A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zou leuk zijn, maar een huge ass explosie is nóg leuker! (Om naar te kijken that ismphilipp schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:44:
Zwartkijkers! Het gaat gewoon helemaal goed. Heb wat vertrouwen...
Wel een spektakel, maar dan moeten we wéér gaan wachten op een volgende poging...duurt lang...Osiris schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:57:
[...]
Zou leuk zijn, maar een huge ass explosie is nóg leuker! (Om naar te kijken that is)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mits SN8 de launchpad, landingpad of tankfarm niet om zeep helpt.Osiris schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:28:
Hoezo, SN9 staat al klaar toch? Even de sensor readout van SN8 analyseren, verbetering in een paar daagjes bij SN9 doorvoeren en gaan met die banaangraansilo!
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ik heb er wel vertrouwen in dat ze of de zee raken, of de landingpad.MewBie schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:49:
[...]
Mits SN8 de launchpad, landingpad of tankfarm niet om zeep helpt.
Gezien het in het verlengde van zee -> landingpad verder geen (cruciale) objecten zich bevinden, denk ik niet dat ze de launchpad of tankfarm zullen gaan raken.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bij de allereerste lancering van de Falcon Heavy zei Elon Musk dat het een 50% - 50% succesvlucht ging worden.YakuzA schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:40:
[...]
Als Elon, als eeuwige optimist, het maar een kans van 1/3 geeft dat het helemaal goed gaat, dan heb ik iig wel een vermoeden over wat de uitkomst wordt
(blijf uiteraard wel hopen op een mooie flip&land)
Was toch een van de mooiste en memorabele momenten voor SpaceX gebleken
En met FH landde precies 66,666% goedbottom line schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:05:
[...]
Bij de allereerste lancering van de Falcon Heavy zei Elon Musk dat het een 50% - 50% succesvlucht ging worden.
Was toch een van de mooiste en memorabele momenten voor SpaceX gebleken
PSN
Lets see of we deze week nog de lucht in gaan.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Er was al geen kans meer op herstel. De schotel is nl gebouwd nadat de ontvangers zijn opgehangen. Aangezien de kabels dus blijkbaar (door gebrekkig onderhoud/bezuinigingen) aan vervanging toe zijn, ga je dat niet meer voor elkaar krijgen zonder eerst de schotel geheel of gedeeltelijk te slopen. De gantry om bij de intsturmenten te komen is ook kapot, dus je kunt er met goed fatsoen geen poppetje heen sturen. Of hij moet aan een heli gaan hangen. Al met al een zeer complexe en bijzonder kostbare operatie. Daar komt geen geld meer voor.summetje schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:56:
De Arecibo Observatory platform in Puerto Rico lijkt nu echt stuk te zijn
[edit] het lijkt er op dat de telescoop is ingestort
[ Voor 23% gewijzigd door Waaj op 01-12-2020 16:19 ]
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
En deze is dus zojuist succesvol geland op de maan:wildhagen schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:19:
Vanavond weer een lancering, dit keer naar de maan:
[...]
Bron, en meer info: Chinese maansteenmissie: 'Alsof je een nieuw deel van Frankrijk bezoekt'
[Afbeelding]
[YouTube: How will China's lunar probe take back moon samples]
Wikipedia: Chang'e 5
Lancering is dus vanavond met een raket uit de Lange Mars 5-familie.
Hij zou in de nacht van 16 op 17 december weer op aarde moeten terugkeren, met een landing in Dorbod Banner in Inner Mongolia, het meest noordelijke deel van China.
Bron, en meer info: Chinese verkenner landt succesvol op maan, gaat nu stenen verzamelenDe onbemande verkenner Chang'e 5 uit China is dinsdag volgens de Chinese regering succesvol op de maan geland. De verkenner gaat er de komende dagen bodemmonsters verzamelen. Daarmee moet hij vervolgens terugvliegen naar de aarde.
De verkenner was vorige week gelanceerd vanuit China. Zijn nieuwe werkplek is Mons Rümker, een oude vulkanische formatie op het noordelijk halfrond van de maan. Die is ongeveer 1 miljard jaar geleden gevormd en is daarmee jonger dan veel plekken op de maan die tot nu toe verkend zijn.
