen.

Maar er is dus geen geleiding of zichtbaar of voelbaar iets wat van de zon afkomt.

Zal mij ook niets verbazen dat wij het enige leven zijn die er licht van kunnen zien en warmte van kunnen voelen.

Planten zullen er alleen warmte en celdeling aan kunnen afleiden. Als je begrijpt wat ik bedoel.

• Osiris
  • Niet online
LOL.

Op zich heb je natuurlijk gelijk dat de zon geen warmte uitstraalt zoals op Aarde bijvoorbeeld een elektrische kachel met ventillatortje ofzo dat doet, waarbij warme lucht verplaatst wordt (convectie/geleiding).

Maar a) je maakt het jezelf enórm moeilijk met vage vergelijkingen en b) je begint nu, IMO, toch best wel wat onzin uit te kramen.

En als ik zeg dat een astronaut of capsule op kan warmen in de ruimte ontken je dat? :?

De meest makkelijke vergelijking om te maken is met bijv. een infrarood-lamp of een infrarood-paneel wat ook op aarde wordt gebruikt om dingen op te warmen.

En verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.

[ Voor 116% gewijzigd door Osiris op 12-09-2024 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:16
Mijn conclusie is dat we het allemaal overhetzelfde hebben maar dat Mel33 bijzonder slecht is in uitleggen, of het net niet precies snapt.

In ieder geval, inderdaad, in tegenstelling tot geluid kunnen, laten we het voor het gemak licht en radiogolven noemen, licht en radiogolven wel door een vacuum heen transporteren...en zolang ze niks tegenkomen word er niks "opgewarmd". Er gaat niet daadwerkelijk warmte door een vacuum heen.

Echter, zoals hierboven gesteld word, een astronout is geen vacuum, maar een astronaut. Er gaat dus interactie optreden tussne de astronaut en de licht en radiogolven die tegen hem aanbotsen, en als die licht en radiogolven voldoende energie met zich meedragen dan warmt de astronaut op.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Precies zoals ik het bedoelde, Ik ben heel slecht in uitleggen idd. Want dat probeer ik te doen voor ‘Who am i’ die het over de zon en zijn warmte had.

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 13-09-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
De astronaut zit zelfs niet in een vacuum. Astronaut+ pak wel. Pak warmt ook op en kan niets anders dan de binnenkant ook opwarmen. Overigens zet de astronaut natuurlijk ook stoffen om in energie, dus daar komt ook nog warmte van, welke moeilijk kan ontsnappen.

Uiteindelijk wil je ook gewoon dus niet te lang in zo'n ding zitten zonder actieve koeling verbonden met het ruimteschip en wil je ook gewoon niet in de zon kant zitten, zelfs met actieve koeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Weer eens wat Voyager 1 nieuws:
Engineers at NASA have successfully fired up a set of thrusters Voyager 1 hasn’t used in decades to solve an issue that could keep the 47-year-old spacecraft from communicating with Earth from billions of miles away.
https://edition.cnn.com/2...thruster-issue/index.html
But Voyager 1 doesn’t have enough power to switch any heaters back on without turning something else off, and its scientific instruments are too valuable to shut off in case they don’t come back on, the team said.

After going back to the drawing board, the team realized it could shut off one of the spacecraft’s main heaters for about an hour, which would enable engineers to turn on the thruster heaters and safely make the switch.

This plan worked, and by August 27, Voyager 1 was back to relying on one of its original thruster sets to stay in touch with Earth.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

franssie

Save the albatross

Echt fantastisch hoe ze maar hacks blijven bedenken om het aan de praat te houden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bijijijijijijijna

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Sand0rf
Wauw! Dit zijn onbewust betere beelden dan dat Michael Bay zou kunnen maken :+

Het lijkt er bijna wel op alsof er een offset in de hoogte zat en de raket dacht al op de grond te staan

/post

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bijzonder, de 2nd stage van de Crew-9 launch had weer een (non-critical) issue, de de-orbit burn was niet geheel volgens plan:
“After today’s successful launch of Crew-9, Falcon 9’s second stage was disposed in the ocean as planned, but experienced an off-nominal deorbit burn,” the company shared in a post on X, the social media platform formerly known as Twitter. “As a result, the second stage safely landed in the ocean, but outside of the targeted area.”

