Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 125 126 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Toniy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:00
Drossie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:32:
[...]

Hierbij de foto's van gisteren. Eerste foto is wanneer het deeg net uit de koelkast komt.
Tweede foto is ongeveer 4u later, vlak voor het maken van de pizza's.
De deegbak is eentje die normaal gebruikt wordt voor 6 bollen. Ik vermoed dat met 6 bollen het deeg wel meer gerezen zou zijn in plaats van uit te lopen.
De korst van de pizza's zelf was opnieuw niet echt luchtig, maar pizza's waren wel lekker!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ivm tijd gebrek bol ik sinds kort ook op voordat ze de koelkast in gaan ipv bulk de koelkast in en heb eigenlijk het zelfde probleem. Ze zakken in de koelkast uit, en rijzen daarna uit de koelkast nog wel wat de hoogte in maar het blijven wel een beetje pannekoekjes. Het resultaat is wisselend, soms komt de rand echt wel goed omhoog met bakken en is de pizza lekker luchtig, maar soms blijft de rand ook wat compacter. Ik vraag mij af wat er dan precies fout gaat.

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:36
sjors123 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:19:
De bollen op de foto's zijn voor mij wel herkenbaar/ vergelijkbaar met wanneer ik ze maak. Gaan als kleine bollen in de koelkast en komen er ca 20 uur later op een vergelijkbare wijze uit. Temperatuur van de koelkast is ca 4 graden.

Dat rijzen in de koelkast kan natuurlijk ook te maken hebben met de hoeveelheid gist die jij gebruikt?
Echt gerezen zijn ze niet in de koelkast hoor. Eerder uitgezakt.
Temperatuur van de koelkast is 4-5 graden.
Ik gebruikte 1 gram droge gist op 500g bloem.
Pagina: 1 ... 125 126 Laatste

Let op:
Probeer bij het posten van plaatjes rekening te houden met het feit dat er ook veelal vanaf mobiel gekeken wordt, en resize de plaatjes dus voordat je ze hier post. Een link naar een > 5MP-plaatje kun je altijd toevoegen natuurlijk, maar hanteer iets meer mobiel-vriendelijkere versies van de plaatjes die in het topic zichtbaar zijn.