De Chang'e 5 gaat tot een diepte van 2 meter graven. Het is de bedoeling dat hij daarna met ongeveer 2 kilo aan maanstenen terugkeert naar de aarde. De laatste keer dat maanstenen naar de aarde werden gebracht, was in 1976.
In de loop van december moet de Chang'e 5 landen op de uitgestrekte grasvlakten van Binnen-Mongolië. Wetenschappers kunnen de stenen dan onder de apparatuur in hun labs leggen. Zo willen ze een beter beeld krijgen van de samenstelling en de geschiedenis van de maan.
Virussen? Scan ze hier!
Dan kijk je toch gewoon nog een keer naar Goldeneye?J2S schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:22:
Het was me niet helemaal duidelijk of dit laatste geplanned was of niet, blijkbaar niet. Had gehoopt op een gecontrolleerde instorting, dan zou er videomateriaal zijn. Hadden we een beetje afscheid kunnen nemen.
Signatures zijn voor boomers.
De voornaamste reden dat ze een reparatie helemaal van de hand geschreven hadden, was dat een tijdje geleden al (onverwacht) nog een 2e kabel gebroken was, waardoor duidelijk was dat het compleet onverantwoord was om uberhaupt nog in de buurt van het bouwwerk te komen, laat staan werknemers op het platform te zetten.mphilipp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:07:
[...]
Er was al geen kans meer op herstel. De schotel is nl gebouwd nadat de ontvangers zijn opgehangen. Aangezien de kabels dus blijkbaar (door gebrekkig onderhoud/bezuinigingen) aan vervanging toe zijn, ga je dat niet meer voor elkaar krijgen zonder eerst de schotel geheel of gedeeltelijk te slopen. De gantry om bij de intsturmenten te komen is ook kapot, dus je kunt er met goed fatsoen geen poppetje heen sturen. Of hij moet aan een heli gaan hangen. Al met al een zeer complexe en bijzonder kostbare operatie. Daar komt geen geld meer voor.
Nu is (toch een beetje helaas) gebleken dat dat een correcte inschatting was. Het heeft niet zoveel met ruimtevaart te maken maar het is wel een tragisch einde van zo'n iconisch object.
Volgens user Nomadd van het NSF forum (die nog als een van de weinige burgers in Boca Chica woont) is de vlucht niet eerder dan a.s. donderdag, geen static fire meer:franssie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:46:
Wat is waarschijnlijk de volgende kans op activiteit? (of beter waar vind ik zelf de updates want op twitter kan ik ze niet meer vinden op de een of andere manier)
https://forum.nasaspacefl...397.msg2160722#msg2160722The flight has been aimed at 12-3 now with some sort of testing (not a static fire) on 12-2.
Er zijn ook weer 3 nieuwe datums (7-9 december) bijgekomen voor afsluiting van het strand, dus als het donderdag niet doorgaat schuift het waarschijnlijk op naar volgende week.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
ha - ga ik die even opzetten zo - blijft leuk bij gebrek aan beterMaasluip schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:26:
[...]
Dan kijk je toch gewoon nog een keer naar Goldeneye?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
PSN
Ja, ik heb dat filmpje toevallig vanavond ook met stijgende verbazing bekeken. Ze zijn goed bezig. Hoe zouden Indische astronauten heeten? Bollynauten? Bramhanauten? (bramhaand is universum in Hindi)YakuzA schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:12:
Ik had niet meegekregen dat India voor 2022 een bemande ruimtevlucht aan het plannen was.
Waarschijnlijk Jim, Bob en Mike.mphilipp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:47:
[...]
Ja, ik heb dat filmpje toevallig vanavond ook met stijgende verbazing bekeken. Ze zijn goed bezig. Hoe zouden Indische astronauten heeten? Bollynauten? Bramhanauten? (bramhaand is universum in Hindi)
*beeeeep*
De Australische ruimtevaartorganisatie heeft eindelijk een naam gekozen: Australian Research & Space Exploration
:strip_exif()/f/image/3ZvrYu9rO1c4Cb6nT0Uy2e7P.png?f=user_large)
bron: hun eigen website
[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 02-12-2020 09:49 ]
oh dear lordmphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:49:
Meanwhile in Australia....