SpaceX indicated it would pause flights using Falcon 9 — the world’s most frequently launched rocket — as it explored the anomaly. “We will resume launching after we better understand root cause,” the company said in the X post.
https://edition.cnn.com/2...ner-astronauts/index.html

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:45
Whoah, partial failure voor de CERT-2 Vulcan vlucht van ULA!

Een van de extra boosters had een oopsie, maar de rest van de raket heeft het alsnog gered. Door het oog van de naald dit.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GZC0ijgW8AEta4N?format=jpg&name=4096x4096

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
De nozzle van die SRB is er vanaf gevallen.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08

bakvis

Tweakers.Nerd

Space-X heeft de hardware foor IFT-5 klaar staan en is klaar voor launch (en catch?). Volgens de FAA wordt de lancering niet verwacht voor eind november 2024 maar Space-X plaatst het onderstaande op Twitter:

https://x.com/SpaceX/status/1843435573861875781
Starship’s fifth flight test is preparing to launch as soon as October 13, pending regulatory approval → https://www.spacex.com/la...ssionId=starship-flight-5
De kans is dus aanwezig dat we dit weekend een launch gaan zien, maar we zijn overgeleverd aan de FAA ben ik bang.

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:12

thijsco19

KTM 990 SMT

Volgens diverse reacties onder verschillende video's schijnt dat nasa zelf ook toestemming kan geven. Dit omdat deze vluchten nog test vluchten zijn.
Pas als het een volwassen systeem is, en geen prototype, zou het onder de FAA vallen.

Of SpaceX heeft schijt aan de FAA en lanceert toch zonder toestemming :+ .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:44
Volgens mij kan NASA inderdaad de verantwoordelijkheid van de launch overnemen zodat er geen license van de FAA nodig is. Verder kan volgens mij ook het hoofd van de FAA of de president besluiten dat de vlucht uitgezonderd moet zijn van het hebben van een license.

Helaas lijkt het weer een groot politiek steekspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:54
thijsco19 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:00:
Of SpaceX heeft schijt aan de FAA en lanceert toch zonder toestemming :+ .
Ik zie de NarcistInChief er voor aan, maar als dat gebeurt zijn de rapen gaar.

Laten we maar hopen dat een toestemming, door wie dan ook, er snel komt, en dat er op een zeker "sociaal" medium niet al te veel in de openbaarheid over wordt uitgevochten.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@JeroenH Laten we hem gewoon bij zijn naam noemen.
Vanuit een van de genoemde filmpjes werd er al gezegd dat er bij een vorige testvlucht ook geen toestemming was bij de launch. Als dat zo is dan zie ik het nu ook gerust gebeuren.

Of dat de betere optie is? Uiteraard niet, geef je de FAA alleen maar meer munitie tegen SpaceX.

Ik hoop echt dat het hele systeem daar veranderd zodat het allemaal wat sneller kan gaan.
Ongeacht wat je van SpaceX, Starship en alles vind is het natuurlijk belachelijke dat de ontwikkeling van zoiets best ver voor loopt op het administratieve gerompslomp zoals een vergunning.

Ben wel echt benieuwd naar het vangen van de booster. Zou echt onwijs gaaf zijn als het 'gewoon' in 1x lukt.

Maar als het niet lukt... zal wel aardig wat schade opleveren.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:40
Vergunningen, procedures en regels zijn er natuurlijk niet voor niets. Met name om dingen als flora en fauna te beschermen, die kunnen niet zeggen dat ze het niet leuk vinden of dat ze er nadeel van ondervinden als er een raket gelanceerd wordt. Dat gezegd hebbende, denk ik niet dat het daar op hangt. De FAA heeft de schijn tegen dat ze, al dan niet bewust, SpaceX vertragen. Er wordt op X vanalles geroepen, Musk zelf voorop, wat natuurlijk ook niet handig is. Aan de andere kant snap ik wel dat het frustrerend kan zijn dat je baanbrekende technologie sneller kan ontwikkelen dan dat de administratieve rompslomp doorlopen kan worden. Maar juist als je zo gefocust bent op snel ontwikkelen, kan je de zaken er omheen vergeten. Daar zijn vergunningen en procedures voor.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
bakvis schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:23:
Space-X heeft de hardware foor IFT-5 klaar staan en is klaar voor launch (en catch?). Volgens de FAA wordt de lancering niet verwacht voor eind november 2024 maar Space-X plaatst het onderstaande op Twitter:

De kans is dus aanwezig dat we dit weekend een launch gaan zien, maar we zijn overgeleverd aan de FAA ben ik bang.
Of net zoals de vorige keren pas vlak voor de launch toestemming om te voorkomen dat er bezwaar wordt aangetekend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:11
Die vergunningen zijn er niet om SpaceX te pesten, maar om ervoor te zorgen dat 't veilig is en er rekening gehouden wordt met milieu/omgeving etc.

Vergeet niet dat we alleen de SpaceX/ Elon Musk kant van het verhaal horen, omdat een FAA niet publiek gaat reageren. Voor hetzeflde geldt heeft SpaceX z'n huiswerk niet goed gedaan (vergunning onvolledig ingediend, een veiligheidsrisico over het hoofd gezien, vergunning te laat ingediend terwijl ze weten dat een procedure incl. bezwaartermijnen gewoon een doorlooptijd heeft).

Neemt niet weg dat 't proces wel stroperig/vertragend overkomt; En volgens mij hebben ze tot op heden altijd mét vergunning gelanceerd. Zonder doen werkt waarschijnlijk 1x en daarna een stevig probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08

bakvis

Tweakers.Nerd

FTS charges zijn gister geplaatst op de hardware van flight 5.

Launch window is zondag 12:00 - 13:00. Launch (en landing) zijn voor zonsopgang in Texas!

Mijn Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Laatst online: 21:44
bakvis schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:39:
Launch window is zondag 12:00 - 13:00. Launch (en landing) zijn voor zonsopgang in Texas!
UTC tijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Inderdaad, voor de duidelijkheid: 12:00 UTC = 14:00 Nederlandse tijd. Lokale tijd in Texas is het dan 7 uur 's ochtends. Zonsopkomst in Boca Chica is morgen om 7:27.

Zeer gedetailleerde video met uitleg over de techniek achter het "vangen" (landen) van de booster:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17
Nog 3 uurtjes! Hyped!
Ik hoop iig dat alle systemen een go geven voor de catch attempt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
@Tourniquet mooi filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:16
Volgens mij is het zojuist uitgesteld. Every day astronaut geeft in ieder geval zoiets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

https://x.com/SpaceX/status/1845424568732631119
The Starship team is go for prop load, and weather is looking ideal for today's flight test!

The launch webcast will go live ~35 minutes minutes ahead of liftoff which is currently targeted for 7:25am CT
Dit was een minuut geleden, lijkt nog OK te zijn?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

De vertraging is tot nu toe slechts tot later in het window.

[ Voor 3% gewijzigd door Felyrion op 13-10-2024 13:25 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Laatst online: 00:16
Jaa. Van 6:22 naar 6:25. _O-

[ Voor 3% gewijzigd door __R__ op 13-10-2024 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Broadcast op shitter is nu iig live.

https://x.com/i/broadcasts/1RDGlyognOgJL

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Als je geen twitter kunt/wilt gebruiken, open dit linkje als stream in (bijvoorbeeld) VLC:

https://prod-fastly-us-we...ighlatency.m3u8?type=live

[ Voor 53% gewijzigd door polthemol op 16-10-2024 08:32 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Blijf het toch bizar vinden, maar hopelijk gaat het lukken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 23:02
ImNotnoa schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:59:
[...]