De Australische ruimtevaartorganisatie heeft eindelijk een naam gekozen: Australian Research & Space Exploration
[Afbeelding]
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Can I get a job at ARSE?
With our recent hires we're absolutely clogged up with staff. It would take a very ambitious member to slip into ARSE at this point in time.
Niet????phYzar schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:00:
De echte heet gewoon Australian Space Agency, deze site is een leuke (fan?)site of iets dergelijks, maar zo vol met arse puns dat het zeker niet serieus is
The Aussies got tired of people poking fun at their space program's acronym, so they changed the name to the Australian Space Service.
Tech wel erg geinspireerd op het Nasa logo. Iets gedraaid, en een paar schotels toegevoegdmphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:49:
[Afbeelding]
13:37
En blijkbaar al zo oud als de weg naar Rome:franssie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:28:
Well leuk gevonden die webshop.
https://m.huffingtonpost....t-called-arse_a_23227957/
https://twitter.com/Russi...tatus/1334126498144530434
Men weet niet wat een primaire bron is.. Olé Olé
https://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_8423.html
Loopt van 4 december 14:00 tot 6 december 23:00 (UTC)
Ken mij niet aan mijn arse roesten. Ik ga die halve webshop leegtrekken.Osiris schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:28:
[...]
En blijkbaar al zo oud als de weg naar Rome:
https://m.huffingtonpost....t-called-arse_a_23227957/
En hoe spreek je dat uit... aarsmphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:49:
[Afbeelding]
Hoe spreek je late 1 april na 3 jaar uit?
Gewoon..Arse. Geen probleem. Is over 50 jaar nog steeds leuk.franssie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:26:
[...]
Hoe spreek je late 1 april na 3 jaar uit?
En er is beeld van de instorting!summetje schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:56:
De Arecibo Observatory platform in Puerto Rico lijkt nu echt stuk te zijn![]()
[Afbeelding]
https://legacy.dumpert.nl...26cef/kabeltje_krak_.html
Signatures zijn voor boomers.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik neem aan dat ze de boel juist gecontroleerd hebben gekapt (letterlijk) voordat er echt toerisme op gang ging komen.thijsco19 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:01:
Zeer spectaculaire drone beelden! Bijzonder dat het precies op dat moment gebeurde.
Lunar Outpost is van plan om in 2023 en iSpace in 2022 te gaan:Nasa to pay company $1 to collect rocks from moon
Nasa is paying a company $1 (74p) to collect rocks from the moon after it was accepted as a winning bidder.
On Thursday Lunar Outpost was awarded a contract to collect samples for the US space agency.
It is one of four contracts awarded by Nasa under its low-cost lunar resource collection programme.
The other winning bidders were California-based Masten Space Systems and Tokyo-based ispace, along with its European subsidiary.
"The plan is for the mission to take place in 2023, but we are working with several different lander companies, which could result in an earlier launch date," Lunar Outpost CEO Justin Cyrus told the BBC.
[...]
Among the other winning bids, Japan's ispace will be paid $5,000 for its proposed collection in 2022 on the Moon's north-eastern near side.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik zou graag nog eens een lancering meemaken in Florida maar als ik dat doe dan plan ik mijn vakantie daar zo dat de lancering op de 1 dagen van mijn vakantie is zodat ik nog de hele vakantie heb om de vertragingen op te vangen want ik ga er normaal gesproken niet vanuit dat iets op het geplande tijdstip wordt gelanceerd.
/post
Voor deze testvlucht is het inderdaad normaal. Scrubs met reguliere vlichten zijn vanwege de nare ligging van de Cape vaak een realiteit. Maar anderen lanceren gewoon altijd op tijd. Daar is een scrub een uitzondering.Sand0rf schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:24:
Nouja ik vind dat wel meevallen. Scrubs en vertragingen zijn bij ruimtevaart eerder regel dan uitzondering en bij een zeer experimenteel en ingewikkelde lancering als met SN8 nog meer natuurlijk.
Overigens hebben ze afgelopen week vanaf Kourou de Falcon Eye 2 maar met een Soyuz gelanceerd, na 2 mislukte Vega lanceringen. En die ging uiteraard wél goed.
Ik las het juist alsof die toestemming van hogerhand weer was ingetrokken, juist omdat er geen specifieke details bij stonden.mphilipp schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:40:
Nou, Musk test ieders geduld weer eens. De hop zal niet eerder dan a.s. maandag plaatsvinden. Leuk voor de mensen die er speciaal heen zijn gegaan. Is natuurlijk het risico, en ook niet voor het eerst. En het schijnt ook niet naar 15km, maar 12.5 te worden. Geen idee waarom. Misschien een of ander bureaucratisch grapje van de FAA.
Ok, maar het resultaat is hetzelfde...coelho schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:17:
[...]
Ik las het juist alsof die toestemming van hogerhand weer was ingetrokken, juist omdat er geen specifieke details bij stonden.
Eens. Liever maandag dan in het Sint weekend. Zul je altijd zien dat zo'n uniek moment ondergesneeuwd wordt door de festiviteiten thuis.mphilipp schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:23:
[...]
Ok, maar het resultaat is hetzelfde...Iedereen helemaal opgewonden over die lancering, maar het is moeilijk om daar een exacte planning voor af te geven. Zoals ik FB al reageerde op de vraag wanneer ie de lucht in gaat: 'Als de raket er klaar voor is, gaat ie'
Uiteraard heeft Scott Manley een analyse van de instorting van Arecibo.
[ Voor 6% gewijzigd door thijsco19 op 04-12-2020 19:34 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
https://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_0092.html
https://www.cameroncounty.us/spacex/
NROL-44 staat nu geboekt voor 10 december tussen 23:50 - 04:30 onze tijd.bottom line schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:36:
Hoe zit het eigenlijk met die scrub van ULA een anderhalve? maand geleden? Is daar al meer over geweten?
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Due to poor weather in the recovery area for today’s attempt, now targeting Sunday, December 6 at 11:17 a.m. EST for launch of CRS-21
— SpaceX (@SpaceX) 5 december 2020
EDIT: F1 is inderdaad om 18.10 ... lekker wakker en het is al middag.
[ Voor 35% gewijzigd door franssie op 05-12-2020 15:51 ]
F1 is pas om 18:10franssie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:37:
Dus 17.17 CET, net na de start van de F1. Nog een schermpje erbij dus
PSN
https://spaceflightnow.co...rocks-lands-in-australia/
Echt heel cool. Jaren bezig met een missie en er moet echt zoveel goed gaan.... Super knap!
Heel gaaf inderdaad! Erg cool als dit soort missies een succesvol einde kennen. Helemaal niks van meegekregen dat hij "al" terug was, thanks for sharing.Paling1 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:19:
Succes voor deze Japanse missie!
https://spaceflightnow.co...rocks-lands-in-australia/
Echt heel cool. Jaren bezig met een missie en er moet echt zoveel goed gaan.... Super knap!
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
https://www.reddit.com/r/...abusa2_reentering_earths/
[ Voor 3% gewijzigd door Grim op 06-12-2020 09:56 ]
Steam: Grim
Geinig ook om te lezen is dat de Haysbusa 2 nu weer verder gaat naar de volgende missie. Moet daar over 10 jaar aankomen.Grim schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:56:
Op reddit is er een video van de re-entry verschenen (vanaf de grond gefilmd)
https://www.reddit.com/r/...abusa2_reentering_earths/
'In de ruimte geweest' is ook wel een overstatement.
Edit: Aan het filmpje te zien hing hij inderdaad onder een ballon.
[ Voor 13% gewijzigd door TweakTom92 op 07-12-2020 12:21 ]
Is dus ook niet gelukt neem ik aan?Tourniquet schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:19:
SN8-vlucht staat nu gepland voor zondagavond, tussen 19:00u en 01:00u CET. Gunstig voor ons!
https://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_0092.html
https://www.cameroncounty.us/spacex/
SN8 dit jaar nog laten vliegen zou de ultieme milestone voor 2020 zijn
SN8 staat momenteel voor morgen geplanned geloof ik.XWB schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:21:
[...]