Als je geen twitter kunt/wilt gebruiken, open dit linkje als stream in (bijvoorbeeld) VLC:

https://prod-fastly-us-we...ighlatency.m3u8?type=live
Never mind. Cryptoscam linkje...

[ Voor 11% gewijzigd door Jorizzz op 13-10-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
Zou in theorie terug moeten komen naar de lancheertoren.
Dat moet lukken.
Opvangen wordt lastiger daar die echt een specifieke hoek van opvangen nodig heeft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Die link is een cryptoscam

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Dat is een onofficiële stream, volgens mij zijn er meer fake Spacex/Elon Musk accounts dan er sterren in de lucht zijn

[ Voor 19% gewijzigd door ImNotnoa op 13-10-2024 14:20 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

SambalBij

We're all MAD here

Jorizzz schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:13:
[...]

Of gewoon op YouTube?
[scam link removed]
Euh, nee :)
SpaceX streamt alleen op Twitter... Fake/scam channel

Zijn wel goede onofficiele streams (geen scams maar liefhebbers) zoals YouTube: 🔴 LIVE: SpaceX Launches Starship for the Fifth Time (and Tries to Ca...

[ Voor 41% gewijzigd door SambalBij op 13-10-2024 14:21 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Maverick schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:14:
[...]

Die link is een cryptoscam
Wtf?? Ik zie het...
Excuses.
Wat een fuckers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

D-dark schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:13:
Zou in theorie terug moeten komen naar de lancheertoren.
Dat moet lukken.
Opvangen wordt lastiger daar die echt een specifieke hoek van opvangen nodig heeft
Schijnt dat ze bij de vorige (water)landing al op een halve centimeter precisie zaten. Voordeel is ook dat de booster min of meer kan 'hoveren', wat bij een Falcon9 niet kan, en meer controle heeft doordat er met 3 motoren gestuurd kan worden.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
SambalBij schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

Euh, nee :)
SpaceX streamt alleen op Twitter... Fake/scam channel

Zijn wel goede onofficiele streams (geen scams maar liefhebbers) zoals YouTube: 🔴 LIVE: SpaceX Launches Starship for the Fifth Time (and Tries to Ca...
NasaSpaceFlight / EverydayAstronaut zijn inderdaad de betere officiele streams

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Ook onder de officiele Shitter post zijn er allerlei crypto scams overigens :') :') :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
@Jorizzz @ImNotnoa @SambalBij misschien de (gequote) link dan ook even weghalen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Migrator op 13-10-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
...

[ Voor 95% gewijzigd door Jorizzz op 13-10-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Je ligt wel front row met je bootje daar in de baai.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Move, boats, get out the way
Get out the way, boats, get out the way
Move, boats, get out the way
Get out the way, boats, get out the way

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Pierre schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:21:
Je ligt wel front row met je bootje daar in de baai.
Ja momenteel nog bootjes in de range dus mogelijk uitstel of scrub daardoor

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Go for launch

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Alle lampjes aan d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 13-10-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Booster lijkt terug te komen!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Super clean

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Go on booster catch!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Tower is GO for catch :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Shit... ze gaan het gewoon doen. :D :D :D

Wtf!!!!

[ Voor 11% gewijzigd door thijsco19 op 13-10-2024 14:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Hooooly shit

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wow.... gewoon gelukt..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Holy shit :D

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
No way!
They did it!!!

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Ik heb kippenvel net als de eerste keer dat ze een booster landden. Wtf!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 19:52
WTF :o

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:26
Wow, holy shit wat vet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:00
holy moly, weer even een duidelijk berichtje aan de concurentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ding staat nog wel een beetje in de fik lijkt het :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Dacht echt dat ie de tower zou gaan raken, maar gelukkig (net) niet!

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 00:13
Wtf. Wat een fantastisch gezicht was dat. Geweldig om mee te maken dit.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Migrator schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:32:
Ik heb kippenvel net als de eerste keer dat ze een booster landden. Wtf!!!
Hier ook, bijna emotioneel. Dit is Thunderbirds maar dan in het echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37

KoudeAardbei

Moderator

Wat ongekend bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000