Is dus ook niet gelukt neem ik aan?
*beeeeep*
mphilipp schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:55:
Weet iemand hier meer van? Muntje van Bowie in orbit? Nou ja...35km, is nog geen ruimte, zoals NOS claimt, maar goed...dat zijn de nerdy details.
Nu.nl verwoordt het verrassend goed in hun artikeltje:TweakTom92 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:19:
Als het hoogste punt 35.000 meter was heeft hij sowieso niet in een baan om de aarde gezeten. Dit klinkt meer als een weerballon achtig verhaal, die gaan tot +- 35km.
'In de ruimte geweest' is ook wel een overstatement.
Edit: Aan het filmpje te zien hing hij inderdaad onder een ballon.
Verder reppen ze ook (terecht) niet over een baan om de aarde.(…) Het eerste exemplaar van het speciale muntstuk werd zondag met behulp van een ballon naar 35 kilometer hoogte gebracht. (…)
De promotiestunt werd door The Royal Mint omschreven als een ruimtelancering, maar daar was technisch gezien geen sprake van: daarvoor is een hoogte van zo'n 100 kilometer vereist.
De twee andere nieuwsberichten (NOS en RTL Nieuws) die ik heb gelezen nemen de Royal Mint-leugens over als zoete koek
Kudo's voor Nu.nl.
[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 07-12-2020 12:30 ]
Ach...NRC had het afgelopen weekend over de Hayabura en de Habayusa (of zoiets) die samples van een komeet terugbracht naar aarde. Nooit van gehoord...
Moest natuurlijk Hayabusa zijn, maar 3 schrijfwijzen in 1 artikel is wel erg bont.
Vooral aangezien de Hayabusa één van de beste productiemotoren ter wereld ismphilipp schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:33:
[...]
Ach...NRC had het afgelopen weekend over de Hayabura en de Habayusa (of zoiets) die samples van een komeet terugbracht naar aarde. Nooit van gehoord...![]()
Moest natuurlijk Hayabusa zijn, maar 3 schrijfwijzen in 1 artikel is wel erg bont.
Aangezien ik beide heb, is het voor mij onbegrijpelijk dat je Hayabusa verkeerd spelt
[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 07-12-2020 12:37 ]
Vanavond toch? (Vannacht / morgen ochtend vroeg, afhankelijk van de tijd.)MewBie schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:27:
[...]
SN8 staat momenteel voor morgen geplanned geloof ik.
Gisteren werd er al gezegd dat het niet meer zou lukken voor die dag en dat de vlucht voor morgen (vandaag dus) gepland staat.
Affiniteit maakt eigenlijk niet eens uit. Je bent journalist....een persbericht overpennen is toch niet zo moeilijk? En even nakijken wat je hebt getypt is ook niet teveel gevraagd toch?Osiris schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:36:
[...]
Aangezien ik beide heb, is het voor mij onbegrijpelijk dat je Hayabusa verkeerd spelt
hier trouwens het gewraakte stuk uit NRC.
De ruimtesonde Hayabura-2 heeft onderzoeksstalen teruggestuurd met materiaal dat afkomstig is van de planetoïde Ryugu.
De Hayasuba-2 bereikte twee jaar geleden de planetoïde 162173 Ryugu, waar bodemmateriaal werd verzameld.
[ Voor 38% gewijzigd door mphilipp op 07-12-2020 12:50 ]
Ik heb datum 8 december gezien, zou dus ook net na middernacht onze tijd kunnen zijn ja.thijsco19 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:43:
[...]
Vanavond toch? (Vannacht / morgen ochtend vroeg, afhankelijk van de tijd.)
Gisteren werd er al gezegd dat het niet meer zou lukken voor die dag en dat de vlucht voor morgen (vandaag dus) gepland staat.
*beeeeep*
Het staat er al 2 dagen foutmphilipp schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:49:
[...]
Affiniteit maakt eigenlijk niet eens uit. Je bent journalist....een persbericht overpennen is toch niet zo moeilijk? En even nakijken wat je hebt getypt is ook niet teveel gevraagd toch?
hier trouwens het gewraakte stuk uit NRC.
[...]
[...]
Wel lullig, journalist met dyslectie
Ik ben geen corrector bij NRCOsiris schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:57:
[...]
Het staat er al 2 dagen foutAl de redactie een e-mail gestuurd?
Ik ook niet bij Nu.nl, maar heb toch menig mails richting hun redactie in m'n verzonden e-mails staan vanwege flagrante onjuistheden
[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 07-12-2020 13:10 ]
het laatste wat ik heb gelezen is op z'n vroegst dinsdag, plaatselijke tijd, dus di-middag/avond voor ons volgens mijMewBie schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:55:
[...]
Ik heb datum 8 december gezien, zou dus ook net na middernacht onze tijd kunnen zijn ja.
The Temporary Flight Restriction for Monday's Starship SN8 launch attempt has been pulled as expected, confirming that the test flight is now targeted for no earlier than Tuesday.https://t.co/pi4NqsaeBW
— Michael Baylor (@MichaelBaylor_) 7 december 2020
XWB schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:21:
[...]
Is dus ook niet gelukt neem ik aan?
TRF's van gisteren en vandaag zijn geschrapt. Er zijn nu TFR's voor morgen, woensdag en donderdag.MewBie schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:55:
[...]
Ik heb datum 8 december gezien, zou dus ook net na middernacht onze tijd kunnen zijn ja.
Die van morgen is van 15:00 tot 0:00 NL-tijd, niet ongunstig dus om het te volgen.
Elon schijnt nu in Boca Chica te zijn, dus ik denk dat de kans dat ze morgen een serieuze poging gaan wagen wel groot is.
[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 07-12-2020 13:44 ]
Enige reden waarom het gisteren niet door ging was toch ook het weer?Tourniquet schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:42:
[...]
[...]
TRF's van gisteren en vandaag zijn geschrapt. Er zijn nu TFR's voor morgen, woensdag en donderdag.
Die van morgen is van 15:00 tot 0:00 NL-tijd, niet ongunstig dus om het te volgen.
Elon schijnt nu in Boca Chica te zijn, dus ik denk dat de kans dat ze morgen een serieuze poging gaan wagen wel groot is.
Geen idee, volgens mij was het weer best goed. Er is vanuit SpaceX geen communicatie, dus we moeten het doen met de geruchten en updates vanuit de NSF-hoek en de TFR's en weg-/strandafsluitingen die gepubliceerd worden.TrekDr0p schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:06:
[...]
Enige reden waarom het gisteren niet door ging was toch ook het weer?
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Klopt di/woe/do hebben ze dagen gereserveerd voor de test vlucht.APClll schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:10:
Blijkbaar is 'ie niet klaar voor een proefvlucht, ze zijn momenteel met hoogwerkers bezig.
[YouTube: Nerdle Cam 4K- Starship SN8 Live At SpaceX Boca Chica Launch Facility]
[YouTube: Starship | SN8 | High-Altitude Flight Test]
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 07-12-2020 20:44 ]
PSN
Out on the pad in South Texas pic.twitter.com/RcYOXXpTc2
— Elon Musk (@elonmusk) 7 december 2020
(er vanuitgaand dat hij de linkse kerel is, maar dat lijkt toch wel zo)
Ik ga voor een perfecte launch EN landing, let's go!
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Inmiddels 15:00 uur, wat ook logischer is (8am daar, ze zullen dit met daglicht willen doen)YakuzA schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:44:
De SpaceX stream staat al klaar iig voor morgen 13:00 :
[YouTube: Starship | SN8 | High-Altitude Flight Test]
Is wel logischer idd, aangezien hun window om te mogen vliegen ook om 15u begon.coelho schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:59:
[...]
Inmiddels 15:00 uur, wat ook logischer is (8am daar, ze zullen dit met daglicht willen doen)
2 uur pre-show doet SpaceX normaal niet aan
PSN
Kers op de taart was natuurlijk dat hij een tijdje geleden op hoge leeftijd nog een een keer door de geluidsbarriere ging, maar dan als co-piloot van een F-15E
Volgens een tweet van gisteren gaat de SpaceX stream paar minuten live voordat ie gaat.YakuzA schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:01:
[...]
Is wel logischer idd, aangezien hun window om te mogen vliegen ook om 15u begon.
2 uur pre-show doet SpaceX normaal niet aan
Wil je ook space nerds, duiding en beelden daarvoor zien, zou ik de streams van NSF of "Everyday Astronaut" pakken op Youtube.
Voorkeur voor NSF, omdat ie ook een camera op een bootje ergens buiten de no-fly zone hebben met uitzicht op Boca Chica beach.
Ik hoop alleen dat er geen scrub komt. Het was wel opvallend dat ze gisteren nog een test deden voor de GSE en soort van (?) WDR.
[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 08-12-2020 10:23 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Twitter ?DRaakje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:43:
Ik wou dat er ergens een site was die ik me verteld wanneer de 10 minuten warning siren gaat. Dan kan ik die parsen is, en me een reminder sturen...
Dan moet je het account van https://twitter.com/NASASpaceflight (Chris Bergin) hebben.. denk ik.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat en Tim Dodd is een leuke vent, maar hij maakt de feeds van NSF weer zo klein omdat ie ook zijn eigen camera (die veel te ver weg staat) in beeld wil. Dus twee vierkantjes in beeld én Tim erbij. Nee, NSF is wat dat betreft beter. Die snappen dat je hen zelf niet hoeft te zien persé...loekf2 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:22:
[...]
Wil je ook space nerds, duiding en beelden daarvoor zien, zou ik de streams van NSF of "Everyday Astronaut" pakken op Youtube.
Voorkeur voor NSF, omdat ie ook een camera op een bootje ergens buiten de no-fly zone hebben met uitzicht op Boca Chica beach.
NSF gaat al live over een uur:mphilipp schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:42:
[...]
Dat en Tim Dodd is een leuke vent, maar hij maakt de feeds van NSF weer zo klein omdat ie ook zijn eigen camera (die veel te ver weg staat) in beeld wil. Dus twee vierkantjes in beeld én Tim erbij. Nee, NSF is wat dat betreft beter. Die snappen dat je hen zelf niet hoeft te zien persé...
YouTube: LIVE: Starship SN8 12.5km Test Flight
SpaceX over 2 uur:
YouTube: Starship | SN8 | High-Altitude Flight Test
Nice de livestream van SpaceX zelfloekf2 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:46:
[...]
NSF gaat al live over een uur:
YouTube: LIVE: Starship SN8 12.5km Test Flight
SpaceX over 2 uur:
YouTube: Starship | SN8 | High-Altitude Flight Test
Denk dat ik die ga volgen, misschien betere beelden.
Ik zit al in spanning te wachten in ieder geval.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Is het voormalig hoofd van het Israelische Ruimtevaart project gek, of zegt hij hier iets, wat nog niemand ooit geroepen heeft (no nut-cases bedoel ik dan)?
Nu.nl: Ex-baas ruimteprogramma Israël: ‘Aliens bestaan en komen in vrede’
Trump zou het willen aankondigen.. uhm what?
(zo zijn er ook interviews met Buzz Aldrin waarin hij hetzelfde zegt.. ik zou het graag geloven!, maar lijkt me toch erg onwaarschijnlijk/hoog hollywood gehalte)
13:37
Het zijn deze tochNibbz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:38:
Naast al het SpaceX geweld hier, vond ik ook nog een intressant nieuws artikel op nu.nl.
Is het voormalig hoofd van het Israelische Ruimtevaart project gek, of zegt hij hier iets, wat nog niemand ooit geroepen heeft (no nut-cases bedoel ik dan)?
Nu.nl: Ex-baas ruimteprogramma Israël: ‘Aliens bestaan en komen in vrede’
Trump zou het willen aankondigen.. uhm what?
(zo zijn er ook interviews met Buzz Aldrin waarin hij hetzelfde zegt.. ik zou het graag geloven!, maar lijkt me toch erg onwaarschijnlijk/hoog hollywood gehalte)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Launch timer:
Geen launch.
:strip_exif()/f/image/0bPA2H35tQcVfmru5kCHvFfy.jpg?f=fotoalbum_large)